oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. szeptember 13. 06:30,  Külföldi munka nyelvtudás nélkül? 114 komment

2018. szeptember 13. 06:30 Határátkelő

Külföldi munka nyelvtudás nélkül?

Lehet-e nyelvtudás nélkül külföldön munkát vállalni? Persze hogy lehet. Más kérdés, hogy érdemes és jó ötlet-e. Erre ad választ Péter Hollandiából, szerintem elég meggyőző érveket felsorakoztatva.

Mutasd be a városod - hova érdemes menni, mit nem szabad kihagyni, mennyire könnyű munkát találni a környéken... Írd meg és küldd el (lehetőleg fotókkal) a hataratkelo@hotmail.com címre! (Segítő kérdéseket a poszt végén találsz.)

hollandia_utca_foto_pixabay_com_ezelsoordesign.jpg

Az egyik leggyakrabban felmerülő kérdés a külföldi munkavállalás kapcsán a nyelvtudás, pontosabban annak hiánya. Nem csoda, hiszen a magyarok sajnos mindenféle, a nyelvtudást összegző listákon nagyon rossz helyeken állnak. 

Amire persze lehet azt mondani, hogy a magyar különleges nyelv, mennyivel könnyebb egy nagyobb családba tartozó nyelvtudással másikat megtanulni, de aki látott már Budapest belvárosának kellős közepén nagy boltban pénztárost az angolhoz foltokban hasonlító nyelven kommunikálni távol-keleti turistákkal, az pontosan tudja, hogy a tagadás csak önámítás. 

Az Eurostat tavalyi adatai szerint például az egész Európai Unióban a magyarok közül beszélnek a legkevesebben idegen nyelvet, a felnőtt lakosságnak mindössze 37 százaléka beszél legalább egy idegen nyelvet, míg az uniós átlag 66 százalék. 

Miközben még a harmadik legrosszabbnak számító Spanyolországban is 50 százalék felett van az idegen nyelvet beszélők száma, addig Magyarországon és Bulgáriában is 40 százalék alatt van ez az arány. 

A munkaerőpiac csak nyelvtudással nyílik meg 

Talán emlékeztek még rá, nem is olyan nagyon régen volt egy poszt, melyben egy Bécsben élő magyar HR-es, Marton Krisztina beszélt az őt kérdező Krisztinek a tapasztalatairól. A szakember szerint az angol jelenthet mankót például Ausztriában, de ez csak egy bizonyos szintig működik. 

„Rengeteg kis-, közép- és multinacionális vállalat van Ausztriában, ahol a munkakörnyezet angol, de az a tapasztalat, hogy egy idő után itt is elérünk egy üvegplafont, ami után nem tud az illető továbblépni, kimozdulni egy pozícióból - mondta. 

Szerinte aki elkezdi a nyelvet tanulni és szeretne dolgozni, annak az állásinterjún érdemes elmondani azt, hogy „igen, nem tudok olyan jól, tanulok folyamatosan, itt és itt tartok, és a munkámban ennyit tudok hasznosítani belőle”, magyarul muszáj azt éreztetni, hogy fejlődni akarunk. 

Mekkora felelőtlenség? 

Nyilván már a magyar nyelvoktatás színvonala miatt is sokan vannak, akik semmilyen, vagy nagyon minimális nyelvtudással rendelkeznek, viszont szeretnének külföldön munkát vállalni.

A Meghollandulok vlog gazdája, Péter szerint azért van itt olyan kérdés is, ami nagyon ritkán merül fel, pedig nem lenne baj, ha a leendő határátkelők megkérdeznék maguktól. 

„Azt a kérdést soha nem látom feltenni, hogy nyelvtudás nélkül kimenni Hollandiába mennyire felelőtlenség. Mert totálisan az” – mondja a videóban Péter, és őszintén szólva azért ebben van valami. 

A hollandiai munkavállaláshoz kell egy érvényes, a személyazonosságot igazoló okmány (útlevél vagy személyi igazolvány), bankszámlaszám, holland lakcím és BSN-szám. 

Angol, német, magyar 

Márpedig ezeket meg kell igényelni, a bankba be kell menni és ügyet intézni, és ez nyelvtudás nélkül nem megy. A jó hír, hogy ehhez jó eséllyel elég az angol, mert Hollandiában az emberek többsége jól-rosszul, de tud angolul. Szóval angol nyelvtudással Hollandiában gyakorlatilag minden elintézhető. 

Kizárólag német nyelvtudással viszont (a két nyelv valamilyen szintű hasonlósága ellenére) nem lehet boldogulni, mert attól, hogy esetleg pár szót megértesz egy mondatból, nem biztos, hogy össze tudod rakni az egészet (és akkor arról nem beszéltem, hogy a kommunikáció két irányú dolog, azaz válaszolni is kellene). 

„A másik gond az, hogy a hollandok egy része – jellemzően az idősebb korosztály – beszél, de nem szeret, illetve nem fog megszólalni németül történelmi okokból” – mondta Péter. 

Ha viszont valaki csak magyarul tud, az gond: „Akkor semmit nem fog tudni elintézni, hiszen itt senki sem beszél magyarul, csak és kizárólag az itt élő magyarok”. 

Ilyenkor két lehetőség marad: vagy kifizet az ember egy csomó pénzt egy másik magyarnak, aki segít neki az ügyintézésben, „erre valószínűleg rámegy a gatyád”, márpedig sokan az utolsó pénzüket összekaparva érkeznek meg Hollandiába, tehát aligha lesz erre pénzük. 

A másik lehetőség, hogy ha van már kint élő és a nyelvet beszélő ismerős, őt is meg lehet kérni. „Nagyon sokan csinálják ezt, de ennek 99 százalékban az az eredménye, hogy az adott ismerősnek egy idő után iszonyatosan az idegeire megyünk” – figyelmeztetett Péter, aki szerint ez a legbiztosabb út a barátaink, ismerőseink elvesztése felé. 

„Vagy pénzzel, vagy emberi kapcsolatokkal fizetsz az előrejutásért” – tette hozzá. Tehát ha valaki nem beszél semmilyen idegen nyelvet, akkor ne induljon el, üljön neki otthon, és kezdjen angolul (vagy hollandul) tanulni. 

Ehhez különösebben sok pénz sem kell, a neten rengeteg minden elérhető, lehet filmeket nézni, a lényeg az, hogy akkor induljunk el, amikor van már egy olyan alap nyelvtudásunk, amivel be tudunk menni a bankba, és talán makogva, de el tudjuk intézni, amit szeretnénk. 

„A hollandok vannak annyira jófejek és segítőkészek, hogy ha már érzik a próbálkozást, akkor segítenek és nem hagynak cserben” – legalábbis Péternek ez a tapasztalata. 

Ha otthon sem megy, itt sem fog 

„Az is fontos, hogy ha Magyarországon nem bírsz rászánni 2 hónapot az adott ország nyelvének minimális elsajátítására, akkor jó eséllyel itt sem fogsz nekiállni” – tette hozzá. 

„Sokan úgy érkeznek ki ide, hogy egy ismerős beajánlja őket egy munkahelyre. Az ismerős talán lakást is biztosít, a közvetítő elintéz mindent, bekerülsz egy céges házba, ahol jó eséllyel magyarok is lesznek. Ha már egy-két magyar van körülötted, beszűkül a világod, hiszen folyamatosan tudsz magyarul kommunikálni, ha kérdésed akad van kit megkérdezni – azaz nem kényszerülsz rá arra, hogy idegen nyelvet tanulj” – hívta fel a figyelmet egy valós veszélyre Péter, aki szerint ebbe a csapdába sokan beleesnek. 

Ráadásul ugyan a legtöbb fizikai munkához nem kell jó nyelvtudás, de az utasításokat azért nem árt, ha megérti az ember, ráadásul azok változhatnak egy adott műszakon belül is. Ha ezeket nem érted meg, azt egy idő után megunják. 

„Ráadásul kiröhögnek a hátad mögött. Bemész a kantinba, ahol adott esetben nincs körülötted magyar, csak azt hallod, hogy folyamatosan beszélnek, te pedig ott ülsz egyedül és nem értesz belőle egy mukkot sem. Egy idő után az agyad elkezd azon pörögni, hogy biztosan rólad beszélnek és kiröhögnek” – vázolt egy helyzetet. 

„Tele lesz a hócipőd mindennel, az önbecsülésed a béka segge alá kerül – na, ilyenkor szokott az történni, hogy az ember megkeresi a legközelebbi repülőteret, felül a legelső Magyarországra tartó gépre és hazamegy” – fejezte be Péter, aki szerint nagyon sokan járnak így. 

Nincs veszve minden 

Azért vannak lehetőségek azoknak is, akik nyelvtudás nélkül érkeznek Hollandiába és van már munkájuk, regisztrált lakcímük. A helyi polgármesteri hivatalok ugyanis biztosítanak ingyenes nyelvtanfolyamot, ami persze jó eséllyel nem a legmagasabb színvonalú, mint egy fizetős, de kezdetnek jó. 

„Ami engem nagyon kiakaszt (és jó pár ilyen esetet láttam), amikor komplett családok jönnek ki nyelvtudás nélkül. Kijönnek egyetlen szó nyelvtudás nélkül. De mi van, ha a gyereknek bármi baja van és orvoshoz kell menni vagy gyógyszert kell venni, akkor mi lesz?” – tette fel a szerintem meglehetősen jogos kérdést. 

„Iszonyatosan nagy felelősség kimenni egy idegen országba és ott új életet kezdeni” – mondta végül és ezzel tényleg csak egyetérteni lehet. 

„Nyelvtudás nélkül mentem ki, kőkeményen átvertek” 

És hogy a végére is hozzak egy példát, István villanyszerelő, nyolc évet dolgozott Németországban. „Én is azok közé tartozom, aki nyelvtudás nélkül ment ki, és ott tanulta meg a nyelvet. Azok közé is tartozom, akiket kőkeményen átvertek”. 

„Magyar emberrel mentem ki, dolgoztam neki, nem fizetett ki, amiből elég sok bonyodalmam lett. A vége az, hogy küzd az ember, de már azt sem tudja, miért. Utána kint saját akaratból, saját erőből talpra álltam, rám ragadt a nyelv is, de nem volt egyszerű” – mesélte. 

Hogy mindent mesélt még, azt itt olvashatjátok el. Például azt, szerinte

A Bemutatom a városom-sorozat sorvezetőnek szánt kérdései (tetszés szerint bővíthetők) 

Melyik az a hely, ahová először elviszed a városodba látogató ismerősöket? 

Mi a három legjobb ingyenes dolog a városban? 

Hol érdemes enni, ami visszaadja a város ízeit és hangulatát? 

Hol érezhetjük leginkább a város történelmét? 

Minek hagyjunk helyet a bőröndben, azaz mit érdemes vásárolni? 

Mennyire könnyű munkát találni a környéken? 

Milyen szolgáltatások érhetők el a városban? 

Milyen kikapcsolódási lehetőségeket nyújt az adott város (és környéke)? 

Kinek ajánlanád a várost? 

Milyen a jövőképed az adott városban?

(Fotó: pixabay.com/ezelsoordesign)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: munkavállalás nyelvtudás Hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr414237379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.13. 07:29:43

A BG-ba dolgozni érkező külföldiek 90 %-a nem tud egy szót se bolgárul.

Erika Nagyi 2018.09.13. 07:46:04

Continentálnál dolgozó ukránok a szót sem tudnak magyarul,tolmács jár hozzájuk,ha éppen ott van,de azért kellettek,hogy a magyarok bérét letudják törni.OrbánFidesz ehhez asszisztál.mert a multik kedvében akar járni, a magyar melós nem érdekli,az meg is dögölhet.

takarék-láng 2018.09.13. 07:46:28

"Az Eurostat tavalyi adatai szerint például az egész Európai Unióban a magyarok közül beszélnek a legkevesebben idegen nyelvet"

- hat az angoloknal egesz biztosan jobbak vagyunk, tehat hazudik az eurostat.
Tavaly anglia is tagja volt meg az eu-nak.

Bicikliző medve 2018.09.13. 07:47:21

Amikor mi orszagot valasztottunk, egyik legfontosabb szempont volt a nyelv. Nemetul kezdtunk el tanulni, de ereztuk, hogy a lelkunk egy picit meghal minden mondattol, nem egy szep nyelv. Utana jott egy londoni ceges ut, angolul beszelunk mindketten, igy ott annyira jo erzessel toltott el, hogy a vonaton, utcan, munkahelyen ertem, hogy mit beszelnek korulottem az emberek. Visszaemlekeztem a szloveniai, cseh, gorog, ausztriai nyaralasokra, ahol tudtam angolul kommunikalni, de az utca nepet mar nem ertettem. Olyan kirekesztett erzes az, amikor az idegenek meg idegenebbek korulotted. Kesobb kikoltozeskor rengeteget szaladgaltunk bankba, hogy tudjunk egy bankszamlat nyitni, NI szamot inteztunk, ugynoksegeknek telefonaltam lakas ugyben, muszaki hiba volt a lakasban, azt kellett intezni. Ha utazunk valamerre, jegyet kell venni buszra-vonatra, az sem megy konnyen nyelvtudas nelkul. A boltban a helyi penztaros neha erdeklodik, hogy hogy vagyunk, iszonyatosan idegesitene, ha lovesem nem lenne rola, hogy mit mond, vagy en mit mondjak erre. Korhazba mentunk vizsgalatokra a terhesseg miatt, igy sem volt konnyu az angol szakszavakkal, hat ha meg a tobbi reszet se ertettuk volna a mondatoknak... Sorolhatnam meg, milyen kellemetlensegek ertek volna, ha nem beszeljuk a nyelvet, es megis teljes eletet szerettunk volna elni itt, de ebbol is atjohetett a lenyeg.

Bicikliző medve 2018.09.13. 07:51:45

@takarék-láng: hirtelen rakerestem, elvileg az angolok 38%-a beszel legalabb egy idegen nyelvet, szoval az itt irtak meg akar meg is allhatjak a helyuket. Utanaolvasas nelkul hazugsagot kialtani nem egy bolcs dolog.

takarék-láng 2018.09.13. 08:16:02

@Bicikliző medve: "A boltban a helyi penztaros neha erdeklodik, hogy hogy vagyunk, "
- az nem azt jelenti hogy kivancsi a valaszra.

takarék-láng 2018.09.13. 08:16:09

@Bicikliző medve: igen, onbevallason alapul a dolog tehat ismerve az angolokat ok azt mondjak hogy beszelik ha 10 eve utoljara az iskolaban beszeltek. Max 3-4 szot beszelnek ezt ok mar komolyan nyelvtudasnak ertekelik. Ennyire lehet ezt komolyan venni.

IT Knight 2018.09.13. 08:16:15

Azt kéne mérni, hogy hányan beszélnek:
1. angolul
2. egyéb nagyobb nyelveket (francia, spanyol, orosz, ...)

Az ne számítson már, hogy minden cseh beszél szlovákul, meg wales-ben sokan beszélik a helyi nyelvet.

IT Knight 2018.09.13. 08:16:32

Egyébként én nem éreztem ekkora problémának az angoltudást, amikor interjúztattam. Jó, nem tökéletes, de sokkal nagyobb probléma, hogy az ifjak jó része nem képes önállóan semmire, csak betanulta a gyakori interjúkérdésekre a választ meg adott esetben a kódot.

A problémák akkor kezdődtek, amikor a főnököm is interjúztatott a vidéki ír akcentusával.

Bicikliző medve 2018.09.13. 08:18:45

@takarék-láng: itt ez a kultura resze, hogy megfutjuk ezeket a koroket. Tudod, beilleszkedes. En mar csak ilyen migrans vagyok, akinek ez is fontos.

Bicikliző medve 2018.09.13. 08:23:36

@IT Knight: Budapesten, jo cegnel sokan beszelnek valahogy angolul. Szerintem a videk lehet itt is a kerdesesebb.

Herr Géza 2018.09.13. 08:43:08

@takarék-láng: Miért, a magyarok mennyiben különböznek e szempontból az angoloktól? Ha az egyszeri ember összeizzadja a “two pivo, but hama’, hama’! “ mondatot, azt már minimum úgy fogja kifelé kommunikálni, hogy alapfokon tud angolul...

tanato 2018.09.13. 08:48:36

@IT Knight: Ebben egyetértünk:van nyelvtudás amit véres verejtékkel kell megszerezni,nyelvórák magolás nyelvtan,és van ami csak "ragad" már gyermekkortól kezdve kínlódás nélkül pl. egy település ahol 3 nemzetiség él.PL. sok Pozsony környéki település német,szlovák,magyar,vagy viharsarki ahol román szerb magyar .

tanato 2018.09.13. 08:51:33

@Herr Géza: Zwei bier bitte,a legfontosabb német alapszókincs.

M. Péter 2018.09.13. 09:28:02

@Bicikliző medve: @takarék-láng: Egy csomóan anyanyelvi szinten tudnak kínaiul, hindiül, urduul, bengáliul vagy az indiai szubkontinens valamelyik másik nyelvén, aztán vannak olyanok is, akik tényleg az iskolában tanultak valamilyen idegen nyelvet.

Bicikliző medve 2018.09.13. 09:47:50

@M. Péter: Ertem, de ha angol allampolgarok, akkor van kulonbseg? Magyaroknal sem szedjuk szet, hogy felvideki magyarok, erdelyi magyarok, szlovakiai magyarok, stb...

Auralianus 2018.09.13. 10:04:36

felemás érzéseim vannak az iromány kapcsán...

... egyrészt egyetértek az iromány nagyobbik részével...

... másrészt magam is ismerek eléggé sok embert mifelénk, akik 4-5-6 év után sem bíbelődtek vele, hogy egy 200 szavas alapszókincsnél többet összehozzanak maguknak. A szükség nagy úr alapon a munkáltatójuk intéz nekik mindent, így egyfajta szimbiózisban élnek. Nekik van biztos, kényelmes munkahelyük, a munkáltató pedig nem aggódik amiatt, hogy valaha is elveszíti a melósait.

fhdgy 2018.09.13. 10:49:35

Már itt a HA-n is sokszor volt téma ( szinte természetes, hogy kell, hogy téma legyen), hogy szabad-e nyelvtudás nélkül kimenni.

Tegyünk hozzá még egy kérdést: szabad-e üres zsebbel kimenni?
Én azt mondom, hogy nem szabadna, de az élet másképp működik.

Akkor most a kettő kérdésre együtt:
Szerintem, az emberek nagy része nem akar külföldre menni dolgozni, sőt a kicsi kis világából sem akar kimozdulni, mindaddig, amíg össze nem omlik körülötte a kis világa.

Tehát görcsösen, körömszakadtáig ragaszkodik a meglévő helyzethez, akkor is, amikor régen lépni kellett volna.

Akkor jön csak igazából a döntés, amikor már nincs mit tenni, menni kell, mert már a meglévő helyzetben nem lehet mit csinálni.
Van megtakarított pénze? Nincs, mert ha lenne, még várna az indulással.
Készült nyelvtanulással? A frászt, hisz csak most döbbent rá, hogy menni kell!

Ezt az egészet nevezhetnénk az előrelátás totális hiányának.
Lássuk be, ez sok ember esetén így van.

Csak kényszer hatására hajlandók cselekedni, de akkor adj uram, de rögtön.

Golf2 2018.09.13. 10:50:00

@tanato: Off.mai cikk.Bemutatott egy rendőrautónak, három hétre bezárták a Szent János Kórház pszichiátriájára...Itt tartunk?Pintér-művek.

Bicikliző medve 2018.09.13. 11:25:14

@Auralianus: ez mukodik addig, amig a gyerek el nem kezd iskolaba jarni, vagy el nem kell menni dokihoz. Ha ejszaka arra kelnek, hogy fullad a gyerek, akkor hogy hivnak hozza mentot? Vagy o maga esik el a kadban, tori el valamijet, es meg sorolhatnam.

Auralianus 2018.09.13. 11:38:39

@Bicikliző medve:

Egyetértek... de akik ilyenek, azok pont nem fognak se erről szóló cikkeket, se azokhoz írt hozzászólásokat sem olvasni. Így nehezítik meg a körülöttük élők életetét legalább annyira, mint a sajátjukét.

Leginkább arról lenne érdemes értekezni, hogy mi a füttyöt lehetne kezdeni az ilyen emberekkel. Részemről képtelen vagyok elmenni mellette, ha gyerek is bajba kerül ezért a sztori úgy szokott végződni, hogy kézenfogom őket és ügyet intézek: helyettük...

szóval ha van valakinek ötlete rá miként lehetne őket rávenni a nyelvtanulásra... szívesen olvasom ;)

London2009 2018.09.13. 11:51:12

@takarék-láng: Most kivetelesen egyetertunk. Az angoloknal ez az arany nem 38%, hanem kb. nulla. :D

IT Knight 2018.09.13. 11:56:59

@fhdgy: "Tehát görcsösen, körömszakadtáig ragaszkodik a meglévő helyzethez, akkor is, amikor régen lépni kellett volna.
...
Van megtakarított pénze? Nincs, mert ha lenne, még várna az indulással.
Készült nyelvtanulással? A frászt, hisz csak most döbbent rá, hogy menni kell!"

Az ilyennek tök mindegy, hogy kitántorog vagy sem, sehol sem lesz igazán sikeres.

Arthamyr 2018.09.13. 11:58:09

@London2009: Viszont az angolok beszélnek angolul. Ha a világ lakosságának harmada beszélne magyarul és sok helyen az lenne a lingua franca, mi is jól állnánk.

Arthamyr 2018.09.13. 12:03:21

@Golf2: Nem tudom, lehet, hogy aki bemutat a rendőröknek, nem hülye, de azért egy kivizsgálás nem feltétlen tekinthető indokolatlannak az esetben. Mi a józan ésszel felhozható oka annak, hogy valaki bemutat a rendőröknek?

fhdgy 2018.09.13. 12:14:15

@IT Knight: Nem teljesen mindegy! Csak az elmúlt 100 év történelmét nézve nagyon sok magyar kitántorgott, nulla nyelvtudással, üresnél is üresebb zsebbel és jó pár esetről tudni, ahol fényes karrier lett a vége, sokkal, de sokkal fényesebb, mint ami itthon várhatott volna rá.

Hogy a nagy számok törvénye? Igaz, oda is és vissza is.

Aki el sem indul, no ott tényleg nem fog történni semmi.

Az én közvetlen rokonságomban is van olyan, aki szinte üres zsebbel, nullához közelítő német tudással, 50+ évesen ment német nyelvterületre.

Őt kellene megkérdezned, hogy igazán sikeresnek érzi-e magát lassan három év után, amikor havi több pénzt tud megtakarítani, mint amit itthon egyáltalán megkeresni tudna/tudott volna.

Azt is megkérdezhetnéd tőle, hogy minden nehézség ellenére ( mert olyan is van ) sem akar újra Magyarországon dolgozni, miért???

London2009 2018.09.13. 12:16:57

@Arthamyr: ja, persze, en nem is bantom oket. De az teny, hogy fogalmuk sincs a nyelvtanulasrol, mert egyszeruen nincs szukseguk ra.

Golf2 2018.09.13. 12:24:24

@Arthamyr: Láttad esetleg a Surda sorozatot? A lakáskiutalás részben volt 1 manusz a "kontra" felváltva adott igazat mind a 2 embernek,lényeg hogy mindig megkontrázhassa amit épp mondtak. Mindig eszembe jut rólad sorry.

Golf2 2018.09.13. 12:36:16

Off. a 35–39 éves férfiak 41, a nők 25 százalékának nincs gyereke.
Tehát a nők több mint 2/3-ának van gyereke 39 évesen,de a férfiak majdnem felének nincs.

Hari Seldon 2 2018.09.13. 12:40:46

@maxval balcán bircaman:
Hát igen, azok a Bulgáriába özönlő nyugatiak...
(Szerintem csak pár multi vezetésében van pár külföldi)

Auralianus 2018.09.13. 12:44:30

@Golf2: Ezek szerint egyre több a lombikbébi és/vagy a gyerekes férfiaknak egynél több nőtől is van gyereke.

Lehet, hogy titokban terjed a többnejűség?

Arthamyr 2018.09.13. 12:44:53

@Golf2: Nem láttam. Ne sajnáld, nem foglalkoztat, hogy mi jut (rólam) eszedbe, nem vagyok orvos.
Valószínűleg téged sem mozgat különösebben, hogy nekem mi jut eszembe rólad, de ha már így felhoztad, ez jutott eszembe: azért is tart ott a Magyarország, ahol, mert túl sok olyan polgára van, akiknek alig jobbak a mentális képességei, mint a tiéd, és mégis majdnem annyit picsognak, mint te.
Be kéne mutatnod egy rendőrautónak, hátha te is a megfelelő helyre kerülsz, talán még nem késő a gyógykezelés? :) Bár a 3 hét nem lenne elég véleményem szerint.

London2009 2018.09.13. 12:45:54

@Golf2: ez hol van? Meg siman szulhetnek a nok 40 eves korukig, ugyhogy gondolom a 25% meg lejjebb megy a 40-45 evesek kozott. A ferfiak meg ugye kesobb ernek... : )

tanato 2018.09.13. 12:47:58

@Golf2: Még nem olvastam,de utánanézek.Köszi.

Shaktee 2018.09.13. 12:54:36

@Hari Seldon 2: birca magát is nyugatinak gondolja

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.13. 12:54:48

@Hari Seldon 2:

Nem özönlenek, de van pár tízezer ember.

S a nagy többség szürke munkásember, nem vezető.

Ahol én dolgozom, ott van egy csomó kelet-európai külföldi (most mellettem ül éppen 2 szlovén srác), plusz nyugatiak közül görög, olasz, francia. A nagy többség velem azonos pozícióban, azaz szimpla kólcenteres ügynök.

Előző munkahelyemen hollandok is voltak.

London2009 2018.09.13. 12:56:31

@Auralianus: szerintem ebbol csak annyi kovetkezik, hogy egyre jobban tolodik ki a gyerekvallalas. A ferfiak 40 korul lesznek apak, a nok pedig 30 utan kezdenek el szulni. Ennyi.

Auralianus 2018.09.13. 13:11:29

@London2009: Az is egy lehetőség... de nekem személy szerint a több, mint egy nőtől van gyereke verzió jobban tetszik...

:P

London2009 2018.09.13. 13:15:55

@Auralianus: az is lehet. Akkor a ferfiak 60%-nak, akinek van gyereke, legalabb ketto van es ket kulonbozo notol... hmmm... az meg mindig nem derult ki, hogy honnan jott ez a statisztika. Lehet, hogy Kinabol, mert akkor nem is kell sokat agyalni rajta. Egy nore jut 10 ferfi... :D

Herr Géza 2018.09.13. 13:35:18

@maxval balcán bircaman: Jaja, a multiknál naná, hogy vannak külföldiek. És a Szeredőci Tejipari Vállalat “kólcentere” hány nyugati segédmunkást bír felmutatni?
Más: a Magyarországra dolgozni jövő külföldiek (nem a szlovák, ukrán, szerb, román magyar területekről jövőkről beszélünk...) hány százaléka tud magyarul? Kapkod értük pl. az Elmü, vagy a Matáv kólcentere?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.13. 14:05:22

@Herr Géza:

11 éve csak kólcenteres munkákat csinálok, a jelenlegi munkahelyem az 5.

A tendencia az, hogy a nagyon nagy cégek saját kólcentereket csinálnak, a kicsit kisebbek meg eleve kiadják a munkát kólcenterközpontoknak, melyek sok cég számára csinálják ezt.

A jelenlegi fő kólcenteres országok a következők. Amerikában Costa Rica és Domika (a köztársaság, nem a királyság).
Ázsiában India, Fülöp-szk., Malájzia. Európában: Lengyelország, Csehország, Mo., BG.

Pl. a Nokia sokáig Mo-ról intézte egész Európát, a Sykes nevű cégen keresztül, majd ezt átvette a Sitel nevű cég, mely ugyanezt BG-ból kezdte csinálni. Én is ott voltam 2007-2009 között. (Mind a Sykes, mind a Sitel nagy kólcenteres cégek, 100 ezer feletti alkalmazottal.)

De pl. a Vodaphone még Latin-Amerikát is Mo-ról csinálja, egy volt kollégán ott dolgozik spanyollal.

Vagy a GE, melynek szintén Bp-en van az egész latin-amerikai és európai ügyfélszolgálata.

Az Apple meg pl. Prágában van, egész Európa. Haverom ott dolgozott 1 évet, magyarral.

Ma már nagy magyar cégek is kezdenek bekapcsolódni ebbe, pl. az ELMÜ egyik kólcentere ki van adva és egy amerikai cég csinálja, szófiai részlegében. De ez ritkaság azért, a legtöbb nagy magyar cég ezt ma még Mo-on intézi, saját szervezésben.

Én most augusztusig a szófiai Sitelnél - már másodszor - dolgoztam, mely jelenleg kb. 20 céget csinál: Philips, Epson, MoneyGram, Lexmark, LiveScan, Johnson and Johnson, stb. A legtöbbnél egész Kelet-Európa itt van, egyeseknél nyugat is. Az unokámnak van egy féltestvére, az apja holland, s ő a kollégám volt a cégnél. Ő a MoneyGram részlegen.

Auralianus 2018.09.13. 14:16:39

@maxval balcán bircaman:

"11 éve csak kólcenteres munkákat csinálok, a jelenlegi munkahelyem az 5."

Heh... kezdhetted volna ezzel... nemcsoda, hogy belezakkantál :Đ

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.13. 14:30:59

@Auralianus:

Nem zakkantam bele, sőt sokkal jobb a helyzetem, mint bármikor korábban. Sok a szabad időm, a munka nem túl megterhelő. Marad idő életművem intézésére, ami fő tevékenységem évek óta.

somlobodog 2018.09.13. 14:54:03

@Arthamyr: a rendőrnek bemutatni pont ugyanolyan jogkovetkezmennyel kell hogy járjon mint ha egy sima embernek mutatsz be. Szerencsére már 1989 után vagyunk és a rendőrnek pofazas vagy vele szembeni tiszteletlenseg nem büntetendő (ld hatósági kozeg megsértése vagy valami hasonló volt a neve 30eve:))

M. Péter 2018.09.13. 14:54:19

@Golf2: A SZU-ban bezárták az ellenzékieket a elmegyógyintézetbe, mert tudományosan bizonyítva volt, hogy a szocializmus a legjobb, aki ezzel nem értett egyet, az csak elmebeteg lehetett. Akkor kell majd aggódni, ha az Orbánt vagy a NER-t kritizálókat is elkezdik bevinni.

Auralianus 2018.09.13. 15:04:29

@somlobodog:

Eddig rendben... de szerintem nem is elsősorban a jogkövetkezmények kapcsán hangzott el a kérdés... mármint bennem fel sem merült ez az interpretáció.

A rendőr - mifelénk legalábbis - nem azért van ott, hogy ártson.

Leszámítva az akárhol is előforduló minimális hányadú idiótát...tényleg komoly zavar lehet annak az egyénnek a fejével, aki a rendőrt, a tűzoltót a mentőst "akadálynak" vagy "idegesítőnek" találja annyira, hogy bemutasson nekik.

2018.09.13. 15:55:19

Akar nyelvtudas nelkul megy ki valaki, szerintem igenytelenseg, ha egy ev akart alapfokon nem beszeli a nyelvet. Ahhoz eleg kb 3000 szo, ami napi 10 szoval, bar kemeny munka kell hozza, elerheto, es ezek raadasul gyakori szavak, 10 masodpercenkent elhangoznak a tv-ben, szoval meg meg is ragad.

A duolingo/quizlet/youtube vilagaban nincs kifogas, max hogy "nem erdekel, mert teszek ra alkat vagyok" :)

Arthamyr 2018.09.13. 15:59:09

@somlobodog: Megmondom őszintén, hogy én a "sima embernek" való bemutatást sem tartom normális, követendő gyakorlatnak, ezt ugyan sokszor megússzák következmények nélkül az elkövetők, de ott is előfordulhat, hogy szó szót követ, majd tettek tetteket, és a mutogató megsérül. Ez is olyan dolog, hogy a részeg focihuligánoknak is biztos jogod van mondani, hogy szar a csapatuk, de értelmes ember mégsem keresi a bajt.
Tudtommal most is "több" a rendőr, mint a sima ember, pl. vannak ilyen kategóriák, mint közfeladatot ellátó személy (vagy valami hasonló), a rendőr valamelyik ilyenbe, vagy akár többe is beletartozik.

Golf2 2018.09.13. 17:20:16

@Auralianus: Tehát 1 férfira több nő is jut.Van meló.

norbigod 2018.09.13. 17:24:53

Épp aktuális. Mostanában készülök Ausztriába angol nyelvtudással(német nulla). Egy órája beszéltem egy német közvetítőcéggel, aki előtt ott volt az angol és német önéletrajzom, amiben benne volt, hogy angolul beszélek, erre azzal indított, hogy beszélek-e németül :) Aztán kiderült, hogy neki elég gyenge az angolja. (Hozzáteszem olyan munkára jelentkezek, ahol azt írták elég az angol. CNC programozó). Kíváncsi leszek lesz-e belőle valami.
Hogy egy régebbi poszthoz is kapcsolódjak: Politikai okok miatt is gondolkodom a külföldre költözésen. Itthon jól keresek, vannak jó kilátásaim, bárhova tudnék menni dolgozni, de úgy érzem, hogy ebből a hülyítésből elég lesz egyelőre. Ha kint tetszik és megállom a helyemet, akkor természetesen szeretnék németül tanulni(bármennyire is nem szimpatikus az a nyelv).

Herr Géza 2018.09.13. 18:30:30

@maxval balcán bircaman: Köszönjük a kimerítő tájékoztatást, bár a kérdésre szokás szerint nem válaszoltál.

“Mind a Sykes, mind a Sitel nagy kólcenteres cégek, 100 ezer feletti alkalmazottal.” A cégeidről nem ártana informálódni egy kicsit. Valóban nagyok, a 100 ezres alkalmazotti létszámot viszont alulról sem piszkálják, ill. igen messziről teszik azt.

Auralianus 2018.09.13. 19:03:07

@Herr Géza:

Nem szép dolog megzavarni az életműve rendezgetése közben.

Csodabogár 2018.09.13. 19:05:27

@Golf2: Nincs, vagy nem tud róla?:-)))

Herr Géza 2018.09.13. 19:09:35

@Auralianus: :D Miről maradnánk le, atyaég...

gabors 2018.09.13. 20:33:46

@Arthamyr: "Mi a józan ésszel felhozható oka annak, hogy valaki bemutat a rendőröknek? "

mondjuk sok fugg attol mit mutatot be, dupla szaltot elore? ciganykereket? a magyar vandort? a segget ? kalasnyikovot?

mert ha csak a kozepsu ujjat akkor Pinter ur jobban tette volna ha a rendoroket allitja a szonyegszelere .. ennyit turniuk kellene

persze le is lohettek volna ellenallas miatt (vegul azt tette )

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.09.13. 20:37:18

@London2009:" Most kivetelesen egyetertunk. Az angoloknal ez az arany nem 38%, hanem kb. nulla. :D"

Mondjuk ez valahol ertheto :) Vajon hany magyar tanulna idegen nyelvet, ha mondjuk - az angol analogiara - a Fold 20%-a beszelne magyarul? (kb. 1.2 milliard)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.09.13. 20:41:42

És hogy on is legyek: aki tud angolul és németül, meg kicsit hörögni, köpködni és krákogni, az már tud hollandul is...
:-))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.09.13. 20:48:49

@Herr Géza: @tanato: epic vicc:
-Two martini, please.
-Dry?
-Nein, zwei...

:D

Almandin 2018.09.13. 21:24:42

@fhdgy: Ez csak az emberek egy részére, a rugalmatlan, félénk emberekre igaz. Ők azok, akik szinte mindig ugyanazt eszik, országon belül se szeretnek költözni (sőt, sokan abban a lakásban akarnak meghalni öregen, ahova születtek). Ezek az emberek félnek az új dolgoktól, de nagyon jól tűrik a monotóniát.

Almandin 2018.09.13. 21:24:44

@Auralianus: Egymás után több kapcsolat/házasság a rejtély kulcsa.

Herr Géza 2018.09.13. 21:33:41

@maxval balcán bircaman: Értem. A céged saját honlapja libsibolsi módon hazudik. A libbancsokat letagadja.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.09.13. 21:55:46

@Herr Géza: kivancsiagbol rakeresem, ha tenyleg errol a cegrol van szo:) a website over 50k teammembert emlit...na akkor csak az a kerdes, mennyire uptodate az oldal, es mennyivel 50k felett:)
www.sykes.com

Herr Géza 2018.09.13. 23:04:56

@Zsuzsi65: A Sitel meg 75k alkalmazottat jelez a weboldalukon. Tök lényegtelen lenne, de ez Max. Ő több, mint 100k dolgozóval okoskodik, majd ha a tények alapján cáfolod a mélyelemzőt, akkor annyi a válasz, hogy “Adataid tévesek.” Pont.
Most meg hallgat, mert bukta a dolgot.
Majd holnap jön a “mit számít ez, semmi jelentősége” reakció.

Sir Bates dö Hól 2018.09.13. 23:23:33

@Arthamyr: "Mi a józan ésszel felhozható oka annak, hogy valaki bemutat a rendőröknek?"
az, hogy rendőr...

Bkkzol 2018.09.14. 06:22:21

Persze, hogy lehet nyelvtudás nélkül külföldön dolgozni! Ezeket szeretik a le jobban a kinti munkaadók is!
Be se kell jelenteni a mosogató vagy zöldség, gyümölcs szedegetőt... Nem keres másik állást. Mindent aláír!
Ennyi!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.14. 06:22:34

@Herr Géza:

A Sykes valamivel 100 ezer alatt van, a Sitel jóval felette.

Az meg szimpla jogi vagy könyvelési trükk, hogy mit számolnak bele.

www.flickr.com/photos/bircamax/albums/72157697137912772

Itt BG-ban a következő nagy kólcenter cégek vannak jelen: Sitel. Convergys, Concentrix. Alorica, Southerland, Adeco, Telus, Modis. Talán van más is, de most nem jut eszembe.

A Sykes nincs jelen itt, de ők Mo-on komoly jelenléttel bírnak.

Golf2 2018.09.14. 06:22:49

@geegee: Németországba megy tanítani...léhűtést?máshoz nem ért.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.09.14. 06:59:08

@Golf2: lehet, beáll polgárjenőnek is... :D

Herr Géza 2018.09.14. 08:18:14

@maxval balcán bircaman: Megint mellébeszélsz. Hozz egy számot a Sitelről valamilyen hiteles forrásból. Az, hogy a cégtáblát lefényképezted, elég gyenge érvnek tűnik.... :) Nyilván a saját honlapjukon kevesebb dolgozót tüntetnek fel, nehogy megrettenjen a konkurrencia. Persze gondolom te találkoztál mind a 100k+ alkalmazottal és végigszámoltad őket. Jaja... Handabandálsz megint.

Herr Géza 2018.09.14. 08:24:15

@geegee: Vagy az abszolút klasszikus:

Pincér: Tea or coffee, Sir?
Nyelvtudós vendég: Ööö…, yes please!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.14. 08:31:42

@Herr Géza:

Több cég van ma már együtt. Az eredeti amerikai Sitelt megvette pár éve egy francia cég. Egyes helyeken külön számolják az egyes, jogilag önálló cégeket, máshol együtt. Szimpla könyvviteli kérdés, adózási szempontból érdekes csak. A valóség: kb. 130 ezer ember dolgozik a cégnél.

Herr Géza 2018.09.14. 08:57:37

@maxval balcán bircaman: Duma. A Sitel Group (!) jelenleg 75.000 embört foglalkoztat. Ebben benne van a Sitel PT Support, a TSC, a Learning Tribes, a Novagile és az Extens Consulting Sitel Insights. Ld. sitel.com . Te még mindig csak ex-has számokkal lövöldözöl. Tökre érdektelen kérdés az egész, csak totálisan jellemző rád. Meddig tartana azt mondani, hogy “rosszul tudtam/rosszul emlékeztem”? Helyette megy a ködösítés, hülyítés, stb.

négyzet 2018.09.14. 10:13:04

Szerintem angollal elég jól el lehet boldogulni sok nyugati országban, nyilván a munka meg szakmafüggő. Van, ahol az angol is elég. Mindenféle nyelvtudás nélkül nem indulnék el, az biztos... Múltkorjában a repülőn utazott két fizikai munkára érkező hazánkfia, akik egy kukkot sem értettek semmiből, ami körülöttük zajlott. Folyamatosan paráztak. A repülőtéren várták őket persze, gondolom egyből a szállásra vitték, majd ott kapnak enni, viszik-hozzák őket a munkába. Szerencsétlenek... nagy élet.

négyzet 2018.09.14. 10:17:04

Amúgy meg középiskolás korunkban a barátnőm elment nyárra Németországba dolgozni. Egy szót sem beszélt németül, egy benzinkúton dolgozott. Néhány hónap után társalgási szinten beszélte a németet, igaz, írni nem tudott németül akkor még... Ilyen is van.

2018.09.14. 13:14:27

@négyzet: az ilyen "nehany honap" + "tarsalgasi szint" egyuttest mindig gyanakodva hallgatom. A kenyelmes tarsalgashoz vagy 7-8ezer szo kell (+ kifelyezesek + eros nyelvtan). Ha a "nehany honap" mondjuk 4-et jelent, az havi jo 2000 szo, ami napi tobb mint 50. Ez lehetetlennek hangzik honapokon kersztul.

osszehasonlitaskent, egy ujevi fogadalom miatt kb 8-9 honapig en napi 5 szot tanultam. nem hangzik soknak, de ezek ritka szavak mar, emiatt a regieket is mindig gyakorolni kellett (mivel nem lehetett eloben oket hasznalni, hogy rogzuljon). Minden reggel fel orat. utaltam + a szavak 10-20%-a igy sem maradt meg. es ez napi 5 szo, a vegere valamivel tobb, mint 1000 szo volt felveve a quizletbe...

szerintem tarsalgasi szint alatt te alapfoku makogast ertesz :)

2018.09.14. 13:29:19

@négyzet: @LepesMez:

Van ez a Közös Európai Referenciakeret a b1, b2 satöbbi szintjeivel.

A b1 meg a b2 az már társalgás mindenképp, a becsült szükséges szókincs 2000, illetve 4000 szó.

Várhatóan olyan 1200-1500-2000 munkaórát kell beletenni, hogy ezt elérje az ember.

Ezért van, hogy az extrovertált, érdeklődő dumagépek meg a gyerekek pikk-pakk megtanulnak ennyire, ha meg valaki nem ilyen, akkor lehet, hogy 5-10-20 évnyi idegen környezetbeli tartózkodás után sem.

Herr Géza 2018.09.14. 13:31:22

@maxval balcán bircaman: Na, akkor még egyszer: van valami bizonyítékod a 130 ezerre? Mert az én forrásom a céged honlapja (is).
De mondhatom azt is a te stílusodban, hogy tévedsz. Vedd észre, hogy tévedsz. Pont.

2018.09.14. 13:41:40

@Nagy kámpics: 1200/8 = 150 nap napi 8 oraban = 5 honap.

2000 szo az nem tarsalgasi szint. nyiss egy "leggyakrabb 2000 szo" listat, es nezd meg milyen szavak vannak rajta. De meg a 4000 is nagyon korlatolt.

Nekem olyan 10000-es szokincsem van angolbol, es meg azt is instabilnak erzem sokszor, mert nincs meg a jo kifejezes (pl "nem hagy nyugodni a gondolat"), ezert elofordul, hogy hulyen kell korbeirni valamit.

2000-es szokincs kb arra jo, hogy az ember ne vesszen el olyan konnyen

2018.09.14. 14:12:44

@LepesMez:

"2000 szo az nem tarsalgasi szint. nyiss egy "leggyakrabb 2000 szo" listat, es nezd meg milyen szavak vannak rajta. De meg a 4000 is nagyon korlatolt."

Nehéz dolgok ezek.

Én amikor thaiul tanultam, a saját becslésem szerint kb. 1200 munkaórát tettem bele (2,5 év alatt), és kábé 1500 szavas szókinccsel jöttem el.

Azzal már lehet intézkedni a világban, beszélgetni még nem lehet. És ez 2,5 év volt, szóval igazad van.

Ugyanakkor az kábé egy 4 éves gyerek szókincse.

Ezt a 2-4 ezer szót pedig, amiről beszélünk, egy 5-6 éves gyerek tudja. Az 5-6 éves gyerekekkel már alighanem lehet beszélgetni. Nem izgalmas, meg nem felemelő, de az már társalgás.

Ha az ember szófordulatokat akar, meg felnőtt, intelligens diskurzust, az nyilván egy másik szint, ez is igaz.

Viszont az 1500 szó, ha az embernek van ideje átgondolni/felkészülni, már majdnem minden ügyintézésre elég. Szerintem 2000 szóval a rendőrségi bejelentésektől az orvoson át a vízvezeték-szerelőig _mindent_ el lehet intézni. Nem telefonton persze, de élőben, amikor látnak mellé, és tudsz gesztikulálni.

2000 szó iszonyú sok. Most meggugliztam, a top 2000 angol szó között ilyenek vannak, mint engage, consideration, emphasize, acquire, revolution, inevitable.

Szerintem ilyen szókinccsel már holdbázist építhet az ember, most komolyan. :)

bpetya75 2018.09.14. 14:23:10

@Herr Géza:

Ez tök logikus, a 22 hónapos fiam is így nyomja. Az igen vagy a nem, a második verzióra vonatkozik. ;-)

Herr Géza 2018.09.14. 14:39:46

@maxval balcán bircaman: Jaja, jó duma. Ha ott dolgoztál, akkor biztos forrásod lehet.... A cég meg hivatalosan simán letagadja a létszám felét. Miért is ??? Buktad simán az állításodat. Mint annyiszor. Pont.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.14. 15:13:00

@Herr Géza:

Bevallom, sose kutattam e kérdés után behatóan, Ezt a számot mondták, s elfogadtam, mivel számomra ennek semmilyen jelentősége nincs.

Nekem az csak egy munkahely volt, ami számonra annyt jelent: utalják a fizetést minden hónapban. Mivel a munkafeltételek viszonylag jók voltak, s a munka se volt túl megterhelő, a kérdés számomra érdektelen lett.

Még azt se zárnám ki, hogy nem igaz az adat. Sose nyomoztam utána.

Herr Géza 2018.09.14. 15:59:54

@maxval balcán bircaman: De azért simán meg akartál győzni arról, hogy én vagyok a hülye, én tudom rosszul.
Ha van egy perc időd a magyar net teleszarása mellett, olvasd el időnként az éppen aktuális céged honlapját is. Hátha még te is okosodsz valamennyit.

2018.09.14. 16:12:45

@Nagy kámpics: Ugy erdemes, hogy megnezed mi van az 5000 leggyakrabban a 2000 felett, es akkor latszik, hogy milyen fontos szavak hianyoznak :)

Engem az elso idoszakban rettenetesen idegesitett, hogy minden masodik mondatnal meg kellett alnom gondolkodni, hogy hogyan irjam korbe, amit mondani akarok, pedig szerintem koveren tudtam mar akkor is 5-6ezer szot.

A "par honap tarsalgasi szint"-tel az is a bajom, hogy par honap alatt nem is lehet annyi eletszituacioba kerulni, hogy a szofordulatok beepuljenek, es emiatt mindig van uj szitu.

kék madár 2018.09.14. 17:21:06

@Herr Géza: @maxval balcán bircaman: ez egyszeruen annyira szep, vintage, classic birca, hogy majdnem elsirtam magam. Tokeletes trumpi pszichopata "hazudok-terelek-nem volt fontos-mas mondta nekem-DE! lehet, hogy megis ugy van ahogy mondtam" ervelessor.
Amikor azt mondta a barma, hogy Reagen ota nem szavaztak republikanusra ennyien, ugyanezt jatszotta el. es altalaban mindig amikor hazudik.

Herr Géza 2018.09.14. 17:30:58

@kék madár: :D Tök leszartam volna, hogy hányan is dolgoznak annál a cégnél, de muszáj volt végigvinni a vitát... Kíváncsi voltam, hogy mikor ismeri be, hogy mellébeszélt, de az ugye lehetetlen nála. Csak a terelés, süketelés ezerrel. Na, ennyit Birkáról....

kék madár 2018.09.14. 17:32:42

@Herr Géza: nem volt haszontalan, vegigneztuk ahogy kicselezte a birot es bebikazta a labdat a sajat kapujaba :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.14. 18:32:30

@kék madár:

S ez hogyan tartozik rám? Nem vagyok se az amerikai demokraták, se a republikánusok híve.

Arthamyr 2018.09.14. 20:01:54

@Nagy kámpics: @LepesMez: A 2000/5000 szó így tök soknak tűnik, én nem gondoltam volna, hogy tudok 2000/5000 angol szót (pedig az általatok leírtak alapján valószínűleg tudok, nem nagyon szoktam ismeretlen szavakkal találkozni és nem gond a társalgás sem).
Viszont ha most el kellene kezdenem leírni 5000 különböző angol szót, tuti szívnék vele (simán lehet, hogy a magyarral is, ha a szóképzés nem ér). :) Az is érdekes lehet, hogy mennyi szót használok aktívan (mondjuk heti lebontásban átlagosan), nem gondoltam volna (és most sem vagyok benne biztos), hogy 2000-nél többet. Szerintem nagyon lecsökkenti, hogy otthon magyarul beszélünk.

2018.09.14. 20:22:08

@Arthamyr: @LepesMez:

Vannak online tesztek, amik megtippölik az ember kis szókincsét, ha esetleg érdekel titeket, például:
my.vocabularysize.com/

2018.09.14. 20:24:25

@Arthamyr: @LepesMez:

Ja igen. Csak hogy pénteki vicceskedés is legyen. Számok neve.
Egy-kettő-három-satöbbi. Ha így nézzük, párszázezerbillió szót tuti ismerünk. :D

Arthamyr 2018.09.14. 20:50:50

@Nagy kámpics: Gyorsan végigkattintottam kiváncsiságból, na itt igen sok volt (sztem 20-30), ahol don't know-ra kattintottam. :)

You know at least 13,600 English word families - Na ez nem tudom, hogy jó-e vagy sem, meg igaz-e vagy sem (gondolom valahogy a tesztből számolja ki, de ott ugyen nem volt 13600 kérdés). Azt írja az oldalon, hogy 20k+ a native speaker.

2018.09.14. 21:16:10

@Arthamyr: Huu az nagyon jo! Ugy tudom, hogy ha beszedesebb embereket (tehat nem egy kocka programozot) mernenek egy napig, akkor nagyjabol 1500-2000 kulonbozo szot hasznalnanak (ahol a friend, friendly, friendliness ugyanannak szamit)

A problema ott van, hogy parmondatonkent van egy-egy ritkabb szo, ami hetek alatt osszedobja a masik 10000-15000 szot, amit ismerni kellene.

Ugy emlekszem tovabba, hogy gondtalan olvasashoz (ha nem szakirodalom vagy valami sznob bolcsesz), 8-10ezer szonal van a limit. (nem emlekszem a gondtalan definiciojara, de valami 99.x szazalekat kellene ismerni a szavaknak)

2018.09.14. 21:21:31

@Arthamyr: Ugy mukodnek ezek a tesztek, hogy szo clustereket mernek. Szondaz egy egy clustert, aztan az aranyt kivetiti az egesz clusterre.

Arthamyr 2018.09.14. 21:32:48

@LepesMez: Ha olvasnék könyvet, akkor én is találkoznék sok idegen szóval. A hétköznapi élet, a szakmai kommunikáció meg a (sport)hírek azért elég limitált szókincset igényel, mondhatni, hogy kissé bunkó vagyok. :) Az is érdekes, amikor az ember anyanyelvűekkel lóg pl. egy pubban, ott is előkerül pár szó, amit ugyan ismersz, de aktívan nem használnál. Viszont ez sincs sehol a könyvekhez képest, főleg, ha régebbi könyvet olvasol.
Remélhetőleg nemsokára újrakezd(het)em az olvasást, az utóbbi kb. 15-20 évben kevesebb időt szánok erre, mint kellene, főleg úgy, hogy nem információ/tudásszerzés a cél, hanem a szórakozás. Miután hazaköltözünk, valahogy ezt is be akarom építeni a napirendembe, csak sajna istentelenül időigényes.

négyzet 2018.09.14. 22:28:15

@LepesMez:
Először is, tök bántó ez a fikázó hangnem.

Ha nagyon érdekel, ahogy NK írta, vannak szintek, pl A2 szinten már nem 3 szavas mondatokban beszél az ember, a B1 és B2 már egészen összetett sztorikat enged meg az embernek. A barátnőm valamelyik B szintjén volt a nyár után. Ő igazította útba a hozzájuk érkező németeket, mindent ő tolmácsolt, ki hova akar menni, mit akar, honnan jött, mi lesz ott a lovastanyájukon stb. Nem magasművészetről beszélgetett, nem is az élet értelméről, de meg tudott szólalni, és ezt én nagy dolognak láttam. Pedig nem volt egy nyelvzseni, angolból legalábbis nem remekelt - mi azt tanultuk egyébként.

2018.09.15. 00:37:24

@Arthamyr: a konyvolvasas mar nekem is sokszor volt ujevi meg hasonlo fogadalmam, de mindig hamar abbamaradt. altalaban ha hazaerek, akkor este konnyebb a tv-t bambulni, mint olvasni, pedig a konyv tenyleg jobb, egyreszt fejlettebb a szovegzete, masreszt valahogy jobban ragad (lehet, hogy mert jobban beleelem magam, vagy nem tudom). Plusz konyebb megalni es megnezni az idegen szavakat, tv-nel nagyon ritkan keresem ki a szot, ha nem ertem, mert maceras (megallitani a videot pl)

2018.09.15. 00:46:17

@négyzet: bocsanat akkor a banto hangnem miatt, valamiert az interneten mindig olyan tusko leszek, lehet, hogy ez az igazi lenyem :)

valoszinu definicio-beli kulonbsegeink vannak. tarsalgasi szint nekem azt jelenti, hogy a temakorok nagy reszeben gond nelkul es pontosan azt mondom, amit akarok (vs amit tudok)

el tudom mondani pl, hogy mi idegesitett fel magyarorszagban, es miert jottem el (amit amugy nem tudok sajnos olyan jol elmondani angolul)

van sok (orosz) kollegam, akik hivatalosan tarsalgasi szinten beszelnek, es lehet veluk amugy tenyleg karattyolni, csak turelem kell hozza, es legtobbszor nem mondanam elvezetes beszelgetesnek, inkabb csak olyan protokol jellegu, hogy "epitsuk a kapcsolatot"

es tudom, hogy en sem vagyok angolul a legelvezetesebb beszelgeto partner (mert a legjobb sztoriaimat nem tudom eloadni, de az alap sztorikat sem olyan elvezetesen)

szerintem (az altalam elfogadott) tarsalgasi szinthez a tehettsegesebbnek is kell legalabb 1, de inkabb 2 ev. az atlagnak meg tobb.

azt nem vitatom, hogy az egy eredmeny, hogy par honap alatt valaki mer beszelni, es boldogul a nyelvtudasaval.

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2018.09.17. 03:05:13

@Herr Géza: Jajaj Géééjza :) Legutóbb, amikor Londonból repültem haza,járkáltak a csajok a vízzel meg narancslével és az egyik utas jelezte, hogy inna..
-Orange or Water?
-Mindegy...
-Pardon?
-Mindegy tényleg..
-???
Aztán töltött neki valamelyikből és továbbment. :) Ez nekem annyira félelmetes, hogy emberek ilyen töketlenek. Azért ahhoz nem kell nagy nyelvtudás,hogy megismételd a kettő közül az egyik szót. Pláne, ha jó magyar szoksá szerint mindegy:D

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása