oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. február 28. 06:42,  Meg kell tanulni váltani 196 komment

2016. február 28. 06:42 Határátkelő

Meg kell tanulni váltani

Aki a határátkelésre adja a fejét, az alighanem tisztában van azzal (vagy ha még nincs, majd megtanulja), hogy az alkalmazkodás, a váltás, változás képessége egyike a legfontosabb tulajdonságoknak. Emellett tanácsokat olvashatnak az Ausztriába készülők és az is kiderül, mitől rendesek a japánok.

amerika_foto_modernwandering_com.jpg

Kezdjük hát Amerikával, azon belül is Dél-Floridával! Nehéz elképzelni, miért is akarna valaki elmenni onnan, de ilyen is van, és a Modern Wander blog írását olvasva meg is értem az indokait.

„Közel 2 hete kezdődött el bennem zajlani egy nagyobb hiányérzet, egy honvágy szerű érzés. Valami különös okból kifolyólag, amit én magam sem tudok megmagyarázni, hogy hogyan jött, de elkezdett hiányozni New York, a barátnőm és a fia, valamint a többi ismerős onnan, akikkel elég jó kapcsolatot alakítottam ki a két év alatt.

Elég sok helyen éltem már Magyarországon, valamint ebben az országban. Mindenhol volt jó és rossz. Mindenhol otthon éreztem magam, és mégis idegennek. Nincsenek gyökereim az Egyesült Államokban.

Az első másfél évben csak vendégnek éreztem magamat, nem éreztem azt, hogy ide tartozom. Itt jöttem rá arra, hogy mennyire európai vagyok. Ég és föld a különbség egy európai és egy amerikai ember gondolkodása, mentalitása és a dolgokhoz való hozzáállása között.

Olyan apró pici dolgok tudnak hiányozni, hogy amiket ha bármikor az Európában maradtaknak említek, akkor kiröhögnek. Csak azok nem szoktak, akik innen mentek vissza Európába.

New Yorkban egy pincében éltem 2 és fél évig egy tömegszálláson. Annak ellenére, hogy nagyon jó munkám volt, viszonylag a szállás is olcsó és tiszta hely volt, de a nyár elejére besokalltam és semmi mást nem tudtam csak azt, hogy nekem el kell mennem New Yorkból.

Szó szerint menekültem abból a városból. Az utolsó két hónapban már minden idegesített. A metró, az emberek, a zaj, az utcán lévő kosz. Mindenben csak a negatívumot láttam, mert azt akartam.

Semmi más nem lebegett a szemem előtt csak az, hogy nekem innen mennem kell, és szünetet kell tartanom, egy csendes helyre kell mennem. Így érkeztem meg Floridába, Miamiba. New Yorkhoz képest ez igenis egy nagyon csendes és unalmas helynek számit.

Most, így 6 hónappal az ideérkezésem után, 3 munkahellyel a hátam mögött úgy érzem, hogy eljött az ideje annak, hogy újra váltsak. Nem akarok beragadni ide. Imádom a kisbabát, akivel vagyok, gyönyörű a lakókörnyezet, tényleg szavakkal leírni iszonyatosan nehéz, de ez, ami így megy 6 hónapja, nem engedhetem meg magamnak, hogy tovább folytatódjon.

Idén szeptemberben fogom a 30-at betölteni és nagyon fiatalnak tartom magamat ahhoz, hogy ennyi idősen egy 6 napos bentlakásos munkám legyen. (…) Lépni kell.

Szeretnék azokkal az emberekkel újra együtt lenni, akik a családommá váltak itt Amerikában, akikkel a mai napig ugyanolyan jó a kapcsolatom, mint ha el sem váltunk volna egymástól. Még ha nem is vagyunk vér szerint rokonok, de egymás családjává váltunk és nekem ez mindennél többet jelent. Eljött az ideje, hogy elköszönjek újra Floridától.”

A teljes posztot itt találjátok.

Gyakorlati(as) tanácsok Ausztriába készülőknek

Szerintem akkor jó egy blog, ha egyszerre informatív és személyes, ha mindehhez a szerzőnek saját stílusa is van, akkor hurrá! Nos, a Made in Austria pont ilyen, ráadásul most éppen az oda készülőknek (is) szóló poszt jelent meg rajta. Szóval nem lehetett kihagyni.

ausztria_snowboard_foto_gaben82_blogspot_hu.jpg

„Ha bevállalod, és nekivágsz, nem lesz egyszerű az első 1-1,5 év. Annyi kell, mire kiismered magad az új környezetben és többnyire jó néhány szívás és kemény pénzek árán a saját károdon megtanulod, hogy itt mit érdemes, mit lehet és mit nem:

1. Tömegközlekedés

Vonat: Fasza és ajánlott.

Az esetek 95%-ban +/- 3-4 percen belül pontos és 30km-re a hetijegy 26 Euro. Bringát szinte mindre fel tudsz rakni, alkalmanként 2, havi 20 euróért távolságtól függetlenül. HA bringával jársz, ezt viszont fizesd ki, és cipeld szépen a szarod.

Busz ugyan van, de többnyire csak a nagyvárosokon belül, helyközi járat viszont csak elvétve. Jól jellemzi a jelentőségét (és az átlag osztrák pénzügyi helyzetét), hogy egy átlag osztrák annyit használja, mint Habony Árpád az adóbejelentő lapot: „hallott már róla hogy van”.

2. Adóbevallás

Ha már megemlítettük... Azok a cégek, akik be is jelentenek, azok meg is csinálják neked. Neked csak annyi a dolgod, hogy ha találnál helyet 3-600 000Ft egyszeri juttatásnak, akkor az első 3 éven belül keresel egy könyvelőt, aki az első évedre (amikor nem teljes évet dolgoztál itt) segít visszaigényelni az adót.

Ha szerencséd van, itt is találsz olyat, aki ismer valakit, aki szintén ismer valakit, aki számla nélkül megcsinálja... Akkor megúszod az egészet 30-50 Euróból, a maradék 1970-et meg elteheted biciklikre. :-P

3. Biztosítás(ok)

Lakásbiztosítás erősen ajánlott, tűz, víz, lopás, Godzilla, és egyéb kárra... havi 7-15 Eurót megér.

A kocsi kötelező bonustól és teljesítménytől függ, de ha nem szerzel otthonról német nyelvű igazolást, kapásból beraknak 9-es kat.-ba (itt az a legrosszabb) és onnantól még egy 3 hengeres Swift-re is fizetsz HAVI 20-25 ezret. Mondom Havi! A Casco meg nagyjából +30-40%... Látod... ezért járok két év után is inkább vonattal. :-P

Rechtschutz - azaz jogi biztosítás: havi 10-15 euró, de ERŐSEN AJÁNLOTT. HA egy sori melós 3-500 000-et keres átszámolva, akkor szeretnéd-e megtudni, hogy mennyi az óradíja egy ügyvédnek, akit fel kell fogadnod, mondjuk egy vitás karambol után...? Na, ugye hogy megéri az a havi 10 eurócska?

4. Lakás/lakhatás

Tudom, már épp eleget rugóztam rajta, hogy milyen nehéz itt lakást találni, de ehhez azért lenne még egy javaslatom. Tudom, hogy van lakás havi 500-ért is, közös költségestül, mindenestül, de az vagy egy 3 házas tanyán van egy sertésteleppel szemben, vagy 2 hónap múlva bontják, mert olyan...

A jó lakás viszont kuurva drága (7-8-900 Eur közös költségestül, vízzel, de általában még a villany nélkül) de megéri. Meló után az időd 90%-át úgyis otthon töltöd, mert vagy esik, vagy még mindig esik, és mivel itt Pufi bácsi kocsmájában egy pofa sör az 900 Ft, itt nem fogod homlokkal tükörre polírozni a pultot, mint otthon. :-P

Fizess meg egy olyan lakást, ahova szívesen mész haza. Ezért (is) csinálod végül is az egészet.

5. A tél & a szabadidős alternatívái

Itt a tél az rosszabb esetben vagy 5 hónap, úgyhogy hacsak nem vagy haladó váliumfogyasztó, hogy 2 pislogás alatt lemenjenek az ünnepek, akkor találj magadnak valami elfoglaltságot.

Szedd össze magad, és húzz el konditerembe! Még mínusz 30-60Euró/hó helytől és a szerződéskötéskor bevállalt évektől függően, de sajnos ez is többnyire az itteni munkamorállal működik - szóval a 0-24-es nyitvatartást élből felejtsd el.

A vasárnapit is...

...meg a szombat estit is...

...sőt, igazából a legjobb az lenne, hogy ha idekocognál szigorúan softshellben délután 4 és 5 között, bekurjantanál egy „Malzeit”-ot, beadnád az 50-est, azt húznál haza szépen, mielőtt nagyon megerőltetnéd magad. Mi itt vigyázunk az egészségünkre, tudod?

Végül, de nem utolsósorban az egyik legfontosabb: ha nem akarod az év felét a 4 fal közé zárva tölteni és valaha is el akarod érni, hogy az osztrákok emberszámba vegyenek, akkor kezdj el síelni vagy snowboardozni.”

A helyzet az, hogy ez csak egy nagyon kivonatos összefoglaló volt a teljes posztból, ami tele van vicces képekkel is, szóval aki a teljes élményre vágyik, az feltétlenül kattintson ide!

Miért rendesek a japánok?

Egy ország, ahol sohasem kell félni este a sötét utcán, az elhagyott értéktárgyak többnyire megkerülnek, mi több, a laptopot is ott lehet hagyni a kávéházban, ha a mosdóba megy az ember. Igen, ez Japán. Na de miért is ilyenek a japánok? Ezen gondolkodott el a Tokyo Reloaded blog szerzője és választ is talált rá. Lássuk!

tokio_metro_foto_flickr_com_max_froumentin.jpg(Fotó: flickr.com/Max Froumentin)

„A szabályok betartása, a tekintélynek való engedelmeskedés, illetve annak ellenkezője, a kötöttségek semmibe vétele, a lázadásra való hajlam az egyénben genetikailag meghatározott, legalábbis mint egy erős valószínűsítő tényező.

Ha ezt a fajta gént (vagy géncsoportot) egy embercsoportban módszeresen diszpreferáljuk, akkor az a csoport szabálykövetőbb lesz. Nem kell mást tenni ehhez, mint hogy a szaporodásnál előnyben kell részesíteni azokat az egyéneket, akikben ezek a nemkívánatos tulajdonságok nem ütköznek ki.

Ha például egy darabig megakadályozzuk, vagy legalábbis megnehezítjük, hogy a vörös hajúaknak gyereke legyen, egy idő után garantáltan kevesebb gyufafejű embert fogunk látni magunk között.

Az Edó-korban, más nevén Edó-bakufu vagy Tokugawa-shogunátus, pontosan ez történt: aki lázadozott, annak konkrétan levágták a fejét, de gyakran ennél kreatívabb halálnemekkel is büntettek, és nem ritkán nem csak őt, hanem egész családját is kiirtották.

Az ilyetén elhalálozott egyén/család vérvonala megszakad, és ezzel egyidejűleg egy pici előnyt szereznek a népességben azok, akik nem emberkedtek, hanem meghúzták magukat szép csendben. A rendesség elfogadása hosszabb életet és több gyereket garantált, vagy fordítva: aki rebellis volt, annak kevesebb esélye volt a génállományát tovább örökítenie.

Mielőtt még valaki felkiált, hogy „hát ez az, ezt kellene itt is csinálni!”, szeretném felhívni a figyelemet arra, hogy Tokugawa shogunátus egy kőkemény katonai diktatúra volt, amihez képest Észak-Korea igazságszolgáltatása, a légelhárító ágyús kivégzéseivel és koncentrációs táboraival, egyfajta liberális mintaállamnak tűnhet.

Az engedelmesség persze még nem morál; nem gondolom, hogy a japánok csak puszta meghunyászkodásból vagy a büntetéstől való félelem miatt nem lopják el a laptopom, amikor kimegyek vécére. A kulturális evolúció párhuzamos a biológiaival és az egyik kölcsönösen hat a másikra.

Egyfelől a Tokugawa kormányzat sem csak a fejeket vagdosta, hanem ezzel egyidejűleg útmutatást is adott arra, hogy hogyan lehet ezt elkerülni. Az alsóbb osztályoknak szánt ideológia alapvetően konfuciánus volt, a Zen csak a szamuráj osztály filozófiája volt, és ez az engedelmesség mellett a morálra is nagy súlyt helyez, a kettő szerves egységben van.

Akárhogy is nézzük, a shogunátus véget ért 1868-ben, és bár utána jó ideig még korántsem lehetett az igazságszolgáltatást puhánysággal vádolni, hiába van szigor a második világháború vége óta erősen csökkenőben, a rendesség nem látszik eltűnni. Így marad ez most már mindörökre, megcáfolva, amit állítottam a nemzeti karakterek változékonyságáról?

Rossz hírem van, előbb-utóbb el fog tűnni.

Az eszmék, és persze a most sem annyira gyengekezű igazságszolgáltatás, még egy darabig fenn fogja ezt tartani majd, de szerintem csak idő kérdése, hogy az evolúciós tényező megszűntével mikor áll helyre a rebellisek és a rendesek aránya, én még úgy 30-50 jó évet saccolok, és utána menthetetlenül elkezdenek a japánok is átmenni a piros lámpánál. De addig is élvezzük ki ezt a biztonságos világot, amit a shogunátus lázadóinak vérével nyertünk el...”

A teljes posztot itt találjátok, kattintsatok!

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Japán Ausztria Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr338423746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shanarey 2016.02.28. 16:28:29

@geeeteee:

Skóciában sok helyen az átlagsebesség alapján büntetnek, legalábbis a táblákon szereplő kiírás szerint.

@Bal:

Részemről a forgalom ritmusát veszem fel, mert a helyi lakosság mindig jobban tudja mit lehet mit nem, és eddig ebből nem lett baj, de az is igaz hogy 80 felett sosem mentem, legalábbis ott nem ahol nem voltam ismerős terepen. Ismerős terepen, ahol egy kamera sincs, egyszer mentem ennél többel is, konkrétan 100 mph ig toltam, de akkor is megelőztek, pedig nem autópályán mentem, hanem egy átlagos közúton lakott területen kívül.

Mrs. Clayton 2016.02.28. 16:44:45

@mojyo: a vicces az egeszben h o egyaltalan nem azt csinalta amit a tobbikek, hanem annal is tovabb ment, mint mar irtam, ha latod h a sebessegmerok ki vannak forditva az autopalyan akkor lehet menni, de normalisan senki sem megy 80-nal gyorsabban mert kivesznek a sorbol
en 5 ev alatt egyszer lattam ilyen sebessegmero pisztolyos merest, szoval ezzel annyira nem kell szamolni, de benne van a pakliban, igy ezert sem erdemes eldugott helyeken 80 fole menni, bar sokan csinaljak
sot vannak civilnek alcazott rendorautok is, azok is siman kivesznek ha 80 fole mesz

egyszer megesett h a ferjemmel kulon kocsiban jottunk haza, o ment elol, 80-at tartott, en mentem mogotte, egyszer csak egy rendorauto villogva tolt le, de a ferjem nem vette eszre merfoldeken keresztul ment a villogo rendor elott 80-nal, gondolom fontosabb dolga is volt, mint ilyennel foglalkozni, de meg csak ra se integetett amikor megelozte, h lassitson mar le
ennyire nem szamit kihagasnak, ha 80-nal mesz

Golf2 2016.02.28. 16:44:48

@Herr Géza: 30 frank az semmi,magyarban 30000 a beugrò.Ha a keresetekkel összevetnénk 300 frank lenne a reális nyugatabbra.Gondolom egyből zendülés lenne...

Herr Géza 2016.02.28. 16:54:03

@Golf2: Na ja. A németeknél 10€-ról indul a buli, de ők szerintem még kerekítenek is, azaz 1 km/h pluszért még annyit se kapsz. Vagy csak itt még nem futottam bele ennyivel.... Otthon viszont én is tudom, hogy ha mondjuk városon belül mérnek, akkor a határt eleve 55-re vagy 60-ra állítják be, az az alattiakkal élből nem is foglalkoznak....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.28. 17:09:18

@Herr Géza: De Géza a tiedre is számítanak toleranciát. Vagyis feltételezik hogy kevesebbet mutat mint amennyivel mész. Azt hiszem ez 10%. A saját műszerükre talán ha jól emlékszem 2% a tűréshatár. Mindkettőt pozitívan számolják bele a sebességedbe és ez FÖLÖTT büntetnek. Én is fizettem már 1km/órás túllépésért a rakparton amikor ha jól emlékszem 62-vel.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.28. 17:11:13

@Shanarey: Itt is van autópálya amin átlag alapján büntetnek.

FutureFry 2016.02.28. 17:12:20

@Bal: @P.Elliot: @Mrs. Clayton: "szerintem meg amerikaban is igy van, nem a sebesseghatarnal buntetnek"
Igen, tapasztalatom szerint (nyugati államok), a sebességhatár felett 5-10mph-nál "szokás" csak büntetni (főleg a kihaltabb útszakaszokon). Amikor (a 70-es évek elején) eldöntötték - eredetileg az olajválság miatti takarékosság jegyében - a szövetségi szintű, egységes 55mph maximumot (az államokat úgy "megzsarolva", hogy nem kapnak pénzt az autópályakarbantartásra ha nem vezetik be) az ellenállásnak több módját választották helyileg. Több nyugati államban divat volt a pár dolláros gyorshajtás büntetés, még a sebességhatár nagyléptékű átlépésénél is (és ami egyébként semmilyen egyéb következménnyel nem járt).
Érdekességképpen még: Pár államban törvényileg megengedett a sebességhatár átlépése bizonyos mértékben (+10mph), kétsávos úton, előzés közben.

geeeteee 2016.02.28. 17:12:37

@Herr Géza: Tökéletes, így van. Tartsátok magatok hozzá.

geeeteee 2016.02.28. 17:12:42

@mojyo: Itt-ott lehet szüretelni pár tízezer dollárt azért a ködös szántókon való bukdácsolásért:) Életbiztosítás egyszerűbb, az megy, mint a filmeken.

DieNanny CH 2016.02.28. 17:13:51

@geegee:

Igen, szerintem is ez egy hátrány... Nem tudom, mikor kezdődött a mantrázás, hiszen a poszt eredetileg másról szólt.

blackhairlady 2016.02.28. 17:20:10

@diggerdriver: ez tulajdonkppen a szuteren, az egyeduli hatranya, hogy nem tul vilagos. En is voltam amr vendeg szupermodon kialakitott szuteren lakasban, szivesen elfogadtam volna.

nemor 2016.02.28. 17:24:22

@Herr Géza: hát nem tudom, ott nem ezt láttam és nem is ezt mondták, több hitetlenkedő kérdésünkre válaszul, mindenesetre ezen a tartományon belül még soha nem büntettek meg (az 1 km-es példa nem az enyém volt).

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.02.28. 17:25:14

@Herr Géza: Itt nagyon vastagon fog a cerka. A lányom most kapott egy csekket 2000.- frankról. :(

DieNanny CH 2016.02.28. 17:27:07

@P.Elliot:

Én Au-Pair koromban gyakran vittem kocsival a gyerekeket ide-oda. Bécs közelében (Maria Enzensdorf, ha jól emlékszem) 2x4 sávos úton, de tele lámpával, rossz sávba mentem és nem tudtam volna, csak kilométerekkel odébb megfordulni. Velem volt a 13 éves nagyfiú. Na, akkor, mivel szembe sávban nem volt senki egy távoli piros lámpának köszönhetően, megfordultam ezen az úton. Majd szigorúan közöltem a gyerekkel, hogy ez nagyon-nagyon szabálytalan volt, és soha de soha ne csinálja...
:-)))))))
Azt is hozzá kell tennem, hogy a gyerekek azért nem szerettek velem utazni, mert, mint mondták: Nanny minden szabályt betart, és ooolllyan lassan megyünk!!!
:-))))
Példaképük az apukájuk volt, akinek hetente jött gyorshajtásért csekkje; egyszer még a rendőrség is kijött, de csak én voltam otthon; az autóját akarták megnézni. Persze, mondtam, az apa sincs itthon, meg az autója sem.

Shanarey 2016.02.28. 17:28:12

@diggerdriver:

Tudom, de én eddig csak út felújításoknál láttam ezt, Skóciában pedig normál utakon. De ahogy írtam, alapban szabálykövető vagyok, és figyelem a táblákat is, na meg nem arra járok amerre te, London és környéke nekem nem esik útba, s nem esett útba a tavaly év végi két skóciai kiruccanásomkor sem. Vagyis arrafelé nincs sok tapasztalatom. Azért, mert kétszer voltam kocsival Londonban, még nem állítanám hogy ismerem a várost és a környékét. A kocsim kilométerórája, pedig 30 mph-ig-oké, utána egyre többet téved felfelé a valódi sebesség rovására, például 70 Mph-nál a valódi sebességem 62 Mph.

Bal 2016.02.28. 17:33:04

@mojyo: kicsit már túl vagyok az idegen vagy, ne pofázz bele állapoton. Brit állampolgár vagyok, itt élek tíz éve. Jogom van beleszólni, hogy működik az ország, szót emelni jobb megoldásokért, tanfolyamon vagy akárhol, és arra szavazni, aki ezeket meg is valósítja. Miért is ne lehetne itt is alkalmazni azt, ami máshol jól működik? Miért is ne adjanak fel a hagyományos képmutatásból? Mindenki boldogabb lenne tőle.

Ha te jobban bírod az íratlan szabályokat találgatni meg centizgetni, lelked rajta. Különbözőek vagyunk.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.28. 17:34:20

@ladyamerica:
Persze. Én is láttam már szuper alagsori lakásokat.

nemor 2016.02.28. 17:40:00

@Herr Géza: most látom, hogy félreérthetően fogalmaztam: az óra nem kevesebbet mutat, hanem többet => mehetsz 10%-kal gyorsabban, akkor mész jól.

2016.02.28. 17:55:27

@Bal: Nem azt mondtam, hogy idegenkent ne pofazz bele, hiszen persze, hogy jogod van beleszolni, ertetlenkedni, haborogni, idegenkent es allampolgarkent is, en csak mondtam, hogy szamits ra, hogy az lesz a valasz, hogy csak, mert nalunk igy szokas, es kesz. :D Az, hogy szerinted "mindenki boldogabb lenne tole", az a te szubjektiv benyomasod, es egeszen biztosan lesz valaki, aki azt fogja neked mondani, hogy "de en nem!" :D Szoval erted. Lehet, hogy nem egyszeru az iratlan szabalyoknak megfelelni, de szamomra konnyebb megerteni, hogy miert alakult ki az en uj orszagomban az ami, mint azon sipakolni, hogy miert nem olyanok, mint ahonnan en jottem. Tenyleg kulonbozoek vagyunk. Akkor ezt megbeszeltuk.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.28. 17:56:04

@Golf2: Jaja, ez így van.Nekem kb első és utolsó osztrákiai büntetésem olyan volt, hogy vasárnap este, kihalt üres autópályán, de még világosban egy 60 as táblánál (valami jelentéktelen útfelbontás volt) nem satuztam be 60-ra (én a briganti...) hanem már jó előre elvettem a gázt és hagytam kigurulni.Valahonnan bemértek és megállítottak, hogy volt az 80 is.Mondtam, hogy lehet, kicsit valszeg elbambultam.De a rendőr is látta, hogy nem vagyok bűnöző, meg balesetveszély se volt se közel, se távol.Úgyhogy megbeszéltünk egy 20 eurós összeget..Még szinte ő kért elnézést, hogy meg kell büntessen...Mikor magamban kiszámoltam, hogy olyan ötezer forint lehetett, elkezdtem röhögni, már utólag.Akkor még nem volt 300 felett az ojró, viszont odahaza voltak már a beugró harmincezres csekkek...Hát, így van ez...

Cserébe bosszúból úgy büntettem meg az osztrák államot, hogy már nem vettem ki aznap estére szállást (nesze neked osztrák idegenforgalmi bevételek...), hanem Pestig hazaautóztam... :D
Egy büszke renitens magyart nem lehet betörni!
:-))))))

P.Elliot 2016.02.28. 18:00:58

@BircaHang Média: "Volt egy bolgár ismerősöm, aki 20 éve az USA-ba költözött és ott szlavisztika szakon tanított, ha jól emlékszem valahol Chicagóban. Mesélte: az amerikai hallgatók képtelenek voltak megérteni egyes bolgár irodalmi műveket. Pl. van egy olyan történet, ahol a parasztember megöli az adószedőt. Az amerikai hallgatóknak hosszasan kellett magyarázni, ez a parasztember mitől POZITÍV hős. "

Ugy elkapott a nevetes.....

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.28. 18:01:30

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Dehogy szólt másról... :D
Már a címe is előrelátóan beletrafált a közepébe.A sötétség birodalma...hahaha, apszolút helytálló...
:D
Digger, hogy voltál ilyen jövőbelátó?
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.28. 18:04:25

@svájci sapka (ch): Húúú, bakker, az nem sz@rral gurigáz...
De gondolom volt is vagy 110 helyett 200km/h a gyorshajtás, nem?
:-o

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.02.28. 18:12:45

@geegee: A gyorshajtás nem volt sok, 120 helyett 134, a nagyobb baj, hogy a követési távolság túl kicsi volt.
Plusz még 3 hónapra be is vonták a jogsit.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.28. 18:15:09

@svájci sapka (ch): Jaa, hogy úgy.De még ezzel együtt is elég túlzó az összeg.Nem volt visszaeső a cselekedet?

©________ 2016.02.28. 18:35:36

@diggerdriver: hat az eleg baj, ha buntetik.meg itthon is csak +15 felett van bunti, pont ezert.

©________ 2016.02.28. 18:39:16

@nemor: @diggerdriver: ez tok erdekes, egyszer osszeneztem a gps sebessegmerojevel, es stimmelt.

Herr Géza 2016.02.28. 18:44:21

@nemor: Kvittek vagyunk, mert én meg az 1 km/h-ás témát tulajdonítottam neked véletlenül.... :))))

Herr Géza 2016.02.28. 18:49:31

@Babette©: A mai műszerek az autókban ugye egyre pontosabbak, azaz simán lehet, hogy pont tényleg annyit mutat, amennyivel mész (a lényeg az, hogy kevesebbet nem mutathat). A másik meg: az ilyen szimpla navikba rejtett GPS-ek sem igazán pontosak, szóval az azzal mért sebesség sem "halálpontos".

Mrs. Clayton 2016.02.28. 18:57:29

@Babette©: sehogy, nehezen alszom azota is :-)
de azt azert elmondom h azoknak akik onadozna volt egy reklam valamikor januarban talan, h jaj igy nem tudtam aludni, meg jaj ugy izgultam h mi lesz az adommal, de miota bevallotta azota vissza is jott es olyan jol alszik h meg
majd vegul egy szigoru hang felszolitotta az erintetteket h ovakodjanak a keso n=benyujtastol mert mittomen 100 font a birsag

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.28. 19:08:39

@Mrs. Clayton: Na erről van szó. Ezt pincének nevezik és hűha...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.28. 19:10:47

@geegee: Ezért nem is akarom máshova vinni.:)))))))))))))))))

blackhairlady 2016.02.28. 19:12:43

@Herr Géza: Na bakker, akkor most baj vagy nem baj, hogy konyvelo csinalja a bevallast?:))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.28. 19:13:09

@Babette©:
Azért hagyjuk már meg minden országnak az önrendelkezési jogát hogy honnan és mit büntet. Ha már az uborka görbületét központilag szabályozzák...
:)))))))))))))))))))))))))))

DieNanny CH 2016.02.28. 19:13:37

@geegee:

Ezt én is megkérdeztem tőle egy hete... :-DDDDDDD

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.28. 19:13:43

@Babette©: Szar autód van.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

blackhairlady 2016.02.28. 19:44:12

@FutureFry: szerintem a belteruleteken is kb ennyi a + rahagyas, en ezt tapasztaltam. 65-nel ha 70-nel mesz akkor mar leszirenazhatnak, de ez alatt nem nagyon szoktak.Illetve kivetel az iskolai korzet 20-as tablaja ha villog a lampa ami fel oraval az iskolakezdes elott es befejezes utan van ezt ha jol tudom duplan buntetik, jo nagy szamla johet. A mi iskolainknal ahol elhaladok ebben az idoben, mindig all rendor a nagy tavcsoves merojevel es konyortelenul levillog akar ha 2-vel is tulmentel a 20 merfoldes sebesseggel.
A masik hely ahol mindig allnak es mindig buntetnek az az HOV lane. Itt ugye ha mnden jol meg, folyamatos a haladas csucsidoben is, ezert hajlamosak sokan a 60-65-os hatar helyett joval 70 folott menni, amit legtobbszor nem usznak meg.

FutureFry 2016.02.28. 20:13:56

@P.Elliot: A vidéki USA-ban nem kell sokat magyarázni egyeseknek, hogy az adószedő (vagy bármilyen hatóság, pláne szövetségi) ellen fellépő lakos/közösség az gyakran "pozitívum". De persze nem kell feltétlenül mindig a felfegyverzett "redneck" szintre gondolni (lásd Apple vs. FBI)

FutureFry 2016.02.28. 20:14:42

@ladyamerica: Igen, ezt kifelejtettem, az iskolai körzeteket (meg iskolabuszokat) sokkal komolyabban veszik, ott nincs ilyen "ráhagyás".

Hello Austria blog · http://gaben82.blogspot.co.at/ 2016.02.28. 20:29:32

@Herr Géza:

Kedves Herr Géza,

Köszönettel vettük pocskondiázó hozzászólásait, kérem engedje meg hogy reflektáljak rájuk:
1: Igen, létezik Steuerberater - azaz adótanácsadó, de egy könyvelő IS meg tudja csinálni - adott esetben olcsóbban - kizárólag az ön preferenciáin múlik hogy mit választ.

2: A lakás részletei az eredeti blogban belinkelve megtalálhatók - az itt és itt szavak külön az ön kérésére kékkel világítanak, hogy könnyebben megtalálja őket (...megjegyzem másoknak ment... :-P)

3.: Forintos árakkal azért számol - hogy:
a: éreztesse az összegek súlyát
b: aki gondolkodik emigráláson gondolkodik, könnyebben számoljon vele
c: húsleves
d: tolmácsot kérek

4: a blogban sehol nem szerepel se az ön által említett "volt" casco, sem pedig voll casco. Amennyiben ön a blogban írtakban jellemzett váliumfogyasztó, kérjük ne kommenteljen badarságokat. Pislogjon inkább mégegyet, mindjárt Pünkösd.

5: A gépelési hibát korrigáltuk, köszönjük. Az ajándék fogyi 2000 5 alkalmas aerobicbérletét postázzuk az ön által megadott "szupernyelvérzék@nélkül.hu-ra"

6: Az osztrák munkamorálról nem lekezelően írtunk, pusztán egy szubjektív ténymegállapító vélemény volt. Amennyiben mégis tud 0-24-ben / vagy akárcsak vasárnap nyitvatartó fittnesstermet, kérem jelezze és egy csokor virággal minden elnézést kérünk

Köszönjük megtisztelő figyelmét:
A Hello Austria Blog.

DieNanny CH 2016.02.28. 20:34:43

@Hello Austria blog:

A forintosításnak azért nincs értelme, mert fizetést euróban kapsz. És mindenért euróban fizetsz.

blackhairlady 2016.02.28. 20:51:52

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Viszont aki eloszor van kint annak kell valami tampont, foleg, hogy a nagysagrendeg igen elteroek. Eloszor nem sokat mond az, hogy valami 5 euro, mert nem erzed a sulyat a szmanak, ezert emgprobalod atvaltani forintba, hogy ez otthon mennyibe is kerult. Persze par het, egy honap utan atveszi az ember a ritmust es mar nem szamolgat.
En termeszetesen csak a sajat tapasztalatomat mondom, de bizony kellett egy honap, hogy aterezzem a "szamok sulyat":))))

Mrs. Clayton 2016.02.28. 21:03:57

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: ezt itt valaki egyszer kitalalta h nincs ertelme, azota mindenki ezt hurrogja ha meghallja forintra atszamolva ez ennyi meg annyi
mivel a ket devizanak van atvaltasi arfolyama, nem igazan ertem, miert ne lehetne ezt igy feltuntetni
mondok valamit, vannak orszagok, ahol ket ar van kint, pl Mo-n is vannak ilyen boltok, reptereken, hatarhoz kozel, miert ne lehessen tudni, h valami orosz rubelben meg magyar forintban mennyi, az csak ket szam, nem art senkinek
szerintem le kellene mar errol szokni, mint arrol is h a de viszont helytelen, meg essel nem kezdunk mondatot

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.02.28. 21:47:51

Megint írta valaki, hogy Amerika szóba sem jöhet.

A feleségemmel éppen most néztük Európát mint desztinációt, és megállapítottuk, hogy az Államokhoz képest megdöbbentően drága. Elég csak megnézni a horvátországi apartmanok árait (olasz szinten vannak az árak, szinte euróra pontosan), és elmegy az ember kedve attól, hogy oda menjen pihenni. De említhetném bármelyik országot az Alpok lábainál is. Arányait tekintve baromi sokba kerül.

Amerikában olcsó a kocsibérlés, olcsó a benzin, olcsó a belépő a nemzeti parkokba, óriási adag kajákat adnak, és hát azért bejárni mondjuk a nyugati partvidéket életre szóló élmény. Még a repülőjeggyel együtt sem katasztrófa (ha ügyes az ember, fejenként 450 euróból simán megvan), nem úgy, mint Európa egyes országai, ahol a legcsövesebb szállásokért is elkérnek 50 eurót/éj/fő. És akkor a drága kajáról, a rengeteg fizetős útszakaszról, a jóval drágább benzinről, az egyéb költségekről nem is beszéltünk.

Ezt azoknak írtam, akik Amerikára mint valami elérhetetlen úti célra gondolnak. Gondos rákészüléssel szinte olcsóbban megúszható, mint Európa szomszédos országai.

2016.02.28. 21:55:32

Majd Géza bácsi is biztos megszólal a témában, de nem gondolom, hogy aki blogot ír, az nem számít arra, hogy valaki másnak is lehet véleménye a felvetett dologról és urambocsá nem ért egyet a posztolôval, mert neki más a tapasztalata. Nagyon érdekes viták szoktak itt kialakulni. Nem vagyunk egyformák.

Kicsit olyan az írás, mintha az írója tojta volna a spanyol viaszt és bocsánat, de ez a stílus nekem nem nagyon jön be...

Ha én írnék valamilyen dologról és valaki kijavítana, nem venném személyes sértésnek, mert nem vagyok mimóza típus.

Vagy oda kellene írni, hogy aki másképp gondolja, az tartsa meg magának.

2016.02.28. 22:05:20

Azert arra fel lehetett volna hivni a t. olvasokozonseg figyelmet zarojelben, hogy a japanos blog szerzoje nem kimondottan genetikus-professzor :)))

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.28. 22:20:27

tündérkert found
kepfeltoltes.hu/view/160228/tunderkert_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
én is csak addig álltam meg a piros lámpánál akkor is, ha nem jött éppen senki, amíg belém nem jött valaki ezért hátulról, aki ugye úgy értelmezte, hogy mivel nem jön senki, lehet menni. milyen szabály? minek is ugye?
nem is mernék a kinti beidegződéseimmel itthon vezetni, pl totál immunis lettem a táblákra is.

2016.02.28. 22:30:22

@Mrs. Clayton:
Az interceptorost én is nézem és nagyokat döbbenek, hogy milyen felelötlen barmok is vannak az utakon. /Személy szerint nagyon örültem, mikor Skóciában bevezették a zero toleranciát a drink driving temaban./
Pl részegen, forgalommal szemben megy stb. Meg a mútkor az a fiatal srác, aki engedély nélkül elvitte az anyja kocsiját és nekihajtott a rendörautónak majd a végén még neki állt feljebb.
Ami viszont tetszett, hogy a rendörök teljesen emberi módon beszélnek azokkal, akik szabályt szegnek, nem arra mennek ki, hogy lehetne a vétkest megszivatni, a saját felsöbbrendüségüket igazolni.
Úgy látom, hogy itt tisztelik a rendöröket, bár lehet, hogy tévedek.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.28. 22:39:12

@ladyamerica:
ha valaha is írni fogok, mindent csakis burmai kyatban írok le, menjen csak a sok hülye lusta nép guglizni, hogy az mennyi is, hogy mondjuk nyolcvamezerbe volt a sim-kártyám 3 éve.
vagy általános műveltség a font, az euró, a dollár, az ausztrál dollár, netán a rubel aktuális árfolyama, plusz / mínusz 10% tévedéssel?
naszóval értem én is.
:-)

P.Elliot 2016.02.28. 22:40:52

@A nagy kékség: Igy igaz. Mindig meglepodok amikor europai arakat irnak utazasnal hogy milyen ektelenul draga. Hotel, kaja, belepok, minden. Friss elmenyem hogy valakinek kuldtem valamit ami szerinte abban az europai orszagban draga, egyeztettuk az arat es kiderult hogy 3x olcsobb itt.
Mas is, szinte minden. Nem, igazan nem draga egy amerikai vakacio, erdemes tetelesen atszamolgatni hogy mibe kerul egy hasonlo europai utazas.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.02.28. 22:46:57

@diggerdriver: Igen, vannak nagyon szuperek, sokan kiadjak pl. nalunk is, sot direkt tv-musorok is vannak, amelyekbol otleteket lehet meriteni basement lakasok kialakitasara. Siman ellaknek ilyenekben: www.hgtv.com/remodel/interior-remodel/design-a-basement-apartment

Mrs. Clayton 2016.02.28. 22:55:50

@Halbajusz75: van ilyen is meg olyan is, az egyik adasban mutattak egy pasit, aki sort vagy mit lopott az asdabol, mire a rendor kiert mar megitta az sszeset, ott bufogott szerncsetlenek arcaba, meg szidta-hordta oket
aztan ott volt egy masik pali, az meg ellopta a szankokat egy masik boltbol, meg valami elemes lampat, o pl szepen elismerte es visszaadta, nem szolt egy rossz szot sem
de nekem nagyon tetszik, h nem alaznak, nem probalnak meg kelepcebe csalni, hanem vazolja a tenyeket es megkerdezi, h ezek utan is ugy gondolja-e h artatlan es nem az o hibaja
persze vannak a hirekben olyan rendorok is, akik nem igy viselkednek, de amennyire en latom ez egy igen eredmenyes viselkedesi forma

Shanarey 2016.02.28. 23:14:53

@Hello Austria blog:

Az első értelmes tanács minden határátlépőnek aki hosszabb távra tervez, hogy ne számolgassa át forintba, te átszámoltad, és a miértre adott válaszodnak nincs sok értelme. Ugyanis Átlag Józsi Soványröcögéről a nettó 75 ezres fizetéséből nem igazán tudja majd megérteni hogyan is vannak a te általad megadott árak. A fittness terem mint hű, de fontos dolog, na az szintén érthetetlen az Átlag Józsik számára.

2016.02.28. 23:24:25

@Mrs. Clayton:
Ezt a sörös részt nem láttam, de többször meg szokták ismételni, hátha egyszer elkapom.
Szerintem is totál korrektek a rendörök /a kivétel meg erösíti a szabályt/ elég nehéz rendörsuliba bekerülni, mindig túljelentkezés van. A gyerekek általános iskolájába is bementek már többször, közlekedést oktatni, ilyesmi.
Tény, hogy fontos, hogy jól értsenek az emberek nyelvén, mert a felsöbbrendü, kioktató modor olyannál föleg nem fog bejönni, aki egyébként is magasról tesz a szabályokra.
Talán nem hiába nincsen itt annyi rendörvicc.

2016.02.28. 23:33:34

Off
Az Oscart nézi élöben valaki? 3 óra múlva kezdödik /GMT szerint/
Saulnak van esélye szerintetek és Di Caprionak terem végre babér? Vajon csak azon múlik, ki hogy lobbizik?

Shanarey 2016.02.28. 23:41:29

@Halbajusz75:

Az itteni rendőrökkel nincs sok tapasztalatom, de amit látok, hogy sokkal normálisabban működnek mint a Magyar rendőrök, de az is igaz hogy az átlagember szintén normálisan áll hozzájuk.

Mrs. Clayton 2016.02.28. 23:42:41

@Halbajusz75:nekem eddig egyszer volt veluk dolgom, egyik ejjel egy parkolobol elindulva elfelejtettem felkapcsolnia vilagitast es meg el is tevesztettem a korforgalomban a kihajtot, na, pont ott allt a rendor es amikor jottem vissza lattam h zseblampazik nekem, mondom mi a szosz, mit felejtettem e,/csinltam rosszul
mire melleertem rajottem es felkapcsoltam
tok rendes volt mert hagyott tovabbmenni, en meg leengedett ablaknal elnezest kertem

Mrs. Clayton 2016.02.28. 23:42:42

@Halbajusz75:nekem eddig egyszer volt veluk dolgom, egyik ejjel egy parkolobol elindulva elfelejtettem felkapcsolnia vilagitast es meg el is tevesztettem a korforgalomban a kihajtot, na, pont ott allt a rendor es amikor jottem vissza lattam h zseblampazik nekem, mondom mi a szosz, mit felejtettem e,/csinltam rosszul
mire melleertem rajottem es felkapcsoltam
tok rendes volt mert hagyott tovabbmenni, en meg leengedett ablaknal elnezest kertem

2016.02.28. 23:45:35

@Zsuzsi65:
Jól néz ki, amit belinkeltél. Én laktam pár hónapig egy
földszintes lakásban, aminek a padlója a talajszinttel volt egy szintben,kertre nézett egy 4 emeletes téglaházban, de nagyon sötét volt és hideg és marhára zavart, hogy szinte bárki egy kis lendülettel simán beugorhatott volna az ablakon. De ha jól van szigetelve és sok az ablak, akkor talán még jô is lehet. Egyébként jártam már sok körfolyosós házban levö emeleti lakásban, ami uolyan sötét volt, mint a földszintes. Kivancsi vagyok, mikor lesz majd olyan, amikor az ablakra pl tengerparti tájat vetíthetsz. Nem tudom melyik repülögeogyartorol olvastam, hogy tervezik az átlátszó tetejü repülöket.

geeeteee 2016.02.28. 23:58:11

@Hello Austria blog: Hello Australia, nem láttam az előzményeket, ennek ellenére nem tudom kihagyni, Ausztriával kapcsolatban a forintosítás szerintem szinte kötelező, már a közelsége miatt is. 15 évet húztam le burgenlandi és alsó-ausztriai cégeknél, eleinte ingázóként, majd nemzetközi tgk.-vezetőként onnan "keleteztem". Épp csak fillérre meg kopekra nem számoltam át, de rengeteg volt, hidd el, azokban a korai kilencvenes években pontosan ezen lehetett nagy pénzeket ütni. Ott nyomtatták a Lohnzettel-t, és valamelyik tschusch, pusztatschusch desztináción vertem el. Nem hiszem, hogy vitathatnád, mai napig fél Nyugat-Magyarország(kis túlzással) ingázik. De még Voralberg sincs fél napi járásnál messzebb, sima ügy onnan is a hétvégenkénti hazaruccanás. Légyszíves számoljad már át az utolsó ischlinges papíromat(35001ATS), júróst is(3149EUR). 2006-ban lecsúsztam a másik féltekére, nem napi szinten, de itt is van értelme az átváltásnak, nem forintra feltétlen, dollár-euro, körülbelül eligazítást nyújt a gazdasági helyzetről. Pár éve az ozzi dollár még verte az amerikait, most csak hetven cent körül van, és örülhetünk, amíg csak hetvenkedik. Tíz éve nem voltam Európában, annak ellenére érezni, hogy a guriga már inkább fél mázsa csak. A válium meg az aerobic nem tudom, hogy került ide, mindegy, twerk:)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.02.28. 23:58:25

@P.Elliot: Hát, mi ma nagyon kiakadtunk. Oké, hogy Európának idősebb a kultúrája, és vannak csodálatos épületek (ami azért az Államokról nem mondható el annyira), de azért mindennek van határa. És mindenhol vannak rejtett költségek: a szállásokon sok esetben csak pénz ellenében adnak lepedőt, vagy éppen az egyhetes nyaralás végén hozzácsapnak 50 eurót a számlához takarítás címmel. Szóval itt van Európa egy ugrásra, és sok embernek pont a költségek miatt válik elérhetetlenné. Nem is értem, hogy mitől vannak így elszállva az árak.

geeeteee 2016.02.29. 00:03:49

Az Átlag Józsikat emlegetni merész fitnesstermekből Oscar-gálát nézve. Átlag Józsik addig megduplázzák a párnacihában. Eszedbe se jusson átszámolni. Átlag Józsi falnak támasztott talicska aljára különböző nevezőjű törteket krikrakszol. Nagyon lenézőnek találom az ilyen hozzáállást, még a lomis cigányok is értik, mit ragoztok?

2016.02.29. 00:12:26

@Mrs. Clayton:
Szerencse, hogy megúsztad, a magyar valszeg büntetett volna és ez meg Murphy törvénye, hogy pont akkor volt ott a rendör, amikor nem kapcsoltad fel a vilagitast. Az udvariasság itt totál jellemzö, hálistennek.

2016.02.29. 00:17:23

@Shanarey:
Én csak egyszer talalkoztam velük eddig, amikor a megtalált jogsiért mentem be. De még egyik itteni barátom és ismerosom se szidta öket. Az udvariasság ebben az országban nagyon bejön nekem meg az, hogy sose vágnak be eléd a sorban a busznál vagy sehol máshol.

Halbajusz75 (törölt) 2016.02.29. 00:20:20

@geeeteee: :-)

Herr Géza 2016.02.29. 00:35:58

@Hello Austria blog:
Kedves igen vicces barátom!
Látom meg lettem találva rendesen, a stílusra nem is reagálnék, mert minek.... Azért néhány megjegyzést a tartalmi részéhez tennék:
1. Egy szóval nem állítottam, hogy a könyvelő nem tud adóbevallást csinálni, de pont arra próbáltam utalni, hogy a Steuerberater alapvetően célszerűbb választás, többek között az ára miatt is. (Feltéve, ha nem a környék legmenőbb sztáradótanácsadójához fordulsz...). A könyvelők jellemzően hosszú távú megbízással végzik cégek könyvelését, ezért egy olyan ember adóbevallására, aki külföldi, és mint írtad az év egy részét külföldön is dolgozta le, finoman szólva sem a legalkalmasabb partnerek. Az adótanácsadó viszont csak ezzel foglalkozik naponta, neki egy ilyen bevallás nagyon cifra esetben sem lehet 1-2 óra munkánál több (sőt....), így enyhén szólva is sci-fi-nek tűnik a 2000.- eurós ajánlat egy magánszemély adóbevallására. Na ezért bátorkodtam megjegyezni, hogy jobb lett volna Steuerberaterhez fordulni. Sorry, de az "okosba megoldjuk" típusú hazai mentalitás importját nem igazán tartom követendő példának. Persze a te dolgod, de az osztrákok előtt annyira ne dicsekedj vele.
2. Nem a blogodról nyilvánítottam vélményt, hanem az itt posztként megjelent részletről. Abban meg csak az állt, hogy a "lakás kurva drága". Megint bocs, hogy e magvas axióma után nem álltam neki a blogodon bogarászni, hogy mégis milyen lakás az a kurva drága. Mondjuk az itt olvasott részlet sem csalogatott azonnal a blogod tanulmányozására.
3. A forintos árakról nem is írnék többet, mint amit már mások is leírtak fentebb, de az meg különösen zavaró (és nehezen is magyarázható), hogy miért használsz egy mondatban forintos meg eurós összegeket is.
4. Igen, te valóban csak cascót írtál, de mivel M.o.-on nem ismert a Teil- ill. Vollcasco közötti különbség, ill. az átlagmagyar a casco alatt pont az annak itt megfelelő Vollcascóra gondol, ezért nem stimmel a + 30-40%-os felár ill. többletköltség, ugyanis a Vollcasco nagyságrendekkel drágább.
5. A gépelési hibán és az izzadságszagú vicceden tényleg sikerült jót röhögnöm, nyilvánvaló a találat, pláne, hogy a szót (ill. a köszöntést) rosszul is használtad. Ha ugyanis tényleg gépelési hiba lett volna, akkor elég lett volna egy " bocs, elírtam" is.
6. Igen, lekezelően írtál. Ugyan nem a konditermek nyitvatartásáról szólt a lényeg, de ha már itt tartunk (bár tudom, hogy nem Bécsben laksz): McFit Studio, Wien, Mariahilferstrasse 96 - Nyitvatartás 0-24, az év 365 (idén 366 :D) napján. A virág jöhet.

blackhairlady 2016.02.29. 02:06:25

@Halbajusz75: en nezem, eppen az iment mutattak Nemeseket amint interjut adtak.

Herr Géza 2016.02.29. 02:22:23

@Hello Austria blog: Közben mégis belenéztem a blogodba... Olvastalak én korábban, méghozzá nagy élvezettel. Ha ebbe az irányba változtál meg az elmúlt 1,5 évben, akkor csak annyit tudok mondani, hogy kár.... Az a fiatalabb éned szimpatikusabb volt.
Csak még egy apróság: ha jól értettem, most Seekirchenben laktok. Hány fitneszstudiót ajánlhatok Salzburgban, ami ha nem is 0-24-ben, de hétköznap 6-23-ig, szombat-vasár- és ünnepnapokon meg 9-20-ig nyitva van????
Tulajdonképpen nagy ívben le....om az osztrák edzőtermek nyitvatartását, csak arra szeretnélek kérni, hogy ha a poén kedvéért megpróbálnál valami egyéni tapasztalatot általános igazságnak eladni, akkor legalább a Goggle-ra vess egy rövid pillantást...
Köszi és üdv.

Herr Géza 2016.02.29. 02:24:20

@Herr Géza: A franc essen a javítóprogramba: milyen barom algoritmus alapján lesz már a Google-ből Goggle ????? :)))))

pappito · http://pappito.com 2016.02.29. 03:16:01

@Herr Géza: izé, van a sebességmérő műszerre tűrési előírás. Ez sokáig általánosan 10% volt vagyis maximum ennyivel mutathatott többet a sebességmérő a valós sebességednél. Az ausztráloknál a regula 10%+4km/h, ennek minden Ausztráliában forgalomba hozott járműnek meg kell felelnie.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy mindig a biztonságos oldalon kell maradni, a jármű valós sebessége sosem haladhatja meg a sebességmérőn leolvashatót. A tűrés meg azt jelenti, hogy a valóban 100km/h-val haladó jármű sebességmérője 100-114km/h között kell mutasson, illetve, ha a sebességmérő 100-at mutat, a jármű valós sebessége bele kell essen a 87.3-100km/h tartományba. (Australia Design Rule for Road Vehicles)

2012 óta (kb, a dátumban nem vagyok biztos) a jobb minőségű járművek 3%-os toleranciával készülnek (minden elektronikus) tehát messze pontosabbak, mint a jogszabályban előírt tűrés. Zolee kocsija tuti ilyen. :)

Az EU szabályozás ezt mondja:
A kijelzett sebesség a jármű tényleges sebességénél nem lehet kisebb. A vizsgálathoz használt, a fenti 5.2.5. szakaszban meghatározott sebességeken a kijelzett sebesség (V1) és a tényleges sebesség (V2) között a következő viszonynak kell fennállnia:

0 ≤ (V1 – V2) ≤ 0,1 V2 + 4 km/h

eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A42010X0513(03)
de az eu-ban járműkategóriánként eltérhet a +4km/h

DieNanny CH 2016.02.29. 06:26:49

@Halbajusz75:

"de nem gondolom, hogy aki blogot ír, az nem számít arra, hogy valaki másnak is lehet véleménye a felvetett dologról és urambocsá nem ért egyet a posztolôval, mert neki más a tapasztalata."

Főleg, mert a blogjában azt írta, hogy lehet vele vitatkozni, neki magas az ingerküszöbe.

geeeteee 2016.02.29. 06:32:43

@Halbajusz75: Nem akartam iróniának álcázni :)

geeeteee 2016.02.29. 06:32:54

Mekkora dzsentrisztájl hétfő reggel kávé helyett pilseni mellett nézni az aranybányákat a tőzsdén? Not a big thing rake in a few grand. Itchy palms:)

geeeteee 2016.02.29. 06:33:05

@pappito: D: Keep crack the shit. +9. Minden angolszász országra igaz.

DieNanny CH 2016.02.29. 06:40:11

@Dragonlady (Bp, Hun):

Szerintem, az euró életkorát nézve - 14 év - az emberek nagy része ismeri az árfolyamot. Aki pedig kintre készülődik, az napi szinten figyeli is.

DieNanny CH 2016.02.29. 06:42:52

@Halbajusz75:

Én is jelenleg egy olyan lakásban lakom, aminek a padlószintje a kinti utcával egyenlő. Viszont, délre nyugatra és északra hatalmas ablakaim vannak, így az én legfőbb gondom, hogy olyan csipkefüggönyt feltenni, ami akadályozza a belátást.
:-)

DieNanny CH 2016.02.29. 06:47:59

@ladyamerica:

Ó, ennek nagyon örülök!!! :-)

Halbajusz75 (törölt) 2016.02.29. 08:19:30

@ladyamerica:
Szuper hir, köszi!

Halbajusz75 (törölt) 2016.02.29. 08:25:06

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Az jó lehet és mivel a svájciak építették, biztos sokkal melegebb, mint a mienk volt.
Itt meglepodnel, az utcankban pl 100bol kb 1 helyen van behuzva a függöny, a nappalik mind az utcara neznek, de az ablaknak hattal vannak a kanapek, igy a jardarol csak fejeket latni, hatulrol. Kerites az elokertnel sehol. Nappal mi se huzzuk be a fuggonyt, de sotetedes utan mar igen. Mondjuk itt nem nagy az atmeno forgalom.

Hello Austria blog · http://gaben82.blogspot.co.at/ 2016.02.29. 09:12:29

@Herr Géza: Kedves továbbra is kioktató barátom,

Általában tartom magam az elvemhez, hogy növel, GPS-szel és alfahímekkel ne vitázzak, mert mindig a másiknak van igaza, de a válaszaid alapján továbbra is maradt némi zavar a készülékben, amit nem könnyen hagynék szó nélkül - úgyh a teljesség igénye nélkül:
A nyitvatartásokról googleban: Ha már szerinted "általános igazságokról" beszélünk:
- Te Bécs és Mr. Google alapján kijelented, hogy amit írtam nagyjából egy 60km-es körzet, 3 kisváros és fél tucat kisebb községben tapasztaltak alapján, az egy rossz poén... Nos, ha ebből a mondatból nem érzed,hogy melyik a kevésbé helyes általánosítás, akkor megsúgom, a Google Petőfi sírjára is kidob 127 ezer találatot, még sincs meg azóta sem... :-P

Te tényleg fennakadtál azon hogy hánykor mondhat valaki Mahlzeit-ot? Mert "4-5 körül már nem járja?" Ez ugye nem komoly...? Az amúgy szarkazmus volt de mindegy...
(Apró betűbe mások kedvéért: A németek és az osztrákok is előszeretettel használják az 1Ft-os, szarkasztikus poénként a "Morgen" (jó reggelt) dél-kora délutánig ha valaki elkésik - a Mahlzeit-ot szinte bármikor odaszúrva kicsit, hogy a tengi-lengi helyett "most meló jön".)

Kérlek részletezd hol láttál 2000-eurós sci-fi adóbevallás ajánlatot, mert akkor én is sikítok mint te. Ott valamit nagyon félreolvastál...

Meg a "lakás kurva drága"-nál is.
Mert ugye szerinted "csak az állt benne", az viszont hogy az ezt követő Második karakter már a konkrét ár volt, illetve hogy az mit tartalmaz az ezek szerint neked kiesett.
A konkrét háztömb, emelet, ajtó, energiaosztály és a WC-deszka színe tényleg hiányzik, de az hogy Ezen a Környéken egy lakás NAGYJÁBÓL ennyi, az sokaknak már ad egy támpontot..

"Nem a blogról nyilvánítottál véleményt" Félre ne érts, nem az zavar, hogy "nagy arcúnak" titulálsz, sem az hogy sok mindenben nem értesz egyet. Szíved joga.
Mint ahogy az enyém is, hogy nem kedvelem a felületesen átfutott, félreolvasott részletek alapján kényszeresnek ható, post-it tételes hibalistákat, amiről 2 sor után kiderül - ahogy te fogalmaztál - hogy "izzadtságszagú".
De ezt egyáltalán nem csak rád és nem erre az esetre értem, hanem egyszerűen rühellem a foteltrollokat akiknek mindent jobban tudnak, mint az aki megéli az adott dolgot.
És mielőtt ezen megint páran kiakadnak, és "csakazértis" beszúrnak fél tucat (google alapú) ellenpéldát, ismét elmondom: Ez csak az én Véleményem. Ennyi.

A Ft-ban számolásra már megírtam az indoklást, az általad írt "nehezen magyarázható" alapján, te ezek szerint a "d" választ választottad.
Mint ahogy 1-2 másik kommentelö is.
Sajnos ez sem helyes, mint ahogy a "c: húsleves" sem volt az.
Nem tudom honnan vettétek ezt az "átszámolni tilos" hozzáállást, de ez a hülyeség túl gyorsan terjed.
Ha elvonatkoztatnátok kicsit a saját világotoktól, elgondolkodhatnátok a következőkön:
- Elég sokan ingáznak az osztrák munkahely és a magyar lakóhely között akiknek ez napi szinten ALAP.
- Aki gondolkodik ilyen ingázáson annak ALAP lesz
- Aki sokat / rendszeresen jár haza, annak is fontos.
Az hogy egy páran itt bedobtátok az égő gyufát a otthon pecóba mielőtt kijöttetek, az a TI életetek, de ettől még az nem lesz a Guttenberg Biblia. Van akinek kell és fog is kelleni számolgatni, pont.

Az meg hogy 1-1 embernek itt ledobja az agya a szíjat ha egy mondatban egyszerre lát eurót meg Ft-ot, az is magánügy. Max remélhetjük, hogy ők pont nem könyvelőként dolgoznak :-P

©________ 2016.02.29. 10:09:46

@ladyamerica: ugy erted, a magyar szarmazasu rendezo filmje ;)

Herr Géza 2016.02.29. 11:29:20

@Hello Austria blog:
Mondhatnám azt is, hogy köszönöm megtisztelö válaszodat, de nem tudom...:D
Kezdjük azzal, hogy a "foteltrollt" kikérem magamnak. Olcsó poén lenne, ha azt mondanám, hogy már akkor külföldön dolgoztam, amikor te talán még nem is éltél? Az.....:)))
Minden esetre, ha ezt a blogot valamennyire is olvastad, akkor föl kellett volna tünnie, hogy általában többé-kevésbbé megalapozott, sokéves tapasztalaton alapuló hozzászólások jellemzök rám, nem két turistaút alapján lövöldözök a nagy igazságokkal. És bizony, az elsö tapasztalatom nekem is az volt, hogy (leginkább a saját érdekemben) jobb, ha villámgyorsan elfelejtem az itteni árak forintra számolgatását. A 900 forintos kenyeret én is csak sikítva venném meg (vagy nem), viszont ha azt nézem, hogy hány kilót tudok venni az órabéremböl, már nem is olyan csúnya az az ár. Arról nem is beszélve, hogy azért itt nem a szváziföldi sztotyinka átszámolásáról van szó, hanem az euróról, amivel azért otthon is megbirkózik mindenki (Google nélkül... :D), aki egy kicsit is ebben a világban él.
Az adótanácsadó témáról meg: ha csak az itt közölt részletet olvassa valaki (próbáld meg), akkor szerintem más is arra gondol rögtön, amire én, miszerint az általad emlegetett "ha találnál helyet 3-600 000Ft egyszeri juttatásnak, akkor az első 3 éven belül keresel egy könyvelőt" ill. a következö mondat: "Akkor megúszod az egészet 30-50 Euróból, a maradék 1970-et meg elteheted biciklikre." vélt vagy valós összefüggése alapján azt hiszi, hogy az egyszeri juttatás alatt a könyvelö/adótanácsadó díját érted. Az ominózus részlet ötödszöri átolvasása és a blogod ismerete után immár én is sejtem, hogy másra vonatkozott az az összeg. Persze nyilván én vagyok nehéz felfogóképességü. Akkor, bocsi... :)))
Lakás: ismét csak erre a részletre hivatkozva: "A jó lakás viszont kuurva drága (7-8-900 Eur közös költségestül, vízzel, de általában még a villany nélkül)" Szerinted ebböl látszik, hogy az a lakás hol van, mekkora, hány szobás, új/lepusztult, bútorozott/meztelen, stb.??? Mert ismét csak a blogodból kiderül ugyan minden, ami a posztban nincs benne, de ez így egy elég általános, semmire se jó kijelentés. Ha pl. Bécsben lenne ez a lakás, akkor még drága sem lenne, nemhogy "kuurva" drága.
Fitnessz. ugyan nem igazoltad vissza, hogy Seekirchenben laksz-e még, de ha igen, akkor milyen 60 km-es körzetröl beszélünk? Ott van Salzburg 20 km-re, ott meg találsz kedvedre való, vasárnap is nyitva tartó konditermet iziben. (Ld. késöbbi kommentem...) Nem mellesleg, ha már az osztrák munkakedvvel jössz referenciaként: M.o.-on, Alsócsalánoson és a környékbeli falvakban és kisvárosokban sem hiszem, hogy jellemzö lenne a 0-24-ben nyitva tartó konditerem, igaz a Google-t még nem néztem meg...:)) Akkor a magyarokról is leírható, hogy szar a munkamoráljuk?
Ja, és nem könyvelöként dolgozok. :D

Herr Géza 2016.02.29. 11:42:15

@Hello Austria blog: A "Mahlzeit" szarkasztikus mivoltját sajna nem kaptam el, sorry.
Ellenben a blogodon a mai napig ott virít egy vidámság: az egyik lakáshirdetésböl idézett "ab April 2014 beziehbar" mondatot egy (nyilván) szarkasztikus kommentárban "áprilistól füthetö"-nek nézted, amit a megfelelö gúnnyal is tálaltál. Talán most már te is érted, hogy a félrefordításod miatt az a poén nagyon mellé ment, esetleg nem ártana kiszedni....
Nem neked, hanem a németül nem tudóknak: a "beziehbar" azt jelenti, hogy beköltözhetö, a füthetö németül úgy néz ki, hogy "beheizbar". Maga a tévesztés vicces, de gúnyolódni inkább magadon kellett volna legkésöbb akkor, amikor már elvárható, hogy neked is feltünjön a félrefordítás ténye.
Na, maradjunk abban, hogy: Peace....

Herr Géza 2016.02.29. 11:56:16

@Golf2: Vagy inkább ö...??? :))))

Hello Austria blog · http://gaben82.blogspot.co.at/ 2016.02.29. 13:11:14

@Herr Géza: Igen, igazad van, emberemre találtam. Te pont az a típusú ember vagy akivel nem szeretek vitatkozni, mert feleslegesnek érzem egy idő múlva...

Örülök hogy találtál még egy hibát, és megnyugtatlak, tied lesz az utolsó szó.
Tudom, tudom, találsz még 3-at bármikor.
A beziehbar-t is már rég tudom, mert valaki egy éve kb jóval kedvesebb módon felhívta rá a figyelmemet, de akkor anno benéztem és így írtam tényleg. Ettől függetlenül megígérem ha nagyon frusztrál téged majd átírom.
Azért köszönöm, hogy a többi fals kijelentésedet legalább félig "korrigáltad". De tényleg.

u.i.:Virág helyett viszont asszem inkább egy post-it blokkot küldök, szerintem hasznát veszed még :-)

Herr Géza 2016.02.29. 13:21:03

@Hello Austria blog: Csak az utolsó szó miatt :D: a post-it-tal ajándékozd meg magad inkább, hiszen ezt a stílust (vö. elsö kommented nekem) te kezdted, én csak ugyanígy reagáltam...
Veled ellentétben viszont úgy tünik én a "bocsi" szót is ismerem....
Na akkor hajrá KTM!

blackhairlady 2016.02.29. 15:03:19

@Babette©: Nem. Ugy ertettem ahogy irtam. A magyar film nyert.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.29. 22:59:59

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
nekem egyszer volt csak a kezemben euró, Portugáliában, 10 éve. csak a HÁ miatt tudom nagyjáól az árfolyamot.
mi az, amit illik még vágni, árfoyamilag, nagyságrendileg? hol a határ? dollár, font, svájci frank, rubel, yen, yuan?
lehet, sőt biztos, hogy szinte felesleges forintosítani az eurót, de azért annyira nem nagy marhaság, hogy pont ezért legyen lehúzva egy blogger.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.29. 23:06:04

@Hello Austria blog:
azért nem kicsit vicces, hogy a blog egyik leghiggadtabb, legértelmesebben véleményt tálaló, évtizedes tapasztalatból tanácsot adó kommentelőjét trollozod le tök agresszív stílusban :-)

Géza, szerintem ilyet még nem kaptál,mi? :-p

Herr Géza 2016.02.29. 23:32:46

@Dragonlady (Bp, Hun): Látod, ezt is meg kellett érnem.... :)))

Hello Austria blog · http://gaben82.blogspot.co.at/ 2016.03.01. 06:45:57

@Dragonlady:
...Remélem mindezt azután mondod, hogy megnézted a kommenteket az elejétől és tudod,hogy hogy jutottunk a mesterrel erre a konszenzusra.
..Ha igen, akkor nincs több kérdésem, köszönöm.

Hello Austria blog · http://gaben82.blogspot.co.at/ 2016.03.01. 06:50:47

@Dragonlady (Bp, Hun): Bocsánat, az előbb nem írtam be a teljes nick-ed (az értesítéshez)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása