oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. augusztus 22. 06:30,  Válás külföldön – amikor a gyerek miatt nem költözhetsz haza 184 komment

2018. augusztus 22. 06:30 Határátkelő

Válás külföldön – amikor a gyerek miatt nem költözhetsz haza

Egy szakítás (legyen az házasság vagy akár csak egy hosszú, komoly kapcsolat vége) mindig fájdalmas. Különösen az, ha már gyerekek is vannak. Ám határátkelőként lehet ennél is bonyolultabb a helyzet, hiszen mi a helyzet akkor, ha az egyik fél (ebben az esetben az anya) szeretne hazaköltözni a gyerekekkel, ám ezt az apa (érthető okokból) nem akarja engedni, hiszen akkor alig találkozna a gyermekeivel.

valas_2_foto_pixabay_com_free-photos.jpg

Olyat már láttam én is, hogy egy válás után az egyik fél a gyerekkel külföldre akart költözni, ám a másik fél (ebben az esetben az apa) nem egyezett bele, mondván, akkor a fia gyakorlatilag nélküle nőne fel. 

Nagyon nehéz eldönteni ilyenkor, hogy kinek van igaza (alighanem a maga szempontjából mindenkinek), és ez a fenti eset meg is oldódott. Konkrétan a sors oldotta meg, mert kútba esett a külföldi lehetőség, így mindenki maradt Magyarországon. 

Ám van ennek a történetnek egy fordított változata, méghozzá az, amikor egy határátkelő kapcsolata megy tönkre helyi partnerével, és költözne vissza szülőhazájába a gyerek(ek)kel, ám ebbe a másik fél nem akar beleegyezni. Ilyenkor mi a helyzet? 

Elmesélek nektek egy konkrét (ámbár nem magyar) történetet. A helyszín Portugália, a főszereplő egy portugál férfi, annak ír partnere és két kisgyerek (a kisebbik 1, a nagyobbik 4 éves). 

Az ír nő, aki nem árulta el nevét az Irish Timesnak írt levelében (itt olvasható eredetiben), elmesélte, hogy 10 éve él külföldön, két gyereke van portugál partnerével (akivel egyébként nem házasodott össze). 

Csapdában 

„Boldog voltam itt egészen a gyerekek érkezéséig. Azóta viszont elég nehéznek érezném itt felnevelni őket, elsősorban a nyelvi és a kulturális különbségek miatt. Kicsit a nagymamájukra vagyok utalva. 

A négyéves sok munkát ad, nagyon aktív és nagyon erős személyiség – kész szerencse, hogy elég jól sikerült beilleszkednie az iskolába. (Értelemszerűen ez inkább a magyar óvodára hasonlító iskolai előkészítő, mint a magyar fogalmaink szerinti iskola – HÁ) 

Jelenleg elég jól szedegeti fel az angol nyelvet is, csak tőlem tanulva. Vissza szeretnék költözni Írországba, de az apjuk hallani sem akar róla. Még csak beszélni sem akar erről. 

Az apjuk nem beszél túl jól angolul, és tíz éve ugyanannál a cégnél dolgozik ügyvédként. Úgy érzem, csapdába estem. Nem gondolom, hogy a gyermekeimre túl nagy jövő várna itt. 

Ami az időjárást illeti, az ősz és a tél nagyszerű, különösen a gyerekeknek, de minden más elég szenvedős, még akkor is, ha évek óta itt élsz. A kertesház például luxusnak számít. 

Az álmom az, hogy a gyerekeim angolszász oktatásban részesüljenek, de itt az is nagyon drága. Nem csak az iskoláról van szó, hanem arról is, hogy a gyerekeim elveszítik a kultúrám, a családom kultúráját. És ez szomorú. 

Talán évente kétszer tudok hazamenni. Induljak el egyedül és nézzem meg, hogyan működik a dolog egy ideig? De hogyan hatna ez a gyermekeimre? Úgy érzem, mindent eltoltam.” 

Jogilag nehezen kivitelezhető 

Eddig tartott tehát a levél, amire a lap által felkért szakember, Dr. John Sharry válaszolt. Ő az UCD (a dublini egyetem) pszichológiai intézetének tanára, és több mint egy tucat könyvet írt a szülői létről, a gyereknevelésről. 

Szerinte a levélből nyilvánvaló, hogy annak írója haza akar költözni, hiszen Portugáliáról (az időjáráson kívül) csak negatív dolgokat írt. A probléma nyilván az apa személye, aki nem ért egyet a költözéssel és még csak beszélni sem akar róla. 

„Fontos leszögezni, hogy jogilag aligha költözhet külföldre a gyerekekkel az apa beleegyezése nélkül (kivéve ha az adott országban, ebben az esetben Portugáliában külön törvények vonatkoznak a házasságon kívül született gyerekekre, ezt külön ellenőrizni kell). Ez egy nagy döntés, alaposan meg kell fontolni minden eshetőséget, nem szabad elkapkodni – az alábbiakban én is felsorolok párat” – írta Dr. John Sharry. 

Az otthon fűje mindig zöldebb 

Ebben az esetben a stressz egy része abból fakad, hogy két kisgyerek van, ez országtól függetlenül mindenhol jelen lenne. Szülőként az ember élete megváltozik, a korábbihoz képest feszültebb és elszigeteltebb – írta a pszichológus. 

Kevesebb idő jut (ha egyáltalán…) a pihenésre és a társasági életre, ami a gyerekek érkezése előtt a boldogság egyik fontos forrása volt. Míg korábban függetlenül élhetett az ember, a gyerek(ek) érkezésével elkezd mások segítségétől is függeni – ebben az esetben ezek az apa és a nagymama. 

„A hazaköltözés után ugyan közelebb lesz a saját családja és az egyéb társadalmi háló, ugyanakkor az alapfeszültségek megmaradnak. Ráadásul a Portugáliával kapcsolatban említett anyagi problémák (például az ingatlanvásárlás nehézségei) jó eséllyel ugyanúgy jelen lesznek odahaza is (hacsak nem sikerül rögtön egy jól fizető állást találni)” – hívta fel a figyelmet Dr. John Sharry. 

Egyezségre jutni az apával 

Az ideális eset az lenne, ha sikerülne valamilyen egyezségre jutni az apával a jövőt illetően, ám ehhez meg kell érteni az ő hátterét és tiszteletben tartani az érveit és szempontjait. 

Érthető módon ódzkodik attól, hogy egy másik országba költözzön, ahol nem beszéli a nyelvet, ahol sokkal rosszabb helyzetből indulna a munkakeresésnek és távol lenne a családjától és a barátaitól. Ugyanakkor az is fontos, hogy ő is megértse, miért akar a másik visszatérni a saját hazájába. 

„Ha találkoznék mindkettőjükkel, érdekes lenne segíteni egymás érveinek meghallgatásában és az eltérő szempontok megértésében. Utána segíthetnék megnyitni és kitárni az opciókat” – írta válaszában a pszichológus.

Nektek van hasonló tapasztalatotok akár ismerősi körben? Ott hogyan zajlott mindez? Írjátok meg kommentben vagy hosszabban a hataratkelo@hotmail.com címre!  

„Jelenleg arra költözéssel kapcsolatos döntésre koncentrál, de vannak-e vajon másfajta megfontolásra érdemes lehetőségek is? Elképzelhető-e egy, a jelenleginél boldogabb élet és jövő Portugáliában? Vagy vannak-e egyéb lehetőségek, melyek a gyerekeket nem szakítják el Írországtól, ugyanakkor biztosítják az ön által vágyott angolszász oktatást?” – sorolta a kérdéseket Dr. John Sharry. 

A szakember szerint azt is érdemes megvizsgálni (ha a kapocs még megvan a két felnőtt között), hogy nem lehetséges-e a másik fél külföldre költözését levezényelni valahogy? Mi kellene mindehhez? 

A gyerekek és a költözés 

A kisgyerekek viszonylag könnyen alkalmazkodnak, és oda mennek, ahová a szülők (ebben az esetben az egyik szülő) viszi őket. „Igazság szerint ugyanúgy lehetnek boldogok, ha Portugáliában, mint ha Írországban nőnek fel. Míg rövid távon egy költözés megzavarhatja őket, ennél jobban számít az, hogy mindkét szülőt boldognak lássák” – fogalmazott Dr. John Sharry. 

„Ha mindkét szülő elégedett a kialakult helyzettel és fennmarad a jó kapcsolat, akkor a gyerekek is jól alkalmazkodnak majd. Ha a költözés oda vezet, hogy az egyik szülővel ritkul a kapcsolat, erősebbek lesznek a konfliktusok, és boldogtalanok a szülők, az rosszul befolyásolja az ő beilleszkedésüket is” – tette hozzá. 

Válás az Európai Unión belül 

Ha már ennél a nem túl kellemes témánál tartunk, érdemes megnézni azt is, mit mond az európai jog a válásról akkor, ha az két külön ország állampolgárai között történik. 

Nem árt tudni, hogy ilyen esetekben a házasság felbontása, illetve a különválás szempontjából nem feltétlenül annak az országnak a joga az irányadó, ahol a bontókeresetet beadjuk.

Az uniós tagországok közül 16 egységes szabályokat fogadott el annak meghatározására, hogy melyik tagállam nemzeti jogát kell a több uniós országot érintő válóperek esetében alkalmazni – írja az Európai Unió hivatalos oldala

Ezek az országok a következők: Ausztria, Belgium, Bulgária, Franciaország, Görögország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Magyarország, Málta, Németország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország és Szlovénia. 

Ezekben az országokban közösen lehet eldönteni, melyik ország jogrendszere alapján menjen végbe a válás. Ez ugye lehet az az ország, ahol a házaspár él; az, ahol utoljára együtt éltek (feltéve, hogy legalább az egyik fél még most is ott lakik); bármelyik ország, melynek a két fél közül legalább az egyik az állampolgára; illetve az, ahol a keresetet benyújtották. 

Ha nem sikerül ebben megállapodni a másik féllel, akkor is a fenti opciók közül valamelyik lép életbe, csak akkor már kikerül a döntés a kezünkből. Mindenesetre amilyen bonyolultnak ez első ránézésre tűnik (nekem…), érdemes szakember segítségét kérni, ha már úgy hozta a sors. 

Egyébként ami a válás kimondását illeti, ha az az egyik uniós országban megtörténik, akkor az összes többi is automatikusan elismeri minden cécó nélkül (kivéve Dániát). 

(Fotó: pixabay.com/Free-Photos)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: válás

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4514193189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IT Knight 2018.08.22. 07:10:16

sajnos én is látok ilyen kitántorgó magyar lányokat

az egyik egy szaracénnal jött össze Londonisztánban

inkább unfollow-oltam facebookon, mert már most látom, hogy ebből is valami hasonló lesz, csak durvább

ráadásul a gyerek nem is lesz fehér, így Magyarországon nem is nagyon tudna beilleszkedni

Olliék 2018.08.22. 07:25:47

Szarügy. Apuka a làthatàs mellett szerintem attòl is fél, hogy a gyerek angol anyanyelvű lesz, elveszítve a kommunikàciòt apàval. Valòs félelem.

IT Knight 2018.08.22. 07:30:08

Az ír poszterina egyszerűen egy idióta, vagy csak annyira tipikus ír, hogy tényleg csak a mával törődik.

Nem szereti az országot, menni akar. Tudja, hogy a férfi ott ügyvéd és alig tud angolul, erre szül neki 2 gyereket.

Nem beszéltek semmit meg előre, most meg a csávó már beszélni sem hajlandó az Írországba tántorgástól.

IT Knight 2018.08.22. 07:30:08

ja meg még egy: az egy dolog, hogy te csak úgy kitántorogsz, de a gyerekvállalás előtt gondolkodni kellene egy kicsit a jövőről

a hülyeséged negatív következményei inkább rajtad csapódjanak le, ne a gyereken, aki nem tehet semmiről...

Csodabogár 2018.08.22. 08:28:40

Nincsenek össze házasodva, nem kell válni. Ha én nagyon akarnék menni, összepakolnám a gyerekeket és elmennék. Ügyvéd apuka, majd jöjjön Írországba és pereljen ha kedve van.

Ha jól olvastam, minden azóta lett rossz mióta gyerek van. Akkor miért szült még egyet? Hülyék a nők, mindig mondom..:-(

kék madár 2018.08.22. 08:29:52

@IT Knight: ja meg még egy:
Magyarorszagon minden jo, nyugaton minden rossz.

Hari Seldon 2 2018.08.22. 08:39:38

"Nem csak az iskoláról van szó, hanem arról is, hogy a gyerekeim elveszítik a kultúrám, a családom kultúráját. És ez szomorú."

Ekkora állatságot, bocsánat baromságot! Majd PONT angolul elfelejt megtanulni beszélni, úgy hogy ő angol anyanyelvű.

Ha mondjuk örmény lenne a szerencsétlen, hogy nem tanul meg örményül, megérteném a sipákolását. - De az angol elvesztése miatt rinyálni, hát röhely.

Mick Richards (UK) 2018.08.22. 09:08:38

@IT Knight:

Nagyon koran van nekem ehhez. Neba, nem feher lesz a gyerek? Akkor az talan nem is ember?

Nem vagy formaban ma vagy csak immunissa valtam, es atsiklottam felette, de nem lattam a kedvenc szavadat, amit annyira szeretsz leirni, amire talan kulon premiumot is fizetnek.

Shanarey 2018.08.22. 09:26:17

@IT Knight:

Na végre felismerted azt, hogy a magyarok nagy százaléka, Magyarországon rasszista.

:-)

Shanarey 2018.08.22. 09:34:41

A sztori, érdekes, de nekem valami nem igazán korrekt.
Anyuka Ír, apuka Portugál, s nem beszél jól angolul. Anyukáról nem derült ki hogy beszél e portugálul, de nem is hiszem hogy igen. Nos akkor hogy tudtak összegabalyodni annyira hogy két gyerek is legyen belőle?

Egyik mondja I love you, a másik Eu te amo ?
Egy, egy éjszakás kalandhoz, ez elegendő, de két gyerekhez, nem. Vagyis ebből a történetből, valami még hiányzik.

Anyuka egy okleveles balfék, apuka, meg a másik fele, mert csak annyit tud angolul hogy no

Mrs. Clayton 2018.08.22. 09:40:12

Mindenkeppen erdemes szerzodesbe foglalni, hogy a magyar jog szerint szeretnenek Nagy Britanniaban elvalni azok a magyarok, akik a magyar jogot ismerve Magyarorszagon kotottek hazassagot, de eletvitelszeruen Nagy Britanniaban elnek. Kulonben elofordulhat h az angol jogot fogjak rajuk alkalmazni. Ez csak akkor kellemetlen, ha nincsenek azzal tisztaban, hogy Angliaban es Walesben fault based rendszer mukodik. Ez azt jelenti hogy alapvetoen a hazassagot csak akkor bontjak fel, ha az visszafordithatatlanul megromlott, amihez elsosorban azt kell bizonyitani, hogy az egyik fel megcsalja a masikat (erre nem hivatkozhat az aki maga a hazassagtoro), a masik fel elfogadhatatlan viselkedese (alkoholista), vagy megszokott (minimum 2 eve). Tovabbi lehetoseg ha nem tudja az egyik fel bizonyitani hogy a masik fel a hibas, akkor minimum ket evig kulon kell eljenek es mindketten hozza kell jaruljanak a valashoz. Ha ez nincs teljesul, minimum 5 evig kell kulon elni.
Rendszeresen szerepelt a hirekben egy idos holgy Tini Owens, kb 70 eves es el akart valni a ferjetol, arra hivatkozva h az nem szereti ot es o szenved a hazassagban. Mivel a ferj nem jarult hozza a valashoz es meg nem elnek 5 eve kulon a legfelsobb birosag kimondta h nagyon sajnaljak a holgyet mert bizonyara szenved a kapcsolatban, de a torveny szerint nem hagyhagyjak jova h elvaljon.
Raadasul a koltsegek sem alacsonyak, mivel maga az application 550-650 font attol fuggoen hogy kernek-e vagyonmegosztast vagy nem. Aztan ha meg ugyved is kell hozza, akkor hatar a csillagos eg, de minimum plusz par ezer font.

Mrs. Clayton 2018.08.22. 09:44:58

@Shanarey: Mondjuk az nem vilagos, hogy az miert tenykerdes szamodra, hogy anyuka nem beszel portugalul, meg az sem hogy apuka csak annyit tud h no. Persze igy ertelmezve nyilvan hulyek. Viszont ennyi erobol mast is belekepzelhetsz a sztoriba pl hogy anyuka jo baratja a gyerekelhelyezesrol donto biro aki jovahagyja h elvigye a gyereket Irorszagba. Happy End, nem?

Shanarey 2018.08.22. 09:50:26

@Mrs. Clayton:

Mint írtam, a történet, számomra, nem igazán kerek. Na meg apuka véleményét sem ismerjük.

Anyuka pedig az a tipikus Ír, aki sok év után haza akar menni, de arról szó sincs, miből él majd, na meg manapság, Írország sem az a hely, ahol a megélhetés egyszerű, s olcsó. Na meg 10 év után szerintem amúgy is sok meglepetés érné.

_z_ 2018.08.22. 09:56:32

A konkret törtenet eleg fura...
Portugalia eddig jo volt az ir nönek, gyerekekkel meg mar rossz. Szüles elött nem erezte, hogy ez igy nem lesz jo? Vagy leglalabb a masodik gyerek utan?
Meleg van nyaron? A gyerekek elött nem volt?
Nem ir semmit az szülök kapcsolatarol. Szereti? Vele akar maradni? Vagy mar szetmentek? Azert ez eleg fontos lenne...
Elvarja az apatol, hogy elmenjen olyan helyre, ahol nem csak hogy nyelvet kene tanulnia (kissebbik gond), de gyakorlatilag a szakmat is ujra (nem csak a törvenyek masok, hanem a komplett jogrendszer teljesen különbözö, szoval szerintem a portugal jogaszdiploma az Uk/Irorszagban kb. ugyan arra jo, mint barmilyen mas papirtermek). Amugy ök milyen nyelven kommunikalnak?
Nem tudom, hogy mennyire igaz, de tegyük fel, hogy tenyleg nagyon nehez Portugaliaban (neki) megfelelö ingatlant venni. Ha elköltöznenek, akkor ez varazsütesre megoldodna?
Az ellen, hogy a gyerekek ne veszitsek el az anya nyelvet, es kulturajat az anyuka bizony tehet. Ha akar...
Öszinten szolva az egesz törtenet egy ostoba ember utolagos picsogasa olyan dolog miatt, amit nem gondolt at, es most ahelyett, hogy ö oldana meg a sajat gondjat, mindenki masnak idomulnia kene hozza...

Mrs. Clayton 2018.08.22. 09:59:09

@Shanarey: es ezert betoltotted a hianyzo reszeket? ha teged szorakoztat h kitalalod ami nincs leirva, felolem...

puhacica 2018.08.22. 10:00:18

@Shanarey: sok tipikus irt ismersz?

Shanarey 2018.08.22. 10:10:10

@Mrs. Clayton:

Nem kitalálom, csak van véleményem. Mint már fentebb írtam, a történet nem kerek. Láttam már sok hasonló helyzetet, országhatár átlépés nélkül, s azokban, általában, nem az ész érvek voltak azok amelyek igazán fontosak voltak.
Itt sem hiszem hogy igazából az a probléma, amiről a csaj ír. Vagy ha mégis ez az igazság, akkor tényleg buta mint a tök.

Amúgy ha a csaj jól beszél portugálul, akkor miért probléma az hogy apuka, nem beszél angolul ?

Shanarey 2018.08.22. 10:12:33

@puhacica:

Tele van velük az internet, mind arról áradozik hogy Írország milyen csodás, s hogy majd egyszer hazamegy, s aztán mégsem. Mellesleg akad itt is egy pár a közelemben.

puhacica 2018.08.22. 10:25:31

@Shanarey: oh varj, te most a tipikus magyarokrol beszelsz? vagy a tipikus spanyolokrol? olaszokrol? :D

....

erdekes olvasni a velemenyeket, ugy latszik, itt mindenkinek csodalatos elete van, harmonia, sirig tarto szerelem, soha egy rossz dontes... kar, hogy csak ezen a blogon annyi olyanrol olvastam mar, aki otthagyta a gyereket vagy eppen elvitte... mondjuk en szulo meg nem voltam, csak gyerek, de lehet, hogy kisebb arccal kellene osztani az eszt...
hestegdeaknevaszna

Shanarey 2018.08.22. 10:32:39

@puhacica:

Én elvált vagyok, vagyis biztosan voltak rossz döntéseim is.
:-)

Ám ha anno a váláskor a feleségem azt mondta volna, hogy külföldre megy a gyerekkel, nem akadályoztam volna meg, mert számomra a gyerek érdekei a fontosak, nem az enyémek, na meg nem olyan drága dolog, fapadossal repkedni európán belül.

_z_ 2018.08.22. 10:50:48

@puhacica: Nem az a baj a törtenettel, hogy rossz döntest hozott, hanem az, hogy a leirasbol ugy tünik, hogy a helyzet föleg neki rossz, es ennek ellenere a megoldast mas karara tervezi megoldani.
Nem akarja, hogy a gyerekei elveszitseg az anya nyelvet, es kulturajat? Hat akkor tanitsa nekik, keressen mas ireket a környeken, utazzon többször haza. Nem az az egyetlen megoldas, hogy elköltözik.
Angol iskolarendszert akar? Az mar kiderült, hogy van helyben, csak draga. Akkor penzt, tamogatas, segitseget kene hozza szerezni (mas szülö is gürizik azert, hogy a gyerekenek jobb legyen). Erre sem a költözes az egyetlen megoldas.
Kertes hazat akar? Ehhez sem kell Irorszagba költözni, gondolom vannak ott is olcsobb környekek.
(az idöjarasra inkabb nem mondok semmit...)
Egyszer eldöntötte, hogy Portugaliaban fog elni, ehhez hozzatartozik az is, hogy vallalja a következmenyeket (erröl szol a felnöttek elete). Az apa nem döntött ugy, hogy Irorszagban szeretne elni, nem akarja a következmenyeit (pl. szakmai eletenek a teljes lenullazasa), es a nö megis ebbe szeretne belekormanyozni. Es nem csak ez az egyetlen baj: a költözes sem biztos, hogy minden gondot megoldana. Söt, könnyen lehet, hogy sok masikat is generalna. Akkor mit csinalna, ha Irorszagban sem lenne jo? Megint mashova huzna maga utan a csaladjat?
Mivel a szülök kapcsolatarol nincs semmi info (bar a level alapjan mar gondolom leszalltak rozsaszin felhöcskeröl), az is lehet, hogy az apaval mar külön elnek. Ez esetben mar erthetöbb a költözesi szandek, de akkor sem szabad elfelejteni, hogy az apanak ugyan olyan joga van latni a gyerekeit, mint az anyanak, es mivel egy orszagvaltas ezt nagyban akadalyozna, joga van ebbe beleszolni is.

puhacica 2018.08.22. 11:03:29

@Shanarey: @_z_: egyszeru ez, mint a pofon, mondom en

Mrs. Clayton 2018.08.22. 11:55:53

@Shanarey: sehol nem latom azt h apuka csak annyit tud hogy no angolul, ezt te mondod. Akozott h yes, no meg h nem jol beszel valaki angolul oriasi a kulonbseg. Szerintem en sem beszelek jol angolul, de ettol meg nezem a tevet, meg jarok szinhazba es sokoldalas beszamolokat is irok. Kinek mi a jo, ugye?
Hogy miert szamit hogy az apa nem beszel angolul? Nem tudom, az anyuka szamara fontos lenne. Gondolom portugalul beszelnek a gyerekekke, de ez sem biztos mert nincs leirva.

Mrs. Clayton 2018.08.22. 11:58:59

Inkabb azt mondja meg valaki h a windows photo viewerbol miert nem nyomtat a nyomtatom ha mashonnan meg igen?

takarék-láng 2018.08.22. 11:59:28

@kék madár: it knight nem mondta, hogy otthon jo, kint rossz.

En is csak azt mondom, ha nem jott volna meg le egesz eddig, hogy kulfoldon semmivel sem jobb, mint otthon. Az atlagembert kizsakmanyolja az elit, a politikusok egyforman lopnak mindenhol.
Ez a blog es a kommentelok az ellenkezojet probaljak bizonyitani, tobb-kevesebb sikerrel, ami nem lenne baj.
A baj az, hogy feligazsagokkal, hamis informaciokkal felrevezetik az otthon levoket, utra keszuloket.

En senkit sem beszelnek le, sot. Ha kiprobalod magad kulfoldon, tapasztalatot szerzel, megallod a helyed egy kulonbozo szokasokkal, kulturaval rendelkezo orszagban az csak pozitivan jarul a szemelyisegedhez.

Viszont nem kene belemagyarazni olyanokat hogy otthon diktatura van, nincs jovokep stb (milyen jovokepbeli kulonbseg lenne barhol is, ha ugyanaz a globalis elit, amely kezeben tartja a penzvilagot, ezaltal a gazdasagot).

Arthamyr 2018.08.22. 12:00:45

@_z_: Szép munka, 100%-ig egyetértek.

Arthamyr 2018.08.22. 12:07:35

@takarék-láng:
"milyen jovokepbeli kulonbseg lenne barhol is, ha ugyanaz a globalis elit, amely kezeben tartja a penzvilagot, ezaltal a gazdasagot" - Mondjuk nincs NER. Érzékenyebb lelkű/gyomrú emberek azt nem bírják akkor sem, ha ők maguk jól élnek. Esetleg valaki aggódik a gyerekei jövőjéért, amikor már az oviban több hangsúlyt akarnak helyezni a "keresztény kultúrára", ő meg szekuláris oktatást szeretne.

takarék-láng 2018.08.22. 12:08:06

@Shanarey: "Egy, egy éjszakás kalandhoz, ez elegendő, de két gyerekhez, nem"
- lehet, hogy ikrek szulettek a portugal tengerparti kalandbol?

2018.08.22. 12:13:56

Kicsit nagy itt a szigorúság.

A házasságok nagyobbik része tönkremegy, és olyankor problémás megoldani nem csak a gyerekeket, de még olyanokat is, hogy kié legyen a hűtő, meg hogy kibírom-e okádás nélkül, ha a családodra gondolok.

Ez ilyen. Ez az élet. Mindenkié ilyen. Aki megússza a szart benne, az nem okosabb, hanem egyszerűen szerencsésebb. Teljesen felesleges hátbaveregetni magunkat, meg ujjal mutogatni szerencsétlenre.

Ez a nő _nyilván_ beszél portugálul, feltehetően teljesen oké, átlagos, mindennapos szerelem volt köztük, mint bárki mások között a bármelyik lakótelepen, és _nyilván_ azért zavarja, hogy apuka angolból nem elég erős, mert A) emiatt sem lehet majd rávenni a költözésre, B) emiatt sem tud majd része lenni az angolszász kultúra a mindennapoknak, mert mindennap benfica-meccsek mennek a tv-ben portugál kommentárral.

Ez egy teljesen átlagos történet. A párkapcsolatok tönkremennek, a családok tönkremennek, az élet meg szar. Az övé is, a tietek is, az enyém is. Az ég meg kék, a víz meg nedves. Ez ennyi.

Bredpitt Monika 2018.08.22. 12:39:14

A gyerek nem tulajdon.
Ezt egy szulonek nehez ugyan elfogadni, de muszaj.

Az egyetlen esely a normalis eletre ilyen esetekben, az ha a sajat donteseinket el tudjuk fogadni helyes dontesnek.

Kulonben csak vergodni fogunk orokkon orokke...

Rohadt nehez gyerekkel kapcsolatban dontest hozni....

Volt itt valaki egy jo par poszttal ezelott, aki azt irta, hogy elolvasott egy konyvet, hogy lassa odaadhassa e olvasasra a gyereknek...

Nekem ez nagyon tetszett, sokfele modon lehet kimutatni, hogy felelos szulo vagy, pl ha arrol van szo, hogy el kell engedni a gyerekunket..............????????

_z_ 2018.08.22. 12:40:03

@takarék-láng:
"kulfoldon semmivel sem jobb, mint otthon." Külföldön mas. Valakinek jobb, valakinek nem. Hadd döntse el mindenki maganak.
"Az atlagembert kizsakmanyolja az elit, a politikusok egyforman lopnak mindenhol." Hat, szerintem meg nem.
"A baj az, hogy feligazsagokkal, hamis informaciokkal felrevezetik az otthon levoket, utra keszuloket." Az nem olyan nagy baj, ha a mindenkori kormany csinalja ugyan ezt?
"Viszont nem kene belemagyarazni olyanokat hogy otthon diktatura van" A demokracia meg a diktatura között sok arnyalat van, a jelenlegi Magyarorszag az egyik. Es ugy tünik rossz fele csuszik/csusztatjak.
"lehet, hogy ikrek szulettek a portugal tengerparti kalandbol? " 1 es 4 eves ikrek? Legalabb olvasd el a posztot.

_z_ 2018.08.22. 12:53:17

@Nagy kámpics: Ez a törtenet nem csak egy tönkrement (vagy tönkremenö) kapcsolatrol szol (ami tenyleg egy atlagos törtenet), hanem arrol is, hogy egy felnött ember nem akarja vallalni a sajat döntesevel jaro következmenyeket, es mas karara szeretne megoldani a gondjait.
Meg hozzatennem, hogy egy ügyvedi allasnal nem a nyelv a fö gond (bar jogaszkent azt se eleg olyan szinten beszelni, mint mondjuk benzinkutaskent), hanem az, hogy a törvenyek, es a teljes jogrendszer masok. Gyakorlatilag az apa lenullazna a szakmajat. Szerintem nem nagyon van ezen kivül olyan szakma, ami ennyire orszagspecifikus lenne (hacsak nem valami nemzetközi jogasz), es ezt nem oldja meg egy nyelvtanfolyam.
Amugy egyetertek, mint altalaban :).

P.Elliot 2018.08.22. 13:04:05

Azt sem lehet am hogy egy 1 eves es 4 eves gyereket csak ugy elrangatunk az apja es a nagyszulok elol akik hozzajuk vannak szokva, a gyerekek meg hozzajuk es elvisszuk az ismeretlenbe, gondolja meg ezt jol aki gyereket szul hogy a gyerek erdeke az elso, hogy a szuletesetol ismert emberek vegyek korul amig kicsik.
Mifele jovo varhat a hirtelenul hazamentre, vajon kap-e munkat, kivel lesznek a gyerekek? Foleg a kicsi? Idegenekkel?
Nem kellene az anyanak eloszor hazamenni egyedul egy-ket honapra es korulnezni hogy hogy tudna egyedul megelni?
Aztan majd raer utana vitat kezdeni a gyerekek apjaval hogy hogyan tovabb.
A tartasdij ha ezen tori a fejet, nem hiszem hogy eleg lesz es az apa bolond lenne elengedni a gyerekeit, aztan meg meg fizessen is, en ugyan nem tennem, en inkabb ugy erzem hogy az anya fuggoben van a csaladban, nem feleseg, ez lehet a baj. Nem erez jovot, valoszinu hogy cserelni szeretne a maga eletet elsosorban es azt otthon szeretne megtenni a maga orszagaban.
Egy gyerek mindig csapda ahonnan nehez menekulni ha annak az erdekeit nezzuk. A legjobb az ha turhetetlen a helyzet hogy a no megbeszeli a ferjevel a kulonkoltozest, munkat keres es valami kozos nevezore jutnak hogy ki es hogy nevelje a gyerekeket hogy mindket szulo egyenlo reszt kapjon beloluk.

Mas. Az ugyvedek azert jol keresnek, vagy Portugaliaban nem? Mi az hogy nem tudnak venni sajat hazat? Valahol valamilyet csak lehet? Miert vannak vajon a nagyszulokre utalva? Csak nem ott laknak?

Arthamyr 2018.08.22. 13:05:09

@Nagy kámpics: "Aki megússza a szart benne, az nem okosabb, hanem egyszerűen szerencsésebb." - Hagyjuk már ezt... Nem mindenki hülye, csak szerencsés.

takarék-láng 2018.08.22. 13:22:22

@Arthamyr: "Érzékenyebb lelkű/gyomrú emberek azt nem bírják akkor sem, ha ők maguk jól élnek. Esetleg valaki aggódik a gyerekei jövőjéért, amikor már az oviban több hangsúlyt akarnak helyezni a "keresztény kultúrára", ő meg szekuláris oktatást szeretne.

- mellebeszeles

takarék-láng 2018.08.22. 13:22:28

@Arthamyr: a "kereszteny kultura" talan rossz dolgokat foglal magaban? Talan negativan befolyasolja a gyerekek jovojet?
A gyokerekre valo vigyazas, Isten, haza, csalad, nemzet, amelyekbol kisarjadunk, mit a faagak a torzsbol. Ezek talan nevetseges dolgok?

2018.08.22. 13:28:13

@Arthamyr:

Hát nem tudom.

Ha fel is tesszük, hogy saját magad felett teljes és okos kontrollod van (és tudvalevőleg nincs, senkinek sincs), a párkapcsolatod másik tagja felett, az ő családtagjai felett, a majdani gyerekeid személyisége felett, a körülötted lévő társadalmi változások felett abszolút semmi.

Szerintem ez kizárólag szerencse kérdése. Dobsz a kockával, aztán reménykedsz, hogy 6-ost dobsz.

Abban persze nyilván igazad van, hogy ostoba döntésekkel a legjobb 6-os dobást is el tudja szúrni az ember.

Shanarey 2018.08.22. 13:40:00

@Mrs. Clayton:

Sacc per kb anyukának azért lenne fontos az angol, hogy elhúzhasson apukával együtt Írországba, vagy ha nem azért, akkor azért hogy a gyerek jobban megtanuljon angolul, gondolom az Írországi rokonok miatt. Apukával kapcsolatban írtam, engem az ő véleménye is érdekelne.

Shanarey 2018.08.22. 13:41:17

@takarék-láng:

Na, ismét lebuktál, a posztot el sem olvastad.

Legalább ne reklámoznád hogy csak ennyire telik nálad.

_z_ 2018.08.22. 13:56:25

@Nagy kámpics: "Ha fel is tesszük, hogy saját magad felett teljes és okos kontrollod van (és tudvalevőleg nincs, senkinek sincs), a párkapcsolatod másik tagja felett, az ő családtagjai felett, a majdani gyerekeid személyisége felett, a körülötted lévő társadalmi változások felett abszolút semmi." Az emberre hatnak egymasra, ugyhogy szerintem ez a kontroll (mondjuk nem biztos, hogy ez a legjobb szo ra) meg ha nem is sok, de nem nulla (Nem biztattal meg senkit? Nem basztal meg le senkit? Szerinted nem hatottal ezzel rajuk?). Es mivel a környezet is hat, es a gyerekek környezetet többe-kevesbe alakitja/valasztja a szülö, ezert egy gyerekre meg több a hatasa (ami persze idövel egyre gyengül). De persze teny, hogy szemelyiseg sokkal többet szamit, mint a hatasok. A tarsadalomnak az egyen is resze, es meg ha nagyon minimalis mertekben is, de hat ra (mas kerdes, hogy ezt az egyen mennyire erzi ertelmesnek, es mennyire akarja...).
Neked ugye nincs gyereked? Csak mert ha lenne, akkor latnad, hogy micsoda tükröt tart a gyerek a szülö ele a sajat viselkedesevel! (Hubazmeg mit csinal ez a gyerek! Honnan tanulta? Hubazmeg tölem...) Bizony a gyerekneveles egy hatalmas önismereti trening, amin szerintem minden szülö bukdacsol...
A parkapcsolat meg azert valasztas kerdese is, nem összesorsolva vannak az emberek. A dobokockas peldanal maradva, mikor összejösz valakivel, akkor par dobas utan egy-ket-par oldalat megtapasztalod annak a dobokockanak. Aztan el lehet dönteni, hogy akarsz-e ugyan azzal a kockaval dobalni hosszu ideig. Az hogy talalsz-e neked megfelelö dobokockat, mar mas kerdes.

takarék-láng 2018.08.22. 13:58:36

@_z_: ""lehet, hogy ikrek szulettek a portugal tengerparti kalandbol? " 1 es 4 eves ikrek? Legalabb olvasd el a posztot."
- viccnek szantam de lemaradt a smajli.
A tobbire a naivitasod/ felinformaciokra alapozasod miatt reagalni sem erdemes.

Mighty Duck 2018.08.22. 13:58:43

Bocs, de a nemzet nem tudom, mióta következik a kereszténységből, hacsak nem az anglikán, görög, vagy orosz egyházat nézzük. De hogy felkavarjam kissé a gondolkodásod, a felsorolásod a leginkább Iránt és az ISIS-t határozza meg.

takarék-láng 2018.08.22. 13:58:55

@Arthamyr: meg egy szo a jovokeprol:
Meg a magyargyulolo, kormanypartisaggal nem igazan vadolhato ujsagirok is elismerik a tenyeket:

index.hu/gazdasag/2018/08/22/12_szazalekkal_nott_az_atlagkereset/amp

index.hu/gazdasag/2018/08/21/tovabb_nott_a_haztartasok_vagyona/amp

Shanarey 2018.08.22. 13:59:50

@takarék-láng:

Magyarországon állítólag keresztény kultúra van, de az a fránya NER csak lopni tanítja meg a körön belül lévőket. Aki pedig kívül van az úgy járt. Diktatúra, az még tényleg nincs, de már látszik hogy az is eljön. Ennek előzménye az például, hogy a kormány haveri köre, stróman és társai felvásárolták az összes vidéki sajtót. Budapest nehezebb dió, de ott is beszántották azt, amit nem tudnak megvenni.
Átlag vidéki emberek, nem az Interneten lógva szerzik be az infót, hanem a TV-ből és a rádióból, s emiatt aztán rendőrt hívnak mindenkire aki nem úgy néz ki ahogy ő szerintük kellene.

Átlag vidéki ember be van tojva a migránsoktól, s honnan is tudná, hogy manapság alig jönnek, legalábbis nagyságrendekkel kevesebben, mint pár éve, s főleg azt honnan tudná hogy még kevesebben vannak azok akik Magyarországot célozzák meg. Akiknek a kormány nem ad enni, mert úgy hamarabb visszafordulnak. Na ez is afféle NER keresztény, nem pedig az amiről az épp aktuális pápa beszél.

Shanarey 2018.08.22. 14:03:58

@takarék-láng:

Ja a statisztika szerint az átlag magyar embernek Magyarországon 5 millió forint értékű egyebe van. Például Hintának is, hiszen hazaköltözött.

2018.08.22. 14:09:54

@_z_:

"Neked ugye nincs gyereked?"

Nincs.

Egyébként meg igazad van, valószínűleg túl sötéten látom én ezt a kérdést. Néha nehéz letenni a sötétszürke szemüveget. :)

kronikas 2018.08.22. 14:17:18

@takarék-láng: pedig ott tényleg diktatúra van s tényleg nincs jövőkép azoknak, akik hűek akár a valódi polgári értékrendhez.

_z_ 2018.08.22. 14:18:42

@takarék-láng: A nem reagalasoddal mindenki jol jar. Te azert, mert nem keveredsz szamodra kinos vitaba, mindenki mas meg azert, mert nem kell a kinyilatkoztatasaidat olvasni.
Amugy az index meg egy mocskos, bolsikomcsi, libbant, sorosberenc, migrancssimogato hazugsaggyar, nem szabad egy szavukat sem elhinni! (Le ne hagyjam a szmajlit, mert akkor utolag kell magyarazkodnom: ;D)

kronikas 2018.08.22. 14:28:01

@takarék-láng: Más a kereszténység, más a képmutatás. Gyakorló keresztény ott alig van, s nekik nem jön be a NER...
Képmutató, na az van ott dögivel. Nekik a NER minden álszentsééével, aljasságával s gonoszságával maga a paradicsom...szóval megértelek téged is ha neked bejön.

kronikas 2018.08.22. 14:35:55

@IT Knight: nem lesz fehér s gyerek... na és akkor mi van, a nap lezuhan az égről?

Arthamyr 2018.08.22. 14:53:10

@Nagy kámpics: Számít a szerencse, de egyrészt a családoddal nem kell érintkezni, a párod családjával főleg nem, bár normális esetben ez nem probléma.

És bizony amikor eljut az ember odáig, hogy valakivel gyereket tervez, akkor az ilyen alapvető dolgokat tisztázni kéne, hogy melyik országban akarunk élni... Pl. nem hinném, hogy hirtelen fogant meg a portugál fasziban, hogy ő bizony nem akar onnan elmenni. Szerintem ez szimpla felelőtlenség, amit csinált(ak).

Arthamyr 2018.08.22. 14:54:33

@takarék-láng: Az a te sajátosságod, vakegér.

Arthamyr 2018.08.22. 15:02:05

@takarék-láng: "A gyokerekre valo vigyazas, Isten, haza, csalad, nemzet, amelyekbol kisarjadunk, mit a faagak a torzsbol. Ezek talan nevetseges dolgok? "

Ha lesz gyerekem, én szeretném átadni neki az alapokat. Az én világomban egyelőre nincsen isten, a nemzet be lett mocskolva (meg egyébként sem látom sok hasznát a koncepciónak), a haza meg ott van, ahol jól érzi magát. Nem nevetséges, inkább kicsit aggasztó, hogy már óvodában is fokoznák az agymosást. Oktassák a gyerekem, a nevelését majd én megoldom.

A gyökerekre meg nem kell vigyázni, láthatóan túl sokáig fennmaradtál te is.

Arthamyr 2018.08.22. 15:06:42

@takarék-láng: Szerintem akiket te "magyargyűlölőnek" csúfolsz, legfeljebb a hozzád hasonlókat gyűlölik, vetik meg, a magyarok többségével semmi bajuk nincsen.
A cikket nem olvastam el, mert hova érdekel? Nem erről beszéltem, mondta bárki is, hogy baj, hogy emelkedik az átlagkereset? Ha annyira tetszik, akkor menj haza, és élj az _átlagkeresetből_, aztán akkor írogassál, hogy milyen jó. Esetleg nézd meg, milyen karrierút vár rád a magyar autógyárakban.

puhacica 2018.08.22. 15:13:32

@_z_: osztani az okossagot a fotelbol

_z_ 2018.08.22. 15:21:15

@puhacica: Akkor majd megeröltetem magam, es együtt sirok vele az elet igazsagtalansagan.

Bredpitt Monika 2018.08.22. 15:49:20

@takarék-láng:

csak neked, részlet Fredrik Backman A nagymamám azt üzeni, bocs c könyvéből

"Kovetelte hogy a Mikulas azonnal irja meg a sajat definiciojat.
A Mikulas persze nem irta meg, igy Elza kuldott meg egy eleg hosszu es duhos levelet, aminek tartalmat ossze lehetne foglalni a gyava szoval.

Kovetkezo evben Elza megtanulta hasznalni a Google t, es rajott, hogy a Mikulas azert nem valaszol, mert nem letezik.

Onnantol nem irt tobb levelet.

Aztan hirtelen felindulasaban elmeselte nagymamanak es anyanak, hogy a Mikulas marpedig nincs, amire anya annyira megremult, hogy a torkan akadt a forralt bor, es mikor nagymama ezt eszrevette, dramaian es meg meglepettebben felkialtott: nem mondunk ilyesmit Elza!
Azt mondjuk, valosagertelmezesi kihivasokkal kuzd."

Amikor nemzetről , hazáról családról, meg Istenről beszélnek egyesek nekem mindig az a jelenet jut eszembe a Keresztapa c filmből, amikor az egyik gyerek keresztelőjén van a nagy család, és miközben ők istenfélőkként ülnek a templomban, mutatják azokat a képsorokat, amikben a Corleone család utasítására sorra lövik le az ellenségeiket.

takarék-láng 2018.08.22. 15:49:54

@Shanarey: "Magyarországon állítólag keresztény kultúra van, de az a fránya NER csak lopni tanítja meg a körön belül lévőket. Aki pedig kívül van az úgy járt. Diktatúra, az még tényleg nincs, de már látszik hogy az is eljön. "

- A NER-nek nem tudom mi koze van a keresztenyseghez.
A jo ertelemben vett "diktatura" altalaban rendet jelent. A liberalizmus anarchiahoz vezet. Nem az utobbi a kivanatos. Az elobbi pedig a becsuletes embereknek nem faj.

"Átlag vidéki emberek, nem az Interneten lógva szerzik be az infót, hanem a TV-ből és a rádióból, s emiatt aztán rendőrt hívnak mindenkire aki nem úgy néz ki ahogy ő szerintük kellene. "
- tehat csak budapesten interneteznek? Videken nincs telefonvonal, internet? Ennyire ne nezd mar le a videkieket. Ez a fajta stereotipizalo, skatulyakban gondolkozo (es meg ti beszeltek elfogadasrol nyitottsagrol kozben ti vagytok igazan kirekesztok) tehat belterjes hozzaallas vezetett a valasztasi veresegetekhez, es fog meg legkozelebb meg azutan is. A migransoktol pedig nyugaton is felnek. Csak guglizz ra mennyire csokkent a kozbiztonsag Londonban pl. Ez nem a kormanypropaganda eredmenye, hanem a termeszetes vedekezo attitud.

"Átlag vidéki ember be van tojva a migránsoktól, s honnan is tudná, hogy manapság alig jönnek, legalábbis nagyságrendekkel kevesebben, mint pár éve"
- az ovintezkedeseket addig kell megtenni amig nem keso. Mi nem akarunk Olaszorszag sorsara jutni.
Es a baj nem a migransokkal van hanem azokkal akik ide jonnenek. Mert europaba csak a hulladek, a sopredek jon, az otthoni igazsagszolgaltatas elol menekulve. 95%-uk 20-30 kozti fiatal ferfi.

kronikas 2018.08.22. 16:10:48

@takarék-láng: ne mááá! Te minden fakenewst mélyretüdőzől amit habiárpibácsi s sleppje legyárt?

Shaktee 2018.08.22. 16:18:54

www.peticiok.com/signatures/tiltakozunk_a_menekultek_eheztetese_ellen_-_ivanyi_gabor_felhivasa/start/730

------------------------------------------------------------------------------------------

sörm 2018.08.22. 16:32:21

En egy kis empatiaval közelitenek a poszterinahoz. Ket gyerek, frissen szetment kapcsolat (hiszen a pici meg csak egy eves, biztosan nem 3 eve valtak szet), idegen orszagban immaron egyedul hatalmas felelösseggel a vallan. Egy kis szules utani depresszio, egy kis szembenezes azzal hogy a tökeletes csalad alma szertefoszlott (hiszen senki nem csonkacsaladrol almodik, hanem örök szerelemröl es tökeletes gyerekekröl) - nem csoda ha menekulne a szamara biztonsagot jelentö Irorszagba.

Az mas kerdes hogy nem fog tudni visszamenekulni. Az is vilagos nekunk kivulalloknak hogy a hazaköltözes sem lenne rakos szendvicsen vitorlazas (sved kifejezes). De ez mindegy is, mert nem tud hazaköltözni anelkul hogy elhagyja a gyerekeit. Remelem hogy tullep ezen az idoszakon es ujra meglatja a szepet Portugaliaban is. Nem jogaszra van szuksege hanem egy pszichologusra vagy egy jobaratra, aki megerti.

Bocs, a munkahelyi laptopon nincs magyar ekezet.

Arthamyr 2018.08.22. 16:43:08

@sörm: "Ket gyerek, frissen szetment kapcsolat (hiszen a pici meg csak egy eves, biztosan nem 3 eve valtak szet), idegen orszagban immaron egyedul hatalmas felelösseggel a vallan" - Én voltam figyelmetlen? Hol írt arról, hogy szétmentek?

takarék-láng 2018.08.22. 16:54:43

@Shaktee: peticiok helyett, miert nem mesz oda, es adsz nekik enni?
Jarj elol jo peldaval.
Biztonsagos orszagokon athatolo idegeneket etetni nem a magyar kormany, es plane nem a magyar adofizetok kotelessege!

Ha teged zavar a fajdalmuk, menj, segits rajtuk. En bizony nem tartlak vissza.
(Zarojel: hany magyar hajlektalanon, idos, beteg emberen segitettel? Es ezt kerdezhetnem a migration aid, Helsinki bizottsag meg a tobbi bomlaszto tarsasagtol is)

takarék-láng 2018.08.22. 16:54:52

@kronikas: fakenews-ezes helyett ervek, tenyek kellenenek.
Az eletszinvonalbeli kulonbsegek a 3. Vilag es europa kozt, valamint az o nepszaporulatuk garantaljak, hogy a migrans aradat soha nem fog csokkenni. Es pont ezen okok miatt igenis, hazank is celpont. Europa pedig osszeomlik ekkora teher alatt,ha ezt nem korlatozzak, kevesebb mint 10 ev alatt.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.22. 17:11:21

@takarék-láng: ha kereszteny erenyekre hivatkozol, akkor nem ertem, mi a problemad egy segitsegre szorulo embertarsadnak nyujtott segitseggel? Gondolom, ismered az irgalmas szamaritanus tortenetet. Ott is mindenki talalt valami kifogast, miert NE segitsen egy szerencsetlenen. A szamaritanus nem azon agyalt, hogy vajon MIERT vertek meg az illetot, miert kerult abba a helyzetbe, amiben volt, hanem azt latta, az illeto bajban van, igy segitett neki. Na, ez kereszteny magatartas...

kronikas 2018.08.22. 17:22:32

@takarék-láng: Iványi Gáborék nem 20-30 éves férfiakat láttak éheztetni a "keresztény" ország határán például.

kronikas 2018.08.22. 17:24:48

@takarék-láng: menekültrk, nrm migránsok. Munkanélküliek, nem munkakeresők. De a hitleri-goebbelsi propaganda igy dolgozik. Szavakkal, érzelmekre hajtanak. Gondolkofni tudóknál viszont nem működik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.22. 17:53:11

@Shaktee:

Ez ugyanaz az Iványi, aki Nobel-díjat akart adatni Sorosnak?

Betegesen gyűlöli Orbánt, s e gyűlolete mára teljesen elvette az eszét.

Na, ennyit Iványiról.

Latcho Rom 2018.08.22. 17:53:11

@takarék-láng: Azt a pénzt is lenyulja a vezired amit erre ad az EU.

Más okosság kedves fityesztroll?

takarék-láng 2018.08.22. 17:53:11

@kronikas: honnan menekulnek? Mi elol? Miota van haboru Afganisztanban, pakisxtanbqn, Szudan, Ghana stb stb. Ha menekulnek mibol telik nekik 10+ ezer euro embercsempeszekre?
Ha haboru van az o orszagaikban, miert nem jo nekik az elso biztonsagos orszag? Miert hagyjak hatra a gyerekeket, asszonyokat a fiatal ferfiak? Mert a tulnyomo tobbseguk az, ezt mar a manipulativ fotok sem titkoljak Ha haboru van naluk, miert latogatnak haza?

Arthamyr 2018.08.22. 18:05:40

@kronikas: Jó az migránsnak is. Magyarországig hogyan jut el, teleportál? Azért van közbe pár ország, ahol nincsen háború. Másrészt nálunk sem akarna nagyon megállni, azért ez még mindig csak a 2. világ, ha a 3-ikból jönnek. Az éheztetés valóban nem egy keresztény dolog, de legalább nem drága (ha leszámítjuk a jogvédők és egyebek akadékoskodásából eredő extra költségeket - de még lehet így is olcsóbb, mint az emberséges ellátás, ami esetlegesen vonzerővel is bírna). Ha valaki hajlandó összepiszkolni a kezét helyettünk, kár bántani, fogják majd bántani elegen.
Irigyellek, ha az a legnagyobb problémád, hogy az illegális migránsokat feltartóztatják, és embertelenül bánnak velük (az mondjuk inkorrekt, ha utólagosan kezdték el, így hitegették őket egy darabig). Érdekes, hogy mégsem fordulnak vissza, pedig Szerbia felé megtehetik állítólag, és gondolom a szerbek sem tartóztatnák őket fel, ha mennének vissza arra, amerről jöttek.

Csodabogár 2018.08.22. 18:15:32

@Nagy kámpics: Ennyire azért nem kell negativnak lenni. Nagyon sok házasság nem megy tönkre. Nem kötelező tönkremennie egy kapcsolatnak. Persze mielőtt gyereket szülnék elgondolkoznék és tisztáznék néhány dolgot, pláne ha csak sima összeköltözésről van szó.

M. Péter 2018.08.22. 18:35:10

@Csodabogár: Van erre nemzetközi egyezmény. Ha az apának a portugál jog szerint van felügyeleti joga, de az anya belegyezése nélkül elviszi a gyereket Írországba, akkor az apa feljelentheti az illetékes portugál hatóságnál, és az majd felveszi a kapcsolatot az ír hatósággal. Azt persze nem tudom, hogy ez gyakorlatban mennyire működik. Ezen kívül a jogellenes gyermekelvitel bűncselekmény is.

Latcho Rom 2018.08.22. 19:01:30

@molimau: Akkor meginkabb jogos hogy az Ivanyi probalja a Nerbisztant kisegiteni

Bredpitt Monika 2018.08.22. 19:10:09

@maxval balcán bircaman:

"Hiába vették el az egyházát, Iványi Gábor lelkész ma is azt állítja: ahogy Orbán Viktor kormányfő két gyermekét már megkeresztelte, ezt az unokájától sem tagadta volna meg. "

Bár Orbán Viktor református, felesége, Lévai Anikó pedig római katolikus vallású, első két gyermeküket, Ráhelt és Gáspárt még Iványi Gábor, a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség (MET) vezetője keresztelte meg.

A MET a metodistáktól vált ki a rendszerváltás előtt, és 2011-ig önálló egyházként működtek. Akkor azonban az Országgyűlés Fidesz-KDNP többsége velük együtt több mint száz felekezet egyházi jogállását szüntette meg. Ezzel az iskolákat, idősotthonokat és hajléktalanszállókat fenntartó MET elesett az állami támogatástól és az egyszázalékos szja-felajánlásoktól."

" Harag vagy sértettség nincs bennem Orbán tettei miatt, csak felháborodás. Ez nem azt jelenti, hogy bármit is megtagadnék, főleg egy gyermektől. Lelkipásztor vagyok, ez az én szolgálatom. De nem érzem úgy, hogy most valamiből kimaradtam – tette hozzá Iványi. A lelkész szerint a gyerekek jelleme nem attól függ, hogy ki keresztelte meg őket."

Latcho Rom 2018.08.22. 19:20:25

@maxval balcán bircaman:

Te vagy a beteg birkusz, netbeteg.

Hogy mersz egy Ivanyi volumenu emberrol nyilatkozni??

Soros amugy boven megerdemli a Nobelt.

Latcho Rom 2018.08.22. 19:20:31

@maxval balcán bircaman: Foglalkozz inkabb a szaros Rahellel.

gabors 2018.08.22. 19:35:55

@takarék-láng: "@Shaktee: peticiok helyett, miert nem mesz oda, es adsz nekik enni?
Jarj elol jo peldaval."

az nem volt benne a habony news-ben hogy Ivan Gabor (orban gyereket megkeresztelo de most szektasitott csuhas) ODAMENT vitt magaval kajat DE NEM ENGEDTEK meg hogy kiossza ... ezt a reszt nem olvastad ???

gabors 2018.08.22. 19:42:58

@gabors: "Ivan Gabor" Ivanyi Gabor akart lenni csak lemaradt a vege de latom Monika nalam is tobb referenciat betett ...

Na ez a NER ... keresztes "fake" voros szent istvan zaszlot kitenni a parlamentre az jo ehezoknek etelt osztani (nem csak a migransoknak) az nem jo az tiltva van ...

Shanarey 2018.08.22. 20:16:19

@takarék-láng:

Kedves ő tudatlansága, rezsicsökkentett szikra.
Nem azt mondtam, hogy vidéken nincs net, azt mondtam, az átlag vidéki, nem ott szerzi be az információkat. Ugyanis, ha ott szerezné be, akkor a FideSS-nek nem lett volna meg az újabb kétharmad, még úgy sem hogy nekik lejt a pálya. Ha nem tudod, mi köze a kereszténységnek a NER-hez, guglizz egy kicsit, mit is jelent a NER. Továbbá, Budapesten nem az a jellemző hogy rendőrt hívnak mindenkire aki egy picit is passzol a kormány média migránsaira. Ez az, ami főleg a vidékre jellemző.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.22. 20:36:15

@Bredpitt Monika:

Ismerem Iványék sztoriját.

S nem is vallását kririzálom - persze nyilván elutasítom a metodizmust -, hanem politikai hisztizését.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.22. 20:36:20

@Bredpitt Monika:

Az orbángyűlölet Iványi vezető motívuma.

Nem tudta megbocsátani, hogy Orbán egykor a haverja volt, majd hátat fordított neki.

Latcho Rom 2018.08.22. 20:41:38

@maxval balcán bircaman: Dehogy ismered, még kubában pelenkáztak amikor o mar kuzdott a magyar fuggetlenségért.

Arthamyr 2018.08.22. 21:05:49

@Shanarey: Ez a "jellemző" hányszor fordult elő?

Mellesleg sajnos azért nyert a "FideSS" kétharmaddal, mert az ellenzék egy nagy büdös nulla, a kb. fele szavazat jelentős része nem azért ment rájuk, mert hülyék az emberek, és bekajálják a kormánypropagandát, simán csak a saját zsebüket nézik. Ebbe meg nagyon nem lehet belekötni. Az ellenzéken sem az erő, sem az elfogadható koncepció nem látszott, hogy hogy tesz többet az emberek zsebébe (persze ha lett is volna, akkor is nehéz lett volna eladni ekkora ellenszélben, és igazából a magyar társadalomban igény sincs rá, sokaknak teljesen jó ez a nemzeti köntösbe bújtatott gulyáskomcsi mix). A többet költünk közjóra baromságot senki nem hiszi el, már volt rá próbálkozás, miből?
Ahhoz sem kell sok propaganda, hogy a migránsokat ne szeressék, inkább ahhoz kellene propaganda, hogy elfogadják őket, esetleg szimpatizáljanak velük. Írországban sosem volt propaganda, nem is volt belőle probléma eddig, mégis amikor idefolytak a magyar hírek, a többség helyeselte a keményebb fellépést.

Egyébként igazad van, egy rohadt, szemét, párját ritkítóan káros dolog a NER, de nem azért, ahogy a migránsokat kezeli, max. azért, mert kb. évek óta a csapból is az folyik (baromisok közpénzből), közben pl. az oktatás vagy az eü tovább rohad, a háttérben csendben szétlopnak mindent és még jobban konzerválják a hatalmukat, hogy káros tevékenységüket tovább folytassák és biztosítsák, hogy elkerüljék a felelősségre vonást. :(

takarék-láng 2018.08.22. 22:17:35

@Latcho Rom: "Azt a pénzt is lenyulja a vezired amit erre ad az EU."
- nala is jobb helyen van, mint leendo bunozoknel.

takarék-láng 2018.08.22. 22:18:43

@Zsuzsi65: ime, egy izelito, ok a menekultek, a segitsegre szorulo emberek:

www.youtube.com/watch?v=_QZ1KGLSSWI

Csodabogár 2018.08.22. 23:06:58

@M. Péter: Szerencse, hogy nincs gyerekem meg válni se akartam soha, mert én elég öntörvényű vagyok. Így aztán ha úgy esne a dolog, elmennék. A bíróságok nem dolgoznak olyan gyorsan és szorgosan. Felnőne a gyerek mire valami végzés lenne. :-)

M. Péter 2018.08.22. 23:30:41

@Csodabogár: EU-n belül 6 hetes határidő van.

Bredpitt Monika 2018.08.22. 23:59:09

@maxval balcán bircaman:

"– Nem volt közöttünk baráti, bensőséges kapcsolat Orbánnal. Csak azt hittem, mindketten az egypártrendszert akarjuk eltörölni és a demokráciát akarjuk építeni. Ma már tudom, hogy ez csak vágyálom volt, csalódtam benne." –

nyilatkozta Iványi."

linkelj már ide valamit, amiből süt Iványiból a gyűlölet

Shaktee 2018.08.23. 00:42:27

@Bredpitt Monika: a régi máskéntgondolkodó demokraták ki nem álhatták az orbán, mert agressziv kis tahó volt, ahogy ma is az.

kronikas 2018.08.23. 01:07:28

@Arthamyr: akkor mi is migránsok vagyunk. Se Usa, se Kanada, se Ausztrália nem szomszéd, más földrész, más világ. Én is a lehető legmesszebb kivánok lenni Aljasisztántól.

kronikas 2018.08.23. 01:14:13

@maxval balcán bircaman: szerinted.... Orbán 1994-ben fordít a köpönyegén, Iványit ő gyűlöli, ő adta ki hogy álljanak rajta bosszút mert kitart Jézus s hite mellett, nem lett orbánt istenítő bálványimádó... 2010-ben tehette csak meg a bonsaiduce hogy bosszút álljon, akkor lett 2/3 s jött a gefi egyházi törvény, előtte még a hitgyüli vezetője kezet csókolt neki, mert bizniszegyházak maradhattak ha tejelnek neki.

Arthamyr 2018.08.23. 01:26:41

@kronikas: Ez így van, ez a migráns szó jelentése (már ha hosszú ideig/véglegesen migrál az ember), még akkor is, ha manapság sokan pejoratívan használják az illegális bevándorlókra. Lényeges különbség, hogy mi legális fajta vagyunk, és be tudunk illeszkedni zavartalanul a fogadó országba, nem terhelve azt. Remélhetőleg.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.23. 01:49:41

@takarék-láng: ime, egy izelito, ok a menekultek, a segitsegre szorulo emberek:www.youtube.com/watch?v=_QZ1KGLSSWI

Ez mar annyira leragott csont, es akkora altalanositas, mint ide az Atlanti-Ocean..:))

skye8 2018.08.23. 05:28:10

A szomszedunkban egy haromgyerekes csalad tavaly szetment, anyuka elkoltozott a boyfriendhez. 21,17,15 evesek a’gyerekek’. Azota apukanak is lett baratnoje, kozhely de igaz-az elet megy tovabb. Tanacsot nem tudok adni de azt nem hinnem hogy a gyerekeknek olyan borzaszto elete lenne portugaliaban ha ott nonek fel. A poszter hiaba tervezi elore az eletuket, sok dontesukbe nem lesz beleszolasa. Nekem is ugy tunik poszter depis passzban van, eloszor egy pszichologust kellene felkeresnie hogy rendet tegyen a gondolataiban, a fontos dontesek pedig csak utana.szerintem a gyerekek ott boldogok ahol torodnek veluk, szeretik oket, ugyanugy lehet irorszag vagy portugalia vagy Barbados. A kerdes szerintem inkabb az, megeri a csaladot szetszakitani a honvagy miatt ?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.23. 07:53:26

@Shaktee:

Kamu, nehogy bevedd ezt.

Sorosék máig nem bírják kiheverni, hogy lassan az egész EU a V4-ek migrációs elveit követi.

Ezért szerveznek aztán ilyen provokációkat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.23. 07:53:38

@Latcho Rom:

A legelső adást megnéztem. A feléig bírtam, dögunalom.

Valahogy komolytalan, hogy felnőtt emberek képtelenek feldolgozni, hogy a munkahelyük megszűnt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.23. 07:53:44

@Bredpitt Monika:

Iványi minden tettéből látszik ez. Bármit mond Orbán, ő az ellenkezőjét teszi. Egész kisegyháza mára egy politikai párt lett.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.23. 07:53:46

@kronikas:

A Hitgyüli nem bizniszegyház.

A véleményváltozás meg nem köpönyegforgatás.

takarék-láng 2018.08.23. 09:50:15

@Zsuzsi65: zsuzsika, rakjak be frisset? Pl kontinensunkre betoro afrikai bandakrol lattam egyet tegnap.
Egyebkent beraktam am egy masikat is, csak az az elomoderacio aldozataul esett.
Abban az "ehezo" migransoknak a magyar rendorok asvanyvizet, konzervet osztanak, akik ezt eldobaljak a rendor szeme lattara.

2018.08.23. 12:40:20

@Csodabogár: Mintha a férfiak nem ezt csinálnák.
Jaj, szar a szex otthon, szar a légkör, nem szeretem az asszonyt, brühühü - aztán egy év múlva látod, hogy tologatja a babakocsiban az újabb gyereket, akit a szar házasságába csinált.
Szerintem ez egy hülye "önvédelmi" stratégia, avagy "rosszul érzem magam, de a váltástól rettegek, inkáb maradok a posványban, és még rá is teszek egy lapáttal, hogy ne kelljen változtatni".

2018.08.23. 12:51:58

@_z_: "Szüles elött nem erezte, hogy ez igy nem lesz jo?"
Gondolom, a kisgyerekes lét még inkább elszigetelte a világtól, ezért érzi jobban a kulturális, nyelvi korlátokat.
Külföldre költöző kisgyerekes családoknál tipikusan ezt látom, mennek, mert apa munkát kapott, anyu meg lebeg a légüres térben, de hát "úgyis otthon van a gyerekekkel".

_z_ 2018.08.23. 13:37:22

@similar: Tudom mennyire beszükül a szülök, es (altalaban) föleg az anya elettere kisgyerekekkel. De egyreszt ez a depressziv helyzet Irorszagban is lett volna, es meg az sem 100%, hogy ott kisebb mertekben. Masreszt ezt a helyzetet egy költözes ugyan atrendezi, de korantsem biztos, hogy meg is oldja. Harmadreszt pedig ez a költözes mindenki masnak rossz lenne: tegyük fel, hogy a gyerekeket a koruk miatt meg kevesbe erintene (bar egy 4 evesnek mar vannak baratai az "iskolaban"), de az apa mindenkeppen sokkal rosszabb helyzetbe kerülne, es a portugal nagyszülök szinten (az irekröl nem volt szo a leirasban, fene tudja miert). Ugy tünik, hogy föleg az anyanak nem felel meg a jelenlegi helyzet, es ugy valtoztatna rajta, hogy az ö gondja se biztos, hogy megoldodna, miközben minden mas erintettet jelentösen rosszabb helyzetbe hozna.
Persze az altalad leirt helyzet valos, mi is ebben vagyunk/voltunk, de ugy gondolom nem biztos, hogy az anyaorszagban annyival könnyebb lenne, mint az ember elsöre gondolja.

Dread Naughty 2018.08.23. 15:43:42

A házasság mindenkor a férfinyomor legfőbb oka.
Bármilyen országban, bármilyen nővel kezdve is biztos öngyilkosság, csak lassú agóniával.
Ennek oka pedig, amint azt a cikkbéli példában is látjuk, hogy a nők bármely körülmények közt képesek valami olyan hirtelen jött panasszal/ideával/fantazmagóriával előállni, amihez csak idő kérdése, hogy jogosnak érezzék a bili borítását.
Bárki boldogságát, megélhetését, egészségét beáldozzák a saját érdekükben.
A portugál faszi baszhatja... élesben, hátulról.

sírjatok 2018.08.23. 18:36:35

@Bredpitt Monika: "Amikor nemzetről , hazáról családról, meg Istenről beszélnek egyesek nekem mindig az a jelenet jut eszembe a Keresztapa c filmből,"

Jó hogy nem a Shrekből. Vagy egy ADnD kalandból, ahol a papok a gonoszak. Komolyan?

sírjatok 2018.08.23. 18:36:45

@Shanarey: Igen emlékszem 2002-ben meg 2006-ban még a vidékiek mind okos, internetről tájékozódó, művelt emberek voltak, csak most 2010 óta köttették ki a netet és kezdtek el hirtelen kizárólag a megyei lapokból tájékozódni és elbutulni.

sírjatok 2018.08.23. 18:37:06

@_z_: "A demokracia meg a diktatura között sok arnyalat van, a jelenlegi Magyarorszag az egyik. Es ugy tünik rossz fele csuszik/csusztatjak."

Antall alatt is felütötte a fejét a fasizmus, az első Orbán-kormány alatt már készenlétben voltak a bőröndök, és nyilván most is diktatúra van egyre jobban. Mágikus módon ha a multik tökét szorongatja valaki, egyből elkezd lopakodni ez a fránya diktatúra. Persze elég balfasz diktatúra az, ami már 8 éve lopakodik, de még mindig ott üvöltheti a Parlament mellett pár száz tüntető a rendőröknek hogy "sz..tok le g..ik"" és még csak könnygázgránátot meg gumilövedéket se kapnak, mint egy rendes, tisztességes demokráciában.

Ne legyenek kétségeink, a következő 4, 8, 12 évben is ez lesz a fő duma, hogy fú ez már egyre jobban diktatúra. Már-már teljesen az. Jövő keddre, de legkésőbb szerdára tuti bajsza nő a zorbánnak.

sírjatok 2018.08.23. 18:37:12

@Latcho Rom: "Azt a pénzt is lenyulja a vezired amit erre ad az EU."

- Magyarország csak az EU támogatások miatt növekszik
- De azokat meg ellopja a zorbán.

Logika lvl1000

Latcho Rom 2018.08.23. 18:57:33

@sírjatok: Ha hiheto a cikk, akkor GDPnek 4.83%-a az eu suska

ec.europa.eu/hungary/eu60/60_hu

Golf2 2018.08.23. 20:25:05

Ez az agymosott honnan került ide...

Mrs. Clayton 2018.08.23. 21:19:37

@skye8: soha senkit nem kuldenek pszichologushoz. Amikor az elso ferjemet rabeszeltem parterapiara miutan 14 ev hazassag utan egyszer csak nem akart tobbet hazajonni, mondjuk azota az x. noje fiatalabb a legkisebb gyerekunknel, na mindegy, szoval elvittem pszichologushoz. A par, 3 ora 150k 2009-ben, kozolte h nekem tobbet nem szabad hazamennem, menjek alberletbe, mert a lanyom legjobb baratnoje lesz a ferjem 3 honapja ismert nocskeje, aki azota milliokkal lehuzta termeszetesen, meg a fiam majd a kulcslyukon leskelheti az uj anyukat es ez milyen fasza lesz, szerintuk. Egyebkent eleg hires a par Mo-n, konyveket adtak ki es azzal a meg hiresebb fickoval, aki folyton ordit a betegeivel tartottak kozos eloadast es mellesleg 3 gyereket neveltek. Ennyire futotta toluk. Aztan par honapja az egyik baratunk kicsit megzuhant. Tul sok gyogyszert meg alkoholt kezdett fogyasztani es total megzizzent. Erre a kornyek legmenobb pszichiatere aki mellesleg fuggoket kezel, ravette, hogy hagyja ott a feleseget mert mergezo kapcsolatban el. Persze egyedul a feleseg torodott a ferjjel senki mas, igy amikor megszakitott vele a baratunk minden kapcsolatot kis hijan belehalt a nagy szabadsagba. Ugyanis ugy hazudozott az orvosnak, aki fuggosegi specialista mint mondtam,, h meg csak fel se tunt neki, h egy fuggo hazugsagait hallgatja. Mondjuk ettol meg lazan bedumalta a betegnek, h hagyja el az egyeduli embert, aki torodott vele. Persze az h kettobol ketto pszichiater/ pszichologus hulye mint a segg meg nem jelent semmit, de a magam reszerol ovakodnek attol h barkit hozzajuk kuldjek. Mondjuk ha szet akarod baszni az eletuket, akkor ajanlott reszemrol.

négyzet 2018.08.23. 22:08:58

A cikkbeli pszichológussal értek egyet. Alapvetően szülői depressziónak néz ki.
Ez talán az egyik legnehezebb szakasz, amikor a nagyobbik gyerek 4 éves körüli, a kisebb pedig épp kezd állni, járni, beszélni még nem, de gyakorlatilag folyamatos figyelmet igényel. Ahogy írta a nő, a nagyobbik lánya is kiköveteli a folyamatos figyelmet, ami szintén részben életkori, részben a temperamentum. Erre jön rá a kiszolgáltatottság az apa családjának, a saját élete feletti uralom elvesztése. Két ekkora gyerek nem is két gyerek, inkább háromnak számít... Idő saját magára nagyjából nulla. Mindezeket persze senki nem reklámozza, és ahogy az első gyerek megszületése után 2 évvel, a második gyerek születése után is van egy nagy váláshullám.
Nehéz elfogadni, de többé tényleg nem lehet úgy a maga ura az ember, miután gyereke születik. Például nem tud A-ból B országba költözni csak úgy. Az sem biztos, hogy opció, hogy 1-2 hónapra elszakadjon a gyerekektől. Mert a gyerekek valószínűleg őhozzá kötődnek a legjobban, és az 1 évesnek még nincs személyállandóság-tudata. Nagy törést is okozhat egy ilyen elválás ekkora gyereknél.
Pszichológus, családterápia, még több segítség (akár fizetett) lenne a megoldás. A kultúra miatt nem aggódnék, a gyerekek úgyis választanak majd, és úgyis nagyobb esély van arra, amiben felnőnek, ez már így lett. De azért angolul meg tudnak rendesen tanulni az anyjuktól. Az iskola és a többi életkörülmény is valószínűleg könnyebben megoldható, és kisebb károkat kellene bevállalni érte (életszínvonalcsökkenés?), mintha válnának.

négyzet 2018.08.23. 22:18:41

@similar: Szerintem csak úgy lenne szabad külföldre költözni családostul, ha mindkét szülőnek vannak lehetőségei, kilátásai elhelyezkedni. Úgyhogy először vagy közben szakmaváltás, ha szükséges, illetve nyelvtanulás. Sokszor úgy gondolják, hogy "de hát megélünk", ám nem egyedül a pénzről van szó. Aki otthon van a gyerekkel vagy gyerekekkel több évig, alig-alig tud integrálódni egy új országban.

Bredpitt Monika 2018.08.23. 22:58:42

@maxval balcán bircaman: minden tettebol????

Ez egy ervelesi technika?

skye8 2018.08.23. 23:14:28

@Mrs. Clayton: sajnalom hogy a te hazassagod tonkrement de gondolom nem a pszichologus miatt, hanem mert a ferjed kilepett. Itt szerintem mas helyzetrol van sZo, a posztiro ugy erzi nem tud alkalmazkodni portugaliaban, 2 kisgyerekkel pedig meg nehezebb dontenie mert a sajat erdeke ele kell helyeznie a gyerekeket.

kronikas 2018.08.24. 01:37:03

@maxval balcán bircaman: orbánnak benyalók minden tettét tudod dicsőiteni, aki nem nyal be, az meg rút szörny... hát...

kronikas 2018.08.24. 01:38:39

@maxval balcán bircaman: szerinted nem folytatott 1990 előtt. Habonyárpi legszebb álma vagy, a kacsanyelő hivő...

kronikas 2018.08.24. 01:44:32

@sírjatok: nyilván viccből lépett le lb másfél, 2 milla magyar. Mert annyira nemzeti, emberséges ami ott folyik. Nemzeti ügy elvenni a jó vállalkozásokat az alapitóktól, akik felfuttatták..nem adja el, megy a nav.... vizsgálat vizsgálat után, a partnerek megijednek, a cég helyzete romlik, mig el nem adja. Olyan nemzeti...

kronikas 2018.08.24. 01:46:50

@sírjatok: csak a harmadát lopja el orbikád.... innen látszik mi lehetne ha nem enyveskezű erkölcstelen képmutató banda lenne ott vezető.

Bredpitt Monika 2018.08.24. 07:48:01

@Shaktee: agressziv kis taho,
torpe Napoleon......

Aljas, rohadekok ...
az a nagy baj, amit a multkor a Gulyas Gergely mondott egy atv interjuban, ahol gyakorlatilag elismerte az alabbi szoveggel a tolvajok jelenletet...

Valahogy ugy fogalmazott, hogy a fideszben, azok kozott, akiket ismer az emberek 80 szazaleka azert dolgozik, hogy az orszagnak jo legyen...

Mi van a husz szazalekkal?
Az, hogy a 80 vegignezi az amokfutast, a lopast, csalast, hazudozast....
hanynod kell tole. ....
na meg attol, hogy milliok nezik vegig.....
ez van, elfuseralt, beletorodo nep vagyunk

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.24. 08:36:32

@Bredpitt Monika:

Nem, ez a tények közlése.

Nézd végig az illető egész közéleti tevékenységét. Bár pap, ideje 95 %-ában politizál.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.24. 08:36:40

@Shaktee:

Újprotestáns, keresztény-cionista, pünkösdista egyház.

Én mind a 3 részt elutasítom, nem vagyok se újprotestáns, se keresztény-cionista, se pünkösdista, de attól még ők egy egyház.

Sőt, jelenleg létszámban a második legnagyobb nem történelmi egyház ők Mo-on, csak a jehovisták vannak többen náluk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.24. 08:36:57

@kronikas:

Dehogy.

Egyszerűen arról van szó, hogy jelenleg a 2 fő fél a ballibek és Orbán, s morális kötelességünk az utóbbit támogatni.

Mi ebben a benyalás?

Ami a véleményváltozást illeti, ez mindenkinek a joga. Az idősebb ballib vezérek is nagyon jelentős véleményváltozáson mentek át 30 éve: kommunistából liberálisok lettek. Azzal sincs semmi baj, ha nem köpönyegforgatás.

Ami abszurdum: az a tévhit, hogy minden véleményváltozás köpönyegforgatás lenne, ha azt az ellenfél csinálja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.24. 08:37:19

@kronikas:

Iványi 1990 előtt a fő magyar metodista egyházzal harcolt.

Iványi apja hosszú ideje konfliktusban volt a fő egyházzal, aztán kiszakadtak onnan, s ezt vitte tovább a mi Iványink. S a metodista világszervezet se állt mellé, 1990 után se.

Ha Iványi nem lenne egyben ballib megmondóember is, ma senki se tudna róla. A főiskoláján olyanokat tanítanak, hogy a régészet becsapás, s a Föld 6000 éves. S teljhatalmú diktátorként vezeti az egyházát.

A sajátos benne: a legvadabb újprotestáns kreacionizmust vallja, ezt kombinálja ultraliberális társadalmi nézetekkel.

Mondok azért valami jót is róla. A hajléktalansegító missziója komoly szervezet évek óta. Volt is vele egyszer kapcsolatom, engem hívtak fel 15 éve, amikor még egyházi vezető voltam, hogy közösen intézzük el egy bolgár hajléktalan temetését.

Mrs. Clayton 2018.08.24. 09:18:11

@skye8: en nem kifejezetten a hazassagomrol irtam, hanem h az altalam tapasztalt 2 esetbol kettoben olyan faszsagra beszelte ra a pszichologus a pacienseit, amihez egyreszt joga nincs mert etikatlan, masreszt csak meg nagyobb szarba sodorta oket, mint amiben voltak. De ettol meg el tudom kepzelni h van olyan pszichologus, aki nem total elmebeteg es segiteni is tud meg akar. Bar tapasztalatom szerint a baratok meg csalad tobbet er, na meg olcsobb is.

martineden 2018.08.24. 09:18:42

@Csodabogár: Nem valami jo otlet, mert a gyerekek valszin portugal allampolgarok, es a jogban jartas apuka meg emberrablasi pert is indithatna talan.

kronikas 2018.08.24. 09:43:10

@maxval balcán bircaman: peched van, személyesen ismerem Iványi Gábort, sőt láttam ahogy egyházuk ügyeiben eljár. Diktatórikus ember nem úgy dolgozik, mint ő.

kronikas 2018.08.24. 09:46:57

@maxval balcán bircaman: s honnan kapod a kinyilatkoztatásokat? Megjelent neked álmodban Orbika s rád biztos, hirdesd igéit gondolkodás nélkül? Erkölcsi kötelesség a felcsuti pszichopata mellé állni? Erkölcs és a felcsúti két teljesen különböző sőt ellentétes irány.

kronikas 2018.08.24. 09:48:26

@maxval balcán bircaman: ideje 95 %-ban azt teszi hogy segit embereken. Én ismerem, te nem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.24. 10:11:40

@kronikas:

Szerinted mi az erkölcsösebb, a jobbat vagy a rosszabbat választani?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.24. 10:11:42

@kronikas:

Nem ezt teszi. Hanem úgy viselkedik mintha profi politikus lenne.

martineden 2018.08.24. 10:46:37

@maxval balcán bircaman:Hanem mi? Total agymosast csinalnak,kikovetelik a tagoktol a jovedelmuk 10%-at, agitalnak a csalad ellen.(Konkretan tudom, mert a rokonsagombol van egy csalad akit bepaliztak. Ok is minden honapban leadjak a 10 % jattott, es azon kivul minden szeanszon folyik a penz tarhalas.Raadasul kotelesseguk tagokat toborozni, ano a 80-as evek vegen, hozzank is hoztak a hulye nepszerusito videojukat, mig ki nem dobtam oket.Kerdeztem egyszer, hogy lehetnek olyan hulyek, h ennyi penzt kidobnak az ablakon,hisz nem eppen jomoduak. Azt mondtak, h jokedvukbol teszik.Na , mi ez , ha nem agymosas.)

Bredpitt Monika 2018.08.24. 11:23:31

@maxval balcán bircaman:
amikor mindent irsz, az nem a tenyek kozlese, hanem ferdites,

Ezen kivul onmagadnak is ellentmondasz, eloszor minden, aztan hirtelen 95 szazalek, hogy szamoltad ki?

kronikas 2018.08.24. 13:57:57

@maxval balcán bircaman: Megértelek, nekem jó a szabadság, 20 éves korom óta a magam ura vagyok. Neked nem való a szabadság, félsz attól, nem mondják meg miben higgy, de habonyárpi nektek a megváltó.. megirja, s ti szajkozzátok mint Goebbels idején is sokan tették. Te nem érted azokat akik nem félnek a saját tapasztalattól, saját döntésektől. Neked kell a nyáj biztonsága, az együtt bari-bégetés. Erre van a bégetőmenet is kitalálva. Csak egy
nézet lehet s kész, gondolkodni tilos, ellenérveket figyelembe se mertek venni soha. Könnyű neked s biztos jó igy.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.24. 18:49:43

@kronikas:

Komolyan elhiszed, hogy aki nem ultraliberális, az nem maga gondolkodik?

Komolyan elhiszed, hogy aki nem liberális, az náci?

Komolyan elhiszed, hogy aki nem liberális, az ellenzi a szabadságot?

Almandin 2018.08.24. 21:47:32

@Mrs. Clayton: Manapság ez a pszichológiában a legújabb divat, hogy a problémák többségét javíthatatlannak tartják és a recept a szakítás. Sokszor valóban az a legjobb út, de nem mindig. Én a pszichológia tudományát becsülöm, érdekel is, de manapság lehet látni, hogy sok pszichológus az aktuális divat és a saját világnézete alapján ad tanácsokat. Kevés igazán jó van.
Másrészt úgy tudom, hogy a szakma alapelvei közé tartozik, hogy nem szabad megmondani a páciensnek, hogy mit csináljon. Véleményezni lehet, de irányítani nem. Ezt úgy látszik, sok nem tartja be.

kronikas 2018.08.25. 01:59:22

@maxval balcán bircaman: ne fárassz már a kitérő paneleiddel.

Te a szavaknak hiszel, én s tetteknek.
Nincs egyetlen keresztény vagy polgári szellemiségű törvényük. Tetteik embertelenek, aljasok. Emellett sunyik is. Én már rég választottam, Esterházyt, Alföldit, Iványit s a hozzájuk hasonlóan ténykedő kisembereket akik a bajban is értékrendet képviselnek. Egyre biztosabb vagyok benne, fizetett ügynöke vagy a rezsimnek.

skye8 2018.08.25. 04:43:42

@Mrs. Clayton: Ok, barat es csaladtag adhat tanacsot, velemenyt mondhat - de ez nem ugyanolyan befolyasolas mint amit a pszichologusnak tulajdonitasz? Sot ha elgondolom hogy egy jobaratban 100%ban megbizol, milyen konnyen atvaghat egy rosszindulatu tanaccsal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.25. 08:16:29

@kronikas:

Milyen egy keresztény szellemiségű tv.?

Mivel ballib vagy, érthető, hogy ballib értékrendű megmondóembereket választasz magadnak, mi ebben a különleges?

Engem nem Orbán fizet, hanem egyenesen a főnöke, Putyin.

kronikas 2018.08.25. 09:21:56

@maxval balcán bircaman: sejtettem hogy putyin. Rájöttem, nálatok a tisztességes, becsületes emberek neve a liberális-akkor az vagyok. De se gazember, se azoknak tapsoló nem voltam, nem vagyok, nem leszek. Ez nekem vállalható.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.25. 10:31:17

@kronikas:

Liberális lehet tisztességes és tisztességtelen is. A tisztesség nem eszmefüggő.

Nekem a természetes jó szolgálató a vállalható.

Bredpitt Monika 2018.08.25. 11:34:55

@maxval balcán bircaman:

@kronikas:

@Shaktee:

@Bredpitt Monika:

szerintem passzol ide, jó zenehallgatást (birca, bocs, ha nem tudsz angolul, elég egyszerű a szövege, a google lefordítja)

még be fogok rakni ide egy idézetet, arról, hogy hová jó tartozni.....

www.youtube.com/watch?v=fq5yHdVKSQs

Almandin 2018.08.25. 11:47:57

@skye8: Valamennyire mindenki befolyásol mindenkit. De egész más véleményt, tanácsot mondani és más erőltetni. A pszichológusnak is csak tanácsadási joga van.

Bredpitt Monika 2018.08.25. 14:01:15

@maxval balcán bircaman: semmit birca, értelmesebbnek találom, ha nem vitatkozunk tovább,

dolgozz csak Putinnak.....

egy kis magyarázat, amíg az érvelésed lényege kb ennyi:

"Iványi minden tettéből látszik ez. Bármit mond Orbán, ő az ellenkezőjét teszi."

addig téged nem lehet komolyan venni, próbálod megmagyarázni a hülyeséget, aztán amikor megkérdezik, hogy számoltad ki a 95 %ot, azt írod, hogy megsaccoltad

te aztán baromira tudsz érvelni

sebaj, viduljunk egy kicsit inkább (bár te nem szoktál szomorkodni)

www.youtube.com/watch?v=Ja65XrIXKbc

Latcho Rom 2018.08.25. 14:26:07

@Bredpitt Monika: jó ez :)

George, Petty..gone :(

Bredpitt Monika 2018.08.25. 14:35:37

@Latcho Rom:

www.youtube.com/watch?v=BHnI4Mbv2sU

most ezt dobta a youtube, jobb zenét hallgatni, mint @maxval balcán bircaman: val eszmecserét folytatni, szoktál néha zenét hallgatni amúgy birca, a bolgárok mit hallgatnak?

néha témát is válthatunk, jobban jár mindenki szerintem

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.25. 16:39:12

@Bredpitt Monika:

Mit hallgatnak a bolgárok? Azt amit mindenki más manapság. A magyarokhoz képest a 3 fő eltérés:
- a dzsessz népszerűsége nagyobb, mint Mo-on,
- a Mo-on lakodalmas zenének nevezett stílus BG-ban fősodornak számít,
- a bolgárok ismerik a környező országok előadóit.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.25. 16:39:35

@Bredpitt Monika:

Szoktam zenét hallgatni, bár jelenleg ritkán. Csakis útközben időnként.

Legjobban a XVIII. sz. első felének zenéje érdekel.

Latcho Rom 2018.08.25. 16:41:47

@Bredpitt Monika: cool, bár sose voltam nagy ELO fan

Bulgárok eurotrash zenére dajdajoznak :)

Bredpitt Monika 2018.08.25. 18:02:05

@maxval balcán bircaman:

"- a bolgárok ismerik a környező országok előadóit. "

ez aranyos, ezt célzásnak veszem, majd többet fogom használni a Google-t,

Bulgáriából csak arra emlékszem, hogy 87 ben nem lehetett kapni semmilyen zöldséget és gyümölcsöt, két kivétellel, paradicsom és görögdinnye, óriási sorok kíséretében

Bredpitt Monika 2018.08.25. 18:06:50

@maxval balcán bircaman: jó kis fejtörőket adsz.....

érdekes egy figura vagy.......

Bredpitt Monika 2018.08.25. 18:09:09

@Latcho Rom: őket én sem hallgattam, de ez a videó is jó, bár nem tudom Aniston és Stiller mit keresnek benne, mert abban a filmben éppen nem rock and roll van.......

Bredpitt Monika 2018.08.25. 18:55:20

@Latcho Rom: ezt láttad, az Inside Out alatt? jópofa comment:

"Many moons ago in the late 80's , I was away for over a month. I came home & my Dad calls out to me to come over to his shop & hear a CD he bought. I go there & Dad says, Roy Orbison (he was always a fan of Roy's) has a new Band. Then he turned Traveling Wilbury's on & handed me the jacket. I said Dad do you know who these guys are ... Tom Petty, Bob Dylan,George Harrison & Jeff Lynne , he goes" sure I do ...they're Roy's new band ~:)"

aranyos, nem ?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.25. 19:28:36

@Bredpitt Monika:

Mi ebben a fejtörő. Közismert, hogy az általam megjelölt kor a barokk zene fénykora.

Számomra a barokk zene az abszolút csúcs, onnantól csak lefelé menet van.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.26. 11:23:15

@Bredpitt Monika:

Valószínűleg a harmadik legjobb zeneszerző a világtörténelemben.

A kevésbé ismert művei között még jobbak is vannak, pl. www.youtube.com/watch?v=20ljRSBURrE&list=FLmcdi83tb8Qr5jGOuu4xoxQ

Bredpitt Monika 2018.08.26. 11:59:10

@maxval balcán bircaman:
ki az elso ketto?

A nem beszelo autista gyerekek ahitattal neztek a Vivaldis homokmuveszetet,
azt mondjuk nem tudtuk eldonteni mi fogta meg oket jobban, a zene, vagy a rajzok...

Bredpitt Monika 2018.08.26. 12:12:20

@maxval balcán bircaman: amugy koszi a linket, tobbet kellene klasszikusokat hallgatni, kifejezetten idegnyugtatonak talalom,

Jo volt veled "masrol" beszelgetni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.26. 12:13:26

@Bredpitt Monika:

Telemann, Bach.

A Vivaldi meg a legjobb Nigel Kennedyvel, aki egy angol zenész, ai nem bírta a nyugati életet, ezért Kelet-Európába költözött.

www.youtube.com/watch?v=56_E68yN5MI

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.26. 12:55:59

@Bredpitt Monika:

Nyilván ízlés kérdése ez, de én, amióta rájöttem mi a barokk zene, szinte képtelen vagyok modern zenét hallgatni. Gyakorlatilag nem is ismerem a ma népszerű zene 95 %-át. Pl. a koreai srác ugrabugrálásáról pár éve onnan értesültem, hogy kezdtek jönni a róla szóló paródiák.

Mondjuk a modern flmzenék között vannak értékek, ezt el kell ismerni. John Williams pl. zseniális, ahol az ő zenéje van a filmben, a film értékének harmadát ő adja.

S aki ismeri a klasszikus zenét, az azonnal fel is ismeri mi hatott Williamsre.

Pl. a Stars Warsból Darth Vader zenéje abszolút Wagner-utóérzés. Ő maga vezényli itt: www.youtube.com/watch?v=bQP-b30n2xo - és nyilvánvaló, hogy ez hatott rá: www.youtube.com/watch?v=P73Z6291Pt8

Vagy ez www.youtube.com/watch?v=1guGftFSxbM&start_radio=1&list=RD1guGftFSxbM (a marhák beletapsolnak, pedig maga a mester vezényel) abszolút Borogyin: www.youtube.com/watch?v=FmUsL6biVro

Bredpitt Monika 2018.08.26. 17:46:50

@maxval balcán bircaman: egyszer azt találtam mondani, hogy Mozart óta a legjobb zenét a Led Zeppelin csinálja, te meg azt mondtad, hogy a barokk zene óta csak lefelé van....hmmm
( ízlések és pofonok különbözőek...meg aztán hány fajta zenét nem hallgatott még az ember.......legalábbis én)

ha te Dart Vadert hozod példának, akkor én meg azt mondom hallgasd meg ezt, de komolyan:

www.youtube.com/watch?v=z0DAnu5Sq6k

remélem tetszeni fog....

Bredpitt Monika 2018.08.26. 17:48:50

@maxval balcán bircaman: Telemann????? Bele fogok hallgatni, lehet, hogy már hallottam a nevét valahol, valamikor.....
mindig tanul az ember valamit.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.08.26. 19:36:51

@Bredpitt Monika:

Azt azért nem állítom, hogy minden rossz, ami a barokk óta van, de korszakként az a csúcs.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.08.26. 19:36:59

@Bredpitt Monika:

Telemann elfeledett ember. A maga korában híresebb volt Bachnál és Vivaldinál, de a későbbi kor hátra sorolta őt. Pedig nem kellett volna.

Egyébként közeli haverok voltak Bachhal, sőt Bach egyik fiának a keresztapja volt.

Bredpitt Monika 2018.08.26. 19:58:00

@balcán maxval bircaman: belehallgattam Telemann-ba, tényleg nagyon jó, akkor a mai beszélgetésünk tiszteletére kicsit többet fogok ilyen zenét hallgatni,

élveztem a veled való kis csetelést , üdv

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása