2019. február 18. 06:30,  Hátizsákos kalandok Thaiföldön 29 komment

2019. február 18. 06:30 Határátkelő

Hátizsákos kalandok Thaiföldön

Akik figyelemmel követték a blogot az elmúlt hetekben, azok megismerhették a Dániából Ázsiába induló Balázs nem akármilyen kalandjait. Balázs Thaiföldön kezdett (némileg szürreális első napokkal), majd elvonult egy buddhista meditációs központba (a benti hétköznapok valóságát itt ismerheted meg részletesebben), majd folytatta útját. Következzen tehát a legfrissebb beszámoló fantasztikusan gyönyörű helyekről, borzalmas szállásról és egy gyanúsan orosz városról.

„Az elmúlt két hétben bejártam Krabi-t, Phi Phi szigeteket és végül Phuketet. Koh Lanta maradt ki egyedül, de arról is lesz néhány szó később. Ami igazán fontos egy jó nyaralás- illetve utazástervezésnél, hogy tudjuk, mit várunk a helytől.

Ebben próbálok tanácsot adni, hogy melyik helyen pontosan mit tud lehet csinálni, illetve nekem milyen szubjektív véleményem van a helyről.

Krabi

Az első Chiang Maiban töltött hét után úgy éreztem, hogy tovább kell lépjek és itt az ideje valami tengerparti, de lényegében más hangulatú városba kell menjek. Bangkokba ment a repülő, majd onnan átszálltam és közvetlenül Krabin landoltam.

Ez normális esetben nagyjából 5-10.000 HUF, ha az ember egy nappal előtte veszi meg (nem ajánlom) akkor inkább 40.000 HUF körül van. A reptérről transzferbusszal lehet bejutni a városba, ami nagyjából 1200 HUF. Mivel Krabi egy félsziget, rengeteg különböző strand, illetve városrész van, amit érdemes meglátogatni.

Ao Nang

Ez a leglátogatottabb, amolyan kiindulópont a legtöbb ember számára, különösen, mert hajóval innen szinte bárhova el lehet jutni. Hatalmas sziklák, hegyek ölelik körbe az öblöt, a víz szép tiszta és hosszú a strand is.

Alapvetően a legtöbb vendég itt vagy nyaraló pár/családok, vagy nyugdíjasok. Nemzetiségek tekintetében hatalmas keverék, nincs túlnyomó kínai, orosz vagy bármilyen nemzet, ami kivételesnek mondható Thaiföldön.

Az árak abszolút nem elrugaszkodottak, az országhoz képest olcsók. Van lehetőség piacon és éttermekben is enni. Az éjszakai élet alapvetően élő-zenés bárokban manifesztálódik és abszolút nyugis, barátságos környék. Én abszolút tudom ajánlani – hostelek közül pedig a StayIn hostelt.

Tonsai

Ez egy rövid, csak hajóval megközelíthető strandrész. Egy kedves volt gimis osztálytársam ajánlására látogattam ide. Alapvetően ez a hely egy hegymászó Paradicsom, a tengerpart és a dzsungel is körös-körül van véve hegyekkel, ahol turisták 10-20-as csoportokban másznak.

Lehetőség van hajós túrára is, ahol kivisznek a tengerre egy szikla/szigethez és egész délután lehet mászni. Ennek a díja nagyjából 12.000 HUF. A víz elképesztő a parton, abszolút ajánlani tudom, ha valaki a mászás iránt érdeklődik. Ezután pedig megosztanám a személyes élményemet.

Reggel 10-körül mentem át Ao Nangról egy tutajjal, ami nagyjából 10 perc volt. Igazi, kőkemény „backpacker” lévén nem foglaltam még aznapra alvóhelyet (igen, ez véleményes lehet, de így flexibilis tudok maradni a programokkal, illetve az utazásokkal), így érkezéskor pár helyet meglátogatva konstatáltam, hogy minden egyes hely teli volt.

Végül, a parttól kb. 20 perc sétára, a dzsungel bejáratánál betértem a hajós/mászós utat szervező bódéhoz.

Kiderült, hogy csak akkor indítanak ilyet, ha legalább 5 jelentkező van – na ebből én voltam az első, s hozzátették, hogy nincs szezon még, úgyhogy valszeg nem is lesz másnapra senki.

Ellenben van helyük egy bungalóban csupán 2000 HUF/éjszakáért. Én kapva kaptam az alkalmon, hiszen ez még Ázsiában is elképesztően olcsó. Na olyan is volt. Még egy 10 perces séta a szeméttel, sárral árasztott dzsungelben, romos házak között, majd két thai figura segített megtalálni a „helyemet”.

Ez egy másik 5 emberrel osztott nádbungaló volt, és nehéz szavakba foglalni, de életemben nem éreztem ennyire azt, hogy nem kéne ebbe belemenjek.

Az úton odafele közölték, hogy nincs víz, WC kb. 10 perc sétányira van, áram pedig egyáltalán nincs – majd jött a hab a tortán. Közölték, hogy kulcs nincs, és ha éjszaka bejön egy állat, csótány, majom, kígyó, akkor ne aggódjak, csak aludjak tovább, nem bántanak. Jézus.

Lepakoltam a hátizsákom, majd lementem a partra ebédelni. Itt kb. 2 órát őrlődtem, hogy alapvetően félek a kültéri mászástól a magasság miatt, botrányosan fos a szállás, és éjszaka meg jönnek az állatok.

Arra jutottam, hogy ugyan, mi a jó istenért csinálom ezt magammal? Ha itthagyok mindent, akkor is összesen (a deposittal együtt) 8000 HUF-ot bukok. Visszamentem a tulajhoz, majd közöltem, hogy ez nem fog menni.

Rendkívül rendesek voltak, vissza is adták a pénzem, majd a következő hajóval visszatértem a tiszta, kulturált Ao Nang-részre.

Phi-Phi sziget

Ez a sziget és a vonzáskörzete egy csoda, mindenkinek ajánlani tudom. Krabitól komppal 2 óra alatt lehet megközelíteni, napi 4x megy járat. A közönség fele nagyjából 1-2 napra látogató házaspár/család, a másik fele pedig a 18-20 év körüli „backpacker” közönség.

Ha az előbbibe tartozol, érdemes a sziget déli részén foglalni szállást, befizetni pár szervezett hajós túrára, és elkerülni a helyi strandot. Ha az utóbbiba, akkor foglalj helyet a belvárosba a DormsIn nevű hostelbe, majd csatlakozz az Ibiza hostel medencés bulijába a strandon, este nézd meg a parton lévő, tüzes pálcákkal zsonglőrködő thai clownfiestát, majd utána az Apachébe érdemes bulizni menni.

Szállást nem kell előre foglalni, és ne maradj te se 2 napnál tovább, ha csak nem bírod ennél tovább a másnaposságot.

Az első estét az Ibiza hostelben foglaltam megint csak, mert baromi olcsó volt. Délután 4-kor már ment a medencés buli, mindenki tombol, a hostel ágyak szabályosan remegnek a zenétől.

Na, itt megint olyan érzésem volt, hogy ugyan miért teszem ezt, de körbejártam a szigetet és megismerkedtem egy elképesztő kanadai párral, akikkel végig beszélgettük a parton az egész estét, így csak aludni tértem vissza, amikor már éjfél után kevésbé volt zajos a hely.

Érdemes megnézni a tűzijátékot, elképesztő (az első alkalommal), hogy milyen akrobata mutatványokat csinálnak egy égő bottal a kezükbe. Én a hajós túrákat elengedtem, mert korábban (3 éve) már túl voltam ezen.

Ami viszont nagyon nagy élmény, az a kajakbérlés. Két órára 3000 HUF-ért lehet bérelni a parton és egészen elképesztő élmény körbekajakozni a szigetet. A víz türkizkék, látni, ahogy úszkálnak a halak, még akár 3-4 méter mélyen is.

Ezenkívül még érdemes a kilátóba ellátogatni, ez nagyjából 30 perc séta a városból, fel a hegyre. Mindenkinek ajánlani tudom a szigetet, de pár napnál több időt nem érdemes itt tölteni, annyira sok látnivaló nincs, a természetet leszámítva.

Phuket

Öt nap után, megint csak komppal átutaztam Phuket szigetére. Erről a helyről egészen biztosan hallottál, hiszen ez Thaiföld leglátogatottabb helye Bangkok után. Nehéz ezt a bekezdést megírnom anélkül, hogy ne tűnjön egy hatalmas szardobálásnak, de ez van.

Ajánlom, hogy ha ide utazol, a Kata illetve Karon strand/városban foglalj szállást, ezek kevésbé zsúfoltak. Ha ne adj isten valamiért ezután a bejegyzés után is Patongba foglalnál, hát akkor ez fog rád várni.

Patong

Alapvetően thai lakosokon kívül a város döntő többsége orosz turista, több sztori is terjed arról, hogy ez voltaképpen egy orosz város. Én hallottam olyanról is, hogy az orosz maffia lefejeztetett 1-1 prostituáltat a strandon, de azt gondoltam, túloznak.

Négy itt töltött nap után bátran állítom, hogy a város gyakorlatilag tényleg olyan, mintha Moszkvában lennék, csak eszméletlen meleg van. Nekem nincs bajom alapvetően velük, de sajnos én nem a barátságos arcukat láttam az utcákon illetve strandon, vagy a bulizóhelyeken.

Ezenfelül gyakorlatilag annyira zsúfolt, zajos, mocskos a város, mint Bangkok. Az utcán végig az az érzésed, hogy valaki el akarja kérni a pénzed vagy masszázs, vagy étel, vagy pingpong show, vagy akármi miatt, gyakorlatilag nincs egy perc nyugtod sem.

Mikor utoljára pár éve itt jártam, közel se volt ennyire rossz a helyzet, de a mostani vállalhatatlan, úgyhogy én abszolút nem ajánlanám senkinek, aki pihenésre vágyik. Búvárkodásra Phi Phi alkalmasabb, ezenfelül az egyetlen látnivaló egy kilátó és egy hatalmas, aranyozott Buddha szobor.

Freedom strand

Ha viszont úgy döntesz, hogy valamilyen okból mégis Phuket felé vennéd az irányt, van remény. Egy „Szabadság strand” nevű hely az, ahol magad mögött hagyhatod a tömeget, a zajt, és a koszt.

Hófehér homok, türkizkék víz – elképesztő kilátás. Két út vezet ide, az egyik Patongról hajóval, ami 10 perc, ellenben borzasztó drága, nagyjából 12.000 HUF/fő.

Elsőre indokolatlannak tűnik a magas ár (Krabin ugyanez a táv hajóval 1500 HUF) de a másik bejárat a szomszédos hegyen keresztül vezet. A legpraktikusabb módszer az, ha robogóval felmegy az ember a hegyre, majd egy rövid sétával le lehet érni a partra.

Nekem nagyon hiányzott valamilyen aktivitás, úgyhogy korán keltem és lesétáltam (illetve inkább fel) a 6km-es utat a hegyre, majd le a hegyről a lépcsőn. Lélegzetelállító a hely, a szemetelés mindenhol tiltott (80.000 HUF a bírság) és úgy tűnik, tartják is az emberek. Egy darab étterem van (One and Only néven), az országhoz képest kicsit drága, nagyjából 2000 HUF egy tál étel, de elképesztően jól főznek. Nekem nagyon szép élmény volt, nem csak a strand, de az út felfele és vissza is.”

Ha szívesen olvasnál még Balázs kalandjairól, látogass el az oldalára!

"Eljön a pillanat, amikor az ember elkezd gondolkodni a hazatérésen. Annyira hiányzott Európa, meg európainak lenni, amit szerintem nem tud megérteni az, aki nem élt huzamosabb ideig a tengerentúlon."

Címkék: Thaiföld

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.02.18. 08:26:21

A patongi orosz maffiával kapcsolatban nem igazán lehet eltúlzott hírekről beszélni, mikor az üzleti élet mellett a közigazgatás és a rendőrség is a zsebükben van...

2019.02.18. 08:42:45

Balázsnak továbbra is sok sikert, pazar a kontent, és így tovább, satöbbi-satöbbi. Én viszont, engedelemmel, dohogok tovább:

"foglalj helyet a belvárosba a DormsIn nevű hostelbe, majd csatlakozz az Ibiza hostel medencés bulijába a strandon, este nézd meg a parton lévő, tüzes pálcákkal zsonglőrködő thai clownfiestát, majd utána az Apachébe érdemes bulizni menni. "

Ez az, amit írtam a múltkor. "10 muszáj dolog" itt meg itt, percre beosztva az időd, tök ugyanaz az egyenélmény mindenkinek, kérjük a következőt.

_Ennyire_ azért a milleniálok sem lehetnek egyformák. Vagy a tököm tudja, lehet, hogy lehetnek.

"pár napnál több időt nem érdemes itt tölteni, annyira sok látnivaló nincs, a természetet leszámítva."

Szerintem az embereket van értelme bámulni itt. A ruszki-szpotting remek mulatság, meg a milleniál-szpotting, meg ezeken a türkizkék vizű strandokon az instagram-influencer-szpotting.

Frankón le tudnék itt húzni heteket. Sör a kézbe, láb föl, és bámulni az arcokat, meg ahogy a lányok csücsörögnek meg dobálják a hajukat tök ugyanazért a fotóért. Tudjátok, ezért a fotóért:
st3.depositphotos.com/1008008/18621/i/1600/depositphotos_186215474-stock-photo-woman-relaxing-on-the-beach.jpg

Meg lehet bámulni ezt:
static.boredpanda.com/blog/wp-content/uploads/2018/07/boyfriends-of-instagram-1-5b5eaef72eccd__605.jpg

A legkúlabb kúlság, imádom/-nám/-tam csinálni.

Csodabogár 2019.02.18. 09:19:27

Jó a mai posztja is Balázsnak. Nem értem hova rohan, vagy van egy listája, hogy mit kell/akar kipipálni? Egy ilyen útban az lenne nekem a legszebb, hogy letelepszem valahol és bámulom a tengert. Ezt én gond nélkül tudom tenni akár 2-3 hétig is. Ha megunom megyek tovább, keresek egy másik helyet. Persze én Bankongot is imádtam a sok Buddhista templomot, meg az egyéb városi nyüzsgést. Az embert próbáló hosteleket nagy ívben kerültem. Nekem inkább kevesebb de jó legyen, a jelszavam. Persze vannak akik jobban bírják a gyűrődést.
Ezzel együtt várom a folytatást.

Balazs in the world · http://balazsintheworld.com 2019.02.18. 09:20:30

@Nagy kámpics: értem én, és abszolut egyetertek. El lehet több idôt is tölteni ezeken a helyeken, de a vizum altalaban 30 napra (vagy 15re) szól, ìgy ha az ember több helyet is meg akar látogatni, akkor bizony valamilyen fontosági sorrend alapján jobb tovább állni.

Golf2 2019.02.18. 09:21:17

@Nagy kámpics: Ezeket a fotókat maguknak csinálják a hölgyemények? Vagy így többet érnek a társkeresőn?

2019.02.18. 09:59:54

@Balazs in the world:

"akkor bizony valamilyen fontosági sorrend alapján jobb tovább állni."

Jogos. :)

@Golf2:

Jó kérdés. Gondolom, elsősorban maguknak, mint a pisai tornyot megtámasztó turisták. De biztos jól mutat a társkeresőn is. ¯\_(ツ)_/¯

twistedsifter.files.wordpress.com/2012/07/pictures-of-tourists-leaning-on-the-tower-of-pisa-2.jpg?w=800&h=600

London2009 2019.02.18. 11:43:11

@Nagy kámpics: Ertem a problemad, de azert teljesen nem tudok egyeterteni. Annyian vagyunk ezen a bolygon, hogy nehez mar ezt elkerulni, barhova is menjen az ember. Mondjuk tobbek kozott engem ezert sem erdekel mar Tajfold, vannak szazszor jobb helyek, kevesebb turistaval. A ferjem husz evvel ezelott jart ott eloszor backpackerkent, meg tavaly egy hetvegere atugrott Szingapurbol. Teljesen kiborult es azt mondta, hogy eg es fold amilyen most es amilyen ket evtizeddel ezelott volt. Szamitott erre, de meg igy is nagyon sziven utotte. Ugyhogy egyetertettunk abban, hogy tobbszor nem megyunk.
Ettol fuggetlenul szerintem is vicces nezni a hapsikat ahogy a pozolo csajokat fotozzak szazszor es egyik kep sem eleg jo, de ez sok helyen igy van mar. Oszinten szolva en meg fotozni sem nagyon szeretek. Ritkan adja teljesen vissza, hogy milyen a valosagban a hely. Masreszt pedig nincs kedvem ezzel bibelodni egesz nap, kivenni a tokjabol, megtorolni a kezemet, talalni egy megfelelo helyet stb. Persze miutan hazajottunk altalaban megbanjuk, hogy ket het alatt keszitettunk 50 fotot es ketton vagyunk rajta, de hat ez van. :D

Platonica 2019.02.18. 12:20:01

@London2009: 50 foto nem olyan rossz;-)
Hasonloan erzek, mint te. Most dec. 30-an Firenzeben csodalkoztam ra, hogy me'g ilyenkor is mindenutt tomegnyomor meg sorbanallas van. Epp Szerb Antal Utas es holdvilagjat olvastam amig ott voltunk, foszereplo ugye (tobbek kozt) Firenzeben turistaskodik...
Eg es fold, ahogy igy olvasva tunik. De igazabol a sajat 20-25 evvel ezelotti vilagkoruli elmenyeim is.
Egyre kevesbe szeretek utazni, ill. ha mar utazunk, akkor nem box-ticking-elni. Biztos oregszem.

London2009 2019.02.18. 13:00:57

@Platonica: De erdekes, hogy Firenzet emlitetted! Pont par hete mondtam a ferjemnek, hogy annyira vagyom oda es erdekes modon az valahogy kimaradt, meg sosem jartam ott. Abban igaza van Balazsnak, hogy nem art az utazas elott az elkepzeleseket a valosaghoz igazitani. Ami ugye ma mar eleg egyszeru a rengeteg utleiras, blog, Lonely Planet stb. segitsegevel. Nekunk altalaban valahogy mindig szerencsenk van. Mindig osszesodrodunk valakivel, helyiekkel vagy visszajaro vendegekkel, akik szuper tippeket adnak. Illetve igyekszunk nem sajnalni a penzt a jo szallasra, etteremre vagy egyeb programra es igy mindig lesz valami kulonleges elmeny. Sosem uszunk az arral, tenyleg valahogy mindig az utunkba botlik valaki vagy valami jo lehetoseg. A turista hotspotokat elkeruljuk. Mindig van olyan latnivalo a kornyeken amirol kevesebbet lehet tudni es meg maradt felfedeznivalo. Ezer peldat tudnek hozni, amikor ugy indult, mint mindenki mas szokasos utja, (mint ahogy Kampics irja,) de aztan megis kerult bele egy csavar amitol az egesz elmeny megis mas lett. : )
Mi tovabbra is szeretunk utazni, csak az evek soran megvaltozott az utazasi “stilusunk”, ha lehet ilyet mondani. Nem torekszunk egyaltalan arra, hogy mindent lassunk, mindent magunknak szervezunk es ami belefer, az oke, de azert a pihenes es a kenyelem altalaban az egyik legfontosabb szempont. Megoregedtunk, hiaba! :D

Csodabogár 2019.02.18. 18:02:10

@London2009: Saját fotót én csinálom, tehát eleve nem vagyok rajta. Különben is mindig utáltam az én és az Eifeltorony jellegű képeket. Viszont mindig, még most is rengeteget fotóztam. Nemrég mondta valaki, mikor meglátta mennyi régi papir képem van, hogy szerinte egy családiház ára van képekben. Nem tudom. Családiházra vagy bármilyen ingatlanra soha nem vágytam, de a fényképezés a mániám volt kisgyerek korom óta és mindig élveztem.

Csodabogár 2019.02.18. 18:05:49

@Platonica: Én is mindig megállapítom, hogy rengeteget változtak a helyek, ahoz képest, ahogy 20-30 évvel ezelőtt láttam. Sajnos többnyire negativ a változás, nagy a tömeg stb. Egyetlen kivétel számomra Drezda, amit először még totál sivatagként éltem meg, aztán az elmult 25 évben lassan visszaépült a város. Persze tömeg ott is van.:-(

Csodabogár 2019.02.18. 18:10:13

@London2009: Röhögtettek itt engem taknyosok.:-)))

Firenzében sajnos sorban kell állni Dávidért és az Uffizi képtárért is, még akkor is ha előre van váltva a jegy. Ha már ott vagy, ezeket kár lenne kihagyni. Talán nagyon szezonon kívűl kellene menni oda.

London2009 2019.02.18. 18:35:40

@Csodabogár: taknyosok!
Igen, erre gondoltam en is, hogy telen kellene menni...hmm...

Csodabogár 2019.02.18. 19:42:38

@London2009: Talán fele annyi idősek vagytok mint én.:-)
Ha még annyi se akkor elnézést, hogy öregítelek.

sörm 2019.02.18. 20:33:00

@London2009: Én március és szeptember végén mentem minden alkalommal. Akkor teljesen kezelhető a népsűrűség. A jó idő nem garantált, de Firenzébe a kultúráért megy az ember. Azt mondják nyáron kutatni se lehet mert még a könyv- és levéltárak is tömve vannak (nekem ez volt a fő szempont, kifizetsz egy vagyont hogy ott legyél, aztán más ül azokon a dokumentumokon amik neked kellenek).

Firenze nekem Európa csúcsa, ne hagyd ki :) Bár az igaz hogy érdemes utánaolvasni hogy értékelni tudja az ember amit lát.

blackhairlady 2019.02.18. 20:45:41

Gyonyoru kepek! :)
En is szeretek beleszoritani annyi latnivalot egy utazasba amennyit csak lehet, ki tudja visszajutok-e megegyszer.
Es azert ne felejtsuk el, mi is turistak vagyunk az utazasaink soran, kozben meg a tobbieket ekezzuk, hogy miert vannak ott ok is :))))
En biztos, hogy sosem fogom megunni az utazgatast, remelem meg 90+ evesen is roni fogjuk a kilometereket a ferjemmel :)

Platonica 2019.02.18. 20:46:35

@London2009: Mi most barati osztokeles/meghivas kapcsan jutottunk el, par hettel azelott me'g fogalmunk sem volt, h menni fogunk:-)
Package tour-on sztem eletunkben 1x voltunk, 2000-ben. Nem a mi vilagunk. Kb ahogy ti is, mi is magunknak szervezunk mindent, es az rbnb reven szinte mindig sikerul olyan helyeken megszallni, ahol abszolut a helyiek kozott lakunk, sokszor mas turistakkal a szallas kornyeken nem is talalkozunk. Ez tuti hozzaad a 'couleur locale' elmenyhez. Tavaly Madridban me'g angolul kicsit beszelokkel se akadtunk ossze a kornyekbeli boltokban, ettermekben:-D
Meg rendszeresen vagunk neki ugy Europanak autoval, hogy szallasunk nincs foglalva, csak egy laza utvonal terv, es ha megtetszik vhol, akkor ott keresunk helyet. A ferjem tomegiszonyos, szoval hotspot-ok kimaradnak, de amugy is inkabb hangulatvadaszok vagyunk:-)

Platonica 2019.02.18. 20:54:57

@Csodabogár: 2000-ben voltam Drezdaban, nekem akkor is nagyon tetszett! Akkor nem is volt tomeg, imadtam:-)

Szezonon kivul mit jelent? Mi dec.legvegen voltunk Firenzeben/Pisaban, es...

Taknyosok?! Londonka'ra biztos igaz:-DD

@blackhairlady: en nem ekeztem senkit, most is elsosorban barati talalkozo miatt mentunk, es teny, hogy egyre kevesbe hianyzik az egesz, tok jol lehet 'belso utazni' is...

Hari Seldon 2 2019.02.18. 22:09:55

Nagyon szép helyek. Szerencsére Balázs továbbra is jól bírja a meleget. Kiváncsi vagyok mikor érzi azt, hogy "mikor kapcsolják már ki a rohadt fűtést"? :-)

blackhairlady 2019.02.18. 23:05:54

@Platonica: Nem is mondtam azt, csak leirtam az en velemenyemet. :)
A belso utazni az mit jelent?

tanato 2019.02.18. 23:31:29

www.rtlmost.hu/isten-veled-magyarorszag-p_13069/isten-veled-magyarorszag-1-evad-1-resz-2019-02-18-c_12282881

Új sorozat az RTL-n.gyakorlatilag Határátkelő blog.hu csak rövidfilmerkben,egy adásban három határátkelő család szerepel.
Szerintem érdemes nézni.

Balazs in the world · http://balazsintheworld.com 2019.02.19. 06:09:38

@Hari Seldon 2: kezdem érezni, ugyhogy neki is vagtam eszak vietnamnak, itt mar csak nagyjabol 20-25 fok van, mas kavehaz teljesen :)

Ddodi 2019.02.19. 08:50:05

hát nem tudom ezt így leírni, hogy " az egyetlen látnivaló egy kilátó és egy hatalmas, aranyozott Buddha szobor." kissé meredek. 2x voltam 10 napot Phuketen, de egyrészt a Buddha szobor nem aranyozott, másrészt ezer más látnivaló is van a szigeten, szóval ha valaki esetleg csak emiatt nem menne, mert "más látnivaló nincs" annak megnyugtatásul mondom, van! :)
az is igen meredek mondat, hogy orosz város, én elhiszem, hogy nem a kedvenced, de ez is távol áll a valóságtól...
szóval távolról sem "vállalhatatlan" és "pihenésre alkalmatlan", akit meg zavar a *masszázs-masszázs* az utcán, az eleve ne menjen Thaiföldre...
Phi Phi-vel viszont egyetértek, látni kell, de elég rá 2 nap!

London2009 2019.02.19. 12:11:48

@Csodabogár: en meg fele annyi idos sem vagyok. : )

London2009 2019.02.19. 12:18:47

@Platonica: igen, hasonloan vagyunk mi is. Ez a hangulatvadasz tetszik! Talalo! : )

skrewdriver 2019.02.19. 18:20:16

@Ddodi:
Üdv Lantàról .
Itt orosz kevesebb van,de az is mind tapló .
Cipõt sehol sem veszik le,angolul elvétve tudnak.

Biztosan jó Phuket,de vannak olyanok ,akik màr Samuitól is hidegràzàst kapnak ,ha ràgondolnak a tömegturizmusra.

A postot amúgy nem értem.
Hàtizsàkos ,aki Phuketre,meg Phiphire megy?

Minek?

Platonica 2019.02.19. 18:42:23

@blackhairlady: hat tudod, amikor a kulvilag helyett befele fordulunk inkabb. Az onismeret fejlesztese tobbek kozott a vilag (valos) megismeresenek/megertesenek egyik legjobb modja, innen az asszociacio az 'utazasra':-)