oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. július 13. 06:30,  Magyar óvóbácsiként Bécsben 51 komment

2021. július 13. 06:30 Határátkelő

Magyar óvóbácsiként Bécsben

Krisztián (legalábbis Magyarországon) igazán ritka szakmát művel, hiszen óvodapedagógus. Méghozzá Bécsben. Hogy miként került oda és miért választotta éppen ezt a hivatást, arról Attilának mesélt.

ovodasok_foto_pixabay_com.jpgA kép illusztráció

Krisztián német nyelvtudás nélkül költözött Bécsbe, fő célja elsősorban a nyelvtanulás volt, hogy utána az osztrák fővárosban tudjon továbbtanulni. Mint oly sokan mások, ő is a bébiszitterkedésben látta meg a lehetőséget egy kis plusz pénz megkeresésére.

A választás kifejezetten jól sült el, hiszen rengeteg pozitív visszajelzést kapott, olyannyira, hogy egy idő után belekeveredett az ausztriai Napraforgók gyerektánccsoport mindennapjaiba, majd következett egy játszóház – mindez arra ösztönözte, hogy hosszabb távon is gyerekekkel foglalkozzon.

Férfikép az óvodában is

Óvodapedagógusként Krisztián fontosnak tartja, hogy az óvodában is legyen férfikép a gyerekek előtt, hiszen nagyon sok gyereket érintenek a válások, ilyenkor a gyerekek jellemzően az édesanyánál maradnak.

„Bécsben végeztem el a képzést, visszatekintve nem volt ördöngösség, bár a képzés alatt persze voltak hullámvölgyek. Összességében nagyon tetszett a képzés, az óvódapedagógia nagyon jó oldalát tapasztaltam meg” – mesélte Krisztián.

A képzés nagyon gyakorlatias, csoportmunka-orientált volt, nagyon jól felkészítette a munkára.

A bécsi magyar óvoda

Krisztián szombatonként a bécsi magyar óvodában is dolgozik, ami nagyon jókor jött az életében a járvány miatt, hiszen akkor a néptánc háttérbe szorult.

„Nem volt kérdés, hogy elfogadom a felkérést. Nagy élvezet számomra az anyanyelvemen gyerekekkel foglalkozni. Ez az óvoda olyan magyar gyerekeknek van, akik hétköznap osztrák intézménybe járnak, így viszont szombatonként lehetőségük nyílik arra, hogy magyar foglalkozásokon vehessenek részt, magyarul hallgassanak mesét. Örülök, hogy ennek a részese lehetek” – mondta Krisztián.

Magánóvoda az osztrák fővárosban

Amikor nem magyar gyerekekkel foglalkozik, Krisztián egy 3. kerületi magánóvodában dolgozik. Minden csoportnak megvan a saját súlypontja, ami lehet építés vagy szerepjáték, napközben lehetőségük van a gyerekeknek arra, hogy szabadon válthassanak a csoportok között.

„Én egy családi csoportban vagyok, a gyerekek ide egyévestől hatéves korig járnak, ami nekem is kihívás” – mesélte Krisztián, aki egyébként dolgozott állami óvodában is.

A teljes beszélgetést az alábbi (sok fotóval tűzdelt) videóban nézhetitek meg, ne hagyjátok ki!

(Fotó: pixabay.com)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2916625116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.07.13. 23:04:32

na legyen itt is valami:

Macron beszéde után összeomlott a francia egészségügyi portál, annyian próbáltak oltásra regisztrálni

telex.hu/koronavirus/2021/07/12/koronavirus-delta-varians-terjedes-europa-franciaorszag-emmanuel-macron-szigoritas

ezen persze nem reklamal senki, hogy nezd a hulyek, hat nem gondoltak hogy amint ez lemegy a teveben, mindenki kattintgatni akar majd? biztos azt a "weboldalt" is a haverok csinaltak, stb.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.07.14. 01:23:20

@droid_: na, akkor egy masik hir...
Szomoru, hogy az USA vezetoi nem merik neven nevezni Kuba diktatorikus kommunista rendszeret...:( (Ennyire zsebre vagta az USA-t Kina? :( )

"...Demonstrators in Cuba are demanding freedom and are calling for the disbandment of the communist dictatorship as the nation struggles through its worst economic crisis in many years, as well as a resurgence of coronavirus cases.

The senator said it was a “major failure” of the State Department, as well as Biden’s silence on the issue, that it at first connected the protests in the streets of Cuba to coronavirus complications and not the country’s communist government.

Rubio lamented that Biden "left out the word Marxist and communist and socialist," when assigning blame."

www.newsmax.com/politics/cuba-twitter-biden-rubio/2021/07/13/id/1028436/?fbclid=IwAR1rKSmhFCNC5QnwM-Y46bjh4Iu-A1ic3FBAPndjzStR0LeGPFeA_MjlhA8

Kuba elnyomott lakossaga vegre kezd felebredni...

midnight coder 2021.07.14. 07:51:51

@Zsuzsi65: Mondjuk a kicsi kínaiaknak szerintem kb mindegy mi van a kubaiakkal. Azok kínai birodalmat építenek, csak most nem egy ember a császár. Amúgy nem tudom, miért gondolja az európai baloldal, hogy pont a kínai komcsik nem változtak az elmúlt évtizedekben. Elég lenne csak saját magukra nézni. Hol van már a munkások érdekvédelme?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.07.14. 14:44:14

@valamit visz a víz.....: az rajz a falon rendben van, a latasmodod rossz. helyesen: egy hosszuhaju gyerek karikaval es egy rovidhaju gyerek labdaval. biztos a mult evezredben szulettel valahol azsia hataran...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.07.14. 16:11:47

@midnight coder: nem lattad meg az osszefuggest ;)
1. Az USA mostani vezetese kb lepaktalt a kinaiakkal, ezert egy masik (a kubai) szocialista diktaturat nyiltan elitelni azt jelentene, hogy kvazi oket is biraljak
2. Aki nem koveti az USA belpolitikai torteneseit, az erthetoen nem is lehet tisztaban azzal, a progressziv baloldal mekkora teret nyert es egyre jobban nyomatja a marxista ideologiat...:(

SzZoole 2021.07.14. 16:43:13

@Zsuzsi65: “ Az USA mostani vezetese kb lepaktalt a kinaiakkal”

Nyilván nem követem behatólagosan az USA belpolitikáját, de én azt gondoltam eddig, hogy az USA is Kína ellenes az Unióhoz és a UK-hoz hasonlóan.

somlobodog 2021.07.14. 19:12:10

@valamit visz a víz.....: :))))))) az utolsó mentsvar. Kurva jót röhögtem, köszi. De ez se túl pontos mert ugye Magyarországon ott a liberális Budapest. Szóval a végső mentsvar akkor most mi? Hova kell majd mennünk ha mindennek vége?

Mikkamak 2021.07.14. 19:14:52

@Zsuzsi65: Marco a jövő évben esedékes újraválasztására teper.
Egyébként szerintem az a legjobb, ha az USA a lehető legnagyobb mértékben kimarad abból, ami Kubában történik. A legutóbbi beavatkozás enyhén szólva sem volt sikeres, ugye..

DE olvastam, hogy egy esetleges nagyobb válság/polgárháború esetén jó pár tízezer menekült várható Kubából az USA-ba. Kíváncsi vagyok, milyen fogadtatásban részesülnének a "bevándorlókat nem akarunk" republikánusok részéről (főleg annak fényében, hogy a kubaiak hajlamosan republikánus szavazók lenni). Már persze azok, akiknek sikerül átjutni mert egy csomóan vízbe fognak fulladni útközben.

Egyébként tegnap thrift store-ban vártam soromra a pénztárnál és a fiatal kis pénztáros csaj magyarázta a vevőknek, hogy milyen borzalmas állapotok uralkodnak Kubában és hogy mennyien próbálnak menni és fegyvert bevinni, merthogy az nincs a lakosságnak. Hosszasan ecsetelte az áramszüneteket, alapvető cikkek hiányát, stb. A kettővel előttem levő vevő pont Haiti származású volt... ugyanaz pepitában.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.07.14. 19:47:50

@SzZoole: Trump alatt jobban nyilvanvalo volt a Kina-ellenesseg, most ez nem igazan jellemzo, bar lip service szinten ugy tunik, hogy tovabbra is ez a politika, de a szinfalak mogott jo kis uzletek kottetnek...

SzZoole 2021.07.14. 19:53:07

@Zsuzsi65: ja értem, cirkusz kell a népnek…..

De miért van szüksége Kínára az USA-nak?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.07.14. 20:00:48

@SzZoole: Kinatol hatalmas kolcsonoket vesz fel az USA (vagy maskeppen: Kina USA allampapirokat vesz, lsd. alabb), es ugye aki a penzt adja, az zsebben tartja az adost...
www.investopedia.com/articles/investing/040115/reasons-why-china-buys-us-treasury-bonds.asp
www.thebalance.com/u-s-debt-to-china-how-much-does-it-own-3306355

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.07.14. 20:04:28

@SzZoole: Nemhiaba mondjak sokan, hogy Kina lesz a kovetkezo vilaghatalom...mar most erre megy ki a jatek: nezd meg Kina rengeteg infrastruktura beruhazasat (ezek hozzak a legtobb penzt) Afrikatol kezdve Kozep-Europaig...

Why does China buy US debt?
China has been running a large trade surplus in goods and services for years, meaning it exports more than it imports. As such, its international income has also increased from its growing trade surpluses, with many of the trade transactions with businesses in the US and other countries paid for with US dollars. Thus, China accumulates US dollars, which it uses to buy assets denominated in US dollars – such as Treasuries – as well as assets in other currencies. These assets are included in its foreign exchange reserves, which are now the largest in the world at US$3.22 trillion.
www.scmp.com/economy/china-economy/article/3112343/us-debt-china-how-big-it-and-why-it-important

SzZoole 2021.07.14. 20:38:28

@Zsuzsi65: jaj :-(

De azért tudod, ha minden kötél szakad és az USA elcsinkisedik nekünk van egy üres szoba :-)))

kék madár 2021.07.14. 20:45:55

@valamit visz a víz.....: " baloldal mekkora teret nyert es egyre jobban nyomatja a marxista ideologiat."
gondolkoztam, hogy tenyleg ennyire tudatlan vagy vagy csak megjatszod, de az a megjegyzesed eldontotte a kerdest.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.07.14. 21:31:10

@valamit visz a víz.....: kekmadar a spektrum masik oldalarol szemleli a valosagot ;) az igazsag, ahogy tudjuk, valahol kozepen van - de sajnos manapsag ezt eleg nehez mar megtalalni :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.07.14. 21:39:42

@Mikkamak: igen, ez erdekes kerdes (marmint, hogyan fogadnak a menekult aradatot...) remelhetoleg nem kerul ra sor, es ott helyben lesznek valtozasok, most, hogy egyre tobb ember kezd vegre felebredni...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.07.14. 21:51:43

@valamit visz a víz.....: @kék madár:
fee.org/articles/the-new-york-times-reported-the-mainstreaming-of-marxism-in-us-colleges-30-years-ago-today-we-see-the-results/

"...A huge part of today’s culture is a consequence of this movement. Widespread “wokeness,” all-pervasive identity politics, victimism, cancel culture, rioters self-righteously destroying people’s livelihoods and menacing passersby: all largely stem from Marxist presumptions (especially Marxism’s distorted fixations on oppression and conflict) that have been incubating in the universities, especially since the late 80s.

As it turned out, what was happening in American universities in 1989 was just as pivotal as what was happening in European parliaments...."

www.youtube.com/watch?v=rED-VYieEYk (Robert Murphy: This is How Bad Cultural Marxism on Campus Really is)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.07.14. 22:35:14

@valamit visz a víz.....: "Ezek után azt sem nagy kockázat kijelenteni, hogy a normális világ utolsó mentsvára Kelet-Európa, benne Magyarország......"

Haha, hat azert ez kicsit tul ambiciozus vallalkozas lenne Mo. reszerol :))))
Az USA-t meg nem kell teljesen leirni azert...:))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.07.14. 23:07:25

@Mikkamak: a kubai temara visszaterve: ma olvastam ezt, es ebbol aztan a vak is latja, hogy a demokratak szamara az (illegalis) migransok beengedese egyertelmuen csak szavazat gyujtes (amit ugye mar regen tudunk)

"All it took for Dems to come out against illegal immigration was seeing migrants wave the American flag & therefore worrying they might vote Republican."
(gyors forditasban kb: a demokrataknak csak annyi kellett, hogy az illegalis migracio ellen felszolaljanak, amikor lattak, hogy a (kubai protestalok) amerikai zszlokat lengetnek, igy aggodnak, hogy ezek az emberek esetleg republikanusokra szavaznak)

www.cbsnews.com/news/us-homeland-security-secretary-cuba-haiti-boats-no-refuge/
Mainstream media azt mondja, hogy a kubai/haiti menekulteket nem fogjak beengedni az orszagba.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.07.15. 17:51:00

@valamit visz a víz.....: szolasbszabadsag van, mindenkinek joga van a velemenyet kifejteni es azt gondolni a masik emberrol, ami neki jolesik ;)

SzZoole 2021.07.15. 18:10:30

@Zsuzsi65: régen ez így volt, mostanában meg ha feketét le feketézed vagy buzit lebuzizod akkor téged jelentenek rasszizmusért és leszel bajba :-(

taga20 2021.07.15. 18:15:27

@valamit visz a víz.....:

"Amíg az Orbán-rezsim van kormányon, addig nem kell tartani attól, hogy ránk ömlik mind az a beteges, szélsőséges elmebaj, ami ma az USA-t, és Nyugat-Európát jellemzi. "

mintha csak visszamentem volna a 80-as évek elejére, mikor téged olvaslak tugyukki, csak akkor kádár-rezsimnek hívták a rendszert!:)))

döbbenet, hogy mennyi ostoba ember van ebben a agyarországunkban!

taga20 2021.07.15. 19:03:21

@SzZoole: ja, ha nácit lenácizod, akkor meg sírva fakad:)))

somlobodog 2021.07.15. 19:03:42

@valamit visz a víz.....: "hogy ránk ömlik mind az a beteges, szélsőséges elmebaj, ami ma az USA-t, és Nyugat-Európát jellemzi."

Figyelj. Ebből semmit de semmit nem érezni a mindennapokban. Sehol. Az iskolában se. Munkában se. Senki le se szarja. Pár szélsőséges idióta mindig lesz. De a több száz fős ismerettsegi és szűkebb baráti körömben ez nem téma. És ha fel is hozza valaki hogy láttuk e ezt vagy azt kB mindenki raszarik vagy röhög rajta. Épp pár újságírónak ez a gumicsontja de a való világ nem ez. Nem kell beszarni. Nem lesz kommunizmus, se némi atneveles semmi. Az emberek 90%a konformista. És ez még is oldja a kérdést. De majd elkezdek aggódni ha usa állampolgárok mennek szülni kinaba vagy valami hasonló helyre. Amíg ők jönnek ide addig no para

SzZoole 2021.07.15. 19:39:39

@taga20: attól félek én is :-))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.07.15. 19:50:57

@SzZoole: ez igy van :(
amit irtam az inkabb azt akarta jelenteni, hogy az, hogy egy masik ember mit gondol rolam, es ezt itt kozli, az o szive joga, hiszen szolas szabadsag van :) ez nem fogja a velemenyem megvaltoztatni :)

SzZoole 2021.07.15. 19:53:28

@Zsuzsi65: jaj Zsuzsi, ha én itt leírnám, hogy kiről mit gondolok és fordítva………:-)))

SzZoole 2021.07.15. 20:20:34

@taga20: nekem ez nem mond semmit, egyik tv csatornát sem nézem/néztem, Fábry meg mindig is egy szabadszájú humorista volt.

taga20 2021.07.15. 21:07:19

@valamit visz a víz.....: én is ebben a koszfészekben élek.
amiket te állítasz, az konkrétan mind hazugság.

pl.ez: "A magyar emberek elsöprő többsége normális, semmivel sem homofób, mint bármely más nemzet."

coub.com/view/1xvhoo

SzZoole 2021.07.15. 21:33:43

@Zsuzsi65: de egyet mondhatok őszintén, te vagy az egyik kedvencem és azt is megmondom miért, önmagad adod és őszinte vagy :-))

FutureFry 2021.07.16. 00:14:44

@Zsuzsi65: “… Trump alatt jobban nyilvanvalo volt a Kina-ellenesseg, most ez nem igazan jellemzo, bar lip service szinten ugy tunik, hogy tovabbra is ez a politika, de a szinfalak mogott jo kis uzletek kottetnek... “

vs.

“Donald Trump amerikai elnöknek bankszámlája van Kínában, és évekig igyekezett, hogy üzleteljen az országgal, miközben a nyilvánosság előtt Kína ellenfelének szerepében tetszelgett – írta a New York Times című amerikai napilap adónyilvántartási adatokra hivatkozva. …”

www.nytimes.com/2020/10/20/us/trump-taxes-china.html
index.hu/kulfold/2020/10/21/donald_trump_bankszamla_kina/

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.07.16. 03:30:19

@FutureFry: New York Times? Index? :)))))) az elfogulatlan, partatlan sajto mintapeldanyai ;)

Eszemben sincs vedeni Trumpot, de hogy maganemberkent milyen uzletei voltak, annak semmi koze ahhoz, hogy elnokkent milyen intezkedeseket hozott (ugyanezt az ervet hoztak fel a Biden uzletekkel kapcsolatban is). Persze nem vagyok naiv, es tudom, hogy a hatterben ugyanugy folytatodhatnak az uzletelesek a mindenkori elnok politikajatol fuggetlenul.

Az mar egy mas kerdes, hogy az elnoki rendeletei Kina ellen mennyire voltak hatekonyek, de a tenyt nem lehet elvitatni tole...
www.axios.com/trump-china-policy-special-report-154fa5c2-469d-4238-8d72-f0641abc0dfa.html

FutureFry 2021.07.16. 04:30:09

@Zsuzsi65: "New York Times? Index? :)))))) az elfogulatlan, partatlan sajto mintapeldanyai ;)"

www.foxnews.com/politics/trump-china-bank-account-hotel-deals-tax-records
"President Trump has maintained a bank account in China for years while pursuing hotel deals and other business projects in the region, according to a report Wednesday. ..."

"... hogy maganemberkent milyen uzletei voltak ..."
Az elnöksége alatt (is) voltak ilyen üzletei.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.07.16. 05:01:47

@FutureFry: :)) ez mar kicsit leragott csont, de ragcsalhatjuk meg egy kicsit :)) igen, szovegkornyezetbol kimazsolazni mindig lehet dolgokat (tudom, mindket oldal ezt csinalja, nem ujdonsag).
" no deals, transactions or other business activities ever materialized, and since 2015, the office remained inactive"
Az emlitett szamla adofizetesre lett nyitva. Meg egyszer hangsulyozom, NEM Trumpot vedem, hanem szeretem a dolgok mindket oldalat megmutatni, mert ez manapsag kihalofelben levo tevekenyseg ;)
Eppen a fentiek miatt minimalizalom a ket szelen allo media olvasasat, es hasznalom a duckduckgo-t ;)

FutureFry 2021.07.16. 05:31:38

@Zsuzsi65: “… hanem szeretem a dolgok mindket oldalat megmutatni …”
Gondolom akkor a “de a szinfalak mogott jo kis uzletek kottetnek” megjegyzés mindkét oldalra vonatkozott.

“… Meg egyszer hangsulyozom, NEM Trumpot vedem …”
Én pedig nem Biden-t védtem.

Arthamyr 2021.07.16. 06:34:18

@Zsuzsi65: "igen, szovegkornyezetbol kimazsolazni mindig lehet dolgokat (tudom, mindket oldal ezt csinalja, nem ujdonsag)" - Ez mindenkivel előfordul, ne írd úgy, mintha te egy "kívülálló" lennél. Ok, néha hosszabb dolgokat mazsolázol ki, de ez a lényegen nem változtat nagyon.

"szeretem a dolgok mindket oldalat megmutatni, mert ez manapsag kihalofelben levo tevekenyseg" - Nagy kár, hogy egyelőre nem sikerül, inkább arra mutatsz rá, amit úgy érzékelsz, hogy indokolatlanul háttérbe van szorítva. Bár szerintem ez rettentő ambiciózus próbálkozás, ha azoknak sem igazán megy (szerinted sem), akiknek elvileg ez a szakmája és erről szól az élete. És az is nagy kérdés, hogy van-e erre igény egyáltalán.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.07.16. 07:31:20

@Arthamyr: "szeretem a dolgok mindket oldalat megmutatni, mert ez manapsag kihalofelben levo tevekenyseg" - Nagy kár, hogy egyelőre nem sikerül, inkább arra mutatsz rá, amit úgy érzékelsz, hogy indokolatlanul háttérbe van szorítva. "

Hat, ha azt mutatom be, ami hatterbe van szoritva, az kb azt jelenti, hogy az eremnek azt az oldalat is megmutatom, nem? :)

"Bár szerintem ez rettentő ambiciózus próbálkozás, ha azoknak sem igazán megy (szerinted sem), akiknek elvileg ez a szakmája és erről szól az élete. És az is nagy kérdés, hogy van-e erre igény egyáltalán"

Pontosan ez a szomoru valosag: az emberek mar annyira keptelenek a kritikus gondolkodasra, hogy -mindegy melyik oldalon vannak - de mindent elhisznek, ha eleg gyakran nyomatjak nekik...mint szulo, az egyik legfontosabb feladatomnak tartom, hogy a gyerekeimet megtanitsam kritikusan gondolkodni. Na, ez hianyzik ma nagyon a vilagbol :(

somlobodog 2021.07.16. 07:40:53

@valamit visz a víz.....: én nem parázok. Te valakivel keversz. Nem rinyalok a salatatv miatt sem. Szvsz nincs az az isten hogy aki nem meleg abból meleget csináljanak szóval ez egy eszement okorseg az egész téma. Normális része az életnek mióta ember az ember és ennyi. Sehol soha nem írtam hogy MO. diktatúra. Én ott is jól éltem és jól éreztem magam. Itt most éppen jobban érzem magam és jól elek. Itt is és otthon is egyfajta buborekban élünk. Meglatjuk 10[20 év múlva mi lesz. Igazából nagy ívben szarok mindenre és osszesegeben a szűk családom és barataimon kívül mindenkire. De legfőképpen a politikusokra és az ujsagirokra. Meg a nemzeti oldalra. Még a liberalisra is. Ezt a blogot olvasom 7 éve kB megszokásból ha épp unatkozom. Engem nem kell meggyozni. Ahogy meleg se leszek, úgy elvakult politikai zaszlovivo sem.

somlobodog 2021.07.16. 07:41:04

@somlobodog: plusz ahogy latod nem járok jobboldali vagy ahogy akarod kategorizalni nemzeti stb blogokra basztatni a helyieket hogy az usa demikraciaja az etalon és Debrecen meg a Hortobágy már az enyeszete és elveszett. Vajon miért? Mert van normális életem és nem érdekel az hogy arctalan nickeket gyozkodjek faszsagokrol....

Arthamyr 2021.07.16. 07:53:23

@Zsuzsi65: "Hat, ha azt mutatom be, ami hatterbe van szoritva, az kb azt jelenti, hogy az eremnek azt az oldalat is megmutatom, nem?" - Egyrészt ugye ott volt, hogy amit _úgy érzékelsz, hogy_ háttérbe van szorítva. Ez ugye elég lényeges. Másrészt meg ettől eltekintve, attól függ, hol teszed ezt. Ha ott, ahol háttérbe van szorítva, akkor igen, de pl. itt a másik oldal is egy marginális téma, így itt nem.

"Pontosan ez a szomoru valosag: az emberek mar annyira keptelenek a kritikus gondolkodasra, hogy -mindegy melyik oldalon vannak - de mindent elhisznek, ha eleg gyakran nyomatjak nekik..." - Ez nem feltétlenül csak ezen múlik, sok egyéb, fontos dolog is van, pl. túl sok információ, iszonyatosan sok energia volna értelmezni és ellenőrizni, és annyira nem éri meg. Persze a kritikus gondolkodás egy fontos eleme volna ennek. A gyerekeid már nem felnőtt emberek? :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.07.16. 15:55:06

@Arthamyr: "gyerekeid már nem felnőtt emberek? :)"
Szerinted 18 eves kor felett mar nem lehet valakinek jo tanacsokat adni (=tanitani)? :)

Arthamyr 2021.07.16. 15:59:28

@Zsuzsi65: Hát, a (kritikus) gondolkodást nem hiszem, hogy akkor szokták megalapozni...

FutureFry 2021.07.16. 16:28:51

@Zsuzsi65: “… es hasznalom a duckduckgo-t ;)”
Persze az ilyesmi összefüggéseket - mégha valaki akarná is - szinte lehetetlen fogyasztóként “kiszűrni”, azért talán érdekes lehet megjegyezni, hogy ezzel (közvetve) olyan szervezeteket támogatsz mint az NPR (“… DuckDuckGo is also a financial supporter of NPR …”, ahogy a rádióban elhangzik gyakran), vagy a “Freedom of the Press Foundation”.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.07.16. 16:30:56

@Arthamyr: mondtam egy szoval is, hogy most kezdtem? ;)

Arthamyr 2021.07.16. 16:57:26

@Zsuzsi65: Nem, de sokat már nem tudsz hozzátenni.

FutureFry 2021.07.16. 17:01:57

@Zsuzsi65: Örülök, hogy támogatod a független médiát :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása