oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. augusztus 06. 06:30,  Öt dolog, ami jó Finnországban 169 komment

2018. augusztus 06. 06:30 Határátkelő

Öt dolog, ami jó Finnországban

Néha a létező legmeglepőbb témában alakulnak ki komoly viták és születnek oda-vissza posztok. Mostanában ez Finnország, amiről először Anita listázott 10 nemszeretem dolgot, majd erre mintegy válaszként érkezett Richárd írása. Most pedig következzen a másfél évtizede az országban élő Viktor véleménye és 5 pontja (kicsit még a Tíz dolog-sorozat részeként).

Te miért szeretsz abban az országban / városban élni, ahol laksz? Mi tetszik benne és mi nem? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

finnorszag_tampere.jpg

„2003-ban kerültem Tamperébe cserediákként. Aztán itt ragadtam. A feleségem magyar, nagy nehezen sikerült csak rávenni, hogy kiköltözzön, de Orbán Viktor sokat segített, hogy úgy érezze, nulla nyelvtudással eljön utánam a világ végére. 

Bevallom őszintén, a beilleszkedéssel nem bajlódunk sokat, 2003 óta rájöttem, hogy nem érdemes megfeszülni az integrálódásban. Finnországnak nem lojális hívőkre, hanem kreatív és tenni akaró emberekre van szüksége. 

A város, ahol élünk, nyíltan multikulturális társadalmat épít, minden szolgáltatás több nyelven elérhető. Ennek ellenére a xenofóbia lépten-nyomon tapasztalható, általában mikroagresszió formájában. Egy nézés, ritkán megjegyzés. 

Szinte kizárólag a 40 pluszos finn (tehát nem svéd) anyanyelvű korosztály kevésbé iskolázott tagjaira jellemző. A gyerekek számára az normális, ha sokféle nyelvű és bőrszínű gyerekkel és felnőttel vannak körülvéve. 

Finnország alapvetően klausztrofób hely, még a főváros környékén is inkább falusias a mentalitás, mint nagyvárosi, ezért a finnektől megtanultam az alkohol nélküli túlélés első számú alapszabályát is: utazni, utazni és utazni, hogy aztán visszatérhessünk a csendes és nyugodt otthonunkba. 

Laktam itt több városban is, meg közben másik országban-kontinensen, de visszajöttem, családdal, mert itt békén hagynak minket. 

Ezzel is kezdem a listámat, amin csak 5 dolog van, több most nem jut eszembe: 

#1 Finnországban békén hagyják az embert 

A szomszédok, a hivatalok, a hatóságok. Senki sem basztat, zaklat, küldözget hülye felszólításokat ok nélkül. A kormány sem plakátolja tele faszságokkal az utcákat, inkább felseprik meg levágják a ház előtti füvet szép rövidre. 

#2 Minden OK 

Nagyjából minden OK, semmi nem lélegzetelállítóan lenyűgöző, de a metró biztonságos, a busz megy, a villamos jön, a vonat tiszta, a volán busz neten foglalva olcsó. Nincs orosz metró, nincs kilyukadt buszpadló, nincs elgurult kormányhaver buszkerék. 

#3 Kiszámítható az élet 

Tervezhető és előre látható a jövő. Nem azért, mert annak mondják a finn állami tévében, hanem mert tényleg annak érzik az állampolgárok: a finn is meg a migráns is, mint én. 

Ez a gyerekneveléshez ideális. A kicsi otthon van, aztán klubban, aztán oviban, aztán suliban. Minden megy szépen a maga medrében, lehet nem ez a világ legizgalmasabb és lélegzetelállítóbb dolga, de nem is kell annak lennie. 

#4 A természet mindig közel van 

Bár Finnország tele van ronda bányákkal és van atomerőmű is, ezeket nem látja az itt lakó általában. Helyette vannak sziklák, fák, bokrok, bogyók és sok víz és ami a legjobb szerintem: tenger! 

Egy homokos fövenyes tengerparttól lakunk 15 percre gyalog (a metró vonalán egyébként). Holnap is megyünk strandolni, homokvárat építeni. Otthon a legközelebbi bányató 38 kilométerre volt, tömegközlekedési eszközzel nem lehetett megközelíteni.

#5 Olcsó és jó a kulturálódás 

Az olvasás a finnek vallása. A könyvtárak könyvtárak is és kulturális központok, nyelviskolák, randihelyek, tiniknek bulizónák, drogosoknak tűcsere-állomások, depressziósoknak beszélgetőhelyek. 

Ide jár mindenki és ingyen van. Elég jól felszereltek, lehet kölcsönözni könyveket, DVD-ket, fúrógépeket, tableteket, teherbicikliket. 

Van bennük neten ingyen foglalható dolgozó szoba, csoportterem, komplett zenestúdió, egy regiment 3D nyomtató, meg még egy csomó minden.”

(Fotó: smarttampere.fi)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Finnország tíz dolog

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6314162839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2018.08.06. 07:11:39

Metróval a tengertpartra jó lehet, nagy csalódás lesz ma a 3as metró.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.08.06. 07:12:49

#6
Arto Paasilinna: Az akasztott rókák erdeje (Hirtettyjen kettujen metsä, avagy svédül De hängda rävarnas skog)

adg 2018.08.06. 07:16:17

Na vegre tudom, szoval azert jo finnorszagban lakni, mert a homokos tengerpart 15 percre van, mig magyarorszagon a banyato 38 km.
Lehet, hogy koltozok is mindjart, csak elmegyek a gyerekert elobb.

Oh, varjunk csak, nem jo, nekem is 15 perc a homokos tengerpart, ah, maradok, ezek szerint itt pont olyan jo, mint finnorszagban.

Mondjuk azert ott legalabb van kultura.
Nehez kerdes, hatha orban viktor nekem is segit donteni...

kék madár 2018.08.06. 07:39:01

@adg: a hozzaszolasodban a sorok kozott van a mondanivalo? Vagy valahogy mashogy kodolva? Vagy en vagyok teljesen agyatlan

Taxomükke (UK) 2018.08.06. 08:03:49

Kegyetlen, rideg, embertelen vilag.

adg 2018.08.06. 08:28:31

@kék madár: Arnyalom neked. Ha az egyik orszagban a termeszet kozeleben lakom, a masikban meg messzebb laktam attol, az az en elgondolasom szerint nem jelenti még azt, hogy az egyik orszag azert tetszik jobban, mert kozel a termeszet Az adott hely persze nyilvan igen, de az meg nem az orszag sara, ez a pont teljesen tokeletes lett volna az osszehsonlitas nelkul. Finnorszag tele van tavakkal, tengerpartja van, sarki feny, mittudomen, pont.
De ez kb annyira komoly komment volt, mint az alattad levo Taxomükke kollegae, de mindegy.
A tobbi negy pont oke, meg a felvezetes is.

A kultura kerdese pedig szalloige lassan, es ahogy az kozismert, nalatok sincs kultura, nalunk aztan meg annyira sem, hiszen az csak europa nehany varosaban van.
Szoval nem, kulonosebb mondanivalo nem volt a sorok kozt.

Csodabogár 2018.08.06. 08:43:13

Ez a kultura dolog nekem nem országfüggő. Mindenhol van könyvtár, ma pedig már e-book és társai. Aki akar a sivatag közepén is olvashat.
Nekem a 15 percre a strand is olyan, hogy az idén jó nyár van. Amugy nem jellemző Finnországra a meleg napos nyár. A télről már nem is beszélek, ami sötét és hosszú. Tehát az egész egynyári öröm.

Persze biztos lehet ott is jól élni, egy percig se tagadom, de a posztoló leírása engem nem győzött meg, mert általánosságokat mondott csak. Az összehasonlítgatásokról már nem is beszélek, mert egyszerüen ostobaságnak tartom.

Golf2 2018.08.06. 09:19:48

Szuper jó poszt. Most kiderül megint, ki merre húz agyilag...

Szabinho 2018.08.06. 11:00:38

elkezdem a felsorolást olvasni de abbahagytam. hogy jelenhez meg egyátalán egy ilyen poszt? elképesztően primitív

2018.08.06. 11:38:00

Nem olyan rossz ez.

A leírás alapján finnországban az élet meglehetősen gyötrelem -- de hé, nem annyira gyötrelem, mint kiskunhalason (vagy nagykanizsán, vagy ami a bányatótól 38 km-re volt), úh végülis mindegy. Szerintem ez hihető, ez így rendben van.

A rózsaszín szemüveges posztoktól mindig rettenetes gyanú támad bennem. Az ilyenek jobban összecsengenek a világképemmel (meg a valósággal). :D

Taxomükke (UK) 2018.08.06. 12:30:51

@adg: Na alljon meg a faklyas menet, az en kommentem teljesen komoly volt, oke, a gondolatot smitteltem....
:)))

Arthamyr 2018.08.06. 12:52:02

@Csodabogár: "Mindenhol van könyvtár, ma pedig már e-book és társai. Aki akar a sivatag közepén is olvashat." - Nem minden könyvtár ugyanolyan bőséges kínálattal rendelkezik. Meg igazából azért nincs is mindenhol, a sivatag közepén pl. kevés helyen van.

adg 2018.08.06. 13:05:40

@Taxomükke (UK): Oh, akkor elnezest kivanok. :))

Csodabogár 2018.08.06. 13:28:00

@Arthamyr: A sivatag közepén e-bookot lehet olvasni, meg máshol is.

Arthamyr 2018.08.06. 13:35:02

@Csodabogár: Természetesen, csak nem mindegy, hogy szerzi be az ember az e-bookot. A sivatag közepén internet sem biztos, hogy lesz, de abban igazad van, hogy egy valamire való helyen azért az lesz, nem kell ahhoz Finnország. Az megint más kérdés, hogy mi érhető el ingyen (vagy mi érhető el elektronikusan), ahogy az is, hogy a könyvtár a poszt alapján arrafelé jóval több, mint könyvtár.

2018.08.06. 13:41:17

@Csodabogár:

"Ez a kultura dolog nekem nem országfüggő"

Összezavarsz. :)
Nem te szoktad mondani, hogy a francnak van kedve az usához, lévén nincs ott semmi kultúra? Se egy színház, se egy hangverseny, se egy mittudoménmi?

pepin_nymburk 2018.08.06. 14:02:38

Ezek lényegtelen dolgok. Az igazán fontos az, hogy hol végez egy ország holmi kajak -EB, meg úszó EB éremtáblázatán :-))) csak erre a butuska finnek még nem jöttek rá

London2009 2018.08.06. 14:35:19

Lehet, hogy tevedek, de nem igazan az a benyomasom, hogy a posztolo kulonosebben szeretne a finnorszagi eletet. Elegge tenykozles szeru es oh, ez van, ezt kell szeretni, jol elvagyunk, minden oke. Nekem ez egyaltalan nem lenne eleg, foleg, hogy valasztott orszagrol van szo.

takarék-láng 2018.08.06. 15:17:33

A posztolo szohasznalataval:
Onigazolo faszsag a poszt.
Ha a posztban megjelenhet ilyen szo, akkor talan a kommentben is.

takarék-láng 2018.08.06. 15:17:40

@Taxomükke (UK): mivel rideg, kegyetlen, ezert is isznak mint a godeny.

Tok jo, hogy a drogosoknak tucsere allomas van, szerintem ingyen drogot is kene nekik biztositani, az adofizetok penzebol.
Es ez resze a (magyarnal fejlettebb) kulturalis eletnek a posztolo szerint.

London2009 2018.08.06. 16:16:18

@takarék-láng: Budapesten en egy tucsere allomastol mondjuk ket utcanyira laktam. Szuper volt, mert tele volt eldobott tukkel a kornyek es a melygarazs lejarataig jutottak el altalaban es ott lottek be magukat. Ugyhogy kivetelesen egyetertek, mivel ezt a tucsere allomast nekem sem vette be a gyomrom. Bar ertem en, hogy ez a kisebbik rossz, de biztos az empatia erzekem akkor kozelit a nullahoz, ugyanis orultem neki, amikor bezartak.

Arthamyr 2018.08.06. 16:33:08

@London2009: Csak akkor már el kellene menni a falig. :P A tűcsere hiányában különböző betegségek sokkal gyakrabban ütik fel a fejüket, ezeket költségesebb kezelni, mint a tűcserét biztosítani. Tehát a tűcsere azért is éri meg, mert olcsóbb, meg akár a drogosok valamiféle monitorozását is lehetővé teszi, neadjisten a leszoktatásra is lehetne használni valahogy, bár ez már nagyon advanced.
Akkor érné meg igazán megszűntetni, ha ezeket a betegségeket nem kezelnék drogosoknál, ez lenne az igazi, hatékony, nullához közelítő empátia érzék. Bár Magyarországon lehet, hogy megoldják, mert halad arra az egészségügy, hogy lassan semmilyen betegséget nem kezelnek, így értelemszerűen ezeket sem fogják. :D

London2009 2018.08.06. 16:38:12

@Arthamyr: Keszitettek errol egy dokumentumfilmet nem olyan regen a 8. ker-i drogosokrol. Ez pont azon a kornyeken jatszodott, aminek a szomszedsagaban laktam. Irto jot tesz az ingatlannak ha ki van irva melle, hogy tucserekozpont. Tenyleg csak ugy megorultek a vevok amikor ezt meglattak. Hiszen ugyis egyetemista gyermekuknek akartak venni a lakast, igy tok jo, hogy tele van drogossal/droggal a kornyek. Na mondjuk vegul sikerult eladni az amugy rohadt jo lakast, hala a budapesti nagy ingatlan lufinak, de orultem amikor megszabadultunk tole. Eskuszom nagy mertekben hozzajarult a kikoltozesemhez ez a jo kis kornyek.

Csodabogár 2018.08.06. 16:38:54

@Nagy kámpics: Én szoktam mondani és igy is érzem. De speciálisan az olvasás mindenhol elérhető, ahol van internet. Ha hosszabb időre mennék egy sivatagba, akkor feltöltenék előre elegendő könyvet. No de túl van a könyvtár ügy tárgyalva.
Helsinkiben csak egyszer voltam életemben, de pl. Stockholm kultura szempontjából nagyon élhető hely. szemben egy általános USA várossal..

Csodabogár 2018.08.06. 16:43:00

@London2009: No és a balatoni élet hogy jött be? Remélem az időjárással meg vagy elégedve.

London2009 2018.08.06. 16:47:23

@Csodabogár: meg mindig itt vagyok! Csutortokon repulok Mo-ra es utana szombaton Balaton. Majd felterkepezem a munkaerohianyt es beszamolok a cincerek kedvessegere.
Kicsit tartok kulonben az idojarastol. Ez a londoni 30 fok is sok mar nekem, a mo-i 40-ben vegem lesz. Hatha jon egy kis lehules addig...

geeeteee 2018.08.06. 16:57:32

@pepin_nymburk: Ehhez a nick-hez illene leragasztanod a CapsLock-ot, nemde?
EZEK LÉNYEGTELEN DOLGOK. AZ IGAZÁN FONTOS AZ, HOGY HOL VÉGEZ AZ ORSZÁG HOLMI KAJAK -EB, MEG ÚSZÓ EB ÉREMTÁBLÁZATÁN :-))) CSAK ERRE A BUTUSKA FINNEK MÉG NEM JÖTTEK RÁ

geeeteee 2018.08.06. 16:57:39

@Nagy kámpics: kÉRETLENÜL KIÁLLNÉK A CSODABOGÁR MELLETT, DE NEM A VÉLEMÉNYED ELLEN. eZEK NEM ÜTKÖZNEK. sZERINTEM HÓNALJIG JÁRUNK-JÁRHATUNK BÁRHOL A KÚÚÚLTÚÚÚRÁBAN. dE UGYE MELYIKBEN? e-BOOKON KERESZTÜL BÁRMELYIKBEN.

geeeteee 2018.08.06. 16:57:44

@London2009: hASONLÓAN ÉRZEK, GYOMORFORGATÓ. bE KELL DOBNI KÉT FELEST ÉS ELISMERNI, HOGY A TUDATTÁGÍTÁS KISÉRLETEINEK ÖNKÉNTES MÁRTÍRJAI.
a MÁSIK MEGKÖZELÍTÉS AZ, HOGY A TUDATUNK FELTÉRKÉPEZETLEN, SOKUNKÉ BETEGEBB(?), MINT A LEGKEMÉNYEBB DROGOSÉ.
Visszakapcsolok Pepinből. :)

Arthamyr 2018.08.06. 17:00:28

@London2009: Hát igen, ezt is lehet jól és rosszul is menedzselni. Pl. azt azért meg lehetne akadályozni, hogy a drogosok ott lőjék be magukat, ahogy azt is, hogy a tűket ott szórják szét (és ez igazából igaz minden szemetelésre).
Egyébként valamennyire együttérzek veled, engem is zavarna, de azért annyira nem, mert egyrészt így sem buktál vele sokat, ha egyáltalán buktál, másrészt engem annyira érdekel a te ingatlanod értéke, mint a drogos élete. :) Viszont ha a sok drogos hepatitises (vagy ki tudja milyen) lesz, és az én tb-mből kezelik, én meg vagy három hónapot az MRI-re, vagy kifizetem magamnak, az kicsit zavar.

London2009 2018.08.06. 17:02:01

@geeeteee: oke Pepinkem! Ha te mondod!

geeeteee 2018.08.06. 17:43:01

@London2009: mEG AZ A SZEMMELVERSZ IS MIT PANCSOLT A HABOKBAN!

geeeteee 2018.08.06. 17:43:09

@Arthamyr: eMPATIKUSAK PEDIG SOHA NE LEGYÜNK, AZ MEGNYOMORÍT, ANNÁL ROSSZABB NEM IS LÉTEZIK. hA MÉGIS VALAMI VÉLETLEN FOLYTÁN VALAMI ILYESMI CSÚFSÁG JELEI KEZDENÉNEK MUTATKOZNI, A LEJOBB ORVOSSÁG ELLENE A KÁRÖRÖM. hA ILYEN A KÖZELBEN SINCS, TÜNETI KEZELÉSKÉNT AZ IRIGYSÉG IS MEGTESZI.

London2009 2018.08.06. 17:52:05

@Arthamyr: sok idobe telt eladni, de az alatt az ido alatt meg felmentek az ingatlanarak, ugyhogy osszessegeben inkabb jol jartam a tucserevel. : )
A portas gumibottal zavarta el oket a melygarazs bejaratatol, vegulis ez is egy megoldas.
A tanulsag nekem annyi, hogy legyen tucsere program, banom is en, de soha tobbe nem koltoznek ilyen "rehabilitacios" kornyekre. Bar persze anno, lassan vagy husz eve, amikor ezt a lakast vettuk, nem tudhattuk, hogy a kornyek nem fog fejlodni sajnos semerre. Lehet, hogy meg egy husz ev es tuti lesz, bar ketlem.

2018.08.06. 17:52:29

Mnaaa, azért ehhez az alkohol-nélküliséghez .... igen jelentős az oroszok felé irányuló alkohol-turizmus. Mivel Ivánéknál kurvaolcsó, míg Kullervoéknál rohadtdrága a pia ...
Egyébként érdekes a skandináv országokban az alkohol-turizmus ... haladnak ők is a saját keletük felé az olcsó pia nyomában ;))))
Mellesleg, ezért sem élnék szívesen egy skandináv országban, jólét ide vagy oda .. Olyan nyomasztó éghajlaton élni, amin már csak a pia segít, és ezt a kormány a mocskosdrága alkohol-árakkal próbálja kordában tartani ... hááááát ... :DDD

2018.08.06. 17:59:51

Egyébként az antiszoci habitusuk az egyetlen pozitívum, szerintem .. ;) Persze, ha valaki finné akar válni, vagy kénytelen echte, nem multi-kultis finnekkkel együttmelózni, akkor ez gáz ...

Arthamyr 2018.08.06. 18:07:55

@London2009: Az ideális az lenne, ha nem lenne "rehabilitációs környék", és sok helyen lenne ilyen. Most ha odabasznak egyet a nyóckerbe, és Budafokról is oda kell járnia a drogosnak, akkor egyrészt kevés fogja igénybe venni, másrészt ha már eleszi oda a fene, könnyen lehet, hogy nem megy haza, hanem az utcán végzi a dolgát.

London2009 2018.08.06. 18:10:48

@Arthamyr: a rehabilitacios kornyek alatt azt ertettem, hogy sok regi lepukkant berhaz lakoit kipateroltak es helyettuk felhuztak egy par uj epitesut. Pont mint a Corvin setanyon stb., csak itt nem sikerult olyan jol, mint ott. Nem tudom mi lenne a megoldas, talan csak szimplan adni tut barmilyen korhazban? Nem tudom, nem ertek hozza, a szocilais keszsegem pedig kozelit a nullahoz.

Arthamyr 2018.08.06. 18:18:59

@London2009: Mindegy, de az nem megoldás, hogy kevés helyen van, mert az akkor csak odacsalogatja a drogosokat, lerontva az ott élők életét (ahogy ezt te is megtapasztaltad), másrészt sok nem fogja igénybe venni.
A VIII. kerület (meg a körút környéke) egyébként nem csak a drogosok miatt gettó, azok max. ráraknak még egy-két lapáttal. 20 éve sem volt egy elit hely (valószínűleg azelőtt sem, de csak onnantól élvezhettem személyesen, ha néha arra tévedtem). Ok, hogy a Corvin környéke most szintet lépett, de azért nem kell messzire menni hozzá, hogy az embert áthassa a régi szép idők hangulata...

London2009 2018.08.06. 18:26:13

@Arthamyr: A Koruton beluli reszet, a Palotanegyedet, azt nagyon szerettem. Mikszath Ter, Kalvin Ter stb. Igazabol ott is lakhattam volna, nem tudom, hogy miert ragaszkodtam a masik lakashoz. Talan csak utolag jottem ra, hogy mennyire nyomasztott a kornyek, de valahogy megszoktam. Aztan amikor kikerultem onnan, jottem ra, hogy tiszta hulye voltam es mar soha nem akartam visszamenni a Josephcitybe. Javasolnek Budapest polgarmesterenek egy par kort menni a 9-es buszon. Egy eletreszolo elmeny, de mar beszeltunk errol, ugyhogy nem szaporitom tovabb a szot…

2018.08.06. 18:33:57

@London2009: Khm, a Corvin tele van turista-lakásokkal, és kurva-lakásokkal, pont mint a Marina-part .... csakúgymondom ... ha már a trehabilitáció került szóba, akkor ez olyan jól azért nem sikerült :DDD
A nyúcker már létesítése idején el lett baszva azzal, hogy minek szánták a kerületet eredetileg is ....

Csodabogár 2018.08.06. 18:36:42

@London2009: Nincs és nem is volt 40 fok itt egyszer sem. Persze napon lehet, de ki tartózkodik a napon?
Éjszakára mindig lehűl, szóval szerintem kifejezetten kellemes. Nálam ma reggel 23 fok volt a lakásban, fáztam.:-)
Ne várj sokat a pincérektől, akkor lehet, hogy kellemes meglepetések fognak érni.

2018.08.06. 18:36:42

@Arthamyr: Mint a kocsisor a Dankón, mi? ;)))

Csodabogár 2018.08.06. 18:43:31

@Arthamyr: A VII. kerület is elég élhetetlen lett mióta az angol ifjak ott tartják a legény búcsukat.:-(

Csodabogár 2018.08.06. 18:47:52

@Pink Petsch: Jelenleg az egész város tele van hotelekkel és airbnb lakásokkal. Van olyan barátom, aki egy igen jó helyen lakik és a házban már 4 hotel működik. Ezekben többnyire ifjuság lakik, a ház élete tönkre van téve. Zaj, kosz stb.

London2009 2018.08.06. 18:51:22

@Pink Petsch: a kurva-lakast ertem, de a turista-lakas akkor gondolom az Airbnb? A Blaha es kornyeke is egy szuper hely. : )

London2009 2018.08.06. 18:53:04

@Csodabogár: akkor jo, bar a 30 folotti homersekletet mar nem annyira szeretem, de azert viz mellett csak kibirom! : )
Nekem fix helyeim vannak evek ota es igazabol en tokeletesen meg vagyok elegedve a szolgaltatasokkal. Ezert is nem reagaltam arra a Balatonos cikkre mert nekem nincsenek rossz tapasztalataim. No mindegy.
Noveremek is azert hagyjak ott az Opera kornyeket mert elhetetlen lett.

Dikusz 2018.08.06. 18:55:57

@Arthamyr: @London2009: Nem vagyok érintett benne, de én úgy olvastam, hogy megszüntették a "tűcsere-központot" a VIII.kerületben. Ahol csak a kiadási oldal működött, a használt tűk begyűjtése nem volt megoldott.
Ettől még nem lett jobb a környék azt hiszem.

Arthamyr 2018.08.06. 18:57:51

@Dikusz: Ha jól tudom, az összes tűcsere központot megszüntették, de nem vagyok benne biztos.

2018.08.06. 18:57:59

@Csodabogár: Hát, nem meglepő ... ebből él Budapest jó része, egy nyugat-európai fiatalnak Budapest kurvaolcsó, ami a szórakozási lehetőségeket és a bérleti díjakat illeti, a sör kb. 1,5 euró, egy hétre egy teljes apartman már 200 eurótól van a bookingon, a hostelek még olcsóbbak, nagyjából európai, sokan beszélnek angolul, németül sem reménytelen boldogulni. A Duna a város közepén, a szolgáltatások olcsóbbak (már, ha még mindig 30 euró a havi BKV bérlet -metróra, trolira, buszra, villamosra, hajóra): bulizónák, dunai hajókázás, kaja-pia, történelem, dombok, síkság, várromok ...
És egy átlag turista leszarja Orbánt meg a politikáját, olcsón (számára), európai környezetben, néminemű földrajzi változatossággal lehet lezítani egy olyan fővűrosban, ahol a tipikus fővárosi milliő és a természeti adottságok is megvannak ...

London2009 2018.08.06. 18:58:12

@Dikusz: igen, en is irtam, hogy megszuntettek. De, a kozvetlen kornyeke sokkal jobb lett. Megszunt az eldobott tu problema es nem a haz kozvetlen kornyeken lottek be magukat, hanem elmentek mondjuk ket hazzal arrebb. : )

Arthamyr 2018.08.06. 18:58:29

@Csodabogár: Igen, ezért írtam, hogy körút környéke, esetleg attól befele Pesten. :)

Arthamyr 2018.08.06. 18:59:08

@Pink Petsch: A Dankó most nincs meg, de úgy érzem, jobb is ez így. :)

London2009 2018.08.06. 18:59:56

@Pink Petsch: jol osszefoglaltad! Bravo! : )

Dikusz 2018.08.06. 19:01:03

@Csodabogár: A Király utca környéke teljesen élhetetlen. Ami nem feltétlen csak a legénybúcsúsoknak köszönhető, hanem a rengeteg romkocsma/kávézó/büfé látogatóinak is.
Ha kicsit továbbmegyünk, mint a bulinegyed, mondjuk a régi Fészek-klubig, akkor borzasztó lepukkant a környék...

2018.08.06. 19:01:13

@London2009: Jah, bezzeg a kurva-lakást érted, mi??? :DDD
Jah, a turista-lakások nagyobb százaléka a csak airbnb, de sokkal több a hivatalosan bejelentett turista-lakás,ami után még adóznak is, és amelyek olyan szálláskeresőkön is rajta vannak, mint a booking.

Dikusz 2018.08.06. 19:07:36

@London2009: Az, hogy említetted, érdekes módon elkerülte a figyelmemet, már megint:)))

Ismerősöm lánya a Práter utcában vett befektetési célból lakást. Teljesen felújították, majd rövid ideig kiadták (elmondásuk szerint kár volt). Talán 3 éve adták el, háromszoros áron.

A Balaton környékén mostanában jó lesz tartózkodni, az időjárás-előrejelzés szerint két hétig még marad a kánikula, 20-a utánra mondanak lehűlést.

2018.08.06. 19:13:59

@Arthamyr: Régen, olyan kb. 20 éve a hírhedt Kocsisor része volt a Fuvaros utcákkal egyetemben ... mára már a lányok jó része a netre költözött, meg a Corvin sétányra, Angyalföldre, Zuglóba meg a Mrina partra ;)

2018.08.06. 19:18:30

@London2009: Köszi :). Bár tudod, mi bosszant? Ha Budapest egy normális országban lenne, akkor az érintett kerület lakóinak sokkal több előnye származna a bulizónaságból, mivel a kerületi képviselők nem zsebre dolgoznának, hanem valóban a közért, így gyakorlatilag is megtapasztalhatnák rendvédelmi, városrrendészeti, közbiztonsági szinten is a pozitívumait annak, hogy egy turisztikailag pezsgő kerületben élnek, nemcsak a hányásnyomokat a kapualjban hajnalban ...

Arthamyr 2018.08.06. 19:44:43

@Pink Petsch: Nem tudtam, hogy ezeken a helyeken voltak/vannak nagy koncentrációban, én láttam őket mindenfelé.

Arthamyr 2018.08.06. 19:53:57

@Pink Petsch: Ez azért nem igaz, mert azért Budapest legtöbb részén teljesen elfogadható a közbiztonság. Persze van no-go zóna (ami még mindig ok, de ott azért már előfordulhatnak bajok), de egy normális városrészben nem lényegesen javítaná az életminőséget a fokozott közbiztonság, sőt, lehet irritáló lenne, ha mondjuk többször kéne akár teljesen ártalmatlan interakcióba kerülni a rend őreivel.
A turizmus csak annak jó, aki valahogy bevételt csinál belőle, a lakosoknak mindig rossz lesz a fokozott zsúfoltság, a megnövekvő verseny, számukra felesleges infrastruktúra épül ki a számukra hasznos kárára. Ha csupa kultúrturista jönne, és én ott laknék, akkor sem örülnék nekik, mert minek? Vannak, de számomra semmi hasznuk. Ha meg nem akarok (vagy nem is vagyok hajlandó) elköltözni, csak ott békében élni, akkor a megnövekedett ingatlanárakat is baszhatom.
Persze, a nagy képben összességében gazdasági haszon a turizmus, de a közvetlen elszenvedői negatívan jönnek ki belőle, számukra káros marad, csak a kár mértéke kérdéses.

2018.08.06. 19:58:13

@Arthamyr: Persze, a nyócban, kb. mindenfelé, a 90-es évek közepén még a Rákóczi tér is játékban volt, de az ikonikus "Kocsisor" alig pár utcára szorítkozott anno a kerület közepe táján, szigorúan felosztve a stricik között.

2018.08.06. 20:06:57

@Arthamyr: Mna, hát éppen a kár mértékéről van szó, egy szimpla Király utcai lakos szempontjából ... a Godzsu udvarral megspékelve.
Lehetne ezt a kárérzés-mértéket csökkenteni, ha pl. a kerület a befolyó plusz öszegeket nem zsebre rakná, hanem már hajnali 4-kor takarítókat fizetne , hogy a lakosok 1-2 órával később ne hányásos-hugyos-szaros kapaljakba lépjenek ki melóba induláskor. Esetleg mobil-budikba is befektetnének (de ez már tulzó elvárás :PPP). Vagy esetleg több, és hatékonyabb kerületi közterület-fenntartót alkalmaznának, vagy még tovább menve, a kerülethez befolyó összegekből mindezeken felül, pl. lemondanának az ócska és ronda térkövekről, és több mini- vagy normálisméretű zöldövezeto részt alakítanának ki, amiket karban is tartanának.
Ja, és a kisujjam elérte a bilit ... tudom .... elvégre Magyasrországról beszélünk, ahol ki nem szarja le a közérdeket :P

Arthamyr 2018.08.06. 20:18:56

@Pink Petsch: Persze, hogy lehetne, de ez csak kárenyhítés lenne. Mert ezután ok, nincs hányás meg pisa, de ugyanúgy sok ember van, ugyanúgy lehúzós, szirszart áruló boltok/éttermek cserélik le a normális boltokat, és ugyanúgy több, jó indulattal is tök felesleges ember lesz ott. Akkor lehetne pluszról beszélni, ha a lakosok kapnának részesedést a vaskos turisztikai adóból - az általad említett dolgokon felül természetesen - de lehet, hogy valaki még úgy is azt mondaná (teljesen jogosan), hogy faszom a turizmusba, én itt lakni akarok.

A turizmusból egy abból nem élő ember akkor húzhat hasznot, ha az ingatlanja értékét gyorsabban növeli, mint azt, amibe hajlandó átköltözni, vagy annyira halott/tré környéken lakik, hogy még a turizmusra fókuszáló infrastruktúra is jobb, mint a közel semmi, ami előtte volt. Budapest belvárosa elég rég lehetett az utóbbi, lehet, hogy még a 19. században volt...

2018.08.06. 20:30:07

@Arthamyr: Mnaaaa .. akkor álljunk meg egy grétsy-szóra. Jelenleg, Budapesten még az általam felvetettek sem teljesülnek az ún. bulikerületekben. Innen indultunk, ez az alap, hogy a kerület vezetőséger mindentre alkalmas, csak vezetésre nem ... mondjuk, talán utcaseprésre. Ilyen körülmények között teljesen megalapozott, és jogos a kerületi lakosok háborgása, hogy a plusz kényelmetlenségek elviselése miatt, valami pluszt kellene kapniuk ... Csak a célcsoportjuk téves, ugyanis nem a turistákra kellene fújniuk, akik többlet-bevételt biztosítanak a 7. kerületnek Rákosborzasztóhoz, vagy Újpalotához képest, hanerm a saját kerületük vezetőségére, akiket állítólag ők választottak meg. Jah, persze, akkor a saját hülyeségük miatt lehetnénekl dühösek, és egyszerűbb a "részeg-angol-party-turistákat" utálni, mint saját magukat.
Hát ez van .... birka-land így működik, 0 polgári öntudat.
Khm, egyébként Budapest belvárosa, már ha szigorúan a Belvárost nézzük, ami pl. a Kálvin térnél, a mostani Mercure hotelnél húzza meg a határt, ingatlan-bizniccc szempontból mindig is elsőrangú befektetés volt, már 200 éve is ... ;)))

2018.08.06. 20:36:42

@Pink Petsch: @Arthamyr:

"vagy annyira halott/tré környéken lakik, hogy még a turizmusra fókuszáló infrastruktúra is jobb, mint a közel semmi, ami előtte volt. Budapest belvárosa elég rég lehetett az utóbbi, lehet, hogy még a 19. században volt."

Az ezredfordulón laktam a király utcánál, még a romkocsmák előtt. Sötét, lepusztult, lehangoló környék volt, mocskos, dohos, bűzös, düledező házakkal (a gozsdu udvar például még nem volt felújítva). Lábszárközépig járt az ember a kutyaszarban, mindenhol húgy- meg szarszag terjengett, meg a dohszagú, hullafehér nénikék.

Az okádó brit legénybúcsúsokat én is utálom annyira, mint bárki más, de az a kerület szerintem sokkal jobb így. Ótvar, tetű egy hely volt, ha csak rágondolok, lever a víz.

2018.08.06. 20:46:42

@Nagy kámpics: Hm, én rá kb. 7 évre költöztem Budapestre, igaz, Zuglóba. A Király utca akkoriban, olyan 10 éve, pár étterem-kávéházból állt, sokat nem jártam arra, csak ha a metrónál feljöttem a Deáknál, de akkor is csak a sarkát érintettem. Az akkori Godzsu-udvarra viszont emlékszem ... egy viszonylag még jó karban levő épület-együttes, aminek azonban a belső udvarait már felverte a gyom, mivel mindenki leszarta. Látszott rajta, hogy még menthető, de ha nem történik semmi pár éven belül, ott fog elrohadni a város közepén, a buldózerekre várva. Hát, ilyenformán sikerült megmenteni, ami elképzelését tekintve nem rossz, csak hát az a kibaxott kivitelezés, olyan magyarosra sikeredett ....

Dikusz 2018.08.06. 20:52:24

@Nagy kámpics: A bulinegyeden túl, valamint jobbra/balra tőle most is ugyanolyan ótvar hely, mint a 90-es években.

Arthamyr 2018.08.06. 20:58:32

@Pink Petsch: "Innen indultunk, ez az alap, hogy a kerület vezetőséger mindentre alkalmas, csak vezetésre nem ..." - Nem, ez nem az alap... Akkor sem, ha előtte meg az volt, amit @Nagy kámpics: írt.

"Ilyen körülmények között teljesen megalapozott, és jogos a kerületi lakosok háborgása, hogy a plusz kényelmetlenségek elviselése miatt, valami pluszt kellene kapniuk ..." - Nem csak ilyen körülmények között, hanem akármilyen körülmények között. Az ő kárukra, gyakorlatilag az ő életterük használatával jut(nak) valaki(k) extra bevételhez.
Igenis, aki odaszaratja a rohadt kutyáját, és nem szedi fel nyomtalanul, azt első körben büntessék szét (mondjuk 2k EUR/kaki), ha nem lehet rajta behajtani, akkor altassák el, legalább a kutyáját. Ugyanez vonatkozik arra, aki szemetel, odabrunyál, odahány. És _akkor_ van egy normális kiinduló állapot. Viszont ha olyan tisztaság van, hogy enni lehet a földről, akkor is jogos a lakosok háborgása, mert romlott az életterük.

Egyébként Kámpics jellemzése egybecseng azzal, amit írtam, hogy ezen városrészek többsége nem most züllött le, drogosok ide, bulituristák oda, itt más probléma is volt. Lehet, hogy a bulituristák/drogosok nem is rontottak sokat a helyzeten. :)

Ez egyébként a társasházak egy nagy hátránya, nehéz elérni olyan helyzetet, hogy az összes bentlakó hajlandó és képes legyen költeni az ingatlan karbantartására, esetleges felújítására. Nálunk pl. 3500EUR a közös költség, és én aggódva keveslem, míg Budapesten a töredékéért már hisztiznek, esetleg a várostól várnák a finanszírozást...

2018.08.06. 21:03:05

@Dikusz: Bocs, hogy neked, echte budapestinek ellentmondok, de szerintem, az uszkve 10 évvel ezelőtti állapotokhoz képest, egyáltalán nem ótvar a hely, mármint a kerület. Persze, középkorúként, vagy családosként nem élnék ott, de nem is erre a korosztályra vagy családi állapotra lett kitalálva a világ egyetlen fővárosának a belső kerülete, pláne buli-zónája sem. Én még emlékszem,. hogy Zuglóból érkezve a Deák tér irányába az egyik 80 +-os számú trolijárattal, ami átvezetett a 7. kerület jó részén, voltak olyan részek még 10 éve is, ahol gyakorlatilag földút volt, ha csak pár méteres szakaszon is. Mna, ahhoz képest ... ;)))

2018.08.06. 21:05:03

@Arthamyr: Te, ugye tudod, hogy Magyarországról beszélsz, és nem egy skandináv minta-államról? ;)))

Arthamyr 2018.08.06. 21:11:09

@Pink Petsch: A rendezett osztrák kisváros az alap, nem Magyarország. :) Meg pl. erre kiválóan lehetne használni a közmunkásokat, ha már valamiért a szarrábüntetéssel való elrettentést/takarítás-finanszírozást nem szeretnék.

Persze minden csak viszonyítás kérdése, ha kellően alacsonyra teszed a lécet, minden átmegy felette. :)
Sajnos valamiért bizonyos helyeken nincsen igény a tisztaságra, és Budapest is ilyen valamennyire. Dublinhoz képest viszont nem is annyira vészes, ha az ember nem megy be olyan utcákba, ahova nem kéne. :)

2018.08.06. 21:22:22

@Arthamyr: Oh, a rendezett osztrák kisváros ..... a legendás! :) Szerintem, te onnan rövid úton sikíttófrásszal menekülnél valamilyen élhetőbb, multikulti környezetbe (mellesleg, én is ;) ). Hidd el, nem szeretnél te egy rendezett osztrák kisvárosban élni, sőt, még egy németben sem ....
Mellesleg, Budapest, bármilyen meglepő, de viszonylag tiszta. Nem, soha nem pályázhatna a 2 millió lakosú fővárosok legtisztábbika címéért, még akmkor sem, ha egyedüli lenne a kategóriájában ;)))
Szerintem, Budapesten nem a köztisztasággal van a legnagyobb probléma (és most nem is a Parlamentre céloztam :PPP)

CSOKKI MÁLNA 2018.08.06. 21:25:11

Jelenleg két atomerőmű építése is folyamatban van Finnországban..(Az egyiket a Roszatom építi..)

2018.08.06. 21:28:55

@pina noir: Hát, amióta a Nokia döglődik, valamiből meg kell élni ....

Arthamyr 2018.08.06. 21:30:21

@Pink Petsch: Lehet, még nem éltem osztrák/német kisvárosban, és mivel a német nyelvtudás nem erősségem, ez a veszély nem is fenyeget. Viszont a osztrák/magyar határon látszik, mikor kelsz át, erre céloztam. :) Nem vagyok nagyon világlátott, de arra is emlékszem, hogy pl. Spanyolországban sokkal tisztább városokban is voltam, igaz azok kisebbek, mint Budapest. De mondjuk Tel-Aviv és Dublin hasonló méretű, az előbbi azért érezhetően tisztább. Dublin kisebb, mint Budapest, de több a szemét, hányás az utcán.

gabors 2018.08.06. 21:34:49

@London2009: @Csodabogár: "Pénteken nagyrészt gomolyfelhős, napos idő várható, majd délután, este nyugaton már erőteljesebb lesz a gomolyfelhő-képződés, és ott elszórtan zápor, zivatar is kialakulhat. A déli, délkeleti szél megélénkül, helyenként megerősödik, majd délután a Dunántúlon északira, északnyugatira fordul. Zivatarok környezetében viharos széllökés is lehet. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet 18 és 23, a legmagasabb nappali hőmérséklet 31 és 36 fok között alakul. "

2018.08.06. 21:35:10

@Arthamyr: Csak arra céloztam, hogy a szegregáció nemcsak hollywoodi találmány a négerek elkülönítésére. Vannak olyan helyei a német nyelvterületű Európának, ahol a hoch-deutsch csak úri passzió, és ha nme beszéled az éppen jellemző falusi tájszólást, akkor el vagy ásva ....
Gyakorlatilag ezér is lépek le a ostani helyemről uszkve 10 nap múlva .... :DDD

Arthamyr 2018.08.06. 21:44:29

@Pink Petsch: Az miben nyilvánul meg, hogy el vagy ásva?

Dikusz 2018.08.06. 21:51:16

@Pink Petsch: Semmi gond nincs azzal, ha ellentmondasz.
Életem első húsz évét a VII.kerületben éltem le, a Rottenbiller utcában, a Dembinszky u-nál. Iskolába a Gorkij fasor u-ba jártam, a Lövölde térnél. A Király utca mindkét végét jól ismerem,meg a köztes részt is. Az egyiket a suli miatt, a másik végét meg azért, mert a Deák téri végén volt egy skárpibolt, ott voltam tanuló. Nagyon nem idegen az a környék nekem:)
Karácsonykor kolbászoltunk arrafelé, nagyjából a Kazinczy utcáig van rendben, onnantól tényleg kutyaszaros még mindig.
Tényleg nem tudom elképzelni azt, milyen lehet arra élni.
Tudnám fosni a szét rendesen a környékről, de egyrészt senkit nem érdekel, másrészt meg csak nekem számít:)

2018.08.06. 21:52:16

@Arthamyr: Hm, mivel én a hoch-deutschot megértem, hacsak nem Hegelről értekeznek, és mivel egy átlag német konyhai melós szart sem tud Hegelről, néha svábul nyomják ... csakhogy én valamennyire a svábot is megértem ... mivel nem tudják, hogy évekig Stuttgartban nyomtam :PPP Rohadtul nem bírom, ha hülyének néznek, ezért magyarul kompenzálok, amikor olyan helyzet, és a falra másznak ha magyarul vezetem le a stresszt :PPP Egyébként, angolból is hülyék .... gyakorlatilag én fordítok a görög hidegkonyhásnak, aki még angolból sem túl jó, de ezek a faszok úgy gondolják, hogy ha hangosabban és szótagolva pofáznak neki németül, akkor előbb-utóbb tuti mégérti :PPP

Csodabogár 2018.08.06. 22:04:26

@Arthamyr: A turisták már nagyon sok felé gondot okoznak. Velence már lakhatatlanná lett, Barcelonában is erősen tiltakoznak a népek. Mallorkán már rendeletekkel próbálják vissza szorítani a buli turistákat. No és Svájcban, Luzernben, is komoly ellenállás kezd kialakulni. Sajnos hozzánk kultur turista nemigen jön, mert olcsók vagyunk, ennek megfelelőek a turisták is.
Én lassan már nem megyek sehova, mert a tömeget nagyon útálom. Szerencsére ami érdekelt, megnéztem még akkor mikor nem volt ekkora örjöngés mindenütt mint most.

2018.08.06. 22:08:35

@Dikusz: Mondom én! ... echte budapestivel, sose szállj vitába! :DDD
Egyébként végeredményben szerintem nem rossz ott élni, amíg az ember a 20-as, 30-as éveiben van, egyedülálló gyakorlatilag, építi magát. 10 éve, az akkori énemnek jobban megfelelt volna, mint Zugló. Ma már annyira nem, és mondjuk, családosként 1-2-3 kölyökkel meg végképp nem. De a világ fővárosainak belvárosait nem is erre találták ki. Erre a peremkerületek alkalmasak, vagy az alvóvárosok. Persze, tudom, a 7. kerületben még él és ott lakik az a generáció, akik a 60-as években voltak fiatalok ... de már bocs .. csak idő kérdése, hogy ez a probléma megszűnjön, és az őket kövvető generációk már tudják, hogy a családalalpítás alapvetően szar ötlet egy főváros bulizónájában, vagy egyáltalán a belvárosában.

2018.08.06. 22:13:42

@Csodabogár: Jah, csak a turisták kárhoztatása közben egyet ne felejts el ... Velence egyetlen bevételi forrása a turizmus, turisták nélkül halott lenne .... (Mellesleg, nem értem, mi a nagy "csoda" Velencében, sosem érdekelt ... a Duna Deltájában is épp eleget közlekedtem csónakon a települések között, ami még érdekes is volt, oda többször is visszatérek. Velencéből egyszer elég volt, pedig nem is a szezonban mentem ...).

Csodabogár 2018.08.06. 22:15:24

@gabors: Soha nem annyi mint amit mondanak. Nem tudom hol mérik, talán a repülőtéren. Nekem a lakásom mindkét oldalán, kelet és nyugat, van hőmérő. Eddig az idén egy délután, mikor már majdnem oda sütött a nap, volt 33 fok. Ma kifejezetten kellemes idő volt, hogy holnap milyen lesz, azt majd meglátom.

Arthamyr 2018.08.06. 22:21:26

@Pink Petsch: Ok, itt az el vagy ásva dolgot nem értem. Ott kezdődik, hogy én kisebb valószínűséggel fogok ilyen népséggel dolgozni a hátralevő életemben, mint Németországban élni... Az már inkább jelenthet gondot, ha valahol muszáj kommunikálni valamilyen szolgáltatás/termék elérése érdekében. És mivel a hochdeutsch tudásom közel 0, irreleváns, hogy helyi dialektust beszélnek, ugyanolyan jó vagyok belőle. :D

Arthamyr 2018.08.06. 22:29:39

@Csodabogár: Én nem teszek nagy különbséget a turisták fajtái közt, a mennyiségük fontosabb. Pl. egy horda kisgyerekes család sem biztos, hogy jobb, mint feleannyi buliturista, sőt... Ezért igyekszünk gyerekmentes helyekre menni, ha megyünk valahova, ég és föld a különbség.
Az emberek jelentős része zavaró tahó, ebből következően a turistáké is, akik még tahóbbak lesznek, mivel nem otthon vannak, nem törődnek a környezetükkel, a legjobb, ha kevesen vannak.

2018.08.06. 22:40:36

@Arthamyr: Az "el vagy ásva" dolgot arra értettem, hogy ha még tudsz is németül, baszhatod a dialektusok tengerében, mert legfeljebb minden 4-5. szót értesz meg. Persze, normális munkahelyeken, ésdepláne szolgáltatóknál a hoch-deutsch megy, joibb esetben egy alapvető angol ismerettel.
Csak nekem most éppen tele van a tököm, és kifogtam egy nem normális helyet. Egy kurvára nem normális helyet, ahol egy totálisan képzetlen vén kurva próbál meg főnököt játszani, amikor nincs jelen a séf. Csak velem ez nem megy neki. Ezért látványosan utál :DDD
Ha nem lett volna a Four Seasons leányvállalata, sosem kötök ki itt, de rendben van ... van cirka 3 hónapos tapsztalatom arról, hogy soha, a büdös életben soha ne menjek el melózni egy német, pláne falusi német mini-hotel konyhájára ....
Csak még 11 napig kell kibírnom, hogy ne küldjem el azt az undorító, képzetlen picsát a mocskjos kurva anyjába németül is. ;

gabors 2018.08.06. 22:44:28

@Csodabogár: " Soha nem annyi mint amit mondanak. Nem tudom hol mérik," Nem konteo ez!!! az orszagos meteorologia azert tudja hogy hol es hogyan mernek van olyan meropont ami mar 150 eves is megvan .... a legtobb nagyobb telepulesen vannak mero allomasaik amik szabvanyositva vannak OMSZ honlapjan egesz pontosan meg van mindez ... ja hogy a te lakasodnal eppen nem annyi amit "mondanak" az lehet :-) De nem azert hogy becsapjanak ezzel is :-)

Arthamyr 2018.08.06. 22:46:45

@Pink Petsch: 11 nap semmi, fél lábon is kibírod. Utána meg lazulhatsz pár hónapot, vagy mehetsz is a jobb helyedre (bár az előbbi megoldás szerintem a jobb). :)

Arthamyr 2018.08.06. 22:50:29

@gabors: @Csodabogár: Olyen apróságok sem biztos, hogy lényegtelenek, hogy mennyire tud ott mozogni a levegő, milyen messze van a faltól, a környékét mennyire melegíti a nap stb.
Gondolom a gabors által említett szabványosított hőmérők (mérőállomások, ezek gondolom mást is mérnek, nem csak hőmérsékletet) egy csomó ilyesmit kiszűrnek (vagy legalább egységesen torzítják a mérési adatokat :)).

czerka 2018.08.06. 23:06:11

A finnekre jellemző, ha nyugdíjba mennek, akkor az év jó részét (a telet) Vietnamban, Thaiföldön vagy Balin töltik.
Finnországban is az oroszok csinálják az atomerőművet. Azzal nincs senkinek baja.
A finnek nagyon nem szeretik a nemfinneket, főleg ha azok nem úgy élnek, mint ők.
Finnország a bizonyíték arra, hogy ha eleget keres az ember, akkor bárhol jól érzi magát és bármit meg tud szokni.

2018.08.06. 23:10:34

@Arthamyr: Én is ezzel vigasztalom magam, hogy az a pár nap már semmi, pláne, hogy már hivatalosan is felmondtam ....
Tudod, tele lett a faszom ... és a vén kurva miatt, aki már vagy 30 éve a cégnél van ... mondjam milyen státuszban? Laundry-lady a Four Seansonsben ... Igen, b+, jól olvastad! Mosodás! Az baszod ... És ez akar nekem beugatni a konyhában???!!!
Tudod mostanában a kiadónál vagyok, tudod, mint Gorodon Ramsay, csak üvöltök, hogy mi kell ;))) De komolyabban, kicsi konyha, összesen 4-en vagyunk, napi uszkve 160-170 vendégre, átlagban, nem túlzok, tényleg. Mno. ez a vénkurva sosem figyel arra, amit bemondok, a 40 éve pályán levő séf figyel rám, mint kiadóra, és dobja a szószokat, szól a húsnál, halnál, mióta van a szalamanderben, hány perc még, ésatöbbi .... A Vénkurvának derogál az is, hogy odafigyeljen, mit jelentek be, és rendszerint szar köretet hoz ... és mivel frusztrált a saját hülyeségétől, csak úgy odabassza nekem a kiadóra. Legutóbb szóltam a séfnek, hogy figyelje csak .... oszt láttam a nyakán az ereket kidagadni az idegtől .... de az a szerencsétlen is meg van lőve, mivel az étterem-hotel leginkább szezonban műkődik, évente olyan 9 hónapot. Erre meg nem kap képzett szakácsot, csak ilyen belterjes sváb torzszülöttet, mint a Vénkurva. Ráadásul Omának szólítják, hát én nem.. nekem Frau Schweirkl, mert az én nagyanyám egy kedves, szeretetreméltó asszony volt, ez meg csak egy vén dög. Huhh! :DDDD

Arthamyr 2018.08.06. 23:36:32

@Pink Petsch: Mit keres a mosodás a konyhánál? :S

takarék-láng 2018.08.06. 23:43:13

@Arthamyr: "A tűcsere hiányában különböző betegségek sokkal gyakrabban ütik fel a fejüket, ezeket költségesebb kezelni"

- mar miert kene kezelni a drogosokat? Mennyit tettek bele a kasszaba, mennyi tarsadalombiztositast fizettek?
KErd rajtam szamon az empatia hianyat.

Inkabb azon japan csaladokert erzek empatiat, reszvete, akiket leatombombaztak, ma 73 eve az amerikaiak, az angol haborus bunos Churchill utasitasara.

" másrészt engem annyira érdekel a te ingatlanod értéke, mint a drogos élete. :) "
- most ezt remelem ironianak szantad, mert ha komoly, az teged minosit (nem pozitivan).

2018.08.06. 23:54:33

@Arthamyr: Kényszermegoldás ....mivel a Hotel Schiff évente ha fél évnyit van tele rentábilisan, akkor az már jó, így állandó személyzetnek sem engedhet meg egy képzett szakácsot a konyhafőnök mellett. Viszont a szezonban, amikor pörög, akkor plusz 2 ember is belefér a munka mennyiségébe. Mivel a Four Seasons és a Schiff egy tulajdonosi köré, így meg lehetett oldani ideiglenesen. Mindeddig, mert én voltam az első szakács, aki a szezon közepén beintett, hogy valaki mást kelllene talán csicskáztatni, aki nem én vagyok. És szó szerint így mondtam fel.
A Vénkurva 2 éve van csak ott, évente 5 hónapra, amikor húzós a szezon .Legalábbis eddig így volt. De mivel én vagyok az 5.-ik szakács, akit kikészít, még elérheti, hogy állandóra maradjon :PPP
És nehogy azt hidd, hogy túlzok, mert éppen ma, amikor felmentem a Vier Jahreszeitenbe beadni az írásbeli felmondásomat is, találkoztam az egyik magyar kollégával a karbantartásról. Eldumáltunk, és szóba került, hogy most kik is vannak a Schiffben. Mikor említettem a Vénkurvát, akkor mondta, hogy a Housekeeping részleg kisebb bulit tartott, amikor a Vénkurva végre elpályázott. Annyira szeretik ... "Oma", .... :DDD

Arthamyr 2018.08.06. 23:58:33

@Pink Petsch: Fú, de örülök, hogy már régóta nem kell ilyen emberekkel egy levegőt szívnom.

Arthamyr 2018.08.07. 00:09:03

"most ezt remelem ironianak szantad, mert ha komoly, az teged minosit (nem pozitivan)." - Nos, látod, az is pont annyire érdekel, hogy milyen "minősítésem" van.

"mar miert kene kezelni a drogosokat? Mennyit tettek bele a kasszaba, mennyi tarsadalombiztositast fizettek?" - Ez nem így megy. A szabály tudtommal az, hogy ha amikor betegek lesznek, biztosítottak, akkor kezelik őket. Attól teljesen függetlenül, hogy mennyi ideje áll fenn a biztosítási viszonyuk, vagy mennyit fizettek be (sőt, tudtommal azt is kezelik bizonyos esetekben, aki nem biztosított, bár nem tudom a tb. részletes szabályait). Erre kérdeztem, hogy akkor miért ne menjünk el a falig...
Ennél simán lehet, hogy olcsóbb a tűcserével megelőzni betegségek jelentős részét, nem beszélve az egyéb dolgokról, amit később írtam.

2018.08.07. 00:19:18

@Arthamyr: :Lucky you! :DDD Nekem is azok voltak életem leggfaszább évei eddig, amokor újságíróként végeztem a magam dolgát, és szerkesztettem a magam oldalát a lapon belül ;).
Hm, bár végeredményben tapasztalat ez is .... Most már átéltem a Klinika azon epizódjait is, amikor Brinckmann professzor a nyakas fekete-erdei parasztokkal találkozott. No, mert azokkal már én is találkoztam .. pont annyira irritálóan elviselhetetlen faszok, mint a sorozatban :DDDD

Dikusz 2018.08.07. 00:22:52

@Pink Petsch: Húúúú..!.:)))
Na ezért írtam azt hogy én szeretek vitatkozni, de azt elfelejtettem hozzátenni, hogy csak pianóban, nehogy én is ezzel a csöppet se kedves jelzővel legyek illetve .:) (viccvót)

Lehet nem jól látom de a belváros elbulizónásodása akkor kezdődött szerintem, amikor a nagytudásúak meghívták országimázs-építőnek az addigra jócskán fénykorán túllévő Tony Curtist. El is jött flip-flop papucsban, klottgatyóban, olyan is lett az eredmény.:)

Arthamyr 2018.08.07. 00:33:52

@Pink Petsch: Úgy gondolom, nem tenné jobbá a hátralevő életemet, ha pár évre elmennék szopni valahová, szóval inkább passzolom az ilyen jellegű tapasztalatokat. Mit lehet abból profitálni, ha inkompetens és emellett rosszindulatú gyökerekkel kell együtt dolgozni? Max. önuralmat, de látod neked sem 100%-os, itt puffogsz, hogy mekkora rohadék a mammer, meg a fél cég ellened van. :)

Arthamyr 2018.08.07. 00:38:33

@Dikusz: :D Gyerekkoromból (kb. 30 éve) ennyi kutyaszarra és egyéb szennyeződésre sem emlékszem a nyugati környékéről, emlékeim szerint az aluljárókban sem terjengett ennyire a húgyszag, azt is Tony bátyónak köszönhetjük, öregkorára összeszedett esetleg valami fertőző inkontinencia-problémát is? :D

Persze az is lehet, hogy rosszul emlékszem.

2018.08.07. 00:48:48

@Arthamyr: Ohhh, ne tudd meg, mennyi önuralnmat és alázatot, a vendégek felé tanultam az elmúlt hónapokban. Ugyanis, ha ezt nekem Budapesten adta volna elő bárki a Wolf Andrástról a Széll Tamásig, már rég rábasztam volna a konyhája ajtaját.
A cég mellesleg nincs ellenem, mindenki ismeri már a Vénkurvát, túl jól is, csak már benne van a védett korban., nem lehet kirúgni, még akkor sem, ha évente több szakembert üldöz el a különböző osztályokról. Szóval, a cég tök megértő, kaptam is már egy tök pozitív ajánlást, amitől bármelyik magyar cég a szakmában hanyatt vágná magát, ugyanis a FOUR SEASONS, éééérteeeedddd , a néééémmeeeet FOUR SEASONS! :DDDDD

2018.08.07. 01:11:46

@Dikusz: Tony Curtisw???? WTF???? Én eerpl szerintem, lemaradtam ...

Herr Géza 2018.08.07. 01:21:42

@Pink Petsch: Mna szia csajé.... Azt írod, hogy “kaptam is már egy tök pozitív ajánlást, ...” csak remélni merem, hogy ismered a German-HR German Dictonaryt is :))

2018.08.07. 01:34:07

@Herr Géza: Te, szerinted ezt az ajánlást mikor fogom ferlhasználni itt? A büdös életben soha ... ezzel csak otthon lehet(ne) virítani, ha annál is hülyébb lennék, mint aminek néznek.
De azért jól hangzik ... oder? ;))))

2018.08.07. 01:41:23

@Herr Géza: No, csak azt akatrtam mondani, hogy errefelé kurvanagy a szakemberhiány, és ajánlással, vagy anélkül, ha egy konkrét állásra pályázol, akkor megkapod, legfeljebb, ha hülye vagy hozzá,1 hónap után kirúgnak.
Mondjuk, ez most esetemben nem lesz teljesen elképzelhetetlen, ugysanis all-int nyomtam, Cukrász. Mi sem áll távolabb tőlem a teljes gasztropalettán!

2018.08.07. 02:16:23

@Herr Géza: Tudod, én ezt úgy nagyjából átgondoltam .... én tournant szeretnék lenni, azaz, aki minden poszton megállja a helyét, aki nemcsak azt tudja, hogy egy tökéletes chateau-nak 65 fokos maghőmnérséklete, aki vágja a veloutét, akinek nem jelent gondot a yorkshire pudding, aki visszakézből tálal 15 perc alatt 5 asztalt is akár, és miközben a konyhával tárgyal, a pincéreket is rendbe rakja, hogy a salátát se felejtsék el kivinni a wienerhez, de közben jött egy úgy rendelés a rókagomba-krémleveshez ....
Cukrász viszont még sosem voltam .... egy tournantnak viszont azt is tudnia kell ;) So, schauma'mal ... ;)))

geeeteee 2018.08.07. 03:05:46

Csak nekem disszonáns Budapesttel kapcsolatban a környezet helyett az élettér szó használata? Az nem véletlen a Herrenvolké?

ételizésítő 2018.08.07. 03:06:25

@adg:
Menj el egyszer, meg fogod érteni.

@Taxomükke (UK):
Finnország? Nem. Bár Rovaniemitől északra télen lehet, hogy az.

@maxval balcán bircaman:
Nem csak ezért.

@Csodabogár:
"Amugy nem jellemző Finnországra a meleg napos nyár."
Pedig de. Meleg, de nem forró. És napos.
Könyvtár meg lehet, hogy mindenhol van, de a finneknél az egy kultúrközpont, nem olyan, mint egy magyarországi könyvtár.

@London2009:
"tele volt eldobott tukkel a kornyek"
Ez tutira kamu, ugyanis a tűcsere lényege az, hogy a használt tűért cserébe kapsz újat, azaz biztosan nem dobálják el.

@Pink Petsch:
Az jó, mert Finnország nem skandináv ország.
Másrészt a finnek egyáltalán nem antiszociálisok.

2018.08.07. 03:18:54

@ételizésítő: Hm, pedig a finnek eléggé tepernek az északi testvérekért ;)))

ételizésítő 2018.08.07. 08:31:38

@Pink Petsch:
Ezt honnan veszed? Kb. mindegyiket előzik, talán Norvégiát kivéve.
És nem is testvéreik, sem nyelvileg, sem genetikailag.

A svédeket konkrétan kb. annyira szereti a finnek többsége, mint a magyaroké a románokat.

Dikusz 2018.08.07. 09:24:17

@Pink Petsch: www.youtube.com/watch?v=6O_zre2iT94

Amikor úgy gondolták, hogy szükség van egy magyar származású világhírű színész "arcára" az ország reklámozásához, ő vállalta a szereplést.

Dikusz 2018.08.07. 09:32:16

@ételizésítő: Mint írtam egyik hozzászólásomban, nem vagyok érintett. De olvastam olyan cikkeket, amiben azt írták le -az igazán érintettek megkérdezése után-, hogy a tűcsere program annyiból állt ebben az esetben, hogy a steril tűket megkapták ugyan a drogosok, de azt, hogy hova dobták már nem tudták ellenőrizni.

Dikusz 2018.08.07. 10:33:13

@Arthamyr: Lehet rosszul emlékszel.:)

A Nyugati környéke nem csak a Teréz körútból áll ám! A Podmaniczky utcától előferdülhetnek kutyakakis utcák, sok régi, igencsak felújításra szoruló ház van arra. Van még egypár ilyen, nem a dzsumbujban, hanem akár a Keleti pu.környékén is, jellemzően e régi, öreg házak környékén.

Kicsit azért elszégyelltem magam azok után, amit @Pink Petsch: -nek írtam. Tony Curtis az említett reklám elkészítésekor már nagyon beteg volt, állítólag nem kért pénzt a reklám elkészítéséért. Elköszönni jöhetett haza.
Nem volt fair dolog ebben az esetben gúnyolódni.

Arthamyr 2018.08.07. 10:35:02

@Dikusz: Most te is 30 évvel ezelőttről beszélsz?

London2009 2018.08.07. 10:58:36

@Shaktee: ne haragudj, de nem tudom ertelmezni a kommentedet.

Dikusz 2018.08.07. 11:04:48

@Arthamyr: Nem, jelen időben mondom.

DirtyHarry 2018.08.07. 11:15:46

@takarék-láng: remélem a lemészárolt kínai családokkal is együtt érzel...

Arthamyr 2018.08.07. 11:32:04

@Dikusz: A jelen időben tudom, hogy mindenfele van ürülék. Csak említettem, hogy emlékeim szerint 30 éve érezhetően kevesebbnek tűnt.

Herr Géza 2018.08.07. 11:32:27

@Pink Petsch: Az sztem nem ajánlás, hanem Arbeitszeugnis, és ha hasonló komoly céghez mész, akik látják, hogy dolgoztál a Four Seasonsnál N.o.-ban, akkor biza kérhetik. Ha meg tényleg jó a Zeugnis, akkor meg told mindenhol az orruk alá, ha kérik, ha nem.
Csak vigyázz, mert pl. egy olyan mondat, hogy a “rábizott eszközöket, anyagokat, gépeket a megfelelő körültekintéssel kezelte” önmagában és laikusnak tök pozitív, de ez a HR-kódban kb. azt jelenti, hogy “kilopta a szemünket is”.... :)))))

Arthamyr 2018.08.07. 11:38:53

@Herr Géza: Ejj, annak is de örülök, hogy HR-esekkel sem kell érintkeznem többé az "oma"-k hoz hasonlóan. Nem tudom, hogy mik a rosszabbak, a HR-esek, vagy "oma" és társai (bár gondolom van metszete is a két halmaznak). :)
Ezt amúgy tök komolyan írtad, vagy csak vicc vót? A körültekintéssel kezelés a lopás? :D

takarék-láng 2018.08.07. 11:47:37

@Arthamyr: "mennyi tarsadalombiztositast fizettek?" - Ez nem így megy. "
- sajnos.

Nem ertem, miert kellene megelozni azt, hogy a drogosok megbetegedjenek.
Es gyogyitani oket. Epeszu ember nem tamogatja a tarsadalomra veszelyes elemeket.

Sir a ballib oldal hogy szar a magyar egeszsegugy (nem alaptalanul) - kozben azert nem sir, hogy a bortontoltelekek mennyibe kerulnek. A bortonlakok lejart szavatossagu peneszes koszt helyett annyit kapnak, hogy ki tudjak gyurni magukat, mig a betegek csak meg betegebbek lesznek attol a silany szemettol amit a magyar korhazakban adnak. Hat nem forditva kene?

2018.08.07. 11:56:00

@takarék-láng:

"Nem ertem, miert kellene megelozni azt, hogy a drogosok megbetegedjenek. "

Hát, ha másért nem, akkor azért, mert mások is megbetegedhetnek tőlük. Ez azért elég basic gondolatmenet kellene, hogy legyen, nem?

London2009 2018.08.07. 14:32:51

@Pink Petsch: kurva-lakas, oke. De mi a fene az a szalamander? Feltetelezem, hogy nem cipobolt es nem is hobbiallat. :D

nyuszigonosz 2018.08.07. 15:14:38

Arthamyr: szerintem tök komolyan írta a Géza úr. Vannak nagyon jól hangzó mondatok egy egy ilyenben, de egész mást jelentenek. :-)

Pl. ezek : :-)

Er verfügt über Fachwissen und gesundes Selbstvertrauen.
Heißt übersetzt: Der Typ ist arroganter als eine Diva.

Er war bei Kunden schnell beliebt.
Heißt übersetzt: Verhandeln kann der Typ praktisch gar nicht.

Er bemühte sich, den Anforderungen gerecht zu werden.
Heißt übersetzt: Der Mitarbeiter war eine Null.

Sie zeigte ein gutes Einfühlungsvermögen in die Belange der Belegschaft.
Heißt übersetzt: Sie flirtete mehr als sie arbeitete.

Seine Geselligkeit trug zur Verbesserung des Betriebsklimas bei.
Heißt übersetzt: Er trank gerne mal einen Schnaps während der Arbeit.

Sie machte sich mit großem Elan an die ihr übertragenen Aufgaben.
Heißt übersetzt: Aber frag nicht, wie chaotisch das war!

Er war tüchtig und in der Lage, seine Meinung zu vertreten.
Heißt übersetzt: Er kann keinerlei Kritik vertragen.

Sie zeigte eine erfrischende Art im Umgang mit Kollegen und Vorgesetzten.
Heißt übersetzt: Sie ist frech und hat keine Manieren.

Er war ein umgänglicher und kontaktbereiter Kollege.
Heißt übersetzt: Keiner konnte ihn leiden.

Durch ihre Pünktlichkeit war sie ein gutes Beispiel.
Heißt übersetzt: Mehr als Pünktlichkeit war aber leider nicht.

Sie verstand es, alle Aufgaben erfolgreich zu delegieren.
Heißt übersetzt: Sie war faul und wälzte die Arbeit gekonnt auf Kollegen ab.

Er zeigte für seine Arbeit Verständnis und Interesse.
Heißt übersetzt: Nur gearbeitet hat er nicht.

Wir wünschen ihm alles Gute und Gesundheit.
Heißt übersetzt: Achtung, der kränkelt!

Für die Zukunft wünschen wir ihm alles Gute, besonders Erfolg.
Heißt übersetzt: Erfolg hatte er hier nämlich gar keinen.

Az angolra fordítást a gugli csinálta:

He has expertise and healthy self-confidence.
That means, the guy is more arrogant than a diva.

He quickly became popular with customers.
In other words, the guy can not bargain at all.

He struggled to meet the requirements.
Means translated: The employee was a zero.

She showed a good empathy with the interests of the workforce.
Means translated: she flirted more than she worked.

His sociability helped to improve the working atmosphere.
Translated: He liked to drink a schnapps while working.

She set about her tasks with great verve.
Means translated: But do not ask how messy that was!

He was efficient and able to express his opinion.
It means translated: He can not tolerate any criticism.

She showed a refreshing way of dealing with colleagues and supervisors.
Means translated: She is cheeky and has no manners.

He was a sociable and sociable colleague.
That means: nobody could suffer him.

By her punctuality she was a good example.
In other words, more than punctuality was not.

She knew how to successfully delegate all tasks.
Translated: She was lazy and skilfully turned the work on colleagues.

He showed understanding and interest for his work.
It means translated: He has not worked only.

We wish him all the best and health.
Means translated: Attention, the sick!

We wish him all the best for the future, especially success.
In other words, he had no success here.

Na és ez még nem minden. :-) Ez csak pár példa.

Dikusz 2018.08.07. 15:24:18

@London2009: valami nagyüzemi konyhai seggédeszköz vala.

Na nem magamtól vagyok ám ilyen tudós, hanem rákeresgéltem. Cipőbolt okán érzem illetékesnek magam, a fél családom ott dolgozott.
"Salamander" nevet egyébként akkor vette át a magyar bolthálózat, amikor a németek megvették a céget. Szépen "felfuttatták", ugyanolyan végeredménnyel, mint a Kleider Bauer ruházati céget az osztrákok...
Egyébként ilyen női márkájú cipőt az NDK-ban készítettek, jó volt, de nem annyira, mint amit itthonról vittek ki nekik.:)

FutureFry 2018.08.07. 15:26:17

@Arthamyr: @Csodabogár: @gabors: @London2009:
A páratartalom (humidity) sokat számít. Ma pl. Las Vegas-ban az előrejelzés szerint 112 °F (~44.4 °C) lesz a max. de a páratartalom sivatagiasan alacsony (5-15% között) ami IMHO tűrhetőbb mint mondjuk a 30-35 °C ha az 70+% páratartalommal járul.
De igaz, ilyenkor azért víz mellett (vagy magasan a hegyekben) azért jobb...

Dikusz 2018.08.07. 15:31:14

Pötty hír a belvárosi bulizónához:

"http://www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/bunugyek/forditott-kozlekedes#5"

gabors 2018.08.07. 15:49:58

@FutureFry: "De igaz, ilyenkor azért víz mellett (vagy magasan a hegyekben) azért jobb..."

Bizony a paratartalom nagyon sokat szamit a hoerzetben.

New York tegnap 91-92 (F) volt 78-80% paratartalommal .. (reggelente akar magasabb is) ...

Ja viz mellett vagyok ha kinezek az ablakon keletfele ott csobog az East River .....

London2009 2018.08.07. 15:50:35

@Dikusz: ezt en is kikovetkezttem vala, de irto jot nevettem, hogy jon a szalamander. A kis hullo vajon mit keres a konyhaban? Vagy ilyen meno cipokben kell dolgozni? Kulonben en meg emlekszem arra, amikor nagyon jo cipoket arultak ott, azota nem tudom, hogy ebbol mi maradt, maradt e valami...

London2009 2018.08.07. 15:53:34

@FutureFry: novemberben voltam anno Las Vegasban es az ido valami meses volt. Ah, de jo is volt!
Nana, hogy szamit a paratartalom. Ezert van az gondolom, hogy Londonban mar 25 fok is siman kanikulanak tud erzodni. Ma is dog meleg volt mondjuk, de meg elviselheto. No most neztem meg es 31 fok van csak es a paratartalom is csak 36%...ki erti ezt...

Herr Géza 2018.08.07. 17:03:48

@Arthamyr: Komolyan, kódolt a duma.... A német munkajogi törvény alapján a referencialevél nem lehet negatív. Azaz: azt, hogy mindent hazahordott a gyárból/irodából nem lehet direktben beleírni. Így hamar kialakult egy HR-s kódnyelv.
A fenti fiktív példánál, ha az ominózus mondat úgy hangzik, hogy “rábízott eszközöket, anyagokat, gépeket példaértékű körültekintéssel kezelte”, na ez így már kb. úgy “fordítandó”, hogy nyugodtan rá lehet bízni a cég főkulcsát. Egyetlen szó a különbség, és mégis.....
:D

Arthamyr 2018.08.07. 17:04:09

@takarék-láng: Mester, az nem úgy megy, legalábbis élhető helyeken, hogy kikiáltod, hogy valaki társadalomra veszélyes, és akkor azt nem gyógyítod, akkor sem, ha biztosított.
A gyógyítás feltétele a biztosítottság, nem az, hogy hozzád hasonló (társadalomra veszélyes) elemek kit tartanak társadalomra veszélyesnek. Ha a drogos fizet valami kis lófasz tb-t, ugyanúgy biztosított, mint a tiszta életű tanárnő, aki ugyancsak lófasz tb-t fizet (az állami fizetéséből), vagy mint a vezető mérnök, aki háromszor többet fizet, mint ők ketten együtt...
Egyébként ha kiharcolod, hogy bevezessék, hogy a szolgáltatás a befizetéssel arányos legyen, hidd el, én hangosan fogok tapsolni. Azért is, ha kiharcolod, hogy a sitteseket kényszermunkára fogják, hogy kitermeltessék velük a fenntartási költségüket.
Nekem aztán kurvára kár ballibezned, én nem tartozom közéjük, nem osztom a nézeteiket sem, főleg nem azt, ami "bal"...

Arthamyr 2018.08.07. 17:08:23

@Herr Géza: Fú vaze, de örülök, hogy ezt már nem kell átélnem... :) Ha hazahordott dolgokat, akkor nem lehet kirúgni fegyelmivel, esetleg még be is perelni? És akkor nemhogy a referenciája lesz szar, de még priusza is lesz? :D
Szerintem ha az ügyfél számlájáról a hazahordanám a pénzt, vagy akárcsak az üzleti titkait is ellopnám, esetleg kis bennfentes kereskedelmet bonyolítanék le, igen hamar sitten találnám magam.

Arthamyr 2018.08.07. 17:13:45

@nyuszigonosz: Nagyon durva, hihetetlen, ha ilyen baromságok jelentős szerepet játszanak abban, hogy valaki megkapjon egy állást.
Érdekes, nekem, amíg még alkalmazottként tevékenykedtem, az összes cégnél az volt a policy, hogy nem adnak referenciát, max. azt igazolják, hogy tényleg ott voltál. Amióta saját cég van, azóta meg külön meg kell beszélni az ügyfelekkel, hogy bizonyos szolgáltatást/terméket szabad-e referenciaként használnom, és ha igen, akkor hogyan...

London2009 2018.08.07. 17:24:10

@Shaktee: komolyan mondom, hogy fogalmam sincs, hogy mire utalgatsz kedves troll komam, de nem baj, csak irogasd a fel mondatos baromsagaidat. ; )

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.08.07. 17:52:28

@London2009: a salamander nagyobb méretű/hatásfokú pirítóskenyér sütő, szállodákban látni a reggelinél. (Grillezni is szoktak vele, ha más éppen nincs kéznél.)

3.imimg.com/data3/EX/KW/MY-17075760/2-salamander-500x500.png

Shaktee 2018.08.07. 18:11:08

@London2009: maradunk ennyiben Miss Empathy :-)

London2009 2018.08.07. 18:36:15

@Shaktee: lehet, hogy az empatiam nulla, amit en vallalok is, mint irtam fentebb, de legalabb nem vagyok troll! : ) :P

London2009 2018.08.07. 18:37:12

@Hobbiszakács: miert hivjak ezt szalamandernek? Erre lennek mar csak kivancsi...hmmm...

FutureFry 2018.08.07. 18:47:35

@London2009: Igen Las Vegas (vagy - számomra - inkább a környéke) kora tavasszal meg késő ősszel a jó, Július-Augusztusban egy kazán, mint az egész délnyugat. Phoenix-ben ma 114  °F  (~45.5 °C ) az előrejelzés és a minimum sem megy (ment) 90 °F (~32  °C) alá. 

2018.08.07. 19:01:11

@London2009:

"miert hivjak ezt szalamandernek?"

A kukli szerint portugálból meg spanyolból jön a szó, ahol azért hívják így az ilyen sütőket, mert akárcsak a legenda szerint az állat, kibírják a lángokat.

Herr Géza 2018.08.08. 00:38:23

@Arthamyr: Nem, azért nem olyan durva a helyzet, ez inkább csak egy fiktív, túlzott példa volt. Ha fegyelmivel kihajítják, akkor általában nem kap referenciát, aztán ha a következő cége kér, szarban lesz, hogy nem tudja megmagyarázni, miért nem kapott.

Herr Géza 2018.08.08. 00:43:07

@Herr Géza: Pontosabban jár neki az egyszerűsített referencia, ami kizárólag a “hol, mettől-meddig, milyen munkakörben dolgozott” adatokat tartalmazza. Na aki ilyet mutat be valahol, az már mindent elmond róla.

Dikusz 2018.08.08. 04:43:54

@London2009: Talán mert úgy néz ki, mint egy szalamandra? Nagyon hasonlít rá.:)))

Ez olyan, mint a nokedlis vicc: az egyszeri ember megkérdezi, miért hívják a nokedlit nokedlinek? A válasz: úgy néz ki, mint a nokedli, olyan finom, mint a nokedli, miért ne hívhatnák nokedlinek?

U.i.: nem tudok aludni, ezért jut a szokásosnál is több hülyeség az eszembe...

Dikusz 2018.08.08. 04:45:56

@London2009: Mondom én, hogy korán van...

Nem olvastam @Nagy kámpics: válaszát.

Berelhetoreklamfelulet 2018.08.08. 10:38:28

Elégé csúsztatós a cikk, de tény, hogy a közbiztonságon lenne mit javítani, nem lenne hátrányos, ha nem lenne Budapest nagy része nogo zóna :D

Kezdhetnék pl. a metró/vonat/stb állomások és közterületek ajjanéptől való megtisztításával.

Technológia már régóta adott. Nagy részét be lehetne kamerázni, és onnantól meg bírságolni. Ahol a bírság nem működik, azt be lehet vinni őrsre, és ott "véletlenül" el tud esni az illető, balesetek előfordulnak...

Ha ez megvalósulna, legalább a fontosabb területek biztonságosnak számítanának, melyek nem kicsit emelnék meg mind az életszínvonalat, mind a turisztikai színvonalát bp-nek, ráadásul még csak annyira drága sem lenne.

Következő lépés meg lehetne a gettók felszámolása. Egy fővárosban nincs helye gettóknak. Telepítsék ki őket valami random haldokló faluba keleten, azt ott egymással azt csinálnak amit akarnak.

Dikusz 2018.08.08. 11:25:24

@Berelhetoreklamfelulet: Megvan személyedben Budapest leendő főpolgármestere. Ennyi ragyogó ötlettel a főváros élén a helyed.:)))

Onnantól kezdve már tied a pálya, már csak a megvalósítás van hátra.

London2009 2018.08.08. 11:29:41

@Nagy kámpics: @Dikusz: becsszo, hogy ereztem, hogy koze van a hullohoz! Helyre is allt a lelkibekem, hogy kiderult a valosag es ami mogotte van.

Arthamyr 2018.08.08. 11:45:32

@Herr Géza: Szigorú hely az a Németország! :)

Arthamyr 2018.08.08. 11:47:01

@London2009: Csak egy kis adalék: a szalamandra nem hüllő.

London2009 2018.08.08. 11:54:01

@Arthamyr: igen. tudom, hogy az egy keteltu ipari kenyerpirito!

Dikusz 2018.08.08. 11:54:52

@Arthamyr: nem mindegy ebben az esetben?
Amúgy a salamanderről volt szó, az meg akár hüllő is lehet.:)

Arthamyr 2018.08.08. 11:55:33

@Dikusz: A random haldokló falu lakói nem fognak maradéktalanul örülni a betelepítéseknek. :)

Berelhetoreklamfelulet 2018.08.08. 11:55:48

@Dikusz:
Igazából nem lenne olyan nagy kiadás egy ilyen rendszert telepíteni, még akkor sem, ha rászámol 200%-ot haveroknak, ahogy szokták.

Más kérdés, hogy egyes nem túl okos csoportok rögtön jönnének a "rendőr állam" , "diktatúra", "személyi jogok" stb. kritikákkal utána...
jah meg a legjobb egyesek a "város mindenkié" szlogennel legalizálnák azt, hogy egyesek az aluljáróba szarnak XDDDD

Igazából ez az ország ezt érdemli, sőt még ennyit sem érdemel, amivel most rendelkezik bp...

Dikusz 2018.08.08. 11:56:15

@London2009: @Arthamyr: és nem szabad taperolni, mert a fémlemez bőre mérgező a kenyérpirítónak.

Arthamyr 2018.08.08. 11:56:25

@Dikusz: Feltételeztem, lehet helytelenül, hogy salamander = szalamandra. :)

0214 (törölt) 2018.10.01. 12:36:36

Lehet érdemes lenne megpróbálkozni egy olyan határátkelős poszttal is, amiben egy finn írja le, miért költözött Magyarországra!?
Egyre többen vannak, biztosan szívesen írnának is. pl. a gerezsdlaki polgármesteren keresztül felvenni eggyel a kapcsolatot. index.hu/belfold/2013/05/06/finnul_tanul_egy_baranyai_falu/

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása