oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. november 19. 06:45,  A zöld egér és Chuck Norris néni 314 komment

2014. november 19. 06:45 Határátkelő

A zöld egér és Chuck Norris néni

Aki a címből kitalálja a mai témát és helyszínt, az előtt meglengetem képzeletbeli kalapom… Úgyhogy inkább el is árulom, hogy a mai poszt a francia óvodákról szól, szerzője pedig nem más, mint Mme Sheldon. Aki nem ismerte eddig a francia rendszert, az készüljön, mert akad pár furcsaság!

cím_Thionville-i óvoda.jpgThionville-i óvoda – nagy betonozott udvar, néhány játékkal

„2013 szeptemberében jöttünk Franciaországba, az akkor 3,5 éves ikerlányainkkal és a 11 hónapos legkisebb lányunkkal. Egy évig Forbach-ban laktunk, ott voltam gyerekgyógyász, majd állást és várost váltottam, most Thionville-ben lakunk. A forbach-i és thionville-i óvodáról és bölcsődéről írom le a tapasztalataimat, és nem egész Franciaországra érvényes óvodai rendszerről írok (ha egyáltalán van ilyen).

A nagylányok Forbach-ban kezdték az óvodát, két év magyarországi bölcsődés lét után nulla franciatudással. Az óvoda ingyenes volt, háromhavonta kellett egy jelképes összeget (12 euro / gyerek) fizetni a különböző közösségi programokban való részvételért, illetve bizonyos időszakonként kértek papírzsebkendőt, papírtörlőt, alkoholos törlőt. Thionville-ben egy évre kérnek 20 eurót gyerekenként.

A zöld egér

A forbach-i kiscsoportban 26 gyerekből 12 nem beszélt franciául, ez az óvónők számára természetes volt, még valami plusz nyelvi foglalkozást is ígértek, ami végül nem valósult meg.

A lányok egész jól beilleszkedtek és sok mindent megértenek már franciául, még keveset beszélnek, de egy csomó francia gyerekdalt tudnak. (Amik között igen szürreálisak is vannak, például a Souris verte = Zöld egér, ami arról szól, hogy a zöld egér futott a fű között, elkaptam a farkánál, megmutattam az uraknak, akik azt mondták, hogy tegyem olajba és tegyem vízbe és forró csiga lesz belőle.)

Thionville-ben a középső csoport eléggé egységes, és itt nincs nyelvi sokszínűség. Ennek vannak előnyei és hátrányai is, a gyerekek könnyebben fognak franciául beszélni (talán), viszont az óvónő itt türelmetlenebb, elvárná, hogy mindent értsenek a lányok azonnal.

Az óvoda órarendje elég speciális, délelőtt 8.15-11.40 között, délután 13.30-15.30 között van óvodai foglalkozás, kivéve szerdán, amikor nincs délután óvoda. (A francia hivatalok és némely üzlet is elég furcsán tart nyitva, korábban szerda szabadnap volt és szombaton dolgoztak, óvoda, iskola se volt szerdán, ebből most annyi maradt meg, hogy szerda délután nincs óvoda.)

Időt beosztani tudni kell

A francia időbeosztás, és általában a szociális intézmények nyitvatartása legendásan könnyen megjegyezhető, néhány példa csak a jó átláthatóság kedvéért:

Bobo dino játszóház (Sarreguemines): iskolaszüneten kívüli időszakban (magyarul iskolai időszakban): kedd, csütörtök, péntek: 15-19h /kivéve a B zóna iskolai szünetében, akkor 14-19h/, szerda, szombat 10-19h, vasárnap 13-19h, iskolaszünetben: októbertől májusig keddtől vasárnapig 10-19h, július-augusztusban keddtől vasárnapig 13-19h, szombaton 10-19h, ünnepnap, ha nem hétfő 13-19h)

Centre LeLierre (itt kell befizetni az ebédet Thionville-ben): 8.30-12h és 14.00-17.30, kivéve kedd reggel és csütörtök reggel

Thionville-i uszoda: Iskolai időszak: hétfő 9.30-20h, kedd 9.30-17h, szerda 14.30-20h, csüt. 11-20h, péntek 9.30-17h és 20.00-22.30 (17-20h: csak szauna), szombat 8.30-12h és 14-19h, vasárnap 8.30-13h, iskolaszünetben hétfő : 12-20h, kedd: 9-12h és 14-20h, szerda: 9-12h és 14-20h, csüt : 9-12h és 14-20h, péntek: 12-22.30, szombat: 9-12h és 14-19h, vasárnap: 8.30 - 13h.

Aki első olvasásra visszamondja, kap egy Túró Rudit. :)

Hari megjegyzése: Ha a franciák ennyi energiát fektettek volna az űrkutatásba, mint az órarendek kitalálásába, már a Marson lenne kitűzve a trikolór.

Négyfogásos ebéd

Az ebédeltetés rendje is elég bonyolult, viszont nem az óvodához tartozik. Sokan hazaviszik ebédelni a gyereküket, majd az ebédszünet végén vissza. A kiscsoportosokat a délutáni alvásra viszik vissza, nekem ez is kissé fura. Mi Forbach-ban ebéd után vittük haza a lányokat, nem maradtak a délutáni sziesztára.

Az ebédre be lehet fizetni, ha van CAF (Caisse Allocation Familiale)-számunk, társadalombiztosításunk, a gyereknek rendben vannak az oltásai és még hasonló feltételeknek eleget teszünk. (Mi szükség van az oltási papírokra az ebédnél, számomra rejtély. A nagypapa lábméretét valamiért nem kérik.)

Forbach-ban október közepétől volt meg az összes feltétel, az egyik gyereknek 6, a másiknak 5.90 euró volt az ebéd egy napra, a második gyerekre bőkezűen 10 cent kedvezményt adnak, csak készpénzben lehet fizetni. Thionville-ben hiába jelentkeztünk augusztusban, csak szeptember végétől ebédelhetnek a lányok az óvodában, itt nem vacakolnak, egységes az ár (4.74 euró) és átutalható.

Az ebéd a periscolaire (iskola melletti aktivitás) része, ha korábban vinnénk, vagy később hoznánk el a gyereket, mint a kiírt órarend, a periscolaire keretében vigyáznak rá, illetve foglalkozások is vannak, de ez nem az óvónők feladata, hanem egy másik társaságé.

Ők viszik át a gyerekeket ebédelni (Forbachban az óvodával szomszédos iskolába, az összes gyerek láthatósági mellényben, Thionville-ben két utcával arrébb levő másik óvodába, csak az óvónők viselnek láthatósági mellényt). Az ebéd négy fogásból áll, még az időnként válogatós lányaim is megeszik, vannak tematikus napok.

Forbachban szerdán az óvodásoknak nem volt ebéd, Thionville-ben lehet kérni, csak a másik óvodába kell értük menni ebéd után, mivel délután nincs óvoda. (A főnököm rögtön felajánlotta, hogy ha kis gyerekeim vannak, ne menjek szerda délután vissza dolgozni, cserében ugye ügyeletes vagyok egy hónapban 6-7szer, meg szombatonként néha bemegyek.)

Mikor szeptember elején elkezdtük az óvodát, még nem kaptak ebédet. A menetrend így zajlott: reggel elmentünk, hazahoztuk őket ebédre. Utána fél háromra vittük őket vissza. Ezt ők az élet nagy igazságtalanságának élték meg, hiszen micsoda dolog, hogy egy nap kétszer kell menni oviba?!? Most, hogy már az óvodában ebédelnek a lányok, nem jönnek haza, és nem „két óvoda” van egy nap, könnyebben mennek.

Mit csinálnak napközben?

Forbachban elvitték őket állatkiállításra, farmra, volt farsang, Mikulás. Az Anyák napja nem műsoros előadás, mint Magyarországon, de az anyák kaptak kis ajándékot, amit a gyerekek készítettek (és az apák napját is hasonlóan ünnepelték).

Az év lezárásaként a három csoport zenés-táncos előadást tartott, különböző meséket dolgoztak fel (Piroska és a farkas, Hófehérke, Három medve, Dzsungel könyve), nagy munka volt a gyerekek és az óvónők részéről is.

Szerda délelőtt könyvtári nap volt, amikor kiválaszthattak hazahozható könyvet, amit egy hét múlva kellett visszaadni. Volt olyan hét, hogy csak a könyvtári könyvet akarták olvasni egész héten, utólag megvettük, de akkor már nem érdekelte őket. Thionville-ben is mennek majd könyvtárba (az iskolaiba meg a messzebb levő városiba) havonta egyszer-kétszer.

Thionville-ben ültettek már virágot, kerestek lepkét (papír lepkéket kellett megkeresni az udvaron), most megkaptuk a dossziéjukat, amiben látható, hogy miket dolgoztak eddig. Volt Halloween-ezés is, csomó boszorkány-, szellem-, csontváz- és tökjelmez volt, még az óvó néni is felvett egy boszorkánysapkát. Minden hónap utolsó péntekén megünneplik az adott hónap születésnaposait (Forbach-ban a születésnap napjára lehetett bevinni tortát) és kapnak egy kis ajándékot is.

A programokról készülnek fényképek is, tavaly kiadták egy kis füzetkében, most egy internetes oldalon lehet követni az óvoda életét (küldenek értesítést, mikor frissítik a képeket).

óvodai Halloween.jpgItt az óvodai Halloweenen láthatóak a boszorkányaink.

Chuck Norris néni

Reggel, délben és délután, mikor sok gyerek megy az utcán, az óvodák és iskolák környékén vannak külön forgalomirányítók, akik megállítják a forgalmat, hogy a gyerekek átmehessenek a zebrán.

A közelünkben van egy körfogalom, öt zebrával, ebből az egyiknél áll a „Chuck Norris néni”, azért neveztük el Chuck Norris néninek, mert nem igen számol a féktávolsággal, inkább csak a szerencsével… Más magyarázat nincs, csak olyan valaki mehet ilyen biztosra autók ellen, aki képes egy kézzel megállítani autókat.

Amikor gyerek közeledik (egyedül vagy felnőttel), előugrik a táblácskájával, kirakja a kezét a közeledő jármű felé és az autós riadtan tapos a fékbe. A másik négy zebránál nem áll forgalomirányító.

A múltkor egyedül mentem, gyerek nélkül, megszólított Chuck Norris néni, hogy nekem nem állítja meg a forgalmat, mert át tudok menni egyedül is. Kedves, hogy kinézte belőlem.

Chuck Norris néni akcióhelye.jpgChuck Norris néni akcióhelye. Innen ugrik hol az egyik zebrára, hol a másikra.

A mostani kis-középső csoportban elég komoly „tananyag” van, tanulnak betűket, számokat, naptárt, órát. Minden reggel, mikor megérkeznek, ki kell keresniük a saját keresztnevüket egy táblán, és áttenni a másik táblára.

Egy óvónő és egy segítő óvónő van a 29 gyerekre, akiket négy kisebb (3x8-9 fő meg a négy kicsi külön) csoportra osztottak, a foglalkozásoknál két csoporttal foglalkoznak az óvónők, a többiek kvázi önállóan tevékenykednek. Ezekben a minicsoportokban külön van a két lányom. Délelőtt és délután is van foglalkozás, napi és heti forgásban.

Az egyik lányom elég jól csinálgatja a feladatokat, csak épp lilára színezte a kisfiú fejét a rajzon, amikor rózsaszínre kellett volna, de neki aznap lila napja volt, egyébként oda voltak a kép mellé írva a színek franciául. :)

A másik lányom kicsit nehezebb eset, az óvónő szerint, amihez nincs kedve, azt nem csinálja, és sírni kezd. Kérdeztem, hogy nem lehet-e esetleg, hogy nem érti a feladatot, de az óvónő azt állítja, hogy érti, csak nem akarja csinálni. A kislány meg azt mondja, hogy nem érti, és olyankor az óvó néni „huncutkodik” és mérges.

Kissé merev az óvónő, próbálok reggelente pár szót váltani vele, hátha akkor jobban elfogadja a kis vadcsikó lányomat. Mostanra már javult a helyzet, kezd visszarázódni az óvodába.

Vannak néhány fős különfoglalkozások, plusz egy óra az óvoda után. Ez külön volt a két kislánynak és állítólag az elevenebb leányzó is jobban teljesített. Az óvónő szerint szét kellett volna szedni az ikreket két csoportba, de ezt nem akartuk, mondván, hogy annyi új mellett legalább a testvérük legyen a biztos pont, meglátjuk, jövőre hogy alakul. Kétségtelen, hogy az eleven a domináns, de szüksége van a testvére nyugodtságára maga mellett.

Bölcsődei tapasztalatok

Kevesebb a bölcsődei hely, mint amire igény lenne. Már 4-6 hónapos kortól mehetnek elvileg a gyerekek bölcsődébe (a nők korán visszamennek dolgozni), de ehhez már a terhesség alatt jelezni kell az igényt.

Ha valaki nem tudja bölcsődébe járatni a gyereket, akkor ott van a nourrice vagy nounou intézménye, ami talán legjobban a családi napközinek felel meg. Egy erre képzett hölgy otthonában 3-4 gyerekre vigyáz, egész kicsiktől óvodás korig.

A bölcsődéhez, ha lehet, még több papír szükséges, mint az óvodai étkezéshez. A bölcsőde fizetős, az ár bent töltött óráktól és a családi jövedelemtől függ, az árban benne van az ebéd, a pelenka, semmit nem kell külön vinni. Az órákat számítógépes rendszerben tartják nyilván, Forbach-ban egy bonyolult rendszerben egy pingvint kellett megnyomni, Thionville-ben egy kártyát kell érkezéskor-távozáskor lehúzni.

Johanna Forbach-ban januártól járhatott bölcsődébe minden nap, a korábban már megénekelt Zöld egérről elnevezett intézménybe. A beszoktatás hasonlóan zajlik, mint Magyarországon, lassan növelve a bent töltött időt. Thionville-ben egyelőre heti egy napot kaptunk a Les Tourterelles-ben (Vadgalambok).

Thionville-ben több bölcsőde van, egy lapon lehetett többet is megjelölni, és egy idő után hívtak telefonon, hogy szerdánként mehet a kislány, először mondtam, hogy várnánk még, hátha lesz több napra is hely, de akkor elvesztettük volna a várólistán levő helyünket, így beleegyeztünk a heti egy alkalomba.

Mostanra ez annyit változott, hogy szólnak, ha valaki szabadság vagy betegség miatt nem megy, és akkor befér Johanna. Éppen most november elején lesz újabb bizottsági döntés arról, hogy mehet-e állandóra. A kétéves születésnapjára kapott a bölcsődében egy plüssegeret, azóta azt viszi magával a bölcsődébe alvótársnak. A bölcsődei gondozónők mindkét helyen kedvesek voltak és jól gondozták a rájuk bízott 10-14 gyereket (ennyi gyerekre 2-3 gondozónő jut). A bölcsődében jóval kevesebb szünet van, mint az óvodában és az iskolában.

Iskolai, óvodai szünetek

Az iskolai és óvodai szünetek is igen érdekesek magyar szemmel: két hét őszi szünet, két hét karácsonykor, még két hét téli szünet, két hét tavaszi szünet és nyolc hét nyári szünet. Ember legyen a talpán, aki ezt szabadsággal / nagyszülővel / babysitterrel győzi.

Franciaországot három zónára osztották, a téli és a tavaszi szünet el van tolva a három zónában, a tavaszi szünet nem feltétlenül kapcsolódik a húsvéthoz. Tavalyi iskolaévben a téli szünet március első két hetében volt, most február második és harmadik hetében lesz nálunk.

Most fejeződött be a két hetes Toussaint (Mindenszentek) szünet, kissé aggódom is, hogy fogadják majd a visszamenést a lányok, de itthon már elég nehezen bírták, annak ellenére, hogy voltak vendégeink és csomó programot szerveztünk (voltunk cseppkőbarlangban, Párizsban, állatkertben, Luxemburgban).

Összességében az ikrek most két hónap után kerültek vissza nyelvileg arra a szintre, ahol a nyár közepén voltak, most már egyre bátrabban szólalnak meg franciául, de az nálunk nem volt igaz, hogy fél év alatt megtanulják a nyelvet. A kicsi még sehogy se beszél, kb. egy tucatnyi szava van csak, abból kettő francia (allez és „árvá” azaz au revoir).

A lányaink elég jól alkalmazkodtak a számukra is stresszes szituációkhoz (országváltás, új nyelv, óvoda, összesen három költözködés, újabb város és újabb óvoda), de nyilván nekik is elég nehéz volt az első évünk. Mindamellett sokszor gratulálok nekik magamban, hogy ügyesen csinálják.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: oktatás óvoda bölcsőde Franciaország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr186913069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pernilla 2014.11.19. 18:05:10

@Herr Géza: akkor akár ki is kiálthatjuk hivatalos verziónak :D

Herr Géza 2014.11.19. 18:06:21

@Mirjam2: " 'fejen utotted a szoget' es kirohogtek ('hit the nail on the head')? " Pontosan. A németnél meg nagyon árulkodó a szórend, mert az itt sokkal kötöttebb, mint a magyarban.

montroyal ( CAN qc) 2014.11.19. 18:15:12

@zöldeketbeszélek: @La Pantera: @Hari Seldon 2:

keveset tudok az itteni rendszerrol bar a mostoha lanyom ovono (diploma kell hozza)
meg ahirekbol hogy oriasi a felhaborodasvan mert az allami (vagy tamogatott) ovi bolcsiban napi 5$rol mar felemeltek 7$ra es most a fizetes szerinti categoriakat hoznak letre ( miert fizessen a milliomos ugyanannyit mint a szegeny)

a masik; egy csoportba MAX 6 gyerek lehet ...

montroyal ( CAN qc) 2014.11.19. 18:17:16

@montroyal ( CAN qc): ja ez csak quebec mashol felemetesen draga es a maganovik is dragak ,, az allamiba legjobb ha beadod a kerelmet egy helyert amikor megtudod hogy terhes vagy ...

Quercus a favágó 2014.11.19. 18:19:19

A jogi egyetem záróvizsgáján az utolsó két diák izzad a kihúzott tétele felett.
- Jöjjön kolléga! - szólítja az egyiket a professzor.
- Na kolléga... Tudja a tételt?
- Háát... Nem jut eszembe semmi. - válaszol a nebuló.
- Hát kolléga, akkor maga nem lesz kolléga.
- Professzor úr! Lehet egy ajánlatom?
- Halljuk!
- Ha fel tudok Önnek tenni egy olyan jogi jellegű kérdést, amire nem tud válaszolni, beírja az ötöst?
- Ilyen pofátlan kérés 40 éves tanári pályafutásom alatt nem volt, de lássuk!
- Rendben. Mi az ami egyben törvényes, de nem jogos, jogos de nem törvényes, és se nem törvényes, se nem jogos?
Pörögnek a kódexek, izzad a professzor úr, de nem tudja a választ.
- Rendben, megfogott, itt az ötös és takarodjon innen!
- Na, halljuk az utolsó mit produkál! - szólítja az utolsó diákot.
- Professzor úr... Én sem tudom ezt a tételt...
- Hát mi van ma itt? - fortyan fel a professzor.
- Rendben... Hallotta az előző diák által feltett kérdést?
- Hallottam - felel a diák.
- Rendben. És tudja rá a választ?
- Tudom.
- Tudja? Akkor ha megmondja, átengedem egy kettessel.
- Rendben. Szóval az, hogy a professzor úrnak van ugye egy 20 éves felesége, az törvényes, de nem jogos. Azt, hogy a feleségét az előző diák kefélgeti, az jogos, de nem törvényes. Az pedig, hogy ezért Ő most ötöst kapott, én meg kettest, az se nem törvényes, se nem jogos...

montroyal ( CAN qc) 2014.11.19. 18:21:16

@Mirjam2: nalunk a szoget utni azt jelenti hogy a fejed le le hanyatlik mert alszol ..

Mme Seldon 2014.11.19. 18:28:41

@Muscari: igen, majd írok egyszer :)

qkuc 2014.11.19. 18:39:22

@Mme Seldon: @tanato: Ah, köszi ..., :). Akkor a házidokitól kérek beutalót, mostanában egyre többször fáj (lehet szökik belőle az ész, vagy a levegő, :D).

qkuc 2014.11.19. 18:50:06

@montroyal ( CAN qc): kolléga, mi a helyzet időjárásilag? felétek is ömlik a hó?

tanato 2014.11.19. 19:17:48

@Mirjam2: Bocsi,neked vannak gyerekeid?

tanato 2014.11.19. 19:18:36

@qkuc: Milyen jó hogy most már van egy rakat orvos itt a blogon.Kár hogy Andalúz meg felszívódott.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.19. 19:25:37

@Réka ‎[Swe, INFJ, 35]: Nem tudom, nálunk azért van, hogy egy teljes fél napot is süt az ugyanilyen nevű égitest.Igaz, én már kívül vagyok a Stoki táblától pár km-rel...

A poszthoz:
Mi is hasonló cipőben járunk, 2 év után és 3 hónap nyári szünetet követően most 3 hónapja jár a zsivány az új hely szerinti óvodába.Eléggé be voltam szarva, hogy hogy fogja bírni az új helyet.Eddig, lekopogom szuperül, már a nyelvet is hébe-hóba használja.
Ez a délbeni otthon ebédeltetés számomra extrém, hogy a p!csába lehet ezt megoldani, ha mindkét szülő dolgozik? :-o
Fhansziaországban van-e-é nyelvi óvónő?Itt nálunk a régi meg az új helyen is jön/jár magyar pedagógus, nem nem viszik túlzásba (nyilván ennyit enged a rendszer), heti kb 2 óra.De ez is pont 2 órával több a semminél, szóval örülünk neki.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.19. 19:28:24

Ja, még egy furaság.A régi óvodában nem engedtek az ünnepségeken fotózni, mert az egyik szülő akaratlanul is kiteheti a másigy gyerek képét a netre...És hogy ez aggodalmas dolog...Ilyen van e más országokban?(Az új helyen még nem próbáltuk...)

Muscari 2014.11.19. 19:30:26

Figyelem, attention, achtung! A leanyzom nyakig benne van az egyetemi felveteli eljarasban. Ketten egyutt ossze tudnank dobni egy posztot arrol, hogy hogyan is zajlik itt a felveteli meg az aktualis dijakrol es lehetosegekrol. Lenne ra erdeklodes?

qkuc 2014.11.19. 19:33:24

@tanato: Ja, egész konzíliumot tudtok tartani, :D. De köszike, aranyosak vahytok, hogy segítetek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.19. 19:33:42

@La Pantera: Akkor az betyáros lehet...Nálunk csak olyan 100-120 eurónyi pénz, és benne van minden, nem kell vinni semmit.Hülyeségnek is tartom ezt, inkább a pénzt adom, szerezzenek be ők mindent, sokkal jobban értenek hozzá, (több tapasztalatuk lehet) és nagy tételben minden olcsóbb is...

qkuc 2014.11.19. 19:34:01

@Muscari: Tuti lenne rá igény, :).

2014.11.19. 19:39:58

@geegee: alunk sem lehet fotoznni es elore beadtuk, hogynem csibalhatnak foto a gyerekrol.
Nalunk a gyerek megorzo havi 1600 volt, GBP, fuggetlenul attol, hogy vitted e naponta a gyereket.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.19. 19:42:22

@Babette .: Azért a kresz ismer időszakosan érvényes táblákat, szóval, ha akarnák, meg tudnák oldani...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.19. 19:43:59

@Muscari: Hát nyomjad, ne kérdezd, biztos van akinek jól jön.Főleg akkor írjátok, ha nem fáj a ráfordított idő hiánya... :D Az internet háta széles, mindent elbír...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.19. 19:44:50

@charlieharper: Asztaqrva, hát az egy havi fizetés, nem?Nincs ebből paraszt-munkás-polgárlázadás?

2014.11.19. 19:50:10

@geegee: nem tudom, hogy mit csinal a paraszt-munkas. Ez maganovi volt, nem volt allami tamogatas. De az is azt hiszem csak 3 eves kortol lep be heti 15 ora ovira.
Az iskola kicsit olcsobb volt a nagyobbiknak.
NYC-ban ennel tobbet fizetunk, a fizetes is nagyobb

montroyal ( CAN qc) 2014.11.19. 19:51:21

@qkuc: ja ... -5-10 es havazik de nem sok 5-10 cm de az megmarad ... na .. vettem is lottot ...

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.19. 19:57:14

@geegee: sőt, hogy pontosak legyünk kábé kettő melósbér.
csak hogy hintailag is pontos legyen.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.11.19. 20:02:58

OK de hol van H*nta? Se tegnap, se ma...

2014.11.19. 20:04:10

@Herr Géza: Mi ezt úgy csináljuk, vagy próbáljuk hogy csak a matek meg a nyelvtan munkalapot veszem meg, könyveket nem. Szünetekben, hétvégén 2 munkafüzetet csak megcsinálunk év alatt. A törit, irodalmat a netről keresem, csak az összefoglalókat. Az biztos hogy nagy szarban lesz a gyerek ha hazamegyünk hirtelen mert ennek ellenére van lemaradás rendesen.

2014.11.19. 20:06:39

@Turchi: év alatt = 1 év alatt

2014.11.19. 20:11:18

@geegee: Igen, volt olyan iskola ahol év elején aláíratták hogy engedjük-e a netre felrakni az iskolában készített képeket. Persze kikerül, de ha az iskola teszi fel, akkor kihomályosítja, ha szülő akkor meg úgy jártak. Bizonyos programokon meg nem lehet fényképezni senkinek. Én egyébként ezt nem annyira bánom, mert bár én is szeretnék képeket a gyerekemről de a másikét nem fogom kirakni sehova.

2014.11.19. 20:22:11

@geegee: Igen, Angliaban. En konkretan csak ket ovodat ismertem meg ott de mindket helyen szigoruan tilos volt fotozni, kiveve sajat gyereket ha nincsenek mas gyerekek a kepben. Jatszotereken sem szeretik a fotozast.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.19. 20:35:24

@montroyal ( CAN qc): 6 gyerek? Ez egyben azt is jelenti, hogy 1 szobara jut 6 gyerek? Nem csopirton beluli minicsopirt? Mert akkor nagyon irigykedek :-\.

Herr Géza 2014.11.19. 20:35:34

@Turchi: Na a hazamenetel az nálunk már nem opció, ez a veszély nem fenyeget...

2014.11.19. 20:43:49

@tanato: Nem, meg csak az kene :). Miert?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.19. 20:44:55

@charlieharper: Mit csinálna...tiltakozna! :D Az ilyen árszínvonaltól... De ha magán, az mondjuk más.

@Babette .: igen, így is lehet definiálni.

@Turchi: Hátőőő, igen, én sem mondom, hogy teljesen hülyeség.Mi nem tiltottunk semmit, az óvodai fényképezést se.Most az van, hogy van egy nagy lapostv az ovi bejáratánál belül, ahol időnként mennek szlájdsóban a legutolsó/adott napon készült képek a zsiványokról.Ez viszont tetszik.

2014.11.19. 20:46:11

@Réka ‎[Swe, INFJ, 35]: Dolgozik. Esetleg felhagyott a napi mantrával.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.19. 20:48:19

@Mirjam2: @geegee: velunk meg alairattak, hogy fotozhatjak a gyereket. De csak az ovi (sot, azon belul is a suni csoport) zart face oldalara teszik fel.

2014.11.19. 20:49:31

@geegee: @charlieharper: Igen, ovoda UK-ben nagyon draga. Ezert van annyi csaladnal au pair vagy nanny. Au pair-t nagyon olcson meg lehet oldani ha van az embernek egy extra szobaja ahol ellakhat. A masik viszonylag olcso megoldas a 'childminder', ennek az a lenyege hogy egy no a maganlakasaban vigyaz par gyerekre napkozben.

2014.11.19. 20:51:33

@geegee: Allami ovoda nem nagyon van UK-ben, csak a Charlie altal emlitett napi par oras megoldas, de az is csak bizonyos feltetelekkel, es gyakorlatilag gyerekmegorzo, nincsenek fejleszto foglalkozasok.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.19. 20:57:31

@Mirjam2: Na, itt még a saját gyereket se...Valszeg nem bíztak a szülők gépkezelési képességében... :D Én mondjuk lazán az első napon fényképezővel mentem be, csináltam is egy jó pár képet, persze igyekeztem csak a mienkről.Aztán eltelt egy pár hónap és onnantól jött a szigorúság.Mondjuk szerintem kicsit túl van lihegve, hisz az utcán is bárki lefotózhat bárkit...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.19. 21:06:18

@Mirjam2: Aham, köszi.De ettől az aupair dologtól valahogy én vakaródzanék.Beköltözik egy teljesen ismeretlen ember, ki tudja mi történik a lakásban, mikor csak ő van otthon a gyerekkel, eltűnik e valami, ebből jön a jó kis konfliktus, azonkívül kiderül az aupair előtt az adott család összes "szennyese" előbb utóbb, hát szóval minimum érdekes lehet.Inkább lehet, hogy a nénióvodát választanám, bár annak se nagyon örülnék...

Muscari 2014.11.19. 21:10:27

@Mirjam2: sőt, a child minder hozza-viszi a gyetekeket az iskolába, ha úgy kéred, ez szerintem tök jó megoldás. Azt mondjuk nem tudom, hogy mennyibe kerül, óránként kell fizetni, úgy tudom.

Mme Seldon 2014.11.19. 21:21:38

Mi is aláírtuk, hogy beleegyezünk a fotózásba az óvodában. A bölcsődében most raktak ki egy papírt,hogy van vagy 150 kép a gyerekekről, aki akarja, ott helyben átnézheti,és megveheti a saját gyerekét ábrázolókat.

2014.11.19. 21:24:57

@geegee: Mi is megengedtük DD, csak ugye benne van az emberben a kisördög hogy mindig vannak elmebetegek akik visszaélnek valamivel...

Mme Seldon 2014.11.19. 21:26:10

@Szilvana1[Bucks, UK]:
A nounou ezek szerint olyasmi, mint a child minder. Vigyáz pár kisebb gyerekre, általában a saját otthonában, de akár a gyerek otthonában is,esetleg hozza-viszi a gyerekeket az óvodába.

tanato 2014.11.19. 21:27:39

@Mirjam2: Mert erről még sosem írtál,csak azért kérdeztem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.19. 21:29:40

A feleségemnek jó ismerősei vannak a Magyar Házból meg a környéken lakó magyarok között akik ugyanabba az iskolába hordják a gyerekeiket.
Néha valakinek dolga van és megkérik a nejemet hogy vigye el a gyereket vagy menjen érte.
Semmi gond, persze segít mindig.
Aztán mikor már többedszerre megkérdezték tőle hogy mivel tartoznak (soha nem fogadna el érte pénzt) kiderült hogy bevett szokás a magyarok között ilyenért pénzt kérni.
Azért ez is elgondolkodtató.

M. Péter 2014.11.19. 21:32:23

@Herr Géza: Szerda délutáni zárvatartás az Egyesült Királyságban is van, és ők biztos nem a franciáktól vették át.

Keleti Szél 2014.11.19. 22:00:59

@Réka ‎[Swe, INFJ, 35]: four-letter-word lett a neve is, ki kell pontozni? :)

Keleti Szél 2014.11.19. 22:01:36

@tanato: sajnos utóbbi esetben biztosan tévedsz, ifjú barátunk teljesen komolyan gondolja, amiket ír. megtaláltam egy oldalon a hozzászólásait, 3-4 évre visszamenőleg (többezer bejegyzés). ijesztő látni a változást, ahogy egy teljesen normális, vidám fiatalból az általunk megismert személy lesz. remekül követhetők a környezeti hatások is (barátnő, iskola, haverok, munka - és minden téren a kudarcként megélt változások).

az, hogy létező személy, nekem eddig se volt kérdéses. de hogy 100%-ig "magát adja", és minden bizonnyal élőben is hasonló kérdések foglalkoztatják és töltik ki a napjait, mint amit itt előad, az szerintem már-már sokkoló.

valahogy jobban örülnék, ha az lenne az érzésem, hogy csak velünk járatta a bolondját. de sajnos teljesen egyértelmű, hogy nem szerepjátékot játszik. :(

M. Péter 2014.11.19. 22:45:17

A betonnak van sok előnye, pl. nem kell nyírni mint a füvet, de a franciák nem aggódnak amiatt, hogy a gyerekük elesik a betonon és jól megüti magát vagy lehorzsolja a térdét, könyökét?

tanato 2014.11.19. 22:49:07

@Keleti Szél: Akkor viszont súlyos depressziós,kezelést igényelne.

tanato 2014.11.19. 22:59:08

@geegee: Te mint neurológus még nem szóltál hozzá qkuc pupillaszűkületéhez.Vélemény?

Keleti Szél 2014.11.19. 23:27:38

@adg [Au, Darwin]: nem csoda, hogy olyan sok értelmes gyerekből hülye felnőtt lesz. ilyen képzés mellett...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.20. 02:05:09

@Turchi: Ez pont tök olyan szerintem, mikor az autóhirdetésekben kifotósoppolják a rendszámot...Mi értelme van?A potenciális vevők úgyis meglátják, mikor kimennek a címre megnézni az autót.Mindenki más meg akkor látja meg az utcán, parkolva, közlekedve, amikor akarja... :-)))
A legnagyobbat azokon röhögök akik nem tudnek fotósoppolni ÉS helyette odatartanak egy deszkát, kartonpapírt, stb...Az informatika mágusai...

:-))))))))))))))))

(Sértődés ne essék, az én 70 éven felüli szüleim sem unix-rendszergazdák, kicsit sem.De ha van valami igény /rendszámletakarás/ és nem értenek hozzá, akkor meg lehet kérni valakit, aki RENDESEN megcsinálja...Főleg, hogy manapság a leghitványabb Passziánsz-appal is meg lehet oldani ingyen...)
Na mindegy, nincs jelentősége, csak jól esett trollkodni egyet... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.20. 02:09:59

@tanato: Hmm, igazán köszönöm a bizalmat, de én nem vagyok orvos.Amolyan számteches/elektromos féle vagyok/voltam.
A nejem orvos, de ő se neurológus...
Így hát nem mernék túlzott véleményt formálni a pupilla-problémáról... :-)

montroyal ( CAN qc) 2014.11.20. 03:39:56

@zöldeketbeszélek: valszeg ez egy ovonenire juto csoportot jelent , nem vagyok szakavatott de a szomszedunkba volt maszek ovi es a holgy az anyjat is mint ovono foglalkoztatta mert nem lehetett tobb mint 6 gyrek nala a foldszinten lako anyjara irattak a masik 6 gyereket egy 2 lakasos maganoviba

szabalyokbol aki erti hany milyen koru gyerek lehet egy educatricere ..
Un CPE ou une garderie peut offrir un maximum de 80 places.

Nombre d’enfants par éducateur ou éducatrice dans un CPE ou une garderie
Âge des enfants Ratio personnel-enfants
De 0 à 17 mois 1:5
De 18 mois à 4 ans 1:8
De 4 ans à 5 ans 1:10
5 ans et plus 1:20

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.20. 03:56:22

travelo.hu/turista/2014/11/19/rosszat_irt_egy_szallodarol_negyvenezerre_buntettek/

Hahh, azért a pof@m leszakad, meg megáll az ész...!

Ez most komoly, hogy nincs megoldva egy banxámla, bankkártya terhelhetőségének időbeni korlátozása???
Magyarul ha megadok egy kártyaszámot, azt az ellenoldal onnantól kezdve akárhányszor, akármikor megterhelheti???
Én mondjuk eddig is virtuális (egyszer használatos) kártyaszámokat adtam meg a neten mindig, mert bennem van a paranoia.Eztán ez asszem még inkább így lesz.Hátakurvaaanyjukat azért... :-((((((((((((

tanato 2014.11.20. 07:00:46

@geegee: Bocsi,összekevertelek a feleségeddel.Ő olvassa a blogot,?Milyen szakos?

2014.11.20. 07:01:54

@Muscari: Childmindertol fugg, vannak olcsobbak es dragabbak. Mindenkeppen olcsobb mint az ovoda.

2014.11.20. 07:03:32

@geegee: Hat ez van, Anglia ilyen. En eredetileg au pairkent kerultem oda, EU-csatlakozas elott szinte csak au pair vizumot lehetett kapni.

2014.11.20. 07:06:16

@geegee: UK-ban biztosan nem mennek el amellett szo nelkul ha utcan idegeneket fotozol, foleg ha gyerekrol van szo. Elegge erzekenyek az emberek az ilyenre (ezzel en szemely szerint 100% egyetertek, ha lenne gyerekem, nem engednem senkinek fotozni, meg azt sem szeretnem ha engem fotoznanak idegenek az utcan).

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.20. 07:12:21

@Mirjam2: es mi van a forgalmas turista celpobtokkal, muemlekekkel stb. ? Keptelenseg ugy fotozni hogy egy busznyi vadidegen ember ne grasszaljon bele kepbe...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.20. 07:14:07

@geegee: ez nem semmi volt! Koszi h linkelted, ugy latszik ilyesmikre is oda kell mar figyelni.

Hari Seldon 2 2014.11.20. 07:17:32

@M. Péter:
Szia,
Este már későn értem haza.
Szóval ez a talaj részben sok helyen gumi szerű. (olyan mint a futópályának szokott lenni) Igaz nem mindenhol, de a játékok környékén mindig van.

Egyébként itt úgy működik, hogy az óvodába menéskor a gyereknek kell lennie olyan biztosításának, amiben azt fizetik, ha ő sérül meg, meg olyannak, amikor ő okoz valamilyen balesetet egy másik gyereknek.

Hari Seldon 2 2014.11.20. 07:23:31

@geegee:
"Fhansziaországban van-e-é nyelvi óvónő?I"
Nekik van egy plusz nyelvi felkészítő órájuk franciából, de magyar nincs.
Igazából nem is nagyon kell. A nagyszülők havonta egymásnak adják a kilincset. Szóval nem nagyon látjuk még szükségét. majd pár év múlva lehetséges, hogy kell valami megoldás erre.

Hari Seldon 2 2014.11.20. 07:25:51

@zöldeketbeszélek:
Igen, ez egy problémás eset.
Lehet, hogy a profi fotósoknak csinálnak piacot? A magánembereknek nem engedik, de majd megtudják venni a képet a profiktól.

qkuc 2014.11.20. 08:47:33

@geegee: Nem is értem hogy tudták levonni a pénzt. Ez azért erős visszaélés a kártyaadatokkal ...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.20. 09:31:34

@Hari Seldon 2: ah szerintem csak egy atgondolatlan tulzott ovatossag. Annak a tukorkepe, hogy terfigyelo kamerakkal viszont lassan minden tele.

M. Péter 2014.11.20. 09:53:00

@Hari Seldon 2: A balesetmegelőzés jobb a biztosításnál.

M. Péter 2014.11.20. 10:02:20

@qkuc: Benne volt a szerződésben, és közben már visszafizették. Bíróság garantáltan nem találta volna jogosnak.

Így próbálták megakadályozni, hogy rossz kritikákat írjanak a szállodáról, de nem túl sikeresen, mert így is 858. a 894 blackpooli szállodából a tripadvisoron, és a 255 vélemény közül 146 szerint 1-est érdemel. El nem tudom képzelni, hogy milyen lehet az a 36 szálloda, amelyik még ennél is roszzabb.

DieNanny CH 2014.11.20. 10:43:31

@zöldeketbeszélek:

Bár már tegnapi a komment, és talán már választ is kaptál rá, de: a heti 1 nap annak szól, aki heti 1 napot dolgozik. Mivel a részmunkaidő Mo-on nagyon ritka, így az is fura lehet, ha valaki csak 1 napra akarja a gyerekét bölcsibe adni. Emiatt teljesen természetes kint a heti 1-2-3 napos bölcsi.

DieNanny CH 2014.11.20. 10:47:08

@zöldeketbeszélek:

Ja, az ebédeltetés itt Svájcban is hasonlóan zajlik, főleg, mivel az óvodákban, iskolákban nincs étkeztetési lehetőség. Nincs konyha, sem melegítő, sem főző. Nincsenek olyan éttermek, amik elvitelre főzést vállalnak. (Persze, mondjuk idősek otthonából lehetne hozatni, de ott is leginkább a saját szükségletükhöz igazították a konyha méretét.)

DieNanny CH 2014.11.20. 10:58:02

@Babette .:

Anyukám gondozónőként úgy 20 éve felvetette - amikor még elég bölcsődei hely volt Mo-on -, hogy gyedesek, gyesesek is beadhassák pár órára a gyereküket, óradíj fejében. Pár hónapig működött a dolog, aztán elhalt. (Én pl azért nem járhattam bölcsibe, mert 11 hónapos voltam, mikor húgom született, akivel ugye anyukám otthon maradt. És így velem is.)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.11.20. 11:14:06

@Hari Seldon 2: itt azzal magyarázzák, hogy lehet, hogy valamelyik gyerek védett személyazonossággal rendelkezik, pl. bujkálnak egy erőszakos szülő elől vagy illegális bevándorlók, akiket keres az idegenrendészet.
@Mirjam2: utcán biza mindenki azt fotózik, amit akar. Aki fél, hogy a kamera ellopja a lelkét, az lepel alá bújhat.
Az meg más kérdés, hogy megosztani szabad-e a másról készült fotókat, általában beleegyezés nélkül nem.

DieNanny CH 2014.11.20. 11:33:10

@Mme Seldon:

Gondoltatok au-pair-re? (Persze ez a lakásotoktól is függ.) Mert szerintem ilyen esetben nagyon is megérné...

(Kicsit önös érdekből kérdezem... Van egy franciát tanuló negyedikes unokahúgom, aki talán jövőre bele akar vágni ilyesmibe... Neki jó nyelvet tanulni, nektek jó a gyerekvigyázásban...)

2014.11.20. 12:56:46

@Réka ‎[Swe, INFJ, 35]: Nem attol felnek hogy ellopja a lelkuket, hanem pl. tobbek kozott a szulok nem szeretnek ha pedofilok hasznalnak fel a gyerekek fotoit.

2014.11.20. 13:03:36

@M. Péter: 'El nem tudom képzelni, hogy milyen lehet az a 36 szálloda, amelyik még ennél is roszzabb.'

En sem :))). Eddig sem akartam Blackpoolba menni nyaralni, de most mar biztosan nem...

2014.11.20. 13:22:28

@Réka ‎[Swe, INFJ, 35]: Több nyaralóhelyen mikor valaki le akarta fényképezni az együtt játszó gyerekeket akkor megkérdezték tőlünk hogy a miénk is rajta lehet-e a fotón. Általában megengedtük, de annak nem örültem volna ha engem felrak valaki a netre mondjuk egy nagy seggű bikinis fotóval. Na persze 20 évvel ezelőtt nem sértődtem volna meg érte DD

2014.11.20. 13:24:24

@Mirjam2: "pedofilok"
Igen, pl. ez is egy ok amiért nem lehet ész nélkül fotózni. Sajnos vannak rá példák.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.11.20. 13:34:20

@Mirjam2: sajnos a szülőnek együtt kell élnie ezzel a rizikóval. Az nem megy, hogy letiltjuk a köztéri fotózást, mert a tömegből valaki esetleg rágerjed a fotóalanyra. Azt, hogy otthona magányában ki mit kezd a fotóival, az az ő magánügye - az enyém ugyanúgy, mint a pedofilé, a fotóalanynak ahhoz semmi köze. (Itt persze nem portréról és hasonlókról beszélek, hanem sima közterületen készült fotókról, amelyeken azért leggyakrabban vannak emberek is. Egyébként pedig a pedofilok - sajnos - hardcore gyerekpornóra utaznak, nem játszóteres pillanatképekre.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.11.20. 13:52:04

@Réka ‎[Swe, INFJ, 35]: ja az meg a másik, hogy ha valaki észreveszi, hogy fotózom és odajön, hogy nem szeretne a fotón szerepelni, akkor alap, hogy azonnal és készségesen törlöm és újralövöm a képet. Ha viszont nekem rontanak, hogy nekik jogaik vannak, akkor egy beintést kapnak, törölni max arcon fogom őket :D (mondjuk speciel én mindent megteszek, hogy egyáltalán ne szerepeljen ember a fotóimon, szóval rám nézve hálistennek tárgytalan a dilemma)

2014.11.20. 14:47:26

@Réka ‎[Swe, INFJ, 35]: En csak arrol irtam hogy hogyan kezelik ezt a kerdest UK-ben. Lehet hogy te nem ertesz vele egyet, de a brit tarsadalom nagy resze igen, ezert tarsadalmilag nem elfogadott az ovodaban vagy jatszoteren fotozni es sokszor szabalyok is tiltjak. Mas orszagokban meg lehet hogy normalisnak szamit, mindenhol mas szokasok vannak.

Hari Seldon 2 2014.11.20. 15:19:46

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Szia. Elvileg ez is egy lehetséges megoldás.
De csak jövő évtől (tavasztól-nyártól, ahogy munkába tudok állni).
Még végig kell gondolnunk az összes lehetőséget, hogy hogyan szervezzük meg akkor a napot. - Szóval elvileg semmi nincs kizárva.
Ettől függetlenül küldhetnél egy privát üzenetet Mme Seldonnak, hogy felvegyük a kapcsolatot.

DieNanny CH 2014.11.20. 16:17:58

@Hari Seldon 2:

Köszi szépen! Egyelőre még ott tart a dolog, hogy a rokon leányzó mennyire erős abbéli elhatározásában, hogy külföldre akar menni dolgozni... Majd megtudakolom nála, aztán jelentkezem! Még egyszer köszi! (Főleg, mert én is így kezdtem, hogy apuka tudott magyarul, nagyszülők meg pláne. És ez hatalmas segítség volt.)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.20. 19:31:48

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Kezdek rájönni, nem is olyan rossz a magyar bölcsi-ovi rendszer :).

Most egy nagyon szubjektív vélemény következik: örülj, hogy nem 'járhattál' 11 hónaposan bölcsibe. Akárki akármit mond, az még nagyon fiatal életkor egy tucat idegen kisgyerekkel összezárva. Nálunk a legfiatalabb baba 6 hónapos volt...de az anyukának nem volt más választása. Amíg van más lehetőség, nem a bölcsi a jó megoldás.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.20. 19:32:31

@Mirjam2: Nálunk is ki van rakva fotózni tilos tábla a játszótérre.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.20. 22:18:51

@tanato: Ááá, nem, ő nem ilyen net-hiperaktív mint én... :D
Történelem-erő-szakos... :-))

Nem.Patológus...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.20. 22:25:40

@Mirjam2: Jó, persze, ha direkt embereket, pláne gyerekekekt, az érthető valamelyest.Sok a beteg barom a világban.De szerintem ezt is érdemes egy ésszerű határok közt tartani.Legalább is szerintem.Ha valaki csinál egy utcai fotót, amin látszódnak személyek is, távolról, fókusz nélkül, abba nehogy már bele szóljon bárki is...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.20. 22:27:36

@Hari Seldon 2: Hjah, kérem, úgy könnyű... :-)
Nálunk csak 3-4 havonta látnak nagyszülőket max, ha ők jönnek, vagy mi megyünk.Az itteni óvodai magyar pedagógust is inkább csak egy gesztusnak kell tekinteni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.20. 22:28:26

@qkuc: Ahogy mondod, nyomnám is föl őket a vérbe a banknál, kártyacégnél.

tanato 2014.11.21. 07:39:54

@geegee: Köszi az infót!Azt hittem neurológus,valószínűleg a blogajánlód jobb oldalát néztem ott van egy neurológus blogja.

DieNanny CH 2014.11.21. 11:07:07

@zöldeketbeszélek:

Az én városomban anno úgy volt, hogy 6 gyerekre volt 1 felnőtt, 1 szobában pedig volt 12 gyerek - kb 40 m2-es szobák! -, és így 2 felnőtt. 40 éve egy fiatal kisvárosban idilli körülmények voltak!
De tudom, mára sok minden megváltozott...

DieNanny CH 2014.11.21. 11:17:14

@zöldeketbeszélek:

Amúgy igen. Példaértékű a magyar bölcsis-ovis rendszer. Néhány szülőre ráférne egy kis külföldi tájékozódás, de még néhány pedagógusra is... Mert amikor az óvónéni vagy gondozónéni 16:10-kor húzza a száját, mert a szülő késett 10 percet! (ami nem késés, hiszen az ovi 5-ig van nyitva!), akkor mit szólna ahhoz, hogy itt - igaz, a Krippékben, ami családi napközi-féle - 18:15-ig lehet jönni a gyerekért.
Itt az óvoda 7:55-kor nyitja meg a kapuját, 11:20-kor meg elbocsátják a gyerekeket - tehát oldd meg, hogy valaki legyen a gyerekkel...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása