oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. június 11. 06:43,  Luxussal kibélelt aranykalitka 386 komment

2014. június 11. 06:43 Határátkelő

Luxussal kibélelt aranykalitka

Körülbelül egy hónapja volt jelent meg Zsófi írása Dél-Afrikából, melyben megírta, miként követte szerelmét oda, és milyennek is látja az országot (aki nem olvasta volna, ide kattintva pótolhatja). Akkor azt írta, hogy bár kívülről, turistaszemmel nézve csodás, Dél-Afrika nem feltétlenül az a hely, ahol a gyerekeit fel szeretné nevelni. A mai egy válaszposzt a több mint két évtizede ott élő Magditól, aki leírja, milyennek látja ő Dél-Afrikát.

Dél-Afrika, Johannesburg.jpg

„Huszonkét éve élünk itt ketten a férjemmel, két bőrönddel jöttünk ki. Először is azt kell elmondanom, hogy Európát Afrikával még csak össze sem lehet hasonlítani, nemhogy párhuzamokat vonni.

Más a kultúra, más az élet, mások az emberek. Minden országnak van jó és rossz oldala. Az a pár hónap, amit itt töltöttél, nem elég ahhoz, hogy ismerd is ezt az országot.

Aranykalitka?

Igen, de annyi különbséggel, hogy luxussal van kibélelve. Hogy autót kell használni mindenhová, ez itt természetes, úgy, mint az egész afrikai kontinensen, mert nemcsak itt, de egész Afrikában nincs tömegközlekedés.

Ha jól értem, még jól vagy, mert nem történt veled semmi. Nem raboltak ki, nem tartottak a fejedhez fegyvert, hogy elvigyék az autódat, stb. Ugyanezt mi is elmondhatjuk magunkról.

Az újságok sok mindenről írnak, ami meg is történik, de tudni és ismerni kell a helyeket, hogy hova ne menjen az ember. Hogy nem lehet az utcán sétálni? Ez igaz, de tudod, hogy miért?

A városok nem úgy vannak kialakítva, mint Európában, és akkora ez az ország, hogy autózol 150 km-t és még mindig Johannesburgban vagy. A tengerparti városokban sétálhatsz, jöhetsz-mehetsz, nem probléma.

A költségekről

20,000.00 Rand egy hónapra két főre? Mi egy normális környéken élünk egy 120 négyzetméteres házban (1000 nm-es telken), 90 négyzetméteres, három autós garázzsal, ennek a havi rezsije 1200-1500 Rand.

A házat bankon keresztül vettük, de már tíz éve ki lett fizetve. A lakásokat és a házakat nem 2 vagy 3 szobásnak nevezik, hanem 2 vagy 3 hálószobásnak, ami nagy különbség, mert ezen felül még van egy nappalid, dolgozószobád, meg hasonlók.

Nem tudom, mit értesz a „fapados” autó alatt, de mi a három Volvóra (az egyik négykerék meghajtású) 1500 Rand biztosítást fizetek. Benzinre elmegy körülbelül 2000 Rand. A kábeltévé, az internet természetes.

Ha mindennap húst hússal eszel (és most a marhabélszínről beszélek, mert csak ez megy itt), akkor sem kell rá 6000 Rand havonta. Itt még a szegény fekete sem iszik vizet, csak kólát, mert ahogyan a kertészem mondta, a víz csak mosásra és főzésre való.

Hangsúlyozom, ha van munkád, akkor nyugodtan, gondtalanul élhetsz és ezt az átlagember szemszögéből írom, olyanokéból, akik hétvégenként nem vesznek 2-3 karton (24 db / karton) sört, hogy „jól érezzék magukat”, mert akkor nyilvánvaló, hogy a 6000 Rand nem elég.

Elmentek és visszajöttek

Igen, a fehéreknek most nehezebb a helyzetük, de ha jó szakember vagy, megbecsülnek. Én is állami cégnél dolgozom már 15 éve és senki sem rúgott ki azért, mert fehér vagyok. A fizetésem pedig nettó 17 ezer Rand havonta.

Hogy korrupció van? Mondd már meg nekem, hol nincs? De kit érdekel, ha én jól élek?

Hol látsz te Magyarországon öttagú családot ebédelni, vagy vacsorázni hétvégéken? Ugyanazt a luxust élvezzük mi is, mint a külföldiek, mert megengedhetjük magunknak.

Sokan elmentek, de sokan vissza is jöttek. Beszéltél a már régóta itt élő olaszokkal, portugálokkal, hogy hazamennének-e? Tudod, mi a válasz? Inkább főbe lőné magát mindenki, mint hogy visszamenjen.

Az itteniekről

Senki nem beszél az itteni emberekről, pedig ez az, amiről beszélni kell. Teljesen más beállítottságúak, mint például Magyarországon vagy más európai országban.

Hogy mi a különbség? Nem sok, csak annyi, hogy barátságosak, és segítőkészek, legyen az fehér, fekete, színes vagy indiai. Egy pillanat alatt szóba lehet elegyedni bárkivel bármiről, és ha egy „autócsoda” parkol valahol, és az ember nézegeti, majd véletlenül jön a tulaj, nem mordul rá senkire, hogy mit akar ott… hanem félreáll és megvárja, amíg elmegyünk.

Nem mondja nekünk a boltban az eladó, ha nézegetünk egy árut, hogy „most megveszi, vagy mi lesz?” (mint történt az Magyarországon tavaly), hanem ha a fél üzletet odahozatjuk, és nem veszünk semmit, akkor is mosolyogva megköszöni, hogy ott voltunk.

Tavaly és idén is volt itt egy magyarországi rokonunk, aki éppen eleget olvasott Dél-Afrikáról. Több mint 4 ezer kilométert mentünk az egész országban, hogy valós képet kapjon mindenről. Napokig nem tudott magához térni, idén sírva fakadt a repülőtéren, amikor ment el, mert nem akart visszamenni. Nem mond ez valamit?

Ha a dél-afrikai párod afrikansz, akkor az életben nem fogja megszokni sem Magyarországot, sem Európát. Hova ment az összes afrikansz, aki elhagyta az országot? Ausztráliába és Új-Zélandra, mert ezek a helyek hasonlóak és illenek az ő életvitelükhöz.

Nem tudom, otthon honnan fogod előteremteni a heti braai-ra való marhabélszínt? Mert náluk a sör, a rögbi és a krikett a lényeg. Nem így van? Van itt egy mondás, mely szerint akinek egyszer megsütötte a dél-afrikai nap a fejét, az mindig visszavágyik majd a gyönyörű égszínkék és napos Afrikába.

Sokat köszönhetünk az országnak

Mi magyarnak születtünk, magyarnak valljuk magunkat és büszkék is vagyunk a magyarságunkra, de azért sokat köszönhetünk ennek az országnak, ami megadta a lehetőséget, hogy normális életszínvonalat teremtsünk magunknak, hangsúlyozom, hogy bérből és fizetésből. Valahogy kötelezettségemnek érzem, hogy ezt tudassam is.

Amikor tavaly Magyarországon jártunk, az utolsó napokban már alig vártuk, hogy „otthonról” végre HAZA jöhessünk. Gondolom, ezzel a mondattal elmondtam mindent.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Dél-Afrika

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr76293855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.11. 17:55:16

@Cascabel: ez érdekes, rákerestem
www.nbcnews.com/id/9045003/ns/technology_and_science-science/t/asians-north-americans-see-world-differently/#.U5h65HKSzng
nagyrészben nem genetikainak, hanem kulturálisnak tűnik a dolog, de ez mondjuk egy kisebb kísérlet volt csak.

tanato 2014.06.11. 17:58:30

@Chang Yai: Kár hogy Hinta barátnője csak egy alkalommal jelentkezett,Hinta meg nemigen nyilatkozik ez ügyben.

tanato 2014.06.11. 18:00:31

@zöldeketbeszélek: Igen vannak azért akik szembe mennek az árral,csak persze arányaiban nagyon kevesen.,sajnos.

2014.06.11. 18:08:33

@Chang Yai:
Ki is akartam egesziteni a hozzaszolasomat azzal, hogy az azsiaiak szeretik betartani a szabalyokat, nem akarnak kitunni, inkabb be akarnak olvadni, ha mar a kulsejukkel ugy is mint lathato etnikum elutnek az europaiaktol pl. Egy szoval, nem keresik a bajt (jon az ugy is magatol) Ez a vallasuknak, eletfilozofiajuknak is lehet a kovetkezmenye. Meg talan annak, hogy egyik nap meg kerekpart es vizibivalyt vezetett, masik nap meg mar gyors kocsit. Mert az autot nagyon szeretik, inkabb nem esznek, lemondanak sok mindenrol az elso autojukert, amit aztan nagy becsben tartanak, vigyaznak ra, nem ugy mint pl. en:)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.11. 18:10:18

OFF minap rabszolgamunkáról volt szó, a Guardian lapján ma jelent meg a thai halászhajókon rabszolgaként dolgozó burmai munkásokról ez a cikk.
www.theguardian.com/global-development/2014/jun/10/supermarket-prawns-thailand-produced-slave-labour
mondjuk ez is olyan, hogy "tudjuk, hogy van rabszolgamunka, de amíg nekünk jó, simán leszarjuk".
ugyanaz mint a korrupcióval.
jó kis strucc-játszmáink vannak.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.11. 18:11:26

@házelőtthinta: Nem kell. Ha az ember a parjaval el, es mindketten minimalberen vannak (pontositok, mielott valaki belekotne: minimal oraberen, 37.5 oras munkahettel szamolva) , akkor is tudnak Londonban lakast berelni, es ki tudnak jonni belole.
Minimalberbol meg egymagad szerintem a vilag eleg keves fovarosaban tudod megoldani az eleted.
Szoval nem kell 3-4-5 embernek egyutt lakni, persze ugy akar jobbak is lehetnek a koltsegek.

2014.06.11. 18:12:18

@Hari Seldon 2: Ez tokre jo, ha lesz ilyen, enisbeszallhatok...? Nem vagyok olyan torzsvendeg itt nagyon de neha szoktam irogatni meg olvasgatni is neha.... Csak az a baj, hogy most elegge bizonytalan vagyok, erre a vb-re nincsenek tuti tippjeim :D

@Chang Yai: Ez egy nagyon erdekes tema, marmint ez a foldrajzi percepcio a kulonbozo hatteru embereknel... errol nagyon jokat lehetne beszelgetni, bar ez a cikk elegge alapvetonek tunt legalabbis a leiras alapjan, vagyismarmint, hogy nem olyan ujdonsag, napersze en nem vagyok szakerto, csak erdekel a tema, es eppen errol olvasom a sokadik kedvenc konyvemet es erdekesnek tartottam a felvetest.... azt hiszem mar nem igazan tudom mit is akartam mondani csak hozza akartam szolni. :D

Igaz Barát 2014.06.11. 18:12:35

@Babette.: Na, most lelőtted a poént.

2014.06.11. 18:13:01

@tildy[UK]:
Igen, Kanada meger par napot, ha mar az ember a Niagaranal jar. En meg nem lattam, pedig vezettem el mellette, tobbszor is, raadasul idom is volt. Valahogy nem tudott erdekelni eddig. Minden embernek mas az erdeklodesi kore.

bpetya75 2014.06.11. 18:29:53

@Cascabel:

Az úgy más, ha annyira ritkán jön. Mi itt már előre fogjuk a fejünket télvíz idején, amikor a hírekben megjelenik a cím, "Felkészültünk a télre!". Aztán lejön az első nagy hó, és kiderül, hogy a télre igen (a síkosságmentesítés egész jól halad az utóbbi teleken), csak a hóra nem. Persze ez sokmindennel összefügghet. Rossz, keskeny utak, kevés a jó minőségű gép, hómarót én még nem is láttam életemben talán, sokan nyári gumival mennek neki a havas, jeges útnak is. Nálunk borítékolható, hogy a körforgó utáni emelkedőn 1-2 szargumis kamion elakad és lezárja az utat pár órára...

@Igaz Barát:

A Mediterráneumban se sűrűn eshet a hó, nem csoda ha meglepődnek rajta ;-)

Mit értesz azon, hogy "úgy közlekednek hóban, mint mások napsütésben." Olyan magabiztosan, vagy úgy, hogy nem veszik figyelembe a megváltozott körülményeket?

@Lobelt Ledfold Reloaded:

Akkor ezek a "körök" (ha jól sejtem, ott egy "k" lemaradt) átjárhatóbbak, mint az indiai kasztrendszer? Vagy az elképzelhetetlen, hogy egy "tányérpörgető" család sarja mérnöknek akarjon tanulni?

Igaz Barát 2014.06.11. 18:32:25

@bpetya75: Magabiztosan, nem pánikolnak, nagyon ritka, hogy valaki azért megy harminccal, mert van 1 cm hó az úton.

2014.06.11. 18:37:35

@tildy[UK]:

Mennyi egy nagyon szerény garzon Londonban? 900 font? Az több mint a kulibér, vagy nagyjából annyi....Bécs is drágább mint ahol én lakom, de azért nem 1100 eur egy kis garzon.

www.immoversum.com/wohnung-miete-wien-20-brigittenau/immobilie691630.html

tessék, hirtelen kerestem egyet, ebből látszik hogy 550 euró környékén már lehet lakást kapni. Szerintem olcsóbban is van, de most hirtelen ezt találtam. Na most, a 40 órás kulibér 1070 euró. A bérlet pedig nem rémálomszerű londoni szinteken mozog hanem valami 47 euró. Oké, spórolni nem sokat tud valószínűleg, de meg tud élni ha akar,egyedül. Londonban ilyet hogy csinálsz? Sehogy mert túl nagy, túl sok bevándorlóval. Persze erre lehet azt mondani hogy Bécs kevésbé világváros. Én értem hogy a vidéken hasonló arányok lehetnek mint mondjuk itt, de számomra London teljesen élhetetlen lenne az olvasottak alapján.

2014.06.11. 18:41:29

@bpetya75:
Meg egy plusz, amiert megbenul Vancouver par cm hotol: elegge "dimbes-dombos" egy varos, eleg, hogy csak egy kocsi vagy busz ne birjon felmenni az emelkedon, kesz a kaosz:)

Igaz Barát 2014.06.11. 18:48:04

@Cascabel: A kamion ott is ellenség, mint Európában?

2014.06.11. 18:56:26

@Igaz Barát:
Nem ellenseg, de nem is barat, megfernek a szemelykocsikkal. Sokszor huz el mellettem 120-al a kamion, van bennuk ero es sebesseg. Nagyobb emelkedoknel vannak savok a lassubb jarmuveknek. Nincs olyan, hogy hetvegen semi (kamion itteni neve) tilalom.

DieNanny CH 2014.06.11. 19:22:10

@Herr Géza:

Jujjuj, de szép!!!!!
A Gyurkáért egyszer visszamehetnél... (A képéért...)

2014.06.11. 19:43:21

@nyugtával dicsérd a navot:
Nem, Morsel meg itt van szerencsere, de o ilyenkor dolgozik, kesobb jon. Sajnos Cougarcat lemondott, kar erte. Kulonosen tegnap hianyoltam, lett volna szakmabeli is a hozzaszolok kozott gyam - es gyermekvedelmi dolgokban.
En is csak azert vagyok meg itt, mert nem dolgozom es egyik "szenvedelybetegsegem" ez a blog:) Ja, es szeretem osztani az eszt, ami konnyu, mert nincs sok es az sem az enyem:) Es szeretem hajtani a semmit, de azt nagyon:)
Pedig annyi mas, fontosabb dolgom lenne:) De ez van.

nyuszigonosz 2014.06.11. 20:05:00

Nos, elolvastam a mai posztot: jó.
Így ír az országról valaki, aki 22 éve ott él és szeret ott élni.
Emlékszem a nemrég megjelent szintén Dél-Afrika-i posztra, ahol valaki rövid ideje van ott, és nem akar ott élni, így inkább azt látja, mi az, ami miatt nem marad ott.
Mindkét posztoló a saját élete egy részét osztotta meg.
Az egyikük szereti azt az országot a másikuk meg nem. Ennyi.

A hozzászólásokat átpörgetve: látom a HInta meghintáztatott majdnem mindenkit. :-)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.11. 20:19:57

@házelőtthinta: 700-800 + rezsi.

Magyarorszagon a legolcsobb alberlet Budapesten kb 50+rezsi, ha egyedul berli az ember. Rezsivel siman viszi a minimalbert...

A vilag nagyvarosainak a tobbsegeben nyugi, nem tud minberbol egymaga berelni az ember.

Ezekszerint Becs kivetel.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.11. 20:22:43

@tildy[UK]: Ja nem,a nagyon szereny garzon ( az micsoda? Nem vagyok pesti, mi az a garzon? Studiolakas? Egy szobas lakas? Ket szobas lakas? Panellakas? ) az mar van 650+rezsiert is, igaz 5-os zona, de van.
Ami nekunk van, az nem szereny garzon, ellenben rezsivel egyutt kb 1000-1100-bol jon ki, mikor ket minimalbernyi nettot kerestem kettonkre , akkor is ki tudtuk fizetni.

DieNanny CH 2014.06.11. 20:34:57

@TilosazA (En/Mum):

Nem, nem ő. Valóban létezik, fent van fb-n. Még 262 ismerőse is van.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.11. 20:42:16

Na szóval...

kepkezelo.com/images/pbk8grrxa5672srsdm.jpg

Jó poszt volt. Tetszett. Indulatból volt megírva, arrogánsan protestposztnak.
Én is csináltam már ilyet.
A posztoló elégedett. Az elégedettség egy kellemes állapot.
Gratulálok neki.

Egyébként meg kedves eeetárs és eeeetársnők.
Kitört a Gyurcsány szindróma?
Mondok néhány mondatot ami lépten nyomon előbukkan még itt is.
"mit érdekel hogy magának épít stadiont ha nekem is jutna a megélhetésre"
vagy "Tőlem a Lázárjani olyan Ódival jár amilyennel akar csak nekem is jutna valami" vagy "kit érdekel mennyit lopnak ha engem is hagynak élni".
Akkor most ezt lefordítanám magyarra:

"Hogy korrupció van? Mondd már meg nekem, hol nincs? De kit érdekel, ha én jól élek?"

Jééé ki merte mondani. Ki merte mondani az össznépi összmagyar mentalitást.
Na akkor üssük vágjuk ahol érjük.
Hát volt pofája KIMONDANI.
Skandalum.
Én is mondok valamit.
A lőtéri kutyát nem érdekli mennyit lop Cameron ha én megélek a munkámból.
Önző vagyok? Mint állat.

Még néhány szó az aranykalitkáról.
Minden ember mozgásterét korlátok határolják.
Van ahol közbiztonsági korlátok mint Dél Afrikában.
A legtöbb embernél a lehetőségei szabnak korlátokat.
Én is egy kalitkában élek mert szeretnék elmenni Hawaira de a lehetőségeim nem engedik.
Akinek engedik az meg arról panaszkodik hogy csak évente kétszer teheti meg mikor ötször szeretné.
Mindenki kalitkában él ki nagyobban ki kisebben.

Kiég3tt 2014.06.11. 20:46:13

OFF:
Sziasztok,
egy kérdésem lenne az angliai tagoktól:
mire jó a credit card? Ha az ember kijön a fizetéséből, nincs szüksége hitelre... milyen hasznát veheti?
Kedvezmények? stb... Egyébként a Barclaysnál vagyok...

SzZoole 2014.06.11. 20:55:21

@Cascabel: montroyal-t kihagytad:)

Pdudas 2014.06.11. 20:56:05

@rezsöatya:
nalunk itt Szloveniaban is 17-18 Euro korul van a Pick teliszalami szeletelve...

b2b.tuscc.si/Spletna-trgovina/sveza-zivila/MESNI_IZDELKI/1007.1187923,1005.1205877/SALAMA_PICK_MIDI.31024.html

Ez mondjuk nagyker, de valoban igaz, hogy itt kint olcsobb mint Magyarorszagon.

Ez meg kisker:
trgovina.mercator.si/market/salama-ogrska-pick-midi-2617760

Es leakciozzak 14-re:
issuu.com/mercator/docs/katalog_mercator_sosedove_novice_12/3

TilosazA (UK) 2014.06.11. 21:03:13

@DieNanny [SZ,CH]: Uhh, ez a rosszabbik verzió. Ez azt jelenti, hogy több hozzájuk hasonló van. :( Valahol azért sajnálom őket.

Mrs. Clayton 2014.06.11. 21:04:41

@Kiég3tt: en ugy tudom a barclaysnak nincs olyan kartyaja ami penzvisszateritos, epited elvileg a credit historydat ha hasznalod, meg a credit erejeig lenullazhatod magad es az alap kartyara fizethetsz kb 40% kamatot:-)
de mittomen a santanders nyomatja feszt az 123 v mi nevu kartyat ha rarakod az osszes kozuzemi szladat meg egyebet akkor visszateritenek valamennyit

Imre apó 2014.06.11. 21:07:31

Jó estét mindenkinek :))))))))))))))))))

Bekukkantottam, sőt időm is van, hogy írjak (nehogy elfelejtsetek) :)))))))

A poszt???? nem írok rá semmit, lehet jó és lehet rossz.
Nekem kicsit a felső 10 ezer jut az eszembe róluk, oksa ez nem baj addig, ameddig az ember tudja, hogy honnan jött.
Az aranykalitka luxussal kibélelve, lehet jó, rossz és egyhangú is.
Ha a sírig tart akkor az szép, főleg, ha jól érzi magát ebben az állapotban az egyén magát.

Megérdemlitek ezt a jót, eleget tettetek érte azt gondolom. :))))

Imre apó 2014.06.11. 21:11:02

Tudom van helyesírási hibám láttam a szóismétlést:)))))

33621 2014.06.11. 21:12:36

@Cascabel: Gyere haza áztatni Demjénbe Szeptemberbe! Utána majd meglátod.

Világpolgár2012 2014.06.11. 21:17:19

@Zoole[uk]:
Szerintem ez egy bogus cég, de ha nem is, az biztos, hogy nem az Oakley. A honlap és a fizetési oldal sem kóser, én biztos nem rendelnék. Persze, remélem, hogy megkapod a napszemüvegeket :)

33621 2014.06.11. 21:32:53

@Igaz Barát: A Románok sem ijednek meg a hótól. 1985-ben a Dáciákkal úgy előztek meg Csucsánál a friss hóban hogy én csak álltam. Igaz én egy 1200-es Ladával voltam csak. Nem is kellett sok és már az árokba landoltam a Ladával a diagonál gumi és a jegesedés miatt. Érdekes módon annak idején egyből meg állt egy ARO és szó nélkül kihúzott az árokból és totál Románok voltak, és segítőkészek! Nekem még utána jött a Király-hágó de azt szerencsére legyőztem hiba nélkül.

Mrs. Clayton 2014.06.11. 21:35:52

@Világpolgár2012: es nem nullazak le a kartyajat :-) mondtam mar h eredeti Louis Vuitton taska elado 500.000 helyett most akcios 30.000 ert, es en kp-t is elfogadok
biztosan eredeti mert Romaban vettem egy negertol a LV bolt melletti sarkon 400.000 volt, de meggondoltam magamat, megsem tetszik a szine

SzZoole 2014.06.11. 22:00:31

@Világpolgár2012: dehogy rendeltem,kozben en is rajottem,hogy gagyit arulnak,felmentem az Oakley hivatalos homepage-re es osszehasonlitottam oket.

2014.06.11. 22:05:46

@Jess G: Szuper, kuldok neked egy csekket 300.000-rol, lecci a kulonbozetet - 270.000 - utald at a szamlamra meg postazd a taskat, koszike!

Lobelt Ledfold Reloaded 2014.06.11. 22:12:00

@bpetya75: Eléggé félreérted :-) Nincsenek kasztok, nincsenek származás alapú kiváltásgok (max ha párttitkár a papád; Lordi után szabadon Whose your Daddy?). Sehol a világon nincs annyi újgazdag, mint ott (semmiből, parasztból, bányászból lett milliomos). Kötelező iskolába járni (ez a para az egykepolitikával, a második, harmadik gyereket is kötelező skolába járatni de azt már nem fizeti az állam és brutál önköltsége van), ösztöndíjprogramok vannak, elméletben bárkiből lehet mérnök.

Mrs. Clayton 2014.06.11. 22:12:34

@Mirjam2: ok kuldom tudod mit mert ilyen hamar jelentkeztel ezert az egesz 300000at visszautalom, ha bejott a szmalamra, csak tudni akarom, h az eredeti LV taskam arra erdemes, kelloen gazdag szemelyhez fog kerulni, nem szeretnem ha vmi putris itt villogna vele, szoval eloszor te utalsz, mert en mar postaztam is neked a tatyot, en meg visszutalom, igy korrekt nem
egyebkent ma valaszthattam h mit akarok nyerni android tabletet, meg iPad akarmit vagy egy hamadikat, csak egy fontot kellett utalni a credit kartyamrol, ez jo deal volt nem? azt irtak ma en voltam a szerencses kivalasztott, meg sose nyertem semmit, erre ma, hat ezert vagyok rendes a taskaval, mert ma orulok es azt szeretnem h te is orulj :-)

2014.06.11. 22:13:05

@diggerdriver: 'Mindenki kalitkában él ki nagyobban ki kisebben.'

Teljesen igaz.

2014.06.11. 22:17:35

@Jess G: Ilyen komolytalan emberekkel nem uzletelek :(. Vissza a feladohoz a tatyo... Rajottem kulonben hogy tul kommersz lenne, mindenki L.V. tatyoval jarkal errefele a sivatagban. Inkabb visszaterek a gyokereimhez, tulipantos nemeztaskaval fogok villogni!

bpetya75 2014.06.11. 22:20:40

@Lobelt Ledfold Reloaded:

Aha. Akkor ez olyan, mint nálunk volt az átkosban. Gondolom az a része is meg van, hogy ha már vitte valamire, akkor megfigyelik, nem kezd-e nagyon újhullámoskodni.

2014.06.11. 22:22:49

@Lobelt Ledfold Reloaded: De most mar sokaknak engedelyezik a 2 gyereket, nem?

Lobelt Ledfold Reloaded 2014.06.11. 22:26:00

@bpetya75: Nem tudom ez lehetséges-e, becslések szerint már egy amerikányi (300.000.000) olyan van, aki vitte valamire... akinek nagyon jól megy és félti a vagyonát az tiplizik (sokszor éppen Amerikába), de ugye Kína egy brutális vadkapitalista gazdaság ahol valaki ügyes akkor dől a lé. Magától értetődik, hogy a gazdag és/vagy művelt szülők (nem feltétlen jár együtt a kettő) a saját társadalmi rétegből választanak párt a gyereknek... kár, hogy a fiatalok nagyon tudatosak és a felső rétegekben már nem élnek régi hagyományok, maguk szeretnek választani, csak éppen az igényeik talán még magassabbak mint az ősöknek. Valszeg sehol nincs annyi jómódú, harmincas, karrierista szingli csajszi, mint Kínában :) Én legalábbis nem unatkoztam...

Mrs. Clayton 2014.06.11. 22:27:33

@Mirjam2: mar keso ebay protection volt a vetelre, ennyi, a penzed az enyem a tatyot meg v megkapod vagy nem, szerencse dolga :-)

Lobelt Ledfold Reloaded 2014.06.11. 22:27:56

@Mirjam2: Valójában a farmereknek sokszor eddig is meg volt engedve (a kettő, nem a nyolc), illetve most már a városokban is ha két egyke alapít családot nekik engedélyezik az önreprodukciót a 2 kölökkel :)

Papagály (törölt) 2014.06.11. 22:39:23

köszönöm, érdekes volt a beszámoló, tetszett.
szerintem nagyon jó, hogy szubjektív. aki objektív adatokat akar, az olvasson statisztikai kiadványokat. :)
nem az a természetes, hogy mindannyian szubjektív beszámolót adunk? nyilván, aki szeret valahol lenni, az hajlamos eltekinteni a negatívumoktól. aki meg utál, az meg a neki nem tetsző dolgokat nagyítja fel.

puhacica 2014.06.11. 22:40:05

@Zoole[uk]: awwww, mindig ez a rohadt shipping tolja fel az arat!

puhacica 2014.06.11. 22:49:53

@Zoole[uk]: ja, most nezem, hogy ezek a szines szaru noi wayfarerek a ray-ban modelljei eredetileg. asszem.

SzZoole 2014.06.11. 22:52:51

@puhacica: ezek gagyik nem valodi Oakley egyik sem,ezeket nezd meg ezek valodiak:)
uk.oakley.com/store/sunglasses

Papagály (törölt) 2014.06.11. 23:08:05

@diggerdriver:
' "Hogy korrupció van? Mondd már meg nekem, hol nincs? De kit érdekel, ha én jól élek?"
Jééé ki merte mondani. Ki merte mondani az össznépi összmagyar mentalitást.'

én liberális értékeket vallok, de - finoman szólva - nem vagyok benne biztos, hogy a túlzott individualizálódás jó irányba visz.
sajnos a leírt mentalitás nem magyar jellegzetesség.
szerintem a jogos bizalomhiánytól rohamosan fog romlani (romlik) a közösség minden tagjának életminősége. egy gyanakvó világban, ahol mindenki önző és nem törődik a másikkal - nos, ebbe az irányba haladunk öles léptekkel.

ezért aztán sokszor gondolok arra, hogy a cigányok, akik havi 20 eFt-ból élnek, de példamutató összetartásban, jobban élnek, boldogabbak, mint a többszöröséből egyedül egy panelban vegetáló kisnyugdíjas, akire hétszám a kutya se nyitja az ajtót - de főleg nem a hajtással elfoglalt gyerekei. mondhatnék erősebbet is; a boldogságszintjükért szerintem bőven lenne ok irigyelni őket.
azt a nagyon keveset ami van nekik, megosztják egymással - és mi fontosabb ennél az életben, minthogy számíthatsz másokra?

ezért is vagyok erősen szkeptikus a cigányokat integrálni akaró erőfeszítésekkel kapcsolatban. nem a pokolba vezetné őket ez az út (jószándékkal kikövezve)?

most még van némi hátországa az átlagembernek átlaglondonban és átlagmagyaro.-n. egy szűk baráti kör. de szerintem ez is egyre szűkül. ahogy egyre szűkül az a kör, ahová tartozónak érezzük magunkat, akikkel valódi közösséget érzünk. akikért őszintén, szívből és örömmel teszünk. akiket MI-nek érzünk, az ŐK-kel szemben.

szerintem a kivándorlás maga is tünete ennek a jelenségnek, folyamatnak. sütjük a saját pecsenyénket, és persze meg is indokoljuk (ÉN is!): csak egy életünk van.
azért tudunk érzelmileg olyan - viszonylag - könnyen eljönni otthonról, mert már jóval kevesebbet jelent az otthon. (nem vitatva a kényszereket.) mert már nincs ezer szál, csak egy-két szál: szülők, egy-két barát, viszontlátásra... ennyi köt bennünket (jó esetben).

Herr Géza 2014.06.11. 23:15:57

@Pdudas: @Babette.: @bpetya75:@rezsöatya: Köszöntem a támogatást, barátunknak van még mit tanulnia közgazdasági téren is. @házelőtthinta: Örülök, hogy újfent hülyének nézel. Kilós árakról beszéltem!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.11. 23:20:08

@diggerdriver: "Ki merte mondani az össznépi összmagyar mentalitás" - Ami miatt tobbek kozt en is eljottem. Enge erdekel ha Cameron, vagy barki mas lop, az hogy nekem jo meg nem jelenti, hogy szo nelkul fogok egy ilyet nezni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.11. 23:42:40

@tildy[UK]:
Figyu, sok sikert a világmegváltáshoz...

M. Péter 2014.06.11. 23:42:53

@Zoole[uk]: Saját magamnak, meg olyannak, akit szeretek, nem vennék bizonytalan eredetű napszemüveget.

M. Péter 2014.06.12. 00:18:38

@Lobelt Ledfold Reloaded: Mi a "vitte valamire" definíciója?

2014.06.12. 00:30:22

@Papagály: Ezt ertem, es valahogy enis igy erzem.

Szerintem amugy onbecsapas, hogy "legalabb nekem jo" a korrupcioban. Egy darabig lehet, hogy igy van, de eleg egyszer rossz helyen rossz idoben lenni, es beledhajt valaki az autopalyan aki korrupcioval szerezte a jogsijat, vagy felrobbant peldaul egy terrorista mert megkente a repteren a biztonsagi oroket, vagy osszedol alattad a hid mert korrupcioval epult, vagy az orvosod valami szart ir fel neked valo gyogyszer helyett mert ot is megkentek, vagy szarik az igaszagszolgaltatas az ellopott kocsidra mert a bunozonek nalad is tobb penze van, vagy elveszi a rendor igazoltataskor a jogsid es csak boritekert kapod vissza, stb stb, lehetne folytatni a peldakat, ezek mind megtortentek a vilagban amugy, de amig nem velem, addig kinemszarjale, nemigaz? Persze ettol meg lehet csodalatos, es elheto egy iszonyu korrupt orszag is, hiszen az emberek alkalmazkodoak es ebben is lehet boldog eletet elni, de szinte biztos, hogy rovidebb ideig. :D

Ezt mar korabban akartam irni amugy, de aztan meggondoltam magam mert nincs sok ertelme ilyen blogokba irogatni, meg nem is vagyok itt olyan sokszor mint regebben, de aztan megis idehanytam ezt, ha nem baj, mert vegulis igy gondolom :D

Kiég3tt 2014.06.12. 00:33:33

@Jess G: Koszi. Mennyire fontos ez a credit history?
Elvileg a bankszámlán látható, h mennyire jó gazda vki. vagy rosszul közelítem meg a dolgot?

Papagály (törölt) 2014.06.12. 00:48:29

@M. Péter: a 300 milliós számból sejthető. :)
élet egy magyar kisnyugdíjas anyagi szintjén.
egyébként közel 2,5 millió dollármilliomos háztartartás van kínában, és egyes tartományaiban (sok tízmillió emberrel) a gdp a magyarhoz mérhető - sőt azóta valószínűleg már magasabb.
ja, és iszonyatos tempójú a gyarapodás - még kínához képest is:
tavaly 50%-kal(!) nőtt a kínai magánvagyonok összértéke. a bekalkulált meglepetések ellenére fog még meglepetéseket okozni kína...

M. Péter 2014.06.12. 00:53:29

@Kiég3tt: Máshonnan is kérhetsz hitelkártyát, de ha még csak kevés időt töltöttél az Egyesült Királyságban, akkor a saját bankodnál van a legjobb esélyed. Hitelkártya előnyei: ha a határidőig kifizeted, akkor ingyen használod a bank pénzét.
Ha 100 és 30000 font közötti árú áruért vagy szolgáltatásért hitelkártyával fizetsz, akkor kártyakibocsájtó is ugyanolyan felelősséggel tartozik neked, mint az eladó. Pl. rendelsz egy számítógépet az interneten, a számítógép megérkezik, csak hibás, az eladó meg eltűnik, akkor a banktól is követelheted a pénzedet. (A bank meg az eladótól, de az már nem a te gondod.)

Sütemény1975 2014.06.12. 01:22:02

@rezsöatya: köszi, nem ismertem, szétnézek rajta!

Sütemény1975 2014.06.12. 01:23:41

@Hari Seldon 2: én benne vagyok! holnap le is írom a tippjeimet. csak ezeket valakinek összegezni kéne, én ezt útközben sajnos nem tudom vállalni.

rezsöatya 2014.06.12. 01:38:57

@Pdudas: kosz, de Herr es Hinta evodeset szerettem volna lezarni. En ritkan eszem (ketevente tan), eleve husos sem vagyok.

@diggerdriver: nem az a hlba, , hogy kimondta! Elvegre szolasszabadsag van! De velemenyunk meg nekunk lehet, nemde?

montroyal ( CAN qc) 2014.06.12. 03:22:50

@nyugtával dicsérd a navot: itt vagyok olvasok de keso kommentalni amikor mindenki alszik ... szerencsere keso estig dolgozok megallas nelkul ... a jovo hetig ... akkor Vancouver Alaska ..

montroyal ( CAN qc) 2014.06.12. 03:28:45

ja a posthoz ... bejartam del-afrikat .. egyik legszebb utam volt ... es meghozza magyar utazasi irodaval super jo szervezessel ...

turistanak kituno ... nem laknek ott ..

2014.06.12. 06:10:37

@montroyal ( CAN qc):
Elnezest elore is, de te nem kanadai vagy hanem Québécois:)
(ezt nem tudtam kihagyni, bocs) :)

2014.06.12. 06:17:06

A Nyugaton nincs korrupcio kijelenteshez (ma olvastam):
" But Jean Yves Lortie says $15 million to $20 million in cash made its way in and out of his briefcase during his time as a political operative from the late 1950s to his last political campaign in 1993.
"[It was] cash, always cash," said the 80-year-old, detailing how he built a special compartment under his bed to handle the large bundles of bills. "
www.cbc.ca/news/politics/political-fixer-jean-yves-lortie-reveals-his-mulroney-era-dealings-1.2649981

2014.06.12. 06:19:48

@Papagály:
Kis naiv:) Nem tanultad meg meg, hogy itt ilyet nem szabad leirni?:)

FutureFry 2014.06.12. 06:26:02

Dél Afrika: Azért van onnan "agyelfújás". Elon Musk (a vasember) sem maradt ott... Meg Mark Shuttleworth sem ott él.

DieNanny CH 2014.06.12. 06:47:24

@Lobelt Ledfold Reloaded:

Én csak azt nem értem, ha 40 éve van az egykepolitika, akkor hogyhogy megduplázódott a számuk???
(Gondolom, a vezetők sem értik, azért adtak engedményeket.)
Na, ezt magyarázza meg valaki!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.12. 06:58:30

@rezsöatya:
Ne felejts el szólni hogy este mutassam meg mit csinálj a véleményeddel:))))))))))

2014.06.12. 07:05:36

Off:
A vancouveri idojaras elorejelzest nezve talaltam az alabbi videokat egy hiuz es egy macska baratsagarol, amit ugy ereztem, meg kell osztanom a T. Nagyerdemuvel:
www.theweathernetwork.com/news/articles/lynx-forms-friendship-with-homeless-cat/29343/
( meg egy erzektelen, hideg szivu ven csavargo is el tud erzekenyulni, amikor ilyet lat) :)))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.12. 07:21:50

@Papagály:
Nagyon mely gondolatok... en ehhez tul sekelyes vagyok es tenyleg csak egysxer elek ;)

SzZoole 2014.06.12. 07:39:37

@M. Péter: nyugi Peti nem vettem,lattam,hogy gagyi.

puhacica 2014.06.12. 07:51:09

@Zoole[uk]: igen, kozben rajottem. en egy ilyennel leptem meg magam:
www.eyebestbuy.com/uploadpic/frame/1000317_RAY-BAN_RB%203386_1.jpg
miota megmutottek a szemem es tudok napszemuveget hordani, kicsit belebuzultam ezekbe a cuccokba. ezert is orultem meg elso blikkre a linkednek. :)

2014.06.12. 09:44:17

@Kiég3tt: Credit history nagyon fontos foleg ha lakaskolcsonre jelentkezel. Nem nagyon erdekli oket a bankszamlad (kiveve persze hogy mennyi depozitod meg jovedelmed van), azt kell bizonyitanod hogy mennyire vagy abban jo hogy rendszeresen visszafizetsz egy osszeget reszletekben, erre nagyon jo a creditkartya, vagy elozoleg felvett es visszafizetett kolcson stb.

2014.06.12. 09:52:24

@Papagály: Ne haragudj de ledobbent hogy meg mindig hisz valaki ezekben a romantika koraban kialakult elmeletekben, hogy a szegenyek boldogok mert osszetartanak stb., meg dalolnak meg tancolnak meg szeretik egymast. Minel szegenyebb es kiszolgaltatottabb valaki, annal inkabb ra van szorulva a korulotte levo emberekre, ez nem azt jelenti hogy az illeto valojaban 'szereti' oket vagy boldog ebben a helyzetben. Szerinted tenyleg 'boldogok' a ciganyok akik uzsorakolcsonbol elnek, sokszor arra kenyszerulnek hogy Nyugat-Europaban prostitualtkent dolgozzanak es kuldjek haza a penzt a gyerekeknek, stb.? Jobb is ha nem valtozik a helyzetuk, mert annyira boldogok ebben az allapotban, a havi 20 ezer forintbol? Ha neked kene igy elned kb. egy hetig, nagyon hamar megvaltozna a velemenyed.

Hari Seldon 2 2014.06.12. 10:26:14

@Sütemény1975: Én is csak tippel(get)nék.
Mert mostanában nem nagyon követtem a foci-t.
De a VB azért más szint (kivéve a Korea-Japán VB-t, ahol a bíráskodás és a meccsek is kritikán aluliak voltak).

Aye aye 2014.06.12. 10:34:22

@Hari Seldon 2:
Egyelőre csak azt szégyellem, hogy alig teszek valamit ellene. Ha kimennénk, még ennyit sem tennénk, pedig muszáj.

Hari Seldon 2 2014.06.12. 10:43:58

@Aye aye:
Mi akarsz tenni? Nagyon idealista vagy.
Mi itt nem görcsölünk. Nem vagyok hajlandó magyar híreket olvasni. (így is eljut a dolgok egy része hozzánk)
Szavazni meg természetesen visszamentünk. (nehogy már elérje célját, azén esetemben)

Ginix 2014.06.12. 10:57:28

@Mirjam2: van abban valami, amit mond. tanítottam cigány srácokat és amikor náluk jártam (miután már nem tanítottam őket, akkor is), mindig meglepett 2 dolog: (néhányuknál, h) hogy lehet ilyen körülmények között élni (nem hasonlítható az indiai nyomorhoz, de függöny volt wc ajtó helyett, meg 2 db emeletes ágy egy icipici szobában az családnak) ill. hogy lehet ilyen jókedvűnek lenni folyton. plusz a kezdeti 3-4 otthonlevőből mindig lett vagy 10-15, mire odajutottam, h most már hazamegyek. szerintem (még ha külső kényszer miatt is), de sokkal szociálisabbak, mint a jobbmódúak. ha nem telik videojátékokra, akkor egymással fognak játszani, sztem vmi ilyesmire gondolhatott Papagály. természetesen sajnos az is létezik, amiről te beszélsz.

Kiég3tt 2014.06.12. 11:28:54

koszonom a valaszokat a Credit carddal kapcsolatban

Kyria 2014.06.12. 13:00:14

Azon gondolkodtam, hogy milyen különös: a 22 év a tolerancia fogalmának megismerésére és a mások véleményének tiszteletben tartására nem volt elég.

2014.06.12. 14:07:44

@Mirjam2: Nekem ebbol nem az jott le, hogy ilyen romantikus elmelete van, hogy a szegenyek boldogok stb, hanem, csak eszrevetel, hogy a tulzott individualizmus nem vezet sok jora, lasd korrupcio leszarasa. A ciganyok lehet, hogy szerencsetlen pelda volt, de amugy az ovek osszetartasanak sem csak a szegenyseg az oka hanem kulturalis is, a lenyeg, szerintem azt akarta mondani "a kolto", hogy az nem jo, ha az ember teljesen elfelejt kozossegkent viselkedni. Ezzel pedig egyet lehet erteni, ugy gondoltam, de ha nem igy gondolta majd megmondja :D

Egyebkent ertem, hogy mire gondolsz, es igazad van, engem is visszataszit amikor a nyugati joletben elok romantikusnak tartjak a nyomort.... ez szerintem is szornyuseges onaltatas. (Viszont tenyleg volt mar olyan is a vilagban, amikor a joszandeku varostervezok a lakok megkerdezese nelkul eltakaritottak a nyomornegyedeket, es egyenre szabottan tagasabb, de kozossegi teret nem biztosito "settled" hazakba koltoztetik oket, majd csodalkoznak, hogy nem tudnak integralodni, es kezdodik elorol az egesz. Na mindegy ez nem ide tartozik vegulis, bocsanat :D)

A lenyeg, hogy az nem vezet hosszu tavon semmi jora, hogy leszarom a korrupciot amig nekem jo, lehet, hogy az ilyen szavak, hogy "tarsadalom" meg "felelossegvallalas" ures maszlag, de ha velem tortenik es en se szamithatok senkire, akkor maris erzem a sajat boromon, szoval szerintem ez volt a lenyeg abban amire reagaltal (meg en is), de mondom, majd kijavit a szerzo, ha nem igy van :D

(Persze a tulzott osszetartas se biztos, hogy segit a korrupcios helyzeten, peldaul Olaszorszagban is a csalad az elso, meg a baratok, cserebe senki mas nem jut munkahoz :D Ahh, denehezez... :D)

Mrs. Clayton 2014.06.12. 15:51:06

@Kiég3tt: ha barmelyik szolgaltatoval szerzodsz ok lekerik, h nem tartozol-e funek fanak es mondjuk nem szereted megadni a tartozasod, vagy akkor is jo ha barmit akarsz venni kesobb hitelre, lakast, laptopot akarmit, de az ingatlanugynokseges ha alberletet keresel is betekintenek mielott szerzodnek veled
mondjuk szerintem egyaltalan nem fontos, lehet hogy lakasvasarlasnal ha kersz 180k hitelt akor mar az lesz, ebben meg nincs tapasztalatom, en a szamlaimat fizetem arrol, majd honap vegen meg rateszem a szamlamrol, szoval igy kamatot nem fizetek
egyebkent sokszor van olyan akciojuk h bizonyos %ert atrakhatod a hitelkereted osszeget a rendes szamladra es csak egy ev mulva kell az egeszet visszafizetned es addig kamatmentesen van nalad a penz
de mint mondtam vannak olyan hitelkartyak amelyek visszateritenek a kolteseid aranyaban
a moneysuermarketen, meg a confusedon ossze tudod hasonlitani oket
tapasztalatom szerint elsore a legrosszabb kamatozasu kartyat adjak, aztan idovel kerhetsz egyre jobb kartyakat, de ez is a credithistoryd fuggvenye

Papagály (törölt) 2014.06.12. 20:02:23

@Kövérmadár [swe]:
"Nem vagyok empatikus, viszont robot sem. "

a napokban már bevallottad, hogy nincs lelked. ha így folytatod, meg fogsz bukni a turing-teszten. ;)

Papagály (törölt) 2014.06.12. 20:06:36

@Cascabel:
"Nem tanultad meg meg, hogy itt ilyet nem szabad leirni?:) "

úgy tűnik, nem tanulok. :)
na de minek ugatnék, ha nem mondhatom, amit gondolok? azt meghagyom másnak. :)

"Felnőttem már. Szaporodik fogamban
az idegen anyag,
mint szivemben a halál. De jogom van
és lélek vagy agyag
még nem vagyok s nem oly becses az irhám,
hogy érett fővel szótlanul kibirnám,
ha nem vagyok szabad!"

Papagály (törölt) 2014.06.12. 21:08:12

@Ginix: @mojyo: @Mirjam2:
örülök, hogy nem vagyok egyedül azzal a véleményemmel, hogy a romák más értékkészlettel, kulturálisan más preferenciákkal bírnak, mint a nem romák.

' "For us, a second cousin is just like a real brother or sister. We meet and talk the same way. The relation is not at all distant, in fact, they are quite close. Family is much more organic, we’re one.” (male Roma special college student)'
www.academia.edu/6983320/The_Hungarian_Gypsy_Minority_from_the_Viewpoint_of_Value_Sociology

azt állítom, hogy a társadalmi beágyazottság, a sűrű és mély kapcsolatok egyértelműen javítják az életminőséget. számos tanulmány szól erről, pl. asszem izraelről vagy palesztináról olvastam, hogy a szülők a játszótéren magától értetődően felügyelnek az összes gyerekre. olyan szinten, hogy az anyuka akár nyugodtan el is mehet, mert teljes biztonságban van a gyereke. egyértelmű, hogy a társadalmi aktorok közötti kapcsolatok, a bizalom szintje meghatározók a jólét szempontjából. az ilyen társadalmi tőke ráadásul pénzbe se kerül. (és ha nincs, csak nagyon magas költséggel vásárolható meg.)
ez a tőke fogy manapság rohamosan és ez szerintem sokkal komolyabb csapás az életminőségünkre, mint a gdp stagnálása. és jóval nehezebb lesz helyreállítani.

s ez az a tőke, amiből a magyar romáknak sokkal több van, mint a nemroma magyaro.-i polgároknak.

Muscari 2014.06.13. 06:07:50

@Papagály: gyerekek, Jo volt olvasni ezeket a gondolatokat. Koszi erte.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.13. 11:15:04

@Papagály:
Munkabol meg kevesebb van nekik, na bumm...

Tudod mi a legnagyobb bajom ezzel a kozossegesdivel? Hogy nem tudsz benne egyedul lenni. Valaki mindig ott van, valaki mindig ker valamit. Megszunik az egyen.

En ugy lettem nevelve, szocializalva, hogy mindent magam csinalok. Nem kerek senkit semmire, csak akkor, ha keptelen vagyok az egyedul valo megoldasra.

Van a csaladban ilyen kozossegi lelek es egy ido utan halalosan idegesit, hogy zaklat. Segitek 1*, 2*, n*. De cserebe nem segitseget varok, hanem azt, hogy egyetlen hetre hagyjon beken. Ne zaklasson, kerjen, beszeljen. Magam lehessek.

Szerintem jo iranyba halad a vilag ;)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.13. 11:16:44

@Papagály:
Abban az ertelem, amiben a tobbseg gondolja, tenyleg nincs. :)

Sexual Harassment Panda 2014.06.14. 13:32:11

@LyukasBogrács: lehetetlen!
Csak Afrikàban esznek az emberek!

Papagály (törölt) 2014.06.14. 17:02:23

@Th's child:
"Mennyi most testzsír%-od? (ugh, de nőies ilyeneket kérdezni, p.csába már:) "

hát ha egyszer metroszexuálisak vagyunk, hiúbbak a nőknél, akkor csak bátran, nincs ebben semmi rossz. :)
gondolom, aki ad magára, szőrtelenítésre meg manikűrre is rendszeresen jár. miért, a színtelen körömlakk csak nem női előjog?

Papagály (törölt) 2014.06.14. 17:15:24

@Cascabel:
"ki tud hiresebb azsiai autoversenyzorol? En nem, de mas etnikairol sem nagyon tudok:) "

ebből én legfeljebb az európai / fehér alsóbbrendűségre következtetnék. :)

Papagály (törölt) 2014.06.14. 17:27:33

@Cascabel:
Niagara Falls! Hordes of us! Husbands! Wives! Flowers! Chocolates!
All streaming into cozy hotels
All going to do the same thing tonight
The indifferent clerk he knowing what was going to happen
The lobby zombies they knowing what
The whistling elevator man he knowing
Everybody knowing! I'd almost be inclined not to do anything!
Stay up all night! Stare that hotel clerk in the eye!
Screaming: I deny honeymoon! I deny honeymoon!
running rampant into those almost climactic suites
yelling Radio belly! Cat shovel!
O I'd live in Niagara forever! in a dark cave beneath the Falls
I'd sit there the Mad Honeymooner
devising ways to break marriages, a scourge of bigamy
a saint of divorce-

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása