oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. szeptember 15. 06:48,  Áradnak ki a magyarok hosszú, tömött sorokban 391 komment

2014. szeptember 15. 06:48 Határátkelő

Áradnak ki a magyarok hosszú, tömött sorokban

Nagy részük ráadásul friss hús a munkaerőpiacon, zömük nem diplomás, nem beszél nyelveket, azaz legalul kell kezdenie, ennek minden hátrányával – írja mai szerzőnk, Barna az ausztriai helyzetről, ami szerinte egyre súlyosabb lesz.

munkanélküliek.jpg

„Nem is olyan régen, idén február 6-án írtam egy, a kelleténél kissé dühösebb posztot. Ezt a posztot javítanám és bővíteném. Nem azért, mert íráskényszerben szenvedek, hanem mert úgy érzem a helyzet még súlyosbodott. Nekem innen Ausztriából egyértelműen úgy tűnik, hogy áradnak ki a magyarok, hosszú, tömött sorokban, és erről nem csak a magyar oldalak írnak (akár itt a blogon, a 444.hu-n, az fn24-en, az Origón, de van róla szó osztrák híroldalon is).

Főleg ez az utolsó Standard cikk ütött szíven nem is olyan régen, mert pont ezt éreztem. Elkeseredett emberek özönlenek ide és próbálnak meg túlélni. Az a sokat mantrázott nyelvtudás, az gyakorlatilag nincs. Teljesen lehetetlen, vagy irgalmatlanul nehéz segíteni és nemzeti toposzunk alapja itt új erőre kap: magyar magyarnak farkasa. Tisztelet a kivételnek.

Miért nem segítek?

Én sajnálom, de elhullottam a harcban, már nem segítek, sem hivatalosan, sem privátban. Elsősorban mert nincs rá energiám, ez egyéni szocproblem, de elfogyott, illetőleg időm is kevés lett, azok a fránya kölkök, no.

Végül, de nem utolsó sorban, kicsit reménytelennek is tartom többnyire ezeket a „segítségeket”. Ha őszinte vagyok (már a segítségért ismeretlenül hozzám fordulókhoz), akkor ezeknek a szerencsétlen embereknek ez önző rosszindulatként csapódik le, legtöbbször.

Tudom, hogy eszméletlenül nehéz a helyzet otthon, és ez elől csak menekülni lehet, nem is mondom senkinek, hogy ne gyere, de jó szívvel azt sem tudom javasolni, hogy gyere. Tizenikszezrediknek kijönni ide, nyelvtudás nélkül, sajnálom, ha őszinte vagyok...

Nem tudom megmondani, hogy mi legyen, nincs javaslatom és nem lustaságból és cinizmusból. Egyszerűen csak elképesztett, hogy ma is két olyan posztot olvastam a Facebook-on, hogy nem sokára jövünk ki családostól és erre meg erre (információk) lenne szükségünk.

Hol férnek el?

Ami nem baj, sőt tök jó, hogy ennyien előre gondolkodnak, de hova fér el a munkapiacra ennyi ember? Eszem ágában sincs azt állítani, hogy nincs munka, de itt fél év alatt az lett az érzése az embernek, ez persze nem egy egzakt tudományág, hogy itt mindenki magyar, de hogy minden harmadik az azért durva. Mindenhol magyar kulizik, gürcöl. A junkfood alkalmazottól a takarítón át az egyszeri melósig.

A vonatjegy biznisz rekordokat dönt, itt halkan jegyezném meg, hogy utálom az „ügyeskedő magyar” prototípusát. Rühellem, amikor valakik egy-két eurós alapon nyerészkednek az utazni vágyókon, mert tudják, hogy azoknak nagyon mehetnékjük van haza, tehát simán el lehet kérni a „megegyezéses” 15 eurós Linz-Budapest viszonylaton 17-20 eurót is.

Ezen a bizniszen túl a Facebook-on egy jelentős csapás a magyar(ul beszélő) nőgyógyászt, fogorvost, orvost, autószerelőt, biztosítót és banki alkalmazottat keresők köre. Ez nálam továbbra is arra utal erősen, hogy a frissen megjelentek jelentős része nem vagy alig beszél németül.

Mint a németországi törökök

Amikor Németországban elkezdték a „törökök” problémakört körbejárni, ez amúgy a 80-as években kezdődött, akkor szakemberek tömege és az államapparátus nem jelentéktelen része csodálkozott rá, hogy ez nem várt és nehezen befolyásolható változásokat indított el a német társadalomban és persze generált nem akármilyen problémákat. Itt bőven elég Thilo Sarazzin könyvére és a Nemzetiszocialista Ellenállásra (NSU) gondolni.

Most persze sokan kapják fel a fejüket, hogy hogyan merem én őket, vagy a magyarságot a törökökhöz hasonlítani, ám tessenek egy kicsit körbenézni. Az Ausztriába és Németországba kiözönlött magyarok nagy része friss csirke a munkaerő(rabszolga)piacon és láttak itt már majd mindenkit. Nem mi vagyunk az elsők és jól sejthetően nem is mi végezzük be a sort.

Az a sok friss hús zöme nem diplomás, nem beszél nyelveket. Magyarul tök alul fog kezdeni. Ezek az emberek nem Anatólia poros kis falvaiból fáradtak ide és nem is a hetvenes években (vannak, akik még korábban).

Nekünk. magyaroknak egy kicsit fent maradt az orrunk és marhára nem a jelenben élünk, e kettő kombinációja pedig többnyire véres orrot jelent és porba csapott egót. Továbbra is tartom a véleményemet, el vagyunk szállva magunktól. Az osztrákok viszont baromira nincsenek elszállva tőlünk.

Az érkezők többsége nagyon stresszes körülményekből szabadul ki ide, ahol újabb nem várt stresszes környezet várja. Nyelv nélkül, a helyi kultúra ismeretének teljes hiányában és a helyi kultúra megismerésének a rendkívül nehéz helyzetében, az adott, helyi viszonyok pöcegödrében nem válhatnak a társadalom megbecsült tagjaivá. Ez pedig újabb keserű kudarcélményt fog jelenteni.

Na, itt érzek némi hasonlatosságot, hangsúlyozom, némi hasonlatosságot a török etnikum német társadalmon belüli ellentmondásos és az idősebb generációk esetében a teljesen elszigetelődött helyzetével kapcsolatban. Erről a problémakörről filmek, cikkek tömegeit lehet találni.

Honnan tájékozódunk?

Nem tudom felmérni a munkaerőpiacot, de szerintem ma már fokozottan érvényes, hogy nagyon meg kell nézni, mibe ugrunk bele, nagyon sokat kell (kéne) előre kutatni, tájékozódni és „finom” távolságtartással a „Facebook Lexikont” kezelni. Attól, mert sokan vannak rajta és mondanak ezt vagy azt, nem lesz hiteles.

A Wikipédiának vannak már egészen szépen forrásolt oldalai, mégsem hivatkozzuk le. A Facebookon lehet, hogy valaki kint van „egy ideje”, de a legjobb jóindulata és őszintesége ellenére sem tud hiteles forrás lenni, mert sem ő, sem én, sem az az érdeklődő harmadik nem látja a teljes szeletet és lehetetlen egy objektív képhez összegereblyézni az adatokat, még egy jól összeállított társadalomtudományi kérdőívet is szolid fenntartásokkal szoktam kezelni, ugyanis annyira széles a spektrum. Ennek ellenére kell és szabad kérdezni.

Ausztrián belül hatalmasak lehetnek a különbségek, legyen szó lakhatásról (közvetítőn keresztül vagy ne, mondjuk), iskoláztatásról (meddig ingyenes az óvodai ellátás), és hatalmasak a különbségek a magyar és az osztrák joggyakorlati viszonyok között.

Lehet, hogy otthon virtus adót csalni vagy a parkolást (egyéb büntetést) elbliccelni. Itt nem és persze azt is hozzá teszem, hogy van az osztrákok között is gyökér és adócsaló, de.

Mindent összevetve sajnos azt kell írnom, sanyarú helyzetben van a magyar itt Ausztriában, még ha ez szerintem (sacc/kábé) az itt élő magyarok 60-70% érinti csak.

Azért is írtam meg ezt a cikket, mert annyi, de annyi megmondó írással találkoztam és igen az enyém szeretne nem egy megmondó írás lenni.

Félek, ez az igazság

Félek, mert olyan emberi történeteket látok, hallok és olvasok, amik mélységesen elszomorítanak és ráadásul nem tudok rajtuk segíteni. Félek, mert az a sok butaság és műveletlenség, amiket egy-egy Facebook csoportban tapasztalok az döbbenetes és főleg az arányuk a csoport nagyságához képest, de az arány az utóbbi időkben csak romlott, a megítélésem szerint.

Nem az a bajom, hogy a magyar nem tart össze, nekem egyébként ez a tapasztalatom, hanem az, hogy ha igen, az milyen kirekesztő tud lenni, akárkivel, akárkikkel szemben.

Nem kell nekünk mindig nevetve néptáncolva gulyást főzni, illetve ha valakinek így szép, kerek az élet, hát legyen, de hogy ezen kívül általában csak a Magyarországról hozott megosztottságot és frusztrációt tudjuk felmutatni, az is dráma. Szerintem.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr466698509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZoole 2014.09.15. 20:11:28

@Simon Hasonmasa (Roch): es nincs gazdaja?En egy ejszaka biztos le szedtem volna.

DieNanny CH 2014.09.15. 20:11:35

@blackhair-lady:

Szerintem leegyszerűsítve az az antiszociális, aki mondjuk tv-t néz a családdal, és mikor megszomjazik/fagyizni akar/csokit hoz,úgy megy ki a szobából, hogy hozzon magának, hogy előtte nem kérdezi meg, kér-e más is...

Simon Hasonmasa (TW) 2014.09.15. 20:14:49

@Zoole[uk]:
De van, gondolom. Senki nem halt meg.
Leszedted volna? Miert?

DieNanny CH 2014.09.15. 20:17:16

@Evain:

A vaníliaízű rizstej isteni! Csak marha drága...

szaszo71(D) 2014.09.15. 20:18:09

@Simon Hasonmasa (Roch): És meggyőződtetek róla, hogy mindenki él még a házban?

Simon Hasonmasa (TW) 2014.09.15. 20:20:18

@szaszo71(D):
Be nem kopogtunk mindenhova, de latszolag minden a regi. Mellesleg, vagyunk itt sokan, ha en tevednek valaki csak leszedne a szarado ruhakat aki jobban erintett...

blackhairlady 2014.09.15. 20:21:52

@Ludas*: Az is probal aki nem vasarol. Csak ugy. Es ok is ott hagyjak a probafulkeben. Szerintem ez nem nacio es osztalybeli kulonbseg.
Egyebkent itt nalunk mindenki ott hagyja, es az elado osszegyujti egy olyan tologatos fogasra, amikor mar eleg osszejott, akkor visszarakosgatja a polcokra. En itt szeretek a legjobban valogatni, szinte mindig talalok valami nekem valot, az eladoterben annyi ruha van, hogy nincs turelmem valogatni.

blackhairlady 2014.09.15. 20:23:39

@Simon Hasonmasa (Roch): A "brithon"-t automatikusan brajthonnak olvastam:))))

macamuca [IHUN] 2014.09.15. 20:23:56

@andaluzkutya:
Szabó Magda már megtette. Az ajtó című könyvében.
Mindenkiben van egy kis (sok... nagyon sok.... kiben mennyi) Emerenc.
:)

@norvég kém [Hu/At]:
"Butan nezne ki, ha ma valaki tisztaszobat epitene."
Egyetértek. Bután néz ki. Mert sokaknál jelen van még ez a szokás, akár tisztaszobának, akár vendégszobának nevezik, a lényeg ugyanaz: szépen/fullosan berendezett, de nem használt helyiség. És nem mostanság 70 körüli/70+ emberekről beszéle, hanem középkorúakról (40+), akik ezt látták otthon, hát csinálják ők is. És büszkék, hogy milyen sok valamilyük van, príma állapotban, szinte mintha új lenne. Ja, hát nem használták/ják, így a tizen-,huszonéves bútor, szőnyeg, miegymás pöpec állapotban van...

Simon Hasonmasa (TW) 2014.09.15. 20:26:52

@blackhair-lady:
:))))
Nem voltam meg az USA-ban. Igy vannak ezek nalatok is? Vagy UK spec?

DieNanny CH 2014.09.15. 20:27:29

@Dragonlady (now in Indonesia):

A kétévesem csinál hasonlót. Ma szőlőt ettünk uzsira, nagyok voltak benne a magok, és mivel a drágámnak rendkívül fejlett a finommotorikája, nagyon kis ügyesen szétpöckölte a szélrózsa minden irányába a magokat. Nagy volt a sikerélménye, ha nem csak jobb-, de bal kézzel is sikerült... :-)))

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.09.15. 20:38:50

@DieNanny [SZ,CH]: Szerintem meg az az antiszociális aki egy blogon püföli mindennap a karaktereket ahelyett hogy hogy pl a barátaival töltené a szabadidejét.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.09.15. 20:38:50

@DieNanny [SZ,CH]:

Nahát! Nem tudod kifizetni az álomszerű svájci bérből?

program készítő 2014.09.15. 20:56:51

Most ebben éppen benne vagyok,ugyanis az L.C.M felmérést készít németországban.A bevándorlók szívesen foglalkoztatnak magyar munkavállalót,hiszen át tudják verni őket.
A német gazdaság sikere a fekete munka,nekem ez a tapasztalatom-az összesítés majd csak akkor ha ,hazaérek.Azt előre megmondom Magyarként nem vagyok hajlandó németül beszélni--még euróért sem,nem hagyom el a hazámat,hogy többet keressek és bevándorlók szabályozzák az életem reggeltől estig.Akinek tetszik menjen és dolgozzon külföldön.

i got my (törölt) 2014.09.15. 21:15:52

"Magyarországon súlyos a helyzet"
Egyre gyengébb a társadalmi igazságosság az Európai Unió tagállamaiban, Magyarországon különösen súlyos a helyzet - mutatta ki a német Bertelsmann Alapítvány hétfőn ismertetett nemzetközi összehasonlító vizsgálata. A tekintélyes közhasznú alapítvány a 2008-2014 közötti időszak fejleményeit áttekintő elemzésében megállapította, hogy az EU ugyan ért el eredményeket a gazdaság stabilizálásában, de a társadalmi igazságosság a legtöbb tagállamban gyengült. A társadalmi igazságosság tekintetében az Európai Unió végén kullog Magyarország.
www.portfolio.hu/gazdasag/magyarorszagon_sulyos_a_helyzet.3.203692.html

DieNanny CH 2014.09.15. 21:19:13

@házelőtthinta:

Nem rólam van szó, hanem a tejpótló italokról.
Egy osztrák családomban volt a kislány tejérzékeny, ott vette a család. Minek vegyek tejpótlót, mikor én ihatok tejet?
Már megint bal lábbal keltél? Valamelyik nap még voltak építő jellegű kommentjeid is...

DieNanny CH 2014.09.15. 21:21:41

@program készítő:

Sajnos, nekem nem ilyen egyszerű. Mo-on ugyanis a semmit keresném, azzal szemben meg a bármennyi érdekében, bevállalom a németül beszélést.
Ha megtehetném, én sem dolgoznék a magyar határon kívül.

DieNanny CH 2014.09.15. 21:27:18

@i got my:

"Kiemelkedően jó a helyzet a korai képzésre fordított beruházások területén, ennek alapján Magyarország a 2. helyen áll, csak Dánia előzi meg - emelték ki, hangsúlyozva, hogy ennek révén remélhetőleg csökken az egyelőre nagyon erős összefüggés az iskolások társadalmi-gazdasági háttere és tanulmányi előmenetele között."

Sajnos ez is csak papíron létezik.
Tudok egy önkormányzatról, ahol a bölcsőde több millió forintot nyert játékokra és fejlesztő eszközökre; a gond csupán az, hogy az önkormányzat az összeg 90%-át a polgármesteri hivatal épületének nyílászáró cseréjére fordította...
Tehát a beruházás több milliárd is lehet Mo-on - de érdemes lenne megnézni, igazából mire is költötték.

SzZoole 2014.09.15. 21:30:42

@Simon Hasonmasa (Roch): hogy,miert,mert aprilis ota mar biztos,hogy megszaradt.

Muscari 2014.09.15. 21:31:40

@Herr Géza: az en nagymamam is mindig a kisszeken evett, pedig nagyapam mar reg nem elt. Anyu (a meny) nagyon haragudot erte, mivel egyutt laktunk, de nem tudta megvaltoztatni. A XXI. szazad elejen, es nem az isten hata mogott, hanem a Dunantulon Pesttol nem messze.

Muscari 2014.09.15. 21:34:22

@Cascabel: ez tenyleg igy van, anyosomtol is hallottam azt, hogy inas, eloszor nem is tudtam mire velni :-)

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.09.15. 21:48:48

@DieNanny [SZ,CH]:

Ha normális lakásban élnél hány %a menne rá a fizetésedből? 60?

tsabus UAE 2014.09.15. 21:58:36

@DieNanny [SZ,CH]: Azért valójában, az ilyen inkább csak husáng...

Herr Géza 2014.09.15. 22:00:29

@program készítő: Miért barátom, szerinted magyar csak magyarnál dolgozhat külföldön? Hát például ezért sem árt tudni németül... Az meg, hogy te nem akarsz külföldre menni dolgozni teljesen rendben van. Nem mindenkinek pálya ez. Csak minket már nem kéne erről megpróbálni meggyőzni.

tsabus UAE 2014.09.15. 22:02:39

@program készítő: Összegezzük:
Magyarként nem akarsz idegen nyelven beszélni és nem hagyod, hogy bevándorlók szabályozzák az életed.
Biztos ami biztos, megkérdezem: jól értettem ?

i got my (törölt) 2014.09.15. 22:05:25

@házelőtthinta:
nekem nem tűnik óriásinak a különbség a német vagy brit és az amerikai szint között. 20% olyan sok? a számok viszont gyanúsan alacsonyak. havi 1000 euróval valaki már középosztály németországban, (amerikában havi 1200 euróval)?

egy mekdonálc alkalmazott már középosztály, ha csak saját magát kell eltartania? ez inkább a vicc kategóriájának tűnik számomra.

ráadásul azt írják, ezek mediánértékek, azaz az emberek fele az országokban ennél kevesebből él. nagyon meglepő! tudtam én, hogy hanyatlik a nyugat, na de ennyire? :)

ha így megy tovább, még a végén el kell küldeni amerika azt a pénzt, amit annak idején isaurának gyűjtöttek magyaro.-n...

Mr Long 2014.09.15. 22:19:34

@program készítő: LOL Hol szabalyozzak bevandorlok az eletet az embernek? Mi a baj a nemet nyelvvel?

Mr Long 2014.09.15. 22:20:53

@Herr Géza: Miert, lehet rabeszel koltozzunk vissza, mert nekunk rossz itt.

Herr Géza 2014.09.15. 22:24:10

@Dragonlady (now in Indonesia): Na nem is a backpacker-ekről van szó ilyen eseteknél... Ez speciel manchesteri géppel érkezett, nem kimondottan középosztálybeli társaság volt...

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.09.15. 22:30:34

Az áradásra szavazok.
Továbbra is.

(Élünk. Köszi mindenkinek a leveleket.)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.09.15. 22:33:34

@diggerdriver: Sosem hittem, hogy egyszer egyetértek majd vele... :D

Herr Géza 2014.09.15. 22:35:39

@nezzazegfele [Hu ]: Ööö, kicsit hosszabban ? És jó, hogy megvagy !!!!

blackhairlady 2014.09.15. 22:35:43

@Simon Hasonmasa (Roch): Marmint a kiteregetes vagy a ruhaotthagyas a boltban?:)))
Itt szaritogep van mindenkinek, nem teregetnek az emberek (ugye Hagyma?:D), es igen, az uzletekben ott hagyjak a probafulkeben az arut ha nem veszik meg. Szinte mindegy, hogy milyen arfekvesurol van szo. a legtobb helyen egyebkent van kulon szemelyzet akie csak a probafulke, legtobbszor reszmunkaidos diakok. Es most csak Houstonrol beszelek, a tobbi varosban nem tudom mi a szokas.

blackhairlady 2014.09.15. 22:39:31

@DieNanny [SZ,CH]: Na hat ez nagyon szomoru. Persze senki sem merte felemelni a szavat, ugye? Nem mintha en a batrak koze tartoznek, sajnos:(

Taxomükke (UK) 2014.09.15. 22:43:07

@macamuca [IHUN]: "... És büszkék, hogy milyen sok valamilyük van, príma állapotban, szinte mintha új lenne. Ja, hát nem használták/ják, így a tizen-,huszonéves bútor, szőnyeg, miegymás pöpec állapotban van..."
Erről jutott eszembe. Néhány éve (még amikor szó sem volt arról, hogy 2012-ben Angliába költözünk) vettünk egy viszonylag komoly angol porcelán étkészletet. Aztán amikor már a házat is eladtuk otthon, nem az addig mindennapos használatban lévő ikeás vagy tökömtudjamilyenes tányérokat hoztuk ki, hanem az angol cuccot. Megbeszéltük a feleségemmel, hogy nem azért vettük, hogy a vitrinben/raktárban porosodjon, úgyhogy azóta "ünneplős" tányérokból eszünk nap mint nap. OK, nem herendi vagy hollóházi, de aki új vendég nálunk, az mindenesetre rácsodálkozik...
Egy ideje eldöntöttem, hogy most vannak a régi szép idők.

blackhairlady 2014.09.15. 22:43:54

@nezzazegfele [Hu ]: Na vegre! Mar ossznepi nyomozas indult a megmentesetekre:) Remelem minden OK!

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.09.15. 22:45:50

@Herr Géza: Köszi :) Írtam pár sort a blogban róla.

@blackhair-lady: Te egy bátor nő vagy.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.09.15. 22:51:41

@blackhair-lady: Szent szalmazsák... Mi volt ez a nyomozósdi? Megírod mélben?
Igyekszünk "oké-nak" felfogni azt is, ami nem oké. A többi oké.

SzZoole 2014.09.15. 22:52:12

@nezzazegfele [Hu ]: na vegre felenk is nezel,nem csak az egfele:)))

blackhairlady 2014.09.15. 22:58:31

@nezzazegfele [Hu ]: Olvasd el a tegnapi kommenteket, ugy a kozepetol:)
Tudom, te mindent OK-nak fogsz fel, nem is ertem hogy lehet valaki ennyire optimista:)

szuperkrumpli 2014.09.15. 22:59:19

Hungarisztán épphogy azért működik, mert a leghülyébbek mi vagyunk Európában az idegen nyelvhez, kb. 20-25%-kal tökutolsók vagyunk! Nem is lenne otthon már rég senki ha mindenki tudna legalább egy idegen nyelvet! :D

montroyal ( CAN qc) 2014.09.15. 23:15:40

@Dragonlady (now in Indonesia): ha maradékot találnak az asztalodon elszámolásnál, büntit kell fizetni.

nalunk van hogy etlaprol rendelhetsz barmit ,barmennyit, de a maradekert buntetes kell fizetni ...

Tomi1973Wien 2014.09.15. 23:20:25

Sziasztok,

valamikor nagyon regen irtam par szot a kijovetellel kapcsolatban, a mai poszthoz annyit fuznek hozza, hogy ott az igazsag...

- ne indulj el nyelvtudas nelkul

- ne indulj el anelkul, hogy ne tudnad magad legalabb 6 honapig finanszirozni, ennyi minimum kell, hogy beindulj / avagy belasd, hogy nem fog menni

- lehetoleg ne egyszerre gyere az egesz csaladdal, a komplett ellatas es beiratas...stb... nyugjeit is a nyakadba veve

- keress diakhirdeteseken kozos albit, es berelj ott egy szobat, rengeteg haszna lesz

- ha elkezdesz melozni, ne varj csodakat, es azonos fizetest az 5-10ev+ ideje ottdolgozokkal

- tanuld meg, hogy nem esik le az ujjadrol a gyuru, ha dolgozol

- ha valahol melozol (pl. takarito, baby sitter, vendeglatos), ne azzal kezd, hogy kiiszod a nespresso keszletet, kikajazod a hutot es befustolod a kecot/helyet, ahol vagy...

- szallj le a magas lorol, senkit nem erdekel, hogy otthon mi voltal (ha voltal), itt csak azt latjak, amit leteszel az asztalra

- RESPEKT / (enyhe)TAVOLSAGTARTAS / ERDEKLODES (mutatasa), ezek lenyeges pontok, ha integralodni akarsz

- NE KEZDJ EL MINDENKIT AZONNAL TEGEZNI!!! (suru es sulyos hiba), akarcsak a *feltegezes* / keresztneven szolitas

(a frau magister erika muller-t ne liebe erikanak szolitsd es magazd, hanem frau muller-nek vagy frau magister mullernek es magazt!!!) / az osztrakok kulonoskeppen erzekenyek a cimeikre, egy sima lofaszjanko diplomas magisterre is olyandeolyan buszkek, hogy nem szabad elvenni toluk ezt az erzest, tudom, hogy furcsa, de itteni szokas, tehat ALKALMAZKODJ!!!

- ALKALMAZKODJ! te vagy az uj erkezo az uj helyen, nem fognak korulotted ugralni

hirtelenjeben ennyi. amugy az egyre zarkozottabb es egyre kevesbe segitokesz kinti magyarokon meg ne csodalkozzatok, koszonjetek meg az elottetek itt jaroknak, hogy elcseszerintettek a taptalajt...

kitelepulos party-service cegnel dolgozom, eleg sokan megfordulnak a kezeim kozott (egyre kevesebb magyar), es sajna ujra meg ujra arra a megallapitasra kell jutnom, hogy ritka egy erdekes *faj* vagyunk mi magyarok...

udv

tomi

i got my (törölt) 2014.09.15. 23:24:24

sámán hozzászólásánál már kerestem a "keret-" szót, előre röhögve, hiszen alig van olyan hozzászólása, amiben nem szerepelne.
persze meg is lett, bár sajnos most nem az igazi, tőle megszokott, teljesen értelmetlen szókapcsolatban ("keretalkotó..." - valamiizé). nem jutott eszembe hogy mi is a kifejezés második tagja, így rákerestem a google-lal a "keretalkotó" szóra. nem fogjátok kitalálni, de két blogbejegyzést találtam az eredménylista elején: az egyik a korábbi határátkelős sámán önkívület, a másik pedig a saját blogján megjelent, vélhetően hasonlóan tartalmas esszé.
szóval: keretalkotó SIKERESSÉG.
azért az nem rossz eredmény, hogy valaki egy komplett kifejezést kvázi copyrightolhatna... kár, hogy nem jelent semmit. :)

montroyal ( CAN qc) 2014.09.15. 23:29:15

@blackhair-lady: van szemelyzet a ruhak osszeszedesere , ha nem a fulkeben hagyod es kijosz vele odaadod vagy leteszed nekik... vagy ok udvariasan el is kerik toled .

eszembe jut egy canadai magyar holgy aki elvitte baratnojet Mo-ra es egy jo butikba nezegettek a ruhakat , az eladono csak akkor nezett fel a telefonjabol amikor kiakartak menni , hogy rajuk szoljon
- hé es a ruhakat ki fogja visszatenni ...

en a magyar viszonyokat ismerve - valoszinuleg a tulaj szeretoje lehetett...

montroyal ( CAN qc) 2014.09.15. 23:34:44

@Tomi1973Wien: - keress diakhirdeteseken kozos albit,
ez jo otlet...meg is probalnam egy(2-3) 18 eves diaklannyal kozos szobat berelni ...58 vagyok ...DD

tcom 2014.09.15. 23:35:07

Az ország tragédiája a nyelvtudás hiánya. De nem csoda. A 4.-es lányom mindent tud a síbalesetekről, de egy pohár vizet nem tud kérni németül. A lexikális tudásra épülő őrület, miatt nincs akarat, tudás inkább logikára, kreativitásra helyezni a hagsúlyt. De mit is várunk ott, ahol 6 osztályos nyugdíjasok ámítására van kihegyezve a hatalom. Az utóbbi években hihetetlenül megnőtt a legkisebbek terhelése. A mai elsősnek heti 5 órával több órája van, mint 2 éve. Mintha a hülye hatalom versenylovak át akarna képezni.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.09.16. 00:32:47

@blackhair-lady: Megtaláltam, szerintem kimerítő voltam. Többit tényleg mélben :)

@i got my: Ősi képkeretező családra bukkantál? :)

@montroyal ( CAN qc): :D

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.09.16. 03:30:36

@tcom: Tobb ismerostol is hallom, hogy irasbelin piszok jol teljesitenek, meg helyesen irnak iegen nyelven, aztan a szobeli reszen, ahol kommunikalni is kene, valodi dolgokrol, amire nem keszit fel persze az iskola, na ott szepen elhullanak, vagy alulteljesitenek.

@montroyal ( CAN qc): Toronto nagyon bejott, Kanada imadnivalo orszag. Jovunk meg vissza, oda parom is szivesen jonne:D

@blackhair-lady: Ez gaz. mar bocsanat. Ez az elado tiszteletbe nem vetele, mint ahogyan az is, hogy otthagyod az asztalona mekiben/starbucksban a poharat, talvat , nem dobod ki a papirpoharat a kukaba. Mondernkori rabszolgasag. Nem, nem az o dolga eltakaritani az ember utan a szaharat....

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.09.16. 04:16:19

@Dragonlady (now in Indonesia): 100%-ban egyetertek veled. Normal etterem kivetel, mert ott a pier fogja, es elviszi elolema tanyert, de barhol vagyok, visszaviszem a poharat, a tanyert, igy mindenki kicsit boldogabb:) Utalom, amikor otthagyjak a szemetuket, legyen az utca ( majd jona takarito, ugyis felszedi) , probafulke, vagy epp valami kavezo.

adg 2014.09.16. 04:44:39

@blackhair-lady: Nem gond :), pont ugyanarra jutottal te is.

Muscari 2014.09.16. 05:52:20

@házelőtthinta: itt ki van irva a buszon, hogy tilos alkoholt fogyasztani :-) Szerintem meg bunkosag is, es nem ertem, ha szomjas vagy a munkaban miert nem iszol vizet vagy kolat? Az nincs ingyen?

Muscari 2014.09.16. 05:58:03

@Zoole[uk]: nem biztos, hogy ezt a szokast atorokitik. A ferjemeknel is az volt a hagyomany, hogy a ferfi szed eloszor, ezt o ugy valtoztatta meg, hogy o szed eloszor. Nekem :-)

Muscari 2014.09.16. 06:06:08

@házelőtthinta: ja, a megalloban nem lehet dohanyozni, ha jol tudom, mar Mo-n sem. Meg is bumtetnek erte.

Muscari 2014.09.16. 06:28:48

@blackhair-lady: mostanaban az en ferjem is rengeteget dolgozik, sokszor csak este jon haza. Ilyenkor persze en is kiszedem neki az etelt. De tudom, hogy forditott helyzetben o is megtenne ugyanezt :-)

Evain 2014.09.16. 08:34:06

Izé, nem tudom mi ez a nagy érdeklődés a tortámra, de ha valakit tényleg érdekel, az dobhat egy privit, válaszban elküldöm. :P

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.16. 08:41:33

@Evain: kivéve a vili, a zoli, meg a felesége.
meg a gyula, meg az ottó, a tótottó.

:D

átlátó 2014.09.16. 08:54:45

...most csak annyit akarok mondani, hogy a Wattgassen van egy Snitzer, ahol a vietnami férfi beszél magyarul... kissé odébb, az Ottakring str-n, egy török "ABC"- ben, a zöldségreszortos manus is...szinte tökéletesen. A vietnámi a Kandón végzett, utoljára 5 éve tudott hazamenni... a török meg a Bosnyákon forgolódott néhány évig...imádok velük beszélgetni a német-török-magyar keveréknyelven, :D ...megyek a culászungstellébe, bitte egy ekmeket, gülegüle. A magyarok pedig továbbra is tartják a prolisót, - kérem, az érintettek sértődjenek és ne a hazafiak. :D

Kagehiko Yamazaki 2014.09.16. 08:56:01

Hat, vannak itt dolgok, amikkel egyet tudok erteni, meg olyanok is, amikkel nem. En 2010-ota vagyok itt es Tiroltol, Karintian at (leginkabb) Salzburgban. Jelenleg Burgenladban elek. Szallodas voltam otthon, angolul es nemetül (osztrakul) folyekonyan beszelek. Az akkor is igy volt, amikor megerkeztem. Olyan munkakat kapok, amit altalaban osztrakoknak adnak (recepcios, föpincer) es kurva lehangolo latni, hogy a magyarok java resze, vagy alig, vagy semmit sem beszel semmilyen nyelven. Ezert egy mosogato allasra kb 500-an jelentkeznek. Kicsit faraszto, amikor arra kernek az osztrakok, hogy beszeljek a magyarokkal nemetül, hogy egy kicsit tanuljanak. Meg az is, amikor forditgani kell, meg mas neveben telefonalni. Ennyit a nyelvtudas kerdesrol.
A jo hir viszont az, hogy valoban bennünket tekintenek a legkevesbe idegen külföldinek es szivesen alkalmaznak minket, mar aki megüti a szinvonalat. Sokfele hallottam, hogy lassan visszater a Monarchia. Bar ebben van nemi ironia.
De, mielött betelpültem volna (meg közben is) az osztrak veret szivni, megjartam elötte egy par orszagot es a helyzet szinte mindenhol hasonlo. Egyedül Svajc volt az az orszag, ahol soha egy magyart sem lattam, meg eleg keveset Athenban (mondjuk ahoz a ceghez az angol-nemet a belepö es ezt le is tesztelik elötte). Ezt leszamitva szinte mindehol. Franciaorszagban, ahol hajoztam egy rövid ideig, a folyon levö összes hajo dugig tele magyarokkal, akarcsak Anglia, vagy New York, bar ott a nepessegszamhoz kepest nem vagyunk ennyire feltünöek. Es meg annyit, hogy nem feltetlenül csak az agysebeszeket varjak ide, a troger melot is meg kell csinalnia valakinek, meg a kevesbe felemelö, de szaktudast igenylö munkakat is. Az osztrak az angollal szemben nem lusta ember, ugyhogy a nyelvtudas nelküli magyar vert fog izzadni. Ismerve az otthoni helyzetet, megertem, hogy jönne, aki tud, de legyen a szoporollerra felkeszülve!

ro11 2014.09.16. 08:56:56

Durván általánosít a szerző...Az Ausztriai magyarok újratöltve cikk után értelmét nem látom...mintha két külön ember írta volna....mintha a rossz tapasztalatokat, kivétel nélkül, minden magyarra ráhúzná a cikkben.
"… de hova fér el a munkapiacra ennyi ember?" Ezt a kérdést szerintem minden ember a világon felteszi, mi köze a magyarokhoz?
"minden harmadik az azért durva. Mindenhol magyar kulizik, gürcöl." Például pár száz fős cégnél dolgozik 4-5 magyar, már azt mondjuk, de sok magyar van itt. Pedig átgondolva az nem is olyan sok....kulizik, gürcöl? Miért kéne szégyenkezni amiatt, hogy a másik magyar mit dolgozik. Magas beosztásban ugyanúgy ott vannak a magyarok. Ugyanezt a munkát csinálják otthon is, ott nem gáz?
"Az a sok friss hús zöme nem diplomás, nem beszél nyelveket" Mert Ausztria a diplomások magas arányáról híres mi? Nekem is van diplomám, mégsem hiszem,egyes munkák kivételével,hogy ezzel minden meg lenne oldva...Sőt, hogy lehetséges az, hogy érettségivel sem rendelkezdő személy 4000 eurót keres, míg valaki diplomával ennek a felét(pl. mérnök).... A nyelvi kérdés sajnos tény, nyelvtudás nélkül esélytelen,de nem csak az embereket kéne hibáztatni érte, az oktatás is borzalmas...Viszont,hiába tanul valaki nyelvet, soha nem fogja tudni megtanulni az országában anyanyelvi szinten...Úgy senki nem tud elmenni külföldre, hogy mindent tudjon, plusz hiába tanulta, ha nem is azokat a kifejezéseket használják sokszor.... A szerző sem hiszem,hogy perfekt némettel/osztrákkal érkezett meg, ő is nyilván feltette és felteszi a szokásos ciki kérdéseket, mint mindenki....
" magyar(ul beszélő) nőgyógyászt, fogorvost, orvost, autószerelőt, biztosítót és banki alkalmazottat keresők köre. Ez nálam továbbra is arra utal erősen, hogy a frissen megjelentek jelentős része nem vagy alig beszél németül." Mert nem érti a szaknyelvet, az nem jelenti azt, hogy alig beszél. A fontos dolgokat talán szeretné teljesen megérteni, nem akar belerokkani, átverve lenni, stb....
A magyar-török párhuzamról csak annyit, hogy a magyarok többsége viszonylag gond nélkül be tud illeszkedni, a törökökről nem így gondolom....például nemrég a választásokon olyan személy indult(vagy akart indulni, fél szemmel figyeltem csak), aki azt akarta bevezetni, h török nyelven tanulhassák a török gyerekek a tantárgyakat, ez minden, csak nem beilleszkedés....Bár valószínűleg itt én is általánosítok.
Az olyanok meg, akik várják, hogy kb. mindent megcsináljanak helyettük, akkor érik el céljukat, ha találnak olyan személyt akit bepalizhatnak. Nemet is lehet mondani. Ha fikáznak, mit tudsz tenni, nem tudsz mindenkinek megfelelni, ne is akarj. Ez sem nemzet függő, hanem egyén függő, ők ugyanezt csinálják otthon is....
„a helyi kultúra ismeretének teljes hiányában és a helyi kultúra megismerésének a rendkívül nehéz helyzetében, az adott, helyi viszonyok pöcegödrében nem válhatnak a társadalom megbecsült tagjaivá. Ez pedig újabb keserű kudarcélményt fog jelenteni”
Én is látom a különbségeket,de eget rengető eltérések azért nincsenek. Akkor senki ne lépje át a határt, mert nem ismeri az adott ország kultúráját? Hülyeség. Max nehezebben válnak a társadalom megbecsült tagjaivá, de hogy lenne már lehetetlen? Még aki nem is akarja, az is meg fogja ismerni az adott kultúrát. Nyilván osztrákok is általánosítanak, én is általánosítok sokszor,de mégis tudom, hogy kivételek vannak. Én is éreztem már magam kínosan magyar miatt, hallottam is már, hogy na itt vannak a magyarok….mégsem voltak velem eddig emiatt bunkóbbak. Pedig nekem is vannak gondjaim nyelvvel, még azt sem mondhatom, hogy elfelejtették volna, hogy magyar vagyok.

sage5 2014.09.16. 08:57:28

Tokre igaza van a cikkironak, meg azoknak is akik szerint igaza van es ok is utaljak a kiozonlo suttyerakokat.

Megis mindig idegesitenek ezek a kommentek es hozzaszolasok, mindig azt erzem benne, attol buzlenek, hogy a sajat a megbecsulesuket feltik, hogy nehogy a suttyok alapjan iteljek meg oket. Ami persze egyreszt jogos.. Masreszt megis lekezelo es kicsinyes hozzallas.

Magyar vagy. Magyarorszag attol kulonleges hogy nagyon sokfele embert lehet talalni. Nagyon sok parasztot is. Sokan adot csalnak, ugyeskednek, suttyoskodnak. Ennek tortenelmi hattere van es ez nem veletlenul alakult igy, ezt is tisztan kene latni, nem csak ketsegbesetten elhatarolodni attol ami budos.

DieNanny CH 2014.09.16. 08:59:27

@nezzazegfele [Hu ]:

Ó, de jó! Köszi, hogy megjelentél! :-)

DieNanny CH 2014.09.16. 09:02:24

@házelőtthinta:

Ha normális - konyhás - lakásban élnék, akkor havi 180 órát dolgoznék, és így a fizetésem kb 30%-át kellene, hogy lakásra fordítsam. És ebben benne van a lakásbiztosítás is.

igazi Ténytár 2014.09.16. 09:02:35

@ "hogy hogyan merem én őket, vagy a magyarságot a törökökhöz hasonlítani, ám tessenek egy kicsit körbenézni"

Valóban, hogyan mered?! Ilyet török nem tesz!

retronom.hu/files/images/HPIM2132.preview.JPG

Conan a barbar 2014.09.16. 09:20:08

@tsabus [PL >> UK]: Lehet, hogy a chemtrailtől butul az emberiség... :D

M. Úr 2014.09.16. 09:54:19

@Herr Géza: Itt válaszolok, hogy ne kelljen már lapozgatni :-)

" Ti "maszekban" voltatok, vagy utazási irodával?"
Maszekban, az Expedián intéztem mindent. Nem a legolcsóbb megoldást kerestük, hanem ami kényelmes... Így két főre oda-vissza összesen 450 euró körül volt a repjegy, 500 a szállás, 280 az autó. Az autó amúgy 200 lett volna eredetileg, de a Budget nem fogadta el a MasterCard-omat ("szőr, disz kárd ííííz for ilekkkktronikkkk pément óóóónli"), így a VitenGroup-nál foglaltunk 80 euróval többért, igaz nagyobb autót (kettőnknek a legkisebb is bőven elég lett volna). Az utazási irodás árakat nem is néztem, szerintem az ő idejük már vagy 10 éve lejárt.

Legközelebb valószínű Új-Zélandra megyünk, jövőre talán...

Ludas* 2014.09.16. 10:26:29

@blackhair-lady:
Akkor Te még profitálsz a mások trehányságából is?
:-)

Ludas* 2014.09.16. 10:26:29

@DieNanny [SZ,CH]:
Pedig azt mondják, hogy az összerágott szöllőmag nagyon egézséges!
:-)

DieNanny CH 2014.09.16. 10:35:21

@Ludas*:

Valóban az, én meg is eszem, meg a 6 éves is, csak a 3 éves meg a 2 éves nem.

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.16. 10:57:16

@DieNanny [SZ,CH]: hogy mászóka helyett ablakokat vegyenek. illetve lehetséges, de akkor vissza kell fizetni a támogatást.

DieNanny CH 2014.09.16. 11:05:00

@Babette.:

Pedig pontosan ez történt. Valamihez nagyon jól értettek az elszámolási osztályon. Városon belül oldották meg, valamelyik vállalkozó számlázhatott játékokat meg ablakokat is. Nos, a számlán játék volt, de valójában ablak lett véve.
Van vagy 10 éves a történet, úgyhogy már pontosan nem tudom.

Muscari 2014.09.16. 11:12:59

@nezzazegfele [Hu ]: na vegre :-) Mar nagyon aggodtam.

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.16. 11:15:39

@DieNanny [SZ,CH]:
a helyszíni ellenőrzésnél kiderül ez a trükk is.

Ludas* 2014.09.16. 11:24:37

@DieNanny [SZ,CH]:
Majd idővel.
:-)
Ha mindig azt látják, hogy mit kell tenni vele, akkor rákattanak ők is. A lényeg szerintem a példamutatás.

szamarhegy 2014.09.16. 11:24:37

@Pernilla: Egy jogász, informatikus házaspár 50 évesen most készül elhagyni Mo.-ot, Van megtakarított pénzük és szerettek volna venni egy tiroli panziót, emiatt 3 hetet töltöttek Tirolban, X panziót körbejártak és megdöbbenve mesélték pár hete, hogy minden teli van magyarokkal. A képzetlenség és a nyelvtudás hiánya azért elég jól érzékelhető.

szamarhegy 2014.09.16. 11:25:11

@ro11: Azért vagyunk felnőttek, mert az felelősséggel, felelősségvállalással jár, a világ haladósabb, fejlettebb része az életfogytig tartó, folyamatos tanulás kényszerében él már több évtizede. Egy idegennyelvet használható szinten megtanulni 2-3 év, az internet teli van baromi jó tanulást segítő, gyorsító alkalmazásokkal, hangtárakkal, ha pedig eléred olvasás , értés szintjét, akkor nyelvi közegbe ágyazhatod magad. Aki megtanult egy nyelvet, annak nem lehet gond, hogy mielőtt orvoshoz fordul, ráfordítson félórát, hogy megkeresse a hasfájdalom, láz, térd, tüdő, vese, stb. szakkifejezéseket. A beilleszkedés baromi nehéz, én nem egy embert láttam hazakullogni, vergődni, mert felnőttként már nem tudott beilleszkedni egy kulturálisan közelinek tűnő országban.

blackhairlady 2014.09.16. 13:02:19

@Muscari: Pontosan. O is megteszi hetvegen:)

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2014.09.16. 13:55:16

@i got my: Azt a cikket azért írtam, hogy kísérletet tegyek egy kultúra definícióra.

KULTÚRA = KERETALKOTÓ SIKERESSÉG

Ez volt a célja a cikknek.

A kormányon lévő ideológus érdekcsoport rengeteget hazudik. Teljesen elszakadt a valóság és a magyarok nevében beszélők probléma érzékelése.

macamuca [IHUN] 2014.09.16. 14:16:29

@Babette.: @DieNanny [SZ,CH]:
A helybeli TÜZÉP-es (vagy efféle) bejegyeztette a vállalkozói igazolványába a játékforgalmazást is lehetővé tévő passzust (kb 15 évvel ezelőtt minden utólagos bejegyzés díja tételenként 2000 ft. volt = megérte eme ügylet kapcsán...), majd berendelte az igényelt ablakokat-egyebeket, és leszámlázta, mint mászóka, akármi=játék.
Hogy megérje neki, esetleg ő szállíthatta/számlázhatta a játékokat is, ""természetesen"" takaros árréssel....
A számlázó jól járt, az önkorm. szintén, az ovi/bölcsi/suli már nem annyira, node ez bagatell, odase neki.... :((((((

Ezt max. úgy lehet "megcsípni", ha ténylegesen leellenőrzik, helyszíni bejárással, hogy mégis mi "létesült"-vásárlódott X összegben.
No, ez nem szokott megtörténni (kapacitás se nagyon van rá...), de még ilyenkor is működhet a """kézzel fogható meggyőző érvelés""", és akkor a bejárás eredménye is az lesz, hogy minden a legnagyobb rendben van....

Efféle ""okosságok"" ma sem ismeretlenek az eu-s pályázati pénzek felhasználásánál...

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.16. 14:44:43

@macamuca [IHUN]: ez egy amatőr trükk, és kivitelezhetetlen az ellenőrzés miatt.
egészen más trükkök vannak ;)

blackhairlady 2014.09.16. 14:53:44

@macamuca [IHUN]: A napokban olvastam, hogy sok somogyi onkormanyzatnak vissza kell fizetni a tamogatast, mert nem megfeleloen hasznaltak fel a jatszoteri kolcsonoket. Allitolag csodbe mehetnek ha tenylegesen vissza kell fizetni mindent.

2014.09.16. 15:48:23

A cikk a szokásos csípőből fikázós cikk; konkrét ellenpélda :

Itthon, a nagy magyar alföldön nem igazán megbecsült darukezelő és lakatos szakmunkás rokonom.

Szori dióhéjban. Anno kiment Ausztriába. Német tudása enyhe jóindulattal is csak egy közepes érettségi szint volt, de itthon nem volt rendes munkája, akkor is max 100e ft jött össze egy hónapban, a számlák meg csak jöttek (gondolom ismerős mindenkinek).
Szóval felvették egy kikötőbe mindenes karbantartónak. Pár hónap után darukezelő lett. Egy év múlva csoportvezető sok emberrel a keze alatt. Rengeteg török és lengyel volt kint.
A kiutazástól számítva két év múlva megpályázott egy Hamburgi hajóépítői lakatos állást.
Felvették, fizették az átköltözését. Hajókat hegesztett egy évig, majd ott is csoportvezető lett. Ezt csinálta pár évig, jól keresett vele. Hamburgban a hajóépítés nagyon kemény meló, de rengeteg kint a magyar, baltikumi, lengyel, török vendégmunkás de a magyar szakemberek igenis elismertek. (!!!)

Itthon közben lakáshitel visszafizetve, vettek egy szép családi házat, kocsit, stb... Egy éve visszajött és beinditott egy fémipari vállalkozást.

Van ilyen sztori is, csak ezt ugye nem irja meg senki sem, nem lehet jó kiadósat fikázni....

M. Úr 2014.09.16. 15:53:13

@caliyoung: Mert ugye egy ellenpélda semlegesíti a másik ezer sikertelen próbálkozást...

Határátkelő 2014.09.16. 15:53:43

@caliyoung: A helyzet az, hogy ez a blog tele van olyan történetekkel, mint amit te is írtál (tehát a hozzászólásod ezen része kissé mellé ment szerintem).

A másik: a poszt szerintem azokról szól, akik mindenféle (!) nyelvtudás és komolyabban vehető szakma nélkül vágnak neki úgy, hogy elképzelésük sincs arról, mi vár rájuk. Ami pont nem passzol a rokonodra.

2014.09.16. 16:08:13

@M. Úr:

Senki sem állíott ilyet, ne irogass badarságokat

2014.09.16. 16:08:13

@Határátkelő:

igen, nyelvtudás és szakma nélkül nem egyszerű.... Aki a csodát várja az könnyen ráfázhat

i got my (törölt) 2014.09.16. 18:30:50

@Saman:
"KULTÚRA = KERETALKOTÓ SIKERESSÉG"

ha azt mondanád, hogy egy kultúra akkor sikeres, ha sikerül egy széles körben elfogadott metanarratívát létrehoznia, s ezen keresztül az egyének ambícióit, cselekvését adott irányba terelni, akkor ezzel egyet tudnék érteni.

lehet, hogy eredetiek a gondolataid, de sajnos - a hozzászólásaidra érkezett válaszok alapján - kevesek számára tudod érthetően megfogalmazni. persze, ennek oka lehet a mi felkészületlenségünk is.

Ludas* 2014.09.17. 10:54:52

@caliyoung:
Pedig hidd el, hogy szívesen olvas ilyeneket is az ember!
A kitartás, és a szorgalom érvényesül.
És mint tudjuk kettőn áll a vásár.

Badeni_lakos 2014.09.18. 01:24:58

Jó a poszt. Bár szerintem túl van aggódva benne minden.
(azóta már kiköltöztem ide Bécsbe, egy WG be.)

A szerzőnek:
"Félek, mert olyan emberi történeteket látok, hallok és olvasok,"

ez az otthoni kormányunk felelőssége. A társadalmi helyzet (mobilitás, lehetőségek, stb.) otthon hát nem éppen rózsás, de erről nem csak ők tehetnek. Nézd, ez egy kemény világ, ahol mindenki küzd, és próbálkozik. Még azok is, akik tudják, h nem beszélnek idegen nyelveket, De bevállalják a kellemetlenségeket, megpróbálják, mert érzik, h hihetetlen mód sarcolják őket otthon, és nem igen segítik őket a "Döbrögiek" (akik csak a saját zsebüket tömik, lopnak, lopnak, meg a bankrendszerre tolják át az "Elszámoltatás" kommunikációt, ahelyett hogy Egymást számoltatnák el (mint ahogy az 2010 ben be volt ígérve!!!)
Tehát érzik azok ez emberek is, h otthon félre vezés és átverés megy , és próbálnának szökni helyzetükből, de tudás, pénz, információk, kapcsolatok és támogatás stb. lehetőségek híján nagyon nehezen kivitelezhető az csupán.

De

Meglátásom szerint (amit látok itt Bécsben) az az, h ITT Aztán Mindenkinek van helye! Munka hozzáadott értéke a társ.hierarchiába való betagozódás szintjét adja. (oó, de mennyien vannak akik fel- vagy lefelé lépnek ebben a hierarchiában! akár itt született elkényelmesedett, akár ambíciózus szorgalmas bevándorló legyen az! Rengeteg féle variáció van.) Ez itt egy hatalmas multi-kulti dzsungel, rengeteg szerb, török, balkáni, meg turbános, mindenki itt sürög forog, Ez az Ottakring itt pl. egy színes kavalkád (és olcsó lakhatás), és maga a város is hihetetlen sokoldalú izgalmas nagyváros, Nekem nagyon tetszik.

Lényeg, h aki kitartóan nagyon küzd, annak van itt helye. Az EU-s állampolgár akkor jön ide, és annyi ideig, amikor és ameddig akar, és azt dolgozza, amit tud.
Aki Akarja, csinálja! A jog engedi. Sőt biztosítja!
Továbbá a dzsungel törvényei, Ennyi.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása