oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. december 22. 06:48,  Nem volt könnyű és néha most sem az 269 komment

2013. december 22. 06:48 Határátkelő

Nem volt könnyű és néha most sem az

Karácsony előtt nem sokkal talán nem is olyan meglepő, de a mai válogatás gerincét az ételek adják, persze aztán kiderül majd, hogy ez csak az első benyomás. Mindenesetre aki szereti a csokit, készüljön, mert azt is készítünk ma, miközben összegzünk is egy kicsit, és szokás szerint nagyot utazunk.

Egyiptom cím.jpg

Immár harmadik éve él Egyiptomban ottani országfelelősünk, Timi, aki most összegző posztban tekintett vissza erre az időszakra. Ebből a posztból jön az első mai részlet, persze azzal, hogy érdemes az egész írást elolvasni, ide kattintva!

"Már-már teljesen belefeledkezem a látványba és a hozzájuk fűződő emlékeimbe, mikor Kairó Nasr City körzetében járva elhaladunk néhány tank mellett, amik az elmúlt hónapok mozgalmas, ám cseppet sem szívderítő eseményeit juttatja eszembe.

Az út egy részét eltorlaszoló vasrácsok még a helyükön várakoznak és a járdán szobrozó katona sem eresztette lejjebb hosszú, megtöltött fegyverét; kitartóan, a járókelőkre szegezve áll glédában mögötte.

A rádióban halk Korán recitálás megy s miközben a dugóban araszolunk hazafele, eltűnődöm, mennyi minden is történt velem az elmúlt három év során.

Vendégként, az ország varázsának foglyaként nemegyszer töltöttem már rövidebb időt Egyiptomban, de hogy mennyire más lesz itt élni a röpke látogatásaimhoz képest, azt nem sejtettem.

Bevallom, főleg az első másfél évben igen csak hullámzott a szeretetem Egyiptom iránt, amit a családom, a barátaim, az otthon megszokott kis dolgaim és a természet mérhetetlen hiánya csak egyre fokozott. Valószínűleg a legtöbb határátkelőben hasonló érzések kavarognak, ám nekem ez volt az első alkalom, hogy 10 napnál többet legyek távol kis hazámtól.

(...)

Megmondom őszintén, nem volt könnyű és néha még most sem az! De még ha néha nehézkesen is, úgy érzem, sikeresen vettem az akadályokat és elmondhatom azt, hogy szeretek Egyiptomban élni."

Abált szalonna és Vasas-sál

Egyiptom után csak Törökországig megyünk, és egy egész érdekes írás az eddig még nem szemlézett Innen blogról. A poszt különlegessége, hogy egy anya írja, akinek a fia Törökországban tanul, ő pedig most advent alkalmából kiment meglátogatni. Lássuk, hogy élte meg az érkezés pillanatait!

„Iszonyú nagy pakkal érkeztem, rengeteg húsáruval: beleértve a juhbeles virslit, paprikás abáltszalonnát, sőt, még készre sütött interfoodos cordon bleu-t is hoztam. De maradt hely a Vasas-sálnak és meznek is, amivel a fiúkollégiumban jobban ki tudja fejezni az identitását.

Törökország kaja.jpg

(...)

Szabadidejében a fiam kísérget, megmutatja a kedvenc helyeit, focistadion és ajándékboltja, egy kis tengerpart halas szendvicsezéssel, és ma ellátogattunk a helyi szír kisebbség szépen felújított ortodox templomába és gyertyát gyújtottunk a 3 hete meghalt Anyám, Nagyi emlékére, mert ez a közös élmény nagyon kellett.

Tulajdonképp a klasszikus városnéző program a fő turistanevezetességekkel megvolt a megérkezésemkor, a fiamnak annyi esze volt, hogy tömegközlekedéssel hozott be a reptérről, ami a csomagjaink számát, súlyát és méretét tekintve egyáltalán nem volt vicces a háromszori átszállással.

Ketten együtt több mint 50 kilót cipeltünk, csorgott rólam a verejték, mert nem elég, hogy bundában jöttem, még minden ruhából a dupláját vettem fel, mert már nem maradt hely a bőröndben. (...)

Amikor végre megérkeztünk a Taksimra, megint egy csomó lépcső volt, és járda nem nagyon van, ráadásul a csorba macskaköveken a bőröndök sem gurulnak. Azért foglaltam itt szállást, mert itt van a közvetlen reptéri busz végállomása. A szállásunkban a legfölső, azaz negyedik emeleten vagyunk és egy nagyon keskeny csigalépcső vezet fel."

Eddig tehát az érkezés, hogy mi minden történik még, azt olvassátok el az Innen blogon!

Csoki Hawaiion és Új-Zélandon

Végezetül (ha már itt a karácsony) jöjjön a csokiszekció, méghozzá Hawaii-ról és Új-Zélandról, persze a kettő csak érintőlegesen kapcsolódik. Kezdjük Hawaii-jal, ahol Janek régi álmát valósította meg.

„Egy közeli 'boldogsághormon bolt' - nevezzük így - úgy gondolta, csinál magának ingyen reklámot azzal, hogy csoki készítő órát ad. Ez így önmagában rendben is van, mert szerintem jó ötlet, az embereket úgy bevonzani, hogy ne vásárolni gyere, hanem tanítok valami érdekeset.

Maga az „óra" egyébként 40 perc volt, és rohamléptekben végigmentünk a csoki készítésen. Honnan van az alapanyag, miből készül, mi a folyamat, ilyesmik.

Hawaii csoki.jpg

Ami nekem hiányzott, hogy pl. nem magyarázta el, hogy kell csokit profin kóstolni, hogy tudod megállapítani a minőséget, VISZONT külön piros pont, hogy a pasi minden második mondata az volt, hogy csak jó minőségű alapanyagot szabad venni, és abból is lehetőleg helyit.

A folyamat úgy nézett ki, hogy amikor megérkeztünk, akkor már kész volt az olvasztott csokoládé, gyors előadás, hűtés a műmárvány asztallapon, bonbonformák feltöltése, mélyhűtőben fagyasztás (fekete pont. Nagy, teljesen elrontotta a végső terméket) amit csak kicsit enyhített a tény, hogy az eladott csokikból addig kóstoló volt, kiosztás, és húzzatok haza. :)"

Minden mást, képeket és technológiát (ami így karácsony előtt hasznos is lehet), a Legfrissebb Hawaii Hömbölgések blogon olvashattok el!

Hihetetlen szeretetbomba

Végül Új-Zélandra látogatunk, és érintőlegesen folytatjuk a csokivonalat, bár Klári posztjának lényege (melyet teljes egészében itt olvashattok el) természetesen nem ez, hanem valami sokkal fontosabb. Lássuk!

„Vettem két nagy adag Celebrations csokit, hogy majd amikor megyek be az időseimhez, akkor a kollegáknak vigyek egy kis boldogság hormont....

Aztán a reggeli készülődésben eszembe jutott, hogy hoooppááá, ezek elkezdtek valamilyen fogyókúrás játékot, így úgy döntöttem, út közben majd veszek gyümölcsöket. Így ehetnek fini gyümölcsöket, de hát mégis karácsony közeledik, úgyhogy a csoki is jól jön. :)

Izgulva mentem. Öt hónapja nem voltam az Otthonban. Izgultam, örülni fognak-e nekem, meg nagyon-nagyon vártam, hogy megszeretgessek mindenkit...

(...)

Sok-sok ölelést, puszit, kérdéseket kaptam mind az időseimtől, mind a kollégáktól, akik megláttak. :)

Hihetetlen szeretetbomba ez, ami nagyon jól esik, és arra sarkal, gyerünk, gyerünk, csinálni kell tovább, tanulni kell, és hogy jaj, de jó, hogy végre kimozdultam...

Csodás nap, csodás élmények, csodás érzés... Mi bajom lehet az élettel? - gondoltam... A válaszom: semmi. :)"

Lehet-e ennél szebb gondolat pár nappal karácsony előtt? Aligha.

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Végezetül egy kérés, felhívás, amit a blog egyik állandó olvasója, kommentelője, VHB kezdeményezett, én pedig nemes és jó ötletnek tartok. Íme:

Felhívás karácsonyi adakozásra

Itt a karácsony és szeretném megkérni a külföldi blogolvasókat (természetesen azon otthoniakat is, akiknek nem gond), hogy csupán 10 EUR/GBP/CHF erejéig, támogassák a Dévény Anna Alapítványt
Aki nem ismerné őket, itt egy index videó.

karácsonyi pénzfeltöltés.jpgAz utaláshoz javaslom a transferwise céget.

Szeretném ha ez egy HÁ blogkezdeményezés lenne és annak érdekében, hogy a végén össze tudjuk adni, hogy mennyit küldtünk, megkérek mindenkit, hogy a képfeltöltésre rakja fel a bizonylatát a kényes adatok eltakarása mellett. Itt az enyém.

Az alapítvány működésében semmilyen módon nem vagyok érintett, rokonom vagy akár ismerősöm sincs, akit kezeltek volna, pusztán nagyon hasznosnak gondolom a tevékenységüket.

Köszönöm szépen és kívánok mindenkiknek kellemes karácsonyi ünnepeket!

VHB

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Új-Zéland Egyiptom Törökország Egyesült Államok Hawaii

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr465703465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mirx 2013.12.22. 09:10:39

Interfood cordon bleu mint hazai, és hiányzó vessző a címből. Megint vasárnap van.

rezsoatya (törölt) 2013.12.22. 09:23:23

@mirx: hol hiányzik a vessző?
Ami a törökországi "hazait" illeti, hát pont oda nem vinnék kaját, mert igencsak finomakat lehet enni. A Vasas sál és az identitás volt számomra a mélypont...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 10:15:44

@rezsoatya (58, male, I have a fairy Queen):
Van, aki számára ez jelenti az identitást... nekem is volt FTC és UTE fanatikus ismerősöm (OK, kissé be voltak szűkülve).

Szerintem bármennyire is jó egy adott konyha, hosszú távon jólesik valami más is. Imádom pl. a görög ételeket, de ha nem ehetnék egy pizzát időnként vagy egy bablevest, azért elszomorodnék :)

GrandMasterB 2013.12.22. 10:17:41

A bizonylat link nem működik.
Másrészt, a Gyermekrák alapítvány esete után az emberben vannak fenntartások...

VHB 2013.12.22. 10:28:30

@GrandMasterB: Igen, sajnos az alapítványok között is vannak csalók és pénzmosodák. A konkrét esetben csak annyit tudok hozzátenni, hogy az alapítvány tisztségviselői nem kapnak juttatást. Nincs autójuk, luxusirodájuk stb. Ezen túlmenően, meg már csak az ártatlanság vélelme marad.
A bizonylat látható posztban, ha a link nem is működik. (Az utolsó kép)

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.22. 10:29:45

@GrandMasterB:

Ha alapítványnak adsz pénzt, tudnod kell: a pénzed 80 %-a az alapítvány működésére megy el, s csak 20 % a meghirdetett célra. Mármint jó esetben, azaz ha az alapítvány tisztességes. Ha nem az, akkor pénzed 99 %-át használja fel az alapítvány saját magára.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.22. 10:30:52

@VHB:

Miből élnek meg az alapítvány tisztviselői? Csupa unatkozó milliomos? S a költségeket ki fedezi?

VHB 2013.12.22. 10:39:23

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Állíts össze légyszíves egy kérdés-sorozatot, amit továbbítok nekik.
Ha erre azt mondod, hogy a válaszaikban nyilván hazudnak majd, akkor áruld el, hogy más módon, hogyan lehet ezt ellenőrizni.
A honlapjukról éves beszámolók letölthetők.
Hogy a tisztségviselők, unatkozó milliomosok-e, azt nem tudom. De azt sem tudom, hogy miért ne lehetne más állásuk, amiből rendszeres jövedelmük származik. Az nagyon sci-fi lenne?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 10:39:51

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: @VHB:
Úgyhogy adjunk inkább az egyházaknak a pénzünkt... ;)

Én inkább örökbefogadok egy menhelyi kutyust és "felnevelem". Akkor 100%, hogy a pénzem jó célt szolgált és segített egy élőlényen.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 10:40:45

@VHB:
Magyarországon egy munkahely is már a luxus kategória, kettő nem létezhet! :D

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.12.22. 10:48:22

Hiába van technikailag meg a lehetőség rá, s a pénznek infrastruktúrája, látszólag mekkora jó megoldás, de a valóság viszont csak az, hogy nem túl távol esik az ilyen a facebookos szerencsétlen esetek lájkolgatásától, sajnálkozástól, majd lelkiismeretet letudva továbbélésről. Már csak az említett %-ok miatt is. Olyan hirdetményt miért nem látok sehol, amikor fizikailag kell megjelenni és ténylegese, direktben, tevőlegesen cselekedni, adni van lehetőség? Túl személyes, túl közeli, túl körülményes-kényelmetlen vagy mi a baj vele?
Nem érhet mindenki rá, nem tud mindenki helyszínen megjelenni, tiszta sor. Ettől még nem kell erősbíteni azt a trendet, hogy csak távolról, csak pénzzel - ha ugyan egyáltalán, ugye - lehet segíteni és még ha tényleg jut valamennyicske is, hát nem a leghatékonyabb mód. Nem a felhívással van bajom, azzal van, hogy gyakorta lószarsemmi nem keletkezik érdemben az ilyenek nyomán. Mondhatnám úgy is: le a távsegítséggel, távsegítség haza.

Bebbi 2013.12.22. 11:08:03

@VHB: "A honlapjukról éves beszámolók letölthetők."

Segitesz, hogy hol talalom ezeket? Kb. 5 percig kerestem, de sajnos nem talaltam. Elore is koszonom!

Ugyandehogy (törölt) 2013.12.22. 11:08:54

@Kellemes Zérókomponista: én pl közvetlenül vagyok kapcsolatban egy gyerekotthonnal. amit küldök, tuti odakerül.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.22. 11:13:51

@Kövérmadár:

Igen, az egyház jobb megoldás. Ott eleve a tisztviselő kap pénzt és nem kell az adományokból félretenni a tisztviselő fizetésére.

2013.12.22. 11:21:53

Alapitvanynak, jotekonysagi szervezetnek soha egy fillert sem adok. ellenben egy hajlektalan alkesznek minden tovabbi nelkul leperkazok annyit, hogy aznapra, sot masnapra is meg van oldva neki es a haverjainak a boldogsaga. Felteve, ha nem agresziven kereget. Elismervenyt sem kerek:) Tudom, jo helyre kerul a penzem:)

VHB 2013.12.22. 11:28:32

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: index.hu/kulfold/2013/10/11/maga_fele_hajlott_a_nemet_puspok_keze/

És tényleg. Lehetne esetleg fekete fehérről, mondjuk 16 szürkére (hercules) váltani?

VHB 2013.12.22. 11:30:27

@Kellemes Zérókomponista: Az árvíznél volt önkéntésség, nem is kicsi mértékben. Külföldről egyszerűbb pénzbeni támogatást nyújtani. Szvsz.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 11:31:17

kepfeltoltes.hu/131222/IMG_2313_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezt tegnap találtuk a boltban. Az olasz pornóipar már Svédországba is betört, lehet venni Berlusconi juice-t! :D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 11:37:02

@VHB:
Az emberekkel kapcsolatos jótékonyságra mindig csak azt tudom mondani, hogy amikor nekem lett volna szükségem segítségre (nem pénzre, munkára, bármilyenre), akkor hírtelen nem volt elérhető senki; akit mégis, ott kifogások és sajnálkozások voltak minden mennyiséggel...
Most én vagyok olyan helyzetben, hogy segíthetnék... dehát amennyit a társadalom (OK, a szűkebb környezetem) adott nekem, most én is pontosan annyit adok.
Ez így korrekt, úgy gondolom. Nem támogatom a kivételezést.

Állatkerteknek (mikor nem volt munkám is támogattam a Budapesti Állatkertet), állatmentő alapítványnak, állat- és természetvédő alapítványoknak viszont bármikor...

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.22. 11:43:47

@VHB:

Minden előfordulhat, de a lényeg az, hogy mi jellemző és mi nem.

VHB 2013.12.22. 11:44:23

@Kövérmadár: Akár adakozol, akár nem, nem leszel tőle se jobb, se rosszabb. Amellett, hogy Dévényéket hasznosnak gondolom, engem 10 eur nem tesz se gazdaggá, se csóróvá. Nálam ennyi az összmotiváció.

adg 2013.12.22. 11:46:34

Dévény Anna alapítványa által képzett gyógytornász/masszőr (?), legyen terapeuta rakta össze az oxigénhiánnyal született, középsúlyos hipoton lányomat örökmozgó lelőhetetlen gyerekké, 10 éve.
Állami szinten kb kuruzslóként tekintettek rájuk sokáig, egyetlen fillér állami támogatás nélkül működtek. Ha jól tudom, mostmár kezdik elfogadni őket, talán már némi állami támogatás is jár nekik.
Ha én döntenék, egy kisebb stadion árát simán átcsoportosítanám nekik.
De még edddig nem kérdeztek...

nyuszigonosz 2013.12.22. 11:53:23

@Kellemes Zérókomponista: Tudod, aki adni, segíteni akar, az ezt nem csak a Karácsony miatt teszi, hanem bármikor az év folyamán.

Igen, Karácsony környékén naponta van a postámban kéregetö levél, magasfényü "müvészi" fotókkal éhezö afrikai gyerekeröl, meg minden ilyen hasonló.
Ha ilyenre telik a szervezeteknek, ezt a pénzt is inkább másra fordíthatták volna.

Nézd, én tudom, kinek és hová, föleg hogyan tudok segíteni.
És azok egyik sem magasfényü prospektussal rendelkeznek és azonnal "flatrate" adományozást szeretnének.

Szerintem ezt mindenki maga dönti el.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.22. 12:01:10

@Cascabel:
Tezsvééér.
Én is pontosan így teszek.
Volt olyan még otthon hogy a lámpánál kéregetőtől megkérdeztem mire kel,
Ha azt mondta kajára akkor nem adtam ha azt mondta piára akkor igen.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.22. 12:03:22

@Kövérmadár:
Tezsvííír.
Én az adóm 1%-át mindig a budapesti állatkertnek adtam.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 12:06:21

@adg:
Az biztos, hogy az állami pénzen épített stadionok 99,995%-át lehetne hasznosabb és értelmesebb célokra is elkölteni. De abból nem kerülnek vissza milliárdok az ország vajdájának zsebébe... :(

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 12:08:01

@diggerdriver:
Én inkább örökbefogadtam állatokat, az személyesebb volt. Az adóm 1%-a pedig... többe került volna az átutalása, mint amennyi odaért volna :)

Latcho Rom 2013.12.22. 12:08:57

@diggerdriver: szep toled szilikon banyasz.

Latcho Rom 2013.12.22. 12:10:53

@Kövérmadár: vegyel neki koromlakkot you cheap bastard :))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 12:25:51

@shakti_rom:
Van neki, nem is kevés (ilyen UV-s ráégetős dolog). Tegnap este bontotta le, éppen most építi vissza ;)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.22. 12:36:57

@Kövérmadár: De ti az agyban hasznaljatok? Perverz-e vagy?

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.22. 12:38:09

@Kövérmadár: Ha elkezdened a mulegyes horgaszatot, akkor jol jonne az a sok lakk a legyepiteshez! ;)

Latcho Rom 2013.12.22. 12:39:14

@Mr Long: edesharmas berlusconi papaval? fujjjjj :) Ezek a svedek valoban nagy perverzek.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 12:42:08

@Mr Long:
A körömlakkot? Azt nem :)
A Berlusconi juice-t? Simááááán!!! :D

@shakti_rom:
Tudunk élni, nah! :D

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.12.22. 12:47:08

A tisztelt tarsasag IT-sait probalom kerdezni.

Unokatesom szeretne ismerkedni a programozas lelki vilagaval. 13 eves a srac szoval abbol a szempontbol szerencses hogy meg semmihez sem tul oreg, de hogy kezdjen neki a dolognak ugy hogy talan ne menjen el egy eletre tole a kedve (ha nekem is nem 14 evesen kellett volna Turbo Pascalt tanulnom, ami mar akkor is egy oskovuletnek szamitott, akkor most talan nem utalnam ennyire az IT-t).

Szoval milyen nyelvvel erdemes ismerkedni? Miben van a jovo a szakemberek szerint? C++, PHP, Java (bocs ha hulyeseget kerdezek, nem ertek hozza)? Vagy egybol probaljon ismerkedni a mobil rendszerekkel (Android, iOS)?

Es hogy erdemes hozzakezdeni egy fiatal kissracnak?

Elore is koszonom a javaslatokat.

Latcho Rom 2013.12.22. 12:58:59

java jo kezdesnek, c..barmely variacioban sokaig marad a porondon.

morsels (törölt) 2013.12.22. 13:08:15

@Don Kartasch:
Tegnap birca kerdezett hasonlot, de nincs ra igazan valasz.
Peldaul alapvetoen az Android es az iOS mas programozo nyelvet hasznal, aminek semmi koze sem a C++-hoz, sem a PHP-hez. Marmint onmagaban.

Ma mar nincs olyan, hogy egy programozo egy nyelvet ismer. Alapvetoen 3-4 nyelvet minimum kell tudni, ezek altalaban egy adott feladat kore specializalodnak.

A fobb teruletek a web, cloud, mobile programozas, ezeknek vannak specialis teruletei. Ehhez kulonbozo nyelveket lehet tanulni, de egy nyelv onmagaban nem fog sokat erni; aztan meg hozzajon az, hogy milyen platformon fog futni az a program.
Tehat linux, apache, vagy Windows, iOS vagy Android, MS SQL vagy MySQl , vagy Oracle, vagy nosql.
Aztan ezek variacioja; business logic, GUI es igy tovabb.

De kezdesnek Javat ajanlanam, meg HTML alapokat. A web GUI-hoz is egy csomo variacio van, PHP egy altalanosan elfogadott scripting nyelv, ami elvileg jo lenne, de onmagaban csak szakmunkara jo, adott feladatot adott platformon megcsinalni, de altalanos rendszer megoldasara onmagaban nem eleg.

A C++ nem a jovo, raadasul joval nehezebb megtanulni, mint a Javat, a Turbo Pascal meg valoszinuleg tenyleg csak nagyon ritka esetben kellhet.

A lenyeg az, hogy egyfajta koncepciot kell tanulnia. Talan mint egy lego jatek. Hogy hogyan epit fel valami mukodo dolgot kulonbozo egysegekbol. A nyelv, vagy azok variacioja szinte mindegy, viszont ehhez a Java egy jo alap.

rezsoatya (törölt) 2013.12.22. 13:08:53

@diggerdriver: pedig a londoni jobban raszorul... :-)))))))

Latcho Rom 2013.12.22. 13:24:26

@Don Kartasch: PHP-t nem eroltetnem, java mellett nem art megismerkedni a .net-tel, a Visual Studios variansokkal, s persze az html alapokat is erdemes megtanulni. Erdemes megismerkedni databasekkel is, lehet "egyszeru" accessel kezdeni, aztan mysql, DWL, Oracle, mint kotodik a java s mas mozgato nyelvekhez.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.12.22. 13:45:45

@morsels: @shakti_rom:

Koszonom szepen a valaszokat!

Akkor azt hiszem elso korben keresek neki par utmutatot es konyvet, ami elinditja a JAVA alapjai fele. Aztan ha tetszik neki es belejon, akkor szerintem a kovetkezo nyelvet mar o fogja kivalasztani az aktualis piaci igenyek alapjan. :)

Koszi szepen megegyszer! :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 13:55:54

Nálatok milyen lesz (várhatón) a karácsonyi időjárás (mondjuk 25-én)?

Itt (Flen, Svédország) +3 és +8 fok között alkul, felhős, esős (3,9mm), 5m/s déli széllel.

Legalább már a nappalok hosszabodnak :)

morsels (törölt) 2013.12.22. 13:58:22

@Don Kartasch:
Altalaban az a baj, hogy egy 13 eves gyerek rogton valami 'nagyon faszat' akar csinalni. Es elvileg erre megvannak a lehetosegek, de az meg nem programozas.

Az alapok ismerete itt is fontos (binary tree, searching patterns, multi threading, critical section, stack, queue, map and so on). Ami viszont unalmas, sokszor (plane egy 13 eves szamara) nem is erti, hogy miert kene megtanulnia alapveto dolgokat. Ami ertheto, viszont anelkul nem fog messzire jutni.

Latcho Rom 2013.12.22. 14:00:57

@Don Kartasch: ha van egy oreg commodorod, vagy vic20 a haznal, jopofa dolgokat lehet irni rajuk, kedvcsinalo jelleg :)

ha kell konyv kuldj egy uzenetet, szivesen kuldok digi formatumban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.12.22. 14:28:11

@Don Kartasch: Na, erre kíváncsi leszek... :-) Én is róbáltam már a pogromozást (na jó, próbáltak tanítani) de eddig nem jött össze a dolog.Igaz, én minimum duplája voltam akkor, most meg triplája a 13-nak, de hátha.A lepényhal meg utóljára... :D

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.22. 14:28:28

@Don Kartasch:

Én meg is vettem közben a kezdő szintű Java tankönyvet. Ebéd közben azt olvastam.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.12.22. 14:36:19

@morsels:
Na hát csak tovább kellett volna olvasni...

"Ma mar nincs olyan, hogy egy programozo egy nyelvet ismer. Alapvetoen 3-4 nyelvet minimum kell tudni, "

Akkor ez nem sokat változott.Annó is ez volt a bajom, hogy 1 nyelvet is q nehéz megtanulni (nekem), hát még 3-4-et...a kis rücskösöm, az... :D De ha meg is tanulnék 1-2-t kínkeservvel és próbálnék vele melót találni, akkorra meg jön egy húszéves, aki csinálja már 8 éve, és kenterbe ver, ááá.Asszem nem leszek pogromozó, valszeg nem nekem találták ki...:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.12.22. 14:43:07

@shakti_rom: 10 print "Hello wolld!"
20 goto 10

Ilyeneket én is tudok... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.12.22. 14:44:00

@geegee: * world, rohadás billentyűzet... :-[[[

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 14:45:54

@geegee:
Ne szabadkozz!
Valld be, hogy csak simán laccsolsz... ;)

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.12.22. 14:51:47

Rengeteg programozó van ma. PHP a tucatállások tucatfeladatait hivatott abszolválni - tucatfizetéssel. Legtöbb állásajánlat ebben van. Java már fincsibb, ha viszont expert vagy/szeretnél lenni, a C++ a te nyelved. Kicsit sarkítottam, de ezek vannak. A jövőt meg egész egyszerűen nem tudjuk, pont.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.12.22. 15:02:00

@geegee: "De ha meg is tanulnék 1-2-t kínkeservvel és próbálnék vele melót találni, akkorra meg jön egy húszéves, aki csinálja már 8 éve, és kenterbe ver, ááá."

Miota a globalizacionak hala a vilag barmely pontjan elerheto az indiai es kinai munkaero azota elmondhato, hogy nem szamit mennyire jo vagy valamiben, ugyis van Kinaban legalabb 100 masik ember aki sokkal jobb nalad. :)

morsels (törölt) 2013.12.22. 15:03:52

@geegee:
Nos, ezert jo a Java. Egy nagyon jo OOP (object oriented programming) alapot ad, a kulonbozo nyelvek meg csak szintaktikai kerdesek.
A javabol a C#, Python kozel van, a logika meg a scripting nyelveknel bar kulonbozo, de alapvetoen ugyanazt csinaljak.
Ha egyet megtanulsz jol, a tobbit mar viszonylag konnyu.

A baj nem is ez, hanem az, hogy alapvetoen specialis tudast keresnek. Nem akarjak azt, hogy naluk tanuld meg az uj nyelvet, hanem specialistat keresnek. Ami sokszor vicces.
(irhatnek peldakat, de minek)

morsels (törölt) 2013.12.22. 15:07:09

@Kellemes Zérókomponista:
Ez nem egeszen igy van.
Vannak teruletek, ahol a C++ a minimum, de egyre kisebb.
Amiket felsoroltam (web, cloud, mobile) azok eseteben peldaul semmi jelentosege a C++ ismeretenek.
Ezzel persze nem akarom azt mondani, hogy nincs kereslet C++ programozora, csak az a 'piac' szukul. A jovo iranya (mar amennyire lehet josolni), a jelenleg keresett programozoi allasok web, mobil, cloud orientaltak.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.12.22. 15:09:45

@shakti_rom: Koszi szepen, de torrent trackereken talaltam egy csomo magyar nyelvu konyvet.

Egyelore konzultalnom kell a sraccal hogy mennyire is gondolja ezt most komolyan. :)

morsels (törölt) 2013.12.22. 15:17:34

@morsels:
Ja es ezekhez platformtol fuggen lehet java, C#, Python, scripting nyelvbol PHP, javascript, jQuery, aztan persze kell hozza DB ismeret is.

Csak peldanak:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_programming_languages_by_type

Es akkor meg mindig ott van az, hogy milyen OP, melyik DB, milyen rendszerbe fog illeszkedni.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 15:18:58

@morsels:
A cloud az az, amikor önként és dalolva teszem bárki által hozzáférhetővé a személyes adataimat, közben azt hiszem mennyire vicces egy ismeretlen szerveren tárolni a dolgaimat, mert bárhonnan hozzáférhetek (és mások is)?

Vagy ez valami más?

morsels (törölt) 2013.12.22. 15:22:58

@Kövérmadár:
A te ertelmezesed szerint igen :-)

De a cloud peldaul egy nagy ceg eseteben rendkivul hatekony eszkoz lehet, amikor informaciot kell cserelni gyakorlatilag azonnal.

Latcho Rom 2013.12.22. 15:23:59

@Don Kartasch: Ok, ugyanazok mint az en konyveim, csak magyarul. Sok sikert a koloknek..

morsels (törölt) 2013.12.22. 15:24:12

@morsels:
Marmint ugy ertem, hogy a ceg alkalmazottai a vilag kulonbozo pontjan vannak es az informacio osszehangolasa alapvetoen erdeke mindenkinek.

morsels (törölt) 2013.12.22. 15:38:51

@Kövérmadár:
Egyebkent az alapveto elkepzeles ez volt, pontosabban voltak ilyen iranyu fejlesztesek. De azt hiszem azota rajottek, hogy az egyen, a felhasznalo nem akar ilyesmit, meg igazabol nincs is ra szuksege. A felhasznalo gepei (PC, laptop, smartphone) kozotti szinkronizalast meg meg lehet oldani maskepp is, persze mindenki informaciot akar a felhasznalotol.
Ettol fuggetlenul nagy cegek eseteben ennek a 'cloud' paradigmanak van alapja es hasznaljak is.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 16:05:32

@morsels:
Nagy, multi cég esetén teljesen érthető a dolog. Én, mint felhasználó pedig nyilván a felhasználói oldalról közelítem a dolgot.

Nekem már az iPhone folyamatos, erőszakos szinkronizálási kényszere is (zene, dokumentumok, stb) is inkább agyérgörcsöt okoznak, mintsem bármifélte megoldást is jelentenének.

Régóta keresek egy olyan telefont, amit ha összekötök a PC-vel, akkor azonnal egy mappaszerkezetet látok és pakolászhatom a dolgaimat, ahogy akarom.
Jobb megoldást nem láttam eddig, veszek egy SGs4-et vagy megvárom az s5-öt és veszek bele egy 64Gb-os memóriakártyát. Ha akarok valamit, akkor azt kiveszem, betolom a gépbe, elrendezem, amit szeretnék, aztán vissza a telefonba.

Kezdem azt érezni, hogy kiöregedtem a csilli-villi-csoda-mütyűr dolgok világából, már nem értem a működésüket, nem vagyok nyitott az új funkciókra, nem akarok szinkronizálni, nem akarok Win8-at, akarom vissza a jókis DOS-t, az még nem szórakozott velem, tette a dolgát és nem akarta megmondani, hogy mire van szükségem :D

Latcho Rom 2013.12.22. 16:08:24

@Kövérmadár: Millio kis segedprogi van amik mutatjak a mappat, konnyen kezelhetoek, iphonhoz s mas kutyukhoz is. ingyenesek is...

morsels (törölt) 2013.12.22. 16:20:10

@Kövérmadár:
Ohh, megertelek. De ez egyfajta ipari forradalom, mindenki rakerul a gridre.
A pokolba vezeto ut csabitasokkal van kikovezve :-).

morsels (törölt) 2013.12.22. 16:28:40

@Kövérmadár:
Ja meg ugye arrol volt szo, hogy most milyen teruletre keresnek 'programozokat', vagy mivel erdemes elkezdeni a tanulast.
Jelen pillanatban az van, amit irtam (marmint altalanosan keresett), legalabbis szerintem. Persze, van masfele munka is, de ha egy 13 evesnek azt mondom, hogy fekudjon ra a C++ meg komoly TCP/IP programozasra, esetleg akkor az nem fog segiteni neki a kezdesben.

2013.12.22. 16:47:02

@morsels:
" Altalaban az a baj, hogy egy 13 eves gyerek rogton valami 'nagyon faszat' akar csinalni. Es elvileg erre megvannak a lehetosegek, de az meg nem programozas."
Ahogy irod! :) Szerintem egy alkalmazas muveszi szinten valo megtanulasabol is jol meg lehet elni es konnyebb is elsajatitani: muszaki tipusu embernek pl. AutoCAD, muveszleleknek zenei, grafikai programok, stb. A programozas legyen a geekek szorakozasa:)

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.12.22. 16:53:55

(á, ilyen lassú nettel ma esélyem sincs linkek és Birca témában.)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 16:55:41

@morsels:
:D
Olyan dolog ez, mint a Google utálatom :) Bár sokat nem segítek magamon a gmail és az Androidos telefon használatával, de a google-t hartom minden idők legfejlettebb trójai vírusának :D

@shakti_rom:
Jailbreak nélkül is?
Töröm rajta a fejem, mert lassan úgyis csereéretté válik az iPhone-om és akkor már nem sok jelentősége van, ha hazavágom. A hangszórója már úgyis ramaty állapotban van :(

morsels (törölt) 2013.12.22. 16:58:32

@Cascabel:
Azert amirol te beszelsz, az egy egeszen mas dolog :-)
Te felhasznaloi oldalrol irsz; gyakorlatilag arrol, hogy amit egy geek lehetove tesz, azt egy 'muveszlelek' mire hasznalja :-).

Valakinek azt az AutoCADet is meg kell irnia, vagy a CGI effecteket csinalok is egy programot hasznalnak, a zenere, graphic designra es ertve ezt.

Szoval igen, egy 13 eves altalaban nem erti a kulonbseget, mint ahogy sokszor az idosebbek sem :-)

morsels (törölt) 2013.12.22. 17:01:50

@Kövérmadár:
Az igazsag az, hogy ez is elegge tul lett hajplva.
Egyreszt minden ceg epit adatbazist (nem uj dolog ez), amit aztan arra hasznalnak, hogy el tudjanak adni neked uj dolgokat.
Ami meg az NSA-t illeti, en azon vagyok meglepodve, hogy ennyi ember meg van lepodve :-).

Ez kb. olyan, mint amikor Gyurcsany mondta, hogy 'hazudtunk reggel, delben es este'. Es mindenki kiakadt, politikusok tomege velemenyezte, hogy hat ilyet megis hogyan.
Pedig hat csak arrol van szo, hogy o bevallotta :-)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 17:09:03

@morsels:
Teljesen egyetértek! Az NSA semmi meglepőt nem tett, ahogy Gyurcsány sem.

A Google mondjuk az átlagember számára ingyenes, így nem csoda, hogy máshol keresi a kenyerét.

Amin viszont gondolkoztam, hogy biztosan van olyan, a google-höz hasonló vállalat (nyilván nem ekkora méretben), ami fizetős, cserébe semmiféle adatbázissal nem dolgozik. Nem tárol adatokat, csak szolgáltat, pénzért. Kapok rendes, spamszűrős emailt, böngészőt, keresőt, videomegosztót, mindent...

Ez az eladni nekem új dolgokat is érdekes dolog. Mindig az alapján választok valami újat, amit élő emberektől, tapasztalás útján hallok. Láttam a kollégám iPhoneját, megtetszett, nyomogattam, aztán vettem egyet. SGs4 ugyanaz. Autó ugyanaz. Notebook ugyanaz (mondjuk ott saját preferenciarendszerrel dolgozom inkább, mint mások ajánlásával, de az is fontos).
De azért biztosan nem veszek semmit, mert naponta 340 alkalommal tolja az arcomba a google keresője.
Biztos az én hibám :D

Már látom a jövőt: sok pénzt fizetni azért, hogy minden adatbázisból kikerüljek, hogy tökéletes anonimitásban legyek jelen online, olyan tűzfalak mögött, hogy ihaj... :D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 17:14:10

Ha már adatbázis: mióta az isohuntot lelőtték, sehol sem találok újabb filmeket. Az nCore is hagy némi kívánnivalót maga után (szemét az van rajta bőven sajnos).

Szeretném megtekinteni a következő filmeket:
Last Vegas
Captain Phillips
Gravity

Tud valaki, valamit a fellelhetőségükről? :)

Latcho Rom 2013.12.22. 17:16:48

Gravity ott van, a tobbit nezd meg.
piratebay is megy meg, isohunt.to, etc..

Latcho Rom 2013.12.22. 17:19:39

@Kövérmadár: Pontosabban itt - ha gondod van streammel, reccs ram, elmeselem hogy mux.

www.icefilms.info/movies/added/1

morsels (törölt) 2013.12.22. 17:21:34

@Kövérmadár:
Nem erted a marketing strategiat :-)
Szoval minel tobb adatot tudnak begyujteni rolad, annal pontosabb profilt tudnak kialakitani es a statisztikai adataikbol egyre pontosabban be tudjak loni, hogy mi az, ami teged erdekelhet.

Persze a trukk az az, hogy ezt bizonyos modon kell 'teriteni'.
Mondok egy peldat.

Az USAban az ABC egy nagy musor szolgaltato, aki ugye abbol el, hogy reklam beveteleik vannak. Nade nagy teruletre sugarozzak a musoraikat es innentol kezdve vannak altalanos, mindenkit erinto reklamjaik, de lehetnek helyi, specifikusak is. Tehat egy chicagoi butotuzlet nem akar New Yorkban reklamozni, mert miert tenne? Viszont ezt a lehetoseget nem akarja elveszteni az ABC, igy mas megoldast keres. Es van :-)

A google, FB, Twitter meg a tobbi meg ugy kozeliti meg a dolgot, hogy szokasaidat elemzi. Igy megprobalja kitalalni, hogy mi az, ami teged erdekelhet. Azt tudjak ok is, hogy napi 340 ajanlat nem jo, de mindig finomitanak a programon.

You are part of the grid man.. they know you better, than you know yourself :-)

Latcho Rom 2013.12.22. 17:24:05

csak a torteneti huseg kedveert, Ferenc csak a partjanak vallotta he oszodon, aztan kikerult. dolog. Hogy ez szandekosan tortent-e, azon meg vitaznak mind a ket oldalon.

max: nincs gond, nekem nincs, te irtad valahol hogy bohockodik az uj papa - remelem ez a link megingatja ezt a velemenyed? bar ketlem...:)

2013.12.22. 17:30:43

@morsels:
En arrol probaltam irni, hogy akinek nem megy a programozas, az alkalmazasban fejlessze magat:) Konnyebb, bizonyos szempontbol, mint programot irni, sot 100x konnyebb. Egy alkalmazas magas szintu tudasabol is meg lehet elni. Az alkalmazasok megirasa maradjon a programozok dolga:)

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.12.22. 17:35:10

@morsels: "peldaul semmi jelentosege a C++ ismeretenek." Persze, más irányvonalak, eltérő területe, de mint mondani szokás a Cé a prognyelvek latinja, így, ha nekem kölköm lenne ilyen irányultsággal, tuti, hogy erre fektetném rá. Hogy kifejezőbb a nyelv és nagyobb affinitást igényel, akurátusabb, ezért lassabban jön el a jutalmazás? Így van. Több lesz ezzel és a kommersz tudású versenytársak fölé emelkedik egy jó alapozással? Igen. Nagyon nem mindegy mibe nevelődik bele az elme, nem csak nagyobb eszköztárat kap a problémamegoldásra, de az egész hozzáállás más. Erről napokat lehetne írogatni. Egyszóval én nem tartom feleslegesnek. A nagy dömpingben sokan azért szívnak mert a kattintgatós-összedobós szemléletet sajátították el eleve, aztán meg megy a rinya, hogy szar szakma ez, nem lehet megélni normálisan. Aha. Nem azt állítom, hogy a Cében az isten, meg hogy a többi haszontalan, nem, de az nevel a legjobban, kisugárzik mindenhova, nyelvi határok nélkül. Amúgy sok kezdőnél azt látom, hogy panelekben terveznek, gondolkodnak: mint aki humánnyelvben szókinccsel hadilábon áll, de behelyettesíti azokat közhelyekkel, komplett mondatokat, frázisokat vesz át és azt variálatlanul alkalmazza. Képzeljünk el egy csupa ilyen kommentből álló napot itt. Brr. Míg aki önállóan fűzi egyik szavát a másikra, az mindjárt kellemesebb. Kifejező- és logikai készségnek együtt kell állnia, ezt gondolom én.

2013.12.22. 17:37:22

@Kövérmadár:
" Már látom a jövőt: sok pénzt fizetni azért, hogy minden adatbázisból kikerüljek, hogy tökéletes anonimitásban legyek jelen online, olyan tűzfalak mögött, hogy ihaj... :D "
En nem csak latom, hanem hamarosan meg is csinalom: minden digitalis ketyeremet kidobom, meg a telefonomat is:) Visszamegyek analogba! :) De azert ma meg veszek egy Asus Transformer tabletet:(

morsels (törölt) 2013.12.22. 17:39:23

@Kellemes Zérókomponista:
Nezd, en jelenleg C++ hasznalok egy HP-UX gepen.
Szoval engem nem kell meggyoznod, a kerdes az volt, hogy mivel jo kezdeni. Ahhoz meg a jelenlegi piacot nezve nem a C/C++ a legjobb.

Ezen persze lehet vitatkozni, de mint az elejen irtam, nincs igazan jo valasz.

Viszont van kereslet es hat az azt jelenti, hogy hol konnyu munkat talalni. Az meg (hangsulyozottan szerintem) az, amit en irtam. Vilagos, ha valakinek van 15 eves C gyakorlata, az is talal munkat, de nem olyan konnyen.
De ujra irom, ez az en velemenyem.

morsels (törölt) 2013.12.22. 17:41:08

@Kellemes Zérókomponista:
Ja, es legyszives ne hagyd le a mondat elso felet.
"Amiket felsoroltam (web, cloud, mobile) azok eseteben peldaul"

Mert anelkul egeszen mast jelent az, amit 'ideztel' :-)

2013.12.22. 17:50:06

@morsels:
Akko' jo:) Ma' megijedtem, tegnap ota paranoid vagyok (vagy android?) Ki tuggya ebben a nagy tomegben:)

morsels (törölt) 2013.12.22. 17:50:17

@Kellemes Zérókomponista:
Ami a C nyelvet illeti... persze, ertem en, hogy mire gondolsz, de egyreszt az alkalmazasok osszerakasa mar nagyon nem ugy van, mint mondjuk 20 eve, masreszt a memory-resource management sem olyan, harmadreszt a C, mint structured nyelv egyszeruen alkalmatlan a mai fejlesztesekhez; egyszeruen azert, mert nem egy egyszeru DOS programot ir az ember, hanem komplex rendszer reszet.
Ahhoz meg masfajt megkozelites kell, amihez persze lehet hasznalni C nyelvet is, csak pont a structuralis megkozelites az, ami adott esetben problemat okozhat.

A C++ persze mar jobb, mert object oriented, meg az volt az elso, de azzal meg mas 'bajok' vannak.
Ha akarod, akkor belehemetunk reszletekbe is, de nem hiszem, hogy ez ennek a blognak a tematikajaba tartozna.

Latcho Rom 2013.12.22. 17:51:07

@Kellemes Zérókomponista: Azt hiszem hogy nem ugyanarrol a piacrol beszelgettek, hm?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 17:52:48

@Cascabel:
Megleped magad egy kariajival? :D

@shakti_rom:
Köszönöm a linket!
A többi nincs fent, de ma estére tökéletes lesz a Gravity!

Ferenc akkor vallotta be, hogy hazudik, amikor politikai pályára ment. ;)

@morsels:
Ezzel nem tudok vitatkozni :)
Maradok passzív ellenálló és naponta beírom a Google keresőbe, hogy "Anyátokat!" :D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 17:56:07

@Cascabel:
Óriási marketing fogás! Az általam fejlesztett operációs rendszer neve Paranoid lesz...
Teljeskörű adatvédelmet kínálok vele, telepítés után formázza a merevlemezt.

Kapható lesz majd az Apple gépekhez hasonlóan épített PC-ben is, ami tulajddonképpen egy EMP generátor és bekapcsolás után lekapcsolja az összes elektronikai eszközt a megyében. Tökéletes védelem, nincs többé Google, nincs windows, nincs semmi. Csak sör és whisky a sarki bárban.
Képzeld milyen furcsa lenne, ha újra emberek közé mennénk ;)

morsels (törölt) 2013.12.22. 17:57:11

@Kövérmadár:
A rendszer resze vagy... ha tetszi, ha nem.
Egyebkent tenyleg el sem tudod kepzelni, hogy milyen informaciokat tudnak kibanyaszni csak abbol, hogy mit irsz a blogodra, a twitterre, a facebookra, vagy ide, erre a blogra.

A kerdes az, hogy mire hasznaljak ezt az informaciot. Marmint azon kivul, hogy penzt csinaljanak.

morsels (törölt) 2013.12.22. 18:01:05

@shakti_rom:
Just for the record.
En elhittem Gyurcsanynak akkor azt, amit mondott.
Az mas kerdes, hogy eleve egyfajta politikai vakumba kerult egyik oldalrol az SZDSZ nyomasa miatt (elkepeszto, hogy nem vettek eszre, hogy sajat magukat helyezik egyfajta vakumba), masreszt a Fidesz passziv ellenallasa miatt.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 18:01:06

@morsels:
Ameddig nem arra, hogy tudják, mikor kell betörni jönni, addig nem nagyon érdekel. :)

Legfeljebb többször fő le a kávé egy nap, amíg eltűntetem a reklámokat.

Olyan reklámot eddig nem kaptam, hogy csak jelenteznem kell a lottó 5-ösért... pedig az a témakör eléggé foglalkoztat :)

Latcho Rom 2013.12.22. 18:03:00

@Kövérmadár: Moziba kene a Gravityt megnezni, mekkora a tv?

Latcho Rom 2013.12.22. 18:08:57

@Kövérmadár: En meg igy a foldet nem lattam mint ebben a filmben, s annyira fluid az egesz, az a ritka kozonsegfilm amin nem aludtam be, annyira vitt a 3d, az egesz.
Jo szorakozast.

2013.12.22. 18:14:58

@Kövérmadár:
En mar nem is merek emberek koze menni:) Olyan furcsa a nem virtualis valosag:( Elszoktam tole:(
Kb 2 hete padlora kuldott egy fiction elolvasa. Maig sem hevertem ki:
www.thenewearth.org/Roswell.pdf
magyarul:
tttweb.hu/index.php?rovat=iras&id=139
Hulyeseg az egesz, leginkabb a scientologiara hajaz, de megis:(

morsels (törölt) 2013.12.22. 18:16:05

@Kövérmadár:
Hat, ha valakit az erdekel, akkor tudni fogja, hogy mikor nem vagy otthon. Az mas kerdes, hogy miert lenne erdemes hozzad betorni :-)

puhacica 2013.12.22. 18:42:45

@Kövérmadár: en most vettem sgs3-at, az uram meg sgs4-et, meg vagyunk elegedve. hatarozottan. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 18:46:59

@VHB:
Ez eszméletlenül jó!!! :D
Nagyon aranyos!!!

@morsels:
Nem kérdés... mindenki Muffint akarja! :)

@Cascabel:
Beleolvastam... azt hiszem el fogom olvasni, a Bibliánál nem lehet áltudományosabb ;)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 18:48:26

@puhacica:
Kollégák is áradoznak róla.
Nem tudom, hogy most vegyek SGs4-et vagy várjam meg az SGs5-öt tavasszal.

morsels (törölt) 2013.12.22. 18:53:43

@Kövérmadár:
Akkor talan ujra kene gondolnod, hogy mennyi kutyat akarsz megmenten. Lehet, hogy nem Muffin kompatibilisek :-)

puhacica 2013.12.22. 19:03:16

@Kövérmadár: kerdes az, hogy tud-e majd az 5-os annyival tobbet, hogy erdemes legyen ra honapokat varni. a 3-as es 4-es is egyarant szep, okos, gyors, sort viszont egyik se tud hozni a hutobol. de azt az 5-os se fog. ;)

nyuszigonosz 2013.12.22. 19:07:18

@Cascabel: Már csak nem fogsz ilyet elhinni!
Hülyeség az egész, ahogy van.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 19:08:02

@morsels:
:)
Amíg Muffin van, addig nem lesz kutyus. Utána viszont kilátásba van helyezve vagy egy basset hound vagy egy beagle.

@puhacica:
Ne mondj ilyeneket, mert holnap megveszem a 4-est :)
Sört nem is kell hoznia, nem szeretem. Viszont ha tudna hozni egy dupla whisky-t jég nélkül, azért hálás lennék :)

BTBTBT 2013.12.22. 19:19:12

@Kövérmadár:
Az ncore-on számomra érdekes filmek is hiányoznak (ez persze szubjektív).

@shakti_rom:
A Ferenc pápás cikkhez - ez a csávó is nagy köpönyegforgató: a jelenleg erőszakos vallások is "igazak"?
A "Gravity"-t szigorúan moziban vagy 80 colos tévén.
A piratebay Angliában le van tiltva a szolgáltatók által. Svédországról majd Madár nyilatkozik.

@Cascabel:
"Alapitvanynak, jotekonysagi szervezetnek soha egy fillert sem adok. ellenben egy hajlektalan alkesznek minden tovabbi nelkul leperkazok annyit,"
Szervezetnek én sem. Hajléktalannak inkább megveszem a kaját, de piára nem adok.
Hogy fog berúgni holnap a más adományából, ha ma éhen hal?

2013.12.22. 19:28:37

@Cascabel: Én mindig adok Sally Ann-nek - leginkább úgy hogy hozzájuk viszem a nem használt ruhákat, háztartási dolgokat, vagy Karácsony táján a "kettle drive"-on. Nagyon sok szegény család onnan szerzi be az ilyen dolgokat, még a ruhát is gyerekeknek. Azt meg nem kell mondjam hogy müködtetik a homeless shelter-t, kajáldát, kaja csomagokat adnak ki. Az SPCA-nek meg minden hónapban automatikus átutalok pénzt és onnan fogadok örökbe cicát.

Ha alkeszosnak adsz pénzt, alkoholra fogja költeni és sajnos ezzel nem segitesz neki semmit. Az alkeszos családja is elég nehezen érti ezt meg - ezt hivják "enabling"-nek. :)

fehertulipan 2013.12.22. 19:33:37

Devenyre jarunk mi is a 16 honapos kisfiammal, nagyon sokat segitett es segit majd. Ha valaki nekik kuld penzt, biztos jo helyre kerul!

2013.12.22. 19:33:42

@Kövérmadár: "Az emberekkel kapcsolatos jótékonyságra mindig csak azt tudom mondani, hogy amikor nekem lett volna szükségem segítségre (nem pénzre, munkára, bármilyenre), akkor hírtelen nem volt elérhető senki; akit mégis, ott kifogások és sajnálkozások voltak minden mennyiséggel..."

Tapasztalatom az (azokkal kapcsolatban akik jótékonyságra rászorulnak), hogy a legnagyobb segitség, amit adhatsz nekik az, hogy megérteted velük, nincs ingyen ebéd egy társadalomban, és hogy rendszeres munka nélkül nem tudnak előrelépni. Viszont, amig ezt a kivánatos célt megvalósitják, részemről rendben van, hogy segitsük őket a legszükségesebb dolgokban. Pláne a gyerekeket, mert ők ugye ártatlan áldozatai a szülők baromságainak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.22. 19:42:38

@Kövérmadár:
Mi a faszért akarsz elavult Sg4-et venni baszod.
Várjál májusig és Sg5-öt vegyél.

puhacica 2013.12.22. 19:42:56

@cougarcat: az spca dolgozoi onkentesek? vagy kapnak fizetest? hogy mukodik a rendszer?

puhacica 2013.12.22. 19:46:44

@Kövérmadár: en nem mondok semmit, mer' meg a vegen en leszek a hibas. de megsugom, whiskyt se tud felszolgalni, se jeggel, se nelkule. ;)

2013.12.22. 19:49:44

@puhacica: Vannak fizetett dolgozók (egy-pár) - a többi önkéntes. Szintén fizetett az állatbántalmazási nyomozó. Sally Ann-nél ugyanez, vannak fizetett dolgozók (nem keresnek túl sokat) és nagyon sok önkéntes is. Én itt csináltam az első éves praktikumomat és egyszer részt vettem a karácsonyi pulyka és élelmiszercsomag kiosztásban is.

blackhairlady 2013.12.22. 19:50:06

@Kövérmadár: A lanyom is kihozta Amerikaba a MU salat, neki ez a nemzeti identitas, angol lesz egyszer ha beledoglik is :)))))))

puhacica 2013.12.22. 19:55:34

@cougarcat: koszonom! minden elismeresem az ilyen embereke, az en lelkem nagyon hamar belehalna ezekbe a sorsokba.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 19:58:21

@puhacica:
Fenébe! :(
Viszont a megboldogult Boston Dynamics biztos tudott volna olyan robotot csinálni, ami kihozza...

@diggerdriver:
Türelmetlen fajta vagyok :(

@Barátusz:
Itt jön a piratebay.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.12.22. 20:00:12

@shakti_rom: igen. Jól látod. @morsels: igazad van. Folytathatjuk máshol.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 20:01:28

@blackhair-lady:
Lehetne amerikai, de inkább angol akar lenni? Mi lelte? :)

Taxomükke (UK) 2013.12.22. 20:05:18

@Barátusz: "A piratebay Angliában le van tiltva a szolgáltatók által." Ez igaz. Mi mégis használjuk. A fiam nem ügyetlen. :))

BTBTBT 2013.12.22. 20:12:19

@Kövérmadár:
Ott jön? Máris költözöm hozzátok! :)))
Mondjuk amennyit az utóbbi időben letöltök, inkább maradok itt a sejhajomon.

@cougarcat:
Utálom, hogy egy csomó cég/szervezet kihasználja, hogy emberek hajlandóak önkénteskedni nekik. Ez persze nem von le annak értékéből, ami energiát ezek az önkénteskedők belefeccölnek.
Angliában különösen divat - és éppen ezért gusztustalan - az a fajta "volunteering", amikor bevételhez jutó (nem feltétlenül jótékonysági jellegű) cégek ingyen nekik dolgozókat toboroznak. :(

BTBTBT 2013.12.22. 20:13:08

@cougarcat:
önkéntesek, nem önkénteskedők, na

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 20:22:01

@Barátusz:
Biztos butaságot kérdezek, de nem lehet valamilyen kerülőúton elérni onnan is?

Mondjuk egy magyarországi szerveren keresztül. Te a szervert nézed, a szerver a piratebay-t. Az angol szolgáltató szerint is a szervert látod.
Vagy ez így butaság?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.22. 20:22:39

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/131222/2013-03-31_212442_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az utóbbi napokban elég heves polémia folyt itt arról hogy etikus e külföldön lakóknak szavazni a magyar választásokon valamint hogy micsoda skandallum ékezet nélkül írni magyarul.
Szóval elmondanám az én álláspontomat néhány dologgal kapcsolatban.
Én nem megyek el szavazni mert külföldön élőként nem akarok beleszólni annak az országnak a sorsába.
DE.
Eszembe sem jutna megszólni, bírálni, szándékától eltántorítani azt aki törvényadta jogánál fogva külföldön élőként szavaz.
Tegye.
Én ragaszkodom a magyar klaviatúra használatához. fontos nekem hogy ékezettel írjak.
DE.
Eszembe nem jutna ezt szóvátenni senkinél.
Ékezet nélküli gépe van?
Ékezet nélkül ír?
Tegye.
Mi ragaszkodunk a magyar hagyományok szerinti 24.-én este történő fadíszítéshez, ajándékozáshoz valamint a bensőséges meghitt családi ünnephez.
DE
Vannak itt olyan magyar barátaink akik már feldíszítették a fát mint az angolok és 25.-én reggel ajándékoznak.
Eszembe nem jutna egy szóval is bírálni egy másik család ünneplési szokásait.
Tegyék.
Nekem soha az életbe nem lesz műfenyőm. Nem érdekelnek a faölelgetők sirámai meg egyéb ökörségek.
Megiszom az alkoholmentes sört, guminőt naponta használok, semmi kifogásom ellenük de a fenyőfa nekem fa anyagú fából van.
DE.
Véletlenül sem bírálnék olyanokat akik műfenyőt használnak.
Tegyék.
Ezek a fentebb felsorolt dolgok olyan dolgok amik senkinek sem ártanak senkinek sem okoznak hátrányt egyéni szokás és belátás kérdése ki hogy csinálja.

Karácsonyi bevásárlás tegnap megvolt még holnap némi pénzköltés és kész minden az ünnepre.
Ma délután volt egy szűk családi körben megtartott karácsonyi parti egy pubban mert a sógornőm holnap utazik haza.
Előétel rák főétel lazac desszert fogalmamsincsmicsoda de jól elvoltunk.
Utána folytattuk itt nálunk bár a 13négyzetméter egy kicsit szűk volt meg a pakik is zajongtak lent az indiai kölkek meg fent dübörögve rohangáltak de azért ez is megvolt.
Bár rosszabbul élünk mint otthon (mert azt mondták) valahogy azért csak eltengődünk.

BTBTBT 2013.12.22. 20:30:45

@Kövérmadár:
Te, nem hiszem, hogy butát kérdeznél. Hogy miért? Mert lövésem sincs az egészről. Tudod: nem vagyok ÁJTÍÍÍÍÍS. :)))
De van élet piratebay nélkül is. Még isohunt nélkül is, pedig a PB-nek sokkal jobbak voltak a torrent-leírásai. mint az izónak.

Apropó! Ki tudja, hol tudnám letölteni azt az örökbecsű, vicces darabot, aminek "The adventures of Buckaroo Banzai" a címe?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 20:35:39

@diggerdriver:
Az elhatározás és az ahhoz kapcsolódó "muszáj, kell, akarom" érzés még újkeletű.
Jelen pillanatban pedig bevallom, nem erre szeretnék költeni, hanem kifizetném a köv. nyaralás hátralévő részletét. Utána (várhatóan január végén / február elején) már mindenképpen be fogok ruházni rá.

Nekünk műfenyőnk van.
Elképzelésem sincs, hogy mikor bontunk ajándékot.
Nem fogok szavazni és bár törvény adta jog, nem helyeslem, de nem is állok oda, hogy testemmel akadályozzam a szavazást.
Nincs guminőm, nem is szeretnék.
Nem iszom sem alkoholmentes, sem sima sört.
Otthonról ékezettel, telefonról ékezet nélkül írok.

Ha egyszer erre vetődsz, a vendégem vagy egy smörgostårtára!

puhacica 2013.12.22. 20:37:01

@diggerdriver: elarulnad, hogy volt elkeszitve a lazac?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 20:37:48

@Barátusz:
Majd megkérdezzük @morsels: -t. Ő a mindenttudó IT-s a családban...

puhacica 2013.12.22. 20:43:50

most, hogy az utolso ajandek is becsomagolva, a fa itt illatozik a cserepben, a halhoz a pac elokeszitve, gondoltam, tesztelem a hazi meggysort, amit az egyik kolleganktol kaptunk. gyerekek, en nem tudom, a mennyorszagban mit isznak, de biztos nem ilyen finomat!

Latcho Rom 2013.12.22. 20:44:41

@cougarcat: Tudom ruhelled a kanadai havas sztorikat :-)

Kimegyek a sarki boltba valamiert, evickelek a jegen, havon, probalok nem eltaknyolni, jon szembe A kanadai, 60 koruli ferfiu, szeles vigyorral : What a nice winter day - mondja. Fika fagyott az orra alatt, boldog. " jaja mondom, sheer beauty :-)

:-)

VHB 2013.12.22. 20:46:10

@montroyal: figyu ez még mindig ugyanaz az egy alapítvány. De ha jól esik a minden zsidó gazdag, minden cigó bűnöző lemez, akkor csavard fel a szőnyeget.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.22. 21:06:46

@puhacica:
Fogalmam sincs.
Jó volt.
Majd teszek fel képet.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.22. 21:15:26

@Kövérmadár:
OK. Köszi de hal legyen hozzá:)))))))))))))))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 21:17:48

@diggerdriver:
Rák van benne, az nem jó? :)
Keress rá a kémprogramban...

2013.12.22. 21:22:50

@puhacica: Az SPCA-nél én sem tudnék önkénteskedni. A nyomozó meg - borzasztó hogy milyen esetekkel kell foglalkoznia.

@Barátusz: Szerintem nem a szervezet használja ki, hanem az állam. Vagy legalábbis mindkettő. Az állam az önkéntes rendszeren pénzt takarit meg. Valamikor én is berzenkedtem ez ellen. Volt egy nehéz időszakom amikor megpróbáltam felverekedni magam. Három szervezetnél is önkénteskedtem, a végén ez szerepelt a resume-mben, mert ez az álláshoz releváns tapasztalat volt.Teljes értékü munka tapasztalatnak számit.

@shakti_rom: Csak azt rühellem amikor mindenki azt hiszi hogy én is úgy élek mint ti! :))) És én már "been there, done that", Dawson Creek-ben. Első karácsonyom az apartman-ban, közel minusz 40, blizzard, nincs áram. Sületlen diós beigli túlkelt a konyhapulton. Leégtem a beiglimmel pedig nagyon beharangoztam, hogy az milyen csuda. :)

Ice storm elért benneteket? Áram van, túl rossz nem lehet...

montroyal ( CAN qc) 2013.12.22. 21:26:13

@VHB: mondjuk en csak a netrol tudom ezeket a dolgokat mert a gengsztervaltas elott jottem el ..de ha jol ertelek; hagyjuk mar.. ezt minden jo ahogy van.. jo van mar ez normalis Mo-on...

2013.12.22. 21:26:19

@Barátusz: Még annyit hogy a kanadaiak ilyen tipusú emberek - adakoznak, önkénteskednek, segitenek egymásnak. Az egész a nagy gazdasági válság után alakult ki és még mindig eléggé az itteni kultúra része. Javithatatlan "do-gooders". :) Na erre epithet az állam meg a non-profits.

Latcho Rom 2013.12.22. 21:26:22

@cougarcat: ja, jott ide a farka, montreal, toronto sokat kapott, maritimes is...

Fiam egyeves dzsipjebe ma ketszer ment bele hokotro, eloszor a kereket vagtak haza, delbenmaz oldalat vittek el...biztosito fizet, nem lett baja, parkolt a kocsi.

Montroyalnak lesz meloja boven, annyi a baleset.

Latcho Rom 2013.12.22. 21:30:05

@diggerdriver: na, sikerult iderittyenteni egy muveszi, giccses romagadzsit, heh gazsi? :)

Latcho Rom 2013.12.22. 21:31:28

@Barátusz: meg 10 ev s nem fogod utalni.

Latcho Rom 2013.12.22. 21:32:31

@cougarcat: britektol is sok jott ide az adakozo/volunter kulturaba.

Latcho Rom 2013.12.22. 21:36:33

Apropo britek Kugar, ma reggel megneztem a Downtown Abbey elso reszet, feltem kicsit hogy unalmasak lesznek az arisztokratak...hat nem az, pazar kepi vilag, szineszek! maggie smith!!, s nem az urak vannak a kozpontban hanem a szolgalok.
Finom!

rezsoatya (törölt) 2013.12.22. 21:40:47

@Barátusz: mióta? Mert nekem bejön... (3, t-mobile... ezek vannak nekem)

blackhairlady 2013.12.22. 21:41:41

@Kövérmadár: Mar most lehetne amerikai, de sosem akart az lenni, csak kenyszerbol jott velem. Az o szive a Union Jackert dobog mar regota :) Amilyen makacs, meg is fogja valositani az almat, bar lehet, hogy a mosogatok taborat erositi eloszor, de legalabb a tobbi mosogatot tudja angolul tanitani :)

Latcho Rom 2013.12.22. 21:44:25

@rezsoatya (58, male, I have a fairy Queen): neha szarozik a dns szervere
Probald az ip-t madar, hatha az segit.

80.82.65.150

montroyal ( CAN qc) 2013.12.22. 21:49:15

@VHB: koszi akkor ez volt a reklam helye ..

alapitvanyokkal nemes celokra gyujtessel egy bajom van (nem MO-on nem elek ott) most jelentettek be a TV-ben nem jott ossze eleg penz a karacsonyra gyujtesbe(1 milliokb) ezert januarig meghosszabbitjak ... kovetkezo hir 108 super harckocsit rendelt meg az allam milliardokert !! tudom semmit nem tehetunk es akiknek gyujtenek raszorulnak de azert hagy mondjak a TV elott legalabb egy q..a anyatokat rendeljetek csak 107 harckocsit es boven marad penz a raszoruloknak ...
egyebkent nalunk is bevallottak az alapitvany fele elmegy az administratoroknak es cak a felet osztjak ki a raszoruloknak .. jo arany a magyar adatokhoz kepest...

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.22. 21:52:57

@Kövérmadár:

Bolgár torrent oldalokon szinte nincs olyan film, ami ne lenne meg. S nem csak film.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 21:58:42

@montroyal:
Ha harckocsit rendelnek, akkor abból lehet, hogy nekem is lesz munkám :)
És mivel mindenképpen a rászorulók táborát erősítem... ;)

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Egyet sem ismerek, de az az érzésem, hogy nem nagyon érteném, hogy mit írnak.

@shakti_rom:
Köszönöm, időközben működőképessé vált.

montroyal ( CAN qc) 2013.12.22. 21:58:56

@VHB: Nem véletlenül van az, hogy a bűnösséget kell bizonyítani és nem az ártatlanságot.

azert nehany kivetel ; emigracio es az ado..

illegalis emigransnak , ado csalonak tarthatnak bizonyitekok nelkul es neked kell bizonyitani hogy nem , Te artatlan vagy..

montroyal ( CAN qc) 2013.12.22. 22:02:41

@Kövérmadár: regebben olvastam hogy kb 60millio ember el a haborubo kozvetve v kozvetlenul az USA-ba ... miert is vennenk el a kenyeruket... vegul is ez is segitseg a raszoruloknak...

2013.12.22. 22:03:07

@shakti_rom: Hát legyetek óvatosak.

A Nyugati Parton, ha esik egy centis hó, akkor pánikban vagyunk, káosz mindenhol, sokan be se mennek dolgozni. :) Északon meg a ledöngölt havon vezettünk, lánc nélkül. Persze plug-in mindenhol és két kulcs, a motort meg járni hagyod amig a boltban vagy. Igaz a szigeten a hó nedves, nehéz, csúszik mint a fene...

"britektol is sok jott ide az adakozo/volunter kulturaba."
De a Saskatchewer adakozót ők sem tudják lepipálni! :) Pl.anyósom - mindenkinek ad, csak kérni kell tőle!

Ja, Maggie Smith nálam is bármikor jöhet. Legutóbb a Marigold Hotelben láttam...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.22. 22:07:30

@shakti_rom:
Köztudott hogy a roma csajoknak forróbb és szűkebb a (....)
Ezt a csajt csak neked csak most a te kívánságodra teszem fel.
Ez olyan szűk hogy mikor rászorul a nyakadra a mennyországban érzed magad.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

kepfeltoltes.hu/131222/2013-10-24_195922_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Latcho Rom 2013.12.22. 22:09:12

@cougarcat: Most mind itt hegyel, varjak a gulyast :-)

montroyal ( CAN qc) 2013.12.22. 22:11:15

@cougarcat: es mivel a drogos q..kat vedeni kell azon gondolkoznak a szolgaltatast igenybe vevoket kell kriminizalni ...

na csak ovatosan ..

Latcho Rom 2013.12.22. 22:13:20

@montroyal: Ha nincs John kurva sincsen. Erted, nem?
Csakugy mint a drogokkal.

Shanarey 2013.12.22. 22:13:42

@Barátusz:

Ha kell tudok pár linket amely működik itt a kircsi mama országában is.

2013.12.22. 22:14:35

@shakti_rom: Aaaah, csorog a nyálam! De jó is egy jó kis sürü leves a nagy hidegben. Lehet hogy nektek mégis jobb ? :)

Itt a karácsonyi hangulat a környezetben azt jelenti hogy a fákról csüngenek a zuzmók és gyönyörü élénkzöld vastag moharéteggel vannak az ágak körbeboritva, mindez ködpárába becsomagolva. Remélem nem fog sütni a nap az ünnepek alatt, az elrontaná a hangulatot...

Latcho Rom 2013.12.22. 22:15:06

@diggerdriver: Egesz kiskoruak vannak itt, te meg reklamozod a kedves csaladodat....ewwwwwwwwwww :-)))

Latcho Rom 2013.12.22. 22:16:35

@cougarcat: Kibirjuk, meg ket het s irany mexiko, akumal :-)

2013.12.22. 22:18:08

@montroyal: Még nem döntötték el, mi lesz. Bevallom nem igazán veszem be, hogy a ho-kat védeni kell. Ilyen erővel a mezei bünöző vagy éppen a gyilkos is hivatkozhat arra, hogy ő csak áldozat, azért csinálja amit csinál, ő is védelemre szorul. Mert ugye azok közül is sok rossz körülmények között nőtt fel, stb. De ha legalizálják a prostikat akkor fizessenek adót.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.22. 22:18:25

@shakti_rom:
Álljon föléd terpeszbe és lassan üljön rá a szádra:)))))))))))))))))))))))

2013.12.22. 22:20:51

@shakti_rom: " Kibirjuk, meg ket het s irany mexiko, akumal :-)"

Na ez már övön aluli ütés volt! :) Marad nekem a pára és a moha. :( All inclusive vagy condo?

montroyal ( CAN qc) 2013.12.22. 22:20:59

@shakti_rom: ertem .. a veréb és a loszar esete .. de Johnnak szuksege van arra ami a noknek szuletesuktol fogva van, es ezzel ok visszaelnek ... a q...k 100$ ert a becsuletes nok(felesegek pl) az egesz fizeteseert... raadasul meg akar egy ora mulva is ragjak a fuledet...

Sütemény1975 2013.12.22. 22:23:52

@Kövérmadár: mondjuk mozi? :) vagy penzert nezni mar nem olyan, mi ?

BTBTBT 2013.12.22. 22:24:23

@cougarcat:
Semmi bajom azzal, ha bármelyik nemzet bármelyik tagja önkénteskedik.
De amikor cégek, amelyek ahhoz keresnek (és találnak) önkénteseket, hogy azok hasznot hajtsanak nekik - miközben önkéntesként nem kapnak érte fizetséget (legfeljebb útiköltséget) -, az nálam a bicskanyitogató kategóriába tartozik.
Persze Angliában azzal hülyítik a népet, hogy "come and gain useful experience", "get the satisfaction of time and effort well spent" meg "meet new people", és egyéb süket dumák. Közben meg pénzt takarítanak meg azzal, hogy más ingyen dolgozik nekik.

@rezsoatya (58, male, I have a fairy Queen):
Az O2-n kb. másfél éve, jelenleg meg a Sky-on (ami megvette az O2 internetet). Amint begépeled a PB címet, kiirja, hogy "jogi problémák miatt sajnos nem áll módunkban elerést biztosítani ehhez az oldalhoz".
Persze nem nagyon érdekelt - amíg az isohunt futott. Majd próbálkozom valami kerülőúttal.

@shakti_rom:
De. Mindig is utálni fogom. Coucar-nak leírtam, miért.

@morsels:
Köszi.
Ott van a BB-film. Mondjuk nem értem, hogy egy HDTV-fájlnak miért kell 5GB-osnak lennie? Persze van kisebb méretű is.
Ami viszont érdekes, hogy balra már reklámozzák az "Out of furnace"-t (egy DVDSCR példánnyal), ami nálunk még moziban is csak hetek múlva lesz.

2013.12.22. 22:26:43

@montroyal:
www.ctvnews.ca/politics/defence-department-kills-2b-order-for-military-combat-vehicles-1.1602198

"The cancellation of the order for 108 close-combat vehicles is the latest in a series of troubled procurements"

montroyal ( CAN qc) 2013.12.22. 22:29:34

@Cascabel: jo hir de masra is elpazarolnak eleg penzt ...

2013.12.22. 22:30:48

@Barátusz: Ezek a cégek nem non-profitok? Akkor tényleg fura.

Szerencsére nálam többé-kevésbé a "munkaszerü" önkénteskedés időszaka már lejárt. Ha nyugdijas leszek el tudom képzelni hogy egy pár órát rászánok valamire hetente, valami hasznos dologra ami még nekem is örömet okoz.... Valszeg a helyi bevándorló szervezethez mennék ...

Latcho Rom 2013.12.22. 22:31:43

@cougarcat: all inclusive, s mivel kifogyott az olcsosag, nagylabon leszunk, otcsillagos szittyaba nyomatjuk, nem ugy mint a Diggy aki alberlo pakieknal(lasd a kepet ahova belopozik ejszaka melegiteni a mutter mindzsáját)
:-))

2013.12.22. 22:34:34

@shakti_rom: Örülök neki Mr.Rockefeller, de hogy a diggertől milyen pornót fogsz te kapni a fenti beszólásodért! :)) Sztem készülj fel lelkileg! :)

BTBTBT 2013.12.22. 22:37:30

@morsels: @Shanarey:
Köszönöm a segítséget. Most, hogy így feljött a téma, keresgéltem kicsit, és sikerült egy proxy-listát találnom, működő linkekkel. Mondjuk ettől még nem fogok többet letölteni.

@cougarcat:
Erről hallottál már? Nem új, de az idei linket, amit újságban is olvastam, most nem találom.

www.xtalkproject.net/?p=807

www.tht.org.uk/sexual-health/Clinics-and-Services/Browse-For-Services/Information,-advice-and-care-services/Information,-advocacy-and-advice/Sex-workers/Sex-workers-London-Earls-Court

Megáll az ész! Ahelyett, hogy igyekeznének kiragadni őket a kurválkodásból, inkább nyelvórákat adnak a kurváknak, hogy könnyebben boldoguljanak a munkavégzés közepette.

2013.12.22. 22:38:28

A 25 legjobban " kompenzalt " non - profit szervezet vezetoje:

www.charitywatch.org/hottopics/Top25.html

Az exemet kirugtak egy konyvesboltbol, ahol dolgozott, mert nem adomanyozott onkent a United Way - nek. No comment.

BTBTBT 2013.12.22. 22:43:04

@cougarcat:
Éppen ez a lényeg: nem non-profit cégekről van szó, de nem is feltétlenül nagyokról.

Ami még vicces - bár kicsit eltér a korábban említett példámtól -, amikor a Londonban (Anglia, nem Kanada) végzett a marketing és reklám-diplomás ismerősömnek azt mondják az itteni, azonos profilú cégek, hogy önkénteskedjen náluk 1 évig (!), hiszen "gyakorlatra tesz szert", "beleírhatja a CV-jébe", stb. Ami igaz is, csak ingyen hajtják őt meg a hasonlókat, akik be akarnak törni a munkaerőpiacra.
Viszont ha legfeljebb az útiköltségedet fizetik, nem olyan egyszerű olyan hosszú időt lenyomni ebben a drága városban.

BTBTBT 2013.12.22. 22:47:18

@cougarcat:
Igazából csak az xtalkproject-es link foglalkozik azzal, amit írtam, de kell nekem google-keresőzni.

@Cascabel:
Fatcats. :(

Latcho Rom 2013.12.22. 22:50:03

@cougarcat: rokefellerék meg nem jartak 4 csillag felett, kivancsi leszek..
Igen, a Kolompar Diggy nagy porngyujetemeny hozott hazulrol, tudta hogy ilyen fincsi dolgok nem lesznek albionban :-)

Latcho Rom 2013.12.22. 22:50:48

@Cascabel: Nem egy tipikus story, nemdebar?

2013.12.22. 22:51:55

@Barátusz: Nem hallottam róla, de miért nem csodálkozom? Ja, mert Kanadában élek. :) Sajnos ilyen tipusú bizarr ötletekkel itt is gyakran találkozol. A farok csóválja a kutyát....

"Ami még vicces - bár kicsit eltér a korábban említett példámtól -, amikor a Londonban (Anglia, nem Kanada) végzett a marketing és reklám-diplomás ismerősömnek azt mondják az itteni, azonos profilú cégek, hogy önkénteskedjen náluk 1 évig (!),"

Ez már kizsákmányolás kategória. Eszembe jut,hogy esetleg igy a bevándorlókat ki tudják használni, mert ők tán jobban rászorulnak a brit munkatapasztalatra - persze tévedhetek...

@Cascabel: Ez egy USA lista.... A fizetések tényleg kemények. A helyi non-profitoknál akik valóban segitik az elesett embereket, ilyen nincs.

Exed remélem beperelte őket mert ez "wrongful dismissal". Nálunk is van United Way gyüjtögető, de ide már nem jut tőlem zsozsó.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 22:58:38

@Sütemény1975:
De, moziban nézni sokkal jobb, viszont a környező mozikban már nem adják ezeket, Stockholmba felutazni pedig nem fogok egy filmért.

Egyéb kérdés?

2013.12.22. 22:58:54

Off:
Tegnap netes " barangolasom " kozben talaltam ezt a cikket:
(de megsem, hiszen " hataratkelo" szemelyrol szol)
Ma, Kanadában házvezetőnő a ’92-es olimpia kajaknégyes bajnoka Czigány Kinga

kanadavilaga.com/2013/02/21/ma-kanadaban-hazvezetono-a-92-es-olimpia-kajaknegyes-bajnoka-czigany-kinga/

2013.12.22. 22:59:12

@shakti_rom: Most elképzelem, ahogy odalubickoltok az úszómedence bárjához egy jéghideg margaritáért... A jó kis mexikói kaják, kedves emberek, tengerpart.... Igy fantáziálva még a mariachi zene gondolata sem zavar. :)

BTBTBT 2013.12.22. 23:03:03

@cougarcat:
Mindenképpen kizsákmányolás. Még akkor is, ha "work experience"-ként adják el, nem "volunteering"-ként, és ha nem napi 8, hanem csak 4-6 órában csinálja a delikvens - mert ha nem tartja el valaki, akkor még be kell vállalnia egy részmunkaidős állást is.
Angol diplomás pályakezdővel is megcsinálják az ilyesmit, nemcsak bevándorlóval.
És aki haladni akar ezen a pályán, legtöbbször bevállalja, mert minek is tanult évekig, ha most nem viszi semmire. A diákhitel réme valószínűleg neki is ott figyel. És ezt használják ki a cégek.

Latcho Rom 2013.12.22. 23:04:46

@cougarcat: oceanba kepzelj, nem medencezek ott soha. Tele vannak reszeg, nagypofaju quebeci franciakkal, bar lehet hogy itt nem lesz annyi beloluk.

Latcho Rom 2013.12.22. 23:06:49

@cougarcat: mariacsi...jooo az, kulonosen a szolo harfasokat szeretem.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 23:07:47

@montroyal:
Azért az elég sok az összelakossághoz képest.
Itt is lehetne jól jövedelmező iparág belőle, de valamiért kitalálták, hogy nem adnak el fegyvert háborúban álló országok számára. Pedig akkor pöröghetne csak igazán a Gripen business! :)
Pedig ha mi nem adunk el, akkor majd elad más. Így csak a profitot nem szerezzük meg, ugyanúgy meg fonak halni az emberek... ki érti ezt?!

Latcho Rom 2013.12.22. 23:09:19

@cougarcat: igertem HAnak kanadai teli kepeslap blogot, lesz majd akumal is. Ha a seggunk ide nem fagy orokre :))))))

montroyal ( CAN qc) 2013.12.22. 23:11:00

@cougarcat: nekem is 2 hetet kell kihuznom .. azutan 2 het cuba ... az iden sokba kerult az albertai es a BC kirandulas ezert szerenyre vesszuk..

2013.12.22. 23:12:58

@cougarcat:
Nem perelte be oket, nem olyan fajta:) De tole nem tudnak kicsalni egy centet sem non - profit szervezetek azota. De meg rokonok, ismerosok sem: hazavittuk a szamitogepemet egyszer ajandekba es rajta maradt a harddrive-on egy jatekprogramja, amit vettunk, kb 50 $ - ert. Hogy mit kaptam erte!! Hogy az az ove es keri vissza. Akkor ereztem eloszor, hogy rosszul valasztottam:( Ellenben az anyja (ex - anyos) boldog - boldogtalannak adakozott, ajandekozott:) Karacsony utan mindig flat broke volt:) Pedig jol keresett, vezeto AutoCAD operator volt egy olajos multinal.

Latcho Rom 2013.12.22. 23:12:59

@Cascabel: Olvastam rola valahol masutt. Lenyeg hogy rendbe jott..

montroyal ( CAN qc) 2013.12.22. 23:13:08

@Kövérmadár: nem kizart ha az en zsebem is dagadna valamitol .. maskepp latnam a dolgokat...

Latcho Rom 2013.12.22. 23:14:00

@montroyal: @Cascabel: Olvastam rola valahol masutt. Lenyeg hogy rendbe jott..

BTBTBT 2013.12.22. 23:16:35

@shakti_rom:
Mi az? Kétszer kell elküldeni, hogy egyszer észrevegyék? :)))

2013.12.22. 23:18:20

@Barátusz: Nem tudom hogy itt létezik-e ilyen elvárás privát vállalatoknál... Én is biztos belementem volna ilyen dologba, amikor még szorult helyzetben voltam, mégha fogcsikorgatva is. Itt amúgy is komoly probléma (legalább is az volt még a 90-es években), hogy a nem kanadai munkatapasztalatod semmit nem számitott. Többek között ezért is olyan nehéz itt az elindulás. Ezért kellett nekem az önkéntes munka, mert ha fizetetlen is, de kanadai volt. Röhej volt, hogy akkoriban a kevés kis pénzemből fizettem a benzint Ladysmith-től Nanaimo-ig (kb. 30 km egy irányba) hogy "jót tehessek" a közösséggel, miközben én is segitségre szorultam volna. :) De elmúlt,fátylat rá...

@shakti_rom: Már hogyne lennének részegek egy all inclusive-ban? Én pl. sváb vagyok, először is azon lennék, hogy leigyam egyem a befizetett pénzem. :) Garantált delirium...

Sayulita-ban a helyiek között béreltünk casita-t egy villában. Reggeltől estig ment a mariachi - egy idő után kicsit tömény. De: elnyomta az egész napos kakaskukorékolást, ami szintén tömény tud lenni, egy idő után...

montroyal ( CAN qc) 2013.12.22. 23:19:28

@shakti_rom: amig , ahogy mondjak ; tele hassal panaszkodunk...

min 2013.12.22. 23:26:09

mióta van az, hogy másfelé kell még kattingatni, hogy elolvashassam a sztorit?

2013.12.22. 23:27:45

@Cascabel: Kár hogy annyiban hagyta, persze nekem könnyü mondani, a helyében lehet hogy én sem csináltam volna semmit. Ha nagyon akarnak, más ürüggyel megszabadulnak tőled, kitalálnak valami "just cause"-t.

Hja, itt a többség flat-broke Karácsony után... Eszméletlen hogy mennyi pénzt el tudnak költeni az ünnepekre. :)

montroyal ( CAN qc) 2013.12.22. 23:28:10

@Cascabel: @shakti_rom: @cougarcat: off
es mit szoltok hozza hogy meg fog szunni a posta hazhoz szallitasa ... es dragul a belyeg .. kevesebb serviz dragabban ...
nalunk mutattak a posta vezerenek fizeteset 2 eve 11 millio tavaly 12 millio ... te jo eg ... csak az o fizeteseert vagy 30 millo belyeget el kell adni

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 23:28:38

@montroyal:
Az enyém sem dagad... viszont nyitott vagyok bármire, ami dagasztja ;)

@shakti_rom:
Ha lesz idén tél, akkor én is küldök :)

Határátkelő 2013.12.22. 23:28:49

@min: Nem akarlak elkeseríteni, de kb. 4 hónapja minden vasárnap blogajánló van, amikor "másfelé kell még kattintgatni", hogy elolvashasd a sztorit. A többi napokon nem kell. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 23:30:37

@min:
Pár hónapja vezette be HÁ, hogy vasárnap blogajánló van. Ilyenkor 3-4 blogból válogat és teszi őket kívánatossá egy-két bekezdéssel, majd nekünk kell utánamenni a pontos történetnek.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.22. 23:31:42

@montroyal:
Azért ez súlyosan hangzik... el kell menni a levelekért a postára? Akkor mi a fenének van?

2013.12.22. 23:34:24

@shakti_rom: @montroyal: Ha jól látom akkor az egómat most már két oldalról éri támadás. Először Shaktifeller ötcsillagos mexikói booz és mariachi fesztjével kell szembenéznem, és ezt most tetézi Monsieur Royal közelgő "szegényes" kubai útja. Én meg maradok nyakig zuzmóban és ködben... Szép kis kilátások, mondhatom.

2013.12.22. 23:37:45

Fehozodott Mexiko, megint " honvagyam " lett: a kakaskukorekolast, mariachit is kibirnam, csak ott lehetnek. Sajnos most nem mehetek, tavasszal tervezek egy par honapos " uzleti " leruccanast, a kokuszdioban latok fantaziat. Azert dolgozom most, az anyagi hatter megteremtesen. Nem konnyu, marmint a rendszeres munkabajaras:( De aldozatot kell hoznom a cel erdekeben:)

Latcho Rom 2013.12.22. 23:38:28

@cougarcat: dagimadar is megy valahova, azt hiszem

montroyal: hova pontosan?

2013.12.22. 23:39:23

@montroyal: Én támogatom, ha a csökkentett szolgáltatással egyetemben drasztikusan leépitik az alkalmazottakat. Takarékossági megfontolásból azt is támogatnám ha itt BC-ben a kormány privatizálná az italboltokat és megszabadulna az alkalmazottaktól.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.12.22. 23:40:15

@morsels: Elhiszem.

@Kövérmadár: Igen, az pont az, amit mondasz...Nekem is elképesztő, hogy emberek fontos adatokat kiraknak egy szerverre, amiről azt se tudják, hogy hol van, meg ki lát rá...De nekem már a f@szbúk is elképesztő, hogy mindeni kiadja önként az adatait...Na mindegy, biztos én vagyok túl földhözragadt.

@Don Kartasch: Igen, jó esélye lehet...

Latcho Rom 2013.12.22. 23:40:35

@Cascabel: ugy olvastam hirtelen hogy kokuszdioban fizetnek :)))

az meg erdekesebb lett volna mint az hogy az exed united way miatt kapta a pink csedulat :)

montroyal ( CAN qc) 2013.12.22. 23:42:15

@cougarcat: majd gondolunk Rad.. lesz idonk sajnalni is ...DDD

@Kövérmadár: a varosokrol van szo tehat ahogy videken letezik elhelyeznek postalada kozpontokat es oda kell mindenkinek menni a levelekert ... kepzeld el az idoseket betegeket vagy akinek nincs kocsija ... télen..

2013.12.22. 23:42:42

@Cascabel: Látom itt már csak én fogok dolgozni, mindenki melegebb éghajlatra távozik. :)

Ha jól tudom Mexikóban most vannak jó lehetőségek - állitólag a mexikóiak USA-ba való vándorlása is megfordult. És persze sok nyugdijas költözik oda továbbra is....

2013.12.22. 23:45:47

@montroyal:
Engem nem zavar ez a posta dolog, evek ota nem levelezek, kb 10 eve vettem utoljara belyeget. Az tetszett legjobban, amikor a Canada Post CEO azt mondta, hogy jot tesz a nyugdijasoknak egy kis gyaloglas a levelert:) Megall az ember esze ekkora pofatlansag hallatan:)

2013.12.22. 23:45:51

@montroyal: Jaj de kedvesek vagytok, én meg majd könnyes szemmel gondolok rátok. :( De csak addig amig én is megint eljutok a trópusokra. Sajnos a felújitás és a váll problémám miatt egy ilyen út egy darabig elmarad.

montroyal ( CAN qc) 2013.12.22. 23:48:54

@shakti_rom: varadero ,villa cuba es nagyon jo aron szinte masnap mar 3-4szazzal tobb lett ugyanaz ... es hogy panaszkodjak mivel mar mindenhol voltam cubaba ezert masodszorra kell Varaderoba mennem pedig eddig soha nem tertem vissza ugyan abba a varosba ...

@cougarcat: valami 1800 alkalmazotrol beszenek pedig viszonylag kiraly munkahely volt postasnak lenni...

2013.12.22. 23:50:37

@cougarcat:
Itt Albertaban privatizalva vannak a 90' - es evek ota, szinten minden sarkon liquer store van. Mikor kijottem, volt vagy 20 az egesz varosban (Calgary), most van tobb szaz. (sok orosz bevandorlok tulajdonaban)

montroyal ( CAN qc) 2013.12.22. 23:51:56

@cougarcat: faj a vallad? akkor ne menj gyalog...

egyebkent ahogy nyaron lattam szivesen maradnek( laknék) en is ahol te maradsz..

montroyal ( CAN qc) 2013.12.22. 23:55:49

@Cascabel: akik velem leveleznek azok is csak keregetnek ( ado hydro TV )mindig...meglennek nelkule ...

montroyal ( CAN qc) 2013.12.22. 23:56:55

@Cascabel: aha akkor a provincra ertettek ...

2013.12.22. 23:58:37

@montroyal: Bizony. Na de ha nincs szolgáltatás, és az eddigi dolgozók meg mind valami szortirozó üzemben lébecolnak, még kényelmesebben mint eddig, akkor morogni fogok.

@Cascabel: Albertában sok mindent ésszerübben csinálnak mint itt BC-ben. Vagy legalábbis innen úgy tünik...

montroyal ( CAN qc) 2013.12.23. 00:00:20

jo éjt akkor most a TV... unalmas unnepi musorok..

2013.12.23. 00:06:54

@montroyal: Frozen shoulder, időnként nagyon fájdalmas, nem birnám ki a repülőutat. Meg betegállományban is vagyok, pofátlanság lenne Hawaii-ba távozni. De remélem január közepe felé legalább részidőben vissza tudok menni dolgozni.

Hja, valszeg én is itt maradok nyugdijasnak, bár felmerült Victoria, és néha Ladysmith (ami itt van a közelben). Viszont a házamat nagyon szépen felújitottuk, már nem olyan könnyü ennél jobbat találni a mi keretünkből. Victoria nagyon drága, és néha ott túl nagy a nyüzsi, Ladysmith-ből meg sok mindenért ide kéne bejárni. Persze ez csak álmodozás, addig van még 7-10 évem, amit le kell dolgozni.

montroyal ( CAN qc) 2013.12.23. 00:33:32

@cougarcat: még 7-10 évem, amit le kell dolgozni

nekem is annyi van . de semmi baj .. most kezdem gyujteni a masodik millio $ a nyugdijamra ...
ugyan is az elso nem sikerult ezert lemondtam rola es kezdem a masodikat...

BTBTBT 2013.12.23. 00:57:17

@cougarcat:
Biztos nem lehetett egyszerű számodra az indulás.
Angliában is akad bőven hely, ahol a tiétekhez hasonló a mentalitás, és nem számít, ha van számukra külföldi tapasztalatod. Néha még az sem, ha külföldi végzettséged. (Egy egyészségügyisnél nyilván érthető, hogy miért.)
Ilyenkor errefelé (legalábbis Londonban) még az ügynökségek révén való rövidebb munkák bevállalása is nagyobb segítség, mint ingyen tapasztalatot szerezni.

Egyébként közben beugrott, hogy melyik újságban olvastam azt a "nyelvtanfolyam a prostiknak"-cikket:

now-here-this.timeout.com/2013/03/24/londons-migrant-sex-workers-get-more-intimate-with-the-english-language/

@montroyal:
@shakti_rom:
Akkor szégyelljem magamat, mert "csak" Mo.-ra megyek januárban? :)

2013.12.23. 01:12:44

@Barátusz: Ezt a cikket meg ne lássa egy kanadai főtisztviselő, mert még lekopizza az ötletet. :) Jó példája annak amikor a görcsös PC-ség abszurditásban nyilvánul meg.

Az indulással kapcsolatban - a baj az hogy a többségnek még ma sincs ez másként. A kormány már évek óta igéri hogy megszünteti az ilyen "red tape" dolgokat, mert ugye Kanada "versenyzik a bevándorlókért". A szájkaratén kivül még nem tudok semmi érdemi változásról.

Ezzel együtt mégiscsak magamat hibáztatom: nem ismertem fel, milyen fontos hogy legyen kanadai "papir". A nyelvtudásom nagyon jó volt, megvolt a TOEFL vizsa, mehettem volna rögtön egyetemre (kölcsönnel, persze). De én sajnos leragadtam azon, hogy nekem már van diplomám. Valójában az mozditott ki ebből, hogy a 90-es évek végén a környéken minden állásra volt vagy 100-150 jelentkező - nem én voltam a sikeres jelentkező igy jött a B terv, muszájból.

2013.12.23. 01:16:37

@Barátusz: Hány csillagos családi hotelbe mész? Lesz finom házikoszt? Ha igen, nyugodtan szégyelld magad. :))

BTBTBT 2013.12.23. 01:55:03

@cougarcat:
A PC-abszurditásban az a legrosszabb, hogy igazolják az elgondolásukat és azt, hogy ez miért jó úgy, ahogy csinálják. Ráadásul a leírtak alapján talán fel sem merül bennük, hogy másként is lehetne segíteni egy (migráns) szex-munkásnak.

Angolból és/vagy franciából volt TOEFL-vizsgád?
Mivel emlegetted, és az országgal kapcsolatos földrajzi tudásom hagy maga után némi kivánnivalót, megnéztem ezt a Ladysmith-t, ahol éltél. Ott sem divat a kerítés, mint az amcsiknál. Mondjuk a hideget bevállalnám. Az ok lentebb...

Mivel teljes ellátás és minden igényt kielégítő szállás vár, csak jókat mondhatok az otthoni viszonyokról. Szóval akkor "önszégyellés" beindul. :)
Nagyon remélem, hogy addigra valami durvább hideg (-10-15) is beköszönt otthon, mert errefelé nemigen van olyasmi, és azt az időjárást (lehetőleg hóval) kicsit hiányolom.

2013.12.23. 02:15:54

@Barátusz: Angolul beszélek csak, Nyugaton szerencsére nem elvárt a francia. Viszont a szövetségi kormány hivatalokban előny lenne a francia, bár ezeket az állásokat nagyon nehéz megszerezni.

Errefelé két évszak van, az esős, és a még esősebb, ahogy viccesen mondják. Valójában Nanaimo és Ladysmith "cold mediterran climate", vagyis a nyár száraz és meleg. De októbertől áprilisig sokat esik az eső, igaz viszonylag enyhe marad az idő. Hó előfordul de ritkán. Ha ilyen körülményekre vágyunk akkor felmegyünk a környező hegyekbe. A férjem megszállott sielő és én is sifutok néha. Vagy hótalpakkal kirándulok.

Luxus prostituáltakat nem ismerek, de utcalányt elég sokat. Nem azért csinálják mert nekik ez egy karrier. Kell a drogra a pénz. Aztán hozzászoknak az életformához, mert a prostitúció könnyü és gyors pénz (persze rohadt egy munka). Normális munkatapasztalatuk nincs. Szóval nem tartom ideálisnak ezt a helyzetet korántsem. Nem is beszélve a tini lányokról - mert ugye ilyen korban kezdik, 14-15 évesen. Ha végre abbahagyják, akkor jön hosszú évekig az önutálat, meg a rossz élmények feldolgozása. Szóval nem egy glamour foglalkozás. Tőlem büszkék lehetnek rá, na de ezt a vonalat segitsük? Tényleg bizarr.

2013.12.23. 02:19:29

@cougarcat: "cold mediterran climate", vagyis a nyár száraz és meleg.

De mérsékeltebb a meleg természetesen nyáron mint a mediterrán éghajlaton.

BTBTBT 2013.12.23. 02:52:52

@cougarcat:
Akkor most eloszlattál bennem egy tévhitet: azt gondoltam, hogy a tenger közelsége ellenére is vagytok annyira északon, hogy hidegebb van.

A prostutíció sosem ideális helyzet, de eddig még kurvákat nem, csak olyan nőt ismertem (magas, bögyös, szőke - és naiv), aki bő 10 éve kiment Szicíliába dolgozni, és aztán főnökké léptették elő egy üzletben meg hirtelen lakása is lett.
Hazaérve kibökte, hogy ezért bizony feküdnie "kellett". Vagyis a saját döntése volt, nem kényszerítették, de mégis.

2013.12.23. 03:02:35

@Barátusz: Vancouver környéke is hasonló mint Vancouver sziget, csak ott még több az eső. Nemhiába vagyunk esőerdő övezet. BC belsejében már más a helyzet, még a nyáron forró és sivatagos Okanagan vidéken is nagy a hó és hideg van.

Most már remélem alszol.... :)

2013.12.23. 03:03:48

@cougarcat: ...... és magas, bögyös szőke nőkkel álmodsz (naiv opcionális) :)

BTBTBT 2013.12.23. 03:14:21

@cougarcat:
Nem, még nem alszom, pedig menni kéne aludni, mert ma még dolgozom. De nem igazán vagyok álmos. Ahogy shakti úr nemrég megjegyezte éjszakai bagoly helyett: "éjszakai madár" vagyok. :)

Az hihetetlenül hangzana, ha azt mondanám, hogy azzal a magas, bögyös szőkével álmodnék... de azért kíváncsi lennék rá, hogy mi lett vele, és mennyire bírta, hogy dugják azért, mert beleülhetett a kényelembe. Persze sosem fogom megtudni.

Egyébként az is feltűnt, hogy Seattle nincs is olyan messze tőletek. Arról meg úgyis a Twin Peaks ugrik be először, nem a grunge zene.

montroyal ( CAN qc) 2013.12.23. 03:17:02

@Barátusz: jo Neked csak mit csinalsz januarba Mo-on ... nyaron cserelnek Veled... persze rokonok csalad baratok ... de nekem senki sincs ott...

BTBTBT 2013.12.23. 03:27:35

@montroyal:
Jó nekem? Azért megnézném Kubát is...
Jó nekem? Családlátogatás, úgyhogy jó lesz. Jó ideje és jelenleg is csak ez - ők - érdekel Mo.-ból.
Otthoni barátok már nincsenek. Az évek - sajnos? jó? - megoldották.

BTBTBT 2013.12.23. 03:28:29

Ennyiszer sem írtam még le egy kommentben azt, hogy: jó.

2013.12.23. 03:31:31

@Barátusz: Igen még Ladysmith-ből is lehet látni a Mt. Baker vulkánt ami Washington államban van. Télen, amikor éppen nem esik és tiszta az idő, csodálatos látvány a hóval boritott csúcsa. Vancouverből meg sokan Bellingham-be járnak át vásárolni, főleg autót, ami ott jóval olcsóbb.

Jó lesz neked családi körben, már biztos nagyon várnak.

2013.12.23. 03:36:13

@Barátusz: Ez sajnos nálam is igy történt. Eleinte megdolgoztunk a kapcsolat tartásért, leveleztünk (email nuku). De amikor hazalátogattam, sohasem volt idő a barátokra. Épphogy volt elég idő a családra. Aztán később (iwiw korszak) megint felvettük a kapcsolatot de tudod hogy van - más irányt vett az életünk. De: most itt vannak a barátaim, helyben. Kanadaiak, mások, hozzá kellett hogy szokjak - meg ők is hozzám. A gyerekkori barátokra mindig nagy szeretettel fogok emlékezni, de kapcsolatot velük már nem keresek. És ők se velem. Ez mindenképpen egy veszteség, de nem túlélhetetlen, lehet hozzá alkalmazkodni.

BTBTBT 2013.12.23. 03:54:56

@cougarcat:
Nem csoda, hogy ellátsz a vulkánig. Csak tenger meg némi dombság választ el tőle.
Snoqualmie kisvárosa viszont sokkal délebbre van, mint a nemzeti parkban lévő vulkán.
De van arrafelé cougar-hegyi vadaspark is. :)

A család tudja, hogy hetek múlva otthon leszek, és ennyi elég.
A gyerekek ajándékait viszont hazaküldtem, mert milyen karácsony az nekik, amikor nincs ott időben, amit nekik szántam?

Az ilyen "nem maradtunk barátok a távolság meg az évek múlása miatt"-jellegű dolgot nem szoktam negatívan megélni. Kettőnkön múlott, nemcsak rajtam vagy a másikon.
Akadt, akivel a kijövetelem után nem sokkal megszakadt a kapcsolat (pedig már volt wiw meg email is), volt, akivel még évekig találkoztunk, amikor hazalátogattam.
Aztán az sem. Nem gond. Ennyire voltak fontosak ezek a barátságok. Van helyettük másik, itteni.
Utálom, amikor egy idő után már - vagy kezdettől fogva - csak én keresem a másikat. Időt pedig mindig szakítottam (volna) rá(juk). Azt, hogy az embernek nincs ideje valamire, az egyik legbénább kifogásnak találom.

2013.12.23. 05:05:48

@Határátkelő: Jó ez a blog ajánló csak ilyenkor a hozzászólások nem az ajánlott blogokról szólnak :-)

min 2013.12.23. 12:06:04

@Határátkelő: Óóó hát látszik, hogy csak vasárnapi olvasó vagyok :-)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása