oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2023. április 26. 18:47,  Megint elindultak a határátkelők, Orbán szerint csak itt vagy otthon 327 komment

2023. április 26. 18:47 Határátkelő

Megint elindultak a határátkelők, Orbán szerint csak itt vagy otthon

Ugyan a kivándorlási adatokat érdemes fenntartásokkal kezelni (különösen az Európai Unión belüli országokba, ahol különösen nehéz mérni), a legfrissebb magyar adatok szerint is megfordult a trend, tavaly ismét többen mentek külföldre, mint ahányan visszaköltöztek. Közben a magyar kormányfő szerint a fiataloknak nem kell elmenniük.

Egyre több magyar költözik ismét külföldre, megfordítva ezzel egy pár éves trendet – derült ki a Központi Statisztikai Hivatal friss adataiból. Tavaly például hivatalosan (és ezt, mármint hogy hivatalosan, érdemes kihangsúlyozni) 26 500 magyar állampolgár vándorolt külföldre. Csak hogy tudjuk hova tenni ezt az adatot, ez a szám utoljára 2017-ben volt ilyen magas és ez a szám majdnem 5000-el több, mint egy évvel korábban (nyilván részben a Covid miatt).

Ezzel együtt egy fontos trend is megfordult, hiszen tavaly ismét többen mentek el, mint ahányan hazaköltöztek (ez 2021-ben például nem volt így). A 2022-es 26 500 kivándorló mellett a hazatérők száma bement 22 ezer alá (21 900 volt).

Egyébként 2010 óta a legtöbben 2015-ben lettek határátkelők (32 ezren). Az Eurostat legutóbbi adatai szerint 2021 végén körülbelül 370 ezer magyar élt valamelyik EU-s országban. A szám ennél persze magasabb is lehet a mérési bizonytalanságok miatt. No és kiesett persze az Egyesült Királyság, ahol egyébként nagyjából annyi magyar él, mint Németországban.

Márpedig Németország a legnépszerűbb célország a magyar határátkelők számára az Európai Unión belül. A németek Ausztria és Hollandia követi, szóval nagy változások és csodák azért az elmúlt években sem történtek.

Arra a KSH adatait közzétevő Portfolio is felhívta a figyelmet, hogy a KSH csak azokat sorolja a kivándorlók közé, akik ténylegesen vagy terveik szerint legalább 12 hónapra elhagyják az országot.

Ebből az is következik, hogy aki hivatalosan nem jelenti be külföldre költözését a magyar hatóságoknak, az nem szerepel ebben a statisztikában. A Magyarországra költözők számát pedig a 2010-es évek eleje óta a határon túli magyarok kettős állampolgársága befolyásolhatja.

Orbán szerint a diákoknak nem kell elmenni

A magyar miniszterelnök nemrégiben a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara egyik rendezvényén (16. Szakma Sztár Fesztivál) a magyar oktatás helyzetéről beszélt (ezt a részt most hagyjuk), hangsúlyozva, hogy csak akkor boldogul Magyarország, hogyha itt mindenki dolgozik és mindenki jól dolgozik.

Orbán Viktor szerint a diákoknak nem kell elmenniük, hiszen Magyarországon együtt vannak jelen a nyugati és keleti cégek a magyar vállalkozásokkal. „A magyar szaktudással, szervezőképességgel és akarattal képesek vagyunk olyan országot építeni, ahol jó és önöknek is jó lesz élni, dolgozni, családot alapítani és gyerekeket nevelni” - fogalmazott.

Orbán Viktor szerint jó dolog, ha a fiatalok körülnéznek a nagyvilágban, de mindig érdemes hazamenni. „Csak itt vagy otthon, csak ez a te hazád” – mondta a magyar miniszterelnök, hozzátéve, itt kell boldogulni, csak itt van magyar jövő.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1218111492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dikusz. 2023.05.08. 16:52:07

@P.Elliot: Akkor a te régi lakhelyed, és Érd között volt az én jelenlegi lakhelyem.:)))

fhdgy 2023.05.08. 17:29:29

@P.Elliot: A földben a tavalyelőtt elvetett lucerna van. Pont ma voltam kint megnézni. Kissé szűken, de már térdig ér. Huszadika környékén lehet elsőre kaszálni.

Hó erre sem volt, de ősszel, most tavasszal is jóformán volt eső. Májusban is volt már elfogadható mennyiségű eső. Jövő hétre is végig esőt mondanak. Májusi eső pedig aranyat ér, így a kilátások, most még, biztatóak.

Idén vettem még 12 áfonyatövet. A régiek is, és az újak is, szépen virágoznak. Ha minden igaz, idén jobb termés lesz, mint tavaly. Megvettem minden kütyüt, ami kell, hogy legyen egy napelemmel hajtott, automata tápoldat keringető rendszer. Most már csak a szakira várok, aki üzembe helyezi. Addig kézzel öntözök.

A kecse helyzet még messze van a biztatótól. Még vannak vissza ellések, de ami volt, enyhén szólva is siralmas. Talán a visszalevőkkel javul a helyzet.

A videó játékokkal kapcsolatban egyetértek.

Láttam jó párszor olyat is, hogy ifjú szerelmes pár beül a vendéglőbe és a telefonjaikat baszkurálják. Kibe is szerelmesek?

P.Elliot 2023.05.08. 17:39:58

@dikusz.: En nem laktam Erden, a ferjem lakott ott meg volegeny koraban a szuleinel.

En a 11 keruletben laktam Pesten. Amerre te laktal nagyon nem ismerem a helyet de valamelyest megis.
Azt hiszem hogy minden megvaltozott azota.

P.Elliot 2023.05.08. 17:48:49

@fhdgy: Ilyet itt is latok hogy szerelmespar aztan a kezukben van a telefon.

En azt kikotottem barati korben de meg a sajat csaladomnal is hogy ha kimegyunk ebedelni vagy ilyesmi, a telefon zsebben marad mert maskeppen tobbet nem megyek veluk.

Idiota egeszsegtelen valami ez.

A gyerek nem meset hallgat meg a szulei torteneteit hanem vad nem is gyerek filmeket, a mese mar inkabb borzalmakrol szol aztan csodalkoznak hogy felbomlott a kolyok agya es lovoldozik.

Volt a hirekben olyan hogy a 6 eves indult el ugy iskolaba hogy pisztolyt talaltak nala, valamit csak akart vele, nemcsak mutogatni.
Egyaltalan, hol volt a szulo szeme hogy mivel jatszik a gyerek vagy honnan emelte ki?
Apuka nem zarta el vagy allandoan ott tartotta kinnt szem elott?
Nem foglalkoznak, nem torodnek a gyerekekkel ugy mint azelott.

P.Elliot 2023.05.08. 17:59:21

@fhdgy: Ugyes vagy azzal az afonyaval, en csak ugy-ahogy foglalkozok vele meg zavar hogy cserepben van.

Cserepestol a vallamig er mar, valoszinu hogy jol kevertem meg a foldjet, osszel azt hiszem ki fogom ultetni, ilyen nagy mar nem valo cserepbe csak nagy kerdes hogy hova ebben az arnyekos kertben. Arrol nem is beszelve hogy amik a foldben vannak tul surun van, onnan is tovabb kellene ultetni.

Mar beindult a kozossegi kert, reggel nem volt viz, valaki elzarta es elfelejtette kinyitni a focsapot amit tudtam hogy hol van de csak nem mertem kinyitni mivel a slagokra meg nem szereltek fel a vizszorot es feltem hogy elarasztom a helyet vizzel .
Hazajottem, kesobb kimentem, vittem vizet hogy az elultetett paradicsom palantak ne szenvedjek meg es kuldtem emailt a vezetonek.

Mire kiertem, a szomszedom a pilota mar meg is locsolta a kertemet mert eszrevette hogy a palantaim kezdenek hervadozni.
A vizet is kinyitotta, raszerelte a vizszorokat.
Mas senki nem volt kinnt, nem tudom iden hova tuntek az emberek, minden parcella elkelt de embert nemigen latni....

A pap is meglogott, talalt maganak egy jobb allast, uj meg nincs.

2023.05.08. 18:01:02

@taga20: “ azt szeretém kérdezni, hogy csak a svájci kommentjei láthatjuk, vagy más is hozzá szólhat”

Csak az enyém, ha másképp lenne elszomoritana:-))))
biztos,hogy ez saját gondolatod volt minden segítség nélkül?
De komolyan:
6 kommented jelent meg rövid időn belül, ez maga a cáfolat arra, hogy te nem kommentelhetsz.
Ez a poszt alatt idáig 4556 látogatás volt, nem hiszem, hogy ezt a számot csak mi hárman, az általad említettek generaltuk.

fhdgy 2023.05.08. 18:25:48

@P.Elliot: a fekete és kék áfonya vadon tölgyesekben, bükkösökben fordul elő, így nem hiszem, hogy az árnyék túl rossz lenne neki. Ha nem túl árnyékos a hely, mondjuk félárnyék, akkor nem hiszem, hogy gond lenne.

Nagyobb gond az, hogy savanyú földet igényel. 40 X 40 cm-es, 30 cm mély gödörbe kell ültetni és a gödörbe rakni savanyú tőzeget, trágyát, fenyő vagy akác avart, hogy savanyú földben legyen.

Ez néhány tő esetén nem gond, nagyobb tételben már macerás.

P.Elliot 2023.05.08. 18:38:07

@fhdgy: Mar azert kiszurtam a kertben egy helyet ami sajnos lejtos, nem is kicsit, arnyekos de del korul azert kap napot is csak fold kell hozza mert koves talaj, fold alig van, eleg nagy munka lenne.

Valoszinu hogy megcsinalom, legalabbis hordok fel foldet, humuszt az erdosavbol es hozatok ra kerti foldet aztan megkezelem.

fhdgy 2023.05.08. 18:40:39

@P.Elliot: küldtem kettő képet.

fhdgy 2023.05.08. 18:47:11

@P.Elliot: meg még egyet kütyükről

P.Elliot 2023.05.08. 18:54:24

@fhdgy: Megkaptam.

Most neztem meg mert kozben dolgozgatok a hazban.
Milyen szep karcsu agak!

Az enyem inkabb tomor, egyreszt valoszinu jobban meg kellett volna metszeni, masreszt meg kinotte a cserepet, a kintiek nekem is szep karcsuak.

Szep kis gyujtemenyed van, kivancsi vagyok mire mesz vele.
A nagyszemu afonyakbol 1 viragzik csak, 4 virag, a tobbi nem de meg kicsikek, mas formaja van olyan hosszukas viragok es nagyok, kivancsi leszek ra hogy mekkora szemu lesz.

P.Elliot 2023.05.08. 18:55:12

Gyorsan probalok valaszolni mielott netan bedoglik a hozzaszolasi lehetoseg...

Csoda hogy eddig ment!

fhdgy 2023.05.08. 18:56:08

@P.Elliot: a PH nagyon fontos. Egy PH mérő let vagy 30-40 dollár. Szerintem érdemes egyet venni, mert sok fölösleges kínlódástól, kudarctól megmenekülsz.

Az áfonya a 4,2-5,2-es PH-jú földet szereti. Rakd a földet üvegedénybe, önts rá vizet, mérd még a PH-t. Ha nem elég savanyú, akkor Pl. Foszforsavval savanyítható. Az sem rossz, ha így savanyított vízzel öntözöd.

P.Elliot 2023.05.08. 19:16:20

@fhdgy: Van merom, tavaly vettem, egyaltalan van mindenem hozza.
Egyebkent az a napelemes cuccod rem jol nez ki.

Valahogy egyebkent jol eltalaltam a savanyitast mert a noveny gyonyoru, nagyon egeszsegesnek nez ki es sok virag volt rajta de aggodok hogy nem eleg neki a cserep...
Mindenkeppen ki fogom ultetni.

dikusz. 2023.05.08. 19:24:22

@P.Elliot: Tudom, hogy Újbudán (most így hívják) laktál, említetted. Ezért írtam, hogy a férjed érdi lakhelye, és a te lakhelyed között élek most.:)

És igazad van, nagyon megváltozott az a környék, ahol laktál (hogy kb merre, azt egyszer említetted), és még fog is. Érdet nem ismerem, csak átutaztunk rajta.

P.Elliot 2023.05.08. 19:31:02

@dikusz.: Miert kellett Ujbudara valtoztatni?

fhdgy 2023.05.08. 20:05:27

@P.Elliot: tudsz jobbat? Ultima Ratio, csak!!!

P.Elliot 2023.05.08. 20:41:39

@fhdgy: Szeretem a megszokott neveket....

Itt is zavar amikor egy megszokott utcanev valtozik, valami aprobb hosok nevere, meghalt ezert es ezert aztan amikor valaki emliti uj neven az utcat csak nezek hogy az hol van?

Meleg van ma, igazi majusi meleg, ki kellene mennem a kozossegibe befejezni az ultetest, asast, jobb lenne elintezni ma es nem holnap.

fhdgy 2023.05.08. 20:53:23

@P.Elliot: a nevekkel én is így vagyok. Főleg akkor, ha valamit egy kétes alakról. Pl. Nagyon zavar, hogy a Moszkva teret valami széltoló kálmánról nevezték el. Jó, ne Moszkva tér, de akkor egy Névtelen tér is jobb lett volna.

Vármegyékről, meg ispánokról ne is beszéljünk.

Qrvára bosszant, hogy ásatag, rég letűnt, feudális világot akarnak a szarháziak ránk erőltetni.

dikusz. 2023.05.08. 21:26:48

@P.Elliot: Nem tudom...:)))

Talán nem is lehet beszélni átnevezésről, mert minden egyes kerületnek van hasonló "hivatalos" neve. A XI.kerületnek Újbuda, a VII.kerületnek Erzsébetváros/Terézváros, a II.kerületnek Hegyvidék, a XXII.kerületnek Budafok-Tétény. Nem most lett átnevezve, hanem 1-15 éve legalább.

És ami még lényeges, a XI.kerületben a Lágymányosi-hídtól egészem Budafok határáig sorra épülnek a lakóparkok, több tízezer emberrel megnövelve a kerület lakosainak számát.

P.Elliot 2023.05.09. 03:22:26

@fhdgy:
Meg majd esetleg koronazas is lesz!
Ha mar visszahozzak a regi idoket akkor meg az sem lehetetlen...

P.Elliot 2023.05.09. 03:28:25

@dikusz.:
Azok a nagyon sok lakoparkok kinek keszulnek? Feljonnek az emberek videkrol lakni?

Kepzelem hogy mekkora forgalom lesz majd a jarmuveken meg az utakon.

Egyebkent ez itt is igy van, gombakent nonek ki a varosomban a lakoparkszeru hazcsoportok, jonnek ki lakni a New Yorkiak mert odabennt mar nem lehet megfizetni a lakasberlest, innen meg jobban be tudnak utazni vonaton, busszal, autot nem irok mert az utpenz lassan egy vagyon ha osszeszamoljuk hogy mennyibe kerulhet egy evben csak az.

A kozvetlen kozelemben nem epul de kicsit odebb mar igen.

dikusz. 2023.05.09. 06:25:43

@P.Elliot: Akiknek van pénze, az lakásokba, ingatlanokba fekteti. A hírek szerint nem feltétlen a magyar lakosság, sok lakásnak külföldi tulajdonosa van, aki nem itt él, hanem kiadja a lakást albérletbe.

A forgalom azon a környéken nagy volt mindig is, a Lágymányosi híd
átadása után csak nőtt. Semmiképpen nem laknék ezen a környéken, mert hiába Duna-parti lakások (ez a csali), a túloldalon legalábbis Budafokhoz közeli részen a csepeli gyárkéményeket látják csak.

Legyen szó lakóparkokról, családi házakról, szinte csak olyanok épülnek, ami -legalábbis engem- modern gettókra emlékeztet. A házak fehér-szürke-fekete színre vannak festve, kicsik az ablakok, túl közel vannak egymáshoz a házak, a kerítés is egyforma mindenhol, a kert meg túl szabályos. Se egy bokor, se virágoskert, szinte csak ollóval nyírt fű van, és túl szabályos fák.

Sokáig nem tudtam az okát, de egyszer beszélgettem egy fiatal hölggyel, aki egy ilyen modern, négylakásos házban lakott a családjával. Azt mondta, amikor kérdeztem, miért ilyen üres a kert, hogy nem ültethetnek akármit a kertbe, se rózsát, se gyümölcsfát, ribizlibokrot, zöldséget, mert amikor a tervet megvették előírás volt, hogy nézhet ki a kert. Azóta figyelem a környéken, tényleg igaz-e. Ha a környéken buszozok látom, hogy tényleg ez van a családi házas részen is, új építésű ház, ollóval nyírt fű, valami szabványfa (nincs gyümölcsfa!) és kész.
Valahol azt hallottam, ezek szerkezetkész házak (bármit is jelentsen ez), és előírás az, hogy csak ilyen lehet a kert.

Nem tudom felétek is csak ilyen házak épülnek-e.

fhdgy 2023.05.09. 06:44:33

@P.Elliot: szerintem novák Katalint is azért zavarta ki viktorkánk a koronázásra, hogy ellessen dolgokat, hogy hogyan is kell koronázni.

2023.05.09. 07:36:17

@fhdgy: “ hogyan is kell koronázni.”

Felteszem szavazásra a kérdést: Akarja ön SzZoole -t uralkodó és törvényes királyunknak?

(Mint ismert londonyorszagi neveltetése kiválóan alkalmassá teszi, azontúl, hogy tökéletesen kiismeri magát a királyság dolgaiban)

fhdgy 2023.05.09. 08:44:17

@Mr.Tellinghovon: pech, az előbbit javítani akartam, de elment.

Akkor most:

I. SzZoole nekem elmondhatatlanul szimpatikusabb lenne, mint I. viktorka!!!

2023.05.09. 09:16:02

Az amerikaiak körében 36 százalékon áll Joe Biden elnöki munkájának elfogadottsága az ABC News és a The Washington Post közös felmérése szerint.

A vasárnap kiadott közvélemény-kutatásban megkérdezett választókorúak 56 százaléka elégedetlen a jelenlegi elnöki munkateljesítményével. A két médium közös kutatásában Joe Biden hivatalban lévő és Donald Trump volt elnök összehasonlítására kérték a válaszadókat. A megkérdezettek 56 százaléka azt mondta, hogy Donald Trump az elnöksége idején jobban kezelte a gazdasági kérdéseket, mint a jelenlegi elnök. Eközben 36 százalék nyilatkozott úgy, hogy Joe Biden teljesítménye felülmúlja elődjéét a gazdaságpolitikában. Az amerikai állam fizetésképtelenségével fenyegető, az államadósság-plafon megemelése körül vitáért ugyanakkor többen (39 százalék) tartják felelősnek a törvényhozás republikánus képviselőit, mint az elnököt (36 százalék).

A megkérdezettek 62 százaléka “szellemi frissességét” figyelembe véve nem tartja alkalmasnak Joe Bident az elnöki feladatok hatékony elvégzésére. Donald Trump esetében 43 százalék vélte úgy, hogy mentális állapota miatt nem lenne alkalmas a hatékony munkavégzésre elnökként. A válaszadók 54 százaléka nem tartja Joe Bident becsületesnek és megbízhatónak, míg Donald Trumppal kapcsolatban 63 százalék nyilatkozott így.

A 2024-es elnökválasztáson a felmérés szerint az amerikaiak 44 százaléka Donald Trumpra, 38 százaléka Joe Bidenre szavazna. Ha a republikánusok színeiben Ron DeSantis floridai kormányzó lenne a jelölt, akkor ő 42, míg Joe Biden 37 százalékot kapna.

SzZoole 2023.05.09. 09:18:37

@Mr.Tellinghovon: @fhdgy: na az kizárt dolog, mert nem tudom, megaztán inkább lennék a pokolban úr, mint a “mennyben” király :-)

A színpad sem az én világom, inkább ügyködök a színpad mögött :-))

fhdgy 2023.05.09. 09:45:45

@SzZoole: ha nagyon szépen, esedezve kérnénk, akkor se?

SzZoole 2023.05.09. 09:48:24

@fhdgy: meg ha térden állva könyörögnének a Moszkva/Szíl Kárcsi terén, akkor sem, elég volt a cigány életből :-)))

fhdgy 2023.05.09. 10:18:30

@SzZoole: és ha Rákos mezején vagy a Duna jegén?

2023.05.09. 10:56:56

@SzZoole: “ inkább lennék a pokolban úr, mint a “mennyben” király :-)”

Én nem tudom hova kerülök, de hogy az összes haverom a pokolban van, ott legalább lenne társaságom.
Meg úgyis minden NER-s állítólag pokolra jut. Plusz hogy közelebb lennék a tűzhöz:-)))))

Ujjjjj ez megint harmunk tarsalgasa lesz:-)))

2023.05.09. 11:00:48

@fhdgy: “ és ha Rákos mezején vagy a Duna jegén?”

Ha pajzsra emelnénk rákos mezején, meg leesne róla. A Duna jege jó lenne de csak rianas előtt :-)))

2023.05.09. 11:15:21

@dikusz.: “ A hírek szerint nem feltétlen a magyar lakosság, sok lakásnak külföldi tulajdonosa van, aki nem itt él, hanem kiadja a lakást albérletbe.”

Sajnos a kiadás nem éri meg, az összegek hiába nőttek drasztikusan, meg mindig nincsenek arányban a vétel árral.
Egy HUF 200 ezer forint bérleti díj eléréséhez legalább 80-100 milliót kell befektetned. A megtérülési idő többszöröse a nyugat európainak.

HUF 200 ezer a mai árfolyamon CHF 500, ami az CHF 5 ezer nettó átlagfizetés mellet csak marginalisan járul hozza a bevételhez.

Amit el tudok képzelni, befektetési szándékkal vásároltak amit most kényszeredve kiadnak, mert az ingatlan kereskedés kómában van.
A kiadás megint egy megfontolandó dolog, egy jó és gondos bérlőt nehéz találni, kirakni meg nehezebb.

Én találtam egyet sokadik próbálkozásra az egyik lakásomra, 10 éve szuperul működik minden. Igaz csak 80%bért kérek, mert díjazom őt és csak évente egyszer jelenek meg nála.

fhdgy 2023.05.09. 11:27:31

@SzZoole: lehet, hogy van igazságod.

Még nem tudok róla, hogy a történelem folyamán lett volna olyan felhívás, hogy akasszátok föl a színpad mögött ügyködőket.

Az akasszátok föl a királyokat viszont ismerős.

fhdgy 2023.05.09. 11:37:16

@SzZoole: csak érdekességként; a történelem viszont ismer olyan királyt, akinek az volt a tetoválása, hogy halál a királyokra.

2023.05.09. 15:58:17

@fhdgy: “ csak érdekességként; a történelem viszont ismer olyan királyt, akinek az volt a tetoválása, hogy halál a királyokra.”

Csak bernadotte marsall nem volt királyi származék, a sors szeszélye miatt lett király, igaz felnőtt ehhez a feladathoz. Levezenyelte a norvegiaval történt egyesülést igazi szeretett király lett belőle. A ma napig az ő utodjai ülnek a svéd trónon.

Jó példa lenne első zoole királynak

fhdgy 2023.05.09. 16:27:40

@Mr.Tellinghovon: hogy milyen származék volt, közömbös abból a szempontból, hogy királyként "viselte" azt a bizonyos tetoválást.

2023.05.09. 16:51:49

@fhdgy: “ hogy milyen származék volt, közömbös abból a szempontból, hogy királyként "viselte" azt a bizonyos tetoválást.”

Nem közömbös, mert amikor “a halál királyokra” szöveget magára tetováltatta, meg nagyon is királysag ellenes forradalmár volt.

fhdgy 2023.05.09. 17:06:27

@Mr.Tellinghovon: királyként már nem osztott és nem szorzott, hogy forradalmár volt.

Közlegényként kezdte, marsal, majd herceg lett, végül pedig király.

Golf2 2023.05.09. 18:07:09

Életbe lép az állam építőanyag-elővásárlási joga – ha nem tetszik az ár, lehet pereskedni, de a termék akkor is az államé
Einstand...mint a rákosi rendszerben...

Golf2 2023.05.09. 18:33:33

The three-storey vessel will house around 500 single male asylum seekers when it is in position in Portland Port, off the coastal town of Weymouth...

2023.05.09. 20:46:27

My God! now i'm impressed, our friend golf2 speaks a world language. On top of that he is slowly becoming an all-rounder in British affairs. Might be the better king than charles?

2023.05.09. 20:52:00

@fhdgy: Közlegényként kezdte, marsal, majd herceg lett, végül pedig király.

Őrmesterként lépett a hadseregbe.
Van itt a bodeni tónál egy csodalatos sziget Mainau, virágokkal be ültetve. A Bernadotte család birtokában van.
A családfő mesélte ezt egy interjúban a nemet ARD televíziónak.

P.Elliot 2023.05.10. 02:54:38

@Mr.Tellinghovon:
Te hiszel ezeknek a felmereseknek?
Hogy es kikkel mertek fel? Engem senki nem kerdezett Trumprol, se Bidenrol hogy melyik a jobb.

A csaladam egyik tagjat se.
Kerdeztem a baratokat, oket sem, fogadni mernek ha a szomszedokat kerdeznem ott se!

Birom amikor a felmeresekrol beszelnek aminek a fele se igaz.

Az amerikaiak nem valoszinu sot biztos hogy nem fogjak Trumpot valasztani elnoknek, Biden meg tul oreg, ha fiatalabb lenne nehany evvel akkor lenne eselye mert nem buta ember az .

Mindig a hideg raz amikor az alelnokre nezek hogy nehogy Biden meghaljon es o legyen az elnok mert nem valo neki ez a pozicio.
Nagyon rendes no de ez nem valo ide, foleg nem az effele "haborus" idokben.
Mindenre bologat, riadtan es nagy szemekkel,

Majd kiderul hogy ki lesz, egy fiatalabb agilis, tisztesseges alak kellene, valoszinu hogy indul ilyen is meg ha ismeretlen is.

Egy biztos hogy en nem szavazok Trumpra, meg nem tudom hogy kire mert nincs a lathataron egyelore biztato alak.

Nem politizalni akartam es nem is fogom folytatni csak ezekre a felmeresekre irtam hogy egy szo se igaz belole....

fhdgy 2023.05.10. 06:09:52

@Mr.Tellinghovon: ezek szerint több Bernadotte van, akiből svéd és norvég király lett.

Én találtam egyet, akit 1780-bsn besoroztak és 1785 júniusban lett tizedes, franciául caporal.
Majd ugyan ezen év augusztusában őrmester, sergent.

Te milyen Bernadotte-ról tudsz?

2023.05.10. 07:24:22

@P.Elliot:

az ABC News és a The Washington Post közös felmérése szerint.

Valószínűleg nem kérdeztek meg minden állampolgárt:-)) a két tekintélyes újság felmérői.
Aránylag jól eltalálták az arányokat és a lehetőségeket Európából nézve. Azért is tettem fel, mert kiváncsi voltam a véleményetekre.
Én sem nagyon hiszek a felméréseknek, sok hamisításra, vélemény formálásra manipulációra ad lehetőséget.

2023.05.10. 07:28:16

@fhdgy: “ Te milyen Bernadotte-ról tudsz?”

Valószínűleg ugyanarra. Ahogy írtam a családfő emlékezett így. Egyébként a tetoválás megléte tudományosan, hivatalosan soha nem lett igazolva. Nem említi a halottkémi jelentés sem. A legenda azt sem tudja, hogy a karján, vagy a mellkasán lehetett.

Golf2 2023.05.10. 12:30:47

Az angol cikk idézet volt (a kötözködő gyengébbek kedvéért).

2023.05.10. 21:11:03

@Golf2: “ (a kötözködő gyengébbek kedvéért).”

Wow

taga20 2023.05.10. 22:00:05

@P.Elliot: kedves vagy, de úgy nem lehet dumálni/vitatkozni, hogy egy nappal később jelenik meg a kommentem.

vannak akiknek egyből megjelenik a kommentje, másoknak, pl. nekem előzetes moderáció után.

szerintem, ez így nincs rendben!

de köszönöm a biztatásodat;)

taga20 2023.05.10. 22:00:11

@fhdgy: nem csak!

ott a számológépes világháló, meg lehet nézni, hogy miért lett Újbuda a XI. kerület;)

íme:

"A rendszerváltás után felmerült az igény, hogy olyan elnevezést kapjon a kerület, amely egyszerű, kifejező és egyik kisebb városrészhez sem köthető. A választás az Újbuda névre esett, amelynek már középkorra visszanyúló előzményei voltak, majd az 1860-as évek várostervezésének dokumentumaiban bukkant fel. A területet a Déli Vasút (1861) idején még Újbudának, de az összekötő vasúti híd 1873-as megépítése után itt kialakított vasúti csomópontot már Kelenföldi vasútállomásnak nevezték.[15] 1991-ben az önkormányzat a kerület lapját Kelenföldi Híradóról átkeresztelte Újbudára. 2003-tól kezdve mind több szervezet, rendezvény viselte az Újbuda elnevezést, így a 2004-ben indított, de 2008-ban megszüntetett, egyes városrészeket összekötő Újbuda-busz is. A képviselő-testület határozata értelmében 2005. május 29-ével kezdődően a kerület hivatalos neve Újbuda. "

Csodabogár 2023.05.10. 22:37:04

@Mr.Tellinghovon: Azért nekem vannak ismerőseim, akik még jó időben vettek lakást és most elég jól élnek a nyugdíjuk mellé bejövő bérleti összegből. Persze jó helyen lévő jó lakásokról beszélek.

2023.05.10. 23:44:12

@Csodabogár: “ Persze jó helyen lévő jó lakásokról beszélek.”

Az említett lakás is jó helyen van, belváros. A magyar nyugdíj mellett biztosan a bérleti díj mellet egy elfogadható bevétel kiegészítés.

Én a saját példán keresztül próbáltam mutatni, hogy nekem Svájcban élve nem kifizetődő egy lakásba befektetni, kiadási céllal.
Kiadni CHF 250-300 ezer frankot havi CHF 500 bérleti díj mellett, gyakorlatilag 50 év után termel nyereséget.

P.Elliot 2023.05.11. 17:50:34

@Mr.Tellinghovon:
Egyet felejtettel el, azt hogy a haz es lakasarak kusznak felfele , mar maga az penzt termel ha lakasba fekteted.

Van itt egy ismeros pasas, egy kis kellemes lakasban lakik egyedul, van 2 karbantartott de nem eltulozva csak annyira hogy mindig normalisan nezzen ki, haza, egyik ket csalados, francos jo penzt hoz neki a nyugdija mellett es a hazak sosem fognak elertektelenedni.

Akarmi van, a haz megvan es lesz, nem fogja elveszteni.

Nem o az egyetlen ismerosom akinek van meg kulon haza amit kiad nyugdij kiegesziteskent.

Amugy borzalmasan felmentek itt a lakberek.

P.Elliot 2023.05.11. 17:54:41

@taga20: Nincs veled a HA-nak baja szerintem, nem azert nem jelenik meg rogton a hozzaszolas, mondom, en azt saccolom hogy kevesebb a munkatars vagy mas fele iranyul.

Egyszeruen legkozelebb kuldj rogton egy emailt a blognak oda kattants ahol a segitseg szo van es 3 sorban mond el hogy nem tudsz belepni, mi a beleponeved, en legalabbis azt irtam neki hogy ezzel es ezzel a belepovel hibasnak mondta a gep pedig nem igaz.

Irto gyorsan korrigaltak, nem kerdeztek semmit de irhattam.

Nagy karnak ereznem ha elmennel....

2023.05.11. 19:12:02

@P.Elliot: “ Egyet felejtettel el, azt hogy a haz es lakasarak kusznak felfele , mar maga az penzt termel ha lakasba fekteted.”

Nem, nem felejtettem el. Az ingatlan befektetés békeidőben kiszámítható gazdasági helyzetben aránylag “jó” befektetés tud lenni.
Természetes akkor, ha egy adott országban élsz, és a kiadott ingatlan is ott helyezkedik el. Amennyiben befektetési célból keszulsz vásárolni egy ingatlant: Van egy úgynevezett általános szabály: oszd el a vételárat az egy évi kiadásából származó összeggel. Amennyiben az eredmény 20 és 25 között van, vagj bele. Ha ennél magasabb a szám akkor nem fizetődik ki az összeg.
Lefordítva: A tőke amit befektetsz, max. 25 év alatt kell hogy megteruljon, addig a tokedet havonkénti részletekben kapod vissza, és csak 25 év eltelte után hoz hasznot. Akkor meg nem is beszéltem a tőke utáni elveszített kamatról és az ingatlan 25 év alatti javítási költségekről.

A komment egyébként arról szólt, hogy tehetős külföldiek vásárolnak Magyarországon ingatlant, nem saját országban.

Példa: vettem itt Svájcban egyszer egy lakást, úgy 35 evvel ezelőtt. CHF 450 000 volt az ára. Kí van adva, minden hónapban kapok érte CHF 1700. A megtérülési idő 22.5 év volt, az elmúlt 12.5 évben csak hasznot hoz.
Egy hasonló ingatlan Magyarországon csak 50 év után térül meg, mint saját fenti példám is mutatja. Pedig most emelkedtek masszívan a bérleti díjak, de meg mindig nem ertek el a józan befektetési szintet. Például ezért is nem épülnek bérlakások otthon.

taga20 2023.05.11. 20:22:48

@P.Elliot: tényleg aranyos vagy, de közben naiv is.

én néhány blogba komentelek, de az rögtön megjelenik abban a blogban. max. ha elgurult a gyógyszerem, akkor törlik a kommentemet. ennyi.
nincs semmi kevésmunkatárs probléma itt.

ja és:))):
"Nagy karnak ereznem ha elmennel.... "

nem vagyok mai gyerek, de ezen elpirultam:)))

u.i.: az úr 5783 évének május havának 11. napján írtam, 18.55-kor.

fhdgy 2023.05.11. 21:43:54

@taga20: Az nem jutott még eszedbe, hogy írsz egy e-mailt HA-nak, hogy engedje meg , hogy előmoderáció nélkül is megjelenhessenek a kommentjeid!?

SzZoole 2023.05.11. 22:09:19

@fhdgy: nem fogják white listre tenni, priuszos, ha érted mire gondolok :-)

fhdgy 2023.05.11. 22:11:20

@SzZoole: érteni értem, de nem tudtam.

kék madár 2023.05.11. 23:41:18

nagyon nagy parasztnak kell lenni ahhoz, hogy ne tegyenek whitelistre, csak nezz korul, kik kommentelhetnek itt :)
Meg en is......
Irj a HA-nak

P.Elliot 2023.05.12. 03:43:09

@taga20:

A foton a neved mellett az a motoros te vagy?

2023.05.12. 08:38:50

@P.Elliot: “ A foton a neved mellett az a motoros te vagy?”

Nem. a fotó Havannában készült a híres buena Vista social club film forgatásán Wim Wenders rendezésében. Az egész film megálmodója és szervezője látható a fiával az oldal kocsiban, Ry Cooder.

ibb.co/MhwCf4d

Ryland Peter "Ry" Cooder (Los Angeles, 1947. március 15.) amerikai gitáros, énekes, zeneszerző és producer. Világhírét többek között a slide gitáros rendkívüli játékának köszönheti.

Habár Szoole nem szereti a hosszú szöveget, bemásolom Wenders hommage-t a filmről.

WENDERS TISZTELET A COODER ELŐTT
Buena Vista Social Club - klisékkel teli film
Wim Wenders régi kubai zenészek és Ry Cooder gitáros együttműködéséről szóló dokumentumfilmjével különösen utóbbinak – régi jó barátjának – köszöni meg.

Jó rájuk nézni, a két tükrös napszemüveges amerikai Havannán keresztül száguldozik motorjaikon – Ry Cooder apa a volánnál, fia, Joachim az oldalkocsiban. A vízparton, a Malecón, Habana Vieja festői óvárosának utcáin keresztül – igen, a turisták így szeretik Havannáját.
A "Buena Vista Social Club" című filmjében Wim Wenders régi barátja, Ry Cooder kipufogócsövét követte. Cooder készítette Wenders több filmjének filmzenéjét; Most Wenders egy 110 perces klippel viszonozza a szívességet Cooder "Buena Vista Social Club" CD-jéhez, amelyet 1996-ban vettek fel különböző régi kubai zenészekkel. Többek között Compay Segundo énekes és Rubén González zongoraművész is részt vett ebben a projektben; Cooder maga is gitáros, és a CD összes számában hallható, fia, Joachim pedig dobol.
Amikor a film nincs a stúdióban a kubai zenészekkel, Cooder és fia folyamatosan Havanna utcáin cirkálnak. Compay Segundo, 92 éves, a „Buena Vista Social Club” fiaformáció vitathatatlan veteránja, szintén szereti, ha régi Amish szánokon hajtják az utcákon. Sajnos Wenders a film alatt képtelen megszabadulni ettől a turisztikai pillanatképtől. Egyik követési felvétel követi a másikat, és a hektikus körözés, pásztázás is uralja a zenészekkel készült interjúkat. Már-már úgy tűnik, hogy a színrevitel fásultságát meg kellene csalni. Mert ami a dokumentumfilm felépítését illeti, Wenders úgy pipálja ki egyik embert a másik után, mint egy jól nevelt, de ihletetlen diákrendező. Valahányszor a próbák vagy a fekete-fehérben felvett koncertszekvenciák során a kamera huzamosabb ideig elidőzik egy zenész mellett, a közönség már sejti, hogy ő lesz a következő.

Az egyéni interjúkhoz Wenders inkább festői bárokban, kávézókban, balettiskolákban vagy használaton kívüli pályaudvarokon helyezi el a zenészeket. Komoly és formai merevség keverékével mesélnek a forradalom előtti és utáni életükről – és arról, hogy mit jelent számukra a késői karrier. Wenders és csapata szinte soha nem próbálja áttörni ezt a merev koncepciót, és megkockáztatni a meglepetés pillanatait vagy akár a zenészekkel való közelségét. Így az egyik színes kis kép a másikra vágódik. Talán azért, mert a rendező egyszerűen nem érti az interjúalanyok nyelvét és szövegét. Tehát önkéntelen vígjátéknak tűnik, amikor hagyja, hogy az egyik gitáros átsétáljon egy használaton kívüli és bekerített pályaudvar városi sivatagán heino-stílusban, és elénekelje a klasszikus "El Carretero"-t ("The Carter"). A refrén: "A caballo vamos por el monte" - "Lóháton megyünk a hegyekbe".
A film azon kevés pillanatainak egyike, ahol felvillan az élénkség, amikor a kubai zenészek átsétálnak New Yorkban, ahol a Carnegie Hallban lépnek fel. Csodálkozva állnak a kirakat előtt John Wayne és Charlie Chaplin babákkal, vagy hagyják, hogy a szél az arcukba fújjon a World Trade Centerben. Ry Cooderrel ellentétben az öreg urakat a jelek szerint telhetetlen kíváncsiság és megértési vágy hajtja. Így mondja Compay Segundo: "Szeretnék tanulni néhány szót."

Köszönöm

Bosszantó az az önelégedettség, amellyel Ry Cooder nagy játékosként pózolhat. Fejét hátradöntve, boldogan rángatva vastag Havannáját, leül a hintaszékbe, és hallgatja a zenészek improvizációját. Számára a "Buena Vista Social Club" projekt olyasvalami, ami "talán egyszer megtörténik veled az életben". Cooder lelkesen mesél arról, hogyan keresték fiával a zenészeket. Úgy tűnik, nem zavarta, hogy bármelyikük egyetlen szót is tudott spanyolul. Ellenkezőleg: a havannai Egrem stúdióban a felvételek elkészülte után Cooder a műsorvezető módjára barátságos "köszönettel" búcsúzik minden egyes zenésztől.

taga20 2023.05.12. 10:28:56

@fhdgy: képzeld el, eszembe jutott.

nem jött be;)

taga20 2023.05.12. 10:29:02

@P.Elliot: nem, dehogy!

viszont korábban motoroztam.
volt pár évig egy 1.2-es suzuki banditom, utána meg egy yamaha thunderace-m.
na avval lehetett csapatni pl. vác felett a kettes úton:)

u.i.: ha ezt végig nézed, megtalálod a megfejtést, hogy ki ül az avatárom a motoron;)

www.youtube.com/watch?v=UXwLBS3yUkA&pp=ygUhY2hhbiBjaGFuIGJ1ZW5hIHZpc3RhIHNvY2lhbCBjbHVi

SzZoole 2023.05.12. 17:18:29

@fhdgy: hogy mi a gond tagával, nézd vissza a komment történetét az adatlapjain.

A blogponthu függősége van :-)))

Nekem ugyan nincs bajom vele, de más blogokon elég mocskos szájú tud lenni :-))

2023.05.12. 17:25:54

@SzZoole: "Nekem ugyan nincs bajom vele, de más blogokon elég mocskos szájú tud lenni :-))"

Pontosan, találkoztam más blogon is vele. A stílusa az ami miatt saját maga útjában áll. Azért tetszik ez a mostani ártatlan magatartás miért nem publikálhatok azonnal címszó alatt. Ideje lenni egy önvizsgálatot tartania.

taga20 2023.05.12. 21:38:59

@fhdgy: nem tudom, pár hónapja volt.
én írtam, lehet, hogy nem voltam túl meggyőző, még az is lehet,hogy kissé bunkó voltam, de nem történt semmi.

én azt nem értem, hogy majd minden blogban, a youtube-on,simán kommentelhetek, max. kibasznak, ha paraszt vagyok.

itt, HA-n, ahol kevesen dumálnak, meg fel kell kéredzkedni valami idióta listára. nem is értem miért???

és ez nem a rendszer nehézsége, ahogy P.Elliot gondolja, vagy a blog.hu.

evan.
2023.05.12 15:43

taga20 2023.05.12. 21:39:04

@Mr.Tellinghovon: "Pontosan, találkoztam más blogon is vele. "

hol és milyen nicknéven nertárs, mert én nem emlékszem, hogy találkoztam veled?

meséjj nertárs!

taga20 2023.05.12. 21:39:08

@P.Elliot: ahogy látom, a minden lében kanál nertárs má válaszolt helyettem:)))

P.Elliot 2023.05.13. 05:11:31

Annyira el voltam ma foglalva hogy nem jutottam a kompjuterhez, latom hogy kozben mar ossze is ugrottatok.

Nincs ertelme veszekedni szerintem, ha valaki nem akar beszelni a masikkal akkor hagyja figyelmen kivul, igy a legbekesebb es beszeljen masokhoz akikkel bekeben van de igazabol az lenne a jo ha normalis osszhang lenne.

Ne mondjatok hogy ez lehetetlen!

fhdgy 2023.05.13. 10:49:51

@taga20: hogy miért van itt eredendően az, hogy az új kommentelőnek kérnie kell, hogy moderálás nélkül megjelenhessenek a hozzászólásai, nem tudom.

Akármiért is van, jónak tartom ezt a hozzáállást. Volt/van, hogy a Határátkelő megjelenik az Index.hu-n. Ha megjelenik, azonnal látható, érezhető, mert hirtelen olyan kommentek jelennek meg, amiknek a stílusa sok kívánni valót hagy maga után.

Azt nem tartom igaznak, hogy csak a véleménye miatt cenzúráznának valakit. Azt viszont igen, hogy a stílusáért.

P.Elliot 2023.05.13. 16:12:04

@Mr.Tellinghovon:

Ami azt illeti van igazsagod. Vagy valaki normalisan beszelget vagy valoban mit is keressen itt?

Elhiszem hogy olyan hozzaszolasai lehettek hogy a HA nem turte, de kapjon olyan lehetoseget hogy velemenyt nyilvanitson normalisan, hatha meggondolta magat.

Amugy valoban a sertegeto, bardolatlan, tul okoskodo, / nem emlekszem a hozzaszolasaira/ hozzaszolasoknak nincs itt helye mert az emberek elmenekulnek bekesebb helyre beszelgetni.

P.Elliot 2023.05.13. 16:17:53

@fhdgy:

Mar megjartam a kozossegi kertet es dolgoztam benne, szepen alakul.
Idehaza a szinte nem volt tel-nek koszonhetoen minden rendben van, az afonyak azok a nagyszemuek meg kicsike novenykek de egyik hozott 4 szem viragot amik maris mutatjak hogy ez valoban nagyszemu lesz, egyik bogyo mar eleg nagy is.

A cserepesek szepek, ok is nodogelnek de muszaj lesz kiultetnem mert hatalmas bokor lett belole ahhoz kepest hogy mekkora volt.

Varom mar hogy a tolunk nem messzire levo afonya farmon megerjen a termes es mehessek szedni.

Amugy szep termes latszik mindenhol....

Olyan szep a tavasz iden, csodaszep zold minden....

P.Elliot 2023.05.13. 19:58:14

@Mr.Tellinghovon: Ez nekem is ujdonsag hogy igy is lehet ultetni tulipant.
Sajnos helyem erre nincs, csak nehany szal tulipan van minden tavasszal mert a mokusok kiassak.

Valaha volt hogy 50-100 tuli volt, foleg a piros, feher, sarga, rozsaszin,egyedul a lilas szinben nem szeretem.
A cirmost se nagyon.

Az biztos hogy a tulipan jelenti a kertben a tavaszt nekem holott van narcisz es jacint is.
A kozossegi kertben nem ultetek viragot, megteszik azt masok, egyreszt rovar riaszto, masreszt szep.

Ma egy temetesre, jobban mondva bucsuztatasra lennek delutan hivatalos de mar mondtam hogy nem vagyok hajlando menni, ugy akarok emlekezni az illetore ahogy karacsonykor itt nalunk egy partin lattam, vidamnak, jol erezte magat meg gondoltam is hogy 3 eve beteg, talan megis kihuzza magat a bajbol.

Hamasztva lesz utana, a lanya a hamvak egy reszebol meg a felesege is, holmi nyaklancra valo medalt csinaltat es mint mondtak igy mindig veluk lesz.

Istenbizony, kilelne a hideg ha nekem is a nyakamba logatva kellene hurcolni a ferjem valamilyen reszet holott nagyon szerettem es nagyon hianyzik.

Nekem ez olyan beteges dolog de aki kitalalta annak jo biznisz es nem is olcso .

P.Elliot 2023.05.13. 20:08:56

@Mr.Tellinghovon:
Meg egy erdekes dolog. A ferjem 3 eve halt meg de hozott a posta egy idezest hogy jelentkezzen eskudt valogatasra, allampolgari jog es kotelesseg.

Kicsit csodalkoztunk hogy nem szerepel naluk mint halott hiszen ugyanazon a helyen bar mas epuletben intezuk az orokosodesi dolgokat, atirast, eleve a halal bejelenteset.

Nem akartuk persze hogy idekuldjek a rendorseget eloallitani a szemelyt/ netan meg is buntetni/, a vejem azt mondta hogy o beszalad a halotti bizonyitvannyal megmutatni.

Bement, elnezest kertek, naluk nem szerepel, rendben van.

Eltelt vagy 3 het, uj papirt kuldtek, ugyanonnan hogy jelentkezzen eskudt valogatasra/ ha nem jon eloallitjak, megbuntetik, stb.../.

Ezuttal nem engedtem a vejemet telefonalni sot magam sem tettem.

Keszenletbe helyeztem a hamvakat tartalmazo dobozt es alig varom hogy a rendorseg bekopogtasson mert vagyok olyan pimasz bar artatlan keppel a kezebe fogom nyomni a dobozt hogy itt van, letartoztathatjak, hehehe.....

Ha nem pimasz hanem artatlan keppel es mosollyal nyujtom a dobozt akkor szerzek a rendoroknek egy jo napot, lesz mit meselni az orson es otthon, es nevetgelni a dolgon.

Csak saccolom, lesz itt meg harmadszor is papir!

fhdgy 2023.05.13. 20:36:32

@P.Elliot: mi a lényegi különbség a között, hogy valaki medálként hordja a hamvakat vagy egy rendőr kezébe nyomja?

P.Elliot 2023.05.13. 20:41:50

@fhdgy: Van kulonbseg, nekem legalabbis.

A hamvakat azert nyomom a kezukbe hogy leszalljanak rolam es ne kuldjenek tobb papirt, lesznek szivesek bejegyezni hogy xy nem el, fogadni mernek hogy nem ez az elso tevedesuk es pimaszsag a mai kompjuter vilagban hogy nincs bevezetve, illetve kitorolve a lakossag nevsorabol....

fhdgy 2023.05.13. 20:43:49

@P.Elliot: lenne egy praktikus javaslatom: ne várjad nagyon, hogy már lehessen szedni az áfonyát. Csak hagyjad szépen, csendben, nyugiban menni a dolgokat.

Ne kurblizd az időt! Rohan az magától is!

P.Elliot 2023.05.13. 20:52:16

@fhdgy: De en varom, latni is akarom hogy mire mentem, egy biztos hogy a tanacsaiddal sokra mentem, nagyon is koszonom, mert nagyon szepek a bokrok, vallig er, fele ekkora nem volt amikor vettem tavaly oket.

En valahogy mindig jobban megertem a magyaraztot embertol aki tudja hogy hogy kell mint a youtubeon bongeszgetni, ott mar joparszor elszurtam vagy rossz tanacsot mondtak mas novennyel kapcsolatban.

Sot, volt olyan hogy nem is volt igaz, ezzel tavaly jartam igy amikor mini banant akartam nevelni rendes bananbol, nemhogy nem indult be es gyokerezett hanem el is rothadt.

Mind a 6 darab holott beszereztem hozza mindent.

A sajat tapasztalati tanacs, aranyat er!

fhdgy 2023.05.13. 20:55:35

@P.Elliot: itt ma éppen hűvös van, ja kérem Szervác!

Amúgy lehet, hogy agyon nyom bennünket a sok arany, ami májusi eső formájában a nyakunkba hullik.

Az elkövetkező tíz napban végig esőt jósolnak.

Minden hihetetlenül zöld, igazi május.

Az áfonyákon sok virág van, a többi majd a maga idejében kiderül.

P.Elliot 2023.05.13. 21:02:02

@fhdgy: Itt viszont nincs eso vagy alig, folyton locsolok de ettol fuggetlenul szep zold minden.
Ma egesz nap borus, mindjart megyek vissza a kozossegibe, 7-8 percre van csak kocsival, kicsit meg ultetgetni, emberekkel beszelgetni, tapasztalatokat cserelni...

Van extra magom es paradicsom palantam, annak is keresek gazdat.

fhdgy 2023.05.13. 21:04:27

@P.Elliot: ne legyen rohanó patak az élet! Csak szépen, csendben, nyugodtan, a világot megcsodálva folyjon a maga útján! Nekünk már nincs miért rohanni. Hidd el, nem késünk el!

fhdgy 2023.05.13. 21:26:14

@P.Elliot: Kitaláltam egy fantasztikus dolgot, csak kérlek benneteket, hogy ne nagyon reklámozzátok, mert bevinnének a diliházba.

Átalakítanám az epsomi derbyt. Ne lovak vágtassanak, hanem csigák! Mondjuk, katicabogarak legyenek a zsokék. Ehhez csak meg kellene tanítani vagy a csigákat vagy a zsokékat, hogy a kijelölt pályán haladjanak. A pálya mellett legyenek csigalegelők, itatók, stb., persze a zsokéknak is, ami kell.

Lehetne fogadni, hogy ki lesz az első a negyed, fél, háromnegyed, egész távon.

Képzeljétek el, mennyivel nyugodtabb lenne. Semmi rohanás, csak nyugalom, csak nyugalom.

Elstartol a mezőny, jó menjünk egyet bográcsolni, van idő, amíg a negyed távhoz érnek. Jó, most legyen egy szieszta, aludjunk egyet és így tovább.

Lehetne gyönyörködni is, nézd, hogy igyekszik az a csiga, lobog a szarva, a zsokét meg majdnem lefújja a szél, alig tud kapaszkodni!

fhdgy 2023.05.13. 21:32:53

@fhdgy: Egy történet jutott eszembe.

A csiga, meg a teknősbéka karambolozik. Csak egy szemtanú van, a lajhár.

Bírósági tárgyaláson a bíró kérdezi a szemtanút, hogy Lajhár Úr! Hogyan történt?

Nem tudom Bíró Úr. Minden olyan gyorsan történt!

taga20 2023.05.13. 21:55:26

most már tényleg lépek innen.

igazatok van, nem vagyok ide való, talán tényleg az én hibám.

mindenkinek sok jót kívánok.

ja és zene a végére:

www.youtube.com/watch?v=lu8m5FA2nL8

dikusz. 2023.05.13. 22:58:16

@P.Elliot: "...akkor szerzek a rendoroknek egy jo napot, lesz mit meselni az orson es otthon, es nevetgelni a dolgon." :))))

A fiam a svájci határőröknek szerzett jó napot. Egy barátnőjét kísérte el hivatalos úton, saját költségén Svájcba. Ők ketten kocsival mentek, a többiek repülővel. Ahogy a határhoz értek, kérték tőlük az igazolványt. Ő odaadta a sajátját, ami egy olyan tokban volt, ahol a többi hivatalos kártyája (TB-igazolvány, adóigazolvány, lakcímkártya, névjegyek) volt. Igenám, de a barátnője kertjében talált egy 3-4 cm átmérőjű cannabis-palántát, a szél fújta át valahonnan. Ő meg nagy ügyesen lepréselte, és betette az igazolványok közé, így az is a határőr kezébe került, akinek kigúvadt a szeme, mikor meglátta. Be is vitte az irodába, aztán vigyori képpel jött ki a kollégájával. Félreállították az autót, átvizsgálták a kocsit, de nem szedték darabokra, hiszen látták, hogy kevés útiholmin kívül nem volt náluk semmi.

Mindenesetre sok időt vesztettek, a többiek már rég a szálláshelyükön voltak, és nem értették miért késtek. Aztán mikor elmesélték miért, az egész társaság azon röhögött, hogy jártak, többször elmeséltették velük...:)))

Ezen az úton meglátogattak barátokat is, akik elvitték őket szánkózni. Csak az volt a baj, hogy a pálya nem szánkó-, hanem sípálya volt, 2000 m magasságban. Amikor elmesélte, hogy jöttek le, megkértem, apukámnak azért finomabban részletezze, ha lehet. Azt felelte, már az is finomítva volt, ahogy nekem mesélte. Annyit azért mondott, hogy majdnem belezuhantak egy mély szakadékba...

P.Elliot 2023.05.14. 02:18:00

@dikusz.: Hat ez a preselt cannabis oriasi sztori lehetett...
Mulatsagos is ha nem az emberrel tortenik hanem massal.

Nem kovetem figyelemmel hogy mik a szabalyok ezzel a novenykevel mostanaban de az biztos hogy itt igencsak atkutattak volna a kocsit, meg a zart reszeket is hogy nincs-e oda berakva az "aru"...

A siterepen valo lesiklas szankoval az eletembe kerult volna.

Egy gyava alak vagyok ami a sebesseget illeti es valoszinutlen hogy leertem volna a szankon ulve, a szanko utan, hason csuszva vagy hanyatt, az igen! Beverve a kepemet, az orromrol hianyzott volna a bor es meg a szivroham sem kizart.

Nem birom sajnos a tul mozgo veszelyes dolgokat, az egyensuly erzekem sem jo, ha felultetnek egy korhintara kesz lennek tole!

Gyerekkoromban sem birtam azokat a tulmozgo gyors dolgokat.

P.Elliot 2023.05.14. 02:19:06

@taga20: Azert ha tudsz idovel javitani!!!!!!!!!!!

Akarat kerdese....

P.Elliot 2023.05.14. 02:22:36

@fhdgy: Gyerekkoromban jatszottunk ilyesmit hogy egyvonalba raktuk a csigakat es fogadtunk ra hogy kie megy at a vonalon.

Katicabogar nelkul, ugyis elrepult volna de a gyerekek fantaziaja jatekokban kifogyhatatlan.
Ma nem!
Alig van fantaziajuk, a sok mindenfele felesleges jatek megoli.

radio tarifa 2023.05.14. 12:37:24

@taga20: ne cirkuszolj taliga bameg!

Határátkelő 2023.05.14. 19:45:10

Van új poszt, egy egészen különleges helyről, rengeteg fantasztikus képpel!

hataratkelo.blog.hu/2023/05/14/a_vilag_legjobb_kakaoja_nyomaban

viphulb 2023.09.26. 19:55:04

@kék madár: Szerintem valamit keversz, mert az oroszok utazhatnak. Az ukrán férfiak nem mehetnek külföldre.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása