oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2023. március 01. 15:49,  Sok hegy, kis Svájc 264 komment

2023. március 01. 15:49 Határátkelő

Sok hegy, kis Svájc

Alighanem a legtöbbünknek már tele a hócipője a téllel és a hideggel, remélhetőleg már nincs messze a tavasz (így március első napjaiban csúnya is lenne, ha nem közelítene). Ma a napsütés és a meleg jegyében egy csupa napsütéses fotókkal teli posztot kínálunk Steve tollából, aki egy tavalyi svájci út élményeit írta meg.

ci_m_5.jpg

„Az elmúlt évben kétszer is átlátogattunk Európába. Az elsőről, a szicíliai utunkról (március-áprilisban), már írtam egy posztot.

De utána kaptunk egy meghívást kisebbik fiamtól, akik vettek nemrégen egy ingatlant Val-d'Isére-ben, egy francia síhelyen. Az „Haut Savoie”-ban van és a franciák híres síbajnoka, Jean-Claude Killy tette népszerűvé. Fiamék Hongkongban élnek, de ő nagy síelő, (ezt tőlem örökölte) és minden télen családostul mennek két hétre síelni. Ez persze most egy nyári hegyi nyaralás volt.

Meghívásunk 10 napra szólt. Gondoltuk, látogatás előtt töltünk egypár napot a közeli francia Annecy városkában, majd utána két hetet a szomszéd Svájcban. A legközelebbi repülőterek: Genf, Milánó és Lyon, mi az elsőbe érkeztünk Montreálból egy szép nyári reggel.

Annecy

Annecy-be Genfből a legegyszerűbb busszal menni. A reptéri információs irodában megvettük a jegyet. Még volt 2 óra az indulásig, kérdeztük a hölgyet, hol lehet itt (az Érkezés Szintjén) jó kávét inni. A Montreux Kávézót ajánlotta. Nos az éjszakai út után fáradtan elbattyogtunk ide és kapuccsínót rendeltünk süteménnyel. Reggel 9 lehetett.

annecy_1.jpg

Tudni illik, hogy a világhírű Montreux Jazz Fesztivál épp ebben az időben zajlott. Montreux Genftől kb. 100 km-re van a Genfi-tó mellett. Ez a kávézó a repülőtéren sok világ híres muzsikust fogadhatott már.

Történetesen az asztalunkhoz közel egy kis csoport zenész le is telepedett. Mind fekete volt és drágán öltözve. A kávézóban van egy kis színpad, aki akar, felmehet és muzsikálhat. A csoportból egy férfi ezt meg is tette. Komótosan kibontotta klarinétját és játszani kezdett a kevés jelen levő embernek. Nem tudom, ki volt, de istenien játszott. Fáradtságunk eltűnt.

Annecy-t szokás Velencéhez hasonlítani, a városkát (a hasonló nevű tó mellett van) jó néhány csatorna szeli keresztül. A busz a vasútállomásnál tett minket le, és onnan gyalog mentünk hotelunkhoz. Egy negyedóra alatt oda is értünk, bőröndjeinket görgetve. De túl korán volt, úgyhogy otthagytuk a cuccot és városfelfedező sétára mentünk. A város mérete ideális sétákra, volt a turista bőven, sokjuk a tó melletti parkok fái alatt hűsölt.

Az egyik nap, egy vasárnap, elmentünk egy kétórás sétahajókázásra. Gyönyörű nyári nap volt, a part mellett strandolók és vízibiciklisek, beljebb vitorlázók... és ami a leginkább lenyűgöző, a levegőben ejtőernyősök százai lebegtek. Nem tudtam kitalálni honnan jöttek, a part menti magas hegyekről ugrottak-e avagy repülőgépekből?

Val-d'Iser-be kocsi nélkül elmenni több átszállással jár, télen persze a repterekről van direkt busz a síelőknek, de nyáron nem. Vonat megy, de az utolsó szakaszt busszal kell tenni.

Val-d'Isere közel 2000 méter magasan van, ami télen azt jelenti, hogy mindig van hó. A nyári látogatók száma a téliek töredéke. Akkor tudsz kirándulni a hegyekbe, biciklit bérelni, unokáink lovagló leckét vettek, és teniszeztek.

Irány az Alpok!

No de forduljunk az utunk svájci részéhez, amit a Val-d'Isere tartózkodás után kezdtünk el! Visszamentünk Genfbe és első állomásunk a közeli Lausanne volt, ahol régi ismerősünkkel, egy svájci házaspárral találkoztunk. Ők erre az alkalomra egy pár napos magas hegyi túrát szerveztek, de előtte egy-egy napot Lausanne-ban és utána Montreux-ban voltunk velük.

Montreux-ból a második nap reggel indult a hegyi vonatunk. Montreux mint már írtam, a jazzfesztivál székhelye, ugyan a fesztiválnak már vége volt. Nem egy olcsó hely. Szembetűnően tele volt arabokkal, akik fehér-fejkendős feleségeikkel és gyerekeikkel a híres tóparti sétányon töltötték idejük jó részét.

A hegyi túra célja a Berni Alpokban volt, a hely neve Griesalp. Az út egy részén vonattal lehet menni, de végül is egy hagyományos svájci postabusszal végződik, ami a meredek hegyi úton egy órán keresztül kapaszkodik. A végcéltól turistaszállónkig még egy 20 perces emelkedőn gyalog mentünk, bőröndjeinket holtfáradtan magunk után húzván.

A turistaszálló hegyi gyalogösvények mellett van, nagy terasszal. Isteni a kilátás a havas hegyekre, ahova, ha fel akarsz mászni, lehet vezetőt bérelni. Mi csak a lankás völgyekbe merészkedtünk, kolompolnak a tehenek, süt a nap, szikrázik a hó a hegyeken.

Mondták, a tehenek csak nyáron vannak itt a dús legelőkön. Gazdáiknak van nyári faháza, majdnem mindegyik kis vendéglő is, ahol a vándor ehet sajtot, ihat sört, és egy padon megpihenhet. Egészséges az ilyen vakáció, a svájciak bölcs emberek. Télen csak a sítúrázók jönnek, ez nem egy lesikló hely.

golderli.jpgSéta Golderlinél, a berni Havasokban

Három éjszaka után busszal és vonattal indultunk tovább, ebédidőre Luzernbe értünk, ahol ebédeltünk és barátainktól elbúcsúztunk, ők mentek haza Zürichbe, nekünk még két hetünk volt. Ez az idő el lett osztva, egy pár napot itt Luzernben töltöttünk egy hotelban, majd visszamentünk Lausanne-ba és utunk végét Genfben töltöttük, minkét helyen egy Air B and B lakást béreltünk.

Írásomat erről a három városról szerzett rövid benyomásaimmal fejezem be:

Luzern

Luzernben németül beszélnek. A város fő nevezetessége a fa gyaloghíd, a Kapellebrücke, amit 1365-ben adtak át az itteni polgárok. Fedett, és tele van festményekkel. Nem egyenes. 1993 augusztusában egy tűz hatalmas kárt okozott, de azóta mindent visszaépítettek, a kárt nem látni.

A város a Luzern-tó mellett van, hegyek itt hegyek ott, mehetsz az egyik tetejére kabinban. Lehet hajókázni. Bolyonghatsz az óvárosban... ékszerboltok, "alles was gut und teuer". Isteni a koszt.

Richard Wagner zeneszerző, kedvencem, itt élt hat évig második feleségével (Liszt leányával, Cosimával) és gyerekeikkel. Házuk, a tóparton ma egy múzeum. Busszal jöhetsz, a látogatás után 40 perce séta a tóparton, vitorlás klubok, jobb lakónegyedeken át, vissza a belvárosba.

luzern.png

Lausenne

A francia nyelvű Lausanne persze hasonló. A lakásunk az óvárosban volt a Place Saint Fracoise-n, nagyszerű központi hely. A negyedik emeleti garzon (volt lift) nagy privát verandával rendelkezett, ami a térre, és egyenesen a kb. 50 méternyire levő Szent Ferenc templom tornyára nézett.

A templom tornyán ősrégi harangok és óra, negyedóránként kis gong, óránként nagy. A bim-bam megy éjjel nappal, az itteniek gondolom hozzászoktak.

Feleségemet éjjel zavarta... de nem volt mit tenni. Ha az ablakokat becsuktad a hűs éjszakai levegőt kizártad és július volt, rendes kánikula. Ami Svájcba még nem jött be, az a lakások légkondicionálása. Ezek mind régi (és gyönyörű) épületek, de légkondi az nincsen.

A harangozás éjszakai beszüntetésére, nos, arra népszavazás kell, gondolom... és persze ha van, nem szavazzák meg. Mintha panaszkodnék, de nem, ha nekik jó nekem is jó. A feleségem szitkozódott, dehát a füldugón kívül nem volt mit tenni.

Lausanne-nak két része van, a régi belváros, ahol mi laktunk, ez dombos, meredek utcák, és a tó melletti rész, amolyan Pasarét, ami lapos. Spórolandó, mivel volt konyhánk, főztünk. Isteniek a helybeli boltok, a hentesről regéket tudnék írni, rafinált vágatok, előre töltött húsok, csak ki kell sütni. Utána mesebeli édességek... Csak legyen pénzed, nem adják olcsón, a kanadai árak duplája, de a minőség jóval jobb itt.

Genf

Bérelt lakásunk az állomástól nem messze volt. Egy új épület, persze légkondicionáló nélkül. Szemben egy nagy park volt, ahova délutánonként elsétáltunk.

A népek gyerkőceikkel és kutyáikkal ide menekültek meleg lakásaikból, a lombos fák árnyékot szolgáltattak. Sokan a francia golyós játékkal, (boules) szórakoztak, volt kis sekély medence is, itt az egész fiatalok meztelenül lubickoltak, mert a meleg rekkenő volt. Nálunk kanadai parkban meztelen gyerekek nincsenek, az ottaniak prűdek, de itt, mint Európában általában, ez nem probléma.

Lakásunktól egy félóra sétányira, át a főpályaudvaron a tóhoz értünk, onnan jobbra volt nem messze a híres szökőkút, és az óváros, ami itt is dimbes-dombos.

genf.jpg

Egyik este egy régi kis templomban volt egy kamarakoncert, ingyenes, illetve önkéntesen adhattál pénzt, ha akartál. Elmentünk. Jobbfajta helybeliekkel élveztük a zenét. A szünetben a főzenész beszélt az ott levőkhöz, mit csinálnak szerte a világban... hát megszólalt a telefonom! Elfelejtettem lehalkítani. Nagyon röstelltem, de még szerencse, képzeld, ha egy Vivaldi kellős közepén szól meg!

Összefoglalóul, Svájcba egy francia tartózkodás után jöttünk. Nem először jártunk erre, ugyan nem itt a francia részen. Svájcban drágább az élet, gondolom, a fizetések magasabbak, ha itt élsz. De az életstílus, a nyugalom nagyon vonzó, szóval nem véletlen, hogy pénzes emberek, pl. Charlie Chaplin ide vonultak vissza. Egy tó mellé, a havas hegyekre nézel, a tisztaság a rend a jólét... a világon egyedülálló.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9318061610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZoole 2023.03.01. 16:02:32

Végre utazós poszt, már úgy hiányzott :-))

Jók a képek, jó nekik :-)

2023.03.01. 18:33:06

“ harangozás éjszakai beszüntetésére, nos, arra népszavazás kell, gondolom... és persze ha van, nem szavazzák meg. Mintha panaszkodnék, de nem, ha nekik jó nekem is jó. A feleségem szitkozódott, dehát a füldugón kívül nem volt mit tenni.”

A harangozás beszüntetésére vagy a tehenek kolompolására volt több helyen is helyi népszavazás, sokakat főleg a turistákat vagy a betelepülteket szokta zavarni. Minket vasárnaponként sokáig kolompolas ébresztett, nekem olyan békebeli idillikus zaj volt.

Csodabogár 2023.03.01. 19:12:57

@Mr.Tellinghovon: Volt egy emlékezetes eset, akkoriban az újságok tele voltak vele. Egy cseh állampolgár, azért nem kapot svájci állampolgárságot, mert anno.. 10 évvel azelőtt a falujában el akarta intézni, hogy ne kolompoljanak a tehenek.:-)))

Én szerencsére soha nem laktam harang vagy kolomp közelében. Feltehetően engem is zavart volna, bár az ott töltött 23 nyár alatt, soha nem volt olyan meleg, mint amit tavaly nyáron megtapasztaltam. Feltehetően emiatt nincs jóformán sehol légkondicionálás, bár a mi nem túl luxus szállodánkban, Zürichben, volt. Ja és a Tonhalleba is szépen beépítették a renoválás alatt. Állítólag az operában is van, de mi ezt nem nagyon vettük észre.

Luzerni fahid. Csak az nem veszi észe a különbséget, aki régen nem ismerte. De nagyon örültem, mikor újjáépítették.

Svájc mindig is pimasz drága volt, igaz a fizetések is jobbak mint a környező országokban. Az igazi jó buli, mondjuk a német határon lakni és átjárni Svájcba dolgozni. Ezt pl. Baselben, akár helyi villamossal is meg lehet tenni, sőt akár Francia országban is lehet lakni.

2023.03.01. 19:45:33

@Csodabogár: “ Az igazi jó buli, mondjuk a német határon lakni és átjárni Svájcba dolgozni. Ezt pl. Baselben, akár helyi villamossal is meg lehet tenni, sőt akár Francia országban is lehet lakni.”

A zürichi közlekedési vállalat úgy tíz éve indított reklámhadjáratot: keresünk busz és villamos vezetőket. Nagyon sokan jöttek, több százan, meg bremerhaven városából is. Először elvarázsolta őket a bér nívó, majd a hétköznapokban szembesültek a magasabb munkaidővel és a létfenntartási költségekkel. Mára számuk drasztikusan elapadt, a végtagjaim ujjai elég lennének a meg számolásukra. Aki maradt, áttette otthonát a határ közeli nemet régióba. Habár ez nemet viszonylatban drága, ( az igazi jó árért 30-40 km beljebb kell menni) messze nem hasonlítható össze a mi arainkkal.

2023.03.01. 19:55:48

@SzZoole: “ Jók a képek, jó nekik :-)”

Nem voltak gruyere-ben és a csoki múzeumban. Így nem teljes a történet :))))

svajcineger 2023.03.02. 02:17:39

@Csodabogár:
Na, ja! Csak azt se felejtsük el, hogy aki a határ túloldalán lakik, az ott is adózik...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.03.02. 02:28:06

Ez pedig itt nem Svajc, nem a Himalaja, hanem Sunland, es a napos Del-Kalifornia...a hazunk mogott szupwrul mutatnak ezek a havas csucsok most!
ibb.co/gzDX3S0
ibb.co/8BCrB8c
ibb.co/858bPq0
ibb.co/cy7qnWx

fhdgy 2023.03.02. 07:37:54

@Csodabogár: Harang és kolomp.

Ez Mo.-on is "probléma". Valamikor a kétezres évek elején Nagyvázsonyban indítottak akciót a tehenek "betiltására", mert zavarja a turistákat.

Aztán pár évvel ezelőtt Balatonkeresztúron is ment a móka, hogy tiltsák be a harangozást, mert zavarja a turistákat, meg a betelepülteket.

Ateista vagyok, de akit zavar reggel hatkor a harang, az ballagjon ki a temetőbe és húzzon magára kb. kettő méter vastag takarót a jó anyaföldből és garantált, hogy nem zavarja semmi!

Pl. Ausztriában teljesen normális, hogy a szálloda ablaka alatt tehenek legelésznek, kolompolnak. Ha nem így lenne, egy normális osztrák odamenne pihenni?

Az is normális, hogy a tehenek, lovak bent a faluban ( is ) vannak, igaz tisztaság van, és nem zavarja az ott lakókat.

Mi vagyunk hiper érzékenyek? Ha igen, egy kis tréningre kellene menni.

Golf2 2023.03.02. 07:40:46

Szép hely,gazdagoknak.

fhdgy 2023.03.02. 07:46:38

@Zsuzsi65: Elnézve a képeket, elég vékony lehet a hótakaró a hegyek csúcsán. Hasamra ütve, mondjuk 20-25 cm., mert nem teljesen fehérek, hanem inkább szürkék a hegyek. Ha felület sima lenne, akkor fehérnek látszana ennyi hó, de hát nem sima, itt, ott kilátszanak a kövek, a növényzet stb.

Ilyen kevés hó is kuriózumnak számít?

Mondjuk, ezen a télen itt nálam az lett volna. Olyan nem volt, hogy kettő cm.-nél több hó lett volna, másnapra az is elolvadt. Így mondhatjuk, hogy csak annyi hó volt, hogy ne mondhassuk, hogy nem volt!

2023.03.02. 08:02:22

@svajcineger: “ Na, ja! Csak azt se felejtsük el, hogy aki a határ túloldalán lakik, az ott is adózik...”

Persze, de azt mondjak jobban járnak, mert mivel nincs kettős adózás , amit Svájcban fizetnek azt Németországba levonják a fizetendő összegből.
Olcsóbb a lakás, a bölcsőde óvoda, élelmiszerek, társadalombiztosítás. A probléma inkább az ha a munka időben van egy négyórás szünet, nem éri meg hazamenni. A napi szolgálat 8.5 fel óra ez nézhet úgy is ki, hogy 5 órától kilencig majd 13 órától fel hatig.

2023.03.02. 08:14:24

@fhdgy: “ Harang és kolomp.”

ünnepség a falunkban. A meghívón az áll, alkohol nélkül. Szuper, mondom hogy a fiatalok nem íhatnak semmi divatos italt.
Utána kérdezek, kiderül, a muszlim betelepultekre valo tekintettel nem lesz alkohol ( sör ) árusítás a tolerancia jegyében.
Szerintem a tolerancia nem lehet az intolerancia elfogadása.
Amennyiben a muszlim nem fogyaszt alkoholt egy sátoros ünnepen, ez az o döntése, de emiatt a falu ünnepen én se ihassak, az azért botrányos. Az evszados tradíciók mennek így tönkre. Pl. A bajor iskolákban leveszik a keresztet a falról, nem állítanak karácsonyfát a bevándorlók érzékenysége miatt. Egy bolond világ ez…..

fhdgy 2023.03.02. 08:17:23

@Mr.Tellinghovon: Egy bolond, de nem boldog világ.

Mindenki hisztizik, annyi mindenre kellene tekintettel lenni, ami már lehetetlen.

dikusz. 2023.03.02. 08:26:07

Van valakinek lövése arról, hogy miért tilt ki váratlanul a blog.hu?
Egy órával ezelőtt még tudtam kommentelni, de két perccel ezelőtt már nem, újra kellett regisztrálni. Most sikerült elsőre, de van amikor többször kell próbálkozni, pedig mindig ugyanúgy csinálom.

SzZoole 2023.03.02. 09:42:24

@Mr.Tellinghovon: meg a faszomat …….. (by gabor)

Katar, focivébé, az ő országuk, az ők szabályok, ok, nincs pia, de, nehogymár az érdekük érvényesüljenek egy vendég országban, ahova az ország befogadta őket, elvégre ők a vendégek, ő nekik kell alkalmazkodni, nem??? Elmennekekőkahalálnáthásfaszára……….

fhdgy 2023.03.02. 09:51:06

@SzZoole: Nyugi! Ha nagyon hergeled magad, Te jutsz a másvilágra!

Ne kívánd halálukat, de tégy meg mindent, hogy maguk kívánják azt! Nem egyszerűbb és bölcsebb?

fhdgy 2023.03.02. 09:58:40

@dikusz.: A jó parancsolatok örök érvényűek és univerzálisan használhatók!

svajcineger 2023.03.02. 12:40:32

@Mr.Tellinghovon:
Kettős adózás? Mindenki ott adózik, ahol az állandó lakhelye van. Aki ingázik, az fizet ugyan valami minimális grenzgänger steuer-t, de az tényleg jelentéktelen.

SzZoole 2023.03.02. 13:27:05

@SzZoole: nem kívántam a halálukat, csak azt akartam mondani, hogy ha nem tetszik a befogadó ország törvényei/szabályai/kultúrája, szokásai, akkor vissza lehet húzni a faszba, oda ahonnan jöttek, szerintem……..

Amúgy meg nem kívánok én az ilyeneknek semmit, még levegőt se……

SzZoole 2023.03.02. 13:28:04

@fhdgy: Sz előbbit neked szántam :-)

2023.03.02. 13:51:10

@svajcineger: “ Mindenki ott adózik, ahol az állandó lakhelye van.”

Nekem kettő állandó lakhelyem van. Magyarországon bejövő jövedelmeket ott adózom, a többit meg Svájcban. Ennek ellenére a hu jövedelmeket be kell írnom a svájci adóbevallásba, de nem kell adót fizetnem utánuk mert egyszer már leadoztam, nincs kettős adózás.

2023.03.02. 13:55:21

@SzZoole: “ Katar, focivébé, az ő országuk, az ők szabályok, ok, nincs pia,”

Először arról volt szó a stadionokban lesz sör, de később új döntés született. Ez egy ok lett volna, el sem menni.

fhdgy 2023.03.02. 15:21:20

@fhdgy: Pár napja valaki szóvá tette, hogy führerünk és kurmánya nemzeti tűzépeket akar. Megjött az étvágya a kisgömbösnek, mert már nemzeti faiskolai lerakatokról ábrándozik.

telex.hu/gazdasag/2023/03/02/nemzeti-faiskola-kormany-magyarorszag

Könyörgöm, hol lesz ennek vége?

SzZoole 2023.03.02. 15:28:38

@Mr.Tellinghovon: “Először arról volt szó a stadionokban lesz sör, de később új döntés született. Ez egy ok lett volna, el sem menni.”

Pont ezért nem mentem :-))

svajcineger 2023.03.02. 15:50:46

@SzZoole:
Te nem is iszol! Legalábbis azt állítottad.

SzZoole 2023.03.02. 15:53:30

@svajcineger: nem is, de mi van ha megkívántam volna egyet a nagy melegben, míg üvöltök, hogy hajrá magyarok :-)))

Golf2 2023.03.02. 16:31:33

@fhdgy: hol lesz ennek vége?...amíg ennyi kurmánybarát vesz levegőt belföldön és pláne külföldön addig nem lesz.

Golf2 2023.03.02. 16:44:46

@SzZoole: Tent boy’ ends charity camping challenge after three years
Max Woosey, 13, to go back indoors after raising more than £700,000 for North Devon hospice

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.03.02. 17:28:16

@fhdgy: hat Del-Kaliforniaban, ahol sokan eletukben meg nem lattak havat, ez eleg nagynak szamit :) Ezek a kozelunkben levo hegyek, ahol ekkora mennyiseg is szokatlan. Valamivel tavolabb (kb 1.5 orara) mar rendes sipalyak vannak szuper hoval, nem beszelve az USA egyik leghavasabb reszerol a Sierrakban, Eszak-Kaliforniaban, Lake Tahoe kornyeken.
Regen valamikor irtam is talan egy posztot a Donner party hires (es szomoru) torteneterol, akik az 1860-as evekben at akartak kelni a Sierrakon, de a korai tel es hatalmas ho miatt ott ragadtak, es sokan meghaltak.
Most nem ennyire veszelyes, de eleg latvanyos a homennyiseg! Truckee-ban van a csaladunknak egy ingatlana, ma fel fogjuk hivni a berlot, hogy mi a hohelyzet :)
m.youtube.com/watch?v=E3khLE3P3Zo

SzZoole 2023.03.02. 18:09:54

@Zsuzsi65: mindig is tudtam, hogy egy tüncikertben élsz :-))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.03.02. 18:35:09

@SzZoole: csak ezek a crazy woke vezetok ne lennenek, akkor tenyleg tunci kert lenne :)))

SzZoole 2023.03.02. 18:38:26

@Zsuzsi65: én úgy gondolom, hogy a csendes többség még mindig többségben van, mint a hangos kisebbség, és remélhetőleg hamarosan hallatják a hangjukat, szerintem :-)

SzZoole 2023.03.02. 18:41:43

@fhdgy: próbálnák meg egy október fest-en hallatni a hangjukat, hogy alkoholmentes legyen, kiváncsi lennék a németek reakciójára :-))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.03.02. 18:44:35

@SzZoole: en is remelem :) es szerencsere mar a csendes kisebbseg is kezdi hallatni a hangjat :)

SzZoole 2023.03.02. 18:46:52

@Zsuzsi65: nade ki a csendes kisebbség Zsuzsi? :-)

fhdgy 2023.03.02. 18:50:23

@SzZoole: Ne nyomd fel az agyamat!

Én nagyon nem szeretem a tömeget. Ha sokan arra mennek, akkor én az ellenkező irányba!

Így voltam az Oktober Festtel is.

Aztán egyszer azt mondtam, hogy nem érdekel. Beleültem minden kütyübe! Azt hiszem hét eurókba kerültek. Le, fel, körbe-körbe.

Jó lenne még egyszer átélni! Bele ülnék! Ki tudnék-e szállni? Kit érdekel ( csak a kecskéimet ).

Csodabogár 2023.03.02. 19:07:32

@dikusz.: Néhány napig én sem tudtam, illetve tegnap átmentem a firefoxról az edge-re. Most csodák csodája megy. Általában az előzmények törlése után szokott menni de a múlt héten hiába töröltem nem ment. Számomra érthetetlen dolgok ezek, de én ugye öreg vagyok már ezekhez az eszközökhöz.:-(

Csodabogár 2023.03.02. 19:12:33

@fhdgy: Mi a negyvenes években 8 évig, Szegeden a városháza mellett laktunk. Eleinte még én, gyerekként, is állandóan felébredtem a harangszóra. Aztán egy idő múlva úgy megszokta mindenki, hogy tudomást se vettünk róla.
Turistákat nyilván zavarja, de nem kötelező tehenes és templomtornyos helyre menni nyaralni. Elég sok helyen aludtam utazásaim során, de sehol nem emlékszem, hogy harangoztak volna a közelben.

fhdgy 2023.03.02. 19:16:49

@Csodabogár: Valahogy így!

Ahol lakom, újra a szülőfalumban, a faluhoz képest egy nagy templom, nagy haranggal. Mennyi lehet 300 méter? Attól függ, hogy hogy fúj a szél, néha felébredek rá, néha nem.

Jó, reggel hatkor hallani.

fhdgy 2023.03.02. 19:17:44

@Csodabogár: Szeged?

Öt évig voltam szögedi diák!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.03.02. 19:21:46

@Zsuzsi65: ez LA-tol kb masfel ranyira keletre, San Bernardino megye a hegyekben (2-2.500 m)
m.youtube.com/watch?v=iPB3bK0NUfE

fhdgy 2023.03.02. 19:26:26

@Csodabogár: Most, valahogy fáj a múlt!

Olyan régen volt!

Ha becsukom a szemem, sok mindent világosan látok! Dugonics tér, Boszorkány sziget, Széchenyi tér, Kárász utca!

Ne bántsátok a szívemet! Nem érdemlem meg!

fhdgy 2023.03.02. 19:40:18

@Csodabogár: Sóhajok hídja? Emlékszem rá! Sok mindenre emlékszem, olyanokra is, amikre jobb lenne nem emlékezni. Vagy mégis?

Kalmár Laci bácsira is emlékszem. Ő volt a profok profja!

Laci bácsi! ( Este 17:00- tól kezdődő előadáson ) Mozi jegyünk van! Mikortól? Este héttől! Jó, de előtte menza is!

Mindig odaértünk a moziba!

Egy filmre nagyon emlékszem. Két amerikai. Lindsay Wagner, Peter Fonda!

Csak a múlt ne kísértene mindig! Ha igen, akkor örökké!

2023.03.02. 20:37:22

@Golf2: “ hol lesz ennek vége?...amíg ennyi kurmánybarát vesz levegőt belföldön és pláne külföldön addig nem lesz.”

Állítólag mindenkit személyesen a patás ördög kényszerít nyugatra fejhez tett pisztollyal, és itthon is mindenki utalja, akkor azért nem értem miért van újra és újra kétharmada?

Szerinted akik nem úgy szavaznak mint te, ne vegyenek levegőt?
Ez egy nagyon humánus és intelligens és demokratikus hozzáállás!
Az evolúciós fejlődés koronázatlan királya vagy!

2023.03.02. 20:52:33

@SzZoole: “ próbálnák meg egy október fest-en hallatni a hangjukat, hogy alkoholmentes legyen, kiváncsi lennék a németek reakciójára :-))”

Várd ki, ha ez megtörténik, semmin sem fogok csodálkozni!

Mondjuk ma sem: temetőben voltam, szerettem volna nagy és déd szüleim sírját meghosszabbítani. Sajnos nem találták, mert a nagymamám 1998 temetése óta nem volt idő ezt a rendszerbe bevinni. Vártam két órát, hogy ez megtörténjen. Amikor megtörtént, akkor derült ki, mivel nem én vagyok az akkori temettető, hanem a 94 éves anyám, nem vagyok jogosult a rendelkezésre. Ergo, vagy be hozom anyámat, vagy egy nyilatkozatot tőle, hogy intézhetem ezt a dolgot. Mivel édesanyám pont velem volt, úgy négy óra és 106 ezer forint befizetése után egy sir hosszabbítás sikerült. Kérdés: aki mondjuk az USA -bol jön és szeretne ősei sírját hosszabbítani, és nem tudja mert az előírások ( hagyatéki végzés) alapján csak az orokosok listán levők tehetik meg. Nem mindegy az az országnak ki teszi le az összeget ami egyben bevétel?

2023.03.02. 20:59:03

@Zsuzsi65: “ Lake Tahoe ”

Nyáron voltunk ott, útban a Yosemite nemzeti parkba. Nekem nagyon tetszett, megnézném behavazva is

Csodabogár 2023.03.02. 23:04:15

@fhdgy: Igen, de akkor te még talán tervbe se voltál véve.:-))

1941-49 közt, kis megszakítással. Az ostrom alatt Pesten voltunk a belvárosban.
De a 8 általánost Szegeden jártam végig. Lakni a Széchenyi téren laktunk.

Csodabogár 2023.03.02. 23:09:46

@fhdgy: Emlékeim nekem is vannak, de azért nem hiányzik Szeged. Én mindig is pesti lány akartam maradni. Nyári szünetben fent voltam Pesten a Nagymamánál.
Aztán később, felnőtt koromban sokat jártam le, voltak jó barátok és isteni volt evezni a Tiszán, majd napozni a Maroson egy homokpadon.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.03.03. 00:41:27

Sietnunk kell, a ho gyorsan olvad a kornyeken, szoval ma elmentunk kicsit turazni :)
www.relive.cc/view/vWqB3wGmeYv

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.03.03. 01:13:13

"Here are the impressive snow totals over the San Bernardino Mtns from Wed, Feb 22nd, to Wed, March 1st. "

120" at Snow Valley (10 lab, kb 3 m)
106" at Snow Summit and Mt Baldy (kb 270 cm)
99" at Lake Arrowhead (kb 250 cm)
91" at Crestline (kb 230 cm)

Ezek a feb 22 es marc 1 kozotti ho ertekek:

2023.03.03. 06:29:45

@Zsuzsi65:

Gyönyörű a tó és környéke. Ilyen telekről álmodom, ahol van lapátolni való hó.

2023.03.03. 06:33:54

@Zsuzsi65: “ szoval ma elmentunk kicsit turazni :)”

Jó a szóhasználat, a kicsi szó új definiciót kap:)))

Szép túra volt, gratulálok

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.03.03. 06:46:48

@Mr.Tellinghovon: vegulis 4 merfold az tenyleg nem sok :)) az atlag altalaban 6-7 szokott lenni nekunk :) igaz, ez vegig hegymenet volt (szerencsere nem tul meredek) szoval azert megereztuk :)

fhdgy 2023.03.03. 07:28:41

@Csodabogár: Én először 1968 tavaszán, húsvéti szünetben, voltam Szegeden, gimis osztálykirándulás keretében. Pécsről indultunk, ott és Mecsekben esett a hó, utána oda-vissza vigasztalan eső. Szegedről gyakorlatilag nem maradt emlékem.

Aztán 72-77, egyetem. Erről már kicsivel több emlékem van.

Ha becsukom a szemem, nézem a belvárost ( az európai fővárosokról elnevezett körutakon belül ), akkor úgy gondolom, hogy alapvetően nem változott a város, ahhoz viszonyítva, amit Te láthattál.

A Tisza már előtte is ott volt, a hegyeket addigra már elhordták ( hogy ne zavarják a kilátást ), a tuják már akkor jártak, stb.

A Széchenyi téri platánokat, a nagyságukból ítélve, még Te is láthattad, maximum még kicsik voltak. Te még láthattad a vasúti hidat, én már nem.

Nekem a klímával volt bajom. Szinte állandó fejfájás gyötört.

fhdgy 2023.03.03. 07:31:13

@Zsuzsi65: Megnéztem a videót, de nem sok mindent láttam. A hegyek majdnem mindent eltakarnak, nem lehet tőlük látni.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2023.03.03. 10:41:58

@Mr.Tellinghovon: próbáld meg ezt külföldről elintézni... megy a hirig anyósom anyjának sírjával úgy, hogy ő nemrég meghalt, s a hagyatéki tárgyalás még nem zajlott le... próbáltuk telefonon, kredit kártyát lengetve, adatait emlegetve, de nem, csak személyesen lehet... ilyen papír, olyan igazolás... De ez temetőfüggő, mert Sopronban telefonos bemondásra elhitték nekem, h anyám lánya vagyok és átvehettem a nagyi sírjának gondnokságát, s fizethettem banki átutalással, s még kedvesek is voltak mellé.

S mivel nem fogunk odaérni 6 hónapon belül, a sírhely meg lesz hirdetve, mire megint odajutunk, hogy személyesen "zaklassuk" őket a megváltással...

Édes "hazám"....

Csodabogár 2023.03.03. 10:42:07

@fhdgy: Szegeden mindig pár fokkal melegebb volt mint Peten. Téen viszont rengeteg hó volt és komoly hideg. Felöntött teniszpályán korcsolyáztam egész télen. Azt te már nemigen láttad a régi református templom mellett volt. A platánok már akkor is szép nagyok voltak, A népek rendszeresen korzóztak a korzón, ez ma már biztos nem létezik. A székekért a korzón fizetni kellett. Láttam még a régi hidat, amit felrobbantottak 44-45 ben valamikor. Az új híd nekem soha nem tetszett. A vasuti hídra nem emlékszem. Valóban az igazi belváros, a Kossuth Lajos köruton belül semmit nem változott. A nagyobb körúton belül se sokat. De rengeteg panelt építettek és Tápé ma már Szegedhez tartozik, trolibuszok járnak, szóval van azért változás.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2023.03.03. 10:46:16

@Zsuzsi65: jut eszembe, az az angol színész aki eltűnt a Mt. Baldy-n...megtalálták?

dikusz. 2023.03.03. 12:11:14

@kisrumpf: Amikor a férjem meghalt (6 éve), akkor a temetést a Budapesti Temetkezési Intézet Rt. BTIRT.) budafoki temetőjében intéztem.

Ott, ahova szerettük volna az urnát elhelyezni, ki volt írva már egy éve, hogy úja kell váltani a helyet. Az irodában azt mondták, még legalább egy évig nem szüntetik meg, de azt mondták, ez változó lehet a cégen belül is. A hozzátartozók nem váltották újra, mást temettek oda, de valóban több mint egy év múltán. Ezt az adott temető vezetőjével lehet megbeszélni, nem szoktak kötözködni (saját tapasztalat).

Egyébként a hagyatéki tárgyalást megelőzően az jogosult intézkedni a sír újraváltása ügyében, aki a legutóbbi számlát kifizette. Ha a szomszéd, akkor az.

Tudok tanácsokat adni ez ügyben, ha érdekel.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2023.03.03. 12:37:58

@dikusz.: koszonom szepen, kedves toled, akkor talan nem fogjak meghirdetni, egyebkent a Megyeri uti temetoben van. Anyosom fizette az utolso sirmegvaltast.

Engem szornak, az biztos, vagy ulok egy edenyben valahol.

Az a rengeteg papirmunka, amivel egy halaleset jar... meg ugy is h van vegrendelet, s foleg innen intezni. Ferjem szabadsaga erre fog elmenni, nem szamitva az eddig ott toltott idejet. Bar ahogy mondta, eddig csupa szivelyes tisztviselovel talalkozott, talan itt is szerencsenk lesz.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.03.03. 12:42:18

@Mr.Tellinghovon: Akik nem úgy szavaznak, mint te, nem is a nemzet részei?

fhdgy 2023.03.03. 13:41:03

@Csodabogár: A vasúti híd a Boszorkányszigetnél volt. A város felőli hídfő romjai a 70-es években még látszódtak.

A régi hídtól északabbra épült egy közúti híd.

A nagykörúton kívül nagy változások voltak. Pl. Tarján lakótelep, a Hódmezővásárhelyre vezető út jobb oldalán. A wikipédia szerint több mint 13 ezer ember lakik a lakótelepen. Ez szerintem nagyon kevésnek tűnik, mert 7200 lakásról beszélnek. Egy lakásban még ketten sem laknak átlagban?

Aztán a Csongrádi sugárút környékén is épült egy új lakótelep. Azt nem tudom mekkora.

Golf2 2023.03.03. 14:30:01

@Mr.Tellinghovon: és demokratikus... ez nálatok,orbanistáknál libsi szitokszó.Csak nemzeti lehet minden(tehát ellopott). Járod a világot ahelyett hogy örökre itthon tapsikolnál o1g-nek! Kezet foghatsz a romániából orbáncra szavazókkal! Az ilyenek miatt lett meg a 2/3 sajnos...

Golf2 2023.03.03. 14:45:53

@Mr.Tellinghovon: Az nem zavar hogy te vagy az eggyetlen kurmánypárti ezen az oldalon? 14 év alatt alig volt pár...

dikusz. 2023.03.03. 15:10:10

@Golf2: Nem az egyetlen. És miért ne szólhatna hozzá bárki, aki nem ellenzéki, ha azt normális hangnemben teszi?

Golf2 2023.03.03. 15:46:57

@fhdgy: Tiborcz István borházat vett Tokaj-hegyalján...

Golf2 2023.03.03. 15:49:33

@dikusz.: Ő kezdett támadni,én nem is írtam neki.

Golf2 2023.03.03. 15:53:01

@dikusz.: Remélem te nem vagy az.Akik itt élnek látják,érzik a mindennapos rombolást amit ezek csinálnak.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.03.03. 16:23:03

@kisrumpf: nincs rola ujabb hir, szerintem nem talaltak meg :(
sajnos tobb halaleset is volt iden, az emberek nincsenek felkeszulve es nincs eleg tapasztalatuk teli viszonyok kozti turazasra.

dikusz. 2023.03.03. 17:18:26

@Golf2: Nem, sosem voltam, nem is leszek.

Családban, barátok, ismerősök körében ha tudjuk, hogy nem egy oldalon állunk, akkor közös megegyezés alapján kerüljük a témát.

Látom, és családtag révén jobban tudom is, hogy mi az, amiről inkább nem kellene tudnom.

2023.03.03. 18:07:37

@kisrumpf: “ próbáld meg ezt külföldről elintézni.”

Sok mindent próbáltam meg Svájcból intézni, katasztrófa. Extra csináltam, kormányablak hozzáférést, de egy idő után törlik a jelszót, újra nincs hozzáférés. Mindig mondom: önök nem a probléma megoldásban érdekeltek. Akinek valamilyen formában egy pici hatalmat kap, legyen bolti eladó vagy önkormányzati 57 senki, csak újabb akadályokat tesz az utadba.

2023.03.03. 18:16:09

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: “ Akik nem úgy szavaznak, mint te, nem is a nemzet részei?”

Ehhez hasonló hülyeségekkel megtaláltál más blogon is. Elolvastad egyáltalán mire reagáltam?

Nekem mindegy kinek milyen politikai szimpátiája van, nálam az ember és a karakter számít, ennek eddig is sok bizonyítékát adtam.

Idemásolom azt amire reagáltam, ebben látható ki kit nem tart a nemzet részének?

“ hol lesz ennek vége?...amíg ennyi kurmánybarát vesz levegőt belföldön és pláne külföldön addig nem lesz.”

Állítólag mindenkit személyesen a patás ördög kényszerít nyugatra fejhez tett pisztollyal, és itthon is mindenki utalja, akkor azért nem értem miért van újra és újra kétharmada? “

fhdgy 2023.03.03. 18:25:32

@Mr.Tellinghovon: Ez a jelszódolog úgy működik, hogy időnként lejár és újat kell adni.

Előtte a regisztrált e-mail címre kapsz értesítést, hogy mennyi időn belül új jelszót kell adnod. A határidő nem túl szoros, azon belül nincs gond. Ha lejárt a jelszó, akkor lesz gond!!!

fhdgy 2023.03.03. 18:30:03

@Mr.Tellinghovon: Nyugodtan, minden provokáció nélkül szeretnék elmondani egy dolgot.

Én sem értem, hogy hogyan jön össze a kettő harmad. Az ismeretségi körömben egy, azaz egyetlen egy valaki van, aki vállalja, hogy orbánra szavaz.Ő is azt mondja, hogy tudja, hogy rossz, de akkor is.

Ez másképp nem lehet, mint hogy sokan tagadják, hogy kire szavaz.

Azt már fel sem merem tételezni, hogy valami susmus van a dologban.

2023.03.03. 18:42:15

@Golf2: “ ez nálatok,orbanistáknál libsi szitokszó.Csak nemzeti lehet minden(tehát ellopott). Járod a világot ahelyett hogy örökre itthon tapsikolnál o1g-nek! Kezet foghatsz a romániából orbáncra szavazókkal! Az ilyenek miatt lett meg a 2/3 sajnos...”

Azért gondolt át legközelebb mielőtt írásra vetemedsz. Soha nem koteleztem el magam egy pártnak sem. Mindig az adott dolog határozza meg kire adom a választáson a szavazatomat. Nagyon sok dologban pl. a svájci sűrű népszavazásokon széles a repertoár bal oldaltól a jobb oldalig. Az kapja a szavazatom aki a legjobb megoldást kínálja.

Ezen a portálon is nagyon jól megvagyunk egymással, tiszteljük egymást véleményét. Mint dikusz említette lehetőleg kerüljük a politizálást mert ez meg családon belül is konfrontációthoz vezet. Talán neked nem tűnik fel, de te vagy aki időről időre felvet ilyen témákat. Elgondolkodtam már azon a tényen, hogy kommented csak késéssel jelenik meg, mi lehet szerinted az oka.?

A nemtelen vádaskodásaid csak téged minősítenek. Irod nekem:” Járod a világot ahelyett hogy örökre itthon tapsikolnál o1g-nek”

Mi közöd van ahhoz, hogy mikor hova utazom? Talán anyagilag hozzájárulsz? Vagy csak egyszerűen irigyeled a lehetőségeimet, amiért keményen megdolgoztam.

Meg egy különbség van köztünk: én soha nem illettem egy másik embert mint te, ilyen ocsmány jelzővel, főleg akkor ha egy miniszterelnökről van szó.
Nem voltam oda pl. a Horn gyulaert, de mikor ünnepségen bemutattak neki, miniszterelnök úrnak neveztem, és érdekes beszélgetést folytattunk.

2023.03.03. 18:43:18

@fhdgy: “ Előtte a regisztrált e-mail címre kapsz értesítést”

Soha nem kaptam emlekeztetot.

fhdgy 2023.03.03. 18:45:11

@Mr.Tellinghovon: Meg kellene nézned, hogy nem ment-e a spam-ek közé!

2023.03.03. 18:46:30

@Golf2: “ Az nem zavar hogy te vagy az eggyetlen kurmánypárti ezen az oldalon? 14 év alatt alig volt pár...”

Valami probléma azért van a matekban, ha a kormánypártiak csak páran vannak, és ti vagytok többségben, akkor miért is van negyedszer két harmad?

2023.03.03. 18:50:39

@fhdgy: “ Meg kellene nézned, hogy nem ment-e a spam-ek közé!”

Rendszeresen szoktam nézni, de nem volt benne

fhdgy 2023.03.03. 18:51:45

@Mr.Tellinghovon: Most már csak egyetlen kérdés maradt: jó a regisztrált e-mail cím?

2023.03.03. 19:06:18

@fhdgy: “ Ez másképp nem lehet, mint hogy sokan tagadják, hogy kire szavaz.”

Ez valószínűleg így van, másképp nem lehet magyarázni. Ha engem megkérdeznek közvélemény-kutatók kire fogok szavazni, biztosan nem kotom az orrukra. Ez egy magánügy mint a vallás, gyakorolja mindenki meggyőződése szerint, csak ne próbálja a másikra rá kényszeríteni.

A legutóbbi választás is így dőlt el, emiatt volt a nagy felremeres. Az egyik oldalon titkolták a véleményt, a másik oldalon a kormány gyönyörűen meglovagolta hangulatot. Az emberek szeretik a biztonságot és a kiszámíthatóságot, emlékezz csak a kádári időszakra, meg ellett volna 50 évig ha nem esett volna szét a rendszer. Nem az emberek csináltak forradalmat, evvel változást kicsikarva.
Egy ellenzék soha nem tud nyerni, hanem csak a kormány veszteni. Ez egy örökérvényű igazság.! Orbán egyszer lazára vette es vesztett, amikor újra nyert, azt mondta soha nem fog újra veszteni. Ehhez pedig megtesz mindent ami a politikai kiskátéjában van.

2023.03.03. 19:07:46

@fhdgy: “ Most már csak egyetlen kérdés maradt: jó a regisztrált e-mail cím?”

Egyszer a megnyitás után kaptam rá visszaigazolást, és a mai napig elő e-mail cím

fhdgy 2023.03.03. 19:17:34

@Mr.Tellinghovon: Van egy kis félreértés! A titkolózást nem úgy értettem, hogy a közvéleménykutatók előtt, hanem az ismerősök egymás között.

Illetve ez nem is titkolózás, hanem a másik félrevezetése, hogy finom legyek!

2023.03.03. 19:22:25

@fhdgy: “ Illetve ez nem is titkolózás, hanem a másik félrevezetése, hogy finom legyek!”

Lehet barátok ismerősök ismerik a szimpatiadat, és nem akarnak megbántast vagy veszekedést, egyszerűbb azt mondani, o is úgy gondolja és a szavazóhelyiség magányában azt ikszel amit akar.

fhdgy 2023.03.03. 19:31:26

@Mr.Tellinghovon: Írtam, hogy van egy barátom, aki orbán szavazó.

Ő vállalja. Tudod, az a barát, akit ismersz és mégis szereted.

Még soha nem haraptam le a fejét. Ő is tudja rólam, hogy orbán ellenes vagyok. Azt is tudja, hogy ennek ellenére 1996-tól soha nem szavaztam ellene, mert 1996-ban megesküdtem, hogy semmilyen kutyakomédiában nem veszek részt. Azóta betartottam.

2023.03.03. 19:34:45

@fhdgy: “ Írtam, hogy van egy barátom, aki orbán szavazó.”

Értékes barát, mert felvállalja a véleményét.

fhdgy 2023.03.03. 19:39:36

@Mr.Tellinghovon: Ismerjük egymást és mégis barátok vagyunk!

Nem veszekszünk, más témában sem, de tartozunk egymásnak azzal, hogy nem csapjuk be a másikat. Ha nem jutunk dűlőre, akkor nyugtázzuk és elfogadjuk, hogy nem értünk egyet.

Van viszont sok dolog ( nem politika ill. csak érintőlegesen ), amiben tökéletesen egyetértünk.

fhdgy 2023.03.03. 19:51:32

Van egy problémám, ami nem hagy nyugodni.

Találtam egy Verena Guido youtube videót, Leonhard Cohen Dance me to the end of love számának feldolgozását, német szöveggel, Tanz mit mir bevor du gehst.

Az elejét értem, aztán már nem.

Tausend Kerzen brennen und die Geige spielt dazu ,
ich sehe du trägst eine schönsten kleidung und die roten schuhe
es fliegen deine Röcke und deine Haare wenn du drehst
tanz mit mir bevor du gehst

Aztán tovább nem értem.

www.youtube.com/watch?v=QU643yqea6A

58-59. másodpercnél kezdődik a német verzió.

nyuszigonosz 2023.03.03. 20:35:47

@fhdgy:

Tausend Kerzen brennen und die Geige spielt dazu,
ich sehe du trägst dein schönstes Kleid und auch die roten Schuhe,
fliegen deine Röcke und dein Haar wenn du dich drehst,
tanze mit mir bevor du gehst.

Schön bist du mein Kind, keine Musik war je so schön,
könnte ich doch für immer in deine Sternenaugen sehen,
du bist meine Welt, auch wenn du es besser nicht verstehst, tanze mit mir bevor du gehst.
Tanze mit mir bevor du gehst.

Tausend Kerzen brennen und die Geige spielt dazu,
ich sehe du trägst dein schönstes Kleid und auch die roten Schuhe,
jetzt fliegen deine Röcke und dein Haar wenn du dich drehst, tanze mit mir bevor du gehst.
Schön bist du mein Kind, keine Musik war je so schön,
könnte ich doch für immer in deine Sternenaugen sehen, du bist meine Welt, wenn du es besser nicht verstehst,
tanze mit mir bevor du gehst, tanze mit mir bevor du gehst, tanze mit mir bevor du gehst.

fhdgy 2023.03.03. 20:44:35

@nyuszigonosz: Nagyon szépen köszönöm. Őszintén megvallom, hogy benned reménykedtem.

2023.03.03. 21:00:46

@fhdgy: “ Van viszont sok dolog ( nem politika ill. csak érintőlegesen ), amiben tökéletesen egyetértünk.”

Megérné arra összpontosítani, hogy sokkal több minden van ami összeköt bennünket mint ami elválaszt.
Közös múlt, nyelv, történelem és meg sorolhatnám

P.Elliot 2023.03.03. 21:11:30

@Mr.Tellinghovon:

Tokeletesen egyetertek veled, en nem szoktam megmondani senkinek hogy kire szavazok.

Olyan mar elofordult hogy bizony megmondtam hogy kire viszont semmikeppen nem.
Ugy tudom hogy a szavazas egyebkent is titkos, milyen jogon faggat akarki?

Egyebkent is nagy csaladi-barati szethuzast tud az ilyen produkalni.

En meg partra sem szavazok, nekem tokmindegy hogy demokrata vagy republikanus, kizarolag azt nezem hogy tisztesseges-e a jelolt, tudom hogy mindegyik hazudozik es igerget eleget de azert utana lehet nezni az elozmenyeket hogy mifele alak az ilyen es milyen az ellenfele, mit lehet toluk igazan varni, engem nemigazan tud atejteni....

P.Elliot 2023.03.03. 21:19:12

@fhdgy: Te is szereted Leonard Cohent ahogy nezem...

Minden szama a sajat hangjan a legcsodasabb...

Nagyon nagy muvesz volt!

fhdgy 2023.03.03. 21:21:02

@Mr.Tellinghovon: Természetesen, ezzel egyetértek.

Vannak dolgok, amiket másképp látunk, másképp értékelünk, de ezek nem képezhetnek semmi olyat, ami elválasztást jelenthetne.

Ha nem magamról és a barátomról beszélek, hanem úgy általában, akkor sokszor meglepődöm, hogy a másik nem is érti, hogy mit mondok és nem is hajlandó figyelni, hogy megtudja.

Magyarul, sokszor nem is figyelünk arra, hogy mit is mond a másik, csak hajtjuk a magunkét. Így nehéz egyet érteni. Ilyenkor jobb az időjárásról beszélgetni.

Közös történelem? Nos, szerintem, az választ el bennünket leginkább.

Az elmúlt 500+ év arról szólt, hogy többfelé szakadtunk. Az ország egyik része csapódott arra, a másik meg amarra, a sokadik rész meg ki tudja hova.

Most sincs ez másképp.

fhdgy 2023.03.03. 21:29:20

@P.Elliot: Igazából kettő száma van, ami tetszik. Pontosabban fogalmazva különösen tetszik.

Az egyik amiről már szó volt itt.

Verena Guidóval és németül talán még egy kicsit jobban tetszik.

A másik a "Take This Waltz". Itt is van egy feldolgozás, ami még jobban tetszik.

www.youtube.com/watch?v=U13vX5MeSrw

Ha figyeled a szöveget, akkor attól félek, hogy magadra is, a családodra is ismersz.

2023.03.03. 21:54:22

@fhdgy:

Az én kedvencem a halleluja, nagy művész volt

fhdgy 2023.03.03. 22:23:56

@Mr.Tellinghovon: Én ahhoz túlságosan ateista vagyok!

dikusz. 2023.03.03. 22:40:04

@Mr.Tellinghovon: De @fhdgy: is felvállalja a véleményét, sosem titkolta.:)))

dikusz. 2023.03.03. 23:00:05

@P.Elliot: Mostanában ritkán szólsz hozzá, írtad is, hogy elfoglalt vagy. Jöhetnél azért gyakrabban.:)

P.Elliot 2023.03.04. 01:08:54

@fhdgy:
Nem is tudtam hogy magyarul is enekeltek, illetve hat atforditottak valahogy egeszen maskeppen....

Kozben kedvem tamadt megnezni a youtubeon es ottragadtam Cohen hangjanal, illetve a szamainal, most nezem, majdnem egy orat.

Hat igy nem lehet idot beosztani...

Kepzeld sarga bimboban a narcisz, 1 het mulva kinyilik es szinten latni bimbokat a jacinton is. Marc 3.

Ilyen meg sosem volt! Nem esett eddig itt nalunk ho sem csak esovel kevert nehany pelyhecske.

P.Elliot 2023.03.04. 01:28:21

@dikusz.: Igen, tenyleg el vagyok foglalva de majd jobban beosztom az idomet es tobbet jovok....

Uj uszodaba jarok ami kozelebb van hozzank , azert jottem at mert a forgalom a masik helyen mar kezdett kibirhatatlan lenni , fel ora odaig, annyi vissza, az uj hely 8 perc mindossze kicsi forgalommal, kar hogy elobb nem tudtam errol a helyrol, es annyira szeretem hogy minden reggel hetvege kivetelevel reggel 7-kor mar bevagodok a vizbe es nem sok kedvem van kijonni, ez is jobban elveszi az idomet de imadom...

Kicsit tobbe kerul mint a masik de amikor beiratkoztam kiderult hogy nekem egy centet se kell fizetnem mert nyugdijas vagyok es van kiegeszito betegbiztositasom...
Gondolom a biztosito ugy van vele hogy ha vigyazok az egeszsegemre az neki is jo,nem jarok annyit orvoshoz es neki is megeri hogy kifizesse .

Gyakorlatias szemlelet.

Egy nagy sportcsarnok szeru, tele tornaszerekkel, kosarlabda palya, falitenisz, rengeteg gep, 3 benti medence, kinnt is van nyari, aerobic, zumba, yoga, mindenfele nyavaja, party terem, bufe, meg eddig nem volt idom korulnezni alaposabban, majd talan a hetvegen...
Mivel csalados hely is, van gyerekmegorzo, nekik is kinti benti medence, kulon gyerekfoglalkozasok.

Iszonyuan kedves szemelyzet....

Golf2 2023.03.04. 06:30:16

@Mr.Tellinghovon: A svájci nénikéd, az nemtelen! Tőlem utazhatsz a holdra is,de aki szavaz,az éljen itthon!

2023.03.04. 07:00:51

@Golf2: “ A svájci nénikéd, az nemtelen! Tőlem utazhatsz a holdra is,de aki szavaz,az éljen itthon!”

Olvasni tudsz, azt látom, de érted is? Hol írtam én nemtelen megjelölést? Ha idézel tőlem akkor pontosan!

A szavazati jog állampolgársághoz van kötve. A te logikád alapján ki kellene mindenkit zárni aki nem itthon lakik, és a Trianon által elszakitottakat. Ok mitől lettek kevésbé magyarok mint állítólagosan te?
Mi lesz a következő lépés, kizáró a szokeket, vagy a barnakat?
Egyszerűen nevetséges gondolkodás ez

2023.03.04. 07:02:38

@dikusz.: “ 04
@Mr.Tellinghovon: De @fhdgy: is felvállalja a véleményét, sosem titkolta.:)))”

Értékelem is ezt a tulajdonságát

fhdgy 2023.03.04. 07:10:48

@P.Elliot: Igazából nem átfordításról van szó, hanem egy önálló szövegről. Állítólag Cohennek megmutatták Zorán előadásában a dalt és a szöveget is elmagyarázták neki. Megint csak állítólag, tetszett neki. A szöveg Dusáné. Nem emlékszem rá, hogy szóba került volna, hogy mikor kerültél külföldre, de előfordulhat, hogy neked nem sokat mond, hogy Zorán és Dusán. A teljes nevük Sztevanovity Zorán és Sztevanovity Dusán. Ha van kedved keress rájuk, mert akkor nyilvánvaló lesz, hogy a szöveg önéletrajzi ihletésű. És még hány ezer ember és család ismerhet magára? Sajnos, nem kell nagy képzelőerő, hogy sok-sok ember felismerje, hogy róla is szól.

Én azt mondom, hogy egy mostani ballada.

fhdgy 2023.03.04. 07:27:40

@Mr.Tellinghovon: Szavazhasson vagy ne? Vannak érvek, hogy igen és vannak, hogy ne. Ezek is, azok is még helytállóak is!

Azt is lehet mondani, hogy a szavazati jog nem nemzeti hovatartozás kérdése. Jó, most túltolom a biciklit, de :

Ugye Svájcban vannak olaszok, németek, franciák ( és a kis számú ) rétorománok. Tehát ott szavaznak olaszok, németek, franciák. Jó, de akkor miért nem szavazhat az összes olasz, francia, német, akármelyik országban is éljen? No, erre befizetnék.

Jó, most lerakom azt a biciklit. Értem én, hogy nagyon szétszórt, meggyepált bennünket a sors. Leírtam, hogy az egyik nagynéném hány országban élt, hány neve volt, pedig nem mozdult sehova.

Apám is egy másik országban született, ami nem volt mindig másik ország. Így magam is erősen érzem, hogy mit jelent határon túlinak lenni.

Én a szavazati jogot nem kötném semmi máshoz, csak ahhoz, hogy az szavazzon, aki viseli is a következményeket, ne legyen partvonalon kívüli bekiabálás.

2023.03.04. 08:04:18

@fhdgy: “ És mit nem???”

Ha nagyon keresnénk biztosan találnánk közösen egymásban valamit, amit ki tudnánk analizalni:))))

2023.03.04. 08:18:18

@fhdgy: “ Ugye Svájcban vannak olaszok, németek, franciák ( és a kis számú ) rétorománok. Tehát ott szavaznak olaszok, németek, franciák. Jó, de akkor miért nem szavazhat az összes olasz, francia, német, akármelyik országban is éljen?”

Az ország állampolgára szavazhatnak, akkor is ha külföldön élnek. Ok első sorban svájciak és ebben a minőségben gyakorolhatják állampolgári jogaikat.

Kérdés: golf2 szerint ki kellene engem zárni a szavazásra jogosultak közül, mert szerinte nem vagyok jogosult.
Okay! Kettős állampolgár vagyok, van magyarországi állandó bejelentett lakásom, ahol fel évet is letöltők. A cégem hosszú időn keresztül ado formájában gazdagította a költségvetést. Az ingatlanjaim bevételei utan a mai napig adozom. Törődőm hazammal, tudással gyakorlati tapasztalatokkal segítettem a Vitézy Dávid vezette BKK munkáját. Szerinted mit kellene meg tenni?

SzZoole 2023.03.04. 08:22:11

@Mr.Tellinghovon: “ Ha nagyon keresnénk biztosan találnánk közösen egymásban valamit, amit ki tudnánk analizalni:))))”

Tekintettel lehetnének a tisztességes jóérzésű homofób kommentelőkre, szóval ha lehetne kérni, semmi buzulás :-)))

SzZoole 2023.03.04. 08:26:31

@Mr.Tellinghovon: “ Szerinted mit kellene meg tenni?”

Fogad örökbe gulfit, a tehetős burzsujoknak támogatni kell az arra rászorulókat :-))

fhdgy 2023.03.04. 08:28:01

@Mr.Tellinghovon: Nem én mondom, csak lecsapom a magas labdát:

Pl. csendben maradni.
Még több ellopható adót fizetni.
Állva tapsikolni.

Ja, és mivel Te turizmusban jártas vagy, neked nem még kettő embert kellene hozni, hanem százat, ezret, milliót.

2023.03.04. 08:37:37

@SzZoole: “ tisztességes jóérzésű homofób kommentelőkre”

Őszinte megbánást tanúsítók, kedvesem, nem lépek meg gondolatban sem félre :)))))

Vicc vót

2023.03.04. 08:41:36

@SzZoole: “ Fogad örökbe gulfit, a tehetős burzsujoknak támogatni kell az arra rászorulókat :-))”

Gondoltam rá én is:))))
De azokat érdemes támogatni, akik abban érdekeltek, hogy életük jobb legyen. A 14 éve kesergokkel nem lehet mit kezdeni:(((((

2023.03.04. 09:12:36

@fhdgy: “ Pl. csendben maradni.
Még több ellopható adót fizetni.
Állva tapsikolni.”

Sok mindennel nem értek egyet amit a svájci kormány tesz, akkor ne fizessek adót, mert olyanra adják ki ami nem nyeri el az egyetertesemet?
Nem tapsikolok és nem maradok csendben, mert állampolgári jogom a kritika kinyilvánítása. Ezt minden olyan helyen elmondom, amely hatással van a döntéshozatalra.

Egyszer a közlekedési vállalatnál jogosannagyon elégedetlenek voltak az emberek. A kávé gép mellett forrongott a hangulat.
Okay mondtuk a szakszervezetnél, akkor szervezünk egy figyelmeztető sztrájkot, pontosan 27 alkalmazott jelent meg a megállapodott időpontban. Csak megjegyzem a 1250 közül.

Utána csak kifogást hallhattam, nem értem rá, féltem a munkahelyem stb..

A kávé gép mellől a fotelbol nehéz változást előidézni! Igaza volt Antall úrnak, én úgy modositanam: tetszenének forradalmat csinálni

fhdgy 2023.03.04. 09:53:19

@Mr.Tellinghovon: Várj! Tisztázzuk, hogy miről beszélünk?

Svájcról, egy többé-kevésbé normális országról vagy Magyarországról, ahol a normális ország csak egy fikció?

Golf2 2023.03.04. 13:00:02

@Mr.Tellinghovon: A nemtelen vádaskodásaid...ezt te írtad.

Golf2 2023.03.04. 13:09:20

@Mr.Tellinghovon: A Vitézi Dávid 1 tipikus élősködő hülyegyerek,most ő találta ki,pintér meg tapsol hogy telenyomják trafipaxxal pestet...Még több pénz a feneketlen hordóba.

Golf2 2023.03.04. 13:13:05

@Mr.Tellinghovon: Miért ne lehetne politizálni,vannak határátlépők biztos akik hem a pénz,hanem a politika miatt léptek.

2023.03.04. 13:52:19

@Golf2: “ A nemtelen vádaskodásaid...ezt te írtad.”

Neked tényleg problémád van a szöveg ertessel. A vadaskodasod nemtelen de te ezt magadra értetted. Nem ugyanaz!

2023.03.04. 13:54:20

@Golf2: “ telenyomják trafipaxxal pestet”

Mi félnivalója van annak aki betartja a sebességkorlátozást?

Értem én mindenki hülyegyerek rajtad kívül.

2023.03.04. 13:56:42

@Golf2: “ Miért ne lehetne politizálni,vannak határátlépők biztos akik hem a pénz,hanem a politika miatt léptek.”

Értem, ha pénz miatt mentek el, nem politizalhat, ha politikai az ok, akkor lehet.
Érdekes logikai fordulatot prezentálsz

2023.03.04. 14:21:56

@fhdgy: “ teljes nevük Sztevanovity Zorán és Sztevanovity Dusán.”

Kedvelem őket, jó művészek.

Érdekes a családi háttér, hogyan és miért kerültek Magyarországra.

SzZoole 2023.03.04. 15:40:09

@Mr.Tellinghovon: nebáncsdmá gulfit, nem rossz srác ő, csak nincs szerencséje a gondolkodással :-))

SzZoole 2023.03.04. 15:44:01

@Mr.Tellinghovon: na de engem milyen kategóriába sorolnál, se a politikával se a pénzel nem volt gondom :-))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.03.04. 16:08:48

@Mr.Tellinghovon: 1.,szerintem nem! :))
2.,mondjuk tényleg eléggé fideszkomcsi stílusban szólalt meg.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.03.04. 16:08:52

@Mr.Tellinghovon: A Halleluja nagyon jó, csak az összes tehetségkutatón azt éneklik és a könyökén jön ki az embernek. Vannak ott még jó számok. Egész jó koncertet adott akkoriban az öreg. 70+évesen.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.03.04. 16:08:55

@fhdgy: a nagynénéd ki sem mozdult Munkácsról? :))

fhdgy 2023.03.04. 16:17:36

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Nem Munkács, hanem Szentlászló, Eszék mellett.

2023.03.04. 16:32:12

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: “ A Halleluja nagyon jó, csak az összes tehetségkutatón azt éneklik”

Nem tudok hozzászólni, nem nézek tehetségkutatót. A halleluja nem volt egy siker, aztán jött cohen és a saját eredeti stílusában énekelte. A szívem mindig össze szorul ha hallom. Van egy akusztikus verzió is, de az nem adja ugyanazt a hatást.

1. Szerintem pedig igen

2023.03.04. 16:34:51

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: “ 2.,mondjuk tényleg eléggé fideszkomcsi stílusban szólalt meg”

A probléma ha nem a vele megegyező stílusban írsz, rögtön Fidesz komcsi -nak vagy bélyegezve. Na erről kellene leszokni, mert rengeteg el nem kötelezett van mindkét oldalon.

2023.03.04. 16:35:38

@SzZoole: “ de engem milyen kategóriába sorolnál, se a politikával se a pénzel nem volt gondom :-))”

Olyan különleges vagy, hogy rad nincs kategória :))))

2023.03.04. 21:00:02

Ez tetszik:

National Park Service

@NatlParkService
·
Follow
If you come across a bear, never push a slower friend down…even if you feel the friendship

P.Elliot 2023.03.04. 21:50:26

@fhdgy: Ismerem nevrol sot hallottam szamokat ettol a testverparrol meg amikor odahaza voltam de nem voltam rajongoja egyik enekesnek sem noha megneztem a tancdalfesztivalt persze mindig a teveben meg hat mentunk tarsasaggal tancolni, erre arra de mi inkabb maszkalos, kirandulos, konyvmolyos-ak voltunk ezert minden enekest nem ismerek, akiket igen azoktol is csak nehany szamot. Hamar eljottem egyebkent is, ha maradok valoszinu hogy jobban ismernem oket.

Nem tudom hogy valojaban Cohen mit szolt az atirashoz, mert az allitolag szo az inkabb nem igaz mint igaz,
szerintem egyik zeneszerzo sem szereti ha megmasitjak, atirjak az o szerzemenyet/ azert irta hogy azt hallgassak/, raadasul politikai viszonylatban, nem errol szolt a szovege!

Persze udvarias embernek ismerte mindenki ha "allitolag" nem szolt ra semmit de fogadni mernek hogy nem tetszett neki!

A ket testverpar irhatott volna a szoveg ala sajat dallamot!

P.Elliot 2023.03.04. 22:02:38

Latom vitatkoztok arrol kinek van joga szavazni.

Az allampolgaroknak mindenkeppen van joga, akkor is ha kulfoldon el.

Mindenkinek szerintem nem!

Nekem sem! 50 eve hogy itt elek, honnan tudnam hogy mi a jo azoknak akik otthon elnek?
Nem tudom hogy melyik jelolt mit akar, mennyi benne a hazugsag, mennyi az oszinte javitani akaras, hogy szavaszhatnek barmelyikre?
Nem tudok az orszagrol semmit csak amit itt-ott olvasok hogy hogy elnek, mi a fontos, hogy kellene kormanyozni, miert szedte meg magat a kormany minden tagja holott regen nemn volt igy, ha lopnak akkor az azota van, azt sem hogy miert nem lett ez megakadalyozva? Mar az elejen kellett volna kimenni tuntetni hogy olyan vezetot akarnak aki komolyan gondolja es a nap javat akarja...

Azoknak van joguk szavazni elsosorban akik otthon elnek es a sajat borukon tapasztaljak hogy hogy nem jo igy ez az elet, maskeppen kellene kormanyozni.

Sejtem hogy egy igazan ezt akaro komoly embert oda se engednenek...
At kellene mindenkinek latni hogy ki a hazudozo, kire nem lehet alapozni, kicsit bele kellene melyedni az illeto multjaba hogy mit csinalt eddig, hogy es mi varhato tole. Ha nem hozta amit igert kirugni az ajton, erre kellene torveny hogy ne eveken at mutassa a nagy semmit amit tett hanem igen rovidesen lathato fejlodest produkaljon, lopas nelkul persze....

Csodabogár 2023.03.05. 10:49:30

@fhdgy: Szerintem nem az állampolgárság dönti el, hogy hol szavazhat valaki. Mióta állandó jelleggel itthon élek, kizárólag itthon szavazok, pedig nyugodtan beleköphetnék a svájciak életébe is. Jogom van hozzá, de nem találnám erkölcsösnek.
Ugyanigy nem találom erkölcsösnek, ha a határontúliak nálunk szavaznak. Nem élnek itt, nem csattan rajtuk az ostor ha hülyére szavaznak. :-(

csendes macska 2023.03.05. 13:13:59

@Mr.Tellinghovon: OFF!
"Állítólag mindenkit személyesen a patás ördög kényszerít nyugatra fejhez tett pisztollyal, és itthon is mindenki utalja, akkor azért nem értem miért van újra és újra kétharmada?"

Elnézést, hogy belepofázok, csak olvasni szoktam, de erre most muszáj írnom (és csak azért most, mert napokig nem engedett be a blog.hu)!
Szóval úgy van mindig 2/3-a a Fidesznek, hogy a választások előtt veszett osztogatásba kezdenek, amitől a SZÁMSZERŰEN NAGY szavazóbázis rögtön rájuk szavaz.
Akiknek a leghalványabb fingjuk nincs semmiről, azok is. Mondom: SZÁMSZERŰEN NAGY tömeg: hát így van kétharmada.
Példa: vidéki inaktív félanalfabéta nagycsaládok; szenilis nyugdíjas tömegek stb.,szóval a legegyszerűbb emberek, akiket be lehet etetni azzal, hogy "a másik alatt még rosszabb lenne!" A buta fejükkel nem látják meg, hogy X éve még volt orvos, iskola stb. a faluban, most meg nincs; és nem vonják le a konzekvenciát.
Szóval (újra): a SZÁMSZERŰEN nagy, ostoba tömeg!
Ezzel nem azt mondom, hogy nincsenek intelligens Fidesz-szavazók, akik tudatosan szavaznak rájuk.

Ha nekem nem hiszel, kérlek olvasd el a Szavazatszámlálók Beszámolói FB-csoportot. Én végigolvastam tavaly. Elkeserítő!! Analfabéták, ostobák (mármint a szavazók), akik a nevüket se tudják leírni, de azt tudják, hogy a Fidesz mellé kell tenni az x-et. És olyanokat is engedtek szavazni, akiket minden épeszű ember gyámság alá helyezne. Határon túli szavazókörökben letakarták a kamerákat, és hasonlók. Még csalni se kellett, csak pár ingyen ijesztgetést elszórni a primitíveknek, ja és a szavazás napján több helyen pénzt, disznótorost stb. osztogattak.

Nem csoda, hogy fhdgy csak 1 db Fidesz-szavazót ismer; az én köreimben sincsen túl sok. De nem is járok zsákfalvakba, ahol sokan és egyre többen vannak az 50 IQ alattiak (természetesen tisztelet a kivételnek.)
Ha Te Fidesz-szavazó vagy, azt szomorúnak tartom, de becsülöm, hogy intelligensen írsz és nem vagy agresszív, mint sajnos sokan közülük, amit a FB-n látok...

Elnézést a beleugatásért, visszamegyek csak olvasni!
U.i.: a blogot napi szinten követem :-))

OFF

P.Elliot 2023.03.05. 13:34:54

@csendes macska:

Itt ugyanugy van Amerikaban es fogadni mernek hogy minden mas orszagban.

Ahogy irod, a beetetett, sot akarattal, valotlan dolgokkal beijesztett primitiv, agymosott szoveggel elarasztott tomeg gondolkodas nelkul szavaz, nem nez moge hogy atvagtak....

2023.03.05. 20:14:54

@csendes macska:

Koszonom a hozzászólásod. Sajnálom, hogy csak olvasó akarsz maradni, egy egészséges konstruktiv kritika ezen az oldalon szívesen látott vendég lenne.

De térjünk a témára: Szoros kapcsolatban vagyok Magyarországgal, sokat vagyok itthon, magánjellegű okokból es amíg svájci magyar cégem működött, üzleti okokból is legalább fel évet itt töltöttem. Benne voltam tehát a hétköznapi gazdasági és politikai életben. Megismerhettem az ügyintézés és az adózás rejtelmeit, a lejtős pálya fogalmat, a kiírt pályázatok elbiralasainak gyakorlatát. Amikor pályáztunk, ha pályáztunk, mert ritkán történt, akkor saját erőből nyertünk és valós adatokat adtunk be elbírálásra. Ellentétben pl. Cseh Katalin hologrammos pályázatával, akinek svájci csaló kapcsolata számomra ismert. Soha nem kellett csúszó pénzt fizetnem és senki sem akart ellehettetliteni és a céget elvenni tőlem.
Lehet mondani szerencsém volt, vagy nem voltunk elég nagyok és kívánatosak a minél nagyobb profitot szerezni kívánó réteg számára.
Mindezt azért írom, hogy hiteles legyen amit mondok, nemcsak egy a szomszédtól hallott történet.
Politikai hátterem, azaz eddig kire is szavaztam, SZDSZ, MSZP, MIÉP, KDNP, mi hazánk, ez alapján nem hiszem, hogy politikailag elfogult lennék.

Aminek ellent kell mondanom: az osztogatás, egy: minden kormány ezt teszi választás előtt, a mostani kormány a legutóbbi választáson szerintem is túl húzta a húrt. Én nem hiszem, hogy ez volt a döntő ok a ketharmadhoz inkább a biztonságérzet garantálása.

Aminek kategorikusan ellent mondok:” vidéki inaktív félanalfabéta nagycsaládok; szenilis nyugdíjas tömegek stb.,szóval a legegyszerűbb emberek, akiket be lehet etetni azzal, hogy "a másik alatt még rosszabb lenne!"

Amikor olvastam, nem hittem a szememnek: ennyire lebecsülendő a viedeki lakosság, és a nyugdíjasok?, ez egy abszolút értelemben megsértése ennek a rétegnek. Ezt személyesen az ő nevükben is vissza kell utasítanom.

Olvastam a Szavazatszámlálók Beszámolóit, érdekes módon a saját embereik mondtak ennek ellent, az EU megfigyelők is itt voltak és nem találtak rendellenességet.

Nem vagyok Fidesz szavazó, ha ez megnyugtat, de nem vagyok hajlandó őket úgy megítélni mint ahogy számodra kívánatos lenne.
Ami értéket teremtenek, az elismerem, ha kárt okoznak, szemükre vetem, (utálom az ellenség propagandát,) de objektíven a teljesítmény alapján értékelem őket.

2023.03.05. 20:17:42

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: “ Na, ezt nem értik a fideszkomcsik.”

Meg a ballibsik, csak a politikai korrektség jegyében:)))

taga20 2023.03.05. 20:24:50

@P.Elliot:
"Itt ugyanugy van Amerikaban es fogadni mernek hogy minden mas orszagban."

ne haragudj, de rosszul tudom, hogy trámp nincs 13 éve négyszer kétharmaddal hatalmon, ahogy itt a csuti?

hogy van ez szerinted?;)

2023.03.05. 20:45:42

Na megyek aludni, megjött társadalmunk krémje.

2023.03.05. 21:05:37

@taga20:

A szociálpszichológiában a kognitív disszonancia olyan érzelmi állapotot jelent, amelyet kellemetlennek észlelnek, és amely abból fakad, hogy egy személynek összeegyeztethetetlen megismerései vannak (pl. észlelései, gondolatai, véleményei,) lehetne egyszerűen szellemi leépülésnek nevezni.

2023.03.05. 21:39:55

@taga20:

Sok ember van itt, akik hozzaszolasa gazdagit és megtisztel.
Köszönőm @dikusz.: @P.Elliot: @fhdgy: @SzZoole: @Zsuzsi65:

fhdgy 2023.03.05. 21:44:26

@Mr.Tellinghovon: A mai további gazdagításod a részemről egy kissé almás! -:) Szellemi toprongynak érzem magam. -:(

SzZoole 2023.03.05. 22:40:37

@Mr.Tellinghovon: azé aszittem hogy engemet első helyen emelsz ki, sirok :-)))

2023.03.05. 23:01:51

@SzZoole: “ azé aszittem hogy engemet első helyen emelsz ki, sirok :-))”

Kérsz egy papirzsebit ))))

2023.03.05. 23:05:59

@SzZoole:

Úgy de úgy sajnállak! Hogyan tudom jóvátenni? Ígérem megnézem az összes somogyi András videót! Akkor legalább koptetore nem lesz szugsegem:))))

P.Elliot 2023.03.06. 02:29:29

@Mr.Tellinghovon:

Koszonom, hogy te milyen aranyos ember vagy!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.03.06. 07:54:14

@Mr.Tellinghovon: Ahogy a hírcsárdán mondták: a libsik-szóval az a hatmillió, aki nem ránk szavazott....

fhdgy 2023.03.06. 07:57:19

@Mr.Tellinghovon: Nincs sok időm, ezért csak nagyon távirati stílusban.

2016-17-ben szórakozásból csináltam néhány programot.

Az egyik ahhoz kapcsolódik, hogy mobil telefon autóval utazva menet közben mérte és rögzítette, hogy mennyire ráz az út. Dátum, idő ( ezred másodperc pontossággal ), GPS koordináták és a gyorsulásszenzor adatai. Utána ezt térképre rajzolva látható tettem, hogy mennyire rázós Mo.-on autózni. A nagyon rázós szakaszokat feketével jelöltem, fekete mint gyász, mint temető, mint halálút.

A másik csoportban, egy kicsit bigdatát utánoztam. Pl. térképre rajzoltam országosan, településenként az egy főre eső adóalapot.

Aztán volt olyan is, hogy elég nagy területen településenként térképen jelenítettem meg az egy főre eső "pénzügyi állampolgári rendetlenség" adatait.

Ha ezeket a térképeket összevetjük egymással, akkor nem meglepő módon erősen korrelálnak. Utak minősége egy térségben, a jövedelmek, a rendetlenség szintje nagyon összefüggeni látszik.

Pl. direkt elmentem az egyik "legrendetlenebb" faluba. Eleve zsákfalu, lerítt, hogy tombolt a szegénység. Az odavezető út rettenet. 40 km.-es sebesség korlátozás, a qrva anyátokat, nem akarok tengelytörést, még lassabban kellet mennem.

Ha kapnék megfelelő adatokat a KSH-tól nagyon érdekes dolgokat tudnék térképen vizualizálni. Rövidesen el is zavarnának, nem azért, mert rosszul csináltam volna, hanem mert túl jól.

Csak amit én látok a térképeim alapján, nagyon szét van szakadva az ország.

2023.03.06. 08:14:11

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: “ Ahogy a hírcsárdán mondták: a libsik-szóval az a hatmillió, aki nem ránk szavazott....”

A világban ismert jelenség, nézd csak meg például a svéd kormány támogatottságát, és meg lehetne sorolni….

2023.03.06. 08:32:15

@fhdgy: “ Nincs sok időm, ezért csak nagyon távirati stílusban.”

Azért ez egy hosszab távirat volt:)))

Az ország szét van szakadva elég régóta, van egy Budapest és a többi. A régiók fejlettsége magától értetődő módon különböző szinten fejlett avagy elmaradott. Ez sem egy egyedülálló dolog, Nézd meg az USA-t milyen különbségek vannak, de ha nem akarsz messzire menni, maradjunk Európában. Negyedik legnagyobb gazdaság az olasz, és mégis ég és föld különbség a fejlett észak és dél között. El mehetünk Görögországba is, ott is vannak olyan állapotok amit a táviratban leírtál.

Ezt nem mentségként írom, mert minden kormányzat kötelessége a vidék fejlesztése.

Stop..

fhdgy 2023.03.06. 08:39:11

@Mr.Tellinghovon: A távirat önmagában elég hosszú lett, de a téma szempontjából nyúlfarknyi.

Pl. ha megkapnám a települések jövedelmi viszonyait, a szavazatok megoszlását, akkor abból sok minden kiderülne.

Pl., gyanúm szerint, a szegénység szintje és a szavazatok összefüggése. De mondom, erről sokat lehetne írni.

dikusz. 2023.03.06. 08:42:02

@Mr.Tellinghovon: Köszönöm.
Te lennél az első nem az ellenzéket támogató, akivel anélkül tudnánk beszélgetni politikáról, hogy leordítanád a fejemről a hajat csak azért, mert más nézeten vagyunk.

Eddig még nem találkoztam olyan Fideszessel, aki hacsak megszólaltam, már lekomcsizott, hazaárulózott. Nem idegenekről volt szó, hanem barátokról, jó ismerősökről.

2023.03.06. 09:13:06

@fhdgy: “ szegénység szintje és a szavazatok összefüggése. De mondom, erről sokat lehetne írni.”

Idézet a mérce honlapról:

“Na jó, de az azért mégiscsak túlzás, hogy emberek alacsony IQ-val vagy bármi iskolai végzettség nélkül szavazzanak! Hiszen valószínűleg még azt sem tudják, milyen pártok indulnak a választáson, vagy hogy mennyi 8 x 8.

Valóság: a választásokon való részvételt nem köti a világon sehol törvény ahhoz, ki mennyire művelt vagy okos. Nincs sem IQ-teszt, sem műveltségi kérdőív a szavazóurna előtt.

Nem amiatt vagyunk jogosultak szavazni, hogy fel tudjuk sorolni a 6 legnagyobb párt nevét és vezetőiket – közvéleménykutatók tudnának arról mesélni, hogy milyen sokan nem lennének erre képesek. Sem a szorzótáblát, sem az utolsó Árpád-házi király nevét nem kell tudni ahhoz, hogy kifejezzük a magunk világképéhez mérten, hogy melyik pártot rühelljük, vagy melyiket akarjuk. A világ legtöbb országában nincs ma már sem vagyoni cenzus (amikor szegényeket zárnak ki szavazásból, mint tették Európa-szerte a 20. század első feléig), sem más, pl. nemi alapú kizárás (Svájcban az 1970-es évekig nem volt általános választójoga a nőknek).

A politikai jogok gyakorlásának feltétele kicsit leegyszerűsítve annyi, hogy valaki nagykorú legyen (bár a korhatár csökkentése 16 évre több helyen napirenden van), hogy az illető ne legyen bíróság által eltiltva a közügyektől pl. büntetőügy miatt, és hogy legyen állampolgársága az adott országban. Értelmi fogyatékos vagy pszichiátriai beteg emberek tízezrei nagykorúak, nem bűnözők, és kizárásuk a választójogból nem indokolható azzal, hogy fogyatékosságuk miatt nincs meg a választójog gyakorlásához szükséges „belátási képességük”, és nem tudnak eleget a politikáról, a politikai intézményekről -hiszen a választáskor mások intelligencia-szintjét vagy politikai tudását sem ellenőrzik. (És nézzünk magunkba: hányan olvasták e sorok olvasói közül mondjuk a 6-8 legnagyobb párt választási programját? Ki tudna ötnél több politikust megnevezni a legnagyobb pártok országos listájáról?)“

Az egyenjogúság az alapja egy demokratikus államnak. Amennyiben elkezdünk szelektálni, nemi, vallási, vagyoni nemzetiségi stb. alapon az sima úton diktatúrába vezet.

Minden társadalom magasabb tudással felvértezett tagjainak felelőssége a szerényebb tudással rendelkezők felzárkóztatása.
Nem a budapesti belső kerületi fellegvárból kellene ítélkezni a “nép” többi része felett, hanem az általad említett falvakban személyesen (lefordítva a nyelvükre) felvilágosítani őket.

Személyesen elutasítók minden altalanositast, mint a vidéki fel analfabéta és szenilis nyugger.

Biztos vagyok benne, hogy ez egyetértéseddel találkozik.

fhdgy 2023.03.06. 09:20:32

@Mr.Tellinghovon: igen, egyetértek.

DE: mit mondasz arra, hogy Mo.-on túl sok az olyan szegény, aki fél zsák krumpliért megvásárolható?

És mit mondasz arra, hogy vannak területek az országban, ahol az egyén szegénysége szinte kódolható?

2023.03.06. 09:48:06

@dikusz.: “ aki hacsak megszólaltam, már lekomcsizott, hazaárulózott.”

Sajnos ez hozzátartozik az itthoni vita kultúrához. Soha nem értettem, miért kellene hazaárulózni azt aki másképp képzeli el a cél fele vezető utat.
Nekem a catl Debrecen közmeghallgatása volt a mélypont, ahelyett, hogy a jogos aggályokat konstruktiv nyugodt légkörben megvitatatták volna, egy indulatokkal terhelt sárdobálás lett. Az egyik oldalon a hatalmi arrogancia, a másik oldalon hazaárulózás.
Hogyan lehetséges így egy megegyezés, mikor az összes porcelán a boltban összetört. Amit én megtanultam az érdekvédelem el, csak addig menj el ahonnan arcvesztes nélkül van visszalépés.

2023.03.06. 09:58:14

@fhdgy: “ DE: mit mondasz arra, hogy Mo.-on túl sok az olyan szegény, aki fél zsák krumpliért megvásárolható?”

Biztosan van ilyen aki valamilyen formában megvásárolható. Ez sem magyar sajátosság.

De nem hiszem a számok aranyossaga alapján, hogy ez vezetett a kétharmadhoz.

Az ellenzéknek jó és pár mondatban elmondható programmal és hiteles karizmatikus vezetővel kellene rendelkezni. Amíg ezek a feltételek nem léteznek, lehet magyarázni a bizonyítványt.
A versenyképesség a piaci alapú gazdaságban, egy jó áru, amit más nem kínál.

fhdgy 2023.03.06. 10:09:14

@Mr.Tellinghovon: az utolsó bekezdéssel nem tudok mit kezdeni. Csak bosszankodom rajta, mert még azt sem tudom mondani, hogy DE.

A 22-es választásokon már 3-4 hónappal előtte kiakadtak. Az ellenzéknek drukkoltam, de akkorra már azt mondtam, hogy ekkora ökröket még nagyítóval sem lehet találni.

Golf2 2023.03.06. 14:59:51

@SzZoole:Friss hír: szombat este Nyíregyházán a Mamma Mia éjszakai szórakozóhely előtt hat biztonsági őr agyba-főbe vert három fiatalt.(tücsköt) Áll a bál, tüntetésre készülnek a biztonságiak is.

Golf2 2023.03.06. 15:06:06

Off.EnnyiZajlik az élet,kamionos írta:22 szeptember 4-én éjszaka befújtak ideggázt a fülkémbe (igaz, a francoknál, de itthon is divat!) és elvitték a bankkártyámat, meg a régi telefonomat. 1.2m ft-ot sikerült levenniük a kártyámról PINKÓD NÉLKÜL! az otp nem tudja hogyan!!!!!!!
hívtam a francia rendőrséget és azt mondták nem jönnek ki, menjek be a legközelebbi őrsre...ennyit ér a pinkód?

fhdgy 2023.03.06. 17:08:39

@Golf2: Sok minden lehetséges, nem voltam ott.

Lehet, hogy direkt rá hajtottak, mert előtte kifigyelték, amikor pénzt vett ki egy automatából vagy fizetett pénztárnál és be kellett ütni a pin kódot.

SzZoole 2023.03.06. 17:14:48

@Golf2: nem én voltam, becsszó :-)

Az a hely régen is késdobáló éjszakai klub volt.

A stadion és a egyetem szomszédságában van, ha ingyen szekszet akarsz, ott megkapod az egyetemista lányoktól, vagy fiúktól, attól függ mi a preferenciáid :-)))

SzZoole 2023.03.06. 17:20:01

@fhdgy: nem tudom máshol hogy működik, de itt pl az én bankomnál a napi max limit £300 amit ATM-ből felvehetek, vagy £100 font a tapizós, pin kód nélkül.

Az is lehet, hogy több helyen vásároltak a tapizós fizetéssel, szerintem.

fhdgy 2023.03.06. 18:50:12

@SzZoole: Itt is úgy működik, hogy van egy napi készpénzfelvételi limit, plusz egy bankkártyás fizetési limit. Mind a kettő egy totál maximált értékig emelhető csak fel. Ezt bankja válogatja, hogy hol vannak a határok. Például én maximum 300 ezer forint napi készpénz felvételi limitet állíthatok, de van olyan, hogyha más bank automatáján veszem fel a pénzt, akkor egyszerre maximum 150 ezret ad, tehát a maximum maximum napi limitet kettő tranzakcióval tudom felvenni.

Utalni eddig nem ütköztem határba. Talán kettő millánál van a határ, ennyit még nem utaltam egyszerre.

Viszont, a gazemberek qrva okosak, a qrva anyjukat meg apjukat!

2023.03.06. 20:05:44

@Golf2:

Lakóbuszos körökben ismert dolog francia országban. Kollegám majdnem 3 napot aludt a be fújt anyagtól. Főleg az autópálya parkolók veszélyesek.

Mondjuk engem is előzött meg egy kék BMW Hegyeshalomnál, hevesen gesztikulálva és dudálva az autóra hátuljára mutogatott.

A feleségem mondta állj meg, de ösztönösen éreztem, jobb ha nem teszem. Két kilométerrel később a MOL ( marche) benzinkúton megálltam, a BMW tovább hajtott. Autónak semmi baja, az pont ott tartózkodó szerv számára történetem ismert volt.

2023.03.06. 20:09:50

@SzZoole: “ nem én voltam, becsszó :-)”

Hiszünk neked!!!!!
de azért tudsz a kérdéses időpontban alibit igazolni:-))))

Ingyen szeksz? Gondolom ezt hallomásból tudod:-)))

Semmi sincs ingyen, fizetsz Viszketessel és egó érzéssel

2023.03.06. 20:20:08

Ma volt egy óriási élményem a budapesti tömegközlekedés egyik ékkővével. Egy oda vissza út Örs vezér tere és Gödöllő városa között a zöld csodaval. Valahogy úgy éreztem magam mintha egy időutazást tennék. Leharcolt vagonok, infrastruktúra, magas padlozattal.
A kalauzok, mert meg vannak, két biztonsági ember kíséretében.
Ez azért sokat elmond.

dikusz. 2023.03.06. 21:21:10

@Mr.Tellinghovon: Nem jó HÉV-en utaztál. Mentél volna Szentendrére, akkor is, ha semmi dolgod nincs ott.:)))
Nem hiszem, hogy rosszabb a budapesti közlekedés, mint más országokban. Külföldön élt barátom mondta, hogy ne panaszkodjunk se a BKV-ra, se a MÁV-ra, HÉV-re. Vagy neked más a véleményed?

2023.03.06. 21:34:51

@dikusz.: “ Külföldön élt barátom mondta, hogy ne panaszkodjunk se a BKV-ra, se a MÁV-ra, HÉV-re.”

Nem is tudom, mi lenne a viszonyítás alapja? Dominika ahol az menetrend szerinti reggel kilenckor induló busz délig nem indult, mert nem volt elég utas:-))
Zürich ahol hat perces kovetesben jar a busz villamos?
Nem akarnám összehasonlítani budapesti tömegközlekedést. Én egyszerűen csak le voltam döbbenve az allapoton, nem méltó a 21. Szazadhoz

Csodabogár 2023.03.06. 21:34:59

@dikusz.: Szerintem is jó a pesti közlekedés. Mostanában már pontosan jönnek a járművek. Viszont Svájcból nézve, tényleg borzalom. Ott már vagy 20 éve csak halkan közlekedő alacsony padlós villamosok vannak, amik úgy járnak mint egy svájci óra. Zürich körül és részben alatt kiépítettek az elmúlt kb. 30 évben egy fantasztikus gyorsvasút rendszert. Természetesen ezek is modern tiszta rendes kocsik, alacsony padló stb.
Bent a városban buszok nincsenek, de amik a közeli településekre mennek, szintén modern kocsik, pont úgy mint a város szélén közlekedő trolik. Nem vagyok egy Svájc rajongó, de a közlekedés az ott remek és természetesen elég drága.:-(

SzZoole 2023.03.06. 22:01:46

@Mr.Tellinghovon: nem tudom miről beszélsz Vincebá…….

Én egy tisztességes, boldog házasságban elő többgyermekes családapa vagyok, aki az éjszakát a családjával tölti :-)))

svajcineger 2023.03.07. 00:30:00

Hagyjuk már ezt a "sviccer kvalitét" csodát! Rendszeresen van "szerencsém" az SBB szolgáltatásához. Egyáltalán nem ritka a késés.

2023.03.07. 08:08:29

@svajcineger: “ sviccer kvalitét”

Az egyik oldalon folyamatos a fejlődés , újabb és kényelmesebb “rollmaterial” jármű beszerzések történnek. Sajnos a lakosság robbanásszerű növekedésével ( a kezdet 6 millió, 8.5 millióra ) az infrastruktúra nem tud minden igényt kielégítően lépést tartani.
Gondolok itt az országos sinhalozatra, egy új vasútvonal kiépítése a maga szokásos bürokratikus buktatóival, a kantonok ellenallasaval, és a kiépítés pénzügyi terhevel nehézkes.

Tovább nehezíti a helyzetet a kötöttpályás kozlekedesnel, ha egy jármű kompozíció valamely hiba miatt leáll, ez egy megkerulhetetlen akadályt képez. Ilyenkor próbál az irányítás központ minden lehetséges modon varázsolni, pl. elterelessel, buszok bevetésével.
A sínek kopasa az egyre nagyobb megterhelés miatt folyamatosan növekszik. A csere intervallumok le rövidülnek, vágányzárra van szugseg, ennek megtervezése kb. egy évet vesz igénybe.

A legolcsóbb közlekedési forma ökológiai szempontbót tekintve is, a kötöttpályás. A nagyvárosok megpróbálnak előre menekülni s a költségesebb trolibusz fele fordulni, mert ez rugalmasabb forgalom vezérlést tesz lehetővé. Az új akku generációkkal rövid szakaszokat felső vezetek nélkül is képesek megtenni.

A jövő a jól kiépített tömegközlekedés, ez minden bizonnyal csak az egyéni közlekedés kárára történhet, a forgalmi sávok, parkoló helyek csökkentésével jár.

Egy szó meg a finanszírozásról, mindegy eladott jegy árának, egyharmada származik közvetlenül a költségvetésből, egyharmada az autótulajdonosok által fizetett adókból, és csak egyharmada a jegy eladásból. Tulajdonképpen a költségek 2/3 -t az állam a befizetett magán és vállalati adókból fedezi.

A probléma annál komplexebb, mint hogy egy profán SBB késik mondattal el lehessen intézni, ennek megértéséhez remelem a fenti sorokkal hozzájárultam

2023.03.07. 08:14:57

@SzZoole: “ Én egy tisztességes, boldog házasságban elő többgyermekes családapa vagyok, aki az éjszakát a családjával tölti :-)))”

Nem is vártam mást:-))) elkepzellek a karosszékben a kandalló előtt térdeden tweed takaróval, a kutyus fejet simogatva

2023.03.07. 09:18:59

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: “ nem érted. Vagy nem akarod érteni.”

Mit is? A társadalom többi tagjának lenézését biztosan nem. Rengeteg értelmes és értékes embert ismerek a vidéki és nyugdíjas lakosság körében. Sokszor meg tisztább meglatassal mint egy városi ember. Egy más értékrendű, pragmatikus generációs tapasztalatra épülő gondolkozás jellemzi őket.

A szegényeket sem kell lebecsulni, akinek valamely ok híján megélhetési gondjai vannak, az nem elszállt kritériumok alapján határozza meg a létét. De azért véleménye van.

2023.03.07. 09:21:55

@SzZoole: “ elénk a fantáziád :-))”

Ha tudnád! Tulajdonképpen egy sejknek kepzeltelek el, nagy haremmal de mivel ez egy kor határos blog, inkább nem reszletezem:-))))

SzZoole 2023.03.07. 09:44:40

@Mr.Tellinghovon: kevesebb kokszot kellene magadhoz vételezned Vincebá :-)))

2023.03.07. 09:47:35

@SzZoole: “ kevesebb kokszot kellene magadhoz vételezned Vincebá :-)))”

Miért, ez nem porcukor amit a sutire szorok?

SzZoole 2023.03.07. 09:48:30

@Mr.Tellinghovon: na most a volt munkám folyamán én sokat jártam a vidéket, gyakorlatilag nincs olyan falu/tanya ahol ne lettem volna, az én tapasztalatom az volt, hogy a tanult/értelmes, józan paraszt ésszel rendelkező ember kevesebb volt, mint azok, akiknek nem volt szerencséjük a gondolkodással, na ők voltak a hangos többség.

SzZoole 2023.03.07. 09:52:18

@Mr.Tellinghovon: látom veszed át a szerepemet, te is élvezed a hűjét jáccani? :-)))

fhdgy 2023.03.07. 09:53:53

@Mr.Tellinghovon: A 2/3-hoz sok minden vezet.

Például feltűnt-e neked, hogy az egyéni körzetekben tarol a fidesz? 106 egyéni van, ebből 87 ( 82 % ) a kormánypártoké. Elvileg, hangsúlyozom, hogy elvileg, ezt 87 plusz szavazattal meg lehet nyerni. Minden választókerületben eggyel több szavazat elég.

Országos listán már csak 54,13 %-kal nyertek a kormánypártok.

A levélszavazatok majdnem 94 ( !!! ) %-át is ők kapták. Ha nem lenne levélben lehetőség szavazni, akkor csak 52,15 % lenne.

Így, mondhatjuk azt, hogy a fidesz, mint párt támogatottsága ~ 52 %.

Ebből az 52 %-ból plusz a 87 egyéniből jön ki a 2/3. Ezek után érthetetlen, az ellenzék helyi szinten miért csak futottak még embereket indít.

2023.03.07. 10:52:53

@SzZoole: “ ők voltak a hangos többség.”

Ezt nem is vitatom. Azt sem, hogy egy bizonyos szint kell a dolgok megértéséhez. De hol húzzuk meg a határt? És ki húzza ezt meg?
Ez egy veszélyes játék, könnyen rosszra fordulhat. Szerintem amíg nincs javulás a réteg arányok megváltoztatásában, el kell fogadnunk mint szugseges rosszat, minden szavazó véleményét, akar tetszik akar nem.

Minden kormányzati vagy annak elnyerésére törekvő erő morális dilemmája, hogy meg akarnak-e minden társadalmi réteget,( populáris demagóg szajbarago módra ), vagy inkább csak az intellektuálisabb rétegre támaszkodnak.

A mostani ellenzék nem tud a hangos többségnek alternatívát kínálni. A momentum, lmp, fővárosi part, az MSZP elvesztette vidéki szavazótáborát, a párbeszéd mérhetetlen. A mi hazánk felfele ívelő pályán van, de ok is el fogjak érni a korlataikat.

“ látom veszed át a szerepemet, te is élvezed a hűjét jáccani? :-))”

Egyszer egy utas azt kerdezte tőlem: mikor fog felnőni? Remelem soha válaszoltam. Meg nem is szeretném, hogy itt magányos legyél:-))

2023.03.07. 11:04:55

@fhdgy: “ A 2/3-hoz sok minden vezet”

Egy visszatérő mondat nálam, ez nem magyar sajátosság. A világon nagyon sok országban, torzult a választási rendszer. Vegyük csak a vezető hatalom, USA példáját, a győztes mindent visz elvet. Ez nemigen fejezi ki a választói akaratot, de a stabil kormányzáshoz szükségeltetik.

“ A levélszavazatok majdnem 94 ( !!! ) %-át is ők kapták“

Ez érthetlen számomra, pl. a svájci magyar közösség nagyon kritikus a kormányzattal szemben, támogató olyan ritka mint a fehér holló.
A level szavazatok hitelességének megkérdőjelezése lehet legitim, ezt Trump elnök is felvetette. A szavazo bizottság előtt személyesen megjelenő polgár ellenőrizhető, míg ez egy level szavazat esetében nem lehetséges.

fhdgy 2023.03.07. 11:08:34

@Mr.Tellinghovon: A kritikusok nem szavaznak, főleg nem levélben!

2023.03.07. 11:10:31

@fhdgy:

Majd elfelejtettem, és ez is fontos. Levélben csak országos listára csak egy szavazatot lehet leadni. Állandó lakóhellyel rendelkezők egyéni és országos listára szavazhatnak, ez két szavazat, de az ő esetükben be kell fáradni a kijelölt szavazóköri irodába, vagy külképviseleti át jelentkezéssel a konzulátuson kell személyesen megjelenni.

Golf2 2023.03.07. 11:13:25

@Mr.Tellinghovon: Lakóbuszos körökben ismert... Pedig a lakóbusz tervben volt...Olasz,vagy francia tengerpart.

2023.03.07. 11:16:32

@fhdgy: “ A kritikusok nem szavaznak, főleg nem levélben!”

Ha nem élnek a jogukkal, az több mint sajnálatos.

2023.03.07. 11:28:41

@Golf2: “ Olasz,vagy francia tengerpart.”

Olaszban más módi járja: elmennek melletted és húznak a busz oldalára egy gumi csíkot, vagy meg előtte a parkolóban.

Utána megelőznek, megállásra “kényszerítenek” és azt állítják, hogy te nekik mentél, kárt okoztal es kártérítés kell fizetned. Esetleg amíg ki szállsz es megtekinted az állítólagos kárt, eltűnnek értékes tárgyak mint pénztárca a lezáratlan autóból.

Megéri egy zárt camping területen ejszakazni.
Az olyan lakobusznal amelyiknek a vezető fulken két ajtaja van érdemes egy rögzítő övvel belülről külön rögzíteni

ibb.co/t2wTqb9

Golf2 2023.03.07. 13:34:06

@Mr.Tellinghovon: Akkor evvel elkéstem 30 éve mehettem volna... marad a szokásos repcsi,szállás,bérautó.

2023.03.07. 13:40:10

@Golf2:

A legjobb védekezés nem turistaként viselkedni.

SzZoole 2023.03.07. 17:01:38

@Mr.Tellinghovon: én nem a pártokra bírnám ezt az egészet, mert azok csak a saját mantrájukat nyomatnák, mintahogy most Viktorék teszik.

Én a hangsúlyt az oktatásra és a tájékozottságra tenném. Az internet a legutolsó vakondtúrásban is ott van, könnyen le lehetne ellenőrizni mindent amit a kormány/pártok prezentálnak a köznép felé, Brüsszel/SorosGyuribácsi stb, hogy mi az igaz az egészből.

Szóval a vidéki embereket addig félre tudják vezetni, míg tájékozatlanok, szerintem.

2023.03.07. 19:54:40

@SzZoole: “ Én a hangsúlyt az oktatásra és a tájékozottságra tenném.”

Pontosan. Amikor somogyi kis faluban gyerekkori barátokkal, ismerősökkel beszélek, meglep a tajekozottsaguk. Az internet hatalmas lehetőségeket hordoz magában, az oktatás terén is. Ha tájékozott vagy, ahogy irod, könnyen ellenőrizhető a kincstári mantra, és kevésbé megvezethető leszel. Sok jó eszű embert ismerek akik rendszeresen kritikus kérdéseket vetnek fel, olyan dolgokról ami foglalkoztatja őket. A falvakban is vannak különbségek, meg mindig hordozzuk a paraszt gazdák és a zsellérek örökséget.

fhdgy 2023.03.07. 21:04:26

@SzZoole: @Mr.Tellinghovon: Szerintetek, egy átlag ember mit ért az alatt, ha azt hallja, hogy elloptak egy milliárd forintot?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.03.07. 21:23:06

Csak hogy a politika mellett legyen egy kis valtozatossag :) bar tudom, mar sokadszor jovok ezzel a kaliforniai ho temaval...na de egy del-kaliforniainak minden vicc - helyesebben minden ho - ujdonsag :))
A Sierra Nevadaban nem annyira ujdonsag, de azert az idei ho mennyiseg meg az o ingerkuszobuket is elerte :) Par napja hivtuk a berlonket, es menyugtatott minket, hogy minden rendben, az utakat megtisztitottak, mindenki tud kozlekedni. O pedig szorgosan takaritja haz erkelyen (deck) a havat :)

A kepek magukert beszelnek :) Tenyleg tisztara Donner party az 1860-as evekbol...akkor kb 20 labnyi ho esett...

www.msn.com/en-us/weather/topstories/29-surreal-pictures-of-what-15-feet-of-snow-looks-like-in-california/ar-AA18ifdd?ocid=msedgntp&cvid=4464be958d624b3f82795c8f8950a575&ei=37

2023.03.08. 07:12:13

@fhdgy: “ Szerintetek, egy átlag ember mit ért az alatt, ha azt hallja, hogy elloptak egy milliárd forintot?”

Azt hiszem Rejtő Jenő egyik könyvében a megkerült cirkaloban mondja az egyik szereplő, ekkora összeg mint 100 dollár nincs is, mert ilyet meg ő nem látott

2023.03.08. 07:21:02

@Zsuzsi65:

Végre nem csak politika.

Tényleg szurrealis a lesesett ho mennyisége, ezt a képek jókora drámaisággal jól adják vissza. Nekem a 2 és 15 tetszik legjobban, talán azért is mert ebben a formában átéltem. ibb.co/hFxS7bJ

Lehet majd az unokáknak mesélni, a kellő borzongassal a forró kakaó fogyasztása közben.

fhdgy 2023.03.08. 08:07:06

@Mr.Tellinghovon: Holnap 9.-e lesz. Aktuális a személyes találkozó?

A holnapi nem nekem nem jó, azon kívül bármelyik nap megfelelő.

2023.03.08. 11:30:02

@fhdgy:

Elég feszített a programom, minden teendők elintézese egy kicsivel több időbe kerül. Meglátjuk, hogy alakul.

SzZoole 2023.03.08. 12:59:38

A nemzetközi nő napra való tekintettel, minden vagina tulajdonosú nőnemű nőnek és az itt kommentelő hölgynek, boldog nőnapot kívánok Zoltán nap alkalmából :-))

2023.03.08. 18:34:43

@SzZoole:

Jaj de ünnepeltük a nő napot boldog úttörő koromban. Igaz akkor meg csak Jancsi és Juliska volt. Szigorú önvizsgálatot tartva a génjei tekintetében, az arányok következőképpen határozhatok meg, alapos tudományos vizsgálatok alapján.

Fiú gyermekként jöttem a világra, az ennek megfelelő anatómia jegyekkel. Az iskolában és azon kívül harcos alkat voltam, hittem hogy az első pofon döntő érv lehet egy konszenzusos probléma megoldásban. Szeretem az action filmeket, és minden jarmut ami Brumi-brum hangot hallatt. Fiatalabb eveimben szünet nélkül, hajkurasztam a zsákmány gyors elejtésenek reményében a nemes vadat.
Ezek mind férfias atrributok.

Az utóbbi időben szoktam főzési műsorokat nézni, és arra is vetemedek elvetemült módra, hogy kihajtom családom tagjait a konyhából. Igaz meg is eszem a saját főztem. Ismeritek: bűn és bűnhődés:-)))
Sőőőt legutóbb, egy teljes részt végignéztem egy esküvői ruha választás műsorból.
Aha kezdenek előbújni a női gének:-)))
Tehát a kérdés csak az: ha 75% férfi vagyok, 15% nő és 10 % vegan, akkor parkolhatok-e a nőknek fenntartott helyeken a parkoló házakban?

Boldog hónapot kivanok minden kommentelő hölgynek.!!!

2023.03.08. 18:37:48

Nem hónapot hanem NŐNAPOT, én kis butus :-(((

SzZoole 2023.03.08. 18:39:24

@Mr.Tellinghovon: “ nőknek fenntartott helyeken a parkoló házakban?”

Ilyen létezik?

Nyűggereknak/rokisoknak/kisgyermekeseknek fenntartott parkolót már láttam, de kimondottan nőknek, még nem.

fhdgy 2023.03.08. 18:40:35

@Mr.Tellinghovon: Ha 75 % férfi, 15 % nő, 10 ! vegán vagy mi a nyavalya, akkor Te se férfi, se nő nem vagy, nem parkolhatsz sehol!

A kishelyiségek problémát már ne is feszegessük!!!!

fhdgy 2023.03.08. 18:43:00

@SzZoole: Nem csodálom, oda férfiak nem parkolnak, mert csak roncshalmazt találnának!

Vagy ne legyek pejoratív? Jó, akkor a nők se parkoljanak rossz helyre, mert ők még roncsmaradványokat sem találnának!

2023.03.08. 19:40:56

@SzZoole:

A women's parking space is a marked and designated parking space or parking space for use by women in multi-storey car parks, underground car parks and parking lots.

ibb.co/TBgtT7s

2023.03.08. 19:42:58

@SzZoole:

Öcsi, én egy fejlett és felvilágosodott országban elek ;-))))

Boldog névnapot!

2023.03.08. 19:45:33

@fhdgy: “ A kishelyiségek problémát már ne is feszegessük!!!!”

Ne is:-))))

SzZoole 2023.03.08. 19:46:49

@fhdgy: @Mr.Tellinghovon: naponta kb 20 bevásárló központba járok, tényleg nem találkoztam meg ilyennel, komolyan.

svajcineger 2023.03.08. 21:16:00

@SzZoole:
Én már láttam itt ilyet. De, mint tudjuk ez egy Tündérkert.

SzZoole 2023.03.08. 21:18:41

@svajcineger: “ Én már láttam itt ilyet.”

Akkor biztos használod is, szerintem :-)))

fhdgy 2023.03.08. 21:57:04

@Mr.Tellinghovon: Én ilyen ábrákat nem a vízszintes, hanem a függőleges síkban szoktam látni.

Általában egy ajtón vagy ajtó mellett a falon.

2023.03.09. 08:13:02

@SzZoole:

A női parkoló bevezetése az 1990-es években jelent meg a nők biztonságának növelése érdekében. A női parkolóhelyek speciálisan megjelölt parkolóhelyek, amelyek különösen közel helyezkednek el a parkolóházak kijárataihoz, gyakran speciálisan megvilágítottak, vagy térfigyelő kamerák hatókörén belül vannak. Azok a nők, akik egy női parkolóban parkolnak le, így egy rövidebb utat kell megtenniük a néha gyengén megvilágított létesítményeken keresztül.

Nemet nyelvterületen kerül alkalmazásra, Németország schweiz Ausztria mellett China , dél Korea Indonézia is bevezette.

Csodabogár 2023.03.09. 10:22:01

@fhdgy: Ha emlékeim nem csalnak valamikor 30-40 éve Zürichben egy parkolóházban megöltek egy nőt. Ezután jött az ötlet, hogy a hatalmas parkolóház világosabb és talán a bejárathoz közelebbi részén alakítsanak ki egy csak nők számára parkolót. Gondolom aztán a többi parkolóházakban is megcsinálták ezt.
Jómagam nemigen járok ilyen helyekre, így nem is láttam ilyet, csak emlékszem a régi esetre.

2023.03.09. 11:07:31

@Csodabogár:

Igazad van, ez eset után lettek bevezetve a női parkolóhelyek Svájcban. Személy szerint jónak ötletnek tartom. Igaz, mivel nem része a KRESZ- nek, mások is parkolhatnak rajta retorziók nélkül.
Itt inkább a józan észre apellál a rendelkezés alkotó.

SzZoole 2023.03.09. 15:20:06

@Mr.Tellinghovon: pont jókor beszélünk a női parkoló helyekről. Ma az egyik bevásárolni központ parkolójában parkoltam szabályosan. Mire ki értem hujeszőke igy parkolt mellém. Csak baloldalról az utas felőli részről tudtam be mászni az autóba.

A piros az enyém, a hujeszoke a range-el volt :-))

ibb.co/rmjxvQg

2023.03.09. 17:07:32

@SzZoole: “ Csak baloldalról az utas felőli részről tudtam be mászni az autóba.”

Egyértelműen rossz oldalon van a kormány, milyen egy vicces ország :-)))

Szóval homofób melle jön a szőke nő fóbia?

SzZoole 2023.03.09. 17:25:33

@Mr.Tellinghovon: festett szőke volt, szóval mesterséges intelligenciával rendelkezett, szerintem :-))

Golf2 2023.03.09. 18:26:09

@SzZoole: Jövőre beutazási engedély kell Nagy-Britanniába..

Golf2 2023.03.09. 18:29:43

@SzZoole: Jövőre belépési engedélyt kell kiváltaniuk azoknak a beutazóknak is, akik jelenleg vízum nélkül utazhatnak Nagy-Britanniába, közölte csütörtökön a brit belügyminisztérium.

SzZoole 2023.03.09. 18:30:13

@Golf2: az mi az? Én citizen vagyok, szóval nekem az öt is páros :-)

Golf2 2023.03.09. 18:32:02

@SzZoole: Az ETA kiváltásával hat hónapig lehet Nagy-Britanniában tartózkodni turizmus, családtagok és barátok meglátogatása, üzleti utazás, illetve tanulmányok... neked nem kell.

SzZoole 2023.03.09. 18:32:36

@Golf2: az unió is valami hasonlót tervez az innen utazókkal szembe

SzZoole 2023.03.09. 18:42:14

@Golf2: 7€ nem túl sok, talán ki fogom tudni gazdálkodni :-))

Golf2 2023.03.09. 19:54:41

@SzZoole: Nem a pénz itt a gond hanem az eljárás,ez csak az első tégla a falban,majd ugyanolyan nehéz lesz bejutni ne adj Isten ottmaradni mint amcsiban,Ausztráliában.Pedig nemrég még micsoda átjáróház volt,a fél balkán kicuccolt...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.03.09. 19:55:56

@SzZoole: Az EU-n kivulrol utazoknak lesz ez, tehat nekunk, az USA-bol utazoknak is (ha amerikai utlevellel utazunk) kell majd fizetni. Biztos vagyok benne, hogy akinek van ervenyes magyar utlevele, azt fogja tovabbra is hasznalni az EU-ba valo beutazashoz :)

telex.hu/kulfold/2023/03/04/2024-tol-az-eu-penzt-ker-a-beutazasert

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.03.09. 19:57:27

@SzZoole: en is erre gondoltam :) ahogy az ESTA sem vag foldhoz senkit, igy ez sem fog. Ami inkabb lehetseges, az a sok fake igenylo oldal, ahol majd lehuzzak a tajekozatlan es/vagy naiv utazokat ;)

2023.03.09. 21:18:42

@Golf2: ETA registration

Néha tényleg az arcom elé teszem a kezem és azt mondom ezt nem hiszem el. Mennyire lehet tudatlan egy ember? Mi ebben az újdonság?

Évtizeddel ezelőtt amikor Kanadába vagy USA-ba utaztam mindig kellet egy előzetes regisztráció, ami minimális összegbe került. Na és? Minden országnak joga előírásokat felállítani, a jobb ellenőrizhetőség érdekében. Akit ez zavar, ne utazzon oda!

business as usual

2023.03.09. 21:21:46

@SzZoole: “ 7€ nem túl sok, talán ki fogom tudni gazdálkodni :-))”

Biztos, hogy ne szervezzek egy jótékonysági estet számodra?

2023.03.09. 21:37:08

Egy kis történet miért is drága ország svajc

Ha még nem ismernéd, az Úr a teremtést követően megkérdezte a svájcit, mit szeretne. - Szép hegyeket, erdőket, legelőket, teheneket, tavakat - volt a válasz. Egy évre rá a Teremtő arra járt, megkérdezte a svájcit, hogy elégedett-e? - Természetesen igen, szép a táj, ízletes a tej, kóstolja meg, Uram! - A teremtő megkóstolta, rábólintott, hogy tényleg nagyon finom

svajcineger 2023.03.09. 23:28:58

@SzZoole:
Elvették a magyar útleveledet, mi?

svajcineger 2023.03.09. 23:30:11

@Zsuzsi65:
Nagyon helyes a kölcsönösség!

Golf2 2023.03.10. 07:39:01

@Mr.Tellinghovon: Mennyire lehet tudatlan egy ember?... már azt hittem, tudunk normálisan kommunikálni.

SzZoole 2023.03.10. 18:29:46

@Golf2: nagyon helyes, én is támogatom, sőt kötelezővé is tenném :-)))

SzZoole 2023.03.11. 14:59:27

Na hova tűnt mindenki, tán csak nem a berlini uszodába mentettek? :-))

P.Elliot 2023.03.11. 16:35:28

@Mr.Tellinghovon: Te, ez nagyon jo, vegul megfizettette a tej arat, hehehe....
Milyenek a svajci emberek? Anyagiasak ?

P.Elliot 2023.03.11. 16:40:41

@fhdgy:

Noknek valo parkolokat itt meg nem lattam, attol persze meg lehet hogy van de van benne igazsag.

Utalom a nagy emeletes parkolokat, mindig olyan kihalt, barki johet egy oszlop mogul kirabolni vagy akar megolni barkit.
A foepulet mindig odebb van, or nincsen, alig tudjak meghallani ha valaki kiabal.

Raadasul egy no fizikai ereje se olyan hogy vedekezni tudjon kelloen.

Homo economicus 2023.03.19. 17:39:45

@fhdgy:
Tudod miért szavaz a vidéki "krumplis" a fideszre? Mert van munkája, piaci munka, még akkor is ha culáger. Be van jelentve, kapja a családi adókedvezményt, igénybe tudja venni a falusi CSOK-ot.
Szóval felesleges itt ferdíteni a valóságot egy telexes propagandavideó alapján.

Inkább a tisztelt városlakókat kellene megkérdezni, hogy miért nem megy a piacgazdaságba történő integráció. Budapest érdemileg a 90-es évek eleje óta nem fejlődött. Kisiparosok nagyvárosa az egész.
A baloldal utolsó miniszterlenöke, mint aki jól végezte dolgát lelépett franciaországba vezérigazgatónak. Hát azért erre elég nehéz progresszív-liberális-nyugatosh balodali pártot kommunikálni, ami magyarországon arra épít, hogy a legképzettebb réteget hajlandó integrálni a multicégeik szervezetébe. A többi 9,5 millió ember számára meg nincs megoldása.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása