oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. szeptember 04. 06:49,  A semmiből várat 141 komment

2013. szeptember 04. 06:49 Határátkelő

A semmiből várat

Építkezni a világon sehol sem egy leányálom, de ha az ember magyarként egy teljesen más kultúrában próbálkozik, az egészen különös helyzetekhez vezethet. Így jártak Kenyában Andrásék – egyszerre vicces és elgondolkodtató poszt következik.

cím ház.jpg

„Kijövetelünk után pár héttel elsődleges célunkká vált, hogy fejlesszük a bázist. Ehhez elengedhetetlen volt, hogy több vendégházat építsünk, ami szép nagy és kényelmes is egyben. Azzal tisztában voltunk, hogy ha esetleg valami hiányozni fog, akkor nem tudunk leugrani a sarki Obiba, de azt nem gondoltuk volna, hogy néha mennyire bonyolult itt építkezni.

Engedély

Már javában folyt az első ház építése, mikor is a szomszéd faluból átjött egy ember és finoman figyelmeztetett, hogy ha házakat szeretnénk építeni, akkor bizony a falu engedélyére is szükségünk lesz. Hoppá, összerezzentünk. Mi lesz, ha esetleg nem kapjuk meg, nem járul hozzá a falu az építkezéshez?

Egyből kérdeztük is figyelmeztető emberünket, hogy is zajlik majd pontosan a tortúra, melyik nyomtatvány sarkába kell majd felragasztani az illetékbélyeget. Válaszából hamar kiderült, hogy nem bonyolult az eljárás, csupán Mr. Ropa, a falu építkezéséért felelős személy, amolyan építés beleegyezése kell.

fal.jpg

Nyomban szemet szúrt a nevek hasonlósága, hiszen a kőműves, akit megbíztunk a ház építésével, szintén Mr. Ropa névre hallgat. Így gyorsan rá is kérdeztem, hogy hány építész Mr. Ropa található a faluban.

Nagy szerencsénkre a kőműves mesterünk és az engedélyező személy egy és ugyanaz volt. Persze, kérdeztem egyből, hogy ha Mr. Ropa nem adna engedélyt, akkor hogyan építené a házunkat. Sajnos figyelmeztető emberünk nem vágta egyből az összefüggést, ezért röviden annyit válaszolt, hogy nem! A szabály, az szabály! Kell Mr. Ropa engedélye az építéshez.

Nem volt tenni, megzavartuk Mr. Ropát a munkában. –Üdv, Mr. Ropa! Megengedi, hogy építsünk ide egy házat? Ere a kérdése Mr. Ropa testtartása teljesen megváltozott. Érezni lehetett, hogyan alakul át a kőművesünk hivatali engedélyezővé.

Nagy szerencsénkre jó hangulatban találtuk Mr. Ropát azon a napon, mert kb. 10 másodperces gondolkodás után kibökte végre, hogy persze, építsünk csak nyugodtan. Boldogan vittük a szóbeli engedélyt a falu küldöttjének!

Felügyelet

Általánosságban elmondható, hogy egy kicsit jobban kell felügyelni itt a munkásokat, mint például otthon. Ez nagyon fontos része az építkezéseknek. Persze, nem lehetünk minden percben mellettük, de azért óránként érdemes megnézni, hogy mit csinálnak éppen.

Pont Mr. Ropával esett meg, hogy kiadtuk neki a feladatot, építsen házat. Mondtuk neki, hogy igyekezzen, mert ha végez, még kell építeni párat, például a sátrak helyére is.

A mondat elejét és végét jól figyelte, mert három óra múlva már állt is a fal 4 sor magasan. Egy probléma volt csupán. Elkezdte körbefalazni a sátrat. Egy másik csapat a medencénket építette, kértük, hogy legyen majd süllyesztett lábmosó is. Persze elfelejtették meghagyni a helyét.

fal építés közben.jpg

Mikor ez kiderült, mondták, hogy ne aggódjunk, kiemelve ugyanolyan jó lesz. Lelkesen hívtak, hogy készen is van. Kb. egy cipődoboz méretű lábmosót sikerült építeni. Mondtuk, hogy ez kicsi lesz, hiszen nem tudnak beleállni. Hosszasan magyarázták, hogy ez nem így működik. Először egyik láb, kilépsz, aztán jöhet a másik lábacska.

Az alapok

Mivel a kis szigetünk kőkemény elhalt korallból van, így nincs szükség alap ásására. Ez az anyag valóban kőkemény, szerintem teljesen megegyezik a beton keménységével. Ez ebből a szempontból nagyon jó, de az építkezés többi részénél sajnos nagy hátrány.

Leginkább az emésztő „kiásásánál" okoz nem kevés problémát. Hihetetlenül lassan lehet csak haladni, biztosan állíthatom, hogy ez az építkezés legkeményebb része. A legnagyobb gondot az okozza, hogy minden egyes koralldarabot egyszerű szerszámokkal, puszta kézi erővel lehet csak letörni. Egy kisebb, két méter mély emésztő kiásása két-három hónapot is igénybe vehet 3-4 ember részére.

gödör.jpg

Én, a nagyon okos európai, persze próbáltam megoldani a problémát azzal, hogy majd bérelek egy nagy gépet, amivel könnyedén „széttöröm" az egész gödröt. Sajnos még Mombasában sem találtunk ilyen kölcsönözhető gépet.

Egyébként, minden tiszteletem a kőtörő munkásoknak. Egész nap törik a korallt a 40-45 fokos melegben, nagyon ritkán tartanak pihenőt. Éppen ezért jól meg is kérik az árát a helyi árakhoz képest.

Egyébként ez is érdekes. A téglákat ugyanilyen technikával törik ki a korallból. Egy tégla ára 18 Kenyai Shilling, megközelítőleg 50 forint. Ha rendelsz mondjuk 1000 téglát, akkor az átszámítva 50.000 forint. Ezer tégla kiásásánál már meg is lenne az emésztőgödör.

elhalt korall.jpg

Abban az esetben, ha emésztőgödörként rendeled meg, egyből elkérik a háromszoros árat. Persze próbáltuk kérni őket, hogy mondjuk a számunkra megfelelő helyen kezdjék el kitermelni a téglákat, de valamiért az a hely sosem megfelelő a téglák gyártásához, így mindig marad a háromszoros ár.

Mikor már rendelkezünk megfelelő mennyiségű téglával, el is lehet kezdeni felhúzni a falakat. Jobb esetben tudunk szerezni cementet a szemközti Shimoni településről, ami kb. 2 kilométerre található tőlünk, így minden építőanyagot csónakkal kell áthozni.

Persze nem akkor, amikor kedvünk van hozzá, hanem csak ha dagály van. Apály esetén még 400 méter kellene hurcibálni gyalog az anyagot, mivel ilyenkor ilyen távolságra lehet csak megállni a hajóval.

A vizet egyszerűen felszivattyúzzuk a tengerből. Homok beszerzése sem okoz problémát, mivel itt van a homokos part közvetlenül előttünk. Érdekes módon a homokhordás, a cipelés itt női feladat. Ezt meghallva persze próbáltunk tiltakozni, de csak kiröhögtek a helyiek. Bizonygatták, hogy ez itt teljesen normális, hogy nők mozgatnak meg ilyen óriási terheket a fejükön hordva.

sóder.jpg

Másik érdekesség, hogy itt nem használnak meszet az építkezéshez. Viszont, mivel sós a homok, a víz és meszet sem használnak, így kétszer-háromszor annyi cementet kell tenni a malter keverésénél. Ezt persze eléggé megdrágítja az egészet.

A tető

A tető elkészítését is meg tudják oldani helyben. Amikor megrendeljük a tetőt, a szakemberünk eltűnik pár napra az erdőben. Hosszasan keresgéli a megfelelő méretű és formájú fákat. Kivágja azokat és elhozza az építési területre. Ezek után a tető vázát összeszögeli és kötéllel is megerősíti.

tető.jpg

Végezetül felkerül a makuti is. Ez úgy készítik, hogy a pálmaleveleket felkötözik egy botra egymás mellé. Ezeket felkötözi az elkészült vázra és már kész is az új tető. Az álmennyezetet előre gyártott gerendákból, lécekből és furnérlemezekből készítik.

Ugyanaz a személy készíti, aki beilleszti az ajtókat is, beleértve a zárakat, kilincseket is. Az ablakok csupán egy keretből állnak, berácsozva, üveg nélkül. A rácsokra azért van szükség, hogy a majmok ne tudjanak bemenni a házakba.

tető 2.jpg

Burkolatok

A belső burkolatot úgynevezett galanával oldjuk meg. Ez nem más, mint hatalmas, megfelelő kőtömbök, méretre vágva. Ezt teszik a padlóra és falra is, csempe helyett. Esztétikailag egyébként nagyon jó látvány, visszaadja Afrika hangulatát, különösen szép, ha a végén kap egy lakkréteget is.

Ezek után jön a festés. Sajnos eddig még nem találtunk jó festőt. Megfordult már nálunk legalább öt festő, de sajnos mindegyik munkája elég pocsék. Nem nagyon érdekli őket a precíz munka, nem nagyon sikerül egyenes vonalakat alkotniuk, nem beszélve a lecsöpögő festéknyomokról.

szoba.jpg

Számla és garancia

A számlaadás itt nem okoz nagy problémát. Mivel a nagyáruházakban bárki vehet számlatömböt, így bárki adhat is. Többször fordult már elő velünk, hogy mikor számlát kértük, időspórolás és egyebek miatt, emberünk kitépett egy üres oldalt a számlakönyvéből. Átadta, és megkért, hogy töltsük már ki otthon mi saját magunk.

Az építési garancia fogalma itt nem nagyon ismert. Drága villanyszerelőnk befejezte az egyik ház villanyszerelési munkáit. Másnapra már a lámpák fele nem világított.

WC.jpg

Gyorsan szóltunk is neki, hogy legyen kedves kijavítani a hibákat, lehetőleg garanciában. Erre persze hülyén nézett ránk, miért is gondoljuk hogy ő ingyen dolgozzon itt.

Nyugodt, meggyőző hangon mesélte el nekünk, hogy miért nincs garancia. – Meg kell értenetek! Az áram egy nagyon érzékeny dolog, mivel nem is látod! Na, látod, vagy sem? Nem tudtunk vitatkozni vele."

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY! Megváltoztak a kommentelési szabályok, a részleteket ide kattintva olvashatod el, ahol az is kiderül, mi kell ahhoz, hogy a jövőben is ugyanúgy hozzászólhass a posztokhoz, ahogyan eddig. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: építkezés Kenya

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr915494417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Evain 2013.09.04. 15:08:20

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Az ötlet önmagában nem rossz, de nem élnék ott. Szafarizni viszont szívesen megyek, úgy meg macerás kutyát vinni. :)
Egyébként biztos megeszi a tenyérnyi csótányokat is? :o Ahhoz azért már legalább egy dán dog méretű kell. :D

Muscari 2013.09.04. 15:37:28

@Taxomükke: a fiam pontosan igy jart tavaly karacsonykor, amikor jott, meg jo volt a borond, mikor ment vissza mar nem: o is letorte a kerekeket...

Azert sajnalom, mert egy tok jo kis muanyag borond volt.

De azt olvastam, hogy mar a rendes, nem fapados legitarsasagok is elkezdtek dijat felszamolni pl. a poggyaszert, koltsegcsokkentes cimen, valszeg az europai legitarsasagok "elfapadosodnak".

Marad majd nehany nagy legitarsasag, akik luxust kinalnak az azt megfizetni tudo ugyfeleknek, a tobbiek szinvonala meg sullyed lefele :-(

Szamomra a csucs a sator Lisztferihegyen, szrintem ilyen sehol mashol nincs , Europaban biztosan.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.04. 15:52:30

@Evain:

Én Kubában éltem 6 éven keresztül és mindig volt kutyám, az első félévet leszámítva. Nos, a kutya vagy megeszi a rovart vagy megöli, de nem hagyja békén garázdálkodni. Az én kutyám egy németjuhász lány volt, majd pedig pluszban a 2 keverék fia. A kicsik kölyökkorukban kifejezetten szórakoztak a csótányokkal, csak félig ölték meg őket, hogy lehessen velük még játszani.

Mindenesetre csótány csak ott volt, ahol nem járt gyakran a kutya. Az anyakutya még patkányt is simán elkapott. Többször volt, hogy büszkén hozta a megölt patkányt mutatni, hogy megint jó kutya volt és likvidálta a betolakodót. S sosem evett belőle, csak egy gyors harapással eltörte a nyakát, azonnal megölve.

S Mo-n a szibériai höszki meg a vakondokat űzte el messzire. Még képes volt utánuk is ásni. 1 hónap múlva az összes vakond átköltözött a szomszédokhoz.

BTBTBT 2013.09.04. 15:56:19

@Taxomükke:
Wizzair-rel utazni? Oreg hiba.

Megis? Minden utazas elott ellenorizni kell a weboldalukat, mert a fapadosok eloszeretettel feledkeznek el tudatni a valtozasokat az utasaikkal. :(

Evain 2013.09.04. 15:58:35

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Nekem nagynénémék éltek Kubában, a kukárácsákra ők is panaszkodtak (nem volt kutyájuk). :)

Felénk meg hálistennek csak legyek vannak, azt meg a macska is összekapkodja. :)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.04. 16:00:44

@Evain:

Vegyszeres felmosás + kutya = nincs többé gond.

NIKI LAURA 2013.09.04. 16:19:19

@diggerdriver: opps,,,"freemail "akart lenni..bocs

Evain 2013.09.04. 16:19:58

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Gond most sincs. Kutya meg incoming, ha a gyerekek már akkorák lesznek, hogy nem a kutya löki fel a gyereket, hanem a gyerek a kutyát. :)

SzZoole 2013.09.04. 16:27:21

@NIKI LAURA: szia niki,ha megadsz egy Magyarorszagi vonalas szamot felhivlak es mindenben tajekosztani tudlak udv zoole.

SzZoole 2013.09.04. 16:41:21

@NIKI LAURA: ja meg annyi,hogy Lutontol tiz pecre lakok es a Borehamwoodi DVLA 20 perc ott tudsz kerni ideiglenes forgalmit,amit meg is tudsz ott varni,ja es holnap ep off napom van,es raerek,ha gondolod,ja es autom is van,es mindez ingyen,de Te tudod:))))

Taxomükke (UK) 2013.09.04. 16:46:47

@Barátusz: Eddig nem volt gondom a Wizzairrel, pedig sokat utaztam velük. Ugyanez a bőrönd is legalább 10 alkalommal került fel a fedélzetre a bevezetett méretkorlátozások óta. Most volt egy túlbuzgó kis p.... puella, és meg nem másokkal együtt közelítettem, hanem sem előttem, sem utánam senki, hát gondolta, most keres a cégnek 14000 forintot (mínusz a saját jutaléka, valószínűleg).
Hát én meg nem az a faszi vagyok, aki tizennégyezerért utaztat egy ötezer forintot sem érő táskát.

SzZoole 2013.09.04. 17:05:42

@NIKI LAURA: ha jol tudom biztositast egy naposat is tudsz kotni online es egybol ki is tudod nyomtatni,road taxot a DVLA-nal is meg tudod csinaltatni,kompjegyet is online a P&O Ferries honlapjan megtudod csinalni,ha kerdesed lenne,szivesen seggitek:)))

BTBTBT 2013.09.04. 17:50:26

@Taxomükke:
Igazad van, en sem fizetnek annyit, de miota eletemben eloszor utaztam W.-rel, es 7 orat kesett a gep, megfogadtam, hogy veluk soha tobbet.
A tobbi tarsasagnal meg megnezem, hogy valtoztak-e a feltetelek, mert pl. az easyjet sem ertesit, csak szettarjak a karjukat a gatwick-es ugyfelszolgalaton, hogy bocsi. Azt meg nem fogadom el.

DieNanny CH 2013.09.04. 18:41:41

@Taxomükke:

Igazad van! Egy kisbőrönd feleennyibe kerül.
(Én mikor Bécsből Firenzébe repültem, a reptéren volt egy rácsos láda. Akinek belefért a kézipoggyásza, az felvihette a gépre.)

DieNanny CH 2013.09.04. 18:43:39

@Evain:

Én is azt figyeltem, hogy a zuhanyzóban pl öklömnyi lyukak vannak. Én fémből készült szúnyoghálót tennék, ki tudja, mit képesek megrágni azok az izék...

purple ragdoll 2013.09.04. 19:08:35

@Taxomükke: Sajnos az a helyzet, hogy érdemes mindig leellenőrizni, változtak-e a feltételek, mert könnyen megszívja az ember. Szerencsére (?) én nagyon odafigyelek a részletekre, mániákusan félek attól, hogy valamit elfelejtek, lekésem, rosszra szállok stb., úgyhogy nálam alapbeállítás a többszöri csekkolás.
Tavaly utaztam a Wizzairrel, már akkor kitalálták, hogy legyen egy standard méret meg egy nagyobb, amiért többet kell fizetni. Van egy katonai hátizsákom, az pont minden (eddigi) légitársaságnál a megfelelő méret volt, amit még ráfizetés nélkül (vagy a legkisebb összegért) felengednek. Itt persze a nagyobb kategóriába esett. A jegy vásárlásakor (UK - Mo.) a kisebb kézipoggyászt fizettük ki, aztán megpróbáltam nem teletömni, és rimánkodtam magamban, hogy ne akarjanak megkérni arra, hogy beletuszkoljam valahogy a DieNanny által is említett rácsos ládába. Már magam előtt láttam, ahogy ott szenvedek sikertelenül, végül mindenki előtt megsarcolnak, de aztán mivel akkor nyitották a kaput, amikor zárniuk kellett volna, eltekintettek az ilyesfajta procedúrától. :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.09.04. 19:31:09

akármiből van a ház, lesz élővilág. nekem itt felmásznak a FALON a harmadikra az egerek és beugranak a konyhaablakon. hiába beton a ház.
a csótányok nem jönnek át élve a küszöbnél morteinnel húzott csíkon, kétnaponta újra elég.
kutya a kígyókat is ügyesen megfogja.
egyébként a dzsungelt mindenki úgy képzeli el, hogy tele szúnyoggal. namost akármerre jártam eddig, sehol nincs megközelítőleg se annyi szúnyog, mint a Balatonon. igaz, ott legalább nem terjesztenek dengue-lázat.
juteszembe, itt nem kekeckednek nagyon a fapadosok, simán felengednek pl egy kilóval nehezebb táskát, vagy két ránézésre is túl nagy és nehéz kézipoggyászt. (nem is kell érte fizetni, csak amit felad az ember.)

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.09.04. 19:46:52

ja, és itt is lassú, de azt hittem, a nettel van a baj :-(

M. Péter 2013.09.04. 20:23:25

@Taxomükke: Egyszer utaztam a Wizzairrel, akkor megfogadtam, hogy soha többet. Közben meg is szűnt az a járat, és már nincs is a közelből járat Magyarországra, így nagyon könnyű a Wizzairt elkerülnöm.

A sleasyjetnek meg olyan trükkje volt, hogy kint a csomagfeladásnál egy nagyobb ketrec volt, bent a kapunál meg egy kisebb. A naiv utas kint belerakta a kézipoggyászát, és úgy gondolta, hogy minden rendben van, aztán a beszállásnál meg túl nagy lett kézipoggyász, és a naiv utas fizethetett 50 fontot vagy eurót, ha azt akarta, hogy a csomagja is utazzon.

rumitom 2013.09.04. 20:26:20

@Muscari: pont a wizzair nekem is el akarta jatszani egyszer, hogy nem jo a taskam. (ferihegyen amugy is kocsogok) ha elforditod 90 fokkal a fem keretet, oldalrol (normal esetben az alja) szepen becsusszan a borond aminek elotte csak a kerek logott ki.
aztan az egeszet visszaforgatva lehet diadalmasan mutatni a fancsali kepet vago szemelyzetnek, ihunn e, benne vala az borond a hulye kis a racsodban.

BTBTBT 2013.09.04. 20:26:51

@Chang Yai:
Tényleg nem kötözködésképpen, de mi értelme van ilyen körülmények között élni?

@M. Péter:
"Sleasyjet" :)))

Mikor volt ez a trükk? Ilyesmi nem rémlik tőlük.

rumitom 2013.09.04. 20:29:34

a poszt amugy nagyon klafa, hogy ilyen temarol is irva vagyon.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.09.04. 20:54:33

@Barátusz: tényleg nem kötözködésképpen, de akkor ilyen alapon mi értelme van úgy élni, hogy mondjuk az ember több százezret kell hogy költsön fűtésre. vagy a Balatonon, ahol ki se lehet ülni a kertbe a szúnyogok miatt. vagy a Belvárosban, ahol hallod a szomszéd fingját. vagy Brightonban, ahol az állandó párás levegő miatt penészesedik a fal. vagy Portugáliában, ahol még rendes fűtés és szigetelés sincs, és egész télen fúj át a szél a lakáson, ahogy a villanyradiátor mellett didereg az ember. vagy Japánban, ahol jó eséllyel összedőlhet a következp földrengésben. vagy akárhol, ahol rettenet sok a council tax. vagy ahol ki se lehet engedni a gyereket az utcára játszani, vagy egyedül iskolába menni. vagy ahol hajnali négykor kukorékolnak a szomszéd kakasai. vagy a főút mellett, ahol beleremeg a fal az autókba, és a saját hangodat se hallod a zúgástól. vagy Angliában, ahol a szerelő vagy a haverod átmászik a szőnyegen sáros cipővel :-)

valami szar vagy kényelmetlen vagy drága lesz, akárhol.
semmivel nem rosszabb ez a ház, mint az átlag pesti panel. az ablakot becsukom, mióta rájöttem, hogy ott jönnek be a dögök. mert erre nem gyanakodtam. csótányok nem sasszéznak mindenhol, mert fújok. ennyi. :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.04. 20:55:50

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/130904/2013-04-01_223250_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Jó a poszt érdekes a világ másik szegletét ilyen szemszögből is megismerni.
A házról.
Lássuk csak. Alap nem kell. A falaknak semmi egyéb funkciója nincs mint a külvilágot elválasztani a belvilágtól.
Akár kantra rakott kisméretű tégla is lehetne némi vinklivas keretben ami a vázat adná. Olyan mindegy ott hogy 6centi a fal vagy 60.
A képen valami elképesztő durva mészkőből van rakva és a vakolat is ehhez igazodik.
Ablaknak elég négy gyalult léc mivel sem szárnyak sem falc nincs.
A mennyezet deszka meg furnér ahogy írta, a tető is filigrán anyagból kell legyen mert nem betoncserepet kell tartani hanem a lányok alighasznált fűszoknyáját. Gyanítom hogy egy kőműves egynapi Magyarországi béréből ott egy falu lakosságát el lehet fogadni.
Fűtés nem kell, a csöveket fagyhatár alá ásni nem kell.
30nm ilyen minőségű épületet hazai árakon is ki lehetne hozni 1millából.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.09.04. 20:58:53

@Barátusz: és azt elfelejtettem, hogy persze az a jó, hogy van normális állásom, király fizetésem, nagyon szépen elvagyok :-)

Rozamami írt a blogjában pár napja egy posztot, ami szíven ütött, elgondolkoztatott, azt hittem, egyedül vagyok azzal, hogy mennyire más minden, az egész élet, hogy egyszerűen hagynak élni, lenni az emberek, nem akar mindenki átgyalogolni, belerúgni a másikba.
akárhol ellennék, még ennél rosszabb körülmények között is, ezért az érzésért.

rumitom 2013.09.04. 21:09:56

@Chang Yai: jol beszelsz! a minden napos napsutesert es melegert el lehet viselni par csotanyt neha napjan.

Az elni hagyasert es az oszinte, ragyogo arcu emberekert meg ettol sokkal tobb kenyelmetlenseget is.

BTBTBT 2013.09.04. 21:16:14

@M. Péter:
Sosem hallottam róluk. Ezek szerint jobb is.

Viszont ezért biztosan nem kell tőlük elnézést kérned.

@Chang Yai:
Abban egyetértünk, hogy az tök jó érzés, ha békén hagyják az embert, és boldogul is, és nem azt kérdeztem, hogy miért nem maradtál Mo.-on, de azért erős túlzás egy lapon említeni pl. egy zajongó szomszédot/szúnyogos Balatont/szigetelés nélküli portugál lakást/egyébet (kívánság szerint behelyettesíthető) még a harmadikra is bemászó egerekkel/patkányokkal.

Elég nagy a világ, és normális állás, fizetés és megbecsülés nemcsak az általad leírt körülményekkel operáló országban/környéken van.

Belinkelnéd ezt a Rozamamis posztot? Köszi.

@diggerdriver:
"Alap nem kell. "
Nem tudom, hol épült ez a házikó, de Afrikában nincs talajvíz?

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.09.04. 21:16:52

@rumitom: a csótány meg az egér azért nem zavar különösebben, mert nem bánt. a szúnyogokkal vigyázni kell. de ha felbukkanna megint egy mérgező százlábú, vagy egy skorpió, vagy a ház előtt egy piton (bangkoki külvárosban megette egy kóbor piton egy ismerős kiskutyáját, majd összegömbölyödve elszunyókált), na akkor sikítanék, de nagyon. :-)
egyébként egyszer betévedt egy denevér (még Thaiföldön), meg volt egy negyven centis gyík, ami a hűtő alatt lakott, és sehogy nem tudtam kitessékelni, eltűnt, amíg nyaralni voltam, de a hulláját sosem találtam meg, valahogy csak megtalálta a kijáratot. na itt volt egyébként még a szoomszéd fürdőszobájában egy ártalmatlan zöld kígyó.
de komolyan inkább mint a fingó és állandóan veszekedő szomszédok, akiket tíz éig hallgattam a panelban Rákoskeresztúron. :-/ nagyon nyomasztó volt gyerekként a házassági drámájuk, rettegtem tőlük.
(elhúztam aludni, lévén lassan hajnali kettő.)

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.09.04. 21:26:31

@Barátusz: az ablajkot be lehet csukni, kirakni néhány csapdát, és vége az egereknek (csak fa ablak van, ezért volt nyitva a konyhában állandóan), a szomszédoktól, szúnyogoktól, vagy zajos főúttól hogy lehet ilyen könnnyen megszabadulni? a szigetelés nélküli huzatos lakás szerintem meg a lehető legrosszabb, szerencsére engem utált a tanárom, nem jutottam ki ösztöndíjjal, akik kimentek Lisszabonba, nagyon ki voltak borulva attól, hogy hónapokig vacogtak. nekem ez nagyon lerontaná az életminőségem. nagyon hálás voltam érte utólag, hogy nem kaptam meg az ösztöndíjat.

Rákoskeresztúr előtt Mátyásföld volt, ott is voltak egerek a spájzban, szerették a diót. a nagypapám s.k. csapdákkal fogta meg őket, aztán mentek a vödör vízbe. a macskák is hoztak olykor néha büszkén hullákat.

a mindenféle állatvilág a trópusokkal jár, én meg itt szeretek lenni, itt meg még a legdrágább lakóparkban is lesz kígyó meg egérkék. :-) najó, Bangkokban a negyvenediken valszeg nem.

idén Raja Ampaton voltam (Pápua, Indonézia), ha lehetne, milyen jó lenne ott építeni egy ilyen kis vityillót, mint a fentiek Kenyában, és eléldegélni a korallzátony mellett. (jópár külföldi megcsinálta már, de inkább helyiek.) vagy lenne még pár ötletem, hogy hol, melyik elhagyatott tengerparton. (szerintem legjobb hely családdal, gyerekkel is, kis falu valahol egy parton.)
szóval nem vagyok alapból se normális, na :-)

Kacorlakk 2013.09.04. 21:39:44

@Chang Yai: A fogyasztói társadalmakban az ember célja mindazon anyagi javak megszerzése, melyekkel további anyagi javakat szerezhet meg. A cél elérésében a környezetében élők (emberek, állatok) hátráltatják, igyekszik is távol tartani őket.
A fejlődő országokban még csak a folyamat elején tartanak, még jobban megférnek egymással és a környezetük egyéb élőlényeivel. De nagyon tanítgatjuk őket, s a siker fájdalmas lesz mindannyiunknak.

Shanarey 2013.09.04. 21:41:35

@Taxomükke:

Na ezért megyek én holnap reggel B.A -el.

Azok nem szórakoznak ennyire, és ami a lényeg, leírják a tájékoztatójukban hogy a kerék is beleszámít a bőrönd méretébe.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.04. 21:46:20

@Barátusz:
Ha ez egy korallmészkő talaj amibe hónapokig ássák az emésztőt ott nincs. Ez nem jelenti azt hogy nem vizes a ház.
Mégha leszigetelik, akkor is az esős évszakban a tetőről lefolyó víz felverődik a falakra. A mészkő pedig porózus gazdag kapillárisokban.
Nyáron meg kiszárad.

BTBTBT 2013.09.04. 21:50:54

@Chang Yai:
Persze, a trópusi országok ilyen kényelmetlenségekkel járnak, de arra céloztam, hogy miért kéne mindenféle - esetenként veszélyes - állatok ellen védekezni az otthonomban ilyen-olyan módon?
Ez az, amit nem lehet a veszekedő szomszéddal összehasonlítani. Mert éppen a jelenlegi helyeden is kifoghatsz egy olyan éjszakánként üvöltő szomszédot (bár elég csak egy részegest, az is szar tud lenni :) ), mérsékeltebb országokban viszont nem jellemzőek a magas falra hágó rágcsálók.

Az általad leírt helyekre se gyerekkel, se egyedül nem lenne ingerenciám költözni, és nem azért, mert nem tudnám magamat körülvenni a civilizáció kényelmet szolgáló eszközeivel, hanem a fentebb említett gondok miatt.

Pestközeli kisvárosi kertesházban éltem évtizedeken át. Egér elvétve volt, macska még annál is ritkábban, csak a hangyákkal kellett nyaranta küzdeni. Azok ellen meg nem működött a kutyus.

Az tény, hogy tudsz veszélyesen élni. :)

BTBTBT 2013.09.04. 21:55:59

@diggerdriver:
Nem a vita kedvéért, de korallmészkő ide vagy oda, hosszú távon ki tudja mi lehet ott, ahol most nincs víz.

Meg kérdés, hogy télen/éjszakánként milyen arrafelé az időjárás és a hőmérsékletingadozás. Mert úgy aztán lehet szopás a nedves fal.

@Shanarey:
Hát igen, szeptember 5.-e nemcsak neked emlékezetes nap a külföld szempontjából. :)
Heathrow-ra érkezel majd?

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.09.04. 21:56:19

Hát ez annyira nagyon cuki poszt volt, de olyan rövid!!!!! Imádtam volna még olvasni.....és olyan de olyan takaros kis kecót csináltatok! Gratulálok. Simán becserélném a dohos és nyáronmelegtélenhideg szobámat.Na persze, naná, hogy be , mondhatjátok!!
Érdekes, vicces volt , nagyon jót szórakoztam, a Mr. Ropa és a villanyszerelő meg....hááát, akkorát röhögtem!! Ez komoly ??? :-DDD

Shanarey 2013.09.04. 22:06:30

@sodalisO:
Az nem villanyszerelő, hanem a Mekkmester reinkarnációja.

A villanyszerelő(és más) én vagyok.

:-))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.04. 22:11:45

@Barátusz:
A kőben nincs talajvíz.
Hőmérsékletingadozás az nagy de pozítív tartományban. 1-45fokig.
De ha fagy lenne akkor is a falban lévő víz milyen kárt okozhat?
Magyarországon komoly pozitív negatív hőmérsékletingadozás van és évszázados vizes vályog parasztházak állnak még.
Salétromosodás esetleg a vakolat felpúposodása kívül lefagyása a veszély. Túl lehet élni.

BTBTBT 2013.09.04. 22:21:20

@Shanarey:
Egy kalappal!

@diggerdriver:
Ki mondta, hogy a kőben van talajvíz? Évtizedek során, amíg feltehetőleg állni fog egy ilyen ház, bármilyen változás bekövetkezhet a talajban, akár a korallmészkő alatt is. Ez kiszámíthatalan.
Mint ahogy az is is necces, hogy arrafelé miféle fűtés létezik télen.

A salétromosodás és a vakolathullás egyáltalán nem tartozik abba a kategóriába, amivel jó együttélni. A hőmérsékletingadozásból adódó penész sem. Különösen, ha gyerek is lesz a környéken.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.09.04. 22:22:53

@Shanarey: naa, hehe, igen tudom, csak én egyszerre említettem a két őrült fazont, Mr. Ropa meg a poszt végén a villanyszerelő, aki hihetetlen egyszerűséggel megindokolta, mért nincs garancia a munkáján. Nagyon édesss!! Imádom ezt a fajta humort, ami a mai írásban volt.

Latcho Rom 2013.09.04. 22:34:13

nem olvastam az osszes kommentart - van viz a hazban, s ha igen honnan?

Shanarey 2013.09.04. 22:36:34

@Barátusz:

Köszi.

Miért is emlékezetes a szeptember 5 ?

Nem leszek ott sokáig, mert utána nemsoká indul a csatlakozás északra.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.04. 22:42:58

@Barátusz:
Amit írtál az a világ bármelyik tájára igaz. Ki tudja mi lesz később.
Fűtés nincs, a hőingadozás amit írtam az nem nyári-téli hanem nappali-éjszakai. Az egyenlítő környékén brutál módon le tud hűlni éjszakára.
A penész az megint más dolog. Az a hőhidaktól keletkezik. Olyan ott nincs.
Mint mondtam ott nincs folyamatos kapillárisokban végbemenő alulról felfelé haladó nedvesedés.
Eső van de ha jó cementes a külső vakolat akkor az elég vízzáró tud lenni. Nyáron meg kiszárad.
Nincs ott a vízzel probléma.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.09.04. 22:53:19

@diggerdriver: Te tudnál ésszerű magyarázatot adni az angolok helyett arra, hogy itt mért nem szigetelték a házakat ? mert itt aztán van eső is , meg pára is , meg nyirkosság, nedvesség is rendesen. Úgy hallottam, hogy az újabb építésű házaknál, lakásoknál most már szigetelnek, de mért kellett ehhez ennyi idő, hogy rájöjjenek?

BTBTBT 2013.09.04. 22:53:30

@diggerdriver:
Szóval azért, mert a világ minden tájára igaz, akkor nem is lényeges? Aham. A vízprobléma lehetőségéről volt idáig szó, nem arról, hogy jelenleg bármiféle gondot okozna.
Nem rémlik, hogy téli-nyári hőmérsékletingadozásról írtam volna. Külön9sen nem Afrikával kapcsolatban. Neked igen?
Vicces, ahogy nekem magyarázod a penész keletkezését. Meg hogy hogyan épül egy ház.

@Shanarey:
Mert a blog életbentartói közül nemcsak te indultál (indulsz) el azon a napon. :)
Akkor Skóciába mész?

Shanarey 2013.09.04. 23:00:10

@Barátusz:

I will going to Scotland.
Na, akkor ki még, ha nem titok?

Jöhet privátban is, ha titok.

BTBTBT 2013.09.04. 23:01:27

@sodalisO:
Talán mert évszázadok alatt ők hozzá vannak szokva az ilyesfajta "építkezés"-hez, a kontinentális népek meg nem?
Ezek télen is inkább ülnek 10 réteg ruhában a lakásban, minthogy felcsavarják a fűtést. És nem feltétlenül spórolási szándékkal.

Az új lakásoknál meg ott vannak az EU direktívás műszaki előírások (mint például az "energy efficiency rating"), és ha megtudod (kötelező erről dokumentumot adniuk), hogy szar minősítésű az ingatlan - és a tetejébe persze még drága is -, akkor nem veszed meg, hanem keresel olyat, ami rendesen szigetelve van.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.04. 23:02:42

@sodalisO:
A szigetelés hiányának egyszerű oka van. Nem volt mivel.
Itt sokkal régebbiek a házak mint Magyarországon és van egy furcsa építési technológia itt.
Padlófödémet csinálnak.
Az aszt jelenti hogy a földszint padlója is gerendás mina nálunk az emelet födémje.
Itt van alatta egy kb 30cm-es légrés és az ki van szellőztetve.
Nézd meg a házakat. Lábazatot nem látsz de a talajszint fölött kis téglalap alakú rácsok vannak.
Londonban egyébként olyan szintű a vízelvezetés hogy nem magas a talajvízszint. Budapesten méterekkel magasabb.

BTBTBT 2013.09.04. 23:09:46

@Shanarey:
"I am going to Scotland" vagy "I will be going to Scotland", ha nem bánod, hogy kijavítalak. De majd jönnek a "nagy" magyar angolosok, linkekkel, és megmondják, hogy nem is. :)

Én biztosan. Olyan régen, hogy már nem is számolom. :)

@diggerdriver:
Tökéletes válasz ilyen helyzetekre. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.04. 23:09:58

@sodalisO:
Igazából a falak vizesedésének az oka a talajvíz. Az eső a pára nem sokat játszik rá.
Ha netán vizesedne egy ház akkor sem látnád mert téglával van burkolva. Kevés a vakolt fal ami viszont van az átlagon felüli keménységű vakolat. Ezért nem látsz málló vakolatú házakat.
Nagyon sokfelé áskálódtam már Londonban de talajvízzel nem találkoztam. Más a talaj szerkezete.
Sokfelé vízzáró agyag. Nem tud leszivárogni.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.09.04. 23:13:27

@Barátusz: @diggerdriver: Értem, hát köszi, csak azért kérdeztem, mert én ehhez teljesen hurkatöltő vagyok. ....:-D Tényleg, inkább megfagynak, de a fűtőtest az szinte dísznek van. Larbertban, / Skócia/ a kis ttündéri aranyos skót-török kolléganőmnek élveztem a vendégszeretetét 2 napig. Tuti kis lakásban laktak, szépen rendbe rakva, felújítva, kedvesen berendezve, édesen csinált nekem egy forró fürdővizet a kádba, gyertyákat gyújtott, de majdnem megfagytam, jégverem volt a fürdőszobában. legszívesebben ruhástól fürödtem volna. No és persze, utána a szobában is fagypont volt. Egész éjszaka dideregtem, szabályosan kocogott a fogsorom.:-D Igaz, felajánlotta, hogy begyújta a kandallóba..ha sikerül, mert még soha nem használták. ....:-P Mondjuk jól mutatott a szobában, az biztos.

BTBTBT 2013.09.04. 23:16:56

@sodalisO:
Igen, de azt is számold bele, hogy a skót felföldön sokkal hiedegebb van, mint például Londonban. Nem csoda, hogy fázol.

Költözz délebbre, és majd kevesebbszer fázol. Fodrászüzlet mindenhol van. :)

@Shanarey:
No problemo?

Shanarey 2013.09.04. 23:22:15

@Barátusz:

No habla Espanol.
But yes.
:-))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.04. 23:26:36

@sodalisO:
A hőszigetelés és a vízszigetelés az két külön dolog.
A levegő a legjobb hőszigetelő de egy dolgot lényeges tudni.
Minél több és minél apróbb kamrákból áll a hőszigetelő anyag annál hatékonyabb.
Ha két fal között van 20centi távolság az nem olyan hatékony mint két fal között 5centi hungarocell.
A hungarocellben van a legapróbb és legtöbb kamra.
Ezért van hogy minden ház leggyengébben hőszigetelt része az ablakok. Persze vannak trükkök mint háromrétegű meg gázzal töltött stb... de soha nem éri el egy rossz téglafal hőszigetelő képességét sem.
Ugye amit Magyarországon használnak építkezésre blokktéglát abban is sok kamra van de ezt még fokozzák úgy hogy a tégla anyagába fűrészport kevernek majd ez a tégla égetésekor elég és a helyén sok kicsi kamra marad.
A hőszigetelésnek rengeteg trükkje van.
Van a falak hőszigetelésének egy mérőszáma. Ezt hőátbocsátási tényezőnek hívják. Időröl időre szigorítják.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.09.04. 23:56:03

@M. Péter: nekem a kedvencem megis az a trukk, hogy nehany legitarsasag weblapaja figyeli hogy milyen gyakran tersz vissza a honlapjukra es milyen surun veszel naluk jegyet es ha rendszeres visszatero ugyfel vagy akkor eszrevetlenul ratesznek egy kis pluszt az arakra, mondvan mar megszoktad oket ugy sem fogsz valtoztatni meg ha kicsit dragabb is mint a konkurencianal...

Alapszabaly hogy online jegyvasarlas elott mindig torolni kell a cookie-kat a bongeszobol! :)

Nyilvan nem mondom hogy minden legitarsasag el ilyen aljas trukokkel, de bennfentes ismerostol hallottam hogy erdemes odafigyelni ra! :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.05. 00:02:30

@Taxomükke: Belefert a keretbe? Ha nem, akkor biza tulmeretes.

Shanarey 2013.09.05. 00:07:28

@Don Kartasch:

Ez az online vásárlások 60%-ára vonatkozik, nem csak a légitársaságokra.

BTBTBT 2013.09.05. 00:14:28

@Don Kartasch:
Sőt, érdemes járatot keresni bejelentkezés nélkül, illetve az utazni kívánt nap előtt és után is, és érdemes megnézni, hogy akkor milyen árak jönnek ki.

@Shanarey:
Tényleg nem genyóságból, de ha már spanyol, akkor "No hablo Espanol." Vagy ha te törni kicsi spanyol, akkor megteszi az általad leírt forma. :)

Fix áras termékre nem igazán vonatkozik. Pl. eBay, Amazon. Mo.-on lehet.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.05. 00:43:27

@Barátusz: Legitarsasagtol fugg. Wizzairnel a 15-18 fontos jegyeket, amiket eleg gyakran kifogok , 1. nem kapnam meg ennyier,t ha nem lepnek be, 2. en ezt edig nem vettem eszre, amit irtok.

kis kezinek emg mindig hatizsakot hordok, sosem volt gond.

HgGina 2013.09.05. 00:59:24

Jobban kell rájuk figyelni mint itthon? Itt leestem a székről a röhögéstől. Ez aztán a munkamorál.

pappito · http://pappito.com 2013.09.05. 01:57:46

@Barátusz: "ha nem bánod, hogy kijavítalak. "

csak óvatosan az ilyesmivel.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.09.05. 03:37:20

@Barátusz: ja, tegnap éjjel ez a "nem akarok kötözködni, de mi értelme van....?" kitétel kicsit felidegesített, ha utólag belegondolok. mert hiába nem akartad, kötözködés lett, nem egy személyes vélemény, hogy előfordulhat, hogy veszélyes állatok betolakodnak, és neked ez túlvan a határon személy szerint.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.09.05. 03:40:32

"Az egyenlítő környékén brutál módon le tud hűlni éjszakára."

csak a sivatagban :-) egyébként kb soha nincs 20-25 foknál hidegebb.
a falak vizesedése témájában a 100%-os pára a tényező, illetve ha fából van a ház, akkor a termeszek zabálhatják fel esetleg.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.05. 07:32:10

@Chang Yai:
Afrikában az egyenlítő környékén is simán lemegy 0fok közelébe éjszaka.
Nincs akkora páratartalom mint Ázsiában.

tableno 2013.09.05. 07:44:15

Csak most olvastam a posztot, de nagyon tetszett! A trópusok hangulata nagyon átjött... :)

tnt 2013.09.05. 08:39:27

Hová tűnt a kommentem és Damon Hill?

tnt 2013.09.05. 08:39:28

Nagyon király lehetett....Mr. Ropa mintha egy Rejtő könyvből lépett volna ki....mint Tuskó Hopkins ikertestvére....:-))

Itthon is kell ennyire figyelni a szakikra...tapasztalat....gáztűzhely üzembe helyezése a garanciális pecsétig és a lóvé begyűjtéséig tartott és azt mondta majd kössem be...több lakásos társasházban....:-))...csak tömören a részletek nélkül vázolva az itthoni viszonyokat....

2013.09.05. 11:18:35

Nagyon jó poszt. Körbefalazta a sátrat... :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.09.05. 11:42:48

@diggerdriver: meg lennék lepődve, ha a kenyai tengerparton nulla fokok lennének minden hajnalban

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.09.05. 11:48:19

@diggerdriver: meg lennék lepődve, ha a kenyai tengerparton nulla fokok lennének minden hajnalban

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.05. 12:39:51

@Chang Yai:
Az talán ritka de az 5fok már nem.
Csak egy egyszerű idöjàràsi jelenségbe gondoljál bele.
Ha kánikula van és derült az ég reggelre legalább 10-15 fokkal jobban lehül a levegő mintha kánikula van de éjszakàra befelhösödik.
Egyszerűen a világür felé kisugározza a meleget. Persze ez az esöerdök mellett nem így van.
Nézz utána.

tucano 2013.09.05. 13:09:05

@Chang Yai: ha szunyogokat akarsz, akkor hajra braziju. Egyszer tobb mint 400!!! Csipessel ebredtem, szazvalahany a fejemen+dengue A

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.09.05. 13:15:57

@diggerdriver: ok, valszeg igazad van :-) én csak nagyon szeretnék itt Yangonban olykor 10 fokot, csak úgy a változatosság kedvéért. (valami 3 napig volt 18 fok tavaly, az volt a tél. a hegyekben van hideg. tengernél szerintem nemigen tud 15 alá menni. szerintem :-) )

@tucano: akar a halál szúnyogokat :-) szerencsére az itteniek nem bántanak nagyon. viszont Brazília egyszer jó lenne, ha már portugálos vagyok, de túl sok embertől az jött le nekem, hogy egyszál egyedül nem lenne valami jó ötlet. nem viselem jól az állandó paranoiát, hogy mi fog történni, mikor ütnek le.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.05. 13:31:26

@Chang Yai:
Kár hogy nincs itt a posztoló hogy elmondja a valóságot.
Valami szigeten vannak ha jól tudom.
Ahogy mondtad a sivatagban lehül de a Kelet Afrikai szavannák a száraz évszakban kevéssé különböznek a sivatagtól.
Most itt Londonban is tegnapelőtt reggel 13fok volt. Nappal felmegy 29re reggelre ma 17volt

BTBTBT 2013.09.05. 17:12:42

@sodalisO:
És még mindig hideg van?

@pappito:
Óvatosan fogalmaztam, és nem bánta.

@tildy:):
A Wizzair nekem nem játszik. Az easy szokta eljátszani, amit leírtam.

@Chang Yai:
Pedig nem kötözködés volt, és abból a szempontból nem személyes vélemény, hogy biztosan nem egyedül vagyok - itt a blogon sem -, aki nem vágyik ilyen környezetbe nem vágyik.
A lényeg, hogy te valamiért elviseled a leírt körülményeket.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.09.05. 17:22:04

@Barátusz: komolyan nem érzed, hogy a szóhasználatod kötözködés, itt a válaszban is?

<i>Gondolom, nekem sem csak személyes vélemény, és nem vagyok egyedül itt a blogon sem, aki nem vágyik arra, hogy évente 5-6 hónapot fagyoskodni kelljen. A lényeg, hogy valamiért te elviseled ezeket a körülményeket.</i>

BTBTBT 2013.09.05. 17:42:21

@Chang Yai:
Mivel nem kötözködésnek szánom, nem érzem. Ha másnak - legyél az te vagy akárki - ez másként csapódik le, az egyéni interpretáció. Különösen azután, hogy előre odaírtam, hogy nem piszkálódom.

Fagyoskodni azért nem egészen ugyanaz, mint kigyókkal a szomszédban élni. Jobb példa lett volna a hideg országokat a melegekkel ellentétbe állítani, és az egyiket vagy a másikat kedvelni jobban.

Mindegy, ezt is kötözködésnek fogod venni.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.09.05. 17:47:54

@Barátusz: a hideg minden egyes napban benne van, elkerülhetetlen, személy szerint ez sokkal nagyon súlyú dolog. nem a kígyóházban alszom, nincs furkósbot a párnám alatt, nyolc év alatt megfordult a házamban párszáz csótány, kb 5 egér, egy giga mérgező százlábú, egy gyík, három újszülött kismacska, két kollégámat csípte meg skorpió, kb 3 barát számolt be kígyóról a kertjében, egy szomszéd a fürdőszobájában (én még a dzsungelben sem láttam kígyót, egyszer sem). közben úgy állítod be, mintha ezek a tényezők elviselhetetlenek, lenéznivalóak lennének, amiket csak fogat csikorgatva valami ködös ok miatt kibírni lehet. ezzel volt a bajom.ha minden nap kígyók kergetnének, és rettegnék az életemért, mert hullanak a barátaim, akkor jogos lenne, ahogyan fogalmaztál.

BTBTBT 2013.09.05. 18:27:10

@Chang Yai:
"közben úgy állítod be, mintha ezek a tényezők elviselhetetlenek, lenéznivalóak lennének, amiket csak fogat csikorgatva valami ködös ok miatt kibírni lehet"
Tévedés. Ezt már csak te magyarázod bele. Tudom, mit akartam mondani azzal, amit írtam, és az nem az, amit te itt állítasz rólam.
A legkevésbé lenéznivaló az ilyen helyeken élés, és valahol tisztelet jár azoknak, akik mégis azt választják (de ez nem jelenti, hogy a többség választaná). Az okokba nem megyek bele, mert az már egy másik téma lenne. Full stop.
Érezd jól magad.

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.05. 19:08:12

@Barátusz: lehet, hogy tudod, mit akartál írni, nem sikerült megmutatni.

BTBTBT 2013.09.05. 20:01:23

@Babette_:
Jaj, már vártam, hogy mikor okoskodsz bele. :)
Biztos, hogy tudom, mit akartam mondani, és ha nem jött át - és látszik, hogy többszöri részletezés ellenére sem jött át -, akkor az is biztos, hogy a befogadó(k)nál van a probléma.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.09.05. 20:07:51

simán elhiszem, hogy azt akartad mondani, amit magyarázol, csak egy-két szóból tűnt úgy, mintha a "tudatalattid" mégis elárulna, ezért kötöttem bele (vissza).

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.05. 20:49:49

@Barátusz: jaja, mindig másoknál van a hiba, a lényeg, hogy te tökéletes vagy:/

tucano 2013.09.06. 01:13:38

@Chang Yai: dehogy ütnek. Inkább lőnek. De ennél sokkal komolyabb problémákkal kell számolni, örök feszültségforrás például, hogy caipirinha vagy capeta?

BTBTBT 2013.09.06. 07:29:45

@Babette_:
Mennyire lehet komolyan venni éppen a te kommentjeided, aki már annyi baromságot "állítottál" rólam és annyira negatívan elfogult vagy velem?
Semennyire.
De ha legközelebb nem reagálok valamelyik félreértelmező és kötözködő "okosságodra", akkor az valószínűleg annak lesz betudható, hogy végre hasznát veszem a "szűrés"-funkciónak. :)

BTBTBT 2013.09.06. 07:34:51

@pappito:
Éppen másként is alakulhatott volna.

@Chang Yai:
Egy szimpla kérdést tettem fel az elején, amire jött a visszavágás. Most meg az én "tudatalattim" kerül szóba?
Na, mindegy. Legközelebb talán majd másként párbeszélünk.

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.06. 08:20:26

@Barátusz: kemény vagy, mint a fagyott kutya lába....

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.09.06. 10:28:42

azért kár, hogy mások nem szóltak bele véleménnyel, hogy akkor most én vagyok túl érzékeny, vagy tényleg kicsit agresszív megkérdőjelezni mások életét olyan szinten, hogy "mi értelme".

többek között ezért sem szeretnék írni ide (minap is kérdezte valaki), mert semmi szükségem arra, hogy rosszindulattal szedjék szét az életemet, nem érdeklődéssel.

(köszi Babette.)

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.06. 10:32:59

@Chang Yai:
a kommunikáció nem könnyű dolog, valóban.
pont az a nehéz benne, hogy tudjuk azt és úgy mondani, amit és ahogy szeretnénk.
ha nem sikerül, akkor mi vagyunk a "hibásak". a "nem sikerült" részt pedig mások reakcióin tudjuk lemérni.

2013.09.06. 13:22:29

@Chang Yai: Nem, nem te vagy érzékeny. Laktam Egyiptomban, Szudánban, gyerekkel, én ugyan utáltam, de megérte anyagilag, a gyerek imádta, ( hogy mit azt nem tudom), átéltünk egy forradalmat, még élünk, világot láttunk, veszélyben nem voltunk, csak otthoni bogarak voltak a lakásban, teljesen más a szemléletünk mindenről, toleránsabbak lettünk, (kivéve én), szóval nagy dolog ez. Aki teheti, próbálja ki. És csak írjál ide, pont ezek a térségek a legérdekesebb témák. Nincs jelentősége, kinek nem tetszik.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása