oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. március 16. 06:47,  Brexit, Frexit és társaik – merre tovább, Európa? 285 komment

2016. március 16. 06:47 Határátkelő

Brexit, Frexit és társaik – merre tovább, Európa?

Miközben fél Európa vigyázó szemét a britek Európai Uniós tagságról szóló, júniusban esedékes népszavazására veti, több országban is elkezdtek mocorogni a referendumot kívánók. Ami persze nem jelenti egyben azt is, hogy a kilépéspártiak lennének többségben, de azt igen, hogy a brit példa ragadós lehet, márpedig egy referendum-cunami komoly hatással lehet a határátkelő (vagy az azt csak tervező) magyarok jövőjére is, így aztán arra gondoltam, érdemes egy kicsit szétnézni Európában – ti pedig majd jól hozzáteszitek a magatokét.

grexit_brexit_frexit_kep_kak.jpg

Kezdődött ugye a Brexittel (a Grexitet, azaz a görögöket most ne vegyük ide, hiszen az csak nevében hasonlít, a kiindulópont abban az esetben a romokban heverő gazdaság volt), azaz a britek uniós népszavazásával, ami júniusban lesz esedékes (és amiről elég sok szó esett már az oldalon is).

Ennek végkimenetele finoman szólva is bizonytalannak tűnik, bármi lehet, és bár az Egyesült Királyság magyarországi nagykövetségének ideiglenes ügyvivője szerint a londoni kormányban fel sem merül az esetleges vereség gondolata (ami ebben az esetben a kilépést pártolók győzelmét jelentené), ennek megfelelően nincs B-terv sem, ezt azért elég nehéz elhinni.

Pláne úgy, hogy a kormány tevékenységét szervező és segítő kabinetiroda nemrég megjelent, 28 oldalas tanulmánya szerint a távozás mellett érvelők győzelme esetén tízévnyi, vagy akár annál is hosszabb bizonytalanság várható, ami a pénzügyi szolgáltatási szektorra, a beruházásokra és a fontra is negatív hatást gyakorolna.

Az elemzés azt állítja, hogy emellett nem lenne garantálható Brexit esetén a külföldi EU-országokban élő és dolgozó kétmillió brit állampolgár munkavállalási joga, sem hozzáférése a fogadó ország szociális ellátórendszeréhez, beleértve az egészségügyi ellátást és a nyugdíjrendszert.

Ki mellette, ki ellene?

Miközben tehát a britek már javában benne járnak a kampány közepében (aminek egyik külön „kellemes színfoltja” a kilépéspárti londoni polgármester, Boris Johnson és a szintén konzervatív miniszterelnök, David Cameron csatája), egy felmérés szerint (és végül is ez a mai poszt apropója) más országokban sem tartanák kizártnak az uniós tagság jövőjéről szóló népszavazást.

A kutatást az Edinburgh-i Egyetem végezte, és elég érdekes eredményt hozott. Például a megkérdezett franciák 53 százaléka válaszolta azt, hogy támogatná egy ilyen referendum kiírását, és Spanyolországban, Németországban, valamint Svédországban is többségben voltak egy esetleges népszavazás támogatói.

A népszavazás támogatása és a kilépés melletti kiállás persze nagyon nem ugyanaz, olyannyira, hogy a jelentés készítői is felhívják a figyelmet arra, mindkét oldalon többféle megfontolás is létezhet.

Azaz simán lehet, hogy egyes euroszkeptikusok azért nem szeretnének népszavazást, mert attól tartanak, egy esetleges vereség túl nagy kockázattal járna, illetve a tagság pártolói is akarhatnak referendumot, amennyiben úgy érzik, jó az esély a győzelemre, amivel jó időre le is zárhatnák a kérdést.

Mindenesetre a kutatás szerint Németországban és Spanyolországban valószínűleg sima maradáspárti győzelmet hozna egy voksolás (mindkét esetben más-más, de érthető okokból), addig például a svédeknél és a franciáknál valószínűbb lenne a kilépést támogatók győzelme.

Nem véletlen, hogy a francia szélsőjobbos Nemzeti Front vezetője, Marine Le Pen saját blogján örvendezett a felmérés eredményének, „rendkívül biztatónak” nevezve azt.

A skótok rákérdeztek Nagy-Britannia esetleges Brexit utáni közös piaci tagságára is, amit csak a franciák negyede támogatott (azaz az erős többség úgy vélte, ha a britek mennek, akkor menjenek teljesen), míg a németek fele továbbra is hasznosnak tartaná a legalább részleges brit részvételt az európai gazdasági egységben.

Frexit, Spexit és társaik

A közeljövőben tehát alighanem érdemes megbarátkoznunk a különböző –exit végződésű kifejezésekkel (kíváncsian várom, mikor jelenik majd meg a Hunexit, Hunxit vagy Hexit…), úgyhogy talán nem árt egy gyors kört futni pár európai országban, megnézve, mi is a helyzet.

A futásban Marta Lorimer, a London School of Economics kutatójának egyik írása segít, aki megpróbálta összeszedni, hol milyen politikai erők akarnak népszavazást, illetve távozást, és mekkora esélyük is van erre.

Marta Lorimer mindenekelőtt leszögezi, hogy a legtöbb országban az euroszkeptikus erők rövidtávon elég kis eséllyel tudnának összehozni egy sikeres népszavazást, ugyanakkor az üzenetük jó eséllyel talál visszhangra a választók egy részénél.

Hollandiában például a Geert Wilders vezette Szabadságpárt (amely tavaly alakított közös frakciót az Európai Parlamentben Marine Le Pennel) viszonylag jó eséllyel próbálkozhatna, egy közelmúltban végzett közvélemény-kutatás szerint legalábbis az ország szűk többsége szeretne referendumot, és ha lenne, azon 44-43 arányban a kilépést pártolók (a Nexit-pártiak) győznének, de 13 százalék a bizonytalanok aránya.

Ausztriában ugye az FPÖ a szkeptikusok vezető ereje, és tavaly sikerült is összeszedniük több mint 260 ezer aláírást egy, az uniós távozásra felhívó petícióra. Ugyan népszavazást nem is kezdeményeztek, és inkább a kapcsolatrendszer újratárgyalását szeretnék a kilépés helyett, ha ez nem megy, az Öxitet sem tartanák elképzelhetetlennek.

Olaszországban jóval nehezebb az euroszkeptikusok helyzete, hiszen az ország jó része inkább tagságpárti (noha a gazdasági gondok és a menekülthullám kezelése kissé megingatta ezt a bizalmat), de az Északi Liga vezetője, Matteo Salvini nemrég már belengette egy esetleges referendum lehetőségét, amiben alighanem támogatót találna a Movimiento 5 Stelle nevű szerveződésben.

A Brexitről szóló júniusi brit népszavazás tehát túlmutat önmagán, hiszen ha a kilépés pártolói győznek, az alighanem a többi országban is muníciót ad majd az euroszkeptikusoknak, pláne, ha a britek képesek lesznek súlyosabb politikai és gazdasági sebek nélkül megoldani egy távozást. Ami szerintem ugyan meglepő lenne, de soha nem lehet tudni.

(Kép: Kak)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Európai Unió Brexit Frexit

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr808481068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZoole 2016.03.16. 22:18:49

@Kövérmadár [swe]: olyan nem lesz,mert amikor az oroszok beszalltak a szir haboruba,az Isis azt mondta,hogy vissza szerzik az osi foldet,marmint orosz orszagot,szoval szovjetunio mar nem lesz:)))

2016.03.16. 22:21:22

@Hari Seldon 2: a szir hanoruban az oriszok hulyet csinaltak a torokobol es az USAt kegyetlenul megalaztak
A fairseg kedveert ezt illik odatenni

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.16. 22:22:27

@pappito:
Bertrollnokok?

@Zoole[uk]:
Mi koze a pisiseknek a szovjetekhez? Vagy a buckalakok mar annyira meghibbantak, hogy sziberiat hiszik ohazanak?

pappito · http://pappito.com 2016.03.16. 22:23:44

@charlieharper: úgyhogy a törökök, jó balkáni szokás szerint belerúgnak a kutyába - szarrábonbázzák a kurdokat...

pappito · http://pappito.com 2016.03.16. 22:24:48

@charlieharper: "The luxury car maker — which is owned by Fiat Chrysler Automobiles" - here is the answer

SzZoole 2016.03.16. 22:25:03

@charlieharper: translate for him because he don't get it:))

SzZoole 2016.03.16. 22:26:33

@Kövérmadár [swe]: a szovjetekhez semmi,de szerintuk az osi muslim fold:)

2016.03.16. 22:26:40

@pappito: az belugy. Kulpolitikai megitelese a torokonek a beka popoja alatt van, kulonosen az Erdogan clannak, amiota az oroszok lehoztak, hogy a csalad csempeszte ki az ISIS olajat sziriabol, teherauto rendszamostul, Erdogan csaladostul

FutureFry 2016.03.16. 22:27:37

@M. Péter: Ja, hogy úgy. És utal valamire a név? (mint a Spitting Image-ben anno a szürke szín John Mayor-nél, arra, hogy milyen unalmas figura. Igaz néhány embernek meg nem is kellett igazából becenevet találni: lásd Virginia Bottomley)

pappito · http://pappito.com 2016.03.16. 22:28:36

@Kövérmadár [swe]: eléggé közismert, hogy az oroszok futtatnak fizetett kommentelőbrigádokat, akik pontosan ugyanazt csinálják, mint birka, fényezik vlagyimir vlagyimirovicsot és lehazugoznak mindenkit aki tényekkel próbálja megzavarni a többieket. mindenféle nyelveken működnek. ez is a hadviselés egy módja, mint a kispártok finanaszírozásával elősegített destabilizáció, vannak erről cikkek meg interjú olyannal aki ezt csinálta pénzért, nyolctól ötig.

kevés népszerű magyar nyelvű hely van, ahol brica nem csinált még bolondot magából... hogy pénzért-e vagy sem, az végül is tökmindegy

pappito · http://pappito.com 2016.03.16. 22:33:32

@charlieharper: a jó öreg Atatürk aki kirángatta a törököket az oszmán birodalomból, puszta kézzel verné agyon ezeket az erdoganokat

2016.03.16. 22:34:47

@pappito: szerintem ez urban legend
De, ha nem, vajon mi lehet a job description-ban, mikor keresnek embereket ra?
Socializing agitprop?

svédnyugger 2016.03.16. 22:36:37

Nem tudom mit paráztok, mikor mindenki tudja, hogy leginkább a közelkeleti bevándorlók ellen irányul a bevándorló kérdés. Van persze pár keleteurópai, aki kihasználja a segélyeket, de nem számottevô. Abban igazuk van, hogy miért fizessenek olyan gyerek után aki nem tartózkodik az országban, de semmi más nem érint benneteket, akik dolgoznak és adót fizetnek. Ettöl függetlenül ajánlatos minél elöbb állampolgárságot szerezni, akármi is történik, egy angol, svéd, német, dán, holland pass többet ér, mint egy magyar esetleg a jövôben.

Anyádlóháton 2016.03.16. 22:43:07

@Zoole[uk]: ha mind pipa és csak az útlevél hiányzik... akkor ez már célegyenes!
még akkor is, ha olykor félre ütöm a billentyűzetet. :)

2016.03.16. 22:44:40

@svédnyugger: reszben igazad van. UKban a kelet-europai azonban szamottevo "problema" az atlag embernek
Ami "red herring"
Az egyik francia/brusszeli zsarolas a UK fele, hogy ha a UK megszavazza a Brexitet, akkor a Calais-i menekulttabort, amit a franciak mar vagy minimum 20 eve szandekosan a UK bejarat elott mukodtetnek, nem fogjak tovabb orizni a franciak. Ezaltal a UKre szabaditjs a francia menekulttabort
Mar hosszu evek ota a britek fizetik a francia eroket, hogy tartsak vissza a menekulteket. Termeszetesen hiaba, a franciak leszarjak es siman oldalraneznek, mikor a tomeg megindul felmaszni a brit kamionkra. Evek utan, vegre hajlandoak voltak a franciak lebontani a tulnott ideiglenes tabort, kiveve mecsetek, iskolak, stb
(Egyebkent, Flansziaolszagbol mi elol menekul?)

Franciak zsarolasa: UK kilep, kontrolalatkanul kapja a franciak muszlimjait. Megtette a hatasat, napokig cikkeztek rola.

pappito · http://pappito.com 2016.03.16. 22:53:48

@charlieharper: ahhoz egy kicsit jól dokumentált jelenség, hogy urban legend legyen szerintem

SzZoole 2016.03.16. 22:55:47

@Anyádlóháton: a Britt utlevel csak azert kellene,hogy par ev mulva New Zealand-ra tipplizunk,addig elvagyunk a magyaral is

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.16. 22:57:20

@pappito:
Ha ez igy van... en nem is ertem :)
Fizetni, hogy fenyezzek oket? Minek? Like-okat is gyujtik a Facebookon? 100.000 like utan adnak egy uveg vodkat? Vagy kiengedik egy rokont a sziberiai felektotaborbol?

Elcelebesednek az orszagok is? Eszak-Koreaban ott az a bohoc, oroszoknal ezek szerint VV Putyin gyujti a likekokat. Merkelnek nyaron piacra dobjak az interracial videojat. Kozben Europa egy Walking Dead epizodba csoppent. Lepedobe csavar feju mokusok spontan onrobbannak...
A hiperszupergigabrutal nagyhatalom USA meg ugy vivja a haboruit, mintha egy 3 eves jatszana uveggolyokkal.
Mindenki megorult?

Neha abban remenykedem, hogy igazabol csak elszivtam az agyam es ez a sok marhasag csak az en fejemben letezik. Ha nem igy van, akkor mindenki mas szivta el az agyat :D

pappito · http://pappito.com 2016.03.16. 22:57:50

@charlieharper: jelentkezőket keresünk "tájékoztatási előadó II" beosztásba. Minimum követelmény a pdf-ben letölthető un. álláspont- és replikagyűjtemény kiváló simerete és alkalmazásának képessége, tízujjas gépelés... :)

pappito · http://pappito.com 2016.03.16. 22:59:08

@Zoole[uk]: nem akarom elvenni a kedved, de a brit útlevél (a magyarral szemben) nem jelent semmiféle előnyt az NZ bevándorlásnál

SzZoole 2016.03.16. 23:03:11

@pappito: nem veszed el,csak ne felejsd el amit igertel,tudod,munka,szallas az elso idokre,mert NZ. egy dreamland:)))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.16. 23:06:50

@pappito:
Lehet, hogy tevedek de arrafele a letelepedesnel nem jelent "felmentest az IELTS vizsga alol az unikornisos utlevel meglete?
Ausztraliaban mintha igy lenne vagy regebben volt csak igy?

Herr Géza 2016.03.16. 23:14:53

Off.
Mikor tanulják már meg az olaszok, hogy egy német csapat ellen (különösen ha azt Bayern Münchennek hívják) csak az öltözöi folyosón ballagva van vége a meccsnek???
On.

SzZoole 2016.03.16. 23:16:26

@Kövérmadár [swe]: dehogy nem jelent elonyt a magyaral szembe.Az angol ismeroseim akiknek csaladtagjai/rokonai ki mentek,kivetel nelkul azt mondtak,hogy elony.

Anyádlóháton 2016.03.16. 23:23:06

@Zoole[uk]: Sok szerencsét, kitartást! :)
Van egy skót ismerős srác, pár éve kiment Ő is New Zealand-ra a jobb élet reményébe .... egy év után visszajött. Igaz, lett neki annyi pénze, hogy nyitott egy magánvállalkozást asztalos szakmában.

Anyádlóháton 2016.03.16. 23:23:12

@diggerdriver: Helyes a meglátásod. Én is így látom itt fent északon. Szerintem a Skótok így nem tudnak leválni az UK-ről. Ez csak álom részükről. Egy esélyük van, mégpedig ha a májusi skót parlamenti választásokat újra az SNP (Skót Nemzeti Párt) nyeri - márpedig nyer, mert hatalmas a támogatottságuk - így jogot szerez a pártvezetés arra, hogy ismét kiírja a referendumot a válásról. Ez még évekbe telik, de piszok gyorsan rohan az idő...

kardio1 2016.03.16. 23:25:12

@Zoole[uk]: Nálunk 55 euró az állampolgársági kérelem. Erre jön még a francia nyelvvizsga, nekem az 130 euró volt. Plusz az otthoni születési anyakönyvi kivonatok, 2000 Ft körül darabja.
Ja, és én már megkaptam az állampolgárságot. :-) Egy évbe tellett.

pappito · http://pappito.com 2016.03.16. 23:26:23

@Kövérmadár [swe]: tudtommal igazolni kell az angoltudásod, kivéve azt az esetet amikor accredited employer ad neked munkát - vagyis work visa-t kaphatsz egy munkajánlatra is, ahol ha ledolgozol egy évet, nem kell IELTS, ha a munkáltató igazolja, hogy bírod a nyelvet.
Egyébként a brit útlevél nem jelent angoltudást, nem kezelik a briteket másképpen, mint a többi nációt.

Egyelőre még működik az, hogy idejössz visitorként és ha véletlenül találsz munkát, kérhetsz work visat. De ez nem tudom meddig lesz így.

De UK-ben van NZ Immigration office : www.immigration.govt.nz/branch/londonbranchhome/

SzZoole 2016.03.16. 23:32:46

@Anyádlóháton: igyekszem,koszi:)
Mondjuk mi nem a jobb elet remenyeben mennenk,mert azert itt sem rossz:)

2016.03.16. 23:33:01

@pappito: Új-Zéland amúgy tündérkert?

SzZoole 2016.03.16. 23:34:50

@kardio1: akkor mar Te mar flancia vagy:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.16. 23:36:21

@charlieharper:
Az oroszoknál soha nem lesz muzulmán kérdés. Tesznek róla hogy ne legyen. Ha kell az összeset deportálják Szibériába.

M. Péter 2016.03.16. 23:58:04

@diggerdriver: A csecsenek milyen vallásúak?

kardio1 2016.03.17. 00:04:02

@Zoole[uk]: francia nem lettem, de francia állampolgár igen :-) Persze a magyart is megtartom !

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.17. 00:04:03

@M. Péter: Muszlimok. Miért van valami probléma velük? Nincs.

kardio1 2016.03.17. 00:05:33

@Herr Géza: mázlistak :-(
91. percben egyenlíteni...

adg 2016.03.17. 00:08:09

@Kövérmadár [swe]: "felmentest az IELTS vizsga alol az unikornisos utlevel meglete?
Ausztraliaban mintha igy lenne vagy regebben volt csak igy?"

Igy van, angol nyelvu orszag utlevelet az ozik elfogadjak IELTS 6-nak, ami a legtobb esetben mar nem eleg a fo vizumkerelmezonek. A csalad egyeb 18 feletti tagjainak jo, de a vizumkerelmezo angol altalaban mehet nyelvvizsgazni, ha pontot is akar kapni. A 6-osra ugyanis nem kap pontot, az a minimals nyelvtudas szintje, egy-ket esetet leszamitva, amikor eleg az otos vagy nem is kell.

Szoval vannak erdekes esetek, amikor egy angol elverzik a nyelvvizsgan. :) Ez szepen mutatja, hogy a vizsga nem csak a jyelv ismereterol, vanem a vizsga szabalyainak ismereterol is szol.

Ha a hazastars nem beszel jol angolul, de van angol nyelvu orszagbol utlevele, akkor ez kivalo kiskapu, ugyanis a vizumkerelemkor a nem belszelo felnittek utan egy valag penzt kell fizetni, amiert cserebe jarhat tanfolyamra. Mi pl ezt hasznaltuk ki, igy nem fizettunk a paromnak, mert veletlenul volt utlevele egy angol nyelvu orszagbol.

kardio1 2016.03.17. 00:11:07

@charlieharper: a Calais-i menekültek UK-ba akarnak menni, sokaknak ott van már a pereputtya. Az anglusoknak kényelmes, hogy francia földön varakoztatjak őket. Az európai nyitott belső határok mellett meg nem lehet mást csinálni, a déli uniós határon nem kéne őket beengedni csak úgy. Ha már bejutottak, Calais-ig simán elmennek...

M. Péter 2016.03.17. 00:17:09

@diggerdriver: Időnként robbantgatnak, gyilkolgatnak, más baj nincs velük.

M. Péter 2016.03.17. 00:17:56

@kardio1: Ha vannak rokonaik, akkor miért nem kérnek vízumot?

Bal 2016.03.17. 00:39:09

@diggerdriver: én más lóra tennék. Kína egy akkora gödörbe manőverezte magát, hogy onnan nem fog tudni politikai robbanás nélkül kimászni. Ez a harmincas évek mintájára külpolitikai konfliktusokban fog lecsapódni, amiből az USA sem tud majd kimaradni a helyi elkötelezettségei miatt. Könnyen lehet, hogy tíz év múlva az EU lesz az egyetlen többé-kevésbé nyugalmas hely a sárgolyón.

PannonBoy 2016.03.17. 01:12:10

Nem egy kellemes téma. :(
Végignéztem a kommenteket, és többen is mondták, hogy még X időt bírja ki az EU, hogy az ő helyzetük biztosítva legyen.
Hát ez igazán kedves azokra nézve, akik még az út elején állnak. Mondjuk pusztán azért mert fiatalabbak. :S

blackhairlady 2016.03.17. 01:49:05

@Herr Géza: ez nagyon jo volt!:))))) Herr Geza for pres.:DDD

2016.03.17. 01:53:50

@kardio1: a legtobbnek nincs IKban pereputty. Tobb UKban a segely, mint nalatok

pappito · http://pappito.com 2016.03.17. 02:03:45

@PannonBoy: a fiatalabbnak levés nem érdem, ahogy a korábban születés sem.
Mindenki csak reménykedhet, hogy a körülötte levő világ úgy változik, hogy őt minél kevésbé érintse hátrányosan. Az is így gondolkodik aki most fiatal (ezért is indul el, nem?) és az is aki idősebb. Én speciel szeretném, ha nem hullana szét az eu, de azt is szeretném, hogy nem egy bürokratikus, tehetetlen kupac szarként működjön. De ha igazán hinnék ebben, nem szerettem volna elköltözni belőle. Ha mégis olyan lesz amilyet én klassznak gondolok, majd visszaköltözöm. Vagy a gyerekeim.

PannonBoy 2016.03.17. 02:24:42

@pappito: Valóban, fiatalabbnak lenni nem érdem. De az sem fair, hogy a korábban kitelepültek elsz@rják más lehetőségét. Mint, ahogy az sem, hogy a tanulatlan csürhe honfoglalást végez.

Én egy olyan EU-ban hiszek, ahol a tanult és tehetséges emberek korlátok nélkül mozoghatnak, szemben a segélyturizmusra szakosodott proletáriával.

Azt szeretném, hogy a jelenlegi helyzetet gondolják újra, nem pedig kilépésekkel alakítsák át azt. Így pl. egyetértek azzal a gondolattal, hogy az új betelepülők a ne a szociális hálóra kapaszkodjanak, de azzal viszont nem értek egyet, hogy vízumkötelezettség legyen mindenki számára.

pappito · http://pappito.com 2016.03.17. 04:14:58

@PannonBoy: " De az sem fair, hogy a korábban kitelepültek elsz@rják más lehetőségét."

ugye te sem gondoltad komolyan, hogy a Mo-ról elvándorlók mennek benefiten élni mindenfele?

"Mint, ahogy az sem, hogy a tanulatlan csürhe honfoglalást végez."

mint a Londonban mosogató magyarok?

"Azt szeretném, hogy a jelenlegi helyzetet gondolják újra,"

mindenfélét szeretne az ember, de esetünkben a te véleményed kb. annyira befolyásolja a brit szavazást (feltéve h nem vagy brit szavazó) mint az időjárást.

Sanyi9 2016.03.17. 06:38:25

@diggerdriver: Mondjuk ha az ember igy elemezget, akkor erdemes lenne ezt szamokkal is alatamasztani. "Az EU romokban." - ez mit jelent?

Az azsiai hatalmi centrum is santit. Mi a kozos Kinaban es Japanban? Ha semmi, akkor hogy alkotnak egy hatalmi centrumot?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.17. 06:39:54

@PannonBoy:
Mondhatnam en is, hogy az 56-osoknak konnyebb volt.
Valtoznak az idok, az unokainknak mas lehetosegei lesznek, vagy jobb vagy rosszabb.

Hari Seldon 2 2016.03.17. 06:40:23

@charlieharper:
Kétségtelen, hogy a diktaúrák, a gyorasabb reagálásnak köszönhetően időnként tudnak sikereket elérni, de hosszabb távon (20-50-100 éves időszakot összekötve) gazdasági lemaradás biztos.
Így fel tud időnént lépni, mint "nagyhatalom", és el tudja ezt játszani kifelé és befelé is. A vezetőknek meg ez kell.

Hari Seldon 2 2016.03.17. 06:52:17

@PannonBoy:
Hát mondd, mit tehetünk érted? :-)
Neked is drukkulunk, hogy még neked is "beleférjen"!

Hari Seldon 2 2016.03.17. 06:55:50

@charlieharper:
Ez én sem értem. De most reklámozzuk, hogy csak 10%-al kevesebb, maradjatok itt? Neki a több kell. Meghát ne is várj túl sokat tőlük. Harmadrészt ha valami nyelven elnyöszörögnek az inkább az angol.

tanato 2016.03.17. 07:09:31

@PannonBoy: Jó időben jó helyen kell születni ez a megoldás.ha a kivándorlást nézzük azok jártak jól akik éppen "elkapták" ezt a 2004-től.201????-ig tartó szabad munkavállalási időszakot.A most gyerekek vagy kamaszok valszeg kiesnek ebből ,nehezebb lesz nekik.Több kényszerül majd itthon boldogulni silány jövedelmekből ,mint szeretne.FŐleg a kevésbé képzettek,kisebb nyelvtudásúak.Persze a magasan képzetteknek is nehezebb lesz egy elképzelt vízumos, munkavállalási engedélyes nyugaton,unió nélkül.

tanato 2016.03.17. 07:10:56

És tegyük hozzá jelenleg a nem felsőfokú végzettségű,nem folyékonyan idegen nyelvet beszélő magyarok adják a kivándorlók döntő többségét.

2016.03.17. 07:31:45

@PannonBoy: Ha most lennek fiatal(abb) es fuggetlen, eszemben sem jutna Europaban maradni. Tudatosan ugy epitenem fel az oktatasomat / nyelvtudasomat / karrieremet hogy Amerikaban, Azsiaban (a 'gazdag' orszagokban) vagy Ausztraliaban tudjak letelepulni. Ha megvan a kepzettseged es a nyelvtudasod, minden adott ahhoz hogy ezt megvalositsd, nem kell az EU miatt paraznod. Az EU szetesesevel es / vagy gazdag orszagok kilepesevel a kepzetlen, nyelvtudas nelkul gazdagabb orszagban dolgozni akarok jarnak rosszul. Persze sajnalom oket, mert sokszor nem tehetnek rola hogy nincs meg a megfelelo nyelvtudasuk es / vagy kepzettseguk a tovabblepeshez, de az ilyen emberek minden orszagban, minden generacioban rosszul jarnak masokhoz kepest, sajnos.

tanato 2016.03.17. 07:38:34

@Mirjam2: Csak most ha záródik az "aranykapu" ezek az emberek duplán rosszul járnak,mert az a kicsi lehetőség is elvész hogy kinti képzetlen munkából segítsék az itthon maradottakat,vagy gyermekeik jövőjét megalapozzák a kivándorlással.
Na de születni megfelelő időben és megfelelő helyen "tudni kell".
Születhettünk volna éppenséggel Szíriában vagy Ruandában is,ahhoz képest még mindig jobb itthon születni.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.03.17. 07:40:22

@Sanyi9:

Lásd most Szíriát. Ma már senki sem mert Putyin megkérdezése nélkül lépni. Nagyon nem így volt ez 10 éve még.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.03.17. 07:40:51

@pappito:

Nyugati propaganda ez csak, te is tudod.

Ami pedig a fizetett PR-szakembereket illeti, ezt a szakmát NEM Oroszországban találták ki. S manapság ezt elsősorban cégek, nem politikusok alkalmazzák.

Miért olyan nehéz elhinni, hogy Putyin népszerűsége nem hatalmas összeesküvés eredménye, hanem tényleg kedvelik az emberek azt, amit csinál?

2016.03.17. 07:44:45

@charlieharper: +1. Meg ha lennenek rokonaim UKben, akkor is inkabb Franciaorszagban maradnek egy menekultszallason mint a sarban a patkanyok kozott Calaisban, arra varva hogy fel tudjak kapaszkodni es teherautora. Normalis, civilizalt ember nem csinal ilyet szerintem, ezeket mind le kene tartoztatni, a gyerekeket meg elvenni toluk es intezetben elhelyezni, de ez ugye mind penzbe kerulne es a franciak azt szeretnek ha minel tobben atjutnanak UKbe hogy ne nekik kelljen veluk foglalkozni.

tanato 2016.03.17. 08:00:25

@BircaHang Média: Persze hogy kedvelik,de főleg azért mert igyekszik megvalósítani az oroszok elvesztett világhatalmi érzéseit vágyait.Nem a demokratikus intézkedései miatt kedvelik.

m.nol.hu/velemeny/a-huto-es-a-teve-csataja-1606075

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.03.17. 08:46:18

@tanato:

Egyik sem igaz,

A legfőbb dolog, ami miatt népszerű Oroszországban az az életszínvonal DRASZTIKUS emelése.

Golf2 2016.03.17. 09:14:28

@tanato: Ezeknek a birka ruszkiknak diktatúra kell,sztálin,putyin...

Hari Seldon 2 2016.03.17. 09:45:44

@Mirjam2:
"Normalis, civilizalt ember nem csinal ilyet szerintem"
Meg is válaszoltad. Vagyis ezzel jellemezted is őket. - Merthogy ezek viszont csinálják, ergo...
Másrészt dehogy örül itt senki, hogy ezek a népek ott táboroznak. Az lenne a legjobb, ha ott se és sehol sem lennének Európában. De beindult a menekült csempész biznisz, ezt nehéz leállítani. Meg mondtam már, elsősorban azért akar oda menni a sok szudáni eritreai meg iráni (meg ki tudja kik még) tömeg, mert amit beszél európai nyelvet az maximum annyi, hogy "én beszél kicsi angol..." (ez az összes tudásuk egyébként, de ez még mindig több mint a többi európai nyelv)
Mi másért ment hozzátok Kelet Európa zöme? - a jó kajákért? A csodás időjárásért? Miért nem maradtak inkább a kontinensen? Közelebb is van, egyszerűbb utazni az országok között (amíg van Schengen), az idő is jobb, a kaja is (na jó, a németekért nem állok jót, de azért elmegy). - Nem. Azért megy Angliába, mert angolul tud. Kész. Mi is gondolkodtunk Anglián, lévén, hogy azt mindketten jól beszéljük, ellentétben a franciával.
Egyébként ez hatalmas előnye Angliának, amit nem lehet behozni, csak bizonyos esetekben másként dönteni. Ahogy mondjuk mi más országot céloztunk meg tudatosan.

Na, jó. a fenti írás helyenként szarkazmust tartalmaz. Azt a részt ne vedd komolyan.

Mr Long 2016.03.17. 09:46:00

@Kövérmadár [swe]: Tudomasom szerint az ausztraloknal felmentest jelent, ellenben a magas szamu ielts plusz pontot is er. Szoval lehet merlegelni.

Mr Long 2016.03.17. 09:48:18

Most lekerultem a white list-rol?

Hari Seldon 2 2016.03.17. 09:48:56

@Mirjam2:
Ja, persze még azt, hogy ha elvennék a gyereket a szüleitől. Szerinted mi lenne? Az összes média azonnal rohanna, hogy micsoda embertelenség. Meg emberi jogok... Stb...
Egyébként ebben (is) egyetértünk, ha ezt a kérdést nézzük. A következő muzulmán generációt már át kell nevelni a szüleiktől külön. De ugye az emberi jogi akadályokba ütközik... - Egyenlőre, most 2016-ban. - De ami késik nem múlik.

PannonBoy 2016.03.17. 09:51:25

@Hari Seldon 2: Oh, köszönöm. :)
Nekem kellene a teljes 6 év, de minimum 5 a perm. residence-hez.

tanato 2016.03.17. 09:56:26

@BircaHang Média: Nyilván az is benne van,de Brezsnyevet pl. nem a penzeső miatt szerettek

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.03.17. 10:29:22

@tanato:

Brezsnyevet az átlagorosz kiröhögte és nem szerette. Pont az ő idejében jártam szovjet iskolába, emlékszem jól.

Elég csak a vicceket megnézni, ez a legnagyobb jel. Lásd a Brezsnyev-vicceket és a Putyin-vicceket!

A Brezsnyev-viccek főhőse egy iskolázatlan, műveletlen alak, aki megalomániásan gyűjti a kitüntetéseket és folyton röhejes helyzetekbe keveri saját magát.

A Putyin-viccek főhőse meg egy ravasz, okos ember.

A Brezsnyev-viccek lényege: az egész Brezsnyev egy alkalmatlan alak. A Putyin-viccek lényeg: egy hozzáértő ember túlzásaival való viccelődés. Brezsnyevhez a viszony a viccekben negatív, Putyinhoz pozitív.

Mondjak példákat?

tanato 2016.03.17. 10:48:03

Ravasz,okos ember,de Brezsnyev tanitványa.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.17. 11:05:39

@Mr Long:
Igen, igy van.
Csak egy gondolatfoszlany volt :)

2016.03.17. 11:53:16

@Hari Seldon 2: @Mirjam2: ad 1. Mar vagy 20 eve megy a Calais cirkusz, ami felett a franciak szandekosan szemethunynak. Exportalni akarjak a tomeget
Ad 2. A segelyert, nem az idojaras/kaja/landscape szent3sag miatt

kardio1 2016.03.17. 13:02:22

@charlieharper: lehet. Innen csak az látszik, hogy mind oda akar menni.

Hari Seldon 2 2016.03.17. 13:50:01

@charlieharper:
Mire nem igaz a Singapore? Hogy most hasítanak? Lehet. De miután a politikai és gazdasági körök összefonódnak. A világpiacon hosszú távon, (tudod, én nem 10-20-30 évben gondolkodom... :-) ) az ilyen országoknak a cégeik versenyképessége romlik. Az lehet, hogy x évig egy hatékonynak tűnő államszervezet jól meg tudja tolni a gazdaságot, de torzul a verseny. Ha ezt felismerik időben, és visszalépnek a gazdasaságból. Még jól is elsülhet. Viszont ezt a diktatúrák "nem szokták észrevenni".

2016.03.17. 13:56:24

@Hari Seldon 2: hat, eleg regota hasitanak
Importaljak be a nagy koponyakat R&D-re es szepen menni is fog nekik

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.17. 14:56:48

@fhdgy: Nem mondtam én se komolyan a dolgot egy percig se...
:D

@diggerdriver: Úgy látszik nem érted...Mindegy, így jártunk. :-)

Hari Seldon 2 2016.03.17. 15:12:03

@charlieharper:
OK. meglátjuk hogy meddig megy.

Kínát is csodálják, hogy mekkorát megy. Közben a beruházások piramisjáték pénzből mennek. A pénzt nem hatékonyan használják fel.
Nem lennék meglepve, más kínai vezetésű állam is dolgozik néha így.

fhdgy 2016.03.17. 16:37:59

@geegee: Igen, most hogy így mondod, eszembe jutott még egy valami, amiért nem lehet komolyan gondolni a dolgokat.

Én először 2006-ban jöttem haza Németországból. Ott nem volt munkám, itt ( Budapesten ) kaptam egy ajánlatot havi ötszáz bruttóra.

Minden nagyon szép volt, minden nagyon jó volt, csak egy dolgot hagytam ki a számításból: több mint öt évi németországi élet és munka után elviselhetetlen volt az itthoni lét.

Aki négy-öt év normális kinti munkával, élettel haza jön, rövid úton idegrohamot kap. Biztos van kivétel, de aki el tudja viselni az itthoni dolgokat, annak megemelem a kalapom.

tanato 2016.03.17. 18:19:46

@fhdgy: mai példa egy fiatal lány a körzetemből 7 év angliai élet után hazaköltözött és vállalkozást nyitott/szépségszalon fogyasztógépekkel/,persze nem jött be,eltájolta magát a fizetőképes keresletet illetően,nem csoda 7 év alatt sokat lehet felejteni.Ma beszéltem anyukájával,pont azt mondta amit te is,idegrohamokat kapott a magyar viszonyoktól.
Már két hónapja újra külföldön él és dolgozik, jelenleg Ausztráliában a nyelvtudás miatt.

pappito · http://pappito.com 2016.03.17. 21:05:25

@BircaHang Média: propaganda, az.

mellesleg én nem beszéltem putyin népszerűségéről.

ezek szerint neked vlagyimir vlagyimirovicsot fényező csapatban jutott csak hely? :)

pappito · http://pappito.com 2016.03.17. 21:08:54

@Hari Seldon 2: azért hasítanak, mert központi döntések vannak.

DieNanny CH 2016.03.17. 21:16:55

@pappito:

De hát Mo-on is központi döntések vannak. Ott meg valami más megy, nem hasítás...

fhdgy 2016.03.17. 22:07:17

@tanato: 86-87-től viszonylag gyakran jártunk külföldön, főleg a volt Jugoszlávia területén. Rokonlátogatás, nyaralás. Jó volt ott lenni, de mindig jó volt hazajönni. Az elutazásnak, a visszatérésnek is megvolt a maga varázsa. 97-ben volt először hogy hosszabb távon voltam távol, hat hónapig. Akkor már megvolt az érzés, hogy jó lett volna ott maradni, nem haza jönni. Ennek ellenére nem okozott gondot a hazatérés, csak az maradt, hogy jó lett volna maradni.

2001 után fokozatosan, egyre durvább lett itthon lenni. Volt úgy, hogy Münchenből elindultam haza, de már Bécsben dühös voltam saját magamra, hogy miért nem maradtam, miért kellett nekem hazajönni.

2006-ban saját döntés alapján jöttem haza, bár nem teljesen önszántamból. Akkor még balga lélek, azt hittem, hogy jó fizetéssel itthon is jó lesz. Életem legnagyobb tévedése volt.

Szerintem ( minimum ) három-négy év nyugodt, kiegyensúlyozott külföldi lét alapvetően átformálja az embert. Én már nem abba a Magyarországra jöttem vissza, ahonnét elmentem. Biztos én is sokat változtam, de szerintem az ország méginkább más lett. Bizonyos mértékig idegen lettem a saját hazámban. 2008-ban újra elmentem, 2009 végén jöttem megint haza. Ezt még durvábban éltem meg.

Mi volt a legnagyobb bajom? Kint bár idegen voltam, de emberszámba vettek, itthon sokszor úgy éreztem, hogy max. kutyának néznek. Azóta rosszabb lett a helyzet, már kutyaszámba sem veszik az embert, és még nem tudom, hogy hol a gödör alja.

pappito · http://pappito.com 2016.03.17. 22:41:54

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: ott más, okosabb rendszer van. nincs sorból pofázás, Mo-n még annak se sok baja lesz aki sorból pofázik. plusz ott be van fogva az emberek szája a központi irányítás kellemes mellékhatásaival (szoc. háló, stb.) ezért az ottaniak olyasmiről mondtak le, ami úgyse érdekelte őket, mint a szabad sajtó pl. de amúgy sem összevethető, több etnikum, több -gazdasági, politikai, katonai - érdekszféra.

Mondjuk küzdenek is rendesen, hogy megteremtség a szingapúri etnikumot, huszonéve mossák az agyakat ezzel, előbb utóbb bejön.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.03.18. 07:08:15

@pappito:

Nem vagyok csapattag egyetlen csapatban sem.

tanato 2016.03.18. 07:52:04

@fhdgy: SOkan hazajönnek,/jöttek már kintről, de a meglátásom szerint az aktív korosztály újra vissza is megy,akik maradnak azok az öregek akik ott akarnak meghalni,temetkezni ahol felnőttek.

Hari Seldon 2 2016.03.18. 09:48:56

@pappito:
Egyet értünk. továbbá,egy diktatúra szükségképp elnyomja az embert. - Elnyomja a kreativitást. - Magyarul az újító szándékot/kedvet. Ez lehet, hogy a pillanatnyi eredmények tükrében nem látszik, de attól még a lakosság szépen lassan generációról generációra egyre kevésbé lesz "ötletelő" természet.
Újítások (relatív) hiánya miatt pedig vagy külső szellemi tőke bevonás szükséges, ami drága, és egy idő után továbbáll(hat).

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.18. 11:33:42

@fhdgy: Elhiszem simán.Nekem néha még munka se kell hozzá, elég tud lenni pl a közlekedés... :D

fhdgy 2016.03.18. 11:40:31

@geegee: Ma már nyugdíjas vagyok, de szerencsére a munkámmal kapcsolatvan volt a legkevesebb problémám az életben. Volt egy-két rövid időszak, amikor rosszkor voltam rossz helyen és nem tetszettek a munkakörülmények. Ezeket leszámítva szerettem, szeretem a szakmám.

De ha hiszed, ha nem, engem is a közlekedés borított ki, de nagyon, az hogy az autósok semmibe nézték a zebrát. Nem tudom, hogy kinek mi a tapasztalata, de nekem úgy tűnik, hogy az elmúlt három-négy évben érezhető a javulás ezen a téren.

fhdgy 2016.03.18. 11:47:18

@tanato: Én is hazajöttem, de még eszemágában sincs meghalni ( még ). :-)

Én még 57-58 éves koromban is küldtem az életrajzaimat itthonról német nyelvterületre. Aztán fokozatosan lelombozódtam, mert volt, hogy egyértelműen megmondták, hogy náluk ennyi idős embereket már nyugdíjba küldenek.

Jó, mondtam, akkor küldjenek engem is. Aztán mosolyogva mondták, hogy az nem úgy megy!

Nem örültem ezeknek, de legalább tiszta beszéd volt. Nagy kompromisszumok árán találtam itthon munkát, de az az utolsó négy és fél év nem tartozik az életem legszebb időszakai közé.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.19. 09:07:59

@fhdgy: Igen, talán van valami kis javulás ezen a téren is.Én spec inkább az autópályás közlekedéssel kapcsolatban értettem ezt, amit írtam.Agresszív előzés, követési távolság, stb...Itt még erősen érződik, hogy Európa keleti feléhez tartozunk... :-(

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása