oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. november 16. 06:30,  A német munkavállalás sötét oldala 258 komment

2017. november 16. 06:30 Határátkelő

A német munkavállalás sötét oldala

Sokan vágnak bele felelőtlenséggel kevert vakmerőséggel a határátkelésbe (bár remélhetőleg egyre kevesebben vannak olyanok, akik nem tájékozódnak előzetesen), nyelvtudás és/vagy megfelelő információk híján. Pedig nem árt tudni, hogy a munkavállalás külföldön sem feltétlenül diadalmenet. A következő posztot Juli küldte Németországból.

„Tíz ok, amiért szeretek itt élni” – miért szereted azt a várost / országot, ahol élsz? Szedj össze 10 okot, és írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

ferfi_sotet_ul_foto_pixabay_com_skitterphoto.jpg

„2012 májusától dolgozom egy németországi cégnek, mint HR-munkatárs. Az ingázók közé tartoztam sokáig, mivel Németország és Magyarország között elég sokat utaztam. A cégnek volt Magyarországon is kihelyezett irodája. 2015 tavaszán költöztem végleg ki Németországba, egy cégváltást követően. 

Sok blog, bejegyzés, cikk született arról, miért is megy valaki el abból az országból, ahol született. Ezek többsége tartalmazza a valóságot, de a helyzet ennél jóval összetettebb. 

Csak úgy érdemes véleményt formálni, ha az embernek megvan a tapasztalata, de mindezt tudja kívülállóként kezelni. Hozzáteszem, még a felmerülő kérdések előtt, azért élek itt, mert összességében a megélhetés jobb, a környezet tiszta. Ennyi és nem több. 

Akkor jöjjön, ahogy én látom, feketén és fehéren a munkaadói oldalról, magánemberként. 

Különböző oldalakon, csoportokban olvastam emberek véleményét. Csendes szemlélője voltam. Azok, akik több évtizede mentek el az anyaországukból, jóval nagyobb előnyben vannak azokhoz képest, akik pár éve vagy csak akár egy évtizede is mentek külföldre. 

Akkor képzeljük el ezt a rövid képzeletbeli beszélgetést, amit fonetikusan írok le (hasonló esettel találkoztam): Ohj, én leni it már regen, hogy is mondani end suldigun bite naa, hogyis fan? Jaa, áhzó elnézést. Én felejteni sok, elni itten 37 efe, kefeset beselni magyar... stb. Kérdezem én, mi ez már?? Írni tud, csak beszélni nem? Érdekes. 

Modern „rabszolgatartás” 

Kezdjük azzal, hogy ami a legfontosabb, az a munka és a lakhatás. Sok helyen olvasni, csak közvetítőn, kölcsönzőn keresztül ne!! 

Sajnos tény, ezek a cégek a mai modern „rabszolgatartók”. Elmondható ez már azokra a cégekre is, akik, ahogy itt mondják, „direktbe” veszik fel az embereket. Gátlástalanul átgázolnak minden emberen. 

Annak, amit szóban megígérnek, annak a fele vagy a negyede igaz, mire aláírod a szerződésed. A szabadságod kérheted, de nagy a valószínűsége, hogy nem úgy és nem akkor kapod meg, amikorra kérted. 

Szívesen dolgoznál külföldön? Válogass sok ország közel 1000 állásajánlata közül a Határátkelőn! Ide kattintva kifejezetten németországi munkák várnak.

Beteg lettél? Akkor máris megy a Kündigung (felmondás). Próbaidő alatt vagy? Lehetsz bármilyen jó szakember, akkor is felmondanak, ha a cég érdeke azt kívánja. Védett korba (58. életév betöltése) léptél? Az sem ment meg, a cég kirúg. Perelhetsz, de az hozzák ki, hogy a cégvezetőség így látta. 

Úgy vannak vele a cégek, hogy mindig van másik, mindenki pótolható. Sem a magánéleted, sem a megélhetésed, konkrétan semmi nem érdekli őket. 

Azért arra kíváncsi lennék, ha csak 0-24-ben leállna az összes külföldi ember, akkor mi lenne a gazdasággal? Leállna, meghalna. Talán akkor picit elgondolkodnának, de még ez sem biztos. Sorolhatnám még. Egy a lényeg: a talpon maradásért nagy és kemény harc megy. 

Nyelvet nem beszélőből tengert lehet rekeszteni 

A híres német precizitás, hozzáállás... ezt inkább felejtsük el. Ahogy látom, egyszerűen el sem tudom képzelni, hogy lett ilyen fejlett az ország?! A mostani fonetikus mondásom, mert jól hangzik: alle dajcse lajte zind dumm... magyarul: az összes német ember buta. Ez nem vicc, ez tény. Logikai érzékük nulla. 

A munkahelyek száma mostanra eléggé korlátozott, nyelvet nem beszélőből pedig tengert lehetne rekeszteni. Ami a „halálom”, amikor jelentkezik valaki egy adott munkára, de se szakmai végzettsége, se gyakorlata, se nyelvtudása nincs hozzá, mindezt tetézi egy olyan önéletrajzzal, aminek köze sincs hozzá. 

A lehetőségek többsége úgynevezett Minijob, ami 450 EUR és ebből kell a betegbiztosítót is fizetni, nyugdíjjárulék és egyebek nincsenek. Van a részmunkaidő, ami hivatalosan általában 6 órás munka, de például a takarítás már munkaidőn túl van elvégezve, mint más egyébbel együtt. 

Az természetesen nem kerül kifizetésre, fizetve van a betegbiztosító és némi egyéb járulék. Kereshető összeg 800-1200 Eur. Hosszútávon ezek a munkák sajnos nem kifizetődők, mert ebből nem lesz későbbiekben nyugdíj. 

Természetesen van a teljes munkaidős foglalkoztatás, de egyre kevesebb az a cég, aki így alkalmaz embereket. 

Az egészségügy 

Nézzük az egészségügyet, technikailag fejlettek, nagyon is. Viszont szakmai területen nagy a lemaradás. Sok területen, ahova nem kell valamilyen gép vagy berendezés, a szakembernek mondott orvos nem teljesen precízen látja el a pácienst. 

Az tény, tiszta, kulturált és modern minden egészségügyi intézmény. A háziorvosi rendelők többsége felszerelt nem csak laborral, hanem UH-készülékkel is, így azokat helyben eltudják végezni. 

A betegbiztosítást a cég fizeti a munkavállaló után, de alkalmazottaknál és vállalkozóknál ez eltérő. Ami biztos, betegbiztosítóként változóan, havi 170-180 euró a biztosítás alkalmazotti státuszban, vállalkozóként bevételfüggő. Ezt a nyugdíjasnak is fizetnie kell. Nem jogosult ingyenes betegbiztosításra senki. 

Itt sem sikerül mindenkinek 

Ami a jellemző, a sok fiatal család. Kijönnek gyermekkel vagy nélküle és itt állnak neki a „gyerekgyárnak”. Ami a lakhatást illeti, egyre nehezebb lakáshoz jutni. Feltétele is van, bár az eredeti terv már régen nem megvalósítható. A lakások kb. 70%-a bérlemény. magánszemély vagy cég adja ki. 

Már akkor kezdődnek a nehézségek, amikor az ember felveszi a kapcsolatot, hiszen a nevek hangzása ugye nem németes, így tudják, hogy külföldivel van dolguk, de fogalmuk sincs, milyennel. Sok esetben válaszra sem méltatják az embert. 

Amikor végre létrejön egy Termin (időpont) a kinézett ingatlanra, akkor jön a személyes mustra. Nézik a kocsi, a ruha márkáját, a kiegészítőket, a családon is, mert azt is elvárják. 

Egy ingatlanra 15-30 jelentkező jut, és mindenki a számára szimpatikus embernek adja ki. Nehezítő tényező a gyermek és a kisállat. Érdekes, mert a németek alapjáraton szeretik a kutyákat, de kutyatulajdonosoknak nem szeretik kiadni a lakást. 

Átlagosan egy család 3-8 hónap között talál magának ingatlant. Sok esetben lénytelen leadni az elképzeléseiből, mert szembesül a korlátokkal. Az aktuális bérleti díjon felül kell kauciót is fizetni, ami változó. Sokszor a szerződésben kikötik, hogy amikor az ingatlanból elköltöznek, kifestve kell átadni. 

S végezetül, aki/k azt hiszik ezek után is, hogy itt minden és mindenkinek sikerül, az nagyon téved. Sok esetben a családoknál 2-2 állása van a szülőknek, hogy a gyermekekkel megtudjanak élni. Nincs napközi, fizetős a bölcsi, ovi.” 

Ha kíváncsi vagy Juli további írásaira, látogass el a blogjára vagy a Facebook-oldalára!

Ha pedig inkább saját céget alapítanál Németországban, akkor itt érdemes tanácsot kérni hozzá.

HÍRMONDÓ 

Egy munka, amivel bekalandozhatod Európát

A változatosság jegyében válogattunk mára külföldi álláslehetőségeket, így lesz ausztriai szakácsmunka, németországi IT-s meló, de el lehet jutni Hollandiába vagy éppen Dániába is. No és találtunk olyat, amivel Európa jó részét be lehet barangolni.

Miért nem akar nyugati bért Magyarország? 

A kérdés jó, és természetesen a kiküldött munkavállalókra vonatkozó bérekről van szó, ahol Magyarország (a régió többi országával együtt) hatalmas harcot folytat azért, hogy a magyar munkavállalók kevesebb pénzt kapjanak. 

Lesz végső szavazás a Brexitről 

A brit parlament végső szavazást fog tartani a EU és az Egyesült Királyság közötti megállapodásról, még a Brexit előtt – közölte a brit kormány kilépésért felelős minisztere. Ami szerinte nem jelenti azt, hogy az ország esetleg nem lép ki az Európai Unióból. 

Ki hitte volna: eddig nem volt olasz himnusz! 

Tényleg döbbenet, de egészen szerdáig nem volt hivatalos himnusza Olaszországnak. De most már van.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

(Fotó: pixabay.com/Skitterphoto)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9913278127

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Feldunai gyepű nászajándékba 2017.11.17. 13:42:40

I. István és Gizella érdekházassága drága mulatság volt Magyarországnak. Nem nagyon tanítják tankönyvekben, hogy mai több megyényi terület volt a nászajándék, ja meg a "kenőpénz" a későbbi államalakulatot megváltoztató puccshoz. Mesés rajzfilmes feld...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dikusz 2017.11.16. 21:50:34

@Zoole Reloaded: dehát én semmi rosszra nem gondoltam, anyósom celldömölki, arrafelé hívták plutykának a kelkáposztafőzeléket

Csodabogár 2017.11.16. 22:04:23

@Dikusz: Most kukkantottam ide, de látom Julis nem jelentkezett. Viszont van még sok követője, akik szerint a németek olyanok mint amit ő leír. Nekem ez a tipikus magyar bunko vélemény, mert mindenütt mindenki hülye, csak mi vagyunk a szuper okosok. Engem ettől a mentalitástól kiráz a hideg. Végül is nem tudom melyik állam ma a vezető gazdasági hatalom Europában? Mindezt az a sok hülye lusta, gyáva robot érte el és nem mi. Lehet, hogy valmiből kimaradtam?

Jakab.gipsz 2017.11.16. 22:31:54

Egy biztos, ez a német ország már, nem az "a német ország" amire egykoron felnéztünk. Felhígult mint a rossz bor.

Pdudas 2017.11.16. 22:32:03

Ma mondtak a nemzetkozi hirekben, hogy a Siemens 6700 embert bocsat el. Ott sem minden fenekig tejfel.

Kivancsi leszek mit kezdenek a sok befogadott menekulttel.
Valoszinuleg kis szazalekuk munkakepes (gyerekek, oregek, dolgozni keptelenek), a maradek is mondjuk ugy felzarkoztatasra szorul. Keves lehet az azonnali munkaba allasra kepes.
Jo lenne egyszer valos statisztikat latni ilyenekrol.

Shaktee 2017.11.16. 22:54:37

Megy a találgatás hogy ki perkázott le 450 milliót a Salvator Mundiért...jót röhögnék ha a walmart vígözvegy lenne :)

www.google.ca/amp/s/www.cnbc.com/amp/2017/11/16/who-bought-the-450-million-da-vinci.html

IT Knight 2017.11.16. 22:54:50

www.portfolio.hu/vallalatok/meredeken-emelkednek-az-itthoni-berek-hamarosan-visszajohetnek-a-kivandorolt-magyarok.267253.html

lassan tényleg elfogynak az indokok a kitántorgásra, bérekben utolérjük Európát, viszont itthon sokkal többet ér ugyanaz a pénz. Ahogy birka is írta, gyengül a pénzszivattyú, hosszú távon fenntarthatatlan a jelenlegi rend.

M. Péter 2017.11.16. 23:14:26

@neurotikus bunkocska: Azt írtam, hogy az uniós szabványos születési anyakönyvi kivonatra nem kérhetnek apostille-t, régi fajtájúra igen, és ahhoz Mo.-ra kell utazni. Ha esetleg lehet konzulátuson keresztül is, az nem lesz se gyors, se olcsó.

Nem egyszerűbb hollandiai fordítóval lefordíttatni? Holland fordítók szövetsége: ngtv.nl/en/about-ngtv/

zoldzeller 2017.11.16. 23:23:53

@IT Knight: Azert eleg sok itt a felteteles mod..... azt hittem lesz valami fasza tanulmany, szep diagramokkal, de ehhez kepes meg annyit mondott az ember,hogy ha a kovetkezo kormany jol tervez es a fizetesek tovabb emelkednek az epitoiparban, akkor mindenki haza szalad.

Nagyjabol azt mondta, hogy ha esik az eso akkor szep zold lesz a fu. Ha a gazda fumagot vet el.

Arthamyr 2017.11.16. 23:32:50

@Swing Gitan: Már a cikk címe is jelzi, hogy kb. felesleges elolvasni (ennek ellenére ránéztem). Az "EU" soha semmit nem csinált a rohadék Orbánnal, és soha nem is fog, mert nem tud. Annyira nem is érdekli, hogy Orbán mit csinál a saját kis szemétdombján, amíg a lényeges országok érdekeit nem igazán sérti. Ha mondjuk szívózni kezdene a magyarországi német összeszerelőüzemekkel, lehet, hogy rálépnének, de Orbán nem ennyire hülye.
Amit a migránsügyben Orbán csinál, az kifejezetten jól jön azoknak az országoknak is, amiknek a vezetője nem meri felvállalni keménykedést vagy esetleg nem is ért vele egyet (nem tudom, mennyi ilyen maradt). Erdogannak is elnéznek minden mocskosságot, még kapott egy szép kis pénzcsomagocskát is, csak tartsa vissza a migránsokat. Az eszközök felett meg szemet húnynak a demokrácia nagy védelmezői. Putyintól is ugyanúgy veszik a gázt (pedig látszólag keménykednek vele), akkor pont a velük egy akolban lévő Orbánnak mennének neki? Orbánnak is jó, hogy jelentéktelen ügyekben támadják, mivel ingyen kampányanyagmuníciót kap 2018-ra. Mindenki jól jár és teljesen elégedett, még akkor is, ha a médiának nem ezt mutatják. A nyugati vezetők Orbánból nyernek szavazatot, Orbán meg az EU-ból, és a felszín alatt nem sok minden változik.

2017.11.16. 23:34:34

Ha én ennyire utálnám és lenézném azt a társadalmi berendezkedést és azt a nemzetet, amely befogadott, akkor első körben is lelépnék valami barátságosabb vidékre. Második körben meg szembe köpném magam, hogy mekkora prosztó vagyok.
Mna, a posztoló az a tipikus magyar, igen, az a bizonyos, akinek a szar sem elég büdös.

Arthamyr 2017.11.16. 23:47:54

@zoldzeller: Én el sem olvastam. Azért ahhoz elég sokáig kéne, hogy meredeken emelkedjenek a bérek, hogy egy "jobb fajta" nyugat-európait elérjen. Azért itt még mindig 2-5x annyit lehet keresni (nettóban) a legtöbb esetben, mint otthon. Saját tapasztalat, hogy kb. kétszeresére nőtt a nettó az utóbbi 10 évben az én munkakörömben Magyarországon, ami azért szerintem meredek emelkedésnek tekinthető, ennek ellenére még mindig simán 2x annyit lehet itt keresni. Viszont pl. a buszvezetőknél, vagy egészségügyi alkalmazottaknál meg nem kétszeres a különbség, szóval kell még pár évtized.

Másrészt az építőipar miből pörög? Mennyi abból az állami beruházás (az adófizetők pénzének költése)? Kinek a zsebébe köt ki (itt nem az agyonfizetett építőipari alkalmazottakra gondolok)? Mi épül? Biztos, hogy jó az, hogy a 21. században az építőipar húzó gazdasági ágazat (főleg értékelve az előző kérdésekre adható válaszokat is)?

Arthamyr 2017.11.16. 23:53:51

@Pink Petsch: Ez a "posztoló az a tipikus magyar" _majdnem_ olyan, mint az összes német ember buta. Buta emberek minden országban vannak (és kb. ugyanannyi, bár a jólétben azért tovább "puhulnak" az emberek, nem lesz meg a k.-európai "talpraesettség" - ezt mindenki értse úgy, ahogy akarja), és megkeseredett lúzerek is.

gabors 2017.11.16. 23:58:37

@Swing Gitan: Nem csodalkoznek ha az uj Louvre- (abu-dhabi) vette volna meg (bbc-n erre tippelnek)

a hulye orosz oligarch (hallod maxvel) meg mindig perel hogy becsaptek mikor 120 millat fizetett erte (elotte meg 80mil volt szar ez a haldoklo kapitalizmus

2017.11.17. 00:05:32

@Arthamyr: Tudod, van az a réteg, akinek soha semmi sem jó: szar ez, szar az, szar amaz, minden szar. Sajnálatos módon a magyarok közt ez eléggé hangsúlyos, ezt nevezem én "tipikus magyarnak". Állandóan rinyál a szája, de azért nem húzná haza a belét az itteni "szarból", vagy valahova máshova, hogy ott mérgezze a levegőt maga körül.
De igazad van, tömörebben is kifejezhettem volna a véleményemet a posztolóról: Ez hülye.

Hórukk 2017.11.17. 00:12:06

Eléggé primitív a poszt.

neurotikus bunkocska 2017.11.17. 00:12:18

@M. Péter: "Nem egyszerűbb hollandiai fordítóval lefordíttatni? "

De igen, pontosan egy ilyen hollandiai fordito kereseserol szolt a legelso mai kommentem, egeszen konkretan a magaehoz hasonlo linkek begyujteset szerettem volna elerni, a nap vegere csak sikerult, koszonom. :)

Shaktee 2017.11.17. 00:12:22

@gabors: nem tetszik, nagyon meleg ez a Jézus. S amúgy sem

Ergo nem én vettem meg :)

gabors 2017.11.17. 00:14:16

@Swing Gitan: persze hogy meleg mert az volt mint Leonardo maga is az volt ... lasd meg David es hasonlok

Brix 2017.11.17. 00:26:41

@Arthamyr: 5x annyit nettóban? Az melyik szakma, mert kötve hiszem , hogy lenne ilyen...Jó az inkább 2-3x-os szorzónak, ami ha vásárlóerő-paritáson számítjuk, lehet csak vagy 50%-al több mint Magyarországon... Szerintem ma már meggazdagodni nem lehet lehet nyugati munkavállalással, azt a néhány foglalkozást kivéve , ami itthon is extrán jól fizet...A konklúzióm az, hogy a jelenlegi lakhatási-, bér-, és életviszonyok (migránsválság) nem éri meg Németországba menni...

London2009 2017.11.17. 00:34:51

@Brix: o Irorszagban van es nem Nemetorszagban.
Szerinted ha csak 2-3-szor annyit keresnenk, akkor itt lennenk ennyien?

2017.11.17. 00:37:26

@London2009: Ne etesd már, elég a meglévő kettő ;)))

London2009 2017.11.17. 00:40:44

@Pink Petsch: ma ilyen napom van latod! : )

2017.11.17. 00:42:17

@London2009: Egyem azt az aranyszivedet! :)))

zoldzeller 2017.11.17. 00:43:39

@London2009, @Brix:
Egyreszt nem mindenki csak a jobb kereset miatt megy kulfoldre. Nekem eleg sok ismerosom van akik Svedorszagot, vagy Svajcot hagytak ott Londonert, New YOrkert. Es nem feltetlenul elnek jobban, bar rosszabbul sem. Ez a lehetoseg luxusa, hogy nem csak a fizetes miatt vallalsz el munkat, hanem mert az erdekel, abban tudsz a legjobban kiteljesedni.

De azert erdekesseg, az aranyokhoz. Baratnom most vegzett mint rezidens belgyogasz, 31 eves. Kezdo fizetese $220,000, plusz juttatasok s $25,000 signing bonus. Fogalmam sincs mennyit keres egy kezdo magyar belgyogyasz, de ennyit biztos nem.

London2009 2017.11.17. 00:47:38

@zoldzeller: haha. No igen, ezt a vonatkozasat a dolgoknak meg vegkepp hagyjuk. Ezek mar olyan magassagok, amik valoban sokaknak erthetetlennek bizonyulnak. Nem csak a penzert lenni kulfoldon? Nahat! : )

zoldzeller 2017.11.17. 00:51:42

@London2009: ez egy allando vita a felek kozott. Nyilvan nem mindenki vegyesz professzor aki valamelyik jol meno egyetemert cserebe dobbantott es minden honap vegen ugy talicskazza a penzt haza, de nem is mindenki pucolja a wc-t london egyik aluljarojaban.

London2009 2017.11.17. 00:56:37

@zoldzeller: jonak mondod! Mar nem tudom, hogy hany ev ota ezt hajtogatom! : )

zoldzeller 2017.11.17. 01:08:20

@London2009: neked csak morgok.

London2009 2017.11.17. 01:23:14

@zoldzeller: csak nyugodtan. Morgok en is eleget : )

2017.11.17. 01:44:45

@IT Knight: sok mindenkit ismerek, akik nem a penz miatt mentek kulfoldre. IT-ben dolgozom, azok tipikusan nem a penzert mennek.

Egyebkent tudod kikre hasonlit kicsit a stilusod? Vannak azok az emberek, akik habos szajjal fujjognak a prideokon, amikor a melegek vonulnak. Volt egy tanulmany, hogy valahogy pont ezeknek az emberek lehet kimutatni legjobban, hogy szexualisan izgatja oket ha homoerotikus kepet mutatnak nekik. Az agressziojukat pedig valoszinuleg az okozza, hogy ezt nem tudjak feldolgozni (hogy mindez izgatja oket)

kivancsi lennek az igazi indokra, hogy miert fontos neked bizonygatni, hogy kulfoldre menni nincs ertelme. Izgat a dolog, csak nyuszi vagy hozza? Izgat a dolog, csak anyu megszolna, hogy milyen ember vagy? Izgat a dolog, csak nem mentel at interview-kon?

gabors 2017.11.17. 02:53:43

@Brix: "A konklúzióm az, " ezt hany ev es hany kulfoldi munkavallalas utan vontad le ilyen hatarozottan .... (persze akkor ne is menj sehova Mo egyre jobban teljeseit ha Meszaro es Meszaros es pereputtyarol van szo)

gabors 2017.11.17. 02:56:41

@zoldzeller: "Kezdo fizetese $220,000, plusz juttatasok s $25,000 signing bonus" ez hol van kb az USA-ban mert NYC-ben ez persze nem keves de nem is akkor nagy dolog ..

Persze ha Detroit vagy valahol Kansas akkor kurva jo fizetes ...

zoldzeller 2017.11.17. 05:24:51

@gabors: sose voltam meg minneapolisban, ugyhogy fogalmam sincs ott jo fizetes-e. Ez egy alapfizetes, ugyhogy erre boven tud ugyeletekkel hozza keresni, vannak bonuszok, illetve ez evrol evre fog noni.
31 evesen singlekent ez azert barhol kenyelmes hetkoznapokat biztosit mar magaban is.

Dikusz 2017.11.17. 06:33:05

@zoldzeller: nem jól tudod, ugyanennyit keres itthon is. Egy apró különbség van: itt ezt az összeget -mármint a 220.000 Ft-ot- jó esetben havi bruttóban kapná meg. A 25.000 Ft-ot ideális esetben itt is egy évre kapja meg...

Ha jól értelmezem az adataidat (itthon nem éves, hanem havi szinten számolják) akkor ez a 220.000. + 25.000 dollár az Kétszázhúszezer + Huszonötezer dollárt jelent ugye? Komolyan érdekelne a válaszod.

Nem vagyok ennyire (még) gyogyi, csak pontosítani szeretnék.
Viszont amit írtam az itthoni kezdő orvosi fizetésekről, az nem sokkal térhet el a valóságtól. Azt pontosan csak egy itthon praktizáló orvos tudná megmondani, hogy a tippem közel jár-e az igazsághoz. Ja, és ez ez itthoni tipp az bruttó összeg.

vontod75 2017.11.17. 06:38:27

Kicsit elszállt az agyvizem a poszttól. Negyedik éve élek Németországban, NRW-ben. A rabszolgatartás témához. Az egyik legnagyobb német munkaadónál a német postánál dolgozom. Jó pár statisztikában az egyik leginkább munkavállalópárti cégként szerepel. Itt nincs sumákolás, nincs kiskapuzás. Minden szépen le van írva a munkaszerződésben és nem nem gázolnak át az embereken. A szabadságot inden év október végéig le kell adni, de én nem találkoztam olyan emberrel aki ne kapta volna meg. Nagyon indokolt esetben még nyári szabit is módostottak. Erről ennyit. Póbaidő... Most komolyan tényleg HR-es lenne a posztoló? Basszus pont arról szól, a próbaidő, hogy gond nélkül búcsútvehessenek a nem megfelelő munkavállalótól, illetve másoldalról én mint munkavállaló mondhassam azt, hogy bocsesz de nem ezt a lovat akarom. Ennek ellenére ismerek olyat aki próbaidő alatt betegedett meg és nem rúgták ki.
Híres német precizitás, valóban kezdenek elkeletiesedni, de nálunk még mindig a legjobbak a német kollégák, aztán jövünk mi kelet-európaiak, majd a Balkán, mediterrán országok és az arabok zárják a sort.
Ha leállnának a külföldiek az tényleg katasztrófa lenne. A lakosság 8,5 %-a külföldi hátterű és több mint 23 %a külföldi gyökerekkel rendelkezik:
www.welt.de/politik/deutschland/article167245133/18-6-Millionen-Einwohner-mit-auslaendischen-Wurzeln-in-Deutschland.html
A német ember nem buta. Vagy lehet én élek egy ritka szerencsés helyen, de nálunk a buták a nápolyiak, az albánok és a románok. Az amire van szabály azt tökéletesen megoldják. Mivel ez egy jól szervezett és leszabályozott ország elég könnyedén veszik az akadályokat. (persz ha rendkívüli helyzet van akkor jól jön a keleti jól megélünk a jég hátán is mentalitás :) )
Azt írja a posztoló, hogy a "munkahelyek száma mostanra eléggé korlátozott". Ez annyira nincs így, hogy rekordmagas a betöltetlen állások száma:
www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/arbeitsmarkt-zahl-der-offenen-stellen-in-deutschland-so-hoch-wie-nie-a-1146810.html
Egészségügy. Hát mit mondjak a magyar és a német egészségügy relációja kb olyan mint a teológia és a geológia viszonya, ég és föld. Rettenetesen sokat invesztálnak az eü-be, a megelőzésre és úgy általában figyelnek az egészségükre . Ez látszik is a várható élettartamban: Németország: férfiak 78 év nők 83 év, míg odahaza férfiak 71 nők 78 év. Emellett jól kiépített az eü, a rendelők szépek, a személyzet mosolygós és mivel mindig mindenhová időpontra mész nincs felesleges várakozás.
Lakásbérlés. Enyhe csúsztatás, hogy azokat amit odahaza is megnézünk az úgy van itt elővezetve mintha ez csak itt lenne jellemző. Pedig ha én adnám ki a lakásom én is megnézném ki fia borja a jelentkező. Érdekes, hogy kimaradt a posztból a SCHUFA is, pedig az egy külön fejezetet is megérne. Az meg természetes, hogy mondjuk én németül beszélőként, leinformálható korábbi bérlői jogviszonnyal esetleg egy erkölcsi bizonyítvánnyal, meg egy több éves munkaviszonnyal, negatív schufa bejegyzés nélkül előnyösebb helyzetben vagyok mint egy most érkező.
Nincs napközi, fizetős a bölcsi, ovi.” Van napközi. Igen fizetős a bölcsi, ovi kivéve ha Düsseldorf Hanau Heilbronn Kaiserslautern Koblenz Ludwigshafen Mainz Salzgitter Trier városokban élsz,mert ott meg ingyenes.. Bővebben a fizetős oviról:
www.eltern.de/kleinkind/kinderbetreuung/kindergarten/kindergartenbeitrag
Ha már oktatás, akkor lehet hogy költségesebb, de cserébe jobb is: Pisa eredmények:
www.businessinsider.de/pisa-worldwide-ranking-of-math-science-reading-skills-2016-12?r=US&IR=T
Na azt hiszem nem fogok több outpoken julcsit olvasni, mert káros az egészségemre.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.11.17. 06:38:32

@Swing Gitan:

A nép sosincs szemben a széllel, mert maga a nép a szélvihar.

zoldzeller 2017.11.17. 06:42:49

@Dikusz: evi brutto$220,000 az alapfizetes. Erre jon meg az ugyeleti dij es mondjuk egyeb juttatasok. Minnesotaban ennyi a kezdo fizetes egy belgyogyasznak. New Yorkban gondolom tobb.

szaszo71(D) 2017.11.17. 06:58:12

@Brix: Mi orvos-tanár házaspárként 9.000 (kilencezer) € nettot kapunk. Nem éri meg? Ne viccelj Már!

tanato 2017.11.17. 07:15:30

@Dikusz: KÖZEL JÁR az összeg kezdő esetében.

Dikusz 2017.11.17. 07:46:35

@tanato: köszönöm a választ.
Ezek szerint a példaként említett 220e dolláros fizetés nagyjából a hússzorosa az itthoni fizetésnek. Nem beszélve arról, hogy a kafetériát nem is minden intézmény (nem csak kórházakról van szó) tudja kigazdálkodni.

kék madár 2017.11.17. 07:58:21

@Dikusz: azert tegyuk hozza, hogy mire itt egy orvos dolgozni kezd, 4-590,000 dollaros tandijadossagot halmoz fel, egy atlag haz arat. (Kiveve, ha az orvos szulei kifizetik)
De ettol fuggetlenul brutalisan sokat keresnek, a betegbiztositas meg butalisan draga, ev 10+ ezer dollar egy csaladra.

midnightcoder2 2017.11.17. 08:18:31

@LepesMez: "IT-ben dolgozom, azok tipikusan nem a penzert mennek."

Én is IT-ben dolgozom egy multinál, mint fejlesztő. Akik tőlünk mentek, azok általában azért mentek. Nálunk is centire ugyanazt kell csinálni mint az anyacégnél kinn, nálunk is ugyanúgy angolul kell kommunikálni szinte mindenkivel mint kinn, ugyanakkor ezért kinn úgy 3x többet kapsz, ami akkor is bőven jobb, ha ennek a harmadát lakásra költöd.

Dikusz 2017.11.17. 08:58:21

@zoldzeller: az ismerősöd Magyarországon végezte az egyetemet, vagy az USA-ban? Mondjuk ez mindegy tulajdonképpen, csak azért kérdeztem, mert @kék madár említette, hogy Amerikában magasak a tandíjak.

@kék madár: Nem vitathatom (nem is akarom) a magas tandíjakat, hiszen nem élek az USA-ban. Csak azon pilláztam, de nagyon, hogy -akárhogy is számolom- hússzorosa az kezdő szakorvosi fizetés az itthoninak.

Arthamyr 2017.11.17. 09:35:09

@Brix: Itt pl. ápolónő simán megkap havi 2k EUR-t nettóban (van, aki persze jóval többet is, ez kb. a medián vagy kevesebb), otthon ahogy hallottam, simán előfordul nettó 120k HUF alatti is (nem vagyok biztos benne, hogy ennél több lenne a medián).

Arthamyr 2017.11.17. 09:37:23

@Brix: Amúgy meggazdagodni valóban nem lehet nyugati munkavállalással, de munkából sehol sem lehet meggazdagodni.

Arthamyr 2017.11.17. 09:40:27

@Brix: @zoldzeller: Na igen, itt van egy amerikai példa is, ahol még az ötszörösnél is nagyobb a különbség, ez már karcolgatja azt a határt, amit meggazdagodásnak lehet venni. :)

Arthamyr 2017.11.17. 09:44:29

@Dikusz: 25k azért, mert aláír, az éves bruttó kezdőfizetés meg 220k, ami egy 31 éves (kb. pályakezdő) embernek azért nem gyenge.

tanato 2017.11.17. 09:45:52

@Dikusz: Azért átlag a10 szeres szórzó.AZ USA különlegesen magas orvosi fizukat ad a nyugati világon belül is./Így is orvoshiánnyal küszködnek az állandóan emelkedő élttartam miatt/

Arthamyr 2017.11.17. 09:54:49

@midnightcoder2: Így van, magam is IT-s vagyok, és jelentős szempont volt a pénz is, pedig otthon nagyon jónak számított. És arról sem vagyok meggyőződve, hogy szakmailag ne érné meg külföldre menni, nekem és szinte az összes ismerősömnek eléggé megérte (kicsit komolyabb munka folyik itt, érdekesebb projektekkel).
És ez Európa, ha valaki mondjuk a szilíciumvölgybe, New Yorkba, Hong Kongba stb. megy, az erre még rátesz egy pár lapáttal...

Báró Kissfaludy Mihály 2017.11.17. 11:40:03

A posztolónak igaza van:
1. A német átlag melós olyan buta, mint a föld. Képtelenek logikusan gondolkodni, képtelenek bármilyen módon csak egy picit kreatívnak lenni. De ez alapvetően nem az ő hibájuk, hanem a német oktatási rendszeré, amely arra képezi őket, hogy jó melósok legyenek a VW gyárban és ha lehet, akkor ne gondolkodjanak, mert abból csak mindig baj van. Amiért Németország mégsem omlik össze, annak oka egyrészt az értelmes politikai vezetés, másrészt az értelmes vállalati elit. Ha ők nem lennének, Németország tönkremenne.
2. A legtöbb német cégnél a munkavállaló olyan erőforrás, mint bármi más, ami a termeléshez kell, azaz eldobható és kicserélhető. Ha jó orvos vagy mérnök vagy, akkor persze más a helyzet, de az egyszerű német melós kussban van és dolgozik, mert ha nem, akkor kirúgják és felvesznek helyette valami magyar vagy román migránst.
3. Még a magyarok nem a legalja, akik képzettség és német nyelvtudás hiányában akarnak elhelyezkedni, náluk rosszabbak a románok és a többi balkáni semmirekellő (albán, bolgár, moldáv etc.). De aki már olvasott bármely német álláshirdetésre beküldött magyar CV-t, az tudja, mennyire gáz az egész. Még a magyar nyelvtudás sincs meg, nemhogy német. Egyáltalán, mit akar német nyelvtudás nélkül csinálni? Takarítani? Abból Józsi nem fog megélni, mert szegény elhiszi, hogy kijön Germániába és nettó 2500 EUR alatt tuti nem fog kézhez kapni. Na majd amikor ráeszmél, hogy felveszik részmunkaidőbe az itteni minimálbér (brutto 8,87 EUR) szerint és az adóbesorolása miatt ebből kézhez kap majd 850 EUR-t, amiből ki kellene fizetnie Bajorországban a 7-800 EUR szobát! (nem lakást), akkor átgondolja az életét.
4. Na, a német minőség az kb. olyan mítosz, mint a magyar vendégszeretet és az Orbán-kormány tisztessége. Lehet, hogy 20-25 éve ez működött, de ma már nuku. Hogy miért? Max. működtetik a cégek a minőségbiztosítási rendszerüket (papíron!), de amúgy a gyártást a nyelvet nem tudó, alulképzett és alulfizetett munkások végzik, néhol tré eszközökkel. A német minőség csak egy kamu és csak a legnagyobb gyáraknál van még hébe-hóba. Hermann vasöntödéje Bad Tökömtudjahol városban max. az értékesítői szintjén nyomja a német prémium minőséget, a termék már rég nem az.

Telekolsz 2017.11.17. 11:40:22

"Akkor képzeljük el ezt a rövid képzeletbeli beszélgetést, amit fonetikusan írok le
(hasonló esettel találkoztam): Ohj, én leni it már regen, hogy is mondani end suldigun
bite naa, hogyis fan? Jaa, áhzó elnézést. Én felejteni sok, elni itten 37 efe, kefeset beselni magyar...
stb. Kérdezem én, mi ez már?? Írni tud, csak beszélni nem? Érdekes."

Érdekes, igen. Lopott szöveg Hofitól (?). 50 éve itt élő magyar folyékonyan beszél. Én 15 éve élek itt és
néha előfordul, hogy egy szó előbb jut eszembe németül mint magyarul.

"modern "rabszolgatartás" ezeknek a többsége igaz Mo.-ra is 15 év alatt munkavállalás terén kaptam hideget és meleget is.
Pékségben 5 eurós órabért, magyar közvetítő cégnél 3,20 eurós fizetést. Legvégül a mostani munkahelyemen annyit dolgozom és
annyi fizetést mint egy német munkás. Szabadságot mindig megkapom amikor kérem. Amiket a posztoló leírt az mind általánosítás.

"Az egészségügy"

"Sok területen, ahova nem kell valamilyen gép vagy berendezés, a szakembernek mondott orvos nem teljesen precízen látja el a pácienst."

miért is?

" Ezt a nyugdíjasnak is fizetnie kell. Nem jogosult ingyenes betegbiztosításra senki. "

A nyugdíjas is fizeti igaz, de nem a teljes összeget.
hítt://www.deutsche-rentenversicherung.de/Allgemein/de/Navigation/2_Rente_Reha/01_Rente/04_in_der_rente/05_kvdr_pvdr/00_02_kvdr_pvdr_beitraege_node.html

"Albérlet"

"Egy ingatlanra 15-30 jelentkező jut, és mindenki a számára szimpatikus embernek adja ki. "
ez egy kicsit sok nem ? 15-30 ? Te kiadnád annak akiről tudod, hogy nem tudná fizetni a bérleti díjat?
"Átlagosan egy család 3-8 hónap között talál magának ingatlant"
Összesen ötször költöztem (beleértve Mo.-ról N o.-ba) átlagosan 2hét és 1,5 hónap között volt a keresési idő.
Kaució teljesen normális dolog , a mértéke a bérbeadótól függ. Miért furcsa ha valaki kiköti, hogy ha az ingatlanból
kiköltözik akkor fessen ki ? egy teljesen új lakást veszel át (kifestve) akkor nyugodtan elvárható lenne, hogy ugyanúgy add vissza...

A posztoló teljesen sarkosítva jeleníti meg a "problémákat". Itt is többféle ember vagy cég van, egyszerűen nem kell leragadni
az első helyen és addig kell keresni amíg nem találsz olyat, ami mindenben megfelel.

Demi78 2017.11.17. 11:57:19

@Arthamyr: de meg lehet, csak egyreszt minek, a sirba nem viheted magaddal:), a rokonok meg ne azert szeressenek, mert gazdag vagy. Masreszt meg igenes lehet, de akkor ne mas penztarcajanak dolgozz, hanem a sajat kontodra.

Arthamyr 2017.11.17. 12:03:24

@Demi78: Igen, de az már nem "munkavállalás", én az CEO-t vagy a cégtulajdonost nem munkavállalónak veszem. :)

Brix 2017.11.17. 12:20:32

@Arthamyr: " Itt pl. ápolónő simán megkap havi 2k EUR-t nettóban "
Ez már nem olyan sok pénz... Mi itthon vagyunk, a feleségem diplomás ápoló, DEOEC, 310-330 e ft körül van a nettója, és most lesz újabb béremelés, 12%-os az alapbérre...( van másodállása is ahonnan még plusz havi 150 ezer, kb..)
Szerintem már nem éri meg kint dolgozni mindenkinek...
Az USA egészségügyi bérek extrém magasak, de nem a nyugat-európaiak...

Virago_1000 2017.11.17. 12:30:59

@Golf2: @maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: "A kapitalizmus képtelen fenntartani a magállamok jóléti modelljét, mert egyre kevesebb a pénz."

- a kapitalista gazdasagnak a termeszetebol adodoan folyamatos novekedesre van szuksege amely egy veges meretu es eroforrasokkal rendelkezo bolygon lehetetlen. A novekeddest biztositotta a keleti allamok csatlakozasa -egy ideig. Aztan voltak vannak hangok Ukrajna Torokorszag sot Tunezia (!!) felvetelerol az euba. Ez azert kell hogy novekedes legyen a novekvo meretu piacon. Mivel ezen orszagok egyelore nem tagok es nem ugy tunik hogy lesznek, ezert nem volt mas modja a piac es a fogyasztok szamanak novelesehez mint importalni 3. vilagbelieket. Ez a fo oka a menekultbiznisznek, hiszen ezek az emberek akar beilleszkednek akar nem akar dolgoznak akar nem de mindenkeppen piac, es a novekedes fenntarthato. A humanizmus, az egyenloseg csak szemfenyvesztes.

Egy ideig.
@London2009: @Bredpitt Monika:

Nicole9333 2017.11.17. 12:40:53

@Brix: Megkérdezhetem mégis hol dolgozik a feleséged? Mert nekem szintén diplomás ápolóként nettó 140000et ajánlottak,igaz frissen végzett vagyok de a főnővér közölte velem hogy ígyis nagyon örüljek mert sok helyen nem diplomás kategóriába veszik fel a diplomás ápolót.

Decembertől megyek ki dolgozni német közvetítőn keresztül, azoknak akik a fizetés X-szeresét spekulálják, jelezném számukra hogy ott nettó 1700 eurora fog kijönni a fizetésem, pedig 1es adókategória, és segédápolóként!!!! Ami azt jelenti, ha elismertetem a diplomám ez még nőni is fog. Plussz 8 óra munka,heti 38,5 órában, szóval szívesen várnám az indokokat hogy ugyan miért is maradnék itt? A közvetítőm és a Pflegeheim vezetője eddig irtó kedvesek velem bár a többiekről majd csak következő hónapban fogok tudni nyilatkozni.
Az a hely ahova megyek, viszonylag türhető árakon kínálja az albérleteket is.

Csak ha kiszámolom, rezsivel 700 euro a két szobás albérlet, kaja számoljunk nyugodtan 300 eurot,hazajövök egyszer 100 euro és marad nálam 600 euro(segédápolóként).
Magyarországon kapok 140 ezret, 80ért kapok egy garzont, 30ért megkajálok és maradt 30 ezrem.

Virago_1000 2017.11.17. 12:41:30

@gabors: "itt milyen erkolcsrol van szo 
- ahol a no szava fele a ferfinak ?
- ahol penzel is meg lehet valtani a bunoket ?
- amely szerint a hitetleneket (ertsd nem mohamedan) le kell gyilkolni ??
- ahol CSAK a hivokkel szemben kell igazat mondani (al-taqiya) ? 
- azert a koran a hadditok es surak kozel sem az erkolcs netovabbja
- arrol a vallasrol beszelsz amit egy kozonseges sivatagi bandita talalt ki ?"

- igazat irsz csoda hogy atment az elomoderacion. Mar csak annyi kerdes maradt hogy miert kell beengednunk oket europaba?

Brix 2017.11.17. 13:15:47

@Nicole9333: A feleségem ,a DEOEC-en dolgozik mint diplomás ápoló, sok év tapasztalattal ennyi a nettója.. A 140 ezer nettó nagyon kevés....( Kenéziy korházban van még ilyen..
Mi anno megjártuk nyugatot... Van angol regisztráció is, és az USA-ban is éltünk két évet. Jó volt , szép volt, de elég volt..Akkor még tényeg óriási bérkülönbségek voltak , 2003-2005 táján..
Németország annyira nem is fizet jól. Ha egészségügy, akkor Norvégia, Usa, Svájc, vagy még az UK...
Az 1700 euró nem túl sok, de majd lehet feljebb lépni...
Persze, mindenkinek a saját élethelyzete szerint kell döntenie...Magyarországon vannak jobb- és rosszabb helyek is az egészségügyben...Viszont, minden évben emelés van: idén 12%-os, jövőre 8% és még ez folytatódni fog...Nyilván messze vagyunk még a nyugati bérektől, de ma már nem mindenkinek éri meg elmenni, szerintem

Telekolsz 2017.11.17. 14:22:00

@Brix: @Virago_1000: valószínűleg ezért mennek el az ápolók külföldre, túl sok a béremelés ;D

Az unokantestvérem is ápoló No-ban , amint munkahelyet váltana fizetésemelést kap csak ne menjen el. bőven 2k fölött van a keresete nem beszélve az eüs juttatásokról.

London2009 2017.11.17. 15:24:20

@Brix: ez nagyon gyakran tema itt. Szerintem sem eri meg anyagilag egy csomo embernek kint dolgoznia, de a motivaciok sem mindig ugyanazok.

ZOH 2017.11.17. 15:32:41

@IT Knight: "lassan tényleg elfogynak az indokok a kitántorgásra, bérekben utolérjük Európát, viszont itthon sokkal többet ér ugyanaz a pénz" -- na de nem is a penz miatt megy ki egy csomo ember, hanem peldaul mert gyereket is akar, akit aztan nem egy fideszsujtotta orszagban akar felnevelni, nemzeti jobbagykepzoben iskolaztatni, satobbi, akinek amugy mar a szuletese kapcsan az az elsoleges kerdes, hogy mennyit "illik" (kell) adni a doktor urnak

ZOH 2017.11.17. 15:32:43

ezt a sok suletlenseget, mint amit Nemetorszagrol idehanyt "Juli", ehh

gabors 2017.11.17. 15:43:05

@Dikusz: Igen jol ertelmezed az usa-ban eves brutto fizetest szokas emliteni (marmint azoknal ahol nem oraberes a dolog) ugyanis a netto-hoz a munkaltatonak semmi koze (hany gyerek, hazas, mi mast vonhat le meg azonkivul ha van haza stb stb)

es a 25,000 pedig egyszeri juttatas van mikor plusz egy havi bert

gabors 2017.11.17. 15:47:47

@Dikusz: "az ismerősöd Magyarországon végezte az egyetemet, vagy az USA-ban? " nem fogadjak el a magyar orvosi diplomat az usa-ban gyakorlatilag ujra kell csinalni legalabb a medical school reszet ... es gyakorlatilag mindenbol ujra vizsgazni stb ... nem konnyu az EU-s mozgas teljesen mas egy magyarorszagon vegzett orvos diplomajat (ha jol tudom) gyakorlatilag minden EU-s orszagban elismerik ..

MidlifeCrisis 2017.11.17. 16:01:32

Én 2014-ben vállaltam be a "határátkelést", Németország irányába. Ez idő alatt egy kis magáncégnél, és egy állami szervezetnél dolgoztam, München környékén. Hogy a magánéletemet rendbe tegyem, 3 hete újból Magyarországon vagyok, de szintén egy közepes méretű, türingiai székhelyű családi vállalkozás alkalmazásában.
Igaz, nyelvi akadályok nem lévén, mindig magamnak vakartam ki a gesztenyét, legyen szó magáról a munkahelyről, lakhatásról, bankszámláról, biztosításról, jogosítványról, vagy bármiről, de a posztban leírtakat sehol sem tapasztaltam. (Nyilván én is hallottam épp elég horrortörténetet, de ezek részese soha nem voltam, nem tudnék érdemben nyilatkozni ezekről - nem is akarok.)
Ha valaki komolyan gondolja, és veszi a fáradságot, hogy minden apró lépésnek utána menjen, nem fog pofára esni. Nyelvtudás nélkül nyilván nehezebb - de az egy bizonyos szinten egyszerűen kell, aki ilyesmibe vág bele, annak ezt tudomásul kell vennie.
A kezdés kutya kemény, és néha kissé túl bürokratikus, a kezdés effektív anyagi költségeiről nem is beszélve (nálam mindenestül azt hiszem, valahol 4000 EUR környékén állt meg a dolog). De közel négy év után nyugodtan mondhatom: százszor, ezerszer megérte.

gabors 2017.11.17. 16:03:53

@Virago_1000: " Mar csak annyi kerdes maradt hogy miert kell beengednunk oket europaba? "

azert hogy tanuljunk toluk ahogy Te magad irtad is : " Latod egy pelda amikor a nagykepu magyar iskolaba jarhatna a muszlimokhoz, erkolcsot becsuletet tanulni. " komolyan ??? mert nem latok semmi kaccsintos izet azert is kerdeztem meg hogy pontosan miilyen erkolcsokrol van szo ... megint csak trollkodtal ?

Amugy tolem kerdezel ilyet ? Nezd vissza hogy mar evekkel a migrans kaosz elott is ez volt a velemenyem es kaptam is erte itt is...

kék madár 2017.11.17. 16:05:24

@Dikusz: en se vitatkoztam veled, csak eszembe jutott :)

gabors 2017.11.17. 16:19:56

@Virago_1000: " Mar csak annyi kerdes maradt hogy miert kell beengednunk oket europaba? "

azert hogy tanuljunk toluk ahogy Te magad irtad is : " Latod egy pelda amikor a nagykepu magyar iskolaba jarhatna a muszlimokhoz, erkolcsot becsuletet tanulni. " komolyan ??? mert nem latok semmi kaccsintos izet azert is kerdeztem meg hogy pontosan miilyen erkolcsokrol van szo ... megint csak trollkodtal ?

Amugy tolem kerdezel ilyet ? Nezd vissza hogy mar evekkel a migrans kaosz elott is ez volt a velemenyem es kaptam is erte itt is...

London2009 2017.11.17. 16:22:11

@gabors: jajj mar. Itt ertetlenkedsz. Ez a mondat nekem szolt! Nekem, a nagykepu magyarnak, aki olyan erkolcsi es becsuletbeli posvanyban, fertoben elek, hogy nekem meg a muszlimok is csak peldat tudnak statualni! No hat errol van itt szo kerem! :D

gabors 2017.11.17. 16:36:51

@London2009: ez azt feltetelezne hogy van olyan hogy mohamedan "erkolcs" amibol barki is tanulhatna meg akar te is :-)

szerintem nem igen

London2009 2017.11.17. 16:47:54

@gabors: haha, whatever. Bolond lyukbol tudod mi fuj... : )

Shaktee 2017.11.17. 17:10:33

@gabors: miket tudsz te gabesz, ámulok s bámulok :PP

Arthamyr 2017.11.17. 18:44:18

@Brix: És ebből az jön ki, hogy az ápolók átlagosan Magyarországon 300k-t keresnek? Apósom/anyósom orvosként sem keresett annyit, több évtizedes tapasztalattal. Az ő volt munkahelyükön nagyon nem jellemző a 300k a diplomás ápolóknak sem.

zoldzeller 2017.11.17. 19:05:04

@Dikusz: amerikai es Los Angelesben tanult, rezidenskent kerult MInnesotaba es ott is marad ugy nez ki.

zoldzeller 2017.11.17. 19:06:48

@gabors: annyit tennek hozza, hogy az usa-ban van arra pelda, hogy orvosnak egeszen elkepeszto fizetest ajanlanak ha vallalja, hogy elmegy valahova a vilagvegere Alabama alsora, a pokol tornaca utcai korhazba dolgozni par evet.

Dikusz 2017.11.17. 19:57:00

@zoldzeller: köszi, így más, ha ott járt egyetemre. Azt tudtam, hogy ott nem ismerik el a magyarországi diplomát. Akkor viszont ezért nem mennek oda sokan tőlünk.
Csak azon csodálkoztam, hogy ha csak az alapot a 220e dollárt veszem, az az itteni szintén kezdő szakorvos fizetésének a hússzorosa, és itthon -annak ellenére, hogy jár (de nem jut) a caferéria- nem sok plusz juttatás (nem a túlóra, azt ki se fizetik a legtöbb esetben) van.

Buchhalter 2017.11.17. 20:11:19

@Dikusz: hát te is ontod itt a hülyeséget .Pechedre pár rokonom egészségügyben dolgozik.Egy kezdő rezidens kórházban bruttó 300-t kap + cafi és utazási költségtérítés. Fél év után ügyelhet ami havi szinten 100 bruttót jelent.igaz,ez még mindig kurva kevés ,főleg ha Budapesten él.Nálunk a cégnél szerviztechnikusokat alig találunk nettó 250-t.Hja kérem Pesten drága az élet.Majd rájönnek a munkaadóink .Ha meg nem így jártak.én se véletlenül váltogatok munkahelyet fél évente.Na jó most 9 hónap volt.Ahol többet ígérnek oda megyek.

Buchhalter 2017.11.17. 20:19:59

@Brix: te meg a másik véglet vagy aki ontja a hülyeséget! Anyósom ápolónő 2 műszakban és hétvégén is kórházban,de nettó 160-nál többet nem vitt haza.Szerintem vagy kamuzol a felséged fizetéséről ,vagy privát eüben dolgozhat ennyi pénzért.Ha annyira jó bér lenne a magyar eüben akkor miért van ordas nagy létszám hiány?Hja ezt mondta neked Orbán mufti,hogy ezt a mantrát nyomjad?Hiába emelnek a fizukon 8-12 %-ot ha a lakhatás közben lassan dupla ,tripla árra emelkedik okostojás.A mi Pesti cégünk rákfenéje is ez,hogy szerelő,raktáros már nem ájul el nettó 220-250 ezertől.Ennyiből szomorú,de csak tengődsz a fővárosban.

zoldzeller 2017.11.17. 20:22:24

@Dikusz:
Hirtelen ezt talaltam a temarol:

www.usmle-courses.eu/license-requirements.htm

En ket magyart ismerek akik itt teljes jogu orvosok es mindketto a Semmelweis-en vegzett (bar rezidensek mar itt voltak).

Szerintem europaiaknak nem feltetlenul eri meg ide jonni. Lehet, hogy Angliaban, Svedorszagban nem keres ennyit de kevesebb a macera (bar erdekessegkent az en regi nogyogyaszom sved volt).
Gondolom Indiabol eri meg igazan....

Dikusz 2017.11.17. 21:38:40

@Buchhalter: köszönöm a kedves válaszodat.
A hozzászólásomban, amire reagáltál, nem kijelentettem, hanem tippeltem a kezdő bruttó bért egy szakorvosnak. Nem a fél évvel későbbit, és nem is a pótlékokkal együtt, hanem csak az alapfizetést. Majd hozzá is tettem, hogy ha olvassa a kommentemet itthon praktizáló orvos, esetleg jelzi is, hogy nagyjából jól tippeltem-e. Megkaptam a választ, hogy nagyjából ennyi, nekem ez elég volt. Egy szóval nem írtam, hogy sokat keres.
Költségvetési szerveknél dolgoztam 30 évig, rendelőben, kórházban, más hivataloknál
Fiam most is, ilyen helyen dolgozik, nem az eü-ben, oktatási intézménynél. Ők például nem kapnak cafetériát, hiába jár, egyszerűen nem jut.
Utazási költségtérítést kaphat úgy, hogy gépkocsival jár, nem tudom a km/Ft most mennyi, ha távolsági busszal jár akkor kötelezően kell téríteni a bérlet 86%-át, a BKV-bérletet meg csak a cafetéria keretén belül kaphatja, ami el is viszi majdnem az egész keretet, ha egyáltalán kap cafetériát.

Egyet kérdeznék: miért lenne az az én pechem, hogy pár rokonod az egészségügyben dolgozik? Add át légyszíves tiszteletemet nekik, amiért ezt a nehéz hivatást választották. Több mint eleget voltam az utóbbi pár évben kórházban, amit kívülállóként megtapasztalni lehet, azt én meg is tapasztaltam.

Egy kérésem is lenne: megköszönném, ha valamit nem jól tudok, akkor azt elfogadható stílusban írod le, megértem úgy is. Én is azt teszem mással, és úgy gondolom, hogy el is várhatom mástól ugyanezt.

FutureFry 2017.11.17. 23:24:38

@tanato: @kék madár: @Dikusz: @zoldzeller:

Vannak akik szerint a bőséges amerikai orvosi fizetéseknek nem feltétlenül pozitív az összhatása (bár a költségek - pl. tandíj - tükrében azért érthető miért olyan magasak) [1]. Szóval lehet ez inkább a - nagyon drága , de végkimenetel szempontjából nem jobb [2] - amerikai egészségügy “tünete”.

————————————————————————————————

[1] “An economist argues that American doctors get paid too much—and offers some bold ideas on what to do about it.”
www.politico.com/agenda/story/2017/10/25/doctors-salaries-pay-disparities-000557

[2] “The Institute of Medicine found that poorer health in the U.S. was not simply the result of economic, social, or racial and ethnic disadvantages—even well-off, nonsmoking, nonobese Americans appear in worse health than their counterparts abroad.”
www.commonwealthfund.org/publications/issue-briefs/2015/oct/us-health-care-from-a-global-perspective

adg 2017.11.17. 23:54:37

@Dikusz: ne rodd fel neki, nem tehet rola. Jellembeli hianyossag, mindekinek ilyen alpari modon szol be, ha nem pont ugy latja a dolgokat.

2017.11.18. 01:55:43

@midnightcoder2:
hmm erdekes, hogy fejlesztok penzert mennek ki, de biztos mas helyzetben vannak az ismeroseid.

Mi a cegtol csak azokat tudjuk kihozni, akik vagy nem akarjak, hogy a gyerekuk olyan orszagban nojjen fel, vagy a kalandvagy hajtja oket. Nagyon sokan azert nem akarnak kijonni, mert az elso par evben jo esellyel rosszabbul elnenek, mint magyarorszagon, legalabbis nem jobban, es sokszor a role is rosszabb. Egy jobb fejleszto mo-n azert egy misit megkeres, plusz a feleseg is keres hozza valamit, abbol szepen meg lehet elni.

amikor ide (usa) kijonnek, legtobbszor az asszony nem fog tudni azonnal dolgozni, vagy csak valamit amiert nem sok penz jar. Ha van gyerek, olyan varosba kell koltozni, ahol jok a sulik, ez pedig irdatlan alberletkoltseggel jar. Ezen felul az ilyen tipusu cegeknek, aminel dolgozok, az az uzleti modellje, hogy kihoznak nagyon senior meg lead fejlesztoket, amitol a kliens szetcsuszik oromeben, de egyebkent sok fizetest nem ad, mert az az uzlet lenyege, hogy intezi a zoldkartyat. Van egy minimum, amit ki kell fizetni (ez olyan $80e/ev), ennel csak egy kicsit mennek feljebb legtobbszor. Mostanaban talan megadjak a 100-110-et, mert egyre nehezebb embert talalni, nekik meg meg ugyis megeri. Ezutan jo 3-4 evre a ceghez van kotve az ember, amig nem kapja meg a zoldkartyat (ez a ceg tipikusan L vizummal hoz ki, azzal nem lehet valtani)

Az eletszinvonal ezalatt kb mint magyarorszagon (legalabbis a mi esetunkben, mondjuk nagyobb hazban lakunk jobb kocsival meg gyakrabban nyaralunk, de az itteni programozoknak megjobban megy, emiatt ami van, az rosszabbnak tunik)

ha megvan a zoldkartya, ezek az emberek (tipikusan nagyon jo szakemberekrol van szo) el tudnak helyezkedni $140-$170 kozott, de a karrier iv altalaban laposabb a nyelvi hatrany miatt. Legalabb is en MO-n minden uj helyen eleg gyorsan feltornaztam magam kulcs pozicioba, itt meg csak szimplan okos gyerek vagyok, de nem sok szerepem van management teren a klienseknel, azt mindig anyanyelvuek csinaltak azokon a projekteken, amin eddig voltam.

Ekkor az eletszinvonal egyebkent mar jobb, mint magyarorszagon, ha ez ido alatt a feleseg is beilleszkedik es szerez valami normalis munkat, akkor meg sokkal sokkal jobb, jobb haz, evi 2-3 normalis nyaralas. De eddig at kell veszelni, es ezt ugy tunik sokan nem akarjak, meg a laposabb karrierivet sem, legalabbis en ezt tapasztalom.

en egyebkent az magyarorszag kilatasai miatt jottem, nem a penz miatt, de mostmar akkor sem mennek vissza, ha kinone a foldbol egy normalis part es megnyerne a valasztasokat - mi pont tul vagyunk a szivos eveken :)

zoldzeller 2017.11.18. 05:45:30

@LepesMez: ti merrr laktok ha megkerdezhetem? Lehet hogy mar irtad korabban...

zoldzeller 2017.11.18. 05:47:44

@LepesMez: ti merrr laktok ha megkerdezhetem? Lehet hogy mar irtad korabban...

Buchhalter 2017.11.18. 07:58:00

@Dikusz: rendben,elnézést a stílusért.Mentségem csak annyi,hogy az Indexen a B1 blogon ketten is elég bunkó módon válaszoltak nekem.A magyar eü-ről meg annyit,hogy nem véletlenül van lélegeztető gépen.Éppen annyi pénzt és fejlesztgetést nyomnak bele hogy ne omoljon össze.Van benne egy hátsó szándék ( öreg balosok tömege).szerintem 2020 körül lesz egy fordulat egész Európában ami itthon sem fog sokaknak tetszeni,vagy jól jönni.Például a rezsi csökkentés azért sülhet el akkor negatívan ,mert az ezen ágazatokban dolgozók bérét ,vagy pótolják adó bevételekből ,vagy muszáj lesz emelniük és máris meg van a rebellió oka sokak számára. A Budapesti vízművek és szemétszállítás is már egy éve komoly létszám hiánnyal küzd a gyenge bérezés miatt. A melósok átlag nettó 180-t kapnak.Ez nem versenyképes bér Pesten.Nem véletlen,hogy a pesti bevásárlóközpontokban és Tescócban már hangosbeszélőn próbálnak embereket toborozni.Itt még silányabb a bér. Ha nincs lakhatás szülőknél akkor ezekből a pénzekből még ketten is csak max egy lyukat bérelhetnek.Lakásvásárlásnál meg a bank hajt el: ennyiért nem ad hitelt.Ha meg agroból jár be az útiköltség dobja meg a büdzsét.

somlobodog 2017.11.18. 09:08:59

@Brix: ha ez olyan jó akkor minek a masodallas? Normális világban egy rendes szakmával nem kell masodallas...

tanato 2017.11.18. 11:02:51

@somlobodog: Magyarországon kell másodállás,8 órából csak nagyon kevesen tudnak létezni.AZ eü.-ben is vagy ott csak igazán.A fóorvostól a segédápolónőig és mentősig bezárva.Speciel ezért népszerűa mentős állás átlag két nap munka 3 nap szabad,ekkor viszont pihenés helyett orrba szájba fusiznak/van aki a szakmájában,festő lakatos szerelő stb,akinek nincs szakmája az meg pl.ügyeleti sofőrként betegszállítóként vagy éppen pszichiátriai osztályon beugrós segédápolóként./

tanato 2017.11.18. 11:06:20

@FutureFry: Köszi a linkeket,igen az USA más világ onnan már nem lehet tovább vándorolni a még magasabb jövedelemért.

2017.11.18. 19:27:04

@zoldzeller: New York vonzaskorzeteben, de szerencsere a mostani projektem nem New York ban van, igy egesz videki az eletunk. de New York kozelsege (kozel = 60-70 merfold) miatt eleg draga az ingatlan (es a berles) mi $2500-ert berlunk egy negyszobas hazat, es orultunk, hogy talaltunk ilyen olcson. nem volna egyebkent rossz haz, de ez egy jo varos, es 90% gyonyoru 500-600nm palotakban lakik, en meg magyarorszag utan meg mindig nem szoktam hozza, hogy a csoro 10% vagyok :)

zoldzeller 2017.11.18. 20:31:37

@LepesMez: :)) $2500 sf bol nezve nagyon kedvezo. itt a legtobb haz pici az amerikai hazakhoz kepest, a mi 3 haloszobank/2 furdonk mar a nagyobbak koze tartozik.

zoldzeller 2017.11.18. 20:53:27

@LepesMez: ott van az iroda, vagy otthonrok dolgozol?

2017.11.18. 21:57:29

@zoldzeller: Ja, az a kornyek meg szivobb. De eredetileg north Carolinaban lett volna projekt, ott $2000-ert nagyon szep nagy hazak voltak - a ceg meg ugyanannyi fizut adott. Azoknak is annyit ad, aki Californiaba mennek, pedig az megdragabb, haverom is 3000 at fizet egy tarsashazi lakasert, es meg csak nem is a top iskolak kozeleben, olyan 7-es sulik 10 skalan.
Nem dolgozhatok otthon, de kolykokkel nem is akarnek :)
Te magadtol kerestel ott valamit, vagy odatett a ceg,?

zoldzeller 2017.11.18. 22:18:45

@LepesMez: nem, a cegnek ahol dolgozom van sf irodaja. A ferjem itt tanult, vegzett es dolgozott a kezdetektok, en meg la-ban tanultam es dolgoztam. aztan mikor a fiuk elkezdtek a sulit mar nem mukodott hogy ket varos kozott ingazzunk:)

2017.11.18. 23:14:29

@zoldzeller: Ohh eleve ott kezdtetek a felnott eletet, milyen kiraly!

SL4WTE12 2018.10.16. 15:49:27

Ez a cikk egy kalap szar.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása