oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. március 20. 06:42,  Határátkelő nyugdíjasok 150 komment

2016. március 20. 06:42 Határátkelő

Határátkelő nyugdíjasok

Abban alighanem megegyezhetünk, hogy nyugdíjasnak lenni a legtöbb országban nem jó, hiszen csökken az ember életszínvonala. A nyugati országokban ezt egyre többen úgy oldják meg, hogy olcsóbb helyekre költöznek. Ilyen ország Svájc is. A heti blogajánlóban emellett megnézzük, hogyan búcsúznak Új-Zélandtól régi ismerőseink egy év után, illetve azt is megmutatjuk, milyen bensőséges viszony fűzi a hollandokat – a krumplihoz.

nyugdijasok_foto_pixabay_com_michaelgaida.jpg(Fotó: pixabay.com/Michael Gaida)

Kezdjük hát Svájcban, ahol a Svájc és más blog posztja szerint egy család havi kiadásainak nagy részét a lakbér és az egészségbiztosítás viszi el. Az idősek esetében is. A helyzetet viszont bonyolítja, hogy a születéskor várható átlagos élettartam magas, így életük utolsó éveiben sokan kerülnek idősotthonba.

„Ennek átlagos havi költsége nem kevesebb, mint 8.500 frank, amiből a bentlakóknak 5.600-at kell maguk állniuk. Ha figyelembe vesszük, hogy a nem hivatalos minimálbér Svájcban 3.800 frank teljes munkaidős foglalkoztatás esetén és hogy az állami nyugdíj (1. és 2. oszlop, AHV és Pensionskasse) átlagosan a fizetés 58,4 %-ával megegyező összeg, láthatjuk, hogy igencsak költséges dologról van szó. (...)

Nyugdíjaskorba érve sok svájci külföldre költözik az alacsonyabb megélhetési költségek és ingatlanárak, valamint a melegebb éghajlat miatt. Egy 2010-es, nem reprezentatív felmérés szerint a megkérdezett svájci munkavállalók több mint fele nem Svájcban kívánja tölteni nyugdíjas éveit. A több mint 700 ezer külföldön élő svájci állampolgár közel 20%-a 65 év fölötti. (...)

A kivándorlás mostanában a kelet-európai országokba is irányul, de nem a meleg éghajlat, hanem a nyugdíjasotthonok miatt. Egy magyar idősotthon most irodát nyitott Svájcban, hogy közvetlenül érje el jövőbeli potenciális lakóit.

Árai a svájci árak fele-harmada, lakói többnyire német anyanyelvűek (németek, osztrákok, svájciak).  Ez már a szegény svájci nyugdíjasok számára is megfizethető.”

A teljes posztot grafikonokkal dúsítva itt találjátok.

Elröpült egy év

Amilyen soknak tűnik egy év, olyan gyorsan képes eltelni, pláne, ha az ember Új-Zélandon tölti. A Mindjárt jövünk blog szerzőinek életében is lezárul egy fejezet, ám előtte még búcsúútra indultak.

mindjart_jovunk.jpg

„Milyen gyorsan letelt ez az egy év, nem? Nekünk legalább is, mintha csak tegnap lett volna mikor kint aludtunk a templom kertben egy szeles éjszaka, almát szedtünk a harmatos napfelkeltében vagy éppen kikászálódtunk a fejtetőre állított kocsinkból.

Tajvanon már ismerősként mentünk végig a migrációs procedúrán. Tudtuk hol kell útlevelet mutatni és azt is, hogy hol kell mosolyogni. (van egy kamera a második ellenőrzésnél, ami arcképet készít a friss érkezőről, és nekem azt tanították, hogy ha fényképeznek, mosolyogni kell).

Régi barátunk már várt ránk a reptéren. Habár az elmúlt egy évben nem sokat beszélgettünk, követtük egymás életét a közösségi oldalakon. Mikor megkérdeztük, hogy akar e velünk találkozni az országban töltött tizenhét óra alatt, gondolom, nem kell elmondani a választ.

A parkolóban beszálltunk a kocsiba és már robogtunk is a belváros felé. Egy év alatt sokat lehet felejteni, pláne az olyan örült dolgok élményei csorbulnak, mint az ázsiai közlekedés. Joel nem talált parkolót egy utcában.

A kis szikár barátunk, aki pozitív becsléssel is 50 kg, kipattant a kocsiból, elkapott 3 biciklit és átrakta őket egy másik helyre, kicsit szorosabb elrendezésben. Majd kényelmesen beszállt és beparkolt.

Első utunk megint a piacra vezetett. Kínai újév előtt ezek az utcák tele vannak giccses-csicsás arany-piros színekben rikító díszekkel. Úgy, mint mi a karácsonyt, ők úgy díszítik ki a házat újévkor.

A végtelennek tűnő, egymásba kapcsolódó bazárokat szinte lehetetlen elkülöníteni. Mindegyik majdnem ugyan azt kínálja. Egyetlen módon azért hangot adnak a különbségeknek. Minden kis bolt előtt van egy „prédikátor”. Egy jó fej srác, aki szónoki képességeit kamatoztatja megállás és levegő vétel nélkül. (…)

Az étlapot olvasva nem lettünk okosabbak. A kínai nyelvtudásunk még mindig csak gyenge közepesnek mondható, hát még az olvasási készségek. Joel rendelt, tudja mi a jó. Én az itallapnál viszont már találtam valami ismerős dolgot. Japán whisky, üveggel, verhetetlen áron. Kettőt! Oké… akkor legyen csak egy.

Érdekes ez az éttermi konyha. A rizst magadnak szeded, valamint szója szószból, citromos chili olajból és újhagyma szárból készíthetsz ízlésednek megfelelő szószt. Az asztalok közepén egy svéd tízfős tábortűz erősségű gázégő kapott helyet.

A kedves pincérlány tízperc után kitolta a szerviz kocsit, rajta egy nagy tállal. A fémből készült tál középen kétfelé volt választva. Kétfajta húslé alapú leves volt benne. Az egyik natúr, a másik fűszeres.

A rendelésünk: rákgolyók, húsgolyók, garnéla, sonka, osztriga és káposzta. Mindent ebbe a lébe kell beletenni, majd főzés után elfogyasztani. A második kör whisky után, Joelt már le kellett tiltani az italról, ő még ugyanis vezetett aznap este.”

Hogy mi történt még ezután, és mi fog, arról az eredeti posztban olvashattok itt.

A hollandok és a krumpli

Őszintén szólva én nem gondoltam volna, de a Hollandokk blog posztjából kiderült, milyen különlegesen bensőséges kapcsolat fűzi az ország lakóit a krumplihoz. Lássuk tehát (és még egy tócsnireceptet is kapunk…).

holland_krumpli.jpg

„Ha az eszkimóknak tényleg 30 szavuk van a hóra, akkor a hollandoknak minden bizonnyal a krumplira van legalább annyi. A kolompér és a pityóka holland megfelelője és bármi más népi megnevezés nem ér, itt most a főzni­- és sütnivalóra, az előfőzöttre, a lisztesre, a kerekre, a szeleteltre, a stamppotnak valóra gondolok, és mindenféle termékre, amit a legkülönfélébb méretben és csomagolásban lehet kapni a szupermarketekben.

Azaz például az iets kruimige a kicsit lisztes, a stamppot aardappelen a stamppotnak való krumpli, a frietaardappelen a sült krumplinak való krumpli, és akkor a Waddengoud, Eigenheimer, Opperdoezer fantázianevekről még nem is beszéltünk...

Hiányolom egy kicsit, hogy egyszerre két kiló nyers krumplinál szinte nem is tudok kevesebbet venni, mintha a kereskedelem mindennapi fogyasztással számolna.

Azt mondják, ha hollandokhoz vagyunk vendégségbe hívva, akkor a szakácsnőnek a vendégek pontos számát feltétlenül tudnia kell, nem lehet plusz­mínusz hozzáállással beállítani, mert a körethez mindig egy szem krumpli jár fejenként. Ennél többet meg sem pucolnak.

A tócsni (hivatalosan: aardappel-­kruiden­-pannenkoekjes, szó szerint krumplis-­fűszeres palacsintácskák) receptje megmosolyogni valóan pontos mennyiségekkel, grammban számol, és állítólag 4-­6 személy is jóllakik belőle. (Ha mégsem, azt már nemcsak a népeink közti különbségekre vezethetjük vissza.)

A receptet egy 25 éves holland szakácskönyvben találtam, így egy kisebbfajta időutazásra hív bennünket. Nincs benne semmi trendi vagy gourmet, a legegyszerűbb felszereltségű konyha és a legolcsóbb élelmiszerüzlet választéka is elég a megvalósításhoz.

Ha nagyobb és stílusosabb időutazásra vágynánk, ahhoz Vincent van Gogh „Aardappeleters” (azaz a Krumplievők) című, legelső mesterművének alakjaival díszített tányérokat és tálakat tudnék elképzelni, amit az amszterdami Van Gogh múzeum webshopjából könnyűszerrel megrendelhetünk.”

Az eredeti írást a teljes és pontos recepttel (ha érdekel) itt találjátok.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Svájc Új-Zéland Hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr378499312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DieNanny CH 2016.03.20. 06:54:34

Nemrég olvastam itt egy újságban, hogy a demenciás betegek egy részét Thaiföldön kezelik. Csiang Mai-ban van egy svájci intézet. Az ottani havidíj a fele a svájcinak, ráadásul az ottaniaknak benne a vérükben az idősekhez való nagyon bensőséges hozzáállás, törődés.
Ezek a betegek tényleg nem nagyon fogják fel, helyileg hol vannak, mégis, az emberi törődést megértik.
Persze, a családnak nehezebb meglátogatnia őket, de az internet világában erre már nem nagyon lehet hivatkozni.

Herr Géza 2016.03.20. 07:02:10

A holland krumpli-témához: valami félreértést sejtek a nevek körül. Lehet (?), hogy tényleg van sok neve hollandul a krumplinak, de a példák pont nem erről szólnak: csupa jelző és fajtanév jelenik meg, miközben a krumpli marad végig "aardappelen". Ennél többet tudok a németből: Erdapfel, Kartoffel, Grumbeer, Erdbirne, Krumber, Knulle... És van még. :))))

Golf2 2016.03.20. 07:04:32

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Gondolom magyar demensek számára elèrhetetlen...

DieNanny CH 2016.03.20. 07:23:29

@Herr Géza:

Nekem is ugyanez volt az érzésem.

DieNanny CH 2016.03.20. 07:30:58

@Golf2:

Hát, itt az ár a mérvadó. Mivel svájciaknak a 3-4000 frank olcsónak számít - kb 1 millió Ft -, ezért a magyar otthonok a maguk havi 100 ezer forintjával (nem tudom amúgy, mennyi), olcsóbb.

Különben, ezt én már átgondoltam úgy 3-4 éve, hogy Mo-nak efelé kellene tendálni. Közel a nyugathoz, politikailag, gazdaságilag EHHEZ A TEVÉKENYSÉGHEZ stabil.
Sok olyan nyelvet tudó él otthon, aki viszont nem tud külföld felé mozdulni. Ha ők egy ilyen otthonban dolgozva csak 10%-kal kapnak többet, mint az eddigi munkahelyükön, akkor jobban élhetnek. És nem szakadnak el családok, tudja gondozni a saját idős családtagjait, stb.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.03.20. 07:31:35

Az első nagyon jó írás.
Nem véletlen, hogy sokan alkalmaznak inkább bentlakásos ápolót, mert még az is olcsóbb, és arra is jár szociális kiegészítés.
A második is kellemes olvasmány.
A krumpli itt Svájcban is "nemzeti" eledel, csak itt rösztinek hívják a tócsnit.
:)

©________ 2016.03.20. 07:41:50

@svájci sapka (ch): a roszti meg a tocsni nem ugyanaz.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.20. 08:08:57

A sved nyugdijasok is szeretnek Thaifoldon elni.
Ugy erzem, ez a szemlelet volt a legelso, amit magameva tettem :)

Csak azt a 40 evet kell kibekkelni valahogy :)

Herr Géza 2016.03.20. 08:22:28

@Herr Géza: Mint ahogy a tócsninak is van x verziója, úgy a röszti sem mindenhol ugyanúgy készül...

Muscari 2016.03.20. 08:28:41

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: hát azért elég érdekes egy demens emberrel Skype-ozni. Van, hogy itt is próbálják, de attól függ a siker, hogy ki mennyire súlyos állapotban van. Nekik sokkal inkább szükségük van az érintésérzékeny, az ölelésre. Ennek ellenére a thai modell működhet, amikor nincs más megoldás.

Rengetegen vonulnak vissza olcsóbb országokba és ez a trend szerintem csak erősödni fog.

Muscari 2016.03.20. 08:31:12

@Herr Géza: igen, ezek szerintem is fajtanevek, ugyanúgy, mint az almánál a jonatán vagy a golden stb.

©________ 2016.03.20. 08:32:25

@Herr Géza: a cifrazas lenyegtelen. Az alapveto kulonbseg, hogy a roszti fott krumplibol, a tocsni meg nyersbol keszul.

©________ 2016.03.20. 08:47:46

@Babette©: mondjuk en csinalok tocsnit cukkinibol is:-)

tanato 2016.03.20. 08:48:38

Szerencsére ma már nagyon szuper idős otthonok vannak itthon is/egy vagy kétágyas szoba,minden extraával,állandó eü.felügyelet választható kaják,programok,uszoda stb./,állandóan kapom a reklámjukat mint háziorvos,hogy küldjem a kuncsaftokat nekik.Persze nem igazán tudom őket kisegíteni,egy itteni átlagnyugdíjas számára megfizethetetlen áraik vannak

tanato 2016.03.20. 08:51:34

Sajnos nagyon kevés a németet/vagy más nyugati nyelvet/annyira jól beszélő idősgondozó,szakképzett nővér meg orvos,hogy ebből nagy üzlet legyen.Akik már értenek külföldiül ezen szakmákban már kint vannak döntően.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.20. 09:07:17

Egy szem krumpli köretnek??Asszem, akkor nem arrafelé fogok járni vendégségbe...Vagy viszek magammal sajátot.Bár, ha az az egy szem krumpli akkora mint egy zsemle, akkor nem szóltam.

DieNanny CH 2016.03.20. 09:18:20

@Muscari:

Igen különben, egy demens embernél tényleg úgymond "mindegy", milyen messze van a családtól, mert úgysem emlékszik rájuk.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.20. 09:30:10

@geegee:
Itt ángliusországban nagy divat a jacket poteito vagyis töltött krumpli.
Na az a krumpli van akkora mint két zsemle.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.03.20. 09:30:44

@Babette©: "tocsnit cukkinibol".
Érdekelne a recept.

Sexual Harassment Panda 2016.03.20. 09:53:04

@diggerdriver: Nálunk is van.Fóliás krumpli a neve.
Szoktak hozzás sült szalonnát, tejfölt, cheffar sajtot, pirított gombát is adni.
Önálló ételként is megállja a helyét.

Sexual Harassment Panda 2016.03.20. 09:53:09

@diggerdriver: ja, s speciális krumpliból, "baking potatoe"ból készül, amiből 1 db olyan 30dkg-os.

LittleG (uk) 2016.03.20. 09:56:46

@Hobbiszakács: pl www.nosalty.hu/recept/cukkinis-tocsni

jó tipp, megvan mit csinálok ma a rántott padlizsánon kívül :)

LittleG (uk) 2016.03.20. 09:57:33

sose vettem még jacket potato-nak való óriáskrumplit - az íze is más mint a kicsié, vagy csak a mérete?

SzZoole 2016.03.20. 10:00:51

@LittleG (uk): kolombozik,
A kicsinek burgonya ize van a nagynak meg krumpli:)
Van egy kozepes fajta is annak meg pityoka ize van:)

©________ 2016.03.20. 10:04:52

@Hobbiszakács: nincs extra receptje, a tocsniban lecsereled a krumplit cukkinire.
Talan egy picivel tobb lisztet vesz fol a viztartalma miatt.

LittleG (uk) 2016.03.20. 10:08:53

@Hobbiszakács: nincs mit, de lehet jön Babette egy másikkal :)

Herr Géza 2016.03.20. 10:11:30

@Babette©: Ki mondá neked ezt a hülyeséget??? Svájcban is "vallási" kérdés, hogy a röszti nyers, vagy főtt krumpliból készül-e, maradjunk abban, hogy mindkettő autentikus verzió. Én meg speciel jobban is szeretem a nyersből készültet.

2016.03.20. 10:18:08

"Abban alighanem megegyezhetünk, hogy nyugdíjasnak lenni a legtöbb országban nem jó, hiszen csökken az ember életszínvonala."

Ha van egy kis gógyija az embernek, és nem akar az állami nyugdíjból "éhen halni", akkor elkezdi félrerakni a lóvét a nyugdíjas éveire legkésőbb 30 éves korától. Az nem érv, hogy be fog dőlni a magánnyugdíjpénztár, meg úgyis megdöglök 60 évesen.

Sajnos Mo.-n az emberek eléggé könnyedén kezelik ezt a kérdést (az állam majd úgyis megment), lesznek még nagy meglepetések nekik.

Sexual Harassment Panda 2016.03.20. 10:27:47

@LittleG (uk): Az kifejezetten arra való.Arra találták ki.
Én ugyan régen jártam angliában, de sztem még mindíg van.
Én úgy csináltam, hogy a krumplit jól megmostam, de nem hámoztam meg.Aztán alufóliát kiterítettem, megkentem jó darab vajjal, vagy a szalonna szírjával, tengeri sőt, és frissen őrölt borsot tettem rá, illetve valami zöldfűszert.Nálam a krumplihoz a majoranna, vagy kakukkfű alap, de leht bármi más, lényeg h friss legyen.Ebbe belecsomagoltam a krumplikat, és 180fokon kb 1-1,5órát sütöttem.Akkor a tetejét x alakba bevágod elég mélyen, (mint a gesztenyéket pl) megnyomod a két végét, és kinyílik a krumpli, láthatóvá válika belseje.Ide lehet tenni a tölteléket.
A klasszikus, szelet szalonnát megpirítasz a serpenyőbe, (ezt előre meg lehet csinálni, a szírjával kened ki a fóliát, amibe csoimagolod a krumplit) a szalonnát ráteszed a krummplira, bele a vágásba, teszel rá reszelt cheddar sajtot, és a sütőben még rápirítasz, és én a végén friss, finomra vágott snidlinget, vagy újhagymás szoktam tenni, gazdagon!

SzZoole 2016.03.20. 10:32:09

@LittleG (uk): amugy mas az ize es az allaga is.Egy kicsit.
A jacket potato kicsit edeskesebb allagra meg fluffy-nak mondjak.
Probald ki,nem fogsz csalodni:)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.03.20. 10:41:51

@Sexual Harassment Panda: Köszi, hogy leírtad a receptet. Mmmmm...
Skandináviában néhány éve még nagy sláger volt a sült krumpli, de ma már ritkán lehet látni sütnivaló krumplit a boltokban. Darabra árulják a negyed-félkilós "stekpotatis"-t.
Mikroban szoktam készíteni, keresztet vágtam rá, és teljes erővel 10-15 percet "sütöttem". majd vajjal, sajttal és kefirrel ettem.

Sexual Harassment Panda 2016.03.20. 10:42:24

kifelejtettem, hogy a híres baked beans-t is szokták töltelékként használni, meg a tejfölt snidlinggel.

Csodabogár 2016.03.20. 11:32:57

@Babette©: Messze nem, ráadásul a svájciak simán röstinek hívják. Nekem nagyon fura volt itthon, mikor az olyan szerü akármit rösztinek hívták.

P.Elliot 2016.03.20. 11:35:12

Steak melle szoktak foleg itt adni foliaban sult krumplit, jo nagyot, keresztbevagjak, megnyomjak hogy szetnyiljon es vajat, telfolt ra, metelohagymat is, mennyei ize van, nekem meg hus sem kell hozza. Rendkivul sok variacoi vannak hogy mit lehet meg rapakolni, az en kedvencem az ha megtoltom chillis babbal es meg csipos sajtot is ra es raolvasztani.
Naponta meg tudnam enni.

Csodabogár 2016.03.20. 11:36:41

@tanato: Engem érdekelne esetleg majd egyszer, egy apartmanos otthon ami Pesten van elérhető helyen. Amiről tudok, oda igen nehéz bejutni. Én is sok reklámot láttam már, de nem tudom miért hiszik, hogy csak azért mert mert valaki megöregszik, Csajágaröcsögén akar lakni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.20. 11:41:30

@diggerdriver: Na, az biztosan jó lehet, meg elég is.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.20. 11:48:51

@LittleG (uk): Azt mondjátok, ami ilyen q nagy krumpli, akkora, mint a két öklöm együtt (nagyon nagy) és darabra adják, vagyis rohadt drága?Télleg, ez mire jó?Csak tölteni?Bár akkor pont szétfaragom, nem?
Asszem nálunk bakpotatisként fut.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.20. 11:49:56

@geegee: Mondjuk hámozni biztosan egyszerűbb a sz@r, kis pingponglabdákhoz képest...de hát csak ezért nem fizetem ki a tízszeres árat...

SzZoole 2016.03.20. 11:55:29

@geegee: feletek nem lehet kapni ilyesmit?
Mar csak kecske/barany es a belevalok vannak?:)))
Ismered a comdom tortenetet?

kepkezelo.com/images/vochjnkx0ojdg5kkp1kv.jpg

P.Elliot 2016.03.20. 12:05:43

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Mi mar a kezdettol gondoltunk erre hogy mi lesz ha a nyugdijas korban leszunk, mibol fogunk elni, itt kulfoldon, rokonok nelkul, akkor meg nem tudtuk hogy nemcsak hogy meg tudunk elni belole hanem meg marad is. Mas kerdes hogy ha lerobbanunk akkor eleg-e egy jobbszinvonalu oregotthonra mert a kornyekunkon iszonyat sokat kernek erte de persze nem muszaj ezekbe menni, van az orszagban sok olcsobb am megis jo hely, erre ugyis csak akkor fogunk gondolni ha egyikunk mar nem el es mar nem tudjuk ellatni magunkat mert azt azert nem akarom hogy a lanyom otthagyja a munkahelyet es minket apoljon. Az viszont lehet hogy valakit keres az ember aki bejaro apolo, arra a nyugdij is eleg lesz es megis itthon vagyok de nekem ha mar agyhoz kotott vagyok semmi kifogasom egy rendes kis oregotthon ellen, egyszeru is lehet, mit erdekel engem mar az agyhoz kotve hogy van-e az epulet elott park vagy milyen jol felszerelt a tarsalgo, a jo banasmod sokkal fontosabb.
Kulfoldre viszont nem akarok menni legyen az akarmilyen luxushely.
Visszaterve, mi az elso itt toltott ev utan tettunk kis penzt felre amit valoban a nyugdijaskorra szantunk, aztan megszoktuk hogy minden honapba menjen ra, kesobb tobbet is tudtunk es szaporodott. Mindig ugy voltunk vele hogy nem baj ha meghalunk elobb, az a penz vandoroljon at a gyerekunk jovobeli nyugdij alapjahoz, probalja szaporitani o is mert az nem veszik el, valamire mindig jo lesz, nagyon komoly esetben hozza is lehet nyulni, elvenni belole.
Meg nem nyultunk hozza de jo erzes tudni hogy van. Egyebkent mi a szocialista orszag szulottei mindig beosztassal eltunk mert odahaza is igy tanultuk hogy gondoljunk a jovore.
Mar egyszer irtam hogy Magyarorszag nagyon sok penzt csinalhatna es munkahelyet ha allami szinten raallna a kellemes jo hiru de nem olyan draga nyugdijas otthonokra, szepen lehetne belole penzelni, az egesz vilag odahordhatna az oregjeit. Lehetne mindenfele arban, a szerenytol a luxus szolgaltatasig, legalabb videken is lenne munkahely emiatt.
A fovarosban a furdok, termalvizek is nagyon vonzoak, amerikai ismeroseink direkt mennek emiatt oda, legalabb 2x egy evben mert szerintuk ujjaszuletnek tole.
En mondjuk nem fedeztem fel akkora hatast, igaz hogy akkoriban meg fiatal voltam es egeszseges, ezek itt 50 koruliek. A ferfi a majaval problemazik, / nem iszik alkoholt, nem is egeszen tudjak hogy mi a baja meg a hata is folyton faj, a furdozes utan azt allitja hogy honapokig nincs baja, a no meg keservesen elte meg a valtozo kort, azt mondja hogy szinten a furdozes utan semmi baja honapokig. NEm tudom mit higgyek az egeszbol, neha azt hogy csak bebeszelik maguknak, neha meg hogy ki tudja hogy a boron at mik szivodnak fel abbol a vizbol.
Penzt lehetne csinalni ebbol, nagyon sok penzt az orszagnak. Mar a nyugdijasokat is oda lehetne vonzani csak ilyesmivel....

tanato 2016.03.20. 12:12:47

@Csodabogár: Pest környékén is egyre több ilyen magán szoc.otthonos próbálkozás van.de ezekbe tényleg csak magyar vagy a magyart jól beszélő idős külföldit tudnak fogadni.

2016.03.20. 12:12:59

@P.Elliot: Jaja, az egészségturizmus (?) egyáltalán nem hülyeség, sőt. Csak hát ahhoz olyan egészségügy is kellene. Nem az eü.-s dolgozókkal van a gond, hanem azzal, hogy szándékosan tönkreteszik állami szerepvállalással, és a benne dolgozók túl vannak terhelve, valamint sokszor hiányoznak a legalapvetőbb felszerelések is. Mint amikor az iskolába a tanár viszi a krétát.

A vidékre költözés előtt pedig jó lenne, ha növekedne a közbiztonság. Az idős embereket előszeretettel rabolják ki itthon.

Csodabogár 2016.03.20. 12:25:28

@tanato: Se a magyarral se a némettel nincs problémám de svédül is boldogulok és ha negyon megszorítanak akkor az angol is megy. A probléma csak egy aparatmanos idősotthon Budapest határán belül. Persze lehet, hogy ha már egyszer oda kerülök, akkor már tök mindegy lesz hol vagyok, de remélem ezt nem kell megélnem. Nyithatna egy alvállalkozást itt a Dignitas Svájcból.

Csodabogár 2016.03.20. 12:27:57

@P.Elliot: Igaz. Sok svéddel beszéltem a 60-as években, akik meséltek a budapesti gyógyvizekről, ahová a felmenőik jártak a 30-as években. Akkor Budapest egy igen vonzó gyógyfürdő hely volt a svédeknek.

Muscari 2016.03.20. 12:29:23

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: ez nem teljesen így van. Egy csomó lakónk megismeri a rokonait, sőt emlegetni is szokták őket. Ez sokszor nagyon lassú lefolyású betegség, tarthat akár több, mint tíz évig is, úgy, hogy lassacskán romlik a beteg állapota.

Ha még nem láttad a Still Alice című filmet (most nincs időm megkeresni a magyar címét), abból sokat megtudsz. Julienne Moore a főszereplője és azt kell mondjam, hogy elég hiteles.

P.Elliot 2016.03.20. 12:42:57

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Igen, eloszor rendbehozni ezeket a dolgokat amiket irtal.
Miert nem kezdik? Miert nem csinalnak valamit? A kozbiztonsag a hazai lakosoknak is kellene, elsosorban az, minden csak utana kovetkezik szerintem...
Orvos es apolo is lehetne ha rendesen megfizetnek oket es lenne mibol fizetni ha beindulna.

P.Elliot 2016.03.20. 12:44:54

@Csodabogár: Es mar nem az? Nem jarnak gyogyfurdozni?
Nincs idom most utananezni hogy mitol olyan jo a termalviz, illetve mit tartalmaz.
Ott az aranybanya az orszag kezeben es nem hasznalja ki, mint olyan sokminden mast sem.

SzZoole 2016.03.20. 12:47:54

@P.Elliot: hogy miert?Jo kerdes,talan mert a manak elnek....
Van egy nepcsoport akik szinten igy elnek,tudod van a fizetes nap Es a masnap,csak a mas napbol tobb van,mint fizetes nap .

Tegnap mar linkeltem,de berakom most is az uj amokfutasuk.

varesliget.blog.hu/?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201603

2016.03.20. 12:54:28

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Az egeszsegugyi turizmus a magan-egeszsegugyre epul, ami kifejezetten jo szinvonalu Mo.on, es nagyon jo arban is van.

P.Elliot 2016.03.20. 13:06:58

@Zoole[uk]: Tudod amikor itt Amerikaban valami olyan terveket akarnak megvalositani aminek nem sok ertelme van azt szoktam mondani hogy megint valaki ennek az urugyen legalabb a raforditott penz negyedet a zsebebe akarja csusztatni. Azert van. Van hogy kozbelepnek, van hogy rajonnek es letiltjak, van hogy megcsinaljak es a jonep atkozodik es remeli hogy kiderul idovel a disznosag es megisszak a levet.
Most pont a boromon csattan esetleg egy ilyesmi. Hetfon vagyok meginvitalva a varoshazara, en es a szomszed mert mellettunk egy vizfelszivo vagy hogy is mondjam epuletet terveznek mert hogy volt a nagy hurrikan es hogy a jovore gondolnak hogy nehogy elontse a viz a kerteket, udvarokat. Mondtam annak a mernok fickonak aki a tervrajzokkal maszkalt hogy 23 eve lakok itt es a kis patakocska amit szinte at tudok lepni sem dagadt fel ket meternel szelesebbre es sosem jart a kertem alatt, bar odaig jonne hogy lenne egy kis magan folyocskam de meg a hurrikannal sem volt hajlando idejonni, mit akarnak ezek felszivni? A patak ha meg is dagad esonel, elviszi le a vizet a folyoba ami zsilipes, veszelyt nem jelent. Az epitkezes nem erdekelne de nehogy mar arrol legyen szo hogy el akarnak venni a teruletembol emiatt reszt, meg ez is hagyjan lenne de az a veszely is fenyeget netan hogy a hazat is elveszik. Jo, megfizetik de en nagyon szeretek ittlakni, a lanyom meg imadja ezt a helyet, varosban lakok de egy holtcsondes utcaban ahol alig van forgalom , fak vannak, kis erdoresz es madarcsicseges. A budos eletben ilyen helyet tobbe talalni nem fogok hogy minden kozel a szamban van es megis abszolut videken erzem magamat.
Hetfon derul ki hogy mit akarnak de mar felhuztam magamat rajta. A mernok nagyok keszsegesen mutogatta a tervrajzot es szerinte a mi hazunk nem esik bele de a szomszede megugysem. Miert invitalnak vajon megbeszelesre? Csak minket kettonket? Egyaltalan, minek ide ez az elszivo berendezes, mit akarnak elszivni? Valoszinu hogy a penzbol akar valaki amibe ez kerulni fog, jo urugy...
Egyebkent dombon van a haz kulonben is, ide semmifele viz nem tud feljonni es a patak maga is mely volgyben van a kornyezo hazak is magaslaton, itt meg nem volt senkinek pince beazas sem.Na, ilyesmi lehet a link mogott is amit betettel...

SzZoole 2016.03.20. 13:14:03

@P.Elliot: akkor feletek is vannak erdekes dolgok.Ki tudja kinek milyen erdeke fuzodik hozza,csak hat az esszerutlenseg ami bosszanto.
Remelhetoleg nem nyulnak az elet teredhez.

adg 2016.03.20. 13:14:22

@P.Elliot: Szerintem vard ki a hetfot, ne szivd fel magad addig, hogy stilusos legyek.
Valoszinuleg azert akarnak csak titeket hivni, mert nektek szomszedos a beruhazas, titeket erint kozvetlenul. Egyaltalan nem biztos, hogy a hazat ki akarjak sajatitani, az eleg sokba kerul, ha nem feltetlenul muszaj, nem csinalnak ilyet.
Amugy azt is meg lehet tamadni, lehet szakertot felkerni, ha arra kerul a sor, evekig el lehet ilyeneket huzni, szerintem amerikaban is.

Majd meseld el, mi tortent, kivancsi vagyok.

P.Elliot 2016.03.20. 13:16:31

@Zoole[uk]: Persze hogy vannak itt is erdekes dolgok. Hol nincs? Egy lakatlan szigeten nincs talan egeszen addig amig uj hajotorott nem erkezik.

P.Elliot 2016.03.20. 13:22:42

@adg: Meg fogom irni.
Persze, lehet huzni de nincs ertelme, egy rakas penzt fizetnek az ugyvedeknek aztan ketes lenne a kimenetele de azert nem fogom szo nelkul hagyni, biztos lehetsz benne abban biztos lehetsz es jonehany felsobb hivatalt megf fogok keresni megkerdezni hogy tenyleg erre akarjak elszorni az adofizetok penzet? Meg a kormanyzonak is fogok irni, egyszer mar irtunk egy masfajta ugyben amikor at akartak verni es intezkedett. A mostani eleg fura alak de azert megprobalom...Arra is gondoltam hogy csak megbeszelik esetleg hogy zaj lesz, por, lesz, esetleg fakat vagnak ki es elore is elnezest kernek mert ezt is szoktak de miert csak a ket haz tulajdonosait varjak oda. A masik el sem fog menni mert honapok ota videken el a gyerekeinel.

SzZoole 2016.03.20. 13:22:56

@P.Elliot: persze,mindenhol tortennek erdekes dolgok,de ahogy otthon csinaljak ennyire nyiltan es buntettlenul kovetkezmenyek nelkul......:(
Hallgas @adg: -re,ne porgesd magad fel elore:)

kardio1 2016.03.20. 13:24:15

@geegee: itt van egy Pataterie nevű étteremlánc, ahol főételnek egy darab krumplit adnak, de az óriási, és jól fel van turbozva, garantáltan nem maradsz éhes.

P.Elliot 2016.03.20. 13:25:43

@Zoole[uk]: Megprobalok nem gondolni ra.
Na mentem a dolgomra, van eleg, delutanra hoesest varnak, akkor amikor kinnt nyilnak a narciszok mar. Husvet vasarnap is szankoval jon a nyuszika allitolag...

SzZoole 2016.03.20. 13:30:30

@P.Elliot: Meg csa most nyilnak?
Nalunk mar elfele viritanak,viszont a rozsabokraimon szepen nonek a levelek:)

P.Elliot 2016.03.20. 13:33:30

@Zoole[uk]: Iden nagyon keson jott ide a tavasz...

DieNanny CH 2016.03.20. 13:35:50

@P.Elliot:

Igen, én is úgy gondolom, hogy legalább egy termálmedence lenne minden nyugdíjasotthon mellett.
Oda külsősök is járhatnának, lenne masszázs meg gyógytorna, ilyenek.
Mo amiatt szerencsés, hogy szinte 30 km-enként lefúrva termálvíz jön fel. (Kis túlzással.)

DieNanny CH 2016.03.20. 13:39:07

@Muscari:

Persze, hiszen aki még szellemileg rendezettebb, talán nem akar olyan messzire menni. Viszont, aki már nagyon nem, ott tényleg a külföldi, olcsóbb jöhet szóba.

DieNanny CH 2016.03.20. 13:46:03

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: @P.Elliot:

Egy videóban láttam, hogy egy orvos havi 1 hetet Angliába jár dolgozni, hogy meg tudjon élni. Nos, ha azt az 1 hetet nem külföldön, hanem egy ilyen otthonban praktizálva tölthetné, ott mindenki jól járna.

Egyébként ötletekkel valóban tele van a padlás, viszont jogos a félelem attól, ha valaki beindít egy magánvállalkozást, akkor azt állami szinten ellehetetlenítik.
Mondjuk ál-panaszokat kreálnak, átalakítják a terület besorolását és esetleg luxusadót vetnek ki az épületre - fogalmam sincs, ez lehetséges-e, de szerintem magasabb körökben mindent lehetségessé tesznek - negatív értelemben...

Most jut eszembe, pl Pécs - sokan elköltöznek onnan, ugyanakkor ott az orvosi egyetem, meg termálvíz. Érdemes lenne tényleg beruházni.

Sexual Harassment Panda 2016.03.20. 14:03:43

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: rengeteg ilyen vállalkozás van MO-n.Az egészségturizmus virágzik.Főleg fogászat/szájsebészet területén.

geeeteee 2016.03.20. 14:52:47

Épp csak beugrottam, végigszkenneltem, szerintem eddig nem volt. Nálunk Ausztráliában olyan törvény van, hogy 4 hét után külföldre nem fizetnek nyugdíjat, volt is botrány már belőle, turistáknak is letiltották. Európában szerintem nincs, de még eszükbe juthat, mondjuk ott még akkor is egyszerűbb-olcsóbb lesz az ingázás. Mindenképp érdemes a nyugdíjtakarékosságot a saját kezünkbe venni, mielőtt lába kél. Emelett még a folyamatos korhatáremelés is aggasztó, nekem hetvenesként már most hetven, tudok én majd még akkor hetvenkedni? :D

fhdgy 2016.03.20. 15:02:22

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Tegyük fel, hogy valakinek van annyi beruházni való pénze, hogy nyithatna egy nyugdíjasotthont Mo.-on.

Szerinted hány százalék lenne rá hajlandó?

Én biztos, hogy nem, mert nem bízom abban, hogy valaha is megterülne, nem tenyerelne-e rá valaki, mondjuk pont az állam.

Ilyen környezetben, hiába lenne rá fizetőképes kereslet, nagyon rizikós.

Külföldi meg azért nem, mert látnia kell, hogy mi folyik ebben az országban. Plusz még jönnének a bircák és csak azt szajkóznák, hogy a multik csak szivattyúzák ki a pénzt az országból. :-)

fhdgy 2016.03.20. 15:11:50

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Kis túlzással az is igaz, hogy ha egy botot ügyesen leszúrsz, már jön is fel a melegvíz.

Ez a sok termálvíz akkor lenne igazán kihasználható, ha pl. a közlekedés is megfelelő lenne az úthálózatot fejleszteni kellene.

Önmagában semmi sem elég jó, rendszerben kellene gondolkodni, de az meg nem megy.

2016.03.20. 15:21:16

@Mirjam2: Egy kemény valutával rendelkezőnek tényleg jó árban van... :)

2016.03.20. 15:22:44

@P.Elliot: "Miert nem kezdik? Miert nem csinalnak valamit?"

Látod, ez egy jó kérdés.

2016.03.20. 15:26:58

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Persze, ez bizony sajnos így van. Mo.-n vállalkozni nagyon rizikós. Főleg a nagy államosítási reformok óta...

Golf2 2016.03.20. 15:36:31

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Szegèny orvosok... 30perc "vizitdíj" 15-20 ezer forint.Az átlag òrabéres az szegény: 600 ft.

geeeteee 2016.03.20. 17:53:45

Vidám, hogy előrukkoltok ilyen ötletekkel és még kételyeitek is vannak. Nyugat-Magyarországon huszon-harminc éve többezren, közvetve akár több tízezren gazdagodtak meg ebből, vagy legalábbis tisztes megélhetéshez jutottak. '91-ben költöztem Győrből Mosonmagyaróvárra, saját szememmel láttam. Ödenburger biztos meg fogja erősíteni, Sopronban hasonló a helyzet.

geeeteee 2016.03.20. 17:53:54

Szerény képzelőerő elég kell legyen. Győrben és Óváron is adtam ki lakást. Hebenstreit és Kiss úrnak(ő újvidéki világgáment vízmérnök volt, Madonna férfiban hazatalált, katonaszerkó, kitüntetések,stb, előbbi meg osztrák építési válalkozó) Mindegyiküknek tellett saját nővérre is. :) Termál, fodrász, fogorvos, manikűr-pedikűr, éttermek, ha még cseléd is volt, arról már nem is akarok tudni. :

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.20. 17:55:40

@Zoole[uk]: Úgy elszorult a szívem...
:))))))))))))

SzZoole 2016.03.20. 18:00:58

@diggerdriver: elolvastad?
Egy 9 eves kisfiu felakasztotta magat,mert a ,kedves menekultek' agyon bullyztak szerencsetlent itt Angliaban.Muanyag kessel fenyegettek,Meg azzal,hogy legkozelebb igazival fogjak,meg ilyesmik.
Olvasd el aztan vigyorogjal nagyfeju

2016.03.20. 18:04:37

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Nemzetkozi viszonylatban olcso, nagyon jo az ar-ertek arany. Nyilvan ha (egeszsegugyi) turizmusrol beszelunk, akkor azt kell nezni hogy mas orszagokhoz kepest mennyire szamit olcsonak vagy draganak, nem a magyar minimalberhez kepest.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.20. 18:17:16

Innen üzenném a szomszédasszonynak:
HUBAZMEG.
Beetetés megtörtént. Ha hízni fogok a te bűnöd.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.20. 18:19:14

@Zoole[uk]:
Tedd fel magyarul tirpákgyerek vagy írd le hogy mi van benne bazmeg mielőtt reklamálsz.

LittleG (uk) 2016.03.20. 18:25:13

@geegee: nem annyira kva drága szerintem

Csodabogár 2016.03.20. 18:35:25

@P.Elliot: Első sorban marketing kellene, no meg az évek óta üresen álló vadonatúj Ráczfürdőt is meg kellene nyitni a hozzá tartozó szállodával együtt. A Gellért szállót rendesen fel kellene újítani stb.

Csodabogár 2016.03.20. 18:46:44

@fhdgy: Nem csak nyugdíjas otthonok hanem ápolási otthonok is vannak magánkézben itthon. Van pl. Pesttől kb. 50 km.-re olyan hely is, magánkézben, ahol wachkomában lévő beteget is el tudnak látni. Árat persze ne kérdezz, de nem is ez a lényeg, hanem hogy van.

Shanarey 2016.03.20. 19:24:11

@Zoole[uk]:

A kommenteket is elolvastad?
Mert ott is leírja az egyik hozzászóló, ahhoz hogy ez történjen, nem kell "ázsiai banda" Sajnos elég sok efféle eset kerül elő a hírekben, szinte minden hónapban, és egyáltalán nem az a jellemző hogy az elkövetők, vagy a szenvedő alany bőr színe lenne az ok. Ezek a gyerekek akik bántják a gyengébbet, általában csak szimplán bunkók, vagyis ez a szülők és az iskola felelőssége. nem kell mindenben bőrszín problémát látni. mellékesen a cikkben nem az szerepel hogy a kissrác volt az egyetlen fehér az osztályban.

Off

www.sonline.hu/somogy/kozelet/titkos-hangfelvetel-eltusoltak-volna-a-munkahelyi-balesetet-656566

fhdgy 2016.03.20. 19:41:47

@Csodabogár: Azt szokták mondani, hogy egy fecske nem csinál nyarat.

Hiába rossz a vállakozási környezet, azért akadnak vállalkozók. Ha van egy piac, de nincs rendesen lefedve, akkor ott valami gond van.

Elég sok gond van ebben az országban, de az átlag ember inkább beletörődik, de nem mozdul. Se konkrétan, se képletesen.

Ha néhány ember nem mozdul, arra lehetne azt mondani, hogy lusta, gyáva, de ha szinte senki, akkor magasabb szinten kell keresni a probléma gyökerét.

fhdgy 2016.03.20. 19:54:00

@Shanarey: Elolvastam a cikket, mivel somogyi lennék magam is.

Még nem jöttem rá a dolog csíziójára, de valami nagy magyar ügyeskedés állhat a háttérben, ha a fickót tényleg feketén dolgoztatták közmunkásként.

Ha nem jelentették be, akkor honnét volt pénz kifizetni? Vagy más valakit jelentettek be helyette, a másik nem kapott pénzt, csak a jogviszonya ketyegett?

Vagy közmunkás bérért dolgoztatta a polgi, de a "megrendelő" fizetett a polginak, a polgi meg lefölözte a hasznot?

Akinek van még összeesküvés elmélete, ne kíméljen!

kardio1 2016.03.20. 19:55:56

@fhdgy: nekem van olyan volt évfolyamtársam, aki a feleségével (ő is évfolyamtársam volt) idősotthont üzemeltetnek 5-10 éve. Az állam nem tenyerel bele, és jól megélnek belőle.
Nagyon negatív vagy :-)

DieNanny CH 2016.03.20. 20:03:08

@geeeteee:

Én nem lakáskiadásról beszéltem, meg egészségügyi turizmusról. Hanem idősek otthonáról.
Vagy erről beszéltél, hogy van Ny-Mo-on? Mert én ezt tényleg nem tudom.

fhdgy 2016.03.20. 20:17:00

@kardio1: "Az állam nem tenyerel bele..." : még nem, de meddig nem?

Mivel tényleg negatív vagyok, egy történet: Azt is csiripelik a verebek, hogy lesz nemzeti alkoholbolt, de azt is, hogy lesz nemzeti kávébolt.

Van egy nem túl közeli ismerősöm, aki már több mint 20 éve foglalkozik kávéval. Egy konkrét olasz kávémárkát terít vendéglátóipari egységekenek, plusz hozzá kávégépeket. Az elmúlt időben bedolgozta magát, elég jól megél belőle.

Most retteg, hogy mi lesz vele, mert a nemzeti kávébolt kihúzza a lába alól a talajt. Ha ez bekövetkezik, mit fog tudni kezdeni magával? Így lehet emberek egzisztenciáját egy tollvonással padlóra vágni.

Szerinted jogos a félelme vagy csak túl negatívan gondolkodik???

DieNanny CH 2016.03.20. 20:29:26

@fhdgy:

Hát, igen, én is ilyesmitől félek.

Shanarey 2016.03.20. 20:38:41

@fhdgy:

Konkrét információim nincsenek, de ez úgy szokott működni, hogy a közmunkást kihasználják sokszor, mégpedig úgy hogy nem "közmunkán" van, hanem valami magáncég munkájában vesz részt amely az önkormányzat által van megrendelve, a cégnek pedig nincs elég embere és így oldják meg "haveri" alapon. A polgármester pedig furcsa módon nem nyilatkozik. Volt már olyan is a kicsiny hazánkban hogy a közmunkások a polgármester, vagy egyéb önkormányzati főcsőgörény házát renoválták, "közmunka" néven.

fhdgy 2016.03.20. 20:38:45

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Nemzeti idősgondozó szolgálat? Vagy csak általában van félelmed a fijug ámokfutásától?

Shanarey 2016.03.20. 20:40:08

@fhdgy:

A nemzeti kávébolt hülyeség, de a nemzeti italbolt az sajnos lehetséges.

fhdgy 2016.03.20. 20:43:51

@Shanarey: Ezek a varik a magyar csavaros észjárás alapján adják magukat. De a cikkbeli eset fordított felállás, nem tudom hol van benne a dupla csavar.

Az is érthető a célt illetően, hogy valakit bejelentenek közmunkásnak, megkapja a pénzt, de nem kell dolgoznia érte.

Azt is értem, ha valakit bejelentenek, aki nem is tud róla, a megkapott pénzt meg valaki lenyulja.

fhdgy 2016.03.20. 20:45:46

@Shanarey: Lehet, hogy igazad van a nemzeti kávéboltot illetően, de az utóbbi időben annyi "hülyeségből" lett valóság, hogy én már semmin nem csodálkozom, még a fordítottján sem.

Shanarey 2016.03.20. 20:48:26

A csavar ott van hogy a fickó akkor épp nem volt közmunkán, csak "úgy dolgozott"

Gondolom mindent elvállalt hogy azt a bizonyos "közmunkát " is megkapja. Vidéken van az úgy hogy ezzel zsarolják a delikvenst, ha nem "viselkedik" jól akkor nincs közmunka, a segély meg csak akkor él ha közmunkát is elfogad. Ezt kihasználva, hol fekete melón dolgoztatják, hol valami hajjakend házát kertjét rakják rendben, avagy szavazásra buzdítják és csak is egy bizonyos jelöltre lehet olyankor szavazni.

Shanarey 2016.03.20. 20:49:52

@fhdgy:

A kávé, nem korhatáros termék, akárki megveheti, vagyis nincs miért nemzeti szittya köntösbe öltöztetve árulni.

fhdgy 2016.03.20. 20:54:14

@Shanarey: Ez igaz, de : élvezeti cikk, ezért egy jól fizető terület, ezzel jól ki lehet stafirungolni az arra méltó pártkatonákat.

kardio1 2016.03.20. 21:24:23

@fhdgy: az alkoholboltrol hallottam, a kaveboltrol még nem. Szerintem inkább csak otletelnek. Ami nem jelenti azt, hogy nem is lesz belőle valami. Nekem se tetszik a túlzott centralizálás.
Amikor azt mondtam, hogy túl negatív vagy, nem arra gondoltam, hogy nincs olyan, amit rosszul csinálnának ma Magyarországon, hanem hogy nem minden rossz. Mo. mégsem diktatúra, vagy Mordor.

puhacica 2016.03.20. 21:32:41

@diggerdriver: jo, majd megbanom ezt a bunomet is. hozzacsapom a tobbihez. :) ne is mondd amugy, mi is csak itt szuszogunk. elsetaltunk _etterembe_ vacsoralni. csak meg azt nem talaltam ki, hogy kire fogjam, ha hizok tole. :D

fhdgy 2016.03.20. 21:42:54

@kardio1: Pozitív vagy negatív, nekem egyre megy! Ez tényleg csak nézőpont kérdése.

Ami ma Mo.-on megy, az viszont egy általános tendencia. A lényege, hogy mindenkit kitúrni a jó üzleti lehetőséggel rendelkező területekről.

@Shanarey azt írta, hogy a kávé nem korhatáros termék, így nem indokolt a nemzeti kávébolt.

A magyar termőföld sem korhatáros termék, pro forma nincs is nemzeti termőföldbolt, de valahogy jellemzően csak egy meghatározott politikai kör rúgott labdába a vásárlásokkor.

A példákat lehetne sorolni. Ha egy országban ennyire "irányítottan" mennek a dolgok, akkor a kérdést, hogy mi a demokrácia és mi nem, is nagyon irányítottan kellene feltenni.

Én azt mondom, hogy még nem diktatúra a klsszikus értelemben, de már nem is demokrácia a szintén klasszikus értelemben.

Lehet gondolkodni!

Shanarey 2016.03.20. 22:02:59

@fhdgy:

Ennyi erővel a cukor, a csokoládé, és az édességek is, de ha ezt elkezdik abból semmi jó nem fog kisülni, mert a hivatkozási alap amely a cigarettánál megáll, miszerint jövedéki termék és korhatáros is, az nem passzol a kávéra, és az édességekre sem. Ja igen és akkor még ezennel bemutatom a nemzeti üzemanyag szolgáltató hálózat kialakításának lehetőségét is.

fhdgy 2016.03.20. 22:17:33

@Shanarey: Nem is lennél rossz tanácsadója a nagy nemzeti egyetértés rendszerének! :-)

2016.03.20. 22:26:19

@Shanarey: Majd jönnek az "okosok", akik megmagyarázzák, hogy nincsen semmi baj az alkoholbolttal, hiszen Svédországban is mennyire jól működik! :D Ugyanez volt akkor is, amikor be lett vezetve a vasárnapi boltzár, hiszen Németországban is milyen jól működik!

2016.03.20. 22:32:46

@fhdgy: Mi a magasabb szinten a probléma? A választók 4 évente megválasztják a selejtes felhozatalból valamelyik pártot. Ha a választó igénye addig terjed ki, hogy legyen majális meg virsli, plusz demagógia, akkor pontosan olyan pártot fog is kapni. Szerintem nincs itt semmi látnivaló. Szomorúnak szomorú a helyzet, de komolyabban ez nem igen fog változni egyhamar. Általában vagy az van, hogy beletörődsz, vagy pedig nem, és lelépsz.

Shanarey 2016.03.20. 22:36:07

@fhdgy:

Hülye de akár még működő ötletekkel, állok szíves rendelkezésedre
:-)

fhdgy 2016.03.20. 22:37:19

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Nagyszerű ötletet adtál: mondjuk azt, hogy nincs szükség a magyar parlamentre, alkalmazzuk a Bundestag által hozott törvényeket, hisz Németországban milyen jól működik!

Na erre tele torokból üvöltenék a fijug, hogy nem lehet Magyarországot összekeverni Németországgal!

fhdgy 2016.03.20. 22:40:06

@Shanarey: Én szerény ember vagyok, beérem annyival is, amennyim van! De a nemzet felemelkedése szempontjából, csak és kizárólag a nemzet érdekeit szemelőtt tartva, elfogadom a felajánlott szolgálataidat! :-)

fhdgy 2016.03.20. 22:44:26

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Sajnos, azt kell, hogy mondjam, teljesen igazad van.

Én 2014 óta teljesen átértékeltem a viszonyomat Magyarországhoz.

Akkor azt mondtam, hogy azt kaptuk, amit a nép akart. Ha ezt akarták, ám legyen, de én ki akarok ebből szállni.

Csodabogár 2016.03.20. 22:47:20

@Golf2: Talán az átlagnak is el kellett volna végezni az orvosi egyetemet. Különben meg takaritónő sincs 1500 alatt óránként, de inkább több.

Csodabogár 2016.03.20. 22:51:03

@fhdgy: Speciálisan öregotthonok vannak magánkézben. Sajnos sokan szt hiszik, hogy aki öreg az remetének akar menni valahova falura vagy vidéki kastélyba stb.
A mozdulásról csak az a véleményem, hogy aki nem megy el szavazni választásokkor, az nem morgolodjon. Utolsó esetben nagyon sokan nem mentek el.:-(

fhdgy 2016.03.20. 22:51:32

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Ja, és feltétlenül tengerpartra akarok menni. Ott csak három oldalról vesznek körbe a hülyék!

LittleG (uk) 2016.03.20. 22:51:54

@Zoole[uk]: azt egybeírtam volna, kifogom :)) bár az sem lenne rossz, ha tényleg teljesítené 3 kívánságomat

Csodabogár 2016.03.20. 22:52:49

@fhdgy: Majd ha előjön a probléma akkor gondolkodjon. Előre rettegni beteges.

fhdgy 2016.03.20. 22:53:32

@Csodabogár: 1994 óta én sem mentem el soha szavazni! Már nem is morgolódom. Lásd pár előbbi hozzászólásomat!

Csodabogár 2016.03.20. 22:53:55

@Shanarey: Ezzel a skandinávok egész jól elvannak már régóta.

fhdgy 2016.03.20. 22:56:30

@Csodabogár: Ezzel nagyon nem értek egyet! Az ember gondolkodó lény és előre gondolkodik! Utólag már eső után köpönyeg!

kardio1 2016.03.20. 23:06:37

@fhdgy: hát, ha nem tettél meg mindent, hogy 98-ban a "szakértő" kormány maradhasson, akkor most ne csodálkozz az eredményen.

fhdgy 2016.03.20. 23:12:26

@kardio1: Semmit nem tettem csak azt, hogy elhúztam!

Sajnos, nem sikerült olyan hosszúra, amilyet szerettem volna! De ami késik, nem múlik!

2016.03.20. 23:39:37

@Csodabogár: Azért nem mennek el, mert nem látják értelmét a szavazásnak. Viszont akkor panaszkodni se tessék, ezt jól látod. :)

2016.03.20. 23:43:19

@Csodabogár: Átmennek mondjuk másik országba a piáért, tényleg jól működik. :D

blackhairlady 2016.03.20. 23:46:42

@Shanarey: melyik faluban tortent, azt lehet tudni?

fhdgy 2016.03.20. 23:52:29

@ladyamerica: Csak annyi tudható, hogy Somogyban, Kaposvárhoz közel!

blackhairlady 2016.03.21. 00:07:51

@fhdgy: a sogornom is kozmunkaskent dolgozik egy kozeli faluban, szokott meselni dolgokat. Ilyenkor altalaban elmulik a honvagyam:((

fhdgy 2016.03.21. 00:21:02

@ladyamerica: Magyarország én így szeretlek! Útálatos dolog, de tetszik, nem tetszik, ez van!

adg 2016.03.21. 04:20:04

Kb ugy szoktak lenni a valasztasok, hogy kb fele sem elmegy szavazni, azok kb fele a fideszre szavaz. Ezutan a fidesz szavazoinak egy resze esetleg megbanja, a maradek orul.
A nem fidesz szvazo resz morcos, nert nem az van amit szeretett volna. Teljesen ertheto.
A nem szavazo fel orszag meg a nem fideszre szavazokkal egyutt horog, hogy hat nem ez kellett volna legyen, meg igy meg ugy. Es hogy o ezert meg azert nem ment, meg nincs ertelme szavazni, stb.
Azert nem csak a fideszre lehetett szavazni, ott volt az mszp maradeka, aztan mindenki ferikeje, a gabi partja, meg az lmp is. Talan meg ibooya is ott bujkalt valahol a lajossal.

Mivel csak a fidesz szavazoi szavaztak a fideszre (nahat!) a tobbi ember messze tobbseget alkot.
Annyi lett volna a dolog, hogy mindenki elmegy. Mivel az ellenzek szerint a nem szavazok a fidesz ellen szavaztak (tudnam, ezt honnan veszik amugy), szoval ha mindenki elmegy, akkor a fidesz besoporte volna a 25%-t nagyjabol, es jo esellyel megelozte volna valamelyik ellenzeki part. Mindenki boldog lenne.
De valahogy nem ez tortent. A nyigas viszont megy, hogy nem ilyen lovat akartunk, meg a masik jobb lett volna. A valasztasok alatt az ido viszont meg jobb volt, vagy a meccs, akarmi.
Hat akkor ez van.

Az nem megy, hogy amikor donteni kell, akkor mindegy, ha megszuletett a dontes, akkor meg a masik kellett volna.
Nem is ertem.

Amugy Magyarorszagon is be kellene vezetni a kotelezo reszvetelt a valasztasokon, nem ordogtol valo es vannak elonyei.
Ja nem, mert akkor az meg a fidesz benetononzasa miatt lenne, vagy akarmiert. Tok mindegy mi van, soha nem lesz jo ugysem.

A lenyeg, hogy lehet mondani, hogy a birkamagyarok megvalasztottak a fideszt. Holott az igazi birkamagyarok leszartak a valasztast, mert nincs negy evente negyed orajuk erre. Ok szavaztak mag a fideszt leginkabb.

Konretan az egeszet ne vegye magara senki. :)

Amugy nagyon varom mar a kovetkezo valasztast, es szivembol drukkolok, hogy ne a fidesz nyerje meg. Annyira kivancsi leszek a bekoszonto kanaanra, amikor mindenki boldog lesz, es vidam, nagy lesz a jolet ujra, es a tobbi.
Vajon mirol fog szolni az internet? (Mondjuk pontosan tudom)

FutureFry 2016.03.21. 05:17:34

@adg:

A kötelező szavazás lehet tényleg nem rossz dolog (gondolom neked is kell majd), de igazából szerintem csak akkor, ha az alábbiak mindegyike igaz:
- Valahogy tényleg betartattható (enforceable)
- Van szabadon kitölthető szavazatra lehetőség ("write-in vote")
- Van direkt "egyik sem" választási lehetőség (pl. "none of the above")

Golf2 2016.03.21. 06:43:01

@Csodabogár: 600ft netto közalkalmazott.Ès tőle kéri el a 30000et óránként.

2016.03.21. 06:56:52

@adg: Onnan, az ausztrál tündérkertből én is leszarnám az egészet...

SzZoole 2016.03.21. 07:20:55

@LittleG (uk): apropó,3 kívánság.
Tudod mi a buzi 3 kívánsága?
Sándor ,József ,Benedek:)))

Sexual Harassment Panda 2016.03.21. 09:08:06

@adg: jò demagòg hülyesèg lett.Bocs

adg 2016.03.21. 10:12:47

@FutureFry: betarttathato. Itt elvileg penzbuntetes jar erte, meg kell indokolni, ha nem mesz. De azt hiszem, nem veszik azert veresen komolyan.
A masodik pont micsoda?
A harmadik jo, tenyleg erdemes lenne egy olyan pont.

Pontosan nem tudom, az itteni rendszer hogy megy, nem astam meg bele magam.

@Sexual Harassment Panda: egy picit talan alatamaszthattad volna valami indoklassal.

2016.03.21. 10:43:39

@adg: Nem erted te a magyarok lelektanat :D

"A nyigas viszont megy, hogy nem ilyen lovat akartunk, meg a masik jobb lett volna."

Te jo eg, dehogy :D A "masikat" mindenki utalja.

A fideszesek meg mindig buntetni akarjak az "elozoeket", azert szavaznak rajuk, nagyon kevesen szeretik oket ugy igazan, de annyira utaljak a "masikokat", hogy inkabb rajuk szavaznak.

A nemfideszesek nyilvan nem hajlandoak rajuk szavazni, de a "masikokat" ettol meg ugyanugy utaljak, ezert inkabb el sem mennek szavazni. Ennyire egyszeru.

A magyarokban nincsenek ilyen pozitiv erzelmek, hogy ezt akar kedvelem is, vagy akarmiert tudok akar lelkesedni is, dehogy, te jo eg :D Csak negativ van, meg annal is erosebb negativ. :D Nincs ilyen, hogy akarmelyikrol is azt gondoljak, hogy az "jobb" lett volna, csak rossz van, meg megrosszabb.

Főgebra 2016.03.21. 11:11:19

Lett volna negyed óra a választó-helységbe elslattyogni, nem sütött durván a nap, nem szemerkélt az eső, nem voltak sem vendégek sem rokonok, nem volt nézhető TV műsor sem.

Még egy dolog nem volt: kormányzóképes alternatíva! Mert ezek a lusta népek arra is gondolnak, hogy ha mindenki elmenne és Ferkókára szavazna, attól agyfaszt lehetne kapni!
Bizony ám!

Mégegyszer írom kormányzóképes altarnatíva!!!!!

adg 2016.03.21. 11:49:36

@mojyo: o, bocsanatot kivanok, valoban nem ertem neha. Bar en mar kiiratkoztam, ugyebar. :D

@Főgebra: hat igen, tudom. Latom, pontosan az hianyzik, tobbszor mondtam mar en is. Ettol meg nem tartom jo megoldasnak a nem szavazast, en mindegyiken ott voltam eddig, ami erintett.

Főgebra 2016.03.21. 12:52:00

@adg:
Lehetne ezen segíteni. Be kéne vezetni a "tartózkodás" ixelhető négyzetet és akkor kiderülne a népek véleménye!

szakasz2 2016.03.21. 12:52:17

@Főgebra: Nos, akkor egy kis felvilágosítás, mert sajnos nagyon sokan el vannak tévedve. A parlamenti választáson
- NEM MINISZTERELNÖKÖT,
- NEM KORMÁNYPÁRTOT és még csak
- NEM is KORMÁNYZÓKÉPES ALTERNATÍVÁT kell választani.

Egyszerűen annyi - a tákolmányban is leírt - feladat, hogy azt a pártot és/vagy képviselőt megjelöld, aki SZÁMODRA A LEGKEDVESEBB, hogy az képviselhessen téged (is) a parlamentben. Ezt hívják képviseleti demokráciának.
A választás után az új országgyűlésben összeülő képviselők feladata lesz, hogy kisakkozzák, ki lesz a kormánypárt, ki az ellenzék és ki a miniszterelnök. Ezekre a kérdésekre az egyszerű, mezei szavazópolgárnak se jogilag, se gyakorlatilag semmi közvetlen befolyása nincs.

Ha csak nem az, hogy teljesen bevették ezt a hülye, népbutító és demokrácia-romboló maszlagot, hogy kormányzóképes alternatívát kell(ene) választani és ilyen nincs - és ennek (is) az eredménye a fidesz (rém)uralma.
Ja, egyébként a fidesz kormányzóképes? Szerintem nem.

LittleG (uk) 2016.03.21. 14:26:06

@Zoole[uk]: :))) és még egy negyedik is van velük (zsákban hozzák a meleget..)

FutureFry 2016.03.21. 14:29:35

@adg: "Write-in vote": olyan jelöltre szavazni, aki nincs felsorolva, azaz pl. beírhatsz valakit név szerint (Amerikában elterjedt, bár persze az érvényességével lehetnek gondok).
Ja és elfelejtettem még egy pontot: ne csak egy nap legyen a szavazásra, hanem lehessen pár hét alatt, akár otthonról is szavazni (pl. levélben).

2016.03.21. 21:05:01

@mojyo: Ezek a hálátlan magyarok nem örülnek semminek. Pedig milyen jól is élnek, meg hát az állam is a tenyerükön horda őket! :(

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása