oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. június 17. 05:58,  Skype-apukák 165 komment

2016. június 17. 05:58 Határátkelő

Skype-apukák

Nemsokára itt az apák napja (Magyarországon konkrétan vasárnap), ebből az alkalomból arra gondoltam, beszélgethetnénk arról, milyen is Skype-apukának lenni, hiszen a külföldön dolgozó férfiak egy része kénytelen hosszabb-rövidebb ideig így élni az életét. Jobb esetben csak átmeneti időszakról van szó, rosszabb esetben viszont akár hosszú hónapokig, évekig is tarthat ez az állapot.

Magyarország 2.0 – a Határátkelő második pályázata, melynek célja Magyarország újratervezése. Te min változtatnál, milyen jó külföldi tapasztalatot építenél be? Nem csak határátkelők írhatnak – a pályázatról minden tudnivalót megtalálsz ide kattintva! A cím: hataratkeloKUKAChotmail.com.

skype_gyerek_foto_flickr_com_mark_evans.jpg

A jobbik változat nyilvánvalóan az, amikor a férfi azért megy előre, hogy előkészítse a terepet, megteremtse a feltételeit annak, hogy aztán a család is utána mehessen. Ezzel együtt is felmerülhet ilyenkor egy-egy rosszabb pillanatban, hogy mi a fenét is keresünk távol az otthonunktól.

Felkészülni lehet és kell is, viszi magával a fotókat, a telefonon a videókat és persze ott van a Skype is, de hát azért ez még sem ugyanaz. De hogy ne csak én okoskodjak itt, átadom a szót a The Secret Father blog szerzőjének, aki több hasonló helyzeten ment át, mióta a lánya 2010-ben megszületett.

„Minden egyes alkalom nagyon nehéz volt. Különösen a Skype-olások, mert ilyenkor nem tudtam másra gondolni, mint hogy mennyire szeretnék vele lenni, beletemetni az arcom puha loknijaiba, érezni bőre édes illatát és nagyon megölelni őt.

Gyakran késő éjszaka a legnehezebb, amikor egyedül ülök a szobámban, ilyenkor sokszor eszembe jut, hogy mi a bánatot is csinálok én itt. A világon a legfontosabb munka nem új szerződések kötése, hanem hogy mindig ott legyek a gyerekeimnek, hogy terelgessem, neveljem őket, és a jelenlétemmel nyugalmat és erőt adjak nekik egy meglehetősen zavaros világban, hogy egyike legyek azoknak, akivel mindig összebújhatnak, akiben megbízhatnak, akire számíthatnak, és aki feltétel nélkül viszontszereti őket.

Tudom, hogy a munkahelyem akár holnap megszabadulhat tőlem, és pár éven belül alighanem el is felejtenek. A családom viszont a síromig elkísér, és talán még a halálom után is emlékszik majd rám.

Elindult a Határátkelő Instagram-oldala, gyere és kövesd te is! Jobbnál jobb képek és exkluzív tartalom vár a világ minden tájáról!

Így aztán jönnek a késő éjszakai lelkifurdalások. Persze tudom, hogy a külföldi munkával a családom megélhetését biztosítom, valamint a tetőt a fejük fölé, és mindez befektetés a jövőbe.

Ugyanakkor azzal is szembe kell néznem, hogy EBBEN A PILLANATBAN nem vagyok velük. Márpedig a kisgyerekeknek minden itt és MOST történik, csak az számít.

A gyerekek folyamatosan változnak, az ő életükben egy hét annyi, mint a miénkben három hónap. Életem egyik legrosszabb emailjét is külföldön kaptam, amikor a kislányom először indult el.”

Mit lehet tenni?

Ilyenkor marad tehát a Skype és társai, nagy kérdés, hogy miként kommunikáljunk ezeken keresztül, léteznek-e szabályok, hasznos tanácsok? Szerintem ez nagyon egyén- és családfüggő, majd ti jól megmondjátok, addig jöjjön pár pont az amerikai Today gyűjtéséből.

1. Legyenek reális elvárásaink

A gyerek (főleg a kisebb) nem biztos, hogy éppen akkor akar beszélgetni, amikor az nekünk jó. Arról nem is beszélve, hogy a jó, bizalmas távolsági viszonyt már akkor meg kell alapozni, amikor együtt vagyunk otthon a gyerekkel. Mert a távolság csak kivételes esetekben javíthat a kapcsolatunkon.

2. Ne erőltessük

Részben ezzel függ össze az is, hogy a Skype-olást nem érdemes erőltetni, különben könnyen visszaüthet a dolog, és csak ellenkezést vált ki. Még akkor is érdemes megértéssel kezelni a dolgot, ha távol lévő apaként (és persze a gyerekkel otthon maradt anyaként) fájdalmas átélni a gyerek húzódozását.

3. Váljunk a napi rutin részévé

A kisgyerek életében nagyon fontos a kiszámíthatóság, így ha tehetjük, próbáljunk meg lehetőleg állandó időpontot találni a beszélgetésre. A szakemberek szerint minden segít, ami a normalitás irányába terel egy ilyen, alapvetően nem normális helyzetet.

4. Alakítsunk ki közös rituálékat

A rutin része, és minden család meghatározó jelensége a közös rituálé, ami lehet a lefekvés előtti mese, közös játék, étkezés, nagyon sok minden. Ennek a betartható részeit akkor sem kell feladni, ha külföldön vagyunk. Én ismerek olyan apukát, aki rendszeresen Skype-on keresztül mesélt gyerekeinek, amikor külföldön dolgozott, de emellett akár színezhetünk is együtt – a lehetőségek száma tágas.

5. Konkrét kérdéseket tegyünk fel

Ha csak annyit kérdezünk, hogy „milyen volt az iskola?”, azzal nem megyünk sokra (ez speciel az együtt töltött hétköznapokon is így van, mint azt gyakorlatilag bármilyen szülő tanúsíthatja…). Szóval érdemesebb konkrét, célzott kérdéseket feltenni, akár az iskolával kapcsolatban is – bár szerintem jobban tesszük, ha nem ezzel nyitunk. :)

6. Legyünk pozitívak

Ez egy nagyon nehéz része szerintem a távolsági apukaságnak, hiszen egyfelől az ember nem tud kibújni a bőréből, másfelől viszont nem sok értelme van több száz vagy ezer kilométer távolságból túlságosan szigorúnak vagy kritikusnak lenni (éppenséggel azon is el lehetne vitatkozni, hogy otthon mennyire kell annak lenni, de ebbe most ne menjünk bele…).

7. Mindenki áldozatot hoz

Végül ne feledkezzünk meg arról, hogy bármilyen rossz is nekünk, az otthon maradottaknak sem jobb, ők is meghozzák a maguk áldozatát.

Persze ez (mint a poszt elején is írtam) jórészt okoskodás, úgyhogy most ti jöttök: nektek mi volt a legnehezebb része apaként (vagy feleségként) a távollétnek?

HÍRMONDÓ

A magyar diákok közel fele elhúzna

Hatalmasat zuhant az oktatás színvonalának megítélése a diákok körében egy friss felmérés szerint. A fiatalok jóléti indexének első negyedéves adatai alapján a magyar diákok – nappali tagozatos felsőoktatásban tanuló hallgatók – 45 százaléka tervez külföldi munkavállalást, a budapesti diákok között pedig 60 százalék az arányuk. Hogy az aktív keresők között mekkora ez az arány, itt olvashatod el.

Felhőkarcolók a sivatagban

Vajon hogyan néznének ki mondjuk a manhattani felhőkarcolók a sivatagban? A kérdés Anton Repponennek jutott az eszébe, aki aztán Misplaced New York (kb. Áthelyezett New York) címmel készített ebből sorozatot. Érdekes ötlet szuper megvalósítással, amit itt nézhettek meg.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével! 

(Fotó: flickr.com/Mark Evans)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr218815874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Határátkelő 2016.06.17. 16:22:07

@London2009: Ameddig jön poszt, addig tart, küldd nyugodtan!

montroyal ( CAN qc) 2016.06.17. 16:29:04

@montroyal ( CAN qc): aha technologie ..
csak nekem nyilott ki a vegen mert egy ablak mar nyitva volt a video vegevel ..

Virago_1000 2016.06.17. 16:31:46

@London2009: nezd, en nemsokara otthon epitkezek es koltozok haza. Ez is egy nagy projekt ami nem megy naprol napra. Foleg ugy, hogy tavolbol kene ugyeket intezni. Egyelore nincs hova mennem, ezert itt vagyok. Es ez lehetoseg a szemelyes fejlodesre is.

Mondom a negativumokat, irom a lelombozo kommenteket ugy, hogy tobbet keresek (es adozok) mint az itteni kommentelok 95%-a, ez egeszen biztos. Tehat elvileg uk paradicsom lehetne nekem. Nos nem az.
Bar a liberalis media szerint erdemes kimenni, az o celjuk az emberek felizgatasa a torvenyes legitim kormany ellen.
A valosag ezzel szemben az, hogy ha osszehasonlitjuk a kettot, a merleg ket serpenyoje kiegyenlitodik. Az elet sokkal dragabb, az altalanos eletkorulmenyek rosszabbak. Hiaba van 1.5 m-es tv-d minden szobaban, es mesz akarom mondani rohansz evente 2szer tavoli holidayre, ha nem talalsz parkolohelyet, elborit a szemet (ne mondd hogy nem mert londonban de), ossze vagy zsufolva mint a heringek, a hazban amibol kisporoltak az anyagot, munkamunkamunka, az oregek magukra vannak hagyatva egy oregotthonban havi £3000- ert, a gyereked oktatasat nem tudod kifizetni, meddig soroljam?

DieNanny CH 2016.06.17. 16:41:32

@FeketeMacska73:

Én 14 voltam, mikor apukám Tengizben dolgozott. Ő magnókazettára "mondta fel" a leveleit, meg a kérdéseit, egyéb dolgait. Mindegyikünknek egy külön kazettára, amit aztán a hazalátogató munkatársak juttattak el hozzánk. (80-as évek vége.)

Még valahol meg is vannak...
:-)

London2009 2016.06.17. 17:02:04

@Virago_1000: te vagy a taxisofor, ugye? Bar bevallom, hogy fogalmam nincs, hogy mennyit kereshet egy taxisofor Birminghamben, de ez szerintem azert igen bator kijelentes, hogy te tobbet keresel, mint az itt kommentelok 95%-a. Ha nem te vagy a taxis, akkor elnezest, osszekevertelek.
Biztos sokan ugy elnek, ahogy te mondod, mittudomennn? Szemetben, osszezsufolva...bar ez is egy oriasi altalanositas. De szerencsere nekem minden reggel jut parkolohely, csodalatos helyen lakunk, kertunk vegen egy park kezdodik, csodajara jarnak stb. Canary Wharfnal kevesebb tisztabb hely van a vilagon es en itt toltom a napom tobb, mint a felet. Minden kijelentesedet meg tudnam cafolni, de szerintem itt pont a hozzaallas szamit. Kivancsi vagyok, hogy otthon ez valtozni fog e, mivel en tenyleg ugy gondolom, hogy ez leginkabb bennunk van. Reszemrol en otthon is, meg itt is boldog voltam. De az itteni eletemet sokkal jobban szeretem, elvezem es nem csak a penz miatt.
Szerintem feleslegesen tolod ide ezeket a kommentjeidet mert leginkabb csak arrol arulkodnak, hogy nem vagy jol. Remelem az uj hazadban majd oromod leled.

wuaaa 2016.06.17. 17:30:12

off

Írtam már korábban a svéd állami oviról, ahol nem fiúkként és lányokként nevelik/kezelik/öltöztetik a gyerekeket, hanem semlegesen és majd időközben saját maguk eldöntik hogy minek érzik magukat. Azok számára, akiknek ezt mégsem sikerült eldönteniük, felnőtt fejjel sem kell búslakodni, mert a nagykorúak számára is sikerült beújítaniuk valamit a svédeknek.

Ma reggel a rádióban hallottam a hírt, hogy Svédországban mostantól akinek papírja van arról, hogy semleges nemű, az a nyilvános uszodákban pancsikolhat fedetlen felsőtesttel, még akkor is, ha ránézésre leginkább nőnek tűnhet.

Történt ugyanis, hogy Stockholmban az egyik uszodában a személyzet nőnek nézett egy semleges nemű látogatót és ennek megfelelően felszólították, hogy fedje le felsőteste bizonyos részeit. Miután ezt a kedves vendég nem volt hajlandó megtenni, kitessékelték őt az ominózus intézményből. A vendég ezt elpanaszkodta a "Diskrimineringsombudsmann" - nak, aki aztán elismerte, hogy hát ez így bizony nem mehet tovább. Lefednivaló cicije csak a nőknek van és aki nem nő, annak nincs. Még akkor se, ha mégis.

Most csak azt nem tudom, hogy ilyen alapon a gatya is minek?

www.abcnyheter.no/nyheter/2016/06/17/195223718/sverige-apner-topplose-i-badehaller

Herr Géza 2016.06.17. 17:30:46

@Virago_1000: Óriási vagy. Szerintem kevesen tették közzé itt a fizetési papírjukat meg az adóbevallásukat, de te simán kiszámoltad, hogy 95%-unknál többet keresel.
Szerintem meg 24,6% a helyes szám. Meg tudod cáfolni????
Tudod, ez olyan, mint a farokméret: aki mindenhol azzal dicsekszik, hogy az övé brutál méretű, az a valóságban épphogy mikropöccsel lett megáldva.
:))))

puhacica 2016.06.17. 17:34:29

@Virago_1000: onkent odaesz a fene valahova, aztan csak utalkozol. dehat senki nem hivott, ugye? akkor mivegre a sok panasz?

aztan meg: van ilyen elethelyzet, amit leirtal. meg van masmilyen.

Az elet EGY RESZE sokkal dragabb, az altalanos eletkorulmenyek (rosszabbak) JOBBAK. (Hiaba) van 1.5 m-es tv-d minden szobaban, es mesz (akarom mondani rohansz) evente 2szer tavoli holidayre, (ha nem) talalsz parkolohelyet, elborit a szemet LONDON EGYES RESZEIN (ne mondd hogy nem mert londonban de), (ossze vagy zsufolva mint a heringek, a hazban amibol kisporoltak az anyagot,) KETTEN LAKTOK EGY CSINOS KIS GARZONBAN, (munkamunkamunka), KEVESEBB MUNKA MINT MAGYARORSZAGON, az oregek magukra vannak hagyatva egy oregotthonban - KERDEZD MUSCARIT - havi £3000- ert, a gyereked oktatasat nem tudod kifizetni - NEM IS AKARUNK GYEREKET, meddig soroljam?

puhacica 2016.06.17. 17:36:18

@Virago_1000: en meg a helyukben maradnek ott a seggemen, ahol vagyok.

@Taxomükke (UK): tudatos csaladtervezes :D

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.06.17. 17:49:42

@Bredpitt Monika: Köszi. :) Eddig négyet írtam. Angliáról már nem tudom mit írhatnék ami még nem volt itt leírva. Kanada meg 16 éve volt, szóval az meg már azért nem túl aktuális.

DieNanny CH 2016.06.17. 18:03:43

@wuaaa:

Ez a "majd eldönti, milyen nemű" -dolog:

Nálam a 3 évesem egyik reggel úgy fogadott, hogy be volt festve a körme (fiú!). Anyukája gondolom festette a sajátját, és a gyerek is akarta.
Aztán mutogatta nekem, hogy: nézd, milyen lányos kezem van!
Kipróbálta.
De már 2,5 évesen is tudta, hogy ő fiú. És fel volt háborodva, ha valaki egy lányhoz hasonlította.

Ez a semleges neműség meg már röhej... Milyen börtönbe zárják a semlegesneműt, pl?

SzZoole 2016.06.17. 18:04:31

Dr. Virag vizitet tart a bolondok hazaban.
Latja,hogy egy apolt pecazik a furdokadban.Kerdezi tole Dr. Virag;
Hat Te mit csinalsz bolond?
Bolond;
Pssszzzzztttttttt,doktor ur,pecazok.
Na es van kapas?Kerdi Dr. Virag.
Bolond;
Na de doktor,furdokadban?

Persze akinek nem ing(j)e........

SzZoole 2016.06.17. 18:06:43

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: "Milyen börtönbe zárják a semlegesneműt, pl?"

Nem mindegy,igyis-ugyis kocsog lessz belole:)))

SzZoole 2016.06.17. 18:10:02

@London2009: azt kerdezd meg tole,hogy a City minek a resze.

London2009 2016.06.17. 18:15:51

@Zoole[uk]: meglepodnel!!! Tudok egy csomo regi motoros londonit, aki nem tud erre megvalaszolni. Megemlitem nekik a vedelmezo sarkanyokat es tok hulyenek neznek.

London2009 2016.06.17. 18:18:27

@London2009: nem tud erre megvalaszolni! :D Eskuszom pedig, hogy beszelni magyart.

Virago_1000 2016.06.17. 18:19:07

@London2009: en taxisofor csak hetvegente vagyok. Ha raerek. Vsn foallasom is. Voltak idok nem is oly reg, amikor a napi 400 fontot megkereste egy londoni sofor. De ezek mar soha nem jonnek vissza.
Mivel taxisofor is voltam/vagyok es tenyleg talalkozok mindenfelle naciobol valo emberekkel ezert azt hiszem hogy az utasok reprezentativ kepet adnak a tardadalomrol. Eppen ezert azt hiszem hogu tobb ralatasom van a tarsadalomra, mint a jelenlevo blogolok tobbsegenek, akik nem ismerik az itteni atlagember vilagat sem azt hogy hogy megy ugyintezes stb hanem csak elvtelenul fikazzak a magyar folyamatokat dicserik az angolt ugy hogy nem volt vele dolguk.
Mondhatsz barmit a tisztasagrol, az angolok 90%-a a kornyezetere rettenetesen igenytelen. Engem zavar a mindenhol jelenlevo szemettomeg. A belvarosban (londonban is) mar nappal is kimeteszkednek a patkanyok sot nemreg volt a hir az oriaspatkanyokrol. Rengeteg a roka a belvarosban, ezekmind szemetbol elnek. Az egyik vadasz cimboramnak tobb trofea akadna mint barhol erdon mezon magyarorszagon. Csak nezz vegig szombat hajnalban a varoson.
Rettenetes problems a drog, annyira normalisnak szamit mint hogy vizet iszok ha szomjazok. Kozbiztonsag fatalis . Az hogy te jo kornyeken elsz mert szerencses vagy attol meg van mas is tehat ne hozz iteletet arrol amit nem ismersz. Meglepodnel ha neha kimozdulnal az ejszakaba.

SzZoole 2016.06.17. 18:20:45

@London2009: kerdezd csak meg batran,hogy a City minek a resze es milyen hatalom uralja.
De ha a valaszt elolvasnad ulj le eloszor,mert ha elovasod dopsz egy hatast:)

Virago_1000 2016.06.17. 18:29:41

@puhacica: dehat senki nem hivott, ugye? akkor mivegre a sok panasz?

Igazad van.

London2009 2016.06.17. 18:34:54

@Virago_1000: most oszinten baratom, mirol beszelsz? Azt amit itt leirtal egy az egyben Budapestrol is irhattad volna. Egyedul annyi, hogy Budapesten rokat meg nincs. Lehet, hogy csak azert mert gondolom a vadasz baratod elkapna es bundat keszitene belole, itt meg nem bantja oket senki. Patkanyt csak Budapesten meg New Yorkban lattam meg. De nyilvan minden nagyvarosban van beloluk.
"Rettenetes problema a drog, annyira normalisnak szamit mint hogy vizet iszok ha szomjazok. Kozbiztonsag fatalis . Az hogy te jo kornyeken elsz mert szerencses vagy attol meg van mas is tehat ne hozz iteletet arrol amit nem ismersz. Meglepodnel ha neha kimozdulnal az ejszakaba."
Biztos szerencses is vagyok, nem tagadom, de meg is dolgoztam azert, hogy ott es ugy eljek ahogy. Egy boronddel jottem en is ide, ugy, mint sokan masok.

Valoszinuleg te az a tipus vagy, aki otthon majd direkt nem fogja eszrevenni a rosszat, itt viszont a jot nem hajlando. De nem baj, menj haza, de tenyleg minel elobb. Biztos, hogy sokkal jobb lesz ott neked.

London2009 2016.06.17. 18:35:30

@Zoole[uk]: nem az szamit, hogy ki uralja, hanem, hogy ki vedi! Sarkanyok!!! Ennyi! :D

Taxomükke (UK) 2016.06.17. 18:35:59

@Herr Géza: A Nyugat a szakadek szelen all.
Mi mindig egy lepessel elottuk vagyunk!
Ismeros?
:)))

London2009 2016.06.17. 18:39:58

@Taxomükke (UK): igen, de privat emailben szokott kommentalni a kivalasztottaknak, tobbek kozott szerencses jomagamnak! Hinta, az orok.

2016.06.17. 18:41:27

@wuaaa: megerdemlik a svedek a sorsukat. Rape capital of the world.

@Virago_1000: ha ramesz Digger blogjara, ott egy igen jol informalt uriember majd tajekoztat, hogy milyen olcson es hol lehet Budapesten es videken alberletet kapni. Sot, meg a csirkemell es a sor arat fillerre pontosan megmondja neked. Es akkor nem kell ilyen borzaszto korulmenyek kozott laknod a UKben, mint amiket itt lefestettel nekunk.

2016.06.17. 18:42:20

@Taxomükke (UK): o nem H$nta, csak a soul mate-je.
Mint a Majer Lyukas.

Soros Putin Csarli (törölt) 2016.06.17. 18:44:32

@London2009: Budapest gyakorlatilag patkany mentes varos. A cuclizmus elott is mar az volt es ezt megtartottak.
Londonban meg marha sok van. Van egy mondas, hogy soha nem vagy tavolabb, mint 5meter egy patkanytol Londonban (lehet, picit tobb, mar nem emlekszem)

Bal 2016.06.17. 18:49:22

@puhacica: @Hari Seldon 2: nekem ez a hír erősen kamuszagúnak tűnik, egy telefonbeszélgetésre nem fog senki lemondani ingyen milliókról. Nem igazán hihető a sugallt kép sem, hogy a magyar állam direkt szívatni akarná a hazatelepülőket, mikor közben meg megy a pr az ellenkezőjéről. Valószínű a brit tb-t kellett volna nyaggatniuk megfelelő papírért, de erre már nem volt idejük, módjuk vagy kedvük.

Más kérdés, hogy az alapból szívatós magyar bürokrácia is lehetne elnézőbb ilyenkor. De kell az ilyen hír, hogy leszóljanak Mancikának.

Határátkelő 2016.06.17. 18:49:46

@Taxomükke (UK): Nem teljesen értem, hogy jön ő ide. De szerintem ezek régi dolgok, nem érdemes felhánytorgatni.

Golf2 2016.06.17. 18:51:35

@Zoole[uk]: Rokonom írta hogy a Cityben dolgozik de ő Manhattanre érti ott van.

Soros Putin Csarli (törölt) 2016.06.17. 18:52:10

@Bal: off
mesz a Fintech hetre?
On

Taxomükke (UK) 2016.06.17. 18:52:14

@Virago_1000: Tudod, hogy mit latsz (Angliabol, Magyarorszagbol, az USA-bol stb.), mit tapasztalsz es mit erzel, nagyreszt azon mulik, hogy kik koze jarsz a munkad reven.

En elsosorban kozeposztalybeli es felsokozeposztaly-beli csaladokkal talalkozom, ugyhogy szerintem az angolok jomoduak, tisztak, rendesek, intelligensek, kulturaltak.

Nem. Van koztuk ilyen is, olyan is. Jarok olyan helyeken, ahol az ingatlanok atlagos ara boven hetszamjegyu, meg masutt is. Sokszor mergelodok, mert sokan basznak visszahivni, nem reagalnak az emailre stb. Masok meg halal udvariasak, segitokeszek, hálásak, es meg sorolhatnam

Ha te az ejszakaban szallitod a pias/bedrogozott ugyfeleket, es abbol vonsz le altalanos ervenyu kovetkezteteseket, eppugy tevedsz, mint ha en azt mondom, hogy minden angol gazdag. Nyilvan nem.

Digger nyilvan tobb melossal es tobb zsidoval talalkozik, mint en. En tobb 80-90 evessel talalkozom, mint te. A nagyobbik fiam tobb IT-s szakemberrel talalkozik, mint a kisebbik, aki viszont tobb admin munkaerot meg sofort ismer, mint en.

Nem mindig mondasz hulyeseget, csak az a baj, hogy azt hiszed, mindent te tudsz jol. Hat nem.

Csak szolok.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.17. 18:54:15

@charlieharper:
Nézd Charli én 30évet dolgoztam otthon csatornás cégnél. Teljesen igazad van világviszonylatban is élen van patkánymentesítésben. Egyedül szeméttelepeken fordulnak elő nagyobb számban. 30 év alatt élő csatornában patkányt nem láttam.

London2009 2016.06.17. 18:54:21

@charlieharper: mondjuk talaltam nemi ellentmondast abban, hogy mint a blogon kommentelok top 5%-aba tartozo adofizetoje, megis hogyan lehetnek az eletkorulmenyei ilyen spartaiak? De ha emlekezetem nem csal, egy szereny hajlekban el a paki foberlojevel, akik nagyon rendes emberek.
Tehat akkor rengeteget keres, bar tobb munkaja is van, hiszen hetvegen taxisoforkodik, dicseret erte. Habar ezt sem igazan ertem, hiszen az embernek pihennie is kell! Ugyhogy akkor ebbol a rengeteg penzbol miert nem szan penzt valami szep kis lakasra es kikapcsolodasra? Talan a vilagot sem latna ilyen borusan!
Bar biztos ez is Anglia hibaja, hiszen ha a tiszta, drog es bunmentes Budapesten lakna egy 8-adik keruleti tarsberletben sporolas celjabol, akkor ott nyilvan minden mas lenne! Hiszen ott a hazakbol nem sporoltak ki az anyagot es a patkanyok nem is leteznek!
Come on man! Get real!!

London2009 2016.06.17. 18:55:17

@charlieharper: ezt szerintem New Yorkra szoktak mondani, ettol fuggetlenul ez akkor lehet, hogy veletlen, de en csak Pesten lattam meg patkanyt meg NYC-ben.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.17. 18:58:51

@Taxomükke (UK):
Virág elvtárs annyi kapitális ökörséget hordott már össze Londonról hogy azt se hiszem el neki hogy térképen meg tudja mutatni.
Ami nálam betette a kaput az volt mikor valami olyasmit mondott hogy az angolok máig nem tették túl magukat a gyarmatbirodalom elvesztésén.
A többi baromsága csak hab a tortán.
Amiket most is felsorolt arról ordít hogy innen-onnan fülelte össze.

DieNanny CH 2016.06.17. 19:05:02

@Virago_1000:

"Az hogy te jo kornyeken elsz mert szerencses vagy attol meg van mas is tehat ne hozz iteletet arrol amit nem ismersz. Meglepodnel ha neha kimozdulnal az ejszakaba."

Az, hogy te Bp-n még csak jó környéken voltál, az csupán szerencse. Ne hozz ítéletet olyan városrészekről, amit nem ismersz.
Biztos meglepődnél te is, ha Pesten néha kimozdulnál az éjszakába.

:-)))

Bal 2016.06.17. 19:05:43

A cikkhez hozzászólva meg, nekem mindig evidens volt, hogy csak családdal, közösen bárhova, minden más ezután következik. Apámról elsősorban nem az jut eszembe, hogy mennyi pénzt költött rám, vagy hogy mekkora házat tartott fenn nekünk. Hanem amikor közösen kirándultunk a környéken, amikor megtréfált, vagy amikor megszidott. Amikor velem volt. Mi a búbánatra való a pénz, ha nem arra, hogy közösen eltöltött időt vásároljunk rajta magunknak?

Bal 2016.06.17. 19:23:22

@diggerdriver: pedig ebben tökéletesen igaza van. Az egyszerű melós szintjén talán nem, de az elitet abszolúte foglalkoztatja az elveszett nagyság. Miért gondolod, hogy ha nekünk Trianon sokk volt, nekik nem az a világ vezető hatalmából egy nem túl jelentékeny európai állammá válni?

Az MI6 egy volt vezetője tartott egyszer előadást a cégünknek, és emlékszem, az amúgy anti-politikus, de előkelő vezetéknevű titkárnőnk egyetlen ábrándos tekintetű kérdést tett fel: "is Britain going to be ever great again?"

A birodalmi nosztalgia mozgatja a leave kampány retorikáját is.

montroyal ( CAN qc) 2016.06.17. 19:36:19

az en példam amikor nem volt skype .. 2 éves korul volt a lanyom amikor elmentem Mo-rol egyedul kb 6 honap mulva lattam eloszor amikor kijottek hozzam Bécsbe latogatni es nem ismert meg félt tolem , bujt a nejemhez ... még telefonunk sem vol...

SzZoole 2016.06.17. 19:38:52

@Golf2: en a londoni Cityre gondoltam.

DieNanny CH 2016.06.17. 19:42:06

@Bal:

Szerintem minden országnak megvan a saját trianonja.
A kérdés csupán az, hogy ez mennyire határozza meg a mai politikájukat.

SzZoole 2016.06.17. 19:42:46

@London2009: @Taxomükke (UK):
El ne higyetek mar neki,hogy egy londoni taxis £400-at keres egy nap.....

Herr Géza 2016.06.17. 19:59:17

@Zoole[uk]: Fordítok: egy héten ( jó esetben).
Vlszeg ő is keveri a bevételt a fizetéssel. :))))))

Soros Putin Csarli (törölt) 2016.06.17. 20:00:22

@Bal: erzelmi szempontbol a Leave-t akkor sem lehet lesoporni az asztalrol, ha a Remain nyer. Valoszinu, hogy 40+%-ot minimum hoz a Leave. Egy politikus se tehet ekkora szamu embert felre.
lasd Skocia, addig fogjak szavaztatni oket, mig kilepnek.

SzZoole 2016.06.17. 20:09:28

@Herr Géza: kevesebb mint egy het,egy pentek-szombat-vasarnap megvan.
Ha egy kokemeny hetet vegigtolsz £900-1200 kozt lehet keresni.
Ebbol vond le az uzemanyagot,kb.£200 parkolojegyek,varos+repterek es a kaja-piadat.
Irhetnek meg rola,de minek....

Virago_1000 2016.06.17. 20:11:08

@London2009: "drog es bunmentes Budapesten lakna egy 8-adik keruleti tarsberletben sporolas celjabol,"

- beszurtam ide egy linket de hataratkelo asszony/ur kimoderalta mert nem felel meg a blog iranyelveonek. Az interju cime az volt hogy: Ikabb a nyocker mint parizs. A francia illeto a 8.kerbe menekult a rothado nyugati eletforma elol, es azt hitte jo kornyeken lakik, amig fel nem vilagositottak.
Ahol en lakom az olyan atlagos. Nem a getto nincsen sariarendorseg nincs neszezes ramadankor ejjel, nincsen sok bunozes 7 ev alatt 1x tortek be hozzam de sok mindent nem vittek el.

@Taxomükke (UK): "
En elsosorban kozeposztalybeli es felsokozeposztaly-beli csaladokkal talalkozom, ugyhogy szerintem az angolok jomoduak, tisztak, rendesek, intelligensek, kulturaltak."
- lehet hogy ilyenek, de a valodi erzeseiket irantad nem fogjak kimutatni (talan jobb is neked). A napjaim nagy reszet ilyenekkel toltom jo neha keresztkerdesekkel torbecsalni oket par pint utan :))
Az orszag tobbseget azonban nem a kozeposztaly teszi ki. Sajnos.

Virago_1000 2016.06.17. 20:12:30

@Zoole[uk]: nem azt mondtam hogy most. Olvastad a mondat masodik felet?
De volt ido amikor ez nem volt lehetetlen.

Virago_1000 2016.06.17. 20:18:21

@Taxomükke (UK): "Nem mindig mondasz hulyeseget, csak az a baj, hogy azt hiszed, mindent te tudsz jol. Hat nem."
- egyaltalan nem tudok mindent jol.

Viszont kell az ellenpolus is ide a blogra, mert vannak akik utnak indulnanak, es olvassak. A posztok es kommentek (enyem es par kivetellel) viszont tulzottan rozsaszin tehat hamis kepet festenek.

montroyal ( CAN qc) 2016.06.17. 20:19:39

@Virago_1000: nincsen sok bunozes 7 ev alatt 1x tortek be hozzam

hozzam csak eggyel kevesebbszer de az megis jobb

SzZoole 2016.06.17. 20:20:06

@Virago_1000: olvastam mit irtal,szokas szerint hulyeseget.
En sem 2 napja elek itt.
Regen is lehetetlen volt,mert nem voltak ilyen arak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.17. 20:20:38

@Bal: Aha. Akkor azért látok minden angol autón kiterített világtérképet....
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Herr Géza 2016.06.17. 21:02:46

@Zoole[uk]: És az autó? Avulás, szervíz, adó, biztosítás, etc.?

Herr Géza 2016.06.17. 21:04:42

@Herr Géza: Ha meg nem saját az autó, akkor miért te fizeted a benzint, parkolójegyet?

Shanarey 2016.06.17. 21:05:46

Na most jöttem rá milyen macerás az élet, csak Skype van......

Na nekem még az sem mert a lányom sose ér rá:-)
Na azért persze előkerül de előre kell időpontot kérnem mert csetel a haverjaival, avagy játszik valamely online játékot, és éppen raid van (csapatban támadnak valami gonosz ellenséget, némi jutalom reményében) De így sem menekülhet előlem, mert mindkét mobilszámát tudom na meg az otthoni számot is, és ha szükséges akkor elérem ott. S mégsem érzem úgy hogy összedőlt a világ. Sebaj, nyáron amikor haza ugrok egy hétig velem nyaral, s nekem ez a lényeg. Ha akar ő úgyis megtalál.

Persze lehet mondani én elvált vagyok, de amíg otthon éltem, akkor mentem át hozzájuk amikor csak akartam.

SzZoole 2016.06.17. 21:07:52

@Herr Géza: erre irtam,hogy irhatnek,de minek?

SzZoole 2016.06.17. 21:15:02

@Herr Géza: inglis Gejzam vagy magyar:)))

Taxomükke (UK) 2016.06.17. 21:18:56

@Zoole[uk]: Gondolom, kicsit tobbet, nem?

Taxomükke (UK) 2016.06.17. 21:21:40

@Taxomükke (UK): Ja, most olvastam tovabb, mit irtal...

SzZoole 2016.06.17. 21:22:28

@Taxomükke (UK): dehogy keres anyit,£3000 max £4000/ho,de az napi 14-16 ora munka es 7 nap egy heten.

Taxomükke (UK) 2016.06.17. 21:28:10

@Virago_1000: "a valodi erzeseiket irantad nem fogjak kimutatni (talan jobb is neked)"
Fantasztikus egy pali vagy, tudod, mit ereznek, mit gondolnak olyan, szamodra ismeretlen emberek, akikkel talalkozik valaki (ez esetben en), akit ugyszinten nem ismersz.
De biztos igazad van.
Igyal meg par pintet veluk, okulj, es orulj, mennyire igazad van.

Tudod, mar leirtam tobbszor, inkabb a nem oszinte mosolyt valasztom, mint a szintiszta, hamisitatlan, szemtol-szembe bunkosagot.

Bredpitt Monika 2016.06.17. 21:58:04

@diggerdriver: orulok, hogy te is el tudsz erzekenyulni,
nalunk a hazban van egy kamionsofor, sokat van uton, hiaba el papiron Magyarorszag on, igazabol a kamionjaban el, a kislanya sokszor szomorkodik, hogy ritkan latja az apjat,

Bredpitt Monika 2016.06.17. 22:01:34

@ChristineK: hogy talalom meg a posztokat? Milyen neven?

Herr Géza 2016.06.17. 22:02:02

@Zoole[uk]: Tanulnod kell a germánt, mer ugye brexit lesz, oszt repültök a seprűn kifelé. :))))))
Tudod, az okosok már tudják. :))

Csodabogár 2016.06.17. 22:02:11

@charlieharper: Sajnos már nem. A szocializmusban tényleg kiirtották, de manapság nemigen törödnek vele. Sajnos saját szememmel láttam tavaly a Bécsi úton, miközben villamosra vártam, az úton átsétálni egy termetes patkányt.:-(

Bredpitt Monika 2016.06.17. 22:17:32

@flash.gordon: hat te, elokerultel? Nem sokat vagy itt.
Diggert nem kell komolyan venni? Azt hogy kell csinalni?

Shanarey 2016.06.17. 22:20:30

@Csodabogár:

A rendszerváltás után a főváros lassan de biztosan leépítette az ezért felelős üzemegységeket. Vagyis sajnos Budapest többé már nem patkánymentes övezet.

Bredpitt Monika 2016.06.17. 22:21:06

@ChristineK: koszi, hu de gyors vagy, elolvasom oket,

Shanarey 2016.06.17. 22:21:32

@Herr Géza:

Mire gondolsz, nem vagyunk mi menekültek hogy Germánul tanuljunk :-)

SzZoole 2016.06.17. 22:22:04

@Herr Géza: persze persze,dehát azert vagyunk barátok,hogy ha menni kell akkor te tudsz nekunk munkát csinálni a cegednel:)))

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.06.17. 22:25:34

@Bredpitt Monika: Jó olvasást! Itt ülök a gép előtt épp, így nem nehéz gyorsnak lenni. :)

Bredpitt Monika 2016.06.17. 22:30:16

@ChristineK: a francba, pont a gasztroval kezdtem, nem jo otlet igy lefekves elott, ot perce meg nem gondoltam a kajara,

Bredpitt Monika 2016.06.17. 22:35:33

@ChristineK: na jo, a masik posztban meg van egy kep szaz grill csirkerol,
azert sem allok neki enni,
jo ejt

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.06.17. 22:39:12

@Bredpitt Monika: a grill csirkét nem kenheted rám, az nem az én bűnöm. :)

Shanarey 2016.06.17. 22:51:26

@diggerdriver:

Én 6 évvel ezelőtt, a A fővárosi polgármesteri hivatal pincéjében ezt másképp láttam.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.17. 22:56:49

@Shanarey: Senki nem állítja hogy nincs patkány Budapesten. A LEGINKÁBB patkánymentes város. Én 30év alatt csak szeméttelepeken láttam pedig jól ismerem mindkét szennyvíztisztítót és sok élő hálózatot építettünk át.

SzZoole 2016.06.17. 23:02:05

@Bredpitt Monika: "francba, pont a gasztroval kezdtem, nem jo otlet igy lefekves elott, ot perce meg nem gondoltam a kajara"

Ettől mar csak az rosszabb ha egyedül fekszik le az ember.....;)))

Herr Géza 2016.06.18. 01:17:58

@Zoole[uk]: Nehéz lesz. Mosogatógépünk van. :)))))))))))))

Bredpitt Monika 2016.06.18. 08:44:35

@Zoole[uk]: gondolatban sosem vagyok egyedul,
Mondtak mar hogy kicsit egyre jar az agyad?

SzZoole 2016.06.18. 09:54:27

@Bredpitt Monika: jaja,egy rugora jár az agyam:)))

Bredpitt Monika 2016.06.18. 14:20:51

@Mirjam2: ezt a parhuzamot a valo elettel nem ertem, ebbol arra kovetkeztetek, hogy te is csak egy troll vagy es semmit nem kell komolyan venni,Amit
leirsz

Bredpitt Monika 2016.06.18. 14:22:03

@Zoole[uk]: rajtad legalabb ki lehet igazodni

SzZoole 2016.06.18. 14:25:50

@Bredpitt Monika: szeretnel rajtam kiigazodni?:)))
Latod,en legalabb magamat adom:)))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása