oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. január 17. 22:03,  Moderálási alapelvek 248 komment

2015. január 17. 22:03 Határátkelő

Moderálási alapelvek

Mivel igény mutatkozott rá, ezért az alábbiakban teszem közzé a Határátkelő blogra vonatkozó moderálási alapelveket és azt négylépcsős rendszert, mellyel az alábbiakban leírtakat be nem tartókat kénytelen leszek szankcionálni.

A Határátkelő blog moderálási alapelvei a következőek:

Kommentelni bárki kommentelhet, ám a rendszer kétszintű: a kiemelt hozzászólók (ún. whitelist) előzetes moderáció nélkül fejthetik ki véleményüket a blogon. Mindenki más hozzászólása előzetes moderáció után jelenik meg. A bloggazda lehetőségeihez mérten mindent megtesz, hogy ezek a kommentek a lehető leghamarabb megjelenjenek.

A listára felkerülni kérés után lehet, ehhez általában az szükséges, hogy a kérést benyújtó kommentelési története áttekinthető legyen – ideális esetben a blogon, más esetekben a blog.hu többi oldalán. (Tehát a kezdő kommentelőktől kis türelmet kérek, és annyi időt, hogy megismerhessük egymást a hozzászólásain keresztül.)

A listáról lekerül az, aki:

1. a hatályos magyar törvényeket, a személyiségi, illetve a közösségi jogokat sértő megnyilatkozást tesz.

2. Sérti a többiek személyét, érzékenységét, indokolatlanul trágár.

3. Másokat zaklat, rágalmaz, becsületüket sértő kifejezéseket használ, illetve más módon sérti emberi méltóságukat, valamint az egyenlőség alkotmányos elvét.

4. a másik beleegyezése nélkül közzéteszi más kommentelő valós adatát, nevét, email- és lakcímét, stb.

5. Törvénysértő cselekedetre buzdít, emberiesség elleni bűntettet megkérdőjelez.

6. Rasszista, mások vallását, nemzeti, nemzetiségi, szexuális vagy politikai és világnézeti hovatartozását gyalázó, sértő kifejezést használ.

7. Burkoltan vagy nyíltan céget, terméket, szolgáltatást reklámoz (kivéve, ha a bloggazda azt a közösség szempontjából fontosnak ítéli meg).

8. Másik felületen folytatja az itt megkezdett vitát anélkül, hogy az érintett feleket a kommentfolyamban erről tájékoztatná, nem adva meg nekik a reagálás lehetőségét vagy a másik felületen becsületsértő állításokat tesz a blogról, egyes kommentelőkről.

A hozzászóló teljes mértékben felelős a Határátkelőn megjelenített hozzászólásáért, beleértve (nem kizárólagosan) a fényképeket, személyes adatokat, linkeket.

A kiemelt hozzászólók közül történő törlés fokozatai:

1. figyelmeztetés (első alkalommal – kivéve a kiemelkedően súlyos eseteket)
2. 3 napos kitiltás
3. 1 hetes kitiltás
4. végleges eltávolítás a listáról

Amennyiben a bloggazda úgy ítéli meg, első alkalmat követően is törölheti a kommentelőt. Hozzászólni ezután csak előmoderálást követően lehet. A listára visszakerülni nem lehet.

Az általatok sértőnek vélt tartalmat a hataratkeloKUKAChotmail.com címen jelezzétek.

Végül a sok hivatalosság után pár személyes megjegyzés: a Határátkelő közösség tagjai virtuálisan jórészt immár hosszú ideje ismerik egymást, ennek ellenére sajnálatos, hogy képtelenek ignorálni azt, akivel valamilyen személyes konfliktusuk van. A Szűrés gomb pontosan arra való, hogy az ilyen esetekben kiszűrhessétek azokat, akiknek a kommentjeit nem szeretnétek olvasni.

Hosszú évek tapasztalata nyomán tudom, hogy egész egyszerűen képtelenség több tucat vagy száz ember eltérő érzékenységi szintjének megfelelően finomhangolni a moderációt, ezért külön kérem, hogy csak valóban indokolt esetben jelezzetek.

Teljesíthetetlen elvárásoknak nem tudok megfelelni, hiszen én nem kapok értesítést arról, ha egy 3-4 nappal korábbi posztnál valaki reagál valamire, vagy kialakul valamilyen veszekedés, valaki megsért valakit - az pedig fizikai képtelenség, hogy folyamatosan kövessem 2-3-4-5 poszt alatt a kommenteket.

Nem lenne rossz, ha valódi közösségként sikerülne létrehoznotok és működtetnetek saját belső szabályaitokat is.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: szolgálati közlemény

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr267083861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kék madár 2015.01.19. 07:51:21

@rezsöatya:
"Nos, ez volt (es az utana kovetkezok), ami sokunknal kiverte a biztositekot. (Ferfikent is) mondom, hogy ez mar az a hatar, ami nem fer bele a kulturalt vitaba."

volt, hogy engem ugy lehordott mintha valami ertelmi fogyatekos szolgaja lennek, a kulturaltrol mar reg nincs szo.
Mar az is sokat emelne a blog szinvonalan, ha nem lennenek a hozzaszolasai alpariak es verig sertoek.
En tobbszor megjegyeztem a hozzaszolasaimban, hogy nokrol vagy barkirol igy beszelni Pakisztanba vagy a XVII-ik szazadba valo, de komolyan keveseket erdekelt.
(ami ugyancsak szomoru, ugyan a ferfiaknak is van anyjuk, lanyuk, felesege, ha egy nőbe gazolnak bele, azert nem szokas ferfiaknak kiallni. Ez nem ennek a blognak vagy a magyarok sajatossaga) Par nő felhuzta magat es le lett hulyezve (finoman szolva) es mindent ment tovabb mintha mi sem tortent volna. De ő ezt elintezi azzal, hogy ő egy ilyen erdekes, szokimondo, megoszto (az unalmas ostoba humortalan birka antonimajakent) egyeniseg, es ő tudja a tutit. Behajint 20 smile-t minden hozzaszolasa moge mintha attol a pofon kisebbet utne.

Igerem Határátkelő hogy ha lesz egy szabad oram elo fogom keresni, mert ugy tunik, ez a kulcsa mindennek.

Nem akartam egy hozzaszolora kielezni ezt a kerdest, de ha mar igy szoba kerult :)

kék madár 2015.01.19. 07:51:57

@diggerdriver:
"Nem érted.
Pontosan az érvekre válasz a sértődés mert kifogyott az érvekből.
A sértődés fegyver. Utána mondhatom az érveimet százszor az a válasz hogy nem érdekel mit mondasz mert azt mondtad hogy "bakfitty"
ezt pont te mondod aki ervek helyett rendszeresen serteget??? Azert ez mar tenyleg a cinizmus csucsa. Olvasd vissza pappitoval valo vitad 2 napja, hogy ne menjunk messzebbre, ott azonnal a szemelyesgedessel kezdted, mert tudtad, hogy pappitoval a vitaban eselyed sincs.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.19. 07:51:57

@Zka:

Mikor állítottam, hogy objektív vagyok? Soha. Objektív ember nem létezik.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.19. 07:51:57

@kék madár:

Szerintem eleve legyen kitiltva mindenki. S aztán majd minden nap végén beszámol a blogtulaj, hogy aznap milyen kommentek születtek, természetesen nem az eredeti kommenteket közölve, hanem azokat átszerkesztve civiizált, európai, haladó formába.

:-)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.01.19. 07:58:24

@maxval bircaman szerkesztő: az előző hozzászólásomban hivatkozott hozzászólásod végén levő dolgot én úgy értelmeztem, hogy te objektívnek vallottad magad egy másik vitában. Ha esetleg függetlennek, akkor félreértettem :)

2015.01.19. 09:23:11

@diggerdriver: Te vagy a HÁ. Ez megmagyarázza, hogy miért vagy még mindig itt. :D

adg 2015.01.19. 11:35:29

@Muscari: igen, olyasmi. Nagyon enyhen szeplos lesz a termes ettol a betegsegtol, es a nagy boltok szerint igy mar nem veszik meg a finnyas vevok, mert nem tokeletes. Erdekes modon a piacon megveszi mindenki a nem tokeletes banant is, ugyhogy ez az erv kicsit santit.
Ugyan kizarolag a boltban is kaphato bananfajtat fertozi meg, de a biztonsag kedveert kiirtanak mindent. Azt mondjak, a tobbi fajta is hordozza.
A rossznyelvek szerint meg ez bullshit. Inkabb az a baj, hogy majdnem minden kertben van banan, es a piac is tele van vele. Raadasul ezerszer jobb fajtakkal, mint a bolti, csak eezek sajnos nem allnak el, nem lehet olyan jol utanerlelni, hamar rohad, szoval nem igazan jo a nagykereskedoknek.
Raadasul olcsobb is a piacon, igy gyorsan terjednek az osszeskuves elmeletek, hogy kik is allnak a hatterben, kik miatt kell mindet kiirtani.

En nem vagyok kertesz, csak akartam lenni valamikor, igy nem tudom eldonteni a kerdest, meg hat tenni sem tudok ellene. Ez van, ket evig nem lesz helyi banan, csak bolti.
Nem is annyira a mi 20-25 tovunket sajnalom, hanem a piacrol fogom hianyolni. Minden heten veszunk egy szatyorral szinte, azt a vackot meg nem fogjuk a boltbol. Kenjek a hajukba. Sajat termesunk csak 3szor vol, ugy 15 kilo osszesen, nem tul sok.

De a mango az megvan meg, iden termett a karambola is, csak keson vettuk eszre, mikor mar a foldon volt. Nem tudtuk, hogy az a bokor az.
Most kezd erni valami citrusfele, meg nem jottunk ra, hogy mi. valoszinuleg pomelo, masok szerint meg grapefruit, majd meglatjuk. A papyat visszavagtam, mert tul magas volt, es csak a madarak zabaltak le. A passionfruitot mindig a madarak eszik meg. A gyombert meg az uborkafa termeset nemszeretjuk
Viszont most kezdodik a sarkanygyumolcs es a rambutan szezon, azzal sem lehet betelni, kar, hogy nekunk nincs.
Majd szerzunk.

Hat ennyi. :)

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.19. 12:35:35

@adg [Au, Darwin]: én meg pont a pöttyös banánt szeretem...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.19. 20:23:07

Akkor letenném én is a mai két centemet...

Vártam egy napot, nem történt semmi így kénytelen vagyok magamnak meghatározni a saját mércémet.
A moderálási poszt azért lett ide kitéve mert ebben vannak a moderálási alapelvek.
Ennek ellenére megjelent az alábbi ugye cseppet sem személyeskedő NÉVNÉLKÜLI, senki érzékenységét nem sértő semmilyen személyes sértést gyalázkodást nem tartalmazó hozzászólás.
Nem lehet arra hivatkozni hogy HA nem olvasta hiszen több kommentje is ott van alatta.
Engem valóban nem sért mert én inkább kiröhögöm a szánalmas próbálkozást hogy "most üssük amíg még meleg", viszont fenntartom a jogot hogy számomra ez legyen a mérce.

"tovabba szerintem a nagykepu arrogans kioktato stilusa miatt, a szexista beszolasai miatt, es meg sorolhatnam. De digger itt az uj hagyma, csak egy kicsit ravaszabb es inteligensebb, es sikeresen csomagolja a serteseit artatlan es joszandeku (nak tuno) beszolasokba"

Úgy döntöttem hogy amennyiben nem leszek innen kitiltva, önként megfutamodni nem fogok.
Minden mondatomért amit leírtam vállalom a felelősséget és továbbra is ugyanaz a véleményem.Sőt.
Az hogy kiadták rám a vadászati engedélyt és dögevő hiénák keringenek körülöttem időnként belémkapva, nem fog térdre kényszeríteni.
Olvasom a mai poszton fentebb idézett Ápolt ámokfutását és nem sok jót jósolok az elkövetkező időkre.
Én egyet mindenképp ígérhetek.
Ugyanolyan leszek mint idáig csak kifinomultabban.
Minden amit írok cukormázba lesz csomagolva.

rezsöatya 2015.01.19. 22:09:58

@diggerdriver: Kedves Diggerdriver!

Remelem, HA reagal majd erre a hozzaszolasodra, de addig is elmondom a velemenyem, mint regi ismerosnek:

1. Minek kellett volna tortennie az egy nap alatt?
2. Senki nem adta ki rad a vadaszati engedelyt, csak sokaknak tele van a hocipojuk, hogy óne zsenir (ohne Genieren) lehisztispicsazod a noket, szemelyeskedo, alpari modon viszonyulsz mas kommentelokhoz (engem is lekocsogoztel, ha emlekszel ra!).
3. Meghatarozhatod ugyan a sajat mercedet, de a HA altal felallitott alapelvek RAD IS VONATKOZNAK!
4. Itt nem jo taktika a "legjobb vedekezes a tamadas elve", ugy latszik, nem vagy tudataban, mennyire megbantottal embereket! Egy alapos onvizsgalat nem artana! Ha nem megy, kerd szakember segitseget!
5. Nemcsak blogokon, hanem az eletben mindenutt alapszabaly az, hogy tavollevokrol vagy jot, vagy semmit, rosszat, negativ dolgot meg veletlenul sem, hiszen nem tudjak megvedeni magukat (lasd Cougarcat, vagy Shakti Rom emlegetese).
6. Fenyegetozessel nem jutsz messzire, itt sok intelligensebb ember van nalad (igen nok is, foleg azok!), akik pont a kulturalt velemenynyilvanitas miatt nem szoltak eddig, hidd el, te maradsz alul!
7. Ha a "cukormaz" kulturaltabb hozzaszolasokat takar majd, ugy sok sikert hozza, de ha a duhodet akarod leplezni vele, az rogton ki fog tunni, barmennyi zarojelbe is csomagolod.
7. Helyette inkabb szinesitsd tovabbra is a blogot!

God save the Diggerdriver!

felült 2015.01.19. 22:57:58

@diggerdriver: színtelenebb lenne a blog nélküled, úgyhogy inkább figyelj oda, hogy ne személyeskedj (legalábbis azokkal, akikről nem tudod biztosan, hogy nem zavarja őket). ne zárasd ki magad. az elmúlt időszakban szerintem is néhányszor messze túllőttél a célon. keményen vitatkozni oké, egymást minősítgetni nem az.

egy csomó dolog lehet, hogy élőben beleférne, de neten keresztül a kommunikáció korlátozott: sokkal könnyebb másokat akaratlanul is megbántani.

Határátkelő 2015.01.19. 23:17:38

@diggerdriver: Nem tudom, miért lenne rád kiadva a "vadászati engedély", semmi ilyesmiről nincs szó. Ezek teljesen egyszerű alapelvek, melyeket a mindennapi kommunikációban is elvárunk egymástól - szerintem te is. (Ha úgy érzed, ellened irányul, akkor egyrészt tévedsz, másrészt az is lehet, hogy érdemes lenne elgondolkodni azon, miért érzed így.)

Mindenkinek más az érzékenységi szintje, van, aki többet bír, van, aki kevesebbet, de szerintem akkor lehet normális párbeszéd, ha ezt megpróbáljuk figyelembe venni, miként szerintem a legtöbben azt is tolerálják (egy bizonyos határig), hogy milyen a stílusod. Már ameddig nem lépsz túl bizonyos határon, ami a közelmúltban megtörtént.

Szerintem nem érdemes ezt a "dögevő hiénák időnként belém kapnak" hozzáállást felvenni, nem kell szabadságharcot folytatnod, egyszerűen annyi történt, hogy le lett írva az, amit tulajdonképpen le sem kellett volna írni, mert annyira egyértelműnek kellene lennie.

Csak megerősíteni tudom azt, amit @rezsöatya: és @felült: írt: ezek az alapelvek mindenkire nézve kötelezőek, a blog pedig színtelenebb lenne nélküled, de valóban nem árt néha visszafogottabban fogalmazni.

Altaïr 2015.01.20. 06:04:14

Röviden összegezve tehát azt tilos valakire mondani, hogy hisztis picsa, mert sértő, így törlendő. Viszont a következőek használhatóak, azaz nem sértőek: arrogáns, szexista, kioktató.

Egy egymondatos moderálási elv is elég lett volna: "Ami nekem nem tetszik, azt kimoderálom."

Az egész vitát meg lehetett volna előzni, ami ez alatt a bejegyzés alatt kialakult, és őszintébb, hitelesebb is lett volna.

Ezen a blogon szerintem továbbra is csak olvasni fogok, hozzászólni nem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.20. 07:30:16

@Altaïr:
Pontosan ez volt a hozzászólásom lényege.
Nem is kaptam rá választ...

rezsöatya 2015.01.20. 07:48:44

@diggerdriver: ott van a valasz:
"nem árt néha visszafogottabban fogalmazni"

(Szájbarágósan, hogy értsd: nem mondod egy nore sem, hogy hisztis pi@a!)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.20. 11:24:10

@rezsöatya:
Becsületes ember vagyok, én mindig megmondom az igazat.
:)))))))

2015.01.20. 13:42:34

Ti tenyleg nem ertitek a kulonbseget akozott, ha azt mondom, hogy valaki egy hisztispicsa / arrogans taho faszkalap, es akozott, hogy hisztizos, tulerzelmes / arrogans, kioktato a stilusa?

Az elobbi ugye az, amikor lefaszozok, picsazok valakit, minositve a szemelyet, a masik meg ugye az, amikor kritizalom a stilusat, komminukaciojat, remelve, hogy abbol visszavesz az illeto. Csak gondoltam elmagyarazom.

Csak felig tartozik ide, de gondoltam megosztom, a legnyomosabb oka annak, hogy leleptem Magyarorszagrol amugy pont az ilyen erzelmileg tulfutott reakciok voltak meg ez a "chip on the shoulder" hozzaallas, hogy ha kritizalok valakit vagy valamit, akkor azt ugy veszik, mintha a halalukat kivannam. Ha utaltam a tanarom altal tanitott orakat, akkor biztos vele volt szemelyes bajom es nem azzal amit, vagy ahogy tanitott esetleg, ezek meg se fordultak a fejukben, csak az egojuk reagalt mindenre, engem ez nagyon lefarasztott, hiszen ha minden kritika egy fundamentalista iteletnek van ertve, semmin sem lehet javitani, igy pedig nem lehet kommunikalni, gondolkodni, alkotni, letezni. Erre itt, az elvileg ebbol nem kero, lelepett magyarok kozott is ez megy, na ne mar :D

Nezd, azt mondtak, hogy bunko a stilusod, es szoltak, hogy a hisztispicsazos megjegyzest ki kene torolni, erre azzal jossz, hogy kilovesi engedely van rad, es hienak mardosnak, es verzel meg mittudomen, es gondolom, szerinted most meg enis jol beleddofok egy kest :D Pedig dehogy is, hiszen nem is tudom, hogy ki vagy, es milyen ember, itt mi mind, a masok, csak azt latjak beloled, amit irsz, es ahogy irod, ezert csak azt is lehet kritizalni. Igy nyilvan azt se kivanja senki, hogy tunj el a pokolba, es hasonlo dramatikus dolgokat, csak azt szeretnek valoszinuleg, ha a bunkosagert neked is jarna a megfelelo kritika, elsofigyelmeztetes, mittudomen. Azert, hogy utana ne irj tobb bunkosagot, es tenyleg csomagold be a velemenyedet, es ne azt ird valakirol, hogy hisztispicsa, hanem, hogy nem tetszik az erzelmileg tulfutott stilusa.

tableno 2015.01.20. 15:46:51

@mojyo: "tenyleg nem ertitek a kulonbseget akozott, ha azt mondom, hogy valaki egy hisztispicsa / arrogans taho faszkalap, es akozott, hogy hisztizos, tulerzelmes / arrogans, kioktato a stilusa?" - dehogynem értik. Én becsületes, szókimondó, egyenes ember vagyok, akit el akarnak hallgattatni, mindenk más meg hisztispicsa bunkó paraszt, aki fogja csak be a pofáját! :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.20. 17:12:45

@mojyo:
Szerintem nincs különbség.
Minősítő jelző mindegyik.
Az egyik egy állapotot minősít a másik egy viselkedésformát.
Amit mondasz játék a szavakkal.

2015.01.20. 17:33:48

@diggerdriver:
"Az egyik egy állapotot minősít a másik egy viselkedésformát."

Hat ez az. Pont ez a kulonbseg :D A viselkedeset mindenkinek lehet minositeni, az allapotat nem, mert csak a viselkedeset ismered, az allapotat nem. Csak annyit tudunk itt mindenkirol, amennyit irnak magukrol, es ez nem eleg arra, hogy igy minosits valakit, az viszont teljesen OK, ha van velemenyed a viselkedeserol es ennek hangot is adsz.

"Kurvara idegesito, hogy mar megint hisztizel." Ez peldaul ugyanolyan tragar, es indulatos, es ugyanugy kifejezi, ugyanazzal a stilussal, hogy mit gondolsz az illeto viselkedeserol, bar nuansznyi kulonbsegnek tunik, valoszinuleg mar ez is sokkal kevesbe serto a masik fel szamara, es tobb valaszlehetoseget is kinal, mint az, hogy szerinted az illeto egy "hisztis picsa oszt' kalap".

Persze, hogy jatek a szavakkal, az egesz kommunikacio jatek a szavakkal, mind jatszunk, de vannak jatekszabalyok is. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.20. 17:45:51

@mojyo:
Ha azt mondom valakinek hogy hülye akkor az állapotát minősítem vagy a viselkedését?

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.01.20. 17:47:10

@mojyo: mondjuk szerintem a véleménykülönbségre azt mondani, hogy a másik hisztizik (ld protstitúció, erőszak témaköre tavaly), na nekem ez is nehezen fér bele. de majd meglátjuk, hogyan megy ez a jövőben.

tanato 2015.01.20. 17:47:42

@diggerdriver: Be bizony majd megyek a te blogodra,este ha hazajöttem az edzésemről benézek oda.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.01.20. 17:48:42

(ja és ezt nem neked mondom, csak a tiedről jutott eszedbe, rád reagáltam.)

tableno 2015.01.20. 17:50:46

@diggerdriver: nem látom értelmét veled vitatkozni.

tableno 2015.01.20. 17:51:54

@tableno: ja, hogy nem nekem szólt...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.20. 17:54:21

@tableno:
De neked szólt csak a doki is reagált rá.
Micsoda különbség.

tanato 2015.01.20. 17:55:13

@tableno: de neked szólt én csak véletlenül néztem meg,még egy két gondolatom van az ügyhöz majd a Digger házában leírom este.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.20. 17:58:20

@Dragonlady (now in Thailand):
A hiszti az egy viselkedési forma.
Nők által vita esetén gyakran alkalmazott fegyver.
Mi a probléma?

2015.01.20. 18:09:42

@diggerdriver: Hat ez peldaul a kontextustol fugg. Ha azt mondod nekem, hogy en egy hulye vagyok, akkor az allapotomban minositesz, es nem fog jol esni, lehet, hogy ki is kerem magamnak, hiszen szerintem en nem is vagyok hulye. :D De ha azt mondod, hogy hulyeseget beszelek, vagy hulye voltam, amikor csinaltam/mondtam valamit, az nem fog zavarni, legfeljebb tudomasul veszem, hogy szerinted igy van, esetleg elviccelek vele, hogy "Hat ez van, nem igy szulettem de nem volt otthon mesekonyv, csak Kreten magazin." :)

@Dragonlady (now in Thailand): Hat ezt ertem, nekem sem tetszik, bar szerintem ez meg nem akkora gaz, (bar a konkret prostitucios/eroszakos vitara nem emlekszem igy most nem tudom mire gondolsz), de en azert gondolom igy, mert meg a "hisztizes" vadjara is konnyebb valaszolni, es megvedeni peldaul az allaspontot, es azt mondani ra, hogy "hat ja, van akinek minden jogos felhaborodas hiszti, gondolom te sose csinalsz semmi ilyesmit, akkor sem, amikor....", stb, szoval ez meg kezelheto szerintem, ahhoz kepest, mintha valaki meg jol le is picsaz melle. :D

rezsöatya 2015.01.20. 18:20:38

@diggerdriver: az a problema bm., hogy egy nonek irtad, hogy "hisztis picsa". Ez serto a holgyre nezve es ez nem "viselkedesforma"! Es ne probald kisebbiteni az "erdemed", nem csak hisztist irtal, hanem kiegeszitetted egy sertessel!
Kapíse?

tableno 2015.01.20. 18:26:07

@diggerdriver: persze, igazad van. Az, hogy nekem nincs kedvem parttalan vitát folytatni, bizonyíték rá, hogy nem voltak Auschwitzban gázkamrák. Tiszta sor. Te nyertél, bonthatod a pezsgőt.

2015.01.20. 18:27:28

@diggerdriver: Hat, ez egy elegge egyoldalu definicio, szerintem fiuk is szoktak hisztizni, peldaul ha kritizaljak a viselkedesuket es azzal jonnek, hogy hienak vadasznak rajuk meg ilyenek. ;)

Quercus a favágó 2015.01.20. 18:27:29

@diggerdriver:

Mindig tedd hozzá, hogy "véleményem szerint". És ne mond azt, hogy picsa, csak azt, hogy hisztis. Ekkor ugyan is nem tényt állítasz, hanem véleményt formálsz. Ez a jogi oldal röviden.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.20. 19:15:42

@tableno:
Hé hé hé.
Itt álljunk meg egy szóra.
Kétszer ígérted hogy valahol folytatjuk miután tisztességtelen módon ezen a blogon te egymagad reflektáltál.
Most hirtelen parttalan vita lett.
Ennél többet néztem ki belőled...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.20. 19:16:26

@mojyo:
Ok.
Kérdésem az hogy a hiszti az állapot vagy viselkedési forma?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.20. 19:19:18

@rezsöatya: @QUERCUS:
Véleményem szerint a szóbanforgó hölgynél csak emelni tudnám a tétet.
Ez most a tényálladék megismétlése netán fokozása vagy homályos utalás saját véleményre?
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.20. 19:21:38

@mojyo:
Sőt hangyák is mászkálnak a plafonon de hiába mondom, senki sem látja.
:))))))))))))))))))))))))))))

2015.01.20. 19:31:23

@diggerdriver: Hat ez is fugg attol, hogy ezalatt mit ertesz, es hol hangzik el. Mar mondtam, ha azt mondod valakinek, hogy "Fejezd be a hisztizest", vagy "Kurvara idegesit, hogy mar megint hisztizel", az nem lesz szep toled, de csak a viselkedest minosited, es megadod a lehetoseged a masiknak arra, hogy megvedje magat, vagy legalabb normalisan reagaljon, peldaul erre mondhatja azt az illeto, hogy "Ez kurvara nem hiszti, hanem teljesen jogos felhaborodas, mert...", stb stb. Viszont, ha azt mondod valakinek, az allapotat minositve, hogy "A velemenyed nem szamit, mert te egy hisztis picsa vagy", akkor erre nagyjabol olyan valaszokra szamithatsz, hogy "OK rendben, akkor ezt megbeszeltuk, te seggagyu bunko fasz." Az pedig, hogy ilyen beszelgetesek legyenek itt, senkinek nem az erdeke, foleg nem a HA-e, ugye ebben egyetertunk? :D

**mimi** 2015.01.20. 19:38:36

@diggerdriver:
véleményem szerint a hiszti egy állapot, a hisztis pedig egy viselkedési forma....:)

Quercus a favágó 2015.01.20. 19:40:40

@diggerdriver:

A matematika szerint 2x2=4
A jog szerint, ezt be is kell bizonyítani.

tableno 2015.01.20. 19:53:39

@diggerdriver: nem értem, miről beszélsz. Elmondtam egy csomó érvet, ami láthatóan falra hányt borsó volt. A többiekkel más témákban lefolytatott csörtéid végképp meggyőztek arról, hogy te a vitában nem az igazságot keresed, csak a másikat akarod magad alá gyűrni, bármilyen eszközzel. Ebben én nem leszek partner.

Határátkelő 2015.01.20. 19:56:00

Komolyan nem hiszem el, hogy most itt ez a vita megy. Miért kell egyáltalán minősítgetni egymást? Semmi mást nem kellene, csak normális hangon beszélgetni egymással. Erről szól a történet, és teljesen értelmetlen szemantikai és egyéb vitákba bocsátkozni.

Úgyhogy ha kérhetném, fejezzétek is be.

Határátkelő 2015.01.20. 19:58:26

@tableno: @diggerdriver: Na ez az, amit egyszer már leállítottam ezen a blogon és nagyon nyomatékosan kérem, hogy ne is induljon újra.

Kösz.

rezsöatya 2015.01.20. 19:58:52

@**mimi**: nem a hisztisrol van itt szo, bar Digger szeretné elmismasolni! Lehulyepicsazott egy masik kommentelot, ezert lett torolve a hozzaszolasa!

Ha Digger bocsanatot kert volna akkor, mar reg elfelejtodott volna az egesz. De Digger ugy latszik szereti, ha foglalkoznak vele, ezert fokozza a szart...
Ez a nagy igazsag... sajnos!

tableno 2015.01.20. 20:01:00

@Határátkelő: nyugi, nem fog. Részemről befejeztem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.20. 20:08:28

@tableno: Akkor most hogy jogilag rendben legyen:
Véleményem szerint te Tablenó egy rendkívül tisztességtelen ember vagy.
Nem mondtál el egy csomó érvet csak a szemtanúkat mantráztad végig. Egyetlen más érvet nem tudtál felhozni.
Ugyanígy mondhatom én is hogy elmondtam egy csomó érvet és falra hányt borsó volt.
A vita nem lett befejezve te is tudod hogy HA félbeszakította.
Most pedig mások háta mögül kiabálsz hogy nem vitázol velem.
Véleményem szerint tisztességtelen módon a vita itteni lezárása után még folytattad. ITT.
Természetesen nem reagáltam mert a bloggazda leállította.
Mondtam mindkétszer hogy folytassuk máshol. Te beleegyeztél.
Most kihátrálsz.
Múltkor feltettél nekem egy kérdést.
Úgy kezdődött hogy lenne e pofád...?
Véleményem szerint neked megvan hozzá...
Nincs miről beszélgetnünk tovább.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.20. 20:11:05

@Határátkelő:
Eszem ágában sincs itt folytatni.
Csak kaptam két ígéretet hogy máshol.

2015.01.20. 20:21:03

@Határátkelő: Hat ez van :D En normalis hangon beszelgetek mindenkivel, nem minositettem senkit. Azt lattam, hogy tobben ertetlenkedtek itt, hogy a torolt hozzaszolas miert lett torolve, mas pedig miert nem, es csak megprobaltam megmagyarazni, hogy miert... A jo szandek vezerelt, eskuszom, en sem terveztem egesz estes szemantikai vitat, reszemrol be van fejezve. :D

blackhairlady 2015.01.20. 20:25:46

@rezsöatya: Jol latom, hogy a baratsagotok mar a homalyba veszett?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.20. 20:30:00

@mojyo:
Szerintem meg kulturált vita volt, nem tudom miért kellett leállítani.
Ez a topik pont ezért lett nyitva.
Ha csak kinyilatkoztatásként lett idetéve akkor el kell venni a hozzászólás lehetőségét.
Nem zsidóztunk nem anyáztunk nem minősítettünk senkit.
Ha pont ebben a topikban ilyenekről nem lehet kulturáltan beszélgetni akkor miről?
Birca tud valamit...

Quercus a favágó 2015.01.20. 20:34:00

@Határátkelő:

Teljesen mindegy mit csinálsz, ennek egy jó darabig nem lesz vége.
Bár több mint 20 éve nem nézek tv-t, de ez úgy működik,mint egy valóságshow. Ki lehet innen tiltani(szavazni) valakit, lesz utána a bent maradottak részéről ujjongás, de egy kis idő múlva kezdődik minden elölről. Megint lesznek, akik megtalálják egymást. Aztán megint kitiltasz, aztán megint kezdődik.
Szerintem változtasd meg a blog nevét Hegylakóra. A végén csak egy maradhat.

Határátkelő 2015.01.20. 20:43:19

@QUERCUS: Mivel én döntöm el, hogy egy adott komment belefér-e vagy sem, ezért ez nem lesz. Én csak azt nem értem (és ezt komolyan írom), miért olyan őrületes kérés, hogy tartsuk tiszteletben egymást és így beszélgessünk, vitatkozzunk.

Egyébként van egy kis félreértés, ugyanis kitiltásról nincs szó (csak teljesen extrém esetben), egyszerűen arról van szó, hogy aki nem bír magával, az csak előmoderáció után kommentelhet - de odáig is elég hosszú út vezet, akár azt is mondhatnám, hogy kifejezetten erősen akarni kell lekerülni róla.

Szóval én feleslegesnek érzem ezt a nagy felindulást, és őszintén szólva remélem is, hogy pár nap alatt elcsitul (kb. ugyanez volt az előmoderáció bevezetésekor is és mégis itt vagyunk).

DieNanny CH 2015.01.20. 20:43:55

@diggerdriver:

Tévedsz. Ezt már pedagógusként megtanultam. Egy gyereknek csak a viselkedését bírálhatom, a gyereket nem.
Pl: "Nagyon nem szeretem, mikor ha nem kapod meg a játékot rögtön, akkor verekszel. Nem szeretem ezt a viselkedést. De téged szeretlek."

Itt a blogon: "Nem szeretem, hogy olyan gyakran megsértődsz. De veled semmi bajom!" - pl.
Merthogy nem ismered az illetőt, csak betűket olvasol.

(...valószínűleg meg fogom bánni, hogy beleszóltam.)

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.20. 20:45:50

@Határátkelő:
Vannak, akik csak sportból feszegetik a határokat.
Amikor az orrukra koppintanak, ők kiabálnak a leghangosabban és leghosszabban.
És látványosan nem értik.
És látványosan védik a szabadságjogokat.
Amiknek az állítólagos korlátozásával amúgy a 99%-nak nincs baja.

DieNanny CH 2015.01.20. 20:49:46

... és már meg is bántam... (Mert sorrendben válaszolok, nem miután elolvastam az összes kommentet. :-((( )

2015.01.20. 20:54:20

@diggerdriver: nem tudod, hogy a HA mennyire szemelyesen eribtett szulok/nagyszulok reven. Es persze a tema troll magnes
Az, hogy a hisztis picsa szerinted elfogadhato, az nem hiheto. De ha szerinted az, akkor nezd igy: a legtobb torzsvendeg ebben a virtualis pub-ban nem akar olyan hangnemet, ahol a hisztis picsa, kocsig faszfej es a k.anyad elfogadhato. A tarsasag dontott igy, amit a HA jovahagyott (ki lett hisztis picsazva es mikor?)

@QUERCUS: ugyanmar. A te blogodon se tursz el ilyen hangnemet. Ha meg valaki hisztis picsazna a feleseged vagy a lanyod, van egy fogadasom, hogy elindulna a jobb kezed az illeto arcaba.

rezsöatya 2015.01.20. 20:54:57

@blackhair-lady: reszemrol errol nincs szo, de ki mas mondja meg, ha valaki butasagot csinal, mint egy barat?

2015.01.20. 21:10:25

@diggerdriver: ezt most olvastam. Ha kek madarra gondolsz, mint nev nelkulire, akkor labon lotted sajat magadat. O regen itt aktiv volt, ha jol emlekszem Bostonbol irogat.
Maxval tobbszoros unalmas kirohanasa utan a homo temaban szedte a satorfajat sok mas kommentelovel egyutt, meg a te idod elott. O is tobbdzorosen kerte a Maxvalt, hogy alljon le a temaval, de mint tudod nala nincs STOP gomb.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.20. 21:10:42

@charlieharper:

Nézd Charli, kevés nálad tiszteletreméltóbb embert ismerek itt.
Pláne akinek a véleményét is elfogadom.
Én nem vitattam HA döntését hogy berekesztette azt a vitát.
De azért baromi gusztustalan az amikor valaki a vita bezárása után visszajön hozzáfűz valamit aztán távozik, mi meg természetesen nem tudunk reagálni.
Mikor mondom neki hogy folytassuk máshol akkor beleegyezik aztán mások hátára kapaszkodva visszakozik.
Kulturált vita volt bárhol hajlandó vagyok folytatni.
Az ominózus jelző valóban nem elfogadható és helyénvaló. Amit hozzágondoltam az sokkal súlyosabb volt.
Amit leírtam az annak a végletekig finomított változata.
Az egész vitát nem én kezdtem.
Valóban, hiba volt belemennem én a magam részéről HA első figyelmeztetése után abbahagytam. Ezt vissza lehet keresni.
Aztán jöttek "jóindulatúak" akik gondolták hogy namajd most...
Fent említett jelzőt többször nem használtam.
Igaz felemlegették itt helyettem jónéhányan mint amikor valakiből a kést úgy húzzák ki hogy átszúrják rajta:)))))))))))))))))))))))))))
HA első felszólítása után én már csak reagáltam.
Egyébként igazad van ez a szóhasználat valóban nem lenne jó ha általános lenne itt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.20. 21:15:11

@charlieharper:
Na várjál Charli...

Az én időm ELŐTT???
Akkor ez?

"volt, hogy engem ugy lehordott mintha valami ertelmi fogyatekos szolgaja lennek, a kulturaltrol mar reg nincs szo.
Mar az is sokat emelne a blog szinvonalan, ha nem lennenek a hozzaszolasai alpariak es verig sertoek.
En tobbszor megjegyeztem a hozzaszolasaimban, hogy nokrol vagy barkirol igy beszelni Pakisztanba vagy a XVII-ik szazadba valo, de komolyan keveseket erdekelt.
(ami ugyancsak szomoru, ugyan a ferfiaknak is van anyjuk, lanyuk, felesege, ha egy nőbe gazolnak bele, azert nem szokas ferfiaknak kiallni. Ez nem ennek a blognak vagy a magyarok sajatossaga) Par nő felhuzta magat es le lett hulyezve (finoman szolva) es mindent ment tovabb mintha mi sem tortent volna. De ő ezt elintezi azzal, hogy ő egy ilyen erdekes, szokimondo, megoszto (az unalmas ostoba humortalan birka antonimajakent) egyeniseg, es ő tudja a tutit. Behajint 20 smile-t minden hozzaszolasa moge mintha attol a pofon kisebbet utne."

Én nem emlékszem semmilyen kékmadárra az igaz de akkor hogy tudtam lehordani?

2015.01.20. 21:27:20

@diggerdriver: ez megtisztelo.
Ugy latom, hogy ez a tema sokaknal erzelmi alapu, azzal meg nem fogsz tudni mit kezdeni.
A HA kereset megertem, fel, hogy megjelenik itt a kuruc info VIP gardaja.

A madarrol nem emlekszem pontosan mikor ment at passzivba, teny, hogy regen o itt aktiv volt (Hagyma koraban). Ezek szerint volt regebben csortetek. Ha tosszul emlekeztem az idosikra, elnezest, tudod 40 korul mar minden romlik....

tanato 2015.01.20. 21:29:48

@charlieharper: Tényleg Madár él még? Vagy a neje kitiltotta innen?

2015.01.20. 21:32:37

@tanato: a kover madar? Nem tudom. Ha jol ertettem mar nincs neje.

@diggerdriver: nyilvan nem hagyott benned mely nyomot. En azert emlekszem, mert Bostonrol beszelgettunk

tanato 2015.01.20. 21:34:37

@charlieharper: Szóval eltünt most mint más túl sokat kommentelő is egy idő múlva.Hagyma,Spangola,Vájmi stb.Elfogyott a lendület,,a kevesebb több lett volna MINT A PESTI KÖZMONdásban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.20. 21:35:14

@charlieharper:
Akkor sem értem.
Évekkel ezelőtt megsértettem és most, PONT most visszajön betámadni.
Mi értelme?

tanato 2015.01.20. 21:35:39

@diggerdriver: Írtam egy rövid hozzászólást a KÉNYES 1944-es dolgok ügyében a blogodra.

Quercus a favágó 2015.01.20. 21:38:56

@tanato:

Nem mindig erről van szó Doki. Nem mindenki áll bele a küzdelembe, ha kóstolgatják. Van aki háttérbe vonul, van aki lelép.

2015.01.20. 21:45:21

@tanato: en meg reagaltam ra

@diggerdriver: mit mondjak? Van aki a tuskeket hosszan magaban hordja. Meg ott van amit a Quercus mond, nem mindenki all be egyedul a vitaba, de ha mar a falka rakezdte, akkor o is elmondja ami nyomja a lelket.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.20. 21:58:54

@charlieharper:
Igen, azt vettem észre hogy a falka régóta fente rám a fogát és csak a vezényszó kellett.
Viszont mostantól legalább tudom kik a falka.
:))))))))))))))))))))))))))

tanato 2015.01.20. 22:18:03

@QUERCUS: Meg még egy csomó kommentelő is elveszett sajnos.

2015.01.20. 22:23:09

@diggerdriver: nezd szemelyesen nem ismerlek, de a Zoli szerint egy 100kilos plussmaci vagy.
Viszont tudod nagyon jol, hogy az itteni stilusod nagyon direkt, neha bizony nyers es ez egy kevesbe hatarozott embert/aki nem szeret nyiltan konfrontalodni (minden szexista el nelkul, a nok tobbsege) ez visszatartja az egyszemelyes csortetol.

SzZoole 2015.01.20. 22:40:12

@charlieharper: Van az 120 is,ha nem 130,tudod a paradicsomos husgomboc es a kaefces vodros csirke rendkivul taplalo tud lenni:)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.20. 22:43:58

@Zoole[uk]:
Akinek ilyen barátja van annak minek ellenség?
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Igazad van. Mindennek ellen tudok állni csak a kísértésnek nem.

SzZoole 2015.01.20. 22:48:39

@diggerdriver: Nem sokara 51 leszel,javulj meg fiam,mert elobb-utobb elvisz az ordog.
Tudom javulnal Te,de nem megy az konnyen faluhelyen:))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.20. 22:51:52

@Zoole[uk]:
Tudod...
Nem olyan családból származom.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))

2015.01.30. 19:41:33

@tanato: És hol van tucano meg bandirepublic? Meg még pár régi arc.

Cyrus Sabien 2015.02.13. 12:06:39

Kedves HA!

Kerem, hogy felkerulhessek a vip listara.

Udv.,
Cyrus

Andrea Csikósné Bánszki 2015.02.20. 15:57:47

Szia Mónika! Szeretném veled felvenni a kapcsolatot. Kérlek írj elérhetőséget. Köszönöm. Andrea

Határátkelő 2015.02.20. 16:06:24

@Andrea Csikósné Bánszki: Javaslnám, hogy írj egy e-mailt a hataratkelo@hotmail.com-ra, onnan tudom továbbítani a leveledet Mónikának, és utána ha akarja fel tudja veled venni a kapcsolatot.

Beriman 2015.08.27. 22:39:17

Kérném a vip listára való fölkerülésem, köszönöm.

2016.11.05. 09:06:57

Tisztelt Határárátkelő! Szeretnék fölkerülni a kiemelt kommentelők listájára. A kommentelés szabályait megértettem, és betartom.

Köszönöm.

Beriman 2017.01.02. 11:53:37

Tisztelt Határárátkelő! Szeretnék fölkerülni a kiemelt kommentelők listájára.

Köszönöm.

2017.07.05. 22:12:07

Hello HA.
Szeretnek whitlistre kerülni.
Köszönöm

Benikuty 2017.07.20. 09:13:38

Tisztelt HA, szeretnék whitlistre kerülni. Köszönet!

élhetetlen 2017.12.18. 19:13:10

Ebbe kicsit belekeveredtem. Ránéztem a „Törökös karácsonyi készülődés”-re, írtam volna valamit arról, hogy én már voltam fél méteres igazi hóban Isztambulban, félcipőben, de sem komment folyamot, sem a megszokott kommentelési lehetőséget nem találtam. Ezt a moderálási elvekre vonatkozó bejegyzést találtam csak 246 kommenttel. (Nem olvasom végig). Most mi van? A nem létező kommenteket fogod moderálni? Egyébként én egyetértek az előzetes moderációval, mert belátom, hogy, ha utólag törölnek valamit, akkor ki kéne válogatni az arra érkező válaszokat is, mert értelmetlenné válnak, de hogy most mi van, azt nem értem.

desw 2021.08.02. 12:26:53

Felkerülhetnék vájtlisztre? Köszi

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása