oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. május 09. 06:30,  Egy történelmi választás 231 komment

2017. május 09. 06:30 Határátkelő

Egy történelmi választás

Milyen volt a franciaországi elnökválasztás egy ott élő magyar szemével? Tényleg volt, amiben az 1990-es magyar voksoláshoz hasonlított? Mire számíthatnak a franciák, és Európa Emmanuel Macrontól? Csupa kérdés, amire a válasz Hari Seldontól érkezik.

cim_macron.jpg

„Miután a magyar médiában az utóbbi napok kivételével kevesebb szó esik a francia választásról, mint kellene, gondoltam, hogy írok pár „szigorúan szubjektív” sort. Természetesen ettől függetlenül próbálok a tényeknél maradni. 

Először is, személy szerint örülök az eredménynek. Történelmi választás volt. Nemcsak azért, mert a franciák szeretnek főszerepet játszani vagy úgy beállítani a dolgokat, hogy főszerepet játszanak, hanem valóban az. 

Ez volt az első választás, (mármint ahol TÉNYLEG választások vannak, és nem lefutott színjátékok) ahol a régi jobb- és baloldal kicserélődött két másik politikai oldalra: a mondialisation-pártiakra és isolation-pártiakra. (Kb. globalizáció és bezárkózás – Határátkelő) 

(Nyilván ezt mindenki saját személyisége alapján ítél meg. Szerintem az előbbi a jobb, de miután optimista vagyok a jövőt illetően, ez érthető.) 

Azt gondolom, hogy nagy részben az euróövezetből való kilépés körüli vita volt az, ami ezt az új felosztást jelezte. Aki fél a jövőtől, hajlamos a bezárkózást választani, azonban hosszú távon a legkevésbé kifizetődő. A bezárkózó társadalmak szükségszerűen előbb utóbb elbuknak, lemaradnak. 

(Csak kitérő: klasszikus példa az ausztrál őslakosok. Ők aztán igazán el voltak zárva a világtól, amikor megjelentek az akkori globalista angolok, gyakorlatilag védtelenek voltak velük szemben, mert kevesebb erőforrással rendelkeztek, ez meg visszahatott a technikai fejlettségükre is.) 

A cél az, hogy ha már van mondialisation, akkor ki kell használni a lehetőséget, és nem lehet úgy tenni, hogy „én nem játszom, dobjon helyettem más…” Mert más viszont dobni fog. És nyer. A játék megy akkor is, ha nem akarjuk. 

Ugyan vannak fenntartásaim nekem is az új elnökkel szemben, Macron túlzottan megengedő a muzulmánokkal szemben, azonban ez is egy megoldás lehet az asszimilációjukra. 

(Példaként: ne feledjük, a 16-ik században 15% körül volt a protestánsok aránya nálunk, ami körülbelül háromszorosa a jelenlegi muzulmán adatnak. AKKOR azok az emberek sem voltak kevésbé ellenségesek egymással, mint most, sőt. Miután a vallás jelentősége sokkal nagyobb volt, sokkal véresebb konfliktusok voltak. Mostanra a protestánsok aránya 1% körül van. Sok érdekes hasonlóság van, akkor is főleg a városlakók között volt magas az arányuk a protestánsoknak, így „jobban szem előtt voltak” ők is.)

Abban vélhetőleg igaza van Macronnak, hogy hosszú távon tehát nem kiélezni célszerű a helyzetet a muzulmán vallással szemben, hanem éppen ellenkezőleg, csökkenteni a jelentőségét. Tudom, ma ez sci-finek hangzik, de valójában nem az. 

Visszatérve az euró - új pénz vitára: Le Pen új ötlete (kilépés az eurózónából, és helyette saját pénz belső használatra), láthatóan nem volt végiggondolva. Miután a korábbi tévévitán nagyon felmosták vele a padlót, amikor teljes elszakadást hozta fel, ezért most valamivel próbálta elterelni a témát.

A dolog, hogy egy országban két pénzt használjanak, nonszensz. Egyet belföldre a polgároknak, egy másikat az eurót a vállalatoknak Európában. Épp csak azt nem tette hozzá, hogy ja, és dollárt a világ többi részével. 

Mi is volt a baja az euróval? Hogy a francia munkaerő drága, és nem versenyképes a lengyellel. Ezért kitalálta a nagyon sokeszű (itt most nem állom meg, hogy kicsit személyesen cikizzem) szakértője, hogy nem baj. Kilépünk a játékból, és akkor nyerünk. Hahó, sokeszű, ez a Jumanji! - Ebből nincs kiszállás.

jumanji.jpg

A német munkaerő olcsóbb, mint a francia (mármint lényegesen)? Nem hinném.

Akkor miért versenyképesek mégis? Nem ezt kéne inkább kitalálni? Ahelyett, hogy felborítjuk a társasjátékot? – Ami, ha nem vennéd észre, akkor is lép helyettünk. 

Szóval kilépünk és fizetünk frankkal vagy ECU-val, vagy valami más pénzzel. Leértékeljük a pénzt, hogy olcsóbb legyen a munkaerő. Mit érünk el? Hogy a dolgozó munkájának értéke csökken a világpiacon? Így ez egy elszegényedő társadalom lesz. 

Másrészt, ha mondjuk, az olaszoknál is jönne egy hasonló okos politikus és mondjuk ő is kitalálja, hogy ha a Fiat nem versenyképes a Peugeottal, csináljunk mi is saját pénzt. (Most tekintsünk el attól a ténytől, hogy a Fiat valóban nem versenyképes. A francia gyártók az utóbbi években nagyon feljöttek a német tömeggyártókra, nyilván a prémiumra nem, de az drágább is.) 

Lesz nekünk is líra. Szépen leértékeljük, hiszen mi tudunk aztán igazán leértékelni. Akkor mi leszünk a „legversenyképesebbek”. 

Tényleg nagy verseny, kinek a munkaereje lesz a legolcsóbb. Versenyezzünk Kínával, sőt Indiával. Valaki látta azok közül, aki ezt tervezi, hogy milyen országok azok? Mármint a tengerparti felhőkarcolókon és lakóparkon túl? 

(Mondjuk Kína belső területei, ahova most húzódik a feldolgozó ipar egy része. Vagy India, ahol épp most járt Montroyal? Dickens újra írhatná a Twist Olivert.)

india.jpg(Forrás)

Másik aspektusa az lenne, hogy miután „olcsó” a munkaerő (hiszen ügyesen leértékeltük a frankot), akkor a képzettebb munkaerő sem jön ide. Azaz, a cégeink technológiai fejlődése is lelassul. A termékeink piaci értéke is kevesebb lesz. Ez aztán a nagy isolation-os siker. (Mellékesen ugyanebbe a bűvös körbe jár Magyarország is.) 

Ez probléma a demokráciában, hogy valami hülye (mert ne legyünk tekintélytisztelők, az a nem vezet jóra, Le Pen egy hülye) mikrofont kap, meg fényképezik, és máris azt hiszi, hogy a mikrofon mellé eszet is kapott a riportertől. 

A nép egy elég jelentős része meg hall egy hívószót, mindegy mi az, mondjuk a régi dicsőség, vagy a „saját kezünkbe vegyük a sorsunkat”. – Persze, saját kezébe veszi a sorsát, ahogy a May dekoráció a német karneválon.

theresa_may.jpg

Hogy milyen elnök lesz Macron? Feltételezhetően jó, látom benne a változtatás iránti elkötelezettségét. És mindenképpen jobb lesz, mint Le Pen lett volna. Sok múlik azon, hogy a júniusi törvényhozási választásokon hogyan szerepel a pártja. (Noha Franciaországban az elnök pozíciója erősebb, mint az USÁ-ban)

Kis érdekesség a végére: az egész választás számunkra a magyarországi 90-es évek hangulatát idézte.

Felsorolták egy cikkben a választás körüli kis színes eseményeket, amivel egyes választópolgárok próbálták meggyőzni a többi embert a választás fontosságáról: Pontoise-ban egy pék mindenkinek, aki megmutatta a lepecsételt carte électorale (szavazókártya), felajánlott egy croissant-t.

Cote d’Azur-ön egy helyi busztársaság a hétvégi ingyen buszozás lehetőségét ajánlotta fel. Egy bretagne-i taxis ingyen vitte az időseket szavazóhelységbe (már az első fordulónál is), a második fordulóban több taxis kollégája követte a példáját Maseille-ben és Párizsban is.

Oléron szigeten egy ingyen éjszakát ajánlott fel az egyik szálloda azoknak a vendégeknek, akik procuration (megbízás) útján szavaznak, tekintettel a hosszú hétvégére. (Május 8. ünnep, a II. világháború vége).

A végére még csak annyit, hogy éppen most kaptuk meg a mai napi gyerekújságot, amit 6-8 éves gyerekeknek adnak ki. Ennek az alább látható a kezdőlapja. Jellemzően itt a gyerekeket már viszonylag korán bevonják a közéletbe, az iskolában is beszélnek nekik a választás menetéről, jelentőségéről."

petit.jpg

HÍRMONDÓ

Minden, ami autó (vagy mozog)

Aki szereti azt, aminek nagyjából négy kereke van, motor hajtja és mozog, annak jó napja van, mert több ilyen állást is ajánlunk ma Európa különböző országaiból.

„Havonta több ezer fiatal hagyja el az országot”

Magyarország egyik legsúlyosabb problémája az egyre erősödő kivándorlás, havonta több ezer fiatal hagyja el az országot. Márpedig ezt a helyzetet a jövő évi költségvetés sem akadályozza meg – állította az LMP.

Ki főzi meg az angolok kávéját? 

A bevándorlók által végzett munkák alacsonyabb fizetései nem elég csábítók a helyi fiatalok számára, ezért az Egyesült Királyság „felszolgálóvízum” bevezetését tervezi a Brexit utáni időkre.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: választás Franciaország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr10012489211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hari Seldon 2 2017.05.10. 08:53:35

@tanato:
Igen, az iskolából kimaradó cigány lányok az egyik legnagyobb szociális probléma Magyarorszgon.

tanato 2017.05.10. 09:24:38

www.nlcafe.hu/baba/20170425/ksh-adatok-szuletes-hazassag-baba-tinedzser-lanyok/

Itt egy statisztika.Mint írtam a cigány statisztika tabu,büntetendő a magyar médiában.Így az újságíró is elkeni,nem írja hol szülnek sokat a tini lányok.

Arthamyr 2017.05.10. 09:34:55

Akinek gyenge a gyomra, most ne olvasson tovább.
@Hari Seldon 2: Az iskolából kimaradó (kimaradozó) cigány fiúk meg még inkább, ők lesznek a "családfenntartók". Az egész csóró pereputtyot szét kellene robbantani, és erőszakkal integrálni (kötelező érettségi, akcentusmentes nyelvhasználat, a közös erőforrások, pl. tömegközlekedés civilizált használatának elsajátítása, a terhességmegelőzés technikái stb.). Az a baj, hogy ez nem EU és ENSZ és alkotmány kompatibilis, meg még ki tudja ki kezdene el sírni miatta.

Fekete Pestis 2017.05.10. 09:35:13

@mojyo:
"Orulok, hogy van errol is poszt, a hollandrol pl senki sem irt, bezzeg heti harom brexites is volt egy idoben."

Semmi különös nem volt, leszavaztam a D66-ra. Azért nem a VVD-re, mert az már egyszer hazudott adócsökkentés ügyében - a csökkentés az megvolt, csak az elöjele nem stimmelt [ negatív volt]. A jelölt eljött ide kampányolni, amit méltányoltam, és direkt a külföldön élö hollandok ügyében dolgozott ki programot [ amit szintén méltányoltam].

Most meg éppen kormányt alakítanak. A Jesse Klaverrel le kell[ett] futni a kötelezö köröket, de nagyon remélem, hogy nem kerül be a kormányba, mert a "szolidaritást" meg a "nivellálást" támogatja. A D66 is sajna egy kicsit balodali menekültügyben [ ugyanis a sok menekült pénzbe kerül, ami az adócsökkentés ellen hat], de a program többi része jó, pozitívabb, mint a VVD, ennyit még elnéztem nekik.

Írtam a CDA-nak is , hogy mi a tervük adóügyben - elég pozitív volt, de sajnos csak akkor kaptam meg a választ, amikor már elküldem a szavazólapot. [ Lett volna rá 1 hónapjuk hogy irjanak].

Annak, hogy a PvdA megbukott, külön örültem - lett volna pofájuk 2012ben bevezetni a jövedelemfüggö társadalomBIZTOSÍTÁST, és semmit nem tettek a VVD középosztályt megnyirbáló intézkedései [ p.l. a kirúgások megkönnyítése] ellen.

Fekete Pestis 2017.05.10. 09:35:28

@Hari Seldon 2:
"Nálunk Nancy-ban, Metz-ben és Thionville-ben Marcon nyert"

persze, mert fél Elzász-Lotharingia ( ezen belül szinte teljes Thionville ) Luxembourgban dolgozik. És ezen emberek jelentös része a Luxembourgi EU-s szerveknél. Nameg ugye Straatsburg-ban is ott van az EP.

Elzász másik fele, amelyik esetleg nem Luxembourgban vagy az EU-nál dolgozik, pedig Németországban, a német Lidl-nél vásárol, mert ott MINDEN olcsóbb, mint a moliér földjén.

Lenne is a határon bosszúból útlevél pecsételés, ha a franciák beleköptek volna az EU-s levesbe ;)

=============================

Majd a hétvégén átugrunk a PACÁ-ba [ Duinkerk, Valenciennes, stb ] barna meg fekete ingeket venni ;)

Fekete Pestis 2017.05.10. 09:35:36

@Zsuzsi65: Nekem meg a vicc:
Hogy mérik a Le Pent? Mikrométerrel?
Hát a Makront? Tachométerrel ;) ( ugyanis emberünk arroganciából fekete öves ).

Fekete Pestis 2017.05.10. 10:03:20

Ja igen: elolvastam Wilders A4-esét: a fele muszlimosdi - amiböl ugye nem lehet meggazdagodni. A másik fele meg színtiszta demagógia, sületlenség.

Ugyanakkor viszont érdekes, hogy a politikusok/felsö osztály nem képesek leszürni a tanulságot, hogy miért erösödött Wilders. Az alsóbb, autochton rétegeknek a bevándorlók konkurenciát jelentenek a forráselosztásban, és nem járulnak hozzá a költségvetéshez befizetésekkel.

Hiányolom NyEu-ban azt, hogy nem öntenek tiszta vizet a pohárba és nem magyarázzak meg, hogy miért is kell ennyi menekültet befogadni. Kinek van ebböl haszna? És mennyi? És kinek és mennyi kára van belöle? És nem lehetne attól akinél a haszon lecsapódik, a haszon egy részét elvenni, és kárenyhítésre fordítani?

Satöbbi.

A nyugati kulturára nézve nem túl hízelgö, ahogy ezt a kérdést tárgyalják és kezelik.

Arthamyr 2017.05.10. 10:53:33

@Fekete Pestis: A menekülteket (a többségüket) nem azért fogadják be, mert az bárkinek is jó a befogadó helyen, hanem azért, mert menekülniük kellett.
A legszebb az egészben, hogy az USA odaszarik a Közel-Keletre meg Észak-Afrikába (arab tavasz, szíria, afganisztán stb.) - mondjuk sajna mi is benne vagyunk, de a mi szarunk talán kisebb - aztán hirtelen egész országok lakosságából válik menekült, aki ha már nekivág az útnak, nem áll meg a szomszédban (ahol esetleg rosszabbul élne, mint a szarás előtt), hanem célbaveszi mondjuk Svédországot, vagy Németországot.

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 12:13:43

@Arthamyr: az altalad leirtaknak egy szepseghibaja azert van,Magyarorszagra a 70- es evektol kezdve erkeznek szirek ( is)...allami segedlettel....osztondijat kaptak,tanulhattak...beloluk lettek a valutavalto nepperek a Keleti korul.....

Bocs,de a szomszedos Szaudi - arabiaban a vilag egyik leggazdagabb orszagaban rosszabbul elne egy szir menekult, mint Europaban????? Ez nekem azert uj:) ezt te sem hiszed el.

A menekultstatusz nem jogosit fel senkit orszagokon at valo vandorlasra a jobb megelhetes rememyeben. Ilyen esetben a nemzetek kozossege dont sorsodrol,hogy ki hajlndo befogadni az majd eldol,addig meg kijelolt helyen elsz, ez a norma. Nemazt csinalod ,amit akarsz es oda vandorolsz,ahova akarsz.

Főgebra 2017.05.10. 12:37:27

@vöribaba:
"Bocs,de a szomszedos Szaudi - arabiaban a vilag egyik leggazdagabb orszagaban rosszabbul elne egy szir menekult, mint Europaban????? Ez nekem azert uj:) ezt te sem hiszed el."

Tökéletesen igazad van. Egy szír menekült sem jut be Szaud-Arábiába! Csak munkavállalási engedéllyel lehet belépni!
Semmilyen menekültet sem fogadnak be!

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 12:55:54

@Főgebra: nem igaz,megjelent a sajtoban,hogy 6 millios befogadotabor all keszen a menekultek fogadasara! Szaudi- arabia ekkora embertomeget barmikor ennel nagyobbat esetlegesen el tud helyezni.

A munkavallalasi engedelyt automatikusan megkapja szaudiban a menekult.

Izraelen kivul senki nem nyilatkozta le hivatalosan,hogy nem fogad be menekulteket.

Arthamyr 2017.05.10. 12:55:55

@vöribaba: Nem, szerintem Európában jobb élni egy középosztálybelinek, mint Szaud-Arábiában (van amúgy középosztály Szaud-Arábiában? :)).
Lehet, hogy nem jogosultak a vándorlásra. Én csak megpróbáltam magam beleképzelni egy aleppói menekült helyébe. Vagyok ott, mint középosztálybeli családapa. Elvagyunk, igaz, h egy véreskezű diktátor vezeti az országot, de ha pofám befogom, nincsen nagy bajom. A gyerekeim még egyetemre is juthatnak, megvan mindenünk. Lesz egy forradalom, szétbombázzák a házamat. Menni kell. Sehol sem látnak szívesen, a környező országokban főleg nem. Elszökünk, ameddig tudunk. Így egy jelentős rész eljut Európába.
Németországnak van joga visszaküldeni a szír menekültet az első nem szír országba? Nem hinném. Egyrészt. Másrészt nem Szíria szomszédai a felelősek azért, ami Szíriában van, miért ők nyeljék le a békát? Amúgy nem vagyok egyáltalán menekültpárti, de azért nem árt belegondolni ennek a 10-20 millió potenicális menekült helyzetébe. És akkor még azokról nem beszéltünk, akik nem menekültek, csak belépnek a menekültáradatba, hogy velük besodródjanak a kánaánba.

Arthamyr 2017.05.10. 13:07:08

@vöribaba: A szaudiaknak oroszlánrésze van abban, ami a térségben történik. Ennyire hülyék lennének, hogy lábon lövik magukat, vagy ennyit megér nekik ez a kockázatos akció a szír vezetés lecserélésére? Vagy a mostani kimagasló olajáraknál akkora ott a jólét, hogy ez simán belefér?

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 13:07:28

@Főgebra: kuldtem,huffington post pl
www.huffingtonpost.com/anhvinh-doanvo/europes-crisis-refugees_b_8175924.html

Rengeteg link van errol. Google a baratod!

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 13:07:35

@Főgebra: es akkor ez csak egy a saudi befogado politikat taglalo cikkek soraban:
www.huffingtonpost.com/anhvinh-doanvo/europes-crisis-refugees_b_8175924.html
Innentol vitatkozz az amerikai ujsagiroval

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 13:07:52

@Arthamyr: a menekult statusz nem hatalmaz fel utazgatasra vagy cherrypickingre,nem lehet kimazsolazni a egyes orszagokat,oda kell menni,ahova mondjak,csak azert ,mert menekult vagy, nem mehetsz oda ,ahova akarsz.Anemzetek kozossege kijeloli nekwd,mint menekultnek a befogado orszagot es oda kell menni,mar ,ha a tenyek szamitanak.

Szaudi Arabia minden szempontbol idealis egy azir kozeposztalybelinek,kulturalisan hasonlo kozegbe kerul,ingyenes a felsooktatas,nem kell nyelveket tanulni, az orszag nyelve az arab.ingyenes az egeszsegugy es rengeteg jol fizeto allas kozul valogathat a szir kozeposztalybeli csalad.

A jo kerdes,miert nem akar a szir szaudiba menni? Miert nem a sajat kulturalis kozeget valasztja, ahol jobb anyagi feltetelek kozott wlhetne,mint pl Europaban?

Arthamyr 2017.05.10. 13:23:20

@vöribaba: Ha az életemért kell futnom (a családommal együtt), magasról le fogom szarni, hogy mire vagyok jogilag felhatalmazva (amúgy sem tudom). Másrészről én nem hiszek a menekültkezelési mechanizmusok működőképességében, szerintem itt már erősen inkább survival of the fittest játszik. Miért gondolná másképp az, aki valóban az életéért fut, vagy "csak" szétverték az országát, lakhelyét és lassan egy évtizede (proxy-) háború van ott?
Lehet, hogy én vagyok tájékozatlan, de még nyaralni sem mennék Szaud-Arábiába, a feleségem konkrétan arab országba sem tenné be a lábát. Megnézném, hogy jár Szaud-Arábiában egy nem muszlim vagy shiita szíriai, nem jóslok neki prosperitást és rengeteg jól fizető állást. Sőt, szerintem a natív szaud-arábiai sem válogathat a rengeteg jól fizető állás közül, de ezt lehet, hogy csak a tájékozatlanságom mondatja velem.

Arthamyr 2017.05.10. 13:29:07

@Arthamyr: Illegális élet egy laza szabályokkal rendelkező országban vagy legális élet egy többé-kevésbé zárt táborban egy szigorú teokráciában? Számomra ez nem lenne kérdéses. Szerintem sok nem európai szívesen jönne európába, és egy ilyen háború meghatja a kezdőlökést (drasztikusan lecsökkenti a vesztenivalót). Az internet korában nem fog örökké működni, hogy Nyugat-Európában 2-20x annyit keresnek az emberek, mint máshol, leszámítva egy-két egyéb helyet.

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 14:06:03

www.theguardian.com/world/2015/sep/12/saudi-arabia-says-reports-of-its-syrian-refugee-response-false-and-misleading
A guardian is lekozolte a szaudi befogadopolitikat.

Szamos lapban megjelent,hogy Szaudi befogad es varja a szireket.

A bejutas Szaudiba csak turistavizummal nem lehetseges,mert az nincs ugyanis!
De szabalykoveto modon,menekultkent is be lehet jutni Szaudiba.

Meg egyszer, szaudiban a szir kozeposztalybeli nemcsak jobban elhetne,mint hazajaban,hanem azonos kulturalis kozegben,nyelvtanulassal sem kene bajlodnia,mar masnap munkaba allhatna!!!! Ezek a tenyek,ha azok meg szamitanak nektek...

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 14:06:35

@Arthamyr: en voltam Szaud. Arabiaban,nincs vele gond, europaiak os dolgoznak ott.Az,hogy te nem mennel,oda maganugy,de egy szir,aki azonos kulturalis kozegbol jon,menjen csak.teljesen termeszetes .

Inkabb az a termeszetellenes,hogy szerinted egy szirnek nemetorszagba kell menni.

Amugy en jelentos reszben arablakta europai orszagban elek es az itteni arabok komplett hülyènek nezikmaz europaiakat,amiert befogadjak ,segelyezik oket.

Ja te azt varnad,hogy pàràs szemmel hàlàt rebegnek a befogadasert. Hat nem! Eszukbe sincs!

Arab szomszedom csak legyintett es azt mondta: az europai ember az hülye:)

(az volt a tema ugyanis,hogy o miert nem tud halat erezni,mert ez az europai orszag ,ahol jelenleg el,befogadta, segelyezi,utlevellel latta el,tanittatta stb stb)

Willkommenskultur 2017.05.10. 14:07:03

A francia munkás sosem lesz versenyképes a némettel, ha eurót fognak használni.

Mennyi is volt a francia GDP növekedés és az államadósság hogy alakult az elmúlt 10 évben?

Az euróövezet minden évben lassabban nő, mint a nem eurót használó EUs gazdaságok, ez tény.

Demi78 2017.05.10. 14:20:20

Masik velemeny, szinten Franciaorszagbol

En is orulok, hogy nem LePen nyert. Nem lenne jo, ha az EU egyik alapito allama szelsojobbos vezetessel rugdalna ki a kulfoldieket az orszagbol es vezetne be ujra a frankot. Ez olyan mintha otthon ujra forint lenne euro helyett – oh wait… !:)

Macron egy viszonylag ismeretlen valaki, ket-harom evig dolgozott Hollande-nak es most csak azon imadkozik mindenki, hogy ne azt a szocialista politikat folytassa, amit az elozo kormany kezdett.
Nagyon nagy felelosseg van rajta : ha ez a liberalis kormany elbukik, nem hozza az eredmenyeket, akkor nem lesz mas valasztas 5 ev mulva, mint a szelsojobb. Jobbkozep Sarkozyvel szerepelt le, bal Hollande-dal, mi marad? A Melenchon fele baloldal? (Ez ilyen Thurmer fele Munkaspart) Aranyos, de hasznavehetetlen. Kicsit azonban lement a Front National tamogatasa is, a kis LePen raadasul (unokahuga az elnokjeloltnek) kilepett a partbol mai napon.

Jellemzo, hogy itt se tudja senki sem, kire miert szavaz. Kozeli baratunk a fia keresere LePenre szavazott (a fia katona, elottunk nem ismert kulfoldit, azt hitte, hogy a magyar nyelv ugyanaz mint a francia, csak mas tajszolasban, kicsit white thrash a srac). Amikor kozoltuk vele, hogy ha LePen lep szinre, mi hazakoltozunk (kulonado a kulfoldi munkavallalokra stb), akkor dobbent ra, hogy fenebe, Macronra kellett volna szavazni. Ez meg szombaton volt.

Sokan LePenre szavaztak a munkahelyemen is, a nyomdasz, akinek ket gyereke nem talal munkat a vendeglatasban es engem, mint kulfoldit hibaztat ezert nyiltan. Jeleztem neki, hogy talan tanulni kene es biztos lesz valami. Vagy a masik, aki volt bortonorbol avanzsalodott beszerzesi vezetove es szamara minden arab bunozo es minden kulfoldi aru szar. White thrash, mondom. Ok hoztak a vilagra a Trump erat, kileptettek az angolokat az EUbol. De Franciaorszagot nem sikerult es ennek orulok, remelem a nemet valasztasokon is nyer egy liberalis kozep, ebbol lehet meg egy ertelmes unio.
Ugyanakkor Macron Magyarorszaggal szemben ellenseges lehet, foleg, ha betartja a ketsebesseges EU tervet. Mi tuti kiszorulunk, foleg az orbani politikaval. Apropp, magyar politika: harom het szabi utan tegnap jottunk vissza, az igazgato egybol a CEUrol kerdezett, a tuntetesekrol, meg hogy a miniszterelnok hogy is mikent csinalhatja a Brusszelt allitsuk meg dolgot. Sokadjara eg a pofam es sokadjara kell elmagyaraznom, hogy a magyar nep nem fasiszta, nem nacionalista, csak van nalunk ugy 1-2 millio, mondjuk ugy, az atlagnal kevesebbet gondolkodo ember, aki evek ota ugyanazt a hibat koveti el es automatikusan szavaz. De mindegy, elnezest, nem akarok az otthoni politikaval foglalkozni.
A macroni muzulman- es migranspolitikaval Sheldon-nak voltak fenntartasai. Egyreszrol igaza van, tul megengedo, de lassuk be, hogy nem attol lesz tobb vagy kevesebb terrorista cselekmeny, hogy ki hogy jon be az orszagba. A vegrehajtok mar itt vannak, az utcakon, a bortonokben erosodnek. Erre viszont van egy jo programja a miniszterelnoknek, tobborszagos terrorista elharitas felallitasa, kb mint egy megerositett Interpol. Asszimilalodni kell, hiszen minel tobb gyulolet van az utcakon, annal tobb eroszakos cselekmeny kovetkezhet be a radikalizalodott muszlin harcosok altal.
Es meg egy szo Macron mellett. Tudom, hogy nem szamit a kulso, de vegre egy politikus, egy allamfo, aki ki is nez valahogy. Nem egy pocakos 70-es, nem egy volt haborus veteran es nem egy szetcigizett targoncavezeto no (LePen  ). Nezzetek meg Obamat, volt kiallasa, aztan nezzetek meg Trumpot.
Az Oléron szigetes ingyen szallasrol nem tudok, de mivel itt lakunk, rakerdezek, hogy lesz e ilyen legkozelebb is .

Sheldon :
» A végére még csak annyit, hogy éppen most kaptuk meg a mai napi gyerekújságot, amit 6-8 éves gyerekeknek adnak ki. Ennek az alább látható a kezdőlapja. Jellemzően itt a gyerekeket már viszonylag korán bevonják a közéletbe, az iskolában is beszélnek nekik a választás menetéről, jelentőségéről."”
Ez nem ujdonsag, otthon is bevonjak a gyerekeket a kozeletbe, ha teszem azt at kell adni vmi uszodat, sportpalyat, a gyerekek esoben allnak, mig a politikus esernyo ala vonul .

MaxVal BircaMan HJE · http://www.bircahang.org 2017.05.10. 14:20:44

Macaron senkinek sem kölyke, legfeljebb Sorosnak. Most sem a többség akarata számított.

Willkommenskultur 2017.05.10. 14:21:08

Mindenképp befogadó, de pragmatikus bevándorláspolitika kell nyugat európában.

A hangsúly a pragmatikuson van, Ausztrália, Kanada meg tudja ezt oldani, úgyhogy nyilván lehetséges.

Még arra is nagyobb a remény, hogy mo-n elkezdenek az emberek gyereket szülni, mint nyugaton. Nem, a népesség csökkenni fog, tehát az elit profitja is csökkenni fog, amit persze nem hagyhatnak. Csak hát, olyan bevándorló kéne aki tud és akar dolgozni.

Jelenleg az van hogy jöjjön mindenki, mert úgysem az elitnek kerül pénzébe az 'integrálás', hanem a középosztálynak. Csakhogy már látszik hogy ez ebben a formában soha meg nem térülő beruházás, így az lenne ésszerü, ha csak már munkára kész embereket fogadnának egyéni elbírálás után, van a világon pár milliárd szerencsétlen, csak alkalmas valamire pár ezrelékük, az már elég lenne Európának.

Arthamyr 2017.05.10. 14:31:26

@vöribaba: Szerintem meg van vele gond, de ez az én véleményem/értékrendem, vagy magánügyem, ahogy te mondtad. Amúgy amíg nem exportálják a lakosságukat/életvitelüket az arab országok, felőlem aztán úgy élnek, ahogy akarnak. Észak-
Hol mondtam, hogy "azt varnam, párás szemmel hálát rebegnek"? Egyszerűen azt próbáltam illusztrálni, hogy miért jönnek Európába: mert úgy ítélik meg, hogy nekik ez adja legjobb esélyeket. Szerinted egyszerűen a véletlen veti őket Európa tőlük több ezer km-re lévő országaiba? Egy szóval sem írtam, hogy hálára számítok, vagy hogy elvárható.
Hol mondtam, hogy szerintem a szírnek Németországba kell mennie? Ennyire szarul fogalmazok már magyarul, mert tuti nem volt ilyen gondolatom, ha ezt írtam le, lehet be kellene iratkoznom egy felfrissítő magyar tanfolyamra, vagy valami...

Arthamyr 2017.05.10. 14:40:58

@Willkommenskultur: A pragmatizmus meg a befogadás kicsit ellentétes, nem? Lehet, hogy rosszul tudom, de Ausztrália minden, csak nem befogadó.
És igazából arra kellene működőképes modellt kidolgozni, hogy hogy tudunk úgy működni, hogy közben nem leszünk többen, sőt, esetleg fogyunk. Valahogy a politikai paletta egyik része sem próbálkozik ebbe az irányba, sem itt, sem otthon (sőt, máshol sem hallottam mainstream politikai erőt ilyen irányban elindulni). Gyalázatos, hogy azon múlik ma egy ország működése, hogy egyre többen lakják. Vagyunk már elegen a világon...

Shaktee 2017.05.10. 14:56:26

@MaxVal BircaMan HJE: Ki az a Macaron kedves birca firca?

Willkommenskultur 2017.05.10. 15:04:07

@Demi78: 'Ugyanakkor Macron Magyarorszaggal szemben ellenseges lehet, foleg, ha betartja a ketsebesseges EU tervet. Mi tuti kiszorulunk, foleg az orbani politikaval.'

Kiszorulunk. Miből?

Jelenleg senki nem akar eurót bevezetni, akik már benne vannak azok eddig is a beljebbi európa magasabb államadósságát és lassabb GDP növekedését élvezhették.

Egyelőre még nem tudni hogyan nézne ki az a 2 v. többsebességes Európa, de nem hiszem hogy ma sok embert érdekelne az euró Magyarországon.

Willkommenskultur 2017.05.10. 15:04:18

@Arthamyr: Ha te ki akarsz menni Ausztráliába, nem teheted meg azt amit a bangladesi, afgán szír stb. Európában.

Pedig ugye rokon kultúra hasonlóbb oktatás, munka stb.

Ez nem jelent mást mint hogy Európa nem tudja kezelni a migrációt, és a saját hasznára fordítani.

tanato 2017.05.10. 15:04:22

@MaxVal BircaMan HJE: A Soros név viszafelé olvasva is soros,ami már önmagában is gyanús.

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 15:04:28

@Arthamyr: dehat pontosan ezt tortenik! Amit itt megfogalmaztal! Hogy exportaljak eletviteluket,lakossagukat stb! Erthetetlen szamomra,hogy miert akarsz ennyire jot nekik,de ,ha mar igy van,tudd,ok neked nem akarnak hasonlo jokat..

Willkommenskultur 2017.05.10. 15:04:39

@Arthamyr: Ezzel én személyesen egyetértek de az elit soha nem hagyja majd a csökkenő profitját.

Mert ugye a fogyástól még nem feltétlen csökkenne az életszínvonala az átlagnak de nekik ebbe nincs beleszólásuk.

Ausztráliába is ki lehet menni élni, de csak akkor ha kell nekik a szakképzettséged, különben max. 24 hónapos vízum azt csá. Ez így lenne ésszerü mindenhol.

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 15:04:53

@Arthamyr: de exportaljak eletviteluket es lakossagoukat is es ebben hibasak azok is ,akik hozzad hasonloan gondolkodnak.

Orulok,hogy te ennyire sziveden viseled,hogy mi lenne a legjobb a szireknek pl nemetorszag - e vagy norvegia,csak aztan ne csodalkozz,ha az lany unokaid mar burkat hordanak es nem orokolhetnek utanad:)

Aki sziriaban nott fel annak szaudi vagy mas arab orszagok felemelkedest jelentenek. Azonos kultura,azonos nyelv,lehetne dolgozni iziben,nem kellene lebecolni a nemeteknel.

tanato 2017.05.10. 15:08:17

@swing gitan: Az egy nagyon finom édes kedves figura.Egyszerűen meg lehet zabálni.

Shaktee 2017.05.10. 15:12:56

@tanato: Milyen szószal szereted a Makarónit? A sorosgyuri a la kick orbanviktor ugly ass recept alapján? :P

Arthamyr 2017.05.10. 15:15:23

@Willkommenskultur: "Ausztráliába is ki lehet menni élni, de csak akkor ha kell nekik a szakképzettséged, különben max. 24 hónapos vízum azt csá. Ez így lenne ésszerü mindenhol." - Ez pragmatikus, de egyáltalán nem befogadó vagy szolidáris. Én is ennek a pártján állok.

Arthamyr 2017.05.10. 15:17:49

@vöribaba: Nem tudom, hogy sikerült ezeket az információkat kinyerni a hozzászólásaimból. Visszaolvastam, szerintem nincsen benne ilyesmi.

tanato 2017.05.10. 15:19:00

@Willkommenskultur:AZért érdekelné az euró ahazai munkavállalókat is.Hisz a forint ha nem is nagy mértékben de folyamatosan kevesebbet ér euróban,ezáltal egy pl. komáromi dolgozó vásárlóereje folyamatosan romlik a tőle egy km-re lakó eredetileg ugyanolyan vásárlóerejű komarnói lakostól.

Arthamyr 2017.05.10. 15:20:44

@Willkommenskultur: Amúgy elég kevés ember mondja ki, hogy így látja. Ha elég ember adna ennek hangot, lehet, hogy valaki felvállalja, az elit meg beszophatja a saját maga által felállított szabályokat.
Amúgy én nem vagyok elitellenes, és szerintem az elit jelentős része nem a profitjával van elfoglalva. Mondjuk kérdés, hogy te kiket értesz elit alatt.

Willkommenskultur 2017.05.10. 15:29:50

@tanato: Mármint, ha külföldön vásárolnak, ami nyilván nem cél.

A külföldieknek viszont megéri mo-ra jönni vásárolni ami cél.

De az import fogyasztás alapjában véve sem prioritás, az export termelő befektetőknek lehet így olcsóvá tenni a magyar munkaerőt, ami hozzájárulhatott, hogy ma nem nagyon van olyan hogy munkanélküli.

Szóval a hatás komplex. Plusz ugye megszünik a magyar jegybanki machináció lehetősége azzal, ha eurót vezetnek be.

Az előnyöket nem látom. A szlovákok jobban keresnek, mint a csehek, lengyelek, magyarok, akik nem használnak eurót? Nem.

Arthamyr 2017.05.10. 15:37:28

@Willkommenskultur: "Plusz ugye megszünik a magyar jegybanki machináció lehetősége azzal, ha eurót vezetnek be." - mondjuk kezdésnek itt van ez az előny. Az eurót nehezebb erőszakkal, mesterségesen mozgatni is.

London2009 2017.05.10. 16:07:43

@gabors: Macronne lett szerintem a miniszterasszony, ez nem is kerdes. Szamomra enyhen gyomorforgato ez a kapcsolat. 15 eves volt Macron, amikor Macronne 39 evesen beleszeretett? Que?? Szerintem ez beteges. Ettol fuggetlenul megis mukodik immaron 25 eve? Ezt nehezen veszi be a gyomrom/kepzeloerom. Bar allitolag meleg Macron. Ez sok mindent megmagyarazna persze.

patkányarcúáginéni 2017.05.10. 16:10:04

@Demi78: Én is olyan "nemgondodó" vagyok, aki négyévente "automatikusan" szavaz.

Megbeszélhetjük ezt egy ital mellett, ha akarod...

patkányarcúáginéni 2017.05.10. 16:10:16

Kellemes szélliberális beírás volt, köszönjük, hogy megismerhettük kedves levélírónk szilárd véleményét!

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 16:10:28

@Arthamyr: nem nyertem indormaciokat toled. Csak megdobbentem,hogy illogikus a gondolkodasod. Szerinted,ha 22 milliomember attelepul egy foldreszrol pl az europai kontinensre,az,miert jelenti azt,hogy a kulturajukat ,szokasaikat nem importaljak? Azt irtad,hogy addig nem zavarnak,amig az eletmodjukat nem hozzak at. De. Hozzak.meg a vitaikat,konfliktusaikat es majd itt folytatjak....

gabors 2017.05.10. 16:37:02

@London2009: "15 eves volt Macron, amikor Macronne 39 evesen beleszeretett? Que?? "

Pont annyi a kulonbseg mint Trump es Trump-ne kozott (kulonben) szoval a korkulonbseg nem sokat jelent (vagy csak akkor gond ha a no idosebb ???)

Arthamyr 2017.05.10. 17:34:48

@vöribaba: "nem nyertem indormaciokat toled." - Valahonnan nyertél, és úgy gondolod, hogy én vagyok a forrása mert:
"Erthetetlen szamomra,hogy miert akarsz ennyire jot nekik,de ,ha mar igy van,tudd,ok neked nem akarnak hasonlo jokat.. "
"Orulok,hogy te ennyire sziveden viseled,hogy mi lenne a legjobb a szireknek pl nemetorszag - e vagy norvegia,csak aztan ne csodalkozz,ha az lany unokaid mar burkat hordanak es nem orokolhetnek utanad:)" - Én sehol sem írtam olyat, hogy jót akarok nekik, meg szívemen viselem a sorsukat.
"Csak megdobbentem,hogy illogikus a gondolkodasod. Szerinted,ha 22 milliomember attelepul egy foldreszrol pl az europai kontinensre,az,miert jelenti azt,hogy a kulturajukat ,szokasaikat nem importaljak? Azt irtad,hogy addig nem zavarnak,amig az eletmodjukat nem hozzak at. De. Hozzak.meg a vitaikat,konfliktusaikat es majd itt folytatjak...." - Megint nem írtam egy darab szóval sem, hogy nem hozzák.
A világ nem fekete-fehér. Az, hogy valamit kijelentek, hogy nem teszek, nem gondolok, nem jelenti azt, hogy az ellentétét meg igen. Azt hittem ezt mindenki tudja, de leírom, mert ahogy látom, pl. te sem.

Amúgy kis gondolatébresztő (lehet, hogy feleslegesen, mivel szemlátomást nem egy nyelven beszélünk): ha mondjuk Németországba varázslatos módon generálnánk 10 millió embert, aki reprezentatív mintája a jelenlegi német lakosságnak, ebből 1 millió hamar beilleszkedne, és nem okozna problémát. 8 milliónak lenne esélye, de sokáig tartana (némelyik akár több generáció), egy millió meg soha az életben nem integrálódna.
Itt meg németül nem tudó, gyökeresen más kultúrális emberekről van szó.

Arthamyr 2017.05.10. 17:35:48

@gabors: Nem a 24-gyel, inkább a 15-tel van gond, ha a számok stimmelnek.

Willkommenskultur 2017.05.10. 17:41:50

@gabors: 'Pont annyi a kulonbseg mint Trump es Trump-ne kozott (kulonben) szoval a korkulonbseg nem sokat jelent (vagy csak akkor gond ha a no idosebb ???)'

Ööö Igen.

tanato 2017.05.10. 17:59:14

@London2009: Mohamed élete
571-ben (a kutatók eltérõ adatai szerint 569-572 között) született Mekkában. Édesapja szegény kereskedõ volt (mindüssze 5 teve, néhány birka és egy szolgálóleány volt a tulajdona), s fia születése elõtt már meghalt. Az édesanyját 6 éves korában elveszítõ Mohamedet nagyapja, Abdul Mottaleb vette pártfogásába, de õ is meghalt, amikor unokája 8 éves lett, ezért Abu Talib, a legidõsebb nagybácsi nevelte. Mint a legtöbb gyermeknek, neki is dolgoznia kellett. Kezdetben pásztorfiú volt, s ekkor ismerte meg a beduin pásztorok szokásait, fortélyait, életvitelét. Késõbb tevehajcsárként elkísérte nagybátyját a szíriai és egyiptomi útjaira. Eközben nemcsak kereskedelmi tapasztalatokat szerzett, de megismerte az arabokétól különbözõ kutúrákat, vallásokat, mint például a zsidó, a keresztény és a zoroaszter tanításokat, melyeket élénk fantáziája és rendkívüli emlékezõtehetsége révén fel is használt az iszlám tanainak kialakításakor.
25 éves korában egy gazdag kereskedõ özvegyének (Khádidzsa) üzletében dolgozott, majd feleségül is vette a 40 éves özvegyet, s ezzel a házassággal bekerült a gazdag mekkaiak közé. Immáron érett fõvel és anyagi függetlenséggel a karavánok vezetõjeként járta végig a kereskedelmi utakat, s gyüjtött újabb ismereteket, melyek fontos szerepet játszottak az életének 40. évében bekövetkezõ gyökeres vallási átalakulásban.
Ebben az esetben is a férfi volt 15 évvel fiatalabb.

London2009 2017.05.10. 18:00:47

@tanato: de meg 15 is jobb, mint 24 ev?
Meg 25 eves koraban o mar egy felnott ferfi volt. Mig Macron 15 evesen egy serdulo kamasz. Szerintem ez nem ugyanaz.

tanato 2017.05.10. 18:03:39

@Willkommenskultur: Erről meg kellene kérdezni a komáromiakat:Olcsóbb munkaerő szeretnének lenni vagy nagyobb vásárlóerejűek mint a túlpartiak?

tanato 2017.05.10. 18:07:10

@London2009: Annyi a közös/nyilván a 15 meg a 24 nem ugyanaz/hogy mindketten kiszolgáltatottak voltak a főnöknőjüknek,ezért függelmi viszony volt köztük a nők javára.Amivel ugye vissza is lehet élni.Tehát etikailag egyik kapcsolat sem volt helyes.

London2009 2017.05.10. 18:12:17

@tanato: @gabors: Mondjuk ugy, hogy nagyobb gond ha a no az idosebb, foleg ha 24 evvel. Akar csak olyan szempontbol is, hogy mar nincs fertilis korban es igy kozos csaladot mar nem alapithatnak. De azert azt nem tudom meg csak ossze sem hasonlitani, hogy a 36 eves Melanie hozzament a 60 eves Trumphoz penzert vagy hatalomert vagy barmiert. Valahogy igen, ezt jobban meg tudom erteni vagy elfogadni. Nem helyeselni, csak elfogadni. Na de egy 39 eves tanarno szemet vet egy 15 eves serdulo fiura? Nem tudok ra valtozatlanul mast mondani mint, hogy beteges. Ha az en fiam lett volna, tuti elkergettem volna Brigittet. :D

London2009 2017.05.10. 18:21:36

@tanato: Ha tenyleg meleg Macron, akkor az sok mindent megmagyarazna. De en tenyleg nem latom, hogy egy egeszseges lelkuleto heteroszexualis ferfi mikent talal egy 24 evvel idosebb not vonzonak. 15-39 evesen ok. De most? Na mindegy. Inkabb nem kepzelem el, mert nem tetszik a gondolat sem.
Egyebkent az egyik munkahelyemen volt ket par, akik szinte egyszerre hazasodtak es mindket esetben a no 10 evvel volt idosebb a ferfinal. 29-39 illetve 41-31. A fiatalabb parbol szuletett egy gyerek es egy even belul el is valtak. Meg a telefonbeszelgeteseiket is remes volt hallgatni. Reggeliztel rendesen? Direkt kikeszitettem, ott voltak a a szendvicsek a hutoben! – Egy ilyenre konkretan emlekszem amikor fel oraig magyarazta a no, hogy mikent es mikor kell a parizsis kenyeret megennie a sracnak.
Az idosebb parnak pedig szuletett eloszor egy gyereke majd egy ikerparja, amibol az egyik sajnos nem lett egeszseges. Ok azota is egyutt vannak. Viszont az egy meg furabb eset volt, mert ott a holgy hiaba volt csak 10 evvel idosebb, tenyleg ugy nezett ki, mint az amugy tok jokepu srac oreganyja. Irto furcsa volt latni a kisbabat annak az idos nonek a kezeben. Egyszeruen ilyen koran oregedo tipus volt szegeny, majfoltokkal a kezen, gorbe hattal stb.
Na es ezek is igen furcsa kapcsolatok voltak es 10, nem 24 ev korkulonbsegrol volt szo.

gabors 2017.05.10. 18:22:54

@London2009: " hogy mar nincs fertilis korban es igy kozos csaladot mar nem alapithatnak." ne is haragudj ... de ez milyen csaladi koncepcio ??? KDNPs baromsag ! ketten is csaladok lehetnek nem kell ahoz gyerek, vagy akik idosebb korukban hazasodnak ES NEM IS AKARANK gyereket azok mar nem csalad ?

amugy nem 15 evesen vette el Macron csak szolok ! Azt nem tudom hogy barmi intim tortent-e akkor amikor csak 15 eves volt tanato betett valami de annyira nem erdekel...

az fasza hogy azt megerted hogy egy NO megy hozza egy apjaval egyidoshoz de egy FERFI ha ezt teszi nem erted meg ... megegyszer nem 15 eves volt Macron :-)

London2009 2017.05.10. 18:27:18

@gabors: Nekem az furcsa ha egy ferfi onkent lemond arrol, hogy gyereke legyen. Nekem a csalad szo azt jelenti, hogy gyerek is van benne. Ha nincs gyerek, akkor az egy hazaspar es nem csalad az en szotaramban.
Igen, jobban meg tudom erteni az idos ferfi-fiatal no felallast. Ebbol tobbet lattam ami mukodott akar 40 even keresztul is. De miutan Macroneke is mukodik, ugy latszik van kivetel.

Shaktee 2017.05.10. 18:29:14

@gabors: +1

Ha nem lennének boldogok egyutt, akkor nem lenne kapcsolat..működik, s kész.

London2009 2017.05.10. 18:32:21

@tanato: vegezhetett volna jobb munkat! : )

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.05.10. 18:56:47

@London2009: na, latom, itt is elojott ez a tema :)) akarhogy is ervelnek a "miert, az OK, ha egy 30 evvel idossebb ferfi vesz el egy fiatal lanyt" oldalon, azert az ilyen tipusu (ferfi SOKKAL fiatalabb) kapcsolatokban (tisztelet a nAGYON keves kivetelnek), szvsz a ferfi enyhe Oidipus komplexussal kuzdhet, a no meg...ki tudja :) De ez az o kapcsolatuk, szoval nem vajkalunk ....:)
Valaki FB-ra felrakta ezt a videot, es a tartalmatol fuggetlenul jot mosolyogtam az aranyos francia angol akcentuson :)) Rogton Ispector Clouseau (aka Steve Martin) jutott eszembe :)))))

www.facebook.com/EmmanuelMacron/videos/1912881878944389/?autoplay_reason=all_page_organic_allowed&video_container_type=0&video_creator_product_type=2&app_id=2392950137&live_video_guests=0

www.youtube.com/watch?v=dphayJDCzog

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.05.10. 19:03:07

Bocs, tudom, OFF, de talan feldobja a napotokat :))) ez is Pink Panther, es francia akcentus :)))))
www.youtube.com/watch?v=is-u6f1N02Q

tanato 2017.05.10. 19:03:09

@London2009: Hát igen,sajnos a női és a férfi fogamzóképesség időben nem esik egybe a férfi javára.Ezért van inkább döntően idősebb férfi a nagy korkülönbséggel járó házasságokban.Ennek ellenére ma napság egyre inkább elfogadott az is ha a nő idősebb évtizeddel/Évtizedekkel már nem annyira elfogadott ma sem,de változnak az idők./Homokos falból köttetett kamuházasságokat is ismerek a környezetemben nem is egyet,még olyat is ahol közös gyerek is van,viszont Macron esetében nem gondolnám,mert a 40 éves tanárnő annyira bele volt zúgva a tanítványba ami szerintem nem lett volna valószínű ha a srác nem "férfi"./

tanato 2017.05.10. 19:03:09

@London2009: Hát igen,sajnos a női és a férfi fogamzóképesség időben nem esik egybe a férfi javára.Ezért van inkább döntően idősebb férfi a nagy korkülönbséggel járó házasságokban.Ennek ellenére ma napság egyre inkább elfogadott az is ha a nő idősebb évtizeddel/Évtizedekkel már nem annyira elfogadott ma sem,de változnak az idők./Homokos falból köttetett kamuházasságokat is ismerek a környezetemben nem is egyet,még olyat is ahol közös gyerek is van,viszont Macron esetében nem gondolnám,mert a 40 éves tanárnő annyira bele volt zúgva a tanítványba ami szerintem nem lett volna valószínű ha a srác nem "férfi"./

tanato 2017.05.10. 19:04:02

Úgy látom a gépem mindent kétszer ad le,de inkább így mint egyszer sem.

tanato 2017.05.10. 19:06:01

@gabors: természetesen intim dolgokról nem írnak a belinkelt cikkben.

MaxVal BircaMan HJE · http://www.bircahang.org 2017.05.10. 19:24:21

@tanato: Azért veszélyes ez a viszony, mert a nő még gyerekkorában rátelepedett, gyakorlatilag a gyerekeként kezeli. Más nőt megismerni nem is volt lehetősége.

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 19:25:07

@Arthamyr: :)) gyerekeskedsz itt

Bizony,ha valamit kijelentesz,az egyreszt jelent valamit,masreszt következik belole valami. Utolag visszakozni,hogy nem ezt mondtad finoman szolva is erdekes.

Elmondtad,hogy utalod az arabokat,foleg a szaudikat es ez nalad erkolcsi kerdes:) azt is elmondtad,hogy feloled iohetnek az arabok,csak ne hozzak az eletmodjukat.....hat hozzak,eppen azzal,hogy millioszamra telepulnek at. Elmondtad,hogy itt kozottunk ,europaiak kozott jobb lehetosegek varjak oket,mint arabia szupergazdag orszagaiban,te tok megerted,hogy ide torekwdnek,hat orulok,hogy megerted a kicsiny hab lelkuket,de nekik is jobb lenne,ha arab kozegbe probalnanak integralodni.
a sajat kulturajukban jobban elnenek,mind anyagilag,mind erkolcsileg.neked az arab vilag furcsa,nekik pedig europa furcsa es ezt fogjak a sajat kepukre formalni,ami majd a te unokaidat is kozvetlenul erinti. En pontosan erzem a boromon,mert tolem elvarjak az arab tudast ,ha allasokra palyazom,igen , itt nyugaton es 50-60 ev mulva ez lehet Magyarorszagon is,hogy torokul- arabul kell tudni,ha dolgozni szeretnel.

Olvasgathatod magad oda- vissza,ezt irtad,amit oszzegeztem.

Azt a hulyeseget meg nem tudom ki toltotte a fejedbe,hogy be fognak illeszkedni? Nem fognak,ezt mutatja,hogy 3 es 5 gwneracio ota itt elo arabok robbantjak a belgakra ,franciakra stb. a metroikat,epuleteiket.
Myilvan magyarorszagon elsz es nem eltel nyugaton,ezert elhiszed,hogy a beilleszkedes vegbement. Hat nem! En eltem mar sok helyen,jartam mar sok helyen, beszeltem mar sok nyelven sokfele emberrel,parhuzamos tarsadalmak alakultak ki es ezek a parhuzamos tarsadalmak alig erintkeznek egymassal, elofordul,hogy neha igen,de ez ritka. Inkabb az elkulonules jellemzo,de az nagyon. Beilleszkedesrol szo nincs.

Willkommenskultur 2017.05.10. 19:25:12

@tanato: Milyen nagyobb vásárlóerőről beszélsz, ha forintot keresel és forintot költesz?

Komárnói származású vk, 90%-ban a szlovákok járnak át vásárolni -meg dolgozni is-, már vagy 8-10 éve mert náluk drágább a kaja. Ez sokkal jobb Magyarországnak, mint a fordítottja.

Shaktee 2017.05.10. 19:28:01

@vöribaba: milyen nyelveken beszélsz baba ha szabad kérdezni?

mojyo (törölt) 2017.05.10. 19:49:31

@London2009: Mitterand ota tartjak viszont a francia elnokok azt a nepszokast, hogy az elnok mindig megcsalja a feleseget egy szebb, fiatalabb novel, tehat, ha ez egy valoban egeszsegtelen, rossz kapcsolat, akkor itt a soha vissza nem tero alkalom, hogy a hagyomany szerint (bulvarlap-foto, cikis bocsanatkero rituale, stb stb) veget vessenek neki :D

Arthamyr 2017.05.10. 19:50:08

@vöribaba: Ahogy látom, ez nem fog menni. Nem próbáltam sokat, mindössze átadni a gondolataim legalább egy részét (neked is), nem igazán sikerült. Feladom.
Remélem, hogy nem mindenkibe ez csapódott le, mert ha igen, akkor tényleg rám fér pár magyar nyelvóra.

Arthamyr 2017.05.10. 19:52:43

@Willkommenskultur: Azért én megkérdezném a komáromiakat, hogy nem szeretnék-e inkább a fordítottját. Bár dolgozni nyilván nem azért járnak át, mert drágább a kaja. :D

Arthamyr 2017.05.10. 19:58:48

@MaxVal BircaMan HJE: Akkor valóban egy nagyon helytelen dolog volt (15 éves gyerek+tanárnő), de kiállta az idő próbáját, már kár rajta rágódni.
Egy ember, aki képes arra, hogy Franciaország elnökévé váljon, nyilván nem annyira csökkent értelmi képességű, hogy pár évtized alatt ne tudja eldönteni, hogy mi a jó neki.

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 20:25:28

@Arthamyr: huha elkezdtel felni attol,amit leirtal,de mijdenkiben ez csapodott le ,aki tud olvasni ,olvasgasd mgad ujra es ujra,jo szorakozast!

Vadalmaaaaa 2017.05.10. 20:25:40

@swing gitan: sajnos eleg sokat ramkenyszeritettek.
Oroszt ,szlovakot,ezek mara mar alvo nyelvtudasok,ertegetem meg,ha lassan szepen mondjak,de fel kene eleveniteni,beszelni mar nem tudok ezeken.

Aztan jott az angol,nemet,rendszervaltaskor es aztan a koltozes miatt francia es holland,tehat ezeket beszelem jol

De mivel a gimiben a latint is rameroltettek,emiatt ha olasz nyelvteruleten vagyok a hirekbol kihamozom a lenyeget vagy pl most megbirsagoltak a mult nyaron es olaszul fellebbeztem es megertettek,mert valaszoltak:) de az olaszt nem tanultam soha es nem is akarom

Japan,thai de csak annyi maradt meg,ami a nyaralaskor ramragadt.

Tanultam danul,ezt teljesen elfelejtettem,multkor Daniaban mar csak az alapokra tudtam valaszolni,hogy honnan jottel meg ilyenek

Arab: azt francia nyelvteruleten allandoan hallod barhol, utcan,hivatalokban, korhazakban,boltokban szoval,ragad. Ebbol csak szabakat,kifejezeseket ertek,de mar nem szeretnem megtanulni azt is.

Utalom a nyelveket,de utazni szeretek.

Szerintem felesleges az emberekre ennyi nyelvet raeroltetni,kene egy nyelvet valasztani,mimt az amerikaiak es pont,azon lehessen dolgozni ,tanulni europa szerte.

Willkommenskultur 2017.05.10. 20:25:49

@Arthamyr: Én emléxem mi volt amikor nálunk bevezették az eurót.

egyik oldalról ment a hiszti, hogy el fognak szállni az árak

másik oldalról ment a propaganda, hogy hú de sokat fogunk keresni

Egyik se történt, csak kisebb pézben kell számolni, nálunk 1 a tej Magyarországon 300.

tanato 2017.05.10. 21:04:34

@Willkommenskultur: A vásárlóerő stabilabb erősebb valutánál.Azért mert romlik a forint az euróhoz képest,nem növekedik viszont automatikusan a magyar dolgozók fizetése a forint romlásával arányosan,tehát 0 fizu növekedéssel a szlovák atyafiak ugyanannyit vásárolnak pl. Ausztriában vagy otthon,mi pedig kevesebbet.pl. euró alapú importcikkeknél pl. szlovák tej,bryndza knédli,sztrapacska hogy a hasamnál maradjak.De az autók ára sem fog lejjebb menni euróban számunkra csak azért mert romlik a forint.

tanato 2017.05.10. 21:06:20

@MaxVal BircaMan HJE: Ez teljesen igaZ,de ARthamyrnak is igaza van,stabilizálódott a kapcsolatuk.

Willkommenskultur 2017.05.10. 21:42:41

@tanato: Ez így igaz és mivel Magyarország az export többletéből gazdagodik, és nincs is mása - olaja stb. - ez megfelelő politika.

A forint gyengítés segített a nehéz időkben, Szlovákiában ma is a duplája a munkanélküliség mint Mo-n. Az utolsó 3 évben meg nem romlott a forint. Ahogy a cseh korona meg a zlotyi se.

Anno a devizahitel válság előtt jó lett volna - így utólag - bevezetni, mert akkor az emberek valószínüleg euróhiteleket vettek volna fel, és nem száll el a törlesztő a fizetésekhez képest, de akkor nem voltak meg a bevezetés gazdasági kritériumai.
Most már ez nem lenne gond, de még bizonytalan, hogy mi lesz az EUval és az euróval, úgyhogy senki sem sieti el.

Arthamyr 2017.05.10. 21:51:34

@Willkommenskultur: Ez teljesen normális és tök jó, hogy ez történt (bár nem tudom, hol az itt, de nem is igazán lényeges).
Az euro előnye, puszta logikai szempontból, hogy a jegybank nem tud nyerészkedni az árfolyamon (Magyaro.), a spekulánsok sem tudnak trükközni (Svájc, bár itt ugye az árfolyamrögzítést használták ki), a jegybank nem tudja átcsoportosítani az emberek vagyonát az államhoz (Japán), könnyebb a vásárlás olyan pénzben, amit több helyen használnak.
Persze az euro is befolyásolható, megy euroval is, de nehezebben, mert sokkal több szereplő hozzájárulása szükséges és több van belőle. A kis embernek közvetlenül biztosan jobb, ha stabilabb, nehezebben befolyásolhatóbb a pénze (igazából minden embernek, aki nem a pénzmozgás kihasználásából él). A legjobb valami olyasmi lenne, mint a bitcoin, ami ha biztonságos lenne (Mt Gox) és kellő likviditása lenne (kevés az összes forgalomban lévő bitcoin értéke, ráadásul az eloszlása a piramisjáték-szerűsége miatt elég igazságtalan), nem lehetne manipulálni az árfolyamát mesterségesen.

Arthamyr 2017.05.10. 21:59:48

@Willkommenskultur: Úgy is nagyobb a munkanélküliség, ha a közmunkásokat kivesszük? Mi a helyzet az egy főre jutó GDP változásával, az euro szlovák bevezetése óta?
Itt a bankok szopták be kicsit, mert referenciakamat-követő hiteleket adtak, és van aki most 0.5%-osnál kisebb kamatú hiteleket törleszt. :) Mondjuk sajna ezt leverik az új hitelfelvevőkön, de még így is 3-4.5% körüli hiteleket lehet felvenni. Emlékszem a magyar lakáshitelünkre, a legjobb adósbesorolással járó (nem bennfenteseknek) hitelre 8+%-ot fizettünk.
Nem állítom, hogy az euro hirtelen nagymértékű javulást eredményez, sőt azt sem, hogy hosszútávon nem "verhető" saját valutával, de az esetleges romlás is "puhább" lesz.

Willkommenskultur 2017.05.10. 22:26:35

@Arthamyr: Valószínüleg közmunkásokat munkanélkülinek számolva is jobb a helyzet ezen a téren Mo-n, ez Szlovákiábn mindig is nagyobb probléma volt.

2009ben lett bevezetve az euró, ha jól emléxem, azóta nagyobb a szlovák GDP emelkedés a magyarnál mondjuk 15%-kal, de a lengyelnél kisebb, szóval ez inkább Magyarország nagyobb államadósságára és az ehhez kapcsolódó törlesztésre vezethető vissza szvsz nem a pénznemre. Euró előtt a szlovák gazdaság a magyarnak a többszörösével nőtt, 2007ben a 9xesével.

Euró jelzáloghitel ma is olcsóbb mint a forint, de sosem volt ilyen szük a különbség, 4-4,5%ért már forinthitelt is kapsz, eurósat már 3 alatt is.

'Nem állítom, hogy az euro hirtelen nagymértékű javulást eredményez, sőt azt sem, hogy hosszútávon nem "verhető" saját valutával, de az esetleges romlás is "puhább" lesz.'

- ezzel egyet tudok érteni, csak hát az eurozóna gazdaságai jelenleg azért alulteljesítik az outsidereket, és nem tudom mitől változna ez meg. Az EU nem csinál semmit sem másképp mint a 2008as válság előtt, igazából csak a német gazdaság tünik egészségenek.

Arthamyr 2017.05.10. 23:02:43

"Valószínüleg közmunkásokat munkanélkülinek számolva is jobb a helyzet ezen a téren Mo-n, ez Szlovákiábn mindig is nagyobb probléma volt.

2009ben lett bevezetve az euró, ha jól emléxem, azóta nagyobb a szlovák GDP emelkedés a magyarnál mondjuk 15%-kal, de a lengyelnél kisebb, szóval ez inkább Magyarország nagyobb államadósságára és az ehhez kapcsolódó törlesztésre vezethető vissza szvsz nem a pénznemre. Euró előtt a szlovák gazdaság a magyarnak a többszörösével nőtt, 2007ben a 9xesével." - nem ismertem az adatokat, azért kérdeztem. Mindenesetre szerintem ez sem cáfolja azt, amit gondolok: az euro nem gyengíti a gazdaságot jelentősen, ha egyáltalán gyengíti... És valóban, az államadósságunk különbsége sokkal fontosabb, mint az, hogy valaki ők euroban fizetnek, mi meg forintban.

"csak hát az eurozóna gazdaságai jelenleg azért alulteljesítik az outsidereket, és nem tudom mitől változna ez meg" -
Az eurozóna gazdaságai közt azért elég nagy a szórás, mint ahogy az outsiderek közt is. Az outsiderek (kiket értünk outsiderek alatt?) jellemzően alacsonyabbról indulnak szerintem. Pl. lehet, hogy a következő 50 évben verjük a japán növekedést, de ettől még a következő 50 év után is a japánok lesznek a gazdagabbak.
Személy szerint amúgy leszarom a gazdasági növekedést, mert semmit sem érek vele, ha a gazdaság növekszik, de az a társadalmi réteg, amiben én vagyok nem profitál belőle (pl. az egész lecsapódik az oligarcháknál, vagy akárcsak egy másik iparág húzza növekedést, aminek én mondjuk fogyasztója vagyok), sőt lehet, hogy rosszul is járok vele, mert emelheti az árakat, tehát miközben növekszik a gazdaság, én szegényebb leszek. A gazdaságot amúgy az állami beruházások is növelik, ha jól tudom, ami megint nem érdekel, ha olyasmire költik a pénzem, amire nincs szükségem (pl. stadionok).
Nem azért vagyok euro párti, mert az bármit is döntően befolyásol a gazdaságon, hanem azért, mert stabilabbnak, biztonságosabbnak gondolom, és nehezebb tőlem átcsoportosítani másokhoz, leértékeléssel.

M. Péter 2017.05.11. 00:23:38

@Willkommenskultur: Meg fogsz lepődni, a franciák termelékenysége kicsivel nagyobb a németekénél.

London2009 2017.05.11. 10:47:40

@mojyo: :D Szuper! Szurkolok neki! Remelem igy lesz!

London2009 2017.05.11. 10:49:55

@tanato: ezt mar nem tudjuk meg... Viszont kivancsi lennek, hogy mit gondolnanak azok akik vedik ezt a kapcsolatot, ha Macron lany lett volna a tanarno pedig ferfi...
No mindegy. Tul van targyalva.

Demi78 2017.05.11. 11:36:09

@patkányarcúáginéni: oke, de messze vagyok:). Elnezest, nem szemelyes kritika akart lenni, de lehet tul sok indexet, 444-et olvasok mostanabn. Tudom, mindenkinek megvan az indoka mit miert tesz, en csaladomban is van teszem azt fideszes polgarmester.

Demi78 2017.05.11. 11:39:07

@London2009: a 25 ev foleg akkor lesz erdekes, amikor Macron 40 eves pelenkazni fogja az asszonyt. Meg az indexes cikkben aranyos volt, hogy azert nem vallaltak gyereket, mert... Blabla, mert az asszony mar kicsit oreg volt hozza, nem lehet mindenki Janet Jackson

2017.05.11. 15:39:24

>Először is, személy szerint örülök az eredménynek.

Miért, iszlám országban akarsz élni? Vagy egyaltalán Észak-Algériában? Talán az utolsó esély volt rá, hogy Franciaország a fehér, keresztény-ateista, európai emberek országa legyen.

Badeni_lakos 2017.05.11. 23:45:24

1.) Merkel kiskanállal megeszi Macron t desszert nek politikai alkudozásban. A brüsszeli bürokraták meg ledarálják Macron naiv kezdeményezéseit.

2.) Az EURÓ n keresztül kiszívják a franciák pénzét a németek, mivel egy 7 - 8% os versenyképességi előnyük van,
*technológiai, innovációs előny
*keményebben is dolgoznak.
*fejlettebb intézmény rendszer

Ezzel a 7% kal kellene leértékelni a francia Eurót. De ezt nem fogják megengedni.

Jean-Baptiste Colbert, a merkantilizmus francia atyja, forog a sírjában. Kiszívják az "aranyukat" csak szofisztikáltan. Esélyük sincs a német iparral / szolgáltató szektorral szemben. Mezőgazdasági termékek (borok, sajtok) lehet jól exportálják Németország ba, de az szinte értéktelen az ipari termékekkel és szolg. szemben.

Shaktee 2017.05.12. 00:00:32

@aszfaltparaszt: Hát a focialista viklerájban biztosan nem fog élni.

Te pedig jó helyen vagy ott, ne is menj sehova.

tanato 2017.05.12. 07:20:55

@London2009: Ha tanár lett volna férfi nyilván lecsukják ha kiderült volna a15 éves diáklánnyal történt kapcsolata.

tanato 2017.05.12. 07:23:31

@tanato: Ebben az esetben a diák/lány/apja sem állt volna meg egy egyszerű elzavarásnál,ilyen esetben vagy feljelenti vagy megveri/megvereti/ a tanárt,mint ilyen a környezetemben is előfordult már nem egyszer,legutóbbi esetben egy autó oktatót rakott meg nagyon az apuka,itt a városomban.

Bredpitt Monika 2017.05.13. 15:32:12

@Mme Seldon: ertem en, hogy nem kerdeztek meg, en csak gyanitottam, hogy azert is szorgalmazzak a szavazast, mert az otthon maradok Le Pennek kedveztek volna, de persze en innen nem tudhatom, hogy a pekeknek hogy jar az agya,
udv

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása