oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. május 09. 06:30,  Egy történelmi választás 231 komment

2017. május 09. 06:30 Határátkelő

Egy történelmi választás

Milyen volt a franciaországi elnökválasztás egy ott élő magyar szemével? Tényleg volt, amiben az 1990-es magyar voksoláshoz hasonlított? Mire számíthatnak a franciák, és Európa Emmanuel Macrontól? Csupa kérdés, amire a válasz Hari Seldontól érkezik.

cim_macron.jpg

„Miután a magyar médiában az utóbbi napok kivételével kevesebb szó esik a francia választásról, mint kellene, gondoltam, hogy írok pár „szigorúan szubjektív” sort. Természetesen ettől függetlenül próbálok a tényeknél maradni. 

Először is, személy szerint örülök az eredménynek. Történelmi választás volt. Nemcsak azért, mert a franciák szeretnek főszerepet játszani vagy úgy beállítani a dolgokat, hogy főszerepet játszanak, hanem valóban az. 

Ez volt az első választás, (mármint ahol TÉNYLEG választások vannak, és nem lefutott színjátékok) ahol a régi jobb- és baloldal kicserélődött két másik politikai oldalra: a mondialisation-pártiakra és isolation-pártiakra. (Kb. globalizáció és bezárkózás – Határátkelő) 

(Nyilván ezt mindenki saját személyisége alapján ítél meg. Szerintem az előbbi a jobb, de miután optimista vagyok a jövőt illetően, ez érthető.) 

Azt gondolom, hogy nagy részben az euróövezetből való kilépés körüli vita volt az, ami ezt az új felosztást jelezte. Aki fél a jövőtől, hajlamos a bezárkózást választani, azonban hosszú távon a legkevésbé kifizetődő. A bezárkózó társadalmak szükségszerűen előbb utóbb elbuknak, lemaradnak. 

(Csak kitérő: klasszikus példa az ausztrál őslakosok. Ők aztán igazán el voltak zárva a világtól, amikor megjelentek az akkori globalista angolok, gyakorlatilag védtelenek voltak velük szemben, mert kevesebb erőforrással rendelkeztek, ez meg visszahatott a technikai fejlettségükre is.) 

A cél az, hogy ha már van mondialisation, akkor ki kell használni a lehetőséget, és nem lehet úgy tenni, hogy „én nem játszom, dobjon helyettem más…” Mert más viszont dobni fog. És nyer. A játék megy akkor is, ha nem akarjuk. 

Ugyan vannak fenntartásaim nekem is az új elnökkel szemben, Macron túlzottan megengedő a muzulmánokkal szemben, azonban ez is egy megoldás lehet az asszimilációjukra. 

(Példaként: ne feledjük, a 16-ik században 15% körül volt a protestánsok aránya nálunk, ami körülbelül háromszorosa a jelenlegi muzulmán adatnak. AKKOR azok az emberek sem voltak kevésbé ellenségesek egymással, mint most, sőt. Miután a vallás jelentősége sokkal nagyobb volt, sokkal véresebb konfliktusok voltak. Mostanra a protestánsok aránya 1% körül van. Sok érdekes hasonlóság van, akkor is főleg a városlakók között volt magas az arányuk a protestánsoknak, így „jobban szem előtt voltak” ők is.)

Abban vélhetőleg igaza van Macronnak, hogy hosszú távon tehát nem kiélezni célszerű a helyzetet a muzulmán vallással szemben, hanem éppen ellenkezőleg, csökkenteni a jelentőségét. Tudom, ma ez sci-finek hangzik, de valójában nem az. 

Visszatérve az euró - új pénz vitára: Le Pen új ötlete (kilépés az eurózónából, és helyette saját pénz belső használatra), láthatóan nem volt végiggondolva. Miután a korábbi tévévitán nagyon felmosták vele a padlót, amikor teljes elszakadást hozta fel, ezért most valamivel próbálta elterelni a témát.

A dolog, hogy egy országban két pénzt használjanak, nonszensz. Egyet belföldre a polgároknak, egy másikat az eurót a vállalatoknak Európában. Épp csak azt nem tette hozzá, hogy ja, és dollárt a világ többi részével. 

Mi is volt a baja az euróval? Hogy a francia munkaerő drága, és nem versenyképes a lengyellel. Ezért kitalálta a nagyon sokeszű (itt most nem állom meg, hogy kicsit személyesen cikizzem) szakértője, hogy nem baj. Kilépünk a játékból, és akkor nyerünk. Hahó, sokeszű, ez a Jumanji! - Ebből nincs kiszállás.

jumanji.jpg

A német munkaerő olcsóbb, mint a francia (mármint lényegesen)? Nem hinném.

Akkor miért versenyképesek mégis? Nem ezt kéne inkább kitalálni? Ahelyett, hogy felborítjuk a társasjátékot? – Ami, ha nem vennéd észre, akkor is lép helyettünk. 

Szóval kilépünk és fizetünk frankkal vagy ECU-val, vagy valami más pénzzel. Leértékeljük a pénzt, hogy olcsóbb legyen a munkaerő. Mit érünk el? Hogy a dolgozó munkájának értéke csökken a világpiacon? Így ez egy elszegényedő társadalom lesz. 

Másrészt, ha mondjuk, az olaszoknál is jönne egy hasonló okos politikus és mondjuk ő is kitalálja, hogy ha a Fiat nem versenyképes a Peugeottal, csináljunk mi is saját pénzt. (Most tekintsünk el attól a ténytől, hogy a Fiat valóban nem versenyképes. A francia gyártók az utóbbi években nagyon feljöttek a német tömeggyártókra, nyilván a prémiumra nem, de az drágább is.) 

Lesz nekünk is líra. Szépen leértékeljük, hiszen mi tudunk aztán igazán leértékelni. Akkor mi leszünk a „legversenyképesebbek”. 

Tényleg nagy verseny, kinek a munkaereje lesz a legolcsóbb. Versenyezzünk Kínával, sőt Indiával. Valaki látta azok közül, aki ezt tervezi, hogy milyen országok azok? Mármint a tengerparti felhőkarcolókon és lakóparkon túl? 

(Mondjuk Kína belső területei, ahova most húzódik a feldolgozó ipar egy része. Vagy India, ahol épp most járt Montroyal? Dickens újra írhatná a Twist Olivert.)

india.jpg(Forrás)

Másik aspektusa az lenne, hogy miután „olcsó” a munkaerő (hiszen ügyesen leértékeltük a frankot), akkor a képzettebb munkaerő sem jön ide. Azaz, a cégeink technológiai fejlődése is lelassul. A termékeink piaci értéke is kevesebb lesz. Ez aztán a nagy isolation-os siker. (Mellékesen ugyanebbe a bűvös körbe jár Magyarország is.) 

Ez probléma a demokráciában, hogy valami hülye (mert ne legyünk tekintélytisztelők, az a nem vezet jóra, Le Pen egy hülye) mikrofont kap, meg fényképezik, és máris azt hiszi, hogy a mikrofon mellé eszet is kapott a riportertől. 

A nép egy elég jelentős része meg hall egy hívószót, mindegy mi az, mondjuk a régi dicsőség, vagy a „saját kezünkbe vegyük a sorsunkat”. – Persze, saját kezébe veszi a sorsát, ahogy a May dekoráció a német karneválon.

theresa_may.jpg

Hogy milyen elnök lesz Macron? Feltételezhetően jó, látom benne a változtatás iránti elkötelezettségét. És mindenképpen jobb lesz, mint Le Pen lett volna. Sok múlik azon, hogy a júniusi törvényhozási választásokon hogyan szerepel a pártja. (Noha Franciaországban az elnök pozíciója erősebb, mint az USÁ-ban)

Kis érdekesség a végére: az egész választás számunkra a magyarországi 90-es évek hangulatát idézte.

Felsorolták egy cikkben a választás körüli kis színes eseményeket, amivel egyes választópolgárok próbálták meggyőzni a többi embert a választás fontosságáról: Pontoise-ban egy pék mindenkinek, aki megmutatta a lepecsételt carte électorale (szavazókártya), felajánlott egy croissant-t.

Cote d’Azur-ön egy helyi busztársaság a hétvégi ingyen buszozás lehetőségét ajánlotta fel. Egy bretagne-i taxis ingyen vitte az időseket szavazóhelységbe (már az első fordulónál is), a második fordulóban több taxis kollégája követte a példáját Maseille-ben és Párizsban is.

Oléron szigeten egy ingyen éjszakát ajánlott fel az egyik szálloda azoknak a vendégeknek, akik procuration (megbízás) útján szavaznak, tekintettel a hosszú hétvégére. (Május 8. ünnep, a II. világháború vége).

A végére még csak annyit, hogy éppen most kaptuk meg a mai napi gyerekújságot, amit 6-8 éves gyerekeknek adnak ki. Ennek az alább látható a kezdőlapja. Jellemzően itt a gyerekeket már viszonylag korán bevonják a közéletbe, az iskolában is beszélnek nekik a választás menetéről, jelentőségéről."

petit.jpg

HÍRMONDÓ

Minden, ami autó (vagy mozog)

Aki szereti azt, aminek nagyjából négy kereke van, motor hajtja és mozog, annak jó napja van, mert több ilyen állást is ajánlunk ma Európa különböző országaiból.

„Havonta több ezer fiatal hagyja el az országot”

Magyarország egyik legsúlyosabb problémája az egyre erősödő kivándorlás, havonta több ezer fiatal hagyja el az országot. Márpedig ezt a helyzetet a jövő évi költségvetés sem akadályozza meg – állította az LMP.

Ki főzi meg az angolok kávéját? 

A bevándorlók által végzett munkák alacsonyabb fizetései nem elég csábítók a helyi fiatalok számára, ezért az Egyesült Királyság „felszolgálóvízum” bevezetését tervezi a Brexit utáni időkre.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: választás Franciaország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2012489211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.09. 07:16:06

Biztos forrásból tudom hogy ez a választás a liberalizmus hattyúdala, óriási liberális bukás.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

MRN 2017.05.09. 07:31:23

"Abban vélhetőleg igaza van Macronnak, hogy hosszú távon tehát nem kiélezni célszerű a helyzetet a muzulmán vallással szemben, hanem éppen ellenkezőleg, csökkenteni a jelentőségét."

Ezt hogy? Kifejthetnéd részletesebben.

Taxomükke (UK) 2017.05.09. 07:44:11

@diggerdriver: Na ettől bérrettegek én is...

Hari Seldon 2 2017.05.09. 07:48:02

@MRN:
Á, most nem kezdek el ateista propagandába kezdeni. Azzal nem úgysem lehet az egyes embereket meggyőzni.
Ez egy lassú folyamat, a lényeg, hogy hosszú távon (20-50-100 év) marginalizálódjon a dolog.

Hari Seldon 2 2017.05.09. 07:50:00

@Hari Seldon 2:
Az interneten meg mindenki arra keres és talál rá, ami az ő prekoncepciójáterősíti.

Golf2 2017.05.09. 08:01:20

Végre a jobbik gyôzött.

tanato 2017.05.09. 09:01:51

@MRN: Én értem ,pedig itthon élek egy kisvárosban,ahol csak 3 muzulmán ide nősült ember lakik.Ha nem élezik ki a kérdést,és nem úgy bánik a media meg a közbeszéd a muszlimokkal mint egy ősellenséggel akiket likvidálni kell,akkor a muszlimok többsége integrálódni fog.

cicvareki 2017.05.09. 09:10:34

@MRN:
Nem tudhatom, mire gondolhatott a költö, de (nagyon altalanositva):
Ha a tinedzsernek probal meg kedveben jarni az ember/szülö,az nem igazan sikerül, mert ugyebar ez pont egy olyan kor... Mit lehet akkor tiltassal es befenyitessel elerni? Nagyob ellenallast, földalatti mozgalmat: a tini befeszül a tiltas ellen, trucc, csakazertis, ugysemtudodmeg. Esetlegesen sok olyat is veghez visz, ami konszenzus eseten eszebe sem jutott volna.
Ugyanez vetitheto a vallasi "fanatizmusra". Lehet, hogy Amerika meg parszaz evig "lakatlan" maradt volna (indianok, bölenyek+saskak), ha nem uldozik el a meg nem ertett protestansokat. Akik mondjuk csak a "nagykorusag" eleresevel (donteskepes eletkor) akartak keresztelkedni. Nem mintha egy kozossegen belul ertelmezve barmi mas dontes szulethetett volna. Plane a pampakon, sztyeppeken, preriken...

Szerintem vallas ugyben boven elegendo elorelepes lenne, ha 100 ev mulva (ha meg van a vilag, aka S. Hawkings) nem lennenek ritualis nemiszerv csonkitasok. Semelyik isten felese miatt.

Magyarorszagon falun mennyire "must" meg a kendo? Nagyanyam nagyvarosi volt, de csak Kanadaban tudtak pajszerral leszedni a fejerol. Merthatbekotottek neki vagy 40 evvel korabban.... Katolikus volt, maramennyire. De ott bodoritottak neki az uj vilagban sajat fejet. De ez meg 90 elott volt. Mi a helyzet ma? Tudja valaki: nylon otthonka, fejkendo, akar divatosan tarkon megkotve (ez "varoson" a husszal fiatalabb korosztaly valasza volt a kendossegre, Magyarorszagon, tehat ezek a nok most 70+-osak lehetnek).

cicvareki 2017.05.09. 09:11:04

@tanato: Oktatas. Punktum.
Aki reszt vesz az igencsak kotelezo oktatasban, arra ragad valami. (Ezt konnyu elfelejteni, ha pl. mindmeghalunk,com-ot nezeget az ember... vagy Marine-kat hallgatja. Huuui, az a tapetaellopos tema kemeny volt meg egy szemellenzos jobbostol is!)
Egyetemistakent mindig azt a kerdest kaptam gyors- es szemelyvonatokon, hogy tanarkepzore jarok-e. Az volt a horizonton.
Az oktatasban latom a megoldast. Amikor nem csak opcio: nem a szulo donti, mint Magyarorszagon az 50-es evekben (es elotte) , csak a gyerek (!) tanul-e tovabb vagy mehet a jany (!) is magasabb iskolakba... vagy jo lesz a negy-nyolc elemi is.

Golf2 2017.05.09. 09:16:11

@diggerdriver: a francia jobbik jelölt.Nem csípi a fideszt tehát csak jó lehet.

nyuszigonosz 2017.05.09. 10:48:47

@Hari Seldon 2: Örülök, hogy írtad ezt a posztot, szerintem nagyon hiánypótló volt már mert ténylegesen történelmi választásokról volt szó.
Ennek ellenére pont itt, ahol a határátkeltek beszélgetnek, eddig csakis pár kommentben lett megemlítve.

Payrollerwitch 2017.05.09. 10:59:47

@cicvareki: +1. Oktatás, oktatás, oktatás. Mindig ezt mondom. Itthon most kezd látszani a nagyon szomorú eredménye annak, hogy hagytuk lezülleni az oktatásunkat.

Hari Seldon 2 2017.05.09. 11:08:18

@nyuszigonosz:
Az utóbbi két napban jelent meg pár jó cikk a választás kapcsán Franciaországról, de máskülönben nem nagyon kerül szóba az ország.
Kiváncsi leszek, hogy ha aktívan lép fel az unio témájában, merre fordulnak a dolgok.
Az Unio-t egy oldalról azért támadták egyszerre (!), hogy "tutyi-mutyi" döntésképtelen, másik oldalról meg hogy "diktatórikus". Szóval pont a mai állapotában a legproblémásabb.
Egyrészt, nincs elég hatásköre, másrészt a széthúzó erőknek ideális pofozógép.

MRN 2017.05.09. 11:10:58

@Hari Seldon 2: Engem nem kell semmiről meggyőzni, csak kíváncsi voltam, hogyan képzeled el. Sajnálom, hogy erről nem írtál semmit.

Herr Géza 2017.05.09. 11:11:32

@nyuszigonosz: Hát mert te még nem tudod, hogy ez a bukott liberalizmus hattyúdala volt.... :))
Mint Digger is jelezte, a mi szakértőnk megmondta a tutit. Adjak linket is? :))))

nyuszigonosz 2017.05.09. 11:18:09

@Herr Géza: Köszönöm, nem kell link, szakértsen a "szakertö " akinek akar. :-)

Arthamyr 2017.05.09. 11:29:06

Csak nehogy túl nagy legyen a kabát Macronra. Nagy felelőssége van, ha nagyon elrontja, csak olaj lesz a populizmus tüzére.
Lehet ilyeneket mondani, hogy megszívja, aki nem játszik globalizmusosat, de ha valaki kiszáll a játékból, a bennmaradó játékosok többsége is szív kicsit.

MRN 2017.05.09. 11:40:54

@tanato: Köszönöm a válaszodat. Te legalább elmondtad, hogyan látod kivitelezhetőnek. Már csak az a kérdés, mi van akkor, ha egy közösségben nem 3 család van, hanem mondjuk sokkal több. Akkor is működni fog ez, ha a közbeszéd és a média nincs ellenük?

MRN 2017.05.09. 11:40:57

@cicvareki:
Attól tartok, nem eléggé értem a gondolatmenetedet. Bocs.
Szerintem már nem dívik a kendő, de talán nem is ugyanazon okból hordták, mint a muszlimok. (Semmi bajom a kendővel se így, se úgy egyébként.)

2017.05.09. 11:56:48

Orulok, hogy van errol is poszt, a hollandrol pl senki sem irt, bezzeg heti harom brexites is volt egy idoben. :D

Amugy a java meg hatravan, remelhetoleg sikeresen is fog tudni kormanyozni, mert ha korrumpalodik, kompromittalodik, akarcsak egy kicsit, akkor ujra johet a szelsojobbos fenyegetes. Valahogy azt irta az egyik kommentelo egy hir alatt, hogy ugy erzi magat, mintha az elszabadult vonat kabinjaba bejutott volna a vezeto, meg nincs vege a kozvetlen veszelynek, de a helyzetnek van ura. :D

Azt viszont orom latni, hogy se a hollandok, se a franciak nem kovettek az angolszaszok "forradalmait" (amik igy utolagos kontextusban sokkal inkabb botlasnak tunnek, mint rendszerszintu folyamatok elinditoinak, vagyishat remelhetoleg.)

cicvareki 2017.05.09. 12:23:45

@MRN:
Nök _kötelezö_ kendöben. Az ideologizalasaban biztosan van különbseg. A celjaiban aligha.
Ferfiak _kötelezö_ szakallal. Iziszeknel, Amishoknal. Beragadt az idö ott is.

London2009 2017.05.09. 12:25:04

@MRN: @cicvareki: Dehogynem divik. Jo, nyilvan videki falvakban, de ott nagyon altalanos. Onnan is szarmazik a mondas, hogy bekotottek valaki fejet. A hazas asszonyok hordtak ugye csak kendot. A hajadonok pedig partat az unnepekkor. Innen pedig ugye a partaban maradt kifejezes. A nagymamam falujaban a mai napig siman megy az otthonka kendo kombo.

Herr Géza 2017.05.09. 12:45:28

@London2009: Az apai nagymamám 42 éves volt, amikor én születtem. Soha, de soha nem láttam a házon kívül (udvaron, kertben, utcán...) kendő nélkül. A szokás alapja nyilván nagyon más volt, mint a muszlim nőknél, a végeredmény azonban ugyanaz. Látunk ma egy 40-es nőt akár a legeldugottabb faluban is állandóan kendőben? Nemigen. Mit látok a muszlim nőknél, lányoknál errefelé? Az egyiken van kendő, akár a farmer-edzőcipő kombón a nylon "otthonka" is megvan, a testvérén/barátnőjén/osztálytársán a legdivatosabb cucc feszül, a haja kibontva, smink ezerrel, ha egyedül látod és németül beszél meg nem mondod, hogy (már nem is annyira) muszlim... Max. a fekete haj, fekete szem, sötétebb bőr lehet "gyanús".
Az idő nem a kendőnek dolgozik.... :D

2017.05.09. 12:46:16

@MRN: Detto ugyanaz az oka a kendonek, a patriarchatus, ebben az a felallas, hogy a ferfiak vagyaiert a noknek kell vallalni a felelosseget. Peldaul a hajuknak a nezegeteseert is az ovek a feladat, hogy el kell takarniuk, a muszlimoknal egesz fiatalkortol, a regi Magyarorszagon pedig ha mar ferjezettek es egyvalakinek mar ki van jelolve a bamulasi jog. :)

Herr Géza 2017.05.09. 12:57:21

@mojyo: Így biza. Én halálra kuncogom magamat, amikor a talpig fekete nylonba csavart lányok a "felvilágosult" társaikhoz hasonló természetességgel válogatnak a létező legszexisebb cicifixek és bugyik között a fehérneműosztályon... És persze nem próbálom elképzelni, mit is rejt a fekete lepedő....:))))))

Shaktee 2017.05.09. 13:02:07

11 millióan szavaztak Le Penre, s ahogy a trendek állnak.. ez a szám növekedni fog.

Temporary stay of execution, ahogy kedvenc birca firkám szokta volt mondani ;)

Off
tuaregblog.blogspot.ca/2017/05/valasz-majerzsotinak.html
ON

Herr Géza 2017.05.09. 13:03:38

@nyuszigonosz: Ó, pedig veretes következtetésekre jut a szófiai igazság bajnoka....:))) Nem pont arra, amit HariSeldon itt megosztott. :)))
Szerinted szerepel benne a homoszexualitás szó???? :))))))))))

2017.05.09. 13:09:45

@Herr Géza: Rengeteget vasarolnak es nagyon odafigyelve ezekre amugy. Olvastam egyszer egy tanulmanyt nemreg, arab nok koreben volt felmeres a divatrol, de nem csak felmeres volt, hanem interjuzas is, es ezekben voltak erdekes idezetek, sokak kifejezetten felsobbrendunek lattak magukat a nyugati nokhoz kepest, marmint smink meg divat ugyben, hogy ok ebben sokkal jobbak, es szebb es dragabb ruhaik vannak, de szerintem pont attol jo nyugati nonek lenni, hogy ezekkel nem kotelezo annyit foglalkozni. (Kar, hogy nincs mar itt a mi hazi smink es leggings szakertonk, aki megmondana, hogy pont ettol lesznek csunyak es kevesbe kivanatosak a nyugati nok, a nyugati nok pedig megkonnyebbulessel vennek tudomasul munkajuk gyumolcset. :) )

tanato 2017.05.09. 13:23:05

@MRN: MŰködni fog,optimista vagyok.Hol nem működött nemrégen a keresztény muzulmán együttélés a közelünkben?És véres háborúba népirtásba torkollott?Az egykori Jugóban,ahol SZlobóék ,likvidálandó ,másodrendű állampolgároknak kiáltották ki a muzulmánokat.

2017.05.09. 13:35:34

Hm, van egy olyan érzésem, hogy sokan, pláne az időseb korosztályból csak a "kisebbik rossz" elve miatt szavaztak Macronra (már ha egyáltalán). Mint anno, Romániában, amikor Iliescu és Vadim Tudor volt a két elnökjelölt. Na de akárhogy is, Macron megnyerte, nekiállhat melózni ...

Hari Seldon 2 2017.05.09. 13:42:54

@swing gitan:
Rendben hogy annyain szavaztak rá, de nem feltétlenül a "szélsőjobbos" elvei miatt, hanem az izolációs jelszavai miatt. Ha az első fordulóban Fillon hoz még 1%-ot, akkor most a második fordulóban ugyanennyi lenne a % arány. Vagy esetleg 55-45 lenne. Ugyanezeket a szavazatokat darabra begyűjti a Fillon meg még egy kicsit. Macron meg egy kicsit kevesebbet kap.

Shaktee 2017.05.09. 13:55:10

@Hari Seldon 2: Persze, s ahogy amerikában is Trumpra, sok volt "dafke" szavazat is Marine mellett.

cicvareki 2017.05.09. 14:01:16

@London2009: A falu szeme vigyaz!
"Tiszta udvar, rendes haz!"

MRN 2017.05.09. 14:01:24

@London2009: Én már csak idősebb néniken láttam fejkendőt falun is.

cicvareki 2017.05.09. 14:01:32

@Herr Géza: Muszlim baratnöm küzd a dilemmaval: Nemetorszagban ugy jar a lanya, ahogy akar. (Pakisztaniak, senki nem fejkendös naluk, nagymama sem.) De most jön a nyar es mi lesz a rövidnadraggal?! Tarsadalmi öngyilok, ha a lanyuk ezt a format "odahaza" is fel akarna venni. Menzan mindent ehet a gyerek az engedelyükkel, nyilvanvalo, hogy nem halal a hus, de azert sertest ne. Tizeneves. Vagy ker meg engedelyt vagy nem mesel el mindent. ;)

cicvareki 2017.05.09. 14:01:42

@Herr Géza: Meseltek, hogy tavol-keleti fehernemüüzletben kaphato bokaig erö hernyoselyem kombine. Elajult töle a feleseg, de mihez (mi ala?!) tudna felvenni?! Csadort azert nem akart hozza Nyugatra hozni. (Ja: a ferjet kapasbol kipenderitettek az eladok, ott ferfinak semmi keresnivaloja!)

MRN 2017.05.09. 14:01:47

@mojyo: Szerintem muszlimoknál inkább vallási előírás. Nálunk nem hiszem, de nem néztem utána. Muszlim országban retorzió nélkül mehet egy nő az utcán fedetlen fővel? Míg nálunk talán megszólták, és az sem manapság volt.
De nem akartam ennyire elmenni a fejkendő-viselés irányába, ez csak egy kis szelete a kérdésnek, hogy hogyan akarja Macron "a muzulmán vallás jelentőségét csökkenteni", mint írták feljebb.

cicvareki 2017.05.09. 14:01:53

@mojyo: Jo, de ha az egyetlen eselyed, hogy pl. szempillaspirallal hozd ki a teljes enedet a vilag szamara is lathatoan, akkor abba kell feccölni napi felorat. A nyugato nök meg egyenletesen elosztjak testszerte. :])))))
De eleg megnezni egy-egy filmet az ötvenes-hatvanas evekböl, hogy most mennyire szabadabbak a nök.
Szerintem sok nem-muszlim nö is örülne, ha mehetne strandra es uszodaba valami olyan ruhaban, amiben nem kell megmutatnia a testet, amit valojaban szegyell. Pedig csak siman ugy (vagy jobban) nez ki mint Kim Kardashian Photoshop es smink nelkül. Mert azert az 5XL-es T-shirt mint takaroelem nem a legjobb alternativa.

Töled pont akartam kerdezni: Japanban van ilyen tipikusan nöket elzaro/elnyomo modszer? (Ha mar japan tv-t nezel.) Olyanra gondolok, mint a kinaiak labfejelkötese. Ami olyan tipikusan Japanban fellelhetö. A klasszikusokat tudom: csalad ES karrier kizart, elethosszig valo foglalkoztatas vs. window sitters, irasjelek, amelyekkel eredetileg csak a nök irogattak egymas között stb.

MRN 2017.05.09. 14:01:56

@tanato: Nem hinném, hogy a délszláv háború fő oka a muszlim keresztény együttélés problémája lett volna. De ettől függetlenül remélem, igazad lesz az integrációt illetően.

tsabus UAE 2017.05.09. 14:13:45

@diggerdriver: Uhhh... Megveregettem volna a vállát ! A markolókanállal...

mojyo (törölt) 2017.05.09. 14:18:24

@cicvareki: Amugy igen, a testet takaro strandoltozet mar csak a leeges-veszely miatt sem hulyeseg.

Konkret japan szokasrol nem nagyon tudok, marmint azokon kivul, amiket felsoroltal, de nem vagyok annyira otthon a temaban, biztosan van meg, japan baratnom az egyetemekrol is meselt. Nekem innen ugy tunik, hogy a japan patriarchatusban a lanyokat nem annyira direkte buntetik (marmint nehany muszlim helyeken meglevo szokasokhoz peldaul, nem rabolnak menyasszonyt peldaul meg csonkitanak meg ilyenek), hanem "csak" ignoraljak oket, de azt elegge, marmint nem hagyomanyos szerepben, az elismeresekbol zarjak ki a noket (nem tudom, mikor lesz no Japan miniszterelnoke, mikozben Pakisztannak, Bangladesnek is volt mar peldaul), szoval valami ilyesmi, de ezt csak en latom igy, biztos van valami mas kommentelo, aki jobban tud valaszolni a kerdesedre. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.09. 14:18:42

@tsabus [UK]:
Jaaa amúgy ő az én banksmanom a géphez beosztott segítő.

Arthamyr 2017.05.09. 14:22:20

@diggerdriver: Kézzel, egyesével hamarabb áthordta volna.

SzZoole 2017.05.09. 14:24:26

Fasza elnök ez Macron....

“There is no such thing as French culture,” he said at another. “There is culture in France, and it is diverse.”

Itt az eredeti cikk

www.washingtonpost.com/amphtml/world/europe/emmanuel-macrons-unlikely-path-to-the-french-presidency/2017/05/07/f8943ed8-bdc3-4ed4-8bbb-97a8781ff393_story.html

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.09. 14:31:30

@Arthamyr:
De küzdött mint malac a jégen.
:))))))))))

Shaktee 2017.05.09. 14:35:14

@zoole uk: Nem kell minden megkajázni csak azért mert ujságban olvasod, akkor sem ha olyan rangos lap mint a Post.

Bár bircánk szerint a Washington Post is sorosbérenc :-)

Golf2 2017.05.09. 14:39:15

@Herr Géza: Mert ott megtehetik.Ahonnan jöttek ott tökön szúrnák ezért.

tanato 2017.05.09. 14:42:31

@MRN: Nem,de a legvéresebb, legbrutálisabb része ez volt.Hogy Macron hogyan oldja meg a kérdést nem tudom,de ha pl. Zidanera valaki azt mondaná hogy nem francia hanem muszlim,arra nagyon csúnyán néznének a franciák.

SzZoole 2017.05.09. 14:44:08

@swing gitan: de hat csak Macron korábbi nyilatkozatát idézték....

Amúgy tudtam,hogy te fogsz elsőnek reagálni,te,liberálisok gyöngye:)))

Shaktee 2017.05.09. 14:49:33

@zoole uk: Sok mindent mondanak hogy szavazatokat szerezzenek, hogy mit fog/tud csinálni ebben a szituban az számit majd..

Shaktee 2017.05.09. 14:50:59

@tanato: Tudod doki hogy mit jelent a beurette szo?

SzZoole 2017.05.09. 14:53:36

@swing gitan: ne terelj..,.:)))

Inkább forditsd le az egyszerűbbeknek,nekem nincs idom,dolgozom és termelem az adót,hogy a special-nek legyen mit kiosztani

Shaktee 2017.05.09. 14:55:34

@zoole uk: pfhhhh, nyomd a pedált vatrantyu':-))

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.09. 15:01:52

Hari sheldon:
Vegtelenul egyoldalu, egysiku, a dolgokat osszefuggeseiben latni keptelen "elemzes".
Globalizmus = jo
Nacionalizmus, patriotizmus = rossz.
Ennyi a leirtak lenyege.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.09. 15:01:59

@Hari Seldon 2: "Az interneten meg mindenki arra keres és talál rá, ami az ő prekoncepciójáterősíti."

-legjobb pelda a mai blogbejegyzes.

Shaktee 2017.05.09. 15:33:40

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: szia 888 rég láttunk, mesélj mi van veled :)

London2009 2017.05.09. 15:36:36

@Herr Géza: @mojyo: Europaban felnove nekem ez elkepzelhetetlen. Annyira primitiv hozzaallasnak tartom, hogy ha errol szolna itt is a hazassag a 21. sz-ban akkor inkabb ferjhez sem mentem volna soha. Szep is lenne ha a ferjem, eletem parja, szerelmem, tarsam, partner in crime, akarmim, annyira feltekeny lenne, hogy meg azt sem viselne el ha valaki megbamulja a szepen fenylo, kibontott hajamat. :D Ez turhetetlen asszony! Inkabb takard el magad, csak a szemed latszodhat ki!
Persze valamilyen szinten a ferfi nevenek viselese es a jeggyuruviseles is egy utalas arra, hogy mar elkeltunk, bezart a bazar. De miutan ez egy valasztasi lehetoseg es nem kotelesseg igy szerencsere mindenki azt csinal amit akar.
Arrol nem is beszelve, hogy egyre kevesebb a hazassagkotes, tobb a haztartasbeli apuka, akar a valasztottan gyermeket egyedul nevelo szulo, ami nyilvan regebben elkepzelhetetlen volt. Ugyhogy en is azt hiszem, hogy ennek a korszaknak lassan vege es minden inkabb a kozos teherviseles, kiegyenlitett szerepek, tobb evszazados dogmak elhagyasa iranyaba mozdul. De hordjak csak a csuhajukat, banom is en.
Ami pedig a nyugati nok alacsonyabb renduseget illeti. Csak nevetni tudok ha meglatom oket ezekben a teljes testet eltakaro leplekben. Majd ha megengedi nekik a ferjuk, hogy levehessek oket es akkor majd megpillanthatom a csudalatos ruhatarukat, akkor majd visszaterhetunk ra. Addig viszont ez egy vicc a szamomra. Pedig hozzaszokhattam volna mar az elmult evekben. Bar szerencsere szoko evben egyet latok arrafele amerre en mozgok Londonban.

Hari Seldon 2 2017.05.09. 15:49:25

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:
Nem tudom olvasad-e az elejen, hogy szubjektiv iras?
Egyebkent nem feltetlenul a nacionalizmus rossz.
Sot nem is ez volt a lenyeg, hanem a bezarkozas.
A bezarkozo tarsadalmak buknak. Elobb vagy utobb.
Hogy ez 10-20-100 ev (mindegy ebbol a szempontbol), de lemaradnak.

Arthamyr 2017.05.09. 15:50:16

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Hol írja a poszt, hogy nacionalizmus, patriotizmus=rossz?

Arthamyr 2017.05.09. 15:51:51

@Hari Seldon 2: Nacionalizmus =/= bezárkózás, sőt, nem is feltétlenül van metszete a kettőnek, de lehet, hogy én vagyok fogalmatlan.

tanato 2017.05.09. 15:57:16

@tanato: Most már tudom,ráklikkeltem.

Hari Seldon 2 2017.05.09. 15:57:25

@swing gitan:
HIrtelen olvadas az Ottawan is? Vagy a st laurent-en levo ar miatt az Ottawa is kiaradt?

Hari Seldon 2 2017.05.09. 16:00:29

@Arthamyr:
Igy van. (En sem nacionalizmusrol beszeltem.)

montroyal ( CAN qc) 2017.05.09. 16:11:28

Macron túlzottan megengedő a muzulmánokkal szemben, azonban ez is egy megoldás lehet az asszimilációjukra

ezt Te sem gondolod komolyan ... azok akik annak idejen Algirbol Marokkobol stb jottek mar asszimilalodtak ... az ott szuletettek is ? ... hmmm.. azokho es a mostaniakhoz is az europaiaknak kell asszimilalodni es tulzott megengedonek lenni mert ok aztan nem ... nemaz van a Koranban ..

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2017.05.09. 16:16:53

@mojyo: Éppenséggel én írhatnék a hollandról, de minek? Nagyjából papírforma volt.

- Wildersék mindig jók a közvéleménykutatásokon, aztán pofára esnek a választáson.
- A PvdA (munkáspárt) szétesett, mert nem tudták eléggé balra húzni az utóbbi öt évben a VVD vezette koalíciót, cserébe a Groene Links megerősödött és nagy valószínűséggel kormányra kerül.
- A CDA megint kormányra kerül, de az eddigi kormányok többségében benne voltak. Sok meglepetésre tőlük nem számíthatunk, Macronhoz hasonló platformon futnak 2012 óta. Érdekes módon a vidéki földművesek között erősödtek.
- A D66 szintén centrista platformon fut, de a társadalompolitikájuk sokkal liberálisabb. Tőlük se sok meglepetésre számíthatunk. A magyar határátkelők számára az lehet fontos, hogy támogatják a szabad kettős állampolgárságot.
- A VVD némileg jobbra tolódott a kampány során, de valószínűtlen, hogy ezt folytatnák, főleg a koalíciós partnereket figyelembe véve. Ők pont szűkíteni akarják a kettős állampolgárságra jogosultak körét, szóval ez egy elég kemény meccs lehet a koalícióban.
- A GL politikája elég egyértelmű a nevéből (Zöld Bal). Mind a zöld, mind a baloldali politikájában vannak átvihető és hagymázos elképzelések is. Ők speciel még sose voltak kormányon, majd meglátjuk, mit tudnak. A szavazóik nagy része városi értelmiségi, de felülreprezentáltak mind a bevándorlók, mind a nők között, tehát ha a VVD megpróbálna kicsit wildersesebb bevándorlási politikát erőltetni, a GL keresztbe fog nekik tenni.

Összességében:
- A leendő kormány négy pártjából három explicit környezetvédő, és a VVD is a fenntartható fejlődés része
- A leendő kormány négy pártjából három explicit szociálisan liberális, és a CDA sem az a kifejezetten vaskalapos keresztény párt (az a CU és az SGP)
- A kampány szerencsére nem durvult el

tanato 2017.05.09. 16:18:19

@swing gitan: Egy beurette/inkább beuret/srác volt a taxisofőrünk Nizzában.Leszólított a reptéren hogy nem kell e taxi.Először kicsit azért megijedtem/hiába még rám is hat a k..... va magyar gyűlöletpropaganda/a sötét éjszakában,de azután beültünk a kocsijába,mint kiderült nem hivatalos taxis hanem Uberes volt.A negyedórás út során jól összehaverkodtunk,elmesélte hogy ő már Nizzában született az anyja még Libanonban a nagyanyja meg Marokkóban.Ő már azt mondta nem arab hanem francia,bár még tud arabul,de keveset használja.Az út során végigmutogatta a tavalyi terror támadás részleteit,honnan indult a halálkamion, hol tudták megállítani.Ő is mélyen elítélte a dolgot.Magyarországról is sokat kérdezett,mert úgy hallotta hogy rossz most nálunk a gazdasági helyzet.Mondtam neki hogy talán Marokkó és Franciaország között vagyunk életszínvonalbelileg.
Szóval jól elbeszélgettünk, ide adta a telefonszámát így visszafelé a szállóból is őt hívtuk.A szálloda személyzete is majdnem teljesen afrikai és arab dolgozókból állt.

London2009 2017.05.09. 16:29:22

@tanato: pont a hetvegen voltam en is Nizzaban. Ugy jartunk, hogy megerkezven csak szimplan beugrottunk egy hivatalos taxiba a repteren. 40 euro volt az ut. A kesobb erkezo baratunknak is annyi volt. Legalabb kovetkezetesek...
Ez egy 10 perces utra eszmeletlenul sok. Visszafele uberrel mentunk. Ugyanaz az ut nem volt egeszen 15 euro. A sofor szinten masodik generacios arab lehetett. Irto rendes volt es sok penzt megsporolt nekunk. Azt mondta, hogy a nizzai taxizas egy maffia. Eljen az Uber! :D

Hari Seldon 2 2017.05.09. 16:49:30

@London2009:
Én a lehető legritkábban taxizok / uberezem. Ahol csak lehet saját kocsival megyek, vagy tömegközlekedéssel. Egyszerűen idegesít, ha nem én irányítom a kocsit. Iszonyú feszült leszek.

Hari Seldon 2 2017.05.09. 17:01:07

@montroyal ( CAN qc):
Én sem állítom hogy ez megváltozik egycsapásra. De az emberi természet olyan, hogy törekszik a minél kötetlenebb életre. (legalábbis hosszú távon, 50 - 100 év (?), majd meglátjuk.) Mondom ha becsöppentél volna a 16-ik századi Fr-oba. És nem tudnád mi van most itt. Te is elképzelhetetlennek tartottad volna, hogy valaha olyan jelentéktelen legyen a vallás mint amilyen most. Az akkori népek itt nem voltak kevésbé fundamentslisták mint a mai muzulmánok. Szóval csak mai világban mi kívülről látjuk ezeket, és nem értjük hogy lehetnek ilyenek.

Csodabogár 2017.05.09. 17:06:43

@mojyo: Azt ugye tudod, hogy a vallásos zsidó nőknek is levágák a hajukat férjhez menéskor. Utána nem tudom vidékibb helyeken mit hordanak, Svájcban pl. parókát. Ebben tehát nincs különbség a muszlim és a zsidó szokások közt.

London2009 2017.05.09. 17:11:22

@Hari Seldon 2: pont forditva vagyok ezzel. Nem szeretek idegen varosban kocsikazni, parkolni stb. De ugye en no vagyok. Marmint lajhar. :D

tanato 2017.05.09. 17:17:02

@London2009: Így van,pont a fele volt nekünk is a hivatalos taxi árának.

Hari Seldon 2 2017.05.09. 17:25:43

@London2009:
Hát abban igazad van hogy Nizzában nem élmény az autózás. Parkoló semmi. Dugó hatalmas. Dudálás ezerrel. Mintha valami olasz városban járnál.

Csodabogár 2017.05.09. 17:25:44

Ahogy én látom, teljesen kivűlről, Macronra iszonyu feladatok várnak. Nagyon drukkolok a juniusi választásokért, mert végül is akkor fog eldőlni, hogy lesz-e elég erő a háta mögött, hogy úgy kormányozzon, ahogy elképzelte. Sajnos nem mindenki azért szavazott rá, mert meg van győződve az ő politikai elképzeléseinek a jóságáról. A szélsőjobb és a szélsőbal, a szakszervezetekkel a háta mögött, még igen kemény harcokat fog produkálni, a közeljövőben.

Herr Géza 2017.05.09. 18:14:13

@London2009: Ha lenne még otthon Über, akkor ezt simán írhattad volna "megérkeztünk Budapestre" kezdettel. :))))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.05.09. 18:21:39

"Pontoise-ban egy pék mindenkinek, aki megmutatta a lepecsételt carte électorale (szavazókártya), felajánlott egy croissant-t."

Lehet, hogy inkabb macaron-t kellett volna osztogatni :)))) Amikor eloszor hallottam az uj elnokjelolt nevet, nekem rogton ez ugrott be, de nem voltam vele egyedul, egy kedvenc reggeli radiomusorom vicces musorvezetoje is "Macaron"-kent emlegeti az uj elnokot :)))
www.teenvogue.com/story/emmanuel-macron-macaron-cookies-twitter

mojyo (törölt) 2017.05.09. 18:43:58

@Gerusz: Koszonom szepen a kimerito osszefoglalot :)

@Csodabogár: Igen tudom, en is csak a parokat ismerem, szerintem ez is ugyanarrol szol, hogy a nonek mar van ura, akkor vallalja magara a feladatot, hogy mas ferfiak ne nezzenek ra vaggyal.

@Zsuzsi65: Nekem nem a macaron ugrott be, hanem a micron, mint mertekegyseg, nem tudom, macron akkor van-e :D A papir vastagsagat szoktuk micronba megadni, a macron akkor gondolom a korrugalt kartonpapiroke? :D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.05.09. 19:00:08

@Csodabogár: "Azt ugye tudod, hogy a vallásos zsidó nőknek is levágák a hajukat férjhez menéskor. "

Sot, a koreai (meg talan a tobbi azsiai - ebben nem vagyok biztos) kulturaban is ha egy no ferjhez megy, mar "nem illik" hosszu hajat viselnie. Nezd meg, az osszes fiatal lanynak hosszu haja van, mig az idosebbek egytol egyik rovid hajat hordanak. A szep, hosszu haj osidoktol egy sexappeal, nem hiaba mar a bibliai idoktol fogva a ferjezett noktol elvartak, hogy eltakarjak a hajukat kendovel (es akkor visszakanyarodtunk a kendohoz, bocs:))

M. Péter 2017.05.09. 20:23:18

@Herr Géza: Szaud-Arábiában néhány éve vezették be, hogy a női fehérneműt nők árulják. Azelőtt úgy volt, hogy a nő bement a boltba a férjével, és ott egy vadidegen férfinak kellett elmagyaráznia, hogy milyen és mekkora méretű melltartó kell neki. Érdekes lehetett.

gabors 2017.05.09. 20:35:20

@London2009: "Persze valamilyen szinten a ferfi nevenek viselese es a jeggyuruviseles is egy utalas arra, hogy mar elkeltunk, bezart a bazar. "

na azert hogy relevansan a poszthoz is szoljak, mindezt gondolom Macron-nevel lehet legjobban illusztralni :-))))

gabors 2017.05.09. 20:39:32

@montroyal ( CAN qc): "ezt Te sem gondolod komolyan ... azok akik annak idejen Algirbol Marokkobol stb jottek mar asszimilalodtak ... az ott szuletettek is ? ... hmmm.. azokho es a mostaniakhoz is az europaiaknak kell asszimilalodni es tulzott megengedonek lenni mert ok aztan nem ... nemaz van a Koranban .. "

a 2x-3x-os nepszaporulatukrol nem beszelve nem lesz eleg ido arra hogy asszimilalodjanak mielott eloszor sima kesobb abszolut tobbsegben lesznek ...

SzZoole 2017.05.09. 20:58:47

@swing gitan: jo lesz ez a Emánuel,Viktoria is csak 35 volt amikor az orszag elere kerult '98-ban......meg 47 amikor ujrazott es milyen jo lett most otthon 2010 ota.........

macamuca [IHUN] 2017.05.09. 21:08:43

@Herr Géza:
Hogyan és főleg miért kerültél te ama fehérneműosztályra???
(==ez egy rafinált keresztkérdés!!!)
:))))))))))

Shaktee 2017.05.09. 21:08:50

@zoole uk: meghajlok az erveid sulya alatt tokom occse :-))

SzZoole 2017.05.09. 21:10:28

@swing gitan: a liberalizmus beteg dolog:))

Bredpitt Monika 2017.05.09. 21:28:28

Köszi a posztot.
Engem leginkább az utolsó pár bekezdés kötött le.

"Pontoise-ban egy pék mindenkinek, aki megmutatta a lepecsételt carte électorale (szavazókártya), felajánlott egy croissant-t."

Bár itthon is ilyen pozitív lenne a hozzáállás az emberek részéről!
Itt lassan attól félsz, ha elmondod kire akarsz szavazni, meg leszel verve.

MInden esetre, nem gondoltam volna pár éve, hogy ennyire fogok örülni a francia elnökválasztás eredményének.

SzZoole 2017.05.09. 21:32:20

@Bredpitt Monika: "Engem leginkább az utolsó pár bekezdés kötött le."

Te eljutottal az utolso par bekezdesig,en az elso parig jutottam el csak:)))

NorthPier 2017.05.09. 21:36:10

@montroyal ( CAN qc): 'majusi hoesés aranyat ér "
Adóhivatal a -féléért bejelentkezett már?

SzZoole 2017.05.09. 21:36:32

@swing gitan: persze,hogy igazam van,neked is halgass a neved otthon:)))
Ha a nejed elkuld a peksegbe kenyerert,csak annyit mondasz az utolso szo jogan,ertettem anyuka:)))
PapucsTyuri:)))

Bredpitt Monika 2017.05.09. 21:40:07

@zoole uk: van egy könyvem, azt lehet, végig olvasnád:

Így szexel Magyarország.

Mondjuk, ha azt veszem alapul, hogy a könyv valami három ezerről volt leárazva 350 re, akkor sokan nem akarták elolvasni.

Majd idézek belőle, ha lesz kedvem fent maradni késő estig, van benne egy két pikáns rész. Nappal gyerekek is olvashatják Határátkelő oldalát, ezért este jönnék vele.......üdv a szexelő Magyarországról

NorthPier 2017.05.09. 21:40:33

@montroyal ( CAN qc): Rossebb ebbe a korrektorba...

Szóval az 50 százalékáért.

Shaktee 2017.05.09. 21:43:41

@Bredpitt Monika: Nem olvas ez, short attentionja spanjevan a figurának :-)

SzZoole 2017.05.09. 21:44:27

@Bredpitt Monika: ehez nekem nem kell konyv,csipobol tuzelek,erted kebles Monixom:)))

Muscari 2017.05.09. 21:53:28

@cicvareki: van egy szomali kolleganom, akinek van ket tini lanya. A kolleganom meg kendot es hosszu szoknyat hord, az egyik lanya mar farmerban es szabadon hagyott hajjal jar. A masik lany miatt azonban aggodik az anyja, mert annyira vallasos, fel, mert nem szeretne, hogy radikalizalodjon. Ket lany, akik egy azon csaladban nottek fel, megis ennyire kulonboznek.

NorthPier 2017.05.09. 22:00:14

@Hari Seldon 2: Éppen meg akartalak kérdezni tegnap valamiről, csak elmaradt, szerencsere, mert ma ez lett a téma.
Szóval láttam tegnap egy térképes grafikont a választás eredményével, nem emlékszem hol, csak arra, hogy forraskent a Le Figaro-t jelölte meg.
Szép sárgába borult Fr.o., de az
északi csücsökben két vk--ben szinte 100 százalékban MLP szerezte meg a voksokat. Lehet-e tudni, miért?
Ok, az egyik vk magába foglalja Calais-t, ezt talán nem kell magyarázni, de a másik?

gabors 2017.05.09. 22:06:54

@NorthPier: "északi csücsökben két vk--ben szinte 100 százalékban MLP szerezte meg a voksokat. Lehet-e tudni, miért? " azt hiszem nem volt az 100% :-)

ha jol tudom azok a legszegenyebb megyek vagy hogy hivjak azokat, pont mint a rust-belt az USA-ban eltuntek a banyak meg nagyuzemek most meg nincs helyette semmi

Muscari 2017.05.09. 22:33:21

@Csodabogár: mar csak kevesen vagjak le, a legtobben csak rahuzzak a parokat a sajat hajukra.

Hari Seldon 2 2017.05.09. 22:42:41

@NorthPier:
Nagyon sokféleképpen magyarázzák.
Franciaország társadalmilag nagyon tagolt.
1.Egyrészt a régi ipari régiók, ilyen az északi rész, másrészt a (viszonylagosan) fejlettebb nyugati résgiók.
2. A nagyobb városok Lyon Toulouse, Bordeaux, Nantes Rennes, illetve értelemszerűen Párizs Macronra szavaztak. A falvak, illetve a kisebb helyiségek inkább Le Pen pártiak. - Ez viszont ellentétben van a rust belt elvre. Nálunk Nancy-ban, Metz-ben és Thionville-ben Marcon nyert, a többi főleg kisebb helységben Le Pen. Azaz hiába azt hinnénk hogy a rust belit munkásság egyértelműen a LePen-re szavaz, nem feltétlenül van így.
Sok vidéki (falusi kis városi) kőkonzervatív - akik nem feltétlenül szélsőjobboldaliak - Le Penre szavazott. - Innen mondtam, hogy hiába kapott 11 milliót, azok nem feltétlenül szélsőjobb oldaliak. Fillon is legalább ennyit hozott volna, ha nem többet.

Hari Seldon 2 2017.05.09. 22:48:16

@gabors:
Bár hivatalos állami statisztika nálunk nincs, de becslések vannak. - Jó lesz az most már a 2-3 szoros szaporulat helyett 0,2 - 0,3 % különbség is. Az "európai" embereknek is sok gyerekük van itt. Ellentétben a németekkel (pl) itt sok a gyerek az őslakosoknál IS.
(Ezt az urban legend mindig felmerül)

Herr Géza 2017.05.09. 22:54:14

@macamuca [IHUN]: Miért???? Amíg az asszonypajtás nekem válogat zoknit meg nyakkendőt, addig én a bugyiosztályon teszek-veszek... Te nem így szoktad? :))))))))(

Hari Seldon 2 2017.05.09. 23:07:26

@Muscari: Kamaszkorban a fiatalok "keresik a valaszokat az elet nagy kerdeseire".
Szemelyiseguktol szerint, van akinek kell valami kapaszkodo, jellemzoen a zarkozottabbak azok keresnek egy "biztos pontot" keresnek, vagyis azt amit annak velnek.

gabors 2017.05.09. 23:17:39

@Hari Seldon 2:
" Az "európai" embereknek is sok gyerekük van itt." mar csak azt aruld el hogy az itt mit jelent mert ha fr akkor ott 2015-ben 1.96 ami valoban magasabb mint az atlag (de ebben mar benne vannak a 3-4-5 gyerekes arab csaladok is).

Eurostat szerint:
In 2015, the total fertility rate in the EU-28 was 1.58 live births per woman (the same rate was recorded in 2014).

Nem varosi legenda ez !! Nem lattam olyan menukult arab csaladot ahol ne lenne min 3 gyerek de inkabb tobb de mar harom is majdnem duplaja az EU-28 as atlagnak. Amugy a gyerekszam az foleg a gazdasagi helyzettel fugg ossze ami meg eleg jo korrelaciaban van vallas es nepcsoportokkal.

Mme Seldon 2017.05.09. 23:18:00

@Bredpitt Monika:
A croissant-osztásnál (és a többinél is) nem kérdezték meg, hogy az illető kire szavazott (akár beadhatott fehér lapot is), a lényeg, hogy elment szavazni és kinyilvánította a véleményét.

Shaktee 2017.05.09. 23:23:11

@Hari Seldon 2: Nagyon hasonló az amerikai modellhez - már a választók megoszlása.

Hari Seldon 2 2017.05.09. 23:30:23

@gabors:
Egy friss menekult csalad meg hozza magaval a regi kornyezet pattern-jet.
NEm tudom hogy jon ide az EU-28 TFR-je.
Franciaorszagnak a TFR-je 2.0 korul van (evente valtozik, kicsit tobb vagy kevesebb).
Azokban az orszagokban ahonnan hozzank jonnek (Tunezia szinten a TFR 2.0 korul van, Algeria most kicst folotte van ennek, Marokko a TFR kevesebb mint 2.0, Torokorszag PONTOSAN annyi mint nalunk, ezen belul peldaul Istanbulban 1.6 a TFR - csak a peldak kedveert)
Gondolod, hogy azok a nepek akik itt elnek JELENTOSEN elternek a befogado tarsadalom es az o eredeti tarsadalmuk szokasaitol? Szoval mint mondtam, jelenleg par tized szazalek lehet a kulonbseg nalunk.
Hogy a nemeteknel vagy a svedeknel mi van azt nem tudom. (Itt a szocialis halot es tamogatasokat eleve ugy alakitottak ki, hogy az "oslakosok fele lejtsen a palya")

cicvareki 2017.05.10. 00:27:50

@Muscari: Erthetetlen is, amikor viszonylagos vagy valos joletböl futnak Nyugatrol lanyok az ISIS soraiba. Kivulallokent elegge egyertelmu, milyen magasztos szerepekhez juthatnak.
De vannak neha ilyen "kire ütött ez a gyerek?!" pillanatok a csaladokban. Es milyen nehez lehet okosnak lenni egy anyanak ebben a helyzetben. Brrr.

@Zsuzsi65: Oket mar nem kell hajanal fogva hazahuzni senkinek.
;)))
Ezt az infot köszönöm viszont, meg total nem tünt fel ez a szabalyossag. Del-Korearol keves kepem van. De ezt komolyan figyelni fogom a kistigrises orszagoknal! :)))

Eszak-Koreaban a noknek van valami 18 alap-frizura, abbol lehet bökni a fodrasznal. De a ferjezettek csak a rövidek közül. A fodraszkepzest nagyban leegyszerüsiti. A dauert ujabban szinten engedik.

Herr Géza 2017.05.10. 00:40:22

WTF? Állandóan kinyes az IndaPass/Blog.hu... Másnál,is jellemző??

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.05.10. 01:39:03

Bocs az OFF-ert, cask belebotlottam ebbe a pasasba a neten, es halalra nevettem magam :))) (liberal comedian, akinek van onironiaja :))) tobb ilyen videoja is van fent youtube-on...:)
www.youtube.com/watch?v=hTdNXOi4O6w

Shaktee 2017.05.10. 02:24:33

@Zsuzsi65: igaz, jobb humorérzékük a jobbereknek van, most is kacagok hogy trampli kirúgta Comey-t. Ha.Ha.

De legalább verjük ki NY-t a hokiban (2-0) eddig.

montroyal ( CAN qc) 2017.05.10. 02:25:06

@gabors: valahogy Delhiben feltunt, hogy milyen sok a muslim , mivel a barataim ketelkedtek , utana neztem ,most meg 2millio korul vannak a varosban (180 millio az orszagban) de elorelathatolag 2021 ben mar minden 3. muslim lesz Delhiben.. ... valami ilyesmi lehet EU-ban is raadasul jobbak a korulmenyek segelyek stb ..

montroyal ( CAN qc) 2017.05.10. 02:34:23

@Csodabogár: Ebben tehát nincs különbség a muszlim és a zsidó szokások közt.

regebben volt nalunk egy komoly comission ,ami azert alakult mert a zsidoknak vannak accomandations reasonable ... vagyis nem mennek a torveny utan oktatasban viselkedesben csaladban ( rendorno nem intezkedhet , no nem vezethet, unnepeiken a szomszed nem vaghatja a sajat fuvet egy gymnek be kellett sotetiteni az ablakait .. stb) provincial szintu hosszu commissio volt ... végén elmarasztaltak a vegso jelentesben a ; musulmanokat egy szo sem esett a zsidokrol ...

montroyal ( CAN qc) 2017.05.10. 02:39:58

@NorthPier: azert osszeszedni nem lehetett nem maradt meg meg hoember alkatrészeknek se ..

de igaz nalunk az allam(a varos) elviszi mindet az utcan utakon utcakon nem kell lapatolnunk .. ahogy van elszallitjak ..

montroyal ( CAN qc) 2017.05.10. 02:41:33

@swing gitan: érik a NY Rangersnek a Hey hey good bye

gabors 2017.05.10. 03:30:38

@montroyal ( CAN qc): engem nem kell meggyozni errol Harri latja maskent..

Indiaban mar most is vannak teruletek (Hyderebad/Secondarabad) ahol a muszlimok kozel vannak a tobbsegben

Vannak is 5-10 evenkent pogromok tobb ezer aldozattal most eppen a hindu nacionalista part van hatalmon valszeg rosszabodni fog a helyzet congress nem hiszem hogy vissza fog tudni terni konnyen a hatalomba a Gandhi-k elkurtak de nagyon (csaladi ismeretseg alapjan eleg sokat tudok minderrol)

tanato 2017.05.10. 07:34:36

@gabors: @montroyal ( CAN qc): @Hari Seldon 2: A betelepülő népek fokozatosan átveszik a befogadó állam szokásait gyermekszámban/is/.Vagy 10 éve olvastam erről a neten az Angliába költöző 3.ik világbéliek kapcsán.Azaz a betelepülő színesbőrűeknél még 3 4 5-gyermek van,de a második generációnál/akik már ANgliában jártak ovodába,iskolába/ már csak annyi amennyi az "őslakosoknak".
De megfigyelhető ilyen a magyar cigányoknál is/bár itt tilos terület a statisztika/a szülőknél még 6-810 gyermek van de a fiataloknál már csak 3-4,a még fiatalabbaknál 2-3.Itthon inkább azért nő az arányszámuk,mert a tanultalan roma lányok már tinédzserkorban elkezdenek szülni,igy pl. 40 év alatt egy fehér bőrű magyar családban 2 gyermek születik egy cigánynál meg már 2 gyermek és 4 unoka.

Hari Seldon 2 2017.05.10. 08:53:35

@tanato:
Igen, az iskolából kimaradó cigány lányok az egyik legnagyobb szociális probléma Magyarorszgon.

tanato 2017.05.10. 09:24:38

www.nlcafe.hu/baba/20170425/ksh-adatok-szuletes-hazassag-baba-tinedzser-lanyok/

Itt egy statisztika.Mint írtam a cigány statisztika tabu,büntetendő a magyar médiában.Így az újságíró is elkeni,nem írja hol szülnek sokat a tini lányok.

Arthamyr 2017.05.10. 09:34:55

Akinek gyenge a gyomra, most ne olvasson tovább.
@Hari Seldon 2: Az iskolából kimaradó (kimaradozó) cigány fiúk meg még inkább, ők lesznek a "családfenntartók". Az egész csóró pereputtyot szét kellene robbantani, és erőszakkal integrálni (kötelező érettségi, akcentusmentes nyelvhasználat, a közös erőforrások, pl. tömegközlekedés civilizált használatának elsajátítása, a terhességmegelőzés technikái stb.). Az a baj, hogy ez nem EU és ENSZ és alkotmány kompatibilis, meg még ki tudja ki kezdene el sírni miatta.

Fekete Pestis 2017.05.10. 09:35:13

@mojyo:
"Orulok, hogy van errol is poszt, a hollandrol pl senki sem irt, bezzeg heti harom brexites is volt egy idoben."

Semmi különös nem volt, leszavaztam a D66-ra. Azért nem a VVD-re, mert az már egyszer hazudott adócsökkentés ügyében - a csökkentés az megvolt, csak az elöjele nem stimmelt [ negatív volt]. A jelölt eljött ide kampányolni, amit méltányoltam, és direkt a külföldön élö hollandok ügyében dolgozott ki programot [ amit szintén méltányoltam].

Most meg éppen kormányt alakítanak. A Jesse Klaverrel le kell[ett] futni a kötelezö köröket, de nagyon remélem, hogy nem kerül be a kormányba, mert a "szolidaritást" meg a "nivellálást" támogatja. A D66 is sajna egy kicsit balodali menekültügyben [ ugyanis a sok menekült pénzbe kerül, ami az adócsökkentés ellen hat], de a program többi része jó, pozitívabb, mint a VVD, ennyit még elnéztem nekik.

Írtam a CDA-nak is , hogy mi a tervük adóügyben - elég pozitív volt, de sajnos csak akkor kaptam meg a választ, amikor már elküldem a szavazólapot. [ Lett volna rá 1 hónapjuk hogy irjanak].

Annak, hogy a PvdA megbukott, külön örültem - lett volna pofájuk 2012ben bevezetni a jövedelemfüggö társadalomBIZTOSÍTÁST, és semmit nem tettek a VVD középosztályt megnyirbáló intézkedései [ p.l. a kirúgások megkönnyítése] ellen.

Fekete Pestis 2017.05.10. 09:35:28

@Hari Seldon 2:
"Nálunk Nancy-ban, Metz-ben és Thionville-ben Marcon nyert"

persze, mert fél Elzász-Lotharingia ( ezen belül szinte teljes Thionville ) Luxembourgban dolgozik. És ezen emberek jelentös része a Luxembourgi EU-s szerveknél. Nameg ugye Straatsburg-ban is ott van az EP.

Elzász másik fele, amelyik esetleg nem Luxembourgban vagy az EU-nál dolgozik, pedig Németországban, a német Lidl-nél vásárol, mert ott MINDEN olcsóbb, mint a moliér földjén.

Lenne is a határon bosszúból útlevél pecsételés, ha a franciák beleköptek volna az EU-s levesbe ;)

=============================

Majd a hétvégén átugrunk a PACÁ-ba [ Duinkerk, Valenciennes, stb ] barna meg fekete ingeket venni ;)

Fekete Pestis 2017.05.10. 09:35:36

@Zsuzsi65: Nekem meg a vicc:
Hogy mérik a Le Pent? Mikrométerrel?
Hát a Makront? Tachométerrel ;) ( ugyanis emberünk arroganciából fekete öves ).

Fekete Pestis 2017.05.10. 10:03:20

Ja igen: elolvastam Wilders A4-esét: a fele muszlimosdi - amiböl ugye nem lehet meggazdagodni. A másik fele meg színtiszta demagógia, sületlenség.

Ugyanakkor viszont érdekes, hogy a politikusok/felsö osztály nem képesek leszürni a tanulságot, hogy miért erösödött Wilders. Az alsóbb, autochton rétegeknek a bevándorlók konkurenciát jelentenek a forráselosztásban, és nem járulnak hozzá a költségvetéshez befizetésekkel.

Hiányolom NyEu-ban azt, hogy nem öntenek tiszta vizet a pohárba és nem magyarázzak meg, hogy miért is kell ennyi menekültet befogadni. Kinek van ebböl haszna? És mennyi? És kinek és mennyi kára van belöle? És nem lehetne attól akinél a haszon lecsapódik, a haszon egy részét elvenni, és kárenyhítésre fordítani?

Satöbbi.

A nyugati kulturára nézve nem túl hízelgö, ahogy ezt a kérdést tárgyalják és kezelik.

Arthamyr 2017.05.10. 10:53:33

@Fekete Pestis: A menekülteket (a többségüket) nem azért fogadják be, mert az bárkinek is jó a befogadó helyen, hanem azért, mert menekülniük kellett.
A legszebb az egészben, hogy az USA odaszarik a Közel-Keletre meg Észak-Afrikába (arab tavasz, szíria, afganisztán stb.) - mondjuk sajna mi is benne vagyunk, de a mi szarunk talán kisebb - aztán hirtelen egész országok lakosságából válik menekült, aki ha már nekivág az útnak, nem áll meg a szomszédban (ahol esetleg rosszabbul élne, mint a szarás előtt), hanem célbaveszi mondjuk Svédországot, vagy Németországot.

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 12:13:43

@Arthamyr: az altalad leirtaknak egy szepseghibaja azert van,Magyarorszagra a 70- es evektol kezdve erkeznek szirek ( is)...allami segedlettel....osztondijat kaptak,tanulhattak...beloluk lettek a valutavalto nepperek a Keleti korul.....

Bocs,de a szomszedos Szaudi - arabiaban a vilag egyik leggazdagabb orszagaban rosszabbul elne egy szir menekult, mint Europaban????? Ez nekem azert uj:) ezt te sem hiszed el.

A menekultstatusz nem jogosit fel senkit orszagokon at valo vandorlasra a jobb megelhetes rememyeben. Ilyen esetben a nemzetek kozossege dont sorsodrol,hogy ki hajlndo befogadni az majd eldol,addig meg kijelolt helyen elsz, ez a norma. Nemazt csinalod ,amit akarsz es oda vandorolsz,ahova akarsz.

Főgebra 2017.05.10. 12:37:27

@vöribaba:
"Bocs,de a szomszedos Szaudi - arabiaban a vilag egyik leggazdagabb orszagaban rosszabbul elne egy szir menekult, mint Europaban????? Ez nekem azert uj:) ezt te sem hiszed el."

Tökéletesen igazad van. Egy szír menekült sem jut be Szaud-Arábiába! Csak munkavállalási engedéllyel lehet belépni!
Semmilyen menekültet sem fogadnak be!

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 12:55:54

@Főgebra: nem igaz,megjelent a sajtoban,hogy 6 millios befogadotabor all keszen a menekultek fogadasara! Szaudi- arabia ekkora embertomeget barmikor ennel nagyobbat esetlegesen el tud helyezni.

A munkavallalasi engedelyt automatikusan megkapja szaudiban a menekult.

Izraelen kivul senki nem nyilatkozta le hivatalosan,hogy nem fogad be menekulteket.

Arthamyr 2017.05.10. 12:55:55

@vöribaba: Nem, szerintem Európában jobb élni egy középosztálybelinek, mint Szaud-Arábiában (van amúgy középosztály Szaud-Arábiában? :)).
Lehet, hogy nem jogosultak a vándorlásra. Én csak megpróbáltam magam beleképzelni egy aleppói menekült helyébe. Vagyok ott, mint középosztálybeli családapa. Elvagyunk, igaz, h egy véreskezű diktátor vezeti az országot, de ha pofám befogom, nincsen nagy bajom. A gyerekeim még egyetemre is juthatnak, megvan mindenünk. Lesz egy forradalom, szétbombázzák a házamat. Menni kell. Sehol sem látnak szívesen, a környező országokban főleg nem. Elszökünk, ameddig tudunk. Így egy jelentős rész eljut Európába.
Németországnak van joga visszaküldeni a szír menekültet az első nem szír országba? Nem hinném. Egyrészt. Másrészt nem Szíria szomszédai a felelősek azért, ami Szíriában van, miért ők nyeljék le a békát? Amúgy nem vagyok egyáltalán menekültpárti, de azért nem árt belegondolni ennek a 10-20 millió potenicális menekült helyzetébe. És akkor még azokról nem beszéltünk, akik nem menekültek, csak belépnek a menekültáradatba, hogy velük besodródjanak a kánaánba.

Arthamyr 2017.05.10. 13:07:08

@vöribaba: A szaudiaknak oroszlánrésze van abban, ami a térségben történik. Ennyire hülyék lennének, hogy lábon lövik magukat, vagy ennyit megér nekik ez a kockázatos akció a szír vezetés lecserélésére? Vagy a mostani kimagasló olajáraknál akkora ott a jólét, hogy ez simán belefér?

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 13:07:28

@Főgebra: kuldtem,huffington post pl
www.huffingtonpost.com/anhvinh-doanvo/europes-crisis-refugees_b_8175924.html

Rengeteg link van errol. Google a baratod!

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 13:07:35

@Főgebra: es akkor ez csak egy a saudi befogado politikat taglalo cikkek soraban:
www.huffingtonpost.com/anhvinh-doanvo/europes-crisis-refugees_b_8175924.html
Innentol vitatkozz az amerikai ujsagiroval

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 13:07:52

@Arthamyr: a menekult statusz nem hatalmaz fel utazgatasra vagy cherrypickingre,nem lehet kimazsolazni a egyes orszagokat,oda kell menni,ahova mondjak,csak azert ,mert menekult vagy, nem mehetsz oda ,ahova akarsz.Anemzetek kozossege kijeloli nekwd,mint menekultnek a befogado orszagot es oda kell menni,mar ,ha a tenyek szamitanak.

Szaudi Arabia minden szempontbol idealis egy azir kozeposztalybelinek,kulturalisan hasonlo kozegbe kerul,ingyenes a felsooktatas,nem kell nyelveket tanulni, az orszag nyelve az arab.ingyenes az egeszsegugy es rengeteg jol fizeto allas kozul valogathat a szir kozeposztalybeli csalad.

A jo kerdes,miert nem akar a szir szaudiba menni? Miert nem a sajat kulturalis kozeget valasztja, ahol jobb anyagi feltetelek kozott wlhetne,mint pl Europaban?

Arthamyr 2017.05.10. 13:23:20

@vöribaba: Ha az életemért kell futnom (a családommal együtt), magasról le fogom szarni, hogy mire vagyok jogilag felhatalmazva (amúgy sem tudom). Másrészről én nem hiszek a menekültkezelési mechanizmusok működőképességében, szerintem itt már erősen inkább survival of the fittest játszik. Miért gondolná másképp az, aki valóban az életéért fut, vagy "csak" szétverték az országát, lakhelyét és lassan egy évtizede (proxy-) háború van ott?
Lehet, hogy én vagyok tájékozatlan, de még nyaralni sem mennék Szaud-Arábiába, a feleségem konkrétan arab országba sem tenné be a lábát. Megnézném, hogy jár Szaud-Arábiában egy nem muszlim vagy shiita szíriai, nem jóslok neki prosperitást és rengeteg jól fizető állást. Sőt, szerintem a natív szaud-arábiai sem válogathat a rengeteg jól fizető állás közül, de ezt lehet, hogy csak a tájékozatlanságom mondatja velem.

Arthamyr 2017.05.10. 13:29:07

@Arthamyr: Illegális élet egy laza szabályokkal rendelkező országban vagy legális élet egy többé-kevésbé zárt táborban egy szigorú teokráciában? Számomra ez nem lenne kérdéses. Szerintem sok nem európai szívesen jönne európába, és egy ilyen háború meghatja a kezdőlökést (drasztikusan lecsökkenti a vesztenivalót). Az internet korában nem fog örökké működni, hogy Nyugat-Európában 2-20x annyit keresnek az emberek, mint máshol, leszámítva egy-két egyéb helyet.

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 14:06:03

www.theguardian.com/world/2015/sep/12/saudi-arabia-says-reports-of-its-syrian-refugee-response-false-and-misleading
A guardian is lekozolte a szaudi befogadopolitikat.

Szamos lapban megjelent,hogy Szaudi befogad es varja a szireket.

A bejutas Szaudiba csak turistavizummal nem lehetseges,mert az nincs ugyanis!
De szabalykoveto modon,menekultkent is be lehet jutni Szaudiba.

Meg egyszer, szaudiban a szir kozeposztalybeli nemcsak jobban elhetne,mint hazajaban,hanem azonos kulturalis kozegben,nyelvtanulassal sem kene bajlodnia,mar masnap munkaba allhatna!!!! Ezek a tenyek,ha azok meg szamitanak nektek...

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 14:06:35

@Arthamyr: en voltam Szaud. Arabiaban,nincs vele gond, europaiak os dolgoznak ott.Az,hogy te nem mennel,oda maganugy,de egy szir,aki azonos kulturalis kozegbol jon,menjen csak.teljesen termeszetes .

Inkabb az a termeszetellenes,hogy szerinted egy szirnek nemetorszagba kell menni.

Amugy en jelentos reszben arablakta europai orszagban elek es az itteni arabok komplett hülyènek nezikmaz europaiakat,amiert befogadjak ,segelyezik oket.

Ja te azt varnad,hogy pàràs szemmel hàlàt rebegnek a befogadasert. Hat nem! Eszukbe sincs!

Arab szomszedom csak legyintett es azt mondta: az europai ember az hülye:)

(az volt a tema ugyanis,hogy o miert nem tud halat erezni,mert ez az europai orszag ,ahol jelenleg el,befogadta, segelyezi,utlevellel latta el,tanittatta stb stb)

Willkommenskultur 2017.05.10. 14:07:03

A francia munkás sosem lesz versenyképes a némettel, ha eurót fognak használni.

Mennyi is volt a francia GDP növekedés és az államadósság hogy alakult az elmúlt 10 évben?

Az euróövezet minden évben lassabban nő, mint a nem eurót használó EUs gazdaságok, ez tény.

Demi78 2017.05.10. 14:20:20

Masik velemeny, szinten Franciaorszagbol

En is orulok, hogy nem LePen nyert. Nem lenne jo, ha az EU egyik alapito allama szelsojobbos vezetessel rugdalna ki a kulfoldieket az orszagbol es vezetne be ujra a frankot. Ez olyan mintha otthon ujra forint lenne euro helyett – oh wait… !:)

Macron egy viszonylag ismeretlen valaki, ket-harom evig dolgozott Hollande-nak es most csak azon imadkozik mindenki, hogy ne azt a szocialista politikat folytassa, amit az elozo kormany kezdett.
Nagyon nagy felelosseg van rajta : ha ez a liberalis kormany elbukik, nem hozza az eredmenyeket, akkor nem lesz mas valasztas 5 ev mulva, mint a szelsojobb. Jobbkozep Sarkozyvel szerepelt le, bal Hollande-dal, mi marad? A Melenchon fele baloldal? (Ez ilyen Thurmer fele Munkaspart) Aranyos, de hasznavehetetlen. Kicsit azonban lement a Front National tamogatasa is, a kis LePen raadasul (unokahuga az elnokjeloltnek) kilepett a partbol mai napon.

Jellemzo, hogy itt se tudja senki sem, kire miert szavaz. Kozeli baratunk a fia keresere LePenre szavazott (a fia katona, elottunk nem ismert kulfoldit, azt hitte, hogy a magyar nyelv ugyanaz mint a francia, csak mas tajszolasban, kicsit white thrash a srac). Amikor kozoltuk vele, hogy ha LePen lep szinre, mi hazakoltozunk (kulonado a kulfoldi munkavallalokra stb), akkor dobbent ra, hogy fenebe, Macronra kellett volna szavazni. Ez meg szombaton volt.

Sokan LePenre szavaztak a munkahelyemen is, a nyomdasz, akinek ket gyereke nem talal munkat a vendeglatasban es engem, mint kulfoldit hibaztat ezert nyiltan. Jeleztem neki, hogy talan tanulni kene es biztos lesz valami. Vagy a masik, aki volt bortonorbol avanzsalodott beszerzesi vezetove es szamara minden arab bunozo es minden kulfoldi aru szar. White thrash, mondom. Ok hoztak a vilagra a Trump erat, kileptettek az angolokat az EUbol. De Franciaorszagot nem sikerult es ennek orulok, remelem a nemet valasztasokon is nyer egy liberalis kozep, ebbol lehet meg egy ertelmes unio.
Ugyanakkor Macron Magyarorszaggal szemben ellenseges lehet, foleg, ha betartja a ketsebesseges EU tervet. Mi tuti kiszorulunk, foleg az orbani politikaval. Apropp, magyar politika: harom het szabi utan tegnap jottunk vissza, az igazgato egybol a CEUrol kerdezett, a tuntetesekrol, meg hogy a miniszterelnok hogy is mikent csinalhatja a Brusszelt allitsuk meg dolgot. Sokadjara eg a pofam es sokadjara kell elmagyaraznom, hogy a magyar nep nem fasiszta, nem nacionalista, csak van nalunk ugy 1-2 millio, mondjuk ugy, az atlagnal kevesebbet gondolkodo ember, aki evek ota ugyanazt a hibat koveti el es automatikusan szavaz. De mindegy, elnezest, nem akarok az otthoni politikaval foglalkozni.
A macroni muzulman- es migranspolitikaval Sheldon-nak voltak fenntartasai. Egyreszrol igaza van, tul megengedo, de lassuk be, hogy nem attol lesz tobb vagy kevesebb terrorista cselekmeny, hogy ki hogy jon be az orszagba. A vegrehajtok mar itt vannak, az utcakon, a bortonokben erosodnek. Erre viszont van egy jo programja a miniszterelnoknek, tobborszagos terrorista elharitas felallitasa, kb mint egy megerositett Interpol. Asszimilalodni kell, hiszen minel tobb gyulolet van az utcakon, annal tobb eroszakos cselekmeny kovetkezhet be a radikalizalodott muszlin harcosok altal.
Es meg egy szo Macron mellett. Tudom, hogy nem szamit a kulso, de vegre egy politikus, egy allamfo, aki ki is nez valahogy. Nem egy pocakos 70-es, nem egy volt haborus veteran es nem egy szetcigizett targoncavezeto no (LePen  ). Nezzetek meg Obamat, volt kiallasa, aztan nezzetek meg Trumpot.
Az Oléron szigetes ingyen szallasrol nem tudok, de mivel itt lakunk, rakerdezek, hogy lesz e ilyen legkozelebb is .

Sheldon :
» A végére még csak annyit, hogy éppen most kaptuk meg a mai napi gyerekújságot, amit 6-8 éves gyerekeknek adnak ki. Ennek az alább látható a kezdőlapja. Jellemzően itt a gyerekeket már viszonylag korán bevonják a közéletbe, az iskolában is beszélnek nekik a választás menetéről, jelentőségéről."”
Ez nem ujdonsag, otthon is bevonjak a gyerekeket a kozeletbe, ha teszem azt at kell adni vmi uszodat, sportpalyat, a gyerekek esoben allnak, mig a politikus esernyo ala vonul .

MaxVal BircaMan HJE · http://www.bircahang.org 2017.05.10. 14:20:44

Macaron senkinek sem kölyke, legfeljebb Sorosnak. Most sem a többség akarata számított.

Willkommenskultur 2017.05.10. 14:21:08

Mindenképp befogadó, de pragmatikus bevándorláspolitika kell nyugat európában.

A hangsúly a pragmatikuson van, Ausztrália, Kanada meg tudja ezt oldani, úgyhogy nyilván lehetséges.

Még arra is nagyobb a remény, hogy mo-n elkezdenek az emberek gyereket szülni, mint nyugaton. Nem, a népesség csökkenni fog, tehát az elit profitja is csökkenni fog, amit persze nem hagyhatnak. Csak hát, olyan bevándorló kéne aki tud és akar dolgozni.

Jelenleg az van hogy jöjjön mindenki, mert úgysem az elitnek kerül pénzébe az 'integrálás', hanem a középosztálynak. Csakhogy már látszik hogy ez ebben a formában soha meg nem térülő beruházás, így az lenne ésszerü, ha csak már munkára kész embereket fogadnának egyéni elbírálás után, van a világon pár milliárd szerencsétlen, csak alkalmas valamire pár ezrelékük, az már elég lenne Európának.

Arthamyr 2017.05.10. 14:31:26

@vöribaba: Szerintem meg van vele gond, de ez az én véleményem/értékrendem, vagy magánügyem, ahogy te mondtad. Amúgy amíg nem exportálják a lakosságukat/életvitelüket az arab országok, felőlem aztán úgy élnek, ahogy akarnak. Észak-
Hol mondtam, hogy "azt varnam, párás szemmel hálát rebegnek"? Egyszerűen azt próbáltam illusztrálni, hogy miért jönnek Európába: mert úgy ítélik meg, hogy nekik ez adja legjobb esélyeket. Szerinted egyszerűen a véletlen veti őket Európa tőlük több ezer km-re lévő országaiba? Egy szóval sem írtam, hogy hálára számítok, vagy hogy elvárható.
Hol mondtam, hogy szerintem a szírnek Németországba kell mennie? Ennyire szarul fogalmazok már magyarul, mert tuti nem volt ilyen gondolatom, ha ezt írtam le, lehet be kellene iratkoznom egy felfrissítő magyar tanfolyamra, vagy valami...

Arthamyr 2017.05.10. 14:40:58

@Willkommenskultur: A pragmatizmus meg a befogadás kicsit ellentétes, nem? Lehet, hogy rosszul tudom, de Ausztrália minden, csak nem befogadó.
És igazából arra kellene működőképes modellt kidolgozni, hogy hogy tudunk úgy működni, hogy közben nem leszünk többen, sőt, esetleg fogyunk. Valahogy a politikai paletta egyik része sem próbálkozik ebbe az irányba, sem itt, sem otthon (sőt, máshol sem hallottam mainstream politikai erőt ilyen irányban elindulni). Gyalázatos, hogy azon múlik ma egy ország működése, hogy egyre többen lakják. Vagyunk már elegen a világon...

Shaktee 2017.05.10. 14:56:26

@MaxVal BircaMan HJE: Ki az a Macaron kedves birca firca?

Willkommenskultur 2017.05.10. 15:04:07

@Demi78: 'Ugyanakkor Macron Magyarorszaggal szemben ellenseges lehet, foleg, ha betartja a ketsebesseges EU tervet. Mi tuti kiszorulunk, foleg az orbani politikaval.'

Kiszorulunk. Miből?

Jelenleg senki nem akar eurót bevezetni, akik már benne vannak azok eddig is a beljebbi európa magasabb államadósságát és lassabb GDP növekedését élvezhették.

Egyelőre még nem tudni hogyan nézne ki az a 2 v. többsebességes Európa, de nem hiszem hogy ma sok embert érdekelne az euró Magyarországon.

Willkommenskultur 2017.05.10. 15:04:18

@Arthamyr: Ha te ki akarsz menni Ausztráliába, nem teheted meg azt amit a bangladesi, afgán szír stb. Európában.

Pedig ugye rokon kultúra hasonlóbb oktatás, munka stb.

Ez nem jelent mást mint hogy Európa nem tudja kezelni a migrációt, és a saját hasznára fordítani.

tanato 2017.05.10. 15:04:22

@MaxVal BircaMan HJE: A Soros név viszafelé olvasva is soros,ami már önmagában is gyanús.

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 15:04:28

@Arthamyr: dehat pontosan ezt tortenik! Amit itt megfogalmaztal! Hogy exportaljak eletviteluket,lakossagukat stb! Erthetetlen szamomra,hogy miert akarsz ennyire jot nekik,de ,ha mar igy van,tudd,ok neked nem akarnak hasonlo jokat..

Willkommenskultur 2017.05.10. 15:04:39

@Arthamyr: Ezzel én személyesen egyetértek de az elit soha nem hagyja majd a csökkenő profitját.

Mert ugye a fogyástól még nem feltétlen csökkenne az életszínvonala az átlagnak de nekik ebbe nincs beleszólásuk.

Ausztráliába is ki lehet menni élni, de csak akkor ha kell nekik a szakképzettséged, különben max. 24 hónapos vízum azt csá. Ez így lenne ésszerü mindenhol.

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 15:04:53

@Arthamyr: de exportaljak eletviteluket es lakossagoukat is es ebben hibasak azok is ,akik hozzad hasonloan gondolkodnak.

Orulok,hogy te ennyire sziveden viseled,hogy mi lenne a legjobb a szireknek pl nemetorszag - e vagy norvegia,csak aztan ne csodalkozz,ha az lany unokaid mar burkat hordanak es nem orokolhetnek utanad:)

Aki sziriaban nott fel annak szaudi vagy mas arab orszagok felemelkedest jelentenek. Azonos kultura,azonos nyelv,lehetne dolgozni iziben,nem kellene lebecolni a nemeteknel.

tanato 2017.05.10. 15:08:17

@swing gitan: Az egy nagyon finom édes kedves figura.Egyszerűen meg lehet zabálni.

Shaktee 2017.05.10. 15:12:56

@tanato: Milyen szószal szereted a Makarónit? A sorosgyuri a la kick orbanviktor ugly ass recept alapján? :P

Arthamyr 2017.05.10. 15:15:23

@Willkommenskultur: "Ausztráliába is ki lehet menni élni, de csak akkor ha kell nekik a szakképzettséged, különben max. 24 hónapos vízum azt csá. Ez így lenne ésszerü mindenhol." - Ez pragmatikus, de egyáltalán nem befogadó vagy szolidáris. Én is ennek a pártján állok.

Arthamyr 2017.05.10. 15:17:49

@vöribaba: Nem tudom, hogy sikerült ezeket az információkat kinyerni a hozzászólásaimból. Visszaolvastam, szerintem nincsen benne ilyesmi.

tanato 2017.05.10. 15:19:00

@Willkommenskultur:AZért érdekelné az euró ahazai munkavállalókat is.Hisz a forint ha nem is nagy mértékben de folyamatosan kevesebbet ér euróban,ezáltal egy pl. komáromi dolgozó vásárlóereje folyamatosan romlik a tőle egy km-re lakó eredetileg ugyanolyan vásárlóerejű komarnói lakostól.

Arthamyr 2017.05.10. 15:20:44

@Willkommenskultur: Amúgy elég kevés ember mondja ki, hogy így látja. Ha elég ember adna ennek hangot, lehet, hogy valaki felvállalja, az elit meg beszophatja a saját maga által felállított szabályokat.
Amúgy én nem vagyok elitellenes, és szerintem az elit jelentős része nem a profitjával van elfoglalva. Mondjuk kérdés, hogy te kiket értesz elit alatt.

Willkommenskultur 2017.05.10. 15:29:50

@tanato: Mármint, ha külföldön vásárolnak, ami nyilván nem cél.

A külföldieknek viszont megéri mo-ra jönni vásárolni ami cél.

De az import fogyasztás alapjában véve sem prioritás, az export termelő befektetőknek lehet így olcsóvá tenni a magyar munkaerőt, ami hozzájárulhatott, hogy ma nem nagyon van olyan hogy munkanélküli.

Szóval a hatás komplex. Plusz ugye megszünik a magyar jegybanki machináció lehetősége azzal, ha eurót vezetnek be.

Az előnyöket nem látom. A szlovákok jobban keresnek, mint a csehek, lengyelek, magyarok, akik nem használnak eurót? Nem.

Arthamyr 2017.05.10. 15:37:28

@Willkommenskultur: "Plusz ugye megszünik a magyar jegybanki machináció lehetősége azzal, ha eurót vezetnek be." - mondjuk kezdésnek itt van ez az előny. Az eurót nehezebb erőszakkal, mesterségesen mozgatni is.

London2009 2017.05.10. 16:07:43

@gabors: Macronne lett szerintem a miniszterasszony, ez nem is kerdes. Szamomra enyhen gyomorforgato ez a kapcsolat. 15 eves volt Macron, amikor Macronne 39 evesen beleszeretett? Que?? Szerintem ez beteges. Ettol fuggetlenul megis mukodik immaron 25 eve? Ezt nehezen veszi be a gyomrom/kepzeloerom. Bar allitolag meleg Macron. Ez sok mindent megmagyarazna persze.

patkányarcúáginéni 2017.05.10. 16:10:04

@Demi78: Én is olyan "nemgondodó" vagyok, aki négyévente "automatikusan" szavaz.

Megbeszélhetjük ezt egy ital mellett, ha akarod...

patkányarcúáginéni 2017.05.10. 16:10:16

Kellemes szélliberális beírás volt, köszönjük, hogy megismerhettük kedves levélírónk szilárd véleményét!

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 16:10:28

@Arthamyr: nem nyertem indormaciokat toled. Csak megdobbentem,hogy illogikus a gondolkodasod. Szerinted,ha 22 milliomember attelepul egy foldreszrol pl az europai kontinensre,az,miert jelenti azt,hogy a kulturajukat ,szokasaikat nem importaljak? Azt irtad,hogy addig nem zavarnak,amig az eletmodjukat nem hozzak at. De. Hozzak.meg a vitaikat,konfliktusaikat es majd itt folytatjak....

gabors 2017.05.10. 16:37:02

@London2009: "15 eves volt Macron, amikor Macronne 39 evesen beleszeretett? Que?? "

Pont annyi a kulonbseg mint Trump es Trump-ne kozott (kulonben) szoval a korkulonbseg nem sokat jelent (vagy csak akkor gond ha a no idosebb ???)

Arthamyr 2017.05.10. 17:34:48

@vöribaba: "nem nyertem indormaciokat toled." - Valahonnan nyertél, és úgy gondolod, hogy én vagyok a forrása mert:
"Erthetetlen szamomra,hogy miert akarsz ennyire jot nekik,de ,ha mar igy van,tudd,ok neked nem akarnak hasonlo jokat.. "
"Orulok,hogy te ennyire sziveden viseled,hogy mi lenne a legjobb a szireknek pl nemetorszag - e vagy norvegia,csak aztan ne csodalkozz,ha az lany unokaid mar burkat hordanak es nem orokolhetnek utanad:)" - Én sehol sem írtam olyat, hogy jót akarok nekik, meg szívemen viselem a sorsukat.
"Csak megdobbentem,hogy illogikus a gondolkodasod. Szerinted,ha 22 milliomember attelepul egy foldreszrol pl az europai kontinensre,az,miert jelenti azt,hogy a kulturajukat ,szokasaikat nem importaljak? Azt irtad,hogy addig nem zavarnak,amig az eletmodjukat nem hozzak at. De. Hozzak.meg a vitaikat,konfliktusaikat es majd itt folytatjak...." - Megint nem írtam egy darab szóval sem, hogy nem hozzák.
A világ nem fekete-fehér. Az, hogy valamit kijelentek, hogy nem teszek, nem gondolok, nem jelenti azt, hogy az ellentétét meg igen. Azt hittem ezt mindenki tudja, de leírom, mert ahogy látom, pl. te sem.

Amúgy kis gondolatébresztő (lehet, hogy feleslegesen, mivel szemlátomást nem egy nyelven beszélünk): ha mondjuk Németországba varázslatos módon generálnánk 10 millió embert, aki reprezentatív mintája a jelenlegi német lakosságnak, ebből 1 millió hamar beilleszkedne, és nem okozna problémát. 8 milliónak lenne esélye, de sokáig tartana (némelyik akár több generáció), egy millió meg soha az életben nem integrálódna.
Itt meg németül nem tudó, gyökeresen más kultúrális emberekről van szó.

Arthamyr 2017.05.10. 17:35:48

@gabors: Nem a 24-gyel, inkább a 15-tel van gond, ha a számok stimmelnek.

Willkommenskultur 2017.05.10. 17:41:50

@gabors: 'Pont annyi a kulonbseg mint Trump es Trump-ne kozott (kulonben) szoval a korkulonbseg nem sokat jelent (vagy csak akkor gond ha a no idosebb ???)'

Ööö Igen.

tanato 2017.05.10. 17:59:14

@London2009: Mohamed élete
571-ben (a kutatók eltérõ adatai szerint 569-572 között) született Mekkában. Édesapja szegény kereskedõ volt (mindüssze 5 teve, néhány birka és egy szolgálóleány volt a tulajdona), s fia születése elõtt már meghalt. Az édesanyját 6 éves korában elveszítõ Mohamedet nagyapja, Abdul Mottaleb vette pártfogásába, de õ is meghalt, amikor unokája 8 éves lett, ezért Abu Talib, a legidõsebb nagybácsi nevelte. Mint a legtöbb gyermeknek, neki is dolgoznia kellett. Kezdetben pásztorfiú volt, s ekkor ismerte meg a beduin pásztorok szokásait, fortélyait, életvitelét. Késõbb tevehajcsárként elkísérte nagybátyját a szíriai és egyiptomi útjaira. Eközben nemcsak kereskedelmi tapasztalatokat szerzett, de megismerte az arabokétól különbözõ kutúrákat, vallásokat, mint például a zsidó, a keresztény és a zoroaszter tanításokat, melyeket élénk fantáziája és rendkívüli emlékezõtehetsége révén fel is használt az iszlám tanainak kialakításakor.
25 éves korában egy gazdag kereskedõ özvegyének (Khádidzsa) üzletében dolgozott, majd feleségül is vette a 40 éves özvegyet, s ezzel a házassággal bekerült a gazdag mekkaiak közé. Immáron érett fõvel és anyagi függetlenséggel a karavánok vezetõjeként járta végig a kereskedelmi utakat, s gyüjtött újabb ismereteket, melyek fontos szerepet játszottak az életének 40. évében bekövetkezõ gyökeres vallási átalakulásban.
Ebben az esetben is a férfi volt 15 évvel fiatalabb.

London2009 2017.05.10. 18:00:47

@tanato: de meg 15 is jobb, mint 24 ev?
Meg 25 eves koraban o mar egy felnott ferfi volt. Mig Macron 15 evesen egy serdulo kamasz. Szerintem ez nem ugyanaz.

tanato 2017.05.10. 18:03:39

@Willkommenskultur: Erről meg kellene kérdezni a komáromiakat:Olcsóbb munkaerő szeretnének lenni vagy nagyobb vásárlóerejűek mint a túlpartiak?

tanato 2017.05.10. 18:07:10

@London2009: Annyi a közös/nyilván a 15 meg a 24 nem ugyanaz/hogy mindketten kiszolgáltatottak voltak a főnöknőjüknek,ezért függelmi viszony volt köztük a nők javára.Amivel ugye vissza is lehet élni.Tehát etikailag egyik kapcsolat sem volt helyes.

London2009 2017.05.10. 18:12:17

@tanato: @gabors: Mondjuk ugy, hogy nagyobb gond ha a no az idosebb, foleg ha 24 evvel. Akar csak olyan szempontbol is, hogy mar nincs fertilis korban es igy kozos csaladot mar nem alapithatnak. De azert azt nem tudom meg csak ossze sem hasonlitani, hogy a 36 eves Melanie hozzament a 60 eves Trumphoz penzert vagy hatalomert vagy barmiert. Valahogy igen, ezt jobban meg tudom erteni vagy elfogadni. Nem helyeselni, csak elfogadni. Na de egy 39 eves tanarno szemet vet egy 15 eves serdulo fiura? Nem tudok ra valtozatlanul mast mondani mint, hogy beteges. Ha az en fiam lett volna, tuti elkergettem volna Brigittet. :D

London2009 2017.05.10. 18:21:36

@tanato: Ha tenyleg meleg Macron, akkor az sok mindent megmagyarazna. De en tenyleg nem latom, hogy egy egeszseges lelkuleto heteroszexualis ferfi mikent talal egy 24 evvel idosebb not vonzonak. 15-39 evesen ok. De most? Na mindegy. Inkabb nem kepzelem el, mert nem tetszik a gondolat sem.
Egyebkent az egyik munkahelyemen volt ket par, akik szinte egyszerre hazasodtak es mindket esetben a no 10 evvel volt idosebb a ferfinal. 29-39 illetve 41-31. A fiatalabb parbol szuletett egy gyerek es egy even belul el is valtak. Meg a telefonbeszelgeteseiket is remes volt hallgatni. Reggeliztel rendesen? Direkt kikeszitettem, ott voltak a a szendvicsek a hutoben! – Egy ilyenre konkretan emlekszem amikor fel oraig magyarazta a no, hogy mikent es mikor kell a parizsis kenyeret megennie a sracnak.
Az idosebb parnak pedig szuletett eloszor egy gyereke majd egy ikerparja, amibol az egyik sajnos nem lett egeszseges. Ok azota is egyutt vannak. Viszont az egy meg furabb eset volt, mert ott a holgy hiaba volt csak 10 evvel idosebb, tenyleg ugy nezett ki, mint az amugy tok jokepu srac oreganyja. Irto furcsa volt latni a kisbabat annak az idos nonek a kezeben. Egyszeruen ilyen koran oregedo tipus volt szegeny, majfoltokkal a kezen, gorbe hattal stb.
Na es ezek is igen furcsa kapcsolatok voltak es 10, nem 24 ev korkulonbsegrol volt szo.

gabors 2017.05.10. 18:22:54

@London2009: " hogy mar nincs fertilis korban es igy kozos csaladot mar nem alapithatnak." ne is haragudj ... de ez milyen csaladi koncepcio ??? KDNPs baromsag ! ketten is csaladok lehetnek nem kell ahoz gyerek, vagy akik idosebb korukban hazasodnak ES NEM IS AKARANK gyereket azok mar nem csalad ?

amugy nem 15 evesen vette el Macron csak szolok ! Azt nem tudom hogy barmi intim tortent-e akkor amikor csak 15 eves volt tanato betett valami de annyira nem erdekel...

az fasza hogy azt megerted hogy egy NO megy hozza egy apjaval egyidoshoz de egy FERFI ha ezt teszi nem erted meg ... megegyszer nem 15 eves volt Macron :-)

London2009 2017.05.10. 18:27:18

@gabors: Nekem az furcsa ha egy ferfi onkent lemond arrol, hogy gyereke legyen. Nekem a csalad szo azt jelenti, hogy gyerek is van benne. Ha nincs gyerek, akkor az egy hazaspar es nem csalad az en szotaramban.
Igen, jobban meg tudom erteni az idos ferfi-fiatal no felallast. Ebbol tobbet lattam ami mukodott akar 40 even keresztul is. De miutan Macroneke is mukodik, ugy latszik van kivetel.

Shaktee 2017.05.10. 18:29:14

@gabors: +1

Ha nem lennének boldogok egyutt, akkor nem lenne kapcsolat..működik, s kész.

London2009 2017.05.10. 18:32:21

@tanato: vegezhetett volna jobb munkat! : )

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.05.10. 18:56:47

@London2009: na, latom, itt is elojott ez a tema :)) akarhogy is ervelnek a "miert, az OK, ha egy 30 evvel idossebb ferfi vesz el egy fiatal lanyt" oldalon, azert az ilyen tipusu (ferfi SOKKAL fiatalabb) kapcsolatokban (tisztelet a nAGYON keves kivetelnek), szvsz a ferfi enyhe Oidipus komplexussal kuzdhet, a no meg...ki tudja :) De ez az o kapcsolatuk, szoval nem vajkalunk ....:)
Valaki FB-ra felrakta ezt a videot, es a tartalmatol fuggetlenul jot mosolyogtam az aranyos francia angol akcentuson :)) Rogton Ispector Clouseau (aka Steve Martin) jutott eszembe :)))))

www.facebook.com/EmmanuelMacron/videos/1912881878944389/?autoplay_reason=all_page_organic_allowed&video_container_type=0&video_creator_product_type=2&app_id=2392950137&live_video_guests=0

www.youtube.com/watch?v=dphayJDCzog

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.05.10. 19:03:07

Bocs, tudom, OFF, de talan feldobja a napotokat :))) ez is Pink Panther, es francia akcentus :)))))
www.youtube.com/watch?v=is-u6f1N02Q

tanato 2017.05.10. 19:03:09

@London2009: Hát igen,sajnos a női és a férfi fogamzóképesség időben nem esik egybe a férfi javára.Ezért van inkább döntően idősebb férfi a nagy korkülönbséggel járó házasságokban.Ennek ellenére ma napság egyre inkább elfogadott az is ha a nő idősebb évtizeddel/Évtizedekkel már nem annyira elfogadott ma sem,de változnak az idők./Homokos falból köttetett kamuházasságokat is ismerek a környezetemben nem is egyet,még olyat is ahol közös gyerek is van,viszont Macron esetében nem gondolnám,mert a 40 éves tanárnő annyira bele volt zúgva a tanítványba ami szerintem nem lett volna valószínű ha a srác nem "férfi"./

tanato 2017.05.10. 19:03:09

@London2009: Hát igen,sajnos a női és a férfi fogamzóképesség időben nem esik egybe a férfi javára.Ezért van inkább döntően idősebb férfi a nagy korkülönbséggel járó házasságokban.Ennek ellenére ma napság egyre inkább elfogadott az is ha a nő idősebb évtizeddel/Évtizedekkel már nem annyira elfogadott ma sem,de változnak az idők./Homokos falból köttetett kamuházasságokat is ismerek a környezetemben nem is egyet,még olyat is ahol közös gyerek is van,viszont Macron esetében nem gondolnám,mert a 40 éves tanárnő annyira bele volt zúgva a tanítványba ami szerintem nem lett volna valószínű ha a srác nem "férfi"./

tanato 2017.05.10. 19:04:02

Úgy látom a gépem mindent kétszer ad le,de inkább így mint egyszer sem.

tanato 2017.05.10. 19:06:01

@gabors: természetesen intim dolgokról nem írnak a belinkelt cikkben.

MaxVal BircaMan HJE · http://www.bircahang.org 2017.05.10. 19:24:21

@tanato: Azért veszélyes ez a viszony, mert a nő még gyerekkorában rátelepedett, gyakorlatilag a gyerekeként kezeli. Más nőt megismerni nem is volt lehetősége.

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 19:25:07

@Arthamyr: :)) gyerekeskedsz itt

Bizony,ha valamit kijelentesz,az egyreszt jelent valamit,masreszt következik belole valami. Utolag visszakozni,hogy nem ezt mondtad finoman szolva is erdekes.

Elmondtad,hogy utalod az arabokat,foleg a szaudikat es ez nalad erkolcsi kerdes:) azt is elmondtad,hogy feloled iohetnek az arabok,csak ne hozzak az eletmodjukat.....hat hozzak,eppen azzal,hogy millioszamra telepulnek at. Elmondtad,hogy itt kozottunk ,europaiak kozott jobb lehetosegek varjak oket,mint arabia szupergazdag orszagaiban,te tok megerted,hogy ide torekwdnek,hat orulok,hogy megerted a kicsiny hab lelkuket,de nekik is jobb lenne,ha arab kozegbe probalnanak integralodni.
a sajat kulturajukban jobban elnenek,mind anyagilag,mind erkolcsileg.neked az arab vilag furcsa,nekik pedig europa furcsa es ezt fogjak a sajat kepukre formalni,ami majd a te unokaidat is kozvetlenul erinti. En pontosan erzem a boromon,mert tolem elvarjak az arab tudast ,ha allasokra palyazom,igen , itt nyugaton es 50-60 ev mulva ez lehet Magyarorszagon is,hogy torokul- arabul kell tudni,ha dolgozni szeretnel.

Olvasgathatod magad oda- vissza,ezt irtad,amit oszzegeztem.

Azt a hulyeseget meg nem tudom ki toltotte a fejedbe,hogy be fognak illeszkedni? Nem fognak,ezt mutatja,hogy 3 es 5 gwneracio ota itt elo arabok robbantjak a belgakra ,franciakra stb. a metroikat,epuleteiket.
Myilvan magyarorszagon elsz es nem eltel nyugaton,ezert elhiszed,hogy a beilleszkedes vegbement. Hat nem! En eltem mar sok helyen,jartam mar sok helyen, beszeltem mar sok nyelven sokfele emberrel,parhuzamos tarsadalmak alakultak ki es ezek a parhuzamos tarsadalmak alig erintkeznek egymassal, elofordul,hogy neha igen,de ez ritka. Inkabb az elkulonules jellemzo,de az nagyon. Beilleszkedesrol szo nincs.

Willkommenskultur 2017.05.10. 19:25:12

@tanato: Milyen nagyobb vásárlóerőről beszélsz, ha forintot keresel és forintot költesz?

Komárnói származású vk, 90%-ban a szlovákok járnak át vásárolni -meg dolgozni is-, már vagy 8-10 éve mert náluk drágább a kaja. Ez sokkal jobb Magyarországnak, mint a fordítottja.

Shaktee 2017.05.10. 19:28:01

@vöribaba: milyen nyelveken beszélsz baba ha szabad kérdezni?

mojyo (törölt) 2017.05.10. 19:49:31

@London2009: Mitterand ota tartjak viszont a francia elnokok azt a nepszokast, hogy az elnok mindig megcsalja a feleseget egy szebb, fiatalabb novel, tehat, ha ez egy valoban egeszsegtelen, rossz kapcsolat, akkor itt a soha vissza nem tero alkalom, hogy a hagyomany szerint (bulvarlap-foto, cikis bocsanatkero rituale, stb stb) veget vessenek neki :D

Arthamyr 2017.05.10. 19:50:08

@vöribaba: Ahogy látom, ez nem fog menni. Nem próbáltam sokat, mindössze átadni a gondolataim legalább egy részét (neked is), nem igazán sikerült. Feladom.
Remélem, hogy nem mindenkibe ez csapódott le, mert ha igen, akkor tényleg rám fér pár magyar nyelvóra.

Arthamyr 2017.05.10. 19:52:43

@Willkommenskultur: Azért én megkérdezném a komáromiakat, hogy nem szeretnék-e inkább a fordítottját. Bár dolgozni nyilván nem azért járnak át, mert drágább a kaja. :D

Arthamyr 2017.05.10. 19:58:48

@MaxVal BircaMan HJE: Akkor valóban egy nagyon helytelen dolog volt (15 éves gyerek+tanárnő), de kiállta az idő próbáját, már kár rajta rágódni.
Egy ember, aki képes arra, hogy Franciaország elnökévé váljon, nyilván nem annyira csökkent értelmi képességű, hogy pár évtized alatt ne tudja eldönteni, hogy mi a jó neki.

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 20:25:28

@Arthamyr: huha elkezdtel felni attol,amit leirtal,de mijdenkiben ez csapodott le ,aki tud olvasni ,olvasgasd mgad ujra es ujra,jo szorakozast!

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 20:25:40

@swing gitan: sajnos eleg sokat ramkenyszeritettek.
Oroszt ,szlovakot,ezek mara mar alvo nyelvtudasok,ertegetem meg,ha lassan szepen mondjak,de fel kene eleveniteni,beszelni mar nem tudok ezeken.

Aztan jott az angol,nemet,rendszervaltaskor es aztan a koltozes miatt francia es holland,tehat ezeket beszelem jol

De mivel a gimiben a latint is rameroltettek,emiatt ha olasz nyelvteruleten vagyok a hirekbol kihamozom a lenyeget vagy pl most megbirsagoltak a mult nyaron es olaszul fellebbeztem es megertettek,mert valaszoltak:) de az olaszt nem tanultam soha es nem is akarom

Japan,thai de csak annyi maradt meg,ami a nyaralaskor ramragadt.

Tanultam danul,ezt teljesen elfelejtettem,multkor Daniaban mar csak az alapokra tudtam valaszolni,hogy honnan jottel meg ilyenek

Arab: azt francia nyelvteruleten allandoan hallod barhol, utcan,hivatalokban, korhazakban,boltokban szoval,ragad. Ebbol csak szabakat,kifejezeseket ertek,de mar nem szeretnem megtanulni azt is.

Utalom a nyelveket,de utazni szeretek.

Szerintem felesleges az emberekre ennyi nyelvet raeroltetni,kene egy nyelvet valasztani,mimt az amerikaiak es pont,azon lehessen dolgozni ,tanulni europa szerte.

Willkommenskultur 2017.05.10. 20:25:49

@Arthamyr: Én emléxem mi volt amikor nálunk bevezették az eurót.

egyik oldalról ment a hiszti, hogy el fognak szállni az árak

másik oldalról ment a propaganda, hogy hú de sokat fogunk keresni

Egyik se történt, csak kisebb pézben kell számolni, nálunk 1 a tej Magyarországon 300.

tanato 2017.05.10. 21:04:34

@Willkommenskultur: A vásárlóerő stabilabb erősebb valutánál.Azért mert romlik a forint az euróhoz képest,nem növekedik viszont automatikusan a magyar dolgozók fizetése a forint romlásával arányosan,tehát 0 fizu növekedéssel a szlovák atyafiak ugyanannyit vásárolnak pl. Ausztriában vagy otthon,mi pedig kevesebbet.pl. euró alapú importcikkeknél pl. szlovák tej,bryndza knédli,sztrapacska hogy a hasamnál maradjak.De az autók ára sem fog lejjebb menni euróban számunkra csak azért mert romlik a forint.

tanato 2017.05.10. 21:06:20

@MaxVal BircaMan HJE: Ez teljesen igaZ,de ARthamyrnak is igaza van,stabilizálódott a kapcsolatuk.

Willkommenskultur 2017.05.10. 21:42:41

@tanato: Ez így igaz és mivel Magyarország az export többletéből gazdagodik, és nincs is mása - olaja stb. - ez megfelelő politika.

A forint gyengítés segített a nehéz időkben, Szlovákiában ma is a duplája a munkanélküliség mint Mo-n. Az utolsó 3 évben meg nem romlott a forint. Ahogy a cseh korona meg a zlotyi se.

Anno a devizahitel válság előtt jó lett volna - így utólag - bevezetni, mert akkor az emberek valószínüleg euróhiteleket vettek volna fel, és nem száll el a törlesztő a fizetésekhez képest, de akkor nem voltak meg a bevezetés gazdasági kritériumai.
Most már ez nem lenne gond, de még bizonytalan, hogy mi lesz az EUval és az euróval, úgyhogy senki sem sieti el.

Arthamyr 2017.05.10. 21:51:34

@Willkommenskultur: Ez teljesen normális és tök jó, hogy ez történt (bár nem tudom, hol az itt, de nem is igazán lényeges).
Az euro előnye, puszta logikai szempontból, hogy a jegybank nem tud nyerészkedni az árfolyamon (Magyaro.), a spekulánsok sem tudnak trükközni (Svájc, bár itt ugye az árfolyamrögzítést használták ki), a jegybank nem tudja átcsoportosítani az emberek vagyonát az államhoz (Japán), könnyebb a vásárlás olyan pénzben, amit több helyen használnak.
Persze az euro is befolyásolható, megy euroval is, de nehezebben, mert sokkal több szereplő hozzájárulása szükséges és több van belőle. A kis embernek közvetlenül biztosan jobb, ha stabilabb, nehezebben befolyásolhatóbb a pénze (igazából minden embernek, aki nem a pénzmozgás kihasználásából él). A legjobb valami olyasmi lenne, mint a bitcoin, ami ha biztonságos lenne (Mt Gox) és kellő likviditása lenne (kevés az összes forgalomban lévő bitcoin értéke, ráadásul az eloszlása a piramisjáték-szerűsége miatt elég igazságtalan), nem lehetne manipulálni az árfolyamát mesterségesen.

Arthamyr 2017.05.10. 21:59:48

@Willkommenskultur: Úgy is nagyobb a munkanélküliség, ha a közmunkásokat kivesszük? Mi a helyzet az egy főre jutó GDP változásával, az euro szlovák bevezetése óta?
Itt a bankok szopták be kicsit, mert referenciakamat-követő hiteleket adtak, és van aki most 0.5%-osnál kisebb kamatú hiteleket törleszt. :) Mondjuk sajna ezt leverik az új hitelfelvevőkön, de még így is 3-4.5% körüli hiteleket lehet felvenni. Emlékszem a magyar lakáshitelünkre, a legjobb adósbesorolással járó (nem bennfenteseknek) hitelre 8+%-ot fizettünk.
Nem állítom, hogy az euro hirtelen nagymértékű javulást eredményez, sőt azt sem, hogy hosszútávon nem "verhető" saját valutával, de az esetleges romlás is "puhább" lesz.

Willkommenskultur 2017.05.10. 22:26:35

@Arthamyr: Valószínüleg közmunkásokat munkanélkülinek számolva is jobb a helyzet ezen a téren Mo-n, ez Szlovákiábn mindig is nagyobb probléma volt.

2009ben lett bevezetve az euró, ha jól emléxem, azóta nagyobb a szlovák GDP emelkedés a magyarnál mondjuk 15%-kal, de a lengyelnél kisebb, szóval ez inkább Magyarország nagyobb államadósságára és az ehhez kapcsolódó törlesztésre vezethető vissza szvsz nem a pénznemre. Euró előtt a szlovák gazdaság a magyarnak a többszörösével nőtt, 2007ben a 9xesével.

Euró jelzáloghitel ma is olcsóbb mint a forint, de sosem volt ilyen szük a különbség, 4-4,5%ért már forinthitelt is kapsz, eurósat már 3 alatt is.

'Nem állítom, hogy az euro hirtelen nagymértékű javulást eredményez, sőt azt sem, hogy hosszútávon nem "verhető" saját valutával, de az esetleges romlás is "puhább" lesz.'

- ezzel egyet tudok érteni, csak hát az eurozóna gazdaságai jelenleg azért alulteljesítik az outsidereket, és nem tudom mitől változna ez meg. Az EU nem csinál semmit sem másképp mint a 2008as válság előtt, igazából csak a német gazdaság tünik egészségenek.

Arthamyr 2017.05.10. 23:02:43

"Valószínüleg közmunkásokat munkanélkülinek számolva is jobb a helyzet ezen a téren Mo-n, ez Szlovákiábn mindig is nagyobb probléma volt.

2009ben lett bevezetve az euró, ha jól emléxem, azóta nagyobb a szlovák GDP emelkedés a magyarnál mondjuk 15%-kal, de a lengyelnél kisebb, szóval ez inkább Magyarország nagyobb államadósságára és az ehhez kapcsolódó törlesztésre vezethető vissza szvsz nem a pénznemre. Euró előtt a szlovák gazdaság a magyarnak a többszörösével nőtt, 2007ben a 9xesével." - nem ismertem az adatokat, azért kérdeztem. Mindenesetre szerintem ez sem cáfolja azt, amit gondolok: az euro nem gyengíti a gazdaságot jelentősen, ha egyáltalán gyengíti... És valóban, az államadósságunk különbsége sokkal fontosabb, mint az, hogy valaki ők euroban fizetnek, mi meg forintban.

"csak hát az eurozóna gazdaságai jelenleg azért alulteljesítik az outsidereket, és nem tudom mitől változna ez meg" -
Az eurozóna gazdaságai közt azért elég nagy a szórás, mint ahogy az outsiderek közt is. Az outsiderek (kiket értünk outsiderek alatt?) jellemzően alacsonyabbról indulnak szerintem. Pl. lehet, hogy a következő 50 évben verjük a japán növekedést, de ettől még a következő 50 év után is a japánok lesznek a gazdagabbak.
Személy szerint amúgy leszarom a gazdasági növekedést, mert semmit sem érek vele, ha a gazdaság növekszik, de az a társadalmi réteg, amiben én vagyok nem profitál belőle (pl. az egész lecsapódik az oligarcháknál, vagy akárcsak egy másik iparág húzza növekedést, aminek én mondjuk fogyasztója vagyok), sőt lehet, hogy rosszul is járok vele, mert emelheti az árakat, tehát miközben növekszik a gazdaság, én szegényebb leszek. A gazdaságot amúgy az állami beruházások is növelik, ha jól tudom, ami megint nem érdekel, ha olyasmire költik a pénzem, amire nincs szükségem (pl. stadionok).
Nem azért vagyok euro párti, mert az bármit is döntően befolyásol a gazdaságon, hanem azért, mert stabilabbnak, biztonságosabbnak gondolom, és nehezebb tőlem átcsoportosítani másokhoz, leértékeléssel.

M. Péter 2017.05.11. 00:23:38

@Willkommenskultur: Meg fogsz lepődni, a franciák termelékenysége kicsivel nagyobb a németekénél.

London2009 2017.05.11. 10:47:40

@mojyo: :D Szuper! Szurkolok neki! Remelem igy lesz!

London2009 2017.05.11. 10:49:55

@tanato: ezt mar nem tudjuk meg... Viszont kivancsi lennek, hogy mit gondolnanak azok akik vedik ezt a kapcsolatot, ha Macron lany lett volna a tanarno pedig ferfi...
No mindegy. Tul van targyalva.

Demi78 2017.05.11. 11:36:09

@patkányarcúáginéni: oke, de messze vagyok:). Elnezest, nem szemelyes kritika akart lenni, de lehet tul sok indexet, 444-et olvasok mostanabn. Tudom, mindenkinek megvan az indoka mit miert tesz, en csaladomban is van teszem azt fideszes polgarmester.

Demi78 2017.05.11. 11:39:07

@London2009: a 25 ev foleg akkor lesz erdekes, amikor Macron 40 eves pelenkazni fogja az asszonyt. Meg az indexes cikkben aranyos volt, hogy azert nem vallaltak gyereket, mert... Blabla, mert az asszony mar kicsit oreg volt hozza, nem lehet mindenki Janet Jackson

2017.05.11. 15:39:24

>Először is, személy szerint örülök az eredménynek.

Miért, iszlám országban akarsz élni? Vagy egyaltalán Észak-Algériában? Talán az utolsó esély volt rá, hogy Franciaország a fehér, keresztény-ateista, európai emberek országa legyen.

Badeni_lakos 2017.05.11. 23:45:24

1.) Merkel kiskanállal megeszi Macron t desszert nek politikai alkudozásban. A brüsszeli bürokraták meg ledarálják Macron naiv kezdeményezéseit.

2.) Az EURÓ n keresztül kiszívják a franciák pénzét a németek, mivel egy 7 - 8% os versenyképességi előnyük van,
*technológiai, innovációs előny
*keményebben is dolgoznak.
*fejlettebb intézmény rendszer

Ezzel a 7% kal kellene leértékelni a francia Eurót. De ezt nem fogják megengedni.

Jean-Baptiste Colbert, a merkantilizmus francia atyja, forog a sírjában. Kiszívják az "aranyukat" csak szofisztikáltan. Esélyük sincs a német iparral / szolgáltató szektorral szemben. Mezőgazdasági termékek (borok, sajtok) lehet jól exportálják Németország ba, de az szinte értéktelen az ipari termékekkel és szolg. szemben.

Shaktee 2017.05.12. 00:00:32

@aszfaltparaszt: Hát a focialista viklerájban biztosan nem fog élni.

Te pedig jó helyen vagy ott, ne is menj sehova.

tanato 2017.05.12. 07:20:55

@London2009: Ha tanár lett volna férfi nyilván lecsukják ha kiderült volna a15 éves diáklánnyal történt kapcsolata.

tanato 2017.05.12. 07:23:31

@tanato: Ebben az esetben a diák/lány/apja sem állt volna meg egy egyszerű elzavarásnál,ilyen esetben vagy feljelenti vagy megveri/megvereti/ a tanárt,mint ilyen a környezetemben is előfordult már nem egyszer,legutóbbi esetben egy autó oktatót rakott meg nagyon az apuka,itt a városomban.

Bredpitt Monika 2017.05.13. 15:32:12

@Mme Seldon: ertem en, hogy nem kerdeztek meg, en csak gyanitottam, hogy azert is szorgalmazzak a szavazast, mert az otthon maradok Le Pennek kedveztek volna, de persze en innen nem tudhatom, hogy a pekeknek hogy jar az agya,
udv

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása