oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. augusztus 07. 06:30,  Lakásbérlés külföldön 168 komment

2017. augusztus 07. 06:30 Határátkelő

Lakásbérlés külföldön

A külföldi munkavállalás esetében a „hol lakjunk” mindig kulcskérdés. Márpedig lakást bérelni (a sokak által kényszerből választott szobabérlést most tegyük félre) nem is olyan egyszerű. Nem elég, hogy elég komoly kezdőtőke kell hozzá, ráadásul a dolog menete sem olyan egyszerű. Az alábbiakban pár személyes példán keresztül is megnézhetjük, hol miként zajlik ez a folyamat.

Neked milyen tapasztalataid voltak a lakásbérléssel? Írd meg kommentbe, vagy a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

alberlet_2_foto_immoscout24_ch.jpg

London, Egyesült Királyság 

Brexit ide, Brexit oda, a brit fővárosban még mindig sok magyar él, és bérel sokszor szobát, de lakást is. Lássuk, hogy aki most vágna bele, az mivel számoljon nagyságrendileg. (Természetesen lehetnek eltérések, majd jól megírjátok.) 

Egyfelől van egy foglaló, ami mondjuk egy havi 1000 fontos lakás esetében 400-500 font. A rossz hír az, hogy elvileg ezt le kell tennünk, hogy bizonyítsuk szándékaink komolyságát, a jó hír az, hogy ha beköltözünk, vagy ha nem miattunk hiúsul meg a dolog, akkor visszakapjuk. Nem kapjuk viszont vissza akkor, ha a referenciáinkkal akad gond, vagy ha mi lépünk vissza. 

Ami külön csodás, hogy ugyan a letét elvileg biztosítja nekünk a kinézett ingatlan bérletét, de a tulajdonos aláírás előtt bármikor kifarolhat a kölcsönből, ha meggondolja magát, vagy ha jobb ajánlatot kap. 

Adminisztrációs költségek: egyheti bérleti díj (+ áfa). Ha ez nem lenne elég, általában hathétnyi kauciót is le kell tenni, és persze előre ki kell fizetni egyhavi bérleti díjat.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a My Great Move oldal szerint egy havi 1000 fontos lakás esetében beköltözés előtt ki kell fizetnünk 2800 fontot – elméletben. Aztán hogy a gyakorlat miként alakul, az egy másik kérdés… 

Manchester, Egyesült Királyság 

Charlotte O’Toole egy elég nagy, két hálószobás lakást bérel egy átalakított házban. Övé az alsó szint a kerttel, konyhával és jó sok tárolóhelyiséggel, ráadásul az ingatlan elég jó helyen van, alig 5 km-re a belvárostól, Chorltonban.

Neki nem kellett kauciót fizetni, csak aláírtak egy szerződést, amiben szerepel az is, hogy ők állnak minden javítási, illetve nagyobb tisztítási, felújítási költséget. Az ingatlanért havi 685 fontot fizetnek. 

Írország 

Nemrégiben jelentette be az egyik legnagyobb ír ingatlankiadó cég, hogy mostantól egységesen két hónapnyi kauciót kér a bérlőktől. A lépés jelentőségét az adja, hogy az Irish Residential Properties Reit (Ires Reit) csak Dublinban közel 2400 ingatlant ad ki. 

Az Ires Reitnél átlagosan havi 1500 euró a bérleti díj tavalyi adatok szerint, ami azt jelenti, bérlőként onnan indítunk, hogy le kell tenni összesen 4500 eurót (2x1500 depozit és 1500 első havi díj) előre, ha költözni akarunk. 

További rossz hír, hogy az albérleti árak folyamatosan emelkednek, tehát az 1500 eurót kéretik nagyon átlagnak venni, és inkább többel számolni. 

Brüsszel, Belgium 

Hasonló a helyzet Brüsszelben is, ahol két hónapnyi kauciót és egy hónapnyi albérleti díjat kell előre letenni, nem beszélve a referenciáról. Az előleget viszont nem a tulajdonos kapja, hanem egy számlára tesszük be. 

Elvileg a belga bankoknak kölcsön kell adniuk azoknak, akik nem engedhetik meg maguknak a kauciót, feltéve, hogy vissza tudják fizetni – írta Denis J. Buckley Brüsszelből. 

Mielőtt beköltözünk a lakásba, részletes leltár készül az ingatlanról, nem ritkán egy független ellenőr segítségével, amit a tulajdonos és a leendő bérlő közösen fizet. Nyilván ennek akkor lesz jelentősége, amikor a bérlő kiköltözik, és kiderül, mit hagy maga után. 

Nagyon fontos elolvasni, mit írunk alá, különösen a bérleti szerződés hosszát illetően, nehogy belemenjünk mondjuk egy hároméves szerződésbe, amiből esetleg csak anyagi veszteséggel tudunk kimászni. 

A bérleti díj indexelt, de alapvetően a bérbeadón múlik, emeli-e az összeget erre a szintre, dönthet úgy is, hogy neki fontosabb egy jó bérlő, mint egy kicsivel több bevétel. 

Koppenhága, Dánia 

Dániában a három hónap előre fizetendő kaució a bevett, amire jön még egy hónapnyi, szintén előre fizetendő bérleti díj, ami így ugye minden matematikai számítás szerint négy hónap. 

Ugyanakkor a Dániában felnőtt Sarah Foley szerint a nagyvárosokban és különösen Koppenhágában nem ritka, hogy akár három hónapot is ki kell előre fizetni, ami a kaucióval együtt már fél évnyi bérleti díj és az nem kevés, olyannyira, hogy még a helyiek közül is sokan csak szülői vagy bankkölcsönnel tudják megoldani. 

Mert az árak elég durvák. Koppenhágában egy egyhálószobás lakás bérleti díja közel 1500 euró havonta, de a második legnagyobb városnak számító Aarhusban is nagyságrendileg 1000 euróval kell számolni. Ha ezt beszorozzuk hattal, máris egészen tudományos összeget kapunk, a fővárosban például 9000 eurót kell lecsengetnünk – és még mindig csak egy egyhálós lakásról beszélünk. 

Ha még azt is beleszámítjuk, hogy a lakások jellemzően bútorozatlanok, akkor nem kell matekzseninek lenni ahhoz, hogy kiderüljön, alsó hangon is számolhatunk 10 ezer eurós indulóösszeggel, ami több mint 3 millió forint (és most azért számolok át, mert kiköltözéskor jellemzően még a Magyarországon félretett pénzt költjük). 

Viszont legalább a törvények erős védelmet nyújtanak a bérlőknek. Nem lehet például az egekbe emelni a bérleti díjat, csak akkor, ha a kiadás költségei is jelentősen nőnek, vagy nagyobb fejlesztés történik, például felújítják a konyhát vagy a fürdőszobát. 

Amennyiben a javasolt emelés mértéke meghaladja az 5 százalékot, arra a helyi önkormányzatnak is rá kell bólintania. 

A bérleti szerződés általában határozatlan idejű, és akkor költözünk ki, amikor akarunk, feltéve, ha előtte mininum három hónappal jelezzük a szándékunkat a bérlőnek. 

Ne feledkezzünk meg az úgynevezett co-opokról (Almene Boliger), ilyenből több, mint félmillió van, és ezek azért olcsóbbak, mint a magánlakások. Minden ilyen közösségnek van egy saját bizottsága, amelyiken (vagy egyenes szavazáson) keresztül a lakók döntenek a nagyobb fejlesztésekről és a fontosabb kérdésekről. 

Barcelona, Spanyolország 

Ed Stewart tapasztalata az, hogy két havi kauciót és egy hónapot előre kell fizetni, amire még jön az ügynökségi díj, ami általában egy hónapnyi lakbérnek megfelelő összeg. Összesen tehát négy hónapot kell előre letenni, ami szerinte elég durva. 

„Albérletet csak helyben lehet találni és főleg telefonon, nem emailben. Én egy ingatlanügynökségen (inmobiliaria) keresztül találtam, akik ezért elvártak 1 havi bérleti díjat (amit végül a felére alkudtunk, mert csak 3 hónapra béreltünk). 

Mondjuk mi szabályosan bementünk az irodájukba, viszont az online található hirdetések jelentős részét is ingatlanosok csinálják, ezért mindig kérdezd meg hogy van-e ilyen költség és hogy ügynök-e egyáltalán.” – írta Ádám korábban a Határátkelőn

Németország

A németeknél szinte egy az egyben ugyanez a helyzet, két hónap kaució és egy hónap bérleti díj, amire rájön még egy hónapnyi összeg, ha ügynökségen keresztül bérlünk. 

Lakáshirdetéseket a szokásos helyeken (erre specializálódott oldalak, újságok rovatai, ingatlanközvetítők) találhatunk, illetve Németországban vannak bérlakással foglalkozó központok is. 

„Mi mindig az Immobilien Scout24-en kerestünk lakást. Itt érdemes a keresőben beállítani, hogy Provisionfrei - közvetítőidíj-mentes, és einbauküche - hogy legyen konyha. Mert az átlag német albérlet teljesen üres, van, hogy lámpa helyett csak drótok lógnak a plafonról. Itt minden adat fenn van a rezsiköltségeken keresztül, hogy milyen messze van a bolt vagy iskola. Én csak ajánlani tudom." – írta a Határátkelőre Rita D.

Közvetítő cég nélkül olcsóbb, de sokkal nehezebb lakást találni, a közvetítők viszont elég komoly jutalékot számolnak fel, aminek összege jobb esetben csak a bérleti díj egyhavi, rosszabb esetben háromhavi összege is lehet. 

Ha mindez nem lenne elég, természetesen kauciót is kell fizetnünk a tulajdonosnak, ami inkább három- mint egyhavi bérleti díj összege, márpedig ha ezt a két tételt összeadjuk, akkor elég sok euró jön ki. 

Az is növeli a költségeinket, hogy Németországban a legtöbb kiadó lakás nem bútorozott, bár általában azért gáztűzhely és hűtőszekrény van. A kiköltözést 3 hónappal korábban jelezni kell a bérbeadó felé. 

Edit tapasztalata szerint a lakbér mellett a kaució 3 hónap, jutalék 2 hónap. Tehát az első percben az első havi bérleti díjjal együtt hat hónapot ki kell fizetni, és akkor még ott a rezsi is. 

A szerződés aláírása előtt minden tulaj lekéri az ember Schufáját (mint Magyarországon a rossz adós lista, csak itt nagyjából még a fehérnemű méretet is tárolják), és ha abban bármilyen negatív bejegyzés van (nem fizetett hitel pl.), akkor az illető garantáltan nem kap lakást. 

Mikor az ember eldönti, hogy szeretne kivenni egy lakást, ki kell tölteni egy adatkérő lapot, ahol általában számos adatot kérnek el, néhányat jogtalanul. Ha ezt nem tölti ki valaki, nem kapja meg a lakást. 

Amit kérdezni szoktak: munkahely, mióta, meddig dolgozik ott a leendő bérlő, fizetés, családi állapot, háziállat (nem szeretik itt, ha van), futó hitelek, előző tulaj neve, címe (ez utóbbi pl. nem olyasmi, amit az ember engedély nélkül kiadhat csak úgy egy idegennek). 

(A németországi lakásügyekkel kapcsolatban itt olvashattok többet.)

Sydney, Ausztrália 

Kicsit kimozdulva Európából, nézzük meg, mi a helyzet Ausztráliában, azon belül Sydneyben. Conor Hartnett szerint sokszor csak 1+1 hónapot kell fizetni, de egyre gyakoribb az, hogy akár 2-3 hónapnyi lakbért is elkérnek előre, amit persze a meglehetősen zsúfolt ingatlanpiacra tekintettel a reménybeli bérlők ki is fizetnek. 

„Én egy hónapnyi kaució mellett három hónapot fizettem előre, mert egy keresett környéken lakom. Soha még ennyi embert nem láttam kiköltözni Sydneyből a lakhatási válság miatt. 

Egy két hálószobás lakás jellemzően heti 500 eurónyi ausztrál dollárba kerül, és a kiadásra váró ingatlanok 99 százaléka bútorozatlan, ami azt jelenti, hogy az első időszakban komoly kiadással kell számolni” – írta Conor. 

New York City, Egyesült Államok 

Ha van nagyon durva lakásbérleti piac a világon, akkor az minden bizonnyal a New York-i. Gyakorlatilag élethalál harc folyik a kiadó ingatlanokért, amiket szinte az első bejáráskor hajlandók kivenni a reménykedő bérlőjelöltek – írta Stephen Cass, aki 4-5 különböző környéken is élt, összesen nyolc lakást bérelve az elmúlt 19 évben. 

A legtöbben közvetlenül tulajdonostól (vagy a fenntartó cégtől) bérelnének, általában ilyenkor egy hónapnyi letétet és egy hónapnyi lakbért kell előre kifizetni. 

A New York-i szabályozás alá eső mintegy egymillió lakásban (ez a teljes lakásszám egyharmada) nem is lehet törvényesen többet kérni, mivel régebben a magas kaucióval próbálták meg kiszűrni a nem kívánatos bérlőket. 

Noha a tisztán piaci alapon kiadott lakások esetében ez a korlátozás nem él, a legtöbb tulajdonos igazodik hozzá (ezalól a luxuslakások például kivételek, de ez minket amúgy sem érint). 

Ha valaki közvetítőn keresztül keres lakást, az számoljon azzal, hogy ennek minimum díja az éves lakbér 10-15 százaléka, magyarán ez is durván egy hónapnyi pluszkiadás. 

Montreal, Kanada 

Quebec tartománynak van egy, a lakbéreket ellenőrző testülete, ami minden évben eldönti, mennyivel lehet emelni – ez általában nem nagyon haladja meg az 1 (!) százalékot. Ráadásul akkor sem lehet emelni, amikor új bérlő érkezik, joga van ugyanannyit fizetni a lakásért, mint elődje tette. 

A tulajdonos jogai elég érdekesen vannak meghatározva, például nem tehet ki csak úgy egy bérlőt (ami még rendben van), vagy nem dönthet úgy, hogy nem újítja meg a bérleti szerződést (ami felettébb érdekes) – magyarul a törvény a bérlő mellett áll. 

Montrealban egy két hálószobás lakás esetében az árak 750 kanadai dollárnál kezdődnek és a duplájánál érnek véget általában, erre még jön a rezsi.

Dubai, Egyesült Arab Emirátusok 

Végül tényleg csak az érdekesség kedvéért, lássuk, miként működik a lakásbérlés Dubaiban. Ott a lakbért egy évre előre ki kell fizetni (plusz 10 százalék kaució), rendkívül ritka az, hogy havi részletekben fizetnének. 

Ez azt jelenti, hogy a legtöbb bérlőnek vagy a munkahelyétől kell erre előleget kérni, vagy bankkölcsönt kell felvenni. Ha valaki mégsem tölti ki a szerződését, akkor két hónapnyi büntetést kell fizetnie. 

(A külön másként nem jelzett véleményeket az Irish Times cikke és Facebook-oldala szedte össze.)

HÍRMONDÓ

Hétkezdet ausztriai álláslehetőségekkel 

Erősen indítjuk a hetet, méghozzá hat ausztriai állásajánlattal, amelyek között akad, ahol nem kell sok tapasztalat, de van olyan is, ahol komoly végzettséget várnak el. Szóval lássuk a munkalehetőségeket a felszolgálótól az idősgondozón át a némettanárig.

Szénné adóztatják a béreket Magyarországon 

Magyarország még mindig túladóztatja a munkát a környező országokhoz és általában véve az Európai Unió egészéhez képest is. Nem mi mondtuk, hanem a magyar Állami Számvevőszék elnöke. Hát jó reggelt.

„Soha nem gondoltam, hogy hotelban fogok dolgozni” 

Kell hozzá elszántság és a munka iránti alázat, de kitartó munkával külföldön lehet előrejutni a ranglétrán. Lehet akár 3 hónap alatt szobalányból Housekeeping Supervisorrá előrelépni. 

Mitől félnek a magyarok? 

A Pew Research felméréséből kiderül, hogy a magyarok mitől tartanak a legjobban. Nem tudom, meglepő-e az eredmény, de elgondolkodtató, az biztos. 

(Fotó: immoscout24.ch)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: albérlet

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6612724738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.08.07. 07:55:59

Röviden: szívás.

IT Knight 2017.08.07. 08:09:06

Még annyi, hogy a fenti városok nem jó példák a legtöbb magyar kitántorgó számára. Mert ugye nagy részük minimálbéres vendéglátós, takarító vagy esetleg kubikos lesz.

Ha pedig minimálbéren fogsz élni, akkor próbálj meg nem nem Yorkban, Brüsszeében. Londonban, Koppenhágában lakást bérelni.

Pl. az írországos 1,500 ajró félelmetesen hangzik, de lefogadom, hogy a Dublintól 200 km-re lévő zsákfaluban találsz olcsóbbat is.

Sesamelmo (Q) 2017.08.07. 09:18:44

UAEben es Katarban nem kell elore kifizetni egy evre es esetleg eloleget kerni, hanem 12 havi csekket kell adni & kaucio, amennyiben nem a munkaado fizeti. De akinek ez nem megy, lehet talalni mas megoldast is.

Bredpitt Monika 2017.08.07. 10:02:08

@IT Knight: külön neked csináltam egy kis házi feladatot,

csak hogy legyenek más városok, aztán hogy ezek a városok a magyaroknak mennyire felelnek meg? na, az már egy más kérdés, akkor mindjárt itt lesz a Lovagok Lovagja részére tisztelettel,

Bredpitt Monika 2017.08.07. 10:16:20

Továbbra is nézem a Házvadászok a nagyvilágban c. csemegét.

Sorozatfelvételre van állítva, így most reggel, amíg lányom aludt, belenéztem és a mai poszt alá tökéletesen illik az eredmény.

(egyébként ma a természettől igazi AJÁNDÉKOT kapott Budapest, az elmúlt egy hétben sivatagi hőség volt, amit légkondi nélkül nagyon nehéz elviselni, ma kb 20 fok van, micsoda érzés!!!!)

Van bérlés illetve vásárlás is. Kezdem azon, amin a legjobban meglepődtem:

Brno Csehország,

helyes amerikai cseh házaspár, a férfi cseh, a nő beleszeretett Csehországba és ő akart költözni, 350ezer dollár a keretük házvásárlásra, ami szerintem bődületes összeg, és nem olyan könnyen találnak ennyiért házat, mik vannak? ki él ott, valóban ilyen magasak ott az ingatlan árak?

Santa Marinella, Olaszország
1200 dollár a havi keretük, a részleteket nem néztem meg

Új Delhi,

fiatal pár New Yorkból, a csajt helyezték oda, aki újságíró, rupiaban kapja a fizetést és felezni akarja a bérleti díjat a párjával, aki a kedvéért ide költözött és a cége engedélyezte, hogy onnan dolgozzon (IT lovag ő is és éjszaka fog dolgozni a cég kérésére) 650 dollár a keret, olyan lakás is van, amiben ennyi pénzért osztozni kell fiatal diákokkal, ezt nem választják

amit itt érdekes volt látni nekem, hogy az ingatlanos szerint a nagy esőzések miatt sok ház penészes, ezért nagyon sokszor újítják a házakat

jön a többi is Sir Lancelot,

Bredpitt Monika 2017.08.07. 10:29:26

Ansbach Németország

külvárosban tudnak bérelni, mert házat akarnak két három hálószobával, a város kicsi, főleg lakások vannak, 1500 dollár a keretük, Géza, Rózsaszín Jelenség, ti vagytok a szakértők, találnak szerintetek?

Korcula szigete, Horvátország

na, ez érdekes, a pár 350 dollárért keres kis lakást -havonta-, nem tűnik könnyű dolognak, később megnézem találtak e (nem néztem végig az epizódokat, az túl hosszadalmas lenne, engem az érdekel, hogy akik ezeken a helyeken élnek tudnak e hozzászólni)

Vevey Svájc
2 pici gyerek van, amerikai házaspár (nagyon sok amerikai van a sorozatban) 4 hálószobás házat keresnek, havi keretük 5000 ezer dollár,

Medellin Kolumbia, állatkereskedést akar nyitni a bérlő, havi 900 dollár a keretük

Párizs, egy pár, mindketten opera énekesek, ezért olyan lakást szeretnének venni, ami elszigetelt és a szomszédok nem fogják hallani , hogy énekelnek, 350ezer dollárjuk van, ez érdekes nekem, Brno és Párizs ugyanannyi kerettel,

az ingatlanos szerint nehéz lesz ennyiből bármit is venni Párizsban

Wellington - Új Zéland (a kedvencem, már holnap odaköltöznék)

fiatal nő, útleírással foglalkozik, otthonról dolgozik, hetente 250 dollár a kerete (ott hetente fizetnek, úgy tűnt az epizódból), idáig ő az egyetlen , aki végül nem választ semmit, hanem marad ott , ahol van , ami egy társbérletben másokkal, nem talált ennyiért kedvére valót,

Buenos Aires - Argentína

jógastúdiót akar nyitni a pár női tagja, 3 hálószoba, 3 fürdőszoba az igény, havi keretük 5.500 dollár, rögtön az első hely, amiben ez meg is van 5.750 dollár

Szóval, nem semmi árak vannak.

Határátkelő 2017.08.07. 10:34:53

@Bredpitt Monika:

Pár megélhetési adat Brnóból.

www.numbeo.com/cost-of-living/in/Brno

A négyzetméterárat 55 ezer koronára írja a városközpontban és 40 ezerre azon kívül. Kb. 12-vel kell szorozni, ami azt jelenti, hogy 650 ezer forint (2500 dollár) magasságára jön ki egy négyzetméter a belvárosban. Magyarán ha jól tévedek, akkor egy 140 négyzetméteres házat tudnak venni a belvárosban ennyi pénzből.

Nem olyan irreális ez.

Bredpitt Monika 2017.08.07. 10:40:01

Az én tapasztalatom, mi New Jerseyben 100 mérföldre a Kennedy reptértől, havi 1000 dollárt fizettünk (igaz a tulajdonos a sógorom), egy nagyon szépen felújított kis házikóért, amiben két hálószoba van, pici fürdőszoba, káddal, elég tágas konyha étkezővel és a nappali, ami egyben van a konyhával

A konyhában volt egy jó nagy beépített szekrény a mosógéppel és a szárítóval. A bérleti díjban benne volt az áram és a víz is, illetve a szemétdíj, tehát nagyon jó ára volt.

Ha jól tudom az előttünk levőnek is ennyiért adták ki, tehát nem kaptunk kedvezményt. Ez nagyon kis ár volt.

A ház hátránya, amikor jött a hideg ősszel, tele volt tücsökkel, nagyon gusztustalanok, ezt nagyon nem szerettem.

Azon a környéken nagyon sok bungalow tip. ház van, aminek az nagy hátránya, hogy alulról a kis réseken ezek a kis dögök be tudnak jönni. Biztos le lehetett volna jobban szigetelni, de nálunk ez nem történt meg. A szomszédok is panaszkodtak rájuk.

Bredpitt Monika 2017.08.07. 10:47:38

@Határátkelő: köszi szépen az infot, a sorozat nagyon reálisnak tűnik, én forintra számoltam át egyből azt a 350ezer dollárt, nekem bődületes összeg az, ami kijön, persze ha itt körülnéznék Budapesten, lehet itt is nagyon meg lennék lepődve,

itt a 20. kerületben az egyik szomszédom mesélte, hogy valaki feltette a lakását kíváncsiságból (50 nm, nem tudom fel van e újítva), már másnap hívták, ha jól emlékszem 16 milliót mondott,

Budán egy garzonban lakik (35 nm), egy kollégám, aki takarít a suliban,
nekik 18 milliót mondott az ingatlanos (el akarják adni)

Bredpitt Monika 2017.08.07. 10:48:33

@Bredpitt Monika: javítás : ez nagyon kis ár volt helyett, ez nagyon jó kis ár volt, bocs

2017.08.07. 10:50:32

Németországot nem lehet egységesen kezelni. Ugyanis nagyon nem mindegy, melyik tartományban akar bérelni az ember. És akkor még a városokra/falvakra le sem bontottuk. Pl. ismerek Lipcsében olyan bérházakkal foglalkozó céget (nem ügynökség), ahol össz-vissz 2 hónapnyi lakbérrel kell számolni. 1 hónapnyi tényleges lakbér + 1 hónap kaució.
Ami a posztban szerepel példaként, az a lehető legrosszabb konstrukció. Amikor az ember fogalmatlanul beesik az első ügynökség ajtaján az utcáról. Maximálisan lehúzzák, naná!

Határátkelő 2017.08.07. 10:54:03

@Pink Petsch: Igen, ez szinte mindenhol igaz. Nyilván Magyarországon sem ugyanaz a helyzet mondjuk Budapesten és egy borsodi kisvárosban.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.08.07. 11:02:10

En szerencses vagyok a lakas tekinteteben, mert az elmult 12 evben angliaban, sot otthon sem, sohasem alltam szoba a tarsadalom szamara totalisan ertektelen es haszontalan "munkat" vegzo ingatlanos ingyenelokkel,hanem mindig a tulajtol kozvetlenul bereltem.
Ez viszont nem egyszeru, sot sok esetben egyenesen elkerulhetetlen.
Uzlethelyiseg szempontjabol nem volt mar ilyen szerencsem.

Es ahogy a dolgok jelenlegi allasa mutatja, mar otthon is atalakultak a dolgok, az ingatlanhirdetok 95%-a ugynokseg, beepitve egy ujabb lepcsot a lehuzasra.

Bezzeg az ilyen munkakorokben nincsen munkaerohiany.

2017.08.07. 11:03:33

@Határátkelő: Valóban. Viszont még egyetlen városon belül is nem árt egy kis figyelem. Az ügynökségeket értelemszerüen ki kell hagyni. Pl. Stuttgart: egyszobás lakást 600 -1000 euróért is lehet bérelni, ha az ember nem figyel oda. Kis odafigyeléssel viszont 350-500 euró között, ugyanabban a városrészben. Átlagos lakásokról van szó. A mi kis házitrollunknak linkeltem be a múltkor egy oldalt ez utóbbiakról.

puhacica 2017.08.07. 11:06:31

@Bredpitt Monika: Korcula csodalatos, de hogy mit lehet ott annyi penzert kapni... hat otletem sincs. az egesz sziget akkora, mint egy zsebkendo, raadasul az a kornyek kiemelten draga. az utobbi 3-4 evben pedig nagyon elszalltak az ingatlanarak.

puhacica 2017.08.07. 11:10:24

Londonrol meg nem irok, mert mar annyiszor kiderult, hogy en valami alternativ Londonban elek, szoval ugyse mervado, amit mondok. :D

Bredpitt Monika 2017.08.07. 11:11:09

@puhacica: Horvátország nagyon vonzz, de még nem jutottam el, szoktam mondogatni az ismerőseimnek, hogy ha megnézek egy utazási magazint a legszebb képeket Horvátországról és Erdélyről látom,

mindkettő a bakancslistán van, írsz e idén is nyaralós posztot?

Bredpitt Monika 2017.08.07. 11:13:09

@puhacica: nekem mérvadó lenne, én hiszek neked

van magyar lány, aki már több, mint tíz éve ott él, most megszerezte az állampolgárságot és már rohan is Kanadába, a Brexit után mélyen elgondolkodott és így döntött.....

Bredpitt Monika 2017.08.07. 11:14:46

@Bredpitt Monika: ez a magyar lány még tíz év után is társbérletben lakik, mert nagyon sokat fizetnek az albérletért, igaz vannak igényeik is, mert valahol a Temze partján van a lakás

2017.08.07. 11:20:15

@Bredpitt Monika: Hm, elképzelhető ... de inkább 2 szobás lakásra fogadnék, és ha szerencséjük van, akkor beépitett konyhával. Ha nem, azt is be kell rendezniük.

Bredpitt Monika 2017.08.07. 11:24:48

@Pink Petsch: majd megnézem mi lett az eredmény,

Herr Géza 2017.08.07. 11:51:32

Na akkor Németország: a kaució összege max. három havi "hideg" bérleti díj lehet, ezt általában el is kérik (2-3 havit). Hozzátartozik ugyan, hogy az egészet nem feltétlenül kell kifizetni beköltözés előtt, egyhavit tuti, a maradékot lehet a következő (2.-3. havi lakbérrel együtt) is fizetni, erre a legtöbb bérleti szerződés ad lehetőséget. A províziót (az ingatlanos jutalékát) 2016. óta csakis a megbízást adó, azaz legtöbbször bérbeadó fizeti, nem a bérlő!!! Persze, ha én ballagok be az ingatlanoshoz, hogy keressen nekem lakást, akkor én vagyok a megbízó, ez esetben valóban én fizetem a jutalékot az ingatlanosnak, ami szintén maximált, a nettó havi hideg bérleti díj max. 2,38-szorosa lehet és ezt tényleg a bérleti szerződés létrejöttekor (azaz a beköltözés előtt) ki kell csengetni. De ki az a marha, aki maga bíz meg ingatlanost....? :D
A lakást alapvetően üresen adják ki, beépített konyha háztartási gépekkel kb. a lakások felében harmadában van gyárilag (azaz a bérleti díjban benne van), a többiben vagy nincs, vagy az előző bérlő otthagyná az övét, ilyenkor azt tőle meg "kell" venni. A lámpák alapvetően nem tartoznak a lakáshoz, hacsak az előző bérlő nem hagyja ott (díj ellenében vagy ingyen) a sajátját. Nekem szubjektíve ez a szimpatikus, mi a szarért fizessek pl. valami gagyi kristálycsillárért, amit ab ovo gyűlölök. Inkább felszerelem a saját lámpáimat...:D
A Schufát a tulaj pláne nem kérdezheti le, de az ingatlanos is csak akkor, ha ahhoz explicit hozzájárulok, inkább az a divat, hogy magadnak kell hoznod adóstörténetet, esetleg a korábbi bérbeadóidtól referenciát. Tőlem még sose kértek.... :D

verkagrafomanka 2017.08.07. 11:54:43

Luxembourg (város): egyszobás+nappalis (amerikai konyhás) lakás 1100-1200 eurónál keződik + rezsi-átalány (amit szintén a bérleti díjjal együtt fizetünk a tulajnak) általában 150 euró, ebben a víz van benne. Kétszobás+nappalis+külön konyhás lakás már 1500 euró körül van és attól fölfele a csillagos égig, rezsi-átalány kb. ugyanennyi viszont. Szóval az albérlet összesen 1350-1650 euró, ha a legolcsóbb verziókkal számolunk.
A kaució általában kéthavi lakbér, illetve van ügynökségi díj is, amit kiköltözéskor nyilván nem kapunk vissza. A bérleti szerződés először egy év, amíg nem is lehet felmondani, és aztán meghosszabbodik automatikusan mindig egy évvel, de már fel lehet mondani, ha jól emlékszem, egyhónapos notice-szal, de lehet, hogy három.
A többi szigorúan ránk vonatkozik: villany-átalány havonta 80 euró (év végén visszakaptunk egy csomót tavaly is, szóval nem fogyasztunk ennyit, de a fogyasztás inkább egy 3-4 fős családra van kalkulálva, nem egy párra), internet szintén 80 euró, lakásbiztosítás egy évre 100, ha jól emlékszem (költözéskor továbbvihető).

A minimálbér itt 1998,6 euró volt idén januári adatok szerint (eurostat - appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=earn_mw_cur&lang=en), szóval ebből egy ember egy egyszobás lakást épphogy tud bérelni, de studiólakások vannak 1000 euró körül már, illetve persze Lux városon kívül nagyságrendekkel olcsóbb lakni, nem beszélve a szomszédos országokról: Németország a legolcsóbb és a legkevésbé bonyolult, Franciaország is sokkal olcsóbb, de ott kezest kérnek, Belgiumot nem tudom pontosan, de olcsóbbnak mindenképp olcsóbb (jelentős nagyságrendekre kell gondolni, például Trierben egy kétszoba-nappalis-különkonyhás lakás a zöldövezetben rezsivel együtt is bőven 1000 euró alatt van).

Lakást találni önmagában nem nehéz, viszont mivel sokkal több a potenciális bérlő, mint a kiadó lakás, a tulajok válogathatnak. Emiatt pl. határozott idejű munkaszerződéssel nem szívesen állnak szóba az emberrel, illetve akkor sem, ha úgy ítélik meg, hogy pl. egy pár együttes havi nettó bevétele nem elég az adott lakásra. Na meg már eleve egy csomó hirdetés úgy van megfogalmazva, hogy pl. 60 négyzetméteres, egy hálószobás lakás, és oda van írva, hogy "fiatal gyermektelen pár számára ideális", szóval már ezzel is szűrnek az ingatlanosok.

Dikusz 2017.08.07. 12:15:37

@Határátkelő: Már éppen meg akartam írni a tutit az itthoni lakásbérleti/albérleti díjakról, aztán rájöttem, hogy nem erről szól a poszt. Bár érintőlegesen elő-előjön a hazai helyzet is, de azt gondolom nem sok különbség van a külföldi-, és az itthoni bérleti feltételek között.

verkagrafomanka 2017.08.07. 12:21:45

@verkagrafomanka: "ha úgy ítélik meg, hogy pl. egy pár együttes havi nettó bevétele nem elég az adott lakásra" utólag rájöttem, hogy ezt elég bénán fogalmaztam meg, szóval nyilván nem arról van szó, hogy a bevételből számszerűleg nem jön ki az albérlet, nyilván akkor a potenciális bérlők sem akarnák kivenni a lakást, hanem hogy ha mondjuk nem legalább kétszer és fél-háromszor annyi a nettó bevétele a párnak, mint a lakbér, akkor a főbérlő nemet mond(hat).

Herr Géza 2017.08.07. 12:36:13

@Bredpitt Monika: Vevey CH: ha az 5000$ a lakásbérlésre fordítható keret, akkor lazán találnak annyiért nagy házat is. Mármint a keret oké, a házkínálat az más kérdés.

Herr Géza 2017.08.07. 12:38:52

@Bredpitt Monika: Ja, és ne felejtsd Mónika, mire ezek a műsorok megjelennek nálunk, addigra legtöbbjük már több éves.... :D

P.Elliot 2017.08.07. 12:40:17

@Herr Géza: Van amikor a kulfoldre koltozo es ott lakast kereso konnyeden mondja ki az 5-6 vagy tobbezer dollaros berlest mert nem o fizeti, vagy a vallalata, vagy a sajat bizniszeben beirja a kiadasokhoz, vetelnel ezt mar nem lehet, illetve nem az ove.
Mivel ismertem nehany kulfoldon dolgozot nekik volt egy keret a vallalattol hogy ennyit adhatnak erte, keressenek.

nyuszigonosz 2017.08.07. 12:47:04

@Bredpitt Monika:
"Brno Csehország,

helyes amerikai cseh házaspár, a férfi cseh, a nő beleszeretett Csehországba és ő akart költözni, 350ezer dollár a keretük házvásárlásra, ami szerintem bődületes összeg, és nem olyan könnyen találnak ennyiért házat, mik vannak? ki él ott, valóban ilyen magasak ott az ingatlan árak? "

Kérdezted: valóban magas árak vannak, de ez attól függ, milyen házat is akarnak az adott összegért venni, mert van amire elég, van amire nem.

A legtöbb nagyon szép és modern újépítésü/ vagy elsöosztályúan felútjított házra nem elég a 350 ezer US dollar.

Persze, van, amire elég. Cseh korona - US dollár ma: 1 US Dollár 22 CZK ( cseh korona)

www.sreality.cz/hledani/prodej/domy/brno

nyuszigonosz 2017.08.07. 12:48:09

@Bredpitt Monika: A német helyezetet, azt meg Géza úr írta le úgy, ahogy ténylegesen van.

Herr Géza 2017.08.07. 12:50:31

@IT Knight: "Pl. az írországos 1,500 ajró félelmetesen hangzik, de lefogadom, hogy a Dublintól 200 km-re lévő zsákfaluban találsz olcsóbbat is."
Hú vazze, de nagy géniusz vagy. Ezt egyedül kutattad ki, vagy segített valaki?

P.Elliot 2017.08.07. 12:59:22

Itt ahol lakom, abszolut nem nehez lakast talani, van mindenfele, ugynok sem kell, lakotelepeken,/ az alacsony szintutol a luxusig csak be kell kukkantani hozzajuk hogy van-e kiado, van, boven, van letet most nem is tudom mennyi lehet de ket honap biztosan van, plusz az egyhavi berlet de a letetet teljes osszegeben visszadjak a vegen vagy le lehet lakni, nem olyan faxnis, minden lakas kifestve tisztan es minden konyhai dologgal felszerelve , beleertve a hutot egyutt benne van csak koltozni kell. Amit kernek az a munkahelyi fizetes kimutatas es a kredit allas hogy tudjak hogy tudod-e fizetni.
Maganhaznal mas, ha nagyon ki akarja adni akkor leteteli penzt sem ker de ha ker akkor sem tobb 1 honapnal es a munkahellyel sem kekeckedik annyira, illetve munka nelkul az sem fogad be de elkepzeli hogy ha van akkor ki tudod fizetni, majd osszehuzod magadat es kesz, ez csak egyszeru minosegi lakasokra mondtam, hazak kiadasa mar itt sem egyszeru mert a tulaj ugyvedhez fordulva rogziti hogy kinek mi a kotelessege, / javitas es egyebek/.
New York Cityben berelni, marmint a kozpontban csak milliomosoknak valo vagy teljesen lemeritik a penztarcat es a fizetesi csekket, a kulso keruleteiben lehet csak, ott is meregdraga, jobb bejarni busszal vagy vonattal, 40-50 perces bejarassal csodaszep zoldovezeti lakasok, hazak vannak azert a penzert amibol egy lyukat lehet csak bennt berelni, a bejarasi idot kenyelmesen at lehet aludni, vagy olvasgatni, igazan nem faraszto....
Nem olyan regen olvastam hogy egy studio, nagyon jo helyen ideiglenesen kiado volt mig a berlo valahova elutazott fel evre, 4.000 dollar volt havonta es az ajtobol szinte raleptel az agyra....

Mrs. Clayton 2017.08.07. 13:05:18

@Herr Géza: es nem is feltetlenul igaz, ha arra fele is az van mint Angliaban. Nalunk a kozeposztaly koltozik ki a varosbol, ennek megfeleloen a kornyezo falvak iszonyat dragak, nem csak venni de berelni is. Nalunk van olyan haz a faluban aminek az ara kb 3 ev alatt majdnem megduplazodott, de meg a leglepukkantabb haz is tobb mint 3-szorosra emelkedett ugy tiz ev alatt.

puhacica 2017.08.07. 13:10:56

@Bredpitt Monika: minket nagyon huzott vissza a szivunk. bar gyonyoru helyeken jartunk az elmult 2.5 evben, megis horvatorszag az igazi. aztan a sors ugy hozta, hogy nemreg nyertem egy hetes nyaralast, korculatol egy kopesre, de mivel epp most kezdtem uj munkahelyen, ezert el kellett halasztani, viszont szeptemberben megyunk! es vegre Dubrovnikot is megnezzuk. :)
iden tavasszal voltunk mar nyaralni 2x, meg lesz ez a szeptemberi, de nem tudom, hogy irok-e rola. kepes beszamolok vannak a blogon, a nevem mellett talalod a linket.

SzerződésSertés 2017.08.07. 13:13:18

Nem értem, miért mondja mindig mindenki, hogy nem szeretik a háziállatokat. Sem Svájcban, sem Németországban nem okozott gondot a kutyánk. Konkrétan olvadoztak tőle mindenütt, és mindkét országban megkaptuk a második-harmadik megpályázott lakást. Rengeteg kutyás magyarral megismerkedtünk sétáltatás közben, ők is mind laktak valahol nyilván :) Ez csak kifogás lesz, hogy a kutya miatt utasítanak el, de valójában csak a képed nem szimpatikus.

Orochimaru 2017.08.07. 13:13:21

@IT Knight: "Pl. az írországos 1,500 ajró félelmetesen hangzik, de lefogadom, hogy a Dublintól 200 km-re lévő zsákfaluban találsz olcsóbbat is."

Nem semmi. Nélkületek a Föld se forogna tovább...

Főgebra 2017.08.07. 13:26:30

@Orochimaru:

Képzeld, hogy mennyi munkalehetőség van ott!

2017.08.07. 13:53:43

A minap, amikor kiderültek a felvételi ponthatárok, láttam valami olyasmi címet, hogy "felrobbant az albérletpiac", mert mindenkinek 1 hónap alatt kell albérletet találnia.

Utálom ezt a stressz-mentalitást, hogy az ember az egyik nyomasztó élethelyzetből keveredik a másikba, aminek egyébként a nagy részét magának kreálja. A stresszes augusztus után jön a szeptemberi iskolakezdés, aztán a karácsonyi horror, az influenzaszezon, a pénzügyi negyedév zárása, és megint elromlott a mosógép, és így tovább. Egy nyugodt, könnyed pillanat nincsen.

Egyszerűbb/jobb olyan helyekre költözni szvsz, ahol sok a turista/diák/expat, és valahogy ki vannak épülve erre a szolgáltatások meg mentalitás.

Thaiföldön többször is váltottam lakást, és nem kellett vele nagyon görcsölni. Ráírtam valamelyik ügynökségre, hogy megnéztem a honlapjukon 3 (bútorozott) pécót, és most ugyan nem vagyok a városban, de hónap 4-én érkezem, másnapra kéne a hely.

4-én délelőtt 11-kor a megbeszélt helyen várt a faszi a légkondis autóval, mosolygott, friss volt és kipihent, kicsit csevegtünk, mondta, hogy a 3 kinézett lakásból az egyik közben elkelt, de mellé még felírt másik 5 hasonlót, menjünk. Az első hármat megnéztem, mondtam, hogy vigyen vissza az első helyre, szuper lesz. Megírtuk a papírokat, odaadtam a kauciót meg egyebet, ő meg odaadta a kulcsot. Megbeszéltük hogy délután még jön a céges takarító, de reggeltől az enyém.
Ennyi. Laktam ott vagy másfél évet, amikor kiköltözem, mondtam, hogy a hónap 12-én délután 2-kor mennék. Odajöttek, visszaadták a kauciót, még elvittek utána a kocsival a következő szállásomra, aztán ennyi. Hogy miért kellene ennél többet problémázni ezen, azt nem értem.

Ugyanez: uk-ben keresünk lakást, szintén távolról. Megmondom az ügynökségnek, hogy 7 hónapra kéne a pécó, eleve kezdi azzal, hogy visszaír, hogy 6 hónapra vagy 12 hónapra adnak ki.

Az ilyesmiről mindig a szindbád című film jelenete jut eszembe, amikor a pincér visszakérdez az ebédnél, hogy de hát marhát a szárnyas után? A válasz: hát mit bánom én a maguk étkezési rendjét, ki vagyok én, hogy maguk előírják nekem, hogy mit egyek?

Nem tudom, a 7 hónapon mit nem lehet érteni, de oké, elgondolkodom az 1 éven, haladjunk tovább. Erre küld nekem valami nyomtatványt, rákérdez a munkahelyemre, meg hogy mennyit keresek. A végbéltükrözési leletemet ne küldjem el? Odamegyek, leteszem neki a pénzt egyben, ha akarja, de minek basztat? Nem fordítva ülünk azon a lovon?

No, ennyiben maradtunk, azóta sem jártam a UK-ben.

De hogy a jelek szerint egész társadalmak tudnak erre berendezkedni, hogy minden szaron görcsölni kell, meg eljárásrend, meg anyám neve 5 példányban... ez a legótvarabb, legfosabb, legnyomasztóbb dolog a világon.

Lehet, hogy én vagyok a hunyó, meg nekem jut mindig az eszembe ugyanaz mindenről, de az ilyen helyek / ilyen közegek csakis arra jók, hogy az ember megölje magát a f.szba.
Nem akarok stresszt, nem akarok merevséget, nem akarok görcsölést. Felszabadult albérletpiacot mindenkinek!

Radiohead - No Surprises.
www.youtube.com/watch?v=u5CVsCnxyXg

Csodabogár 2017.08.07. 14:16:45

@Bredpitt Monika: Hol nézed ezt a műsort. Én Amerikában láttam, de ott majdnem kizárólag amerikai házakat néztek, amerikaiak. Volt egy német privát adón is ilyen, de sajnos már vagy egy éve megszünt. Imádtam nézni és nézném most is ha tudnám hol található és mikor.

Herr Géza 2017.08.07. 14:19:59

@Mrs. Clayton: Ebben igazad is van, de hát ő meg a "Dublintól 200 km-re lévő zsákfaluról" beszélt... :D

@Orochimaru:
Így van, miért állunk meg rongyos 200 km-nél? Dublinban horrorisztikus 1500 euró a kéró, de lefogadom, hogy Borsodbótán havi 100 euróért kacsaalábon forgó palotát lehet bérelni (tudok is egyet :D). Mosogatni meg ott is lehet (?) a falu egyszem kocsmájában...:))))

Herr Géza 2017.08.07. 14:23:45

@Herr Géza: Sőt, az osztrák szellemvárosban, Grazban, még a szocsegélyesek is saját palotában dőzsölnek, igaz a konyhának nincs ajtaja :)))))))

nyuszigonosz 2017.08.07. 14:25:58

@Csodabogár: Ezek vannak most.

www.hoerzu.de/wohnen-im-tv-programm/

Azthiszem ezek közül a VOX - on lévö, ma 18.00-tól lesz hasonló, mint amire gondoltál ( mieten,wohnen, kaufen - szintén a VOX-on ment) .

Főgebra 2017.08.07. 14:28:34

@Csodabogár:
Travel Channel(HD)
Mindennap, 18-kor és 18,30-kor Nemzetközi házvadászok.
Ezen kívül is van még, nyaraló vásárlások a karibi térségben, ház csere-berék.

Világpolgár2012 2017.08.07. 14:36:37

@puhacica: Mi is arrafelé leszünk szeptemberben (meg tavaly szeptemberben is ott voltunk és remélhetőleg jövőre is ott leszünk), nagyon beleszerettünk. És Dubrovnikba is elmentünk egy napra. Sajnos tavaly az időjáráshoz igazodtunk és egy kicsit felhős, esős napot választottunk Dubrovnikra, de nem volt a legjobb választás, tele volt turistával. Szóval ebben az évben adunk még egy esélyt a városnak, de inkább az óceánjárókhoz igazodunk (nem az időjáráshoz), akkor megyünk, amikor egy sem lesz ott, hátha jobb lesz. Ha még nem nézted, érdemes megnézni, hogy mikor járnak arra az óceánjárók, leírja pontosan mikor érkeznek, mikor indulnak tovább és mennyi a maximum turista azon a napon a hajókról:
portdubrovnik.hr/?lan=en

@Bredpitt Monika: A bérleti díjakhoz. Tavaly mi találtunk 300 euróért apartmant egy hónapra (szeptemberre) Korculán, szóval szerintem nem lehetetlen 350 dollárért találni valamit. Bár nem azt választottuk a végén, hanem egy drágábbat, így arról nem tudok nyilatkozni, hogy milyen állapotban volt. Viszont a belsőbb területeken szerintem lehet találni, főleg ott, ahol nem tudnák olyan könnyen kiadni júliusra és augusztusra. Meg gondolom máshol is lehet találni a főszezonon kívül. Mundjuk a fűtés még gond lehet télen, mint más mediterrán országban, sok apartmanban nincs fűtés.

puhacica 2017.08.07. 14:48:29

@Világpolgár2012: koszi a tippet, de sajnos nem tudunk rugalmasak lenni. a gepunk este 10kor jon vissza es ezt az utolso napot tervezzuk Dubrovnikban tolteni.

puhacica 2017.08.07. 14:58:21

@Világpolgár2012: ja es igen, mi 3x voltunk eddig, de ez a deli resz mindennel szebb. kicsit szivem csucske. :)

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.08.07. 15:21:44

@Nagy kámpics: "Megmondom az ügynökségnek, hogy 7 hónapra kéne a pécó, eleve kezdi azzal, hogy visszaír, hogy 6 hónapra vagy 12 hónapra adnak ki. "
- bekoltoztem volna, es mar a 2. honaptol nem fizettem volna ezeknek a ..... Probaltam volna megegyezni a tulajjal ezalatt. Kirakni nem tudnak, utcara nem tehetnek ez a torveny.

Világpolgár2012 2017.08.07. 15:38:52

@puhacica: nekünk ez még csak a harmadik évünk, hogy Horváto-ba járunk, de már most odaköltöznénk, még a család portugál része is. Csak a horvát nyelv ne lenne olyan nehéz, legalábbis nekünk, de próbálkozunk.

P.Elliot 2017.08.07. 15:51:23

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:
Micsoda szep jellemes, magyarok hirnevet novelo hozzaallas, nahat!

Herr Géza 2017.08.07. 16:18:03

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Jaja, aztán majd később te fogsz itt nyafogni, hogy a "magyaroknak nem akarják kiadni a lakást a rohadt rasszista, szemét angolok", akárkik...

nyuszigonosz 2017.08.07. 16:21:47

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Ez a számító buta viselkedés, na ez ide nem hiányzott. :-(
Pont ilyen népek miatt lesz napról napra körülményesebb a lakásbérlés.

Golf2 2017.08.07. 16:37:09

4-5 alkalommal voltam Horvátban semmi extra,és nem csípik a magyarokat, görög pl.Kréta jobban tetszett.

puhacica 2017.08.07. 16:41:55

@Világpolgár2012: mi is 3x voltunk. 2012 - vrbnik, 2013 - orebic, 2014 - vodice. utobbit nem szerettuk, zajos, tulzsufolt partyfalu. vrbnik viszont meseszep volt, orebicrol nem is beszelve. innen mentunk at egy napra korculara.
egyetertunk, barmikor mennenk mi is. horvatorszag volt az eredeti terv nyugdijas korunkra, de ugy felmentek par ev alatt az ingatlanarak, hogy vegul spanyolorszag mellett dontottunk.

2017.08.07. 16:42:26

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:

Hát igen... szerintem ha az ember szándékosan kellemtlenkedik másokkal, az még inkább a probléma része, mint a megoldásé.

Herr Géza 2017.08.07. 16:43:29

@nyuszigonosz: Jaj de finoman fogalmaztál... :))))

Bredpitt Monika 2017.08.07. 17:08:39

@Pink Petsch: @Herr Géza: végül 1400 dollárért egy kétszobásat találtak, ami ha jól láttam egy társasház alsó szintje, modern, nagyon jó állapotban levő kis lakás,

az is érdekes, hogy milyen igények vannak, itt a férfi beszélte rá a feleséget, hogy költözzenek át a férfi munkája miatt, a nő a városközpontban akart lenni, mert nem lesz autója, és nem akart elszigetelten élni (Dél Karolinából költöztek)

ahogy elnéztem egy nagyon kicsi városról van szó, a férfi inkább családi házat akart volna nem a városban, az ingatlanos azt mondta, hogy 15 perc gyalog a városközpont abból az ingatlanból, amit a nő túl távolinak talált,

én 15 perc gyaloglásra azt mondom, hogy hű, de közel van, de hát az autóhoz és kényelemhez szokott amerikaiak máshogy gondolják, persze van kivétel, például a sógornőm, vele bárhová elgyalogoltam, nála nem számított a távolság

ami még elhangzott, hogy nehéz lakást találni, ezt ha jól látom a hozzászólások alapján, meg a barátnőm elbeszéléseiből, akik kint élnek, valóban így lehet

Bredpitt Monika 2017.08.07. 17:09:37

@Sultan24: sokat számít melyik környéken, azt is láttad melyik kerületben van?

Világpolgár2012 2017.08.07. 17:10:58

@puhacica: én találtam kicsit romos régi kőépületet 26 ezer euróért Korculán, persze fel kell újítani, de mi belevágnánk. Még nem vettük meg :) Nekem mondjuk a 60-as, 70-es, 80-as években épült házak is tetszenek, mert senki nem szereti őket és viszonylag olcsóak, azokat is jól fel lehet újítani. Legrosszabb esetben, a telekért fizetek. Vagy csak hajót veszünk :)

Bredpitt Monika 2017.08.07. 17:11:58

@nyuszigonosz: köszi a linket, valahogy Csehország nekem kimarad az életemből, egyszer jártam Prágában, ami nagyon tetszett, de még a hasonlóságok ellenére is azt mondom
Budapest sokkal, sokkal gyönyörűbb

Bredpitt Monika 2017.08.07. 17:18:43

@Világpolgár2012: most nézem a Korculai epizódot,

ez egy pár Angliából és félretett pénzzel jöttek, amit nagyon féltenek , mert belevágtak egy turizmushoz köthető vállalkozásba,

az első hely 400 dollár, az óvárosban, nagyon szuper hely, de sokallják, ezen kívül az a bajuk, hogy alattuk vannak az éttermek és félnek a zajtól,

hát, ezt megértem, nézem tovább, nagyon jó a sorozat, és gyönyörű ez a hely, irigykedni fogok, ha ott vesztek ingatlant,

látom írtad, hogy hajót vennél, én ismertem egy családot Floridában, apuka orvos volt és valahol Fort Lauderdale ben egy hajón élt, hétvégén járt "haza" a családhoz, szintén egy hajóra, ami meg a mexikói öbölnél volt Sarasota mellett, érdekes életforma, érdekes család volt, gyerekek magántanulók, egy hajón élve, de nagyon normálisnak tűnt mindenki,

jó volt a hajó aljában bújócskázni vaksötétben,

Bredpitt Monika 2017.08.07. 17:19:58

@Golf2: miből jöttél rá, hogy nem csípik a magyarokat?

Latcho Rom 2017.08.07. 17:23:47

@Bredpitt Monika: igen, valóban sokkal szebb.

Az egyik blogossal álmodtam itt a kvebeki rengetegben, kitalálod hogy kivel? Nem õsellenségel s Nem is a grossze Kanpiccsal ;)

Megyek is vissza pecázni mert így nem lesz vacsora..:)

Bloghoz: a Montreal ingatlan/rental market sokkal olcsóbb mint másutt kanadában.

Bredpitt Monika 2017.08.07. 17:26:38

@Csodabogár: nekem a T HOme-mal van szerződésem és eredetileg nincs a Travel a csomagban, de néha beraknak extrákat kedvcsinálónak,

most úgy tűnik, mintha megkaptam volna véglegesen és nem is fizetek többet, sőt kevesebb a számlám, gondolom az internet adó csökkenés miatt (a leveleket nem szoktam elolvasni, ez hiba, már ráfáztam egy párszor), aztán lehet, nemsoká megint nem lesz,

ha nekem csak ez lenne az előfizetésemben akkor is jól ellennnék, nagyon jó kis sorozatok vannak rajta,

most már nagyon sok helyre mennek a világban, de úgy látom, hogy főleg amerikai családok , akik keresnek

ennek az a címe Househunters International, amit te néztél, még lehet más volt,

Bredpitt Monika 2017.08.07. 17:32:31

@swing gitan: legalább lány volt, akivel álmodtál? gondolom nem Montroyal ról van szó

annyira jó ez a kép a neved mellett, nagyon bírom ezt a Snétbergert, ha már így benne vagy az internetes böngészésben, nézhetnél nekem jegyet, mikor játszik Budapesten?

lemaradtam a Művészetek Palotájáról, mehettem volna, de sajnáltam a 8000 forintot, mekkora balek vagyok, ki kellett volna fizetni,

Mrs. Clayton 2017.08.07. 17:40:07

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: azert nem kell ekkora trukkot alkalmazni, mert ha hat honapra irsz ala es ha az lejar de nem hosszabbitasz, automatikusan rolling contractod lesz azt meg harminc napra felmondod es voila ki is koltozhetsz epp a hetedik honap vegevel

Bredpitt Monika 2017.08.07. 17:45:02

@shakti rom: genya vagy, inkább nézd a jegyeket, üdv La la Landről

Bredpitt Monika 2017.08.07. 18:14:26

@shakti rom: akkor jó horgászást !!!

skye8 2017.08.07. 18:14:37

house hunters t en is sokat neztem a szulesi szabadsag alatt, a masik kedvencem a love it or list it. Ebben a show-ban egy diZajner Es egy ingatlanos versenyezik hogy ki tudja megnyerni a tulajt-a dizajner felujitja a lakast, az ingatlanos uj lakast szerez es a vegen a tulaj (altalaban csalad) dont hogy marad vagy megy.
A ceg ahol jelenleg dolgozom property management -el foglalkozik, kedvencem mikor betelefonalnak a duhos berlo-wannabek hogy miert utasitottuk vissza a kerelmuket. Ezzel szerencsere nem en foglalkozom de hallom a kollegamat ahogy udvariasan Keri "sir please don't swear, sir I'm gonna hang up"... jo kis moka.

Dikusz 2017.08.07. 18:15:02

@Bredpitt Monika: Bár nem engem kérdeztél, de augusztus 25-én Pannonhalmán, és október 2-án a Zeneakadémia nagytermében lesz koncertje.

Bredpitt Monika 2017.08.07. 18:16:36

@Dikusz: köszi , köszi, nézem a jegyeket a Zeneakadémián, szuper vagy !!!!

Bredpitt Monika 2017.08.07. 18:19:50

@skye8: még este visszanézek, ilyenkor jönnek a tengerentúliak, meg a földönkívüliek (Pataky szerint),

jó látni téged is, üdv

de ezt most nem értem ki mondja azt, hogy I am gonna hang up, én voltam ügyfélszolgálatos és volt egy két ügyfél nagy arccal, de azt soha nem mondtam volna neki, hogy lerakom a telefont,

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.08.07. 18:23:29

@nyuszigonosz: "Pont ilyen népek miatt lesz napról napra körülményesebb a lakásbérlés."

- ja igen minden bizonnyal, meg veletlenul sem a haracsolo, ugyeskedo ugynokok, egyaltalan nem a spekulacios celbol mestersegesen felvert arak (eg londonban az atlag angol nem almodhat mar sajatrol eppugy mint budapesten az atlagmagyar) miatt, hanem a kisebbsegben levo magamfajta miatt aki szeretne tenni valamit a moho kapzsi eloskodok ellen a maga kisemberhez szabott lehetosegein belul.

ha angliaba keveredsz, ajanlom a gumtree.com-t lakaskereseshez is, hogy elkerulhesd a verszivokat. Az en landlordom 9 eve nem emelt arat, mar szinte olcsobban berlek mint pesten. Es nincs ingatlanugynok, nincs 25 oldalas szerzodes. Fel oldal a szerzodes es tokeletesen lefed mindent. Minek tobb?

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.08.07. 18:23:38

@Herr Géza: @nyuszigonosz: ki kell allni magunkert hiszen leneznek igy is a 6 osztalyt vegzettek is, pedig mar reg nem a gyarmatbirodalom kora van. A visegradi orszagok emelkedoben, ok sullyedoben.

NBarbieReloaded 2017.08.07. 18:24:09

Annyival Londont kiegeszitenem, hogy az 1000 fontos havi ar, az 1 szobas (nappalis) lakasra ertendo. Es azok kozul is az olcsobbakra.
1k alatt csak nagyon lepukkant kornyeken, vagy mondjuk a repter kozvetlen kozeleben lehet talalni.
Masreszt az 1 heti berleti dij, mint ugynoksegi dij az a valosagban minimum 2, de sokszor 3 heti, mire minden felhaborito dijat beleszamolsz.
Plusz en foglaloval meg nem talalkoztam. Biztos van puccosabb ugynoksegeknel, de atlagosnal nem hinnem. Vagy legalabbis en meg nem talalkoztam ilyennel.

nyuszigonosz 2017.08.07. 18:32:44

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Na de akkor magad látod, hogy te rendesen bérelsz, nem kellett ügyeskedned, nem kellett ügynök és laksz.

Akinek már ügyeskednie kell, kijátszani kell a rendszert és a tulajdnosost, na az eleve valahol nem jól kezdett neki a dolgoknak.

SiKom 2017.08.07. 18:34:48

"Manchester, Egyesült Királyság "

Manchester, berles:
- Kb. egy havi kauciot kell letenni, amit allamilag vedett alapba kotelezo rakni.
- Az ingatlaniroda dija kb. negyed-fel havi penz (kb. 300-500 font), ez sose jar vissza

Elvileg identol eltorlik az ingatlaniroda berlo altal fizetendo dijait angliaban, csak a tulaj fog nekik fizetni.
(Skociaban mar most is tilos ez a dij.)

puhacica 2017.08.07. 18:48:22

@Világpolgár2012: biztos vannak klassz lehetosegek, az elmult par honapban nem nagyon bogarasztam az ottani hirdeteseket.
az egyik ottani ismerosunk arra figyelmeztetett, hogy minden papirt 4x nezzunk at, ha vasarlasra vetemednenk, mert nagyon sok engedely nelkul epult, bontasra varo ingatlant kinalnak a trukkos tulajok.
ha belevagtok, tudositanal?

gabors 2017.08.07. 18:54:54

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: pont ezert kernek egyre tobb honapi kauciot mert bizony (itt legalabb is az usa-ban) birosagra kell menni hogy valakit ki lehessen tenni DE bizony az utcara teszik a birosagi vegzessel mar jon a sheriff (nem vicc nem a rendor dolga) ... es ha meg mindig ott vagy es akar kicsit is ellenkezel akkor siman letartoztatnak birtokhaboritasert..

sajnos azonban sokan csinaljak ezt igy magan hazakat/lakasokat emiatt nagyon rizikos direktben kiadni ...

de aki ellen egy ilyen vegzest hoznak nem nagyon fog talalni berlakast Az ugynoksegek pl ezeket is szurik mert nyilvanso adat ... de egy magan szemelynek eleg sok ido es faradtsag ellenorizni a jelenkezoket ...

Herr Géza 2017.08.07. 18:56:32

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: "A visegradi orszagok emelkedoben, ok sullyedoben." Értem. Azaz hamarosan tele lesz angol mosogatóval Magyarország is. Nyilván. Szegény magyar mosogatók, nem elég, hogy odab.szik nekik a Brexit, még a hazai pályán is lemossák őket az óccsó brit vendégmunkások.

Csodabogár 2017.08.07. 19:00:02

@nyuszigonosz: Igen, már bele is néztem. Köszönöm neked is.

gabors 2017.08.07. 19:02:09

@Mrs. Clayton: " azert nem kell ekkora trukkot alkalmazni, mert ha hat honapra irsz ala es ha az lejar de nem hosszabbitasz, automatikusan rolling contractod lesz azt meg harminc napra felmondod es voila ki is koltozhetsz epp a hetedik honap vegevel "

ez azert attol fugg hogy mi is van a szerzodesben lehet mar ki is adtak arra honapra ... en voltam mar ugy hogy tobb eve mindig hosszabitottuk kozos megegyezessel, aztan szolt a tulaj kb 2 honappal elore hogy nem fogja meghoszzabitani (rendes volt mert a szerzodes szerint a lejarat elott 30 nappal is kozolhette volna) ...

Golf2 2017.08.07. 19:15:22

@Bredpitt Monika: 1 horvát szúnyog se csípett meg.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.08.07. 19:17:13

@Bredpitt Monika: Haha, jopofa forditasa a "House Hunters International"-nek :) Egy idoben az HGTV volt a kedvec csatornam, sok musorukat neztem, ez a kedvencek kozott volt...

Egy kis googlizas utan akadtam erre a cikkre: )
xpatmatt.com/house-hunters-international-is-fake-so-what/

Szoval ez egy "scripted reality", ahogyan sok mas show-juk is :) de vegulis a vegeredmenyt nem zavarja ez a teny :)

Mrs. Clayton 2017.08.07. 19:33:51

@gabors: nem tudjak kiadni mert a landlordnak minimum 2 honap felmondasi idot kell adnia, igy neked arrol tudnod kellene, ha nem akarnak ott latni a hatodik honap vegevel, ha pedig a hatarozott ideju szerzodes lejar es egyik fel sem jelzi, hogy ki akar koltozni, akkor automatikusan rolling contracta alakul a szerzodes, igy miert is keresne berlot a landlord, ha te meg nem mondtal fel a szerzodes vegere?

skye8 2017.08.07. 19:40:06

@Bredpitt Monika: szia Moni, a kollegam nem ugyfelszolgalatos hanem office manager Es Igen joga van letenni a telefont ha az ugyfel fenyegeti vagy karomkodik. Eloszor termeszetesen figyelmezteti hogy a beszelgetesnek a kovetkezo f bombnal vege Es utana ha az ugyfel nem ter jobb belatasra, lecsapja a telefont:) Teged is jo Latni/olvasni, mi ujsag Budapesten? Anyukam tegnap panaszkodott hogy romaniaban/kolozsvaron kanikula van. Mi Meg civic holiday alkalmabol szabadnaposak vagyunk, a napom eddig a jatszoteren telt az izgaga 14 honaposommal :)

Világpolgár2012 2017.08.07. 19:56:42

@puhacica: persze, szívesen, de még nem tudom mikor lesz és mi lesz :) Arról én is hallottam, olvastam és innen a blogról is kaptam információt ilyen ügyekről, hogy vannak engedély nélkül épült házak, meg telkek, amit építésre hirdetnek, de nem is, szóval résen kell lenni. Mindenképpen alkalmaznék ügyvédet, lehetőleg olyat, akit valamelyik ismerősünk jól ismer. Meg persze segítséget is kérnék ismerőstől fordításban, stb. Lehet, hogy először bérlünk valamit hosszabb ideig és úgy nézünk szét. Egyébként egy hete jöttünk haza (júliusban nagy családdal szoktunk menni Zadar környékére), arrafelé lehet találni 60 ezer euróért 2 hálós apartmant, de a környezet nem olyan idilli, mint Korcula, inkább, mint Vodice júliusban és augusztusban, az év többi részében viszont csendes.

gabors 2017.08.07. 20:00:29

@Mrs. Clayton: mar regen nem berlek de mikor bereltem 1994 and 2005 kozott mindig megujitottuk a szerzodest volt hogy 1 volt hogy 2 evre (hiszen akkor emeltek a dijat is) soha nem lett belole rolling contract (ilyet errefele nem is hasznalnak, hanem valoban ha nincs ujabb lease megallapodas akkor "month-to-month" ami azert nem jo mert a landlord is barmikor felmondhtja (persze en is) es a lease tobbi resze sem biztos hogy tovabbra is betarthato. En persze csak lakast bereltem hazat nem es nem meganszemelytol hanem "ingatlan kezelotol" es mindez New York Citi-ben (ne nem Manhatten)

Világpolgár2012 2017.08.07. 20:07:23

@Bredpitt Monika: nálunk két idősödő anyuka lehet a probléma, az egyik már velünk lakik, a másik is elég sokat van nálunk, nem tudom, hogy ők hogy bírnák a hajót :) Egyébként az életforma tetszik és pl. Korculán a kikötői díjak is elég kedvezőek.

Szaktanár 2017.08.07. 20:22:56

btw, ez az előzetes moderáció h ugorható át? van vmi megbízható törzsgárda? ha igen, h lehet taggá válni?

Mick Richards (UK) 2017.08.07. 20:55:58

Swindon SN25, 2016 szeptemberi adat:

3 haloszobas elso emeleti lakas, nem haz.
Ugynokseg: Belvoir
Havi berleti dij: £695

Kezdeskent befizettem £1140, ebbol emlekeim szerint 595 a kaucio, a tobbi az ugynokseg dija, referencia stb.

Mrs. Clayton 2017.08.07. 20:59:28

@gabors: talan mert eltero a szabalyozas az usaban meg angliaban? Egyebkent en is csak az assured tenancy agreementrol beszelek, mert csak ilyen igatlant bereltem eddig, amire ez vonatkozott.

Szaktanár 2017.08.07. 21:09:38

@Mick Richards (UK): tehát 700 a bérlet havonta, 1 ember kajája olyan 3-400 font havonta (alaphangon), plusz közlekedés. tehát minimum havi 1200 fontot kell keresned, és akkor még nem raktál félre semmit. megnéztem ezt a Swindon nevű helyet, a Bristol-London-Portsmouth háromszögben van, pont elég távol mindegyiktől ahhoz, h ingázni lehessen. adja magát tehát a kérdés, mit lehet egy ilyen helyen csinálni, amiért minimum 1200-at (de inkább többet) fizet bárki is?

Mick Richards (UK) 2017.08.07. 21:19:42

@Szaktanár:

Az angol jovot epitem (04.14.)
Hullamvasut es hitegetes (04.28)

Ebbol a ket posztbol kiderul, hogy mit csinalok es konkret szamok is.

Mrs. Clayton 2017.08.07. 21:32:22

@Szaktanár: ne viccelj mar 1200 a minimalber, amit az utcasepronek, a raktari rakodonak, meg a szendvicsgyari dolgozonak is ki kell fizetni, ha min. 8 orat melozik 5 napon keresztul hetente egy fia tulora nelkul. Aztan ha mar rangidos konyhai kisegito vagy vagy adja isten csoportvezeto akkor meg ennel tobbre is szamithatsz, nem beszelve arrol, ha tudsz tulorazni.

blackhairlady 2017.08.07. 21:50:23

@P.Elliot: Nagyon jo a lakas berlesi rendszer itt Amerikaban, ahogy irtd is, mindenki talal a penztarcajanak es igenyeinek megfelelo lakast, felszerelve, haztartasi gepekkel vagy kozos mosodaval, a legtobben , meg az olcsobb kategoriajuakban is medence az udvaron. Nezegettuk mar a lanyomnak is, kb 550-600$-tolkezdodnek,a hatar a csillagos eg :)

blackhairlady 2017.08.07. 21:57:47

@Csodabogár: Van egy olyan musor is itt, hogy alaszkai hazkereses, tehat akik valamilyen szamomra erthetetlen okbol az orszag mas videkeirol kizarolag itt szeretnenek letelepedni. Na itt vannak erdekes hazak es arak. Szinte meg nem lattam olyat amiert en akar 10ezer $-t is adtam volna, itt meg elkertek 500-600 ezer $-t.

puhacica 2017.08.07. 22:11:44

@Világpolgár2012: zajos, zsufolt helyre biztosan nem szeretnenk koltozni. nekunk egyebkent sem jelentene azonnali koltozest az ingatlanvasarlas, idoskorunkra terveznenk csak tovabballni angliabol. es pont ezt az 50-60ezres keretet lotttuk be egyebkent. :)

2017.08.07. 22:48:27

@Bredpitt Monika: Akkor jól tippeltem, hogy az 1500 dodós keretből 3 szobásra nem futja ...

Szaktanár 2017.08.07. 22:59:05

@Mick Richards (UK): az elsőt elolvastam, de jó hosszú volt, ne haragudj, a másodiknak nem álltam neki. ha jól értem, az építőiparban vagy, középvezetői szinten, egy elég kacskaringós életpályával.

@Mrs. Clayton: hát sztem 1200 nem jön ki az utcaseprő bruttó 7 fontos órabérből egy hónapra.

Mrs. Clayton 2017.08.07. 23:09:56

@Szaktanár: mar miert ne jonne ki, foleg h 7.5 egy 24 even fellulinek a minimalber ami adomentes 11500-ig evente es az efolotti resz 20%-kal adozik, ha meg gyereked is van, akkor ezt meg tovabb kiegesziti az allam kb 18k-ra evente

Csodabogár 2017.08.07. 23:31:05

@blackhairlady: Mindenütt vannak mazochsták.:-)

Szaktanár 2017.08.08. 00:31:24

@Mrs. Clayton: 7,5 X 160 (heti 40 óra X 4) = 1200, de mivel 12 X 1200 > 11500, ezért kell adózni, tehát biztos nem jön ki az 1200/hó.

Herr Géza 2017.08.08. 01:54:35

@Szaktanár: Az már tuti, hogy nem matektanár vagy. :D Napi 8 órás munkaidőnél éves átlagban havi 172 órával kell számolni (nem pedig 160-nal. Bármennyire is meglepő, nem minden hónap 28 napos, sőt...). 172 x 7,50 = 1.290 GBP. Ha ezzel végigszámolod a @Mrs. Clayton: által leírtakat, akkor biza havi 66 GBP lesz a havi adólevonás. Tehát halványan ugyan, de több is lesz a nettója, mint 1.200 GBP. (Persze nekem közöm nincs a UK bérelszámoláshoz, meg az ottani bruttó-nettóhoz, pusztán matekoztam. Mert olyan roppant magabiztosan kijelentetted, hogy a heti 40 órából nem lesz havi 1.200 font. :D).

somlobodog 2017.08.08. 01:56:36

@blackhairlady: te hol vagy az usaban? Itt (ny és környéke metro area) kB patkánylyuk sincs $800-1000 alatt. A cityben nyilván ennyiert az sem:). Midwest valahol? Vagy FL? 5-600 nagyon olcsó, kíváncsi vagyok. Köszi

M. Péter 2017.08.08. 02:36:53

@Nagy kámpics: Meg kell értened, hogy a 7 hónapos szerződéssel sok munka van, át kell írni egy 6-ost 7-esre.

gabors 2017.08.08. 03:02:47

@somlobodog: "te hol vagy az usaban? Itt (ny és környéke metro area) kB patkánylyuk sincs $800-1000 alatt. A cityben nyilván ennyiert az sem:). Midwest valahol? Vagy FL? 5-600 nagyon olcsó, kíváncsi vagyok. Köszi
"

imar 10 eve mikor en utoljara bereltem lakast, egy studio volt kb $1000 (garzon otthon) plusz rezsi ebben csak a hideg/meleg viz es a kozpoti futes volt. Mindez Queens kozepes reszen (azota mar csak ruszkik laknak arrafele de 10 eve meg jobb volt) .. igy is 45 percet metroztam munkaba ....

gabors 2017.08.08. 03:03:53

@blackhairlady: ott kurva melegek vannak ... sokba kerulhet az A/C p persze telen meg nem kell annyitt futeni :-))))

montroyal ( CAN qc) 2017.08.08. 03:33:42

ha mar Montreal ... jogai csak a bérlonek vannak a Régie du logement birosag leszabalyoz mindent ,semmilyen kaucio elore fizetes nem lehet es tenyleg nem lehet lakbért emelni csak pl renovalas utan ,akkor sem sokat ,ha a berlo elmegy a Regie-hez azok vissza veszik a berlet osszeget a szabalyozottra es a tulaj a falba rughat.. kitenni lakot nem lehet.. 3 honapig ha nem fizetnek csak utana lehet elmenni a lakasbirosagra ..rengeteg mocsok berlo van aki kihasznalja es par koltozessel megussza a lakberfizetest ...amikor az ilyenek elkoltoznek 3 plusz a birosagi ido, utan fizetes nelkul altalaban leromboljak a lakast ... a tulaj keresheti a penzt karteritest mert ezek fizetokeptelenek .. na szoval tenyleg horror ..

montroyal ( CAN qc) 2017.08.08. 03:55:46

@Zsuzsi65: az HGTV volt a kedvec csatornam,
mi sokat nézzuk es bosszankodom az US arakon .. most hogy hol van igaz kozepso reszen .kulteruleteken .de oriasi igenyekkel minden uj legyen .nagy terulet 3 garazs es nevetseges arakon hogy 200K alatt talalnak uj nagy hazakat nevetséges .. de azert nézem az international érdekesebb mert lehet latni valamit az ottani varosbol életbol .. a felujitasokat nem nagyon szeretem de love or liste azt szeretem ..

montroyal ( CAN qc) 2017.08.08. 04:11:18

@swing gitan: Montreal ingatlan/rental market sokkal olcsóbb mint másutt kanadában

igaz.. bar 2 haloszobast 750-ért nem talalsz de a Regie tenyleg nagyon nem engedi hogy elszaladjanak az arak .... venni lakast is elég olcso ... sajnos a commercek bérlése nincs szabalyozva annyit kérnek amennyit akarnak a muhelyemet én is horror aron berelem es mindenevben emelik ..

gabors 2017.08.08. 04:27:06

@montroyal ( CAN qc): ez eleg durva ... de sajnos vannak errefele is elegen mint a kedves posztolo tars aki csak nem fizet es ezt tartja fasza megoldasnak ... . meg hogy az ugynok csak ingyen elo es hasonlok ....

emiatt sokkal nehezebb egy atalg berlonek (magyar vagy nem) ... hasonloan az esetleges berbeadok (befektetok) sem igazan biznak senkiben ... (koszi az ilyen barom nagykereskedoknek ...)

gabors 2017.08.08. 04:33:16

@montroyal ( CAN qc): ja amugy baszottul osszetertek a kocsim jobb oldalat a mult heten, $7000 az elso felmeres szerint, nem tudom ez mar szetszedes elott vagy utan ... lehet feljebb is megy

ez kb %50 a baleset elotti ertekenek ... remelem az iskolabusz biztositasa fizetni fog .

blackhairlady 2017.08.08. 04:38:28

@gabors: 200$ korul fizetunk a legmelegebb honapokban villanyszamlat. Futeni minimalisat kell, az 50$-t meg nem haladta meg a gazszamla miota itt lakom.

gabors 2017.08.08. 04:44:16

@blackhairlady: $200 villanyszamla az itt is megvan a nyari honapokban (sot tobb is elofordult mar) ... NY-ban sokkal tobb adot fizetunk (Texas nem netto befizeto ... NY meg igen .. de biztos igy jo ) .

montroyal ( CAN qc) 2017.08.08. 06:04:39

@gabors: nem orom de majd megcsinaljak biztos kaptal masik autot nalunk kb 75% ertéknél scapoljak le az autot ... ..

a bérlokkel kinlodast meguntam regen eladtam a lakasaimat (csak 4) hol fizettk hol nem a lakok igaz eleg szar kornyéken volt viszont jol eladtam ... bontasra ...

somlobodog 2017.08.08. 07:50:41

@gabors: ja. Én 2002 ben béreltem queensben egy házat pár barátommal. 500/szoba. Most tuti sokkal több lenne ugyanaz. Majd még is nézem egyik unalmas percemben

Bredpitt Monika 2017.08.08. 08:26:26

@Zsuzsi65: na, elrontod a jatekom, a lenyeg hogy a szamok stimmeljenek, meg hogy lathatjuk a gyonyoru helyeket

Szaktanár 2017.08.08. 08:41:17

@Herr Géza: "Persze nekem közöm nincs a UK bérelszámoláshoz, meg az ottani bruttó-nettóhoz"
igen, az világosan látszik :)

csupán az egyszerűség kedvéért számoltam 4X40-nel, mert nem 40 órás munkahéttel dolgoznak, hanem 37,5-tel, ami egy hónapra kb 4X40. oké, kicsit csaltam, mondjuk 3-4 órát, de ettől függetlenül sem jön ki az 1200, csak 1100 körüli nettó havonta. de mivel nekem nyilván nem hiszel, kattints a linkre, hátha az bebizonyítja neked:

listentotaxman.com/7.5?time=1950

Mrs. Clayton 2017.08.08. 10:14:33

@Szaktanár: es honnan veszed a heti 40 orat? ilyen munkakban jellemzoen rogton alairjak, hogy dolgoznak heti 40-nel tobbet is, mert kell a penz, 1200 mondjuk ugy hogy ehenhalni epp eleg.
37.5 jellemzoen irodai munka eseten jatszik

Szaktanár 2017.08.08. 12:10:02

@Mrs. Clayton: honnan veszem a 40 órát?! :D a te idézetedet vettem alapul:

"ne viccelj mar 1200 a minimalber, amit az utcasepronek, a raktari rakodonak, meg a szendvicsgyari dolgozonak is ki kell fizetni, ha min. 8 orat melozik 5 napon keresztul hetente egy fia tulora nelkul."

nálam 8*5 = 40, nálad mennyi?

figyu, sztem milliószor egyszerűbb lenne azt mondani, h bocs, hülyeséget mondtam, az utcaseprő nem keres havi nettó 1200-at napi 8 óra munkával, ha heti 5 nap dolgozik, túlóra nélkül (hiszen a fenti állítás ezt tartalmazza). mindenki tévedhet, érted, nincs azzal baj, de ragaszkodni a hülyeséghez már egy fokkal neccesebb...

Herr Géza 2017.08.08. 13:54:17

@Szaktanár: Barátom, akkor mond azt, hogy 37,5 óra a heti jellemző munkaidő és te azzal számoltál. Ha a heti 40-ből indulsz ki, akkor ugye nincs igazad, mert abból nem 12x160 óra jön ki éves szinten. Pont. :D

Szaktanár 2017.08.08. 13:57:59

@Herr Géza: el kell, h keserítselek, sajnos heti 40-nel is igazam van (asszem 1150 körül van annak a nettója), de nyugodtan nekiállhatunk kiszámolni, ha nekem nem hiszed el :)

Főgebra 2017.08.08. 14:17:24

Érdekelne, hogy akkor, tulajdonképpen ha, kukázással csak havi 1.150,-£-ot lehet keresni, akkor szar az egész, ellenben, ha összejön havi1.200,-£, akkor jóság bőség?

Mrs. Clayton 2017.08.08. 14:29:05

@Főgebra: ugy tunik...
De ha nagyon rosszindulatu vagyok, akkor szaktanarunknak meg nem jott ossze csak egy heti 12,5 oras reszmunkaido, es ezert ertetlenkedik annyit a havi 1200-n.

Főgebra 2017.08.08. 14:44:25

@Mrs. Clayton:
Ettől kapok lábrázást, hogy jelentéktelen dolgokon megy az izmozás naphosszat!
Lehet, hogy össze kéne hívni a Biztonsági tanácsot?

catnip cupcake 2017.08.08. 14:55:09

Akit érdekelnek az angliai viszonyok, azoknak ajánlom ezt a TV műsort (szerintem van fent belőle YouTube-on):
www.theguardian.com/money/2017/jun/24/renting-property-landlords-tenants-bbc-series-buy-to-let

Ami a helyi viszonyokat illeti, mi 2010-2012 között béreltünk egy pici, egy hálószobás házat (kb 40m2 de két szinten, kert nélkül, 2 parkolóhellyel, villanyfűtéssel) Bracknellben (Berkshire megye, London egy órányira van vonattal), akkor £675 volt a lakbér. Most kb. £800-£850 lenne ugyanez. Az egyhálószobás lakások £650-től kezdődnek mostanság, de azok nagyon retró berendezéssel jönnek, ami kicsit is jobban néz ki, azok £700 fölött vannak. A mostani házunk (ugyanabban a városban, egy hálószobás, kerttel, a típusához képest tágas) kb. £850-£900-ért lenne kiadható.

Mrs. Clayton 2017.08.08. 15:02:20

@Főgebra: hat ha szukseget erzed? Egyebkent nalunk 16 fok van, de lehet hogy csak 15,5 nem meregetem viszont ez jot tesz a gombatenyeszetemnek, ugy nonek mint a mi is, ja a gomba

Szaktanár 2017.08.08. 15:10:34

@Főgebra: 1150 font semmire sem elég, 1200 sem, 1400 is csak arra, h bérelj egy double room-ot mondjuk a kettes, vagy a hármas zónában, egyél, kifizesd a havi bérletet, és viszlát fizetés.
nem is ez a kérdés amúgy, volt egy állítás, mely szerint az utcaseprő heti 40 órával havi nettó 1200 fontot keres, és erre az állításra mondtam én, h tényszerűen nem igaz. egyáltalán nem arról beszélünk, h most akkor 1150 font vagy 1200 mire elég, hanem arról, h melyik szám a nagyobb.

Szaktanár 2017.08.08. 15:10:43

@Mrs. Clayton: elég egyértelmű volt, h amikor elfogynak az érvek (nyilván egy eleve hamis állítást nehéz alátámasztani), akkor jön a személyeskedés. megnyugtatlak, nem minimálbért keresek, sőt, pár év london után épp azért váltottam cph-ra, mert a dánok némileg versenyképesebb fizetést ajánlottak, és a múlt héten röhögtem ki egy 40k-s ajánlatot az angoloktól. majd talán jövőre visszamegyek, ha meg tudunk állapodni vmi normális bérben. nem mintha bármi közöd lenne hozzá btw.

Szaktanár 2017.08.08. 15:10:45

egyébként ennek a nagyon épületes, leginkább beszólogatásra épülő kommentelésnek tök egyszerű véget vetni, a 2017-es évben egy átlagos, h-p munkarendben, napi 8 órát (tehát heti 40-et, gyengébbek kedvéért) dolgozó utcaseprő átlagosan havonta 1130,26 fontot keres nettóban, amely kevesebb, mint az állított "haggyámáááá, hát egy utcaseprő bármikor keres 1200-at". nem nagy különbség, és egyik sem elég semmire sem, csak én szeretem a számokat...ti meg nem, hát van ilyen. egész évben mindössze egyetlen hónap van, a március, amikor az 1200-at megkereshette emberünk, a maradék 11 hónapban alatta volt, így tehát "havi 1200 fontos" fizetésnek nevezni enyhe túlzás ezt a bérezést.

január: 1 bank holiday (jan 2 hétfő) miatt 21 munkanap h-p, 21 X 8 X 7.5 = 1260 font, nettó 1130,26 font

február: 20 munkanap h-p, 20 X 8 X 7.5 = 1200 font, nettó 1089,46 font

március: 23 munkanap h-p, 23 X 8 X 7.5 = 1380 font, nettó 1211,86 font

április: 2 bank holiday (ápr 14 péntek, ápr 17 hétfő), 18 munkanap h-p, 18 X 8 X 7.5 = 1080 font, nettó 1007,86 font

május: 2 bank holiday (máj 1 hétfő, máj 29 hétfő) miatt 21 munkanap h-p, 21 X 8 X 7.5 = 1260 font, nettó 1130,26 font

június: 22 munkanap h-p, 22 X 8 X 7.5 = 1320 font, nettó 1171,06 font

július: 21 munkanap h-p, 21 X 8 X 7.5 = 1260 font, nettó 1130,26 font

augusztus: 1 bank holiday (aug 28 hétfő) miatt 22 munkanap h-p, 22 X 8 X 7.5 = 1320 font, nettó 1171,06 font

szeptember: 21 munkanap h-p, 21 X 8 X 7.5 = 1260 font, nettó 1130,26 font

október: 22 munkanap h-p, 22 X 8 X 7.5 = 1320 font, nettó 1171,06 font

november: 22 munkanap h-p, 22 X 8 X 7.5 = 1320 font, nettó 1171,06 font

december: 2 bank holiday (dec 25 hétfő, dec 26 kedd) miatt 19 munkanap h-p, 19 X 8 X 7.5 = 1140 font, nettó 1048,66 font

évi nettó összesen: 13563,12 font

átlagos havi nettó: 1130,26 font

1130,26 < 1200

peace & love.

Bredpitt Monika 2017.08.08. 15:29:48

@Szaktanár: hű, te aztán adsz a részletekre, ma megint néztem egy epizódot, Hong Kong volt a város, jó drágák ott is a lakások

2.900 dollár és 3.600 dollár volt a két lakás, amit még megnéztem

mindkettőben olyan pici volt a hálószoba, hogy az ágyak csak egy oldalról voltak megközelíthetőek, a többi fal volt, még egy pár centi sem maradt,

a kilátás viszont különleges, óriási épületek mindenfelé, már akinek a falak bejönnek, mint látvány

Szaktanár 2017.08.08. 15:57:43

@somlobodog: ahol csak szeretnéd, bármelyik munkanapod kiválthatod egy fizetett szabadnappal, amennyi a rendelkezésedre áll. ettől a fizetésed nem lesz több.

Főgebra 2017.08.08. 16:30:41

Végleg döntöttem: nem leszek londoni kukás!
Nem éri meg!
Igaz, hogy eddig sem akartam, no de így, pláne.

blackhairlady 2017.08.08. 17:04:53

@gabors: nem veletlenul koltoznek errefele az emberek. Az elmult 7 evben megharomszorozodott a varosunk lakossaga, minden evben uj iskolak nyilnak, ha egy haz felkerul az eladasi listara, meg a legnagyobbak is max 3 het alatt elkelnek.

puhacica 2017.08.08. 18:00:24

@Szaktanár: gondolod, hogy utcaseprok, mosogatok nem dolgoznak bank holidaykor? :D

Herr Géza 2017.08.08. 18:06:35

@Szaktanár: Szép számolgatás. De: én (is) abból indultam ki, hogy az alkalmazottként (!) dolgozó utcaseprőnek a munkaszüneti napjait fizetik, mint ahogy az Európa naposabbik felén szokás. Ha ez a UK-ban nem így van, akkor igazad van.
No akkor nem lesz 1.200 nettója, hanem 1.1xx. Azzal egy percig sem óhajtottam vitatkozni, hogy ez ott mire elég, meg mire nem.

Herr Géza 2017.08.08. 18:07:24

@puhacica: Ja, például erre nem is gondoltam....:D

Szaktanár 2017.08.08. 18:37:02

@Bredpitt Monika: @Taxomükke (UK): igazából már bánom, h belementem az egészbe, mert így most x user azt hiszi, h kipécéztem magamnak, pedig erről szó sincs, csak hányavetin odavágott vmit, amit ő ténynek gondolt, én meg ellent mondtam, aztán jött a személyeskedése, míg y user úgy érezte, h vmiféle kommenttársi kötelezettségből x user segítségére kell sietni úgy, h bevallottan nem ért a uk adózási rendszeréhez (!!!), szóval ez az egész marha gyorsan eszkalálódott odáig, h kinek erősebb az apukája, a tények meg le vannak szarva. szóval most x meg y user azt hiszik, h ez vmiféle személyes ügy, pedig azt sem tudom, ki fia borja akár egyikük is, csak nem értünk egyet vmiben, ennyi.

@puhacica: hajjaj, de még mennyire, h gondolom, h nincs public service bank holiday-en. ugye jól emlékszem, te írtad azt vmelyik kommentedben, h te egy alternatív londonban élsz, mert többnyire másképp látod a dolgokat, mint azok, akik szintén a városból/ról írnak? :) lehet, h most sincs ez másként.

@Herr Géza: az, h te miből indulsz ki, a legbelsőbb magánügyed, az pedig, h igazam van, nem is kérdésed, hiszen ott vannak a számok. abban a pillanatban, ahogy megérted azt, h ebben semmi személyes nincsen, csak megcáfoltam az elképzeléseteket, máris jó úton jársz. a többit megbeszélhetjük egy sör felett akár itt a dánoknál, akár az angoloknál, ha visszatérek hozzájuk, akkor ott, ahol te élsz, bárhol legyen is az.
de persze te fizeted :)

Bredpitt Monika 2017.08.08. 18:53:20

@Szaktanár: jezus, mibe keveredtem, en lemaradtam valamirol, azt hiszem,
nem akartam gunyos lenni, tenyleg, ram ne haragudj,
lol, ami nalam lots of love

Herr Géza 2017.08.08. 19:14:34

@Szaktanár: Na, akkor tegyük már rendbe a dolgokat, mert már rohadtul elindultál a nagy arc irányába: ismétlés a tudás atyja, te pedig azt írtad le Mrs.Clayton kommentjére, hogy ": 7,5 X 160 (heti 40 óra X 4) = 1200, de mivel 12 X 1200 > 11500, ezért kell adózni, tehát biztos nem jön ki az 1200/hó." Én csakis azt bátorkodtam megjegyezni, hogy az általad is hivatkozott napi nyolc, azaz heti negyven órás munkaidőből éves szinten nem 12x160 óra munkaidő lesz, így a te számolásod ezért nem stimmel. És levezettem, hogy a szintén Mrs.Clayton által írt kulcs alapján bizony lesz az a nettó annyi. Azt, hogy "közöm nincs az angol bérelszámolási rendszerhez" azért jegyeztem meg, hogy megelőzzem azt a kontrázást, hogy de a bérből az adón kívül még ezt meg azt meg amazt vonnak, és ezért nem lesz a nettója a komának havi 1200.
Na erre vetted elő utána a 37,5 órát, meg a közelítést, majd a valóban figyelemre méltó havi munkanapszámítást, ami megintcsak fals, mert a fizetett ünnepnapokat kiveszed belőle. Ami az angolok furcsaságait ismerve akár igaz is lehet, de vazze, akkor mondd azt, hogy ezért számoltam én rosszul, ne a nagyarc effektussal akarj kioktatni.
A sörödet meg biztos nem én fizetem. De azért egészségedre.

somlobodog 2017.08.08. 20:04:08

@Taxomükke (UK): @Szaktanár: én is az orabert úgy értettem ahogy @Herr Géza. Ha valakit órára fizetünk az annyit kap ahány órát dolgozik. Azaz szabi alatt nem. Mert az nem jár neki. Egyébként a példa se jó. A kukas union job tuti szóval nem a minimalt kapja:)

Szaktanár 2017.08.08. 20:04:08

@Bredpitt Monika: nem voltál gúnyos, semmi gond, bocs, ha félreérthető volt a kommentem, semmi ilyen szándék nem volt benne.

Szaktanár 2017.08.08. 20:04:08

@Herr Géza: értem. hát, így is hozzá lehet állni a dolgokhoz :) örültem, a legjobbakat kívánom neked.

Mrs. Clayton 2017.08.08. 20:45:28

@Szaktanár: tok cuki vagy, azt hiszem igy virtualisan megkedveltelek.

Mrs. Clayton 2017.08.08. 21:12:20

@Taxomükke (UK): hat hogy a szaktanar urnak sok ures ideje van? De ez amolyan szarkazmus volt csak

puhacica 2017.08.08. 21:25:27

@somlobodog: az en alternativ londonomban aki orabert kap es bejelentett allasa van, annak fizetett szabadsaga is van.

@Szaktanár: ha csak londonrol beszelunk, akkor nyilvan van olyan resze a varosnak, ahol nem nyitnak ki egyes uzletek, vendeglatohelyek, nem jar a kukas es az utcasepro, mert nem eri meg, bank holidaykor a madar se jar arra. a city pl jellemzoen ilyen. de a tobbseg igenis dolgozik, meg kemenyebben, mint egy atlagos hetfon. hogy videken mi van, azt nem tudom. meg azt sem, hogy a te londonodban mi van. ahany haz, annyi london. :D

Mrs. Clayton 2017.08.08. 21:32:10

@puhacica: csak ugy mondom, hogy az egesz onnan indult, hogy mivel lehet olyan 1200-t keresni, mert hogy annyi kell szerinte ahhoz, hogy egy 890 fontos lakast kifizessen az ember. Na en nem kommentalnam tovabb hogy mivel, viszont az kiderult, hogy kukassaggal biztos nem, mert max 1130 johet ossze. Te mint londoni mosogato meg lehet adhatsz hasznos tippeket a dania 40k-n neveto tanarunknak, hatha neked jobban hisz.

puhacica 2017.08.08. 21:39:08

@Mrs. Clayton: ertem en, olvastam. hat en ehhez a kukas sztorihoz annyit tudok hozzatenni, hogy a volt kolleganom hapsija pont ezt az "alommelot" csinalta, netto 2000 folott keresett, viszont hajnali 3-ra jart dolgozni. 40 ora/het.
egyebkent koszonom a megtisztelo cimet. :D

Szaktanár 2017.08.08. 21:39:24

@puhacica: oké :) mindenki londonja más.

Szaktanár 2017.08.08. 21:39:31

@Mrs. Clayton: beszólogatás, besérülés megy, érvelés semmi. unalmas vagy, hello.

Mrs. Clayton 2017.08.08. 22:16:16

@puhacica: akkor tenyleg passzolom hogy ki kepes 1200-t keresni, kukasnak megyek havi etto 2 ezerert, de csak havan 10-tol kezdodo shift

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása