oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. július 06. 06:49,  Határátkelős számvetések 314 komment

2014. július 06. 06:49 Határátkelő

Határátkelős számvetések

Úgy alakult, hogy a napokban két olyan posztba is belefutottam, amely (különböző okoknál fogva ugyan), de lezár egy-egy korszakot. Az első Gixx írása, melyben számot vet müncheni első félévével, aztán Veve zárt le egy 10 hónapos xianningi korszakot. A heti harmadik poszt pedig fantasztikus gyümölcsökről és zöldségekről szól egyenesen Izraelből.

München.JPG

Kezdjük tehát Németországgal, ahol Gixxnek (a München dosszié blog szerzőjének) telt el az első fél éve, ennek kapcsán vont gyorsmérleget, ebből adok közre pár érdekesebb részletet.

„Fél éve, hogy elkezdtem dolgozni egy müncheni cégnél. És mivel Németországban pont fél év a hivatalos próbaidő, és még mindig itt vagyok, azt hiszem, büszkén jelenthetem ki, hogy megütöm a német mércét. Lehet, hogy ez alapjában véve semmiség a világ számára, de nekem nagyon is sokat jelet. Főleg az önbecsülésemnek.

Munka

A munka csodálatos. Nem is attól, amit csinálok, mert weblapokat programozni mindenhol nagyjából ugyanúgy kell, hanem a tartalom, a környezet és a munkatársak miatt. (...)

Nagyon sokféle emberrel találkozni itt, és mindenki a végletekig barátságos, és ez a (szerintem őszinte) attitűd az egész cégre kihat. Egy pillanatig se érzem azt az állandóan sunyiskodós, helyezkedős, érdekszférázós, politizálós magatartást, amit a korábbi munkahelyeimen.

Igazi kommunikációra törekszik mindenki, hogy menjen a munka. Nincs egymásra újjal mutogatás se. Itt csapatmunka folyik egy olyan szinten, ahogy azt Magyarországon sose tapasztaltam.

Lakás

Igen, ez egy különös sztori, két lakáskeresést ölel fel, és mind a két alkalommal hihetetlen szerencse árán sikerült elérnem a kitűzött céljaimat.

Első alkalommal az volt a célom, hogy legyen a fejem felett fedél, a lehető legolcsóbb áron, hogy lehetőségem legyen megfelelő mennyiségű összeget felhalmozni egy rendes albérletre. (...)

A második alkalommal akkor kezdtem lakást keresni, amikor márciusban a kínai srác bejelentette, hogy Olaszországba költözik és felmondja a szerződést a főbérlőnél. És mivel és a sráccal szerződtem és nem a főbérlővel, ezért nekem is mennem kell.

Ha időben szól, akkor még tudtam volna jelezni a főbérlőnél, hogy maradnék, de mire ezt megtehettem, már volt jelentkező a lakásra és le is szerződtek. Mint utólag kiderült, jobban jártam így, de ezt akkor még nem tudhattam.

Élet

Az élet Németországban, de különösképpen a bajor régióban, azon belül is kifejezetten Münchenben és környékén elég drága. A mai napig van, hogy beleesek abba a hibába, hogy az árakat átszámolom forintra, és ilyenkor elborzadok az eredményen.

Pedig mindenki azt mondja, és most már én magam is azt tanácsolom, hogy ezt ne csináljuk. MINDIG csak és kizárólag a saját fizetésünkhöz képest mérjük az árakat, és ne ahhoz, hogy Magyarországon mennyi az annyi. (...)

Honvágy

Ezen sokat szoktam gondolkozni, és rendszerint próbálok objektíven hozzá állni a témához. Bevallom, nem mindig sikerül. Még mindig túl nagy bennem a csalódottság és a harag az elmúlt évek viszontagságai miatt, sőt legnagyobb sajnálatomra a kárörvendés is felütötte a fejét, amióta kint vagyok, de ezeknek igyekszek sose hangot adni. Mert szégyellem, hogy így érzek. Egyáltalán nem kellene így éreznem. De csak idő kérdése, hogy szeretettel és büszkeséggel gondoljak vissza Magyarországra.

Konklúzió

Ennek a fél évnek a tanulsága számomra az, hogy egyáltalán nem bántam meg, hogy kijöttem. Nem bánkódok azon, hogy miért nem jöttem korábban. Oké, néha azért egy kicsit mégiscsak, de aztán mindig rájövök, hogy az elmúlt évek nehézségei nélkül nem biztos, hogy eléggé tudnám értékelni azt, amibe most itt belekezdtem, sőt lehet, hogy belekezdeni sem sikerült volna.”

Ezek természetesen szokás szerint csak rövid részletek voltak a posztból, a teljes írást ide kattintva tudjátok elolvasni.

Xianning 10 hónap után

Számvetést készített egyik kedvenc blogom szerzője, Veve is, aki Xianning városát hagyta maga mögött 10 hónap után. Lássuk, milyennek látja ezt az időszakot!

Xianning.jpg

„Kevés kivételtől eltekintve a kínai városok nem túl szépek, ez könnyedén kijelenthető. A kivitelezések erősen chabuduo módon zajlanak, így még a leggusztusosabb építmények is elég hamar lerohadnak, ráadásul a kínaiaknak mintha lenne egy különleges, hetedik érzéke ahhoz, hogy elcsúfítsanak mindent. A legmodernebb házakon is sokat ront, ha beköltöznek, s aztán a maguk ízlésére formálják.

Xianning nem különbözik az átlagtól, nem igazán szép hely. A város határában lévő Qianshan hegyet leszámítva a táj sík, természeti szépségekben nem bővelkedik. (...)

A kínai viszonylatban kicsi méret miatt nagyjából könnyen áttekinthető és bejárható, s a forgalom is elviselhető, dugók ritkán fordulnak elő. Wuhanhoz képest a levegő is üde, s növényzetben sincs hiány. (...)

Nem különösebben szerettem meg Xianninget. Ez talán lejött az évközi írásaimból is. Kétségtelen, hogy amíg Fengjiebe bármikor visszamennék, addig Xianningből ez az egy év bőven több volt, mint elég.

(...)

Az étellel sem voltam igazán kibékülve. Fengjie után az itteni ízek erős visszaeséssel értek fel, bár azok számára megváltást is jelenthetnek, akik nem bírják az erős kajákat.

Hubei gasztronómiája sem vészesen rossz - én leginkább átlagosnak nevezném. A déli, délkeleti part édeskés konyhájához képest mindenképp nagyságrendekkel jobb, de Szecsuán vagy Hunan markáns ízeivel nem ér fel.

Ahhoz elég nagy a város, hogy szórakozásra legyen lehetőség. A tipikus kínai KTV mellett, amit szerintem talán még az egészen miniatűr településeken is találni, Xianningben akad több európai értelemben vett bár, iszogatós-táncolós hely, s még sztriptízbár is. A nappali időszakra számtalan kávézó, ilyen-olyan beülős hely épült, egyik-másik teljesen hangulatos, s megüt bármilyen európai nívót.

Xianningi tíz hónapom azért nem nevezhető rossznak, de azt el kell ismernem, hogy ehhez igazán nem sokban járult hozzá maga a városka, mi több, ez utóbbi inkább egyike volt a negatív faktoroknak. Oké, ha nagyon őszinte akarok lenni, Fengjie után esélytelen volt. Első kínai helyszínnek valószínűleg kiválóan megfelel, a kötelező egzotikumot hozza.

Ezzel együtt, Xianningben nem hiszem, hogy valaha még egyszer megfordulok majd.”

A teljes posztot ide kattintva olvashatjátok el, természetesen mindenkit bíztatok, hogy tegye is meg.

Izraeli gyümölcskosár

Ha nyár, akkor gyümölcsszezon, úgyhogy a mai utolsó ajánlott írás kicsit lazább lesz, ugyanakkor nagyon ínycsiklandó. A Mishpaha blog írt az izraeli gyümölcskínálatról és pár képet is mutat róla.

gyümölcs_1.jpg

„Még itt-ott találni szedret, de ez már vagy másfél hónapja leérett igazából mifelénk. Néhány hete volt sokunk nagy kedvencének, a licsinek a szezonja, ami otthon sem ismeretlen gyümölcs hála a nagy szupermarketek globális gyümölcsbeszerzéseinek.

A kibuc szomszédságában méretes licsi ültetvények vannak, ami elég csábító (az már kevésbé volt ilyen élvezetes, hogy szezonban napokon át automata csősz durrogtatott éjjel-nappal). (...)

Nálunk már javában érik a szőlő, a szomszéd ház mellett van egy elvadult tőke, amin remek nagy fürtökben lóg az édes gyümölcs, arra járunk rá. Ahhoz képest, hogy a játszótér mellett van, rajtunk kívül senki sem szemezget belőle, pedig a boltban aranyáron lehet kapni.

gyümölcs 2.jpg

Már készülünk a mangó szezonra, ami ugyancsak jófajta csemege. Ha szerencsénk van, akkor augusztus közepén még belefutunk a család nagy kedvencébe, a „primőr” gránátalmába is - ebből tucatnyi fa nő a kibucban.”

Akit érdekelnek további részletek és képek, az kattintson ide, és olvassa el az eredeti bejegyzést!

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Izrael Németország Kína

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr926475239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muscari 2014.07.06. 21:27:26

@tildy[UK]: o, te szegeny. Akkor legalabb probald meg elvezni a szep tajat meg sok friss gyumolcsot.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.06. 21:28:18

@Muscari:
Biztos érett volt mert hullott a fáról.
Nem zöldesbarna volt hanem kék vagy lila.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.06. 21:34:34

@tildy[UK]:
Vazze mikor ott voltam nálatok egy kis jelentéktelen laparanokopsztobiaszosz műtétről beszéltél aztán most kiderül hogy 38 töltényt szedtek ki belőled.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Nem lehet valami vízben nem oldódó krémmel bekenni a sebet?

2014.07.06. 21:36:26

@diggerdriver: Errol fogalmam sem volt, azt hittem a focit fizetik a legjobban, de utananeztem es igazad van. Mik vannak... Ha ezt elobb tudom, golfozonak megyek :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.06. 21:44:44

@Mirjam2:
Nem tudtad hogy Tiger Woods a legjobban fizetett sportoló?
Pedig volt botrány körülötte elég szépen.
Végigkúrta a fél világot.

Herr Géza 2014.07.06. 21:45:59

@nyuszigonosz(D): Dehogy sértődtem meg.Csak nem értettem a negatív megjegyzéseket, amikor:
1. Niki egyik megjegyzésére válaszoltam éppen, amikor Babette beszólt nekem, ráadásul el sem olvasta rendesen, hogy miről volt szó.
2. Rohadtul nem vittem túlzásba a focit, ráadásul a VB-k, EB-k kivételével nem is szoktam vele abszolút foglalkozni (nem vagyok focibuzi).
3. Bármely posztot megnézzük, a hsz.-ek minimum fele abszolút off. Na és? Beszélgetünk, erről, arról....
4. Egyáltalán, mi az off definíciója, hol a határ....?
5. Már rég el is felejtettem volna az egészet, de órák múltán rátesz még egy lapáttal...
WTF ?

DieNanny CH 2014.07.06. 21:47:28

@diggerdriver:

Létezik vízálló nagy tapasz, olyan, mint a frissentartó fólia, nagy tenyérnyi, csak még jobban tapad. Bár azok zuhanyzásra vannak, nem strandolásra.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.07.06. 21:53:16

@diggerdriver: "Nem tudtad hogy Tiger Woods a legjobban fizetett sportoló?
Pedig volt botrány körülötte elég szépen.
Végigkúrta a fél világot."

Egy ideje már nem. Jelenlegi rangsorban visszacsúszott a 6. helyre. A mostani lista (az összeg millió USD/év-ben van):

1. Floyd Mayweather Boksz 105,0
2. Cristiano Ronaldo Foci 80,0
3. LeBron James Kosárlabda 72,3
4. Lionel Messi Foci 64,7
5. Kobe Bryant Kosárlabda 61,5
6. Tiger Woods Golf 61,2
7. Roger Federer Tenisz 56,2
8. Phil Mickelson Golf 53,2
9. Rafael Nadal Tenisz 44,5
10. Matt Ryan Amerikai foci 43,8

M. Péter, bocsánat, hogy elrontottam a játékod. :)

Herr Géza 2014.07.06. 21:54:56

@diggerdriver: Most éppen csak a 6. helyen van Woods, 2 focista, két kosaras és egy bokszoló (Mayweather) is megelőzi (múlt havi Forbes lista az elmúlt 12 hónap bevételei alapján....) De éveken át ő volt a csúcs...

2014.07.06. 21:57:02

@diggerdriver: Nem tudtam, de ha tudtam volna, tutira kuldtem volna neki egy furdoruhas kepet magamrol es elmondtam volna hogy eppen pasit keresek... Viszont most mar keso, egyreszt mert maceras lenne nekem elvalni, masreszt mert Kartasch kinyomozta hogy mar csak alig 60 millat keres evente es ez igy mar ciki.

Quercus a favágó 2014.07.06. 22:02:02

@Mirjam2:

Fürdőruhás képet? Attól még én sem kerülök izgalmi állapotba, pedig nekem még 6 millám sincs, forintban sem.

2014.07.06. 22:07:37

@QUERCUS: Hat meg nem is lattad az en furdoruhas kepeimet :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.06. 22:11:41

@Herr Géza:
"4. Egyáltalán, mi az off definíciója, hol a határ....?"
Ilyen hülyeséget kérdezni a Határátkelőn?! Bárhol is legyen a határ, átkelünk rajta, nem? :)

2014.07.06. 22:14:18

Off: valaki atkuldte nekem ezt a cikket az Indexrol: 'London a magyarok fogadását is korlátozhatja', index.hu/kulfold/2014/07/06/london_a_magyarok_fogadasat_is_korlatozhatja/

Erdekes tema, kerestem az eredetit amire hivatkoznak de sehol sem talalom.

On

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.06. 22:32:20

@Babette.: Valamit félreértettél. :)

Fentebb nem írtam olyasmit, hogy kp-ra várnék tőlük, stb.
Mi felvettünk 3,4M-et, havi 15e volt a kezdőnk, ami a 3. év végére felment 35-50e-re.
Azt mondták, hogy 5 évig nem változik a kamatunk, ehhez képest már a 2. évben 13 % volt az aláírt 6,4% helyett. THM 2x,x%, nem emlékszem a pontos THM százalékra, de 20-22 közt volt.

A végrehajtó követel tőlünk legutóbbi levele alapján 4,4M-t, meg 2,x-Mt, az állami kamattámogatás teljes összegét, ez is folyton változik. Átlag másfél havonta jön tőle egy levél valamelyikünknek.
Már közel járunk így a 7-8M-hoz.

3,4M Ft-os hitelről beszélünk.

Emellett még követel különböző jogcímen, különböző összegeket, ami miatt bíróságra mentünk, mire varázslatos módon azonnal megtanult számolni...

Most az összegek pontos nagyságrendjét ne kérd tőlem számon, már régen nem tudom követni, mert 18M-ról indult, majd lett 12 és így tovább, szépen csökkent lefelé.

Már végrehajtási szakban vagyunk, vonták a fizetésből, inkasszálták a számlát, stb.

40%-os csökkenést írnak várhatóan a törlesztőben, én ennek örülök, mert állítólag van rá elméleti lehetőség, hogy visszaállítsák a hitelt.
Ha ez megtörténik, akkor ha csak ez az egy vonatkozik ránk, és minden csillag megfelelően áll, ha visszaállítható a hitel - akkor van arra esély, hogy az elfogadható lesz a számunkra is.

Ha mégsem, és mégis végrehajtanak, és jóváírnak a tőkéből, akkor megint csak jók vagyunk, mert lenne vevőnk 3M-ért, aki már a végrehajtót elvileg megkereste az ügylet miatt.

...és marhára nem lenne mindegy, hogy még további 3-4M-val tartozunk, vagy sokkal kevesebbel, ha mégis az eladás következik és a ráfizetés az eladási árra.

Nem tudom, hogy mennyire volt érthető, eléggé fáradt vagyok már.

Muscari 2014.07.06. 22:46:46

@diggerdriver: egyszer mi is ettunk olyat, ami keseru volt, azt hiszem, az is lila volt. Ha zoldesbarnat latsz, az biztos, hogy finom.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.06. 22:47:29

@nyuszigonosz(D): Értelek. Köszönöm a részletes választ! :)

@Ennike (DK): Köszönöm. :) Bár csak azért írom, hogy valahol leeresszem a fáradt gőzt és összerakjak későbbi rendezésre szánt infókat a kiútról. :)

@Muscari: Kezdek zavarba jönni. :)))

@DieNanny [SZ,CH]: Valami hasonlóra én is emlékszem, csak a mi kezünkben nincs szerződés. Egy van a közjegyzőnél, egyet meg benyelt a bank, amikor a hitelt átutalták a régi tulajnak, még ott, a helyszínen.

@diggerdriver: @Mirjam2: K.O. :D :D :D

@tildy[UK]: Jesszus... Jobbulást. Lemaradtam egy körrel. Hol írtál erről, mi történt Veled?

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.06. 22:49:34

@diggerdriver: Az illata, ha édes, mézillatú, továbbá ha picit megnyomod, akkor puha, esetleg a kis nyomásra is megreped, akkor biztos, hogy beérett, legyen bármilyen a színe.
Itthon én egészen késő ősszel, már lombhullás előtti időszakban tudtam frissen enni, azok isteniek voltak.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.07.06. 22:53:03

@diggerdriver: laparoszkopias volt, de kicsit szetszedtek és összeraktak.

Vikingem szerint szerdán már mehetek a vízbe.

Egyelőre lelki és testi gyógyulás van, szerencsére nagyon jó családja van, jó kezekben vagyok.

A poén, hogy pont mostanra volt szabadságon, féltem nem tudok eljönni, de a doki is kiírt július közepéig...

Amúgy ne aggódjatok értem:)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.07.06. 22:54:51

@nezzazegfele: majd leírom hamarosan a blogomban, milyen volt UK ben kórházban lenni.

2014.07.06. 23:24:01

@M. Péter: Tudtam hogy rad szamithatok! :) Nem tudom hogy talaltad meg, de nagyon kosz.

2014.07.06. 23:27:30

@montroyal ( CAN qc): Nekem nem, de a lakoparkunkban sokaknak igen. Inkabb nem kommentalom, noi ruhakrol jot vagy semmit...

M. Péter 2014.07.06. 23:45:00

@Mirjam2: Nem volt túl nehéz, csak rákerestem az immigration kulcsszóra a Telegraph weboldalán.

2014.07.06. 23:49:39

@M. Péter: En is, megse talaltam meg. Mindegy, lenyeg hogy neked sikerult es igy meg tudtam mutatni a ferjemnek... Mindketten nagyon izgatottak vagyunk mert mar evek ota mondjuk hogy valami ilyesmit kene bevezetni. Mondjuk szerintem ugysem lesz belole semmi, kulonosen ha levaltjak kozben a konzervativokat, ami valoszinu. Elkestek ezzel a tervvel valoszinuleg.

2014.07.06. 23:57:49

@blackhair-lady: 'Meglepo terv' - titeket meg meglep valami Mo.on? Eloszor ellopjak a penzt amit az emberek felretettek maguknak nyugdijra, majd bejelentik hogy esetleg kaphatsz valamit az allamtol ha gyerekeid vannak. Ilyenkor orulok hogy soha egy filler adot sem fizettem abban az orszagban...

Pont par napja mondta egy ismeros hogy az uj indiai elnok forradalmi terve: oregsegi nyugdijat terveznek bevezetni! Mo.on a forradalmi terv: vissza a kozepkorba, legyen mindenkinek minel tobb gyereke mert az a legbiztosabb modja annak hogy ne nyomorogjal oregkorodban. Szerintem modositani kene azzal hogy fiuk utan jarjon ketszer annyi nyugdij mint lanyok utan.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.06. 23:58:32

@blackhair-lady:
Valamelyik oldalon hoztak egy elég hosszú cikket, elég vérforraló megoldásnak tartom.
Egyrészt igazságtalan, másrészt igazságtalan.
Akinek nem lehet gyereke, akinek lett, de elhunyt, aki nem vállalt, mert mást vállalt (pl. barátnőm a szívbeteg, lerokkant férjét ápolja), aki nem akart, mert csak...
Aztán ott a másik oldal, akik potyogtatják a világba, állambácsi meg felneveli őket...
Hurrá, esélyegyenlőség.
A vérnyomásomnak nem tesz jót ez a téma.
:(

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.07. 00:04:25

@Mirjam2:
Na ja...
Csak leírom, hátha lenyugszom.
Kezdetben vala az egy gyerek, aztán a két gyerek.
Aztán gondolnak egyet és ne csak magatok után állíts két adófizetőt, hanem szaporítsd is a népességet számszakilag, legyen 3.
Nem írom le a számot, hogy nekünk pl. a két gyerek hány várandósságból sikerült, mert a nagyobbik védőnője, mikor felvette az adataimat anno, ő lett rosszul, pedig ő csak egyszer vetélt el.
Nem egy olyan anyával találkoztam, mint én magam, volt aki egy gyerek után összetette a kezét, volt aki a másodiknál.
Mi is itt álltunk le.
Nem szeretnék belehalni egy újabba, ott a másik kettő, akit fel kell nevelni, elindítani.
Mi alapján fognak majd különbséget tenni az asszonyok között?
No és mi lesz majd azon drága édesapákkal, akik olyanok mint a vidéki gazda, hogy hintik a magot minden évben háromszor, és van nekik mondjuk 6-8 gyerekük, alsóhangon, legalább 3 anyától...
zzzzzzzzzzzzz...

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.07. 00:05:58

@nezzazegfele: sose ertetem, hogyan lesz egy kolcson az otszorose, ha csak ketszeresere emeltek a kamatot...

2014.07.07. 00:08:58

@nezzazegfele: 'Egyrészt igazságtalan, másrészt igazságtalan.'

Jol osszefoglaltad az ellenerveket :)

blackhairlady 2014.07.07. 00:34:55

@Mirjam2: Igen, engem minden ujabb ertelmetlen intezkedes, terv meglep. Mert en egy ilyen idealista vagyok. Es mert meg mindig szeretem az orszagomat.

montroyal ( CAN qc) 2014.07.07. 01:04:53

@Mirjam2: nalunk is van, amikor eloszor lattam azt gondoltam héhé ruhastol mész a vizbe masnak meg kotelezo elotte a zuhany... a kanjaiknak meg szétcsavarodik a feje es kiesik a szeme ugy stirolik a jo bikinis csajokat ...

bpetya75 2014.07.07. 01:16:22

@blackhair-lady:

De gáz! Ha megérem a nyugdíjat, asszonytól kell majd kuncsorogjak lóvét? Nem nagy esélyt látok rá, hogy valaha is gyereket szüljek ;-)

@nezzazegfele:

Ez azért nem semmi. Mi is belecsaptunk a lecsóba rendesen hitelügyben, de ennyire csúnyán egyik se szállt el. Talán nem a reménykedés mondatja velem, szerintem @Babette.: téved. Senkit nem ment meg 1-2 százezer, ami az árfolyamrésből jöhet, pláne, hogy lesz, ahol ez csak pár darab ezrest jelent. A kamatemelésekkel kapcsolatos visszatérítés a tétel, nem hisze, hogy egérutat fognak hagyni a bankoknak. Aztán hogy a nemzetközi bíróságokon mi lesz a helyzet, az már más kérdés. Szerintem.

bpetya75 2014.07.07. 01:21:00

@QUERCUS:

Nem jól tudom, hogy az AB már előzőleg elfogadta, hogy bizonyos esetekben a kormány visszamenőleges hatályú jogszabályokat is hozhat, és hogy bizonyos szerződéseket is módosíthat így?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.07. 01:50:50

@diggerdriver: Hahaaa, igen, valszeg vannak ilyenek is, a kereső biztos kidobja... :-)))))))

@morsels: Értem, köszönöm. :-)))))
Manapság már sose lehet tudni, az egész világ el van csúszva az anglománia felé... :D Csak ezért volt a kérdésem.Valamiért én se voltam még Pécsen, csak egyszer, mellette.Nem t'om, miért maradt így ki...

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.07. 05:06:13

@blackhair-lady: ó, ez nagyon jó. csak úgy elvben kötözködnék, a terv szerint mi lesz azokkal, akik
1, meddők, és akár többmilliót betoltak sikertelen kísérletekbe, amikbe az állam nem vagy csak részben szállt be,
2, meghal a gyerekük, mielőtt nagykorú lenne / dolgozna,
3, van gyerekük, de az drogos, börtöntöltelék, munkakerülő, segílyes, vagy szimplán elszaladt Angliáig, és ott adózik,
stb stb stb.
egyébként nem vagyok meglepve semmin, naná.

és én se térek magamhoz, hogy lesz 3.4 millió hitelből több év fizetés után még 7-8 millió tartozás?
persze, nem először hallom ezt, nyugi, de még mindig nehéz elhinni.
alighanem írnom kéne egy köszönő levelet a régmúlt exemnek, hogy szakítottunk, mert akkor valszeg én is ebben lennék benne :-(

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.07. 05:18:05

@Mirjam2: @nezzazegfele: nem olvastalak még titeket, amikor válaszoltam.
mondjuk azért Magyarország demográfiailag kicsit más, mint India, van, ahol támogatni kéne a gyerekvállalást, van, ahol meg nagyon nem, csak egyiket se mindegy, hogy milyen eszközzel.

Mirjam, juteszembe, Islamic banking esetén is ennyire el tud szállni a visszafizetendő összeg? nagyon nem hiszem. csak az alapelveket ismerem, de nem tudom, a gyakorlatban pontosan hogy működik. lehet, hogy az eredeti alapelvek látszólagos megtartásával ott is találnak lehetőséget, hogy a kölcsön sokszorosát szedjék be a végén?

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.07. 07:04:01

@bpetya75: hej de naiv vagy. te tenyleg azt hiszed, hogy az adosmentes a cel, nem a kampany,??
te tenyleg nem latod hany ilyen kezdemenyezes volt, okosan kitalalva??? es a vegen lehet masra tolni a balhet?? szettarni a kezuket, hogy "mi megprobaltuk, de hat a csunya bankok"???

oo, ugyan....

DieNanny CH 2014.07.07. 07:40:57

@Chang Yai:

"és én se térek magamhoz, hogy lesz 3.4 millió hitelből több év fizetés után még 7-8 millió tartozás?
"

Ó, nagyon könnyen. Én 7 milliót vettem fel 7 éve, már befizettem 4 milliót, de még van majdnem 10 milliós tartozásom... :-)

bpetya75 2014.07.07. 07:54:06

@Babette.:

Nem vagyok már olyan hamvas, Kedvesem! ;-) Agyaltam ezen én is. Viszont az önkormányzati választások októberben szoktak lenni, a törvényt meg szeptemberre ígérik. Ha ezt a nehézséget "valahogy" át is hidalnák, akkor is nagyon kétséges számomra, hogy mibirkaságunk benyelne-e egy "csúnya bankok" mesét.

Ha nem ígérnek semmit, akkor "páran" szép csendesen még tönkremennének a dologba, aztán valahogy átesnénk a rajta, mint dorozsmai ember a talicskán. De így, hogy agyonra mentenek bennünket, és az egészből aprópénzezés lesz csak, az ki fogja verni a biztosítékot. Egy csomó ember most az őszben reménykedik. Ha nem történik semmi érdemi, akkor szerintem el fogja érni a kritikus tömeget azoknak a száma, akiknek egyszerűen semmi vesztenivalója nem lesz. Ebből nem taxisblokád fog születni, azt hiszem.

2014.07.07. 08:09:17

@Chang Yai: Termeszetesen islamic banking eseten nem tud elszallni a kamat az ismereteim szerint, viszont az egesz islamic banking elegge maceras es tobbek kozott azt jelenti hogy pl. nalunk a legtobb csalad nem tud allami segitseg nelkul hazat venni, allami segitseget meg egyre kevesbe kapnak szoval eleg sok feszultseg van emiatt (pl. fiatalok nehezebben tudnak meghazasodni, hazassagon kivul meg ugye nem lehet kapcsolatuk).

Egyebkent nem tudom hanyan tudjak hogy az islamic banking, aminek a lenyege vegulis hogy nem lehet kamatot felszamolni, sok mashoz hasonloan olyan elveken alapszik amik a zsidosagban es keresztenysegben is megtalalhatoak. Viszont igy nem lehet profitot termelni, emiatt a zsidok mar regen, majd kesobb a keresztenyek is elkezdtek gyakorlatilag kiskapukat keresni es ebbol fejlodott ki vegul az a fajta bankrendszer amit ismerunk. Itt azt latom hogy az itteni bankok is a kiskapu iranyaba mennek el, kulonben egyszeruen ertelmetlen lenne az egesz.

Pl. meglepo modon itt is allandoan ajanlatokkal bombaznak hogy jelentkezzek hitelkartyara, es ha bizonyos ideig nem fizetem vissza az osszeget, akkor itt is elkezdenek kamatot felszamolni amin meglepodtem. Es ehhez hozza kell tenni hogy az adossag itt nagyon nagy bunnek szamit, siman bortonbe zarnak ha penzzel tartozol, es soha nem irjak le az adossagodat, a bortonok meg nem igazan udulotelepek. Nem hagyhatod el az orszagot mielott minden adossagodat kiegyenlitetted (ezt a hataron ellenorzik). Nem erdekli oket hogy miert nem tudsz fizetni. Ennek fenyeben azt gondolom hogy meg jo hogy nincs tul sok lehetoseg hogy adossagba verd magad.

2014.07.07. 08:12:24

@Mirjam2: Akit esetleg erdekel, reszletes info itt (islamic banking / ingatlan-hitel): www.irtipms.org/PubText/13.pdf

bpetya75 2014.07.07. 08:31:55

@morsels:

Az nagyon gáz, hogy én úgy is szeretem ennek a dalnak: www.youtube.com/watch?v=KYPkMXgtrOw a hangulatát, hogy igazán sosem voltam messze az én Angyalföldemtől?

Neked egyébként nem változott sokat a Magyarországhoz való viszonyod? Gondolok itt egy harag-megkönnyebbülés(káröröm?)-megbocsátás-nosztalgia-szeretet ívre. Vagy valami hasonlóra.

Quercus a favágó 2014.07.07. 08:42:45

@bpetya75:

A Bankszövetség szerint felmerültek alkotmányos aggályok a törvénnyel kapcsolatban(niná!). Egyébként várható támadás több oldalról is. Nem véletlen, hogy az eu bürokraták most dobták föl, Magyarországot ismét túlzott deficit eljárás alá kell vonni. Lesz még egy pár ilyen akció.
Az igazán érdekes majd az a jogszabály lesz, ami a "deviza alapú" kölcsönöket forintosítja.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.07. 08:54:19

@Muscari: Tényleg szerencsés vagy! Mi is jártunk osztálykiránduláson sokfelé, sajnos a legtöbb helyre egyáltalán nem emlékszem. A hegyekre igen, úgy látszik mindig is ezek voltak a favoritjaim :). Nyugat-Magyarországon nagyon kevés helyen voltam még, szeretném bejárni Somogy megyét, az Őrséget, elmenni a Fertő-tóhoz. A Bakonyban voltam, egy három napos próbamunkán egy alapítványnál, na oda nem vágyom vissza :).

bpetya75 2014.07.07. 08:56:18

@QUERCUS:

Bennem is felmerült, hogy ez a meglebegtetett túlzott deficit eljárás összefüggésben lehet a devizahitelekkel. Bár az Európai bíróság a Kúria hatáskörébe utalt az árfolyamréssel meg egyéb vitatott szerződési feltételekkel kapcsolatos kérdéseket. Igaz, nem a kormányéba...

Ami a forintosítást illeti, az mindenkinek nagyon érdekes lesz. Az eddig napvilágot látott infók és számítások alapján próbáltam okos lenni. Az jött ki hogy ha a végtörlesztésnél használt árfolyamon forintosítják a lakáshitelünket, akkor 6,5 év törlesztés után tartozás tekintetében ugyanott leszünk, mint amikor elkezdtük. Az így kialakuló törlesztőről ugyebár lövésem sincs, azt viszont gyanítom, hogy a bankoknak nagyon durva lenne ez az árfolyam.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.07. 09:41:28

@blackhair-lady: Na ezt megosztottam, elképesztő baromság így első (meg második) olvasatra is.

bpetya75 2014.07.07. 09:52:32

@zöldeketbeszélek:

Nem értem, mit akarnak elérni ilyen idióta ötletekkel. Nem eléggé megosztott már így is a magyar társadalom? Efféle baromságokkal csak a feszültséget keltik az emberekben.

bpetya75 2014.07.07. 10:19:17

Tudnátok javasolni valami jó időjárás portált? Érdekelne, milyen idő lesz a finneknél.

bpetya75 2014.07.07. 10:49:41

@Kövérmadár [swe]:

Köszi a tippet. Úgy tűnik egész jó időnk lesz. Nem kell nagykabát ;-)

M. Péter 2014.07.07. 10:56:53

@Mirjam2: A hitelkártyát hogy tudják megideologizálni, hogy az iszlám alapelveivel ne ütközzön?

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.07. 11:14:49

@zöldeketbeszélek: +1

@bpetya75: Nem tudom hogy lesz ez Petya, de mint mondani szoktam, a remény hal meg utoljára. Eddig úgy nézett ki, hogy csak a bankot tömjük és szépen belerokkanunk.
Ha most csak arra lesz esélyünk, hogy nullszaldóra kijöjjünk, vagy csak kicsit maradjunk eladósodva, máris jobb, mintha a teljes futamidő hitelösszegét követelnék rajtunk és még a ház is elúszna.

@Chang Yai: Erről jut eszembe, ismerek olyan házaspárt, aki a 3. gyereket az adókedvezmény miatt vállalta be. Azóta meg szívnak, bár a bébi igencsak szépre sikeredett, így megérte nekik, de anyagilag csődben vannak. Facepalm. Ő az, aki örökölt egy házat, és nekem mosta a fejemet, hogy sosem vett volna fel hitelt lakhatásra.
Őőőő... Izé... :D

(Nem tudom, mikor lesz időm átolvasni az elmúlt kb. 10 órát, ha valaki kimaradt, bocsi, írjon rám. :) )

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.07. 11:15:56

@bpetya75: pontosan így van.
csak ne feledd el, a kamatemelésről nem lesz egyértelmű jogszabály. a perek eldöntése viszont pont október utánra fog húzódni.
nem vagy hamvas?? :D ne röhögtess. olyan naiv vagy, mint aki eddig zanzibáron élt, telefon és internet nélkül.

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.07. 11:17:03

@bpetya75: nem hiszed, hogy egérutat hagynak nekik? nem olvasol híreket? EZ Az Egérút. hogy perre vihetik.
szépen ki van ez találva, ahogy a manyup is volt...

bpetya75 2014.07.07. 11:30:51

@Babette.:

Na, hallod! Micsoda naiva képet alakítottam itt ki benned!? :-P

Persze, perelhetnek, állam bácsi lesz az alperes. Aztán a pernek lesz e halasztó hatálya avagy sem? Erre még nem találtam sehol utalást. Te igen?

@nezzazegfele:

Írtam pm-et asztma-ügyben. Valamiért a blogodon nem jelennek meg a hozzászólásaim.

bpetya75 2014.07.07. 11:33:41

@QUERCUS:

Valami alapja akár még lehet is a birkázásnak. Ez az ősz jó próbája lehet, ha Babettenek lesz igaza...

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.07. 11:34:54

@bpetya75: a mostani hozzászólásaid bőven elegek ehhez a képhez.
a pernek nincs halasztó hatálya.
elvileg lehet kérni külön a végrehajtás felfüggesztését.
az más kérdés, hogy a bíróság megadja-e, mert azt jól meg kell indokolni.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.07. 11:36:59

@bpetya75: Megjelent mind. Előmoderció van. :)

Úgy tudom dec. 31-ig le akarják záni ezeket az ügyeket.

Ez meg új:
hvg.hu/plazs/20140707_Csak_feltoltott_mobillal_utazhatunk_Ameri#rss

DieNanny CH 2014.07.07. 12:11:03

@nezzazegfele:

Khm... Olyankor mi van, ha a laptopom akksija már 2 éve nem működik, ki is vettem a gépből, és csak bedugva használom? Ugyanis nincs pénzem újra.

bpetya75 2014.07.07. 12:19:37

@Babette.:

Nálunk nincs ilyen gáz. De ezek szerint a bankokra vonatkozóan sincs halasztó hatálya (erre gondoltam), ergo a perektől függetlenül 90 napon belül el kell számolniuk velünk. Nemde?

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.07. 12:26:41

@bpetya75: nem tudom, hogyan fog összejönni időben. csodálkozni fogok, ha év végéig tényleg renben lesz minden

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.07. 13:19:29

@bpetya75:
tessék, máris itt van:
"erre szeptemberben, illetve várhatóan október-november körül kerül sor - hangsúlyozta Varga Mihály."
www.kisalfold.hu/belfold_hirek/varga_mihaly_a_devizahiteleket_meg_az_iden_kivezetik/2389081/

bpetya75 2014.07.07. 14:04:48

@Babette.:

Az elszámolásra szeptemberben (90 napot adtak rá a bankoknak),a forintosításra a október-novemberben. ezt már Rogán is mondta pár napja. Egyelőre legalább azt el lehet mondani, hogy koherensen nyilatkoznak.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.07. 14:26:43

@DieNanny [SZ,CH]: Nem tudom, kérlek szépen, mert még sosem dolgoztam repülőtéren. De még bármi lehet belőlem. Akár mosogató is a tranzit büféjében. :D

@Babette.: Szerintem futószalag jellegűen, csoportos átvizsgálásokkal. Lefuttatnak pár keresést mondjuk érték és földrajzi hely alapon, esetleg futamidő, eladósodottsági mérték, vagy minden együtt, és kidob rá x pácienst.
Esetleg így lesz megoldva az 1 millió új munkahely. Felvesznek 500e közmunkást bírálni, gépelni, borítékolni, kartotékot rendezni, és a papírokat az új stadionokban fogják tárolni.
Én is kíváncsian várom a logisztikai részleteket...
;D

Azt meg a felsorolásomból ki is hagytam, hogy az LTP-t, meg a biztosítást is benyelte a deviza, tehát összvissz 3M körül toltunk bele állam bácsival közösen, ha a kamaty-támogatást is nézem.
Ha most bele lehetne vonni a szocpolt, akkor tényleg hávájdizsi lenne itt... ;)
Meg közben az is eszembe jutott, hogy amikor rákérdeztünk a kamattámogatásra, akkor azt mondták az ügyintézők, hogy a kamat egy jelentős részét támogatja a bank, na ha ez a 3 millára 2 milla volt 3 év alatt, akkor az első körben követelt 18 millához képest sztem lófütty...
Álmodozni azért jó... :)

Varga megemlékezik a számlára utalandó összegről, azért ezt is lehetne pontosítaniuk, hogy az elszámolási számlára akar utalni vele, vagy a megszüntetett folyószámlára, ami végrehajtáskor ugrott, vagy nyisson a páciens egy folyoszámlát és a szóbeli utalása az a valódi utalásra vonatkozik...
Azért elég ködös ez még így.

bpetya75 2014.07.07. 14:42:49

@nezzazegfele:

Az a számlára utalás szerintem élő szerződésnél nem játszik, csak olyanoknál, amiket az 5 éves elévülési időn belül törlesztett az adós (kivéve végtörlesztés). A többinél valószínűsítem a tőketartozásból történő levonást.

Persze az utolsó mondatod teljesen igaz ;-)

Más. Egy szép példa arra, hogy egy tragédia és az emberiesség találkozása mire vezethet: www.magyarkurir.hu/hirek/egy-rakbeteg-kisfiu-uj-torvenyt-ajandekozott-franciaorszagnak/?q=franciaorsz%C3%A1g%20apa%20%C3%A1pol%C3%A1s

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.07. 14:59:06

@bpetya75: A miénk már halott. A temetési szertartáson a végrehajtó húzza a talpalávalót - meg az időt.
Jelenleg vonják mindenből, amit el tudnak érni, plusz egyszer már kiküldték, hogy megindult az árverezés, de nem történt semmi.
Utána egy fél évvel megint küldözgetni kezdték a leveleket, hogy azonnal fizessünk egyben, különben árvereznek.
Most a bíróságnak azt nyilatkozta, hogy várhatóan árverezésre kerül sor.
A végrehajtási felületen találtunk abban az időben egy a miénkre tökéletesen ráillő leírást és hozzárendelt értéket, de senki nem volt feltüntetve mellette, mint érdeklődő.
Kitűzve még nem láttuk magunkat faliújságon. Sajnos.
Már mondtuk a bankban is, a végrehajtónak és a faktorálisnak is, hogy legyenek szívesek árverezni.
Aztán vittünk vevőt, de nem tudjuk, hogy mire jutottak, mert ez egybe esett ezzel a mostani őrülettel.

Szerény véleményem szerint, nekünk az lenne az ideális, ha megvenné a vevőjelöltünk, mire ez lezajlik és aztán számolgatnának vissza, hogy ki fizet kinek még és mennyit.
Még eddig nem jött ki két egyforma levél, mármint egyforma összeget tartalmazó...

Valahol van bennem egy olyan motoszkáló érzés, hogy ahogyan nem tudtunk sem az árfolyamgátban, sem a végtörlesztésben, sem az átváltásban részt venni, ebben sem lesz semmi ránk húzható.
Ne legyen igazam.
Azonkívül én csak Hajnalka vagyok, én ezt nem tudhatom. :)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.07. 15:01:20

@bpetya75: Azt a linket átmásolhatnád a másik beszélgetésbe is, a projektesbe...
Nagyon jó ötletnek tartom.
:)

bpetya75 2014.07.07. 15:23:59

@nezzazegfele:

Csak nem Família Kft. rajongónak teccik lenni? ;-P

Nekünk szerencsénk volt a család hozzáállásával, nem kiröhögtek bennünket, hanem segítettek, amennyit tudtak. Ezért nem dőltünk be, meg mert mindig került valami mellékes pénzkereseti lehetőség. Amit meg végrehajtottak rajtunk, ott meg a végrehajtó nagyon normális fazon volt. Szóval mi valahogy sokkal kisebbet szívunk ezzel az egésszel, mint ti. Lehet, hogy értünk többen imádkoztak/nak? Tényleg! Zavarna, ha néha kicsit imádkoznék értetek?

Projektes beszélgetésként VHB posztjára gondolsz?

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.07. 16:26:42

@bpetya75:

Hátulról visszafelé:

Igen abba a projektesbe.

Nem zavar. Én már arra is gondoltam, hogy harangot húzatok magunkért, mert az ima eddig csak részeredményeket hozott.
Magunkat is beleszmítva, értünk összesen öten. Esetleg nyolcan.
Felénk kirakat-hívők vannak, nem ülünk melléjük, ha nem muszáj. Én hittem a múlt rendszerben is, meg hiszek most is. Mármint az Égiekben.

A végrehatótok tényleg normális lehetett.
Pont most tettük le a levelet, enyhe arcidegzsábát kaptunk tőle. Május 24-gyel kitűzte árverezésre a házat.
Elfelejtett értesíteni.
Bár lenne rá vevő, aztán hadd szóljon, csak haladjunk.
Az egyik faktorális fazon még a munkaügyibe is utánunk jött...

A mellékesek nálunk elmentek lyuktömködésre.
Munka meg nincs felénk.
Most találtam egy betanított melós hirdetést, elég szürkének látszik, az pont jó lenne.

A család akkor kezdett enyhülni, amikor rájöttek, hogy nem csak mi jártunk így, és végre meghallgatták, hogy egy átlag 100000Ft-os bevételhez számítva az aláírt 15e törlesztő, nem volt akkora hülyeség...
Aztán mikor jött a legutolsó népszavazás, akkor megint az egyik részleg elborult aggyal szidott minket, mert nem egyezik a véleményünk az élet nagy kérdéseiről.

Igen, az vagyok. Az első és egyetlen sorozat, amit végignéztem. :)
Mögötte a Szomszédok és a Dallas kullogott a havi-kéthavi 1 alkalommal. :D
Amikor átállt a rendszer digitálisra, és a mi albérletünkben két különböző antennával és dekóderrel sem jött semmi az égből, akkor hálát adtam Istennek, hogy innentől erre sincs gondunk, nem fognak a gyerekek a távirányítón veszekedni még hosszú téli estéken sem... :D

Quercus a favágó 2014.07.07. 17:27:07

@bpetya75: @nezzazegfele:

Ez a törvény is tipikus magyar. 10 kérdésre választ ad, 20-at meg nyitva hagy.
Egyébként valahol olvastam, hogy a képviselőknek kb 1 milliárd kölcsöntartozásuk van, ill. kb 200 millát jelentene nekik, ha ez a "deviza hitel" dolog rendeződne, az ő elképzelésük szerint.
Hát ha másban nem, ebben lehet bízni.

TurboRudi 2014.07.07. 18:22:24

Asszem megtanulok szepen irni... 10 ev plusz, 10 orszag... Tudnek meselni...

Határátkelő 2014.07.07. 18:23:30

@TurboRudi: Csak rajta! Örömmel látom, ha megírod! :-)

2014.07.07. 19:59:55

@M. Péter: Pont ezt nem ertem en sem meg a muszlim kolleganoim sem. Biztosan talaltak valami magyarazatot. Nekem az jon le az egeszbol laikuskent hogy vannak ezek a nagy elvek hogy nem szamolnak kamatot, aztan mindenre talalnak szepen lassan kiskapukat mert kulonben nem lehetne a bankrendszert mukodtetni. Atlag minden heten kapok egy e-mailt az itteni bankomtol hogy jelentkezzek hitelkartyara.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.07. 21:19:32

@QUERCUS:
Ma megtudtam, hogy kb. ebből is szarul fogunk kijönni.
Megjött a levél és kikerestem az árverezést, amit indítottak ellenünk május végén. Mondom, most szóltak...
Egyáltalán nem az áll benne, amiről szó volt az elején.
630e a 1/2 tulajdon becsértéke...
Szóval...
Írtam is róla délután a blogban.
Most csak az éltet, hogy agyig sárosan beestem a kertből, ahol leraktam 526 db paprika és 61 db paradicsompalántát, meg leszedtem 3 kiló babot. :(((

Quercus a favágó 2014.07.07. 22:00:02

@nezzazegfele:

A törvény hatályba lépése napjától, egy külön törvényben a későbbiek során meghatározott időpontig végrehajtási eljárási cselekmény, intézkedés nem foganatosítható. A felek nyilatkozatai is hatálytalanok. A végrehajtási eljárás megszakad, függetlenül attól, milyen szakaszban van.
Ne csüggedj!

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.07. 22:36:39

@QUERCUS: Én is ezt olvastam a neten. A levelet mégiscsak megkaptuk, és a végrehajtás fut, lehet licitálni a házunkra, akkora lépcsővel, hogy a szomszéd néni is simán részt tud rajta venni... Lol.
Engem az zavar, de rohadtul, hogy nem ebben egyeztünk meg a muksóval...

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.07. 23:06:14

@nezzazegfele: nem erre gondoltam, hanem hogy hogyan es milyen sorrendben lesznek kepesek ev vegeig befenezni, amit akarnak.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.07. 23:54:32

@Babette.:
Erre is van egy elméletem. Előre veszik a legnagyobb deviza adósokat. Magukat. Mindenki más csak egyenesági alapon fog következni.
Ha Mariska néni nem rokona a miniszterelnök unokahúgának a szobatársának a kutyasétáltató kisöccsének, akkor sajnos ő a végére fog maradni.
;)

Eddig olyan szédületes ütemben törvénykeztek, hogy az ügyvéd ismerősünk is elvesztette a fonalat. Számomra az egész kétséges.
Lehet az is, hogy jön egy brüsszeli ejnye-bejnye és ugrik az egész.

Quercus a favágó 2014.07.08. 06:32:25

@nezzazegfele:

Még nem hirdették ki a törvényt. A végrehajtók viszont el kezdtek kapkodni. Aki kapkod, az meg hibázik.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.08. 09:29:37

@QUERCUS: Mindenesete neki köszönhetjük életünk első, közös rémálmát. Úgy ébredtem fel, hogy azt hittem meghaltam. :(

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.08. 14:17:24

@bpetya75:
"a bankokra vonatkozóan sincs halasztó hatálya (erre gondoltam), ergo a perektől függetlenül 90 napon belül el kell számolniuk velünk. "

így van.
a törvény rendelkezéseit végre kell hajtaniuk.
és nem tartom valószínűnek, hogy ezt felfüggesztenék, amíg a per tart.

egyébként továbbra is biztos vagyok benne, hogy minden pénzintézet perre fog menni.
és van esélyük, sajnálom, ha ez keserű pirula.
( www.jogiforum.hu/hirek/32123 )
"A perben a pénzügyi intézmény kizárólag annak megállapítását kérheti, hogy az általa tisztességesnek tartott szerződéses kikötés megfelel a törvény által tételesen felsorolt alapelveknek, ezért a szerződéses kikötés érvényes"

"A Kúria által korábban már megfogalmazott alapelvek kerültek deklarálásra a törvényben, s ennek alapján az egyoldalú szerződésmódosítást tartalmazó rendelkezéseknek az alábbi elveknek kell megfelelniük ahhoz, hogy tisztességesek lehessenek:
egyértelmű, érthető megfogalmazás,
tételes meghatározás,
objektivitás,
ténylegesség és arányosság,
átláthatóság,
felmondhatóság,
szimmetria elve"
gondolj bele. a ti kölcsönötök megfelel ezeknek?
egyértelmű, érthető megfogalmazás: egyértelműen közlik, hogy a kamat onnantól x%
tételes meghatározás: ld fenn
objektivitás: ezt nem tudom, mit értenek alatta, de pl azt, hogy minden ügyfélre vonatkozik
ténylegesség és arányosság: ezt sem tudom, mit jelent egy kamatemelés vonatkozásában
átláthatóság: ld fenn

hát pl simán meg lehet indokolni, hogy hogyan emeltél a kamatot 2%-ról 8-ra.

úgyhogy én álmodom, legfeljebb kellemesen meglepődöm.

felmondhatóság,
szimmetria elve

bpetya75 2014.07.08. 14:46:17

@Babette.:

Reménykedünk ugyan benne, hogy jól sül el a dolog, de nem alapozunk rá. Most derült ki például, hogy feleségem új munkáltatója kicsivel többet fog adni neki kezdő delphi programozóként, mint amennyit az előző helyen kapott "tapasztalat" javasként. Nem állunk le várva, hogy majd a fiúk megmentenek bennünket. De azért álmodozni lehet ;-)

@nezzazegfele:

Álmodozni, nem rémálmodozni tessék! Minden rossz sorozat megszakad egyszer. Megteszitek, amit tudtok, úgyhogy Isten is megsegít majd a kellő időben. Csak nehogy úgy járjatok, mint a viccben a bácsi, aki árvíz idején elküldte a teherautót, a csónakot meg a helikoptert is :-P

bpetya75 2014.07.08. 14:51:06

@nezzazegfele:

Elkezdtem írni @QUERCUS: hozzászólására, hogy mit kapkodnak, hiszen napokon belül kihirdetik, utána 8 nappal jogerős lesz, így nem fog beleférni úgysem. De közben bevillant, hogy akkor ezért dátumozták vissza nálatok az egészet.

Ha túl alacsony az összeg, akkor ne hagyjátok annyiban. Elkezdhetnétek firtatni ezt a visszadátumozást szerintem. A helyetekben biztos megkérdezném az ügyvédet a dologról.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.08. 16:06:24

@bpetya75: @Babette.: Elolvastam a cikket. Van benne egy sor, hogyha árverezésen Fix Y kezébe került az ingatlanom, akkor ő(!) nem kerülhet hátrányos helyzetbe, azaz le kell folytatni az árverést.
Ha e hónap végéig nem érkezik licit az ingatlanra, akkor oké, mert legjobb tudomásom szerint (most nem keresgetek utána, tenni úgysem tudok perpill ellene), 6 hónap kell két árverezés között.
Azt nem tudom mondjuk, hogy akkor mi van, ha egyiken sem kel el, illetve mi van akkor, ha két árverés között megveszi a szomszéd.
Még nem emésztettem meg a földhivatali levelet sem, nem szeretnék fekélyt sem kapni, így kicsit hanyagolom a témát.
Addig is az EURES-t böngészem, nagyon jó, nem is értem, miért nem jött ez hamarabb szembe.
Mondjuk a 6 fontos órabéren lehidaltam, abból nem lesz családi kivándorlás akkor sem, ha támogatják.
Véleményem szerint egy (9,5)-10-10,5 font lenne reális.

Minden6ó-t láttad? Uram, adj egy jelet! :D ;)))

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.08. 16:08:01

@bpetya75: Az ügyvéd vastag csekket akart írni már a múltkor is, úgyhogy őt is hanyagoljuk.
Összeszedem a gondolataimat, és írok a végrehajtónak, a bíróságnak, a pszáf-nak, meg az ombudsmanusnak is.

Gixx 2014.07.10. 11:01:35

Sziasztok!

Köszönöm az elismerő szavakat a blogomat illetően, örülök, ha tényleg segíteni tudok vele.

Ugyanakkor elnézést, hogy csak most reagálok a blogon a kommentekre, de egyelőre még nincs Internetem az új lakásban (nem sietem el, nem létszükséglet), és telefonról kicsit körülményes nyomon követni ezeket :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása