oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. június 16. 06:47,  Még egy kis kolbász, és még egy kis matek 527 komment

2014. június 16. 06:47 Határátkelő

Még egy kis kolbász, és még egy kis matek

Körülbelül két hete jelent meg Viktória posztja az ausztriai megélhetési költségekről. Akkor ő tételesen végigvette, mire mennyit költenek egy hónapban, és mennyi pénzt tudnak félretenni. (Ha valaki nem olvasta volna, ide kattintva pótolhatja, szerintem érdemes a mai írás előtt / után elolvasni azt is.) A mai poszt szerzője, Ecser helyzete teljesen más: ők nem spórolni mentek Ausztriába, ahol ráadásul két gyermeket is nevelnek, így az ő bevételeik és kiadásaik teljesen más képet mutatnak. Lássuk!

euró kéz.jpg

„Viktória posztja mozgatta meg agytekervényeimet, gondoltam nem árthat, ha kicsit árnyaljuk a képet.

Ami a mi helyzetünket illeti, nálunk jelen pillanatban van egy főkereső, én és egy GYED/Karenz(?)-en lévő anyuka, a feleségem, valamint két kisgyermek, 1,5 és 3 évesek.

Akkor lássuk a mi költségeinket, részletes bontásban - na nem annyira, mint Viktóriákét, bár elméletben a pénztárca applikáció tud doksit kiállítani. Ezt az appot a feleségem telefonjára töltöttük le, fizettünk érte és alapvetően evvel próbáljuk vizuálisan kontroll alatt tartani a háztartás anyagi ügyeit.

A lista elé kis magyarázat

Itt Ausztriában nagyon nem mindegy, melyik Karenz (GYED) típust választja az ember, ez teszi ki az anya jövedelmét a választott időszak keretén belül.

Tehát Karenzből alapjáraton van 4 főtípus, egy altípussal, ezeket időtartam szerint csoportosítják. Van a 12+2 hónapos, a 15+3 hónapos, 20+4 hónapos és a 30+6 hónapos Karenz típus. A + idő az anyaságon / apaságon lévő partneréé, ha akarja, ez opcionális.

Mi az első gyereknél a 12+2-őt választottuk, abból is a fizetésfüggő altípust (így jön egyébként ki az 5 Karenz típus). A másodiknál jelenleg még fut a 20+4-es verzió.

A bevételek

Tehát állandó jövedelmeink az én fizetésem és Kinderbetreuungsgeld plusz a Familienbeihilfe / Gyereksegély, ami kéthavonta tömbösítve jön. Plusz csekély óraadói díj nekem a főiskoláról, neki meg egy általános iskolából, de ez nem tizenkét hónapra osztódik el csak 10-re.

• Én 1868,57 €-t keresek
• A Karenzgeld 624 €
• Familienbeihilfe pedig összesen 325 €
• Én 120-150 € mellékeshez jutok
• Ő 80-100 € mellékeshez jut
Ez összesen 3037.57 €.

Ehhez még időről időre hozzájött ez az, például tavaly egy éven át egy havi 200 € Wohnbeihilfe, most járt le éppen, már nem számítom hozzá.

A kiadások

A kiadások elé röviden annyit, hogy mi 7 éve élünk együtt itt Ausztriában, van hitelünk, kettő is, egy lakás és egy kocsi. A két gyerek mellett ez is erősen más képet rajzol Viktóriáék költségvetéséhez képest.

A két gyerek a nagybevásárlást jelentősen megdobja, tapasztalatból beszélek, mi hetente minimum 130 €-t elvásárolunk, igaz ebben benne van még a pelenka, ami 25-30 €.

• Miete / bérleti díj (Szövetkezeti lakás / Genossenschaftswohnung) 320 €
• Rezsi (Víz, áram, csatorna, szemét) 200 €
• Nagy hitel törlesztőrészlet 202 € (230-ról indult 4 éve)
• Kicsi hitel törlesztőrészlet 155 € (Ez meg 3 év múlva lejár)
• Kocsi biztosítás 91 € (Ez magasnak számít, de jó nekünk)
• Egyéb biztosítások összesen 97 € (élet-, és lakásbiztosítás)
• GIS (TV- és rádiódíj) 19,78 € (Nincs tévénk, de van hifi meg internet)
• Konténer (van egy tárolónk Bécsben) 80 €
• Mobil (enyém) 20 €
• Mobil (feleségemé) 30 €
• Internet 19,90 €
• Benzin 65-70 € (nagy átlagban egy tankolás per hónap)
• A nagybevásárlások összesen kicsit felkerekítve 600 €
Ez összesen: 1904,68 €

Nyilván ennél többet költünk egy hónapban, nekünk nagy átlagban tavaly 2000-2200 €-ra jött ki.

Mennyit spórolunk?

Havonta, ha minden rendben megy, akkor 400-500 €-t tudnánk félre tenni, de két gyerek nem csak eszik. Mi fokozottan szerencsések vagyunk, hiszen a gyerekruhák 90 százalékát kaptuk, cseréltük, ahogyan a játékok, könyvek 75 százalékát is hasonló módon szereztük be.

Őszintén szólva mi egy külön számlán havi 150 €-t tudunk stabilan félrerakni, plusz ami a számlán megmarad, de az nagyon változó. Ezt a képet egészíti ki, hogy itt 14 havi bér van, tehát most (és majd karácsony előtt) jön egy extra havi fizetés.

Ezek másképpen adóznak, épp most készülnek ezt megváltoztatni, így kicsit többet kapunk kézhez, mint egy normális havi fizetés. Nekem majdnem pont 2000 € volt, lesz. Ha a feleségem visszamegy a munkába, akkor a kép újból változni fog, ugyanis ő (ha nem is sokkal, de) jobban keresett, mint én.

A lakásárakról röviden

Mi nagyon kellemes helyzetben vagyunk a szövetkezeti lakástípussal, de mindennek megvannak az árnyoldalai. Értem ezalatt azt, hogy egy 85 nm-es jó beosztású pincés, fedett parkolós lakás bérleti díja 320 €, szemben a 13 000 €-s letét / önrésszel és az alvóvárosi elhelyezkedésből fakadó „előnyökkel”.

Ma már azt is tudjuk, hogy valószínűleg nem itt éljük le az életünket. Ez alatt árban csak a tanácsi lakások (Gemeindewohnung) vannak, de ott sok a feltétel és nem elhanyagolható a rizikó, hogy nem szimpatikus a szomszéd. Igaz, ez bárhol fennállhat.

Vásárlási szokásainkról

Mi javarészt a Hoferban vásárolunk be, ez nem reklám, ez van a legjobb helyen és itt nem a Hofer minőségben a talajdiszkont. Szerettem a Merkurban vásárolni, de a széles választékért, hentespultért cserébe ott az ember vásárlásonként minimum 10 €-val többet költ az ember. Amióta meg a velünk szemben lévő bezárt, azóta részünkről ennyi.

Az internet, kábel tv és mobilszolgáltató árak szinte teljesen egységárban vannak, szoktam is somolyogni azokon a honfitársakon, akik mobilszolgáltatót és netet a Hofer / Lidl párosban szerzik be.

A gépjárműről és közlekedésről is röviden: az autónk egy koreai márka, zsír új volt, árának a felét tettük le érte és 4 évig törlesztjük a maradékot. Ritka korrektül fogyaszt, plusz mi csak a nagy utazásokhoz használjuk. Én biciklivel közlekedem, a többiek gyalog. Többnyire.

Én minden egyéb vásárlást az extra kategóriába sorolok, amit átlagolva nem igazán tudok számszerűsíteni.

Ha kifelejtettem valamit, akkor bocsánat, kérdésekre szívesen válaszolok.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: költségek Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr686304598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morsels (törölt) 2014.06.16. 23:34:58

@Badeni_lakos:
Mondok egy peldat.
Atlagban 10-bol 7 startup sosem jut sehova.
A maradek harombol ketto so-so, esetleg egy van, amelyik tenyleg nagyon befut. Ahol nagy penzt lehet szakitani a stock optionnal.

Lehet neked 5 diplomad es 6 szaknyelved, ha nem annal az egynel dolgozol. Persze akkor is jo penzt csinalsz, csak egeszen mas szintre juthatsz el, ha 'szerencsed' van.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.16. 23:36:05

@morsels:
Vissza ha nincs más út.
Ott van 30ledolgozott évem.

morsels (törölt) 2014.06.16. 23:37:00

@diggerdriver:
Nekem csak 11 ledolgozott evem van. Meg nyugdijat sem kapnek Magyarorszagon.

Mr Long 2014.06.16. 23:38:07

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Na akkor veled sem fogok kezet, ha osszefutunk! :DDDDDDDDD

morsels (törölt) 2014.06.16. 23:39:05

@diggerdriver:
Teljesen veletnelul osszefutottunk egy hazasparral Pecsett. Vancouverbol koltoztek vissza, 30 ev utan.
Nem beszelgettunk sokat, de biztos volt oka a dontesuknek :-)

nyuszigonosz 2014.06.16. 23:42:00

@morsels: És a hétköznapokban kell meglátni a szépet a jót az élhetöt. Szerintem.

morsels (törölt) 2014.06.16. 23:49:30

@nyuszigonosz(D):
Hat igen, az lenne az idealis :-)

De naponta be kell menni dolgozni, ami persze lehet erdekes es izgalmas, vagy lehet szenvedes es allando megalkuvas. Persze, el kell menni mashova dolgozni, de azert azt sem tudja barki megtenni, mert sok mindentol fugg. Elsosorban a lehetosegektol, ami meg azon mulik, hogy az adott szektorban hogyan duborog a gazdasag.
Szoval persze, konnyu azt mondani, hogy el kell menni mashova, de ha nincs mashova menni, akkor mi van? Raadasul idovel azert (legalabbis az atlagnak, a kiveteles tehetsegek persze keresettek lehetnek akar 200 meteren belul is) egyre nehezebb, meg sok mas tenyezo is hozzaadodik az egyenlethez.
Es akkor meg nem is beszeltunk arrol, hogy kinek milyen tureshatara van, mi az, amit el tud viselni, vagy hogy epp mit tart kalandnak.
Mayree is mas karakter, mint ahogy mirjam, vagy epp fogyottmadar, vagy mint szelsoseg, hinta :-)

Papagály (törölt) 2014.06.17. 00:04:22

@Skog:
tetszett az írás, köszi!
engem az érdekelne, hogy mennyire könnyen / nehezen találtál képzettségednek megfelelő munkát. mennyi idő kellett hozzá és milyen nyelvtudás állt rendelkezésre.

ha esetleg van nem hiányszakmában dolgozó, aki diplomás munkát végez külföldön, az is érdekelne (az első lépések, az első szakmai állás megszerzésének nehézsége / könnyűsége).

eddigi információim szerint nem könnyű mondjuk közgazdászként elhelyezkedni - kiváló nyelvtudással és tapasztalatokkal sem.

nyuszigonosz 2014.06.17. 00:07:29

@morsels: Mivel az ideális munka nem mindig adatik meg, így abban kell keresni és találni az élhetöt, ami van.
Természetesen az árnyoldalakat is figyelembe kell venni, azok nem tünnek el csak azért mert nem akarjuk, hogy legyenek.
Nos, szép estét még, holnap munkanap lesz. :-)

morsels (törölt) 2014.06.17. 00:14:59

@nyuszigonosz(D):
Mondok meg valamit.
Persze egy multinak dolgozni viszonylag biztonsagosnak tunhet, dehat azok is csinalnak atszervezeseket, leadnak embereket, eladnak komplett diviziokat.
De egy ilyen helyen dolgozni (meg akkor is, ha jol fizetnek), tenyleg rabszolgamunka osszehasonlitva egy uj, start up ceggel. Es az ilyen cegeknel is van arnyoldala a 'biztonsagnak' (olvastam cikket a Microsoftrol, ha akarod megkeresem). A kicsi, fiatal cegek sokkal jobbak, de ott altalaban surun kell ujat keresni, marpedig ahogy oregszel, egyre nehezebb ilyen helyen munkat kapni, mert fiatalokat keresnek.

Szoval ami a biztonsagot illeti, az nem hosszutavu a legtobb esetben. Aki meg magas beosztasba kerul es tenyleg nagyon jo penzt csinal, az meg naponta nyomas alatt van. Amit van, aki jol tud viselni (nyilvanvaloan ok a sikeresek es ez nem fugg ossze azzal, hogy mennyi diplomaja van, vagy hogy hany nyelven beszel) es vannak, akik nem.

nyuszigonosz 2014.06.17. 00:22:34

@morsels: A munkahelyi biztoság sehol sem hosszútávú, Az olyan azthiszem csak a szocializmusban volt, hogy az elsö munkahelyröl mentek évtizedek után nyugdíjba is az emberek.

Felgyorsult mindent, és rövidéletüek a munkahelyek is.
Sosem dolgoztam multiknál, úgy látom, jobb is így.
De mostmár tényleg eltüntem.

adg 2014.06.17. 00:24:12

@poggY: Nem tudom, kaptal-e valaszt azota... Szoval csak siman beleirod, aztan magatol mentodik, nem kell vele csinalni semmit. Beirod, es kesz.
koszi

adg 2014.06.17. 00:28:10

@poggY: Most latom, hogy van finnorszag mar, vagy az te voltal?

Ennike (DK) 2014.06.17. 00:37:18

@morsels: Bolcsen latod a dolgokat, mint mindig. Az 5-6. evem engem is alaposan megviselt itt, en is megtudtam, mi a stressz, addig csak ketelkedve neztem, mitol lehet itt stresszet kapni, aztan elertem a kapujaba, utolso pillanatban megalltam, segitseget kertem, munkahelyet valtottam. Idegenben nehez, egyedul meg kulonosen, szerencsere mindig voltak belso tartalekaim ujrakezdeni, kuzdeni, helytallni. Igazad van az elethez szerencse is kell, de a szemelyisegtol fugg nagyon sok minden, es nem lehetunk mindenben sikeresek sem. En nagyon ovatos vagyok, ma allok, de barmikor eleshetek, ezzel minden nap tisztaban vagyok.

Papagály (törölt) 2014.06.17. 01:27:18

@házelőtthinta:
"én 2 év alatt egyetlen embert se ismerek akit előléptettek volna kulimelóból itt. "

lehet, hogy nem a megdonáldban, ami a minél olcsóbb munkaerőre épít, hanem mondjuk egy barátságosabb, családiasabb helyen, ahol többet számít a hozzáállás.

másrészt: az előléptetéshez egészen biztosan előfeltétel az ambíció. te eddig nulla vagy negatív ambícióról adtál hírt. ha az ismerőseid is a tiédhez hasonló szintű törekvést tudhatnak magukénak, akkor nem csodálom, hogy senkit se ismersz, akit előléptettek volna.

adg 2014.06.17. 02:20:40

@Papagály: Nem nem, soha nem lep elo senki. Mindenki ott ragad, ahol elkezdte. Ha hambiforgatokent kezd, akkor ugy megy nyugdijba, ha etteremvezetokent, vagy regiomenedzserkent kezdett, akkor meg ugy. Nincs feljebbjutas, csak konstans megrekedes a most posvanyaban. Soha nem lesz semmi sem jobb mar...

montroyal ( CAN qc) 2014.06.17. 05:17:23

@Mirjam2: tenyleg pasi vagyok es nem fogdosnak nem szolnak be a csajok .. sajnos .. de ha a nokkel elofordulna az rendorsegi ugy lenne es a TVben ujsagokban megjelenne ... meg neveles kerdese is ... mint ahogy nem jellemzo a vagyon elleni buncselekmenyek ( ( lakas, kocsi ajtok nyitva lopas boltokban csak esetleg roman v magyar ciganyok)ugy allando neveles van az eroszakos buncselekmenyek ellen is .. a nok pedig extra vedelmet es jogokat elveznek ... azert az arabok beszolnak a noknek neha a buszmegalloban de nagyon udvarias formaban (szinte bok)nehogy rendort hivjon a holgy ..

montroyal ( CAN qc) 2014.06.17. 05:29:05

@Mirjam2: hat mit mondjak ... meg lehet szokni a biztonsagot ...es azt is hogy egy sima szovaltasnal is vigyazni kell nehogy fenyegetes jellege legyen mert mar visznek is a rendorok .. .de a fejekben ez meg van , iskolakban mediaban nevelik a nepet, mit nem szabad es nem is csinaljak ... fogdosni noket ... szerintem a fel varos rendorsege vadaszna le az embert ... szoval ez Canada ..

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.17. 06:37:01

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: azt hittem, elírtad, és csak én nem tudok rájönni, mi lehet az a chemo igaziból. kitartást és gyors gyógyulást kívánok.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.06.17. 06:47:24

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: További komoly máktermést kívánok! Hajrá ma! Anyósom is masszív túlélő, szerintem engem is túlél. Ha jól számolom, jövőre lesz 25 éve, hogy gyógyultnak nyilvánították. :)

@Muscari: Barátnődnek is kitartást kívánok. Anyósom példája lebegjen előtte! Ölelés. :)

@Shanarey(England): Egyik munkahelyén a férjeméket kiküldték raktárba biztonsági kamerákat bekábelezni, felszerelni. Nem volt hely hagyva neki, holott le volt adva papíron, hogy mit hová kell felszerelni. A helyi kisfőnök okosabb volt a pápánál, az is kitalálta, hogy az álmennyezetre dobják fel a cuccot, jó lesz az ott is...
A melósnak ott nem volt beleszólása a dolgokba. Ott is hagyta a francba őket, nem ez volt az egyetlen hülyeség, amit elvégeztettek velük.

@házelőtthinta: Az általad "takonynak" nevezett kölykök, akiktől sajnálod a 200-at, kitanultak egy hiányszakmát, amit te is kitanulhatsz.
Nem mindenkit nyomnak ki külföldre, szerencse-faktorral, a nyomorgásból jutott ki nem egy ismerősünk külfödre dolgozni.
Nem csak a te valóságod létezik.
Miért várod el, hogy SpongyaBob melóért kifizessenek itthon neked 175-öt (csak mert megérdemled), egy olyan dologért, amit akárki meg tud csinálni. A 7 éves gyerekem is tud már húst sütni...
CNC gép mellé nem tenném oda, de egy kertet pl. már egész jól meg tud tervezni, komplett öntözőrendszerrel.
Ja, bocs, van benne motiváció, kérdez és tanul.
Érdekli a dolog angolul és németül is.
Amiket itt szajkózol, azokat a gyereknek itthon simán el tudom magyarázni és megérti - neked több, tanult ember magyarázza, vajon miért nem érted?
Költői kérdés volt.
Már megszoktam, hogy nem válaszolsz...

@diggerdriver:
Van egy kis rálátásom a mélyépítésre, de itt elvesztettem a fonalat. Azaz a kábelt. Szóval, ha meggyúrja, akkor mi lesz? :D

@morsels: Szerintem a beilleszkedés személyiség kérdése is. A nyelvi akadályok legyőzése után nem szabad nehezebbnek lennie, mint itthon, megyét vagy akár csak települést váltva.
Mondom ezt úgy, hogy voltam már kicsit kint és mászkáltam az ország kb. 1/3-án életem során.
Mindenütt elfogadtak, hol gyorsabban, hol lassabban. Itt, ahol most élünk, az idegent, pedig csak a szomszédból érkeztünk, a belterjességük miatt kinézik. Ennek a "hagyományai" az 1800-as évekre nylnak vissza és szerintem még így marad pár száz évig.
Én itt is találtam barátnőt, mindketten 4x körül járunk. A pesti bunkó vs. vidéki paraszt sem jött be nálam, pesti életünk során is több barátnőre tettem szert felnőtt fejjel.
Szeged, Kecskemét is rendben volt teljesen.
Remélhetőleg a következő költözésnél sem törik meg "puszta jószerencsém"... :)))
Barátság: az élet dolgainak kivesézése, számítani egymásra, segíteni egymást félszavakból értve is, részt véve egymás életében. Részünkről ilyesmi.

@Mr Long (UK): Aztak...!
Ehhez meg: Mr Long (UK) 2014.06.16. 23:05:45 -> maradj :)

@Mirjam2: +1

@Papagály: +1
A gyerekeim csillogó szemmel néznek, amikor arról mesélek nekik, hogy mi még laktunk együtt a dédiékkel, és az milyen jó volt. De ez egy külön történet.

@Badeni_lakos: Mondom én, hogy az a fránya szerencse tehet mindenről. :) Jó időpontban mentél nyelvvizsgára, hónod alatt egy libával, mi? :D

@adg [Au, Darwin]: Sírok a röhögéstől... :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.17. 07:09:56

@tanato: tudom, de eredetileg azt hittem, vagy reméltem, hogy valami más kell hogy legyen, mert még szmájli is volt a mondat végén.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.17. 07:19:24

@Mirjam2:
De ok szuletesukkor megugorjak a szintet az allampolgarsaghoz :)
En sem mennek at a magyar vizsgan.

@házelőtthinta:
Jartam foiskolara, de amig a nep egyszeru gyermeke ivott, en dolhoztam. Amig a nep egyszeru gyermeke elitta a diakhitelt, en vilagot lattam es sporoltam.
volt egy kis tokem, bar nem sok, mikor kijottem.

Megelni meg lehet, de nem ilyen szinten. 200e nem lenne eleg a hobbijaimra. Nemreg rendeltem kb. 100e forintert porokat. Ezt itt termeszetesnek vettem, ott a fizetesem fele lenne.
Sajnos vagy sem, de magasabbak az igenyeim, mint ami a realitas lenne Magyarorszagon. Ez mondjuk nem az orszag hibaja, de ami nem megy, azt kar eroltetni.

@morsels:
Ez igy igaz.
Es nem csak ide, hanem korabban mas forumokra is. Megpedig azert, mert kotetlen. Ha akarok, jovok, ha nem nem. Eleg felnezni idonkent, de ulhetek itt allandoan is. Joval kenyelmesebb, mint egy kocsma, ott nem tudok elvonulni es megnezni egy filmet vagy csak valami mast (is) csinalni.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.17. 07:25:25

@Papagály: nekem is feltűnt, de nem csaptam le rá, én akkor mi vagyok? :-(
jóóó reggelt India! itt ma 43 fok lesz a net szerint. én nem tobzódok benne annyira, mint Mirjam, és ha nem fújna kicsit a szél (mint egy giga hajszárító), akkor már rég beájultam volna valamelyik bokorba.

tanato 2014.06.17. 07:25:39

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Figyelj,Angliában meg másutt is Nyugaton nagyságrendekkel többet fordítanak az eü.-re mint itthon meg kelet Európában,persze hogy tovább élnek és egészségesebbek a népek arrafelé.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.17. 07:26:47

@diggerdriver: lehet, hogy kérdezte valaki, bocs, lusta vagyok végigolvasni előbb, mi lesz a sorsa ennek a 3 veszélyes és szabálytalan vezetéknek együtt, ígymarad, vagy újra kell húzni mindent?

tanato 2014.06.17. 07:28:08

@morsels: Sokan hazaköltöznek inaktív korukra mert ott akarnak meghalni ahol felnőttek,ez természetes dolog.

tanato 2014.06.17. 07:29:44

@nezzazegfele: Hinta nem szokott válaszolni,neki csak egy rugóra jár az agya.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.17. 07:29:53

@Mirjam2: IELTS-ügyben nekem az a kedvencem, hogy a kanadai bevándorlásiak angol államplgárságúaktól is kérik, nem veszik őket alapból angol anyayelvűeknek. egyszer belebotlottam egy fórumba, ahol angolok (britek) anyáztak ezen, meg próbálták megbeszélni, hogyan üssék meg az elvárt szintet :-) elég vicces volt.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.17. 07:34:18

@morsels: szerintem az emberek többsége belátja, hogy nem mindenkinek alakulhat kiválóan a sorsa külföldön. de pont nem MAdár az, aki lehazugozott bárkit is, akinek más volt a tapasztalata, mint az övé. nem az a baj, ha valaki kint is szenved meg nehezen él meg, még az se baj, ha panaszkodik, simán elhiszem, hogy honvágya van, nem tud beilleszkedni, nem él jól stb, de azért nem kellene lehazugozni mindenkit, akinek vannak barátai, sokat tud spórolni, bejött neki az egész.
szerintem ez volt itt a probléma, de nagyon.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.17. 07:44:19

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: kikkkkérem magamnak, 9-es :-) én úgy tanultam / készültem, hogy egy thai lányt korrepetáltam, akinek 4-es vagy 5ös volt kitűzve célnak, már nem emlékszem, ápolónő volt és egy cruiseshipre ment dolgozni.
rengeteg anyagot lehetett akkor találni a neten, listeninget is, nem tudom, most mi a helyzet, gondolom, még több van.
azért érdemes gyakorolni, hogy az ember pontosan tudja, mi fog történni, hogyan ossza be az időt az írásfeladatnál, milyen mdszerrel tud jegyzetelni, hogyan fusson neki a beszélgetésben annak a résznek, amikor hozzávágnak egy témát, és arról kell értelmesen valamit beszélni 2-3 percig, meg egyáltalán, hogy milyen témák vannak. pl listening csak egyszer mindegyik szöveg, ne ott legyen a nagy meglepetés, hogy miért nem nyomják le mégegyszer. nekem a beszélgetésben így is meglepetés volt, hogy az egyik részben gyorstüzelésre állítva kérdezett mindenfélét a pasi egy csomó témáról, de nem kérdezett bele vagy vissza vagy kitágítani a témát, hanem ugrott tovább a következő kérdésre. érdemes tréningezni arra, hogy az embernek mindenről legyen véleménye, és akármihez hozzá tudjon szólni. mi a véleménye a veszélyes sportokról? focivébéről? bálnavadászatról? akármiről.
érdemes egy egészet is megcsinálni egyben, listening, reading, writing, mert elég hosszú, és nagyon ott kell lenni, koncentrálni végig, nem lehet kikapcsolni.
én az academic verziót sináltam, mert abban könnyebbne ítéltem meg a writing témákat, nekem több tapasztalatom volt azzal a fajta esszétípussal, kevésbé szubjektív és személyes témák. nem tudom, a general mennyire különbözik pl a beszélgetés részben.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.06.17. 07:45:10

@tanato: Már feltűnt, hogy a kérdőjelet csak a billentyűzeten ismeri fel, a képernyőn nem.

@Chang Yai: Ezen jót mosolyogtam. :)

---
@Chamroe is nagy nap elé néz. Hajrá Don Kartácsnak is. :)

Megyek humni...
Szép napot mindenkinek :)

Skog 2014.06.17. 07:49:01

@Papagály: Nehezen találtam végzettségemnek megfelelö és itt nem a státuszra gondolok, munkát. Másfél évbe telt mire összejött, addig meg volt minden. A nyelvtudásom több volt a semminél, én még azt is hittem, hogy nem rossz, de körülbelül 2 év kellett, hogy elfogadható szintre tornásszam magamat. Ma már nyelvileg nincs gond, no jó elö,elöfordul, hogy vmi súlyosabb dialektust nem tudok élböl megemészteni.

adg 2014.06.17. 07:51:04

@Chang Yai: Aaaah, igy marad. No worries, she'll be alright! :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.17. 07:53:31

@Mr Long (UK): ja a fenti az IELTSről neked szólt igaziból, nem Don-nak. remélem, van benne használható infó.

és persze, hogy nem jó neked, csak azt hiszed :-))) az egész világ egy illúzió. mint a mátrixban. igaziból szenvedsz, de az agyad elnyomja ezt a szenvedést, mert annyira elviselhetetlen, hogy másképp nem bírnád ki.

adg 2014.06.17. 08:00:34

@Chang Yai: Az ausztralok elfogadnak barmilyen angol nyelvu normalis orszagbol szarmazo utlevelet 6-os (!) IELTS helyett. Ha a brit komanak nincs eleg pontja, bizony elofordulhat, hogy vizsgaznia kell, es neha beegnek. Azt olvastam valahol, hogy az atlag angol anyanyelvu kb 7-es ieltsre kepes kulonosebb felkeszules nelkul. Ez nyilvan a vizsga rendszerenek nem ismeretebol, esetleg helyesirasbol jon ossze, nem hinnem, hogy konkretan az angoljukkal lenne baj. En sokukkal cserelnek. :)

Tolem azt kerdeztek szobelin, hogy mik azok a felsooktatasi szakok, amik nem az eletre keszitenek fel. Azt sem ertettem, mit akar kerdezni. Baratom kerdese, hogyan befolyasoltak az impresszionista festok a ma emberet? Hat... B+
En voltam masik IELTSen is termeszetesen, es ott tok normalis, hetkoznapi tema volt. Maga a vizsga ezerszer szimpatikusabb, mint a rigo utcai. Nekem.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.17. 08:03:57

@adg [Au, Darwin]: reméli az ember, Angliában azért kicsit magasabb a színvonal. azon én se lepődtem meg, hogy a thai iskolámban dőlt a víz az álmennyezetből az egyik monszuneső után (ott megy ugye az összes vezeték).
mondjuk amikor a konnektorból is elkezdett folyni a víz, az angol kolléga hazament, hogy ha itt valaki meghal, akkor ő nem akar jelen lenni, nem vállalja a felelősséget. az ilyenekre még az átlag szülő is csak a vállát vonogatja. gondolom, csak addig, amíg meg nem hal valaki, persze.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.17. 08:10:32

@adg [Au, Darwin]: höhö, angol útlevél IELTS 6-osra van értékelve, ezt nem tudtam, jó vicc :-)
rendes esszét írni se tud az ember csak azért, mert native, azt is meg kell tanulni (mondjuk elvileg az iskolában már megtanulták.... nem a vizsga előtt kell).
nekem az extrém sportokról meg hasonlókról volt a főtémám. azért ez nagyságrendekkel jobb, mint az impresszionista festők :-O a bungee jumpingról azért az átlagember is tud értekezni.
na ezekből a témákból látszik, hogy miről van szó, mire kell készülni lélekben, nem nyelvileg.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.17. 08:19:15

@adg [Au, Darwin]:
Vajon ennek mi koze az angol nyelvhez?
A masodiknal mar a kerdest sem ertem, magyarul. Akkor most megbuktam magyar nyelvbol?
Noooo'malis??? :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.17. 08:20:06

@Chang Yai:
Így marad.
A fővállalkozó rendelte így mi megcsináltuk.
Neki így olcsóbb és mivel ingatlanon belül van nem tudom mennyire vonatkozik rá a közterületi elöírás.
Vagy hogyan egyeztetik a müszaki ellenörrel.
Igazából ax a baj hogy logikusan végiggondolva egy laikus is látja a problémát.

adg 2014.06.17. 08:26:06

@Egy rossz madár [swe]: No igen, en sem tudom, mit mondtam volna ra. Barat ugyes volt, kivagta magat, hogy milyen fontos a festeszet, meg hogy a gyerekek megtanuljak, meg mittudomen, bullshit. De megkapta a szukseges pontot. En meg olyan vagyok, hogyha nincs mit mondanom, vagy nem tudok mit mondani, akkor nem mondok semmit. Ez vizsgan nem mindig mukodik jol. :)

@Chang Yai: Gondolom, hogy nem a brit utlevel van 6-osra ertekelve, hanem bele van kalkulalva, hogy lehet utleveled ugy is, hogy nem beszelsz jol angolul. Nemcsak brit, de lehet amerikai, kanadai, meg egy rakas orszag utlevele is megfelel. Elfogadjak, mint minimalis nyelvtudast, de ha tobb kell, vizsgazz.

Szép mezők szárnya (törölt) 2014.06.17. 08:26:23

@Mirjam2:
Kuvaitban, Egyiptomban,arabul. Vannak ismerőseim arról a vidékről.
A tanulmányaim is az arabisztikához kötődnek.
Követem az arab sajtót napi rendszerességgel, női újságokat. Arab szakkönyveket olvasok a témában...Elvégre a tudást a tudóinál keresd!

Javaslom, használja ki a lehetőséget, tanuljon arabul. Iratkozzon be valamely társadalom tudományi karra, szociológiát tanulni, más szemszögből, vagy néprajzot. Gondolom, az Öböl- menti országokban van távoktatás, nem rég jelent meg, hogy Jordániában is bevezették, ami klassz, mert a turizmus mellett a kutatások hozzák a pénzt nekik. Ráadásul nem hiszem, hogy a mecsetben nem lenne oktatás, vagy az imám visszautasítaná a választ a kérdést.
Úgy látszik, abszolút nem érti, ismeri a társadalmat, kultúrát. Az arab kultúra nem rosszabb, mint a nyugati kultúra, csak másabb. Gondolom, a másság elfogadását, a toleranciát megtanulta nyugaton, nem csak a lenézést. Mielőtt ilyeneket nyilatkozik, amik a legócskább pletykalapban is olvasható, járjon utána a miérteknek. Fedezze fel Magában a gyermeki kíváncsiságot!

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.06.17. 08:26:23

Most akkor a poszt-toló HÁ szinten kúl vagy nem klúl?Elvesztettem a fonalat...

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.17. 08:29:46

@diggerdriver: akkor ezekszerint nem ütközik szabályba, csak a józan észbe? működik Angliában is a felügyelővel /ellenőrrel, hogy egy kis boríték és máris rendben van? ez a része érdekel, hogy mennyire "rugalmasak" a szabályok...

2014.06.17. 08:45:00

@montroyal ( CAN qc): Ez jol hangzik, tenyleg nem voltam meg ilyen biztonsagos helyen, oszinten szolva nem is gondoltam hogy letezik. Kb. Nemetorszag a legbiztonsagosabb hely ahol voltam, de ott is megfogtak egyszer a fenekemet az Oktoberfesten... Elgondolkodtam azon amit mondasz a neveltetesrol, es lehet benne valami, pl. Londonban soha nem angolok fogdostak, hanem pl. egyszer egy afrikai, egyszer meg egy lengyel - az a metron volt ugyhogy nem tudott elmenekulni, majdnem rendort hivtam, aztan a vegen csak jol kiosztottam, teljesen le volt fagyva - latszott rajta, kb. azt gondolta hogy teljesen normalis noket fogdosni es nem igazan erti mi a problemam. Ja es az volt a vicc hogy a metros esetnel telikabatban voltam, nem valami ellenallhatatlanul provokativ oltozekben...

Mr Long 2014.06.17. 08:48:48

@adg [Au, Darwin]: Na es jol foglaltam ossze a nyelvi reszet a vizumnak?

2014.06.17. 08:48:48

@Szép mezők szárnya: :) Tarsadalomtudomanyi karon OKTATOK, Szaudi Arabiaban :)

adg 2014.06.17. 08:51:10

@Mirjam2: Ezzel szerintem vege is van a vitanak. :D

Mr Long 2014.06.17. 08:51:22

@Mirjam2: Lehet elkepzelte mi van a kabat alatt. A ferfiakat a sejtetes is kepes felhuzni. ;)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.17. 09:00:37

@Chang Yai:
Magánterületen magánépítkezésnél sem megengedett.
A gázmüveknek telken belül is beleszólásuk van.
Ez itt önkormányzati beruházás nem tudom
Mi van a háttérben.
Még azt is el tudom képzelni hogy szabályos

adg 2014.06.17. 09:02:12

@Mr Long (UK): Ha nem kell a szakmaelismerteteshez jobb, vagy nem is kell szakmaelismertetes sem, akkor eleg a 6-os az IELTS mind a negy reszebol.

Viszont, ha nem lesz szponzorotok, (fuggetlen vizum) akkor a pontok dontenek a sorsotokrol, mert bekerultok egy kalapba, es onnan a legtobb ponttal rendelkezoket valasztjak ki a kvota erejeig. Ha nem kerul ratok sor 2 evig, akkor a palyazatotok kuka. Ezert szerintem nem is erdemes ilyenre menni, csak ha nagyon penge vagy, es millio pontod van, ugyanis, ha van szponzor, akkor elorevesznek, mindegy hany pontod van.

Parodnak - ha te vagy a vizumgazda - akkor funkcionalis angol kell, ami 4.5-es IELTS, vagy lehet, hogy 5. Nem hinnem, hogy elfustolne rajta az agya. :) Ha viszont neki is kell szakmat elismertetni, akkor tanarkent biztosan magasabb kell, nem tudom, de tippelek egy 7-8-ast, biztos nem kevesebb, mint 7.

Na ez eleg osszevissza lett, de most hazamegyek, mert lejart a munkaidom. De ti dolgozzatok sokat addig is.

Evain 2014.06.17. 09:05:24

@Ennike (DK): köszi, nagyon jó volt, majd írok mailt :)

@Muscari: Dániában voltunk, meglegóztattuk kicsit a gyerekeket :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.17. 09:12:21

@adg [Au, Darwin]:
En is ilyen vagyok.
Soha nem tudtam rizsazni, nem lennek jo ugyved :)

@Mojzes Pál:
Minden poszt es posztolo 'kul' HA szinten. Szerintem csak elvetve fordul elo, amikor nem.

Herr Géza 2014.06.17. 09:26:12

@Mirjam2: Ez durva meccslabda volt.... :DDD De nagyon! 1+

2014.06.17. 09:31:59

@Herr Géza: En itt befejeztem az illetovel valo tarsalgast kulonosen mivel nem hinnem hogy ez szorakoztatja a nagykozonseget - egyebkent ha nem hiszi amit mondok, szivesen bekuldom HA-nak az osszes dokumentumomat, munkaszerzodes stb., atvizsgalasra :)

2014.06.17. 09:48:38

@Mr Long (UK): Ja igy mar ertem. En meg elkepzeltem ahogy tokonrugom, bar ez nem kimondottan erotikus gondolat volt :).

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.17. 10:04:57

@házelőtthinta: De azt is mondták, hogy ez Magyarországra is igaz. Hogy veszel ki egy 60 ezres albit otthon 70 ezres fizubol egyedül? Ha erre tudod a választ, na akkor érdemes szidnod a nyugatot.

Herr Géza 2014.06.17. 10:05:08

@Lukas Meier: Ha még itt vagy: én elfogadok sokmindent a te véleményedböl, miért is lennénk egyformák. Max. sajnálni tudlak a frusztrációdért és a hozzá sk. legyártott elméletedért. Egy dologhoz azonban még hozzátennék valamit:

"... kérlek mondjatok példát magatok közül arra, hogy magyar férfi helyi férfiakkal vagy magyar nő helyi nőkkel elmentek valahová barátságból (nem munkahelyi sörözés, nem kötelező csapatépítés). Van itt ilyen valaki? És ezt rendszeresen is teszi, nem 1x valami szívességből történt, hanem összejár valakivel, akitől nem akar semmit, csak a társaságát élvezni. Valaki? .."

Te úgy szerzel barátot, hogy az utcán leszólítasz embereket, hogy figyelj má', te olyan tök jó lennél barátnak, mától legyünk spanok ???
Nem úgy alakul ki a baráti köröd, hogy javarészt volt/jelenlegi iskola-/munkatársak, szomszédok, sportolás során szerzett ismerösök, meg a jó ég tudja milyen egyéb kapcsolatok alakulnak át lassan barátsággá? Nálam speciel így néz ki. És ez alapján bizony van egy nem túl jelentös méretü helyi/benszülött csoport, akik javarészt valaha munkatársaim, szomszédaim voltak, de az összehozó ok megszüntével is tartjuk a kapcsolatot több-kevesebb rendszerességgel és nem azért megyünk el pl. sörözni, vagy csak szimplán beülni vhova egy kávéra, mert bármelyikünk is valamiféle hasznot/elönyt vár el a kapcsolattól. Ezek közül néhányat nevezhetek barátnak, bár a legtöbbjükre inkább azt mondanám, hogy jó haver. Ebben viszont semmiféle különbséget nem érzek az otthoni állapotomhoz képest. Igazán barátom ott sem volt több, ill. ök ma is megvannak, bár nagy részük maga sincs már "otthon".. Viszont otthon is kb. ekkora haveri köröm volt, akikkel természetesen most lazább a kapcsolat valamivel. Az évtizedek folyamán kialakult viszont egy nem elhanyagolható méretü igazán tarka nemzetiségü ismeretségi kör, akikkei valóban sokszor hónapokig-évekig nem találkozom, de megvannak, és azt is tudom, hogy a világ számtalan pontján, ha bajba kerülnék, egy telefonnal és/vagy internettel a kezemben egy órán belül találnék olyan valakit a "hálózatban", aki tud segíteni.
Nekem ezt jelenti a beilleszkedés, nem azt, hogy strigulázom a barátaimat, akikkel kötelezö jelleggel hetente/havonta/évente el kell menni sörözni, hogy "megújítsam" a baráti viszonyunkat. És a legfontosabb: nekem még azt is jelenti a beilleszkedés, hogy ebben az országban bárhova is fordulok bármiért, soha nem fontos téma a származásom, jellemzöen sem elönyöm, sem hátrányom nem származik abból, hogy milyen címer van az útlevelemen. Na, ezt viszont igen régen elmondhatom magamról, így nem túlzás azt állítanom, hogy beilleszkedtem. (Ugyanígy sem különösebben büszke nem vagyok a magyarságomra, de nem is szégyellem, nem próbálom álcázni sem...)

Herr Géza 2014.06.17. 10:08:25

@Herr Géza: És még valami: beadom a német állapolgárság iránti kérelmemet és mivel itt van rá lehetöség, megtartom a magyart is. Így kerek a történet.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.17. 10:09:37

@Skog: itt szerintem ezek a housing associationok.

2014.06.17. 10:11:58

@Mirjam2:

Ó, engem szórakoztatott... bár innen tényleg nehéz lenne visszajönnie. :)

**mimi** 2014.06.17. 10:23:41

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:
kitartás, szorítok!!!!
Én is túlélő vagyok, nagyon sok mindent csináltam (a kemon , műtéten , sugáron kívül), 2 évet prognosztizáltak anno, ennek már 13 éve....
nagyon szívesen megosztom veled a személyes tapasztalataimat, segítek bármiben, ha elfogadod....

Muscari 2014.06.17. 10:42:53

@Mirjam2: ez hatalmas volt :-))))))

Badeni_lakos 2014.06.17. 10:42:58

@morsels: Nem igaz. nem értek veled egyet.
nálam a siker képlete:
99% hard work + 0.99% tehetség + 0.01% szerencse.
ez eddig mindig bejött.

De mindegy, nem érek rá ezt most itt fejtegetni, inkább rádhagyom. minden jót!

hekhekhekhekkinen 2014.06.17. 10:43:09

Teljesen haszontalan ez a cikk, ennél még Magyarországon is többet visznek haza a legtöbben.
Az igazi különbségek a szakképzett munkaerőnél kezdődnek.

horzsu 2014.06.17. 10:43:22

@adg [Au, Darwin]: én írtam be Finnországot.

@poggY: Nekem sem jelent meg a táblázat valamiért firefoxról tegnap. Mindenesetre beírhatod nyugodtan a te városodat Finnországból, én a turkui lakásárakat írtam be. Illetve természetesen javíts az árakon amiket beírtam, ha nem értesz egyet! pl víz és energiaárakat egy prospektusból néztem ki, mert nálunk az albérleti díjban benne van.

Muscari 2014.06.17. 10:46:10

@**mimi**: minden elismeresem es jo, hogy itt vagy. Rozamami is hasonlo cipoben jart.

Pernilla 2014.06.17. 10:55:17

@hekhekhekhekkinen: mutatnal valamilyen statisztikat arrol, hogy Magyarorszagon hany %-a a csaladoknak visz haza netto ~900ezer Ft-ot, ugy hogy a par egyik fele gyesen van?
Merem remelni, hogy csak ironizaltal :)

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.06.17. 11:12:51

@Pernilla:

Nominálisan semmi értelme fizetéseket összehasonlítani. Magyarországon jóval többet ér pl 1500 euró,mint egy nyugati országban.

Pernilla 2014.06.17. 11:30:00

@házelőtthinta: persze, ez igy van, de a hozzaszolo kifejezetten azt irta, hogy ennel többet visznek haza Mo.-on (ami netto hülyeseg). Nem azt irta, hogy ennel magasabb szinvonalon elne a többseg ilyen hatterrel Mo.-on. Mondjuk szerintem ez sem lenne igaz.

Mr Long 2014.06.17. 12:22:55

@Th's child: Ahh, majd jon a diplomak nevessege. Tudod, nem mindegy, hogy X vagy Y egyetemen tanulta az ember. Ez szokott meg egy "farokhossz" mero lenni.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.06.17. 12:41:45

@Egy rossz madár [swe]: Norbi is? :D ;)

@Mirjam2: Családdal, babakocsival utaztunk egyszer állva a busz közepén a Volán járaton. Emberem egyik kezében az egyik gyerek, másikkal a másik kezét fogta, én meg a babakocsit egyensúlyoztam.
Egyszer érzem, hogy valaki belekapaszkodik a hátsómba, és nyomatékot ad a dolognak, hogy ne gondoljam véletlennek.
Reflexből ránéztem a férjemre, mert nem szokott nyilvános helyen tapizni, de a két keze le volt foglalva.
Körben meg kizárólag nők álltak.
Nem kicsit voltam zavarban...
:D

@tildy[UK]: Utolsó mondatod második felét a következőkképpen olvastam: akkor érdemes szedned a nyugtatót... :D :D :D
Asszem ez a nap már ilyen lesz.

@**mimi**: De jó ilyet olvasni. :) További jó egészséget! :)))

@hekhekhekhekkinen:
Szakképzett (és gyakorlott) munkaerőként kérdezem, ha csak a szakmunkás végzettségeinket veszem alapul és letagadom a többit, akkor szerinted egy kertész-villanyszerelő házaspár mire mehet (két gyerekkel)?
Komolyan érdekel a véleményed, hogy hogyan látod.

@Mr Long (UK): Elitizálódunk? :D Küldjek tököt? :D

Szép mezők szárnya (törölt) 2014.06.17. 13:14:38

@Mirjam2:
Akkor tudhatná, hogy szélsőségek alapján nem lehet általánosítani egy egész társadalmat....
Ezek után érdekelne, hogy mi a specializációja.

Mr Long 2014.06.17. 13:16:33

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: MI a velemenyed errol? Kellokeppen eloremutato vegzettseget ad? :DDD
www.ntec.ac.uk/index.html

tanato 2014.06.17. 13:46:16

@Szép mezők szárnya: Kár volt összeveszni Mirjammal,sok információt adott az arab világról.Egy jó ideje egyedül ő van itt napi szinten onnan.Régebben az origós időben sokan postoltak és kommenteltek onnan/Momo,Kriszta,Wad Alma,Yolika néni . Lajos pl/Mára csak Mirjam maradt.nem kéne kiutálni innen.
Inkább írjon Ön is egy cikket onnan,ha sokat járt már arra.

Ugyandehogy (törölt) 2014.06.17. 13:59:43

@Herr Géza:
"Te úgy szerzel barátot, hogy az utcán leszólítasz embereket"

bakter, nagyon gáz, ha nekem volt ilyen barátom,
meg amúgy is szoktam spontán ismerkedni?

FutureFry 2014.06.17. 16:20:12

@Mirjam2: Igen, az olyannal aki azt gondolja, hogy a megkövezés OK, mert "Nem csak a nőket, hanem a férfiakat is megkövezik" meg, hogy "Csak is akkor kövezik meg a megcsaló házast, ha van kettő tanú, aki látja az aktust.", stb. azzal (mint a vallási fanatikusokkal) nem lehet vitatkozni.
Nekem nem kell Szaud Arábiában élnem/dolgoznom ahoz, hogy megítéljem, hogy az ilyen törvény barbár, maradi és eltörlendő. És bármilyen hagyományra, "kultúrára" hivatkozni ilyen tekintetben ép elméjű és erkölcsű ember számára elfogadhatatlan.

**mimi** 2014.06.17. 17:07:37

@Muscari: @nezzazegfele:
:))))))))

a padlóról szép ám felállni :))

DieNanny CH 2014.06.17. 19:27:52

@diggerdriver:

Nincs alapozás?
(Még csak itt tartok a kommentekben...)

DieNanny CH 2014.06.17. 19:32:31

@diggerdriver:

Hát, akkor az előzőm nem talált...

Papagály (törölt) 2014.06.17. 20:04:59

@Chang Yai:
"nekem is feltűnt, de nem csaptam le rá, én akkor mi vagyok? :-("

félénk statisztika-náci? ;)

"itt ma 43 fok lesz"

eddig azt hittem, szereted a meleget. jobb lenne grönlandon, vagy a ködös albionban? a ukip betelepülőknek szóló programjába még biztos lehet regisztrálni. ;)

Papagály (törölt) 2014.06.17. 20:34:51

@Skog:
"Nehezen találtam végzettségemnek megfelelö és itt nem a státuszra gondolok, munkát."

hm, nem jó hír. kíváncsi lennék, ez vajon ausztria-specifikus jellemző, vagy mindenhol ennyire nehéz diplomás állást találni, ha az ember nem hiányszakmával rendelkezik?

Mr Long 2014.06.17. 21:13:07

@Papagály: Hat akkor csak egy leszel az X jelentkezobol, plusz a nyelvtudasod es a munkahoz szukseges szintej fuggvenyeben hatrebb sorolodhatsz.
Pl asszonnyal hasonlo a nyelvtudasunk, de en siman dolgozok mernokkent (Ok, a szakteruletemen azert folyamatosan keresnek embert, nem tudom mennyire hianyszakma), o meg tanar asszisztenskent melozik, tanari diplomaval es tapasztalatta, de a nyelvtudasa miatt nem tudna/merne tanari melot kapni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.17. 21:31:38

@Kövérmadár [swe]: Ne baccál így ki velem, nincsen offiszom, most ezért had ne rakjam fel...Nem jó sima szövegfájlban?Na mindegy, majd valahogy feltalálom magam... :-))))))

morsels (törölt) 2014.06.17. 21:54:19

@geegee:
OpenOffice.
www.openoffice.org/download/

Lehet Microsoft Office file-okat is kezelni benne. Vagy legalabbis egesz jol, hacsak nem a legujabb Microsoft Office filerol van szo.
Ja es teljesen ingyenes.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.17. 22:12:00

@adg [Au, Darwin]: " Baratom kerdese, hogyan befolyasoltak az impresszionista festok a ma emberet? "

Azigen... :D
Én azt mondtam volna, hogy engem sehogy... :D :-)))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.17. 22:13:28

@morsels: Jóóó, persze, inkább csak viccöltem madárral, meg tudom oldani a problémát...Inkább csak a lustaságom az akadály.
:-))
De azért köszi

2014.06.17. 22:16:42

@Badeni_lakos:
Nalam a siker keplete a kovetkezo:
99% szerencse, 0.99% tehetseg, 0.01 % hard work:)
(ilyen aranyban roppant sikeres volt eddig az eletem)@FutureFry:
Csaltak mar meg eletedben? Szerintem a megkovezes nagyon humanus a megfojtashoz, leloveshez kepest:) Engem csak kirugott az ex-felesegem, telefonon, 3500 km tavolsagrol. Minden szivfajdalom nelkul le tudtam volna loni akkor, "eros felindultsagomban":) Ezert nem hordok fegyvert magamnal. 10 ev utan visszatekintve kirohogom magamat, hogy milyen hulye es szanalmas voltam. Egy hulye picsa miatt leultettek volna x evre. Ma mar aldom a sorsot, hogy kirugott!:)
Meg egy kerdes: tudod, hany ferfi nyirja ki a feleseget a fejlett Nyugaton szerelemfeltesbol? Sokkal tobb, mint gondolnad.
Utolso kerdesem: nincs veletlenul muszlim fobiad?:)

Papagály (törölt) 2014.06.17. 22:25:25

@Mr Long (UK):
"Hat akkor csak egy leszel az X jelentkezobol, plusz a nyelvtudasod es a munkahoz szukseges szintej fuggvenyeben hatrebb sorolodhatsz."

ezt teljesen megértem, és magától értetődőnek tartom. a kérdésem inkább az, hogy tényleg kiváló nyelvtudással "van-e szándék", hogy felvegyenek. vagy érvényesül valamiféle negatív szelekció azokban a pozíciókban, amire bőven van belülről is képzett jelentkező.

"(Ok, a szakteruletemen azert folyamatosan keresnek embert, nem tudom mennyire hianyszakma)"

szerintem ha folyamatosan keresnek embert, akkor nyugodtan tekinthetjük hiányszakmának.

"o meg tanar asszisztenskent melozik, tanari diplomaval es tapasztalatta, de a nyelvtudasa miatt nem tudna/merne tanari melot kapni. "

"merni" az szubjektív ok. ha nem jelentkezik valaki, akkor nyilván felvenni se fogják. ha meg már tizenöt személyes interjúról zavarták el - vélhetően a nyelvtudás szintje miatt -, akkor megértem, hogy nem próbálkozik.

van ismerős diplomás nem-hiányszakmából? aki merne, jó (kommunikációra alkalmas) a nyelvtudása, mégse talál?

amúgy érdekes ez a nyelvtudás dolog. a saját nyelvtudásom még mindig nem tartanám igazán elégségesnek a munkavállaláshoz, mivel néha félreértéshez vezet. persze, látom a kollégákon, hogy ők is számtalanszor félreértik egymást, sokszor én jobban megértem és tovább is tudom adni - legyen az akár élőbeszéd, akár írott szöveg, akár telefon -, mint az anyanyelvűek egymás közt. az ügyfelektől beérkező szörnyűségeknél is sokszor jobban ki tudom találni, hogy "mit akart ezzel mondani a költő", mint a helyiek. :)
a lényeg: jóval alacsonyabb szintű nyelvtudás is elegendőnek minősíttetik a munkáltató által, mint amit az ember naivan gondolna. persze, a kommunikativitás alapfeltétel, azaz, hogy képes legyen kifejezni magát - úgy, hogy legkésőbb harmadik nekifutásra meg is értsék. :) de ezen belül akármennyi nyelvtani és stilisztikai hibát szabad véteni.

Mr Long 2014.06.17. 22:39:43

@Papagály: Itt szerintem a munka termeszete, maga a tanitas ami befolyasolo tenyezo. Ahhoz tenyleg nem art a magas, valoban magas szint. Minden mashoz eleg. Na jo, meg a szovivo esetleg. :)

FutureFry 2014.06.17. 22:50:06

@Cascabel: Úgy látszik szmájlikkal a legbrutálisabb állítások éle is elvehető...

2014.06.17. 22:59:58

@FutureFry:
Ez csak termeszetes:) Mit gondolsz, miert hasznalok annyi szmajlit?:)))))

na4 2014.07.03. 18:30:31

Hát én ennél messze jobban élek itthon. Ezért kár volt kimenni.

Szabolcs01 2014.08.27. 13:10:05

Sziasztok!
Esetleg a Google store linket (ha szabad ilyet) vagy a mobil app nevét meg tudnátok mondani nekem? Illetve, hogy a bankkártya adatokat az appal össze lehet kötni?
A segítséget előre is köszi!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása