oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. június 20. 06:43,  Mindent csak egy kalandnak tekintettem 848 komment

2013. június 20. 06:43 Határátkelő

Mindent csak egy kalandnak tekintettem

Igazán kalandos történet a mai, szó lesz benne egy szcientológussá tévedt tini dániai kalandjairól, aki visszatérve hajón kezdett dolgozni, majd kis magyarországi kitérőkkel most Skóciában él. Balázs története következik.

Skócia, Aberdeen.jpeg

„Először is 37 éves vagyok és már 16 éves korom óta fúj a szél a világ egyik sarkából a másikba. Azt hiszem, bátran állíthatjuk, hogy itt volt az ideje, hogy végre gyökeret eresszek valahol. Most végre úgy érzem elérkezett ez is. Nem akarok tovább menni, mert megtaláltam a helyem.

Lényegében tekintve életem jelentős részét Magyarországon kívül éltem le és már nagyon régen elmaradtak azok a honvágyat kísérő érzések, jelenségek, amik haza tudják húzni az embert.

16 éves koromban indultam neki, miután kinyitották a határt és megkaptuk az első világútleveleket. Én akkoriban még középiskolás voltam és szcientológus. Igen. Tudom. Ez van. Az első lökést tulajdonképpen a Szcientológia egyháznak köszönhetem, mert akkoriban Koppenhágában volt az európai központjuk, én meg fanatikus voltam a javából.

Elszöktem otthonról

Összeszedtem a félrerakott pénzemet és két év heti 4 óra angoltudással (ami nagyjából alig több a semminél) elindultam. Konkrétan elszöktem otthonról. Ezt az időszakot nevezném a tanuló időszakomnak. Megtanultam, hogy szar egyedül. Megtanultam, hogy a nyelvtudás mindennél fontosabb. És végül, de nem utolsósorban megtanultam, hogy Magyarország sokkal jobb, mint a Szcientológia.

Ez az első nekifutásom 8 hónapig tartott, és amikor hazatértem, egy különbözeti vizsga után folytattam az iskolámat. Gondolhatnánk, hogy ezután többé nem akartam kalandokba keveredni... Hát nem éppen.

Lehet, hogy ez volt velem mindig is a baj. Mindent csak egy kalandnak tekintettem. De azért befejeztem a sulit és leérettségiztem. Elkezdtem a tanárképző főiskolát és úgy nézett ki, hogy rendes példamutató magyar állampolgár válik belőlem.

Izrael mint Anglia

A következő problémát két Herman Wouk-könyv jelentette. A Remény és a Dicsőség, ami Izraelről szól. Miután vagy 10 alkalommal kiolvastam őket, egyszer csak fogtam magamat és eladtam a számítógépem, meg összeszedtem, amim volt...és elindultam Izraelbe.

Most legalább volt annyi eszem, hogy a főiskolán évhalasztást kérjek. A szüleim már csak legyintettek, amikor mondtam nekik. Akkoriban (1999 - 2000) Izrael volt a mai Anglia. Rengetegen dolgoztak kint magyarok feketén vagy szürkén. Kimentem és 3 nap múlva már volt munkám, mosogattam egy kis étteremben.

Bejártam az országot hétvégéken, de a végén elég lett belőle. majdnem egy év után hazajöttem és be akartam fejezni, amit elkezdtem. De ezúttal a sors közbeszólt. Ellopták a családi Ladát és miután sürgősen autó kellett, a kint félretett pénzemet a szüleimnek adtam. A következő tanév majdnem elkezdődött és nem volt pénzem... elég patthelyzet volt.

Irány a tenger!

Ekkor a Pesti Estben megláttam egy hirdetést. Tengerjáró luxushajóra kerestek embert. Belevágtam. Ez lett a következő majdnem 9 évben az életem. A főiskolát elbuktam, mert nem mentem vissza a következő évben és csak két évet lehetett halasztani.

A hajózásról nincs mit igazán mesélnem, ami igazán ide vágna. Végül is jó pár határon átkeltem vele és olyan helyekre is eljutottam, amiről a legtöbb ember csak álmodozik.

Aztán 2008 vége felé egy kellemetlen főnöknek és annak köszönhetően, hogy belefásultam a munkámba, egyik napról a másikra otthagytam, amit ott felépítettem. Így utólag végiggondolva, valószínűleg ez volt a honvágyam utolsó fellángolása.

Gyökeret verni otthon

Gondoltam magamban, hogy ennyi tapasztalattal majd két kézzel kapkodnak utánam az otthoni hotelekben. Gyökeret akartam verni végre és megalapozni az életem odahaza. Sajnos az ezt követő események nem tették ezt lehetővé.

Kezdeném azzal a végtelenül naiv elképzelésemmel, hogy Magyarországon a szakértelem számít egy állás betöltésénél. Túlzás nélkül állíthatom, hogy legalább 2-300 helyre küldtem el az önéletrajzomat és azt hiszem 2 helyről kaptam legalább egy elutasító válasz emailt.

A végén egy cégtől behívtak, akikre még csak nem is emlékeztem, hogy elküldtem nekik. A hotelekhez az égvilágon semmi közük nem volt és valószínűleg véletlen volt.

A lényeg... egy bírósági behajtóé volt a cég és bebukott hitelesek ingatlanjait kellett volna elárverezni... úgy hogy még benne éltek. Elég gyomorforgató volt más emberek sorsa felett ítélkezni.

Sokévnyi siker és karrier után hazaértem és mást nem láttam, mint egy céget, amelyik a törvényes határvonalon egyensúlyozik... haveri alapon történő álláskeresés és a legrosszabb, amit a legnehezebben viseltem, az az anyagiak. Hozzászoktam, hogy a számlámon mindig van tartalék... hogy kisegítem azt, akinek a családban gondja van... hogy megengedhetek magamnak egy extra tank benzint, ha le akarok ugrani a szegedi barátaimhoz... ez mind a múlté lett.

Hó végére már ki kellett centiznem az utolsó ezreseket, ha tankolni akartam és nulla azaz nulla forint megtakarításom volt. Az ember nem tud tervezni így... csak élni az egyik hónapról a másikra.

Elegem volt a kilátástalanságból

Aztán a cégnek elkezdett igen rosszul menni, amikor az ingatlanpiac a mélybe zuhant. Én pedig nem vártam meg, hogy kirúgjanak. Elegem volt a kilátástalanságból és a pénztelenségből. Beütöttem a keresőbe hogy: külföld + munkavállalás.

Az első ügynökség első ajánlatát elfogadtam és egy hét múlva már Somersetben voltam egy kis családi hotelben, ahol alig akarták elhinni, hogy a tapasztalatommal elmennék oda dolgozni. Nos, igen... itt számított az az idő, amit hajón dolgoztam.

Több mint egy évig voltam ott és élveztem nagyon. Jó hely volt, jó emberekkel. Csak messze mindentől. A szociális életem csaknem nullára redukálódott. Idővel búcsút vettem tőlük és Skócia északi részén, Ullapoolban vállaltam munkát.

A Terv

Itt jöttem rá, hogy valami nagyon nem stimmelhet otthon, mert a hotelben dolgozó huszonvalahány emberből 14 (!!!) volt magyar. Itt kezdett bennem formálódni "A Terv". Miután éjszakai recepciós voltam, rengeteg időm volt és elkezdtem az olajfúró tornyok irányába keresgélni. Éjszakáról éjszakára nyomoztam a lehetőségek után. Itt olvastam először az ROV Pilótákról. R.emotedly O.perated V.ehicle... Magyarul, a tenger alatti távirányításos robot járművek.

Lassan a megszállottja lettem és kiderítettem, hogy itt Skóciában van egy hely, ahol oktatják ezt. Egy nyílt nap végén, miután „repülhettem" az egyik ilyen robotot, elhatároztam magamat. Minden pénztartalékomat beleáldoztam... életemben először a szüleimtől kértem kölcsön... és az életbiztosításomra fel tudtam venni kölcsönt... Kiürítettem minden kasszát és kifizettem a 14.000 angol fontot. Belevágtam.

Megcsináltam a tanfolyamot majd legatyásodva nekiláttam a munkakeresésnek. Csak ezzel nem számoltam. A 22-es csapdájával. Rengeteg pilótát keresnek, de mindenki tapasztaltat. Senki nem akar fel venni, hogy tapasztalatot szerezhess. Persze ez érthető is egy durván másfél milliárd forint értékű ROV-t tekintve.

Egy évig próbáltam otthonról, legalább 4-500 CV-t küldtem szét sikertelenül (de itt azért legalább a felére jött legalább elutasító válasz). Végső elkeseredésemben elhatároztam, hogy kiköltözök Aberdeenbe, ami az ROV iparág Szilícium-völgye.

Skócia, Aberdeen kikötő.jpg

Teljesült az álmom

Kénytelen voltam visszafele lépni, és ha fenn akartam tartani magam, akkor valami munka kellett. Ismét azt kell mondanom, bebizonyosodott, hogy vannak helyek, ahol a tapasztalatot nézik és a hozzáértést.

Azonnal kaptam munkát egy gyönyörű hotelben ahol egyébként egészen jó fizetést kaptam. Volna... Ugyanis alig két héttel később, amikor elkezdtem kiküldeni az önéletrajzaimat az aberdeeni címmel, behívtak interjúra és azonnal fel is vettek.

Teljesült az álmom. ROV pilóta lettem és most már nem is csak papíron. Ha ennek az a feltétele, hogy itt kell élnem, hát ez nem nagy ár. Már úgy sincs, ami Magyarországon tartana. A sok évnyi kalandozás között vagy amikor otthon munkát kerestem mindig csak egyre rosszabb lett minden.

Minden ismerősöm keserű és menni akar

Édesapám rokkantnyugdíjas és Anyukám nemrég lett közalkalmazott nyugdíjas. Ha ennyi idősen nem méhészkednének, akkor nyomorognának. Húgomék három gyereket nevelnek és minden forintot meg kell nézniük, ha hó végén még enni is akarnak. Azt látom, hogy minden ismerősöm keserű és menni akar. El, bárhova.

A tévéből ömlik az agymosás és a politika meg a hatalom mindennek a mozgatója. Valami iszonyatosan el lett baltázva és nem látjuk a prioritásokat. Lehet, hogy gyáva vagyok, hogy eljöttem és nem küzdök ez ellen. Talán nem vagyok elég nagy ember a harchoz.

Ezt a munkát úgy sem lehetne Magyarországon végezni tenger híján. Ez így jó. Sok pénzem van. Tudom a családomat támogatni és nem kell a politikára figyelnem. Ez már az új otthonom és itt a helyem."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Izrael Dánia Skócia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr835369893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

négyzet 2013.06.21. 10:02:45

@pappito: "Úgyhogy ott voltam és életem végéig hálás leszek, hogy ott lehettem (és örömmel mentem a második menetre) és ő is hálás, hogy fogtam a kezét és ott voltam és amikor elvitték a gyereket megmérni vagy mi akkor aszonta "ne téveszd szem emelől!" úgyhogy loholtam a gyerek után :)"

ez nagyon klassz :)

pappito · http://pappito.com 2013.06.21. 10:06:30

@gchg: hát én pl. nem tudom mi az a cims és milyen alapon itélget kórházakat...

málnabálna 2013.06.21. 10:08:47

@vazzup: köszi! :D így korrekt ahogy leírtad, én kezdő és laikus vagyok és NEM DOKI ! vki kérdezte tán, nem vagyok az, de hülye sem -remélem annyira! ;)
de vazze (bocs a vulgárért) a baxogatók és beugatók nem néznek utána, csak hurrognak, h a "f..xba tanítod meg a tested más "benzint" égetni?!".... ugassanak, s váljék kedves egészségükre!

pappito · http://pappito.com 2013.06.21. 10:09:31

@M. Péter: nekem spec mond a neve, de a szülőszoba nem steril, a szülés se az (amg nem kell műteni) annyira nem, hogy otthon ilyen felújható kádakban szülnek nők, amiben ott lubickol két másik gyerek meg apu is...

nekem meg nem engedték, hogy azt a vécét használjam ami a szobában volt (itt NZ-n) mert arra ugye ráül a vajúdó nő és akkor ottan fertőzés lehet vagy bacilus vagy mi. (értelmesnek tűnt amúgy a dolog)

És a kórház szerintem tisztább, mint egy átlagos lakás. Legalábbis errefelé az.

gchg 2013.06.21. 10:10:10

@pappito: Igen, Geréb Ágnes szembement a szakmával, ez nem volt valami diplomatikus és okos döntés. A szakma szembefordult vele.

Ugyanakkor senki mögött nem állt géppuskával, hogy otthonszülésre kényszerítse. Senkinek nem ajánlotta, nem javasolta. Ez minden családnál saját, egyéni, felelős döntés volt, amit alapos utánajárás és tájékozódás előzött meg. Hívni lehetett őt, és ha hívták, akkor ment, hogy segítsen.

Azt a kismamát, aki a Napvilág Születésházban egy információs napon szült meg váratlanul és rohamosan, mindenképpen le akarta beszélni az otthonszülésről, a véreredményei miatt. És még azért is perbe fogták, mert véletlenül ott volt és segített. Mégis mit csinált volna, fonja karba a két kezét, amíg kiérkezik a koraszülött mentő?

Az otthonszülés azonban sosem volt tiltva, rosszul tudod. Nem volt tiltva, de szabályozva sem volt. 2011 óta legalább már szabályozás van, ha nem is a legjobb, és felülvizsgálatra szorul.

pappito · http://pappito.com 2013.06.21. 10:11:44

@gchg: "Senkinek nem ajánlotta, nem javasolta."

hm...

málnabálna 2013.06.21. 10:12:47

@Babette_: oké megfogtál :D hányan kertészkednek amúgy itt? és eszik azt, amit megtermelnek maguknak?! muhahahahaaaaa

gchg 2013.06.21. 10:13:02

@pappito: www.motherfriendly.org/ Olyasmi, mint a bababarát kórház cím "ítélgetése", amit az UNICEF és a WHO végez.

málnabálna 2013.06.21. 10:14:28

@gchg: szoptattam mindkettőt :P de bevallom, sokx apjuk kelt fel hozzájuk és tette a mellemre őket :P tehát ennyit arról, h most apuci vagy anyuci kel fel előbb a pulyához ... szoptatás ide vagy tápszeres oda..

gchg 2013.06.21. 10:15:12

@pappito: Otthon olyan baktériumok vannak, amiket a család már "ismer". Az újszülött ebbe a bakteriális környezetbe jön haza a kórházból. A kórház azonban tele van kórházi baktériumokkal, amik sajnos sokkal fertőzőbbek és ellenállóbbak, mint az átlagos otthoniak. Egy példa: Calici.

A szülés maga amúgy sem steril, mivel a baba keresztülhalad az édesanyja hüvelyén, ami tele van baktériumokkal. Ezekből fog majd szépen felépülni az újszülött bélflórája.

gchg 2013.06.21. 10:17:13

@pappito: Most komolyan, te hol olvastad, hogy bárkit is rábeszélt volna otthonszülésre, hogy demárpedigtessékkéremmertcsakotthonlehet? Tényleg kíváncsi vagyok.

málnabálna 2013.06.21. 10:17:53

@gchg: fogd már fel légyszi, h nem voltál minden magyar szülészeten és nem minden magyar szülészet olyan, amiben sajnos Neked részed volt :S sajnálom tényleg, de ne általánosítsunk! és emlékeim szerint az sem korrekt, h Gerébnek csak 1 halálesete volt... az se stimmt, h vmitől eltiltották mégis vmi másba burkolva folytatta, megszállott, és nem kerek a nő, de NEM VITATOM az érdemeit korántsem!! apás szülés rulez és ha ő nincs, valszeg nekünk sem adatik meg, ugye? (bár lehet, h ha nem ő akkor más lesz ebben élharcos, mindegy! az érdem ebben is az övé, de a hülye döntései, megszállottsága az már kissé a vétke, én így látom, lehet nem jól, bocs!)

málnabálna 2013.06.21. 10:22:16

@gchg: ismétlem önmagam, szültem Magyaro.-on is! és NEM protokoll, h 300ezret fizess egy szülésért!
tudtommal vidéki kh-nak számít Székesfehérvár is, és nem egy bp.-i bnőm, ismerősöm oda ment vidékre szülni Bp.-ről,mert nekik az volt szimpi... szóval kérlek ne degradáljunk minden vidéki szülészetet és úgy en bloc az egész magyarországit... sokx, nagyon sokx nem a team-vel van a baj, hanem mással...az ha meg 300ezret perkálsz, TE VÁLASZTÁSOD, nem a protokollé!!

málnabálna 2013.06.21. 10:23:33

@Babette_: mondtam már, h nem vagyok orvos, és ha cáfolni akarsz picit jobban mélyedj bele, mert ez gyengus volt :P

gchg 2013.06.21. 10:25:30

@málnabálna: Szerintem se általánosítsunk. Az otthonszülés nem veszélyes, az otthonszülő ne felelőtlen.

Gerébnek 1 halálesete volt, pont. Hogy ennél többet honnan veszel, azt nem tudom. A szülész-nőgyógyász szakmától eltiltották, erre elvégezte a szülésznőit, onnantól kezdve nem végzett szakorvosi tevékenységet, ezzel nem vádolhat, nem is vádolja az ügyészség. Onnantól kezdve szülésznőként dolgozott, ennek a szakmának a keretein belül.

Ha nem lenne IGÉNY rá, nem csinálná. De van rá igény, és vannak bábák, akik folytatják a munkáját, és segítenek azoknak a nőknek, akik szerint a szülés családi esemény, nem kórházi. Jelenleg 3 bábapraxis működik Magyarországon legálisan, praxisonként két bábával, tavaly 80 gyerek született velük épen és egészségesen. A történelem, a fejlődés nem állt meg attól, hogy Geréb Ágnest bezárták.

málnabálna 2013.06.21. 10:25:53

@gchg: huh, de korlátolt vagy, nem csak UK-ben lazák és nincs UH 12-ig hétig... a nagyra tartott Hollandiádban SINCS korai UH, max ha fizeted zsebből, de tb-éd nem fogja!

gchg 2013.06.21. 10:29:26

@málnabálna: Nem kell kiabálni.

Ismerem a tarifákat. Vidéki, megyeszékhelyi kórház főorvosánál 300.000 egy szülés. Ugyanott egyszerű szakorvosnál 50.000. A főorvosnál akkor se szülnék, ha nekem fizetnének érte. A szakorvosban meg hiába bízom meg, ha a főorvosa és kórháza protokolljától az én két szép szememért nem fog eltérni.

Igen, nem láttam minden magyar szülőszobát. Csak hármat. Meg képről még egy párat. Valahogy mindegyikben seggel a nyitott ajtó felé van fordítva a szülő nő. :( Mutass nekem olyat, ami nem ilyen, és örülni fogok neki.

gchg 2013.06.21. 10:33:19

@málnabálna: viszont van 18. heti, ahol szűrik a rendellenességeket.

pappito · http://pappito.com 2013.06.21. 10:39:25

@gchg: szóval egy nonprofit izé ami még csak nem is igazán nemzetközi az komolyabb sőlya esik latba, mint a who és a unicef

ha nem haragszol, akkor én most kiállnék, ugyanazt csinálod, mint geréb, őrült lendülettel szélmalomharcolsz, lehetetlenné téve a párbeszédet. ennek sok érelmét nem látom

gchg 2013.06.21. 10:43:10

@pappito: Nem haragszom.

Viszont ha észrevetted, én se próbáltam rábeszélni senkit sem az otthonszülésre. Tényeket, tanulmányokat, számokat hoztam, és nem támadtam, hanem védekeztem. Mindenki más csak pletykákat, magánvéleményeket, hiedelmeket tudott állítani, tényt, számokat nem, de azért támadta az otthonszülést. A szélmalomharc tudtommal értelmetlen, hiábavaló támadás egy nemlétező ellenséggel szemben, nem pedig védekezés...

málnabálna 2013.06.21. 10:44:26

@gchg: bocs, nem olvastam fent, mea culpa, értem, h pályázni lehet és nem pályázta, ENNYI! attól még lehet anyabarát, elfogadod?! nem, te bajod! igen nekem 300e kicsengetése nélkül is, egy nehéz szülés ellenére is jó élményeim voltak, pedig egyáltalán nem volt minden tökéletes a Szt.IStvánban sem akkor.. ám szülhettem, vajúdhattam ahogy akartam, akár fejen állva is szülhettem volna, ha bírtam volna...:D nekem az az anyabarát, amikor szabad kezet adsz, tisztelnek és tiszteletben tartják, mit hogy szeretnél és ha nem lehet, akkor irányítanak, de Te szabhatod meg meddig... mindegy elég erős a rossz élményed ahhoz, h mindent, amit otthon van lepocskondiázz, csak mert nem pályáztak és így értelemszerűen nem is kaptak Magy.o.-on...
hangsúlyozom nem tökéletes 1 kh sem otthon, és igen van összehasonlítási alapom, ég és föld persze egy osztrák és egy magyar szülészet közti különbség, no de az érdemeket nem felejtem el a rossz körülmények ellenére se!
Neked nem volt szerencséd, nem választottál, nem választhattál más kh-at, mittom és volt 2 nagyon rossz élményed, megértem..

gchg 2013.06.21. 10:44:35

@málnabálna: És 35 felett további UH vizsgálatokat is fizet a holland TB.

málnabálna 2013.06.21. 10:46:56

@pappito: "@gchg: "Senkinek nem ajánlotta, nem javasolta."

hm..."

igen ez nagyon is vitatható!!!

gchg 2013.06.21. 10:50:01

@málnabálna: Lehet pályázni. Ha elolvastad, biztos feltűnt, hogy az egyik feltétel "a teljes császármetszések aránya 10% vagy kevesebb a közkórházakban, és 15% vagy kevesebb a sürgősségi kórházakban". Ma Magyarországon az átlag császárarány 35%, a legjobban a Kazincbarcikai Kórház áll 22%-al, legrosszabbul Esztergom 57%-kal. És ez csak egy feltétel a tízből, érdemes végigolvasni, linkelem még egyszer: anyabaratszules.freeblog.hu/ NINCS Magyarországon olyan kórház, ami a CIMS feltételeinek megfelelne, és anyabarát lenne, függetlenül attól, hogy pályázott-e, vagy sem.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.21. 10:50:14

A tegnapi bullshitflame-ről és egy régi magyar filmről jutott az eszembe: "A Geréb is madár" :)

gchg 2013.06.21. 10:55:00

@málnabálna: Örülök, hogy jó élmény volt neked a szülés, és úgy szülhettél, ahogy te akartál. Sajnos ez még a legjobb kórházban is egy vagy két orvosra igaz, nem az egész kórházi általános hozzáállására, szemléletére. Szóval anyabarát ellátást kaptál, rendben, örülök neki, de ettől maga a kórház egészében, an bloc sajnos még nem lesz anyabarát.

2013.06.21. 10:55:10

@Mirjam2: kosz a linket, pont erre gondoltam, ilyenbol kene sokkaltobbet latni es sokkalnagyobb mediavisszhangot keriteni nekik.

Ugyandehogy (törölt) 2013.06.21. 10:58:26

@málnabálna: én igen. magamról beszéltem, ha már elkezdtél személyeskedni

málnabálna 2013.06.21. 10:59:08

@gchg: 1 eset?? jah csak az ikerszüléséből egy baba halt meg csak azt veszed alapul? én ebből legalább 2-re következtetek index.hu/belfold/2011/03/24/gereb_-elozetes/, de a vállelakadásost tudom Te a mentős bűnének véled....hagyjuk, GÁ hívő vagy én meg nem, meddő vita

málnabálna 2013.06.21. 11:01:12

@gchg: wow nyaki redőt 18.héten már hiába lesed...

tanato 2013.06.21. 11:02:04

@gchg: Közi az infót a részleteket a tárgyalásról persze én sem tudtam.Arra emlékezem hogy a mentősök azt vallották,hogy a bábák annyira megijedtek,hogy a mentősök kiérkezése idejében már elmenekültek,elhagyták a helyszínt,csak Geréb volt ott.Az viszont igaz hogy egy mentőtiszt először mindent a helyszínen próbál megtenni és utána indulnak csak el.Ez lehet jó is rossz is,állandó vita tárgya.Két álláspont van,az egyik az európai,hogy a helyszínen kell a sérültet vagy beteget szállítható stabil állapotba hozni mentőorvos vagy tiszt jelenlétében.A másik az amerikai,ahol nincs ,mentőorvos és a legfontosabb a padlógáz hogy minél előbb érjenek az Emergency-be.
Állítólag Diana hercegnő ma is élne az amerikai módszer szerint ha időbe kórházba érnek. vele.De ugye európai szisztéma szerint a mentőorvosok a helyszínen próbálkoztak vele míg meg nem halt.

málnabálna 2013.06.21. 11:04:40

@gchg: éééés?! a többi anya, aki nem 35 fölötti meg konkrétan azt csinál, amit "akar", megy korai UH-ra, de fizet zsebből, ugye? már ha igénye van rá, ha nem max lesz egy downos gyereke, ha akarja, ha nem...:S

gchg 2013.06.21. 11:06:35

@málnabálna: Egy 2000-ben született baba a születése után nem sokkal bölcsőhalál állapotába került, majd az újjáélesztés után maradandó oxigénhiányos károsodást szenvedett, és 14 hónap múlva meghalt.

Egy 2003-ban született baba pedig 7 hónapos korában halt meg. Az volt a vád, hogy a beadott oxitocin okozta a baba károsodását (ezt nyilván nem is akarom kommentálni, mert mindenki tudja, hogy elég gyakran kapnak a szülő nők intravénás oxitocint a szülés siettetésére). Illetve hogy nem vette észre a vádlott az idő előtti burokrepedést - majd később ugyanez a szakértő azt is felrója, hogy miért nem történt burokrepesztés (ez ugye elég nyilvánvaló ellentmondás. Mellesleg pedig volt burokrepesztés.)

Ez a két eset nem tartozik a perinatális halálozás körébe, és jogerős bírósági ítélet mondja ki, hogy a haláluk oka ismeretlen, Gerébnek tehát nem róható fel.

A vállelakadásos baba pedig 2007 őszén, szülés közben halt meg. Itt egymásnak és önmaguknak is ellentmondanak a szakértői vélemények: hiba volt az oxitocint beadni – helyes volt az oxitocint beadni, magzatburkot kellett volna repeszteni – az adott szülésnél korai burokrepedés következett be stb.). A szakértők a szülésnél jelen lévők beszámolóit el sem olvasva vagy azokat figyelmen kívül hagyva vonnak le hamis következtetéseket, például olyan esetben hivatkoznak “elhúzódó kitolási szakra”, amelyben a kitolás teljesen normális, 15 perc hosszúságú volt. Az újszülöttre vonatkozó klinikai vélemények is teljesen ellentmondóak: az egyik helyen az újszülött rendben, a másik helyen akkut fetális distressz – a bíróságon ezeket az ellentmondásokat nem sikerült feloldani. A mekóniumos magzatvízre semmilyen bizonyíték nem áll rendelkezésre, az egy szakértők pusztán “erre utaló jelekből” von le következtetéseket, míg a másik szakértő nem látott ilyen jeleket.

A 2000. évben történt esetre vonatkozó ítélet 2007-ben vált jogerőssé, ezért lett a 3 év eltiltás a szülészeti szakorvosi tevékenységtől (a szülésznői tevékenységtől nem).
Az ítélet kihirdetésekor a bíró nyilvánvaló tévedést követett el, amikor felrótta, hogy az eset az eltiltás hatálya alatt történt, ami nem igaz: 2007 októberében történt a vállelakadásos eset, az eltiltás pedig 2007 november 27-én lépett hatályba.

vazzup 2013.06.21. 11:09:03

@Babette_: ez így ebben a formában nem igaz, és ketózisnak hívják azt az állapotot, amikor a tested átáll a nagyüzemi zsírbontásra, mivel nincs elég bevitt szénhidrát, amit elhasználhatna.
Tehát ez létező jelenség. Igaz, nem túl egészséges, de rövid távon elviselhető.

Bővebben:
www.webbeteg.hu/cikkek/fogyokura/12104/atkins-dieta-szajszag
(az mindegy, hogy szájszag, meg diéta, a lényeg itt le van írva, egészségügyi dolgozók által... :P )

gchg 2013.06.21. 11:09:17

@málnabálna: Azt a 11. hét 5 nap és 13 hét 5 nap között kell mérni. És ha jól tudom, épp te mondtad az imént, hogy VAN 12. heti UH, szóval nincs mit panaszkodni a holland nőknek a Down miatt.

Ugyandehogy (törölt) 2013.06.21. 11:10:46

@vazzup: na most én a normális működésről beszéltem. mert szerinte a test dízel üzemmódban is tud működni.

gchg 2013.06.21. 11:11:07

@málnabálna: Most csak magadat röhögteted ki, amikor te is pontosan jól tudod, hogy korai UH-val nem lehet kiszűrni a Down-kórt, 12. heti UH meg Hollandiában is van, épp te mondtad. :)

tanato 2013.06.21. 11:16:59

@gchg: Na a szovjet szülészeti példát csak arra hoztam fel hogy van ami akkor egy magyar nőnek,megalázó,brutális,nem intim stb szülészeti ellátásnak volt érezve,az egy SZU-belinek maga volt amerika az otthoni állapotaikhoz képest/igyekeztek is minél többen itteni kiküldetésükre időzíteni a szülést./De az élet már csak ilyen,minden relatív.

vazzup 2013.06.21. 11:17:25

@Babette_: néha félrebeszél. :D Legalábbis világosan leírta, hogy gyümölcsöket, meg mindenféle szénhidrátot esznek, csak cukrot nem. A probléma az, hogy ő néha összetéveszti (vagy legalábbis egy kalap alá veszi) a cukrokat a szénhidrátokkal.
A ketózis amúgy jó dolog, ha az ember fogyókúrát tart, de szénhidrátok nélkül élni nem lehet, súlyos hiánybetegségek okozója lehet a szénhidrátok nélküli étrend, szélsőséges esetben az agyi folyamatokat is tönkreteheti (az agyműködéshez mindenképpen szükséges szénhidrát, rövid távon tartalékokból ezt úgy-ahogy pótolni lehet, de hosszú távon kampeca).

gchg 2013.06.21. 11:20:21

@tanato: Igen, egyetértek, van a hazainál sokkal lejjebb is, és az egyik épp a szovjet. Ahhoz képest egy magyar kórház maga a Kánaán.

málnabálna 2013.06.21. 11:22:01

@Babette_: és hány hektáron termelsz és miket, komolyan érdekel! a kis konyhakert, bocs, de nem sokat számít, azzal nem vagy el Te meg családod egész évben, ha nagy kertészeted van és pont ezzel (is) foglalkozol igen kivitelezhető, de ha van egy házat mellé meg mondjuk 300-500nm-nyi kert az nem fog ellátni egész évben az is tuti!
nemtom mennyire mélyedtél bele, és mennyire próbáltad ki egyáltalán valaha is a szénhidrát szegény étrendet, de nem feltétlenül csak elhízottaknak, avagy betegeknek tesz jót... elméleti szinten lehet vitázni róla, de ha nulla tapasztalatod van úgy nem érdemes...
pont emiatt véletlenül se szóltam be egy ismerősöm posztjába se FB-on, ha netán vmi Szendi Gábor féle izét felrakott.. nem volt szimpi maga az ember, Sz.G., és irritált, ennyi, ez tök szubjektív dolog, utána jó sok idő eltelt, mire rávettem magam utánanézni pár dolognak a tej és glutén intoleráns gyerekeim kapcsán... kezdő vagyok hangsúlyozom és azt is említettem többx is, h nem 100%osan műveljük... bár az is tény, h előtte sem voltam a habos-krémes sütikért meg mézes zserbóért annyira, de annyira oda...
ha sütök, mindig a gyerekek miatt sütök -igen gm és tejm.-esen és lehetőleg szőlőcukorral avagy mézzel, barna cukorral (bazi nagy bajuk nem lesz tőle, ha heti 1x-2x kapnak ilyeneket, de nem junk food-on élnek meg cukros teán, üdítőn, stb napi szinten), nem magam miatt sütök, édesszájú ezek szerint nem vok, so mázli, de néha eszem édességet, igen! (gej, és azt nem szeretem, de nagy ritkán a mézes szezámszelet bejön haha, inkább a szezám íze miatt)
az étrendváltás és infóáradat előtt is, ha úgy tetszik majdnem paleosan, szénhidrát szegényen étkeztem, mondjuk ösztönösen, mint fent asszem Whale is említette haha, h nem nézte meg, de most igen, mit ajánlanak és ő is 90%-ban úgy étkezik...nem olyan huh de újkeletű dolog, meg nem divat diéta (sztem nem), inkább tartom életmódnak, ki megnevezi, ki nem, de ha úgy él és étkezik dettó ugyanazt csinálja :D
anno, mikor még nem is tudtam vhogy érezte sztem a szervezetem, h nem olyan tökjó szénhidráttal etetni a motort, nah...nem vok 50 kg, inkább 57-58 körül, most 3 hét szigorúbb szénhidrátmentes étrenddel (ami korántsem volt annyira szigorú, mert befigyelt jó pár "tiltott" dolog is) most 54 és 55 közt vok, s inkább mintha többet ennék ez a vicc...:D

szép napot Nektek! szülés, kórház, GÁ és szénhidrátmentes kaja propagandát abbahagytam!

vazzup 2013.06.21. 11:29:13

@málnabálna: te figyu', te nem paleo módon étkezel, hanem egészségesen, ahogy kell (magasabb a fehérje és a zsír, mint a szénhidrát), ennyi. :D
Pláne, ha még mézet meg barnacukrot (ami amúgy egy fokkal sem jobb a répacukornál, mivel a legtöbbször színezett répacukor) is eszel.

Szendi Gábor meg egy tenyérbemászó-képű kuruzsló.

málnabálna 2013.06.21. 11:30:07

@gchg: bocs én mondtam? azt hittem Te mondtad, h nincs és csak 18.heti van...mindegy, annyit tudok, h bnőm sok mindent zsebből fizetett (UH-ra először vmikor 12.hét után ment asszem...), és nem mélyedtem bele, h mikortól és mit fizetnek a holland biztosítók... hagyjuk, mert amúgy is ezt a vitát be akartam fejezni már :P

málnabálna 2013.06.21. 11:34:56

@Babette_: sztem tud dízellel is menni... sok gyerek a szalonnához, kolbászhoz nem eszik kenyeret, mi meg jó szándékból tömjük nekik mellé, nem?...nem lehet h az ő ösztönük, miszerint nem kell kenyér a jobb megoldás?! anyatej után, már ha van a tehén és babatejeket (az is tehéntejből főleg) is mi erőltetjük rá, mert elhisszük a tej melletti propagandát...
orvosi szempontból itt találsz cikkeket: paleomedicina.com
a meghatározása itt:
paleomedicina.com/hu/blog/2013/06/a-paleolit-etrend-es-az-evolucios-orvoslas-meghatarozasa

négyzet 2013.06.21. 11:35:06

@gchg: mindenesetre köszönet, hogy ennyi infót leírtál erről a témáról (most olvastam vissza, mi volt itt), nekem ott elegem lett, hogy a tv. bemásolása sem elég ahhoz, hogy elhiggye valaki, az otthonszülésnek vannak feltételei, és nem lehet összemosni a totál felelőtlenséggel.

málnabálna 2013.06.21. 11:46:30

@vazzup: sajna félrebeszélek és keverem igen, elismerem, de mondtam is, h laikus vagyok, nemrég kezdtem és NEM étkezem 100%os paleosan, hanem light paleosan, ha úgy tetszik, igen egészségesen! kevés szénhidrát belefér a light paleo étkezésbe, ezt senki se mondta, h nem! és az agyi inzulinról szóló dolgokat már linkeltem, csak rá kell klikkelni... az agyad nem fog elsorvadni ettől a szénhidrát mentes étrendtől...
amúgy a paleo gyümölcsöket nem tiltja, sokan mézet tiltják, mások nem, más azt mondja édesítők helyett inkább akkor már barnacukor! (Mauritius-i barnacukor és nem szinezett tesco xar!!) más meg nyírfacukor párti, amit 1:1 adagolhatsz, tehát ha egy sütibe 100gramm cukrot ír elő, akkor 100gr nyírfacukrot fogsz belerakni... érzékenyebbeknél okozhat hasmenést eleinte... fogaknak jóm GI-je bazi alacsony....
fullos "káros" szénhidrát gyümölcsöt nézve akkor lesz max ha megsütöd vagy lekvárnak csinálod meg, de az is belefér...
tényleg senkit se akarok én se meggyőzni, h legyen most dízeles a jól bevált hizlaló benzines étrendje miatt, csak mert ilyen-olyan szakvéleménynek hisz, van másfajta szakvélemény is és vizsgálatok, amik alátámasztják egy életen át is akár lehetsz simán full paleos, nem fogsz belehalni és agysorvadásban meghalni, sőt atkinshoz vagy paleon belül a ketogén étrenddel járó szájszagod sem lesz, azt csak biz.ideig és pl.betegeknél szokták javasolni...autoimmun betegeknél (alzheimer, szklerózis multiplex, stb) a cukorbetegeknek nem kell ketogén étrend anélkül is a rendes betartott szénhidrát szegény étrenddel is rendbe jön az inzulinrezisztenciájuk... nah, most már tényleg OFF befejezve, nem folytatom, bocsi, h eddig is felzavartam a vizet

négyzet 2013.06.21. 11:46:59

@málnabálna: ti nem esztek akkor paleo módon, úgyhogy nem is tudom, hogy miért kardoskodsz e mellett... az hogy KEVESEBB szénhidrátot vagy cukrot esztek egy nagyon jó, normális dolog, csak épp ez nem paleo. Csak egy példa: az ortodox paleo módon kajálók xilittel csinálják a süteményt, aztán azt tolják kétpofára, aki nem bír leszokni az édességről, mint húde "egészséges" valamit. Bár szerintem hetente egyszer cukros süteményt enni még mindig jobb, mint minden nap xilitet a kávéba, sütibe és mindenféle furcsa "lisztekből" sütni a kenyeret ahelyett, hogy kovászos eljárással sokkal barátságosabbá tennék a glutént.

De ennyit erről, csak azért szóltam hozzá, hogy ez nem paleo, talán nem is kellene annak hívnod, mert csak összehoznak szendivel a vitákban :)

málnabálna 2013.06.21. 11:51:30

((((@vazzup: SZ.G.-re én is azt mondtam fent, ha figyeltél, h irritált mindig is...ha nem is kuruzsló, de lehet az, mittom nem érdekel, nem járok egy előadására se, max 1-2 könyvet a témában olvastam tőle, csak mert kölcsön kaptam, de amúgy lopkod az amcsi Robb Wolf-tól meg Loren Cordain-től...:P ))))

málnabálna 2013.06.21. 12:11:37

elküldtem pár kommentet és nem jelent meg fura :DDD

Ugyandehogy (törölt) 2013.06.21. 12:11:55

@vazzup: a ketózis jó dolog???
hú, most hagyjuk ezt abba.
:)

a málna meg nézzen utána, milyen élelmiszerek tartalmaznak szénhidrátot.

málnabálna 2013.06.21. 12:13:57

mindegy...csak a glutén és tej droghatásáról írtam, de csak linkelek angolul 1-2őt oszt elmentem a fenébe :D

gluten and diary do act as drugs

nutritionaltherapy.com/the-storm-before-the-calm-why-some-people-get-temporarily-worse-on-a-gluten-free-or-casein-free-diet/

németül: www.zentrum-der-gesundheit.de/volksdrogen-milch-und-weizen-ia.html

vazzup 2013.06.21. 12:22:09

@Babette_: olyan szempontból, hogy felgyorsítja a zsír-felhasználást, jó dolog. Mint mondottam, rövid ideig. Csak a biztonság kedvéért, ugye nem a ketoacidózisra gondolsz? Mert az például tényleg nem jó dolog, sőt, életveszélyes. De a kettő nem ugyanaz.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.21. 12:59:23

@vazzup: Elhiszem, ettol fuggetlenul qrvara fingja nincs egy ferfinak valojaban arrol mi jatszodik le a noben. Kis ralatasa van, meg "elmeletben" tudhatja, de amugy meg nem.
Mintha vaknak probalna a kek szint magyarazni.

Mindenesetre ha a mas szemlelet a no lenezeseben, a magas lorol beszelesben, alazasban merul ki ( es nalam 7 ferfi dokinal abban merult ki ) , akkor nem erdekel a mas nezopont, nem kerek belole.

málnabálna 2013.06.21. 13:07:48

@vazzup: @Babette_:
sztem is Babette keveri a dolgokat, pedig "belemélyedt" ő is...
én kétlem most már, én elhúztam elvileg és még mindig itt vok :D

Babette-nek a szénhidrátok huh de nagy fontosságáról:
"(...)
A dietetikai tanácsadásokon hangsúlyozzák a szénhidrát fogyasztás fontosságát, kiemelve, hogy az agy nem tud létezni szénhidrát nélkül. Megtanítják miben hány gramm szénhidrát van, és arra buzdítják a beteget, hogy ezt gondoson tartsa számon minden nap. Ezzel szemben a táplálkozástudomány újdonsággal állt elő a cukorbetegség kóroktanával és lefolyásával kapcsolatban...

(...) Nézzük milyen megkerülhetetlen tényeket hagy figyelmen kívül a hivatalos gyógyítás:

A legfontosabb irányelvek alapvető szükségletünknek tartják a szénhidrátokat. Minden cukorbeteg diéta abból indul ki, hogy a gyógyszerek és vagy inzulin mellé feltétlenül kell szénhidrátot ennünk. Ez kizárólag csak abból adódik, hogy a diabetológusok igyekszenek elkerülni a hypoglikémiát, vagyis az alacsony vércukorszintet, ami az inzulin és gyógyszerek tulajdonképpeni mellékhatása. Ha nem megfelelő mennyiségű szénhidrátot eszünk a tablettákhoz vagy és inzulinhoz, akkor könnyen túladagolhatóak. Így minden orvos igyekszik ezt elkerülni. Persze ez érthető, de van ennek más módja is.

Szénhidrátot fehérjéből is tudunk előállítani, ezekre megvannak a megfelelő biokémiai folyamataink.

Bár három alapvető tápanyagra van szükségünk: zsír, fehérje és glukóz, de ebből csak kettőt, a fehérjéket és zsírokat kell valóban megennünk, hogy kiválóan működjünk. Az ellenkezőjére semmilyen bizonyíték nem is létezhet. Ez majdnem olyan lenne mintha valaki a gravitáció létezését kérdőjelezné meg a földön.
(...)
Megfelelő táplálkozás mellett, mint amilyen a paleolit étrend a zsírokból és fehérjékből tudjuk fedezni napi energia igényünket. Már minimális inzulin is kikapcsolja a zsírok energiaként való hasznosítását. Nem alakul ki ketoacidozis. Vagyis nem kell szénhidrátokat ennünk ahhoz, hogy alapvető életfolyamataink jól működjenek. Nem is beszélve arról, hogy a húsok remek glikogén raktárak (a glikogének összetett cukrok). Minden húsban raktározódik glikogén. Így ha húsokat eszünk szénhidrátot is eszünk bizonyos mennyiségben. A szénhidrát alapú élelmiszerekben semmilyen vitamin, provitamin, mikroelem, nincs, amit nem tudnánk a szervezet számára biztosítani más élelmiszer alapanyagokból. Így helytelen és hibás az a nézet, hogy szénhidrátot kell fogyasztanunk. (...)"

forrás: paleomedicina.com/hu/blog/2013/01/megkerulhetetlen-tenyek-a-cukorbetegseg-gyogyitasaban

p.s.: azért még mindig kív.vok, h mekkora területen gazdálkodsz, Babette? sikerül-e legalább negyed évig csak saját terményből ellátni egy egész családot? ha ekkora titok vagy szégyelleni való dolognak tartod, h azért Te is boltból meg piacról is élsz, hát legyen... DE tényleg érdekelt, nah

vazzup 2013.06.21. 13:15:23

@tildy:): tehát, csak, hogy az ördög ügyvédjét játszak, olyan fogorvoshoz soha nem mennél, akinek még soha nem volt egy rossz, lyukas, vagy akár kihúzott foga, mert ő csak elméletben tudja, hogy az milyen.
Ráadásul szerencsés esetben egy pszichiáter, egy onkológus és egy sebész is csak "elméletben" tudja, hogy milyen az, amit csinál.
Már ne haragudj, de ez a része a hozzászólásodnak igencsak sánta.

A többivel egyetértek, ha valaki tapló-paraszt, azt ott kell hagyni, és véletlenül sem visszamenni hozzá. De ez nem nemfüggő.

Shanarey 2013.06.21. 13:39:58

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Persze. Ám az 1-2 évesre még működik az odafigyelés, vagyis a folyamatos szülői felügyelet, a 4 évesnél már nem annyira, főleg ha nagy méretű a lakás, mint ahol én felnőttem. 4 évesen már igen csak mozgékony voltam, nem volt egyszerű követni engem a házimunka mellett. Ezért kell a gyerekkel megbeszélni a dolgot, és ki iktatni a lehetőséget a beleturkálásra. Én a sajátjaimnál úgy oldottam meg hogy nem maradt szabad konnektor amit ők elérhettek volna. Lakótelepen ez nem nehéz mert kispórolták a lakásból a dugaljakat.

négyzet 2013.06.21. 13:42:45

@málnabálna: írta Dr. Tóth Csaba paleo orvos

NEMÁR...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.21. 13:57:38

@vazzup: Vicces vagy, de a szules poppet mas. Nagyon nem csak fizikai oldala van. Sot. Sokkal nagyobb a lelki oldala talan, mint maga a fizikai.

Nem veletlen, hogy regen sem a ferfiak voltak ott a novel, hanem babaassszonyok.

Amikor fizikai beavatkozasra van szukseg,mert gond adodott, az mas.

Rosszul jatszottad az ordog ugyvedjet.

vazzup 2013.06.21. 14:04:09

@tildy:): régen lehúzott bugyiban sem láthatott férfi, nemhogy nagytotálban, széttett lábbakal, nem azért voltak csak nők ott, mert lelkileg az a jobb, hanem mert társadalmilag nem volt elfogadott, hogy férfi is lehet.

De ezek szerint akkor soha nem mennél teljesen normális pszichológushoz, csak olyanhoz, akinek beütése van, csak, hogy tudja, hogy milyen is az. :)
De most komolyan.

andaluzkutya 2013.06.21. 14:10:57

@tildy:): ha jól értem arról megy a vita, hogy melyik a jobb: egy női vagy férfi nőgyógyász. (ha nem, akkor offolok:) ).
Nekem több korábbi lányismerősöm is azt mondta, hogy azért nem megy női nőgyógyászhoz, mert tapasztalataik szerint sokkal kevésbé megértőek pl. a menstruációs görccsel kapcsolatban. Általában azzal érveltek a női orvosok, hogy "ugyanmár, én is menstruálok, nem fáj az annyira", míg egy férfinak ugye lövése sincs arról, hogy mi fán terem az ilyen, így elfogadja, hogy a nőnek nagyon fáj és nagyon görcsöl.

vazzup 2013.06.21. 14:21:54

@andaluzkutya: nem igazán azon, hogy jobb-e vagy rosszabb, sem pedig azon, hogy Tildy ne választhatna ízlése szerint orvost, csak rávilágítottam, hogy a szempontja nem éppen adaptálható másokra, mert abszolút csak úgy gyomorból született, úgyhogy kár is megpróbálni észérvekkel alátámasztani, mert csak egy (feltehetően a sorozatos rossz tapasztalat szülte) előítéleten alapszik, ami szubjektív.

Amúgy persze mindenki válasszon olyan orvost magának, ami neki jó!

DieNanny CH 2013.06.21. 14:41:46

@mzgldr:

Ne is mondd! Én a szülőotthon előtt láttam kismamákat cigizni! Legszívesebben felpofoztam volna őket!!!!!
(Mert ugye, egy pocakos kismama nincs kórházban gond nélkül. Ha viszont gond van, akkor mi a francnak tetézi a füstöléssel?!?!?!)

Evain 2013.06.21. 14:44:33

@gchg: ha már állandóan a holland gyakorlattal példálózol, akkor első kézből tapasztaltak alapján had adjak pár kiegészítő infót, mivel két gyereket szültem itt. :)

1. a fájás közbeni tágulásvizsgálat az sajnos itt is gyakorlat.
2. eredendően 2 db UH van az alap terhesgondozásban, 2012-ben ehhez hozzácsaptak egy harmadikat is a 30. beöltött hét után.
3. Bár a császár aránya más országokéhoz képest alacsony, ezzel szemben a vákum használata kiemelkedően magas. Az elsőnél nálunk is alkalmazták sajnos.
4. Kórházban szülés esetén is a szülésznő fogja levezetni a szülést, amennyiben problémamentes. A második gyereknél orvost csak addig az 5 percig láttam, amig azt beszéltük meg, hogy az edáról már lekéstem.

Valaki kérdezte, hogy ki varr otthonszülés esetén gátmetszés vagy szakadás után: jelentem azt is a szülésznő csinálja. A takarítást is. :)

DieNanny CH 2013.06.21. 15:02:22

@Barátusz:

Előrelátó szülő apukám volt, hiszen mindent magyarázott, míg szerelt. Anyukámra ez már nem hatott felnőttként, mikor múltkor a villanykapcsolót szereltem, ott ájuldozott, hogy Jaj, megüt az áram! Pedig még a csavarhúzók is szigeteltek otthon, ráadásul a kisautomát is lekapcsoltam, hogy ne izguljon...
Ez olyan, mint az úszás. 5 évesen megtanultam, és tudom, mennyire veszélyes a víz, de tudom, hogyan vigyázzak magamra. Ugyanez az áram is. Életveszélyes, de tudom, hogyan vigyázzak magamra.

málnabálna 2013.06.21. 15:39:10

@Evain: höhö akkor csak van gátmetszés bábás/szülésznős+otthonszülés esetén is, ha indokolt... no, akkor jól sejtettem, h max 2 db UH-t fizet a biztosító, sokx elég részletesen beszámolt bnőm is az ottani dolgokról, de 2005 körül után (2 szülés egyik kh-as másik nem) meg 2010 környékéről nagyjából (félig otthon, félig élet-halál közt kh-ban az otthonszülés utáni/közbeni komplikációk miatt) ugyanazok a tapasztalatai voltak, amint extrán igényeltél szűrést azt perkáltad, v hittél, h oké nem kell, nem szükséges...
sztem simán spúrok a biztosítók, s kevesebbe kerül 1 szülésznő , mint full-os kh-i készültség és ottani szülőszoba, kórterem, ellátás...

MágnásMiska 2013.06.21. 15:40:03

Tetszett az író bátorsága és az írás!!!
Egy valamit viszont nem értek....

"Tengerjáró luxushajóra kerestek embert. Belevágtam. Ez lett a következő majdnem 9 évben az életem..."

Majd:
"Minden pénztartalékomat beleáldoztam... életemben először a szüleimtől kértem kölcsön... és az életbiztosításomra fel tudtam venni kölcsönt... Kiürítettem minden kasszát és kifizettem a 14.000 angol fontot"

9év hajózás után ami 9 x 12 x 2000-4500 USD. Miért kellett a nélkülöző szülőktől pént kérni?
Legalább 200e USD-t kerestél, ami szép pénz. Én segédpincérként kerestem hajón napi 120USD-t 19éve kezdésként. Később pincérként egy év alatt min. 37e USD-t spóroltam össze, hisz kaja, szállás ingyen van...

Azon ismerőseim, akik 4-10évet lehúztak hajón mind jólmenő vállalkozókká váltak vagy odahaz, vagy a világ más pontján!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.21. 16:12:13

@andaluzkutya: nekem total ellentetes tapasztalatom volt, de mar leirtam. A noi nogyogyasz sokkal megertobb volt, nem beszelt magas lorol, tudta, hogy igenis van olyan noi szervezet, amely szelsosegesen reagal hormonalis fogamzasgatlokra. Sokal jobb volt, mint a ferfi orvosok, de sajnos o sem tudott ( vagy akart) a problemamra megoldast talalni.

Viszont a rossz nogyogyaszokkal talalkozasok annyira meghataroztak a veluk valo kapcsolatom, ha nem muszaj, akkor nem megyek. Szuresre elmegyek, de argh, a hatamon is felall a szor , ha csak ra gondolok, mennyire megalazoan viselkedett a tobbseg.

@vazzup: pszichologusban is picit jobban bizom olyanban, aki ment mar at trauman, igen. Barmilyenen.
Es igen, sebeszben is jobban bizom abban, aki nyitott mar fel beteget, nem en vagyok a kiserleti nyul.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.21. 16:14:27

@MágnásMiska: mert kozben atjott UK-be, es azt itt a hajon keresett, azt itt felelte mondjuk?

Nagyon jo, ha tenyleg el tudsz rakni $37k usa dollart evente, de ezt meg sokan jol kereso melo mellett sem tudjak elrakni. En sem.

Evain 2013.06.21. 16:26:30

@málnabálna: tavaly óta hármat fizetnek, írtam, hogy azóta kötelező. :)
Mi abban a meglepő, hogy a biztosítók a pénzre utaznak? :D Egyébként meg választott csomatól függ. Nyilván a havi 120 eurós keretbe kevesebb fog beleférni mint egy 250 eurósba. Nálunk egyszerű volt, terveztük a gyereket, ennek megfelelően módosítottuk a biztosítási csomagot, ezért a költségeket fedezte. :)

Egyébként sehol nem írtam, hogy ok nélkül metszenek, csak azt, hogy varrni ők varrnak, nem az orvos. Nálam mindkét esetben vágtak. Sőt, a második esetben repedtem is, mivel a gyerek kvázi gyorsvonatként jött.

gchg 2013.06.21. 16:39:04

@málnabálna: Igen, Hollandiában is van gátmetszés, amennyiben szükséges. Aránya 10-30% körüli, a magyarországinak töredéke. Forrás: www.szulosuli.hu/szulosuli/file.axd?file=2011%2F7%2Fbeszamolo.pdf Érdemes elolvasni, nem hosszú, és van benne egy születéstörténet is, egy magyar anya tollából. Olyan részletek vannak benne, amik érdekelhetnek, pl mi van, ha repedsz, meg ki takarítja fel a vért, és egyáltalán, mennyi vér van. ;)

málnabálna 2013.06.21. 16:40:50

@Evain: igen fogtam, h 2012-től 3 lett a 2-ből, de ugye, ha jól értem Te sem, meg bnőm sem 2012 után szült, de mindegy lényegesen kevesebbet fizet a biztosító, mint magyar honban, vagy netán AT-ban, ahol én élek most... itt a full biztosítás 300 eur fölött mozog, 400at súrolja, és apa révén én meg 2 gyerek is full-osan vagyunk, de szerencsére nem 4xes szorzóval vonják, itt Mitversichrung-nak hívják ezt...de akik melóznak és nem érik a heti 30 órát azoknak csak min.-t fizetnek, ergo, ha van családtagja, aki full-osan van az is a mItversicherung-ot választja...
gátmetszést bárki is csinálja, úgy érzem indokolt esetbe történik csak!! így volt SZt.Istvánban is Bp.-en s így volt Ausztriában is én esetemben, mindenhol külön kértek engedélyt rá és maximálisan elmondták miért történik, gátat védték amennyire tudták, és pici vágások kellettek....lévén 165 cm vagyok -gyerek nélkül 55-56 kg és gyerekek mind 4 kg fölött vagy 4 körül voltak...nekem meggyőződésem, h jobb volt h vágtak, mintha repedtem volna atyauristen tudja hova és meddig... thanx God minden szépen rendbejött leszámítva csíkokat a hasamon :P de már nem megyek tovább, mert ez már poronty kat avagy bezzeganya :D itt meg főleg pasik lökik a dumát még a szülésekről is :D bár tetszik, h úgy élték meg, ahogy! sok nő sztem is fölöslegesen parázik attól, h jaj mi lesz, ha pasi bent van akkor és majd jól elmegy a kedve mindentől...jobban eltudják asszem választani ők az ilyen dolgokat is...mint mi, nők...

gchg 2013.06.21. 16:48:57

@Evain: Hát igen. Idehaza a biztosító nem épp úgy gondolkodik. A nagy közösből bárkinek jut programcsászárra, de a rákos beteg gyerekeknek már gyűjtést kell szervezni, hogy megkapják a gyógyszereiket. :( Itt is sokkal olcsóbb lenne, ha nem állítanának minden normál szüléshez szakorvost, csak a komplikációkhoz hívnák be. Évi 90 ezer nőből 72 ezer mindenféle beavatkozás nélkül megszülne komplikációmentesen, orvos nélkül. Több pénz és figyelem jutna a többire. A fennmaradó pénzt - hüvelyi szülésért 100 ezer, császárért 200 ezer megy a kórháznak - milliárdokban lehetne számolni és költeni arra, amire szükséges (pl gyermek pszichiátriai központ felállítása, hogy csak egyet mondjak), a fennmaradó orvosokat már a képzéskor átirányítani a hiányszakmákba, mint pl radiológus, anesztes, patológus.

málnabálna 2013.06.21. 16:53:38

@gchg: átolvastam, köszi! csak az jön le, h spúrok, de nagyon! :P túlterheltek a bábák, születésházak, amiket biztosító állt, rájöttek, h qva drágák, ergo megszüntették, amit csak tudtak...fájdalomcsillapítás?! otthon? nuku! kh-ban? ha indokolt?! huh vaze... jah ha van pénzed akkor kicsengeted, ha nem akkor szülsz mint maci a málnásban...
hangsúlyozom vannak jó dolgok is benne, de nem jön be a holland módi továbbra sem! ha ott élnék lehet megetetném magammal, h az tuti jó meg milyen kafa...
külső szemmel viszont tökre nem vállalnám a kockázatokat...
a másik, szted 12.heti UH-on észreveszik, h pl.hoppá nem jó helyen vagy gyerek? méhen kívüli...gondolom igen, de addig meg már konkrétan el is vérezhet a csaj nem tudván, h a várva várt terhessége nem jó terhesség :S korai UH sztem kell! korán eltod így dönteni mi legyen, ha becsúszott, ha meg rossz helyen van időben! tudnak lépni s nem önt el a vér csak úgy aztán mentőzés, stb...

BTBTBT 2013.06.21. 17:09:49

@gchg:
Nem ertem, miert kene a 12. het ELOTT ultrahangozasnak lennie?
Ha nem csalnak az emlekeim, akkor (a pozitiv vizeletvizsgalat meg a menstruacio elmaradasa utan) eppen 3 honapnal tudjak megmondani holtbiztosra, hogy terhes-e a no.

gchg 2013.06.21. 17:12:53

@málnabálna: Igen, valszeg több bába kellene odakint is.

Fájdalomcsillapításról csak annyit, hogy amikor én szültem, akkor kezdett pokolian fájni, amikor lefektettek. de akkor 5x úgy. ha elolvastad a születéstörténetet, láthattad, hogy annak a nőnek is. Amíg hagyták mozogni, amíg masszírozták, amíg meleg vízbe ülhetett, addig bírta a fájdalmat, mert volt értelme, előrevitte a dolgot.

Arról nem is beszélve, hogy amikor először szültem - EDA-val -, a hátrányokat nem mondták ám el. Hogy élethosszig fájni fog tőle a derekam, ahol beszúrták. Hogy a vérnyomásom annyira le fog esni tőle, hogy fekve majdnem elájultam. Hogy nem éreztem tőle a tolófájásokat sem, és elhúzódott a kitolás, ami miatt oxigénhiányos lett a kisfiam, és sokáig hordtuk gyógytornára, mire utolérte a kortársait.

És Magyarországon sem jár mindenkinek az EDA. Mondok példát: Miskolci Megyei Kórház. Nincs. Se pénzért, se könyörgésre, se borítékért, se rokonnak. Egyszerűen nincs. Ahogy sok más vidéki kórházban sincs, mert nem tudják megoldani hozzá az aneszteziológust. No meg drága is.

A méhen kívüli terhesség legkésőbb a 7. hétre kiderül, de inkább korábban. Erős, késszúrásszerű féloldali fájdalmat és hüvelyi vérzést okoz. Rendkívül ritka. A második szülésemkor feküdt benn velünk egy lány méhenkívülivel, és nem vérzett el: neki spontán felszívódott a babája.

Lehet ezen vitatkozni, hogy a korai UH elmaradása Hollandiában mit okoz, ha okoz egyáltalán.Nem tudok erről tanulmányt. De nem csodaszer, csak diagnosztikai eszköz. Akinek annyira fontos, úgyis megcsináltatja. Ha meg el akarja vetetni, akkor igenis fizessen érte. :(

gchg 2013.06.21. 17:19:03

@Barátusz: Na, ezt most nem értem. A hetvenes évekből van egy könyvem, akkor még békateszttel vizsgálták a terhességet hcg teszt helyett, az a könyv a magzatmozgást nevezi meg a terhesség egyértelmű, végső, biztos jeleként. Azóta viszont az orvostudomány is sokat fejlődött. Már az öt hetes baba is látszik az UH képen. A szívcső pulzálása a fogantatás utáni 26. napon indul be, az UH gép minőségétől függ, hogy mikor lesz érzékelhető. Innentől beszélünk élő embrióról.

Normál, eseménytelen terhességnél szerintem is tök felesleges a korai UH. Nekem sajnos nem eseménytelen terhességeim voltak, sokat vérezgettem az első trimeszterben, volt két missed ab-m is. Irtóra jó volt, hogy a 12. hétig 3 UH-m is volt, és láthattam, hogy még élnek a babák.

andaluzkutya 2013.06.21. 17:36:35

@tildy:): Egy korábbi barátnőm meg azt tapasztalta, hogy ugyanaz a nőgyógyász a magánrendelésen "sokkal megertobb volt, nem beszelt magas lorol, tudta, hogy igenis van olyan noi szervezet, amely szelsosegesen reagal hormonalis fogamzasgatlokra", míg a kórházban... Ezek kevésbé teljesültek, finoman fogalmazva...

BTBTBT 2013.06.21. 18:46:56

@gchg:
Oké, de nem igazából nem arról volt szó, hogy vajon látható-e a magzat a 12. heti UH előtt, hiszen egy 5 hetes picur még korántsem biztos, hogy életben marad, és fejlődik, tehát túl sok értelme nincs az UH-nak.
Meg általában 26 nappal a megtermékenyülés után még az első menszesz sem csúszik/marad el, tehát ha az anya tulajdonképpen nincs is tudatában annak, hogy terhes lett.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.21. 23:26:16

@gchg: lattam mar ilyen esetet, szegeny srac egyik karja alig hasnalhato, raadasul meg mozgaskorlatozottnak sem nyilvanitottak egy egyik esetben, mert jarni tud.... pfff.

gchg 2013.06.22. 00:49:45

@Barátusz: 26 nappal a megtermékenyülés után az anya menzesze már 10-12 napja kimaradt, és erős kétcsíkos tesztet pisil. Ne felejtsük el, hogy átlagos hosszúságú (28 napos) ciklusnál a megtermékenyülés a ciklus 14. napja körül van.

BTBTBT 2013.06.22. 02:25:09

@gchg:
De ettől még nem rohan a nő ultrahangozni az 1. hónapban. Sőt, nem is mind kapja elő a tesztet, hiszen például vannak rendszertelen menszeszek is, még fogamzásgátló szedése esetén is. Tapasztalat. Persze nem saját. :)
Amúgy értjük egymást.

gchg 2013.06.22. 08:18:23

Persze, hogy nem rohan mindegyik. Amelyik nem figyeli a ciklusát, annak jó darabig fel se tűnhet, hogy nem jött meg neki. És még ha meg is jött, akkor se rohan azonnal ultrahangra, főleg a szegényebbje, képzetlenebbje, fiatalabbja, vagy aki nem tervez babát, nem számít rá, nem várja. Ugyanakkor van egy réteg - nem tudom, milyen széles, de bele tartozom - aki meg igen. Én is pontosan ismerem a ciklusomat, figyelemmel követem, és már a kimaradó vérzés előtt kétcsíkos hcg teszt volt a kezemben. Most nem mennék bele a részletekbe, hogyan lehet pontosan képben lenni a ciklust illetőleg, még ha rendszertelen is, mert arról könyvet lehetne írni. :)

málnabálna 2013.06.22. 22:43:15

@Barátusz: anyám borogass bezzeg ritásan szólva, naaaaaaagyon pasi vagy! :D a nők 99,99%-a még ha rendszertelen is majdhogynem megérzi, h vmi nem kóser....erre nem kell 26-28 napot várni, konkrétan az utolsó menzi és a rá következő közt durván egy hónap van és nem 1hó+1hó...és megtermékenyülés után legtöbb nőnél!! rögtön elmarad...

BTBTBT 2013.06.22. 23:08:22

@málnabálna:
A pasiságot csak onnan veszed, hogy azt írtam: nem saját tapasztalat. :)
A 26 napot nem én említettem. Azt is egy nő (gchg), hogy "aki nem figyeli a ciklusát". "Legtöbb nőnél"-t mondtál, és én is kivételekről beszéltem előzőleg.
Gondolod, hogy minden nő annyira odafigyel ilyesmire?

Akkor abba a 0,01%-ba azok a nők tartoznak, akik azt állítják, hogy észre sem vették, hogy terhesek, csak a hasuk fájdogált, aztán kicsusszant belőlük baba? :D

BTBTBT 2013.06.22. 23:10:00

@málnabálna:
Ja, és ha visszaolvasol egy kicsit, ezzel megint teljesen elkanyarodtunk attól, hogy "sok helyen még nincs is ultrahang a 12. hét előtt". :)

málnabálna 2013.06.23. 19:29:09

@gchg: "rendkívül ritka" jelenség mondod a méhen kívüli terhesség... meg a korai UH nem tudná kivédeni?! fenét nem!
a ritkaságról annyit, h kapásból az én környezetemben 5-6 esetet tudok felsorolni, é persze kitudja mennyi volt, amiről se ismerős, se barát, se rokon nem beszélt utólag se publikusan..... :S
az esetek többsége,amiről tudok legalább 3 majdnem halállal végződött... 2-nél egyáltalán nem volt korai UH (90-es évek eleje meg a másik 2000-es évek eleje) mindkét nőnél már volt 1-2 gyerek és tudták, h terhesek, de nem volt korai UH-án egyik se, előbbi esetben még egyáltalán nem volt UH asszem, másiknál meg későbbi csak és 2 gyerek mellett nem is gondolta, h baj lenne..mindkét eset hirtelen rosszul lét és bai nagy vérzéssel meg kh-val végződött, vért is kaptak, egyik amúgy majdnem ott maradt...:(
többi esetben is kh és SOS-mentő hívás lett a vége, de könnyebben megúszták, mindkét elég friss 1-2 éves story-k, bnőm-nek korai UH-án látták, h nincs jó helyen, rögtön kh-ban is tartották, másik bnőm vidéken élt épp 2 pici gyerekkel otthon és korai UH-ra mehetett volna, de nem ment...:S
tehát kb.ennyire fontos a korai UH... bajokat és talán életeket is menthet, mert sztem nem mkinek van akkora mázlija, mint nekik...

gchg 2013.06.23. 19:44:49

@málnabálna: Nem tudom, honnan veszed, hogy azt írtam volna, hogy a korai UH nem tudja kivédeni. Idéznéd, kérlek?

málnabálna 2013.06.24. 10:58:44

@gchg: mindegy hagyjuk, de azt sugalltad, h RENDKÍVÜL RITKA, én meg erre cáfoltam rá, és hozzátettem, hogy igen-igen fontos a korai UH! azt nem vitattam, meg nem vettem észre, h bárhol írtad volna, h nem jó a korai UH, DE azt igenis írtad, már nem keresem vissza, hogy sok UH tök fölösleges kvázi, nem pont ebben a megfogalmazásban...és megvallom NL-ben élő bnőm is már azt vallja, amit az ottaniak sugallnak, h jaj nem kell azt a szegény babát UH-ákkal nagyon baxtatni, meg tök normál állapot, nem betegség (tényleg nem az!! de mégis MÁS állapot, amire FIGYELNI kell, főleg, ha meg is vannak eszközök rá), amikor is sztem szimplán tök spúrak a biztosítók amott....ennyi! szép napot!

gchg 2013.06.24. 12:17:30

@málnabálna: Esetleg utána is nézhetnél, hogy pontosan mennyire ritka. Jelenleg 100-150 élveszülésre jut egy méhenkvívüli terhesség. Mivel kb 90.000 élveszülés van idehaza évente, ez 600-900 méhenkívüli terhességet jelent. Teljesen szubjektív, hogy a te környezetedben hány eset fordult elő, ebből objektív ténymegállapítást és általánosítást levonni nagyon buta dolog.

A méhenkívüli terhesség tényleg életveszélyes és azonnali ellátást igényel, de ne hidd azt, hogy tömegesen halnak meg benne a nők. Halálozási aránya 2 ezrelék, azaz ezer nőből kettő hal bele, tehát átlagosan kb kétévente egy. A császármetszésbe sokkal többen halnak bele... :( (5000 császárra jut egy anyai halálozás, idehaza évente több, mint 30.000 császárt végeznek, lehet számolni.) És hiába a korai UH, még így sem megállapítható minden esetben. 5-6 hetes kor előtt pl nem látható a baba, főleg, ha régi és kis felbontású az UH-gép, ami vidéki kórházakban sajnos gyakori. 7 hetesen meg már késő, szétrepedt a petevezeték, amiben megtapadt a baba. Szóval igen szűk az az időablak, amiben látni lehet a méhen kívül megtapadt babát UH-val, még mielőtt baj (pl vérzés) lenne. Én átéltem 5 hetesen, amikor nagy vérzéssel bementem az ügyeletre, hogy nem tudták megmondani, méhen kívül vagy belül van-e a baba... Ugyanezt végignéztem, amikor mellettem a hat hetes terhest hiába nézték, neki se látták a babát sehol, se méhen kívül, se belül, pedig naponta 2x ultrahangozták, csak a csökkenő HCg szintjéből tudták megállapítani, hogy méhen kívüli terhes.

Tudod, azt nagyon nem csípem, amikor valaki személyeskedni kezd, mindenféléket nekem tulajdonít, amiket nem is mondtam, jól lehord miatta, aztán amikor erre felhívom a figyelmét, annyit se tud mondani, hogy "bocs". :(

málnabálna 2013.06.24. 12:45:59

@gchg: hát akkor BOCS!
amúgy Te vagy benne a nagy statisztikákban... én nem... ez sztem le is jött.. nekem így igaz, csakis szubjektív statisztikáim vannak, amit hallottam, tapasztaltam a szűk és távolabbi környezetemben, de ha az én környezetem, amiben nincs 600 rokon és 500 haver, mivel bazi nagy család se vagyunk és nem is tartok nagy haveri kört (bőven elég 3-4 közeli és pár tucat majdnem közeli barát)- ebből mertem következtetni, ha a"rendkívül ritka" az lehet nem is annyira rendkívül ritka...
igen, szubjektív ember vagyok és nem mindig objektív és statisztikákat bújó ember, és még egyszer bocs, valszeg Neked van igazad mindenben vagy majdnem mindenben ezeket tekintve!!

gchg 2013.06.24. 12:57:24

@málnabálna: Köszönöm.

Én se bújom a statisztikákat, csak időnként belebotlom, máskor meg rákeresek, amikor nem tudom a választ. Fontos a szubjektív oldal, de az objektivitást nem helyettesítheti. Ahogyan én látom a világot, az csak egy nézőpont a sok közül, és nem feltétlenül helyes, az igazi. Ha abból indulok ki, amit magam körül látok, akkor azt kellene mondanom, hogy a párok fele meddőségi problémákkal küzd, és senki sem hagyja sírni a gyerekét. Holott a statisztikákból tudni lehet, hogy a pároknak csak kb 20%-a küzd meddőségi problémákkal, ellenben a pici baba sírni hagyása majdhogynem népszokás. :(

málnabálna 2013.06.24. 13:59:41

@gchg: éppen ezért vezsélyesnek tartom, h csak statisztikáknak higgyünk, nem?! más, amit mondanak, és nagyon más, amit a környezetünkben látunk... merném/néd mondani a meddőséggel küzdő pároknak a környezetedben, h nem is igaz, nem lehet igaz, h meddők, hiszen "csak"20%-a a pároknak meddő, és bazi kevés az esélye, hogy körülöttünk szinte pont csak azok a párok legyenek ott, akik a 20%-ba tartoznak... a statisztikákat amúgy érdekes módon készítik, régebb olvastam erről, de nekem nem mérvadó az is tuti! és igen az én környezetemben is van jó pár emberpár, akiknek saját gyerek nem jött össze, mondjuk: meddők.... :( kezdve a régi fiatal fogdokimtól az unokatesómig (ez a házaspár örökbe fogadott végül), legjobb bnőmig és egy másik bnőmig... és volt 4-5, akik rokonok, barátok voltak és nehezen jött össze gyerek, DE MINDEN esetben az életszemlélet és étrendváltás, cigiről leszokás, szénhidrát szegény étrend, kis mozgás, stb hozott eredményt, nem a hormonos orvosi biz-bax... (jah és egyik sem volt tudatában, h most paleos étrenden van vagy hasonlón :P de bejött nekik!!)... akiknek meg még mindig nem jött össze, azok közül csakis egynek merészeltem javasolni az étrendváltást, de még nem szánta rá magát.... so megint ennyit a statisztikákról.... akiket ismertem, hallottam, jóval a 20%-on túl vannak sztem...de fölösleges ezekről elmélkedni, amiben élsz, amit környezetben látsz az a szubjektív tapasztalat sztem a mérvadó, ettől még igen a másik részén a világnak mások a %-ok egy biz.statisztikai módszer alapján...

pamut 2013.06.25. 13:25:32

@Balázs Kiss:
Szia, ha még itt vagy (én csak most fedeztem fel ezt az írást), meg lehet tudnom, hogy ez a "ROV Pilot" képzés ugye egész napos? Csak mert rákerestem és azt írják, 7 hét (azaz 50 nap) az időtartama, ami elég kevésnek tűnik, gondolom egész napos képzés a hét minden munkanapján. Ha tehát bevállalnám, akkor az eleve méregdrága tanfolyam mellé még két hónapra szállás és teljes megélhetés is kéne valahol Skóciában, mert emellett a szűk két hónap alatt nem lehet melózni sem ugye?

És ha nem indiszkrét a kérdés, úgy kb. mennyi idő alatt lehet visszahozni a tanfolyam árát a melóval, feltéve ha valaki vállalja, hogy kiköltözik Aberdeenbe, és olyan mázlija is van hogy a tanfolyam után egyből fel is veszik tapasztalat nélkül?

Balázs Kiss 2013.06.26. 00:49:34

@pamut: Szia! A 7 hétből 4 hét elektronika és 3 hét gyakorlat + karbantartás. Ahol én csináltam a tanfolyamot ott volt szálláslehetőség + étkezés. A tanfolyam 12e font volt és a szállás+étkezés kb 2e a 7 hétre. Minden nap 8 óra tanulás és eléggé intenzív az egész de nem lehetetlen. FONTOS ,hogy a tanfolyamon túl még be kell szerezni néhány egyéb papírt is ami nélkül nem teheted fel a lábad egy offshore hajóra. BOSIET, MIST és UKOOA approved Offshore Medical. Ezeket néha lehet akciósan egy csomagban csinálni és 7-800 font + kb egy hét.

Ha olyan szerencséd van... akkor kb. 2 út alatt visszajön a pénz. 2 út = 2x4hét. Ha szeretnél többet megtudni akkor szólj és
PM-ben elküldöm az elérhetőségemet.

pamut 2013.06.26. 10:13:42

@Balázs Kiss:
Köszi a választ. Lennének még kérdéseim, de nem akarlak feleslegesen fárasztani, gondolkodom rajta nagyon, meg tetszik is, de azért bevallom nagy kétségeim is vannak, 14 ezer fontom pedig nincs, tehát csak hitelből vághatnék bele, szóval fő a fejem rendesen.

Ha nem nagy kérés, arról még írnál, hogy mégis hogy néz ki egy átlagos (ha van egyáltalán átlagos) munkanapod? Hogy kell ezt a gyakorlatban elképzelni? Te mit szeretsz és mit nem szeretsz a munkádban? Illetve milyen megkötöttségekkel jár ez? Gondolom nem véletlenül fizetnek ilyen jól, megvan ennek az ára.
PM-ben is folytathatjuk, ahogy neked jobban tetszik.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása