oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. augusztus 22. 06:30,  Válás külföldön – amikor a gyerek miatt nem költözhetsz haza 184 komment

2018. augusztus 22. 06:30 Határátkelő

Válás külföldön – amikor a gyerek miatt nem költözhetsz haza

Egy szakítás (legyen az házasság vagy akár csak egy hosszú, komoly kapcsolat vége) mindig fájdalmas. Különösen az, ha már gyerekek is vannak. Ám határátkelőként lehet ennél is bonyolultabb a helyzet, hiszen mi a helyzet akkor, ha az egyik fél (ebben az esetben az anya) szeretne hazaköltözni a gyerekekkel, ám ezt az apa (érthető okokból) nem akarja engedni, hiszen akkor alig találkozna a gyermekeivel.

valas_2_foto_pixabay_com_free-photos.jpg

Olyat már láttam én is, hogy egy válás után az egyik fél a gyerekkel külföldre akart költözni, ám a másik fél (ebben az esetben az apa) nem egyezett bele, mondván, akkor a fia gyakorlatilag nélküle nőne fel. 

Nagyon nehéz eldönteni ilyenkor, hogy kinek van igaza (alighanem a maga szempontjából mindenkinek), és ez a fenti eset meg is oldódott. Konkrétan a sors oldotta meg, mert kútba esett a külföldi lehetőség, így mindenki maradt Magyarországon. 

Ám van ennek a történetnek egy fordított változata, méghozzá az, amikor egy határátkelő kapcsolata megy tönkre helyi partnerével, és költözne vissza szülőhazájába a gyerek(ek)kel, ám ebbe a másik fél nem akar beleegyezni. Ilyenkor mi a helyzet? 

Elmesélek nektek egy konkrét (ámbár nem magyar) történetet. A helyszín Portugália, a főszereplő egy portugál férfi, annak ír partnere és két kisgyerek (a kisebbik 1, a nagyobbik 4 éves). 

Az ír nő, aki nem árulta el nevét az Irish Timesnak írt levelében (itt olvasható eredetiben), elmesélte, hogy 10 éve él külföldön, két gyereke van portugál partnerével (akivel egyébként nem házasodott össze). 

Csapdában 

„Boldog voltam itt egészen a gyerekek érkezéséig. Azóta viszont elég nehéznek érezném itt felnevelni őket, elsősorban a nyelvi és a kulturális különbségek miatt. Kicsit a nagymamájukra vagyok utalva. 

A négyéves sok munkát ad, nagyon aktív és nagyon erős személyiség – kész szerencse, hogy elég jól sikerült beilleszkednie az iskolába. (Értelemszerűen ez inkább a magyar óvodára hasonlító iskolai előkészítő, mint a magyar fogalmaink szerinti iskola – HÁ) 

Jelenleg elég jól szedegeti fel az angol nyelvet is, csak tőlem tanulva. Vissza szeretnék költözni Írországba, de az apjuk hallani sem akar róla. Még csak beszélni sem akar erről. 

Az apjuk nem beszél túl jól angolul, és tíz éve ugyanannál a cégnél dolgozik ügyvédként. Úgy érzem, csapdába estem. Nem gondolom, hogy a gyermekeimre túl nagy jövő várna itt. 

Ami az időjárást illeti, az ősz és a tél nagyszerű, különösen a gyerekeknek, de minden más elég szenvedős, még akkor is, ha évek óta itt élsz. A kertesház például luxusnak számít. 

Az álmom az, hogy a gyerekeim angolszász oktatásban részesüljenek, de itt az is nagyon drága. Nem csak az iskoláról van szó, hanem arról is, hogy a gyerekeim elveszítik a kultúrám, a családom kultúráját. És ez szomorú. 

Talán évente kétszer tudok hazamenni. Induljak el egyedül és nézzem meg, hogyan működik a dolog egy ideig? De hogyan hatna ez a gyermekeimre? Úgy érzem, mindent eltoltam.” 

Jogilag nehezen kivitelezhető 

Eddig tartott tehát a levél, amire a lap által felkért szakember, Dr. John Sharry válaszolt. Ő az UCD (a dublini egyetem) pszichológiai intézetének tanára, és több mint egy tucat könyvet írt a szülői létről, a gyereknevelésről. 

Szerinte a levélből nyilvánvaló, hogy annak írója haza akar költözni, hiszen Portugáliáról (az időjáráson kívül) csak negatív dolgokat írt. A probléma nyilván az apa személye, aki nem ért egyet a költözéssel és még csak beszélni sem akar róla. 

„Fontos leszögezni, hogy jogilag aligha költözhet külföldre a gyerekekkel az apa beleegyezése nélkül (kivéve ha az adott országban, ebben az esetben Portugáliában külön törvények vonatkoznak a házasságon kívül született gyerekekre, ezt külön ellenőrizni kell). Ez egy nagy döntés, alaposan meg kell fontolni minden eshetőséget, nem szabad elkapkodni – az alábbiakban én is felsorolok párat” – írta Dr. John Sharry. 

Az otthon fűje mindig zöldebb 

Ebben az esetben a stressz egy része abból fakad, hogy két kisgyerek van, ez országtól függetlenül mindenhol jelen lenne. Szülőként az ember élete megváltozik, a korábbihoz képest feszültebb és elszigeteltebb – írta a pszichológus. 

Kevesebb idő jut (ha egyáltalán…) a pihenésre és a társasági életre, ami a gyerekek érkezése előtt a boldogság egyik fontos forrása volt. Míg korábban függetlenül élhetett az ember, a gyerek(ek) érkezésével elkezd mások segítségétől is függeni – ebben az esetben ezek az apa és a nagymama. 

„A hazaköltözés után ugyan közelebb lesz a saját családja és az egyéb társadalmi háló, ugyanakkor az alapfeszültségek megmaradnak. Ráadásul a Portugáliával kapcsolatban említett anyagi problémák (például az ingatlanvásárlás nehézségei) jó eséllyel ugyanúgy jelen lesznek odahaza is (hacsak nem sikerül rögtön egy jól fizető állást találni)” – hívta fel a figyelmet Dr. John Sharry. 

Egyezségre jutni az apával 

Az ideális eset az lenne, ha sikerülne valamilyen egyezségre jutni az apával a jövőt illetően, ám ehhez meg kell érteni az ő hátterét és tiszteletben tartani az érveit és szempontjait. 

Érthető módon ódzkodik attól, hogy egy másik országba költözzön, ahol nem beszéli a nyelvet, ahol sokkal rosszabb helyzetből indulna a munkakeresésnek és távol lenne a családjától és a barátaitól. Ugyanakkor az is fontos, hogy ő is megértse, miért akar a másik visszatérni a saját hazájába. 

„Ha találkoznék mindkettőjükkel, érdekes lenne segíteni egymás érveinek meghallgatásában és az eltérő szempontok megértésében. Utána segíthetnék megnyitni és kitárni az opciókat” – írta válaszában a pszichológus.

Nektek van hasonló tapasztalatotok akár ismerősi körben? Ott hogyan zajlott mindez? Írjátok meg kommentben vagy hosszabban a hataratkelo@hotmail.com címre!  

„Jelenleg arra költözéssel kapcsolatos döntésre koncentrál, de vannak-e vajon másfajta megfontolásra érdemes lehetőségek is? Elképzelhető-e egy, a jelenleginél boldogabb élet és jövő Portugáliában? Vagy vannak-e egyéb lehetőségek, melyek a gyerekeket nem szakítják el Írországtól, ugyanakkor biztosítják az ön által vágyott angolszász oktatást?” – sorolta a kérdéseket Dr. John Sharry. 

A szakember szerint azt is érdemes megvizsgálni (ha a kapocs még megvan a két felnőtt között), hogy nem lehetséges-e a másik fél külföldre költözését levezényelni valahogy? Mi kellene mindehhez? 

A gyerekek és a költözés 

A kisgyerekek viszonylag könnyen alkalmazkodnak, és oda mennek, ahová a szülők (ebben az esetben az egyik szülő) viszi őket. „Igazság szerint ugyanúgy lehetnek boldogok, ha Portugáliában, mint ha Írországban nőnek fel. Míg rövid távon egy költözés megzavarhatja őket, ennél jobban számít az, hogy mindkét szülőt boldognak lássák” – fogalmazott Dr. John Sharry. 

„Ha mindkét szülő elégedett a kialakult helyzettel és fennmarad a jó kapcsolat, akkor a gyerekek is jól alkalmazkodnak majd. Ha a költözés oda vezet, hogy az egyik szülővel ritkul a kapcsolat, erősebbek lesznek a konfliktusok, és boldogtalanok a szülők, az rosszul befolyásolja az ő beilleszkedésüket is” – tette hozzá. 

Válás az Európai Unión belül 

Ha már ennél a nem túl kellemes témánál tartunk, érdemes megnézni azt is, mit mond az európai jog a válásról akkor, ha az két külön ország állampolgárai között történik. 

Nem árt tudni, hogy ilyen esetekben a házasság felbontása, illetve a különválás szempontjából nem feltétlenül annak az országnak a joga az irányadó, ahol a bontókeresetet beadjuk.

Az uniós tagországok közül 16 egységes szabályokat fogadott el annak meghatározására, hogy melyik tagállam nemzeti jogát kell a több uniós országot érintő válóperek esetében alkalmazni – írja az Európai Unió hivatalos oldala

Ezek az országok a következők: Ausztria, Belgium, Bulgária, Franciaország, Görögország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Magyarország, Málta, Németország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország és Szlovénia. 

Ezekben az országokban közösen lehet eldönteni, melyik ország jogrendszere alapján menjen végbe a válás. Ez ugye lehet az az ország, ahol a házaspár él; az, ahol utoljára együtt éltek (feltéve, hogy legalább az egyik fél még most is ott lakik); bármelyik ország, melynek a két fél közül legalább az egyik az állampolgára; illetve az, ahol a keresetet benyújtották. 

Ha nem sikerül ebben megállapodni a másik féllel, akkor is a fenti opciók közül valamelyik lép életbe, csak akkor már kikerül a döntés a kezünkből. Mindenesetre amilyen bonyolultnak ez első ránézésre tűnik (nekem…), érdemes szakember segítségét kérni, ha már úgy hozta a sors. 

Egyébként ami a válás kimondását illeti, ha az az egyik uniós országban megtörténik, akkor az összes többi is automatikusan elismeri minden cécó nélkül (kivéve Dániát). 

(Fotó: pixabay.com/Free-Photos)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: válás

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6914193189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.22. 20:36:15

@Bredpitt Monika:

Ismerem Iványék sztoriját.

S nem is vallását kririzálom - persze nyilván elutasítom a metodizmust -, hanem politikai hisztizését.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.22. 20:36:20

@Bredpitt Monika:

Az orbángyűlölet Iványi vezető motívuma.

Nem tudta megbocsátani, hogy Orbán egykor a haverja volt, majd hátat fordított neki.

Latcho Rom 2018.08.22. 20:41:38

@maxval balcán bircaman: Dehogy ismered, még kubában pelenkáztak amikor o mar kuzdott a magyar fuggetlenségért.

Arthamyr 2018.08.22. 21:05:49

@Shanarey: Ez a "jellemző" hányszor fordult elő?

Mellesleg sajnos azért nyert a "FideSS" kétharmaddal, mert az ellenzék egy nagy büdös nulla, a kb. fele szavazat jelentős része nem azért ment rájuk, mert hülyék az emberek, és bekajálják a kormánypropagandát, simán csak a saját zsebüket nézik. Ebbe meg nagyon nem lehet belekötni. Az ellenzéken sem az erő, sem az elfogadható koncepció nem látszott, hogy hogy tesz többet az emberek zsebébe (persze ha lett is volna, akkor is nehéz lett volna eladni ekkora ellenszélben, és igazából a magyar társadalomban igény sincs rá, sokaknak teljesen jó ez a nemzeti köntösbe bújtatott gulyáskomcsi mix). A többet költünk közjóra baromságot senki nem hiszi el, már volt rá próbálkozás, miből?
Ahhoz sem kell sok propaganda, hogy a migránsokat ne szeressék, inkább ahhoz kellene propaganda, hogy elfogadják őket, esetleg szimpatizáljanak velük. Írországban sosem volt propaganda, nem is volt belőle probléma eddig, mégis amikor idefolytak a magyar hírek, a többség helyeselte a keményebb fellépést.

Egyébként igazad van, egy rohadt, szemét, párját ritkítóan káros dolog a NER, de nem azért, ahogy a migránsokat kezeli, max. azért, mert kb. évek óta a csapból is az folyik (baromisok közpénzből), közben pl. az oktatás vagy az eü tovább rohad, a háttérben csendben szétlopnak mindent és még jobban konzerválják a hatalmukat, hogy káros tevékenységüket tovább folytassák és biztosítsák, hogy elkerüljék a felelősségre vonást. :(

takarék-láng 2018.08.22. 22:17:35

@Latcho Rom: "Azt a pénzt is lenyulja a vezired amit erre ad az EU."
- nala is jobb helyen van, mint leendo bunozoknel.

takarék-láng 2018.08.22. 22:18:43

@Zsuzsi65: ime, egy izelito, ok a menekultek, a segitsegre szorulo emberek:

www.youtube.com/watch?v=_QZ1KGLSSWI

Csodabogár 2018.08.22. 23:06:58

@M. Péter: Szerencse, hogy nincs gyerekem meg válni se akartam soha, mert én elég öntörvényű vagyok. Így aztán ha úgy esne a dolog, elmennék. A bíróságok nem dolgoznak olyan gyorsan és szorgosan. Felnőne a gyerek mire valami végzés lenne. :-)

M. Péter 2018.08.22. 23:30:41

@Csodabogár: EU-n belül 6 hetes határidő van.

Bredpitt Monika 2018.08.22. 23:59:09

@maxval balcán bircaman:

"– Nem volt közöttünk baráti, bensőséges kapcsolat Orbánnal. Csak azt hittem, mindketten az egypártrendszert akarjuk eltörölni és a demokráciát akarjuk építeni. Ma már tudom, hogy ez csak vágyálom volt, csalódtam benne." –

nyilatkozta Iványi."

linkelj már ide valamit, amiből süt Iványiból a gyűlölet

Shaktee 2018.08.23. 00:42:27

@Bredpitt Monika: a régi máskéntgondolkodó demokraták ki nem álhatták az orbán, mert agressziv kis tahó volt, ahogy ma is az.

kronikas 2018.08.23. 01:07:28

@Arthamyr: akkor mi is migránsok vagyunk. Se Usa, se Kanada, se Ausztrália nem szomszéd, más földrész, más világ. Én is a lehető legmesszebb kivánok lenni Aljasisztántól.

kronikas 2018.08.23. 01:14:13

@maxval balcán bircaman: szerinted.... Orbán 1994-ben fordít a köpönyegén, Iványit ő gyűlöli, ő adta ki hogy álljanak rajta bosszút mert kitart Jézus s hite mellett, nem lett orbánt istenítő bálványimádó... 2010-ben tehette csak meg a bonsaiduce hogy bosszút álljon, akkor lett 2/3 s jött a gefi egyházi törvény, előtte még a hitgyüli vezetője kezet csókolt neki, mert bizniszegyházak maradhattak ha tejelnek neki.

Arthamyr 2018.08.23. 01:26:41

@kronikas: Ez így van, ez a migráns szó jelentése (már ha hosszú ideig/véglegesen migrál az ember), még akkor is, ha manapság sokan pejoratívan használják az illegális bevándorlókra. Lényeges különbség, hogy mi legális fajta vagyunk, és be tudunk illeszkedni zavartalanul a fogadó országba, nem terhelve azt. Remélhetőleg.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.23. 01:49:41

@takarék-láng: ime, egy izelito, ok a menekultek, a segitsegre szorulo emberek:www.youtube.com/watch?v=_QZ1KGLSSWI

Ez mar annyira leragott csont, es akkora altalanositas, mint ide az Atlanti-Ocean..:))

skye8 2018.08.23. 05:28:10

A szomszedunkban egy haromgyerekes csalad tavaly szetment, anyuka elkoltozott a boyfriendhez. 21,17,15 evesek a’gyerekek’. Azota apukanak is lett baratnoje, kozhely de igaz-az elet megy tovabb. Tanacsot nem tudok adni de azt nem hinnem hogy a gyerekeknek olyan borzaszto elete lenne portugaliaban ha ott nonek fel. A poszter hiaba tervezi elore az eletuket, sok dontesukbe nem lesz beleszolasa. Nekem is ugy tunik poszter depis passzban van, eloszor egy pszichologust kellene felkeresnie hogy rendet tegyen a gondolataiban, a fontos dontesek pedig csak utana.szerintem a gyerekek ott boldogok ahol torodnek veluk, szeretik oket, ugyanugy lehet irorszag vagy portugalia vagy Barbados. A kerdes szerintem inkabb az, megeri a csaladot szetszakitani a honvagy miatt ?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.23. 07:53:26

@Shaktee:

Kamu, nehogy bevedd ezt.

Sorosék máig nem bírják kiheverni, hogy lassan az egész EU a V4-ek migrációs elveit követi.

Ezért szerveznek aztán ilyen provokációkat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.23. 07:53:38

@Latcho Rom:

A legelső adást megnéztem. A feléig bírtam, dögunalom.

Valahogy komolytalan, hogy felnőtt emberek képtelenek feldolgozni, hogy a munkahelyük megszűnt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.23. 07:53:44

@Bredpitt Monika:

Iványi minden tettéből látszik ez. Bármit mond Orbán, ő az ellenkezőjét teszi. Egész kisegyháza mára egy politikai párt lett.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.23. 07:53:46

@kronikas:

A Hitgyüli nem bizniszegyház.

A véleményváltozás meg nem köpönyegforgatás.

takarék-láng 2018.08.23. 09:50:15

@Zsuzsi65: zsuzsika, rakjak be frisset? Pl kontinensunkre betoro afrikai bandakrol lattam egyet tegnap.
Egyebkent beraktam am egy masikat is, csak az az elomoderacio aldozataul esett.
Abban az "ehezo" migransoknak a magyar rendorok asvanyvizet, konzervet osztanak, akik ezt eldobaljak a rendor szeme lattara.

2018.08.23. 12:40:20

@Csodabogár: Mintha a férfiak nem ezt csinálnák.
Jaj, szar a szex otthon, szar a légkör, nem szeretem az asszonyt, brühühü - aztán egy év múlva látod, hogy tologatja a babakocsiban az újabb gyereket, akit a szar házasságába csinált.
Szerintem ez egy hülye "önvédelmi" stratégia, avagy "rosszul érzem magam, de a váltástól rettegek, inkáb maradok a posványban, és még rá is teszek egy lapáttal, hogy ne kelljen változtatni".

2018.08.23. 12:51:58

@_z_: "Szüles elött nem erezte, hogy ez igy nem lesz jo?"
Gondolom, a kisgyerekes lét még inkább elszigetelte a világtól, ezért érzi jobban a kulturális, nyelvi korlátokat.
Külföldre költöző kisgyerekes családoknál tipikusan ezt látom, mennek, mert apa munkát kapott, anyu meg lebeg a légüres térben, de hát "úgyis otthon van a gyerekekkel".

_z_ 2018.08.23. 13:37:22

@similar: Tudom mennyire beszükül a szülök, es (altalaban) föleg az anya elettere kisgyerekekkel. De egyreszt ez a depressziv helyzet Irorszagban is lett volna, es meg az sem 100%, hogy ott kisebb mertekben. Masreszt ezt a helyzetet egy költözes ugyan atrendezi, de korantsem biztos, hogy meg is oldja. Harmadreszt pedig ez a költözes mindenki masnak rossz lenne: tegyük fel, hogy a gyerekeket a koruk miatt meg kevesbe erintene (bar egy 4 evesnek mar vannak baratai az "iskolaban"), de az apa mindenkeppen sokkal rosszabb helyzetbe kerülne, es a portugal nagyszülök szinten (az irekröl nem volt szo a leirasban, fene tudja miert). Ugy tünik, hogy föleg az anyanak nem felel meg a jelenlegi helyzet, es ugy valtoztatna rajta, hogy az ö gondja se biztos, hogy megoldodna, miközben minden mas erintettet jelentösen rosszabb helyzetbe hozna.
Persze az altalad leirt helyzet valos, mi is ebben vagyunk/voltunk, de ugy gondolom nem biztos, hogy az anyaorszagban annyival könnyebb lenne, mint az ember elsöre gondolja.

Dread Naughty 2018.08.23. 15:43:42

A házasság mindenkor a férfinyomor legfőbb oka.
Bármilyen országban, bármilyen nővel kezdve is biztos öngyilkosság, csak lassú agóniával.
Ennek oka pedig, amint azt a cikkbéli példában is látjuk, hogy a nők bármely körülmények közt képesek valami olyan hirtelen jött panasszal/ideával/fantazmagóriával előállni, amihez csak idő kérdése, hogy jogosnak érezzék a bili borítását.
Bárki boldogságát, megélhetését, egészségét beáldozzák a saját érdekükben.
A portugál faszi baszhatja... élesben, hátulról.

sírjatok 2018.08.23. 18:36:35

@Bredpitt Monika: "Amikor nemzetről , hazáról családról, meg Istenről beszélnek egyesek nekem mindig az a jelenet jut eszembe a Keresztapa c filmből,"

Jó hogy nem a Shrekből. Vagy egy ADnD kalandból, ahol a papok a gonoszak. Komolyan?

sírjatok 2018.08.23. 18:36:45

@Shanarey: Igen emlékszem 2002-ben meg 2006-ban még a vidékiek mind okos, internetről tájékozódó, művelt emberek voltak, csak most 2010 óta köttették ki a netet és kezdtek el hirtelen kizárólag a megyei lapokból tájékozódni és elbutulni.

sírjatok 2018.08.23. 18:37:06

@_z_: "A demokracia meg a diktatura között sok arnyalat van, a jelenlegi Magyarorszag az egyik. Es ugy tünik rossz fele csuszik/csusztatjak."

Antall alatt is felütötte a fejét a fasizmus, az első Orbán-kormány alatt már készenlétben voltak a bőröndök, és nyilván most is diktatúra van egyre jobban. Mágikus módon ha a multik tökét szorongatja valaki, egyből elkezd lopakodni ez a fránya diktatúra. Persze elég balfasz diktatúra az, ami már 8 éve lopakodik, de még mindig ott üvöltheti a Parlament mellett pár száz tüntető a rendőröknek hogy "sz..tok le g..ik"" és még csak könnygázgránátot meg gumilövedéket se kapnak, mint egy rendes, tisztességes demokráciában.

Ne legyenek kétségeink, a következő 4, 8, 12 évben is ez lesz a fő duma, hogy fú ez már egyre jobban diktatúra. Már-már teljesen az. Jövő keddre, de legkésőbb szerdára tuti bajsza nő a zorbánnak.

sírjatok 2018.08.23. 18:37:12

@Latcho Rom: "Azt a pénzt is lenyulja a vezired amit erre ad az EU."

- Magyarország csak az EU támogatások miatt növekszik
- De azokat meg ellopja a zorbán.

Logika lvl1000

Latcho Rom 2018.08.23. 18:57:33

@sírjatok: Ha hiheto a cikk, akkor GDPnek 4.83%-a az eu suska

ec.europa.eu/hungary/eu60/60_hu

Golf2 2018.08.23. 20:25:05

Ez az agymosott honnan került ide...

Mrs. Clayton 2018.08.23. 21:19:37

@skye8: soha senkit nem kuldenek pszichologushoz. Amikor az elso ferjemet rabeszeltem parterapiara miutan 14 ev hazassag utan egyszer csak nem akart tobbet hazajonni, mondjuk azota az x. noje fiatalabb a legkisebb gyerekunknel, na mindegy, szoval elvittem pszichologushoz. A par, 3 ora 150k 2009-ben, kozolte h nekem tobbet nem szabad hazamennem, menjek alberletbe, mert a lanyom legjobb baratnoje lesz a ferjem 3 honapja ismert nocskeje, aki azota milliokkal lehuzta termeszetesen, meg a fiam majd a kulcslyukon leskelheti az uj anyukat es ez milyen fasza lesz, szerintuk. Egyebkent eleg hires a par Mo-n, konyveket adtak ki es azzal a meg hiresebb fickoval, aki folyton ordit a betegeivel tartottak kozos eloadast es mellesleg 3 gyereket neveltek. Ennyire futotta toluk. Aztan par honapja az egyik baratunk kicsit megzuhant. Tul sok gyogyszert meg alkoholt kezdett fogyasztani es total megzizzent. Erre a kornyek legmenobb pszichiatere aki mellesleg fuggoket kezel, ravette, hogy hagyja ott a feleseget mert mergezo kapcsolatban el. Persze egyedul a feleseg torodott a ferjjel senki mas, igy amikor megszakitott vele a baratunk minden kapcsolatot kis hijan belehalt a nagy szabadsagba. Ugyanis ugy hazudozott az orvosnak, aki fuggosegi specialista mint mondtam,, h meg csak fel se tunt neki, h egy fuggo hazugsagait hallgatja. Mondjuk ettol meg lazan bedumalta a betegnek, h hagyja el az egyeduli embert, aki torodott vele. Persze az h kettobol ketto pszichiater/ pszichologus hulye mint a segg meg nem jelent semmit, de a magam reszerol ovakodnek attol h barkit hozzajuk kuldjek. Mondjuk ha szet akarod baszni az eletuket, akkor ajanlott reszemrol.

négyzet 2018.08.23. 22:08:58

A cikkbeli pszichológussal értek egyet. Alapvetően szülői depressziónak néz ki.
Ez talán az egyik legnehezebb szakasz, amikor a nagyobbik gyerek 4 éves körüli, a kisebb pedig épp kezd állni, járni, beszélni még nem, de gyakorlatilag folyamatos figyelmet igényel. Ahogy írta a nő, a nagyobbik lánya is kiköveteli a folyamatos figyelmet, ami szintén részben életkori, részben a temperamentum. Erre jön rá a kiszolgáltatottság az apa családjának, a saját élete feletti uralom elvesztése. Két ekkora gyerek nem is két gyerek, inkább háromnak számít... Idő saját magára nagyjából nulla. Mindezeket persze senki nem reklámozza, és ahogy az első gyerek megszületése után 2 évvel, a második gyerek születése után is van egy nagy váláshullám.
Nehéz elfogadni, de többé tényleg nem lehet úgy a maga ura az ember, miután gyereke születik. Például nem tud A-ból B országba költözni csak úgy. Az sem biztos, hogy opció, hogy 1-2 hónapra elszakadjon a gyerekektől. Mert a gyerekek valószínűleg őhozzá kötődnek a legjobban, és az 1 évesnek még nincs személyállandóság-tudata. Nagy törést is okozhat egy ilyen elválás ekkora gyereknél.
Pszichológus, családterápia, még több segítség (akár fizetett) lenne a megoldás. A kultúra miatt nem aggódnék, a gyerekek úgyis választanak majd, és úgyis nagyobb esély van arra, amiben felnőnek, ez már így lett. De azért angolul meg tudnak rendesen tanulni az anyjuktól. Az iskola és a többi életkörülmény is valószínűleg könnyebben megoldható, és kisebb károkat kellene bevállalni érte (életszínvonalcsökkenés?), mintha válnának.

négyzet 2018.08.23. 22:18:41

@similar: Szerintem csak úgy lenne szabad külföldre költözni családostul, ha mindkét szülőnek vannak lehetőségei, kilátásai elhelyezkedni. Úgyhogy először vagy közben szakmaváltás, ha szükséges, illetve nyelvtanulás. Sokszor úgy gondolják, hogy "de hát megélünk", ám nem egyedül a pénzről van szó. Aki otthon van a gyerekkel vagy gyerekekkel több évig, alig-alig tud integrálódni egy új országban.

Bredpitt Monika 2018.08.23. 22:58:42

@maxval balcán bircaman: minden tettebol????

Ez egy ervelesi technika?

skye8 2018.08.23. 23:14:28

@Mrs. Clayton: sajnalom hogy a te hazassagod tonkrement de gondolom nem a pszichologus miatt, hanem mert a ferjed kilepett. Itt szerintem mas helyzetrol van sZo, a posztiro ugy erzi nem tud alkalmazkodni portugaliaban, 2 kisgyerekkel pedig meg nehezebb dontenie mert a sajat erdeke ele kell helyeznie a gyerekeket.

kronikas 2018.08.24. 01:37:03

@maxval balcán bircaman: orbánnak benyalók minden tettét tudod dicsőiteni, aki nem nyal be, az meg rút szörny... hát...

kronikas 2018.08.24. 01:38:39

@maxval balcán bircaman: szerinted nem folytatott 1990 előtt. Habonyárpi legszebb álma vagy, a kacsanyelő hivő...

kronikas 2018.08.24. 01:44:32

@sírjatok: nyilván viccből lépett le lb másfél, 2 milla magyar. Mert annyira nemzeti, emberséges ami ott folyik. Nemzeti ügy elvenni a jó vállalkozásokat az alapitóktól, akik felfuttatták..nem adja el, megy a nav.... vizsgálat vizsgálat után, a partnerek megijednek, a cég helyzete romlik, mig el nem adja. Olyan nemzeti...

kronikas 2018.08.24. 01:46:50

@sírjatok: csak a harmadát lopja el orbikád.... innen látszik mi lehetne ha nem enyveskezű erkölcstelen képmutató banda lenne ott vezető.

Bredpitt Monika 2018.08.24. 07:48:01

@Shaktee: agressziv kis taho,
torpe Napoleon......

Aljas, rohadekok ...
az a nagy baj, amit a multkor a Gulyas Gergely mondott egy atv interjuban, ahol gyakorlatilag elismerte az alabbi szoveggel a tolvajok jelenletet...

Valahogy ugy fogalmazott, hogy a fideszben, azok kozott, akiket ismer az emberek 80 szazaleka azert dolgozik, hogy az orszagnak jo legyen...

Mi van a husz szazalekkal?
Az, hogy a 80 vegignezi az amokfutast, a lopast, csalast, hazudozast....
hanynod kell tole. ....
na meg attol, hogy milliok nezik vegig.....
ez van, elfuseralt, beletorodo nep vagyunk

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.24. 08:36:32

@Bredpitt Monika:

Nem, ez a tények közlése.

Nézd végig az illető egész közéleti tevékenységét. Bár pap, ideje 95 %-ában politizál.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.24. 08:36:40

@Shaktee:

Újprotestáns, keresztény-cionista, pünkösdista egyház.

Én mind a 3 részt elutasítom, nem vagyok se újprotestáns, se keresztény-cionista, se pünkösdista, de attól még ők egy egyház.

Sőt, jelenleg létszámban a második legnagyobb nem történelmi egyház ők Mo-on, csak a jehovisták vannak többen náluk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.24. 08:36:57

@kronikas:

Dehogy.

Egyszerűen arról van szó, hogy jelenleg a 2 fő fél a ballibek és Orbán, s morális kötelességünk az utóbbit támogatni.

Mi ebben a benyalás?

Ami a véleményváltozást illeti, ez mindenkinek a joga. Az idősebb ballib vezérek is nagyon jelentős véleményváltozáson mentek át 30 éve: kommunistából liberálisok lettek. Azzal sincs semmi baj, ha nem köpönyegforgatás.

Ami abszurdum: az a tévhit, hogy minden véleményváltozás köpönyegforgatás lenne, ha azt az ellenfél csinálja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.24. 08:37:19

@kronikas:

Iványi 1990 előtt a fő magyar metodista egyházzal harcolt.

Iványi apja hosszú ideje konfliktusban volt a fő egyházzal, aztán kiszakadtak onnan, s ezt vitte tovább a mi Iványink. S a metodista világszervezet se állt mellé, 1990 után se.

Ha Iványi nem lenne egyben ballib megmondóember is, ma senki se tudna róla. A főiskoláján olyanokat tanítanak, hogy a régészet becsapás, s a Föld 6000 éves. S teljhatalmú diktátorként vezeti az egyházát.

A sajátos benne: a legvadabb újprotestáns kreacionizmust vallja, ezt kombinálja ultraliberális társadalmi nézetekkel.

Mondok azért valami jót is róla. A hajléktalansegító missziója komoly szervezet évek óta. Volt is vele egyszer kapcsolatom, engem hívtak fel 15 éve, amikor még egyházi vezető voltam, hogy közösen intézzük el egy bolgár hajléktalan temetését.

Mrs. Clayton 2018.08.24. 09:18:11

@skye8: en nem kifejezetten a hazassagomrol irtam, hanem h az altalam tapasztalt 2 esetbol kettoben olyan faszsagra beszelte ra a pszichologus a pacienseit, amihez egyreszt joga nincs mert etikatlan, masreszt csak meg nagyobb szarba sodorta oket, mint amiben voltak. De ettol meg el tudom kepzelni h van olyan pszichologus, aki nem total elmebeteg es segiteni is tud meg akar. Bar tapasztalatom szerint a baratok meg csalad tobbet er, na meg olcsobb is.

martineden 2018.08.24. 09:18:42

@Csodabogár: Nem valami jo otlet, mert a gyerekek valszin portugal allampolgarok, es a jogban jartas apuka meg emberrablasi pert is indithatna talan.

kronikas 2018.08.24. 09:43:10

@maxval balcán bircaman: peched van, személyesen ismerem Iványi Gábort, sőt láttam ahogy egyházuk ügyeiben eljár. Diktatórikus ember nem úgy dolgozik, mint ő.

kronikas 2018.08.24. 09:46:57

@maxval balcán bircaman: s honnan kapod a kinyilatkoztatásokat? Megjelent neked álmodban Orbika s rád biztos, hirdesd igéit gondolkodás nélkül? Erkölcsi kötelesség a felcsuti pszichopata mellé állni? Erkölcs és a felcsúti két teljesen különböző sőt ellentétes irány.

kronikas 2018.08.24. 09:48:26

@maxval balcán bircaman: ideje 95 %-ban azt teszi hogy segit embereken. Én ismerem, te nem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.24. 10:11:40

@kronikas:

Szerinted mi az erkölcsösebb, a jobbat vagy a rosszabbat választani?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.24. 10:11:42

@kronikas:

Nem ezt teszi. Hanem úgy viselkedik mintha profi politikus lenne.

martineden 2018.08.24. 10:46:37

@maxval balcán bircaman:Hanem mi? Total agymosast csinalnak,kikovetelik a tagoktol a jovedelmuk 10%-at, agitalnak a csalad ellen.(Konkretan tudom, mert a rokonsagombol van egy csalad akit bepaliztak. Ok is minden honapban leadjak a 10 % jattott, es azon kivul minden szeanszon folyik a penz tarhalas.Raadasul kotelesseguk tagokat toborozni, ano a 80-as evek vegen, hozzank is hoztak a hulye nepszerusito videojukat, mig ki nem dobtam oket.Kerdeztem egyszer, hogy lehetnek olyan hulyek, h ennyi penzt kidobnak az ablakon,hisz nem eppen jomoduak. Azt mondtak, h jokedvukbol teszik.Na , mi ez , ha nem agymosas.)

Bredpitt Monika 2018.08.24. 11:23:31

@maxval balcán bircaman:
amikor mindent irsz, az nem a tenyek kozlese, hanem ferdites,

Ezen kivul onmagadnak is ellentmondasz, eloszor minden, aztan hirtelen 95 szazalek, hogy szamoltad ki?

kronikas 2018.08.24. 13:57:57

@maxval balcán bircaman: Megértelek, nekem jó a szabadság, 20 éves korom óta a magam ura vagyok. Neked nem való a szabadság, félsz attól, nem mondják meg miben higgy, de habonyárpi nektek a megváltó.. megirja, s ti szajkozzátok mint Goebbels idején is sokan tették. Te nem érted azokat akik nem félnek a saját tapasztalattól, saját döntésektől. Neked kell a nyáj biztonsága, az együtt bari-bégetés. Erre van a bégetőmenet is kitalálva. Csak egy
nézet lehet s kész, gondolkodni tilos, ellenérveket figyelembe se mertek venni soha. Könnyű neked s biztos jó igy.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.24. 18:49:43

@kronikas:

Komolyan elhiszed, hogy aki nem ultraliberális, az nem maga gondolkodik?

Komolyan elhiszed, hogy aki nem liberális, az náci?

Komolyan elhiszed, hogy aki nem liberális, az ellenzi a szabadságot?

Almandin 2018.08.24. 21:47:32

@Mrs. Clayton: Manapság ez a pszichológiában a legújabb divat, hogy a problémák többségét javíthatatlannak tartják és a recept a szakítás. Sokszor valóban az a legjobb út, de nem mindig. Én a pszichológia tudományát becsülöm, érdekel is, de manapság lehet látni, hogy sok pszichológus az aktuális divat és a saját világnézete alapján ad tanácsokat. Kevés igazán jó van.
Másrészt úgy tudom, hogy a szakma alapelvei közé tartozik, hogy nem szabad megmondani a páciensnek, hogy mit csináljon. Véleményezni lehet, de irányítani nem. Ezt úgy látszik, sok nem tartja be.

kronikas 2018.08.25. 01:59:22

@maxval balcán bircaman: ne fárassz már a kitérő paneleiddel.

Te a szavaknak hiszel, én s tetteknek.
Nincs egyetlen keresztény vagy polgári szellemiségű törvényük. Tetteik embertelenek, aljasok. Emellett sunyik is. Én már rég választottam, Esterházyt, Alföldit, Iványit s a hozzájuk hasonlóan ténykedő kisembereket akik a bajban is értékrendet képviselnek. Egyre biztosabb vagyok benne, fizetett ügynöke vagy a rezsimnek.

skye8 2018.08.25. 04:43:42

@Mrs. Clayton: Ok, barat es csaladtag adhat tanacsot, velemenyt mondhat - de ez nem ugyanolyan befolyasolas mint amit a pszichologusnak tulajdonitasz? Sot ha elgondolom hogy egy jobaratban 100%ban megbizol, milyen konnyen atvaghat egy rosszindulatu tanaccsal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.25. 08:16:29

@kronikas:

Milyen egy keresztény szellemiségű tv.?

Mivel ballib vagy, érthető, hogy ballib értékrendű megmondóembereket választasz magadnak, mi ebben a különleges?

Engem nem Orbán fizet, hanem egyenesen a főnöke, Putyin.

kronikas 2018.08.25. 09:21:56

@maxval balcán bircaman: sejtettem hogy putyin. Rájöttem, nálatok a tisztességes, becsületes emberek neve a liberális-akkor az vagyok. De se gazember, se azoknak tapsoló nem voltam, nem vagyok, nem leszek. Ez nekem vállalható.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.25. 10:31:17

@kronikas:

Liberális lehet tisztességes és tisztességtelen is. A tisztesség nem eszmefüggő.

Nekem a természetes jó szolgálató a vállalható.

Bredpitt Monika 2018.08.25. 11:34:55

@maxval balcán bircaman:

@kronikas:

@Shaktee:

@Bredpitt Monika:

szerintem passzol ide, jó zenehallgatást (birca, bocs, ha nem tudsz angolul, elég egyszerű a szövege, a google lefordítja)

még be fogok rakni ide egy idézetet, arról, hogy hová jó tartozni.....

www.youtube.com/watch?v=fq5yHdVKSQs

Almandin 2018.08.25. 11:47:57

@skye8: Valamennyire mindenki befolyásol mindenkit. De egész más véleményt, tanácsot mondani és más erőltetni. A pszichológusnak is csak tanácsadási joga van.

Bredpitt Monika 2018.08.25. 14:01:15

@maxval balcán bircaman: semmit birca, értelmesebbnek találom, ha nem vitatkozunk tovább,

dolgozz csak Putinnak.....

egy kis magyarázat, amíg az érvelésed lényege kb ennyi:

"Iványi minden tettéből látszik ez. Bármit mond Orbán, ő az ellenkezőjét teszi."

addig téged nem lehet komolyan venni, próbálod megmagyarázni a hülyeséget, aztán amikor megkérdezik, hogy számoltad ki a 95 %ot, azt írod, hogy megsaccoltad

te aztán baromira tudsz érvelni

sebaj, viduljunk egy kicsit inkább (bár te nem szoktál szomorkodni)

www.youtube.com/watch?v=Ja65XrIXKbc

Latcho Rom 2018.08.25. 14:26:07

@Bredpitt Monika: jó ez :)

George, Petty..gone :(

Bredpitt Monika 2018.08.25. 14:35:37

@Latcho Rom:

www.youtube.com/watch?v=BHnI4Mbv2sU

most ezt dobta a youtube, jobb zenét hallgatni, mint @maxval balcán bircaman: val eszmecserét folytatni, szoktál néha zenét hallgatni amúgy birca, a bolgárok mit hallgatnak?

néha témát is válthatunk, jobban jár mindenki szerintem

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.25. 16:39:12

@Bredpitt Monika:

Mit hallgatnak a bolgárok? Azt amit mindenki más manapság. A magyarokhoz képest a 3 fő eltérés:
- a dzsessz népszerűsége nagyobb, mint Mo-on,
- a Mo-on lakodalmas zenének nevezett stílus BG-ban fősodornak számít,
- a bolgárok ismerik a környező országok előadóit.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.25. 16:39:35

@Bredpitt Monika:

Szoktam zenét hallgatni, bár jelenleg ritkán. Csakis útközben időnként.

Legjobban a XVIII. sz. első felének zenéje érdekel.

Latcho Rom 2018.08.25. 16:41:47

@Bredpitt Monika: cool, bár sose voltam nagy ELO fan

Bulgárok eurotrash zenére dajdajoznak :)

Bredpitt Monika 2018.08.25. 18:02:05

@maxval balcán bircaman:

"- a bolgárok ismerik a környező országok előadóit. "

ez aranyos, ezt célzásnak veszem, majd többet fogom használni a Google-t,

Bulgáriából csak arra emlékszem, hogy 87 ben nem lehetett kapni semmilyen zöldséget és gyümölcsöt, két kivétellel, paradicsom és görögdinnye, óriási sorok kíséretében

Bredpitt Monika 2018.08.25. 18:06:50

@maxval balcán bircaman: jó kis fejtörőket adsz.....

érdekes egy figura vagy.......

Bredpitt Monika 2018.08.25. 18:09:09

@Latcho Rom: őket én sem hallgattam, de ez a videó is jó, bár nem tudom Aniston és Stiller mit keresnek benne, mert abban a filmben éppen nem rock and roll van.......

Bredpitt Monika 2018.08.25. 18:55:20

@Latcho Rom: ezt láttad, az Inside Out alatt? jópofa comment:

"Many moons ago in the late 80's , I was away for over a month. I came home & my Dad calls out to me to come over to his shop & hear a CD he bought. I go there & Dad says, Roy Orbison (he was always a fan of Roy's) has a new Band. Then he turned Traveling Wilbury's on & handed me the jacket. I said Dad do you know who these guys are ... Tom Petty, Bob Dylan,George Harrison & Jeff Lynne , he goes" sure I do ...they're Roy's new band ~:)"

aranyos, nem ?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.25. 19:28:36

@Bredpitt Monika:

Mi ebben a fejtörő. Közismert, hogy az általam megjelölt kor a barokk zene fénykora.

Számomra a barokk zene az abszolút csúcs, onnantól csak lefelé menet van.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.26. 11:23:15

@Bredpitt Monika:

Valószínűleg a harmadik legjobb zeneszerző a világtörténelemben.

A kevésbé ismert művei között még jobbak is vannak, pl. www.youtube.com/watch?v=20ljRSBURrE&list=FLmcdi83tb8Qr5jGOuu4xoxQ

Bredpitt Monika 2018.08.26. 11:59:10

@maxval balcán bircaman:
ki az elso ketto?

A nem beszelo autista gyerekek ahitattal neztek a Vivaldis homokmuveszetet,
azt mondjuk nem tudtuk eldonteni mi fogta meg oket jobban, a zene, vagy a rajzok...

Bredpitt Monika 2018.08.26. 12:12:20

@maxval balcán bircaman: amugy koszi a linket, tobbet kellene klasszikusokat hallgatni, kifejezetten idegnyugtatonak talalom,

Jo volt veled "masrol" beszelgetni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.26. 12:13:26

@Bredpitt Monika:

Telemann, Bach.

A Vivaldi meg a legjobb Nigel Kennedyvel, aki egy angol zenész, ai nem bírta a nyugati életet, ezért Kelet-Európába költözött.

www.youtube.com/watch?v=56_E68yN5MI

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.26. 12:55:59

@Bredpitt Monika:

Nyilván ízlés kérdése ez, de én, amióta rájöttem mi a barokk zene, szinte képtelen vagyok modern zenét hallgatni. Gyakorlatilag nem is ismerem a ma népszerű zene 95 %-át. Pl. a koreai srác ugrabugrálásáról pár éve onnan értesültem, hogy kezdtek jönni a róla szóló paródiák.

Mondjuk a modern flmzenék között vannak értékek, ezt el kell ismerni. John Williams pl. zseniális, ahol az ő zenéje van a filmben, a film értékének harmadát ő adja.

S aki ismeri a klasszikus zenét, az azonnal fel is ismeri mi hatott Williamsre.

Pl. a Stars Warsból Darth Vader zenéje abszolút Wagner-utóérzés. Ő maga vezényli itt: www.youtube.com/watch?v=bQP-b30n2xo - és nyilvánvaló, hogy ez hatott rá: www.youtube.com/watch?v=P73Z6291Pt8

Vagy ez www.youtube.com/watch?v=1guGftFSxbM&start_radio=1&list=RD1guGftFSxbM (a marhák beletapsolnak, pedig maga a mester vezényel) abszolút Borogyin: www.youtube.com/watch?v=FmUsL6biVro

Bredpitt Monika 2018.08.26. 17:46:50

@maxval balcán bircaman: egyszer azt találtam mondani, hogy Mozart óta a legjobb zenét a Led Zeppelin csinálja, te meg azt mondtad, hogy a barokk zene óta csak lefelé van....hmmm
( ízlések és pofonok különbözőek...meg aztán hány fajta zenét nem hallgatott még az ember.......legalábbis én)

ha te Dart Vadert hozod példának, akkor én meg azt mondom hallgasd meg ezt, de komolyan:

www.youtube.com/watch?v=z0DAnu5Sq6k

remélem tetszeni fog....

Bredpitt Monika 2018.08.26. 17:48:50

@maxval balcán bircaman: Telemann????? Bele fogok hallgatni, lehet, hogy már hallottam a nevét valahol, valamikor.....
mindig tanul az ember valamit.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.08.26. 19:36:51

@Bredpitt Monika:

Azt azért nem állítom, hogy minden rossz, ami a barokk óta van, de korszakként az a csúcs.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.08.26. 19:36:59

@Bredpitt Monika:

Telemann elfeledett ember. A maga korában híresebb volt Bachnál és Vivaldinál, de a későbbi kor hátra sorolta őt. Pedig nem kellett volna.

Egyébként közeli haverok voltak Bachhal, sőt Bach egyik fiának a keresztapja volt.

Bredpitt Monika 2018.08.26. 19:58:00

@balcán maxval bircaman: belehallgattam Telemann-ba, tényleg nagyon jó, akkor a mai beszélgetésünk tiszteletére kicsit többet fogok ilyen zenét hallgatni,

élveztem a veled való kis csetelést , üdv

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása