oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. november 22. 06:30,  Hogyan nevezzelek? 235 komment

2017. november 22. 06:30 Határátkelő

Hogyan nevezzelek?

Keresztnevet találni leendő gyermekünknek alaphangon sem egyszerű dolog, és ezt az alaphelyzetet bonyolítja tovább, ha külföldön élünk, nem is beszélve arról, ha nem magyar a párunk. Milyen nevet adjunk külföldön születő gyermekünknek, illetve mi a helyzet akkor, ha annyira tipikusan magyar neve van, ami más országokban nehezen kiejthető? Beszélgessünk ma erről!

Miért szereted azt a várost / országot, ahol élsz? Szedj össze 10 okot, és írd meg te is a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

gyerek_baba_szulo_foto_pixabay_com_smpratt90.jpg

Mostanában úgy alakult, hogy több közelebbi s távolabbi ismerősömnél is aktuális lett a „hogyan nevezzelek?” kérdés, ezért gondoltam arra, felvetem témának a névadást, annál is inkább, mert minél többet töpreng rajta az ember, a dolog annál érdekesebb. 

A vezetéknév kérdése 

Már csak azért is, mert a témának hosszú történelme van és az is nagyon érdekes, ez miként változott az évtizedek folyamán. Ma például szerintem már csak kevés emberben merül fel komolyabban, hogy egy új országba érve megváltoztassa a vezetéknevét, még akkor sem, ha hosszú távra tervez. 

Pedig ez mondjuk száz éve abszolút bevett szokás volt a bevándorlók (vagy legalább később a gyermekeik) körében. Ott volt például egy bizonyos Charles Steinweg, aki német hangszerkészítőként érkezett az Egyesült Államokba és változtatta a nevét Steinway-re (nem utolsósorban azért is, mert akkoriban az angol hangszereket jobbnak tartották). 

Mára az ilyen típusú vezetéknév-váltásokból nem sok maradt, aminek egyik ékes példája lehet a svájci mérnök Emil Erich Zellweger, és a számi származású norvég nővér, Kjellfried Irene Andreassen gyermeke, bizonyos Renée Zellweger, akit 100 éve biztosan másképp hívtak volna.

Mára ez a jelenség szinte teljesen eltűnt a nyugati kultúrkörben, a New York Times pár éve megvizsgálta a New York-i névváltoztatási kérelmeket, és több mint 500 beadvány átnyálazása után összesen 6 olyat talált, ami nyilvánvalóan az eredeti családnév (jellemzően latin-amerikai vagy ázsiai) vezetéknév angolosítását célozta. 

A nyilvánvalóan külföldi vezetéknév váltások döntő többségénél házasság miatt adták be a változtatási kérelmet. A szociológusok szerint ennek az az oka, hogy az Egyesült Államok mára annyira multikulturális ország lett, hogy a névváltoztatásnak egyszerűen nincs akkora jelentősége és hatása. 

A keresztnév 

Ennél sokkal érdekesebb a keresztnév kérdése, hiszen egyrészt a vezetéknevétől azért nem szívesen válik meg az ember, meg macerás is, hiszen kérvényeket kell benyújtani, foglalkozni kell vele. A gyereknek viszont így is, úgy is nevet kell adni. 

Csak milyet? 

Több különböző stratégia létezhet, és mielőtt döntünk, ezeket érdemes nagyon alaposan megfontolni, hiszen komoly hatással lehetnek a gyermek életére. Egy egyszerű, könnyen kiejthető név aligha okoz majd bármilyen fejtörést neki, ám egy külföldön nehezebben kiejthető keresztnévvel alaposan meg tudjuk szívatni (most hirtelen a Szabolcs jutott eszembe, nem tudom, miért). 

Alapvetően szerintem legalább 3-4 féle stratégia lehet: 

- olyan nevet választ az ember, ami a legtöbb országban elterjedt és könnyen kiejthető (pl. a Péter, Anna vagy a Mária)

- olyat keres, ami nagyjából minden országban ismert, esetleg az írásmódja különbözik (legyen mondjuk ez a Zsófia) 

- a saját gyökereire, hazájára emlékeztető nevet ad a gyereknek, aztán lesz, ami lesz (a már említett Szabolcs tipikusan ilyen) 

- két különböző keresztnevet ad a gyereknek, egyet-egyet a két ország hagyományai szerint (erre konkrét példát is tudok mondani, hallottam olyanról, aki a Dezső Winston nevet adta gyermekének, ami elsőre kicsit talán furcsa választás, mindamellett vegyespáros házasságról van szó) 

Szóval keresztnevet választani határátkelőként nem is olyan könnyű, hiszen sokkal több dolgot kell figyelembe venni, mint ha valaki Magyarországon ad nevet gyermekének. 

De hogy ne csak a magam elméleteit sorjázzam, felidézném a Norvégiában élő Claire egyik posztját, amiben hasonló témát feszeget. Ebben ő a skandináv országban élő lengyelek példáját hozza fel, ahol a hagyományos lengyel nevet viselő szülők (mondjuk Przemyslaw és Agnieszka) már olyan nevet választanak gyermekeiknek, amivel azok Nyugat-Európában könnyebben boldogulnak (pl. Martin, Anna, Arthur). 

A névválasztás persze kulturális és sokszor vallási kérdés is, ugyanakkor érdekes fényben világítja meg mindkét oldal részéről az integráció kérdését. Egyrészt a befogadó ország is megszokja a számára furcsa hangzású neveket (nem hiszem, hogy lenne londoni iskola, ahol különösebben meglepődnének egy-egy külföldi keresztnéven), ám Claire egy érdekesebb példát is felhoz. 

A Norvégiában élő muszlimok között ugyanis rendkívül elterjedt a Mohammed keresztnév (és ennek különféle változatai), olyannyira hogy gyakran családon belül is viselheti több gyerek egyszerre – a helyzetet aztán egy második keresztnévvel oldják fel. 

Így viszont az iskolában is meg kellett szokni a tanároknak, hogy adott esetben egy osztályban akár több Mohammed is lehet. 

A munkavállalás kérdése 

Van a névadásnak még egy érdekes aspektusa, ez pedig a munkavállalási esélyeké. Megint csak Norvégiát lehet felhozni példaként, ahol a Skandinávián kívüli bevándorlás történelmi léptékkel mérve még mindig egy viszonylag új jelenség. 

„A felnőtt bevándorlók körében itt meglehetősen közismert, hogy még egy állásinterjúig is nehéz lehet eljutni külföldi hangzású névvel, amikor az ember skandinávokkal versenyez. 

Az a közvélekedés, hogy már az első körben kiszórnak a HR-sek, ha furcsa, nem skandináv hangzású a neved. Én annyit azért hozzátennék ehhez, hogy szerintem nem csak a különös név, hanem a norvégiai munkatapasztalat hiánya is hozzájárulhat ehhez. 

Az általam ismert kivételeket azok a nők jelentik, akik egy norvég partner vagy férj kedvéért költöztek ide. Ők sokkal nagyobb sikerről számolnak be, sokkal inkább jelen vannak a munkaerőpiacon, ha a házasságot követően felveszik a férjük nevét. 

Ez egyértelműen azt jelzi a munkaközvetítők vagy a cégek felé, hogy valamennyire már ismerik az itteni kultúrát. Esetleg visszavezethető ahhoz a norvég alapálláshoz is, amely abból indul ki, hogy a norvégok tudják, mit csinálnak, szóval ha egy norvég elvett egy külföldit, akkor az biztosan rendben van. Ez az alapállás aligha más Írországban, Svédországban vagy más helyeken” – írta Claire. 

A keresztnév választása tehát rendkívül árulkodó, nem csak azzal kapcsolatban, milyen jövőt szánnak a szülők a gyermeküknek, de arról is, ők maguk hogyan gondolkodnak a család sorsáról, hol látják önmagukat hosszú távon letelepedni. 

Persze a második generáció dolga már mindig könnyebb, hiszen az adott kultúrában nő fel, ott sajátítja el a társadalom elvárásait, neki az lesz a természetes – névtől függetlenül. 

A kérdés tehát az, hogy ti milyen nevet adnátok gyermeketeknek, vagy hogyan döntöttetek hasonló helyzetben, szerintetek melyik a követendő stratégia?

HÍRMONDÓ 

Végleg itt a karácsonyi szezon 

Ha már forraltbor eladót keresnek (nyilván elsősorban karácsonyi vásárokba) Németországba, akkor letagadni sem lehetne, hogy itt az ünnepi szezon. Persze nem is akarjuk letagadni, pláne, hogy francia sítelepülésre is találtunk ajánlatot. 

Nem fog megállni az elvándorlás 

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara egyik belső, munkaerőhiányról szóló tanulmánya szerint a munkabérek növekedése sem állítja majd meg az elvándorlást, ráadásul éppen a legjobban képzettek mennek külföldre. 

Nem lassul az orvosok kivándorlása 

A Magyarországról kivándorló orvosok száma jelen állás szerint stagnál, de így is szép számmal hagyják el az országot, évente csaknem ezren - egyedül a fogorvosok elvándorlásában tapasztalható csökkenés. 

London majd mond valamit, de még titkolózik 

A brit pénzügyminiszter szerint London még a decemberi EU-csúcs előtt beterjeszti javaslatait Brüsszelnek az Európai Unióval szembeni brit pénzügyi kötelezettségek rendezésére. Csak éppen azt nem mondta meg, mi lesz az. 

(Fotó: pixabay.com/smpratt90)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: névadás

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr113345313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hari Seldon 2 2017.11.22. 07:34:33

Nálunk egyértelmű volt, hogy a lányoknak olyan nevet adjunk ami külföldön is használt vagy ismert. Sőt, ugye Franciaországban a Marianna (igaz, itt "e" -vel írják a végét) és a Johanna különlegesen kitüntetett női név. A Melinda is teljesen ismert, az osztályban szintén van egy Mélinda, így a lànyunk úgy értelmezi, hogy itthon "é"-vel kell írni a nevét, Magyarországon meg "e"-vel...

puhacica 2017.11.22. 07:40:36

senkit sem szeretnek megbantani, de hogy lehet egy pici babanak azt a nevet adni, hogy DEZSŐ???

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.22. 08:16:13

@libslobsi fuszal: azért vannak olyan babák, akikre ránézel, s igen, pont passzol rá a Dezső. Vagy Gyula ;-) Lehet, hogy családi okból lett a kicsi Dezső, mondjuk a kedvenc nagypapát hívták úgy, ki tudja...

Golf2 2017.11.22. 08:19:36

Dávid,Mohamed,Jumurdzsák kizárva. Erik,Andrea jöhet.

bpetya75 2017.11.22. 08:26:07

@libslobsi fuszal:

Én az ismeretlen kutyákat szoktam Dezsőnek hívni ;-)

Csodabogár 2017.11.22. 08:31:25

@libslobsi fuszal: Mi baj van a Dezsővel? Attól függetlenűl, hogy apám is Dezső volt, van még vagy 3 ismerősöm aki szintén Dezső. Természetesen akkoriban még nem volt elképzelés a külföldre költözésről,

adg 2017.11.22. 08:47:57

@libslobsi fuszal: A Dezso nevrol mindig ez jut eszembe: www.youtube.com/watch?v=bq8rTZoJiSk

Amugy a kollegiumban volt egy evente inmetlodo rendezveny, ugyanezzel a cimmel.

(Elnezest a Dezsoktol, okoljak a film keszitoit, en ott sem voltam, kerem!)

SzZoole 2017.11.22. 08:50:36

Egy “újmagyat” asszony arról híres, hogy 16 fia van és mindet Dezsőnek hívják.
Egy újságíró kérdezi tőle, hogy ha csak az egyikkel akar beszélni, hogy szólítja?
Mire az asszony;
Hat a vezetékneve szerint :-)))
Csak vicc volt

Mrs. Clayton 2017.11.22. 09:17:48

@libslobsi fuszal: valoszinuleg en sem neveznem a gyerekemet Dezsonek, viszont en meg azt nem birom, hogy pici babakent elnevezik Alfienak meg Bencenek aztan 40 evesen lesz belole egy ket meteres 120 kilos hegy es jon bemutatkozni, hogy Alfie vagyok. Ja lofaszt mama, a Dezso jobban allna.

A posztbeli kerdeshez annyit tudok hozzatenni, hogy nekem tipikus ir keresztnevem van, viszont angolul teljesen mas hangsullyal ejtik mint magyarul. Ezert meg kellett tanulnom ujra a nevemet, mert ha magyarul mondom senki sem erti. Ezert attol hogy valakit Annanak neveznek nem lesz konnyebb helyzetben kulofoldon, mert ugyis ujra kell tanulnia a nevet kiejteni, ha azt akarja hogy meg is ertsek.

puhacica 2017.11.22. 09:45:40

@kisrumpf: ok, ebben van valami :D es ertem en a hagyomanyt, szep-szep az, de...

@bpetya75: :D

@Csodabogár: nezd, ha te ezt megkerdezed, akkor szamodra nyilvan semmi baj nincs vele. szerintem a vilag legrondabb magyar neve, es ennek semmi koze a kulfoldre koltozeshez. izlesek es pofonok.

@adg: majd kesobb megnezem.
"kollegiumi rendezveny"... bál, igaz? :D

puhacica 2017.11.22. 09:47:40

@Mrs. Clayton: nyilvan egy 3 kilos csomagbol nehwz kitalalni, hogy mi lesz belole 20 ev mulva, de ennek megint nem sok koze van a dezsohoz.

puhacica 2017.11.22. 09:56:55

@adg: o igen, a hamis hangok :D

Arthamyr 2017.11.22. 10:11:59

Ha valaki olyan állásra jelentkezik, ahol megengedhetik maguknak, hogy a külföldi nevük (-ből kikövetkeztetett származásuk) alapján szűrjék a jelentkezőket, nem biztos, hogy megfelelő szakmát választott/megfelelő helyre ment azzal a szakmával...

Arthamyr 2017.11.22. 10:29:48

@libslobsi fuszal: Nem mondom, hogy a kedvenc nevem a Dezső, de azért ha megnézed itt (magyarnevek.hu/nevek/utonevstatisztika) a top 100-at, lehet újragondolod. Szerintem simán legyen inkább Dezső, mint mondjuk Rikárdó. :) Bár attól még, hogy valaminél van nagyobb hülyeség, nem jelenti azt, hogy az adott dolog nem hülyeség. :) Persze a Dezső Winston tényleg nagyon ott van a szeren. :)

Csodabogár 2017.11.22. 10:58:24

@Arthamyr: Csak az A betüseket néztem végig, van elég borzalom.

Dikusz 2017.11.22. 11:13:42

@libslobsi fuszal: tiltakozom a Dezsők nevében (nem így hívnak)!

Egy volt kolléganőm barátjának Rezső a neve. Reskének becézte...

puhacica 2017.11.22. 11:29:11

@Arthamyr: en nem mas nevek ellen hataroztam meg a dezsot. onmagaban szerintem ez a legrettenetesebb magyar nev es nem tudom elkepzelni, hogy egy pici babat hogyan lehet igy nevezni, szerintem ez kb. enberiseg elleni buntett.
(a rikardokat es eszmeraldakat pedig nem is tudom ertelmezni, amikor magyar nevekrol beszelek, akkor ilyenekre gondolok, mint a gabor, peter, lajos, mark, franciska, greta, marta, erzsebet...)

@Dikusz: azt lehet.

Arthamyr 2017.11.22. 11:46:24

@libslobsi fuszal: A Rikárdó pl. top 100-as volt 2016-ban, azért írtam. 1000x inkább Dezső, mint Rikárdó.

puhacica 2017.11.22. 11:49:44

@Arthamyr: ertem, de meg egyszer, en nem egymashoz hasonlitgatom oket, hogy inkabb ez, mert ez kevesbe gaz. sem rikardo, sem dezso. ha igy egyszerubb.

Arthamyr 2017.11.22. 11:49:55

@kisrumpf: Amúgy nézve a top 100-at egész normális nevek vannak a listán, 80-90% teljesen vállalható.
@libslobsi fuszal: is megnyugodhat, a Dezső sincsen rajta. :D

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.22. 11:53:33

@Mrs. Clayton: tipikus ír keresztnév...? Akkor a te szüleid is előre gondolkodtak, ugye? ;-)

(A könyvespolcokat próbálom rendbe szedni, s most találtam egy ilyen művet 1914-ből: Az angolok... írta egy "Gineverné Győry Ilona"... külföldre házasodott hazánklánya... úgy látom, az írekről is ír, lesz mit olvasni, ha egyszer végre végzek.)

Arthamyr 2017.11.22. 11:55:14

@libslobsi fuszal: Ok, ez a te véleményed. Nálam a Rikárdó két év felfüggesztettel indul, de lehet, hogy ez csak a fejemre nőtt egészséges fejbőr (még ha haj is borítja) miatt van így. :)

Arthamyr 2017.11.22. 11:58:34

@kisrumpf: Rákattintottam a babák linkre, első oldalon olyat rakott elém, hogy Ördög Angyalka Ankisza. Miért basz ki valaki így a gyerekével? :D

adg 2017.11.22. 12:04:41

Bocsanatot kerek, nekem tetszik a Dezso nev, valami vagany vezeteknevvel szerintem tok jo. Ferfias, komoly. Becezve viszont nevetseges.

adg 2017.11.22. 12:08:52

@Arthamyr: sajnos elofordul, foleg ha van sok jelentkezo, es valami fejvadasz vagy kis erdeklodesu hres szortirozza a jelentkezeseket. Nem akarja kockaztatni, hogy esetleg nyelvi akadalyokkal talalja szembe magat. Plane kulfoldi vegzettseg eseten, meg planebb valami egzotikus orszagbol, amirol azt se tudja, hol van.

adg 2017.11.22. 12:10:52

@libslobsi fuszal: igen, bál. Dezso bál, becezve Dezso buli.
Disznovagas a teton amugy. Azt hiszem, nem tartott sokaig, ertheto es elkepzelheto okokbol, es talan jobb is. :)

Din Serpahis 2017.11.22. 12:16:23

@adg: dezsomail.blog.hu, mindenkinek ajanlom, fergeteges :)

kakuto 2017.11.22. 12:20:20

Mi magyar-brit vegyes paroskent Tarjan Asim-nak neveztuk a fiunkat.
A magyarok nagy resze nem is hallott a Tarjan nevrol, ami eleg szomoru.
Nalunk olyan nevet kellett talalni amit szivesen kimond az anya is es a Tarjant mi magyarul ejtjuk nem az angol kiejtes alapjan.
Asim pedig muszlim nev azt pedig a felesegem nagyszulei iranti tiszteletbol kapta.

Magyarorszagon a Rikardot leszamitva egyre nepszerubb a Kevin, Brendon, Benet, Zoe, Krisztofer a magyarok kozott is. Ami szinten sok mindent elarul.

Nekem tetszett a Nimrod is, de az amcsi szlengben ostobat jelent. Egy Csaba-csabinak hivva megint necces.
En igazabol csak bibliai(zsido) eredetu nevet nem adnek a gyerekemnek. Ahogy egy izraeli Mozes vagy Abraham se nevezi Attilanak a gyereket, gondolom en.

puhacica 2017.11.22. 12:24:15

@Arthamyr: @adg: ezzel kezdtem, hogy ez az en velemenyem es senki lelkebe nem akarok vele belegazolni. :)
nekem irtora bejonnek a bullterrierek es a legrondabb szin a barna. na, huztok lapot a 19re? :D

puhacica 2017.11.22. 12:29:42

pardon, a lapot huzos mondat nem ide van :D

Golf2 2017.11.22. 12:30:17

Orbán Dezső ez most a menő...Vagány.

Shaktee 2017.11.22. 12:36:01

@kakuto: hogy fogják a Tarjánt becézni az isiben kerves kakukk?
Tardzsí? Tar..azaz szurok?

2017.11.22. 12:38:36

uhh, hany ember lesz itt ma megbantva, anelkul, hogy tehetnenek rola. Lehet, hogy az usa miatt van, de nekem mar a rikardo sem eri el az ingerkuszobot, pedig tudom, hogy par eve meg felhuztam rajta szemoldokom. A Dezsovel viszont nem ertem mi a gond, attol fuggetlenul, hogy en is leszavaztam volna, ha ezt dobja be az asszony.

2017.11.22. 12:44:07

egyebkent azt sem ertem, hogy egy rikardo miert rosszabb pl egy nemregiben elorantott osmagyar nevnel. mind a ketto probal valamilyen modon kulonleges lenni. es ha itt tartunk, miert baj, ha valaki a nevvel probal kulonleges lenni? en nem csinalnam, mert jobb szeretek beolvadni, es a gyerekemnek is igy keszitem elo a talajt, de belegondolva, mi is a baj egy szokatlan nevvel?

Arthamyr 2017.11.22. 12:55:39

@LepesMez: Nekem csak azzal van gondom, _aki_ Rikárdónak (magyarul, ha egy portugált Ricardonak hívnak, azzal semmi gondom) nevezi a gyerekét, nem magával szegény kis Rikárdinnyóval, ő nem tehet róla, hogy oda született. Persze később jó eséllyel vele is lesz, mert a névválasztásnál meglévő szellemi állapot "jótékony" hatással van az élet többi részében is, így a gyereknevelésnél is.
Úgy érzem, hogy amennyiben lehetséges, nem szeretnék velük egy levegőt szívni, és ha lehetséges, messzire kerülöm őket. Mondjuk ha már elémrakják a CV-jét, akkor elolvasom, mert azért van, akinek sikerül túllépni ekkora hendikepen is.

2017.11.22. 12:57:45

@adg: Dezske ;))))

@Din Serpahis: Változzak zebeamintás tapétává, ha a dezsőről nem ez a log ugrott be azonnal! :DDD

puhacica 2017.11.22. 13:00:53

@adg: pedig azt megneztem volna :D

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.22. 13:01:58

Van egy ismerosom, aki IT-skent tobbszor koltozott, s minden orszagban szuletett egy gyerekuk. Mindegyiknek van egy magyar neve, regi magyar nev, s egy helyi neve. Egy ír, egy kanadai indian es egy nz maori nev. Csak jelzesertekkel, mert a magyart használják. De az osszes papirjukon rajta van mindket nev, ugy sejtem, egyfajta koszonetul es emlekul, hogy hol eltek/elnek.

Arthamyr 2017.11.22. 13:03:36

@kakuto: Izraelben kb. minden név előfordul, ugyanúgy van lengyel, mint német vagy mondjuk magyar, az ilyen szempontból nem egy homogén ország...

Arthamyr 2017.11.22. 13:07:07

@LepesMez: Nagy baj nincs vele, csak felesleges problémát generál (esetleges előítéletek, amin túl kell lépni). Persze lehet, hogy van akinél meg a Gábor veri ki a biztosítékot, de azért az csak ritkább, mint ha valaki a Hunorra vagy a Rikárdóra húzza fel a szemöldökét. :)

Shaktee 2017.11.22. 13:20:47

@adg: a Desivel semmi baj, lásd Desi Arnaz, a híres kunai-amerikai zenész, szinész.

kakuto 2017.11.22. 13:21:21

@Swing Gitan:

Hat aki angol rokon vagy ismeros az Tarjannak hivja, nem rocket science ez. Persze orvosi rendeloben Tardzsannak szolitjak(bar a holland gyerekorvos tudta rogton hogy kell ejteni mert magyar focistak voltak felejuk a 80as evekben), de a csaladnevem is kemeny angolul, szal dupla dologrol van szo.

Az anyja mondja aki angol anyanyelvu hogy majd iskolaban bemutatkozik hogy Tarjannak hivnak Y-nal mondva.
Amugy ha kikezdik emiatt az iskolaba vagy mas miatt akkor en megyek be eloszor lejatszani akivel kell. Aztan Tarjanka mehet box vagy ketrecharc edzesre aztan majd o jatsza le veluk. :)

kakuto 2017.11.22. 13:21:25

Amugy ha rajtam mult volna az elsoszulott Attila lett volna, ami szinten nem europieer nev hogy finoman mondjam. Csak anyukaja nem akart Attila , Attila Juniornak hivni minket.

kakuto 2017.11.22. 13:21:32

@Arthamyr:

ez egy tanulmanyt megerne, ahogy kedvenc eloadom mondja, olaszosan, grofosan... Videken a ciganyokat braziloknak hivtak, ugye ott jo foci van, vannak szinesek is, latin kultura, mediterran(portugal, spanyol, gorog)eghajlat, sotetebb bor, fekete haj, cosa nostra, marlon brando.

P.Elliot 2017.11.22. 13:26:04

Dezsot lehet Dezsinek is becezni, nem? Nekem egyaltaltalan nem tunik remes nevnek, volt egy baratunk itt, magyar, azt hivtak annak, egyszeruen Dezsokem volt nekem es kesz, mas is ugy szolitotta.

Amitol kilel a hideg az a Bela nev, elnezest az ilyen nevet viseloktol, a Lajos nev, a ferjemet is igy hivjak sajnos, en soha nem hivtam igy, ha rola beszelek masnak kkor Lalinak hivom de magunkban van egy neve/ nem irom le/ amin nevezem es amit szeret is mert szerinte nagyon kedves/.
Az Alajos ha lehet meg rosszabb es az Odon is hidegrazo.
A gyerekemnek olasz hangzasu nevet adtunk emlekul az ott kotott hazassagunkra de nemzetkozi nev, soha problemat nem okozott.
Hat nevet en is valtoztattam az allampolgarsagnal a Zsuzsannat Susan-ra mert faraszto volt folyton betuzni. A nevemet magyarul egyebkent szeretem, jobban szeretem mint angol valtozatban.
A lengyeleknek sokszor van baj a nevukkel, a sok massalhangzo miatt alig lehet neha kiejteni.
Ha Magyarorszagon maradtunk volna sosem adtam volna mas nevet a gyerekemnek mint magyart, vannak nagyon szep nevek, illetve egyszeru nevek mint az Anna peldaul...

adg 2017.11.22. 13:27:56

@libslobsi fuszal: jobb azt nem latni, hidd el. :)
En sem lattam, csak meseltek, eleg volt annyi belole.

Ja, a kis lelkembe annyira nem konnyu azert belegazolni. Az en fiam sem dezso. Mondjuk neki kellett egy masodik keresztnev, mert nagy volt a nyomas, hogy az en nevemet orokolje (negyedik a sorban), de mi nem azt akartuk, szoval lett az is, meg ami mi akartunk is.
Az egyik lanyomnak meg akartunk egy masodikat, mert tetszett, aztan a szuloszoban elfelejtettuk mondani. :)
Erthetoen zavarban voltam, meg csak a negyedik “szulesunk” volt.
Barkivel megesik, hogy nem jut eszebe a kitalat nev, pedig jo poen lett volna. Na mindegy, majd legkozelebb.

——-
Volt a Dallasz sorozat idejen, nem tudom igaz volt-e, hogy valaki Jockey-nak akarta keresztelni szerencsetlen utodjat. Az akademia pedig elbiralta, es kb a kovetkezo indoklast adta: Jockey az eredeti valtozatban John, es a Jockey is ennek becezett alakja. A Johnnak pedig van magyar valtozata, tessek a gyereket Janosnak keresztelni.

P.Elliot 2017.11.22. 13:29:10

@kakuto: En mar tobb Attilaval talalkoztam itt akiknek semmi magyar rokonsaga sosem volt, a szulonek egyszeruen tetszett a nev.
A Bela nevvel az is a baj hogy sokan noi nevet gondolnak moge, egyik baratunk azert iratta at a nevet Williamre mert folyton ugy jottek a leveleli hogy mrs vagy miss, akkoriban.

2017.11.22. 13:32:41

Mna, ha már "szörnyü" hangzású magyar nevek, akkor nálam a Béla viszi a pálmát. A női nevek közül meg a Gyöngyvér.

2017.11.22. 13:36:29

@P.Elliot: A törököknél ismert még az Attila keresztnév, bár, ha jól tudom, ők Atillanak irják.

P.Elliot 2017.11.22. 13:41:25

@Pink Petsch: Akkor kezet foghatunk, en is utalom a Bela nevet. A Gyongyver nekem sem tetszik, akkor mar a Gyongyi inkabb de az sem, meg angolul sem tetszik ez a nev aztan ezt is betuzni kell itt.
Becezeshez viszont nagyon jo, draga gyongyocskem, mondtam neha valaha a kislanyomnak de meg most is neha de nevnek nem szeretnem.

P.Elliot 2017.11.22. 13:42:38

@Pink Petsch: Ezt nem tudtam. Ha egy t-vel van irva akkor van benne valami torok hangzas szerintem.

kakuto 2017.11.22. 13:59:23

@P.Elliot:

Baratom Bela, hat igen tudni kell hangsulyozni itt Angliaban.

Elso opcionak Tarhos-nak hivtuk volna a babat, erdekes a magyarnevek;hu ott van mint mint osi magyar nev, Arpad vezer fiat hivtak ugy, de ha igaz nem anyakonyveztetheto Magyarorszagon. Persze a Brendon a meg tobbi kifacsart nev igen.

Nekunk mondjuk nem lett volna gondunk vele, mert angol allampolgar, annyi hogy ekezet nem kerult a nevere, de ha en irom le a nevet vagy magyarorszagon torta keszult neki akkor hosszu ekezettel van a neve.

kakuto 2017.11.22. 13:59:30

@Pink Petsch:

Mikor torokben nyaraltunk a baros bemutatkozott hogy Atillanak hivjak mire mondom engem is. Meg az utevelem is meg kellett mutassam nekik. Odaig voltak a torokok, buszken mondjak hogy mi is Attila leszarmazottai vagyunk.

P. Elliot
sok torok vagy ahogy ok mondjak turk hangzasu nevunk es szavunk van. A kommunizmusig es ujabban is a turani szarmazast valoszinusitik a finn ugorral szemben. A 2. vilaghaboru idejen mar tervbe volt hogy Attilanak hatalmas kozteri szobra epul Budapesten.
Torokorszagban de most hallottam hogy Iranban is Magyarorszagot Magyarisztannak mondjak, es a torokok Magyarsnak hivnak minket.( a betuzes elterhet)

diveway 2017.11.22. 14:00:49

OFF
Valamelyik nap szóba került Digger neve a kommentben. Sajnos nem minden nap tudom olvasni a posztot, de már régóta nem láttam a kommentelők között a nevét. Lehet tudni, hogy miért tűnt el?

2017.11.22. 14:02:22

@P.Elliot: Hát nekem egyből a Linda tévésorozat Bodrogi Gyula alakitotta Bélája jut eszembe róla, akit a párját játszó, Pécsi Ildikó valamilyen különösen irrátáló hangsúllyal szólitott mindig a nevén :DDD
A Gyöngyvérben, meg azt hiszem, a "vér" zavar valahol tudat alatt ...

2017.11.22. 14:05:13

@kakuto: A tötökök birnak minket, magyarokat, úgy általában. Nekik nem a mohácsi vész ugrik be, és a 150 évet valahogy békés egymás mellett élésnek értelmezik ;)))

P.Elliot 2017.11.22. 14:23:58

@diveway: Na mit gondolsz? Kiuldeztek innen, ez az igazsag pedig nelkule es sok mindenki mas nelkul aki mar nem ir, egyre szegenyesebb a poszt es soha tobbet nem is lesz olyan sok hozzaszolas, vidam beszelgetesek, huledezesek hogy nahat, nem is vagytok normalisak meg posztolo is keves lesz.
Ha Zoli visszajott akkor Diggernek is kutya kotelessege/ szeretettel mondva/ hogy visszajojjon, majd kozben ki is bekulhetnek, valoszinu hogy az asszonyok kavartak, illetve feleslegesen sertodtek meg, / eleg lett volna az illeto ferfit elgancsolni aki megsertette oket es jol fejbevagni aztan majd nem serteget az illeto tobbet.
Amikor egyebkent lattam a nevedet nehany nappal ezelott azt hittem hogy Digger neve, visszajott hiszen Zoli is itt van ujra, miert is ne jonne vissza ha kifujta a merget.
Diggikem ha olvasod, nekem a net legszebb karacsonyi ajandeka lenne ha valamennyien visszajonnetek, annyi sok mondanivaloja lenne meg mindenkinek szerintem ami most valahogy elhalt, beszukult...
Irjal mar valamit erre a hozzaszolasra te nyavajas/ szeretettel mondva nem sertegetve/, marmint Digger, huzz le egy pohar sort meg Zoli is aztan jolvan.
Valaszt varva, szeretettel udvozol Elliot aki minden nap varja hogy visszagyere, gyertek.
MINDENKI!

P.Elliot 2017.11.22. 14:28:24

@Pink Petsch: En is talalkoztam torokkel aki nagyon orult nekem hogy magyar testver. Igy mondta. Lett volna kedvem meselni egy kicsit a tortenelemrol de akik most elnek mit tehetnek arrol hogy mi volt? Nincs hozza kozuk. Ha ok szeretnek minket akkor miert ne szerenenk mi is oket.
Az oroszok meg azok akik azonnal szinten testvernepnek neveznek minket es ugy is erzik, igy tanultak odahaza, a megszallast felszabaditasnak sulykoltak a fejukbe es azt hogy mi magyarok szeretjuk oket es ok is minket.
Miert ne viszonoznam szeretettel ha ok ugy erzik hogy ok kozel allnak hozzank.

tanato 2017.11.22. 14:29:15

@Pink Petsch: Ismertem egy romániai Szatmár megyei cigánygyereket,a szülei a RÉzműves Zsanpólbelmondó nevet adták neki,így fonetikusan.EZ még a Csau rendszerben volt.

2017.11.22. 14:32:38

@Arthamyr: Ez a magyar szabalyok miatt van igy, hogy fonetikusan kell irni. Most meg szokatlan, de valaha biztos a Szofia is furcsa volt valakiknek, ma meg nem furcsa. Nem mondom, hogy nekem tetszik ez az egesz, csak belegondolva, azon kivul, hogy ma meg nekem furcsa, nem szep dolog mas izleset fikazni, csak mert nem olyan, mint az enyem. Ez kicsit olyan, mint mas hobbijat fikazni, mert nekem ertelmetlennek tunik, vagy a zold kocsijat, mert en a bordot szeretem.

tanato 2017.11.22. 14:40:45

@Pink Petsch: @P.Elliot: Érdemes nézni a SZulejmán és a SZultána című igaz több száz részes török történelmi játékfilm sorozatokat ,pont a 150 éves megszállásunk idejében játszódik rengeteg magyar vonatkozású történettel,szereplőkkel egészen a mohácsi csata előtti évektől az 1600-as évek közepéig öleli fel a török szultáni család történetét a magyar Lajos Királytól a késébbi törökkel szövetséges erélyi fejedelmekig és hercegnőkig,bezárólag, sok török színészek által formált magyar szereplékig.
A neten rajta van az összes rész.

P.Elliot 2017.11.22. 14:43:47

@tanato: Majd most telen utananezek ha tobb idom lesz. Koszonom az ismertetest.

tanato 2017.11.22. 14:57:42

@P.Elliot: Nagyon izgalmas fordulatos sorozatok,a SZulejmán az első rész 1520-bAN INDUL SZulejmán trónralépésével.

2017.11.22. 15:01:17

@P.Elliot: Ja, valahogy én is igy vagyok a törökökkel, akik jönnek ezzel a "testvér-haver-barát" dumával :))) Most tényleg, ők igy tanulták otthon, mire fel tartsak én nekik történelemórát több száz éves cuccokról? Tök hülyeség lenne. Örülünk egymásnak, osztjónapot.
Viszont érdekes ez a történelem-tanitás. Nekem teljesen idegen ez a "lengyel-magyar kétjóbarát" érzés. Persze, én másfajta hivatalos történelmet tanultam, és bár ismerem a történelminek nevezett Magyarország sztroriját is (csak, hogy ne legyen már annyi "történelem" egy mondatban :D), valahogy nem igazán tudom átéerezni ezt a "lengyel-magyar barátságot".

Golf2 2017.11.22. 15:01:49

@P.Elliot: Gyöngyi az erdélyi magyarok közt van sok,ott népszerű.

2017.11.22. 15:01:54

@tanato: Édesjóistenem! :DDD

2017.11.22. 15:04:05

@tanato: Bocs, inkább kihagyom, sosem vonzottak a történelminek mondott, kosztümös, szappanoperák, pláne ha keletiek vagy déliek. Sajna, engem az amcsik megvettek kilóra ilyen szempontból, de azért a Walking Dead-ig még nem "süllyedtem" ;)))

2017.11.22. 15:07:56

@Golf2: Tényleg? Ottani évtizedeim alatt egy kezemen meg tudom számolni, hány Gyöngyit vagy Gyöngyvért ismertem, pontosan egy kezemen ;) Éva, Melinda, Csilla, Erna, Anikó, Timea, Zita, Annamária, Hajnalka sokkal több volt az ismerőseim között, például.

tanato 2017.11.22. 15:09:54

@Pink Petsch: Persze,inkább szerelmi történetek mint történelem,de azért izgalmasak.

2017.11.22. 15:18:09

@tanato: Khm, krimi és thriller, ha választhatok ;))) Néha kikapcsolódásként egy kis Gilmore Girls ... de azt csak akkor kezdtem el nézni, amikor Sebastian Bach feltünt benne. A magyar cim-forditás, "Szivek szállodája" sikeresen elvette alapból a kedvemet, aztán olvastam, hogy Bach is feltünik. Szerencsére nem az a tipikus "csajos" sorozat ;)
A történelminek mondottaknak rendszerint kevés közük van a történelemhez. Bármelyik változatához. Jórészt azok is inkább "szerelmiek".

Dikusz 2017.11.22. 15:29:03

@P.Elliot: @Pink Petsch: Angliában élő ismerősömnek is Béla a keresztneve. Bela-nak hívják/mondják/írják, de leírva láttam már úgy is, hogy Bila...

tanato 2017.11.22. 15:33:59

@Pink Petsch: Persze a nézettség mindenek felett.

tanato 2017.11.22. 15:37:41

@Swing Gitan: Maxinak egészen más a véleménye a digger-blogon

Dikusz 2017.11.22. 15:41:02

@Pink Petsch: lányneveknél meg népszerű a Dzsenifer név, ahogy a fiúknál a Rikárdó, Armandó stb. Valószínű, hogy brazil sorozatokból vették.
Egyszer a Spar üzletben hallottam egy anyukától, hogy a síró kisgyerekének ezt mondja: márággyá má Ronáldóóó, ne bőgjé...

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.22. 15:46:36

(@Swing Gitan: azoknak a noknek a gondjara biznam, akiknek fia, ferje, barkije meghalt miatta.)

Csodabogár 2017.11.22. 15:50:54

@adg: Szerintem az a jó név, amiből nem lehet hülye bece nevet alakítani. Szüleimnél ez külön szempont volt. Apámat mindig mindenki Dezsőnek szólította, szemben a bátyjaival, akik József és István névre hallgattak volna, de Józsi és Pista lett belőlük, ami elég rémes.

Csodabogár 2017.11.22. 16:07:13

@Pink Petsch: Szerinted egy lánynak Csenge jobb mint a Gyöngyvér? Egyébként én nem vagyok Gyöngyvér, csak úgy kérdezem.

Amerikában nagy divat a névváltoztatás. Europában ez senkinek nem jut eszébe, így maradtam minden államban ugyanaz. Emberem viszont Amerikában valamiért új nevet kapott, míg a hazai hivatalos papirjai az eredeti nevére szólnak. Lehet totózni, hogy utazáskor passzoljon a név a papirhoz, vagy fordítva.
Természetesen soha sehol nem tudják, hogy fiu vagyok-e vagy lány, rendszerint Herr vagy Mister megszólítással kapok leveleket.

labirintus1 2017.11.22. 16:13:02

Mi nemzetközi nevet adtunk a gyereknek, ami Magyarországon is kezd népszerű lenni (már benne van a 30 legnépszerűbben), de mi francia helyesírással írjuk.

Mi úgy okoskodtunk, hogy olyan nevet szeretnénk, ami:

egyértelműen mutatja a gyerek nevét külföldön is. Az itteni ismerőseimnek gond, hogy a végződés miatt a Bélát és az Imrét nőnek, Anikót meg Ildikót meg férfinak gondolják.

nem muszlim név. Nem akartuk, hogy mindig ő legyen, akit kiválasztanak ellenőrzésre, vagy nehezebb legyen emiatt a munkakeresés.

ne legyen ritka, de azért annyira gyakori sem.

A francia helyesírás mellett pedig azért döntöttünk, mert jó eséllyel külföldön több időt fog eltőlteni, mint Magyarországon és nem akartuk, hogy úgy járjon mint Elza barátnöm, akinek 10 éve rendszeresen "kijavítják" a nevét Elsára. Így lett a gyerek Lisa, aki majd Mo-on elmondja, hogy ő az a Liza, aki s-sel írja a nevét, mindenhol máshol meg a Lisa a standard írásforma.

Shaktee 2017.11.22. 16:13:06

@tanato: naja, pán ortodox putintroll

puhacica 2017.11.22. 16:16:00

@adg: :D en szules kozben meg a sajat nevem is elfelejtenem, fuggetlenul attol, hogy en szulok vagy sem. :D

hetekig filoztunk, hogy hogyan is hivjuk a macskat, aztan nevvel jott vegul, szoval kar volt annyi energiat is belefektetni. nemreg jottunk ra, hogy a Zoli nevre is hallgat, valamit magyaraztam az enbernek a konyhabol, o meg visszakerdezett hangosan hogy a Zoli? erre a macska vigyazzbavagta magat es szepen odagaloppozott hozza. sirtunk a rohogestol, total nem vagta, hogy miert hivtuk, ha nem akarunk semmit. :D

2017.11.22. 16:19:24

@tanato: Nayaps, maradok éppen ezért a krimiknél meg a thrillereknél, mert ott leginkább csak szex van :DDD

Csodabogár 2017.11.22. 16:20:07

@Dikusz: Ismerőseim Németországan élnek és az unokát Nike-nek keresztelték, mint utóbb kiderült. Ugyanis nem tudták ki volt Nike és angolosan Nájk-nak ejtették, amit én nemiigen tudtam értelmezni. Nagyszülőket felvilágosítottam, a szülők görög mitologiai képzése nem rám maradt.
Normáisan ejtve nekem nagyon is tetszik a Nike, de ezek szerint vigyázni kell vele.

2017.11.22. 16:21:46

@Csodabogár: Ha már nagyon muszáj választani, akkor inkább a Csenge, de ha lenne gyerekem, akkor nem verném meg egyik névvel sem. Én nemzetközi értelemben is közérthető nevet választanék a gyereknek, ami nekem is tetszik. Van pár ezer lehetőség ...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.11.22. 16:23:41

Amikor az amerikai ferjemnek eloszor emlitettem, hogy Mo-n egy bizonyos "konyvbol" kell nevet valasztani a gyereknek (meg az engedelyeztetesi procedura stb), nagy szemeket meresztett :) Persze az USA-ban a "nagy szabadsag" meg az ellenkezoje, ezert elhet vki North West nevvel (szegeny gyerek, crazy celeb szulokkel:)

2017.11.22. 16:24:53

@Csodabogár: Najó, de Niké-nek legfeljebb a görögök fogják ejteni, mindenki másnak Nájk lesz a szerencsétlen ...

2017.11.22. 16:29:47

@Dikusz: Több mint valószinü. Ismerek a Kálvárián egy kétgyerekes (lehet azóta több ...) 20-on éves Izaurát. ;)))

2017.11.22. 16:35:32

@Zsuzsi65: Magyarország még hagyján, de nézd meg Izlandot! Ott simán nincs családnév ;)))
Egyébként azért abból a könyvből is tudnak igen találékonyak lenni a magyar anyák. Amikor a méltán népszerü pornószinésznő, Vad Kati visszavonult a szakmától, és nem sokkal később anya lett, a lányának a Málna nevet adta.
Szerencsétlenkölyök ... otthon csak körberöhögik meg a halálba cikizik. Ha felnőve meg elhúzna a retardált anyjától és az országból, kénytelen lesz keresztnevet változtatni.

SzZoole 2017.11.22. 16:44:58

@Pink Petsch: a Zoltán is török eredetű név a Szultán azaz uralkodó a jelentése, szóval a többit tudjatok :-)))
Just kidding

2017.11.22. 16:56:42

@Zoole Reloaded: Hogyne tudnánk ... tapasztalhatjuk itt nap mint nap ;)))
Te, tényleg összeugrottatok diggerrel?

Demi78 2017.11.22. 17:08:35

Franciaorszagban mi a Rebeka nevet valasztottuk. Mindenhol ugyanugy van, az teny, hogy ok Rébéca-nak irjak.
Magyar ismeroseink is eloszor mindekt nyelven konnyen kiejtheto nevet akartak, Hunor lett belole:).

labirintus1 2017.11.22. 17:08:42

@Pink Petsch: Én találkoztam már Málnával, aki most kiskamasz és állítólag már nem annyira rikta név, hogy felkapnák rá az emberek a fejüket. Külföldön meg nincs mögötte a jelentés, úgyhogy egy sima név, amit elég könnyű kiejteni.

Ezzel együtt nem adnék olyan nevet a gyerekemnek, amiről még nem kopott le eléggé az eredeti jelentés. Egy Rózsán vagy Ibolyán senki nem csodálkozik, egy Mogyoró vagy Málna azért még fura. :-)

Én és Énke 2017.11.22. 17:08:55

@Zsuzsi65: "Persze az USA-ban a "nagy szabadsag" ...

Őslakosoktól átvett hagyomány. Az indiánoknál gyakran a fogantatáshoz kötött vágykép vagy esemény segített a névválasztásban. Szerencsés esetben Fürge Szarvas vagy Felkelő Nap lett a csemete neve. Ami nem vált be, azt felnőtt korban a törzsfőnök engedélyével meg lehetett változtatni:

Elmegy az indián a törzsfőnökhöz azzal, hogy nevet szeretne változtatni, mivel az túl hosszú.
- És mi a neve, amit meg szeretne változtatni?
- A nevem "A tehervonat kétszer sípolt, amikor elrobogott a wigwamunk mellett".
- És mire szeretné változtatni?
- "Tüütűűű".

:-)

2017.11.22. 17:13:03

@labirintus1: Khm, a családnévre azért felfigyeltél? ;) Az lenne a Vad. ;))))

2017.11.22. 17:17:22

@labirintus1: Egyébként, nekem a Rózsa , Ibolya, Jácint, Viola, Tulipán (igen, ez is engedélyezett magyar név) sem egészen kóser, ha a saját gyerekemről lenne szó.
Mellesleg a Rózsa férfinév ... akármilyen hülyén is hangzik.

2017.11.22. 17:32:51

@Demi78: Nahát, egy ilyen őszsidó, bibliai nevet???!!! Csak nem tüntetni akartatok vele? :DDD (Vicc volt, mielőtt még, ugye ...)
Hm, végülis a unor minden nyelven könnyen kiejthető, amelyben szerepelnek ezek a magán-és mássalhangzók, legfeljebb értelmetlennek hat ;)

puhacica 2017.11.22. 17:41:53

@Pink Petsch: a Rozsa noi nev, a Jacint ferfi.

SzZoole 2017.11.22. 18:08:48

@P.Elliot: nahat miket meg nem tudok......

DO NOT BE gossip monger please, thank you!

puhacica 2017.11.22. 18:14:02

@Pink Petsch: most komolyan ideraktal nekem egy meset? :D es a Hétszűnyű Kapanyányi Monyók fiu vagy lany?

Dikusz 2017.11.22. 18:18:17

@labirintus1: vannak azért olyan vezetéknevek és keresztnevek (akár teljesen hétköznapiak is), hogy együtt nem szép hangzásúak...

SzZoole 2017.11.22. 18:19:07

@Zsuzsi65: na ott feletek is vannak erdekes nevek, semmi szabalyozas nincs ra?

Vicc

Egy fulkeben utazik a vonaton egy holgy es egy fiatal ember.A holgy egy ujsagot olvas, es egyszer csak hangosan felnevet.
A fiatal ember udvariasan megkerdezi tole, hogy mi olyan mulatsagos.
A holgy elnezest ker tole, hogy nem rajta nevetett, es felovassa a cikket;
Angol tudosok megallapitottak, hogy a ciganyok penisze rovid es vastag, mig az indianoke hosszu es vekony.
Erre a fiatal ember;
Ertem holgyem, es engedje meg, hogy bemutatkozzam;
Kolmpár Winnetou a nevem :-)))
Vicc volt

2017.11.22. 18:22:34

@libslobsi fuszal: Hm, a Tünde név rémlik valahonnan?

SzZoole 2017.11.22. 18:22:46

@Pink Petsch: semmilyen osszeugrasrol nem tudok.....

Dikusz 2017.11.22. 18:23:07

@Pink Petsch: Látom a felsorolásodban szerepel a Jácint (ami egyébként szintén férfinév).
Volt nekünk egy igen jóképű, népszerű színészünk, sajnos fiatalon halt meg, Juhász Jácint. Nem tudom, ismered-e?

2017.11.22. 18:29:05

@Zoole Reloaded: Akkor megnyugodott a kis lelkem ;)))

2017.11.22. 18:30:21

@Dikusz: Igen, emlékszem rá a 80-as évekből ... egyébként, volt egy Jácint nevü osztálytársam is még anno, az általánosban.

2017.11.22. 18:32:24

@libslobsi fuszal: Távol áll tőlem, de a Vad Málna mellé, simán belefér párnak egy Vad Rózsa nevü fiatalember ;))) Még a papirokkal sem kell sokat vesződni a családnevet illetően ;)))

2017.11.22. 18:41:18

@Zoole Reloaded: A nevekre visszatérve, te tudod, az enyém eléggé nemzetközi, viszont latin, illetve kifejzetten olasz nyelvterületen ugyanakkor férfinév ;).

SzZoole 2017.11.22. 18:46:58

@Swing Gitan: hogy jartam tutyiTyuri? :-))

2017.11.22. 18:51:19

@Swing Gitan: Mna, az szerintem az az elcseszett film volt, ahogy a 70-es években az 56-ot megélő kisembert elképzelték....

zoldzeller 2017.11.22. 18:53:14

@kakuto: A problemat a bibilia eredetu nevekkel nem ertem.... igy eleg sok nev kiesik nalatok: Maria, Mate, Mark, Janos, Tamas (ez arami), vagy az oszovetsegi nevekre gondoltal? Bar ott is van pl a Daniel, Noemi, Abigel, Sara......

Egesz eletembe lany gyerekre vagytam, 8 eves korom ota mar a neve is megvolt. Persze nem lett egy lanyom se, ugyhogy dobhattam a kukaba a nevem.

Fontos volt, hogy magyarul/angoul egyforman ejtheto nevet valasszunk, mondjuk a kisebbik neve nem igazan ismert, de anyakonyvezheto Magyarorszagon. Es mindket nev oszovetsegi eredetu, utalva a fiuk szarmazasara ;)
A vezeteknevunk pedig jol ejtheto angolul, ugyhogy ezzel sincs gond....

2017.11.22. 19:00:04

@zoldzeller: Tényleg a Noémi... az egészen szimpatikus név. Igaz, egyetlen Noémit ismertem csak a liciben az osztálytársamat, ő is egészen szimpatikus volt ;). Viszont az Abigélről Szabó Magda ugrik be. Nemrég volt a Fortepanon egy valós vs. regénybeli helyszinek összehasonlitó posz, megspékelve személyes cuccokkal. Ilyen ez, a kulturális izé-mizé ;)))

SzZoole 2017.11.22. 19:00:59

@Pink Petsch: oh, hogy egyedem begyedem legeljek a lelkeden/kebleden :-)))

2017.11.22. 19:03:00

@Zoole Reloaded: Aztán majd az asszony jól a fejedre igazitja tortaformát, akkor is, ha nem illik bele. Sőt, főleg akkor! :DDDDD

zoldzeller 2017.11.22. 19:08:48

@Pink Petsch: Szoval Abigel lett volna a lanyom.
A regenyt imadtam (konyvben es filmen is), szeretem a nev jelenteset, es az oszovetsegben is egy jo karakter volt Abigel. :)

2017.11.22. 19:11:01

@Zoole Reloaded: Jah, az András nevü haverod, ha van olyan ;)))
Ez különben anyám hülyesége ... már a nevem, mert akkoriban fülig szerelmes volt abba a donorba, és akkoriban, egyébként ez a név nem is volt túlságosan népszerü. Olyannyira nem, hogy a római katolikus egyház éppen felkent tisztviselője nem is akart megkeresztelni ezen a néven, mert pogánynak számitott. Igy lettem a keresztségben Izabella, ami a nagybátyám akkori lieblingjének a neve volt, anyámnak meg mindegy volt, mert leszarta magasról az egész procedúrát, csak a nagyszüleim voltak oda érte.

SzZoole 2017.11.22. 19:12:07

@Pink Petsch: emiatt nem fogja, nyugi :-))

SzZoole 2017.11.22. 19:19:35

@Pink Petsch: akkor matol Izé Béla :-)))

2017.11.22. 19:19:44

@zoldzeller: Azt mijndjárt gondoltam, ugyanis az ószövetségi nevek között ritkán van emlegetve az Abigél úgy általában ;) Leginkább -a nagyon ismertek és elterjedtek mellett- az Ethel és az Eszter ugrik be, ilyen szempontból ... az Abigél az Ószövetség kapcsán kevésbé ;)))
Hm, és tudod mi jutott még eszembe igy névileg, ha már irodalom? A Jezabel. Ő volt Isaac Asimov Alapitványos regényeiben a földi nyomozó, Elijah Baley felesége.

2017.11.22. 19:20:32

@Zoole Reloaded: Hm, tudni szeretném, miért tenné? ;)))

Dikusz 2017.11.22. 19:20:48

@Pink Petsch: Akkor az unokahúgomnak is -valószínű- ugyanaz a keresztneve, mint neked:)

2017.11.22. 19:21:28

@Zoole Reloaded: Hm, szeretnél Döncike lenni életed hátralevő netes létében? :PPP

2017.11.22. 19:22:59

@Dikusz: Elképzelhető ;)))

Shaktee 2017.11.22. 19:27:00

@Zoole Reloaded: majd beszélek vele, falufarka :DD

Shaktee 2017.11.22. 19:27:04

@Pink Petsch: reklamálj Kertész Akosnal montreálban.

2017.11.22. 19:27:42

@Zoole Reloaded: Megtenném, de lélepett innen sajna, mostanában ... vagy csak én nem fogtam éppen ki, mert most már én sem lógok itt minden nap.

2017.11.22. 19:30:23

@Swing Gitan: Nem áll szándékomban, csak véleményemet irtam le arról a filmről. Akkor is készültek, meg most is készülnek jó szinészekkel szar filmek. A Makra egyike volt ezeknek. Semmi különös.

zoldzeller 2017.11.22. 19:31:43

@Pink Petsch: na jo, de Jezebel nem volt egy pozitiv szereplo.... raadasul nem tudok elvonatkoztatni a jezebel.com -tol amit mondjuk nagyon szeretek.... de megis csak, na.

2017.11.22. 19:34:57

@Zoole Reloaded: Döcike!!!! Édes egyetlen, elveszett gyermkem!!! Jer, anyai kebledre!!! :DDDDD

SzZoole 2017.11.22. 19:35:26

@Pink Petsch: itt van ö, minden nap olvassa :-)))

zoldzeller 2017.11.22. 19:35:49

@Pink Petsch: na most kozben rajottem, hogy te nem az oszovetsegre gondolsz, hanem Asimov-ra.... hat bevallom nem olvastam sok Asimov regenyt. A sci-fi nem az en vilagom.
Bar Star Warsban most mar nagyon otthon vagyok;)

2017.11.22. 19:38:56

@zoldzeller: Hm, attól függ, a történelem melyik olvasatát tartod számodra elfogadhatónak. Ugyanis Jezabel volt annyira pozitiv szereplő, mint Koppány....
A jezebel.com meg viszont egy teljesen más kérdés, más dimenzió, más korszak, más emberiség .. bár a vágyak olyan sokat nem változtak azóta sem ;)))

SzZoole 2017.11.22. 19:43:55

@Pink Petsch: rohanok, az egyikre rafekszem mig a masikkal betakarozom, de ha jatszok vele, akkor igerem nem viszem messzire :-)))

2017.11.22. 19:44:26

@zoldzeller: Hm, pedig de, én elsősorban az Ószövetségre gondoltam,és az ószövetségi Jezabelre. Csak azért hoztam bele az Asimov-féle szálat, mert eddigi tapasztalataim szerint erre fogékonyabb a népség, mint a vegytiszta Bibliára. pedig a kettő kb. ugyanaz, csak a Biblia nyelvezete kevésbé olvasmányos ;) És az is igaz, hogy a Bibliában mondhatni null komma null a cselekeményt felpörgető párbeszédek aránya :DDD
A Star Warst viszont nagyjából olyan 16 éves korom körül untam meg, és nyilvánitottam magamban kurvagagyinak ... Bocs.

2017.11.22. 19:47:37

@Zoole Reloaded: Te, nem azt mondtam, hogy a szépanyai bokáig érő másodlagos nemi szervekre feküdj rá! :PPPP

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.22. 19:48:30

@Swing Gitan: remélem, megnyugvást ad nekik, amennyire ilyesmi adni tud.

2017.11.22. 20:07:40

@zoldzeller: Azért az valahogyan fura és visszás, hogy az emberiség egy bizonyos része értelmi/lelki/szellemi sikon még mindig figyelembe vesz olyan, mára már rég idejét múlt társadalomtudományi müveket, mint a Biblia, vagy a Korán vagy a Tórák, vagy egyéb hindu, buddhista bármilyen vallási alapú több száz- ezer éves cuccok.
Teljesen felesleges, mivel elavultak. Ahogy a gőzgép is elavult. Igaz, a gőzgép hamarabb, mivel az elavulása látványosabb volt, igy gyorsabban kifutott, mint az "istenhit".
Nem fogják fel nagyon sokan, és itt most milliárdokról beszélünk, hogy a Biblia, a Tórák, a Korán, a buddhista tanok, vagy egyéb vallási alapú "törvények", mind-mind, már a keletkezésük idejében is csak arra szolgáltak, hogy valamennyire kordában tartsák az adott társadalmat. vagy hordát, vagy ősközösséget, vagy éppen a modern értelemben vett államot.
Hiszen nincs "isten", vagy bármi annak nevezhető entitás. Az univerzum van, az ő fizikai (amelyek meghaladják a mai fizikai tudásunkat) törvényeivel. És lehet a villámot Thor pörölyének álmodni, de attól az még csak egy elektromos kisülés.
Mindenre van válasz. Legfeljebb mi nem ismerjük. Még.

kakuto 2017.11.22. 20:08:54

@zoldzeller:

Akkor ha jol ertem ti azert is adtattok oszovetsegi nevet mert zsidok vagytok?
Nincs is ezzel gond. En reformatus vagyok papiron de poganynak tartom magam es probalok olyan magyar nevet valasztani ami keresztenyseg elotti.
A fiamnak sincs jelenleg vallasa pedig a dednagyapja muszlim vezeto londonban. Mondhattak volna hogy ez meg az a feltetel hogy bekeruljek a csaladba de ok szuper nyitottak minden kulturara. Na ez nem mondhato el se a zsidokrol, keresztenyekrol, se a tobbi muszlimrol.

Shaktee 2017.11.22. 20:09:04

@Pink Petsch: Nem filmrol, nem Juhasz Jacint alakitasarol akartal irni, hanem a magyarorszagi korabeli felfogasrol, szelepekrol szerettel volna velemyt mondani.

Makra a Kertesz oneletrajzabol merito konyv volt.

2017.11.22. 20:23:17

@Swing Gitan: Basszus, annyira szeretem azokat az embereket, akik megmondják, hogy én mit szerettem volna. Komolyan, általános iskolai kötelező tananyagnak érzem magam ilyenkor, amikor a tanitó néni úgy vezeti fel Áprilyt, hogy a-költő.azt-szerette-volna-mondani-ezzel-a-versével -hogy ....

zoldzeller 2017.11.22. 20:25:13

@Pink Petsch: Miert lenne elavult? Shakespeare sem elavult, vagy Da Vinci festmenyei sem. A Biblia mint irodalmi mu teljesen rendben van.
A Grimm meseknek is van mondanivaloja, ahogy az Andersen meseknek is.

gabors 2017.11.22. 20:29:25

"és több mint 500 beadvány átnyálazása után összesen 6 olyat talált, ami nyilvánvalóan az eredeti családnév"

nem tudom ezt azert ketlem az allampolgarsagi eskumkor volat 6 an a 200-bol abszolult egyertelmuen a csaladi nevuket valtoztattak meg 3 volt bangladeshi egy valami del amerikai es volt ket azsiai ... (lehet csak nekem volt oriasi szerencsem ilyen napot kiszurni)

Persze lehet a NYT az egyebb kerelmeket nezte vegig mert barki megteheti ezt de igen maceras !!! .. .Ugyanis allampolgarsag megszerzesekor (es hazassagkoteskor) ez ingyen megy ...

Appropo anyosom is megvaltoztatta a nevet Jane Smith-re !!!

Shaktee 2017.11.22. 20:29:36

@Pink Petsch: Bocs, elfeledtem hogy te jobban ismered, hisz ott eltel, s akkor - a magyar állapotokat.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.11.22. 20:34:57

@Pink Petsch: a Biblia sokkal, de sokkal tobb, mint "viselkedesi szabalyok" gyujtemenye. Meg ateistakent is sekelyes igy tekinteni ra ;)
Sokszor mosolygok azon, amikor pszichologusok nagy felfedezeskent irnak le olyan dolgokat, amelyek a Bibliaban mar ott vannak leirva evszazadok/ezredek ota :)

2017.11.22. 20:41:59

@zoldzeller: Úgy értettem az elavultat, hogy az1- 2-3 vagy még több ezer évvel meghatrározott tanok szerint élik ma is a mindennapjaikat bizonyos emberi közösségek.
Holott azok "csak" Alkotmányok voltak - a keresztény Bibliától a muszlim Koránig-, amelyek fontosak ugyan, de nem kőbe vésettek. Ha a társadalmi berendezkedés meghaladja őket, akkor változtatni kell. Ehellyett ezek valahogy "begyepesedtek", bár szerencsére az emberi társadalom egyre kisebb százakékánál. (persze, ez nem vigasztalja a fennmaradó pár százalékot, ami több tizmillió, esetemnként milliárd embert érint a hülyeségi skála legmagasabb fokozatán szenvedőként ...)
A Bibliát, a Koránt és a többi vallási "szentirást" azért találták ki anno az arra képesek, mert nem ismerték az alkotmány szót, illetve a természet törvényeit sem igazán. Ezekkel irányitották a tömegeket, amelytől ők sem voltak sokkal értelmesebbek. Nem is lehettek. Koruk gyermekei voltak.
Ez rohadt egyszerü. Már ha képes valaki azt belátni, hogy tényleg nincs isten. Egyik fajtája sem.

2017.11.22. 20:43:32

@Swing Gitan: Bocs, elfeledtem, hogy csak akkor van jogom azt mondani, hogy egy tetőszerkezet szar, mert beesik az eső, ha ács vagyok ...

zoldzeller 2017.11.22. 20:47:13

@Pink Petsch: Star Wars - ha lennenek fiaid akkor ertened a nyomorom;))

zoldzeller 2017.11.22. 20:50:21

@kakuto: igy ertem, hogy miert valasztottatok direkt pogany nevet.

2017.11.22. 20:52:30

@Zsuzsi65: Persze, lehet "lelki megnyugvást lelni általa", akinek éppen arra van szüksége. Ezt megteheti bármely irodalmi müvel is. Én például, ha rohadt stresszes időszakom van, akkor Grimm meséket olvasok. Évszázadokon keresztül viszont nem volt más a keresztény kultúrkörben, mint a Biblia és "értelmezései".
Azért mert sokan használják viszont, nem biztos, hogy mindenkinek megfelel ... és hál'istennek (figyu! oximoron! :DDD), már nem is kötelezől mint még nagyanyámnak volt. Ehhez akarsz visszatérni? ott vannak neked a mormonok .. hajrá! Bár már ők is sokat lazultak, és Smith vakszeg a maiakat kiátkozná ...

gabors 2017.11.22. 20:54:13

velvet.hu/gumicukor/2017/11/22/julia_stiles_olyan_fura_nevet_adott_a_gyerekenek_hogy_meg_a_nagyik_is_kiborultak/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Annak aki nem akar "klikkolni" a kisfiu neve:

Strummer Newcomb Cook

ja J-Z Beyonce sem szaroztak valami mindenappi nevekkel :

Rumi es Sir Carter

2017.11.22. 20:54:31

@zoldzeller: Oké, minden erre vonatkozót visszavontam ;)))

somlobodog 2017.11.22. 21:18:22

@LepesMez: a neve miatt sztem senki nem lesz különleges. Főleg hogy 20 év múlva pl 6000 rikardo lesz majd a munkaeropiacon (vagy lehet ott pont nem)... Ez olyan mint mikor valakinek zöld haja van. Azt hiszi különleges és nonkonform. Ja. Rajta kívül kB 30millio embernek van zöld haja. Mondjuk ha valaki zöld hajú és rikardo... Az már elég ütős lehet

2017.11.22. 21:27:23

@somlobodog: Már bocs, de 95-ben a vársomban egyedül nekem volt zöld hajam, ráadásul kétoldalt teljesen felnyirt.
Mnaaaa, akkor tanitottam angolt középsuliban :DDD

Dikusz 2017.11.22. 21:39:39

@zoldzeller: most ez a mánia a fiúknál, harminc éve a
G.I. Joe-figurák voltak a menők:)

zoldzeller 2017.11.22. 21:46:57

@Dikusz:nalunk minden a lego korul szervezodik. 3 eve a Ninjago volt a kedvenc, most SW. Kivancsi vagyok ez utan mi jon.

SzZoole 2017.11.22. 21:59:56

@Dikusz: @zoldzeller:
Nevetni fogtok, de a SW nekem is nagy kedvenc, pedig 43 múltam, megvan a star wars blu ray box set complete saga és alig várom, hogy december 14.-én az itteni moziban megjelenjen :-))

zoldzeller 2017.11.22. 22:10:54

@Zoole Reloaded: A ferjem is imadja. Kepesek ujra es ujra nezni a fiukkal. Tavaly a szulinapjara a destroyert kapta legobol tolem:)

SzZoole 2017.11.22. 22:27:32

@zoldzeller: Lego, azért annyira nem :-)

Mrs. Clayton 2017.11.22. 22:31:55

@kisrumpf: elore gondolkodtak, tenyleg. Mondjuk nem Caoilfhoinnnak hivnak, nem igy ertettem, akkor inkabb ugy mondom, hogy katolikus. Az angoloknal nagyon ritka. A lenyeg, hogy tok mindegy h angolul ertelmes nev, nem ugy mint az Erzsebet vagy Ibolya. Ha magyarul mondom fogalmuk sincs hogyan hivnak, muszaj vagyok a megfelelo hangsullyal angolul ejteni, ami viszont nem a nevem. Roviditve meg raadasul ferfi nev...

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.22. 22:44:54

@Zoole Reloaded: a kamaszkorom azzal telt. Aztan az egyik elkurvult resz utan elmaradtam... utol kellene erni a sorozatot.... majd egyszer.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.22. 23:00:23

@Mrs. Clayton: :-) Vert izzadtam, mire megtanultam ismerosok/kollegak nevet leirni... Adhaimhin, ez meg az egyszerubbek koze tartozott. .. aztan Sadhbh, Orfhlaith, Meadhbh s hasonlok, gaelul irjak oket, jajj.

Kedvencem Saoirse es Caoimhe.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.11.22. 23:06:20

@Pink Petsch: a mormonok nem keresztenyek, hanem egy cult...ne vegyuk egy kalap ala oket:)

somlobodog 2017.11.22. 23:10:36

@Pink Petsch: na ebbe belenyultam:) de rikardo tuti nem voltál:)

somlobodog 2017.11.22. 23:10:39

@Pink Petsch: kiváló gondolat. Egyetértek. Sosem értettem a valláshoz vonzodast. Illetve értem a lelektanat de valahol nem fér a fejembe az egész. Pedig hittanra is jártam:)

Dikusz 2017.11.22. 23:20:24

@Zoole Reloaded: @zoldzeller: ezeket a mostani filmeket/figurákat már nem ismerem.

A G.I. Joe-figurák nem filmszereplők voltak, hanem kis műanyag bábuk, bár ezt biztos tudjátok ti is. Abban az időben nem sok ilyen volt, de a 8-10 éves kissrácoknál ez volt a sztár, és jó drága is volt.

Meg a '90-es évek elején jött be az albumba való matricagyűjtögetés. Ott a menő a kiskamaszoknál az NBA-sztáros album volt. Eszméletlen boltolás ment a suliban, egy-egy Magic Johnson/Scottie Pipen/ Michael Jordan matricáért három másikat adtak.
Valamelyik csatornán meg hetente egyszer adtak NBA-összefoglalót jó későn, én vettem föl videóra, majd lefordultam a székről az álmosságtól, mert a lényeget, a 10 legjobb zsákolást a végére hagyták. Még most is megvannak a videókazetták, nagy kincs az :)

2017.11.22. 23:34:45

@Zsuzsi65: Najó, de keresztény "cult", bármit is jelentsen ez az amcsi szlengben ....

kék madár 2017.11.22. 23:38:52

@Zsuzsi65: pedig a mormonok keresztenyeknek tartjak magukat

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.11.22. 23:40:11

@Pink Petsch: :) a ketto kizarja egymast :) v kereszteny, vagy cult

2017.11.22. 23:40:59

@Dikusz: Bizony, 100 év múlva a dédunokád rahedli sok pénzt fog keresni velük, úgyhogy csak tartogasd ... ;)))
-És ez nem vicc ....

kék madár 2017.11.22. 23:45:22

@Pink Petsch: "Hiszen nincs "isten"
hat aki ezt igy kijelenti, az tud valamit. es o az Isten. Viszont a kijelentese akkor tevedes, es akkor megse o az Isten, mert Isten nem teved. Ez esetben viszont igaza volt es akkor meg....

Dikusz 2017.11.22. 23:46:04

@Pink Petsch: Ezeket már a Zoli fiam őrzi, félti rendesen, meg a mecsóit is.
Van egy kis felhúzhatós autó (kb 15 cm-es, működőképes), valami angol gyártmány. Több, mint 80 éves, még édesapámé volt:)))

2017.11.22. 23:47:15

@kék madár: Hagyd már, elsőéves tananyag ... igen ... politikai filozófiából! Képzeld, van ilyen tárgy is! :DDDD

kék madár 2017.11.22. 23:50:31

@Pink Petsch: bocs, majd keresek valamit a masodik evbol is

zoldzeller 2017.11.22. 23:54:21

@Dikusz: En ket gotz babat is orizgettem a lanyomnak;)) Nem lett volna ellenemre ha a fiuk jatszanak veluk, de nem erdekelte oket.

2017.11.22. 23:54:36

@Zsuzsi65: Hát, nagyon nem, mármint a jó öreg kontinentális értlemezésben, hiszen lehet egy szekta is keresztény. Kérdezd csak meg a reformátusokat erről.
De mellesleg, azért mo dtam, hogy "amcsi" lértelmezésben, mert nálatok néha a tej is fekete. Főleg akkor, ha nem is ....

2017.11.23. 00:02:20

@kék madár: Onnan meg nem találsz .... ;)) Az isten-mitosz kérdését és befolyásást a különböző társadalmakra már elsőévben letudtuk, mint a manipulálás egyik legősibb, és legprimitivebb módszerét.
Mostanra továbbfejlesztették otthon, ahogy hallom, és neve is lett az antikrisztusnak, mégpedig Soros.
És akármennyire is érzed magad megbántva, mert esetleg úgy gondolod, nem tisztelem a te isten hitedet, ebben tévedsz. A te hitedet tisztelem. Amit mélységesen megvetek és kigúnyolok, az a mindenkori hatalom visszaélése ezzel a hittel. Sokan nem tudnak különbséget tenni ... rémisztően sokan ....

kék madár 2017.11.23. 00:04:11

@Én és Énke: ez ez tenyleg igy van, kepesek voltak egy utkeresztezodest vagy fat ugy elnevezni, az a hely, ahol eszembe jutott hogy otthon hagytam a cipofuzomet, amikor eleredt az eso. Raertek.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.11.23. 00:06:06

@Pink Petsch: teny, hogy a defniiciot kell pontositani. En a .2. es 3.ertelemben hasznalt "cult"-rol beszelek a mormonokkal kapcsolatban. Ok nem keresztenyek abban az ertelemben, hogy nem valljak ugyanazokat a tanokat, mint a keresztenyek (bar sok mindent kolcsonvettek a kereszteny vallasbol)

kék madár 2017.11.23. 00:06:43

@Pink Petsch: valamit felreertesz, nem vagyok megbantva. Es bar nem ide tartozik, szigoruan veve nem hiszek Istenben de sokkal erosebb bennem az, hogy kevesnek gondolom magamat ahhoz, hogy megkerdojelezzem a létét (szemben veled :) sokkal inkabb elfogadom, hogy van, csak nem tudom, milyen formaban.

2017.11.23. 00:11:21

@Zsuzsi65: Hm, akkor végeredményben mégiscsak keresztények .... Már, ha nem vagy dogmatikus ...

2017.11.23. 00:18:54

@kék madár: Oké, bocs, de tényleg senkit sem akarok a hitében megbántani, vagydepláne korlátozni, akár egy kommentben is. Felőlem, a Mikulásban is, amig elvan magával és a hasonló eszmerendszerben hivő társaival, anélkül, hogy bárkit zavarnának. Mindenki abban hisz, amiben akar, vagy amire a neveltetése, vagy jobb esetben a képzelete, még jobb esetben a tudása predesztinálja.
Csak ne legyen kötelező ;))))
Hm, és akkor kissé személyesebbre véve, akkor fogalmazzunk úgy, hogy az én személyes hitem szerint nincs isten. Semmilyen sem, egyik sem. Akik/amik viszont tutira vannak, nálunk jóval fejlettebb, és nálunk jóval primitivebb civilizációk. Persze, nem feltétlenül a szénre épülve, mint mi, szóval, a humanoid jelleg eléggé kétséges. De az értelem ugye, nem ettől függ ....

gabors 2017.11.23. 00:33:32

@Zsuzsi65: " keresztenyek, hanem egy cult." ugyan olyan kult mint a khatholikusok csak kisebb semmi kulonbseg .. vagy barmelyik born-again X-edik babtista biszbasz

gabors 2017.11.23. 00:37:14

@Zsuzsi65: "a ketto kizarja egymast :) v kereszteny, vagy cult " egyszemelyi kultusz (cult ) mindaketto nem az szamit hogy hanyan hiszik ... minden vallas egy "cult" semmi tobb

gabors 2017.11.23. 00:42:28

@kék madár: "hat aki ezt igy kijelenti, az tud valamit. es o az Isten."

gyakran probalt logikai erveles a gond az hogy a felso idezet viszont NEM tekintheto alapbol igaznak ezert a cafolatan keresztul levezetett "bizonyitas" sajnos alaptalan :-)

de nem akarlkal meggyozni ...

de ez egy olyan kozepes szintu "talking point" isten tagadok ellen es gyakran ismetelgetik teologian :-)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.11.23. 00:44:30

Mormonism teaches doctrines that are in direct contradiction to the essentials of the Christian faith. it denies the true nature of God, the true nature of Christ, and the true nature of salvation. In fact, if you want to know what the Bible says are the essential doctrines, then check out the article "essential doctrines of Christianity." that article lists out the Scriptures that tell us what the essentials of the faith are. Mormonism clearly contradicts those essentials.

The Mormons will claim they are Christians because they say they follow the Jesus of the Bible, in reality, they are following a false Christ. Jesus is not the brother of the devil as Mormonism teaches. Jesus is the second person of the Trinity. Jesus did not atone for our sins in the garden of Gethsemane as Mormonism teaches2. Instead, he did it on the cross (1 Peter 2:24).

Finally, we do not hate the Mormons, and we pray for their repentance, that they would stop believing in false gods. We want them to believe in the true God and the true Christ and the true gospel. But, unfortunately, Mormonism has deceived millions of people and it is most definitely not Christian. Mormonism is a non-Christian cult.
carm.org/is-mormonism-cult

kék madár 2017.11.23. 00:47:31

@Pink Petsch: a vallasbol en is kiabrandultam, mar ezelott is, hogy sok 10 millio magat erkolcsileg feljebbvalonak tarto melyen vallasos szentfazek Amerikaban a deli allamokban megszavazott elnoknek egy szexualis es fehergalloros bunozot, aki mellesleg agyilag se szazas, most meg egy pedofilt fognak bejutni a szenatusba. Nem tartozik ide, de mindenhol elmondom :)

kék madár 2017.11.23. 00:48:23

@gabors: kar vitazni velem ezen, csak viccnek szantam.

FutureFry 2017.11.23. 00:50:33

@Pink Petsch: @kakuto: @P.Elliot:
Nemrég pont ide írtam meg, hogy Ausztráliában a sivatag közepén (Ulurutól nem túl messze) van egy - benszülött nevén - Attila nevű hegy:
en.wikipedia.org/wiki/Mount_Conner

Egyébként Amerikában (főleg “vidéken”) még mindig elég nagy csodálkozást vált ki ha valakit így hívnak (barbár hun hordák agresszív uralkodójára asszociálnak róla (gondolom filmek alapján))

FutureFry 2017.11.23. 00:54:15

@Zsuzsi65:
“… we pray for their repentance, that they would stop believing in false gods. …”

“We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further.”
- Richard Dawkins, The God Delusion

gabors 2017.11.23. 01:08:30

@kék madár: "@gabors: kar vitazni velem ezen, csak viccnek szantam. " akkor bocs de pontosan olyan volt mint a mormon es jehovista isten bizonyitas :-) lehet pont ezert vicc :-))

gabors 2017.11.23. 01:12:33

@Zsuzsi65: mar bocs ezt amit beideztel valami bizonyitaknak szantad ?? mire es ki altal valami christan research ?? azt hittem valami scientist vagy ??? es bibiliai idezetekkel elintezni hogy a masik egy cult ??? ez nagyon gyenge..

Ha azt mondog hogy a Khatholikus egyhaz SZERINT egy cult azt elhiszem kb ugyan ezt hiszem roluk

gabors 2017.11.23. 01:17:23

@kék madár: "Amerikaban a deli allamokban megszavazott elnoknek egy szexualis es fehergalloros bunozot, " Ez meg semmi amint irod lesz egy szenator is (de ahol session lehetett szenator semmi sem lehetetlen) foleg hogy az ellenfel a Kux Klux Clan tagot jutatott bortonbe ezert is mondta a bunozo hogy weak on crime olyan gyenge volt hogy fekete kislanyokat gyilkolo Clan tagokat sikerult bortonbe jutattnia... kell ilyen a feher keresztenyeknek ???

FutureFry 2017.11.23. 01:20:02

@kakuto:
“Nekem tetszett a Nimrod is, de az amcsi szlengben ostobat jelent”

Antal Nimród Los Angesben született, ennek ellenére nevezték el így szülei (nem tudom mennyire voltak járatosak az amerikai szlengben). Amikor a Tonight Show-ban Jay Leno kérdezte (kicsit röhigcsélve), hogy mégis ez hogy, akkor mondta, hogy csak Nim-nek becézik a kollegák, így nem olyan problémás.

gabors 2017.11.23. 01:24:26

@kék madár: "Amerikaban a deli allamokban megszavazott elnoknek egy szexualis es fehergalloros bunozot, " azert legyel oszinte ... NEM CSAK deli allamok a teljesseg igenye nelkul Idaho, North Dakota, South Dakota Wisconsin, Pennsylvania, Montana, Wyoming, Nebaska, Iowa, Michingan, Ohio, Indiana ... ezek EGYIKE SEM DELI allam sot van benne outright yankee !!!

adg 2017.11.23. 03:16:40

@libslobsi fuszal: rozsa sandor fiu volt, nem? Szoval?

Shaktee 2017.11.23. 06:28:40

@Pink Petsch: te soha nem imádkoztál amikor a beteg öregapádat ápoltad?

kék madár 2017.11.23. 07:25:43

@gabors: de azok az allamok nem ilyen elvakultan vallasosak es most az volt a tema

Dikusz 2017.11.23. 07:37:05

@adg: Demjén Rózsi is az.
És nem mellesleg nagyon jó zenész.

Dikusz 2017.11.23. 08:33:16

@libslobsi fuszal: ezt pontosan tudom:)
A Rózsi nevet a közönség adományozta neki nagy szeretettel:)

puhacica 2017.11.23. 09:33:24

@Zoole Reloaded: ez egy "Horvatorszag es Balkan korut" ajanlat, ott virit benne Budapest. a buszke magyarok Europa sziveben...

puhacica 2017.11.23. 09:39:08

@Dikusz: ezt viszont nem pontosan tudod, igaz, en meg sehogy nem tudtam, csak utanaolvastam :)
"2006 márciusában a Heti Válaszban az újságírói kérdésre válaszolva elárulta, hogy becenevének története egészen a vészkorszakig nyúlik vissza, ugyanis akkoriban a nyilasok a „rózsi” szót használták a „rohadt zsidó” rövidítéseként. Később az általános iskolás zsidó osztálytársai nevezték el így, mivel elmondása szerint neki volt közöttük a „legnagyobb” orra."

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.23. 09:47:28

@Zoole Reloaded: jaj ne tedd. Köszönöm, de ne. Így is van egy vagon film amit meg kellene nézni. Sort fogok rájuk keríteni, ígérem!

Dikusz 2017.11.23. 10:11:29

@libslobsi fuszal: én tényleg egész más okot tudtam, hogy miért kapta a közönségtől ezt a becenevet, szerintem alaptalanul.
Nevezetesen azért, mert olyan nőies volt...

puhacica 2017.11.23. 10:33:06

@Dikusz: en semmit nem tudtam rola, hogy miert ez lett a beceneve, csak most utananeztem es mivel ezt o nyilatkozta, gondoltam csak igaz lehet.

Dikusz 2017.11.23. 10:50:21

@libslobsi fuszal: Abban az időben voltam ('70-es évek) fiatal, amikor Bergendy-ben, és a V'Moto-Rock (ezt a zenét nem szerettem) zenekarokban játszott.
Lehet én voltam túl naiv tizenévesen, de ezt a magyarázatot amit mondott nem is hallottam. Nem volt ez akkoriban téma, és divat sem volt emlegetni.
Talán olvassa valaki, aki szintén akkor volt fiatal, érdekelne más mit tud, miért kapta a "Rózsi" becenevet.

Hari Seldon 2 2017.11.23. 11:00:15

@Demi78:
Akkor ugyanúgy vagytok mint nálunk a Melinda lányunk. Az iskolában megtanulta, hogy Mélindának kell írni... :-)

Taxomükke (UK) 2017.11.23. 13:28:57

@tanato: Na jo, de o szegeny nem normalis.

adg 2017.11.25. 02:40:45

@Din Serpahis: na eljutottam a dezsomailig, tenyleg jo. Most tartok a kavefozonel. Koszi :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása