oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. január 02. 06:45,  Határátkelés Hollandiában - elintézendő ügyeink 261 komment

2015. január 02. 06:45 Határátkelő

Határátkelés Hollandiában - elintézendő ügyeink

Némi kihagyás után folytatódik az ügyintézéssel kapcsolatos sorozat, méghozzá Hollandiával. Én személy szerint valamilyen számomra megfoghatatlan oknál fogva nagyon bírom a hollandokat, tetszik az élethez való viszonyuk, úgyhogy külön öröm volt összeszedni ezeket az infókat. Ez egyébként immár a sorozat hetedik része Németország, az Egyesült Királyság, Ausztria, Ausztrália, Svájc és a magyarországi elindulás után.

holland_parlament.jpg

Megérkezés

Kezdjük ott, hogy megérkezünk az országba (jó esetben már valamilyen munkaszerződéssel a zsebünkben, de erről majd később), az egyik első dolgunk nekiesni az ügyintézésnek, bejelentkezünk az önkormányzatnál és megszerezzük a szükséges papírokat.

Amennyiben négy hónapnál hosszabb időt szeretnénk az országban eltölteni, akkor irány a lakhely szerint illetékes önkormányzat – és tényleg érdemes sietni, mert a megérkezéstől számított 5 napon belül meg kell tennünk.

A beiratkozáshoz az alábbi dokumentumokat kell magunkkal vinni a polgármesteri hivatalba:

- érvényes útlevél vagy személyigazolvány

- lakásbérleti szerződés (vagy ha vettünk lakást, akár adásvételi), amivel a hollandiai lakhatásunk igazoljuk. Ha szobát bérelünk, akkor a főbérlővel kell egy nyilatkozatot kitöltetni és aláíratni. Hogy ne legyen olyan egyszerű az élet, az önkormányzathoz a főbérlő útlevelének vagy személyigazolványának a másolatát is vinnünk kell.

- születési anyakönyvi kivonat. Ha családdal megyünk, akkor értelemszerűen kellenek a házastárs és a gyerekek papírjai is, ezekről egy hivatalos fordításra is szükség lesz (ezt később is benyújthatjuk, nem kell azonnal). 

A születési és házassági anyakönyvi kivonatok nem lehetnek 6 hónapnál régebbiek, viszont nem kell róluk hivatalos fordítás. A 3 nyelven kiállított kivonatokat apostille pecséttel kell hitelesíttetni a Külügyminisztériumban. (Wilhelmus80 kiegészítése)

A bejelentkezés ingyenes. Kapunk majd az önkormányzattól egy levelet, melyben visszaigazolják a regisztrációt és megküldik az ún. BSN-számot (Burger Service Nummer) , amely egyfajta adószám és személyi szám egyben. Kell az Adóhivataltól egy úgynevezett sofi-szám is.

Erre a számra szükségünk lesz mindennemű ügyintézés során, például kórházban, iskolában, a munkavállaló és a szociális segélt nyújtó intézmények is kérni fogják.

Ha Hollandiát újra elhagyjuk, ki kell iratkoznunk az önkormányzatnál, ha pedig országon belül költözünk el, akkor erről értesíteni kell az önkormányzatot.

Magyar állampolgárként NEM kell a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatalnál (Immigratie- en Naturalisatiedienst, IND) bejelentkezni, és NEM kell a holland IND-től ún. regisztrációs matricát kérni.

Amennyiben a munkáltatónk, vagy bármelyik holland hatóság mégis ragaszkodna hozzá, akkor nyugodtan hivatkozzunk az Immigratie- en Naturalisatiedienst hivatalos tájékoztatójára.

Lakásbérlés esetén kaphatunk lakbértámogatást is, amiről további információt a Toeslagen oldalon találhatunk. Létezik egy Huurcommissie nevű bizottság is, amelyhez érdemes segítségért fordulni, ha a helyzet úgy hozza.

Fontos linkek

BSN-szám
Basisregistratie Personen (BRP)
Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal (Immigratie- en Naturalisatiedienst)
Belastingdienst
Toeslagen
Huurcommissie

Egészségügyi biztosítás

Hollandiában élve és dolgozva kötelesek vagyunk holland betegbiztosítást kötni. A biztosítási alapcsomag mindenhol ugyanaz, de a díj biztosítóként változhat. Emellett érdemes megfontolni egy kiegészítő biztosítás megkötését is. Ha a fizetésünk indokolja, akkor kaphatunk támogatást.

Érdemes figyelni, mert 2015. január 1-étől változtak a hollandiai egészségügyi biztosításra vonatkozó szabályok. A részletes információk a kizárólag holland nyelven elérhető honlapon találhatóak.

A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat a 15 „régi” tagállamban alkalmazandó munkavállalási szabályokról országonkénti bontásban ad részletes tájékoztatást honlapján

Fontos linkek
Kiesbeter
Kiegészítő biztosítás (angol nyelven)
Január elsejei változások

Munkavállalás

Megérkeztünk, elrendeztük a papírokat, munkába állunk. A leendő munkaadónk a törvény szerint megkér majd arra, hogy mutassunk be egy érvényes személyigazolványt, amiről kötelessége másolatot készíteni és azt megőrizni.

A fizetésünkből a munkaadó vonja a különböző járulékokat és az adót. Mindezt fel kell tüntetnie a bérszelvényen. Munkavállalóként a vállalatnál megkötött kollektív munkaszerződés természetesen ránk is vonatkozik (CAO), ezzel nem árt alaposan megismerkedni.

Hollandiában is van minimálbér, érdekes, hogy a 23 évnél fiatalabb munkavállalókra alacsonyabb minimálbér érvényes, mint a 23 év fölöttiekre. Ha a minimálbérnél kevesebb fizetést kapunk, akkor az Inspectie SZW-vel vegyük fel nyugodtan a kapcsolatot.

Ha munkaközvetítőn keresztül dolgozunk, akkor egy másik szervezethez, a CAO betartása kiközvetített munkaerők számára Alapítványhoz (SNCU) forduljunk.

Amennyiben idénymunkára érkezünk Hollandiába, (ez ugye maximum 3 hónap lehet), akkor az átlagosnál is jobban figyeljünk a munkaközvetítő cég, illetve a munkáltató kiválasztására, mert a kinti nagykövetség szerint nagyon sok panasz érkezik a munka- és szálláskörülményekre, illetve a bérek kifizetésére, továbbá egyes előre nem tervezett költségek (pl. munkába szállítás, szállás hozzájárulás) munkáltató által történő levonására vonatkozóan.

Sűrűn előforduló panasz továbbá, hogy Magyarországon megígérik, hogy a Hollandiába történő megérkezést követően kötnek majd szerződést a munkavállalóval, azonban a megérkezést követően nem várja őket senki és munkaszerződést sem kötnek.

Ezek nem kifejezetten Hollandia-specifikus dolgok, de nem árt itt sem leírni, miként az is fontos, hogy az első fizetésig ill. rosszabb esetben a visszautazáshoz szükséges elegendő tartalékkal induljunk el. Ez változó összeg lehet, én a magam részéről azt javaslom, hogy ez az összeg azért érje el legalább az 500 eurót (abban az esetben, ha van szállásunk, ha lakást is kell bérelni, akkor értelemszerűen ennél is több pénz kell).

Munkaidő

Fontos információ, hogy a munkaadó nem dolgoztathat minket átlagosan heti 45 óránál hosszabb ideig, a napi munkavégzés nem lehet több 10 óránál. A néha (azaz nem rendszerűen) előforduló túlórázás persze megengedett. Éjszakai munkarendben nem dolgozhatunk heti 40 óránál többet.

Fontos linkek
Stichting Naleving CAO voor Uitzendkrachten (SNCU)
Szociális és Munkaügyi Felügyelet (Inspectie SZW)
FNV szakszervezet
CNV szakszervezet
Jogsegély
Munkaügyi Minisztérium
Munkaügyi és Jövedelmi Központ (CWI)
Kollektív munkaszerződés (CAO)

Adózás, segély

Mint már említettük, alaphelyzetben az adóügyeinket a munkaadó intézi. Az adóbevallást minden év április elsejéig kell beadni.

Munkanélküli segélyt akkor kaphatunk, ha a munkanélkülivé válást megelőző 36 hétből legalább 26 hetet dolgoztunk. A segély feltétele, hogy aktívan munkát keressünk. Betegség esetén a munkaadó állja a táppénzt, ami a munkabérünk 70 százaléka.

Van egy ún. 30%-os adókedvezmény. A 30%-os adókedvezményt a külföldről érkező munkavállalók vehetik igénybe (valójában a munkaadó igényli, és nem is köteles a teljes kedvezményt továbbadni a munkavállalónak), ha megfelelnek néhány feltételnek.

A munkáltatónak nyilatkoznia kell arról, hogy az adott állást a holland munkaerőpiacról nem tudta betölteni, illetve hogy a jelölt olyan speciális háttérrel / képességekkel rendelkezik, ami elengedhetetlen az adott munkakör betöltéséhez.

A bruttó fizetes 30%-a adómentes, a fizetés 70%-a a mindenkori holland adótáblázatnak megfelelően adózik. (Wilhelmus80 kiegészítése)

A kedvezmény 8 évig érvényes (a 2012 előtt érkezetteknek 10 évig), az igényt 3 hónapon belül kell benyújtani az adóhatósághoz (munkahelyváltásnál újra kell igényelni, szintén 3 hónapon belül).

Önálló vállalkozóként be kell magunkat jegyeztetnünk a Kereskedelmi Kamaránál, méghozzá az indítás előtti vagy utáni héten, és költségei vannak, amiről a Kamer voor Koophandel oldalán kapunk részletesebb tájékoztatást.

Vállalkozás indításához el kell zarándokolnunk az Adóhivatalhoz és ki kell kérnünk egy igazolást, a Verklaring Arbeidsrelatie-t (VAR). Értelemszerűen ilyenkor az összes adó és járulék befizetéséről magunknak kell gondoskodni. Minden évben április 1.-je előtt tájékoztatni kell az Adóhivatalt arról,
hogy mennyit kerestünk az előző adóévben.

Fontos linkek
Adóhivatal (Belastingsdienst)
Táppénzről szóló törvény
Kereskedelmi Kamara (Kamer voor Koophandel)

Adózási infók (angolul)

Gyermeknevelés, segítségek

Hollandiában 4 éves korig lehet a gyermeket bölcsődébe vinni, vagy ha nincs hely, akkor 2 éves kortól ún. játszóházba, majd 4 éves kor felett 12 éves korig iskolán kívüli gyermekmegőrzőbe (természetesen iskolaidőn túl…).

Ez nem csak akkor hasznos, ha a munka mellett nem tudjuk megoldani gyermekünk felügyeletét, de sok gyermekmegőrzőben és játszóházban külön figyelnek azokra a gyerekekre, akik nem beszélnek a koruknak elvárt szinten hollandul.

Hollandiában a gyermekeket 12 éves korig tizenkét különböző ragályos betegség ellen oltják be, ezek között található a hepatitisz, tetanusz és gyermekbénulás. Az oltás nem kötelező, viszont ingyen adják be az egészségesrendelésen (consultatiebureau) vagy a Megyei Egészségügyi Központban
(Gemeentelijke Geyondheids Dienst - GGD).

A RIVM (Egészségügyi, Jóléti és Sportminisztérium) állítja ki a holland oltási könyvet. A magyar oltási könyv adatait bekérték, annak alapján kaptunk egy levelet, hogy mely oltásokat kell pótolni. (Wilhelmus80 kiegészítése)

A legtöbb településen van egy Ifjúsági és Családi Központ (Centrum voor Jeugd en gezin - CJG), ami tulajdonképpen egy családsegítő, ahol egészségügyi, nevelési, iskolai kérdésekben kaphatunk személyre szabott segítséget.

Fontos linkek
Megyei Egészségügyi Központ (GGD)
Ifjúsági és Családi Központ (CJG)

Kötelező oltások listája

Autó átíratása

Ha valamilyen oknál fogva magunkkal visszük a Magyarországon vásárolt autónkat és bejelentett hollandiai lakcímünk van, akkor az autót át kell íratni, a rendszámot le kell cserélni hollandra. Minden ezzel kapcsolatos fontos információ fent van a holland Közlekedési Hatóság (RDW) oldalán. Érdemes a vezetői engedélyt is hollandra cserélni.

Ha ideiglenesen tartózkodunk Hollandiában (azaz nem ott van az állandó elsődleges lakcímünk), akkor nem kell regisztrálnunk az autót.

Fontos linkek
Közlekedési Hatóság (angolul)
Autó utáni adók (angolul)
Vezetői engedély cseréje (angolul)

Nagykövetségek

Hágai Magyar Nagykövetség
Hogeweg 14
2585 JD Den Haag
tel: +31-(0)70-350-0404
ügyeleti telefon: +31-6-5119-1428
fax: +31-(0)70-351-0749
e-mail: mission.hga@mfa.gov.hu

Budapesti Holland Nagykövetség
Füge utca 5-7, 1022 Budapest
Telefonok:
Konzuli Osztály: 1 3366 308
Általános Ügyek Osztálya: 1 3366 300
Fax: 1 3265 987
E-mail: bdp@minbuza.nl

Természetesen csakúgy, mint eddig, most is várom a kiegészítéseket, esetleges pontosításokat, vagy a gyakorlati tapasztalatokat, melyeket beépítek majd az összefoglalóba.

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat ügyintézés Hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr677029701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.01.02. 18:37:43

@maxval bircaman szerkesztő: :))) ezt elmentem. Majd felhasznalom a legkozelebbi nezetelteresunknel, mint erv

2015.01.02. 18:40:10

@QUERCUS: hat nem tudom. Az €1000 fizetes nem a kikuldetes kategoriaba szokott tartozni. Na, meg az ilyen torteneteket fenntartassal kezelem.
Szerintem arrol van szo egesz egyszeruen, hogy az illeto nincs bejelentve, nem adozik es Mo-ra fizeti zsebbol a havi TBt

tucano 2015.01.02. 18:52:08

@charlieharper: Az 56-os magyarok sem maradtak Ausztriában, biztos a betűhiba miatt kötöttek ki Ausztráliában :) A szírek egyébk. meg az afgánok szárazföldön jönnek keletről és ők a legritkábban hajón délről, persze előfordul az is. A hajó inkább szomi meg nigériai mód, de van rajta gabonitól ghánai-ig mindenféle náció. Mindegy a konlúzió annyi, hogy a menekültek jönni fognak továbbra is és nem fordíthatjuk vissza őket. Ha Anglia, meg pl. Svédország kihátrál, akkor az olaszok adnak mindenkinek egy Schengen pecsétet a paszportba, aztán menjenek isten hírével. Mondjuk most is ezt teszik, ugyanúgy mint a magyarok. Néha nyitva marad a tábor ajtaja.

tucano 2015.01.02. 19:07:08

@charlieharper: eltűnt a válaszom. Na, rövidített változat: az 56-os magyarok is biztos tévedésből mentek Ausztriából Ausztráliába :D
Menekültek mindig is lesznek, ez ellen tenni nem lehet, valahogy idomulni kell a helyzethez. És akkor inkább ember maradnék, ha lehetne és segítenék, mint elfordulni azoktól, akiknek szükségük van a segítségre.

tucano 2015.01.02. 19:07:44

megjött,bocsánat, egyben büdös blogmotor.

2015.01.02. 19:13:33

@tucano: mennyi magyar menekult? Mennyi afrikai menekult van? A folyamatos bagy szamokkal van gond.

Egy mellek gondolat, annyira nem us mellekszsl... Az is erdekes, hogy egy folyamatosan ehezo kontines az 1950-es evekben (ha mar 56 szoba kerult) 230m lakosu volt most meg 1 milliard felett van. Semmilyen atfogo programot nem dolgozott ki se a nyugat, se maga a kontinens az ellatasra

Az kb annyira fair, mint mikor Maxval xenophobozza UKt, mert nem akar tobb K-Europait. Mikor szolunk neki, hogy a 60millios orszag kapott 10 ev alatt 3 milliotl k-europait, akkor o is elismeri, hogy ezt keptelen barmely orszag feldolgozni.

Quercus a favágó 2015.01.02. 19:24:40

@charlieharper:

Az EU kártyát mindenki igényelheti, aki eü.szolgáltatásra jogosult. Tehát az is aki az eü.szolgáltatási járulékot(6810 Ft/hó) fizeti. De mint írtam, ez nem azt jelenti, hogy az adott ország állami eü ellátórendszere karitatív tevékenység formájában, "saját zsebből" finanszírozza az ellátást. Ezt az OEP fizeti. De csak azokat az ellátásokat, ami az adott országban egyébként ingyenesek. Tehát ha pl. az adott országban az egyébként ingyenes állami eü. rendszerben valamely beavatkozásért, vizsgálatért fizetni kell, az a pácienst terheli. Azt az OEP nem finanszírozza.
A kiküldetésnek számít, ha egy magyar munkáltató külföldi munkavégzésre alkalmaz munkavállalót. Ennek jó pár feltétele van, amit uniós rendelet szabályoz. Egy ideje gyűjtöm a külföldi munkavállaláshoz kapcsolódó adózásra, és ellátásra vonatkozó jogszabályokat. Majd ha lesz időm, és főleg kedvem, összefoglalom a blogomon, hogy én hogyan látom ezt a dolgot.

tanato 2015.01.02. 19:28:41

@Mirjam2: 14,51-re:Teljesen igazad van egy államban lehet csak fizetni eü.biztosítást ,magyarosan TB járulékot az Unión belül.Ez az adott országon belül biztosít teljes ellátást,a többi tagállamban csak sürgősségit.Persze sokan kijátsszák főleg magyar munkaadók akik azt hazudják a külföldre küldött dolgozóknak hogy kint is minden jár nekik,mert fizetnek utánuk holott csak a magyar TB-nek fizetnek/mert olcsóbb/ vagy annak sem.Aztán akkor derül csak ki a turpisság ha baj van.
A terhesgondozás,szülési ellátás alapesetben nem sürgősségi,csak ha valakire hirtelen jön rá a szülhetnék.Ezt használták ki a nyugat magyar nők a már idézett Eisenstadtban lévő kórházban és a nyugat románok ,meg Szegeden,Makón,Gyulán stb.Na de az osztrákok rájöttek hogy a magyar Tb utólag nem rendezte le az osztrákkal/mert jóval drágább mint a magyar szülés/ így most már rávágják a számlát a magánszemélyre behajtják.Ezt a magyar kórházak is megpróbálják a román nőkkel,de gyakorlatilag reménytelen mert főleg cigányok akiknek nincs letiltható fizujuk meg vagyonuk az aradi cigánytelepen pl.

tanato 2015.01.02. 19:33:17

@QUERCUS: Nem egészen jól tudod,csak sürgősség esetén,terhesgondozást rheumatológiai,szanatóriumi ellátást,krónikus betegség kezelését nem kapod meg hiába jár az adott állam polgárainak ingyen.Ha ez így volna ahogy gondolod,pl Hévíz,Balf ,Harkány stb. tele volna román,bulgár,szlovák,lengyel betegekkel.,valamint tényleg hivatalosan itt szülne kelet Románia,nyugat Mo.-meg Burgenlandban és Bécsben,ingyen,hivatalosan.

2015.01.02. 19:43:40

@tucano: 'Nem fordithatjuk vissza oket' - erdekes hogy mas orszagoknak / kontinenseknek sikerul, csak az europaiak nem fordithatnak vissza senkit...

nyuszigonosz 2015.01.02. 19:47:37

@QUERCUS: " A kiküldetésnek számít, ha egy magyar munkáltató külföldi munkavégzésre alkalmaz munkavállalót."
- a de ez csak akkor kiküldetés, ha ugyanezt a munkavállalót Magyarország területén történö munkákra is alkalmazza, a munkáltató vagy/ és nem csak egy és ugyanazon országban kizárólagosan. Mert akkor nem kiküldetés.
Föleg akkor nem, ha az adott munkáltatónak nincs is Magyarországon semmiféle munkahelye, munkája, csak egy "Jucika" elérhetö, akinél olvasatlanul alaír a munkavállaló akármit, ...vagy "Jucika" sincs, csak egy változó mobilszám elérhetö, és kész.

" Ennek jó pár feltétele van, amit uniós rendelet szabályoz." - na remélem itt benne van, mi is a kiküldetés és mi nem az.

Na de hagyom a dolgot, most sem veled vitatkozom Quercus, csak hozzátettem az általad írottakhoz.

2015.01.02. 19:58:26

@QUERCUS: @nyuszigonosz(D) ESTP: az europai eu kartya tudtommal csak surgossegi dolgokra jogosit.

Egyebkent szerintetek mit csinal az a sok naponta autoba ulo Belgiumbol meg a nemetekol, akik Luxba jarnak at dolgozni? Nekem a Lux kollegaim kozul legalabb a fele "kulfoldrol" jar be naponta. Hova mennek korhazba/orvoshoz?

2015.01.02. 20:03:11

@Wilhelmus80: Érdemes volt elolvasni. Érdekes, hogy már ő is azt mondja, hogy nincsen jövője az eu-nak.

Quercus a favágó 2015.01.02. 20:08:25

@tanato:

Nem erről szól az EU kártya, Doki. Az igénybe vehető eü szolgáltatások azok, amelyek átmeneti tartózkodás során orvosilag szükségessé válnak. Az orvosi szükségesség fennállását elsődlegesen a kezelőorvos dönti el, a körülmények mérlegelésével. Orvosilag szükséges ellátásnak minősül minden olyan ellátás, amely nem halasztható a másik tagállamba történő visszatérésig. Ha pl. egy beavatkozás elvégzése nem szükséges 3 hónapon belül, akkor azt nem végzik el.
Ugyanakkor az Európai Bizottság határozata alapján szükséges ellátásnak minősül:

-dialízis
-oxigénterápia
-speciális asztmakezelés
-kemoterápia
-szülés, a szüléshez és anyasághoz kapcsolódó ellátások.

Ha pl. egy EGT. vagy svájci biztosított Magyarországon szül, a született gyermek részére 3 hónapig az EU kártya alapján biztosítani kell az ellátást.

Az EU kártya ugyan akkor nem használható föl,ha egy eü szolgáltatás igénybevételére utazol az adott országba.

Mr Long 2015.01.02. 20:11:18

@charlieharper: hat reggel a hataron bejelentkezik a lux tb-hez, majd delutan a hataron bejelentkezik a nemet/belga/stb tb-hez. Egyszeru ez :D

nyuszigonosz 2015.01.02. 20:11:54

@charlieharper: Sok német dolgozik a szomszédos országokban.
Svájcban, Ausztriában, Luxemburgban Hollandiában, Franciaországban ...

Nem tudom, hová járnak orvoshoz, feltételezem, valahol ott, ahol a lakhelyük ( is) van. Vagy ha összeesnek az utcán Luxemburgban, hát elöször ott jön értük egy mentö.

Amúgy a német betegbiztosító kifizeti a más országokban történö plusz költséggel járó dolgokat. Pl. mentöt egy külföldön történt autóbaleset színhelyétöl a német határig ( ahol a német mentö várja a pácienst )
Mindez ellenére nekem a német betegbiztosítás mellett van egy plusz külföldi baleset és betegbiztosításom állandóan.
Lehet, hogy nekik is.

2015.01.02. 20:21:40

@charlieharper: europa.eu/youreurope/citizens/work/work-abroad/cross-border-commuters/index_en.htm

europa.eu/youreurope/citizens/health/when-living-abroad/health-insurance-cover/index_en.htm

'If you work in one EU country and live in another, you are entitled to medical treatment on both sides of the border. You should first register in the country where you work and get an S1 form (former E 106 form) from your health insurance authority. This form entitles you and your dependants to register for health insurance in the country where you live.'

tucano 2015.01.02. 20:22:13

@Mirjam2: mármint melyik kontinensre gondolsz? Mert pl. Brazíliába mennek menekültek sokan, de még Barbadosban is fogadnak be. Ausztrália szintén. Kanada és az USA szintén. Nem akarok nagy hülyeséget írni, de mintha Malájzia és Indonézia is.
Kicsit korábbira: ha kérhetném, akkor az én adómat ne korrupcióra fordítsák, hanem olyan tetterős fiatalemberek képzésére, akik átszöktek a fél világon és nyugati barátnőt szeretnének. Nincs más megoldás, azért írtam, hogy az összes többi nem működik. Nem működő látszatmegoldást lehet ezret is kitalálni, de a taníttatás működik tutira. És nem orvosi egyetemre gondolok, hanem olyan melókra, mint darukezelő, meg targoncás, stb. Ilyeneket végeztek az osztálytársaim a taljánoknál és mindegyiknek lett rendes, becsületes munkája, szociális segítséget, pláne segélyt, meg nem kapott egyik sem.

@charlieharper: értem én hogy mire gondolsz, de az afrikai államok és a közel-keletiek a büdös életbe nem fognak kidolgozni semmilyen megoldást sem, ahogy a magyar sem. Kiengedik a gőzt aztán kész. Legfeljebb az orvosokat maradásra kötelezik. De itt naponta érkeznek a menekültek, nem valami távoli keretszámról beszélünk, hanem arról, hogy hányan fagynak vagy fulladnak meg MA, MOST ÉPPEN EBBEN A PERCBEN a kapu előtt. Ha számokat akarunk, akkor 4 év alatt több lenne itt a menekült, mint a máltai (évi 100.000 határátkelővel számolva). Szicília ha jól tudom, akkor 50 év alatt lenne teljesen szultánátus. Na, azt hozzátenném, hogy mindkét közeli környék teljesen elöregedett. Üres házak és falvak,megműveletlen földek, mindenhol öregek, öregek, öregek. OLaszország a Róma vonalig ilyen, Magyarország meg pl. teljesen. Nehogy azt gondoljuk, hogy a túlszaporodott népek nem fogják kihasználni az alkalmat a lá Árpád vezér, meg a lovasai. De tudom, ez már messzire visz :D

Quercus a favágó 2015.01.02. 20:29:07

@charlieharper:

Ők határ menti munkavállalók. A lakóhelyük szerinti országban vehetik igénybe természetbeni ellátásokat. Persze az illetékes tagállamban(Luxemburg) is kaphatnak eü ellátást, az ottani szabályok szerint, ha van EU kártyájuk.

2015.01.02. 20:33:01

@nyuszigonosz(D) ESTP: Mirjam kozben megvalaszolta. Gondolom ez vonatkozik a soproni-ausztriai ingazokra is.

Az europai eu kartya az EEA, nemcsak EU. Ha igaz, amit Quercus ir, akkor szules elott be lehet vagodni az autoba es irany Ausztria vagy Lichtenstein. Orchidea, szagos fotel, bor gyertya, vagy forditva...

@tucano: hat ja. Ezert is talalom ertelmetlennek a Maxval fele osszeskuves elmeletet a muszlim uralomrol. Ketsegtelen, ha ez igy megy tovabb, akkor a vatikani turista latogatashoz eloszor at kell menni a del-olasz kalifatuson.

2015.01.02. 20:36:58

@tucano: Szinte minden orszag / kontinens fogad be menekulteket (sok afrikai orszag is) de messze nem annyit mint Europa, es messze nem annyi gazdasagi menekultet. Miert a menekultek tanittatasara koltsek az europaiak a penzt, mikor igy is van eleg helyi munkanelkuli, sokan szakmaval? A brit munkanelkuliek sem kapnak ingyen szakmai kepzest.

A 'tetteros fiatalemberek' teged lehet hogy nem zavarnak, de engem igen, mert en leszek majd az Tottenhamban (London egyik 'getto' resze) akinek beszolnak hogy milyen jo seggem van, vegyek mar nekik cigit, stb. Ezek a fiatalemberek tobbnyire kevesbe tetterosek mikor arrol van szo hogy dolgozni kene, peldaul. Szerintem azoknak az embereknek a nagy resze akik kepesek arra hogy Calaisban erdoben eljenek es zaklassak a kamionosokat, megtamadjak a rendoroket stb., ezek nem olyan karakteru emberek akik be fognak tudni illeszkedni a nyugati tarsadalomba. Mindenki aki ismer engem tudja hogy nem vagyok rasszista, tobbek kozott voltam komoly kapcsolatban elso generacios nepali bevandorloval, de o ugy kerult Angliaba hogy megfeleloen kepzett volt, beszelt folyekonyan angolul es munkavallalasi vizumot kapott, nem egy kamion alvazaba kapaszkodva erkezett. Szerintem nem stimmel valami azoknak a karakterevel akik ilyenekre vallalkoznak.

Határátkelő 2015.01.02. 20:37:35

@tanato: Pedig @QUERCUS: jól tudja. "ha Ön valamilyen krónikus betegségben szenved (például asztma, cukorbetegség vagy rák), a másik tagállamban való átmeneti tartózkodása idejére jogosult a szükségesnek tartott kezelésre, figyelembe véve a betegségét. Ha azonban az Ön betegsége különleges orvosi ellenőrzést tesz szükségessé, különösen akkor, ha speciális eljárásokat vagy berendezéseket kell igénybe venni (pl. dialízis kezelés), indokolt lehet, hogy előre megszervezze látogatását, hogy biztosan rendelkezésére álljon a szükséges berendezés vagy kezelés. Ezt úgy teheti meg, hogy mielőtt útra kelne, felveszi a kapcsolatot annak az országnak a különleges orvosi ellátó egységével, amelyet fel kíván keresni."

ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=857&langId=hu&intPageId=1304

Hari Seldon 2 2015.01.02. 20:43:04

@nyuszigonosz(D) ESTP:
"Sok német dolgozik a szomszédos országokban.
Svájcban, Ausztriában, Luxemburgban Hollandiában, Franciaországban ..."

Ehhez csak annyit tudok hozzátenni, hogy amíg Forbach-ban voltunk két német orvos is volt ott. Egy kicsit több volt itt a fizetés, (a Saarvidéken a német mellett kötelező a francia már a második világháború óta, és pár év, és hivatalos nyelvnek teszik)

És még annyit, hogy Luxembourgba mindenhonnan mennek. Nem csak Németországból, de Franciaországból is. Ott viszont tényleg sokkal több a pénz.

Talán még Niki Laurának is érdemes lenne áttelepedni...
Mert Lux még az UK-t is veri, ha keresetekről van szó. :-)

tucano 2015.01.02. 20:49:13

@charlieharper: Szicíliai Szultánátus! :D
Itt van pontosan: www.youtube.com/watch?v=jE0oUOv-c1c
Nagyon "hülye" film egyébként, főleg az a jelent kemény, amikor a vesztes szabadságharcosok kitalálják, hogy fenébe az egyesült Olaszországgal, nyitnak inkább egy pizzériát Budapesten...

Wilhelmus80 2015.01.02. 21:00:06

@maxval bircaman szerkesztő:
Dehogy kapaszkodom. :-) Itt és most el is engedtem ezt az egész témát. Nekem nincs elméletem.

2015.01.02. 21:02:58

@Hari Seldon 2: Niki most is azert sir, mert nem tudja a hetvegeit a lojosmizsei tanyan tolteni. Luxbol vagy Lichtensteinbol vagy Jerseybol se tudna. Neki Sopron kell ingazva Ausztriaba.
Hiaba keres a UKben tobbet, az eletminosege, ahogy leirja; pici szoba, learazott fagyasztott keszetelek. Amiket szokott irni azok alapjan azt gondolnam, hogy ez visszalepes. Dehat o tudja mi eri meg neki.

@tucano: ez olaszul van, csak ugy kb ertem. Mit keres a rofogo diszno a vegen?

Wilhelmus80 2015.01.02. 21:03:30

@Philosoraptor: Mond ő mindenfélét, nekem nem tűnik teljesen koherensnek, amit mond. De kétségtelenül sok szavazót megfog. Egyre többet.

Quercus a favágó 2015.01.02. 21:08:01

Egy érdekesség, és nem untatom tovább az olvasótábort.

Ha egy uniós országban van úgynevezett haláleseti juttatás, akkor az ott biztosított személy, vagy családtagjának elhalálozása esetén a juttatás akkor is jár, ha a haláleset nem az illetékes tagállamban következik be.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.02. 21:10:48

@Wilhelmus80: Hmm, ez érdekes, kösz.Nem hittem volna.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.02. 21:13:51

@Philosoraptor: Birkát ne vedd komolyan, mi nem lélexomorító neki, ami Belgrádnál északabbra van... :-))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.02. 21:14:31

@Babette .: Hát na, vaktérkép, mint az iskolában. :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.02. 21:16:28

@Muscari: Igen, igen! :-))))))))))))))))))))

Esküszöm, megkeresem, van egy listám egy csomó magyar városról...

2015.01.02. 21:22:16

@Határátkelő: Ez mind atmeneti tartozkodasra vonatkozik. A szabaly tobbi reszeben (azt hiszem ugyanazt idezted be magyarul amit en korabban angolul) azt mondjak hogy nem lehet kimondottan a kezeles / szules celjabol egy masik tagallamba utazni, illetve ilyen esetben nem latnak el az EHIC-kartyaval. Az elv az hogy ott latnak el ahol biztositott vagy, es ott kell biztositottnak lenned ahol dolgozol, maximum ezt a 'kikuldetest' lehet megprobalni kijatszani. Masik tagallamban akkor vehetsz igenybe ellatast ha veletlenul, nem tervezetten, atmenetileg ott tartozkodsz es hirtelen ellatasra van szukseged. Ha egy orszagban dolgozol az nem atmeneti, veletlenszeru ott-tartozkodas.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.02. 21:24:48

@Muscari: Na itt a teljes lista.Magyar városok úniós nevei:

Pacific Csaba = Békéscsaba
Saturday Place = Szombathely
Have Six = Hatvan
Very Bad Iron = Szarvas (ez igen diszkret)
Legless = Lábatlan
Mizs Of Louis = Lajosmizse
Saint S = Szentes
Red One House = Veresegyház
Wish Of Balaton = Balatonakarattya
Little Hold It = Kistarcsa
Nutty D = Diósd
Turkish Valentine = Törökbálint
Girlvillage = Leányfalu
Froggy Goes R = Békásmegyer
Saxon Pile Fucked It = Szászhalombatta
Eugene Nutty = Diósjenő
Her Lip = Ajka
Reach It = Érd
Your Peanut = Mogyoród
Big Smithy = Nagykovácsi
Hey Water = Hévíz
He Would Push You = Tolna
Castlecastle = Várpalota
Noble Customs = Nemesvámos
Veered Grass = Martfű
He Wolud Steal = Csorna
His Problem = Baja
Archbishop Wild Garden = Érsekvadkert
My Big Problem = Nagybajom
jánoshalma - johnfishtoday
Veszprém = Buy Fur
Székesfehérvár = White Castle With Chair
Dunaújváros = New Town On Danube
Nyíregyháza = One House Of Birch (vagy: Church* of Birch)
Sárvár = Mud Castle
Kapuvár = Gate Castle
Bábolna = He Would Play With Puppet
Kisbér = Small Payment
Lábatlan = Without Legs
Dunaföldvár = Soil Castle On Danube
Baja = His Problem
Sárospatak = Muddy Creek
Hódmezővásárhely = Beaver Field Marketplace
Oroszlány = Russian Girl

:-))

tanato 2015.01.02. 21:26:17

@QUERCUS: @Határátkelő: Ezek gyakorlatilag sürgősségi ellátások,mert ha nem végzik el őket meghal a beteg.A szülés is az ha akkor megy valaki külföldre amikor már nemsokára szülni fog.Ezzel voltak is a visszaélések,amiket az osztrákok már hárítottak.De az nem igaz hogy az EU kártya biztosítja mindazon ellátásokat amiket az illető ország polgárai alapból igénybe vehetnek.Az orvosilag szükséges ellátásokat persze igen.De nem lehet befeküdni ilyen alapon rheuma kezelésre Baden-Badenbe vagy Karlovy Varyba.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.02. 21:27:26

@Réka ‎: Ha megfigyeled, én csak annyit írtam, hogy ébrednek a svédek...Minden mást a link állít.

Muscari 2015.01.02. 21:27:47

@charlieharper: csak azt nem ertem, hogy ha 2000 fontot keres es egy szobat berel akkor miert kell learazott kajat ennie. Mi sosem ettunk azt, akkor sem, amikor minimalbert kerestunk. Ennyi penzbol egyedul videken igen jol meg lehet elni szerintem.

Off: A gyerkocok meg nem kivankoznak ki ido elott, ugye? Minden rendben veluk?

tanato 2015.01.02. 21:27:50

@Mirjam2: Egyetértek,ha valaki kint dolgozik kinti biztosításra van szüksége.Nem elég a kártya.

tanato 2015.01.02. 21:29:48

@QUERCUS: Ez így van,halálozás esetén tényleg jár a pénz ha kinti biztosításod van,itthon is.Meg vica versa.-

Muscari 2015.01.02. 21:31:01

@QUERCUS: errol meg nem hallottam es nem untattal. Viszont nem akarom tudni, hogy jar-e mert nem is akarok arra gondolni, hogy valamelyikunk meghalhat.

Jo lesz, ha lesz az EU-s biztositasrol egy kulon poszt, mert ugy latszik sokaknak sok minden nem vilagos.

puhacica 2015.01.02. 21:34:05

@geegee: Varpalota mindent visz! :D

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.01.02. 21:37:39

@geegee: amit én úgy értelmeztem - szerintem nem alaptalanul -, hogy a svédeket vádolod mecsetgyújtogatással. Ami viszont alaptalan.

Muscari 2015.01.02. 21:44:27

@geegee: kiraly :-)

Van azert benne egy par hiba.
Hatvan =there is six inkabb szerintem
Kistarcsa: Little Holds It, mert egyes sz 3 sz.
Szazhalombatta az nem szasz, hanem szaz, szoval Hundred Piles Fucked It
A Babolnaban az puppets
Nem akarok tovabb kotekedni, mert nagyon jo :-)
Ez kesz!!! A Johnfishtoday a legjobb :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.02. 21:51:27

@Mirjam2: "A multkor lattuk a TV-ben hogy Calais-nal a 'bevandorlo-jeloltek' hogyan elnek az erdoben es milyen eroszakos es veszelyes modszereket alkalmaznak hogy Angliaba jussanak, hat nagyon duhito volt, en szeretnem ha az osszeset visszakuldenek oda ahonnan jottek, oszinten szolva."

Olvastam én is ilyesmi cikkeket.Nem is értettem, hogy miért nem vesznek egy tök legális fapados repülő-/komphajó-/buszjegyet be Angliába, ahelyett, hogy hetekig, hónapokig csöveznek a Csalagútnál, vagy a partoknál...
Mármint az ő szemszögükből mi értelme van ennek?10-20-40 ojrójuk azért nem hiszem, hogy nincs, vagy ne tudnának összekoldulni pár nap alatt...

DieNanny CH 2015.01.02. 21:53:38

@geegee:

Mint erre korábban felhívták a figyelmet: Szá'Z'halombatta.
www.youtube.com/watch?v=bAPwM0FTzFQ

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.02. 21:57:47

@Réka ‎: De, alaptalanul.Nem állítok semmit direktbe addig, amíg egyértelműen ki nem derül.Csak esetleg elmorfondírozok.

Amit ki lehet sejteni az ilyen témájú kommentjeimből, hogy szeretném, ha valami változás lenne.Ezt nem is titkolom.Persze nyilván nem támogatok semmilyen gyújtogatást, ezt nem így kell megoldani.

tucano 2015.01.02. 21:58:12

@charlieharper: azt lopják el a nagyon hülyék, viszont tiltott állat moszlimoknál, így elkezdik kergetni őket. Menekülés közben belefutnak az olasz újraegyesítők hajójába és felszállnak rá. A lényeg az, hogy Olaszország pont úgy válik szét, ahogy az egyszerű jobbikosok akarják nagyon. Ezt onnan tudom, hogy mindig osztják fácsén a Velencei Köztársaság baromságait. Na, van egy északi Olaszország Milánó központtal, meg nagy fallal, hogy a déliek ne juthassanak oda. Van egy hercegi Olaszország Toscanával, egy kommunista középitália, pápai állam, meg a muzulmánok.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.02. 21:58:34

@Muscari: @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ne nekem mondjátok, nem én találtam ki, csak összegyűjtöttem... :-)

2015.01.02. 22:03:46

@geegee: Nem engednek oket felszallni a gepre mert nincsen vizumuk. UK nem resze a Schengen-ovezetnek, igy meg ha van is esetleg Schengen-vizumuk a 'menekulteknek', akkor sem engedik be oket UK vizum nelkul. Ezert probalnak illegalisan bejutni. Ha mar fizikailag UK-ben vannak akkor kotelezo elbiralni a menekultkerelmuket valami nemzetkozi egyezmenyek alapjan. Azt ne tolem kerdezd hogy miert nem maradnak pl. a koztudottan szegeny es eletveszelyes Franciaorszag teruleten ezek az eletuket felto, nyomorgo menekultek...

Muscari 2015.01.02. 22:06:32

@geegee: szerinted van utleveluk es/vagy vizumuk?

Mr Long 2015.01.02. 22:09:49

@charlieharper: ha netto ketezerbol learazott kajat kenytelen venni, akkor iszonyat akar sporolni. vagy nagy szarban van es kell a penz,mvagy maniakusan elmentek nala.

Muscari 2015.01.02. 22:11:44

@Mirjam2: ja mar irtad. Azt en sem ertem, hogy miert nem jo nekik Franciaorszag??? Most oszinten, a nyelvtol eltekintve, mi az az oriasi kulonbseg, ami miatt ide akarnak jonni? A franciaknak annyival rosszabb lenne a szocialis rendszere? Erdemes lenne osszehasonlitani a juttatasokat.

Azt mar ertem, hogy miert mennek Svedorszagba, alighanem te mondtad, hogy valamelyik sved kormanyhivatal honlapja olyan, mint egy hirdetes: ide gyertek. Na de a UK mit ad nekik?

tucano 2015.01.02. 22:13:45

@Mirjam2: ezt látod én sem értettem soha. Annyival többet fizetnek angolék? Vagy akkora különbség van egy párizsi és egy londoni gettó között? Akkor érteném csak, ha angol nyelvű clandestinók lennének, nigériaiak pl. De ők meg egyenesen mennek az USA-ba Lampedusáról, nem hülyéskedek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.02. 22:25:48

@Mirjam2: @Muscari: Na most a vízummal megfogtatok, ezt télleg el is felejtettem, illetve finn gomb sincs, hogy van ez a dolog jelenleg.Útlevelük viszont akár lehet is még...
Persze ez a vízum ellenőrzés is olyan dolog, hogy mi hányszor és hányszor keltünk át különböző határokon úgy, hogy a lőtéri kutyát se érdekelte semmilyen papírunk.Simán jöhettünk volna vízum nélkül is, ha mondjuk olyan állampolgárok lettünk volna, hogy kötelező...De elfogadom, ha aszondjátok, hogy totális ellenőrzés van a földi határokon is Angliában.

Fekete Pestis 2015.01.02. 22:27:07

@Babette .:
"és mi a különbség köztük?"

Semmi. Nekem a SoFi (Sociaal-fiscaal ) számom lett a BSN számom.

Egyéb kiegészítés: a munkanélküli segély valóban 36 / 26 os szabály szerint van most, azonban a segély hossza adott esetben (aki hosszabbb ideig kinn van) függhet az évi 54 ledolgozott naptól is (2015 elött )).

A segély összegén pedig felsö korlát van, havi 2600 EUR/bruttónál nem lehet több. ( www.uwv.nl/particulieren/werkloos/ik-word-werkloos/detail/hoe-hoog-is-mijn-ww-uitkering )

Fontos részlet, hogy a beadandó igazolványképeknek szigorú kritériumnak kell megfelelni (p.l. a fej egy bizonyos aspect ratui-jú ellipszisbe kell, hogy illeszkedjen ). Ezért máshol (automata, M.o., stb ) készített képek nem biztos h. megfelelnek.

Off. Külön cirkusz harmadik országból intézni a gyerek holland állampolgárságát, nade ez nem sok olvasót érint itt.
On.

Fekete Pestis 2015.01.02. 22:27:07

Apró megjegyzés: ha vaalakinek van BBSN száma, akkkor a vele 1 háztartásban élöknek (feleség, gyerek) könnyen intézhetö.
P.l. én mint dán rezidens ( de holland állampolgár) intéztem el a szintén Dániában élö magyar feleségemnek a BSN számot.

Off
Végül az NL adórendszerröl egy kis megjegyzés - némi politikai felhanggal.
A 2012ben hatalomra került komcsik (PvdA ) sikeresen elintézték, hogy az SZJA (IB hollandul ;) ) jelentösen megemelkedjen. 2002 és 2012 közt kommer a kormány közelében nem járt, le is csökkent a 2001es kommer kormány alatti SzJA kb 6-7 százalékponttal (esetemben)
Jelenleg ott tartunk, hogy Skandináviában (!!) az SzJA alacsonyabb, mint Hollandiában. Különösen a bölcsöde 1600 EUR-ja fáj, amit ( a depriváltakkal és pauperekkel szemben) le sem vonhatnék az adóalapból, mert túl "gazdag" lennék hozzá.
(Már a centit vágom, hogy 2017ben elzavarják a PvdA-t és jöjjön egy tisztán jobboldali/libérális kormány. habár az semmit sem jelent- L. a jelenlegi miniszterelnök 2012es választási igéretei, és aztán az ami azokból lett)
On.

FutureFry 2015.01.02. 22:29:09

@Mirjam2: Akkor ezek szerint jobb volt az uniós belépés előtt, (legalább is Angliában)? Anno ugyanis egy államközi megállapodás szerint NHS "alapon" akkor is ellátták a Magyarokat (a magyar útlevél/TB alapján), ha nem átmenetileg tartózkodott ott (pl. diák).

2015.01.02. 22:42:51

@tucano: @Mirjam2: a riport szerint, amit lattam a UK valami heti vagy havi £30-ot fizet, ami ugye semmi. Viszont gondolom Szudanban soknak hangzik.
Ehhez jon a koztudottan nem orzott taborok (nemcsak a taborok ilyenek, ugye van "open prison" is). Konnyu eltunni a UKben es az undocumented worker sorsara jutni
Utleveluk direkt egyiknek sincs, hogy azt tudjak mindani, hogy abbol az orszagbol jottek, ahol eppen haboru van.

Azon se lepodnek neg ismerve a UKt, ha nem lenne ujjlenyomatos adatbazis a menekultkerokre
Nehany eve volt egy doku film, ahol a hatarorokkel/bevandorlasi hivatalnokokkal mentek a ghettokba ellenorizni. A hatarorok teljesen "fegyvertelenek", olyan ertelemben, hogy ha illegalist elkapnak a varosban nem vihetik azonbal a repterre. Figyelmeztest kell adniuk es csak ha masodszorra (!) elkapjak oket, csak akkor vihetik deportalni. Egyik se hord maganal igazolvanyt, nehogy elkapjak oket. Igazolvany nelkul nem lehet azonositani (megint az ujjlenyomat adatbazis hianya gondolom...), vagyis nem.lehet deportalni.

A masik vetulete, hogy az afrikaiak felhaborodottak, hogy csak feketeket allitanak meg ellenorzesre. Hat persze, mert egy europai nem lehet illegalis - kiveve alban, torok, stb.

Es mivel neg annyit se tudnak, hogy ki honnan jott, kifejlesztettek egy akcentus es nyelv felismero programot. Nem tudom mennyire volt sikeres az azonisitasban.

A dokumentum film szerint a menekult kerelemezok egy jo resze gazdasagi menekult

Hari Seldon 2 2015.01.02. 23:03:59

@Mirjam2:
"Azt ne tolem kerdezd hogy miert nem maradnak pl. a koztudottan szegeny es eletveszelyes Franciaorszag teruleten ezek az eletuket felto, nyomorgo menekultek..."

Ne viccelj, ők is tudják, hogy szegény és életveszélyes a Gallföld... :-)
Persze, hogy próbálnak erről a veszélyes helyről elmenekülni.

nyuszigonosz 2015.01.02. 23:23:54

@Hari Seldon 2: Szerintem meg azért cél az UK, mert ott ingyenes az orvosi ellátás.

Franciaországban fizetös, itt is meg mindenhol, csak Angliában nem az.

Ezért menekülnek a életveszélyes ( ?) és nyomorgó ( ? ) Gallföldröl. :-)

2015.01.02. 23:58:47

@geegee: Érdekes felvetés a részedről. :D

Ferdeszemüveg 2015.01.03. 00:02:23

@Határátkelő: a EU-ban csak sürgősségi esetekre érvényes a kártya. Hollandiában konkrétan nem is lehetne máshol használni, mert:
- szakorvosi rendelés itthoni formában nem létezik Hollandiában, minden szakorvoshoz háziorvosi beutaló kell. Bármilyen konkrét panasz esetén először háziorvoshoz kell menned, még akkor is, ha tudod, hogy egy szakorvosi probléma, egyébként ezért olyan fontos hogy legyen háziorvosod. Ő dönti el, hogy indokolt -e a szakorvos (esetek 99%-ban egyébként a paracetamol a megoldás a szakorvos helyett)
- a háziorvoshoz nem jutsz be időpont nélkül, időpont nincs beiratkozás nélkül, beiratkozni meg nem lehet holland biztosítás és BSN szám nélkül
- mentő kizárólag életveszély esetén jön ki, minden egyéb sürgős dologgal a kórház sürgősségi ügyeletére neked kell bemenned, de ott is csak a szigorúan sürgős ügyekben látnak el, és elképesztően minimális ellátást kapsz. Hollandiában TÉNYLEG elküldenek (pl röntgen nélkül, miután fejre estél a bringádról még akkor is, ha van holland biztosításod. megtörtént eset, ja igen és természetesen nem jött ki mentő sem). Szóval itt biztos nem működne ez a "pont itt voltam mikor műteni kellett a már tíz éve ismert vesekövemet", hacsaknem baleset és sürgősségi az ellátás. Biztos vagyok benne, hogy komplikációmentes terhesség és szülés esetén is a delikvens nyakába akasztanák a kórházi számlát.

A sofi-BSN témával kapcsolatban meg: sofi szám akkor volt, amikor nincs regisztrált holland lakcím (mert pl munkásszállón lakik az illető), de hivatalos munkavégzés van, tehát adózik, tehát kell egy ideiglenes adószám, és ez a sofi szám. BSN meg akkor van, amikor letelepedsz, regisztrálsz, megkapod a BSN számot, és ez az azonosítód innentől fogva mindenhez, többek között az adózáshoz is.

A toeslagokról (lakhatási, eü biztosítási támogatásokról) meg annyit (mielőtt kedvet csinálnánk ehhez bárkinek), hogy nagyon minimális fizetési határig járnak, ezen a bérszintem eleve csak akkor éri meg kijönni, ha egy pár mindkét tagja fixen dolgozik, mert ha egyedül vagy és minimálbért keresel, baromi nehéz élhető és regisztrálható helyet találni, mert a lakhatás nagyon drága és ezt a toeslag nem oldja meg.

Egyébként ezen mindig meglepődök, amikor valaki azt írja, hogy Hollandia milyen jó és a hollandok milyen jófejek. Két év itteni élet, és egy év hollandokkal való napi szintű munka után én szeretném megkérdezni
- éltél-e már Hollandiában? (mert turistaként vicces, de ez csak a felszín, sok előny mellett rengetek a nehézség is a mindennapi életben)
- dolgoztál, érintkeztél-e már napi szinten hollandokkal? (kívülről lazának és nyitottnak tűnnek, de valójában ponthogy merevek és még igénytelenek is, a munkájukra legalábbis mindenképpen)

puhacica 2015.01.03. 00:05:40

@Muscari: meg szep, hogy az a legjobb. hiszen az a fenyek varosa! en mar csak tudom. ;)

2015.01.03. 00:19:46

@Muscari:

A menekültek elmondása szerint azért akarnak eljutni Angliába,mert ott pörög a gazdaság, és így könnyebben kapnak munkát. A franciák szerint meg azért, mert nagy részük beszél angolul, na meg azért, mert a szociális ellátás terén Anglia egy eldorádó.

Sütemény1975 2015.01.03. 01:06:33

@Mirjam2: "A multkor lattuk a TV-ben hogy Calais-nal a 'bevandorlo-jeloltek' hogyan elnek az erdoben es milyen eroszakos es veszelyes modszereket alkalmaznak hogy Angliaba jussanak, hat nagyon duhito volt, en szeretnem ha az osszeset visszakuldenek oda ahonnan jottek, oszinten szolva."

Hat meg en! ;)

M. Péter 2015.01.03. 01:10:50

@charlieharper: A menedéket kérőktől ujjlenyomatot vesznek az unióban mindenütt, és ez alapján ki tudják deríteni, ha az illető már más országban menedékért folyamodott.

M. Péter 2015.01.03. 01:12:55

@djcs: Meg könnyebben lehet papírok nélkül élni és a feketegazdaságban dolgozni.

Sütemény1975 2015.01.03. 01:19:51

@charlieharper: regebben kaptak vmi egyszeri komolyabb segelyt. 2000 fontot hallottam, bar ez nincs megerositve.

Shanarey 2015.01.03. 01:40:59

Bircának kivételesen van némi igazsága, ezzel "a muszlim hadjárattal" kapcsolatban. Aki nem így gondolja annak egy kérdés:

Miért mennek olyan országba, ahol garantáltan nem az ő vallásuk az irányadó, és az időjárás és sok más dolog is másképp működik mint a hazájukban ?

Ha már az országba bejutottak, miért lesz az a legfontosabb nekik hogy a vallásuk és a szokásaik meg legyenek tartva?

Ha én menekült lennék, és bejutnék egy efféle országba, akkor a saját és a családom élete, életminősége lenne a legfontosabb, nem pedig az hogy a helyi lakosok hogy merészelnek nem rendesen felöltözni.

Na még annyit erről a témáról, hogy volt egyszer egy bizonyos Buda várának elfoglalása, amely hasonlóképpen zajlott. Miért ne lehetne ezt nagyobb léptékben és lassabban megvalósítani?

Aki a történetről még sosem hallott, annak itt a link:

hu.wikipedia.org/wiki/Buda_t%C3%B6r%C3%B6k_k%C3%A9zre_ker%C3%BCl%C3%A9se

@geegee:

Totális ellenőrzés van. S figyelembe véve az utazóközönség mennyiségét, ez nem lehet egyszerű, de megoldják. persze van EU folyosó is.
:-)

tucano 2015.01.03. 02:27:14

@charlieharper: nem lehet a 30 font a menő, annál még az olaszoknál is többet tud összeszedni jóval és gyakorlatilag ingyenes az orvosi ellátás. Inkább a nyelv lesz az. Kíváncsi lennék, hogy mennyi az afrikai a menekültek között és mennyi a karibi. Nekik eleve igazat adok, mégiscsak többgenerációnyi pénzzel tartoznak nekik a brittek, eljött az idő, hogy visszavegyék. Viszont ők talán nem illegálisok, mégiscsak overseas helyekről jönnek. A többi angolul beszélő meg mind a Commonwealthből, éljen a királynő!

tucano 2015.01.03. 02:31:28

@Shanarey(England) ISTP:
A többi kérdésre nem tudom a választ, de erre igen:
"Miért mennek olyan országba, ahol garantáltan nem az ő vallásuk az irányadó, és az időjárás és sok más dolog is másképp működik mint a hazájukban ?"
Nincs kifogásom egy karibi szigettel szemben sem és a rasztákat is simán elfogadom, annak ellenére, hogy mi magyarok vagyunk a vallási ősellenségeik, mint Babilon fiai. Ugyanígy Balival is kiegyeznék, pedig sem az időjárás, sem a vallások nem hasonlítanak a miénkre. Egyébként a moszlimokon kívül a ruhabaszogatás klasszikusan keresztény műfaj, évszázadokig játszottunk próbababát minden bekussoltatott természeti és egyéb néppel.

pasztasuta 2015.01.03. 03:12:18

@tucano: Hát ez a videó nagyon jó, ezt a filmet látni akarom! Megnéztem a trailerét és szerepel benne Osvárt Andi is, ha már olasz egyesítés ugyebár... :D
Addig is éljen il Granducato della Toscana!!!

Shanarey 2015.01.03. 03:46:46

@tucano:

Karibi sziget, Raszták, Bali, ők szerinted hogy állnak az európai néphez? Az átlag Európai szerinted szól most amiatt ha valaki alul öltözik, az ő normáihoz képest, egy átlagos helyen, nem templom, és egyéb hasonló helyre gondolok. Tudom mire gondolsz, de a XXI. században ez már nem divat a keresztényeknél sem.

Quercus a favágó 2015.01.03. 06:24:11

Megállt az élet. Borsod korcsolyapálya. Ma nem lesz meló.

2015.01.03. 10:20:41

@Sütemény1975: Ez nem tudom mikor volt a 2000 fonttal, az en ismeroseim akik menekultkent jottek tobb mint tiz evvel ezelott nem kaptak semmi ilyet, elszallasoltak oket egy tomegszallason es minimalis penzt kaptak ennivalora - szerintem ez meg most is igy van. Ja es nem dolgozhattak legalisan amig el nem biraltak a kerelmuket, ami nagyon nagy problema volt a szamukra es gyakorlatilag belekenyszerultek a feketegazdasagba emiatt.

2015.01.03. 10:45:59

@tucano: Akik at akartak koltozni a volt gyarmati orszagokbol azok mar regen megtehettek, most mar tenyleg csak jobbara olyanok erkeznek menekultkent akik nem beszelnek angolul (lasd Calaisban interjuvolt fiatal pasik, mindegyiknek tolmacs kellett a nyilatkozathoz), tanulatlanok, stb. Akiknek szakmajuk van es beszelnek angolul azok legalisan is bejuthatnak, a tobbi meg jobb ha nem jut be hanem megprobal boldogulni ott ahol van, szerintem. Kepzetlen, angolul nem beszelo, segelyvadasz emberbol eppen eleg van mar UK-ben most is. UK azert vonzobb szerintem sok menekultnek mert ahogy fent is irtak tobben: kevesbe szigoruak a szabalyok, konnyebb eltunni a hatosagok elol, deportalni nem fognak, sokaknak vannak rokonai / kapcsolatai ott, es persze 'ingyenes' az orvosi ellatas ami, barmennyire is divat szidni az NHS-t, igenis magasabb szinvonalu mint a vilag legtobb orszagaban.

Sütemény1975 2015.01.03. 10:46:46

@Mirjam2: en se talaltam rola hivatalos infot, csak ilyen parkoloi pletykakat hallottam. de valamiert megis nagyon at akarnak menni. sokszor az eletuk kockaztatasaval is.

Sütemény1975 2015.01.03. 10:48:27

@Mirjam2: hat igen, az biztos, hogy dolgozni nem akarnak, mert az megtehetnek pl Franciaban is.

2015.01.03. 10:54:06

@Shanarey(England) ISTP: Igen, es ha mar a multrol beszelunk, azt se felejtsuk el hogy a muszlimok regen is probaltak befolyasolni az oltozkodesi szokasokat. Pl. Eszak-Indiaban a mai napig elvarjak hindu noktol videken hogy eltakarjak a fejuket sot az arcukat is, ez a muszlim uralom alatt terjedt el, mig Del-Indiaban ahol nem volt muszlim befolyas senki nem takarja az arcat, sot altalaban a fejet sem. Az a kulonbseg hogy a keresztenyek mar leszalltak errol a temarol es hagyjak hogy mindenki azt hordjon amit akar, viszont a muszlimok egyre extremebbek lesznek ilyen teren (is).

2015.01.03. 11:01:30

@Sütemény1975: Nekem a filmbol ugy tunt hogy ez ilyen tipikus csoportdinamika ami foleg fiatal ferfiak kozott szokott kialakulni: egymast hergelik hogy ki meri megcsinalni, ki eleg bator. Ezeket az embereket sajnalni es menekulteknek tartani, hat nem tudom... En a rendoroket meg a kamionosokat sajnalom akik csak a munkajukat probaljak vegezni es ezek a felelotlen emberek veszelyeztetik oket. Meg a pasik csaladjat is sajnalom. Volt a filmben egy 'ferfi', aki a felesegevel es a 3 eves kislanyukkal van az erdoben, a feleseg megint terhes (!). Most sajnalnom kene? Inkabb megkerdeznem tole, ha lehetne, hogy most ember vagy allat - teherbe ejti a feleseget, mikozben folyoviz es orvosi ellatas nelkul elnek egy erdoben, a 3 eves gyerekukkel. Ha ez az 'ember', aki angolul sem tud mellesleg, eljut a UK-be, hogy fog elni? Lesz meg tiz gyereke, szocialis lakast kapnak, az egesz csalad nem fog egy napot dolgozni sosem, a gyerekek ezt a mintat latjak otthon. Nem tudom kinek jo ez, de a brit adofizetoknek biztosan nem, meg szerintem a leendo gyerekeknek es a felesegnek sem. Hogy a pasinak miert jo, azt nem tudom.

Bodrogi Ágnes 2015.01.03. 12:56:54

Sziasztok,

Én jövőhónapba szeretnék kiköltözni Hollandiába és vinném az autómat is. Jól tudom hogy ha bejelentett lakcímem lesz úgy is fél évig még járhatok magyar rendszámmal?

2015.01.03. 13:09:25

@Sütemény1975: @tucano: @Mirjam2: Gents es Mirjam, megneztem. A 2000 havonta soha nem volt.
Heti 36.25/fo amit kapnak es ingyen van az valami szallas, de nem tuljl jo helyen es az NHS

Franciak joval tobb menekuktet fogadnak, mint mi.
A top 10 orszag a szokasos: Pakisztan,Iran, a foldi paradicsom Albania, Bagladesh, Afghanusztan, Nigeria, stb

Hari Seldon 2 2015.01.03. 14:32:06

@Sütemény1975:
Jó. Sok sztereotipia van benne, de nagyon találó.

tucano 2015.01.03. 16:34:51

@Mirjam2: ugyan, mi kelet-európaiak szöktünk már mindenféleképpen, alvázban, alagúton, vonat alatt, stb. A menekülés módjából nem igazán lehet következtetni semmire. Talán csak arra, hogy mennyire van kétségbeesve/mennyire hülye adott esetben.
A maira: Sajnos nem ismerem Angliát, illetve legfeljebb turista szemmel néztem. Például a braziloknak is a UK a mániájuk valamiért.

@pasztasuta: szerintem nagyon vicces film, persze van benne egy sor bugyuta rész is. Meg nagyon sok igazság is. Úgy találtam meg, hogy egy csomó barátom játszik benne, ők a moszlim katonák, akik kergetőznek az elején :D

tucano 2015.01.03. 16:35:56

@charlieharper: Ha ezt kiplakátolnák Nigériában, kizárt hogy elindulnának a népek :D

tucano 2015.01.03. 16:48:19

@Shanarey(England) ISTP: Alig pár évtizede vagyunk ennyire felvilágosultak MI európaiak. Persze most nálunk az előny, de azért ne legyünk már erre olyan büszkék, amikor a muszlimoknál sokkal keményebben toroltuk meg, ha valaki nem úgy öltözött, ahogy a plébinek tetszett. Pár millió indián a kárát látta és még tudok népeket sorolni. Értem, hogy most élünk, de nem olyan óriási az a kulti előny. Egész pontosan azóta nem erőltetjük rá a szokásainkat, ruházatunkat és vallásunkat más népekre, mióta kikergették az európaiakat mindenhonnan, azaz kb. az 1960-as évektől. Erre azért annyira ne legyünk büszkék. Emellett értem mire gondolsz, de minden népben vannak hülyék, félrevezetettek és persze kifejezetten rosszindulatú barmok is. Pontosan egyenlő arányban. Egyébk. a világ igen nagy része töri a fejét azon, hogyan lehetne visszafizetni nekünk, amit tőlünk kaptak.... vagy visszavenni azt, amit elvettünk(azért a királyi többes, mert nem otthon élünk, hanem általánosságban valamelyik exgyarmatosító országban).

Sütemény1975 2015.01.03. 17:27:17

@charlieharper: nem is havonta, hanem ilyen egyszeri segélyként hallottam. de valszeg akkor mendemonda volt :)

Sütemény1975 2015.01.03. 17:28:41

@Hari Seldon 2: tudod, a sztereotípiáknak megvan az alapjuk :)

2015.01.03. 19:37:35

@Sütemény1975: Siman el tudom kepzelni hogy tobbek kozott azt meselik egymasnak az erdoben hogy ketezer fontot kapsz ha atjutsz a masik oldalra :)

Wilhelmus80 2015.01.03. 19:44:20

@Bodrogi Ágnes:
Ez egy régi szabály. Az új szerint csak akkor mentesülsz az adófizetés és az útdíjfizetés alól, ha csak rövid ideig (max. 2 hét) használod az autót az ország területén. Hosszabb ideig is járhatsz külföldi rendszámmal, de az autót regisztráltatni kell, és nem mentesülsz az adók alól.
Hollandul:
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/vraag-en-antwoord/mag-ik-een-auto-met-een-buitenlands-kenteken-hebben.html
Angolul:
www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontenten/belastingdienst/individuals/cars/

2015.01.03. 19:59:29

@tucano: Ez a 'postcolonial guilt' elegge lejart lemez. Abszolut van ra okuk a nyugatiaknak hogy buszkek legyenek a tortenelmukre es a kulturajukra, legalabb annyira mint mas embercsoportoknak. Valoban szornyu dolgokat is kovettek el nyugati emberek - csakugy mint masok - a tortenelem soran, de megkockaztatom hogy tobbet tanultak a hibaikbol mint sokan masok, es a merleg masik felen azt latjuk hogy nagyon nagy eredmenyeket ertek el tudomanyok, kultura, emberi jogok teruleten amire meltan lehetunk buszkek. A nyugati kereszteny / humanista kultura egy nagyon ertekes kultura amit meg kene probalni fenntartani, megvedeni, atorokiteni az utodokra es tobbek kozott ezt veszelyezteti a korlatlan bevandorlas gazdasagi menekultek reszerol.

En nem hiszek a kulturalis relativizmusban ami szerint nem gond ha kislanyok nemi szerveit megcsonkitjak egyes nepek mert az az o 'kulturajuk'. Ha ez kultura, akkor a nyugati kultura mindenkeppen jobb, magasabb rendu, ertekesebb az ilyen kulturanal, legalabbis en orulok hogy engem nem csonkitottak meg, peldaul. Es most ne gyere azzal hogy ha maskepp nottem volna fel akkor nem orulnek stb.; egyszeruen szuksegtelen, nogyulolo barbarsagnak tartom a lanyok megcsonkitasat meg meg egy csomo masik dolgot ami nem-nyugati kulturakban elofordul. Szerintem nem jo hogy behozzak ezeket a 'kulturalis' szokasokat Europaba a bevandorlok, sot az lenne a jo ha Europan kivul is felhagynanak veluk.

2015.01.03. 21:21:41

@Mirjam2:

www.independent.co.uk/voices/commentators/owen-jones-william-hague-is-wrong-we-must-own-up-to-our-brutal-colonial-past-8101370.html

www.huffingtonpost.co.uk/myriam-francois/william-hague-colonial-guilt_b_1864207.html

Damien Dempsey - Colony
www.youtube.com/watch?v=zKp5v0B3IwE

" I look to the east, I look to the west
To the north and the south, and I'm not too impressed
Time after time
After crime after crime
They raped, robbed, pillaged, enslaved and murdered
Jesus Christ was their god and they done it in his name
So he could take the blame if it's not all a game
With bible in one hand and a sword in the other
They came to purify my land of my Gaelic Irish mothers
And fathers, and sisters and brothers
With our own ancient customs, laws, music, art
Way of life and culture
Tribal in structure
We had a civilisation
When they were still neanderthal nations
We suffer with the Native American, the Indian in Asia
Aboriginal Australia
The African people with their history so deep
And our children still weep and our lives are still cheap
You came from Germany, from France, from England
And from Spain
From Belgium and from Portugal
You all done much the same "

Mr Long 2015.01.04. 12:51:28

@tucano: Mindenkinek megvolt a lehetosege, hogy kihasznalja a lehetosegeiket. Sok kultura elobb indult fejlodesnek, mint az europai, megsem tartanak elorebb, mint europaban technikailag. Ott vannak a kozel-keleti olajorszagok. Sok olajon ulnek, megsem ok talaltak ki az olajkitermeles fejlett modszereit, vagy mikepp alkalmazzak az olajat. Nem jarultak hozza a technologia fejlodesehez, max ketezer eve. Mint a gorogok, akik sokat tettek a matekert, de utana mar nem fejlodtek tovabb.

tucano 2015.01.05. 12:46:28

@Mirjam2: ööö, ismerek olyan angolai embert, aki 60pár éves és kiherélték a portugálok, mert a kérdező tisztnek portugál helyett a saját nyelvjárásában válaszolt kisgyerekként, szóval a lejárt lemez, annyira még nem járt le. Persze a felelősséget öröm ledobni Európában, mert elég szar szembesülni a nyugati társadalmaknak a korábbi tetteikkel, mi sem tudunk számot vetni sem a náci, sem a komcsi múlttal. Mondjuk nekünk magyaroknak nem is kell a lelkünkre venni, mert mi pont ugyanúgy gyarmati sorban voltunk és 89-ig.
Kislánycsonkítást nemcsak elvetem, de írtam is biztosan korábban valamikor, hogy kollégáimmal meg is akadályoztuk egyszer Olaszországban.
@Mr Long (UK): Na, az elmúlt napok vitái alapján most már tutira megírom a talján menekülsulimban tapasztaltakat, aztán jól ellentmondunk :D ELőre csak annyit, hogy mi magyarok az elmúlt 500 évben csak sodródtunk, túl sokat nem tettünk hozzá a világhoz azon kívül, hogy ide születtünk. Ez szerencse kérdése és ennek alapján nem vonom meg senkitől a jogot az emberi életre. Ahogy tőlünk sem vonták meg, amikor elpucoltunk Amerikába, Ausztráliába, Brazíliába vagy most éppen félmillióan megpattantak. Nekünk mivel van több jogunk máshová menni, mint azoknak, akiknek tényleg az élete múlik rajta vagy olyan körülmények közül jön, amit nem lehet életnek nevezni?

Evain 2015.01.05. 12:52:59

@Ferdeszemüveg: "- dolgoztál, érintkeztél-e már napi szinten hollandokkal? (kívülről lazának és nyitottnak tűnnek, de valójában ponthogy merevek és még igénytelenek is, a munkájukra legalábbis mindenképpen) "

6,5 éve élek és dolgozom itt, és ezzel a kijelentéseddel nem értek egyet. Azt meg azért kétlem, hogy pont az én cégem fogta volna ki a munkájukra igényes hollandokat. :)

Fekete Pestis 2015.01.06. 22:05:29

@Ferdeszemüveg: @Evain:

nézzétek, szerintem itt valami cultural gap-ról lehet szó.
a magyarokat mindig megrázza a hollandok "arroganciája" és "hidegsége".

az arroganciát a hollandok "open en eerlijk" -nek nevezik, és azt jelenti, hogy megmondják a véleményüket direktbe. mert a köntörfalazás csak az idöt viszi.

a "hidegség" pedig azt, hogy kevesebb spontaneitás bennük. persze van akit meg az zavar, ha hívatlanul beállítanak hozzá, vagy állandóan gesztikulálnak, vagy ha túl közel mennek hozzá. ha pár évet együtt dolgoztál velük, együtt rúgtak ki benneteket a cégtöl, vagy ha elmentél hozzá (saját szabadidödben, és szigorúan afspraak-szerint ) cikkeket írni (amiket bele tudott tenni a phd értekezésébe ;) ), akkor rögtön jobban ki lehet velük jönni.

magam részéröl a mediterrán gennyességet és a német fafejüséget és bokacsattogtatást sokkal rosszabbul bírom, mint a holland direktséget és afspraak-mániát.

Fekete Pestis 2015.01.06. 22:05:29

Ja igen: azok a hollandok, akikkel én dolgoztam együtt, nem voltak igénytelenek a munkájukra. volt köztük pár igen jó fej ( p.l. duistermaat ;) - meg is halt már :) vagy ;( ), de a java középszerü [duistermaat-hoz képest]. de precíz, rendelkezik ötletekkel, egészségesen állnak hozzá a közös munkához, stb.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása