oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2022. március 08. 06:30,  56, 68, 22 236 komment

2022. március 08. 06:30 Határátkelő

56, 68, 22

Szinte egy emberként mozdultak meg a csehek, hogy segítsék az Oroszország által megtámadott Ukrajnából menekülőket. Hatalmas összeget gyűjtöttek már eddig is össze a menekültek megsegítésére, de a pénzen túl is próbálják őket segíteni – derül ki Karel (előző posztját itt olvashatjátok) írásából.

cim_364.jpgA Vencel tér tele Ukrajna mellett tüntető emberrel (Fotó)

„Az a prágai költözés pillanatától nyilvánvaló volt, hogy a csehek finoman szólva nem kedvelik az oroszokat. Ahhoz, hogy ezt tudja az ember, nyilván nem kell Csehországba költözni, elég ismerni a történelmet.

Csehszlovákia 1968-as megszállását ugyanis a csehek nyilvánvalóan nem tudták megbocsátani az oroszoknak (akkor szovjeteknek), aminek a mostani háború kirobbanása előtt is már számtalan jele volt.

Hogy csak kettőt mondjak, a város egyik legnagyobb parkja, a Stromovka egy részét a szovjetek önkényesen lefoglalták maguknak (a közelben van az orosz követség és az orosz iskola is – általában a hivatalos orosz intézmények egy jó része), amit azóta nem tudnak megemészteni a csehek, a közelmúltban is próbálták visszaszerezni. (Nem annyira fun fact: az orosz követség épülete Csehszlovákia náci megszállása után a Gestapo prágai központja volt...)

A másik példám még közelebbi: a csehek nagyon berágtak, amikor tavaly kiderült, hogy a 2014-es vrbětice-i robbantásokat Moszkva rendelte el, ki is utasítottak egy csomó orosz diplomatát és „diplomatát”.

Mindezek fényében kifejezetten érdekes Milos Zeman államfő közismert és nem is titkolt oroszbarátsága (már csak azért is, mert 2013-ban ő nyerte az első közvetlen elnökválasztást, 2018-ban pedig újraválasztották), ezzel együtt is az első pillanattól elég határozottan elítélte a háborút. És hát Prágában is kifejezetten nagy az orosz kolónia.

1956 és 1968

De nem erről akartam írni, hanem arról, ahogyan a csehek az ukrajnai háborúra és az orosz agresszióra reagáltak, mert úgy gondolom, ez kifejezetten érdekes a magyar hozzáállás fényében.

Ami a cseheknek 1968, az nekünk, magyaroknak 1956, innen, több, mint 500 km távolságból nézve ezért is különösen furcsa azt a rengeteg kommentet olvasni különböző magyar nyelvű Facebook-posztok alatt, melyek az oroszokat támogatják. (Azzal együtt is, hogy aki nem élt egy kő alatt az elmúlt évtizedben, az nyilván sejti ennek okát.)

A csehek elég keményen beleálltak az ukránok támogatásába és most nem a politikáról beszélek. Egyrészt amikor írom ezt a szöveget (március első hétvégéje) mintegy 100 ezer menekült érkezett az országba (március 6-i hivatalos adatok alapján Magyarországra 180 ezren, Lengyelországba pedig több mint egymillióan menekültek, de ugye Csehország nem szomszédos Ukrajnával).

menekultek_szama.jpgA "Rest of Europe" 183 ezer menekültjének jelentős része Csehországban van (Forrás: BBC)

30 milliárd forintnyi segítség

Itt, Prágában nagyon komolyan próbálják segíteni a menekülteket. Hétfői hír, hogy a segélyszervezetek 1,5 milliárd koronát (kapaszkodjatok meg: közel 23 milliárd forintot!!) gyűjtöttek össze.

Még egyszer megismételném: 1,5 milliárd koronát, azaz közel 23 milliárd forintot gyűjtöttek össze a háború kitörése óta. Csak hogy történelmi kontextusba helyezzük a dolgot, soha ennyi pénz még semmilyen katasztrófahelyzetre nem gyűlt össze Csehországban. (Az is sokat elárul, hogy a második helyen a tavalyi dél-morvaországi tornádó okozta károk enyhítésére összeszedett 1,3 milliárd korona volt.)

De nem csak pénzről van szó. Szintén hétvégi hír, hogy hétfőtől megindult a szervezett oktatás is a menekült gyerekeknek az országban. A cseh oktatási miniszter szerint első körben mintegy 20 iskola vesz részt a programban főleg Prágában és Brnóban és már arra készülnek, hogy 100 ezer menekült gyereket integrálnak majd a cseh iskolarendszerbe. (Ahol csak lehet, az ukrán gyerekeket ukrán tanárok okítják majd, akik a cseh államtól kapnak rendes tanári fizetést a munkájukért.)

Tele a város ukrán zászlókkal

A szolidaritást a több tízezres megmozdulások is bizonyítják. A Vencel téren már egy héttel ezelőtt is volt egy 60 (más források szerint 80) ezres tüntetés, majd legutóbb pénteken egy hasonló nagyságrendű, Ukrajnát támogató koncert.

zaszlo.jpg

Mindemellett a város tele van ukrán zászlókkal, egyrészt rengeteg közintézményen láttam már (például a Várban lévő püspöki palotán), de magánházakon is mindenfelé feltűnik.

Van Prága 6. kerületében, nem messze a Hradcanska metrótól egy orosz bolt (egyébként egy amerikai üzlet közvetlen szomszédságában...), arra is kiragasztottak egy ukrán zászlót, a biztonság kedvéért azt is kiírva, hogy ők Ukrajnát támogatják.

Nem jó most orosznak lenni

Mert azért azt se hallgassuk el, hogy eddig sem volt feltétlenül diadalmenet Csehországban orosznak lenni (annak ellenére, hogy az itt élő külföldiek 7 százaléka orosz és ők alkotják a negyedik legnagyobb külföldi kisebbséget), ám a helyzet a háború kitörése óta sokat romlott.

A Facebookon több posztban is panaszkodtak oroszok, hogy nagyon rosszul érzik magukat, be-beszólnak nekik és úgy érzik, sokat romlott a velük kapcsolatos közhangulat. Ami nyilván nem helyes, ráadásul sokan közülük éppen a Putyin-rezsim elől menekültek külföldre.

Csak remélni tudom, hogy minél hamarabb véget ér ez a borzalom.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Ukrajna Csehország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6317774942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2022.03.08. 07:37:58

A lengyelek meg főleg,mivel tízszer annyian mennek oda.

Muscari 2022.03.08. 08:21:52

Jó ezt olvasni. Boris nem kapkodja el, eddig kb 300 ember kapott az erre létrehozott vízumból, pedig rengeteg ember próbája kihozni a családját Ukrajnából az Egyesült Királyságba. Otthon meg bődületes dolgok terjengenek, olyanok többek között, hogy az ukránok saját magukat lövik.
A férjem katonai főiskolát végzett, szokta

Muscari 2022.03.08. 08:26:58

@Muscari: upsz, ez túl hamar elment. Szóval a férjem szokta kommentálni a háborús eseményeket szakmai szempontból. Nem szeretem hallgatni, mert ő próbál tárgyilagosan magyarázni, de én nem tudom ilyen szemmel nézni a háborút.

Csodabogár 2022.03.08. 08:53:39

@Muscari: Ne is mondd! A német tv-ben naponta nyilatkoznak volt magasrangú nato generálisok. Sajnos tudom, hogy nagyban igazuk van, de rossz hallgatni az igazságot és tárgyilagosságot. :-(

A poszthoz csak annyit, hogy én aki már felnőttként éltem meg itt hon 1956-ot, szinte újra éltem az ukrán háboró kezdetét. Ugynaz a kétségbe esett könyörgés a nyugati segítségért, mint nálunk akkor. Mióta komoly harcok vannak, már a 0944-45 emlékeim jönnek vissza.
Szivesen kihagytam volna ezeket a feltörő emlékeket.

fhdgy 2022.03.08. 09:29:20

Szerintem megy a "maszatolás"!

Mint volt katonatisztet érdekelnének a veszteségek, mert azokból sok mindent le lehetne vonni.

Magyarul is, németül is rákerestem a veszteségekre.

Csak a kezdeti időkre vonatkozó, elég megbízhatatlan számokat látok. Azóta szinte semmi!!!

Minden emberi élet fontos. A civil veszteségeket messze nem áll szándékomban elbagatellizálni, de katonai szempontból ( sajnos ) azt kell mondanom, hogy másodlagosak.

Tegnapi adatok szerint a civil halottak száma meghaladja a kettőezret. Ennek van viszont a legnagyobb propaganda értéke, elnyom szinte minden más keresést a veszteségekre vonatkoztatva.

Miért mondtam el mindezt?

Olvastam, hogy az EU meg a NATO 17 ezer modern páncéltörőt és 2 ezer légvédelmi rakétát küld vagy küldött Ukrajnába.

Eddig 270 megsemmisített orosz harckocsiról olvastam. Arról nem találtam semmit, hogy mekkora az orosz támadó erő, de így is nagyon kevésnek találom a 270 megsemmisített harckocsit.

Magyarul, hol is van az a 17 ezer páncéltörő? Útközben? Valahol lezsírozva? Ott, a helyszínen, de nincs, aki kezelje?

Van itt valaki, aki többet tud? Ne kímélje magát!

Arthamyr 2022.03.08. 09:35:15

@Csodabogár: @Muscari: Pedig előbb-utóbb szembe kell nézni a valósággal. Az esetek többségében legalábbis érdemes. Ez egyelőre még itt sem történt meg.
A realitás pl. az, hogy a kétségbeesett könyörgés eredménye hasonló lesz, mint '56-ban volt. Nem sokan akarják az életüket áldozni Ukrajnáért. Még a szerencsétlen ukrán férfiak többsége sem, csak nekik nincsen választásuk, na ez az igazi tragédia, nagyon sajnálom őket. A magyar médiában láttam egy képet, ahol egy őszülő ember búcsúzik a családjától, hát finoman szólva nem lett tőle jobb napom. :( Bár nagyon szeretném hinni, hogy az értelmesebbek már időben elmenekültek a családjukkal együtt, de ez a valósággal való nem-szembenézés példája volna.

CL78 2022.03.08. 10:57:52

A szokásos (nyugat)-európai képmutatás, ahogy már megszokhattuk a történelem folyamán.

Az átlagember reggel kinyitja a kedvenc híroldalát, végigpörgeti a mainstream médiát, kiteszi mindenhova a kis ukrán zászlócskát, együttérez, de tényleg, ő aztán nagyon, jaj szegény menekültek. Szerencsére azért ez valamennyire megnyugtatja. Aztán kinyitja a fűtést, megtankolja a hitelből vett autóját és elmegy hogy valahol termelje a GDP-t, adózzon a köz javára.

Hogy ő finanszírozza a háborút nemhogy nem érdekli, fel sem fogja. De jobb is, mert ha felfogná akkor hirtelen kognitív disszonancia lépne fel, és gondolkoznia kellene, a végén még önálló véleményt kellene alkotnia, olyat meg már mióta nem tett.
Nem, nem, ez túl nagy fáradság, egyszerűen nem éri meg, jó lesz nekem a mainstream, hiszen mindenhol ugyanazt mondják, akkor nyilván ez az igazság. Ha sokan mondanak valamit, majdnem mindenki, akkor az igaz lesz, erre sok példát láthattunk az elmúlt időben is, nem igaz? A lényeg itt és most az ukrán zászlócskák, az együttérzés, ezt kell tennem. Jó ember vagyok, csak a világ rossz. Én mindent megtettem. Gonosz Putyin, gonosz oroszok(mindegyik), jó Amerika, jó Európa, jó Ukrajna. Fekete és fehér. Ilyen a világ. Az én világom. concordeblog.hu/2022/03/08/ki-finanszirozza-az-orosz-haborut/

Golf2 2022.03.08. 11:05:05

@fhdgy: Küldhetnek bármit,Ukrajnának annyi. 5 millió menekültre számítanak.

fhdgy 2022.03.08. 11:40:03

@Golf2: Én bízom benne, hogy még nem lefutott meccs!

Sok keresgélés után azt találtam, hogy kb. 200 ezer orosz katona van a helyszínen, ennek kb. fele vesz részt közvetlenül a harcokban.

( persze, zűrzavar van az adatokban )

Ukrajna a teljes hadseregét mozgósíthatja az oroszok ( esetleg plusz a beloruszok ) ellen. Ha az oroszok nem mozgósítanak, akkor a létszámot nem nagyon emelhetik, mert akkor sok erőt kellene elvonniuk Szibériából, Kaukázus térségéből, a Fekete tenger környékéről, amit nem tehetnek meg, mert joggal feltételezhetik, hogy mindjárt lenne jelentkező ezekre a térségekre.

Így Ukrajna lokálisan ( hangsúlyozom, hogy lokálisan ) nem lebecsülendő erő. A támadónak 2-2,5, de inkább háromszoros túlerőben kell lennie, mert a védő előnyben van a támadóval szemben. Fedezékből, jól álcázva védekezhet. Kisebb erővel, kisebb veszteségekkel.

Így kialakulhat egy katonai patthelyzet. Az idő az ukránok oldalán van és az oroszok ellen.

Ezzel együtt is döbbenetes a helyzet.

Már majdnem kettő hete folynak a harcok, az EU meg a NATO meg csak "nyekereg".

Ilyen szankciók, meg olyan szankciók, meg így meg úgy elítéljük ...

Hát ez kevés, qrva kevés!!!

Hány nap után döntötték el, hogy ennyi meg annyi páncéltörőt adunk?

A mai modern korban nincs felderítés, ami már napokkal a támadás előtt alá kellett volna, hogy támassza ezt a döntést???

Ugyan már!

Nagyon levizsgáztak előttem!!!

Shakteee 2022.03.08. 12:21:21

@Arthamyr: Sok mindent érdemelnek az ukránok, de sajnálatot nem, a hősies harcuk miatt nyerték meg a média háborút, s putinnak sem sok ideje maradt.

Remélem hogy jómódú hazatelepültként segíted a menekült nőket, gyerekeket.

SLAVA UKRAINI

Shakteee 2022.03.08. 12:21:35

@CL78:

Magyarok ezrei aktívan segítenek, nem a neten nyekeregnek a gaz nyugatról, a propagandáról.

Hála a jó istennek tegnap a Nato helyretette Orbánékat, nem vonhatják ki magukat többé a kötelességeikből.

Putinnak kifújt, talán egy emberibb, demokratikus oroszországal lehet majd üzletelni..bár ebben nem hiszek, valahogy az orosz lélek nem vevő a liberális, demokratikus államformára.

Shakteee 2022.03.08. 12:21:41

@Golf2: Rendbe fognak jönni. A magyarnak viszont annyi lesz ha ad még négy évet putin csicskájának.

Zulu4321 2022.03.08. 12:21:50

@CL78: Zaszlocskak!? Van ennel utosebb is...
news.sky.com/story/ukraine-invasion-cambridge-couple-paint-house-in-blue-and-yellow-in-show-of-solidarity-with-ukrainians-12555705

"Ha sokan mondanak valamit, majdnem mindenki, akkor az igaz lesz" ... ha meg nem mondjak, es nincs ott a hiroldalon, akkor nem is letezik. Esetleg a _nem letezo hirt_ cafoljak is a MS mediaban, ...lehet ezt fokozni:-D

Shakteee 2022.03.08. 12:21:57

Köszi a posztot Karel, jó olvasni a csehek szolidaritásáról..példás.

Érthető hogy ma nem annyira kedvelik az oroszokat sehol, bár naponta ezreket tartóztat le Putin, kb 70 százalékuk támogatja Vlad elvtárs háborúját, a civilek, gyerekek gyilkolását.

Shakteee 2022.03.08. 12:22:11

Kár hogy ezekre a szavakra nem maguktól jöttek rá a magyarok, a Nato és Blinken “magyarázta” el nekik tegnap, dajcs, szijjártó feje azóta is remeg. Hogy ebből hogy fog kimászni Orbán arra kiváncsi leszek…

nepszava.us/ljubov-nepop-hogy-lehet-diplomatikusan-megallitani-az-ukrajnara-hullo-orosz-bombakat-es-raketakat/

Az eredeti cikk a HVG-n van.

Shakteee 2022.03.08. 12:22:28

Putyin eszement háborújának élő áldozatai a Keletiben

Az elmúlt héten, a határon jártam, ma reggel pedig kimentem a Keleti pályaudvarra, tudok-e segíteni?
Bejelentkeztem a Máltaiaknál, hogy tolmácsnak jöttem. „Na, végre, ma még senki nincs!” És egyből be a sűrűjébe, reggel 9-től este 8-ig több mint kétezer embert láttunk el. Most nagyon fáradt vagyok, meg túl zaklatott is, alig tudok gépelni, ezért a tapasztalatokat majd holnap este írom meg. A menekültek zöme nem Kárpátaljai, egész nap egyszer találkoztam magyarul beszélő menekülttel! Most csak a legfontosabbakat, mire lenne szükség:
Este nagy szükség lenne alkalmi szállásra, szállítással együtt! Sokan már nem tudnak elutazni, a reggeli korai vonatokra kapnak helyet, így kénytelenek a jégverem Keletiben tölteni az éjszakát. A Katasztrófavédelem 80-100 km-re vinné el őket, de reggel már nem tudja őket visszahozni.
Amit várunk:
Tusfürdő, Sampon,
Fogkefe, fogkrém,
Szappan,
Női betét,
Borotva, borotvahab,
Papír zsebkendő
WC papír,
Szendvics, vegán is
Kis csoki, müzli szelet,
Keksz, Nápolyi,
Csomagolt péksüti
Szívószálas üdítő
Ásványvíz, kicsi
Kávé 3 az 1-ben
Gyümölcs
Cola 0,5
Bébiétel
Szőlőcukor,
Instant leves! Nagyon fontos, az egyetlen, amit melegen tudunk adni!
Műanyag pohár, tányér, kanál, kávékeverő
Takarók
Ffi, Női, gyermek fehérnemű

Én ott vagyok minden nap a Thököly út felőli csarnokban, engem kell, keresni, Ujhelyi Sándort, a nagy fekete kalapomban! 
Előre is köszönet a menekültek nevében!

Shakteee 2022.03.08. 12:22:38

www.kepfeltoltes.eu/images/2022/03/08/55372842727_23E6_4D89_8B9.jpeg

Joan ott volt Szarajevóban amikor lőtte Mladic a várost.

DakhaBrakha Kievből:

youtu.be/hsNKSbTNd5I

Shakteee 2022.03.08. 12:22:41

@fhdgy: kevés..kevés, mégis sokkal több mint amit mi kaptunk 56-ban.

Golf2 2022.03.08. 12:38:52

@Shakteee: A 2000 menekültből ki hova akar menni vagy maradni,mit hallottál? Tippem sincs,talán németbe legtöbben? Maradna valaki egyáltalán pesten?

Arthamyr 2022.03.08. 13:06:47

@fhdgy: "Így Ukrajna lokálisan ( hangsúlyozom, hogy lokálisan ) nem lebecsülendő erő. A támadónak 2-2,5, de inkább háromszoros túlerőben kell lennie, mert a védő előnyben van a támadóval szemben. Fedezékből, jól álcázva védekezhet. Kisebb erővel, kisebb veszteségekkel." - Előnyben? Ugyan már. Az ő területükön folyik a harc, az ő országukat rombolják porig. Persze, elfoglalni, megszállni lehet, hogy nem tudják az oroszok Ukrajnát, de ez nem is szükségszerűen volt cél, amit bármi áron el kell érni. Láthatta mindenki az utóbbi évtizedekben, hogy az ilyesmi mennyire célravezető és olcsó, pl. az amerikaiak vezetésével többször is demonstrálták a Közel-Keleten, pedig ott mérhetetlen túlerő volt. Arra viszont bőségesen elegendő erőforrásuk van Putyinéknak, hogy teljesen szétverjék Ukrajnát, ez folyamatban van, és ez ellen senki sem fog semmit csinálni.

Az a helyzet, hogy a "nyugatnak" jobb egy szétvert, de nyugatbarát Ukrajna, mint egy épségben lévő, stabil orosz kliens. Egy szétvert orosz kliens is jobb, mint egy épségben lévő. Hát még akkor, ha az "oroszoknak" is áldozatokat kell hozni ezért.
Az "oroszoknak" is jobb egy szétvert nyugatbarát Ukrajna, mint egy erős. Egy szétvert kliens főleg jobb, mint egy nyugatbarát bármi. Ezért hajlandóak némi áldozatot is hozni (az más kérdés, hogy helyesen mérték-e fel a költségeket előzetesen). Ha ezeket összeadod, megkapod, ami történik/történni fog.
Az ukránoknak, főleg a lakosságnak (és annak kényszersorozott részének) nem osztottak (jó) lapokat ebben a partiban. A "nyugatot" és az "oroszokat" úgy kell érteni, hogy azok, akiknek osztottak lapokat. Ugyanis az teljesen mindegy, hogy te vagy én mit gondolunk erről, Igor Moszkvában, Fritz Berlinben vagy Joe Washingtonban mit gondol erről, nem mi fogjuk meghatározni, hogy mi lesz Ukrajnában.

Csodabogár 2022.03.08. 13:08:25

@fhdgy: Ha néznéd a német tv-t, közszolgálatit, ARD, ZDF, sok okosat hallhatnál. Volt magasrangu nato generálisok elemzik az eseményeket. Nekem mint civilnek rossz hallgatni őket, de neked érdekes lenne.

Arthamyr 2022.03.08. 13:09:14

@Shakteee: De jó lenne, ha te is hősiesen megnyernél valami médiaháborút, az életed árán. Ne aggódj, téged én biztosan nem sajnálnálak.

Csodabogár 2022.03.08. 13:12:35

@Arthamyr: Rosszúl vagyok ezektől a sírós búcsúktól. Tv szeret kéjelegni ezeken. Gondolod, hogy a 40-es években dalolva mentek a magyar katonák Hitlerért harcolni?
Persze volt megszédített tömeg a "Felvidék visszatér" c, hadjárat idején. Akkori filmhiradókban látható. Apám akit akkor behívtak, kicsit másként élte meg.

Csodabogár 2022.03.08. 13:16:02

@fhdgy: Ha a Nato beavatkozik kész a 3. világháború, esetleg atommal fűszerezve. Ki vágyik erre?? Kés élén táncol az egész nyugat. Nem szeretnék ezügyben határozni.Gondolkodj egy kicsit a katona eszeddel.:-)

Arthamyr 2022.03.08. 13:32:13

@Csodabogár: Hogyne, mindkét nagyapám mesélt erről... :/ És az utána következő több éves orosz táborozást is hasonló örömmel élték meg. Az egyiküknek maradandóan tönkrement az emésztőrendszere. Végül vastagbélrák vitte el, nem kizárt, hogy ennek is volt hozzá köze.

fhdgy 2022.03.08. 13:40:56

@Csodabogár: Hol a határ a balfasz katona eszetlen hősködése és a beszari civil gyávasága között?

Shakteee 2022.03.08. 13:41:13

@Golf2: Nem tudok adatokat erről, változik..

Shakteee 2022.03.08. 13:41:22

@Csodabogár: Apples amd Oranges.

A magyar bakának semmi dolga nem volt a Don kanyarban, az ukrán a hazáját védi. Meg is érdemli ha vége lesz a ruszki agressziónak.

Shakteee 2022.03.08. 13:41:47

@Csodabogár: Putin rémísztget téged az atommal.

Csak nehogy feldugják neki…

Shakteee 2022.03.08. 14:21:18

@Arthamyr: “ nem mi fogjuk meghatározni, hogy mi lesz Ukrajnában.”

Oh yes, a lot! Minden számít…

Sokat számít pld. ha voksolnál április harmadikán, de mint tudjuk kint sem szavaztál, s otthon se fogsz.

Shakteee 2022.03.08. 14:21:22

@Shakteee: A sárga karszalag önkéntest jelent. Lehet az ukrán, kanadai, brit SAS, francia légiós..

Arthamyr 2022.03.08. 14:39:17

@Shakteee: Semmit sem tudsz te (vagy tudtok ti, ha akad olyan, aki veled közösséget vállal), amilyen sötét vagy, csak fröcsögve szemetelni. Az orosz műkoris karrierjét is remekül előreláttad, meg Putyin háborúját is.

fhdgy 2022.03.08. 14:46:20

@Shakteee: Nincs ebben semmi meglepő!

Változik a világ, igaz, hisz már elmúlott negyven éve, hogy leszereltem.

Akkor, amikor még szolgáltam, a komulatív robbanófejjel ellátott kézi páncéltörő fegyverek ( Pl. a varsói szerződésben RPG 7 ) voltak a harckocsik rémei.

De nagyon egyszerű módon lehetett javítani a harckocsik védelmi képességein. Elég volt pl. jó vastagon bekenni sárral ( sárral !!!, nem mással ) és emiatt egy picit hamarabb történt a robbanás és nem fókuszálódott úgy és nem tudta átvinni a páncélt.

Ennek lett a továbbfejlesztett változata a szendvics páncélzat. Nem egy vastag, homogén páncélt csináltak, vékonyabb rétegekből építették, a rétegek közé viszonylag puha anyagokat raktak ( állítólag pl. azbesztet ). Emiatt a robbanás nem tudott komulálódni.

fhdgy 2022.03.08. 14:53:01

@Shakteee: Egyébként, tegnap azon agyaltam, hogyha harckocsik támadnak vonalban és nem libasorban, akkor védekezhetnének úgy is, hogy előttük egy távirányítású fal megy. Valami olyan, mint az utak mellett a hangszigetelő falak. Persze, azért más kiképzéssel!

Legalább a felvonulás ideje alatt védve lennének a kb. vízszintes támadástól.

Ez persze nem védene pl. helikopterekről indított támadás ellen, de arra is ki lehetne valamit találni.

fhdgy 2022.03.08. 15:01:07

@Shakteee: Félő, hogy csak egy propagandafotó! Sehol egy ember körülötte. Én legalábbis nem látok.

Shakteee 2022.03.08. 15:39:16

@fhdgy: Kösz az infót :) Nem tudom hogy fa kibírja e kézi rakétákat..

Shakteee 2022.03.08. 15:39:40

@fhdgy: ez a Maidanon készült, mindig üres, várják a ruszkit

Shakteee 2022.03.08. 15:39:43

@fhdgy: Beragadtak a sárba, nincs nafta, ezek már így a konvojban.

fhdgy 2022.03.08. 15:52:20

@Shakteee: Ha szigorúan nézzük, nem bírja ki, csak hamarabb történik a robbanás és nincs előtte masszív ellenállás, ezért az ereje szétfolyik, nem tud komulálódni.

Legalábbis, nekem annak idején így magyarázták, mikor már tiszt voltam. Tanulni nem tanultam, mert én polgári egyetemen végeztem.

fhdgy 2022.03.08. 15:54:19

@Shakteee: Az előbb olvastam, hogy az a sár nem véletlen. Az ukránok egy víztározóból elárasztották a területet. Ez is, pl. a hazai pálya előnye.

fhdgy 2022.03.08. 15:56:42

Most olvasom, hogy már az oroszok is menekülnek. Nem Ukrajnából, hanem putyinisztánból.

Golf2 2022.03.08. 16:08:33

@Shakteee: Pedig te az első vonalban vagy,és beszélsz velük,tolmácsolsz,nem mondják mit akarnak?

Golf2 2022.03.08. 16:33:29

@fhdgy: Update:Oh wait! Éppen most írta meg a Napi.hu, hogy a Közlönyben megjelentek szerint az egészségügytől több, mint 4,5 milliárdot vonnak el, miközben a TEK közel 7,5 milliárdot kap pluszban.

fhdgy 2022.03.08. 16:36:37

@Golf2: Szerintem jogos! Az egészségügy bizonyos esetekben nem tud megvédeni ólommérgezéstől valakit.

A teketlen tekesek pedig lehet!

Shakteee 2022.03.08. 16:44:56

@fhdgy: én a tavaszi olvadást olvastam..

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.08. 16:47:20

Milyen sok katonai-kulpolitikai szakerto lett az eddigi virulogusokbol! :))
Aki partatlan, es nagyon intelligens _szakertoi_ elemzest szeretne, annak ajanlom Buda Peter nemzetbiztonsagi elemzo gondolatait Friderikusz podcastjaban.
youtu.be/ni3NtiI88hQ

Csodabogár 2022.03.08. 17:18:10

@fhdgy: A civil se mindig félős. Lehet olyan lelkiállapotba kerülni, hogy kikapcsol a józan ész. A katonánál is sok függ attól, szerinte, hogy látja-e az értelmét annak amit csinál.
Ezeket az orosz katonákat egy 3 napos manőverre küldték Belaruszba. Előbb utóbb ők is észre veszik, hogy nem ott vannak. A 3 napi élelem is elfogy, utánpótlás akadozik, Szóval nemigen lehet ezt innen a fotelből megítélni.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.08. 17:28:24

@Golf2: "Pedig te az első vonalban vagy,és beszélsz velük,tolmácsolsz,nem mondják mit akarnak?"

Altalaban nem szoktam egyeterteni veled, de ezt a kommentedet most megtapsolom! :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.08. 17:31:42

Ilyen a sok ukran zaszlocskat lengeto, FB profilt valto, "slava Ukraini" ukranul "beszelo" es fotelbol egyutterzo ember ;)
youtu.be/bsef1zOSEts

fhdgy 2022.03.08. 17:48:42

@Csodabogár: Az EU teljesen függetlenedne az orosz energiától 2030-ra, még idén kétharmadával visszavágnák a behozott orosz gázt

telex.hu/kulfold/2022/03/08/europai-unio-gaz-oroszorszag-ketharmadaval-csokken-2030

Ez lenne szerintem az első lépés, ami már valami. Nem minden, de már valami!

Én nem a civilekről írtam általában, hanem a beszari civilekről. A kettő nyilván nem egyenlő, ahogy a katona sem egyenlő a balfasz katonával.

fhdgy 2022.03.08. 17:51:40

Az orosz ortodox egyház vezetője, Kirill moszkvai pátriárka többek közt a melegfelvonulásokat tette felelőssé az orosz-ukrán háború kitöréséért.

Anyám borogass!

FutureFry 2022.03.08. 18:14:10

@Zsuzsi65: Szerencsére az amerikai fotelszakértőknek nem kell az orosz Ikeából berendezniük a házukat [1]. Egyébként látom, hogy Orbán is erőteljesen felszólalt az orosz agresszió ellen [2]. :)
[1] www.youtube.com/embed/qow-aiYqs5Y?start= 391&end=447&autoplay=1
[2] youtu.be/IyBn0nlqDdY

Shakteee 2022.03.08. 18:25:27

Nemzetközi nőnap van, éljenek a nők, a hősök, a mamák, a nagymamák, akik fotelből segítik a menekülőket, akik adakoznak, akik valahol otthonra találnak amíg haza nem térhetnek.

www.kepfeltoltes.eu/images/2022/03/08/96300296B86_3D83_4DDB_845.jpeg

SLAVA UKRAINI

SzZoole 2022.03.08. 18:44:57

A nemzeti Zoltán nap alkalmából, minden nőnemű komment társaimnak ezzel a virágcsokorral szeretnék kedveskedni :-))

kepkuldes.com/images/72a5afc2e5e07e4947cacf10ba122fe8.jpg

fhdgy 2022.03.08. 18:59:28

@SzZoole: Nem fonnyadtak egy kicsit???

SzZoole 2022.03.08. 19:17:38

@fhdgy: úgy látod? Akkor bedobok egy vinyagrát, hogy kimeredjenek egy kicsit :-))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.08. 19:47:03

@SzZoole: :DDD remelhetoleg a rozsa toviseit levagtak :)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.08. 19:49:35

@FutureFry: haha, ugyis divatos a "distressed furniture", ezek nagyon beleillenenek a design-ba :)))

FutureFry 2022.03.08. 20:03:00

@Zsuzsi65: A YOUKËA sajnos csak az oroszoknál érhető el. De ott - ahogyan a reklám is mondja - “There is no other option” :)

CL78 2022.03.08. 20:12:46

@Zulu4321: Állati menő, de komolyan! Egész biztos nagy segítség ez sokaknak.

Én már a következő nagy eseményen izgulok. Vajon lesz-e "cyber-attack" (nyilván csakis orosz, esetleg kínai felségjellel), vagy nem. Elég volt-e egy rövid szimuláció hozzá? Á, túl sok zerohedge-et és hasonló oldalt olvasok, ez az én bajom. Inkább megyek és felteszem én is az IKEA-logót.

www.zerohedge.com/political/large-scale-false-flag-cyber-attack-now-imminent

FutureFry 2022.03.08. 20:21:50

@Zsuzsi65: Talán a Pentagonnak meg kéne vizsgálnia, hogy nem lenne-e érdemes felújítani a 90-es években elvetett - később IgNobel díjat is nyert - “gay bomb” ötletét [1]. Ha működne szerintem az oroszok ellen elég hatásos volna és az amerikai hadseregnek, ahol ugye már nincs “don’t ask don’t tell” policy, meg se kottyanna :)
[1] www.newscientist.com/article/mg18524823-800-pentagon-reveals-rejected-chemical-weapons/
“… chemical weapon that would make enemy soldiers sexually irresistible to each other. Provoking widespread homosexual behaviour among troops would cause a “distasteful but completely non-lethal” blow to morale …”

FutureFry 2022.03.08. 20:34:51

@Zsuzsi65: Vagy akár bevethetné az amerikai hadsereg Trump tervét, hogy F-22 vadászgépekre fessenek kínai zászlókat és úgy bombázzák - bocsánat a trágárságért, de így mondta - szarrá az oroszokat, és utána a székünkben hátradőlve nézhetjük, ahogy Kína és Oroszország háborúzik [1]. Zseniális!
[1] www.washingtonpost.com/nation/2022/03/06/trump-focuses-foreign-policy-speech-gops-top-donors/

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2022.03.08. 20:38:01

erdekes hogyan lesznek hos nemzet valakikbol mert megtamadjak oket, es masokbol hogyan nem lesz az. pl az iraki nep nem lett hos attol, hogy az o orszagukat is lerohantak es megszalltak. pedig milyen hasonlo dolgokat mondtak akkor is a tamadok: le kell oket fegyverezni egy megelozo tamadassal, mert szelsosegesek iranyitjak az orszagot, tomegpusztito fegyvereket gyartanak es hasonlok. ez persze nem menti fel most putyint. meg az sem, hogy nyilvan irakban is, ukrajnaban is az ilyen kirakatba tett, konnyen felfoghato indokok helyett valoszinuleg egeszen mas mozgatja a tortenetet.

az teljesen ertheto, hogy aki haborut folytat, foleg ha vedekezik, demonizalja az ellenseget. nyilvan a jo es a rossz elkeseredett kuzdelme a harc, maskepp nem lehetne indokolni maguknak a masik legyilkolasat. es nyilvan a masik a rossz, mi vagyunk a jok, maskulonben elfogadhatatlan lenne a valosag. de hogy kvazi kivulallokent milyen konnyen beleulunk ebbe vagy abba a szekbe, eljenezzuk a valasztott oldalunkat es gyuloljuk azt aki szembe ul, az nekem eleg meglepo. persze ebben biztos benne van az is, hogy a hireket is ugy fogyasztjuk / rakjak elenk, hogy taplalja ezt a kenyelmes egyszeruseget, es erre jatszik ra az osszes politikus is akik most fennhangon buzdit mindenre, aztan nem csinal semmit, hanem vegignezi a haborut.

Zulu4321 2022.03.08. 21:06:28

@droid_: Nem annyira furcsa v erthetetlen, ha nyomon kovetjuk a narrativakat, vagy egyaltalan tisztaban vagyunk a globalis valosag show-k menetevel... migracio, klima, virus, klima, haboru, migracio, etc, ott vannak sorban. Aki most az aktualis narrativaban szerepel, annak le van osztva szepen a HOS v GONOSZ szerepe, a vilag meg minden mast felredobva koveti es kommentalgatja a torteneseket, mikozben igazan lenyeges dolgokat meg eszre sem vesz. No de nincs uj a nap alatt, panem et circenses... avagy csontot a nepnek.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.08. 21:09:34

@FutureFry: wow, mennyi jo otlet! ;)

Kozben a fegyverlobbi meg dorzsoli a tenyeret, es szepen csendben probalja a nyugatot belevinni a haboruba...:(
most komolyan...tenyleg ennyirre naivak, vagy ennyire jol mukodik a fegyverlobbi propagandaja?

"30 foreign policy heavyweights signed an open letter to Biden urging for a "limited no-fly zone" over Ukraine, Politico reported.

"What we seek is the deployment of American and NATO aircraft not in search of confrontation with Russia but to avert and deter Russian bombardment that would result in massive loss of Ukrainian lives," the letter read, Politico reported. "This is in addition to the request from Ukrainian leaders for A-10 and MIG-29 aircraft to help Ukrainians defend themselves, which we also strongly support."

Haha...azt mondjak, "mi nem akarunk semmi konfrontaciot az oroszokkal". Persze azok meg, meglatva a Nato repuloket, bocsanatot kernek, es visszavonulnak az ukran legterbol? :)))

www.newsmax.com/newsfront/no-fly-zone-ukraine-foreign-policy-experts/2022/03/08/id/1060206/

Errol az egeszrol a Canadian Bacon c. zsenialis M. Moore film jut az eszembe :) Hogyan lehet kb 1 het alatt hatasos propagandaval haborut szitani az USA es Canada kozott...

www.youtube.com/watch?v=4jf8Bt4gD9Y

FutureFry 2022.03.08. 21:20:41

@Zsuzsi65: Az az USA szerencséje, hogy Putin a béke elkötelezett híve!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.08. 21:38:50

es micsoda zsenialis otlet ez is! ;) (wink-wink)...hogy ebbol meg mit hoznak ki? (mint az Airplaneben? :)) www.youtube.com/watch?v=M7fchtEJpy8

Az arabokat kellene kicsit megszorongatni, hogy ne tartsak vissza az olajkitermelest...de "just in case" azert Venezuela es Iran is segithet ;)
www.cnn.com/2022/03/08/politics/joe-biden-saudi-arabia-venezuela-iran-russia-oil/index.html

Billy Hill 2022.03.08. 22:15:58

@fhdgy: "Hány nap után döntötték el, hogy ennyi meg annyi páncéltörőt adunk? A mai modern korban nincs felderítés, ami már napokkal a támadás előtt alá kellett volna, hogy támassza ezt a döntést?"

De, valószínűleg volt mindenről információ, de ezt a NATO tagállamok nem fogják a nagy nyilvánosság orrára kötni. Mindennek oka van, hogy miért így történik, ahogy látjuk. Majd utólag lesz a közvélemény okosabb (vagy akkor sem).

Billy Hill 2022.03.08. 22:16:20

@fhdgy: "Egyébként, tegnap azon agyaltam, hogyha harckocsik támadnak vonalban és nem libasorban, akkor védekezhetnének úgy is, hogy előttük egy távirányítású fal megy. Valami olyan, mint az utak mellett a hangszigetelő falak. Persze, azért más kiképzéssel! Legalább a felvonulás ideje alatt védve lennének a kb. vízszintes támadástól."

Valóban, csak pl. a Javelin páncéltörő rakéta is úgy működik, hogy előbb több mint 100 méter magasra felemelkedik, és onnan "csap le" a célpontra. Szóval ez régebben még műköödött volna, ma már nem biztos. (Vagy attól függ, hogy a megtámadott milyen modernségű eszközökkel van ellátva.)

fhdgy 2022.03.08. 22:34:12

@Billy Hill: Ez egy ilyen "játék". Mondhatjuk, hogy hátulsó pár előre fusshoz hasonlít.

Az egyik kitalál valamit, majd a másik kitalál egy ellenszert. Aztán vég nélkül tovább!

Sokszor előfordul, hogy egy drága és hatékony dolognak lesz egy olcsó bagatell ellenszere.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.09. 07:03:55

@FutureFry: Talán F-35..F-22-esteket az USA légterének védelmében használnak. Nem is tudnak anyahajóról felszállni. Egy orosz hiperszonikus rakéta pedig nem biztos, hogy jót tenne egy anyahajó összeszereltségi szintjének..:)

elefi 2022.03.09. 07:04:47

@CL78: A szokásos (keleti)-magyar képmutatás, ahogy már megszokhattuk a történelem folyamán , ahogy a sok hazudozas, mellebeszeles, koponyegforgatas utan a magyar kormany ujra seggre esik ket szek kozott.
Valoban nehez ugy a putyini segget nyalni hogy NATO es EU tagok vagyunk. Vegtelen cinizmus a nyugati segitseg hianyat felroni, mikor a magyar kormany blokkolja evek ota az ukran csatlakozast, ezaltal, elarulva es odadobva az ukranokat az oroszoknak. Ezt a haborut csak a kelloen felfegyverzett NATO tag Ukrajna elozhette volna meg, hiszen akkor az oroszok nem mernek ujjat huzni, es szerencsetlenek meg biztak a 94-es budapesti szerzodesben, hogy az atomfegyverek atadasa fejeben az oroszok garantaljak a hatarokat. - last 2014 ota folyamatosan. Az orosz csak az elrettentesbol ert.

fhdgy 2022.03.09. 09:32:55

@FutureFry: Te úgy gondolod, hogy trampli ötlete zseniális?

Ha nagyon finoman fogalmazok, akkor én azt mondom, hogy infantilis. Ha kicsit erősebben, akkor meg azt, hogy ostobaság. Ha nagyon erősen, akkor ... , na, inkább hagyjuk!

Elég régóta van az, hogy bizonyos fegyvereket nem vizuálisan azonosítanak, ismernek fel, hanem úgynevezett barát-ellenség felismerő rendszerrel.

Így egy zászló egy repülőgépen kellemes díszítés egy légi parádén, nem több.

A barát-ellenség felismerő rendszerről egy, ma már régi történet, amire homályosan emlékszem, csak a lényegre. gugli a barát, biztos segítene.

A falklandi háborúban történt, hogy az argentinok rakétával elsüllyesztettek egy brit hajót. Nem a hajó legénysége ill. az őt védők voltak a "hülyék", nem is az argentinok voltak a ügyesek.

Az argentinok által indított rakéta francia gyártmány volt, olyan barát-ellenség felismerő rendszerrel, amit az angolok "saját"-nak, "barát"-nak ismertek fel, így a védelmi rendszerük nem tett ellene semmit.

( mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy a franciák szerint ellenséges vagy barát hajót süllyesztettek-e el )

Bandibacsi34 2022.03.09. 09:58:39

Az ukranok tanulhattak volna a csehektol, hogy 1968-ban(+1938/39-bol) apassziv ellenallas eleteket es hazakat ment. Ehelyett a magyar 1944-45 vagy 1956-ot valasztottak, pedig ügyesebb politikaval Putyint jobban ki lehetett volna jatszani.

Bandibacsi34 2022.03.09. 09:58:53

@elefi: Azert maga sem hiszi, hogy egyedül Magyarország kepes lett volna Ukrajna NATO csatlakozasat megakadalyozni? Csak pl. OV megegyezett a nemetekkel(stb.) hogy ő majd elviszi a balhet emiatt. Ha az ukranok errol szavaztak volna előbb megindul egy hasonlo tamadas, esetleg nagyobb nem atom csak vegyi raketakkal rögtön a kievi parlament ellen(vannak vegyi fegyverek, biologiai fegyverek(feketehimlo pl a CV kismiska hozza képest). Ezeket nem vetik be csak vegszukseg esetén (NATO).

CSOKKI MÁLNA 2022.03.09. 09:59:04

@elefi: Ferinek sikerült. Valahogy csak átkerült a MOL állami tulajdonhányada az oroszokhoz, és a hazai titkosszolgàlatokba is bemásztak. Egyébként Szigetelődik el az Orbán: www.google.hu/amp/s/infostart.hu/kulfold/2022/03/08/boris-johnsonnal-targyalt-orban-viktor-itt-vannak-a-reszletek/amp

Ekrü 2022.03.09. 09:59:32

"Ami a cseheknek 1968, az nekünk, magyaroknak 1956, innen, több, mint 500 km távolságból nézve ezért is különösen furcsa azt a rengeteg kommentet olvasni különböző magyar nyelvű Facebook-posztok alatt, melyek az oroszokat támogatják. "- 56-ban a szovjet hadsereg vonult be Magyarországra és ennek a szovjet hadseregnek a része volt a mai Ukrajna is.Hruscsov ha jól emlékszem ukrán származású volt. Tehát az 56-os forradalom leverésében bizony vaskosan benne voltak az ukránok is. Ilyen szempontból nincs különbség az ukránok és az oroszok között.
Ha a mostani időket nézzük az ukránok szemét módon bántak a kisebbségeikkel ,benne bizony a magyarokkal is és ez nem teszi őket szimpatikussá. Másrészről a fene akar 10x-es gázárat fizetni,csak azért mert az ukránok képtelenek elengedni pár olyan határ menti vidéket amelyik amúgy is az oroszokhoz akar tartozni.Nagy igazság az,ha egy kisebbséggel jól bánnak,akkor az nem akar elszakadni.Ráadásul láthatóan az orosz gázhoz még a németek is foggal-körömmel ragaszkodnak.
Szóval a menekülteken segíteni kell, de ehhez a háborúhoz semmi közünk,(remélhetőleg nem is lesz) ezt oldja meg egymás között az orosz meg az ukrán.

citrix 2022.03.09. 09:59:55

Putyin nem oroszország ahogyan a fidesz(Orbán) sem Magyarország. Hiába hiszik azt magukról mint XIV-ik Lajos: az állam én vagyok, nem azok. Putyin egy szovjet kgb-s ezredes, a szovjet rendszerben szocializálódott és esküdött fel a kommunista ország szolgálatára. Tulajdonképpen nem is értem, mi mást vártak tőle?
A szovjetorosz rezsim taktikája mindig is a mézesmadzag vagy korbács választási lehetőség volt, semmit se változott. Először felkínálják a lehetőséget hogy "önként és dalolva" hozzájuk akarj tartozni egy oroszbarát bábkormány és rendszer megválasztásával. Ha ez nem megy akkor jön a "hívtatok minket felszabadítani) címszóval indított hadászati megoldás. Putyin egyértelműen kijelentette hogy a volt szovjet érdekszférába tartozott országokat ismét az orosz irányítás alatt akarja tudni. Nyilván Németország felejtős de ami keletebbre van arra igényt tart. Ránk is. Nem kellene engedni...

2022.03.09. 10:00:03

@fhdgy: Vegtelen cinizmus a nyugati segitseg hianyat felroni, mikor a magyar kormany blokkolja evek ota az ukran csatlakozast, ezaltal, elarulva es odadobva az ukranokat az oroszoknak.

Ha a sors szeszélye miatt kisebbségi magyarként jöttél volna a világra minden bizonnyal másképp gondolkodnal!

2022.03.09. 10:00:12

@elefi: Ezt a haborut csak a kelloen felfegyverzett NATO tag Ukrajna elozhette volna meg,

Az ukránok 2014 óta velünk kemenykednek, tönkre tettek Kárpát Ukrajnát, megalázzák a magyarokat, a vezérkari főnök Budapestet akarja elfoglalni? Ha veled szemben valaki ellenséges akkor barátként kezeled?

2022.03.09. 10:00:18

@Zsuzsi65: tegnap is láttam egy anyukát, egy két- három éves kislánnyal, akinek arca kék sárgára volt volt kifestve. Nem kellene inkább a gyerekeket nem belevinni és inkább meghagyni a boldog gyerekkort?

2022.03.09. 10:00:21

@SzZoole: egy Csini baba vagy

fhdgy 2022.03.09. 10:15:19

@Team Vincent: Nem kisebbségi magyarként jöttem a világra, de majdnem!

Apám szlavóniai, szentlászlói, ha ez mond neked valamit. Tartottam, és tartom is a kapcsolatokat a rokonaimmal. Sokat voltam Horvátországban, a háború alatt is. A saját lispás füleimmel hallottam a géppuska sorozatokat Eszéken. Így mondhatom, hogy az átlagtól sokkal jobban értem a kisebbségi magyarokat.

Elég jól emlékszem a kárpátaljai magyarok problémáira, nyelvtörvény, oktatási törvény.

Ilyen kérdésekben nem meghunyászkodnunk kéne, hanem következetesen kiállni dolgokért.

De viktorkánk összekeveri a következetességet az elviselhetetlen arroganciával.

PONT

eßemfaßom meg áll 2022.03.09. 11:04:59

@elefi: "a magyar kormany blokkolja evek ota az ukran csatlakozast,"

www.nytimes.com/2022/01/13/us/politics/nato-ukraine.html
NATO Won't Let Ukraine Join Soon. Here's Why.

[spolier] Magyarország említve sincs [/spoiler]

fhdgy 2022.03.09. 13:35:03

@Bandibacsi34: Úgy érted, hogy bosszú Waterloo-ért, Szent Ilonáért?

Ha igen, egy történet:

Párizsban, angol órán felelteti a tanár a diákot.

Mit csinálsz édes fiam, ha egy férfi kiabál a Szajnában, hogy Help me! Help me!

Nem tudom, Tanár Úr! Mondja megszeppenve a gyerek!

Nagyon jó édes fiam! Ötös!

SzZoole 2022.03.09. 14:43:58

@Team Vincent: “ Az ukránok 2014 óta velünk kemenykednek, tönkre tettek Kárpát Ukrajnát, megalázzák a magyarokat, a vezérkari főnök Budapestet akarja elfoglalni? Ha veled szemben valaki ellenséges akkor barátként kezeled?”

Végre valaki leírta ezt, ha én írom akkor…….na mindegy……

Zelensky már majdnem olyan jó színész mint Markó Megány, ügyesen próbálja manipulálni és zsarolni az EU/NATO párost, úgy, hogy a saját népet is beáldozza ezért, collateral damage.

Ezzel nem azt akartam mondani, hogy Putyin szent és jó az amit tesz, egyáltalán nem, elítélem érte!

Az oroszok maguk fogják megoldani Putyin likvidálását, mert a jó életforma nekik is bejön és sok szankció miatt az egész ország szív.

A saját emberei ( oligarchák és azok zsoldosai ) fogják kihúzni a talajt Putyin lába alól.

FutureFry 2022.03.09. 15:41:03

@CSOKKI MÁLNA: @fhdgy:
Hát ez akkor nem ment át, mondhatni “whoosh”:
knowyourmeme.com/memes/whoosh-you-missed-the-joke

2022.03.09. 16:33:52

@fhdgy: szentlászlói, ha ez mond neked

Meg fogsz lepődni, nem csak mond hanem jártam ott, egy kollegám Antal Róbert meghívására. Közvetlenül a függetlenség kikiáltása után.

Azt mondod ki kell állni a dolgokért, de ezt teszi a kormány is éveken keresztül a lehetőség határain belül. Mégis mit vártok el? Vonuljunk be mi is a környező államokba és állítsuk vissza nagy magyar országot?
Ne haragudj, de nem tudok az Ukrajnával mint állammal szolidáris lenni, csak az ártatlan emberekkel.
Nem mentegetni akarom az orosz politikát de ami történt logikus volt. Ezt meg Kissinger is elmondta 2014-ben.
Nézd meg ezt a videót:
youtu.be/E-_j_Bu-eUY

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2022.03.09. 16:34:01

@SzZoole: "Zelensky már majdnem olyan jó színész"

na ezt meg el se akartam hinni elsore, eljatssza egy tevesorozatban hogy o a josagos elnok, ukrajna megmentoje, es ezt annyira elhiszik neki, hogy tenyleg megvalasztjak. r reagen se semmi, meg a terminator, de ez...

2022.03.09. 16:34:12

@SzZoole: A saját emberei ( oligarchák és azok zsoldosai ) fogják kihúzni a talajt Putyin lába alól.

A történelem ismételni fogja önmagát, a te is fiam Brutus elv alapján.
Valoszinuleg pont azok akik egy kis KGB ezredest ilyen magasra emeltek.
“ügyesen próbálja manipulálni és zsarolni az EU/NATO párost, úgy, hogy a saját népet is beáldozza ezért,”
Pont ez a legszomorúbb hogy a nép szenved áldozatként

lilyhammer 2022.03.09. 16:34:26

A magyar álláspontot kellene követni, nem valamelyik más nemzetét,
A magyar álláspont nem a kormányét meg nem is az ellenzékét hanem ami a történelemből következik, és ezt nyugodtan a Honfoglalástól és okától kell nézni egészen máig.
Csak hogy félreértés ne essék: kik a germán népek, kik a szlávok, hol is a helyünk pontosan és hova tartunk 56 rendszerváltás + az az óta eltelt hazugság évei. Nem hiszem hogy minden magyar ebben akar élni, az hogy merre húzunk az a magyar nép fennmaradásának és szabadságának az alapvető kérdése.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.09. 16:42:24

@FutureFry: az ironiara kihegyezett ful nem mindenkinek az erossege, tudod :)))

P.Elliot 2022.03.09. 16:44:55

En arra lennek kivancsi hogy hogy is volt a Trump-Putin kapcsolat es az az ajuldozo tisztelet es dicseret ami Trumptol jott Putin fele!

Mekkora kozuk volt egymashoz, esetleg a mostani helyzethez, Trump eladna apjat-anyjat a penzert meg tobbet is kineznek belole hogy kit adna el, es arra foleg hogy egyaltalan hogy kerult az elnoki szekbe mikor Hillary vezetett de hirtelenul megfordult.
Ki segitett neki? Miert?

Miert vannak ezek a redneck zavargasok meg a Januar 6 hogy is volt?

Miert kell gyengiteni az orszagot es szethuzni az embereket.
Trumpot most nem hallani de majd lassan talan ez is eloterbe kerul hogy mi volt a ket elnok nagy baratsaga mogott, csak remelni merem hogy nem nagyon sulyos dolgok!

P.Elliot 2022.03.09. 16:46:07

@Team Vincent:

Ezt en is igy gondolom hogy a sajat emberei vegeznek majd vele. Hiaba a testorseg, valakit le lehet beloluk fizetni.

fhdgy 2022.03.09. 18:09:51

@Team Vincent: "de ezt teszi a kormány is éveken keresztül ..."

Ha tehénszaros vasalt patkós csizmában, karikásostort durrogtatva beront egy barom a táncparkettre, akkor azt én nem úgy veszem, hogy egy kormány teszi a dolgát!

Tanulni kellene egy kis jó modort!

Utána lehetne diplomatikusan, ravaszan tárgyalni.

Félek, hogy ezt hiába magyarázom.

taga20 2022.03.09. 18:58:28

@SzZoole: “ Az ukránok 2014 óta velünk kemenykednek, tönkre tettek Kárpát Ukrajnát, megalázzák a magyarokat, a vezérkari főnök Budapestet akarja elfoglalni? Ha veled szemben valaki ellenséges akkor barátként kezeled?”

ez akkora bullshit, mint ide london!

ez a nagy büdös helyzet migráncs:

www.youtube.com/watch?v=IyBn0nlqDdY

2022.03.09. 18:58:45

@P.Elliot: arra foleg hogy egyaltalan hogy kerult az elnoki szekbe

Látod ezt meg lehetne fordítani is. Arra is kíváncsi lennék hogy mi tesz a világ egyik vezető hatalma vezető helyére egy öreg demenciaval küszködő öregembert. Minden bizonnyal lett volna alkalmasabb politikus is.
Milyen erők mozoghatnak a felszin alatt? Ukrajna csak egy gumicsont amin el rágódik a világ, elvonva a figyelmet az igazi átalakulásról.

taga20 2022.03.09. 18:58:54

@Team Vincent:

gratulálok!
te ezeket az embertelen mondataidat komolyan gondolod?

hvg.hu/vilag/20220309_MariupolDonbasz_tuzeseg_haboru_korhaz

P.Elliot 2022.03.09. 19:40:49

@Team Vincent: Azert mert oreg azert meg nem demens csak a rosszakaroi hivjak igy.
Ezekbe tartozol te is, hehehe......
Legalabb 50 eves politikai mult van mogotte, tehat nem is hulye, tudja a kormanyzast hogy hogy kell.

Mar az magaert beszel hogy az emberek hisznek neki, a valasztoi, es nem kivantak mast csak azert mert az fiatalabb.

Nagyon szepen el fogja vezetni az orszagot a kovetkezo 3 evben.

Nem, Ukrajna nem gumicsont sajnos hanem egy veresen komoly helyzet amivel Putin inditott es remelhetoleg bele fog bukni csak addig rengeteg aldozat lesz feleslegesen........

2022.03.09. 21:40:54

@taga20: te ezeket az embertelen mondataidat komolyan gondolod?

Embertelen? Nem reális! Oda vetik az ártatlan lakosságot áldozatnak, az az embertelen

2022.03.09. 21:41:24

@P.Elliot: Azert mert oreg azert meg nem demens csak a rosszakaroi hivjak igy.

Nézd én tisztelem a mások meggyőződését. Sajnos a tények az elnök ur kognitív állapotáról mást mondanak. Kivanok neki hosszú életet de nem hiszem, hogy ezt ebben a szerepkörben kellene eltölteni.
Ami pedig a hitelképességét jelenti, arról bizonyított Afganisztánban és újólag Ukrajnában is. Kérdezd zelenszkijt miért csalódott és panaszkodik hogy egyedül lett hagyva.

De igen gumicsont, eddig lehetett a covidon rágódni most itt van Ukrajna. A magasabb érdekekért be van megint egy ország népe aldozva

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.09. 22:07:41

@SzZoole: igen, sajnos az atlagember manapsag fekete-feher, jo-rossz ketbites gondolkodasu. Semmi nem ilyen egyszeru - most sem.
Remelhetoleg a NATO/USA donteshozok eleg realistak, es nem az erzelmekre epitenek (ami nagyon jellemzo mostansag...nezd meg a mediat, a nyilatkozatokat, vagy barmit)
Egyelore meg azt latni, hogy probaljak a no-fly zone problemat maskent megoldni. A vedekezo fegyvernek titulalt eszkozoket tologatjak a sakktablan, es ezzel probalnak Ukrajnanak segiteni. Remelhetoleg igy is marad.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.10. 01:24:38

@P.Elliot: " az magaert beszel hogy az emberek hisznek neki, a valasztoi, es nem kivantak mast csak azert mert az fiatalabb."

Hat, egyre kevesbe hisznek neki, meg a demokratak is...;)
...es ezt nem is lehet a konzervativ mediara fogni, mert Washington Post :)
Kedves Elliot, ne higgy mindent el, amit a baloldal probal sulykoni, mert mar ok maguk sem hiszik...:)
www.washingtonpost.com/politics/2022/02/10/bidens-approval-rating-continues-erode-including-with-vital-parts-his-base/

"The biggest drops on issues, unsurprisingly, came from Biden’s handling of the pandemic (down from 66 percent in April to 45 percent now) and the economy (from 51 percent to 37 percent). But there’s another bit of data from CNN’s poll that may be the thing Biden wants to believe least of all.

In January of last year, after the attack at the Capitol, CNN asked respondents if Trump’s presidency was a success or a failure. Forty-one percent said it had been a success; 55 percent said a failure.

When they were asked the same question now about Biden’s presidency, the numbers were almost exactly the same. Believe it or not."

P.Elliot 2022.03.10. 02:35:14

@Zsuzsi65:
Jaj Zsuzsi, dehogy akarok en vitatkozni politikan senkivel/ csak az en velemenyemet leirni amihez jogom van/, halatlan dolog az ilyen, de foleg nem veled!

Egy olyan aranyos kis noszemelynek tartalak, mindig is a kedvenceim koze tartoztal akiknek szeretem a hozzaszolasait, az utleirasaidat meg plane, mi ertelme lenne egymas ahogy elnezem felesleges gyozkodese?
En igy latom, te ugy latod, ennyi eleg is, mindenki elmondja a velemenyet, beszelgetunk.

Rettenetesen sajnalom az ukran embereket hogy miket kell atelniuk, lakott itt az utcaban egy ukran hazaspar, mar idosebbek, jobban mondva a feleseg volt ukran, a ferj valaha orokbe fogadott orosz nem tudom melyik varosbol, ugy volt hogy hazakoltoznek , nem emlekszem hogy mit mondott melyik varosba ahonnan a no szarmazott.

Nem tudom mi lett veluk, nem-e kell rohamleptekkel jonni vissza ha megis megtettek, ez nem most volt hanem nehany eve...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.10. 03:20:10

Valoszinuleg ezzel meg is nyerte OV a valasztasokat...:/ (csak a felreertesek elkerulese vegett: sem OV-nak, sem az ellenzeknek nem drukkolok, "neutral" kulfoldi lakos vagyok :)

www.rebelnews.com/hungary_orban_will_not_sanction_russian_oil_and_gas

"Hungarian Prime Minister Viktor Orban says that he will not punish Hungarian families for the Russia-Ukraine conflict by participating in sanctions imposed by western nations on Russia."

Ezt nehez lesz uberelni az ellenzeknek...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.10. 05:00:41

@P.Elliot: oh, en sem meggyozni akarlak, hiszen mindenki maga donti el, kinek-minek hisz. En mindig is annak voltam a hive, hogy egy eremnek meg kell mutatni mindket oldalat. Most is errol volt szo:)
A mai vilagban ugyis eleg sokan - sajnos - tulsagosan egyoldaluan tekintenek a dolgokra, nem utolso sorban a tudatosan lebutito medianak koszonhetoen. De - es en teged intelligens, mertektarto embernek ismerve - ugy gondolom, sokszor nem art, ha a masik oldalt is latjuk. En konnyen beszelek, mert termeszetemnel fogva egy kozepen allo ember vagyok (merleg tipus, aki mindig az egyensolyra torekszik). Ezert szoktam sokszor mosolyogni azokon, akik beskatulyaztak engem a "trumpista" taborba :)
Na, ennyit errol a temarol :) Neked mar bedtime, szoval jo ejszakat :) Megyek, keresek valami lazito filmet valamelyik streaming csatornan :)

fhdgy 2022.03.10. 08:14:59

@Zsuzsi65: Pedig könnyen lehetne überelni:

Mit reagálna az átlagember arra, hogy az oroszok már megint a spájzban vannak?

Én arra számítok, hogy orbán egyedül marad az EU-ban, a Brüsszel elleni harcában.

Brüsszel nagyon "diplomatikusan" felteheti a kérdést a lengyeleknek, hogy velünk vagy egyedül az oroszok ellen.

A lengyeleknek sokkal rosszabb történelmi tapasztalataik vannak az oroszokkal. Kizártnak tartom, hogy egyedül, az EU nélkül akarnak védekezni az oroszok ellen. Most nemcsak katonai értelemben értem, arra ott a NATO, hanem gazdaságilag is.

Várható, hogy a reálpolitika sok mindent felülír.

fhdgy 2022.03.10. 08:21:39

Láttam egy képet a tegnapi, Budapesti tüntetésről, ahol "hatalmas" tömeg vett részt a Hősök terén.

Ha ez hatalmas tömegnek minősíthető, akkor mi a Vencel téri???

Én, mintha nagyságrendi különbséget vélnék felfedezni.

Vagy csak a szemem káprázik?

SzZoole 2022.03.10. 15:19:09

@Zsuzsi65: lehetne überelni ha az ellenzéknek van egy kis esze :-)

Például; a választási kampányba bedobni, hogy OV szankciója az orosz olaj/gáz ellen. Lehet, ócsón lenne olaj/gáz, meg életszínvonal esés az EU szankcioja Mo felé, na azt viszont biztos nem akarná a nép.

Na meg beígérni a népnek, hogy ha megválasztják MZP-t, akkor visszaállítaná az jó viszonyt az EU-val, a ruszkikat, meg az összes üzletüket kipaterolnák Mo-ról.

Meg azt is, hogy az EU-s, Norvég-alap és Soros milliárdjait visszahozná az országba, az EU-s pénzeket nem a magyar oligarchák kapnák, hanem igazságosan megpályáztatnák, és úgy osztanák el stb.

Meg most lehetne igazi rendszerváltást eszközölni, lehetne választani, olcsó ruszki gáz/olaj ez életszínvonal, vagy tovább együtt az EU-val!

ÁMEN!

fhdgy 2022.03.10. 16:05:57

@SzZoole: Én a magam részéről ma vállalom pl. a drágább benzint, mintsem hogy holnap 10 forintért se legyen.

Lehet riogatni a jónépet drága benzinnel, gázzal, de hiába marad ezeknek az ára, ha pl. az élelmiszerek meg hasonlók nagyon drágulnak. Ez utóbbi már el is kezdődött és elég függetlenül attól, hogy a magyar kúrmány hízeleg-e vagy sem az oroszoknak.

Inkább ma pár dolog drágábban, mint holnap minden drágán!

SzZoole 2022.03.10. 16:20:08

@fhdgy: egyetértek!

Nem csak Mo-on, hanem mindenhol drágulás van és mindenben, itt is.

Azzal, hogy OV a ruszkikhoz húz és újra vétózni próbálja az EU szankciókat, fennáll az a veszély, hogy az EU kilöki MO-t az EU-ból, és mint OV egyszer mondtavolt, hogy az EU-n kívül is van élet, csak kérdés, hogy most a MO-n élők hány százaléka akarja azt az életet…….meg szerintem a régi öregek (én is valamennyire ) emlékeznek még a 1990 előtti időkre, szerintem.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.10. 16:27:44

@fhdgy: na, pontosan errol van szo. Ha a benzin dragul, minden dragul. Az olcso benzinrol "hires" USA-ban (de annak egyik legdragabb allamaban, CA-ban mar $6/gallon korul van az atlagar, de vannak helyek, ahol $7 felett. Egy eve ez meg kb $3.50-4 kozott volt.
A penztarcankon merheto inflacio most kb 10%, es szepen kuszik felfele.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.10. 16:29:49

@SzZoole: hat ez az, de a szerencsetlen ellenzek szerintem ezt a ziccert is ki fogja hagyni...hat, meglajuk, God's in control :)

fhdgy 2022.03.10. 16:41:03

@Zsuzsi65: Most tartom a pofám, nem kritizálok.

SzZoole 2022.03.10. 16:41:39

@Zsuzsi65: itt is kb annyi a benzin ára csak fontban.

1 us gallon kb 3.8 liter. Itt £1.60/liter, amik kb. £6.08/gallon. £6.08 meg kb. $8 dodó.

SzZoole 2022.03.10. 17:13:46

Ki az a Novák Katalin?

apple.news/AnxnffHWiSEyeE4idyzpPnQ

Ez teccet a legjobban a cikkből; “Those saying that I would be just a puppet in this position degrade not me personally, but women in general. They cannot assume that a woman can be a sovereign public officer capable of making autonomous decisions,”

Hát persze, hogy nem puppet lesz, hogy is lehetne egy OV-hoz lojális ember puppet, Lölö sem az, ő is saját tehetségéből építette fel, azt amilye van, hát persze…….

fhdgy 2022.03.10. 17:33:12

Most láttam egy videót ( telex.hu/kulfold/2022/03/10/brovari-legyozott-orosz-tankezred-likvidalt-parancsnok )

Kb. 30-35 orosz tank egy kétszer két sávos úton, az ukránok meg csemegéztek, hogy melyik is legyen a következő.

Aztán, mint a pattogatott kukorica!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.10. 17:57:07

@SzZoole: a "woman card"/race card/ vagy barmilyen mas card mindig hatasos erv ;) haha

SzZoole 2022.03.10. 18:17:54

@Zsuzsi65: valakinek biztos az :-))

Nekem semmi bajom azzal, hogy egy nő tölt be fontos pozíciót, de az a kijelentése kicsit vicces :-)

Golf2 2022.03.10. 19:34:41

@fhdgy: vállalom pl. a drágább benzint...Most tankoltam dizelt az m7esen csak a drágább van naná és pofátlanul rátettek 170 forintot 700 literje eddig 530 volt.

fhdgy 2022.03.10. 19:41:13

@Golf2: Figyisz! Az M7-esen nem szabad tankolni!

"Békeidőben" is 50-70 forinttal is drágább a literje a benzinnek.

Golf2 2022.03.10. 19:42:12

@SzZoole: nő tölt be fontos pozíciót...1 jól eltalált pozíció már félsiker.

gabors 2022.03.10. 19:59:38

@Shakteee: Mar megint ez az 56-ban igert csak a nyugat ... ez egy mitosz csak EGYETLEN egy KORMANY sem igert semmilyen tamogatast foleg nem katonait ..;. ezt csak a szabad europa radio mondta es magyarorszagon terjesztettek sokan ...

Ezt jo lenne mar rendbe tenni ...

Itt meg nemcsak igertek hanem mar korabban is sok ezer Javelin-t adtak (eladtak?) foleg az usa... mostmar mas orszagok is beszalltak de mostmar lehet keso mert nem lesz konnyu biztonsagosan eljuttani barmit is Ukrajnaba...

Legterzar nyilvan nem lesz nem fognak Kanadai, Amerikai vagy barmi eruopai pilotat kuldeni a mostanra mar komolyand vedett Ukran legterbe ... A NATO pontosan tudja mennyira kockazatos mindez meg akkor is ha talan vilaghaboru nem lesz/lenne de tucatjaval vesztenenek el gepeket pilotakat ... Es ha kiiktatni akarnak a legvedelmet akkor meg megintcsak Ukrjajnak SOT kozvetlenul Oroszorszagot es Belorussziat kellene bombazni hiszen a nagy tavolsagu radarok es raketak es tuz iranyitasi pontok ott vannak ...

Nagyon is realis hogy NEM igernek semmit a kerdes hogy mi lesz majd legkozelebb Litvania, Lativa vagy akar Lengyelorszag eseten ... (minket meg leszarnak Orban intezze el )

gabors 2022.03.10. 20:08:42

@SzZoole: Nem attol puppet Novak Kati mert No hanem azert mert egy sulytalan part katona akirol 1 eve meg a fidesz valasztok 75%-a sem hallott ... miniszterkent is oriasit alkotott (lofaszt)....

Vannak es voltak fajsulyos no vezetok akiknek vole elismetseguk es tekintelyuk a teljesseg igenye nelkul, Thatcher a Vaslady, a pakisztani meggyilkolt Bhutto vagy Gro Brundtland avagy nemregiben a "kevesse ismert" Markel ...

Novak "who" nem ilyen

SzZoole 2022.03.10. 20:13:29

@gabors: ugyanezt írtam én is “ Hát persze, hogy nem puppet lesz, hogy is lehetne egy OV-hoz lojális ember puppet“

Én a mai nap halottam/olvastam először a nevét, azt is az itteni hírekben.

fhdgy 2022.03.10. 21:47:13

@fhdgy: Nem megy a fejembe az a videó!

Semmi álcázás, semmi védelem, se levegőből, se földről.

Lehetetlen helyre beállítva, mintha tálcán felkínálva, csak lőjétek el a puskaport.

Mi ez? Mondja meg valaki!

taga20 2022.03.10. 22:06:27

@SzZoole: folyamatosan ezt mondja az ellenzéki összefogás és MZP.

nem értem mit kéne überelni nekik/nekünk?

fhdgy 2022.03.10. 22:14:45

@fhdgy: Több helyütt olvastam, hogy az orosz páncélosok nem tudnak mozogni a hótól elázott vagy éppen elárasztott területeken.

Az utakról gyakorlatilag nem tudnak lemenni. Óriási hiba volt az oroszok szempontjából ( ha igen úgy kell nekik ), hogy ilyen időjárási körülmények között kezdték az offenzívát?

Röhögök rajtuk, hogy ilyen hülyék voltak. Emlékezhettek volna rá, hogy 1945 márciusában szinte egy egész német páncélos hadsereg ragadt a Sárrét sártengerébe.

Mi folyik ott? Az oroszok azt képzelték, hogy az első puskalövés már eldönti a dolgot?

Ha igen, qrva nagyot tévedtek!

Golf2 2022.03.11. 07:38:17

@fhdgy: Az ukránok összetartanak, még külföldről is visszamennek segíteni.

fhdgy 2022.03.11. 07:48:20

@Golf2: Nem csak az ukránok, általában mondható, hogy a szlávok.

Erre egy régi példa:

De Gaulle tábornok emlékirataiban olvastam még valamikor gimnazista koromban. Ezért a pontosságért nem vállalok felelősséget, hisz több mint 50 éve olvastam, de a lényeg szerintem át fog jönni.

Viszonylag a második világháború kezdetén a németek mint kés a vajban haladtak Párizs felé. A francia alakulatok meglehetősen szétzilálódtak, csak tessék-lássék módon harcoltak.

De Gaulle látott viszont egy lengyel csapatot ( hogy milyen méretű katonai alakulat volt, már fogalmam sincs ), akik viszont keményen harcoltak a németek ellen, keményebben mint a franciák.

Az emlékiratban, valamilyen elismerő szövegkontextusban, írta de Gaulle:

A nagy szláv őrület! Ők harcolni akartak!

fhdgy 2022.03.11. 08:09:53

@SzZoole: Azt nyilatkozta, hogy asszongya:

"Mi, nők Nobel-díjat szerzünk és ablakot pucolunk "

Hát, nem tudom, hogy mit gondol magáról, de a Nobel-díj szerzéstől olyan messze van, mint Makó Jeruzsálemtől.

Jobb lenne, ha és csak az ablakpucolással törődne.

2022.03.11. 08:47:49

@Zsuzsi65: Valoszinuleg ezzel meg is nyerte OV a valasztasokat...:/ (csak a felreertesek elkerulese vegett: sem OV-nak, sem az ellenzeknek nem drukkolok, "neutral" kulfoldi lakos vagyok :)

Ugyanígy gondolom. Érdekes mód engem is soroltak be trump, Orbán, és újólag Putyin táborba.

2022.03.11. 08:47:54

@Zulu4321: köszi a videót, egész nap mosolygok

Arthamyr 2022.03.11. 10:16:29

@Zsuzsi65: Ha megnyeri, nem ezzel nyeri meg, ennek csekély jelentősége. Akik ellene szavaznának, azoknak a többsége emiatt nem fog rá szavazni, és aki rá szavaz, azoknak a többsége nem csak és elsősorban emiatt fog rá szavazni, ezer egyéb okuk volt erre már eddig is. Ez egyébként sem újdonság, csak most kicsit másképp lehet csomagolni.

Congeria 2022.03.11. 13:58:08

@fhdgy:

Szövegértelmezés : nem azt mondta, hogy ő személy szerint, de ha hozzáveszed, hogy 4 idegen nyelven beszél, két diplomája van, 3 gyermeket szült, akkor bizony Zolika meg te is elbújhattok mögötte.

@SzZoole: Róna Pétert talán jobban ismered, hiszen ő honfitársad.
Én viszont őt nem ismertem.

fhdgy 2022.03.11. 14:17:14

@Congeria: Ha már szöveg értelmezés, akkor tényleg legyen az!

Nem azt mondta, hogy a nők ..., hanem, hogy mi nők!

Az igék is többes szám első személyben vannak!

Igen is, qurvára közéjük sorolja magát is, pl. a Nobelesek közé.

Az ablakpucolást megengedném neki, sőt munkaköri kötelességként írnám elő, pl. a Parlament összes ablakára vonatkozóan. Jó, a három gyerekre tekintettel csak a Duna partra nézőkre is elég lenne.

Gyereket tényleg nem szültem.

Azt viszont nem hiszem, qrvára nem hiszem, hogy egy matematikusi diplomával el kellene mögötte bújnom!

Ő akkor született, amikor én befejeztem az egyetemet. Ezt csak azért mondom, hogy más volt a kor.

Az én koromban nem volt divat nyelveket tanulni. Azért így is megtanultam mondjuk magyarul is, németül is, úgy, hogy Németországban, a majd hét év alatt, nem kellett szégyenkeznem a német tudásom miatt, igaz fel sem vágok vele. Azért Indiában sem adtak el, ha angolul kellett gagyarásznom.

Igaz, nem beszélek 4 idegen nyelvet, de írok, írtam legalább tíz nyelven! -:)

SzZoole 2022.03.11. 15:40:04

@Congeria: kedves Katika ( ha már Zolika )!

Félre értettél, nyilván a múltból, az irányomba érzett utálatod beszél belőled. Ha szépen megkérlek, tudnál idézni az általam irt kommentekből egyetlen szót is, amivel minősítettem volna az általad említett hölgyet?

Mert szerintem én csak annyit írtam, hogy ő is OV bábja lesz, csak úgy mint az elődje volt, szerintem.

Azt is írtam, hogy semmi bajom a vezető beosztású nőkkel.

És végezetül, nem, nem tudom ki az, az általad említett Róna Péter, egyet tudok, ugyanúgy neked is a honfitársad, mint nekem.

Congeria 2022.03.11. 15:58:31

@SzZoole:

Nem vagyok Katika, nem ismertelek sem a multban, sem most, hogyan utálhatnálak?
R.P. nekem nem honfitársam.

Kommentjeidből azt lehet érteni, hogy látogatsz Magyarországra. Ha hallgatsz rádiót, nézel tv-t, csak tájékozódsz az ottani politikusokról. Kit találtál volna méltónak erre a posztra?
Lehetőleg ne egy külföldön élő vénembert/nőt nevezz meg.

SzZoole 2022.03.11. 16:19:12

@Congeria: úgy gondoltam a korábban irt lommenteidből, hogy Cougar Cat vagy a múltból. Ha nem, akkor mélységes elnézést kérek.

Szerintem RP ugyanúgy neked is honfitársad, mint ahogy nekem, mivel te is, én is, és PR is magyarok vagyunk, nemde?

Jók az információid, látogatok Mo-ra, rádiót nem hallgatok, tv-t nézek, de csak Nat-Geo, Discovery és hasonlókat, vagy éppen DVD filmet nézek, és ebben ki is merült.

Nem érdekel a politika, így fogalmam sincs ki lenne alkalmas a posztra, annyit tennék hozzá, hogy a Fidesztől/ellenzéktől pártatlan/független ember lenne a jó választás, szerintem.

De még mindig várom tőled azt, hogy hol írtam NK-ról azt, amit te beleláttál a kommentembe.

Arthamyr 2022.03.11. 16:23:42

@Congeria: Ők nem azt mondták, hogy kit tartanak megfelelőbbnek, vagy hogy magukat annak tartanák. Annyit mondtak, hogy Novák Katalin nem az.
Ennek tényszerű megállapításához nem szükséges megnevezni mást, és az sem feltétele, hogy ők maguk "jobbak" legyenek. Az elegendő, hogy semmi sem utal arra, hogy nem Orbán embere és a rendszerének kiszolgálója volna. Elsősorban ezért rakták oda, a többi sallang. Egyébként szinte bárki jobb volna, aki nem ilyen, de csak ilyen ember kerülhetett oda.

SzZoole 2022.03.11. 16:43:17

@Arthamyr: igen, ez volt a lényege a mondanivalómnak.

Kell ettől jobb pozitív feedback az új magyar köztársasági elnöknek?

fresno24.com/vladimir-putin-congratulated-katalin-novak/

fhdgy 2022.03.11. 16:50:20

@SzZoole: Madarat tolláról, embert barátjáról ...

SzZoole 2022.03.11. 17:10:01

@fhdgy: nem tudom mennyire tesz jóhatást a frissen kezdet karrierjére, hogy a jelenleg legmegítéltebb ember a földön, meleg és baráti gratulációt küld neki.

fhdgy 2022.03.11. 17:13:42

@SzZoole: Ártani nem tud neki!

fhdgy 2022.03.11. 17:16:52

@SzZoole: Könyörgöm! De hogy?

Ennyire rosszon már nem lehet rontani! Az már művészet lenne!

SzZoole 2022.03.11. 17:25:06

@fhdgy: nem kell könyörögnöd, anélkül is megmondanám :-))

fhdgy 2022.03.11. 17:29:50

@SzZoole: Akkor ne fogd magad vissza!

fhdgy 2022.03.11. 17:48:11

@SzZoole: Most izzik a gugli? Keresel valami kompromittáló képet?!

SzZoole 2022.03.11. 18:12:18

@fhdgy: dehogy gugliztam, vacsoráztam :-)

Orbán “független” embere plusz Putyin “barátsága “, hát, Double Trouble……..

fhdgy 2022.03.11. 18:17:35

@SzZoole: Mi az, ami eddig nem volt világos?

fhdgy 2022.03.11. 18:23:39

@SzZoole: Én is szeretem a barna sört, de a schwarzes Biert még jobban.

kék madár 2022.03.11. 18:32:11

@Congeria: te vagy az ugyi fidesz troll?
Kire szavazzunk mondd meg....

taga20 2022.03.11. 21:20:06

@Congeria: iványi gábor tökéletes köztársasági elnök lett volna.

ő nem lenne egy kesztyűbáb, mint smitpali, áderjani vagy novákkati.

fhdgy 2022.03.11. 22:19:37

van más országban is üzemanyag hiány???

dikusz. 2022.03.11. 22:54:30

@SzZoole: És megvilágosodott már a söröd?:)))

fhdgy 2022.03.11. 22:57:15

@dikusz.: Igen, ha nincs más, a világos is tökéletes! Dreher Tóni bácsi rajongója vagyok. Magyarországon annak idején az Amstel barnát és a Kaiser malz-ot szerettem, de már nincs.

dikusz. 2022.03.12. 07:47:31

@fhdgy: Nem kedvencem a sör, de ha iszom, akkor én is a barnát szeretem. Az Amstel volt a favorit, a többi a nyomába sem érhet. Kár, hogy már nem kapható itthon.

Tizensok évvel ezelőtt két túratársunk a kőbányai Dréher Sörgyárnál dolgozott, és bevitték a csapatot gyárlátogatásra. Ott is kóstolhattunk többféle malátaszörpikét, akkor még palackoztak Amstelt.:)

Arthamyr 2022.03.12. 09:31:18

@dikusz.: @fhdgy: Még az "ipari-hulladék" (ahogy ír cimborám mondta) Guinness simán hozza azt a szintet, sőt... Ha szeretitek az ilyesmit, és elérhető a közelben, érdemes kipróbálni valami jobb féle (esetleg kézműves) milk stoutot, azok nagyon finomak tudnak lenni. :)

2022.03.12. 11:06:11

@Arthamyr: hogy nem Orbán embere és a rendszerének kiszolgálója volna.

Sajnos a mostani jelen azt mutatja, hogy mindenhol a nagy uralkodó partok jelölik a köztársasági elnököt. Ritka az az ideális állapot amit te szeretnél.Novák Katalin alkalmasságát pedig eldönti az idő, személy szerint szimpatikusabb és tehetségesebb mint elődjei voltak.

2022.03.12. 11:06:20

@SzZoole: fresno24.com/vladimir-putin-congratulated-katalin-novak/

Gratuláltak én is, udvariasságból. Meg gondolom meg sok államfő, csak annak nincs hírértéke ;-)))

2022.03.12. 11:06:26

@Arthamyr: érdemes kipróbálni valami jobb féle (esetleg kézműves) milk stoutot, azok nagyon finomak tudnak lenni. :)

Hogy is mondtak Írországban a Guinness elég csapadékos. Vannak ennél jobb sorok nekem a Murphy Stout jött be

2022.03.12. 11:06:34

@taga20: ő nem lenne egy kesztyűbáb, mint smitpali, áderjani vagy novákkati.

Egy tiszteletben álló független mindig jobb lenne, de a bevett gyakorlat mást mutat. Az úgynevezett rendszerváltás utáni elnökök névsora is mást mutat. Szűrös,Göncz, Sólyom mikor volt független?

dikusz. 2022.03.12. 11:41:12

@Arthamyr: Annyira nem kedvelem a sört, hogy végigkóstoljam az összeset. Barna sörben tényleg Amstel volt a kedvencem, nem találtam jobbat nála. Nagyobb baj az, hogy nemigen lehet kapni iszoldákban csapolt barna sört.

Ha már világos sör, akkor Pilseni, az ír sörök nekem drágák, még akkor is, ha jók. A Tiltott Csíki sör is drága, de legalább nem jó-

dikusz. 2022.03.12. 12:02:17

@Arthamyr: A rendszerváltás óta nemigen volt Magyarországnak pártfüggetlen államfője. Amióta a fidesznek kétharmados többsége van, pedig végképp nem.

Arthamyr 2022.03.12. 12:45:45

@Team Vincent: Vannak, nem is állítottam, hogy nincsenek. Mondjuk Guinnessből is van sokféle, és szerintem (annak ellenére, hogy ipari hulladék) pl. az Extra Stout nem volt rossz, illetve a pubban csapolva sem volt rossz.

@dikusz.: A Pilsner Urquell nekem is nagy kedvencem volt, a csíki sört nem ismerem. Mondjuk az utóbbi idők "sörforradalma" valami elképesztő változatosságot hozott, és a minőségnek sem ártott. Az árak egy másik dolog, azon valóban nem segített. Én manapság mondjuk úgy vagyok vele, hogy ritkán iszom alkoholt (pl. január-februárban idén sem ittam), ha már igen, akkor igyekszem valami jobb, esetleg különlegesebb dolgot inni, az ára nem elsődleges szempont.

2022.03.12. 14:12:11

@Arthamyr: akkor igyekszem valami jobb, esetleg különlegesebb dolgot inni

Így igaz a minőség sokkal fontosabb. Inkább ritkábban de az egy élmény legyen!
Így vagyok az ételekkel is, nemcsak táplálék, hanem íz és zamat a készítés igénye és nem utolsó sorban a látványa is nagyon fontos. Persze a háttér környezetnek is stimmelni kell. Példa ahogy írtad Havannában rum minden fajtáját kell élvezni.

Többször tapasztaltam otthon, hogy inkább a mennyiséggel operálnak.

2022.03.12. 14:12:16

@dikusz.: Ha már világos sör, akkor Pilseni,

Voltam egyszer a cseh budweiser gyárban, azóta is szeretem a söruket. Tudom ajánlani.

2022.03.12. 14:12:25

@Arthamyr: a pubban csapolva sem volt rossz.

A csapolású sörök mindig frissebbek a hozzáadott bubi miatt. Egy közepes sor is okozhat meglepetést. Én így voltam Amerikában, vegigkostolva egyik rosszabb sort a másik után amíg Bostonban kiszaradva nyáron elemtettek egy frissen csapolt samuel adams korsót. Az olyan volt mint a megváltás

SzZoole 2022.03.12. 14:24:53

@Arthamyr: te Ájris vagy, hallottál érről a fajtáról, Guinness Clear, nekem ez a kedvencem, a többi fajtája ahogy te is írod rubbis :-))

www.checkout.ie/drinks/beer-brand-launches-100-h20-guinness-clear-ahead-six-nations-70501

taga20 2022.03.12. 14:39:42

@Team Vincent: szűrösevtársat hagyjuk!

Göncz Árpád és Sólyom László, hol nem volt független?

te hol éltél? milyen adást néztél, a csekettőt????

SzZoole 2022.03.12. 15:48:24

@taga20: Sólyom inkább megosztó volt, bár a Fideszt erősen bírálta a folyamatos alkotmány módosítás miatt, de ez már azután volt, hogy leköszönt a köztársaság elnöki tisztségről, ha jól emlékszem.

taga20 2022.03.12. 17:19:36

@SzZoole: az angolsör kábé akkora oximoron, mint az őszinte fityeszes, vagy a békegalamborbánviktor:)))

2022.03.12. 17:19:41

@taga20: Göncz Árpád és Sólyom László, hol nem volt független?

Talan az asszonytol voltak fuggetlenek, de politikailag?
A nemet steinmeier, az olasz mattarella, az osztrák van dér bellen, és meg sorolhatnám, mikor függetlenek? Ideje lenne a tányér szele fölül a világra kikandikalni

2022.03.12. 17:19:47

@SzZoole: Guinness clear igazán jó, csak magas a H2O tartalmú a kényes ízlésemnek

taga20 2022.03.12. 17:19:52

@SzZoole: jól emlékszel.

egyébként, a megosztó és a független, nem zárja ki egymást.

u.i.: miért nem iszol rendes sört?:)))

taga20 2022.03.12. 18:20:19

@Team Vincent: te egyébként a macskakörmöt nem ismered?

hogy ismernéd, mikor neked smitpali az isten!:)))

ja és érdemes lenne a putyinistenedből kinézned, és látni, hogy mit műveltek!

SzZoole 2022.03.12. 19:14:15

@Team Vincent: naponta 4-5 litert iszok meg belőle, szerintem ettől egészségesebb “sör” nem létezik :-)

SzZoole 2022.03.12. 19:18:50

@taga20: a sör nem tartozik a kedvenc italaim közzé, inkább cider, meg a bor :-)

Most készítettem vörösboros bornyúberkeltet gersilvel, étvágy gerjesztőnek meg egy stampli 3 éves borból főzött 60 fokos moonshine-t :-))

taga20 2022.03.12. 21:44:56

@Team Vincent: egyébként, ruszkidroid tudod mikor lesz nagy oroszország?

ha egy navalnij kaliberű ember kerül az élére.

bocsánatot kér az utóbbi 100 év dúlásáért, és lemásolja a németeket!

az orosz elme, az orosz gógyi predesztinálja őket a csúcsra, csak mindig a trógerek kerültek a hatalomba.

ennyi, nem több!

www.youtube.com/watch?v=H9qtQO5d8ko

SzZoole 2022.03.13. 08:32:16

@Team Vincent: gyere, én nem félek a vendéglátástól, nálam mindig van mit enni-inni :-)

Golf2 2022.03.13. 14:20:32

@SzZoole: De hogy vezetsz sokat,ki se ürül egésznap 4-5 liter alkohol.

Hari Seldon 2 2022.03.14. 07:20:19

"Ami a cseheknek 1968, az nekünk, magyaroknak 1956, innen, több, mint 500 km távolságból nézve ezért is különösen furcsa azt a rengeteg kommentet olvasni különböző magyar nyelvű Facebook-posztok alatt, melyek az oroszokat támogatják."

Ez lett az évtizedes agymosás eredménye. Hogy a magukat "nemeztinek" valló, valójában sötét suttyó maradiak az oroszokat támogaják. Egyáltalán az aki bármilyen esetben a szlávul beszélő tatárokat támogatja, az számalmas szellemi teljesítményről állít ki bizonítványt. (Jönnek a kretének a "nyelvtörvénnyel", de az agyuk addig nem jut el, hogy ha 1. Ukrajna szeretne EU tag lenni, idővel úgyis jobb belátásra lehetett volna őket bírni, 2. ha a ruszkik győznek, velük aztán nem lehet alkudni.)

Egyébként nálunk is ez van: tegnap pont Metz-ben láttuk, hogy a városházát is felzászlózták ukrán zászlóval. A mi városunkba a polgármester nem engedte kinyitni a most éppen induló minden engedélyt megpakó ruszki boltot. A közvéleményben olyan egységes és határozott ruszki utálat van, amit engem is meglepett. A legjellemzőbb példul: időnként vannak akik nyígnak a magas benzinár miatt (ne különösebben erősen, csak hogy, most nehezebb bejárni dolgozni, most már minden nap meg kell szervezni a Covoiturage-t, stb...) , de a legtöbben úgy élik meg, hogy ez a "hozzájárulásuk" az ukránok harcához. Egyébként március elején megindult a kereskedelem reakciója is. Vásárlásnál a kártyaleolvasó gépnél opció a plusz egy euró a felajánlás az okránoknak, ahogy hallható mindenki elfogadja ezt az opciót. Mondjuk nálunk naponta van 50 millió vásrárlás (fogalmam sincs mennyi) különböző boltokban. Ez kb ennyi milllió naponta, csak a lakosságtól. Plusz: a lányok iskolája saját szervezésben (nem központi felszólításra) indított gyűjtést a menekülteknek a múlt hét eljén, csütörtök és péntek mindenki (legtöbben) vitte be a a összeállított tisztasági és tartós fogyasztási cikkes csomagot.

Hari Seldon 2 2022.03.14. 23:02:12

Ezt még elmondom a témával kapcsolatban:
Pont most volt bfmtv-n egy riportműsor Zelenszkij-ről.

A választási győzelme után ezt mondta (nem emélkszem hogy pontosan szó szerint mit mondott), a lényeg:
"azt akarom, hogy megszűnjön az, ami eddig volt, hogy a hivatalokba ki legyen rakva az elnök képe. - nem kell. - Legfeljebb az emberek a gyerekeik képét rakják ki, hogy lássák miért dolgoznak."

SzZoole 2022.03.15. 08:39:53

@Hari Seldon 2: most meg ehhez képest az egész világon a tv/újságok címlapján az ő képe van, valóra vált a filmbeli szerepe, egy rémálommá!

taga20 2022.03.15. 09:44:28

@SzZoole: a háborús bűnös putyin gyártja le ezt a rémálmot!

csak, hogy pontosak legyünk.

ja és, ezt is érdemes megnézni!:

www.youtube.com/watch?v=SujCRbneMXQ

Zulu4321 2022.03.15. 09:46:39

@Hari Seldon 2: uhh mekkora demagogia, beleillik a mostani profiljaba is.
@SzZoole: exactly.

Hari Seldon 2 2022.03.15. 16:59:42

@Zulu4321:

Ja, demagógia.
és persze a putler csinálhatja az oroszokkal vagy a köztörvényes a magyarokkal, de ő nem mondhat ilyet.

Hari Seldon 2 2022.03.15. 17:04:00

@SzZoole:
Persze, nyilván ő akarta. A putler meg csak védekezett. Sőt csak jószándékból állomásoztatott ott egy 200 000 hadsereget a határ közelében.
Egyébként érdekes, hogy a putler pont többet ért volna el a háború fenyegetésével, mint nyílt háborúval.
Így gyakorlatilag kivágják ruszki országot a Földről. (szép lassan olaj sem fog kelleni tőlük) minden ruszkit leköpnek nyugaton. Befejeződik az összes tudományos ipari együttműködés. Tényeleg nagy biznisz lesz nekik. Ha meg csak fenyegetett volna, előbb utóbb lett volna egy befagyott konfliktusa, és azzal bőven többet ért volna mint így.

SzZoole 2022.03.15. 18:08:15

@Hari Seldon 2: ügyesen használja a szociális médiát, na meg a EU/NATO párost is próbálja manipulálni/zsarolni, szerintem.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.15. 20:25:07

Nem tudom, ez EU-ban lejatszhato-e (Saturday Night Live)
Biden es a Feher Haz gen Z-t akarja elerni (kovetkezo valasztoi reteg), es hol mashol, mint TikTokon :))

www.youtube.com/watch?v=D1J8t97gPW4

Zulu4321 2022.03.15. 20:54:56

@Hari Seldon 2: Nem tudom, mirol beszelsz, en a hivatalokba kitett kepekkel kapcsolatos enyhen szolva giccses beszolasrol, amit ideztel.
Es nem, nem feltetlenul orosz parti az, aki visszautasitja ezt az elore megragott, szajaba adott erzelgos propagandat (plane annak terjeszteset), hanem probal kritikus gondolkodast alkalmazva egy teljesebb kepet latni.

deep state blues 2022.03.15. 20:55:49

@Hari Seldon 2: Nem kellene undor emberekkel erről értekezni.

taga20 2022.03.15. 20:55:55

@SzZoole: szerintem hülyeségeket beszélsz, szerintem!

mi a véleményed a háborús bűnös putyinról, aki inváziót csinál egy független állam ellen?

úgy, ahogy 1849-ben, 1956-ban a hazánk ellen!

SzZoole 2022.03.15. 21:19:40

@taga20: szerintem is, de egyesek ugranak rá, mint gyöngytyúk a zöldtakonyra, etetem a barmokat, érted puffdedi :-)

Amúgy meg; MONNYON LE!!!!

youtu.be/6amW0wInVvA

taga20 2022.03.16. 08:45:14

@SzZoole: bakker, engem meg má levert a víz, hogy meggárgyultál!:)))

arról hallottál, hogy fásyádám után győzike is megjelent a békemeneten ma?
szerintem így má tuti a csuti fog nyerni április 3.-án:)))

deep state blues 2022.03.16. 08:45:23

@Hari Seldon 2: Terjeszd inkább, mások is

www.ukrainetakeshelter.com/

These two young people, Avi Schiffmann and Marco Burstein, students at Harvard, in just three days have developed and launched the website www.ukrainetakeshelter.com/, a website in 12 languages where Ukrainian refugees fleeing war can immediately find hosts with free rooms, apartments unused in resorts, big or small cities or school dorms.
Pass this information to other Ukrainians, who are now in European countries and not only, but also to those who would like to be a host to these people in need.

#pace #peace #ukraine #refugees

www.facebook.com/215495942122213/posts/1735380703467055/

Zulu4321 2022.03.16. 12:11:25

'Minden emberi indulat közt az érzelgősség a legnyomoruságosabb. Egyik irányban szeretni csak úgy tud, hogy másik irányban gyűlölködik; vonzalma nyállal ken, gyűlölete köpköd.
...
A jelenkor legveszélyesebb ördög-násza: Érzelgősség úrnő és Propaganda úr egybekelése. Bármi képtelenséget akar a propaganda elfogadtatni, úgy alakítja, hogy a tömeg érzelgősségéből kiváltsa egyfelé a meghatódást, másfelé a fölháborodást és nyert ügye van.'

[Weores Sandor]
www.wssz.hu/hu/article/az-erzelgesrol

Golf2 2022.03.16. 17:49:28

@taga20: győzike ... csak pirospontra hajt mert nyakán az APEH a sok csalása miatt.

Golf2 2022.03.16. 17:56:17

@Golf2: de az eddás pataki még rosszabb...

dikusz. 2022.03.16. 19:08:20

@Golf2: Az orbános pólójával? Szánalmas majom őkelme...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.17. 00:58:07

@Zulu4321: igen, ez teljesen igz van. Nezzunk korul: mindenhol -politikatol kezdve a mediaig - csak az erzelmekre akarnak hatni, mert az a legegyszerubb. Mert egyebkent elo kene venni a kritikus gondolkodast, ami - sajna - egyre ritkabb madar manapsag...

Arthamyr 2022.03.17. 06:38:32

@Zsuzsi65: Nem azoknak kellene elővennie a kritikus gondolkodást, akik az érzelmekre akarnak hatni...

deep state blues 2022.03.17. 07:24:32

@Zsuzsi65: igeeeen, megírta a newsmax is :))))))))))))))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása