oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. május 21. 06:30,  „Nagyon nagy előny Svájcban magyarnak lenni” 61 komment

2021. május 21. 06:30 Határátkelő

„Nagyon nagy előny Svájcban magyarnak lenni”

A Miből élnek a magyarok Svájcban? sorozat legújabb részének főszereplője Gyuri, aki nemrég nyelviskolát alapított a partnerével. De talán nem is ez a beszélgetés legfontosabb része, hanem az, ahogyan a beilleszkedésről, elfogadásról és boldogulásról gondolkodik.

nyelviskola_foto_pixabay_com.jpg

„Csilla: Mi motivált titeket arra, hogy nyelviskolát alapítsatok?

Gyuri: A nyelviskola ötlete kb. 3 éve fogalmazódott meg bennünk. Sosem tartottam magam különösebb nyelvzseninek, amikor kiköltöztem Svájcba, csak angolul beszéltem.

Másfél év után éreztem, hogy jó lenne németül is megtanulni, ha már hosszabb távon tervezek itt maradni. Programozóként az angollal elfogadtak, de az integrációhoz, ahhoz hogy barátokat szerezhessek, a munkahelyemen tudjak kicsit feljebb lépni, kellett a német nyelvtudás.

Nagyon nehezemre esett bebiflázni a szabályokat, sok időbe telt, míg összeraktam egy használható tudást. Rengeteg embert gátol az, ha nem beszéli a németet, olyan korlátokba ütköznek ezzel, amik meghatározzák az életüket.

Illetve, ha beszélnék a nyelvet, akkor olyan lehetőségek tárulhatnának ki előttük, amire a nyelvtudás nélkül nincs esélyük.

Az agyról rengeteg kutatást láttam, csodálatos dolgokra képes, ha megfelelően van stimulálva. Szerencsére a partnerem egy olyan nyelvtanárnő, aki nyitott az újdonságokra.

Sokszor panaszkodott, hogy milyen nehézkesen tanulnak az emberek és elkezdtünk beszélgetni arról, hogy mennyit tudnánk segíteni a tanulóknak, ha nem magolással kéne elsajátítaniuk a nyelvet és megszűnne ez a rossz érzés bennük, hogy jaj, már megint tanulni kell. Akkor kezdtünk el különböző módszereket megnézni és végül összeraktuk az iskolánk alapját.

Két évig dolgoztunk csak azon, hogy legyenek hozzá speciális tananyagok, hanganyagok, teszteltük a módszert egy tízfős csoporton is, hogy működik-e az elképzelésünk.

Az ötlet tulajdonképpen onnan jött, hogy elértem egy olyan pontra az életemben, ahol úgy érzem, hogy már csak olyan dolgokkal szeretnék foglalkozni, amik pozitív hatással vannak az emberek életére.

Csilla: Mi a nyelviskola alapításának a menete?

Gyuri: Nagyon sok előkészület kellett hozzá. Fel kellett mérni az igényeket, és el kellett fogadni, hogy ha az ember új módszert hoz be, akkor annak van egy hosszú kifutási ideje.

Lassan indult be, de aztán következett egy emelkedő szakasz, amikor a tanítványok már elkezdték ajánlani az iskolát másoknak – ez a legjobb, mert a személyes ajánlás hiteles.

Ami a dokumentumokat illeti, mivel mi géppel is dolgozunk, annak kell egy európai igazolvány, amit aztán elfogad a svájci állam. Nyilván kellenek a vállalkozás indításához szükséges papírok. Nagyon fontosnak tartom, hogy jó szakemberekkel dolgozunk, akiknek megvannak a szükséges diplomái.

Svájcban nagyon egyszerű vállalkozni, kevés engedély kell. A cégindításnak is vannak költségei, de a mi esetünkben az oktatási anyagok kidolgozása vitte el a legtöbb időt és pénzt.

Még ha saját munkát nem is számolom bele, nagyjából 50 ezer frankot így is bele kellett tenni ahhoz, hogy egy olyan szintig eljussunk, mint ahol most tartunk.

Csilla: Itt élsz húsz éve, a svájci némettel mikor sikerült megbarátkozni?

Gyuri: A svájci némettel úgy barátkoztam meg, hogy őszintén szólva én még mindig nem beszélem. Egy idő után eldöntöttem, hogy ezt a nyomást leveszem a saját vállamról.

Egyszerűen későn, 27 évesen jöttem ki. Az itteni dialektust megérteni megértem, ezzel nincs gond, de hogy úgy beszéljek, hogy az jól csengjen a svájciak fülében - ezt a célt inkább hanyagolom.

A gyermekeim már itt születtek, ők természetesen gyönyörűen beszélnek, de én megmaradok a hochdeutschnál. A munkahelyemen az első kérdés mindig az, hogy ha van egy meeting, akkor milyen nyelven tartjuk.

Van úgy, hogy elkezdjük svájci németül, aztán valaki kérésére hochdeutschra váltunk, de ha valaki angolul szeretné, akkor mindenkinek angolul kell beszélni. Ez az elvárás.

A legelején általában mindig én voltam az, aki azt mondta, „English, please”, aztán „Hochdeutsch, bitte”… mígnem pár év múlva úgy gondoltam, már értem a svájci németet.

Úgyhogy hátradőltem, hogy mehet svájci németül, mire felállt valaki és elkezdett beszélni, én meg csak néztem, hogy „ez most milyen nyelven beszél?”. Alig értettem belőle valamit, fogtam a fejem és rögtön szóltam, hogy bocsi, korrigálnék, legyen inkább hochdeutsch.

A végén megkérdeztem, hogy mi történt… kiderült, hogy a kolléga wallisi, márpedig az ottani dialektus borzasztó. Szóval egy kicsit megnyugodtam. Azóta óvatosabb vagyok, amikor előkerül a téma, mindig megkérdezem, hogy melyik svájci német dialektusról van szó.

Ezzel nincs gondom, elfogadom azt, hogy nem itt születtem, én másban vagyok különleges, azáltal, hogy Magyarországról jöttem. Más a hozzáállásunk. Szerintem nagyon nagy előny Svájcban magyarnak lenni.

Az, hogy a helyi dialektust nem beszélem olyan tökéletesen, senkit sem fog érdekelni, ha egyébként jó a kisugárzása az embernek, jól épít emberi kapcsolatokat, akkor nem a nyelvtudást fogják nézni.

Csilla: Mennyire sikerült beilleszkedni?

Gyuri: Szerintem teljesen. Ebben egyfelől számított az önfejlesztés. Sok embert látok, aki eljön Svájcba, mert ebben látja a boldogságot és a megoldást, aztán amikor itt van, azt veszi észre, hogy itt sem boldog, itt sem érte el a céljait.

Innen, Svájcból viszont hova menjen tovább? Akkor kezd rájönni, hogy talán nem is a környezettől függ a boldogság és az, hogy mit tud elérni. Nyilván Svájcban sokkal jobbak az alapok ahhoz, hogy meg tudjunk teremteni valamit, (azzal együtt is, hogy imádom Magyarországot és most bőven tudnék ott élni).

A beilleszkedéshez a nyelv nagyon kell, az köti össze az embereket. Vajon az elején miért csak magyarokkal barátkoztam? Arra is büszke vagyok és a legjobb barátaim most is magyarok, de kell a nyelv. Az alapszintű társalgás a munkában egy dolog, de ahhoz, hogy valaki megnyíljon, ahhoz annál több kell.

Ehhez jön a nyitottság, az elfogadás, a másokra figyelés – ha ezek megvannak, akkor be lehet illeszkedni. Elfogadom a svájci szabályokat (még ha akad is, amelyikkel nem értek egyet, de nem erre koncentrálok, hanem a sok másikra, amelyek nagyon jók), a kultúrájukat… megszerettem őket, ami kellett ahhoz, hogy ők is elfogadjanak.”

A teljes beszélgetést itt nézhetitek meg.

(Fotó: pixabay.com)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8516567446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svajcineger 2021.05.21. 10:16:41

Az azért érdekelne, hogy pontosan mi az a nagyon nagy előny, amit a magyarság jelent Svájcban.

Csodabogár 2021.05.21. 10:32:03

@svajcineger: Ezen én is elcsodálkoztam, nekem ez se előnyt se hátrányt nem jelentett, igaz mikor oda mentem, már jól beszéltem németül. Férjem került oda 20 évesen. Róla soha senki nem gondolta, hogy nem ott született, igaz külföldön 10 méterről kiszúrták, hogy svájci, a hochdeutschban produkált akcentusa miatt.
Ezen a beilleszkedés dolgon soha nem lelkiztünk. Éltük a magunk életét, betartottuk a szabályokat, vasárnap nem pórszívóztunk pl. de soha nem akartunk igazi svájciak lenni.
Nekem Svédország és Németország után, az ottani magyarok is kicsit mások voltak, mint máshol. Kevésbé nyitottak a barátkozásra.

Golf2 2021.05.21. 11:20:55

@Csodabogár: Megtiltják a porszívózást fényes nappal? Die sind nicht ganz dicht mondaná a német jogosan.

Opi87 2021.05.21. 13:02:50

@svajcineger: Semmi. Külföldön magyarnak lenni inkább hátrány. Na nem azért mert a helyiek alapvetően elutasítóak (inkább csak gyakran nem tudnak hova tenni), hanem mert hiányzik az a szinte minden más nemzetnél meglevő háló, ami nagyon nagy segítség induláskor. Magyarán a magyarok nem tartanak össze, sőt sokszor inkább az ellenkezője igaz. Megnézed az albán, török, grúz stb. csoportokat, hogy mennyire támogatják egymást, hiszen a "földije" akkor nyilván megsegíti. Magyaroknál 0 ilyet tapasztaltam. Én is volt mikor kint éltem hogy segítettem egy friss magyarnak, egy köszönömöt nem kaptam cserébe.

Csodabogár 2021.05.21. 16:43:02

@Opi87: Svédországban igen össze tartóak voltak a magyarok. Rengeteg segítséget kaptam tőlük új koromban. Az utánam jövőket is segítette mindenki aki csak tudta.
Később jöttek a romániai magyarok, akkor sajnos elromlott valami.
Svájci magyarok zárkózottak és elutasítóak. Persze megvan a teóriám, hogy miért, de ebbe inkább nem mennék bele.

fhdgy 2021.05.21. 16:59:44

@Opi87: Hogy most jó-e magyarnak lenni külföldön, nem tudom.

2001-től 2009-ig azt tapasztaltam Németországban, jó a megítélésünk. Oh, magyar vagy, de jó és jöttek a történetek.

Kinek a Balaton, kinek a menekülés Mo.-on keresztül.

Pl. kint dolgoztam Delhiben, kimentem egy német sráccal cigizni, akit előtte nem ismertem. Tüsszentettem, erre ő, egészségedre! Magyarul. Kérdeztem tőle, hogy ez hogy van. Ja, Mo.-on keresztül menekültem.

Németországban lakás keresés, ügynök csaj. Jaj, magyarok vagyunk, drukkol, hogy megkapjuk a lakást, mert előttünk még van valaki, ha neki nem kell, akkor a miénk. Miért drukkolsz? Mo.-on keresztül menekültem.

Ezek, Delhi kivételével mind a volt Nyugat Németországban voltak. Vannak még történeteim, ha valakit érdekel, folytatom.

Én ugye 2009-ben eljöttem, azóta nincs tapasztalatom.

Aki ott él, mint mond a mostani helyzetről?

SzZoole 2021.05.21. 17:07:15

@Csodabogár: de az 60 évvel ezelőtt volt, most tuti tized annyi segítséget sem kapnál szerintem, sőt…..

fhdgy 2021.05.21. 17:17:48

@SzZoole: Ez az embereken is múlik, nemcsak az időn.

Pl. 2008-2009-ben Észak Németországban dolgoztam. Voltunk többen is magyarok. Jó csapat volt. Volt egy srác, ő volt a középpont.

Vannak emberek, akik mindent megtesznek, hogy a középpontban legyenek. Ez a srác nem ilyen volt. Egyszerűen ő volt a középpont. Pont.

Annyira jól csinálta, hogy nem magyarok is lettek a bandába.

Közös kirándulások, közös vacsorák, közös grillezés, stb. Együtt jártunk ebédelni, segítettünk egymásnak, szóval jó banda volt, a szó jó értelmében.

Van ilyen is.

SzZoole 2021.05.21. 17:21:42

@fhdgy: ismerős a szituáció

svajcineger 2021.05.21. 17:57:13

Én nem tapasztalok itt semmi ellenségeskedést a magyarok között. Mindenki segít a másiknak, amiben tud. Aztán lehet, hogy egyszerűen csak jó társaságba járok. :)

SzZoole 2021.05.21. 18:52:29

@svajcineger: már régen gondolkodom, hogy meg kérjelek egy kis szívességre.

Egy ideje gondolok arra, hogy átköltözzek Svájcba a brekszit miatt. Szállás kellene pár hétre meg valami munka, bármit elvállalok :-))

CSAK VICC VOLT!!!

Golf2 2021.05.21. 18:54:32

Off.Jakab Péter közel 10 millió forintos büntetést kapott a ficsúrozásért...kövérdisznótól.

svajcineger 2021.05.21. 19:32:04

@SzZoole:
Sokat felejteni, you know. :)

SzZoole 2021.05.21. 19:46:41

@svajcineger: na ennyit a magyarok összetartásáról, csak egy apró szívességre kértelek meg, erre te még magyarul is elfelejtettél, na szép……. Sírok

Din Serpahis 2021.05.21. 21:07:31

@Opi87: legkevesbe sincs szuksegem se a magyarokra se semmifele halora, megoldom egyedul ami kell. Ha nem igy lenne, ki se mertem volna jonni

Csodabogár 2021.05.21. 22:00:00

@Golf2: Nem, csak átgörgettem, mert nekem már természetes, hogy vasárnap nem porszívózok, éjszaka nem fürdök/zuhanyozok ha társasházban lakom, szóval európai módon viselkedem. Mondjuk nekem itthon se jutott eszembe ilyesmi, de ez nem volt minden külföldinek világos. Na meg itthon családi házban laktam.

Arthamyr 2021.05.21. 22:39:56

@Csodabogár: "éjszaka nem fürdök/zuhanyozok ha társasházban lakom" - Nekem nem világos, mi a gond ezzel? Azt semmilyen módon nem érzékeli a szomszéd, ha zuhanyzol.

dikusz. 2021.05.21. 23:11:43

@Arthamyr: Ha a szoba egyik fala, és a szomszéd fürdőszobájának a fala közös, csudálatosan áthallatszik a víz zubogása, ha a jó szomszéd este 11-kor csobogtatja tele a kádat vízzel.

Arthamyr 2021.05.22. 06:31:28

@dikusz.: Ez jogos, viszont utoljára a békásmegyeri panelban (kb. 35 éve) laktam olyan helyen, ahol a lehetett hallani, ha valaki a a fürdőszobát használja, pedig laktam pár társasházban azóta.
Nem mintha olyan sokszor lenne szükség éjszakai zuhanyzásra, de ilyen jól kivitelezett és/vagy tervezett épületekben gondolom a wc sem használható, akkor az hogy megy, a lakók tartsák vissza este 10 és reggel 8 között, vagy ha nem megy, akkor legalább ne húzzák le? :)

Buchhalter 2021.05.22. 12:22:11

@Opi87: elég nagy bőszmeséget állítasz. Amikor kint voltam fél évig Németországban elég sok segítséget kaptam a helyi magyaroktól és sokan meg is kapják. Más nációkkal is hülyeség jönni , mert semmivel se jobbak vagy rosszabbak nálunk. Illetve aki ezzel a rossz dumával jön, hogy a magyarok nem segítenek kint egymásnak annak valami vaj van a fején. Csak segítséget várna,de semmit se akar nyújtani.

odamondó 2021.05.22. 13:07:16

"ők természetesen gyönyörűen beszélnek"
Sviccerdüccs meg a gyönyörű beszéd :)

@Opi87: ez szerintem is így van. Legtöbb nemzet egyből szervezkedik csak a magyar nem.

Örömhernyó 2021.05.22. 15:42:06

@Opi87: A törökök egymást egy kanál vízben meg tudnak fojtani, ha pár euróval többet keres az egyik a másiknál.
Ami viszont igaz rájuk, hogy a saját családjukat támogatják, a vérrokonaikat. És ha össze kell fogni egy másik nemzetbeli csoport ellen, akkor összefognak, klikkesednek, kitúrják a többi nemzetiséget, maffiamódszerekkel is. Aztán lehet, hogy egymás torkának esnek utána, de akkor már csak törökök vannak ott.
Indiai ugyanez.

Örömhernyó 2021.05.22. 15:42:20

Még annyit, hogy a török, indiai, kínai szervezkedik a más nemzetbeliek ellen, kitúrja őket, aztán leosztjak maguk közt a pozíciókat, egymás torkának esnek stb., de kívülállóknak esélye sincs mellettük megmaradni.
A magyarok még odaig se jutnak el, hogy más nemzetbeliekkel szemben összefogjanak. Sőt, a szlovákiai magyarok az egyik külföldi munkahelyemen egyből összefogtak a csehekkel és szlovákokkal a magyarországiak ellen, akiket valamiért hihetetlenül lenéztek és egyben irigyeltek is. A szlovmagyarok fejében van ám probléma...
Romániai magyarok a románokkal fogtak össze egy másik külföldi tapasztalatom alapján.

2021.05.22. 15:42:44

@Opi87: sziasztok! Idestova 39 éve élünk itt Zürich mellett. Jól beilleszkedtünk, elfogadottak vagyunk. Tökéletesen igazat adok neked, hogy mi egy érdekes nép vagyunk. Összehasonlítva magunkat más népekkel irigykedve nézek mai napig is az osszetartasukra. De úgy látszik nekünk történelmi hagyomány a széthúzás.

2021.05.22. 15:42:44

@Csodabogár: látod amikor otthon vagyok és a szomszéd vasárnap füvet nyir, krampacsol és nem érti hogy miért szólok neki. El lehet ettől szokni rendesen

2021.05.22. 15:42:44

@odamondó: nekem az első években inkább karomkodasnak tűnt. -))) ma persze beszelem de meg most sem tartozik a kedvenceim köze-))

Pesti 2021.05.22. 19:49:48

Nagyon jo dolog, hogy valaki, mint a blogiro foglalkozik a kint elo magyarsaggal, akikbol szerintem,- mivel 50 eve kulfoldon elek- nagyon keves fog haza menni. De bepillantast ad a siker, az ervenyesules fele. Batorit. Koszonet erte.

Pesti 2021.05.22. 19:49:52

@Team Vincent: Mas nep sem el kulonbul, az emigracio egyeni vallakozas

nincs1agy 2021.05.22. 19:49:57

@Csodabogár: Erdélyi magyarok..Az erdélyi román is inkább transzilvánnak tekinti magát, mint románnak. Nem szereti, ha összekeverik a regáti románokkal.

Etniez 2021.05.22. 21:27:21

@SzZoole: Én kaptam segítséget, húztak is le, én is segítek sokat a magyaroknak, ha kérik.

Én nem látom azt a hatalmas problémát.

2021.05.22. 21:39:58

@Pesti: Így igaz egyéni vállalkozás. Mindent a magunk erejéből értünk el amire büszkék vagyunk.

2021.05.22. 23:47:10

@Pesti: a tapasztalataim alapján az a baj hogy nem vagyunk elég toleránsak a másikkal és más véleménnyel szemben. Mindig kritikusan gondolkozunk ahelyett hogy az lenne az alap ami bennunket összeköt. Egy gyönyörű nyelv és kultúra.
Amit legfőképp hiányolok a vita kultúra színvonala, ha megnézem a magyar parlamenti közvetítést szinte szégyenkezem.

Pesti 2021.05.23. 08:58:15

Azon nem kellene csodalkozni, hogy a szomszed orszagok magyarjai talan az evtizedek folyaman alkalmazkodtak az oket korulvevo kulturahoz es jobban kijonnek mondjuk a szlovakokkal, vagy a romanokkal. Boven van ismeretem ezen a teren, ezek az elvagott kapcsolatok es az asszimilacio tunetei. Errefele is, mondjuk karacsonykor a szekelyek elkulonulve ultek sajat kozossegukben. Nyilvan gondolataikat a moguttuk levo evtizedek hataroztak meg, keves a kozos amit megoszthatnank. Gondoljunk a szlovakmagyar es effele kifejezesekre, amit szinte tudatlanul sok magyar meg ha nem is hasznalja valahol a tudataban van, hogy vannak masmilyen magyarok is. Naluk kicsi a nemzeti tudat.

padlogaz 2021.05.23. 11:16:09

a videót nem néztem meg, de a szövegből egyáltalán nem derül ki, hogy mire vonatkozik a cím.
poszter mire gondolt, miért nagy előny magyarnak lenni svájcban?

Vaszilics Fedor Emánuel 2021.05.23. 15:22:16

@svajcineger:
Sokat és jól dolgoznak kevés pénzért.

Örömhernyó 2021.05.23. 15:22:42

@Pesti: Eleve a szlovmagyar nem magyarnak vallja magát, hanem felvidékinek. A magyarországiakat lenézik.
A rendszerváltás környékén volt erdélyből "menekült" osztalytársam általános iskolában. Egy évet bírt velünk, kibukott, erőszakos volt, durva, lopásokon kapták, fiatalkorúak börtönévbe került későbbi élete során. Fehér bőrű srác volt, még mielőtt azt hinné valaki, hogy etnikusan színezett lett volna.

Egyetemen voltak romániai és ukrajnai magyar évfolyamtársaim. A romániaiak közt volt pár, akik el tudták végezni a szakot, az egyik lány PhD-zett is (amúgy is nagy volt a lemorzsolódás), az ukrajnaiak mind kibuktak, nagyon buták voltak.

Sajnos a határontúli magyarokkal sokkal több negatív élményem van, mint pozitív. A határontúliak iránti szeretet, sőt lelkesedés sajnos egyoldalú dolog, a magyarországiak beleélik magukat, hogy a határontúliak alapból tiszta lelkű emberek, csak mert ott születtek. A nagyszüleim is ebben a hitben éltek, folyton segítettek romániai magyar menekülteket, de sajnos azok sokszor kihasználták őket.

2021.05.23. 15:22:48

@Golf2: lehet hogy ebbe az előzmények is bele játszanak? Vagy talán az ország hazát jobban kellene tisztelni? Soha nem láttam ehhez hasonlót a svájci parlamentben. Ez a véleményt nevelésem és szemléleten mondatja velem pártszimpátia nélkül.

Örömhernyó 2021.05.23. 15:22:58

@Pesti: A székelyekben és a szlovmagyarokban elég kicsi a magyar nemzettudat. Ők ugyanis nem magyarnak, hanem székelynek illetve felvidékinek tekintik magukat. Sőt a szlovmagyarok közt a csallóközi is egy külön kategória, valamint a többi szlovmagyar lenézi az ukrán határhoz közelebb élő szlovmagyarokat valamint a kárpátaljaiakat is.

Pesti 2021.05.23. 17:31:34

Be kell latni, hogy egyedul maradtak es csak a magyar nyelvvel kozos.Kormanyok a mai helyzetben ettol tobbet nem tehetnek ertuk. A felvideken a cseh demokracia, Erdelyben a kozos falusi nyomor amivel azonosultak. Varom a tovabbi svajci magyarok vagy egyebek hozzaszolasait cikkeiket, leveleiket. Fontos a pozitiv szelem megtartasa, a siker orientalt ember bemutatasa, az orszagbol valo kilepes hangulatanak feldolgozasa, az elindulasi pont korulirasa. Evekig leveleztem egy kis doktornovel aki vegul Svedorszagban kotott ki, elvezet volt oromet, gondjait olvasni. Beszamolt a munkahelyerol tunodve, hogy orvos letere miert kell egy takarito velemenyet is vegighallgatnia a havi gyuleseken. Harom gyermekenek erkezese, Daniaba valo kiruccanasa, szoval a helykereses, meg minden ami a minosegi elet alapjai voltak

Tomasso000 2021.05.23. 22:26:03

Budapesten élő, Győrben nevelkedett erdélyi magyarként azt kell mondanom fogalmatok sincs a határon túli magyarokról ...
Maradjunk annyiban, hogy az előítéletek dolgoznak

odamondó 2021.05.23. 22:26:06

@Team Vincent: nekem mondjuk a hányás jut eszembe amikor hallom :)

nincs1agy 2021.05.23. 22:26:11

@Vaszilics Fedor Emánuel: Ellenben az afgánok egyáltalán nem dolgoznak, és nagyon sokba kerülnek. A két véglet..:D

birkamenet 2021.05.23. 23:38:17

@nincs1agy:

Aztán hány afgánotok van nektek ott abban a szabolcsi zsákfalutotokban, hogy ennyire tudod, hogy mennyit dolgozik egy afgán? A magyarok azok hasitják a melót, épülnek a palotasorok a faluban?

Örömhernyó 2021.05.24. 10:03:22

@Tomasso000: Sajnos a pozitív előítéletek dolgoztak sokáig, amiknek semmi alapja nem volt. Személyesen nagyon nagy csalódásokat éltem meg határontúli magyarokkal kapcsolatban. Külföldön élve és Magyarországon is. Az emberi minőségük hagy kívannivalót maga után.

Nzoltan 2021.05.24. 15:38:22

@Team Vincent: Eddig gyakran azt hallgathattuk, hogy gyerekeinknek a kritikus gondolkodást kellene megtanítanunk. Ezt főleg azok szájából hallani, akik ordenárén viselkednek a parlamentben.

Nzoltan 2021.05.24. 15:38:26

@Team Vincent: Polgárpukkasztás, mikor elfogynak az észérvek.

BéLóg 2021.05.24. 15:38:30

@svajcineger: Orbán Viktor. :-) :-) :-)

silent76 2021.05.25. 10:23:26

@svajcineger: 2007 óta élek Svájcban. Arra, hogy bármi elönye lenne annak, hogy magyar vagyok, még nem jöttem rá.

silent76 2021.05.25. 10:23:30

@Opi87: Nem a magyarokkal kell összetartani, hanem be kell illeszkedni. Nem azért megy az ember külföldre, hogy a saját nemzetével "tartson össze"...

silent76 2021.05.25. 10:23:33

@Csodabogár: Miért kellen segítenem bárkit is, csak azért mert magyar? Ennek semmi értelme...

midnight coder 2021.05.25. 11:48:20

Ennél már csak svájcinak nagyobb elõny lenni svájcban, akiknek nem kell a fél életüket nyelvtanulással tölteniük.

Örömhernyó 2021.05.25. 18:12:07

@silent76: Így van, én Kelet-Ázsiában élek, egyetlen magyarral találkoztam és tartottam a kapcsolatot, de ő is amerikás magyar, aki gyerekkorában került külföldre. Szerencsére itt nem nagyon vannak magyarok, ezért is jobban be lehet illeszkedni, már amennyire egy fehér fajú ember a sárga fajúak közé be tud illeszkedni. Kb. semennyire, mert lehetetlen. Lehet élni, pénzt keresni, de Ázsiához képest Svájcban nagyon könnyű beilleszkedni. Én emberekkel tartok kapcsolatot, nem a nemzetiségükkel.
Nyugaton élve meg megtanultam, hogy szlovamagyarral, ukrajnai magyarral, romániaival, vajdaságival csak akkor tartsak kapcsolatot, ha le akarom húzatni magam.

A posztban szereplő videóra akkor se kattintok, akámilyen clickbait címet is adtok a posztnak.

@midnight coder: Svájcba nem kötelező menni. A külföldön születettek szerintem elég, ha németül tudnak, elvégre nem sok helyen oktatják külföldön a helyi dialektust.

Pesti 2021.05.25. 21:25:50

@Örömhernyó: Mindnyajan egy sajatos tapasztalattal rendelkezunk, egy ami nekem jo az nem feltetlenul jo neked alapallas ez, es ezt el kell fogadni. Nekem tetszik a blogiro hozzaallasa, mert kinyilik sajat szemelyisege es az interju alanyainak kepesege is, hogy bealljanak a sorba, tavol a szulofoldunktol, helyuket megtalalva. En Kanadaban elek, s aki ide es az USA-ba jott evtizedekkel ezelott a jozan eszere hallgatva, felkereste valamelyik magyar templomot a kapcsolatok felvetele igenyevel. Van itt koztunk felvidek, erdelyi, delvideki magyar es van egy alkalmazkodasi ido amig a kozosseg egybe olvad. Nincs mindenki elfogadva, ugyszinten nem minden magyar erkezik meg valamilyen felkeszulessel, az otthonrol hozott Hoffi Geza mentalitas, pont annyira jo, mint a szomszed orszagokbol jott magyarok felkeszultsege es alkalmazkodasi kepesseguk. Hoznak magukkel idegen szokasokat ami nem feltetlenul rossz,de tollerenciaval ok is rajonnek hogy egy-egy kulhoni viselkedes idegen a magyaoknak emigracios korokben. Egyenileg a kornyezet eszre sem veszi az apro nuanszokat, es lassan beindul az asszimilacio addig a pontig amikor a hazulrol hozott intelligencia, kulturalis elteforma a helyit felul nem irja

2021.05.26. 06:31:45

@silent76: tenyleg nem? Én 1979 évében jöttem ide, profitáltam abból, hogy a magyaroknak csak 1956 miatt is pozitív sajtojuk volt.
Evvel együtt sokszor szemembe vágták, hogy külföldi, de más nemzetnek azért nehezebb volt. Az én szívem magyar de a fejem már rég idevaló és itt érzem otthon magam.

Rudi a szezonalis Renszarvas 2021.05.31. 07:25:24

Nem tudom, de amikor a tömegközlekedésen a 20minuten címoldalán olvasom az épp aktuális Ungarische Prostituierte-s cikket, valahogy nem a címben megfogalmazott gondolat merül fel bennem.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása