oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. november 18. 06:45,  Fél évig az óceánon 72 komment

2016. november 18. 06:45 Határátkelő

Fél évig az óceánon

Óceánjáró hajón dolgozni szerintem egyike a legnehezebb munkáknak, legalábbis abból a szempontból, hogy mind fizikailag, mind lelkileg nagyon komoly igénybevételt jelent. A magam részéről nem nagyon vállalnám (talán egyszeri kalandnak érdekes lehet), de mindig érdeklődve olvasom a hajós munkákkal kapcsolatos írásokat. Az alábbiakban kivételesen nem egy magyar történet következik, ám mivel sokan dolgoznak honfitársaink közül is hajón, szerintem nem minden tanulság nélkül való.

oceanjaro_carnival_foto_instagram_com_carnival.jpg

Jaime Dee az egyik legnagyobb hajóstársaság, a Carnival Cruise Line alkalmazottjaként dolgozik az óceánon, ráadásul viszonylag magas pozícióban, hajóigazgatóként.

Hogy ez pontosan mit is jelent? Saját szavai szerint körülbelül úgy kell elképzelni, mintha egy hatalmas parti házigazdája lenne, azaz ő a hajó és az adott út arca és hangja: szórakoztatja a vendégeket, menedzseli a felmerülő logisztikai kérdéseket, és általában véve a problémamegoldás is az ő reszortja.

Mindez azért érdekes, mert azért ez már egy elég magas pozíció, ahová nyilván nem könnyű eljutni, ezzel együtt (vagy éppen ezért) különösen érdekes, hogyan látja ő a hajós munkát, összevetve azzal, amit itt, a blogon is már többször olvashattatok a különböző beosztásokban dolgozó magyarok beszámolói alapján.

Nyilván el lehet menni dolgozni egy óceánjáróra különösebb tapasztalat és egy viszonylag gyors képzés után, de nem árt azért, ha az embernek van valamilyen előzetes tapasztalata, hiszen egy hajós munka olyan, mintha az ember egyszerre dolgozna szállodában, étteremben, repülőn, és nightclubban.

Jaime Dee például tíz éven keresztül dolgozott nyári táborokban, és ennek komoly hasznát látta a különböző események és játékok szervezésénél első hajós munkája során. Ő ugyanis még 2007-ben a szórakoztatásért felelős részlegben kezdett, például bingót szervezett, és ott jól tudta hasznosítani a korábbi tapasztalatait.

Hat hónap szabadság nélkül

A munka hónapokon át pihenőnap nélkül tart, amikor nyílt vízen vannak, akkor 11-14 órás elfoglaltság, amikor kikötőben, akkor 6-8, hiszen olyankor a vendégek általában elhagyják a hajót, így neki is kicsivel több ideje jut magára.

„Hat hónapot töltök a hajón nulla szabadnappal, utána pedig van hat hetem a szárazföldön. (Természetesen ha megbetegszem, nem kell dolgozni, és vészhelyzetben, vagy orvosilag indokolt esetben is jár a szabadnap.) Ráadásul az utak között nincs pihenőnap – ahogy az egyik véget ér, fél óra múlva jön a következő csoport. Kissé kaotikus élet, de szeretek elfoglalt lenni, és tetszik a felelősség is” – mondta Jaime Dee.

És nem lehet kikapcsolni, nem lehet az embernek rossz napja: „Egy olyan mikrokozmoszban élünk, ahol mindegyik napnak csodálatosnak kell lennie, hiszen az emberek egy csomó pénzt fizetnek azért, hogy jól érezzék magukat, pihenjenek, szóval nem számít, mennyire vagy stresszes, fáradt - boldognak kell tűnnöd. Ez persze a személyzet minden tagjára igaz, de különösen az az igazgatóra, hiszen ő határozza meg a hangulatot. Ha rajta látszik, hogy nyomorultul érzi magát, akkor mindenki más az lesz.”

Mennyit látsz a világból?

A hajós munka egyik nagy vonzereje persze az, hogy az ember a Föld olyan részeire juthat el, amiről egyébként nem is nagyon álmodhatna. Más kérdés, mennyit lát a csodás tájakból…

„Vannak olyan cégek, amelyek csak a világ egyetlen tájára járnak, én szerencsés voltam, mert a karrierem során rengeteg helyre eljutottam, szóval nem ugyanazt a félévet ismétlem folyamatosan. Vezettem utakat a Karib-tengerre, a mexikói Riviérára, a Balti-, és a Földközi-tengerre, Ausztráliába, most pedig Alaszkába. Sehol nem maradunk sokáig, ugyanakkor nagyon keveset, de ezekben a rövid szakaszokban azért valamennyit mégiscsak látsz a világból” – mondta.

Amiről lemaradsz

Ugyanakkor nagyon nehéz megtalálni a munka és a magánélet egyensúlyát. „Mivel hat hónapig folyamatosan a hajón vagyok, nagyon nehéz tartani a kapcsolatot a barátokkal és a családdal. Bár a hajón van Wi-Fi és bizonyos napokon mobil térerő is, nekem fontosabb, hogy a vendégekkel és a hajós családommal töltsem az időm, mintsem az otthoniakkal. Nagyon szerencsés vagyok, hogy ezt a családom és a barátaim is megértik, mert amikor partra szállok, ott tudjuk folytatni az életet, ahol abbahagytuk” – tette hozzá.

Közben persze az ember sok fontos eseményről lemarad, ami még annak is nehézzé teszi ezt a munkát, aki nagyon szereti.

„Kilenc éve dolgozom óceánjáró hajókon, ez idő alatt lemaradtam barátok születésnapjairól, eljegyzésekről, esküvőkről, születésekről, és még sorolhatnám. Imádom a munkám, de néha nehéz ilyen sok időt távol tölteni azoktól az emberektől, akiket szeretek, és lemaradni életük nagy eseményeiről” – fogalmazott Jaime Dee.

Cserébe a személyzet többi tagja helyettesíti bizonyos mértékig a családod. Mivel rengeteg időt töltesz együtt velük, jól megismeritek egymást. Aminek megvannak a maga hátulütői is.

„Furcsa ugyanakkor, mert a személyzet nagy része hat hónapot tölt el az egyik hajón, elmegy pihenni, aztán egy másik hajón, a világ egy teljesen másik felén folytatja. Tehát egy fél évig rendkívül közel kerülsz emberekhez, akikkel lehet, hogy soha többet nem dolgozol együtt” – mesélte.

A nyaralás soha nem lesz az, ami

Jaime Dee szerint a munka hátulütői közé tartozik, hogy a hajón eltöltött fél év alatt szinte teljesen lemaradnak a legfrissebb zenékről és filmekről, tehát elveszítik a kapcsolatot a tág értelemben vett populáris kultúrával.

„A hajón persze van CNN és pár másik csatorna, és ha valami olyan nagy dolog történik, ami például befolyással van az úticélunkra, akkor a cég természetesen jelez, ami azért is fontos, hogy tudjuk, mit mondjunk az utasoknak. Ugyanakkor, mint mondtam, a Wi-Fi kapcsolat nem túl jó, én pedig szívesebben töltöm az időm valami mással, mintsem hogy arra várjak, mikor töltődik be a legfrissebb videó” – fogalmazott az igazgató.

Aki végezetül arról is beszélt, hogy a munka egyik következményeként neki a vakációk már sosem lesznek olyanok, mint korábban, mert az embernek megváltozik a perspektívája. Persze ez nyilván igaz a legtöbb, a vendéglátóiparban dolgozó emberre.

„Ugyanakkor rengeteg emberrel találkoztam a világ sok országából, szóval ha utazom, mindig van kit meglátogatnom. Nemrég találkoztam barátaimmal, akiket egy hajón ismertem meg Ausztráliában, de tervbe van véve, hogy meglátogatom az egyik volt helyettesemet Skóciában és tervbe van véve volt kollégákkal való találkozó Dél-Afrikában. Még mindig imádok utazni – de ha tehetem, inkább a szárazföldön” – mondta zárszóként Jaime Dee.

Nem tudom, ezek után ti hogy vagytok vele, kipróbálnátok a hajós munkát?

HÍRMONDÓ

Így öregszik el Európa

Miközben ma minden 65 évnél idősebb emberre négy munkaképes korú jut, a demográfiai válság miatt ez a szám pár évtizeden belül kettőre csökken. Tizenhat európai ország nagy bajban lesz.

A gatyájukat kifizethetik a britek

Sokba fog kerülni az uniós válás az Egyesült Királyságnak, legalábbis ha igazak azok a brit lapinformációk, melyek a „válóper költségeit” szellőztették meg. A lehetséges összeg 40-70 milliárd euró között mozog.

Oztrália

Egy ország, amely csak önmagához van közel. Jó, meg mondjuk Új-Zélandhoz.

(Fotó: instagram.com/carnival)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: hajó óceánjáró

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6511970465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taxomükke (UK) 2016.11.18. 06:49:59

"... kipróbálnátok a hajós munkát?"

Nem.

LyukasBogrács 2016.11.18. 07:21:34

"kipróbálnátok a hajós munkát?"

Csak mint matróz teher-, vagy hadihajón. Ez az úszó Disneyland nem az én világom.

SzZoole 2016.11.18. 08:52:57

Ha fiatal lennék és nem lenne se kutyám se macskám simán mennek,mint escort man/gigolo,mint Walter Matthau a Tengerre Tata című filmjében:)))

Csodabogár 2016.11.18. 10:32:54

A tenger engem még utasként se vonzott soha. Viszont sokaknak bejött hosszabb vagy rövidebb időre.

P.Elliot 2016.11.18. 11:47:47

Semmi penzert nem dolgoznek ilyen helyen. Egyszer probaltam ki milyen utasnak lenni de rettentoen untatott, nem az en vilagom, a szorakoztatast meg kulonosen, meghagyom masnak.
Szerintem ez talan azoknak valo akik halalosan faradtak mert olyan munkajuk van es itt pihenik ki az egesz evkozbeni hajtast, van baratnom aki minden evben ilyenen vesz reszt, alszik, eszik, lazit, szorakozik, nem gondol semmire, azt mondja hogy itthon igy kipihenni magat nem tudna, / 9 unokaja van akik a kozelben laknak, hehehe/, nagyon komoly stresszes munkaja van, pontosan neki talaltak ki ezt a pihenesi format.
Masik ismerosomek szeretnek a Disney Cruise-ra venni a 2 gyerekukkel mert ott ok is ugyanezt csinaljak, / orvosok szinte reggeltol estig/, a ket gyereknek nagyon jo gyerekprogramok vannak, azok is imadjak ezt a nyaralasi modot amig nagyobbak nem lesznek, tehat van akinek ez jo vakacios program.
Nekem unalmas az ilyesmi meg a hajo ingast is utalom meg a nagy tomeget. 3000 ember vagy mennyi osszezarva...jaj!...

tsabus UAE 2016.11.18. 12:58:31

Dolgozni soha nem mennék ilyen hajóra. Igaz utasként sem tudnám elviselni azt a szórakoztatóipart, ami erre ráépült. Szívesebben utaznék egy teherhajón, mint egy ilyen úszó mű-Hollywoodon. Főleg, hogy az igazi Hollywoodtól is undorom van.
Egyszer már rárepülhetne valami vállalkozás a magamfajta, antiszoc, mogorva ürgék igényeire is. Közepes hajó, önkiszolgáló étterem, esetleg mozi és spa, aztán kész. Nem kellenek programszervezők, nem kell bingó, nem kell túlárazott bevásárlóközpont, főleg nem kellenek műmosolyú szerencsétlen alkalmazottak, akik egész nap az óhajomat lesik.

P.Elliot 2016.11.18. 14:30:46

@tsabus [UK]: Lehet hogy akkor attol bolondulnal meg hogy nincs semmi.
Nem veletlen hogy a normal hajokon regen, mint ugye olvastuk gyerekkori konyvekben hogy egyfolytaban foglalkoztattak a legenyseget, hajot mosni, festeni, ezt-azt, egy sereg felesleges munkat hogy a legenyseg nehogy fellazadjon, felkosse a kapitanyt vagy vizbe ugrassa es maga kikosson egy szep szigeten ahol a benszulottek "kokusz"tejbe es vajba furdettek, a szep fiatal lanyok dajkaltak....
Nem tudom a mai bezart munkatlan hajon mit talalnanak ki a felforrt agyu emberek, plane ha nincs kompjuterjuk sem....
Van otletem de csak itt nevetgelek rajta, le, nem irnam....
Mar felfedezetlen sziget sincs...

Csodabogár 2016.11.18. 14:40:52

Engem se vonzott soha utasként sem. Volt viszont egy barátnőm, aki a férjével is igen sok hosszú hajóuton vett részt. Aztán megözvegyült és mikor a 80. születésnapja lett volna, elment 3 hónapra. Mint mesélte, nagyon élvezte, sokat bridgezett, konditerembe járt meg ilyesmi. Nekem kész büntetés lenne, még napokig se bírnám ki.
Ma már nem is drága, a régi árakhoz képest fillérekért dobálják az ember után az ilyen utakat. Maradok a repülőnél.

montroyal ( CAN qc) 2016.11.18. 14:52:14

na ne mar ... a cruise director a vendegek szorakoztatasarol gondoskodik , mindenhol ott van, iranyitja az osszes szorakoztato teamet, mindent szervez es raadasul mindenki vele akar beszelgetni feltartani ... .es ehhez mindig mosolyogi kell .. igaz amikor all a hajo a kikotoben kimehet, de sokszor maga es a csapata kirandulo csoportokhoz van beosztva felelni minden utasert, osszetartani oket, nehogy elvesszenek .. szoval nagy fonok biztos jo penz, de allando folyamatos munka ..
elofordul, mint legutobb a World cruiseon hogy a felesége is animator es igy legalabb egyutt alszanak ,, néha

tsabus UAE 2016.11.18. 15:05:51

@P.Elliot: Nekem az lenne a kikapcsolódás, ha békén hagynának. Valószínűleg olvasgatnék, illetve buta arccal nézném a tengert órákig/napokig/hetekig. Kajálnék úgy, hogy a feleségemen kívül senki sem szól hozzám. Megnézném a hajón a gépházat és a hidat, mert első alkalommal biztos érdekelne. A kikötőkben meg mennénk várost nézni, kirándulni, a magunk feje után. Nekem ez lenne a kikapcsolódás.

tsabus UAE 2016.11.18. 15:10:38

@P.Elliot: A teherhajót meg azért említettem, mert ott tényleg csak egy maroknyi ember van, nem pedig 2-3000. Hatalmas kaland lenne, ha mondjuk felülnék egy konténerszállítóra, onnan át egy vasérc szállítóra, aztán vissza mondjuk egy autószállítóval jönnék. Vagy ilyesmi...

montroyal ( CAN qc) 2016.11.18. 15:10:48

@Zoole[uk]: vannak tancoltatok elég jo munka , csak este 6 felé kezdenek es zarasig a barba mennek felvaltva tancoltatnak szorakoztatnak de nem amire gondolsz mert a holgyek altalaban 60 és a halal kozott vannak . raadasul minden tancot tudni kell .

P.Elliot 2016.11.18. 15:12:57

@tsabus [UK]: Csak szorakoztam,...nekem is nyugi.
Ki nem allhatom ha folyton szorakoztatni akarnanak, en is szeretek olvasni de hosszabb hajoutat unnam, az biztos.
Szarazfoldi gyaloglo, szemlelodo szemely vagyok, imadom a folyokat de nem a tengert, na latod, egy tutajon elmaszkalnek egy folyon, nem unnam meg, az teljesen mas kulonben is.
A Missisipin peldaul. Nem kicsi de nem is oriasi, nincs olyan messze a part. A Dunan is el tudnam kepzelni, igazabol barhol ahol nem nagyon rohano vad viz van....

P.Elliot 2016.11.18. 15:15:04

@tsabus [UK]: Nem tudnad egyszer kiprobalni? Ugy tudom teherhajok is visznek neha nehany utast, raadasul sokkal olcsobb, igaz hogy igazodni kell hozza idoben.

tsabus UAE 2016.11.18. 15:17:57

@P.Elliot: Mondjuk egy folyó tényleg jó ötlet lenne. Bár nekem a végtelen vízfelület is bejön.

Muscari 2016.11.18. 15:35:59

@P.Elliot: a lányom barátjának az apja körbehajózta a Földet egy vitorláson néhány barátjával. A fia is csatlakozott hozzá Fokvárosban, aztán Brazíliában kiszállt és hazarepült. A srác olyan 5 hetet töltött el a hajón, de az apja egy évet, blogot is írt róla.
Azt mondta, hogy nagyon érdekes pár hét volt, sokat olvasott, mert nekik még internet sem volt, egyedül egy műholdas telefonon tartották a kapcsolatot a világgal. Emlékszem, a lányom annyira izgult, valami weboldalon lehetett követni a hajó útját, azt nézte minden nap. Egy ilyet lehet, hogy bevállalnék én is, bár valószínűleg félnék, hogy valami baj történik.

SzZoole 2016.11.18. 15:40:08

@montroyal ( CAN qc): "holgyek altalaban 60 és a halal kozott vannak ."
1.5 gr. fehér + 1 kék és van az a pénz:)))

montroyal ( CAN qc) 2016.11.18. 15:45:13

@tsabus [UK]: @P.Elliot: regebben en is azt gondoltam mit lehet ott csinalni ( utaskent mert en sem dolgoznek kivetel fiatalon )

hat ringas nekunk 1-2 nap volt de semmit sem lehet erzni a nagy hajokon mert akkorak mint egy varos igen 3-5 ezer ember de sehol nincs tomeg a masnapi programokat este kapjok a cabinba es annyi van foleg sea day -kor hogy nehez valasztani hova mikor menjel a masik hogy 2-3 nap kikotoi rohanos varoslatogatasok utan orulunk amikor a medencek korul pihenunk es semmit sem csinalunk . a hollyday meg a Disney cruieok mozgalmasabbak a csaladok gyerekek miatt de az utasok nagy tobbsege a hosszabb utakon nyugdijasok.. es tenyleg pihennek tobbszor voltak mar a kikotokben van hogy ki sem szallnak , a légkondis helyekrol ki sem mennek a medencek korul soha nincs tomeg mondjuk a fiataloknak ajanlanam dolgozni de utaskent kvesbe persze az a par fiatal meg szokta talalni egymast
oriasi kulombsegek vannak a par napos-egyhetes utak, hollyday cruise es a hosszabb cruisok kozott nem osszehasonlithatok .. de mint kis v nagy hajo sem ..
es a munkakorok kozott is nagyok a kulombsegek pl a takaritok nem hogy vilagot de napot se latnak ..

P.Elliot 2016.11.18. 15:47:59

@Muscari: Engem egy egyenesen a frasz torne ki hogy mi tortenhet egy vitorlason ha hatalmas vihar jon es szetveri az egeszet vagy esetleg baluga balnak/ remelem jol emlekszem mert a balnak es capak teruleten nem vagyok valami tudos/, kajanak nezik, megtamadjak es elsullyesztik a hajot, volt egyszer egy ilyen utleiras, valami angol csalad elte at es barmilyen hihetetlen egy vacak kis lelekvesztoven vagy 6-an tuleltek az utat bar tobb mint egy honapig utaztak rajta szinte minden nelkul. Ha az apa nem hajoskapitany akkor nem lett volna kinek megirni a konyvet de o muszerek es minden nelkul valahogy tudta mit kell tenni. Egy japan halaszhajo szedte fel oket.
Ismered a konyvet? Nagyon jol volt megirva. a balna tamadas utan 60 masodperccel sullyedt el a hajo, amig a percmutato korbejar,/ a Galapagostol 200 merfoldre de visszafordulni nem tudtak/, el lehet kepzelni hogy ebbol mire telt, a csonak es tutaj kotelet el tudtak vagni meg meg a kolkokre raadni a mentomellenyt aztan kesz is. A tutaj kesobb kilyukadt, tonkrement, at kellett maszni a paranyi csonakba.
Szoval azota a vitorlasra is gorben nezek es felek tole. Jobban mondva a halaktol...

P.Elliot 2016.11.18. 15:50:05

@montroyal ( CAN qc): Na, azert a te utazasodra nem mondanek nemet bar nekem nagyon hosszu lenne, mondom szarazfoldi ember vagyok, nagyon klassz dolognak tartom hogy elmentetek....

montroyal ( CAN qc) 2016.11.18. 15:50:36

@Zoole[uk]: biztos én pl azt probaltam kitalalni hogy valaha xx évek elott szépek lehettek a holgyek vagy sem .. mivel a hojon nagy tobbsege amerikai .. hat jo nagy sulytobbletet kell levonni .. az teny hogy az egyedulallo holgyek vannak es nem szorulnak ra hogy egy ferfi fizesse az utukat $$$+++ szoval erdemes becserkészni oket ..

Golf2 2016.11.18. 15:52:16

@montroyal ( CAN qc): Minden táncot tudni kell...A járókeretest is? Bedönt,lēp,ledönt.

P.Elliot 2016.11.18. 15:58:24

@tsabus [UK]: Akkor menj el tutajra, meg lehet hogy ott is van ilyesmire lehetoseg.
En Missuoriban, Hallibalnal/ Mark Twain/ lattam a Missisipin baromi nagy tutajokat, illetve uszalyhajokat amik vittek dolgokat Ohioba.
Nagyon erdekesen neztek ki bar en egy primitivebbnek jobban orulnek. Majd este megnezem hogy ilyesmiben van-e kinalat a turistanak, igaz, miben nincs.
Most viszont indulok a dolgomra, autobiztositonal kell elinteznem valamit, vasarlad a Haladadas napra foznivalot, allateleseg bolt meg nehany mas is....

P.Elliot 2016.11.18. 15:59:55

@Golf2: Na meg csak erre reagalok....hehehe....Hogy te milyen hulye vagy, / szeretettel mondva/, hogy mik jutnak eszedbe...Mindenesetre nevetve indulok utnak, koszonom neked....

Dikusz 2016.11.18. 16:31:13

@montroyal ( CAN qc): ha ezt a becserkészést a hajó alkalmazottjaként kérdezi valaki, akkor a vezetőség mit szól ehhez?

montroyal ( CAN qc) 2016.11.18. 16:32:12

@Golf2: a lift a zongora bar (itt ultunk magyar ciganyok jatszottak)es az etterem sarkan szamoltam a jarokeretesek toloszekesek bottal jarokat es azt talaltam ki hogy a sarokra egy forgalom iranyito lampat kellene felszerelni mikor milyen iranybol mehetnek ..

montroyal ( CAN qc) 2016.11.18. 16:46:00

@Dikusz: az szigoruan tilos keveredni a vendegekkel ... azert a magyar zeneszfiuk titkosan csinaltak, de kulon mentek be a cabinba nalam le is bukott az egyik ,de jot rohogtem rajta hogy mentegetozott a srac .. ja persze hogy van otthon csaladja es a hajon is nagy balhé lenne ha kiderulne, amugy foleg a zeneszek kellemesen korul vannak veve a csajokkal de beszelgetes lehetseges csak .. az alkalmazottak nyiltabban parosulnak
kepzeld mennyi per lenne a vallalat ellen a dobott csajoktol ..
az alkalmazottak egymas kozott nyiltabban parosulnak magasabb beosztasban sokszor kiseri a feleseg oket .

Dikusz 2016.11.18. 16:52:46

@montroyal ( CAN qc): családban van aki hajón dolgozott 14 évig. Azt mondta, azonnal repülne az az alkalmazott, aki utassal böllenkedett.

montroyal ( CAN qc) 2016.11.18. 17:22:36

van mit dolgozni a konyhan
keptarhely.eu/links.php?file=20161118v00kw6mk3.jpeg
keptarhely.eu/links.php?file=20161118v00k99plo.jpeg
keptarhely.eu/links.php?file=20161118v00kxyhpp.jpeg
a kapitany a csaladja ,lanya (16 éves) es mas tisztek felesegei
keptarhely.eu/links.php?file=20161118v00kpr19j.jpeg

a cruise director (ugyész ) felesege ( animator), helyettese tenyleg kedvesek nagyon tudjak a munkajukat profik Neptun King ceremonia a szemelyzettel
keptarhely.eu/links.php?file=20161118v00kpr19j.jpeg
keptarhely.eu/links.php?file=20161118v00kred6o.jpeg

montroyal ( CAN qc) 2016.11.18. 17:49:52

@Dikusz: igy van .. de a magyar fiu kockaztatott .. persze a lany az ejszaka kozepen logott be a srac kabinjaba jol korulnezve de mi lattuk.. camerak vanna mindenhol arra is vigyazni kell .

Csodabogár 2016.11.18. 19:11:24

@tsabus [UK]: Egyik legjobb utunk volt Amszterdamból a Rajnán, aztán a Mainán és végül a Dunán le Bécsig. Mázlink volt, végig gyönyörű idő. A hajó csak éjjel ment, nappal várost néztünk. Közben volt egy csatorna is, amikor áthajóztunk egy autobahn felett. Összesen 120 utas, nagyon átlátható volt minden.

gabors 2016.11.18. 19:47:21

@tsabus [UK]: van ilyen allitolag .... csak meg kell keresni ...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.18. 20:21:36

@Dikusz: Böllenkedett??? :D Bróhaha, még ezt a dumát... :D

Hát jah, csatlakozom én is hajós munkát kb soha, inkább mennék valszeg egy gyárba is hamarabb, droidnak.
Esetleg télleg ipari helyekre, mondjuk ilyen rákhalász hajókra, amiket mutogatnak néha a Diszkóverin.
Az is q kemény dolog, sokszor egy másodpercig sincs vízszintben a hajófedélzet, mert akkora a vihar és dobálja a kis lélekvesztőt.De azokon jóval rövidebb egy turnus, talán csak 1-2 7.Ha az ember ráun/beparázik/befordul, hamarabb kijutni a civilizációba.És egyetértek azzal is, hogy egy ilyen hajó csak bekorlátozza az embert.Mödanszié mellé, vagy mozizni, gyimbe járni lehet szárazföldön is, pl. egy tó partján lévő hotelben, vagy bárhol, nem kell ehhez hajóra ülni.Ha meg látni akarok valamit, célirányosan odarepülök és ott töltöm az időmet, nem az odautazással.Nekem is elég cseszlovák ez a szórakozási forma, de ha van akinek tetszik, akkor hajrá. :D

A Hurtigrtutenre felülnék, mert az végig a partközelben megy, a norvég riviérán, az összes várost érinti, bemegy a fjordokba, ahonnan a lexebb a kilátás.De arra is csakis a táj miatt ülnék fel, nem a hajósága miatt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.18. 20:23:24

@Csodabogár: Azok nagyon viccesek, mikor a hajó megy a hídon.Főleg, ha két folyó keresztezi egymást és nem szintben... :D

2016.11.18. 20:35:05

Hajoselet, pro:
- tenger
- nem kell lakhatasra kolteni, csomo penzt lehet sporolni
- korbeutazod a vilagot es fizetnek erte, nyilvan nincs sok ido, de egy kicsi azert van
- erdekes emberekkel lehet talalkozni

Hajoselet, kontra:
- borzalmas emberekkel is lehet talalkozni am
- bezartsag kozejuk, meg az ebolaval is, ha ugy dont, hogy pont ott es akkor akar kitorni, nincs menekves
- limitalt szorakozasi lehetosegek, keves egyedullet

Egy kis idore nyilvan kibirnam, de max 1 evig csinalnam es csak akkor, ha sok helyre el tudnek vele jutni es jo penzt fizetnenek.

tanato 2016.11.18. 20:48:08

@tsabus [UK]: Igen olyan hajó, is kéne ami elvisz A:-ból B.-ébe,szórakoztatás nélkül,és nyilván úgy olcsóbb is lenne.Persze akkor nem lenne akkora profit meg nem dolgozhatna rajta 2000 vagy még több alkalmazott,csak a tengerészek,meg a szakács esetleg még az orvos.

Shanarey 2016.11.18. 20:52:42

Off

A DNS sztori, amelyről pár hónappal ezelőtt szó volt.

www.youtube.com/watch?v=YUS4Y47ojtU

montroyal ( CAN qc) 2016.11.18. 21:01:20

@Csodabogár: szoval csonakaztatok :-) csak vicc biztos jo lehetett vegul is kiszallva ugyanaz a program turistaskodas varoslatogatas helyi kajak esetleg vasarlas ..

Dikusz 2016.11.18. 21:29:32

@geegee: nem én találtam ki:). Volt olyan, hogy "Teri néni történetei" - egy falusi néni otthonkában. Férfi színész alakította, hogy ékes magyarsággal mondjam, szakadtunk a röhögéstől, amikor hallgattuk. Annak a szólássá vált mondata volt: "mondom az uramnak: Tibi" Abban mesélte - nem szó szerint - elővette a csunyáját, és az akarta, hogy böllenkedjünk. Mindezt tájszólással, otthonkában, férfi színész:))
Nem tudom mióta nem élsz itthon, de ez a színész a Kisváros című népszerű ('90-es évek második fele)TV-sorozatban alakította Hunyadi főtőrzset.
Érdemes rákeresni a jutyúkon "Teri néni történeteire":))

kakuto 2016.11.19. 00:39:13

En dolgoztam hajon 5 eve, 1 szerzodes erejeig, pincerkent. Ott ismertem meg a felesegemet es azota mindenunk meglett...nagyon nehez munka volt, ott tanultam meg igazan dolgozni, kicsit olyan volt mint a katonasag. Azota engem munkaval nem tudnak "legyozni".

Hajoigazgatokent meg azert ne panaszkodjon jo meloja van. A cigany melot mi csinaltuk.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.19. 05:55:23

@Dikusz: Persze, ismerem, Usztics Mátyás.Akkoriban nagyon népszerű volt, manapság már nem látom sehol, még ilyen ajánlókban sem...(De a böllenkedésre már nem emlékeztem...)
A katonás sorozat is jó volt, bár volt benne sok m@rhaság is.

2016.11.19. 08:17:08

Nem , kösz egyszer elég volt. Igaz, én csak folyamin voltam, de a meló szempontjából ugyanaz. A különbség csak annyi, hogy az Elbán nincsenek méteres hullámok.

Muscari 2016.11.19. 09:05:06

@geegee: mi is minden nap sírva fekszünk le :-)

élhetetlen 2016.11.19. 13:42:31

@tsabus [UK]: Voltam ilyen úton, Athénból indult, Rodosz, Ciprus, Izrael. A raktérben kamionok, fenn az utaskabinok, egy étterem és egy bár, mozi sem, spa sem. Reggel kikötöttünk, városnézés, aztán tovább. Fantasztikus volt. Még mindig használom, mert addig álltam a kamerával a hajó farvizét véve, míg meg nem untam, most ez elég ahhoz, ha nézem, hogy ugyanabba a hangulatba ringasson, mint mikor ott voltam.

montroyal ( CAN qc) 2016.11.19. 16:21:25

@Pink Petsch: oriasi kulomseg a folyami csonakok koz«ott es hogy mindig latod a partot de nem latsz szigeteket delfineket napfelkeltet a v napnyugtat a vizen de a szervizek sportpalyak medencek 5-6 bar tobb restaurant es fantasztikus elmeny pl amikor kozeledikv tavolodik a hajo pl frnch polynesia szigetek v Sydnei, Dubai a folyamin becsuszol v kicsuszol a kikotobol .. na meg a programok rengeteg es valtozat shows stb es ha nincs nagy vihar nincsenek hullamok ( neha kerulot tesznek tudjak hol a vihar
ebben az evben is megyek de csak hollyday cruisera karacsony szilveszter carib.. kivetel ha nyerek a lotton akkor maradok meg egesz telen ... ha nem akkor visszamegyek a caribra szarazfoldon még 1-1.5 honapra de olcsoba ..
www.hollandamerica.com/find-cruise-vacation/CruiseDetails.action?tourId=&webItineraryIdForAudit=X-28&fromSearchVacation=&guestsCount=undefined&voyageCode=P662&
csak azt mondom nem osszehasonlithato megvannak e szepfegei mindkettonek m

Dr. Smit Pal.... 2016.11.19. 18:05:00

Azonnal el kellene sullyeszteni, az osszes ilyen luxus szemetet.
Agyatlan kornyezetszennyezes egy rakas luxus konzumidiota miatt.

2016.11.19. 18:45:37

@montroyal ( CAN qc): Te, én készséggel elhiszem, hogy utasként teljesen más élmény, sőt, tudom, hogy más élmény. De hidd el, hogy a bárban, konyhában vagy a mosodában/housekeepingben dolgozó gályarabként, tökéletesen hótegymindegy. Igaz, én csak folyamin dolgoztam, viszont voltak olyan kollégáim, akik azelőtt megjártak pár óceánjárót is. Az egyetlen különbség, hogy kisebb a hajó, és az utazóközönség átlagéletkra 65 év és az elmúlás között van. Viszont melósként gyakorlatilag napi 2-3 órád van magadra (ebben benne van a reggeli zuhanyzás és ebédszünet is), és azt sem tudod egymagadban tölteni, ugyanis a legénységi szállások nem a tágasságukról híresek ... egy átlag koliszoba bálterem, viszont ugyanúgy 2-3-4 idegennel vagy együtt. A hátsó fedélzet elméletileg a személyzeté, azonban annyira nem szeretik, ha a személyzet ott héderel, gyakorlatilag is. Oké, a folyami annyiban "könnyeb" még a személyzet szempontjából is, hogy látod a partot, több a megálló, és ha éppen úgy jön ki a lépés, hogy nem vagy besoztva, amikor éppen egy kikötőben áll a hajó, akkor olyan 1 órányira kimehetsz te is a partra.

Parasztlengő az imperialistáknak 2016.11.19. 19:08:34

A folyami hajós munka se kutya, a dunai kirándulóhajókon. Meg az olajfúrótornyos téma se. Ezért sem dolgozik ilyen helyen egyetlen nyugati sem (görög, olasz néha de ők nem nyugatiak..:))

2016.11.19. 19:19:55

@Kón Bandit: Nonono ... a személyzeti főnök, a program-szervező és a séf rendszerint nyugati ;)))

Parasztlengő az imperialistáknak 2016.11.19. 20:28:25

@Pink Petsch: Én eccer kibírtam 3 napot folyami hajón, de a melónál is keményebb volt a társaság - rejtő jenő befosna.

Aztán rájöttem hogy ez nem nekem való - 5x annyiért sem mennék vissza, mert olyan emberek dolgoztak az én hajómon, hogy életemben nem gondoltam volna hogy ilyen emberek léteznek, maga volt a pokol. Pedig vendéglátóztam előtte, és ott se mindenki matyóhímzés.

2016.11.19. 20:33:50

huuuu hol is kene kezdeni....

eloszor a cikkhez: a hoti ne sirjon, inkabb oruljon h 9 ev alatt felnyalta magat 3 csikig :D

Egyes orszagok nemzeteinek automatikusan jar az eloleptetes egy ido itan ha nem teljesen nyomorek. _Az utazasi irodak nyomasa miatt pl Hapag Loyd hajokon csak nemetek mehetnek ki a nepe koze mert igy van elqdva a hajo, es igy tovabb. Mondjuk pl a TUInal meg eleg ha egy arc beszel nemetul, - tobbiek lehet ek ufok is. S bar a TUI vendegek finnyas majmok, -azert annyit mar nem fizetnek h rendes nepeket is fel lehessen rakni a hajokra.

Hajozni kurvajo! Olyan mintha a katonasaggal korbeutaznad a vilagot 4-6 honapra osszezarva a bajtarsaiddal akikkel joban rosszban kitartotok egymas mellett.
Minden vendeglatost elkuldenek eg szerzodesre, hogy megtanuljon valoban csapatban dolgozni, illetve hogy szoszoles helyett (amit sokan munkanak hivnak pedig egy vicc) valoban megtanuljon gyorsan es jol dolgozni.

En csak folyamoztam 5 evet, ebbol egyszer 10honapig nigtykent, de imadtam. Jottel, lenyomtad, osszeszedted a lovet es mentel a francba nyaralni par honapra valahova.

Ki menjen? Max 30ig ajanlom, mert fiatalon meg nem olyan merev a szemelyisegszerkezet h minden szart felvegyel. A tested birja a strapat ha 12 ora melo utan le kell nyomni egy partit hajnalig a tobbiekkel, hogy aztan egy tusolas utan menj dolgozni :)

Kinek nem ajanlom: aki nem kepes direct ordereket pofazas nelkul teljesiteni. Az arcoskodkat hamar kirakjak. A lustakat es lassuakat is. A mindentudokat is.

Mire jo a hajozas? Tapasztalatot szerezni. Regen meg fel lehwtett szokni papirok nelkul, de most mar a manila2010 amendment szabalyzasai miatt hogy javitsak a seafarerek jogait, nem lehet szakkepesites nelkul hajozni. A kapuk a tanulatlanok elott bezarultak sajnos :( Nagy kar mert egy kitoresi lehetoseg volt a legszegenyebbeknek, folrg penzugyileg.

Aztan ott van a vilaglatas, amit nem vesz el toled senki. Megismersz idegen kulturakat es nem a rasszista M1bol fogod megtudni milyen egy masik orszag szulotte.
A szeles latokor gazdagit. Egy ido utan minden vilagutazo rajon, -a fold igazabol egy nagy falu.

Akik csak a sok munkat latjak azok kezet foghatnak a nyugati gyerekkekkel akiknek mar budos a munka. S nyithat ak egy pezsgot is mert megerkeztek kulturalisan is nyugatra :D. Csak zarojelben jegyzem meg, ilyen szuk latokorrel en inkabb nem irnek egy vilagutazos forumra :)

Egyebkent ezerfele oceanjaro hajo van. Az egetem picike 100-150 fos expedicios hajoktol pl MV Bremen-tol az egszen nagy batarokig ahol 5000 fonyi kisvaros zsufolodik ossze. Lehet menni aztan egy adott regiora, lehet menni vilag korul, temautakra, specialisakea, van minden mi szem szajnak ingere. Van ak kulon lmbt crziseok, -ahol csak egymaskozt vannak, tojasdobalo parasztok nelkul ...Azok voltka a legjobban jattolos utasok, istenem :)

Vitathatatlanul a legjobb ar-ertek aranyu utazasi forma es folyammatos boom vana szektorban (RCCL feloldott stop-ja az osasis classra a valsag miatt) nem veletlenul. Pl folyamon egy karacsonyi ut mar 700eurozol elerheto (phoenix reisen) nem nagy szam hajora (3*) de vegyuk figyelembe h a legdragabb idoszakrol van szo, full ellatassal es napi 1-2 varps beutazasaval, kulturprogramokkal. Nem kell vezetned, hotelt foglalnod, utvisyonok miatt aggodnod, stb stb

Szoval, lehet kene egy rendes poszt a hajozasrol, 'ert eleg nagy a kavarodas a fejekben.

2016.11.19. 20:35:47

@Kón Bandit: társaság úgyis, Nálunk mindenki német, kiveve a mosogatókat, ők Fülöp. De már folyamon se találni fehér embert aki elmennék melózni. Nagy a mubkaerohiany, a sosem volt.meg ilyen jó vendéglátósnak lenni mint manapság.

2016.11.19. 20:41:40

Az oceanjarot egy rakat nemzetkozi szerzodes szabalyozza, ha barmi gixer kiderul, irtozatos buntik jonnek mennek, senki nem viccel vele. Talan a legciganyabb noname tarsasagok esetleg, de azt is ketlem.

Fura abszurdom, h mig a vilag meg tudott egyezni (oke a 800k fulopot tomorito manilaiak keresztulvertek a vilagok a jogokat (sctw szabalyok pl) addig az europai unioban resztvevo nehany orszag ahol a folyok folynak, nem kepesek a legalapvetobb jogokat garantalni a hajosoknak...Egy vicc!

Ha van tulora, akkor ki van fixetve. Rendesen szabalyozva, szerzodesben fixalva. Nem sok, 4-6eur/h , de regen ez is be volt nyelve. De ennek is van limitje, es a Head of Department faszol ha nem tudja a tulorak nelkul megszervezni a melot. Oltankor van ciki, h valaki kihullik (meg nagyobb hajon is megerzik) azt akkor fedezni kell az ures pozit, mennek shorton amig az iroda gyorsan szerez valakit. Az meg mindig egy mecces szitu. Jo vendeglatos nincs minden bokorban...

2016.11.19. 21:01:22

@Kón Bandit: Mna igen, rohadt nagy lutri a társaság, az már biztos! :) Nekem, mondhatni szerencsém volt anno, mert olyan, többségében magyar banda jött össze, akik nem baszogatták egymást már a kezdetektől sem. Valszeg, ebben közrejátszott az is, hogy a társaság kb. fele már lehúzott pár szezont annál a cégnél, amikor én újoncként odakeveredtem. Pedig még sosem dolgoztak együtt azelőtt, de azért a cég-policyvel tisztában voltak, ami nem támogatja az egymás felesleges cseszegetését. A személyzetis meg is jegyezte, hgy milyen fura, hogy mi műszak után, este-éjjel még összeülünk fél-1 órákra egy kicsit kiengedni a gőzt, mert nem szokott általános lenni.
De tényleg rohadt egy lutri! A testvérhajónkon ugyanis szépen eloszttták a nemzetiségeket: itt 2 magyar, ott 1 szlovén, hopp, 2 horvát, no még egy román, és bónusznak 3 cseh (már nagyjából így) .... hát, nem is sikerült olyan fényesen, mint nálunk, mint utólag megtudtuk ;)))

2016.11.19. 21:05:35

@zseketto: Folyami szinten a svájci bejegyzésű cégek a leggázabbak ilyen szempontból. Azokkal inkább ne, mert rohadt nagy lottó, hogy most éppen normálist fog ki az ember, vagy se nem? Nekem szerencsém volt, mert egy normálist fogtam ki, viszont találkoztam olyannal, akivel együtt jártam felkészítőre, és később más, de ugyancsak svájci székhelyű céghez került. Eléggé szívás volt, ugyanis spóroltak, amire mi voltunk 3-an, ők ketten.például, és ez persze túlórával járt, amit persze benyeltek. No de, ez nem mostanában volt, hanem olyan 9 éve.

2016.11.19. 21:32:25

@Pink Petsch: először akkor az elején:

a hajót üzemeltető cég (nem összetéveszteni a hajót menedzselő céggel, aki jellemzően a tulaja a hajónak,) crewing officerétől függ, hogy milyen csapat áll össze. Ha leszarja, vagy nem érdekli, akkor lehet full román a konyha...Persze, lehet hogy csak pechje van a munkaerőpiacon és nem kap magyar konyhást, mert azok mind az Alpokban vannak :D

A csapat egy lutri, de ezért van a HOD hogy megoldja a különbségeket. Óceánon minden könnyebb, egyébként.

Felkészítőre jártál? Ez vmi magyaros lehúzás lesz sztem. Nincs mit felkészíteni, max ha az a safety training volt, h hajózhass. Bár folyamon azt meg nem kérik...

Mindenki Svájci központtal dolgozik. A melósok meg Cirpuson vannak bejelentve a leánycégnél. Kettőt találhatsz de elsőre is menni fog :D Igen, adóelkerülés céljából. Cipruson csak szerződsz, nincs adó fizetve (nem vagy rezidens, nem is fizethetsz) se tb. Ami jár az jár, és ennyi. Viszont amit kiállítanak igazolást, elmehetsz munkanélkülire, és az viszont szép pénz két szerződés közt...Mondjuk jön az sms a maldív szigeteken nyaralva, hogy a munkanélkülid át lett utalva :)

Szóval a folyamiak mind svájciakkal menedzselik a cég fejét, mással nem is lehetne. Illetve, láttam más megoldást, de az a szokásos fejetlenség. Svájciak irodistának születtek, másnak nincs olyan halvére és hideg unott feje, h napi 9 órában aktákat tologasson 3:)

A payrol és tax meg jellemzően Ciprus. A kiváltságosok kapnak nem ciprusi (vagyis svájci és német) szerződést, mert rohadt drága a cégnek mindenféle dolgokat fizetni. Lehet rá családi pótlékot kapni onnan meg ilyenek. Szóval ez nem jár akárkinek.

A viking tol svájcit mindenkinek. Csakhát, ők egy picit pénzmosoda. Egy csökkenő profittal rendelkező, gyilkolós piacon nem lehet évente 10 új hajóval kijönni, aminek válságkori gyártási ára 15milla euróban.

Lásd Crystal, akik elképesztően teli vannak pénzzel (2 óceánjárójuk a legfelső polcon van, pórnépnek megfizethetetlen utakkal), épp csak óvatosan próbálkozik most az európai folyami hajózásban lábat vetni...

Mondom, szar dolog ha shorton mentek mert nincs ember. S legtöbbször aki lelép az péntek délután teszi, ahol hiába van riasztva a crewing officer, mindenki más (ügynökségek, tartalékosok) hétvégére készül.

Pl. hiába van tartalékos listám, standby contracttal otthon. Ha a business travelesnek csak emergency line-ja van, és 2 óra mire egy repjegyet megszenvedek vele. Plusz hiába van a szerződésben, h a standby-ost hívás után két nappal a hajóra kell rakni, ha ő éppen azt mondja, h bocs de nem tudok 2 napon belül beszállni.

Na olyankor van az egyezkedés, hogy jó, akkor hétfőn reggel repülsz. Oké, papírokat legyártani stb. majd aláírod a recin ha beszálltál. Mivel mondjuk ez a szezon közepe, ő mondjuk 3 hónapnyi rutin (ami a többieknek megvan azon a hajón) nélkül száll ba. Így hiába a világ legjobb konyhása, eltart egy darabig míg belerázódik.

Ennek a hardcore verziója, ha a nyári nagy szabadságolások idején (jellemzően július-augusztusban akar mindenki szabira menni) idején döccen meg a gépezet, fárad el valaki, vagy unja meg. Olyankor dominószerű hullám söpör végig a departmenten és borítva be mindent. Abból a spirálból nagyon nehéz visszahozni a csapatot.

Elnézést a sok idegen szóért. Van amit nem lehet lefordítani, van amit meg nem érdemes, mert a hajózás nemzetközi nyelve az angol. Így ismeri mindenki ezeket a kifejezéseket.

Parasztlengő az imperialistáknak 2016.11.19. 21:48:57

@Pink Petsch: Nem a nációkkal van baj, hanem a sok lábszagú köcsöggel, nációtól függetlenül, meg az összezártsággal, meg hogy mindenki mindenkivel. Mint az ÁLATOK!...:D

2016.11.19. 21:58:33

@zseketto: Nekem semmilyen vendéglátós tapasztalatom nem volt előtte, azaz pont nulla, így meg csak housekeppeingbe mehettem volna. Oda meg akart a fene. Magam után sem szeretek takarítani, nemhogy más után. Szóval kellett, valami papír róla, hogy "képzett" vagyok. Nem a Vikingnél voltam, de most ha megölsz sem tudom, hogy melyik cégnél, komolyan ... mint mondtam jó 9 éve volt ez...
Az én hajómon sem gondolom, hogy a személyzetis túl sokat törődött volna az összetétellel, csak véletlenül dobta úgy a gép, hogy többségében magyarok voltunk, és normális arcok. Mint írtam, ő csodálkozott a legjobban, hgy kijövünk egymással, sőt még a horvát éjszakai recissel és a román mosogatóval is.
Persze, tudom, miért Svájcban jegyeztetik be magukat a cégek, nem vagyok naív, éppen ezért mondtam, hogy ha lehet, tanácsos elkerülni, mert rohadt nagy lutri, nincs semmilyen garancia, hogy egy normális céghez kerülsz csak azért, mert "svájci".
A beugrásról meg eléggé szar emlékeim vannak. Amikor kidőlt az egyik filippino srác (megbetegedett) a housekeepingről, egy hétig én helyettesítettem kényszerből, míg beszállt Prágában az új ember. Nincs az a pénz!
Már rég nem hajózom, de mostanában elég sok hajót látok a Dunán német zászló alatt is.

2016.11.19. 21:59:26

@Kón Bandit: Hát, édesegykomám, te ugye soha nem voltál kollégista? :DDD

2016.11.20. 00:49:16

@Pink Petsch: na ez ma már nem megy.

Igazából nem a cégtől függ hogy milyen életed lesz, hanem -kapaszkodj meg- hajótípustól. Egyszerűen a konstrukció a döntő. Kb. 25 folyami hajót, sokféle típust próbáltam. Menedzsmentnek kis ráhatása volt a dologra. Ha egy hajó el van baszva, a legjobb menedzsment a legnagyobb jóindulattal is csak tompítani tud a szaron, a crew meg szív. A jó hajókon meg a legbalfaszabb menedzsment sem tud akkora fasz lenni, h rossz élete legyen a crewnak. Ez ilyen.

Ami nagyon fontos, hogy nem számít a nemzetiség, a bőrszín, hajszín, nemi indentitás (van belőle jópár). Csak a hozzáállás.

Egyébként egy ideig csináltam a folyami hajókat, 8 hajóm volt kb. 300 emberrel. Figyeltem életkorra, nemi eloszlásra, nemzetiségre, tapasztalatra, rotációra. Ne legyen kritikus tömeg semmiből, mert az beboríthatja a rendszert (. Pl. túl sok román vagy magyar pincér az étteremben, eltérő nemzetiségű Maitre-vel az necces tud lenni)

Sok kis apróság, külön külön nem számít, de jobbá teheti a fedélzeti életet a crewnak.Pl. olyan dolgokra is figyeltem, hogy kevés párt vettem fel, mert ha az egyik dobbant, dobbant a másik is. Ha túl sok volt a fiú (így kaptam a hajót) . Akkor év közben csak lányokat vettem fel, hogy javítsam a nemek arányát.
Ha rutinos a Maitre, mehettek zöldfülűek a keze alá, mert úgyis megcsnnálja őket faszára. Ha a vezetőség mindenképp ragaszkodott egy friss kinevezésre, próbáltam 1-2 öregrókát hagyni, hogy legyen szegénynek esélye irányítani a csapatot, különben megeszik és leszáll :)

A sor végtelen...

2016.11.20. 00:50:04

@Kón Bandit: nem rossz dolog a szezonszerelem, kivéve ha kihagynak belőle :D .-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.20. 11:16:40

@zseketto: Ááá, üdv Zsé! :D Miért nem írsz te hajós posztot, ha ilyen jól benne vagy?Nem mondom, hogy értettem minden szót, de egész jól árnyalod a dolgokat. Nyomjad a sódert, foglald össze egy posztban... :D

2016.11.21. 13:31:49

@geegee: te meg elsz? :D

MEg ciprust se kezdtem el irni, peidg mar tobb mint 1 eve itt tolom az ipart...

Mindig vagy a munka vagy a tengerpart...nehezen fer meg kozotte az online elet :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.26. 12:08:00

@zseketto: Hehh, még ilyet...Azért csak nyomjad majd. :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.19. 04:43:48

@zseketto: Hoppá, bakker, ez igen... :D

velvet.hu/randi/2016/12/18/magyar_fiuert_utazott/

Ez a rohadék index mindenkit csak lebuktat!!!
Szemét kopó újságirók!!!

:-)))))))))))))))

Ne mondd, hogy nem te vagy...:D

2016.12.19. 11:33:43

@geegee:

Faszom, lebuktam :)

az index 2 hettel a daily mailes start utan lehozta...

Nem hiszem el, azt hittem mar vegre nyugi lesz!

Kurva szimpla cikk viralissa valt es beboritotta a vilagot :D Es ezzel teliszorta az insta es fb accomat total idegen requestekkel :)

De legalabb tetszenek a kepeim?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.19. 14:40:12

@zseketto: Bróhaha.
Amúgy gyönyörű a kisasszony, grat.
Csak vigyázz, nehogy valami drogkartellbe házasodj be, könnyen lehet állítólag levágott lófejjel ébredni az ágyban...
:-))))))
Hová raktál ki képeket, nem láttam.Nyomjad a linket.

2016.12.19. 15:02:36

@geegee: pedig az volt a cel az akvizicioval, hogy nemzetkozive tegyem a yolozast :D

Na varjal, adok par turheto kepet Ciprusrol.

Muszaj lesz blogot irnom, mert mar nem fernek bele egy HA posztba :D

Ez az ove, de igazabol majd mind en lottem a Ciprusiakat :D
www.instagram.com/sariahlizama/

Ezek meg az enyemek:
www.instagram.com/zsolt_levai/

Veled minden okes? Tel megjott, gyerekek orulnek a honak? :P

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása