oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2022. március 08. 06:30,  56, 68, 22 236 komment

2022. március 08. 06:30 Határátkelő

56, 68, 22

Szinte egy emberként mozdultak meg a csehek, hogy segítsék az Oroszország által megtámadott Ukrajnából menekülőket. Hatalmas összeget gyűjtöttek már eddig is össze a menekültek megsegítésére, de a pénzen túl is próbálják őket segíteni – derül ki Karel (előző posztját itt olvashatjátok) írásából.

cim_364.jpgA Vencel tér tele Ukrajna mellett tüntető emberrel (Fotó)

„Az a prágai költözés pillanatától nyilvánvaló volt, hogy a csehek finoman szólva nem kedvelik az oroszokat. Ahhoz, hogy ezt tudja az ember, nyilván nem kell Csehországba költözni, elég ismerni a történelmet.

Csehszlovákia 1968-as megszállását ugyanis a csehek nyilvánvalóan nem tudták megbocsátani az oroszoknak (akkor szovjeteknek), aminek a mostani háború kirobbanása előtt is már számtalan jele volt.

Hogy csak kettőt mondjak, a város egyik legnagyobb parkja, a Stromovka egy részét a szovjetek önkényesen lefoglalták maguknak (a közelben van az orosz követség és az orosz iskola is – általában a hivatalos orosz intézmények egy jó része), amit azóta nem tudnak megemészteni a csehek, a közelmúltban is próbálták visszaszerezni. (Nem annyira fun fact: az orosz követség épülete Csehszlovákia náci megszállása után a Gestapo prágai központja volt...)

A másik példám még közelebbi: a csehek nagyon berágtak, amikor tavaly kiderült, hogy a 2014-es vrbětice-i robbantásokat Moszkva rendelte el, ki is utasítottak egy csomó orosz diplomatát és „diplomatát”.

Mindezek fényében kifejezetten érdekes Milos Zeman államfő közismert és nem is titkolt oroszbarátsága (már csak azért is, mert 2013-ban ő nyerte az első közvetlen elnökválasztást, 2018-ban pedig újraválasztották), ezzel együtt is az első pillanattól elég határozottan elítélte a háborút. És hát Prágában is kifejezetten nagy az orosz kolónia.

1956 és 1968

De nem erről akartam írni, hanem arról, ahogyan a csehek az ukrajnai háborúra és az orosz agresszióra reagáltak, mert úgy gondolom, ez kifejezetten érdekes a magyar hozzáállás fényében.

Ami a cseheknek 1968, az nekünk, magyaroknak 1956, innen, több, mint 500 km távolságból nézve ezért is különösen furcsa azt a rengeteg kommentet olvasni különböző magyar nyelvű Facebook-posztok alatt, melyek az oroszokat támogatják. (Azzal együtt is, hogy aki nem élt egy kő alatt az elmúlt évtizedben, az nyilván sejti ennek okát.)

A csehek elég keményen beleálltak az ukránok támogatásába és most nem a politikáról beszélek. Egyrészt amikor írom ezt a szöveget (március első hétvégéje) mintegy 100 ezer menekült érkezett az országba (március 6-i hivatalos adatok alapján Magyarországra 180 ezren, Lengyelországba pedig több mint egymillióan menekültek, de ugye Csehország nem szomszédos Ukrajnával).

menekultek_szama.jpgA "Rest of Europe" 183 ezer menekültjének jelentős része Csehországban van (Forrás: BBC)

30 milliárd forintnyi segítség

Itt, Prágában nagyon komolyan próbálják segíteni a menekülteket. Hétfői hír, hogy a segélyszervezetek 1,5 milliárd koronát (kapaszkodjatok meg: közel 23 milliárd forintot!!) gyűjtöttek össze.

Még egyszer megismételném: 1,5 milliárd koronát, azaz közel 23 milliárd forintot gyűjtöttek össze a háború kitörése óta. Csak hogy történelmi kontextusba helyezzük a dolgot, soha ennyi pénz még semmilyen katasztrófahelyzetre nem gyűlt össze Csehországban. (Az is sokat elárul, hogy a második helyen a tavalyi dél-morvaországi tornádó okozta károk enyhítésére összeszedett 1,3 milliárd korona volt.)

De nem csak pénzről van szó. Szintén hétvégi hír, hogy hétfőtől megindult a szervezett oktatás is a menekült gyerekeknek az országban. A cseh oktatási miniszter szerint első körben mintegy 20 iskola vesz részt a programban főleg Prágában és Brnóban és már arra készülnek, hogy 100 ezer menekült gyereket integrálnak majd a cseh iskolarendszerbe. (Ahol csak lehet, az ukrán gyerekeket ukrán tanárok okítják majd, akik a cseh államtól kapnak rendes tanári fizetést a munkájukért.)

Tele a város ukrán zászlókkal

A szolidaritást a több tízezres megmozdulások is bizonyítják. A Vencel téren már egy héttel ezelőtt is volt egy 60 (más források szerint 80) ezres tüntetés, majd legutóbb pénteken egy hasonló nagyságrendű, Ukrajnát támogató koncert.

zaszlo.jpg

Mindemellett a város tele van ukrán zászlókkal, egyrészt rengeteg közintézményen láttam már (például a Várban lévő püspöki palotán), de magánházakon is mindenfelé feltűnik.

Van Prága 6. kerületében, nem messze a Hradcanska metrótól egy orosz bolt (egyébként egy amerikai üzlet közvetlen szomszédságában...), arra is kiragasztottak egy ukrán zászlót, a biztonság kedvéért azt is kiírva, hogy ők Ukrajnát támogatják.

Nem jó most orosznak lenni

Mert azért azt se hallgassuk el, hogy eddig sem volt feltétlenül diadalmenet Csehországban orosznak lenni (annak ellenére, hogy az itt élő külföldiek 7 százaléka orosz és ők alkotják a negyedik legnagyobb külföldi kisebbséget), ám a helyzet a háború kitörése óta sokat romlott.

A Facebookon több posztban is panaszkodtak oroszok, hogy nagyon rosszul érzik magukat, be-beszólnak nekik és úgy érzik, sokat romlott a velük kapcsolatos közhangulat. Ami nyilván nem helyes, ráadásul sokan közülük éppen a Putyin-rezsim elől menekültek külföldre.

Csak remélni tudom, hogy minél hamarabb véget ér ez a borzalom.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Ukrajna Csehország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3917774942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZoole 2022.03.10. 17:13:46

Ki az a Novák Katalin?

apple.news/AnxnffHWiSEyeE4idyzpPnQ

Ez teccet a legjobban a cikkből; “Those saying that I would be just a puppet in this position degrade not me personally, but women in general. They cannot assume that a woman can be a sovereign public officer capable of making autonomous decisions,”

Hát persze, hogy nem puppet lesz, hogy is lehetne egy OV-hoz lojális ember puppet, Lölö sem az, ő is saját tehetségéből építette fel, azt amilye van, hát persze…….

fhdgy 2022.03.10. 17:33:12

Most láttam egy videót ( telex.hu/kulfold/2022/03/10/brovari-legyozott-orosz-tankezred-likvidalt-parancsnok )

Kb. 30-35 orosz tank egy kétszer két sávos úton, az ukránok meg csemegéztek, hogy melyik is legyen a következő.

Aztán, mint a pattogatott kukorica!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.10. 17:57:07

@SzZoole: a "woman card"/race card/ vagy barmilyen mas card mindig hatasos erv ;) haha

SzZoole 2022.03.10. 18:17:54

@Zsuzsi65: valakinek biztos az :-))

Nekem semmi bajom azzal, hogy egy nő tölt be fontos pozíciót, de az a kijelentése kicsit vicces :-)

Golf2 2022.03.10. 19:34:41

@fhdgy: vállalom pl. a drágább benzint...Most tankoltam dizelt az m7esen csak a drágább van naná és pofátlanul rátettek 170 forintot 700 literje eddig 530 volt.

fhdgy 2022.03.10. 19:41:13

@Golf2: Figyisz! Az M7-esen nem szabad tankolni!

"Békeidőben" is 50-70 forinttal is drágább a literje a benzinnek.

Golf2 2022.03.10. 19:42:12

@SzZoole: nő tölt be fontos pozíciót...1 jól eltalált pozíció már félsiker.

gabors 2022.03.10. 19:59:38

@Shakteee: Mar megint ez az 56-ban igert csak a nyugat ... ez egy mitosz csak EGYETLEN egy KORMANY sem igert semmilyen tamogatast foleg nem katonait ..;. ezt csak a szabad europa radio mondta es magyarorszagon terjesztettek sokan ...

Ezt jo lenne mar rendbe tenni ...

Itt meg nemcsak igertek hanem mar korabban is sok ezer Javelin-t adtak (eladtak?) foleg az usa... mostmar mas orszagok is beszalltak de mostmar lehet keso mert nem lesz konnyu biztonsagosan eljuttani barmit is Ukrajnaba...

Legterzar nyilvan nem lesz nem fognak Kanadai, Amerikai vagy barmi eruopai pilotat kuldeni a mostanra mar komolyand vedett Ukran legterbe ... A NATO pontosan tudja mennyira kockazatos mindez meg akkor is ha talan vilaghaboru nem lesz/lenne de tucatjaval vesztenenek el gepeket pilotakat ... Es ha kiiktatni akarnak a legvedelmet akkor meg megintcsak Ukrjajnak SOT kozvetlenul Oroszorszagot es Belorussziat kellene bombazni hiszen a nagy tavolsagu radarok es raketak es tuz iranyitasi pontok ott vannak ...

Nagyon is realis hogy NEM igernek semmit a kerdes hogy mi lesz majd legkozelebb Litvania, Lativa vagy akar Lengyelorszag eseten ... (minket meg leszarnak Orban intezze el )

gabors 2022.03.10. 20:08:42

@SzZoole: Nem attol puppet Novak Kati mert No hanem azert mert egy sulytalan part katona akirol 1 eve meg a fidesz valasztok 75%-a sem hallott ... miniszterkent is oriasit alkotott (lofaszt)....

Vannak es voltak fajsulyos no vezetok akiknek vole elismetseguk es tekintelyuk a teljesseg igenye nelkul, Thatcher a Vaslady, a pakisztani meggyilkolt Bhutto vagy Gro Brundtland avagy nemregiben a "kevesse ismert" Markel ...

Novak "who" nem ilyen

SzZoole 2022.03.10. 20:13:29

@gabors: ugyanezt írtam én is “ Hát persze, hogy nem puppet lesz, hogy is lehetne egy OV-hoz lojális ember puppet“

Én a mai nap halottam/olvastam először a nevét, azt is az itteni hírekben.

fhdgy 2022.03.10. 21:47:13

@fhdgy: Nem megy a fejembe az a videó!

Semmi álcázás, semmi védelem, se levegőből, se földről.

Lehetetlen helyre beállítva, mintha tálcán felkínálva, csak lőjétek el a puskaport.

Mi ez? Mondja meg valaki!

taga20 2022.03.10. 22:06:27

@SzZoole: folyamatosan ezt mondja az ellenzéki összefogás és MZP.

nem értem mit kéne überelni nekik/nekünk?

fhdgy 2022.03.10. 22:14:45

@fhdgy: Több helyütt olvastam, hogy az orosz páncélosok nem tudnak mozogni a hótól elázott vagy éppen elárasztott területeken.

Az utakról gyakorlatilag nem tudnak lemenni. Óriási hiba volt az oroszok szempontjából ( ha igen úgy kell nekik ), hogy ilyen időjárási körülmények között kezdték az offenzívát?

Röhögök rajtuk, hogy ilyen hülyék voltak. Emlékezhettek volna rá, hogy 1945 márciusában szinte egy egész német páncélos hadsereg ragadt a Sárrét sártengerébe.

Mi folyik ott? Az oroszok azt képzelték, hogy az első puskalövés már eldönti a dolgot?

Ha igen, qrva nagyot tévedtek!

Golf2 2022.03.11. 07:38:17

@fhdgy: Az ukránok összetartanak, még külföldről is visszamennek segíteni.

fhdgy 2022.03.11. 07:48:20

@Golf2: Nem csak az ukránok, általában mondható, hogy a szlávok.

Erre egy régi példa:

De Gaulle tábornok emlékirataiban olvastam még valamikor gimnazista koromban. Ezért a pontosságért nem vállalok felelősséget, hisz több mint 50 éve olvastam, de a lényeg szerintem át fog jönni.

Viszonylag a második világháború kezdetén a németek mint kés a vajban haladtak Párizs felé. A francia alakulatok meglehetősen szétzilálódtak, csak tessék-lássék módon harcoltak.

De Gaulle látott viszont egy lengyel csapatot ( hogy milyen méretű katonai alakulat volt, már fogalmam sincs ), akik viszont keményen harcoltak a németek ellen, keményebben mint a franciák.

Az emlékiratban, valamilyen elismerő szövegkontextusban, írta de Gaulle:

A nagy szláv őrület! Ők harcolni akartak!

fhdgy 2022.03.11. 08:09:53

@SzZoole: Azt nyilatkozta, hogy asszongya:

"Mi, nők Nobel-díjat szerzünk és ablakot pucolunk "

Hát, nem tudom, hogy mit gondol magáról, de a Nobel-díj szerzéstől olyan messze van, mint Makó Jeruzsálemtől.

Jobb lenne, ha és csak az ablakpucolással törődne.

2022.03.11. 08:47:49

@Zsuzsi65: Valoszinuleg ezzel meg is nyerte OV a valasztasokat...:/ (csak a felreertesek elkerulese vegett: sem OV-nak, sem az ellenzeknek nem drukkolok, "neutral" kulfoldi lakos vagyok :)

Ugyanígy gondolom. Érdekes mód engem is soroltak be trump, Orbán, és újólag Putyin táborba.

2022.03.11. 08:47:54

@Zulu4321: köszi a videót, egész nap mosolygok

Arthamyr 2022.03.11. 10:16:29

@Zsuzsi65: Ha megnyeri, nem ezzel nyeri meg, ennek csekély jelentősége. Akik ellene szavaznának, azoknak a többsége emiatt nem fog rá szavazni, és aki rá szavaz, azoknak a többsége nem csak és elsősorban emiatt fog rá szavazni, ezer egyéb okuk volt erre már eddig is. Ez egyébként sem újdonság, csak most kicsit másképp lehet csomagolni.

Congeria 2022.03.11. 13:58:08

@fhdgy:

Szövegértelmezés : nem azt mondta, hogy ő személy szerint, de ha hozzáveszed, hogy 4 idegen nyelven beszél, két diplomája van, 3 gyermeket szült, akkor bizony Zolika meg te is elbújhattok mögötte.

@SzZoole: Róna Pétert talán jobban ismered, hiszen ő honfitársad.
Én viszont őt nem ismertem.

fhdgy 2022.03.11. 14:17:14

@Congeria: Ha már szöveg értelmezés, akkor tényleg legyen az!

Nem azt mondta, hogy a nők ..., hanem, hogy mi nők!

Az igék is többes szám első személyben vannak!

Igen is, qurvára közéjük sorolja magát is, pl. a Nobelesek közé.

Az ablakpucolást megengedném neki, sőt munkaköri kötelességként írnám elő, pl. a Parlament összes ablakára vonatkozóan. Jó, a három gyerekre tekintettel csak a Duna partra nézőkre is elég lenne.

Gyereket tényleg nem szültem.

Azt viszont nem hiszem, qrvára nem hiszem, hogy egy matematikusi diplomával el kellene mögötte bújnom!

Ő akkor született, amikor én befejeztem az egyetemet. Ezt csak azért mondom, hogy más volt a kor.

Az én koromban nem volt divat nyelveket tanulni. Azért így is megtanultam mondjuk magyarul is, németül is, úgy, hogy Németországban, a majd hét év alatt, nem kellett szégyenkeznem a német tudásom miatt, igaz fel sem vágok vele. Azért Indiában sem adtak el, ha angolul kellett gagyarásznom.

Igaz, nem beszélek 4 idegen nyelvet, de írok, írtam legalább tíz nyelven! -:)

SzZoole 2022.03.11. 15:40:04

@Congeria: kedves Katika ( ha már Zolika )!

Félre értettél, nyilván a múltból, az irányomba érzett utálatod beszél belőled. Ha szépen megkérlek, tudnál idézni az általam irt kommentekből egyetlen szót is, amivel minősítettem volna az általad említett hölgyet?

Mert szerintem én csak annyit írtam, hogy ő is OV bábja lesz, csak úgy mint az elődje volt, szerintem.

Azt is írtam, hogy semmi bajom a vezető beosztású nőkkel.

És végezetül, nem, nem tudom ki az, az általad említett Róna Péter, egyet tudok, ugyanúgy neked is a honfitársad, mint nekem.

Congeria 2022.03.11. 15:58:31

@SzZoole:

Nem vagyok Katika, nem ismertelek sem a multban, sem most, hogyan utálhatnálak?
R.P. nekem nem honfitársam.

Kommentjeidből azt lehet érteni, hogy látogatsz Magyarországra. Ha hallgatsz rádiót, nézel tv-t, csak tájékozódsz az ottani politikusokról. Kit találtál volna méltónak erre a posztra?
Lehetőleg ne egy külföldön élő vénembert/nőt nevezz meg.

SzZoole 2022.03.11. 16:19:12

@Congeria: úgy gondoltam a korábban irt lommenteidből, hogy Cougar Cat vagy a múltból. Ha nem, akkor mélységes elnézést kérek.

Szerintem RP ugyanúgy neked is honfitársad, mint ahogy nekem, mivel te is, én is, és PR is magyarok vagyunk, nemde?

Jók az információid, látogatok Mo-ra, rádiót nem hallgatok, tv-t nézek, de csak Nat-Geo, Discovery és hasonlókat, vagy éppen DVD filmet nézek, és ebben ki is merült.

Nem érdekel a politika, így fogalmam sincs ki lenne alkalmas a posztra, annyit tennék hozzá, hogy a Fidesztől/ellenzéktől pártatlan/független ember lenne a jó választás, szerintem.

De még mindig várom tőled azt, hogy hol írtam NK-ról azt, amit te beleláttál a kommentembe.

Arthamyr 2022.03.11. 16:23:42

@Congeria: Ők nem azt mondták, hogy kit tartanak megfelelőbbnek, vagy hogy magukat annak tartanák. Annyit mondtak, hogy Novák Katalin nem az.
Ennek tényszerű megállapításához nem szükséges megnevezni mást, és az sem feltétele, hogy ők maguk "jobbak" legyenek. Az elegendő, hogy semmi sem utal arra, hogy nem Orbán embere és a rendszerének kiszolgálója volna. Elsősorban ezért rakták oda, a többi sallang. Egyébként szinte bárki jobb volna, aki nem ilyen, de csak ilyen ember kerülhetett oda.

SzZoole 2022.03.11. 16:43:17

@Arthamyr: igen, ez volt a lényege a mondanivalómnak.

Kell ettől jobb pozitív feedback az új magyar köztársasági elnöknek?

fresno24.com/vladimir-putin-congratulated-katalin-novak/

fhdgy 2022.03.11. 16:50:20

@SzZoole: Madarat tolláról, embert barátjáról ...

SzZoole 2022.03.11. 17:10:01

@fhdgy: nem tudom mennyire tesz jóhatást a frissen kezdet karrierjére, hogy a jelenleg legmegítéltebb ember a földön, meleg és baráti gratulációt küld neki.

fhdgy 2022.03.11. 17:13:42

@SzZoole: Ártani nem tud neki!

fhdgy 2022.03.11. 17:16:52

@SzZoole: Könyörgöm! De hogy?

Ennyire rosszon már nem lehet rontani! Az már művészet lenne!

SzZoole 2022.03.11. 17:25:06

@fhdgy: nem kell könyörögnöd, anélkül is megmondanám :-))

fhdgy 2022.03.11. 17:29:50

@SzZoole: Akkor ne fogd magad vissza!

fhdgy 2022.03.11. 17:48:11

@SzZoole: Most izzik a gugli? Keresel valami kompromittáló képet?!

SzZoole 2022.03.11. 18:12:18

@fhdgy: dehogy gugliztam, vacsoráztam :-)

Orbán “független” embere plusz Putyin “barátsága “, hát, Double Trouble……..

fhdgy 2022.03.11. 18:17:35

@SzZoole: Mi az, ami eddig nem volt világos?

fhdgy 2022.03.11. 18:23:39

@SzZoole: Én is szeretem a barna sört, de a schwarzes Biert még jobban.

kék madár 2022.03.11. 18:32:11

@Congeria: te vagy az ugyi fidesz troll?
Kire szavazzunk mondd meg....

taga20 2022.03.11. 21:20:06

@Congeria: iványi gábor tökéletes köztársasági elnök lett volna.

ő nem lenne egy kesztyűbáb, mint smitpali, áderjani vagy novákkati.

fhdgy 2022.03.11. 22:19:37

van más országban is üzemanyag hiány???

dikusz. 2022.03.11. 22:54:30

@SzZoole: És megvilágosodott már a söröd?:)))

fhdgy 2022.03.11. 22:57:15

@dikusz.: Igen, ha nincs más, a világos is tökéletes! Dreher Tóni bácsi rajongója vagyok. Magyarországon annak idején az Amstel barnát és a Kaiser malz-ot szerettem, de már nincs.

dikusz. 2022.03.12. 07:47:31

@fhdgy: Nem kedvencem a sör, de ha iszom, akkor én is a barnát szeretem. Az Amstel volt a favorit, a többi a nyomába sem érhet. Kár, hogy már nem kapható itthon.

Tizensok évvel ezelőtt két túratársunk a kőbányai Dréher Sörgyárnál dolgozott, és bevitték a csapatot gyárlátogatásra. Ott is kóstolhattunk többféle malátaszörpikét, akkor még palackoztak Amstelt.:)

Arthamyr 2022.03.12. 09:31:18

@dikusz.: @fhdgy: Még az "ipari-hulladék" (ahogy ír cimborám mondta) Guinness simán hozza azt a szintet, sőt... Ha szeretitek az ilyesmit, és elérhető a közelben, érdemes kipróbálni valami jobb féle (esetleg kézműves) milk stoutot, azok nagyon finomak tudnak lenni. :)

2022.03.12. 11:06:11

@Arthamyr: hogy nem Orbán embere és a rendszerének kiszolgálója volna.

Sajnos a mostani jelen azt mutatja, hogy mindenhol a nagy uralkodó partok jelölik a köztársasági elnököt. Ritka az az ideális állapot amit te szeretnél.Novák Katalin alkalmasságát pedig eldönti az idő, személy szerint szimpatikusabb és tehetségesebb mint elődjei voltak.

2022.03.12. 11:06:20

@SzZoole: fresno24.com/vladimir-putin-congratulated-katalin-novak/

Gratuláltak én is, udvariasságból. Meg gondolom meg sok államfő, csak annak nincs hírértéke ;-)))

2022.03.12. 11:06:26

@Arthamyr: érdemes kipróbálni valami jobb féle (esetleg kézműves) milk stoutot, azok nagyon finomak tudnak lenni. :)

Hogy is mondtak Írországban a Guinness elég csapadékos. Vannak ennél jobb sorok nekem a Murphy Stout jött be

2022.03.12. 11:06:34

@taga20: ő nem lenne egy kesztyűbáb, mint smitpali, áderjani vagy novákkati.

Egy tiszteletben álló független mindig jobb lenne, de a bevett gyakorlat mást mutat. Az úgynevezett rendszerváltás utáni elnökök névsora is mást mutat. Szűrös,Göncz, Sólyom mikor volt független?

dikusz. 2022.03.12. 11:41:12

@Arthamyr: Annyira nem kedvelem a sört, hogy végigkóstoljam az összeset. Barna sörben tényleg Amstel volt a kedvencem, nem találtam jobbat nála. Nagyobb baj az, hogy nemigen lehet kapni iszoldákban csapolt barna sört.

Ha már világos sör, akkor Pilseni, az ír sörök nekem drágák, még akkor is, ha jók. A Tiltott Csíki sör is drága, de legalább nem jó-

dikusz. 2022.03.12. 12:02:17

@Arthamyr: A rendszerváltás óta nemigen volt Magyarországnak pártfüggetlen államfője. Amióta a fidesznek kétharmados többsége van, pedig végképp nem.

Arthamyr 2022.03.12. 12:45:45

@Team Vincent: Vannak, nem is állítottam, hogy nincsenek. Mondjuk Guinnessből is van sokféle, és szerintem (annak ellenére, hogy ipari hulladék) pl. az Extra Stout nem volt rossz, illetve a pubban csapolva sem volt rossz.

@dikusz.: A Pilsner Urquell nekem is nagy kedvencem volt, a csíki sört nem ismerem. Mondjuk az utóbbi idők "sörforradalma" valami elképesztő változatosságot hozott, és a minőségnek sem ártott. Az árak egy másik dolog, azon valóban nem segített. Én manapság mondjuk úgy vagyok vele, hogy ritkán iszom alkoholt (pl. január-februárban idén sem ittam), ha már igen, akkor igyekszem valami jobb, esetleg különlegesebb dolgot inni, az ára nem elsődleges szempont.

2022.03.12. 14:12:11

@Arthamyr: akkor igyekszem valami jobb, esetleg különlegesebb dolgot inni

Így igaz a minőség sokkal fontosabb. Inkább ritkábban de az egy élmény legyen!
Így vagyok az ételekkel is, nemcsak táplálék, hanem íz és zamat a készítés igénye és nem utolsó sorban a látványa is nagyon fontos. Persze a háttér környezetnek is stimmelni kell. Példa ahogy írtad Havannában rum minden fajtáját kell élvezni.

Többször tapasztaltam otthon, hogy inkább a mennyiséggel operálnak.

2022.03.12. 14:12:16

@dikusz.: Ha már világos sör, akkor Pilseni,

Voltam egyszer a cseh budweiser gyárban, azóta is szeretem a söruket. Tudom ajánlani.

2022.03.12. 14:12:25

@Arthamyr: a pubban csapolva sem volt rossz.

A csapolású sörök mindig frissebbek a hozzáadott bubi miatt. Egy közepes sor is okozhat meglepetést. Én így voltam Amerikában, vegigkostolva egyik rosszabb sort a másik után amíg Bostonban kiszaradva nyáron elemtettek egy frissen csapolt samuel adams korsót. Az olyan volt mint a megváltás

SzZoole 2022.03.12. 14:24:53

@Arthamyr: te Ájris vagy, hallottál érről a fajtáról, Guinness Clear, nekem ez a kedvencem, a többi fajtája ahogy te is írod rubbis :-))

www.checkout.ie/drinks/beer-brand-launches-100-h20-guinness-clear-ahead-six-nations-70501

taga20 2022.03.12. 14:39:42

@Team Vincent: szűrösevtársat hagyjuk!

Göncz Árpád és Sólyom László, hol nem volt független?

te hol éltél? milyen adást néztél, a csekettőt????

SzZoole 2022.03.12. 15:48:24

@taga20: Sólyom inkább megosztó volt, bár a Fideszt erősen bírálta a folyamatos alkotmány módosítás miatt, de ez már azután volt, hogy leköszönt a köztársaság elnöki tisztségről, ha jól emlékszem.

taga20 2022.03.12. 17:19:36

@SzZoole: az angolsör kábé akkora oximoron, mint az őszinte fityeszes, vagy a békegalamborbánviktor:)))

2022.03.12. 17:19:41

@taga20: Göncz Árpád és Sólyom László, hol nem volt független?

Talan az asszonytol voltak fuggetlenek, de politikailag?
A nemet steinmeier, az olasz mattarella, az osztrák van dér bellen, és meg sorolhatnám, mikor függetlenek? Ideje lenne a tányér szele fölül a világra kikandikalni

2022.03.12. 17:19:47

@SzZoole: Guinness clear igazán jó, csak magas a H2O tartalmú a kényes ízlésemnek

taga20 2022.03.12. 17:19:52

@SzZoole: jól emlékszel.

egyébként, a megosztó és a független, nem zárja ki egymást.

u.i.: miért nem iszol rendes sört?:)))

taga20 2022.03.12. 18:20:19

@Team Vincent: te egyébként a macskakörmöt nem ismered?

hogy ismernéd, mikor neked smitpali az isten!:)))

ja és érdemes lenne a putyinistenedből kinézned, és látni, hogy mit műveltek!

SzZoole 2022.03.12. 19:14:15

@Team Vincent: naponta 4-5 litert iszok meg belőle, szerintem ettől egészségesebb “sör” nem létezik :-)

SzZoole 2022.03.12. 19:18:50

@taga20: a sör nem tartozik a kedvenc italaim közzé, inkább cider, meg a bor :-)

Most készítettem vörösboros bornyúberkeltet gersilvel, étvágy gerjesztőnek meg egy stampli 3 éves borból főzött 60 fokos moonshine-t :-))

taga20 2022.03.12. 21:44:56

@Team Vincent: egyébként, ruszkidroid tudod mikor lesz nagy oroszország?

ha egy navalnij kaliberű ember kerül az élére.

bocsánatot kér az utóbbi 100 év dúlásáért, és lemásolja a németeket!

az orosz elme, az orosz gógyi predesztinálja őket a csúcsra, csak mindig a trógerek kerültek a hatalomba.

ennyi, nem több!

www.youtube.com/watch?v=H9qtQO5d8ko

SzZoole 2022.03.13. 08:32:16

@Team Vincent: gyere, én nem félek a vendéglátástól, nálam mindig van mit enni-inni :-)

Golf2 2022.03.13. 14:20:32

@SzZoole: De hogy vezetsz sokat,ki se ürül egésznap 4-5 liter alkohol.

Hari Seldon 2 2022.03.14. 07:20:19

"Ami a cseheknek 1968, az nekünk, magyaroknak 1956, innen, több, mint 500 km távolságból nézve ezért is különösen furcsa azt a rengeteg kommentet olvasni különböző magyar nyelvű Facebook-posztok alatt, melyek az oroszokat támogatják."

Ez lett az évtizedes agymosás eredménye. Hogy a magukat "nemeztinek" valló, valójában sötét suttyó maradiak az oroszokat támogaják. Egyáltalán az aki bármilyen esetben a szlávul beszélő tatárokat támogatja, az számalmas szellemi teljesítményről állít ki bizonítványt. (Jönnek a kretének a "nyelvtörvénnyel", de az agyuk addig nem jut el, hogy ha 1. Ukrajna szeretne EU tag lenni, idővel úgyis jobb belátásra lehetett volna őket bírni, 2. ha a ruszkik győznek, velük aztán nem lehet alkudni.)

Egyébként nálunk is ez van: tegnap pont Metz-ben láttuk, hogy a városházát is felzászlózták ukrán zászlóval. A mi városunkba a polgármester nem engedte kinyitni a most éppen induló minden engedélyt megpakó ruszki boltot. A közvéleményben olyan egységes és határozott ruszki utálat van, amit engem is meglepett. A legjellemzőbb példul: időnként vannak akik nyígnak a magas benzinár miatt (ne különösebben erősen, csak hogy, most nehezebb bejárni dolgozni, most már minden nap meg kell szervezni a Covoiturage-t, stb...) , de a legtöbben úgy élik meg, hogy ez a "hozzájárulásuk" az ukránok harcához. Egyébként március elején megindult a kereskedelem reakciója is. Vásárlásnál a kártyaleolvasó gépnél opció a plusz egy euró a felajánlás az okránoknak, ahogy hallható mindenki elfogadja ezt az opciót. Mondjuk nálunk naponta van 50 millió vásrárlás (fogalmam sincs mennyi) különböző boltokban. Ez kb ennyi milllió naponta, csak a lakosságtól. Plusz: a lányok iskolája saját szervezésben (nem központi felszólításra) indított gyűjtést a menekülteknek a múlt hét eljén, csütörtök és péntek mindenki (legtöbben) vitte be a a összeállított tisztasági és tartós fogyasztási cikkes csomagot.

Hari Seldon 2 2022.03.14. 23:02:12

Ezt még elmondom a témával kapcsolatban:
Pont most volt bfmtv-n egy riportműsor Zelenszkij-ről.

A választási győzelme után ezt mondta (nem emélkszem hogy pontosan szó szerint mit mondott), a lényeg:
"azt akarom, hogy megszűnjön az, ami eddig volt, hogy a hivatalokba ki legyen rakva az elnök képe. - nem kell. - Legfeljebb az emberek a gyerekeik képét rakják ki, hogy lássák miért dolgoznak."

SzZoole 2022.03.15. 08:39:53

@Hari Seldon 2: most meg ehhez képest az egész világon a tv/újságok címlapján az ő képe van, valóra vált a filmbeli szerepe, egy rémálommá!

taga20 2022.03.15. 09:44:28

@SzZoole: a háborús bűnös putyin gyártja le ezt a rémálmot!

csak, hogy pontosak legyünk.

ja és, ezt is érdemes megnézni!:

www.youtube.com/watch?v=SujCRbneMXQ

Zulu4321 2022.03.15. 09:46:39

@Hari Seldon 2: uhh mekkora demagogia, beleillik a mostani profiljaba is.
@SzZoole: exactly.

Hari Seldon 2 2022.03.15. 16:59:42

@Zulu4321:

Ja, demagógia.
és persze a putler csinálhatja az oroszokkal vagy a köztörvényes a magyarokkal, de ő nem mondhat ilyet.

Hari Seldon 2 2022.03.15. 17:04:00

@SzZoole:
Persze, nyilván ő akarta. A putler meg csak védekezett. Sőt csak jószándékból állomásoztatott ott egy 200 000 hadsereget a határ közelében.
Egyébként érdekes, hogy a putler pont többet ért volna el a háború fenyegetésével, mint nyílt háborúval.
Így gyakorlatilag kivágják ruszki országot a Földről. (szép lassan olaj sem fog kelleni tőlük) minden ruszkit leköpnek nyugaton. Befejeződik az összes tudományos ipari együttműködés. Tényeleg nagy biznisz lesz nekik. Ha meg csak fenyegetett volna, előbb utóbb lett volna egy befagyott konfliktusa, és azzal bőven többet ért volna mint így.

SzZoole 2022.03.15. 18:08:15

@Hari Seldon 2: ügyesen használja a szociális médiát, na meg a EU/NATO párost is próbálja manipulálni/zsarolni, szerintem.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.15. 20:25:07

Nem tudom, ez EU-ban lejatszhato-e (Saturday Night Live)
Biden es a Feher Haz gen Z-t akarja elerni (kovetkezo valasztoi reteg), es hol mashol, mint TikTokon :))

www.youtube.com/watch?v=D1J8t97gPW4

Zulu4321 2022.03.15. 20:54:56

@Hari Seldon 2: Nem tudom, mirol beszelsz, en a hivatalokba kitett kepekkel kapcsolatos enyhen szolva giccses beszolasrol, amit ideztel.
Es nem, nem feltetlenul orosz parti az, aki visszautasitja ezt az elore megragott, szajaba adott erzelgos propagandat (plane annak terjeszteset), hanem probal kritikus gondolkodast alkalmazva egy teljesebb kepet latni.

deep state blues 2022.03.15. 20:55:49

@Hari Seldon 2: Nem kellene undor emberekkel erről értekezni.

taga20 2022.03.15. 20:55:55

@SzZoole: szerintem hülyeségeket beszélsz, szerintem!

mi a véleményed a háborús bűnös putyinról, aki inváziót csinál egy független állam ellen?

úgy, ahogy 1849-ben, 1956-ban a hazánk ellen!

SzZoole 2022.03.15. 21:19:40

@taga20: szerintem is, de egyesek ugranak rá, mint gyöngytyúk a zöldtakonyra, etetem a barmokat, érted puffdedi :-)

Amúgy meg; MONNYON LE!!!!

youtu.be/6amW0wInVvA

taga20 2022.03.16. 08:45:14

@SzZoole: bakker, engem meg má levert a víz, hogy meggárgyultál!:)))

arról hallottál, hogy fásyádám után győzike is megjelent a békemeneten ma?
szerintem így má tuti a csuti fog nyerni április 3.-án:)))

deep state blues 2022.03.16. 08:45:23

@Hari Seldon 2: Terjeszd inkább, mások is

www.ukrainetakeshelter.com/

These two young people, Avi Schiffmann and Marco Burstein, students at Harvard, in just three days have developed and launched the website www.ukrainetakeshelter.com/, a website in 12 languages where Ukrainian refugees fleeing war can immediately find hosts with free rooms, apartments unused in resorts, big or small cities or school dorms.
Pass this information to other Ukrainians, who are now in European countries and not only, but also to those who would like to be a host to these people in need.

#pace #peace #ukraine #refugees

www.facebook.com/215495942122213/posts/1735380703467055/

Zulu4321 2022.03.16. 12:11:25

'Minden emberi indulat közt az érzelgősség a legnyomoruságosabb. Egyik irányban szeretni csak úgy tud, hogy másik irányban gyűlölködik; vonzalma nyállal ken, gyűlölete köpköd.
...
A jelenkor legveszélyesebb ördög-násza: Érzelgősség úrnő és Propaganda úr egybekelése. Bármi képtelenséget akar a propaganda elfogadtatni, úgy alakítja, hogy a tömeg érzelgősségéből kiváltsa egyfelé a meghatódást, másfelé a fölháborodást és nyert ügye van.'

[Weores Sandor]
www.wssz.hu/hu/article/az-erzelgesrol

Golf2 2022.03.16. 17:49:28

@taga20: győzike ... csak pirospontra hajt mert nyakán az APEH a sok csalása miatt.

Golf2 2022.03.16. 17:56:17

@Golf2: de az eddás pataki még rosszabb...

dikusz. 2022.03.16. 19:08:20

@Golf2: Az orbános pólójával? Szánalmas majom őkelme...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.17. 00:58:07

@Zulu4321: igen, ez teljesen igz van. Nezzunk korul: mindenhol -politikatol kezdve a mediaig - csak az erzelmekre akarnak hatni, mert az a legegyszerubb. Mert egyebkent elo kene venni a kritikus gondolkodast, ami - sajna - egyre ritkabb madar manapsag...

Arthamyr 2022.03.17. 06:38:32

@Zsuzsi65: Nem azoknak kellene elővennie a kritikus gondolkodást, akik az érzelmekre akarnak hatni...

deep state blues 2022.03.17. 07:24:32

@Zsuzsi65: igeeeen, megírta a newsmax is :))))))))))))))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása