oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. május 31. 06:30,  Miért keménykednek az ausztrálok? 202 komment

2017. május 31. 06:30 Határátkelő

Miért keménykednek az ausztrálok?

Ausztrália ugyan nagyon messze van Magyarországtól, történelmi és egyéb okokból mégis fontos szerepet játszik a mindenkori határátkelő magyarok életében. Meglepően sokan élnek ott, és kétségtelenül van valami vonzó az országban. Nemrégiben azonban nem túl örömteli hírek érkeztek azoknak, akik komolyan fontolgatják a kitelepülést: az ausztrál kormány ugyanis bekeményített vízumügyben. Ma azt próbálom kicsit körbejárni, mi lehet ennek az oka, és mit jelenthet az oda vágyóknak.

ausztralia_vizum_457.jpg

Malcolm Turnbull egy hónapja jelentette be, hogy Ausztrália megszünteti az úgynevezett 457-es munkavállalási vízumot, és egy új rendszert vezet be helyette. Ezt az ideiglenes munkavállalási vízumot még 1990-ben vezette be Ausztrália, azzal a céllal, hogy jobban az országba tudja vonzani a jól képzett szakembereket.

Idővel viszont a kevésbé jól képzettek is megkapták ezt az engedélyt, emiatt az a vád érte az államot, hogy lehetővé teszi a munkaadóknak a visszaélést: nem csak a hiányszakmákban alkalmaznak külföldieket, hanem sokkal szélesebb körben, hogy olcsóbb munkaerőhöz jussanak. 

„Bevándorló nemzet vagyunk, de az ausztrál munkásoknak előnyt kell élvezniük a külföldiekkel szemben a hazai munkaerőpiacon” – fogalmazott az ausztrál miniszterelnök canberrai sajtóértekezletén. 

A változás azt jelenti majd, hogy elsősorban hazai állampolgárokat kell alkalmazni az üres állásokban, és jobb angolnyelv-tudást, valamint szakmai képzettséget követelnek meg a külföldi munkavállalóktól. (Pedig eddig sem volt olyan egyszerű megfelelő vízumot szerezni.) 

Öröm az ürömben, hogy az új rendszer nem érinti azokat a külföldieket, akik már megkapták ezt a 457-es vízumot, és dolgoznak vele az országban, ők jelenleg 95 ezren vannak. Most több mint 200 féle szakmában dolgoznak külföldiek Ausztráliában, ezt a számot csökkenteni fogják. 

Először egy kétéves vízumot lehet majd megszerezni, és ennek feltétele volna egy, a mostaninál szigorúbb bűnügyi ellenőrzés, utána pedig egy négyéveset, de ezt jó angoltudáshoz kötik. 

Ezeknek a vízumoknak a megszerzése nem jogosítja fel majd a munkavállalót arra, hogy állandó tartózkodási engedélyt kapjon az országban.

Csavartak még egyet 

Ha ez nem lett volna elég, bő két hete sikerült tovább szigorítani a dolgon, a friss költségvetési tervezet szerint az ország részben a külföldieket foglalkoztató munkaadókra kivetett adókból finanszírozná fejlesztési terveit. 

Ausztráliában júliusban kezdődik az új pénzügyi év, a canberrai kormány milliárdokat szán a foglalkoztatottság növelésére és a kulcsfontosságú szolgáltatások biztosítására. 

Konkrétan ez azt jelenti, hogy a külföldi munkaerő foglalkoztatóinak a határozott idejű munkavállalásra feljogosító vízummal rendelkezők után évente 1800 ausztrál dollárt, a határozatlan idejű vízum birtokosai után pedig 5000 ausztrál dollárt kell fizetni.

Politikai háttér 

A 457-es munkavállalási vízum körüli kavarás nem túl meglepő, legalábbis ha abból indulunk ki, hogy mennyi vita tárgya volt az elmúlt években. Már 2013-ban az akkor miniszterelnök komoly változtatásokat hajtott végre rajta, mert sokan igazságtalannak érezték. 

Ráadásul Ausztrália sem mentes az elmúlt években a nyugati világ több országában is tapasztalható jobboldali populizmus térnyerésétől, amivel együtt járt a bevándorlásellenes retorika erősödése is. Az ellenzéki One Nation Party például már jó ideje veri a tamtamot, általában a migráció és különösen a 457-es vízum ellen. 

Ugyanakkor a jelenlegi kormánykoalíción belül is többször felmerült már a rendszer felülvizsgálatának igénye, szóval egyre nagyobb nyomás nehezedett a kabinetre, ilyen drasztikus lépésre azonban valószínűleg senki sem számított.

Mindemellé ott van Malcolm Turnbull kormányfő, aki sokak szerint (ezt Európából nem könnyű megítélni, hogy tényleg így van-e) az ötvenes évek Fehér Ausztrália bevándorláspolitikáját idézi, például azzal, hogy olyan szintű nyelvtudást követelne meg a kormány az érkezőktől, ami nagyon megnehezítené a nem anyanyelvi beszélők migrációját. 

A politológusok szerint az egész felhajtás elsősorban amiatt van, mert a miniszterelnök szeretné kifogni a szelet a párton belüli szélsőjobb vitorlájából (ilyet mintha már hallottunk volna). 

Mindenesetre a távolból nézve meglepő, hogy a történelmileg a bevándorlásra épülő, multikulturális Ausztrália ilyen irányba mozdult el – persze ugyanez igaz az Egyesült Államokra is, és akad pár hasonlóság Donald Trump és Malcolm Turnbull szlogenjei között. 

Már megint az ingatlanpiac 

Ausztrália esetében sem lehet kihagyni az ingatlanpiac jelentőségét, hiszen az utóbbi években nagyon nehézzé vált az első saját lakáshoz jutás, elsősorban persze a nagyvárosokban. 

Olyannyira, hogy Melbourne-ben 850 ezer, Sydneyben pedig már egymillió dollár fölött van az átlagos ház ára, állandó téma az ingatlanlufi, miközben az árak folyamatosan emelkednek. Mindezt pedig nyilván nem túl bonyolult a bevándorlók ellen fordítani.

Csavar a végére 

Az egészben az a legérdekesebb, hogy tavaly Ausztrália 45 ezer ilyen típusú engedélyt adott ki, ami 11 százalékos esés az egy évvel korábbi adathoz képest, azaz az igény folyamatosan csökkent egyébként is a 457-es iránt. 

A sydney-i Immigration Experts Australia nevű bevándorlási ügynökség szakembere mindezt az igénylési folyamattal járó elképesztő bürokráciával indokolta. 

„Rengeteg alkalmazó cég teljesen kétségbe van esve, mert egyszerűen nem tudnak embert találni az ausztrál piacon. Nagyon fontos lenne az ausztrál gazdaságnak, hogy ez a program erős maradjon” – mondta a BBC-nek Rossana Gonzalez, aki szerint a program iránti érdeklődés azért zuhan, mert a munkaadók elrettennek a borzalmasan hosszú és bonyolult folyamattól.

Itt tartunk most. Szóval aki Ausztráliát fontolgatja, az fontolgassa meg nagyon alaposan, mielőtt belevág.

HÍRMONDÓ 

Recepcióstól a liftszerelőig öt külföldi munka

A változatosság jelszavával vághatunk bele a külföldi munkakeresésbe, lesz itt minden, liftszerelés, hideg a csomagolóban, meleg a konyhában, amit el tudtok képzelni (és talán még egy olyasmi is, amit nem).

A korábbi bérekkel nem lehetett Magyarországon tartani az embereket

Magyarország ott tart, hogy főként a megfelelően képzett munkaerőben van hiány, aminek oldása a következő időszak nagy feladata lesz – mondta a Költségvetési Tanács elnöke.

Magyarország jövője nem az alacsony bér 

A jelek szerint A Nagy Megvilágosodás Napjait éljük, hiszen a címben megfogalmazott csodálatos igazságot maga a Magyar Nemzeti Bank (MNB) ügyvezető igazgatója jelentette ki egy konferencián.

„A kormánynak kiemelten fontosak a külföldi magyarok” 

Az elsődleges célok között a fiatalok megszólítása, a gazdasági kapcsolatok erősítése és a „diaszpóradiplomácia” (ez milyen szó…) szerepel - közölte a nemzetpolitikáért felelős helyettes államtitkár.

Fontos változás jöhet az amerikai repülőutakon 

Az Egyesült Államok várhatóan megtiltja a laptopok felvitelét a bel-és külföldi légijáratok fedélzetére - erről John Kelly belbiztonsági miniszter nyilatkozott a Fox televíziónak adott interjújában.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Ausztrália

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1612552617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.31. 07:11:41

Ausztrália nagy gondja Ázsia közelsége. Régóta mondják hogy nem akarnak Ázsia lefújószelepe lenni. Vagyis hogy a túlnépesedő Ázsia oda exportálja felesleges emberanyagát.
Az auszik egy minőségi bevándorlást akarnak, ilyen egyszerű a történet.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.05.31. 08:11:26

Ausztrália véleményem szerintem talán a világ legtúlértékeltebb országa.

Először is, az ottani UV nagyon-nagyon roncsoló, ezt szeretik elhallgatni, de ez tény!

Ezen kívül tele van mindenféle mérges, halálos állatal, amik szintén veszélyesek lehetnek és az életünkre törhetnek.

Persze a bérszínvonal első blikkre finomnak tűnik, de ne feledjük hogy az egyik legdrágább országról beszélünk nyugati viszonylatban.

kék madár 2017.05.31. 09:34:42

@diggerdriver:
"Vagyis hogy a túlnépesedő Ázsia oda exportálja felesleges emberanyagát"
Ausztralia, ahogy pl. az USA is meg tudja valogatni, hogy kit enged be, Azsia nem exportal emberanyagot, Ausztralia importalja azokat akiket ertekesnek talal.

kék madár 2017.05.31. 09:41:31

"Meglepően sokan élnek ott, és kétségtelenül van valami vonzó az országban. "
az benne a vonzo, hogy porog a gazdasag, korrupcio mentes, kiszamithato demokracia, a partvidekeken idealis az idojaras, es nagyon eros a szocialis halo. Sok minden nem vonzo benne, pl. Nyugat Europabol vagy az USA-bol nezve, de azert mar tavolrol sem bortonsziget, mint regen.

kék madár 2017.05.31. 09:51:49

@diggerdriver: jol van, kicsit ertetlenul, zavartan (hulyen) pislogok es odebballok :)

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.31. 09:56:16

Hianypotlo poszt.
@diggerdriver: Az ausztralok nem olyan hulyek mint az ongyilkos europa.
Persze a nep nem szeretne az iszlammal valo elarasztast, de hat ez egy "liberalis" , valojaban antidemokratikus kontinens, ahol az emberek erdekei totalisan semmibe vannak veve. Olvasgass csak youtube videok alatti kommenteket, az atlag ny-europai hosnek tartja Orban Viktort.

2017.05.31. 10:04:43

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Az átlag nyugat-európai nem él Magyarországon, és fogalma sincs a korrupcióról, kormányszintü lopásokról, alacsony bérekről, magas árakról, az oktatás és az egészségügy siralmas állapotáról. Az érved lófaszt sem ér!

2017.05.31. 10:06:38

Ausztrália: a hely, ahol minden az életedre tör! ;))))

macamuca [IHUN] 2017.05.31. 10:06:46

Miért?
Mert megteheti.

(pedig nagyon erős a napsütés és rengeteg az életveszélyes mérges/halálos jószág. oszt mégis...., hiába, az odamenőknek is csak szakmai+nyelvtudása van, a sok píz lehetősége elnyomja azt a kevéske józan eszüket/életösztönüket (ha van/volt ilyenjük egyáltalán... (én nem megyek oda, mer' nekem van ilyenem))

adg 2017.05.31. 10:09:44

Thosrten ur/asszony vizuma lassan 10 eve lejart.
Amugy szerintem az ausztral kormanynak fizettnie kellene annak a nehany bator baleknak, aki beszopja a csodakrol szolo meset, es ra mer lepni a pokoktol es kigyoktol hemzsego voros porral boritott sivatagos szigetre. Mondjuk nem kell annyira tartani a pokoktol, mert az UV hamarabb vegez az emberrel, meg amugy is kiszaradsz ket nap alatt. Ki talalkozott mar elo emberrel Tennant Creekbol, Mt Isa-bol vagy akar Mos Eisleybol? Volt mar, hogy beszelgetsz a cserkeszoloi fudoben a csuszdara varva valakivel, es kiderul, hogy az illeto Wadeye-bol jott? Viszont szinte mindenki latott mar embert Becsbol vagy Nemetorszagbol. Hm? Na ugye. Mind halottak...

tsabus UAE 2017.05.31. 10:11:01

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: "Olvasgass csak youtube videok alatti kommenteket, az atlag ny-europai hosnek tartja Orban Viktort."
Az átlag HÁ kommentelő tökhülyének tartja azt, aki YouTube kommentek alapján tesz általánosító kijelentéseket egy fél kontinens lakosságáról.
Mellesleg, OV egy utolsó hazug, tolvaj féreg - a bűntársaival együtt.
Hős pedig az, aki a mai világban ember tud maradni. Kevés hős van...

pappito · http://pappito.com 2017.05.31. 10:11:59

@Horthy Miklós cselédje: csak te beszélsz róla nyugati viszonylatban trollmajom, nem nyugati ország

de oda se kellesz

pappito · http://pappito.com 2017.05.31. 10:14:20

azon nem csodálkozom, hogy egy bevándorlási ügynök(SÉG) szerint tovább kéne tolni ezt a vízumot, igen kellemesen eléldegéltek belőle :)

puhacica 2017.05.31. 10:44:46

es akkor itt van meg ez is
m.hvg.hu/elet/20170529_capa_strand
tudod ki menne oda! utazzak 3 napot azert, hogy aztan meghaljak? hulyek ezek az ausztralok ott nyugaton. es igenytelenek is.

adg 2017.05.31. 11:01:26

@puhacica: az volt mar, hogy a kultura is hianyzik beloluk?

Amugy a capak fontos csucsragadozoi a tengereknek, fennmaradasuk nelkulozhetlen. Nem akarsz egy ilyen fontos dologban reszt venni?
Teged nem erdekel a bolygod elovilaga?

London2009 2017.05.31. 11:05:02

Nagyon igazuk van. Ezt sosem ertettem, hogy miert nem lehetett ezt a menekultvalsagot ilyen modszerekkel megoldani illetve megelozni. Ha szukseg van a keritesre, akkor azzal es kemeny hatarellenorzessel, vizum bevezetesevel. Akit valoban uldoznek es felgyujtottak az orszagat jojjon, kap atmeneti segitseget. Viszont aki a jobb elet remenyeben kelt utra, mutasson penzt, vegzettseget, nyelvtudast stb. Annyira egyszeru lett volna ezt megoldani es most nem itt tartanank.
Ausztralia szuper hely. 2014-ben azert is mentem, hogy egy kicsit szetnezzek, hogy szeretnek e ott elni mivel lett volna lehetosegem koltozni. De addig amig van itt csaladom Europaban, nem megyek toluk messzebbre.

Arthamyr 2017.05.31. 11:05:53

Ok. Újabb ország felett csapott át a populizmus hulláma. És? Kit érdekel? Ez kb. olyan, mint Orbán harca brüsszel ellen, vagy Trump hőbörgése a rozsdaövezet lecsúszott lakosainak felemeléséről. Nem sok (pozitív) hatása lesz, viszont egy bizonyos választói réteg szavazatát kényelmesen be lehet vele söpörni, anélkül, hogy konkrét, igazán felmérhető (így az ellentábor által támadható, számonkérhető) igéreteket kellene tenni. Ha 95 ezren vannak, akik nem is fogják elveszteni a lehetőséget (nem néztem utána, a poszból vettem) egy 23 milliós országban, az kevesebb, mint 0.5%, komolyan számít, hogy ebből 60 ezer, 120 ezer vagy akár 0 lesz? Max ha ebből mondjuk 60 ezer magasan képzett, hiányszakmákban dolgozó, akkor azt esetleg meg fogják érezni.

Lassan az fog csodaszámba menni, ha egy sikeres politikai formáció populista elemekre nem épít, ezzel kiválóan meg lehet etetné a kevéssé értelmes választó rétegeket. :) Korántsem azt mondom, hogy be kell engedni mindenkit, de aki szerint ma egy elszigetelt szigetország legnagyobb problémája az, hogy kit enged be, az kicsit rózsaszín szemüvegben látja az adott országot. Az ellenségkép generálása mindig egyszerűbb lesz, mint helyretenni a dolgokat.

Arthamyr 2017.05.31. 11:07:25

@adg: Én nem akarnék a tápláléklánc közepébe helyezkedni. Legalábbis nem azelőtt, mielőtt a rák szétrágja a testem. :)

Arthamyr 2017.05.31. 11:12:50

@London2009: A legszebb, hogy az európai országok önmaguk/szövetségeseik gyújtották fel a menekültek országait. Köszi arab tavasz, köszi USA!
Aztán igazából mindenki (joggal, mivel a végén már zömében a hulladék jön) fázik a menekültektől, de nem lehet kerítést emelni/védeni a tengereket, mert a humánus képet meg kell tartani. Nagy tapsot annak, "aki ember tud maradni", a görögök különösen örülnek az emberségnek. :/

London2009 2017.05.31. 11:15:27

@Arthamyr: inkabb neveznem racionalisnak, mint populistanak. Utalom, hogy minden epeszu dontesre rafogjak, hogy populista. Ami meg total esszerutlen es karos, arra meg rahuzzak, hogy liberalis! Nagyjabol ez a helyzet.
Ma ugy latszik, hogy bealltam trollnak! : )

London2009 2017.05.31. 11:19:34

@Arthamyr: pontosan. Ami engem persze az egeszben a legjobban zavar, hogy mindig mi szivunk. A "kisember".
Egyebkent szivszaggato volt latni Gorogorszagban illetve Maltan, hogy mit muveltek. Ami a legszomorubb volt, hogy nem az embereket sajnaltam, hanem a szigeteket, meg azt a rengeteg szemetet amit maguk utan hagytak.
Pedig engem meg plakatokon sem uszitanak ellenuk!

London2009 2017.05.31. 11:24:51

@Arthamyr: meg annyit, hogy olyanok is jottek es jonnek, akiknek nem gyujtottak fel az orszagait.

2017.05.31. 11:25:35

@Arthamyr: A tengereket csak úgy védheted, ha a vizbe lövöd őket, vagy amint partot érnek, azonnal forditod is vissza (USA vs. Kuba, bár még ott is van a száraz láb/vizes láb törvénye). De háborús övezetbe valakit visszaforditani ... Persze, nem mind szir vagy iraki, igy végülis azt csinálják az európai célországok is, amit az USA.

2017.05.31. 11:27:56

@London2009: Tudod, Ausztrália sziget és egyetlen ország, egységes törvényekkel, viszonylag könnyebb a helyzetük. Európa meg se nem sziget, sem nem egyetlen állam. Almát a körtével, minek?

szÖveges professzor 2017.05.31. 11:31:32

Ma olyan szarul vagyok, hogy inkább nem irok semmit. Még úgyis Norina hatása alatt vagyok. Lehet töle lettem beteg.

London2009 2017.05.31. 11:32:06

@Pink Petsch: Ha lett volna annyi ver a pucajukban meg gondolkodtak volna egy kicsit elore, siman meg lehetett volna oldani. Tobbek kozott ezert is vagyok EU szkeptikus mert szart sem ernek. Gyengek, nincs egyseg, nem igazi unio.

Arthamyr 2017.05.31. 11:33:12

@Pink Petsch: "A tengereket csak úgy védheted, ha a vizbe lövöd őket, vagy amint partot érnek" - Sajnos igen, ezt nem akartam leírni, de ez is a megoldás része. Ha már valaki elindul, az nem fog megállni az első országban, ha pár országgal arrébb lényegesen jobb az életszínvonal. Ráadásul sokan az életükért menekülnek, nem fogják őket a szabályok visszatartani, csak a sikertelenség garanciája.

Törökország pl. nem háborús ország, ezt a mocsok Erdogant úgyis jól pofán kéne baszni, nyakig benne van a szíriai helyzetben, és amúgy is egy populista, autoriter szemétláda. Egye meg a menekülteket, akiket ő is generál, ha meg nem eszi meg, viselje ő a bélyeget.

Arthamyr 2017.05.31. 11:37:39

@London2009: Igen, erre az lenne a megoldás, hogy erősítsük a jogosítványt, nem az, hogy megszüntetjük az egész cirkuszt. Mondjuk nem a németeknek, franciáknak, spanyoloknak stb. fog legjobban fájni, ha neadjisten megszűnik/marginalizálódik az EU.

London2009 2017.05.31. 11:40:03

@Arthamyr: pedig ez fog tortenni. Ez igy teljesen tarthatalan es mar nem is erdeke senkinek, hogy fenntartsak. No es persze, hogy nem ok fognak szivni, hanem az olyan kis szar orszagok, mint Mo.

2017.05.31. 11:41:35

@London2009: Történtek hibák, és nem is kicsik, ezért is tudott tényező lenni pl. Németországban a szélsőjob Afd párt, illetve ezért van bázisa Drezdában és Lipcsében a Pegidának és a Legidának. De ezek rövid távú problémák, középtávon normalizálódni fog a helyzet, Németország folyamatosan küldi vissza a menekült-státuszra nem jogosultakat. Csak erről nem szólnak a hirek, illetve legfeljeb akkor, ha lehet valami nagyon könnyes sztrorit mögé pakolni.
Az Unió reformálásra szorul, ez nem is kérdés, de én optimista vagyok, ugyanis vannak erre mutató jelek. És hát, hm ... a Brexit ezt elősegiti.

2017.05.31. 11:44:01

@Arthamyr: De ezt ugye azért nem gondoltad komolyan?
Erdogannal azért állnak még egyáltalán szóba, mert több millió meneküétet tart az országában, gyakorlatilag nem engedi rá őket az EU-ra. (Leegyszerüsitve a helyzetet ...)

Arthamyr 2017.05.31. 11:46:31

@London2009: Szerintem együtt fog maradni, és lehet, hogy konkrétan össze is fognak olvadni (bár ezt én már lehet, hogy nem érem meg). Persze nem lesz kötelező, aki kinn akar, kinn maradhat, de pl. a német-francia-olasz-spanyol négyes inkább a szorosabb integrációra törekszik. Ha ez tényleg megvalósul, és mondjuk Orbánék a pénzcsap elzárása után mégjobban balkánosodnak, eusodás helyett, indulok is a spanyol vagy olasz tengerpartra. :D
Egyébként miért lenne tarthatatlan? Egy csomó államnak nagyon jó, és elég kevés ország lakosságának többségének rossz.

London2009 2017.05.31. 11:47:26

@Pink Petsch: igen, ilyen szempontbol jo, hogy megtortent a Brexit. Hatha egy kicsit osszekapja magat az EU. De mint fentebb irtam, nem vagyok tul optimista.
Amugy meg mar az alap elgondolas egy orultseg, meg kicsiben sem mukodik. Mindenki fizetget a kozos kasszaba, ki ennyit, ki annyit, aztan majd mi azt ujraelosztjuk, kulonfele raszorultsagi alapon es meghatarozott felhasznalasra.
Ehhez annyit tudok hozzatenni, hogy meg az osztalypenzbol is mindig hianyzott.

Arthamyr 2017.05.31. 11:50:18

@Pink Petsch: Igen, el kéne tőle venni a képességet a továbbengedésre, és aztán oldja meg a problémáit (de a legjobb az lenne, ha valahogy eltűnne a faszba, mondjuk a törököktől nem sok jót várnék utána sem, az félig muszlim ország, és csak kis részben európai). Sőt, már nagyon régen el kellett volna venni a lehetőségét.
Amúgy az is milyen már, hogy Erdogant is, Putyint is publikusan köpködik, de azért a deal mehet velük.

2017.05.31. 11:51:03

@London2009: Hm, az EU nemcsak a közös osztálypénzen alapszik. Hadd ne irjam most le részletesen az egészet, kérleeek ;)))

Arthamyr 2017.05.31. 11:52:26

@London2009: Ok, akkor szerinted adózás sem kéne, majd mindenki megépíti a háza előtt az utat? Ha meg rendfentartást szeretnél, akkor szervezel valami miliciát, vagy tejelsz a szomszéd hadúrnak?

London2009 2017.05.31. 11:52:44

@Pink Petsch: de kezd el! :D
Na jo, beszelgessunk inkabb a csillamponikrol! Ugyis ma bal labbal keltem.

2017.05.31. 11:53:23

@Arthamyr: Hm, és hogyan gondolod ezt megvalósitani? Mármint gyakorlatilag ...
Tudod, az üzlet és a politika teljesen más.

Arthamyr 2017.05.31. 11:54:31

@Arthamyr: rendfenNtartás ffs... Utálom, hogy nincs helyesírás ellenőrző...

2017.05.31. 11:54:44

@London2009: Szerintem tudod te azt magadtól is, csak ma tényleg bal lábal keltél ;))))

Arthamyr 2017.05.31. 11:59:02

@Pink Petsch: Inkább nem írom le, mert sokaknál kiverné a biztosítékot. :) De mint írtam, a vízbe lövés is kell, hogy szerepeljen benne (ez is kiveri a biztosítékot jóérzésű embernél, de a humanizmus sajnos nem mindig működik). Amúgy pl. ha az eus hajók konkrétan bevonulnak pl. Líbia part menti vizeire, mi lenne? Amikor az oroszok proxy-háborút generáltak Ukrajnában, akkor mi lett?

London2009 2017.05.31. 12:00:53

@London2009: *kezdd
Ma a helyesiras sem megy! : )

Arthamyr 2017.05.31. 12:01:57

@London2009: A csillámpónikból lehet steaket készíteni? :)

2017.05.31. 12:04:14

@Arthamyr: Hm, én arra kérdeztem rá, hogy Erdogant konkrétan hogyan akarnád megakadályozni, hogyan vennéd el a jogát attól, hogy zsarolhassa az EU-t?
Hogy mi lenne? Felesleges feszkókeltés. Állitólag, mondták már hadijátszmákban jártasak, hogy csak akkor blöffölj, ha kész vagy a blöfföt meg is valósitani. Putyin kész volt rá. De valóban olyan EU-t szeretnél, minnt Putyin Oroszországa?

adg 2017.05.31. 12:04:16

@Arthamyr: Csak az uj zelandiakbol.

2017.05.31. 12:05:25

@Arthamyr: Ha nem zavar, hogy grillezett szivárványszinü a steaked ;))))

London2009 2017.05.31. 12:05:43

@Arthamyr: nem, es nem is ezt mondtam. De az EU egy mukodeskeptelen fos. Ezt kivaloan bizonyitotta a menekultvalsag kapcsan. Mint irtam, en nem hiszek benne. Biztos vagyok benne, hogy abban a formaban, ahogy jelenleg letezik nem fog mar sokaig. A Brexit ennek a kezdete.
Pedig nagy lehetoseg volt, de sajnos eltelt tobb evtized es nem sikerult igazi egyseget kovacsolni az orszagok kozott. No de hagyjuk. Nem szeretnem elvinni ilyen iranyba a beszelgetest.

Arthamyr 2017.05.31. 12:06:22

@Pink Petsch: Ha megakadályozod a menekültek bejutását, mivel zsarol Erdogan?

Arthamyr 2017.05.31. 12:07:26

@Pink Petsch: Nem zavar, én szeretem a "modernist cuisine"-t (nem tudom, hogy van magyarul).

London2009 2017.05.31. 12:08:02

@Arthamyr: Izlandon ettem losteaket. Ebbol arra kovetkeztetek, hogy poni steak is letezik. Kulonos tekintettel arra, hogy az izlandi lovak kistermetuek. Ebbol pedig egyenesen kovetkezik az, hogy csilamponibol is keszulhet steak. Csak azert nem elterjedt, amiert pulykatojast sem eszunk. Szimplan nem gazdasagos. Keveset tojik a csillamponi.

Arthamyr 2017.05.31. 12:09:06

@London2009: Nem történt tragédia a menekültválság alatt. Amennyi migráns bejutott, azt simán elbírja Európa. A populista pártok fújták fel az egészet.

Arthamyr 2017.05.31. 12:10:21

@London2009: Ez is milyen már! Izlandon lósteak van, otthon meg lókolbász. :)

London2009 2017.05.31. 12:10:35

@Arthamyr: kerdezd meg a svedeket mit gondolnak errol. Persze, a szmok alapjan meg ennel tobbet is elbirna. A valosag meg mas.

2017.05.31. 12:14:34

@Arthamyr: Hogyan akadályozod meg? Mert ne feledd, nemcsak a tenger felől és a törökországi szárazföld felől érkeznek, hanem Oroszország felől is.
Oké, a tenger felőlieket a vizbe löveted, Erdogant meg hagyod zsarolni, mert máskülönben ráengedi őket az EU-ra (erre kérdeztem rá, hogy Erdogannal kapcsolatban mik a konkrét, gyakorlati elképzeléseid). És Oroszországgal mit kezdesz?

Arthamyr 2017.05.31. 12:15:41

@London2009: A svédek sem rokkantak bele, nem omlott össze az országuk. Simán megoldják a problémájukat, felesleges aggódni értük, a következő 20 évben simán Európa legsikeresebb részébe fognak tartozni.
Nem élek ott, de pl. szÖveges Professzor megírhatná, hogy tényleg olyan érezhetően megváltozott-e a svédországi élet, és ha igen, akkor ez tényleg elsősorban a migránsoknak köszönhető?

2017.05.31. 12:16:53

@London2009: ocs, de ez tipikus angol /brit/ hozzáállás, hogy ha mi már voltunk olyan marhák, hogy kiszavaztuk magunkat belőle, akkor egy mükődésképtelen fos az egész ...
Emberei dolog az ilyen reakció, nem is azért mondtam.

Arthamyr 2017.05.31. 12:21:32

@Pink Petsch: A szárazföldi határt talán is lehet védeni (pl. Spanyolország afrikai területein megteszik, valamennyire az USA/Mexikói határon is, ha jól tudom), talán még egyszerűbb is mint a tengerit. Persze kell hozzá sok ember. Amúgy is be lehetne rendezkedni hosszú távra, Oroszország a mi életünkben (nagyon-nagyon remélem) nem lesz eu tag.

Másrészt, ha ezt lehetetlennek vesszük, akkor pl. a szociális ellátások feltételeinek megfelelő alakításával, illetve a rendfenntartással megakadályozható, hogy a migránsok leterheljék a célországot.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.31. 12:23:08

@tsabus [UK]: "Az átlag HÁ kommentelő tökhülyének tartja azt, aki YouTube kommentek alapján tesz általánosító kijelentéseket egy fél kontinens lakosságáról."

- az atlag HA kommentelo nem kepezi le a tobbseg velemenyet, sot inkabb annak ellentetet, ezert ugy is mondhatjuk, hogy velemenye meglehetosen irrelevans. Marpedig allitolag demokracia van europaban, tehat a tobbseg velemenye kell(ene) szamitson.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.31. 12:23:26

@Pink Petsch: neked meg az atlag ny-eu emberek gondolatairol, lelkivilagarol nincs fogalmad, ehhez koztuk kene mozogni, beszelni a nyelvuket stb es igy is eltart jo darabig mire megnyilnak.

"fogalma sincs a korrupcióról, kormányszintü lopásokról, alacsony bérekről, magas árakról, az oktatás és az egészségügy siralmas állapotáról"

Csak a korrupciora ternek ki: korrupcio nelkuli gazdasag marpedig nincs es punktum. Amig ilyen nagy (es Oxfam jelentesek szerint egyre novekvo) jovedelmi kulonbsegek vannak, az korrupciot fog indukalni.
Kormanyszintu lopasok: ok mar felsem kapjak a fejuket, eleg naiv lenne azt gondolni, hogy aki a husosfazek kozeleben van, az nem csabitodik el.

2017.05.31. 12:28:07

@Arthamyr: Khm, az USA/Mexikó határon és évente százezrek jutnak át ... rohadt hatékony, valóban.
Oroszország nem is akar EU-tag lenni. Nem tudom, ez hogy ficcent be? ;)
Na látod, kapizsgálod te :))) Nem taposóaknákat kell telepiteni a határsávokba, hanem azt elérni, hogy ne legyen vonzó a különböző szociális juttatások miatt egy-egy ország.

2017.05.31. 12:31:08

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Az én hibám, egyedül az én hibám, hogy egy hozzád hasomnló idióta trollmajommal egyáltalán szóa állok!
Évek óta köztük élek te nagytudású :P
Persze, csak arra reagálsz, ami neked kényelmes ... Ez a trollok legfőbb jellemzője.
Csak azt nem értem, a francnak nem húzol te is, meg a Hinta pajtásod is haza, Magyarországra, ha annyira fasza ott, és Orbán a hős?

London2009 2017.05.31. 12:31:59

@Pink Petsch: amugy nem, en elotte is igy gondoltam. De persze kivancsi vagyok nagyon, hogy mi fog tortenni az elkovetkezo evekben es ki fog nevetni a vegen.

Arthamyr 2017.05.31. 12:33:27

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Nem vágom, hogy hoztad ki, hogy a jövedelmi különbség a korrupció fő okozója...

2017.05.31. 12:34:39

@London2009: Oké, ha te mondod. Hm de azért van mégis itt valami furcsaság. Éltél az EU adta lehetőségekkel, szóval mégsem gondolhattad egy nagy rakás fosnak, ugyanis normális ember nem megy egy nagy rakás fos közelébe sem.
Hm, miért kell feltétlenül valakinek nevetnie a végén? A win-win helyzet nem lenne jobb mindenkinek?

Arthamyr 2017.05.31. 12:37:26

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Ja, a Ferrari is szarabb autó, mint a Suzuki, mert sokkal több ember vesz inkább Suzukit. Rihanna meg nagyobb zenész, mint Beethoven, mert több lemezt ad el...

London2009 2017.05.31. 12:46:55

@Pink Petsch: igen, en jol jartam azzal, hogy igy viszonylagos korlatozas nelkul dolgozhattam Londonban. Anno az a Home Office-os regisztracio nem jelentett valos korlatozast. Ezt tobbszor is irtam mar korabban, hogy tisztaban vagyok vele, hogy ezzel jol jartam. De ezzel nincs ellentmondasban az, hogy sosem hittem az EU-ban.
Nem kell nevetnie a vegen senkinek sem, de kivancsi vagyok, hogy tenyleg olyan hulye volt e Anglia, hogy kiszavazta magat. Most ugy tunik igen, de ki tudja, hogy hosszu tavon majd mi tortenik.

2017.05.31. 12:50:16

@London2009: Ok, szerinted mit jelent az EU? (Csak mert van egy olyan érzésem, hogy nem teljes képed róla)

Arthamyr 2017.05.31. 12:54:02

@London2009: Az egyesült királyság egy jól működő és erős ország (eddig és viszonylag), így elképzelhető, hogy nem jönnek ki belőle rosszul, de azért én nagyon meglepődnék, ha lényegesen jobban járnának, mint a bennmaradással. Bár ezt sohasem tudjuk meg, mivel nem lesz összehasonlítási alap, hisz kilépnek. :) Azt is el tudom képzelni, hogy megy itt a műbalhé, hogy a belső problémákat valamilyen ellenségre rátolják, aztán kb. minden marad a régiben, csak papíron ki lesznek lépve. :D

2017.05.31. 12:57:16

@Arthamyr: Ez a "csak papiron" kilépés nem lehetséges. Hard-Brexit lesz, ez már eldöntött. Rövidtávon mindenképpen buktak, ugyanis a briteknek számtalan előjoguk volt a többi országhoz képest. Vissza is éltek velük, rendesen.

London2009 2017.05.31. 12:58:28

@Pink Petsch: na ne idegesits mar. Gazdasagi es politikai unio. Tobbek kozott meg egyetemen is tanultam. Nem veletlen, hogy vannak fenntartasaim. Kerdezz meg. :D

London2009 2017.05.31. 13:00:19

@Arthamyr: @Pink Petsch: igen, itt pinkyvel ertek egyet. Sajat magukat kopnek arcul ha letezhetne "csak papiron kilepes". De tenyleg kivancsi vagyok, hogy ez a valosagban majd, hogy fog kinezni. Egyelore ugye meg halvany fogalmuk nincs.

2017.05.31. 13:00:30

@London2009: Én azt tudom, hogy gazdasági (elsősorban) és politikai (másodsorban) unió. Arra lettem volna kiváncsi, higy a te szubjektiv értelmezésedben, mi az Unió.
De mindegy, nem létkérdés ;)

tsabus UAE 2017.05.31. 13:01:50

Ezt most kaptam privátban:
"Te meg egy büdösbunkó liberós hazátlan patkány vagy."
Valakinek megsértettem az "istenét itt" :-DDDDD
Van még egy sokadik pont, hogy miért nem jó Magyarországon lenni (vagy inkább összefoglalva az összes eddigi pontot). Nos, az az lenne, hogy "azért, mert a büdöslábú tahók kerültek hatalomra, és erre az összes primitív féreg is előbújt az üregéből, akik/amik eddig legalább meghúzták magukat a kis posványukban".

pappito · http://pappito.com 2017.05.31. 13:02:26

@adg: itt csak csillámfaszláma van. hatalmas farmok a déli szigeten...

Arthamyr 2017.05.31. 13:03:50

@London2009: Ha komolyan kilépnek, és nem lesz szabadkereskedelem/szolgáltatások szabad áramlása, be fogják szopni. Persze sajnos az eu is, de azért nem a farok csóválja a kutyát.

Arthamyr 2017.05.31. 13:05:40

@tsabus [UK]: Én azt sem tudom, hol lehet a privát üzeneteket megnézni, lehet, hogy én is kaptam ilyen elismerő leveleket? :)

tsabus UAE 2017.05.31. 13:06:52

@Arthamyr: Én kaptam róla emailt, másképp nem is tudtam volna... :-D

Dikusz 2017.05.31. 13:07:32

@pappito: folytathatjuk itt is? :)))

Annak jobb a bélszinnye mint a szürkemarháé? :)

London2009 2017.05.31. 13:08:47

@tsabus [UK]: Norina!!!!!! :DD
Nincs ott a kuldo? Vagy az is ilyen kamu email. Fuha. Valakinek raleptel a butykere. Engem meg csak randira hivtak TOBBSZOR is kerlekszepen innen. Bocs! ; )

pappito · http://pappito.com 2017.05.31. 13:10:49

@Dikusz: ja, sak az nem márványos, hanem szivárványos :)

2017.05.31. 13:14:19

@tsabus [UK]: Megnéztem én is a regisztrációs mail-cimemet. Nekem is irt a trollmajom, igaz, még május 16.-án egy másik blogposzt kapcsán bújt elő belőle az entellektüel :DDD
"Narancskullancs a jo kurva edesanyad, aki a vilagra szart, es azota is kevered a szart!
Menj, szopd a Soros faszat kisbuzi!"
Irodalmi magasságok! :DDDDD

tsabus UAE 2017.05.31. 13:15:18

@London2009: A küldő neve ott volt, de azt nem illik kiírni. Meg minek reklámozzam őt az esetleges hasonszőrűeknek ? :-D
A mostani képed nagyon csábító ! Ha nem félnék az asszonytól, én is randira hívnálak ! :-DDDD

tsabus UAE 2017.05.31. 13:17:04

@Pink Petsch: Neki áll sorosozni és kikéri magának, hogy narancskullancs ? Semmivel sem bizonyíthatta volna jobban a töketlenje ! :-D

pappito · http://pappito.com 2017.05.31. 13:18:19

@tsabus [UK]: ó, én tudom ki küldte :)

szerencsére ezeknél a csávóknál egy szimpla spamfilter is okosabb, úgyhogy nem zavarnak sok vizet :)

2017.05.31. 13:18:42

@tsabus [UK]: Harry Potter óta tudjuk, hogy a trollok IQ-ja csak a minusz tartományban mérhető :)))

tsabus UAE 2017.05.31. 13:18:43

@tsabus [UK]: Uhh.. Nekem se ártott volna ellenőrizni a helyesírásom... bocsi...

London2009 2017.05.31. 13:20:26

@Pink Petsch: ez Hinta lesz! Na jo, most mar en is megnezem, hogy az en postaladaban mi van. :DDD

tsabus UAE 2017.05.31. 13:20:35

Nnna, megyek füvet nyírni. További szép napot mindenkinek (még a trolloknak is) !

London2009 2017.05.31. 13:21:57

@tsabus [UK]: mi az, hogy a mostani? Ez en vagyok, igy neztem ki mindig is, mindig is csabito voltam. :D

Golf2 2017.05.31. 13:23:30

Ferde szemmel nagyobb az esély.

2017.05.31. 13:24:38

@London2009: Nem, ez konkrétan Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem volt.
Hinta sosem volt ennyire alpári privátban, csak simán hülye.

2017.05.31. 13:30:32

Valaki ismer "Öreg tölgy" illetve "cs d" nicknevet?

2017.05.31. 13:32:55

@pappito: Mesélj, légy szives. Ismerhetem én is, mondjuk innen, más nicknévvel?

2017.05.31. 13:43:23

@pappito: Ja, valami rémlik ... Volt itt ilyen nicknév, de semmi jellegzetesre nem emlékszem vele kapcsolatban.
Nos, az illető privátban mocskolódik, és még csak azt sem tudom, hogy miafaszbajavan?

pappito · http://pappito.com 2017.05.31. 13:48:04

@Pink Petsch: nemtom mi baja van, csak azt, hogy sikerült neki kiviselkednie magát innen, ami szép teljesítmény, ha azt nézed, hogy hinta simán idefoshat és nincs kivágva. se az a másik troll aminek olyan hosszú neve van.
még amikor kidobatta magát, küldözgetett iméleket hasonló tartalommal többünknek. eleinte szórakoztató volt, de hát mi közöm a marhaságaihoz, ment a blacklistre, úgy látszik valaki segített neki új email címet regisztrálni :)

na mindegy

wombat wombatovics wombatow 2017.05.31. 13:50:26

Mint munkaado eszmeletlen baromsagnak tartom az uj torvenyt. Egyszeruen keptelen vagyok a cegem szakteruleteben normalis helyi munkaerot talalni, a dolgozoim 70%-a 457esen van vagy volt korabban.
Mint allampolgar tok egyetertek vele, mindenkinek tele van a toke az angolul alig vagy egyaltalan nem makogo azsiai meg kozel keleti jottmentekkel. Szoval nem egyszeru ez.

London2009 2017.05.31. 14:10:30

@pappito: @Pink Petsch: micsoda memoriatok van! Honnan emlekeztek ilyen nickekre?? Kesz!
Ilyet mert irni neked a rezso?? Azert ez mennyire beteg elmere vall. Ilyenkor mindig rajovok, hogy milyen naiv vagyok.

London2009 2017.05.31. 14:12:28

@Pink Petsch: na en sem maradtam am ki!
Megkaptam, hogy inkabb csinaljak valamit az angol ferjem micsodajaval es, hogy igy sem vagyok mas mint egy k-europai hivatasos.
A szohasznalat mas volt. :D

szÖveges professzor 2017.05.31. 14:36:09

@Arthamyr: @London2009:

Egyszer lehet, hogy megirom a migrans ugyeket, tudjatok, most Norina-korsagom van... Lenyeg, hogy kozel sem olyan gaz a helyzet, mint otthon fityeszek bemutatjak, sot...

2017.05.31. 14:50:04

@London2009: Nekem annyira azért nem jó, de pappito verhetetlen :)))
Ja, hát ilyen ez a popszakma. De ismétlem, én voltam a hülye, mert hozzászóltam, mikor tudom, hogy csak egy trollmajom.

2017.05.31. 14:54:34

@wombat wombatovics wombatow: Az ész és a sziv párharca ;)))

London2009 2017.05.31. 14:59:48

@szÖveges professzor: legutobb en egy sved szocialis munkas urgevel beszelgettem errol egy repter hoteljenek a barjaban, ahol volt szerencsem akartom ellenere egy estet eltoltenem. O maskent latta ezt a helyzetet. Ahogy lenni szokott, ez feler egy orszagos statisztikaval es fuggetlen elemzes eredmenyevel.
Norina korsag azert ne tartson mar 24 oraig. Vagy ez is olyan, hogy a ferfiak egy nathat is ket het alatt hevernek ki?

London2009 2017.05.31. 15:00:52

@London2009: akaratom ellenere egy estet eltolteni!
Nem tudok ma irni.

Golf2 2017.05.31. 15:02:48

Én meg a Totalcar-os igazi Ponton-ost kérdeztem hogy ír e ide.Most már biztos hogy nem a Csikós.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.31. 15:04:28

@London2009: "inkabb neveznem racionalisnak, mint populistanak. Utalom, hogy minden epeszu dontesre rafogjak, hogy populista."

- na vegre ezt is megertuk! Ma egyetertek minden kommenteddel.
Meg akkor is, ha ez esetleg rosszul esik neked, vagy banto rad nezve.

szÖveges professzor 2017.05.31. 15:19:19

@London2009: OK, nem akarok tul pozitiv sem lenni, mert tenyleg vannak problemak. Valoszinuleg ezt sokan teljesen maskepp latjak. En, mint kulfoldi, aki szerencsere oslakos svedek kozott elek, kevesbe elem meg tragikusan, mint az a sved, aki egy olyan kornyeken el, ahol sok a bevandorlo. Illetve a munkambol kifolyolag sok bevandorlo kollegam van, de szinte mind a kepzettebb, kulturaltabb retegbol. Igy en tulajdonkeppen alig talalkozom azokkal, akikkel problema van. Sokat lehetne errol irni es elemezgetni, de egy komment most keves ehhez.

Norinaval csak vicceltem, igazabol csak faradt vagyok, mert tegnap 2 extra orat pazaroltam az Alien: Covenantra, ami eletem egyik legnagyobb csalodasa volt. :D

London2009 2017.05.31. 15:27:23

@szÖveges professzor: a kommented elso felet en is irhattam volna csak Londonra leforditva. Ez ugyanaz mint a ciganykerdest a Rozsadombon konnyebb elviselni, mint egy borsodi faluban.
No de hagyjuk. Inkabb beszeljunk az Alien: Covenantrol. Nekem tetszett. Mondd, mi volt a baj vele.

2017.05.31. 15:28:32

@szÖveges professzor: Jajj, abba én is belekezdtem, de amikor a Countryroad take me home motivum bejött a képbe, akkor kissé fennakadt a szemem, hogy heeee?-na-menjetek-a-picsába! :)))

szÖveges professzor 2017.05.31. 15:28:43

@London2009:
Nem tudom, mondtam-e, de tegnap beleolvastam az eletem morzsai c blogba. Huh bazzeg, kellett ido feldolgozni... :D

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.31. 15:32:11

@London2009: "Ehhez annyit tudok hozzatenni, hogy meg az osztalypenzbol is mindig hianyzott"
- mondom, okos vagy te ha akarsz :)

(remelem nem veszed sertesnek.)
Ezert hulye aki azt irja hogy unios penzeso meg tamogatasok. Mi annak tobbszoroset fizetjuk be, es egy reszet kapjuk vissza azt.is csak palyazati uton. Abszolut ertekben tobbet jelen pillanatban de az elmaradt vambeveteleket beleszamitva mar nagyon negativ a szamla. Az egesz caak arrol szol hogy a multi cegek meg tobber tegyenek el, hiszen meg a vam sem korlatozza a forgalmukat. A tamogatasok igy vegso sorob a zsebukben landolnak.

szÖveges professzor 2017.05.31. 15:37:23

@London2009:

Otthon a Rozsadombon laktam, ciganyokkal csak anyamek falujaban talalkoztam, de ott altalaban beke volt koztunk, egyutt nottunk fel, gond alig volt.

Covenant: Szar volt a tortenet. Plusz csomo erthetetlen fordulat volt benne:

- Hogy gondoltak, hogy leszallnak egy teljesen felterkepezetlen bolygon, ahol fogalmuk sem volt, hogy mi varja oket? Kb mindenki egy percen belul rabolintott.
- A korabbi Alien filmekben es a Prometheusban is a bolygo mero szikla volt elviselhetetlen klimaval. Itt meg oserdo varta oket mammutfenyokkel stb. Wtf??? Ez most nem az LV-426 volt vagy mi??
- Ugy remlik a Prometheusban az derult ki, hogy az alieneket az oriasok fejlesztettek vagy talaltak meg es ki akartak irtani veluk az embereket. Vagy rosszul emlekszem? Itt meg David ugy meselte, hogy ezzel a virussal vagy sporakkal az oriasokat is megfertozte vki. Kurvara nem ertettem...
- Mikor David megfogta a kest mikozben Walter folytogatta mar lehetett tudni a csattanot a vegen, gyengen volt kitalalva nagyon.

London2009 2017.05.31. 15:39:54

@szÖveges professzor: hahaa! Ugye???
Ismerem szemelyesen is ezt a lanyt es kulonben teljesen artalmatlan. Ezt az irast viszont nem kellene eroltetnie. Meg szoban az ember jobban megbocsatja neki, hogy jolvan, nem lehet mindenki okos. De irasban, ez kegyetlen.
Raadasul a fele amit ir csak szimplan oltari nagy marhasag, ugyhogy meg teljesen felre is tajekoztat mindenkit. No sebaj. Sok Norina van latod. : )

David Bowman 2017.05.31. 15:40:01

@tsabus [UK]: Igen. Dobó István is ilyen volt.

Arthamyr 2017.05.31. 15:43:56

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Ha nem maradnának el a vámbevételek, akkor kinek a zsebéből menne szerinted? :/ Tutibiztos, hogy a csúnya-gonosz multikéból? Tutibiztos, hogy így hasítana a magyar ipar?

Az euban nem is a "pénzügyi segélyezés" a legnagyobb előny (ennek nagy részét úgyis ellopják/elpazarolják), hanem az, hogy talán nyugat-európai kultúra lassan befészkelődik a balkánra. Persze ez az angoloknak nem annyira pálya, mert tőlük jön, de azért volt szocialista blokknak van még hova fejlődnie, és nem csak (nem is elsősorban) gazdasági értelemben. Esetleg valami korlátot rak az elborult vezetőkre, nem lehet teljesen lemenni Erdoganba.

London2009 2017.05.31. 15:50:17

@szÖveges professzor: Ez nem tudom hol lehetett, de ilyen esetrol meg sosem hallottam. Ahol viszont en nottem fel oda a ciganyok be sem mertek jonni az utcaba. Mindenkinek gyonyoru elokertje van/volt. Na most 20-25 ev alatt ez olyannyira megvaltozott, hogy nem csak a cserepes viragokat lopjak el fenyes nappal a haz elol, hanem legutobb meg a gombtujakat is kiastak a foldbol!! De volt olyanra is pelda, hogy a sajat muskatlinkat vasaroltuk vissza a ciganyembertol, miutan mondom, fenyes nappal setalt veluk ki az utcabol. Apam meg mondta neki, hogy ad nekik egy ezrest, a viragot adjak vissza, aztan takarodjanak.

Jo, az mondjuk szerintem is tulzas volt, hogy ezt a tokeletes gyilkologepet egy robot “szenvedelye” mentette meg, fejlesztette tovabb, whatever. A bolygo jonak tunt es volt ott vitatkozas, hogy a masikat tizen x evig teszteltek es, hogy ne szalljanak le stb. A kapitany meg szimplan orult volt. Engem ami idegesitett, hogy az a rovid haju no volt kvazi az uj Ripley, ami csak szimplan izlestelen mert Ripleybol nincs masik. Az utolso fordulatra meg en is rajottem, ami nagy szo, mert altalaban minden filmet ujra el kell magyarazni (kis tulzassal), no de az tenyleg gyenge volt. Viszont nagyon frankon meg voltak az effektek csinalva es minden egyeb zsir volt. Jo volt ez.

Arthamyr 2017.05.31. 15:55:18

@London2009: Hát, én már 20 éve is óvatosan mentem az osztálytársamhoz a 15. kerületbe. Az egy lightos no-go zóna volt. :)

London2009 2017.05.31. 15:59:47

@Arthamyr: @Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: en ugy tudom, hogy Mo. befizetesei pont koszonoviszonyban sincsenek azokkal a penzekkel amiket kap. Ugyhogy ez egyszeruen nem igaz. Kimarado vambevetelek, meg gonosz multik... ezeket meg szerintem hagyjuk. : )
Ez viszont meg soha nem jutott eszembe, hogy az EU-ban a legjobb lenne a nyugat-europai kultura befeszkelese a Balkanra. Haha! No ez meg nekem nem tunt fel. Meg a korlat sem.

Arthamyr 2017.05.31. 16:05:18

@London2009: Belegondolni is rossz, mi lett volna az eu tagság nélkül...

szÖveges professzor 2017.05.31. 16:08:58

@London2009:

En nagyon imadom az Alien filmeket es a Prometheus is tokeletes lett, kar volt egy ilyen folytatassal egetni magukat.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.31. 16:09:30

@Pink Petsch: "Tudod, az üzlet és a politika teljesen más"

- tevedes: a politika mindig uzleti erdekeket szolgal ki, kevesek nyeresegere es sokak rovasara, lasd mar a naciknak is a GM szallitott teherautokat.

szÖveges professzor 2017.05.31. 16:11:26

@London2009:

Nalunk tenyleg tok jol megvoltak a magyarok es ciganyok kb a 2000-es evekig. Akkor kezdett elbaszodni, mikor a liberalisok telebeszeltek a fejuket, hogy minden azert szar nekik, mert a magyarok rasszistak. Holott pont ezen a telepulesen ez nem igazan volt jellemzo.

Arthamyr 2017.05.31. 16:11:44

@London2009: Valamennyire az eus témába vág: index.hu/gazdasag/2017/05/31/niall_ferguson_interju/ . Mondjuk szerinte Orbán nem populista. :)

szÖveges professzor 2017.05.31. 16:16:54

@London2009:

Kozben arra gondoltam, hogy a sved szocialis munkas viszont a legrosszabb tarsadalmi szegmenssel talalkozhat, igy nem csodalom, ha o tul negativan latja a helyzetet.

2017.05.31. 16:17:55

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Sőt, a Boss tervezte a náci egyenruhákat ... szóval? Látid, hogy teljesen más ... ennyire hülye nem lehetsz, hogy saját magadnak mondasz ellent ...

macamuca [IHUN] 2017.05.31. 16:28:54

@adg:
Ópasztmekkkkk.... :DDDDDDD
Szóval a pókok megölik, a cápák megeszik, közben meg ezerrel pirít a Nap, végül a bolygó (vagy Bolygó??) fennmarad/virul/ilyesmi.
(ha részt enni kell, szójjá', lécci, azt olvastam a jutyubon, a videlyók alatt, hogy a cápauszony leves fincsi: önfeláldozó módon letesztelném, csakis a bolygó érdekében, stbetcstbetc....)

London2009 2017.05.31. 17:04:10

@Arthamyr: ettol a szotol, hogy populista, csak az unortodoxat utalom talan meg jobban. Grrrr...

London2009 2017.05.31. 17:04:39

@szÖveges professzor: lehet, hogy o jobban latja a valosagot mint barmi mas.

2017.05.31. 17:24:23

@London2009: Hm, amikor még újságiróként dolgoztam, elsősorban közéleti témákkal foglalkoztam. Sokszor láttam a társadalom árnyékos oldalát, migránsok nélkül is ... talán túl sokszor. Aztán részt vettem jó pár high-society rendezvényen is. Melyik volt a valóság?

macamuca [IHUN] 2017.05.31. 17:27:57

@pappito:
Az a tökepörkűtt', ohhh..., nyamiiiiiiiiii

London2009 2017.05.31. 17:29:09

@Pink Petsch: Jo kerdes. Egyik sem szimpatikus mindenesetre. Szerencsere nem is az en problemam. Nem vagyok sem Pippa Middleton, sem Benefit Bozsi.

Nigro notanda lapillo 2017.05.31. 17:29:35

@London2009: mondjuk azon is érdemes lenne elgodolkodni, hogy miért nehézkes egy eu-s döntéshozatal/együttmûködés (vagyis a te olvasatodban: "mûködésképtelen fos")
kb.ezért :encrypted.google.com/search?q=caricature+eu&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjCxaLhs5rUAhXG7BQKHVlxBjEQ_AUICigB&biw=1920&bih=925#imgrc=wyxfPkmwfaKpAM:

Muscari 2017.05.31. 17:30:42

@Arthamyr: a 15. kerület? Én két évet laktam Rákospalotán, és hát nem egy Rózsadomb, de nem volt gáz. Az a szép emlékű Novák piac is hiányzik :-)

Muscari 2017.05.31. 17:35:08

@szÖveges professzor: az én szülőfalumban sosem voltunk jól el, mára pedig még sokkal rosszabb a helyzet. Már az utolsó kisnyugdíjas is riasztót szereltetett fel. Ahol viszont később laktam, megyeszékhely, ott még barátaim is voltak közülük, nagyon sok normális, rendesen beilleszkedett cigányt ismertem. Az ajtót sem zártam.

2017.05.31. 17:44:46

@London2009: Nayaps, nem is kell egy átlagembernek ezzel mélyrehatóan foglalkoznia, csak egy példa volt arra a felvétesedre, hogy a szociális munkás látja a valóságot. Ő valóban lát egyfajta valóságot, de az összkép sokfajta valóságból áll össze.

London2009 2017.05.31. 17:52:31

@Pink Petsch: iskolaban volt szocialis munkas. Pont a beilleszkedesi problemakkal kuzdokkel (ertsd. mindenki-sajat elmondasa szerint) foglalkozott.

2017.05.31. 17:53:04

@Nigro notanda lapillo: Jókat vigyorogtam. köszi :D De karikatúrákat ne vegyünk azért véresen komolyan, mert elfelejtünk röhögni magunkon ;)

2017.05.31. 17:54:41

@London2009: Ok, persze. De az csak a valóság egy szelete volt, amit látott, és amivel foglalkozott. Érted, ugye, létező jelenség és/vagy probléma, de nem abból állt kizárólagosan a svéd társadalom.

LittleG (uk) 2017.05.31. 18:14:22

@Pink Petsch: Miert gondolod, hogy tuti hard brexit lesz?

2017.05.31. 18:23:35

@LittleG (uk): A nemzetközi sajtó vonatkozó hirei alapján, amelyek a témában leginkább kompetens politikusok nyilatkozataira hivatkozva születtek.
-De ha gondolod, a "hard-Brexit" kifejezést begépelve bármelyik keresőmotorba, rengeteg infót kapsz a témában. Szóval, viszonylag egyszerü utánanézni.

szÖveges professzor 2017.05.31. 18:25:16

@London2009: Nem feltetlenul az a valosag. O ugyanugy egy szegmenset latja, mint ahogy en egy masikat. Az oveben valoszinuleg tobb a negativum, mig az enyemben jelenleg sokkal tobb a pozitivum.

DieNanny CH 2017.05.31. 18:27:27

@adg:

"Volt mar, hogy beszelgetsz a cserkeszoloi fudoben a csuszdara varva valakivel, es kiderul, hogy az illeto Wadeye-bol jott? "

Na, én a cserkeszőlői strandon életemben először 2 éve voltam, akkor is össze tudtam futni egy svájci ismerős családdal...
:-)
Szóval, pont Cs.szőlőn MINDEN elképzelhető...

:-DDD
Amúgy szuper hely, csak nekünk messze van.

kék madár 2017.05.31. 18:44:24

@DieNanny CH: mostmar mindenkepp el kell mennem Cserkeszolosre, hogy kepben legyek a vilag dolgairol :)

M. Péter 2017.05.31. 19:36:56

@Pink Petsch: Az illegálisok nem a segély miatt mennek, az USA-ban még az állampolgároknak sem osztják olyan bőkezűen a segélyeket, hanem azért, mert még kizsákmányolva, minimálbérnél kevesebbért dolgozva is jobban élnek, mint a saját országukban.

gabors 2017.05.31. 19:52:36

@London2009: "Norina mara fogalom lett. " heted iziglen :-)

DieNanny CH 2017.05.31. 19:54:15

@London2009:

Ő nem a rezső!!! Annak a nickneve rezsőatya volt.

Quercus az, aki néha Öreg Tölgy volt. Ő Mo-on él, erdész/favágó/egyéb.

2017.05.31. 19:56:31

@M. Péter: Tökéletesen lényegtelen volt az USA/Mexikó példában, hogy miért mennek. A lényeg az volt, hogy a fal ellenére százezrek jutnak át, szóval a hatékonysága nem a legfaszább. Ez volt a lényeg.
A szociális juttatások meg Európa vonatkozásában szerepeltek, külön bekezdésként.

gabors 2017.05.31. 19:58:49

@Pink Petsch: "Nem taposóaknákat kell telepiteni a határsávokba, hanem azt elérni, hogy ne legyen vonzó a különböző szociális juttatások miatt egy-egy ország. "

ez hulyeseg legalabbis az USA-viszonylataban torvenyileg illegalis nem jogosult semmilyen segelyre (allami) a gyerek is csak kozepiskolaig mehet utanna nem veszik fel "allami" egyetemre illetve semmilyen allami osztondijat de meg hitelt sem vehet fel...

ezenkivul most meg gyerekekre jaro ado jovairast is megvonjak toluk (adot illegalisnak is fizetni kell es fizetik is sokan)

a taposoakna szinten nem teszi vonzova a dolgot ... az illegalis bevandorloknak a foleg republikanus vallalkozok teszik vonzova az utat mert naluk dolgoznak feketen nics olyan csaladi etterem a kornyeken ahol ne illegalisok dolgoznanak, meg ott is ahol a tulaj es felesege is buszken szavazott Trump-ra (eszem megall gondoltam) .... de ditto epitesi kisvallakozasok, kerteszetek, farmok mindenutt, csirke diszno marha feldolgozok .. sorolhatnam (amugy igy volt mar a "hos" Reagan idejeben is)

2017.05.31. 20:05:26

@gabors: Jajj, basszus, értsd már meg te is, meg M. Péter is, hogy Európáról beszélgettünk, szorosabban, az EU-ról, ahol még létezik a szociális háló, ami az USA-ban nincs.
Az USA/Mexikó határ csak egy példa volt arra, hogy a határra felhúzott fal, nem hatékony az illegálisan érkezőkkel szemben.

M. Péter 2017.05.31. 21:15:47

@gabors: Meglepne, ha pont Trump hoteljeiben nem dolgoznának illegálisok. A jelenlegi felesége sem biztos, hogy mindig legális volt.

gabors 2017.05.31. 21:26:14

@pappito: " úgy látszik valaki segített neki új email címet regisztrálni :)" az nagyon konnyu nem is kell uj email csak nicke-t kell ujat tenni es egy mondjuk malinatoros emallel regisztralni ... "hala istennek" ezt soha nem oldottak meg a fejlesztok csak ilyen felugralo bisz-baszokot tudnak nyomni.....

gabors 2017.05.31. 21:30:46

@Pink Petsch: a poszt Ausztralia utanna "ajj, basszus, értsd már meg te is, meg M. Péter is, hogy Európáról beszélgettünk, szorosabban, az EU-ról, ahol még létezik a szociális háló, " kurvara megzavart ... hogy AZT hossztad fel peldanak.. hogy : Khm, az USA/Mexikó határon és évente százezrek jutnak át ." es utanna jott a duma a segelyekrol SZO nem volt EU-rol abban a posztban (az hogy a fejedben mi volt nem tudhattuk :-))

gabors 2017.05.31. 21:34:13

@M. Péter: " A jelenlegi felesége sem biztos, hogy mindig legális volt. " vigyazz ez sokba kerulhet az angol lapot milliardokra perelte ... de nyilvan valami nem kosher mert akkor siman lehetett volna bemutatni a vizumokat .. da a sajat leirasaban oraiasi ellentetek voltak (marmint hogy 2 evente men haz h1b-t hosszabitani ... na ilyen nem volt !!!!!)

Trump nagyon nagyban hasznalta es hasznalja ma is a kulfoldieket mikor a szallodait epitettek ezrevel voltak a lengyelek h1a vizumokkal meg a szallodaiban (amig csodebe nem mentek) nagyon sok kulfoldi dolgozott tutti volt nem is keves illegalis.

Dikusz 2017.05.31. 22:39:51

@Arthamyr: a Kén utcába (remélem nem ismered de biztos tudod hol van), a Dzsumbujba hogy mennél ki?

Dikusz 2017.05.31. 22:46:47

@DieNanny CH: valóban szuper hely, három hete voltam ott. Minden csak viszonyítás kérdése: Hajdúszoboszló, vagy Gyula messzebb van nem?:)))
Egyébként Cserkeszőlő nálam most a favorit:)

pappito · http://pappito.com 2017.06.01. 01:16:57

@gabors: email címet csinált újat, a régijáről jövő mélek automatikusan a kukába mennek (így nem is tudom küldött-e, leszarom) de most van neki új
nekem meg egy új rekord a spamfityóban :)

adg 2017.06.01. 04:55:42

@DieNanny CH: na de pont ez az, hogy svajc egy normalis hely, ott meg elnek emberek, osszefuthatsz veluk. Na de tennant creekbol? Azokat reg megette valami...

adg 2017.06.01. 05:14:23

@Dikusz: @DieNanny CH: hozzam nem volt tul messze, jartam is az uj reszbe szinte minden heten. De miota kegnyitottak, nem voltam ott.

montroyal ( CAN qc) 2017.06.01. 05:32:14

@Dikusz: Dzsumbuj ... hm .. kedves emlékek 4 evig a kozépiskolaba menet ott szalltam at ... nem volt kulonosebb gondom miutan megmagyaraztam a belemkoto gyerekeknek hogy azert vertem meg az occsét mert szemtelen volt es ha megint szemtelen lesz megint megverem (soha nem lattam azt se tudtam mirol beszélnek )
evekkel kesobb portas lettem Erzsebeten egy disco barban es az volt legkozelebb a Dzsumbujhoz .. ott se volt kulonosebb gond mert lerendeztem a hangado muvaganyokat ...

hmmm dzsumbuj szep emlékek de tenyleg az egyik legveszélyesebb hely volt ..

Arthamyr 2017.06.01. 07:35:43

@Dikusz: Ez a Kén utca nekem kimaradt...

Arthamyr 2017.06.01. 07:37:12

@montroyal ( CAN qc): Nem mindenki ilyen erős, lerendezős gyerek volt, mint te. És az sem garantálja, hogy nincs egy még erősebb, lerendezősebb, vagy esetleg nem áll össze több, esetleg felfegyverkezve.

FutureFry 2017.06.01. 07:42:19

@adg: Ha már Ausztrália: Ha szabad kérdeznem a Jim Jim Falls-nál te már jártál, és ha igen, akkor egyénileg (4WD-vel?) vagy valamilyen szervezett túrával?

adg 2017.06.01. 07:51:13

@FutureFry: nem jartam a jim jimnel, mi egyenileg szeretunk menni, es oda sajnos kell 4wd, az meg nincs. Van kozelebb egy csomo masik vizeses, ami konnyebben megkozelitheto, es gyerekekkel egyszerubb. Raadasul az esos evszakban altalaban nem lehet megkozeliteni a jim jim fallst, a szarazban meg sokszor kiszarad teljesen. Hatarozottan nem kisgyerekes program.
Esetleg helikopterrel, de en olyanra nem ulok. :)

De rajta van a listan, mindenkeppen sort keritunk ra.
Csak nem erre fogsz jarni?

FutureFry 2017.06.01. 08:28:39

@adg: Tervben van (száraz évszakban). Sajnos úgy tűnik a legtöbb autókölcsönzőnél ha van is 4WD akkor sem engedik "off-road" jellegű használatra, némelyiknél még külön említésre is kerül az (egyébként egész Ausztráliára szóló) szerződésben a jim jim road (is), mint ahova nem lehet vinni az autót. Ráadásul NT-ben úgy látszik sehol sem jár "unlimited km" (max napi olyan 100-200 km), és Darwin-tól Kakadu (pláne Jim Jim) meg igen szép távolság. Lehet kisebb (helyi) kölcsönzőket kellene nézni...

DieNanny CH 2017.06.01. 09:00:31

@Dikusz:

Van még egy kb ugyanolyan jó: Kiskunmajsa.
:-D

Dikusz 2017.06.01. 09:13:00

@montroyal ( CAN qc): ismerősöm lakott a Kén utcában, a Soroksári úti oldalról volt közelebb. A ház a nagy könyvraktár mellett állt. Ő ott nőtt fel, azt mondta, hogy azok a házak akkor még tisztviselő-lakások voltak, a környék a '80-as évektől kezdett lepusztulni, hozzánőni a Dzsumbujhoz. Én úgy tudtam, hogy a Salgótarjáni út környéke az igazi.

Volt pár ilyen kerület a fővárosban, az egyiknek a szélén (VII.Csikágó) laktam. Ott igazán a Keleti-pu. mögötti rész volt a veszélyes, gyerekkoromban sosem vitt apu minket arra sétálni. A XIII.kerületben meg a Tomori-telep (Tripolisz) volt hasonló. Azért ma is vannak olyan részek, ahova nem tanácsos még nappal sem egyedül sétálni.

Dikusz 2017.06.01. 09:13:43

@DieNanny CH: szándékomban is van arrafelé kolbászolni:)))

Dikusz 2017.06.01. 09:15:05

@Arthamyr: ne sajnáld, tudnék mesélni róla ezt-azt (Montroyal-nak írtam is.

Dikusz 2017.06.01. 09:20:46

@adg: a nem túl messze az Kecskemét?
Sokáig fog tartani a kellemes élmény, amit Cserkeszőlő adott. Közvetlenül a fürdővel szemben volt a szállásunk, csak át kellett menni az úton. Mivel nem szezonban mentünk, az ár is kedvező volt. Biztos vissza fogok menni, amikor csak tehetem, de csak az elő/utószezonban.

adg 2017.06.01. 10:02:24

@FutureFry: Van kolcsonzo, ahol berelhetsz 4wd-ot, es oda viszed, ahova akarod.
Ezeket probaltad?
www.thrifty.com.au/
www.aussiecampervans.com/darwin-4wd-hire.htm
australian4wdhire.com.au/

De vannak kisebb cegek is, egyet biztosan tudok, palmerston es darwin kozt vannak, kifejezetten terepjarot kinalnak.

Ha van is napi 100-200 km keret, az nem jelent jelentos osszeget pluszban, es sokszor le lehet alkudni. Vagy kiboviteni. Nekem volt olyan, hogy elengedtek.

adg 2017.06.01. 10:04:58

@Dikusz: Igen. Nekem is adott elmenyeket cserke, de egesz masmilyeneket. A furdesig mar nem jutottam el, nem sokkal azutan leptunk le, hogy elkeszult, ha jol emlekszem.

tanato 2017.06.01. 11:18:27

@Dikusz: Mi is minden tavasszal megyünk Cserkére egy hétre,akkor nagyon jó.

Dikusz 2017.06.01. 11:29:49

@tanato: Most idén voltunk először. A fürdőbejárattal szemben lévő apartmanhotelben ("piac" mellett) voltunk május elején. Félpanzió(megfelelő), fürdőbelépővel volt 9500/nap. Ha csak az apartmant vesszük ki extrák nélkül, (profi felszerelt konyha van), akkor pár ezressel többe kerül.
Szezonban biztos nem mennék, jó nagy zaj lehet ott...

London2009 2017.06.01. 12:00:13

@DieNanny CH: nem Rezso", hanem Rezso'! Sajnos nincs ekezetem...
Azert hivjuk rezso'nak mert regen takareklang volt a neve. :D

tanato 2017.06.01. 13:11:20

@Dikusz: nekünk van ott egy törzshelyünk,Korona Apartmanok,oda járunk már 4 éve,az tőletek csak egy 50 méter a buszmegállóval szemben.Nagyon jó hely.és igaz nyáron főleg hétvégeken túlzsúfolttá válik,mint majd minden strand.

tanato 2017.06.01. 13:11:53

@Dikusz: nekünk van ott egy törzshelyünk,Korona Apartmanok,oda járunk már 4 éve,az tőletek csak egy 50 méter a buszmegállóval szemben.Nagyon jó hely.és igaz nyáron főleg hétvégeken túlzsúfolttá válik,mint majd minden strand.

DieNanny CH 2017.06.01. 13:23:33

@London2009:

Te, várjál, Rezsőatya előbb volt, mint takarékláng.
R.-t kb 5 éve olvastam először itt.
Takaréklángot meg úgy 1-2 éve.
Mindkettő - ha minden igaz - Angliában él. (Ha aztán az elsőből lett a második, az is egy lehetőség.)
Viszont a beszélgetés Quercus email-je miatt indult.

Quercus pedig egy harmadik személy, aki Mo-on él.

London2009 2017.06.01. 15:05:05

@DieNanny CH: tudom, tudom. Nekem Rezsoatya eszembe sem jutott. Mondom, hogy nem Rezso", hanem Rezso'. Egy ekezettel nem kettovel!

Shaktee 2017.06.01. 15:09:49

@London2009: Hagyjátok már az el kuerkusz bácsit, hizik a mája ha foglalkoznak vele :-)

FutureFry 2017.06.01. 17:37:07

@adg: Köszi a linkeket és az információt! Egyébként azt mondja a www.thrifty.com.au/car-hire/darwin.aspx , hogy: "Jim Jim Falls and Twin Falls in Kakadu National Park are not accessible with our vehicles"

montroyal ( CAN qc) 2017.06.01. 21:16:14

@Arthamyr: a mai idok tenyleg masak ... en a 70evek vegen es a 80as evekrol beszelek akkor meg ki lehetet menni egyazegybe .. mint ahogy en tettem(kivetel amikor sokan voltak es elo kellett vennem a vasbeton rudat ,de utanna nyugi volt ) ... ma mar nem lehetne ... igazabol én sem voltam a legerosebb de sportoltunk ha kellett volna a boxolo es karates sporttarsaim is mogottem alltak ..

rég volt szép volt ...:-)

montroyal ( CAN qc) 2017.06.01. 22:19:38

@Dikusz: mi azert dél-pesti reszen foleg Lorincen voltunk otthon ( akikkel felnottem igen kinottek magukat mint a Seres Zoli Brazil de en mar akkor nem voltam otthon ), nagyon messzire nem mentunk mint a 13. ker stb .. azert amikor a Randevuba voltam portas jottek mindenhonnan keménykedok ...

adg 2017.06.01. 23:32:35

@FutureFry: valoban, nem figyeltem elegge. De amugy szarazban nem akkora latvanyossag a iim jim. Plane, ha kifogjatok a megfelelo idot, es egyaltalan nem lesz benne viz. :)

@montroyal ( CAN qc): betonvas, haver, betonvas. :D A vasbeton mar be van betonozva, szoval egy vasbeton rud az megletetosan nehez verekedni. :))

montroyal ( CAN qc) 2017.06.02. 00:59:47

@adg: :-)) ja magyar mar nem beszélni .. angol még nem beszélni ..... én felejteni madzsar ...

adg 2017.06.07. 23:47:06

@FutureFry: ez az a ceg, amelyik darwin es palmerston kozt van, es direkt 4wd-okat hirdetnek. Nezd meg oket, ha gondolod, hatha nem zarjak ki a jim jim fallst.
cedrent.com.au

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása