oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. augusztus 10. 06:44,  Középkorom legszebb nyara 321 komment

2015. augusztus 10. 06:44 Határátkelő

Középkorom legszebb nyara

Igor több mint másfél évtizede él Franciaországban, és írásából sok minden mellett az is kiderült a számomra, hogy lelkesedése az ország és Párizs iránt finoman szólva is alábbhagyott. Amihez persze a kezdeti elvárások is kellettek… (Mindemellett még egy apró megjegyzés, mielőtt belevágnánk: a híreket olvasva azért a BKV elég gyakran lerobban Budapesten.) A képet a szerző küldte.

igor_laszlo_150810.jpg

„Hogyan foglalhatnám össze azt a 16 évet, amit Franciaországban töltöttem? Pontosabban Párizsban. Mert ezt a világvárost nem lehet azonosítani az egész országgal, ahogy Budapestet sem lehet a legmagyarosabb helynek elkönyvelni.

30 éves voltam és nagyon magyar. Annyira, hogy a gondolataimban minden franciának francia nevelőnőt képzeltem el magas oktatási képzettséggel. Azt hittem mindenki Channellel fújja be magát minden reggel és a Moulin Rouge-ba jár szórakozni.

Kiköltözésem előtt éreztem a reggeli kávé mellet illatozó friss croissant-t. láttam lelki szemeim előtt az Eiffel toronyban és a Louvre-ban eltöltött vasárnapi délutánokat és hallottam Edit Piaf sanzonjait az Atlanti-óceán felől érkező puha esti szélben.

Boldog voltam, hogy megszabadulhatok ettől a fülledt, poros, állóvízként tespedő, teherként rám telepedő, gyűlölködő magyar társadalomtól, amiben még halvány sugarát sem láttam a reménynek, hogy száz éven belül ez az egész változni fog.

Feladtam a jól fizető, de idegtépő állásomat, elhagytam a családomat, barátaimat, a világszemléletet és vele együtt a rasszizmust, „machizmust”, xenofóbiát és homofóbiát... csak a sznobizmus maradt meg, az sem sokáig.

Az első benyomások

Azután megérkeztem és örömérzéssel kezdhettem egy új élet felépítéséhez. Az első benyomások a legérdekesebbek... A reggeli croissant-nal kezdtem, bár a pék asszonyság kicsit mogorva volt és minden reggel ki is állított a sorból, hogy később szolgáljon ki, amikor nem tudtam tökéletes orrhangon (de érthetően) kinyögni, hogy „péksütemény”.

Ez a durvaság akkor még kevésbé tűnt fel, mint az, hogy az emberek nem haute couturben járnak, hanem a prêt-à-porter-nak is a legolcsóbb fajtájában rosszul válogatva össze a színeket.

A hivatalos lépést is meg kellett tennem letelepedésem stabilizálásában, aminek labirintusában el is tévedtem az első lépések megtételekor. Ha a magyar bürokrácia útvesztőnek tűnik Magyarországon, akkor a francia hivatalok rendszere maga a bibliai Káosz! Több diplomával rendelkező barátaim sem tudtak segíteni bizonyos dolgok elintézésében, mert maguk a hivatalok sem értették a teendőket.

Emberi kapcsolatok

Nem baj, ez nem fog engem kivetni, majd francia barátaim bátorítani fognak. Bátorítottak is, minden félévben, amikor találkoztunk. Mert a párizsi barát nem ér rá minden percben pszichológust játszani. Ezért októberben fel is hívtam őket, hogy márciusra megbeszéljünk egy találkozót. Persze a márciusból csak június lett, mert éppen nagyon fontos dolog történt időközben.

Ritka beszélgetéseink alatt megbeszéltük, hogy a boeuf bourgignon-ba nem kell annyi fűszer. A gyerekeik nevét viszont újra meg kellett kérdeznem, mert utolsó találkozásunkkor vagy még nem születtek meg, vagy azóta annyi idő telt el, hogy sajnos elfelejtettem.

Igen, a gyerekeik... nekik köszönhetem, hogy megtanultam az „állj le”, „hagyd abba”, „idegesítesz” kifejezéseket. Ellenben a „szeretlek”, „adj egy puszit” és a „szemem fénye”-t sajnos soha nem sikerült hallanom.

Miközben a látogatóba érkező magyar barátaimmal télikabátban rohangáltunk várost nézni június közepén, anyukám arra panaszkodott a telefonban, hogy Budapesten is lehűlt a levegő, 24 fok volt.

De a hideg nem állíthatja le a lelkes magyar turistát, strand helyett - tényleg, Párizsban nincsenek strandok - még mindig ott van az Eiffel torony. Az első pár évben minden egyes barátommal 4 órát álltam sorban látványosságonként, a negyedik évtől adtam nekik egy térképet és részletesen elmagyaráztam hol találják a nevezetességeket.

Egy jól ismert magyar napilapban azt olvastam, hogy „bezzeg a világ nagyvárosaiban, mint New York, London és Párizs, megoldottak a kutyakaki problémát, tessék-lássék, Budapest egy koszos város”.

Hogy ne legyen látogató barátaimnak kellemetlensége, azért én hasznos tanácsként figyelmeztettem őket, hogy ne hallgassanak a magyar újságírókra, ha nem akarnak rosszat, és amikor az épületeket bámulják, nézzenek maguk elé, mert itt krosszozni kell az említett darabok között. Hitetlen Tamásként indultak itthonról, tapasztalt felfedezőként érkeztek haza.

A munka

A professzionális életemet is nagy lelkesedéssel kezdtem. Hallottam már, hogy nyugaton sokkal nyugisabb, több a szabadság és nagyobb a védettség. Nem is tudom milyen arcot vághattam, amikor ki akartam venni az egész szabadságomat együtt és közölték, hogy akkor a szombat is beleszámít a kivett napokba.

Újra számoltam és kiderült, hogy otthon több volt a szabim és akkor még nem vettem bele a Magyarországon az államilag szervezett hétvégével összevont ünnepnapokat.

Semmi gond, ha kevesebb is a szabadság, a nyugodtságot nem lehet megfizetni. A probléma csak az volt, hogy az amerikai futószalag rendszerben dolgozó kolléganők felváltva sírtak mindennap az irodában a stressztől, kár hogy elrontották a napomat. Azután azt olvastam, hogy a francia állam próbálja visszafogni a munkahelyekről származó öngyilkosságok számát több-kevesebb sikerrel.

Ez sem gond, én erős vagyok. Az a magyar szállóige segített átvészelni ezt a hangulatot, hogy nyugaton, ha van munkám, akkor kiskirályként élek. Akkor kezdtem el szorongani, amikor a tévében és az ismerőseim körében az a hír kezdett terjedni, hogy sokan az utcáról járnak be dolgozni. A munkahellyel bírók is hajléktalanná válnak.

A politika és a hétköznapok

Itt sem kerülhettem el, hogy a politikai élet ne szivárogjon be az életembe. Az adóknál kezdődött, amikor az év végén rájöttem, hogy a filmekben látott milliomosnak kell lennem ahhoz, hogy ki tudjam fizetni az adókat, amiket az év közben ködbe burkoltak.

Itt sem dutyikban ülnek azok, akikről már kiderült, hogy milliárdokat loptak, hanem most pártok vezetői, azok, akik a törvényeket gyártják. Az átkosban szidott rózsadombi palotákkal rendelkező pártvezetők módjára pöffeszkednek a multicégek vezetői itt is.

Csak azoknak emelkedett a fizetése 10%-kal, akiknek meghaladta a jövedelme az évi három millió eurót. Akiknek a harmincezret sem, azoknak ennyivel csökkent a fizetésük arra hivatkozva, hogy spórolni kell ahhoz, hogy megtarthassák a nyugdíjukat és a társadalombiztosítást. A bankokat etetjük, akik elveszik a falatot a szánk elöl.

Felfordult a világ, otthon a kommunisták ellen szavaztam, itt a kommunistákra!

Igen, a fű zöldebb volt itt kinn, mégis valahogy minden szürkébbé vált. Megdöbbentem! És még az is nehezített a helyzetemen, hogy amikor szenvedtem attól, amit itt felfedeztem, küzdöttem azért, hogy az otthon maradtak megértsék panaszkodásomat... a mai napig nem sikerült velük elhitetnem tapasztalataimat!

Látogatás Magyarországra

Egyszer hazalátogattam. Perzselő napsütés ragyogta be Budapestet minden nap, augusztus volt. A strandon, a termálvízben ücsörögve elnézegettem a hurkát, kolbászt, fagyit majszolgató népet, a füvön hempergő párokat kártyázgatva, az öreg néniket pletykálni reumás hátukat a csobogó vízhez tartva.

A zsibongás ringatott félálomba azzal a féltékeny gondolattal, hogy Franciaországban esetleg csak a kádban lehet termálfürdőzni, azt sem Párizsban. Az is eszembe jutott, hogy öreg néniket már egy évtizede nem láttam, a közel tízmillió világváros kiveti magából a gyengéket.

A villamoson ülve ara lettem figyelmes, hogy két tizenéves gyerek ül a közelemben és normális hangnemben beszélgetnek, majd az egyik azt mondja a másiknak : „add ide KÉRLEK SZÉPEN”! Ennyi idős gyerektől számomra ez szokatlan volt itt, a Molière-en és Balzac-on felnövő emberek országában.

Barátaim már vártak, majd' hogy ünneplőben, megterítve, ünnepi ebéddel, türelmetlenül várva a híreket, sztorikat, amiket faltak a fülükkel. Nyugdíjas anyukám pénzzel tömte tele a zsebemet, nővérem kocsival furikázott mindenhova.

Azt gondoltam ma „urizálok”, elmentem inni egy kávét a Lotz terembe, fagyit enni a Ruszwurmba, majd a várból nézve gyönyörködtem a tűzijátékban a budapesti panoráma felett.

A sistergések és csattanások közben csodálkozva tűnődtem, hogy mennyire megváltozott ez a város. Hogy a fiatalok számára milyen izgató a bulinegyed éjszakai forrongása. Hogy az öreg néniknek és terhes nőknek még átadják a helyet.

Hogy mennyire tiszta Párizshoz képest, ahol a csikket nemcsak a buszmegállókban hajítják el, hanem a kocsmák, kávézók kövezetére is és ahol nemhogy márvány nincs a metróban, de az egerek, patkányok látványa is mindennapi.

Tapasztaltam azt a budapesti fejlődést is, hogy többen beszélnek idegen nyelvet, hogy az időseknek ingyen van a BKV, hogy nem mindennapi esemény a metró vagy HÉV lerobbanása, hogy a reptér csak húsz percre van, és hogy a macskaszart senki nem akarja aranyáron eladni Channel csomagolásban, masnival átkötve, hiszen úgy is tudjuk, hogy mi található a dobozban... és a gondolataim nem álltak le még egy jó ideig, még most is szélsebesen suhannak át a fejemen...

Középkorom legszebb nyara volt: nem idekinn, hanem otthon!”

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Franciaország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr257694836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kék madár 2015.08.10. 19:40:27

@Határátkelő: nem rad. Vannak a gyerehaza trollok es a digger-ellenes blogolok, es ezeknek a fuggetlen vagy lazan kapcsolodo de egyforman libsizo halmazara gondoltam

Golf2 2015.08.10. 19:40:46

@Réka ‎: És a viking Istened csak lògatja a lábát,nem igazságos...

Határátkelő 2015.08.10. 19:40:49

@kék madár: Na, akkor még egyszer. :) Eddig nem volt előmoderált, csak figyelmeztettem, mert betartom a saját szabályaim. Most levettem, a szabályoknak megfelelően először három napra. Addig előmoderációval kommentelhet. Ha akkor sem fog bírni magával, akkor viszont végleg lekerül a listáról.

Minden ellenkező híreszteléssel szemben, próbálom csak a legutolsó módszerként alkalmazni a listáról levételt, de az ő esetében már nem láttam más lehetőséget.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.10. 19:43:50

@Réka ‎:
Én leginkább a szervezettségéről és a sofőrök hozzáállásáról beszélek. A többi pénzkérdés.

kék madár 2015.08.10. 19:47:54

@Határátkelő: mondhatnam, hogy de jo, de nem ezt gondolom, nincs benne semmi jo senkinek, ahogy Moni mondana, it is what it is

©________ 2015.08.10. 19:49:52

@snygg panda: nyahh, többen túlélték már....

kék madár 2015.08.10. 19:53:15

@diggerdriver: "A budapesti tömegközlekedés a londonihoz képest világszínvonalú."
Azt hittem Londonban minden vilagszinvonalu, akkor ahhoz kepest a budapestinek vilagszinvonal felettinek kene kijonnie.
A budapesti tomegkozlekedes egyebkent 30 eve volt a csucson, azota is eleg sok varoset veri, de a rohej, hogy akkoriban ezt meg nem tudtuk. Mivel napi 4 orat ultem a buszon, villamoson metron, (nem, nem ellenorkent dolgoztam) nekem nagyon nem volt mindegy :)

©________ 2015.08.10. 19:53:28

@Réka ‎: de az ő hibája. mert nem tartatja be a saját szabályzatát.

2015.08.10. 19:56:30

@diggerdriver: @Réka ‎:

A BKV viszonylag jól szervezett és ár-érték arányban olcsónak is mondható. A probléma az utazóközönséggel van főleg!

Határátkelő 2015.08.10. 19:56:45

@kék madár: Hát persze, hogy nem jó. Én se örülök neki, de most mit csináljak?

Csodabogár 2015.08.10. 19:58:18

@snygg panda: Tavaly nyáron egyszer Bécsben véletlenűl csúcsidőben szálltam fel az egyik szép tiszta modern metrora, ami Bécsben tényleg remek. Nos klimának nyoma se volt, rengeteg ember mint a szardiniás dobozban és bizony bűz volt. Ettől még nem kezdtem el mondogatni, hogy Bécs fujj koszos büdös metro stb. Nagyvárosban ez van. Aki nem birja menjen falura lakni, ott max. trágyaszagot fog érezni.:-)

Bredpitt Monika 2015.08.10. 20:05:51

@diggerdriver: kielegito volt, egyebkent meg nem olvasok mas blogokat, mert tul farasztonak talalom, Neha raveszem magam, tegnap pl Reka kepei miatt elolvastam a posztot is, en konyveket szeretek olvasni, varom a kepeket Zoli tetkojarol. Udv

Bredpitt Monika 2015.08.10. 20:08:22

@kék madár: a berlini falat szet lehetett verni, ugy tunik, ezt a blogot nem, annal nagyobb reklamot fognak neki csinalni, minel tobbet foglalkoznak vele, hajra

2015.08.10. 20:11:18

@Csodabogár: igen, nagyjából minden nagyvárosnak ugyanazok a jellemzői / problémái

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.08.10. 20:14:05

@snygg panda: igen. Most imádkozom, hogy ne terrorcselekmény legyen. A rendőrség legfrissebb értesülései szerint az áldozatok nem ismerték a két elkövetőt. :(((((

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.10. 20:25:21

@snygg panda:
Egy ilyen szolgáltatónál az ár-érték arányt ne saját magához mérd hanem a fizetőképes kereslethez.
Egy Mercedes is jó ár-érték arányú autó de választhatok hogy megvegyem vagy ne. Az utazóközönségnek viszont nincs választási lehetősége.

Bredpitt Monika 2015.08.10. 20:30:59

@Réka ‎: szetrohogtem mar magam a kommenteken, a toleranciabajnokoknak elgurult a gyogyszere....stb

latom ez kiverte a biztositekot egy par embernel, jo sok hozzaszolas volt

Herr Géza 2015.08.10. 20:34:31

@kék madár: "Hany hozzaszolasa volt az elmult 5 napban, ami nem alaptalan sertegetes volt,egyenek vagy a kozosseg elleni kirohanas a blog es a beszelgetes temajatol fuggetlenul, hanem barmi mas?"
Nono, olvasd csak vissza az elmúlt napok kommentjeit... Pl. ezt: hataratkelo.blog.hu/2015/08/09/csak_ujrakezdes_van/full_commentlist/1#c27756478

Csak én kaptam két maflást és volt ott más is. És HÁ szólt is neki, nem egyszer.

Coco C. 2015.08.10. 20:34:35

@Réka ‎: Szerintem azert ne idetlenezzunk le senkit mert nem egyezik a velemenyunk.

kék madár 2015.08.10. 20:42:40

@Herr Géza: szerintem teljesen egyetertunk, valamit felreolvastal? Vagy en?

2015.08.10. 20:59:04

@Mirjam2: Ja es nem, nem fogom olvasni az 'ellenblogokat' es nem fogok rajuk reagalni, mert vannak az eletben ennel sokkal erdekesebb es fontosabb dolgok. Csak magatokat szivatjatok, a sajat idotoket vesztegetitek ezzel a sok hulyeseggel.

Határátkelő 2015.08.10. 21:06:14

@Mirjam2: @brioche (FR): @Zka: Azt szeretném kérni, hogy ne foglalkozzatok vele. Nem érdemes. Éppen ezért minden róla szóló, vele foglalkozó kommentet törölni fogok. Nem kívánom, hogy ez az ember bármilyen szinten is jelen legyen ezen a blogon. Engem sem érdekel az övé, mert van egy szint... Köszönöm.

Mme.Brioche 2015.08.10. 21:06:56

Mégis mi ellen van egy ellenblog? mármint a határátkelés ellen vagy az otthonmaradás ellen? mert itt szerintem mindkét fajta írás és vélemény is van bőven, akkor mi ellen is történik a protestálás? esküszöm nem értem, én ebből teljesen kimaradtam. Azt meg végképp nem értem, hogy ki és miért értesít engem erről emailben.

2015.08.10. 21:07:01

@brioche (FR): Never mind, long story (franciaul nem tudok, bocs...) :)

Mme.Brioche 2015.08.10. 21:08:18

@Határátkelő: ja jó, okés. fura, de felőlem...(legyint) :-)

Határátkelő 2015.08.10. 21:09:48

@pappito: Szerintem ezt itt ne. Ne süllyedj le ide. Kösz.

Coco C. 2015.08.10. 21:14:52

@snygg panda: Igazad volt. az idopont azert idopont, mert akkor kellene megoldani az ugyet. Siman balhezhattal volna tovabb, akar meg a fonokot is kerhetted volna.

puhacica 2015.08.10. 21:21:30

@Mirjam2: en tenyleg csak ezt nem ertem, miert van ott, ha minden szar? (vagy nem szar minden, csak most a szarrol irt posztot. lehet ez is.) mi ugye laktunk Pesten. szerettuk, aztan meg mikor mar nem szerettuk, akkor elkoltoztunk. vagy amikor mar nem szerettunk Magyarorszagon elni, akkor kicuccoltunk Angliaba. majd ha kesobb esetleg itt se szeretunk mar, akkor elmegyunk mashova. annyi lehetoseg van es olyan rovid az elet. :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.08.10. 21:21:32

@Határátkelő: Igazad van, ugyhogy legjobb lesz, ha ignoraljuk mind a kapott emaileket, es itt sem ragodunk ezen a teman tul sokat :) kerlek, hogy akar az enyemet is torold, ha ugy latod, cask tovabbi kommenteket general.

2015.08.10. 21:29:29

@Réka ‎:

Teljesen meghűlt bennem a vér, szinte minden héten ott nézelődünk/vásárolunk. :S Most negnéztem / elolvastam mindent, de egyelőre semmit nem mondanak. Volt, aki azt írta Facebook-on, hogy szomáliai volt az elkövető és a férfi áldozat is, és valami szerelmi ügy volt a háttérben. Brutál, hogy mi folyik ebben az országban: robbantás, fegyveres bandaháborúk, késelés... jó hely lett ez a Skandinávia! :(

Most hallottam az Aktuellt-ben, hogy már Koppenhágában is betiltották a koldulást. Csak ezek a majom svédek nem képesek semmit elintézni, impotens társaság!

Herr Géza 2015.08.10. 21:34:08

@diggerdriver: Vazze, te is kaptál mailt? Most sírjak vagy röhögjek? :)))))

SzZoole 2015.08.10. 21:34:28

@Bredpitt Monika: Mi bajod van neked az en tetkoimal,hogy mindig emlegeted?
Szerintem masnak is van itt a blogon,nem csak nekem.
De ha anyira kivancsi vagy ra,kerd meg Puhacicat,hogy ha legkozelebb jonnek,hozza a gepet es csinal neked mindegyikrol egy-egy kozeli kepet,de szerintem rajtad kivul senki nem kivancsi ra:

Herr Géza 2015.08.10. 21:35:46

@kék madár: Azt hiszem én nem tudok ma rendesen olvasni... :))) Vagy tul gyorsan válaszolok. Vagy mittudomén.... :))))

Taxomükke (UK) 2015.08.10. 21:36:07

@Határátkelő: "Szerintem meg múltkor szóltam, hogy ha kötekedni jársz ide, akkor arra nincs túl nagy igény."
Kurvára semmi igény nincsen rá.

Határátkelő 2015.08.10. 21:48:35

@diggerdriver: Megértem, amit írsz, a végkövetkeztetéssel is egyetértek, ugyanakkor mégis kimoderálom ezt a kommented, mert következetesen tartani akarom magam ahhoz, hogy semmilyen szinten nem kívánok foglalkozni ezzel a történettel, nem kívánok reklámfelületet biztosítani itt nekik, és nem kívánok reagálni sem. Köszönöm a megértést.

kék madár 2015.08.10. 21:49:10

@Herr Géza: mi volt abban a bratwurstban???? :)))))

Határátkelő 2015.08.10. 21:56:40

@diggerdriver: Igen, kösz, tetszenek is, szóval részemről rendben van a dolog. Majd szokás szerint jelzem, mikor kerül ki. :)

Bredpitt Monika 2015.08.10. 22:02:53

@Zoole[uk]: Lehet hogy masnak is van, de az nem rakta meg ki a becenev melle, nincs semmi bajom veluk, kivancsi vagyok a reszletekre, ennyi. Udv

SzZoole 2015.08.10. 22:10:30

@Bredpitt Monika: Akarod latni kozelebrol Monix?
Attol felnek,hogy nem birnal magadal:)))

Bredpitt Monika 2015.08.10. 22:18:18

@Zoole[uk]: ettol en is felek, ezert eleg a foto, pihend ki magad

2015.08.10. 22:25:03

@Határátkelő: Oke, ebben teljesen egyetertunk. Viszont szerintem nem baj ha megbeszeljuk nyilvanosan hogy mindannyian kaptunk, keretlenul, ilyen e-mailt. Nem tudom ez meg belefer-e, de ha igen, akkor azt szeretnem uzenni hogy en nem szeretnek a tovabbiakban ilyen e-maileket kapni senkitol, szerintem zaklatasnak szamit ilyeneket kuldeni.

2015.08.10. 22:37:18

@puhacica: Ez az, ha abban a szerencses helyzetben van az ember hogy viszonylag szabadon valaszthatja meg a lakhelyet, akkor en sem ertem hogy minek szivatja magat direkt. De lehet hogy van ra magyarazat, csak mivel nem kapcsolodott be a posztolo a beszelgetesbe, igy valoszinuleg nem fog kiderulni.

SzZoole 2015.08.10. 22:39:58

@diggerdriver: De rolam ne kuldj fotot,mert attol felek,hogy @Bredpitt Monika: itt fog szerenadozni az ablakom alatt:)))

Chamroe 2015.08.10. 22:46:19

@diggerdriver: a spam dolgot sikerült megoldani?

Herr Géza 2015.08.10. 22:47:06

@kék madár: 97% hús...De milyen hús????? :))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.10. 23:06:13

@Zoole[uk]:
Na majd azt figyeld:))))))))))))))))))))))))))))))))

puhacica 2015.08.10. 23:13:13

@Bredpitt Monika: meg jo, hogy van a mobilomban panorama funkcio, ugyanis Zolinak akkora a (...) hata, hogy ihajj. :D (a legritkabb esetben szoktam embereket fenykepezni, szoval kenytelen leszel megkerni a masik cicat, a Lunat. :))

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.08.10. 23:18:13

@snygg panda: úristen, ti a közelben is laktok... :(
Nagyon gáz, hogy a mostani állás szerint véletlenszerűen választották ki az áldozatokat, komolyan mondom hova fajul már ez a világ?
apropó koldulás, nem tudom hallottad-e, de itt nálunk Kistában van egy vigilante, egy pasas, aki hadjáratot indított a kéregetők ellen. Hetente többször zaklatta őket, fenyegette, a holmijukat meglocsolta benzinnel (nem gyújtotta meg), közölte velük, hogy Kistából takarodjanak. Azóta a valóságos cigánytábor Kistából újra patyolat tiszta hely lett. Tudod, hogy korábban a pláza ajtófogyantyúit leszerelték, mert ott szárították a ruhájukat. A food courtban jöttek és zaklatták az embereket evés közben stb. Most... csend rend tisztaság! Nincs többé elárasztva ürülékkel a hely, sehol egy eldobott szemét, ételmaradék...
Nem támogatom az erőszakot, de hálás vagyok ennek az embernek a tisztogatásért. Jobb szeretném, ha a hatóságok intézkednének, de ennek hiányában nem vagyok válogatós.

SzZoole 2015.08.10. 23:23:35

@diggerdriver: nana,nekem olyan ügyvédem,akinek £950 az óra díja es a szomszéd országból való:)))

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.08.10. 23:25:21

@Fokent Helikopter: ez mondjuk igaz.
Erről eszembe jutott az itteni "gettójárat", egy csuklós busz, ami végigmegy a város 4-5 eléggé hogyismondjam multikulti övezetén. Az itteniek csak Mogadishu-expressznek hívják szóval el lehet képzelni :D volt úgy, hogy én voltam az egyetlen fedetlen hajú nő a fedélzeten. A másik végállomáson laktam szóval ezzel jártam dolgozni két évig.
A stockholmi buszokra fegyelmezett sorbaállás van, felszállás az első ajtónál, ahol le kell csipogtatni a kártyát vagy bemutatni a jegyet.Történt, hogy ezen a járaton a fiatalabb egyének elkezdtek fellógni a buszra a középső, hátsó ajtókon. Csúcsforgalomban ez azzal járt, hogy aki szépen sorban állt, annak nem jutott ülőhely, állhatott félórát zötykölődve. Fel is hívtam az itteni BKV ügyfélszolgálatát, hogy akkor ezt így hogy? Közölték, hogy ez inkább társadalmi probléma, nem tudják megoldani. Később megjelent néhány biztonsági őr a megállóban, néhány hétig terelgették az utasokat, aztán ez is megszűnt. Azóta hálistennek elköltöztem és nem szorulok a Mogadishu expresszre, nem tudom s nem is érdekel, hogyan züllesztik tovább.

SzZoole 2015.08.10. 23:25:22

@puhacica: na,izgasd meg te is,aztán tényleg itt fogja verni ram az ajtót:)))

pappito · http://pappito.com 2015.08.11. 00:05:42

nem is rossz ötlet ez az Antarktisz, most nézem 10-12ezer dolcsiért meg lehet csinálni délamerikából (mondjuk oda is el kell jutni szépen)

sajnos tőlünk csak meghívással vagy kutatói megbízással lehet odamenni az NZ területre, és állítólag az, hogy "még nem jártam ott, kezicsókolom de igen megnézném" nem elég, hogy meghívjanak és kifizessék a költségeket :))

Bredpitt Monika 2015.08.11. 00:08:13

@Zoole[uk]: De cask akkor tudok szerenadozni, ha a cimed is ott less a fotok alatt.

Coco C. 2015.08.11. 06:46:07

@hékabéka: nem te vagy en? Mintha magamrol olvastam volna. Pont igy jarkalok en is egy idegen varosban. Nagyon szepen megfogalmaztad.

Coco C. 2015.08.11. 06:46:11

@Megnevelő Ember: en inkabb cipelnem a gyerekem autoval mint megkockaztassam, hogy mutogatnak, beszolnak, kiszedik a telefont, egyebet a kezebol. Naponta olvasni horror sztorikat. Sajnos mar nem az a vilag van mint akar 15-20 eve.

igorlaszlo · http://rettegettigor.blogspot.com 2015.08.11. 06:46:38

Valami fontosat elfelejtettem közölni : nem arròl ìrtam, hogy Magyarorszàgon mennyire jò és màshol (Pàrizsban) mennyire rossz ! Arròl pròbàltam beszélni, hogy a magyar fejekben (mint az enyémben is azelött) mennyire berögzôdött az, hogy nyugaton mennyivel jobb, itthon is körül kellene nézni... csak egy màsfajta nézôpontbòl is akartam nézni a dolgokat !

2015.08.11. 06:58:52

@Réka ‎:

Mi már konkrétan itt lakunk, nemrég költöztünk ide. Erikslundban, ahol az eset történt minden héten megfordulunk. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit sikerül kideríteni erről az egészről.

Szeretem Svédországot, de ami néha itt folyik az valami egészen hihetetlen. Nem telik el úgy nap, hogy ne beszélnének a hírekben erről a koldulásról, de konkrét lépést nem hoznak. És ez már megy vagy 1,5-2 éve. Ettől egyszerűen meg tudok őrülni!

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.08.11. 09:17:48

Sziasztok,üdv a tarsasagnak,kellemes napot Mindenkinek! :) Reg nem jartam mar erre (nyaralas es egyebek miatt),de majd probalok ujbol bekapcsolodni a blog eletebe.Latom a posthoz nem sokan szoltunk hozza azok közül akik itt Franciahonban elünk es/vagy dolgozunk,ezert is gondoltam irok par szot,bar en nem a sajat,csak a ferjem altal tapasztalt dolgokat tudom leirni.Nem tudok pontos szamokkal szolgalni (szabadsag temakörere gondolok),az biztos,hogy ferjemnek erre az durvan 1 honap szabadsag jart .Ezt ki is hasznaltuk most nyaron,tehat rendes eves szabadsag majd jövöre lesz ujbol.Ezen felül neki a plusz oraibol ha epp olyan a helyzet,van lehetösege kivenni nehany napot idöközönkent.( Nem reszlezetnem,mennyi plusz oraja van,eleg sok).Adozasban annyit tudok irni,amit itt valaki mar irt,hogy havi 2-3 ezer euros fizuvl szamolva, 2 gyerekkel,eltartott feleseggel,egesz türhetö összeg jön ki es az is igaz,minel nagyobb a csalad,kevesebb az ado.Illetve a fizetestöl függ meg szamos egyeb tamogatas (lakhatas,iskolakezdes,stb. ill. a csaladtamogatasi rendszer egyeb elemeinek összege is jövedelemfüggö).Es az is igaz,hogy rengeteg az ünnepnap.Ennyit szerettem volna leirni,a post többi reszehez nem kivanok hozzaszolni.

soad1221 2015.08.11. 09:22:10

@Megnevelő Ember: a bérlet ár valóban olcsó, ha azt nézed, hogy 24 órában egy ekkora hálózatot korlátlanul használhatsz.
CSak ez parasztvakítás, mert ki az, aki egy ilyen hálózatot ilyen mértékben kihasznál?
Egy átlag bp-i lakos rendszeresen és napi szinten kb 3-4 vonalat használ, és ez is 1-2 kerületet érint rendszerint.
Szerintem sokkal célszerűbb lenne, ha kb 3000 Ft-ért leehtne területekre/vonalakra érvényes bérletet venni, és ezután kiegészítő jegyeket/bérleteket....

A szolgáltatás minősége viszont tényleg rendben van, illetve azt kell, hogy mondjam, hogy az elmúlt néhány évben vált komolyan vehetővé...
csak géppark megbízhatatlan és nagyon öreg, ez persze már nem csak a BKK hibája..

TX7AW 2015.08.11. 09:33:53

@igorlaszlo: szia posztoló! Ha ezt előre mondod, -100 comment. :)

2015.08.11. 11:02:34

@igorlaszlo: Ja... Hat oszinten szolva nekem nem jott at. Szerintem ilyen szempontbol le vagy maradva legalabb 15 evvel :), nem hinnem hogy meg mindig ilyen leegyszerusitve latnak az emberek a helyzetet hogy 'nyugaton' jo, Mo.on rossz. Ebbol a blogbol is az derul ki hogy mivel ma mar sokan elnek es dolgoznak nyugati orszagokban, sokkal arnyaltabb a kep.

A sajat tapasztalatombol kiindulva azt tudom mondani hogy lehet talalni a vilagon olyan helyet ahol jol erzed magad, es a te szubjektiv szempontjaid alapjan sokkal tobb az elony mint a hatrany, bar hatranyok termeszetesen mindenhol vannak. Ha neked nem Parizs ez a hely, akkor csaladi helyzetedtol fuggoen lehet hogy erdemes lenne masik helyet keresned.

montroyal ( CAN qc) 2015.08.11. 14:41:58

@igorlaszlo: az hogy milyen jok a strandok MO-on
egy fontos dolog ehhez

azert tobben menjetek es egy maradjon mimdig a cuccaitok mellet ...

figyelem figyelem csak az értkmegorzoben elhelyezet targyakert ...
ja es ha ciganygyerekek ugralnak a fejedre , frocskolnek orditoznak , nehogy rajuk szolj mert az egesz csalad fogy megtamadni kiuldozni a strandrol .. tudom ez durva de lattam ilyent ..

SzZoole 2015.08.11. 15:17:16

@montroyal ( CAN qc): Regen jartal otthon batya,a jobb helyekrol ki vannak tiltva.
Nyitastol delutan 5-ig portasok allnak a bejaratnal es nem engedik be oket,csak 5 utan es jobb Ez igy mindenkinek:)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.08.11. 19:31:11

@soad1221: Ismerve a magyarokat (pestieket), ha Budapestet zónásítanák, akkor meg az lenne a baj. Ha valaki mondjuk Békásmegyeren lakna az 5-ös zónában, akkor azért sírna, hogy neki milyen sokba kerül eljutni a belvárosi 1-es zónába. És különben is, a haver a szomszéd utcában lakik, és az még csak a 4-es zóna. Szóval menne a rinyálás.

Jó ez így. Ha belegondolsz, menjen mindenki csak 2 járművel egy nap, az oda-vissza 4 vonaljegy, ami most 350 forint, azaz 1400 forint/nap. A 9500 forintos bérlet már a hetedik napon behozza az árát, és tényleg korlátlanul rohangálhatsz vele melóba, rokonokhoz, buliba, függetlenül attól, hogy Budapest melyik részére akarsz eljutni.

A vonaljegy megint más kérdés, mert az tényleg érdekes, hogy mondjuk a 133-as busszal elmehetsz Újpalotáról Nagytéténybe (Észak-Pest/Dél-Buda) 350 forintért, miközben a Rákóczi tértől a Blaháig szintén ennyibe kerül, pedig az csak pár száz méter. Simán megértem, ha valaki ezen a rövid szakaszon bliccel, pedig alapvetően a becsületes utazás híve vagyok.

Hari Seldon 2 2015.08.12. 00:09:15

Nem fogok most erre többet reagálni, mert nyaralok, és éppen csak hallottam, hogy Franciaország.

"30 éves voltam és nagyon magyar. Annyira, hogy a gondolataimban minden franciának francia nevelőnőt képzeltem el magas oktatási képzettséggel. Azt hittem mindenki Channellel fújja be magát minden reggel és a Moulin Rouge-ba jár szórakozni."

Ehhez azért eléggé tájékozatlannak kell lenni, hogy valaki 30 éves korába is ezt gondolja.

"Ez a durvaság akkor még kevésbé tűnt fel, mint az, hogy az emberek nem haute couturben járnak, hanem a prêt-à-porter-nak is a legolcsóbb fajtájában rosszul válogatva össze a színeket."

Tééényleg? Nem a legdrágább ruhákban. Még jó, hogy előzőleg nem várta el, hogy mindenki a Champs-Élysées-n vásároljon.

"Ha a magyar bürokrácia útvesztőnek tűnik Magyarországon, akkor a francia hivatalok rendszere maga a bibliai Káosz!"

Igen. Sok mindenben nehézkes. - Amíg be nem kerülsz a rendszerbe. Utána már könnyebb.

"Nem baj, ez nem fog engem kivetni, majd francia barátaim bátorítani fognak. Bátorítottak is, minden félévben, amikor találkoztunk. Mert a párizsi barát nem ér rá minden percben pszichológust játszani."

Merthogy azt várta, hogy majd szépen más nyakába zúdítja a saját problémáját?

"Ritka beszélgetéseink alatt megbeszéltük, hogy a boeuf bourgignon-ba nem kell annyi fűszer. A gyerekeik nevét viszont újra meg kellett kérdeznem, mert utolsó találkozásunkkor vagy még nem születtek meg, vagy azóta annyi idő telt el, hogy sajnos elfelejtettem."

Lefordítom. Téged sem érdekelt, annyira a "barátság ápolása", hogy vedd a fáradságot, hogy megjegyezd a "barátaid" gyerekének a nevét.

"Igen, a gyerekeik... nekik köszönhetem, hogy megtanultam az „állj le”, „hagyd abba”, „idegesítesz” kifejezéseket. Ellenben a „szeretlek”, „adj egy puszit” és a „szemem fénye”-t sajnos soha nem sikerült hallanom."

Te dolgod mit tanulsz meg.

"Miközben a látogatóba érkező magyar barátaimmal télikabátban rohangáltunk várost nézni június közepén, anyukám arra panaszkodott a telefonban, hogy Budapesten is lehűlt a levegő, 24 fok volt."

Júniusban télikabátban? Tipikus fázós magyar. Nehogy már. Másrészt a 24 fok mindig jó idő. Ennél melegebb nem kell.

"Itt sem kerülhettem el, hogy a politikai élet ne szivárogjon be az életembe. Az adóknál kezdődött, amikor az év végén rájöttem, hogy a filmekben látott milliomosnak kell lennem ahhoz, hogy ki tudjam fizetni az adókat, amiket az év közben ködbe burkoltak."

Nettó hazugság. Most nem mondom meg hogy mennyit kell nekünk most befizetni augusztus végéig, de nem egy nagy összeg. Ja, és ráadásul úgy, hogy nem használja az állam az előleget, mint más helyeken... Kezdem azt hinni hogy a kampányírás az egész.

"Felfordult a világ, otthon a kommunisták ellen szavaztam, itt a kommunistákra!"

Dehogy szavaztál te "otthon a kommunisták ellen". A fidesz a tipikus komunista demagóg jelszavakkal operáló maffiapárt volt mindig. Csak legfeljebb azt mondta neked, hogy ő a "nem kommunista, és utálja a kommunistákat" Te meg bevetted.
Akkor is azokat a demagóg marhaságokat nyeled most is, csak most a francia komcsiktól.

"Igen, a fű zöldebb volt itt kinn, mégis valahogy minden szürkébbé vált. Megdöbbentem! És még az is nehezített a helyzetemen, hogy amikor szenvedtem attól, amit itt felfedeztem, küzdöttem azért, hogy az otthon maradtak megértsék panaszkodásomat... a mai napig nem sikerült velük elhitetnem tapasztalataimat!"

Na látod, ezen nem csodálkozom.

"Egyszer hazalátogattam. Perzselő napsütés ragyogta be Budapestet minden nap, augusztus volt."

Na kb ez a "perszelő napsütés" sokkal utálatosabb időjárás, mint a kellemes 24 fok.

"A villamoson ülve..." résztől kezdve meg egy nettó "gyere haza.org" program leadása. Tömény csúsztatás.

Na a többit majd ősszel.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.08.12. 08:15:03

@Hari Seldon 2: Örülök hogy te is reagaltal...:) Biztam benned. :)

soad1221 2015.08.12. 09:28:42

@Megnevelő Ember: ez egyértelmű... csak azt gondolom, hogy többen vennék mégis, így nagyobb bevétele lenne, míg az adott egyéneknek meg mégis csak olcsóbb...
továbbá a zónásítást lehetne kombinálni azzal, hogy választhatsz hozzá zónán kívüli járatokat,. mondjuk egy hónapra 3-500 ft-ért, így ha zónán kívül is rendszeresen jársz akkor is kijöhet max-4-5000 ft-ból, ami ugye a fele... és tök biztos vagyok benne, hogy a 25000 ezer ft-os bírsággal szembe állítva sokkal-sokkal többen választanák ezt a lógás helyett...
Szóval szerintem nem lenne baj, ha ettől a 10000 ft-os korlátlan bérlettől picit elrugaszkodnánk, és életszerűbb rendszer lenne... és igazából nem kell ehhez megszüntetni a korlátlant sem.

Mondjuk rendes piackutatás nincs a véleményem mögött, így könnyen lehet, hogy brutális bukta lenne :)

és az is tény, hogy ennek a rendszernek a kiépítése brutális költség lenne

Sütemény1975 2015.08.12. 11:52:38

Jézus, a poszter jol erezte magat itthon! Istenkaromlas! Csoda, hogy par kulfoldrol fikazo tulelte ezt a posztot.

Sütemény1975 2015.08.12. 11:55:01

@Hari Seldon 2: :))))))))) ezen mar csak rohogni lehet :)

igorlaszlo · http://rettegettigor.blogspot.com 2015.08.12. 22:25:35

@montroyal ( CAN qc):

Cher Mont Royal ! Nàlatok még mindig középkori franciàt beszélnek Québecben és az angolokkal vivjàtok a napi harcot, ahogy azt 200 évvel ezelött... :)

Pàrizsban hàrman ôrizzék a cuccodat, mert bekerìtenek...

Tényleg jòt nevettem a kommentàrodon, amit köszönök !

igorlaszlo · http://rettegettigor.blogspot.com 2015.08.12. 22:34:26

@Mirjam2:

Kedves Mirjam2, nem sokat értettem a kommentàrodbòl...

"Szerintem ilyen szempontbol le vagy maradva legalabb 15 evvel :), nem hinnem hogy meg mindig ilyen leegyszerusitve latnak az emberek a helyzetet hogy 'nyugaton' jo, Mo.on rossz." - ha ezt ìrod, akkor nem olvastad el figyelmesen vagy végig a cikket... nem 15 évvel ezelött bìrkòztam (bìrkòzom) a baràtaimmal, hanem most...

"A sajat tapasztalatombol kiindulva azt tudom mondani hogy lehet talalni a vilagon olyan helyet ahol jol erzed magad..." - tudod beutaztam a fél vilàgot az Antarktiszon kìvul minden kontinensen jàrtam és igazat adok neked, ezzel nem ellenkeztem a cikkben !

"...es a te szubjektiv szempontjaid alapjan sokkal tobb az elony mint a hatrany, bar hatranyok termeszetesen mindenhol vannak." - ezt abszolùt nem értettem... Hol ? Budapesten ? Hàtrànyok és elônyök mindenhol vannak, ezzel sincs ellentétes véleményem a cikkben... de ahogy mondtam, ez egy szubjektìv cikk, nem objektìv pàrizsi beszàmolòt kértem... olyen egyébként nincs is, mert ami tetszik és nem, az mindig szubjektìv marad egy egyén szàmàra...

"Ha neked nem Parizs ez a hely, akkor csaladi helyzetedtol fuggoen lehet hogy erdemes lenne masik helyet keresned." - màr megtettem 3 hònapja és nem bàntam meg, Budapesten élek... :)

igorlaszlo · http://rettegettigor.blogspot.com 2015.08.12. 22:36:09

@montroyal ( CAN qc): ...ja, egyébként azt hittem, hogy Kanadàban nem élnek rasszistàk, de most, hogy talàltam egyet, kezd Kanadàròl is megvàltozni a véleményem... :)))

igorlaszlo · http://rettegettigor.blogspot.com 2015.08.12. 22:47:02

@montroyal ( CAN qc): ja, még valamit elfelejtettem, Kanadàban a magyarok maffiòzoknak és cigànyoknak vannak elkönyvelve (még akkor is, ha nem azok)... megvan ennek is az oka. Majd megtudod mi az, amit a kommentedben mondtàl akkor, ha szembesülsz ezzel egy ilyen esetben.
Ha cigànyokat kritizàlsz àltalànosìtva, mint "egység", ne vàrd, hogy az életed odakinn meg fog vàltozni, ugyanaz a betokosodott ember maradsz, mint itthon... :)

igorlaszlo · http://rettegettigor.blogspot.com 2015.08.12. 22:51:27

@Hari Seldon 2: te ügyes ember vagy, hogy mindent megmagyaràzol, valòszìnûleg te egy boldog ember vagy... bravo ! :)

igorlaszlo · http://rettegettigor.blogspot.com 2015.08.12. 22:59:01

@puhacica: te sem kerültél ki a birkanyàjbòl, ezek a mondatok mindig elhangzanak... :)) Nos a cikk nem errôl szòl, de kedvesen megjegyzem szàmodra, hogy azòta Budapestre visszaköltöztem (3 hònapja), még egy franciàt is hoztam, akinek ugyancsak bejön ez a vàros és boldogan élünk, amig meg nem halunk...

puhacica 2015.08.12. 23:10:54

@igorlaszlo: te mit birkanyajazol? normalis vagy? mi az a nagyon serto, amire igy kell reagalni? az, hogy megirtam, ha valakinek nem tetszik valahol, menjen arrebb? en is ezt csinaltam, te is ezt csinaltad, a "hova" ilyen szempontbol lenyegtelen.

kék madár 2015.08.12. 23:10:59

@igorlaszlo: az volt puhacica kerdese, hogy mi tartott 16 evig?

kék madár 2015.08.12. 23:13:53

@puhacica: bocs, nem lattam, hogy valaszoltal meg, nem akartam okoskodni, csak egyetertettem a kerdessel

igorlaszlo · http://rettegettigor.blogspot.com 2015.08.12. 23:14:17

@kék madár: az élettàrsam, akit egy miniszteri àllàs kötött oda... az aranykalitka...

puhacica 2015.08.12. 23:20:14

@kék madár: ugyan, nem te vagy az, akinek bocsanatot kell(ene) kernie.

kék madár 2015.08.12. 23:29:55

@igorlaszlo: ez ertheto, es segitett volna osszerakni a kepet :)

kék madár 2015.08.12. 23:31:00

@puhacica: az a biztos ha mindig bocsanatot kerek, elobb-utobb ugyis elkovetek valamit ami miatt esedekes lesz :)

kék madár 2015.08.13. 23:52:40

@igorlaszlo: azert en is hadd ismeteljem el a tobbieket: az irasodat nem ertettem (nekem is ott akadt el, hogy ha ennyivel jobb otthon, akkor mire vartal?). A hozzafuzott magyarazattal viszont szellemes es elgondolkodtato volt. Ha azzal kezded vagy fejezed be, mashogy alltam volna hozza. De a vegere osszeallt, ez is valami.

négyzet 2015.08.15. 18:35:31

Jól ír a poszt szerzője, de a tartalom persze, ahogy gondolom sokan írták, kicsit megmosolyogtató. Idealizált Budapest... :) Ja, nyaralni nagyon jó tud lenni, külföldi barátoknak is mindig bejön. Én nagyon szeretnék Franciaországban nyaralni egyszer, tutter a lelkes beszámoló utána.

Demi78 2015.08.18. 15:22:10

Parizs egy tulmisztifikalt, zsufolt, elhetetlen, mocskos varos. Mindenki odavan erte, a francia Mekka, jaj csak egyszer hagy lassam. Nem, ne lasd es vegkepp ne abbol iteld meg a francia nepet. (jo, a burokraciaval egyetertek)

igorlaszlo · http://rettegettigor.blogspot.com 2018.03.17. 00:46:03

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France):

Most nézegetem nyugiban a kommenteket, ezt ìrtad :
"Sziasztok,üdv a tarsasagnak,kellemes napot Mindenkinek! :) Reg nem jartam mar erre (nyaralas es egyebek miatt),de majd probalok ujbol bekapcsolodni a blog eletebe.Latom a posthoz nem sokan szoltunk hozza azok közül akik itt Franciahonban elünk es/vagy dolgozunk,ezert is gondoltam irok par szot,bar en nem a sajat,csak a ferjem altal tapasztalt dolgokat tudom leirni.Nem tudok pontos szamokkal szolgalni (szabadsag temakörere gondolok),az biztos,hogy ferjemnek erre az durvan 1 honap szabadsag jart .Ezt ki is hasznaltuk most nyaron,tehat rendes eves szabadsag majd jövöre lesz ujbol.Ezen felül neki a plusz oraibol ha epp olyan a helyzet,van lehetösege kivenni nehany napot idöközönkent.( Nem reszlezetnem,mennyi plusz oraja van,eleg sok).Adozasban annyit tudok irni,amit itt valaki mar irt,hogy havi 2-3 ezer euros fizuvl szamolva, 2 gyerekkel,eltartott feleseggel,egesz türhetö összeg jön ki es az is igaz,minel nagyobb a csalad,kevesebb az ado.Illetve a fizetestöl függ meg szamos egyeb tamogatas (lakhatas,iskolakezdes,stb. ill. a csaladtamogatasi rendszer egyeb elemeinek összege is jövedelemfüggö).Es az is igaz,hogy rengeteg az ünnepnap.Ennyit szerettem volna leirni,a post többi reszehez nem kivanok hozzaszolni."

Most làtom, hogy elzàszi vagy... nem tudom tudod-e, hogy Elzàszban màs törvények vannak a szabadsàgolàs és màs egyebek terén... sokkal jobb rendszer és ezt nem is adjàk fel az elzàsziak ! Nem hazudozni jöttem, mert nem fizet senki azért, hogy màst mondjak, mint ami NEKEM volt, részleteket viszont tùl hosszù lenne itt leìrni. Köszönöm a hozzàszòlàst !

igorlaszlo · http://rettegettigor.blogspot.com 2018.03.17. 00:52:36

@Demi78:

Most nézegetem nyugiban a kommenteket, ezt ìrtad :
"Parizs egy tulmisztifikalt, zsufolt, elhetetlen, mocskos varos. Mindenki odavan erte, a francia Mekka, jaj csak egyszer hagy lassam. Nem, ne lasd es vegkepp ne abbol iteld meg a francia nepet. (jo, a burokraciaval egyetertek)"

Nos, nem tudom kinek ìrtad a kommentet, de ha nekem, akkor nem csak a bürokràciàval értünk egyet, hanem az egésszel, amit ìrtàl...

igorlaszlo · http://rettegettigor.blogspot.com 2018.03.17. 00:58:18

@négyzet:

Most nézegetem nyugiban a kommenteket, ezt ìrtad :
"Jól ír a poszt szerzője, de a tartalom persze, ahogy gondolom sokan írták, kicsit megmosolyogtató. Idealizált Budapest... :) Ja, nyaralni nagyon jó tud lenni, külföldi barátoknak is mindig bejön. Én nagyon szeretnék Franciaországban nyaralni egyszer, tutter a lelkes beszámoló utána."

Igazad van, én egy idealizàlt Budapestrôl ìrtam, ugyanakkor Budapest azért nekem màr nem volt teljesen ùj, elôtte 30 évig azért itt éltem. A kommented ìràsakor màr visszaköltöztem (16 év utàn) és most, hogy visszaolvastam, amit ìrtam, nem tudom màsképp làtni azòta sem. Azt persze sokkal jobban làtom, hogy itthon sem fenékig tejfel, nem is ezt akartam ìrni Budapestrôl, csak pillanatnyi érzéseket és talàn valami ilyesmit : magyaridok.hu/velemeny/el-kellene-menni-innen-2875587/

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása