oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. november 27. 06:42,  Moszkva, kolesztól a Kremlig 202 komment

2014. november 27. 06:42 Határátkelő

Moszkva, kolesztól a Kremlig

Nemrégiben olvashattátok Dávid történetét, amiben leírta, hogyan jutott el Leedstől Münchenen át Indiáig. Útközben egy évet eltöltött Moszkvában is, és mivel többen kértétek, hogy számoljon be kicsit részletesebben arról az időszakról is, megtette. Az eredményt itt olvashatjátok és főleg nézegethetitek, hiszen eszméletlen sok képet is küldött.

Moszkva cím OK.jpg

„Közkívánatra következzen egy kis képes beszámoló Moszkváról. Szeretném felhívni a figyelmet, hogy már majdnem 5 éve voltam ott, szóval egy-két információm már nem biztos, hogy up-to-date.

Ha van valaki közülünk Moszkvából, annak megköszönöm a kiegészítéseket, információ frissítéseket. Előre is elnézést, hogy nem mindegyik kép teljesen éles és vízszintes.

Tehát egy tanévet töltöttem Moszkvába, ami azt hiszem az első EU-n kívüli utam volt, és akkor úgy féltem tőle, mint Indiától idén. Persze akkor még nem volt összehasonlítási alapom, most már tudom, hogy Moszkva az Nyugat-Európa Indiához képest. Persze az orosz vidék biztos sokkal rosszabb, mint a főváros, de vidéken nem nagyon jártam.

Akkoriban egyébként Moszkvát elég Balkánnak tartottam. Ezt a szót használom minden olyan helyre, amit a szubjektív megítélésem szerint „civilizálatlannak” tartok. De az idei új tapasztalataim fényében ezt a megbélyegzésemet visszavonom.

Főleg a nevezetességekről és a szép épületekről lesznek itt képek, mert akkoriban nem dokumentáltam a szomorú hétköznapokat annyira. Azt viszont elmondhatom, hogy Moszkva többnyire hatalmas lakótelepekből áll.

Moszkva egyik legjobb kollégiuma

Ott laktunk. Legalábbis azt beszélték róla, hogy az egyik legemberibb. Elsőre persze nem nagyon tetszett nekem, de én ugye az angliai koleszhoz hasonlítottam. De megszokja az ember, mert meg kell szokni, és végül is nem volt annyira tűrhetetlen. A körülményekhez képest inkább a depressziós angol szobatárs volt rosszabb.

Be lehetett köttetni a netet a szobában, amit meg is tettem pár napon belül érkezésem után. A havi díjat ilyen utcai fizetős terminálon keresztül fizettem be, amit tök jó modernnek tartottam, csak annyi volt vele a probléma, hogy bankkártyát nem fogadott el, és visszajárót sem adott. Jaa, és persze komissziót számolt fel minden befizetésnél.

Egyébként 50 méterre volt ez a kolesz a metrómegállótól és nem is voltunk messze a belvárostól. A környéken volt minden, ami kellett, még rendes szupermarket is, ahol kapható volt Pick és Délhús felvágott is.

Akkor metrózzunk!

Mindenki hallott már a moszkvai metróról és talán látott lenyűgöző képeket róla. Mert tényleg lenyűgöző. Nagyon sok régebbi állomást a régi stílusának megfelelően újítottak fel, míg az újabb állomások, amik főleg kijjebb találhatóak a folyamatos vonalbővítéseknek köszönhetően, is stílusosak, modern értelemben. Valami olyat hallottam, hogy a metrómegállók az közemberek „palotái”, és sok, már csak a mérete miatt is tényleg olyan grandiózus.

Nagyon tetszett, hogy a várakozási idő kb. fél perc volt csúcsidőben: elhagyta az állomást az egyik vonat, és szinte már futott is be a következő. Csúcsidőn kívül kb. 2-3 perc volt, hajnali 1-kor zárt, és reggel fél 6-kor nyitott.

A jegyellenőrzés modernebb az otthonihoz képest, hiszen Moszkvában megtartották a beléptető-kapukat az állomásokon, és még „okosbérlet” is volt (nem volt túl okos szerintem, de nem papíralapú volt a diákbérletem, hanem bankkártya-formátumú).

A felszíni közlekedés általában nem volt túl jó, 20 perces várakozási idővel, ami mondjuk a decemberi -20, -25-ben nem volt annyira jó, csak a nagy távok miatt meg nem mindenhova lehetett metróval menni. Sok Ikarus buszuk van természetesen, de szigorúan elsőajtós felszállás minden vonalon (forgókarral az első ajtónál).

Annyit még elmondanék, hogy a sorban állási kultúrájukon még van mit javítani. Olyan megrohamozási stílusban történik ez az első ajtós felszállás, nem úgy szépen sorban állósan, mint Angliában.

Éjszakai tömegközlekedés nem volt akkoriban Moszkvában, nem tudom, hogy most mi a helyzet

A Vörös tér és a Kreml

Moszkva talán legismertebb helye a Kreml és a Vörös tér, ahova szintén metróval megyünk természetesen. Rögtön ott be is ugorhatunk a GUM-ba, ahol ugyan főleg a méregdrága világhíres márkák üzletei találhatóak, de van egy menza-jellegű gyorskajálda is, ami tényleg megfizethető, tehát ha nem is vásárolunk a GUM-ban, legalább elmondhatjuk, hogy ott ebédeltünk.

Természetesen a Vaszilij Blazsennij-t és Lenin elvtárs mauzóleumát sem hagyhatjuk ki, bent sajnos nem szabad fényképezni. Itt van a közelben a Duma, a Megváltó-székesegyház és a Lenin-könyvtár, többek között.

A Kreml kívülről...

...és belülről.

A Gum-áruház

Moszkva a folyóról

A hajókázás nyilvánvalóan nem annyira a tömegközlekedés része, mint a metró, de egy másik szögből mutatja meg az orosz fővárost.

Róma III

A Kremles képeken már láthattatok egy pár templomot, és egyébként a Kremlen kívüliek is nagyon hasonlóak, és jó sok van belőlük. Nekem Róma jutott eszembe róla, ahol több templom van... mint khm... tehát minden sarkon van egy templom. Moszkvában azért nem olyan sűrűn, de itt is van bőven, ami persze nem meglepő, hiszen Moszkva a harmadik Róma.

Egyszer volt szerencsém egy szertartást vagy istentiszteletet is megnézni az egyikben. Érdekes volt az ikoncsókolgatástól kezdve az öreg nénikékig, akik előszeretettel vigyázzák még a látogató hitét is (tehát az enyémet is), vagyis, hogy betartsa a szertartás bizonyos elemeit.

Magyarul odajönnek az emberhez, és beszólnak, hogy akkor most fel kell állni. Szerencsére az ikoncsókolgatásra nem akartak rávenni, mert akkor abban a percben hagytam volna ott az egészet.

„Győzött a szovjetek hős serege”

Az év talán legérdekesebb eseménye a május 9-i győzelem napi katonai parádé és az azt megelőző készülődés, a város feldíszítése. Sajnos a parádé közelébe jutni szinte lehetetlenség a lezárások és a hatalmas tömegek miatt, de sok „családi” rendezvény van városszerte ilyenkor, ahol több veteránnal vagy azok özvegyeivel, családtagjaival is össze lehet futni.

A dicső szovjet múlt maradványai

Valamelyik képaláírásban már említettem, és többnyire köztudott is, hogy a különböző ideológiák és a múlt keveredése figyelhető meg egész Oroszországban.

A vörös csillagok és a templomok egymás melletti létezése mellett még egy érdekes példa erre talán az Összoroszországi Kiállítási Központ, ami előzőleg a Népgazdasági Eredmények Kiállítása volt (wikipédiáról szedtem a fordítást), ahol minden szovjet tagköztársaságnak volt egy pavilonja. Ezen felül, volt, vagyis van még egy nagyon szép szökőkút, ami szintén a szovjet tagköztársaságokat jelképezi.

A pavilonokban manapság mindenféle üzletek vannak inkább, tehát az egész terület egyfajta szabadidő-központ jellegű dologgá kezd fejlődni. Most már nem a népi eredmények és a volt szovjet tagköztársaságok bemutatásán van a hangsúly, bár azt hiszem némelyik utódállam még megtartotta a pavilonját.

Még van jó pár dolog azért Moszkvában, de azt hiszem, hogy a leglényegesebbeket megmutattam. Azt hiszem talán a Lomonoszov maradt ki a több tucat kép közül, úgy hogy jöjjön az most így a végére. Kérdésekre szívesen válaszolok a kommentekben.

Moszkva utolsó.jpg

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Oroszország Moszkva

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr796936033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.11.27. 08:04:47

Köszönet a posztért. Én irigyellek! A nyelvvel hogy álltál?

rezsöatya 2014.11.27. 08:14:56

A Szlavjanszkij Buljvar cirill betus tabla szecesszios probalkozasa eleg erdekes igy grafikus szemmel... parizsi metro utanerzes, tudom...

A Lenin mauzoleumnal (ahol anno mindig km-es sorok alltak) jart egy amerikai. Otthon meseli, hogy latta Lenint.
- Es kepes voltal orakig sorban allni?
- Nem! Adtam 10 $-t az ornek
- Es, beengedett?
- Nem. Kihozta!

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.11.27. 08:22:01

Jujjjj, az a szoba...
Köszi az írást.
Szépek a képek, de inkább kihagyom.
:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.27. 08:28:02

Nagyon jó poszt.
Valamit ki kéne találni hogy belekössek.
:))))))))))))))))

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.11.27. 08:39:27

@VPBA: Koszi! nem jartal meg moszkvaban? es nagyon vagysz oda?

szinte felsofokom volt mar, de azota ez nagyon elhalvanyodott sajnos :(

@rezsöatya: :D amikor epp en mentem megnezni lenin elvtarsat, pont nem volt sor, hihetetlen de tenyleg

@svájci sapka (ch): es kepzeld hogy az a szoba tenyleg turheto volt a tobbihez kepest

amugy turistakent egyaltalan nem rossz, csak jo(bb) szallodaba kell menni, ami meg nem olcso

@diggerdriver: koszi ... azert ha valami kotekedes eszedbe jut, dobd be nyugodtan :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.11.27. 08:41:57

@DavidToth: OMG. Az az ágy még II. Vh-ból maradt ott?
:D
Igen, arról hallottam már, hogy drága város.

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.27. 08:45:34

jo kis poszt
van valami nosztalgiam moszkva irant, pedig sose voltam ott

lenin meg kinn va ? mintha remlene, h bezarjak...

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.27. 08:48:12

Az első Róma eretnek lett, meghódította a belső ellenség.

A második Róma elesett a külső ellenség támadására.

A harmadik meg örökre fog állni.

S nem lesz negyedik.

Kevesen hittek ebben a szovjet időkben, de mára bebizonyosodott e csodás 500 éves jóslat igazsága.

fasor6 2014.11.27. 08:48:12

Az a kep a koleszrol!!! Hajszalpontosan ilyen volt a jobbik kolesz szobam 1980-banBudapesten (amikor atkerultem a 4 agyas-bol a 2 agyas szobaba vegre), az alaprajz, sot meg az agy fazonja is. Azok voltak a szep evek!

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.27. 08:48:12

@rezsöatya:

Ez egy 60-as évekbeli orosz vicc átköltése.

Az eredeti:

A grúz nepper elmegy Moszkvába. Gondolja megnézi Lenint is, de éppen szünnap van. Így odamegy a katonához és egy százdollárost dug a zsebébe.

Mire a katona:
- Befárad vagy kihozzam?

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.27. 08:48:13

Hát nálam jobb körülmények között lakott...ahogy elnézem.. :D

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.27. 09:01:32

@Babette .:

Ez örök vita.

A hatóságok 1990 óta többször felvetették, hogy szerencsétlen Lenint végre el kellene temetni tisztességesen. De a kommunisták - mely a legnagyobb ellenzéki párt - ezt mindig meghiúsították. Így aztán marad, ahogy volt.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.27. 09:23:21

Nem olyan nagy gáz, ha vannak, akik eligazítanak egy ismeretlen helyzetben, mint egy orosz mise pld. Szerintem kínosabb, ha azt sem tudod, mit csinálj, mikor állj fel, ülj le, mikor nyisd ki az énekeskönyvet vagy bármit amit kellene, csak forgatod a fejed össze-vissza és idiótának érzed magad.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.11.27. 10:06:50

@DavidToth: Persze, turistaként vagy így diákként, mint Te is voltál nagyon érdekel, és nemcsak Moszkva. Mondjuk anno, amikor oroszt kellett tanulnunk, még nem így gondoltam. :) Az viszont nagyon bosszant, hogy az egykori orosz "tudásomból" mára már szinte semmi sincs.

pasztasuta 2014.11.27. 10:14:54

@DavidToth: Szeretnem inditvanyozni, hogy legyen Moszkva Firenze gemellaggio, az alabbi kozos vonasokra valo tekintettel:
- a felszíni közlekedés általában nem túl jó
- a sorban állási kultúrájukon még van mit javítani
- èjszakai tömegközlekedés nincs
- minden sarkon van egy templom
:)))

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.11.27. 10:49:45

Hú, de nagy a csend ma.
Mindenki várja a Mikulást, vagy mi?

Igaz Barát 2014.11.27. 10:52:08

Ahogy nézegettem a képeket, elkapott valami furcsa-szomorú nosztalgikus érzés, és előjött egy csomó emlék a kisgyerek koromból. Pedig nem Moszkvában voltam gyerek, hat éves koromig szombathelyi voltam.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.27. 11:08:44

@fasor6:
4böl 2be?
Mi 8an egy szobában.
Három évig.
Felettünk egy emelettel ugyanígy a lányok.
Régi szép idök...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.27. 11:12:45

@DavidToth:
Legalább valami támpontot adjál.
Valld be hogy az ágyat lomiztad és már nyomlak is le mint a bélyeget.
:))))))))))))))))))))

Suhanó táj 2014.11.27. 11:13:15

Jó kis poszt lett, a képek pedig nagyon jók.

Ha ez volt a legjobb kolesz, akkor milyen lehetett a legrosszabb? :D

Egyszer biztos megnézném Moszkvát vagy Szentpétervárat is, csak legyen elég háttértámogatás a számlámon. :)

verkagrafomanka 2014.11.27. 11:20:08

Nekem a furcsa szovjet-modern kettősségről (meg a templomokról) Kijev jutott eszembe, ahol tavaly novemberben pont két héttel a forradalom/felkelés kitörése előtt voltunk. Ott az volt a benyomásom, hogy nagyon törekszenek a Nyugat felé, de közben elég nagy az EU-ellenesség is, ami a szovjet múlt iránti nosztalgiával párosul. Akkor ott is volt Lenin-szobor (még két hétig, de ezt akkor nem tudtuk).

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.11.27. 11:22:29

@házelőtthinta: szar kicsi luk drágán is csak nyugaton van, mert haldoklik! :D

Mr Long 2014.11.27. 11:26:04

@házelőtthinta: Ketszaz fontert en elvallalnam! :) Meg tobb penzem maradhatna!!!!!!!!!! :DDDDD

Igaz Barát 2014.11.27. 11:32:59

@Mr Long (UK): Na mi van? Unod a mosogatást? :D

Mr Long 2014.11.27. 11:37:27

@Igaz Barát: Van mosogato gepunk, minden nap bepakolom :)

Igaz Barát 2014.11.27. 11:39:15

@Mr Long (UK): Otthon igen. Na de a munkahelyen? :)

rezsöatya 2014.11.27. 11:41:31

@maxval birca hozzászóló: hat Dimitrov elvtars megvan-e meg a mauzoleumaban? Mert azt lattam, ott nem volt sor. :-)

@Suhanó táj: en egy leningradi (ma Szentpetervar) koleszrol tudnek meselni... a vasagy labait vizzel teli konzervdobozokba raktuk a csotanyok ellen, s az utolso tenykedesunk lefekves elott, hogy a cipofuzonel fogva felaggattuk a ciponket a csillarra (szinten a csotanyok miatt!) :-)
Emlekezetes muvesztelep volt... viszont Leningrad gyonyoru! Ha mar hasonlitunk, akkor Eszak Velenceje a sok csatornaval...

rezsöatya 2014.11.27. 11:42:30

@diggerdriver: akkor neked nem ujdonsag a 8 pakival egyutt lakni...!

Mr Long 2014.11.27. 11:47:54

@Igaz Barát: Itt is van. Ketto a mi szintunkon, a tobbieknek csak 1-1 jut.

Mr Long 2014.11.27. 11:48:59

@Igaz Barát: Es nekem csak a sajat bogremet kell belerakni, maset nem! :DDD

nyuszigonosz 2014.11.27. 11:53:43

Jó poszt és nagyon szépek a képek! Moszkva megszépült, mióta ott jártam.

Herr Géza 2014.11.27. 11:56:02

@VPBA: Jó, de különösen a kommentek... Living in Hungary... :)))))

Herr Géza 2014.11.27. 11:58:33

@házelőtthinta: Majd fogsz, ha ne adj isten Bp.-en leszel rászorulva albérletre.... :)))

Muscari 2014.11.27. 12:13:01

@diggerdriver: nem írt árakat. Mennyi egy liter tej? ;-)

Köszi Dávid, olyan jó volt nézegetni a képeket. A legtöbb helyen én is jártam, még egy kicsit régebben, tényleg lenyűgöző. Kár, hogy az új templomról (Megváltó Krisztus, a neve, ha jól rémlik ) nincsenek olyan képek, amik belül készültek, mert az is lenyűgöző. Ez a hatalmas templom, ami fehér márványból készült.
Itt van egy a panoramio-rol :
www.panoramio.com/m/photo/84574027

Említette a gyorskajáldákat, van belőlük egy pár és nagyon jók. Én minden nap mást ettem, van sok saláta, főleg majonézzel, meg halak, meg sok céklát kaja. A forró csoki viszont nem ismerték, egy pici pohárban kihoztak nekem egy kis megolvaszott csokit :-))

Van jó kis földalatti bevásárlóközpont, három szintes, középen van egy nagy kupola, a felszínről csak ez látszik :

www.tripadvisor.co.uk/LocationPhotoDirectLink-g298484-i21000709-Moscow_Central_Russia.html

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.27. 12:14:19

@rezsöatya:

Nem volt ő annyira rossz ember, hogy ne érdemelje meg a tisztességes temetést. El is temették 1990-ben.

kivultagasabb.blog.hu/2013/01/05/sorban_allas_bananert

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.27. 12:14:20

@VPBA:

Pont fél órája olvastam szinte ugyanezt a cikket egy BOLGÁR honlapon. Ott is le volt szépen írva, hogy csak BG.ban ilyen rossz minden, bezzeg külföldön minden nagyszerű: filléres az albérlet, a legmodernebb módon van berendezve, minden vadonatúj, 3 napja volt teljes felújítás, a tulaj meghajol az bérlő előtt és semmilyen papírt nem kér.

Mr Long 2014.11.27. 12:36:35

@maxval birca hozzászóló: Gondolom a cikk iroja meg nem.berelt sose lakast NYUGATON.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.27. 12:45:32

@maxval birca hozzászóló:

Nyugaton sose panaszkodnak az albiárak miatt, bezzeg otthon mindig :) Egy embert nem olvastam még dühöngve itt hogy miért 900 font Londonban egy kis lakás. (ami ugye egy havi melós bér)

Mr Long 2014.11.27. 12:59:21

@házelőtthinta: Nyugi, a helyiek szerint is elszalltak az angliai arak. Az enyem olcso a kornyeken, meg alapban is nem egy emberre valo, igy szetoszlik ez. De kollegam teljesen kiakad (szinten mernok, nem melos fizuval), hogy milyen sok penzt dobok kia a semmire. :) Most uigy e £525-rol beszelunk, nem kilencszazakrol.

Muscari 2014.11.27. 13:00:34

@VPBA: ez nagyon jo hir nekunk, mert van egy lakasunk Pesten, amit kiadunk. Negy eve meg 55 ezerert, majd tavaly, mikor a regi lakok elmentek mar 65-ert adtuk ki, es egy napon belul elvittek.

Legalabb remenykedhetek, hogy a "megmentesunk" utan is betakarja majd a torlesztoreszletunket.

Nyilvanvaloan az az oka az aremelkedesnek, hogy megnott a kereslet, az emberek nem tudnak sajatot venni, mert nem hitelkepesek, es a sok bedolt hitelesnek is lakni kell valahol.

Muscari 2014.11.27. 13:03:10

@házelőtthinta: akkor nem olvasol figyelmesen. En mar tobbszor leirtam, igaz nem duhongve, hogy egy even belul videkre akarunk koltozni, pontosan a magas alberlet arak miatt.

Mr Long 2014.11.27. 13:04:02

@Muscari: Most kb milyen parameterekkel kell rendelkezni, hogy az ember kapjon kb 8millio kolcsont lakasvasarlasra?

Herr Géza 2014.11.27. 13:19:05

@maxval birca hozzászóló: Azt kihagytad, hogy a tulaj welcome-prezentcsomaggal kedveskedik a bérlönek és meghívja vacsorára... :)))))

2014.11.27. 13:20:24

@Mr Long (UK): Mekkora burzsuj vagy. Egy bögréért beindítani a masinát. :D

2014.11.27. 13:26:51

Poszthoz.

Moszkvába egyszer elnéznék, de érdekel még a transz-szibériai vasút is.

Én már jártam a moszkvai metróban, kétszer is. Egyszer a Metro 2033 nevű játékban, egyszer meg a Metro: Last Light nevű játékban. :D

Herr Géza 2014.11.27. 13:27:28

@Mr Long (UK): Ha a bankot kérdezed, akkor beteszel 12 milliónyi aranyrudat a széfjükbe fedezetként, legalább 1 millió nettó fizud van (de nem árt, ha az asszony is hozzásertepertél még kb. 500k nettót), igazolást viszel róla, hogy 3 generáción keresztül a felmenöid minden közüzemi számlájukat a lejárat elött max. egy nappal befizették és akkor tárgyalnak veled esetleg egy olyan 10-20 %-os kamatról lehetöleg 50 év futamidö mellett. Természetesen a világ bármely tözsdeindexének 0,1%-os emelkedése azonnali 1%-os kamatnövekedést eredményez.
Ja, és még kötelezöen kell a bank birtokában lévö biztosítótársasággal kockázati életbiztosítást kötni a hitel összegének duplájára, aminek díja természetesen pont háromszorosa bármely másik biztosító ugyanilyen konstrukciójának.
Ugye milyen win-win biznisz ez ???
:))))))))))

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.11.27. 13:33:04

@házelőtthinta: pedig én írtam eleget pl. a svéd lakásárakról meg albérletárakról is.
Mindgyá kiderül, hogy a sokat hajtogatott "errőlbezzegsenkinembeszél" mantrád valóságalapja mindössze annyi, hogy nem olvasol figyelmesen :))

Suhanó táj 2014.11.27. 13:33:39

@rezsöatya:

Én ott haltam volna meg. :D
De látom, az emberi leleményesség határtalan. :)

Suhanó táj 2014.11.27. 13:33:39

@Herr Géza:

Erről én is tudnék mesélni. :D

Sokszor a lakástulajnak az igényesség "kicsit" más jelent, mint úgy általában. De albérleti díjnak olyan összegeket elkérnek, mintha az teljesen rendben lenne. És nem értik, hol a probléma.:)

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.27. 13:33:53

@házelőtthinta:

Én mindig azt mondom: ezek a piaci viszonyok.

Aki Bp-en felújított lakást akar, szuper berendezéssel, annak meg kell fizetnie az árát.

Amikor lakást adtam ki Bp-en, a VII. kerületben háromszobás lakást, felújítatlanul, olyan bútorokkal, melyeket a nagyszüleim vettek az én születésemre, azaz leromlott állapotban, mindezt 70 ezerért havonta, volt olyan bérlőjelölt aki fel volt háborodva, hogy miért ilyen a lakás állapota. Mondtam neki: oké, felújítom 5-6 millióért, új berendezést hozok, aztán majd kiadom neki 150 ezerért, jó lesz-e így? Ezen nagyon megdöbbent. Ő úgy képzelte: mindezt megcsinálom, s marad a 70 ezres ár.

A magyarok ezt tökéletesen megértik, amikor elmennek nyugatra, de otthon tiltakoznak. Egyébként a bolgárok ugyanilyenek: BG-ban nyomornak mondják az egyszobás összkomfortos panellakást a külvárosi lakótelepen, Angliában, Német- és Spanyolországban meg képesek beköltözni ugyanilyen lakásba öten-hatan, sokszor rosszabb körülményekkel. Fel vannak háborodva BG-ban, amikor a lakásbérléskor a tulaj megkérdezi eddig hol laktak, mit dolgoznak, míg nyugaton semmi furcsát nem látnak abban, hogy a tulaj bankszámla-igazolást, adóbevallást, meg a dédnagyszülők oltási papírjait kéri.

Muscari 2014.11.27. 13:43:18

@Mr Long (UK): nem tudom pontosan, de mi biztosan nem kapnank ujra. Azt hiszem mar igazolni kell a torlesztoreszlet haromszorosat havi jovedelemkent, az onerot is felemeltek. Van valami jegybanki iranymutatas es a bankok nem terhetnek el tole.

Babette jobban kepben van, ha jon meg lehet ot kerdezni.

Muscari 2014.11.27. 13:44:41

@Babette .: ja itt is vagy. Meg tudod mondani, hogy manapsag milyen feltetelekkel lehet felvenni mondjuk 8 millat lakasvasarlasra?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.27. 13:51:23

@rezsöatya:
A seregben 40en voltunk egy körletben.
A 8paki most kimondott felüdülés.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.27. 13:53:13

@Muscari:
Söt nem pálinkázott játszótéren.
Nagy hiba.
:)))))))))

Herr Géza 2014.11.27. 13:53:42

@maxval birca hozzászóló: Itt egy csemege pl.:

www.jofogas.hu/budapest/Felujitott_szoba_kerul_kiadasra_18327605.htm

Végülis 100 € + 40 € rezsi 8 nm-ért a nyóckerben azért király, nem ? Majd 20 € / nm. :))))))))

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.27. 13:55:58

@maxval birca hozzászóló: Nem tudom, Bulgáriában hogy van ez, de kétlem, hogy itthon olyan sok tulaj adna számlát az albérleti díjról. Márpedig a bérlő az adózott jövedelméből fizet és ha tudja, hogy feketén adja ki a tulaj a lakást, azért kicsit visszatetsző, hogy még baromi drágán is. Az sem normális, hogy feketén kiveszik a lakást, az sem, hogy így adják ki. De ez is oka lehet ennek a bérlő-tulaj szembenállásnak.

Herr Géza 2014.11.27. 14:03:26

@házelőtthinta: Akkor nézd meg ezt, Az ár majdnem annyi, Bp. XVI.ker ...

www.jofogas.hu/budapest/Kiado_1_5_szobas_szuteren_lakas_21164073.htm

Da van hozzá "filagóra" (WTF?) meg "szalonna sütögetö" ....

Muscari 2014.11.27. 14:09:31

@zöldeketbeszélek: en mar nyugodt vagyok, mivel az Union belul ha kiadsz es berelsz egyidoben akkor csak a kulonbozet utan kell adozni. Nyilvan nem a pesti lakas berleti dija a magasabb, igy mi nyugodtan alszunk.

Atneztem a fenykepeinket es talaltam nehanyat, amit megmutatnek nektek.

Ez egy autentikus orosz etterem, a nenik eppen enekelnek nekunk, az asztalon levo kancsoban meg mi mas lenne, mint kvasz:
kepkezelo.com/images/jp941cuumu821t5ymzqt.jpg

A kedvenc epuletem a Torteneti Muzeum:
kepkezelo.com/images/us8i1l8ocx6myzxxa8r.jpg

Vegul ket tortenelmi alak nagy talakozasa:
kepkezelo.com/images/qyl2zj8stwyvqseaf2.jpg

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.11.27. 14:13:00

@Muscari: Hát, az biztos, hogy nem könnyű egyik oldalnak sem. Mi amikor kijöttünk 3 éve, ott hagytunk egy házat üresen, és nem mertük kiadni, de végig ott volt bennünk, a mi lenne, ha... érzés. Igaz, hogy az vidéken volt egy üdülőövezetben, tehát nem egy belvárosi kategória. Tényleg sok rémtörténetet hallani a "kedves" bérlőkről, de hát kockázat nélkül nincs üzlet, és ha az embernek van egy lakása/háza jó helyen, persze, hogy nem hagyja üresen állni.

Muscari 2014.11.27. 14:20:06

@zöldeketbeszélek: senki nem erdekelt szerintem abban, hogy szamlaval legyen kiadva, mert senki sem szeretne +27% AFA-t is fizetni. Vagy erre nem kell? Fogalmam sincs. Nem tudom, hogy fog-e vajon tisztulni a piac, ha valakinek tobb lakasa van es uzletszeruen foglalkozik berbeadassal az nyilvan bevallja.

Te, mint Zold Ella maganszemely hogy adsz szamlat kulonben? Vagy mindenkinek vallalkozonak kell lennie, aki kiad egy lakast? Az nonsense.

Az arakat meg a kereslet hatarozza meg, ugyanugy, mint itt Londonban. Amig egy napon belul talalnak embert aki kiveszi, hulyek lennenek kevesebbet kerni.

Muscari 2014.11.27. 14:23:25

@VPBA: nekunk nem volt valasztasunk, mert tavfutes es kozos koltseg is van, azt fizetni kell akkor is, ha ures a lakas. Nem beszelve a torlesztoreszletrol. Szerencsere mindket lakonk nagyon normalis volt eddig es vigyaznak a lakasra, ezt most le is kopogom...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.27. 14:27:10

@Muscari: Magánszemélyként nem tudok számlát adni, de miért lenne nonszensz, hogy ezért mondjuk vállalkozóvá váljon a bérbeadó? Ha a megfelelő formát választod és van főállásod, akkor nem egy horror. Ezt nálam kompetensebbek biztosan kifejtik. De most gondolj bele, ez is jövedelem, méghozzá havi rendszeres pénz. Szerintem éppen annyira etikátlan számla nélkül kiadni, mint hálapénzt elfogadni, meg borravalót stb. és persze utána nem bevallani.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.27. 14:27:10

@Muscari: Magánszemélyként nem tudok számlát adni, de miért lenne nonszensz, hogy ezért mondjuk vállalkozóvá váljon a bérbeadó? Ha a megfelelő formát választod és van főállásod, akkor nem egy horror. Ezt nálam kompetensebbek biztosan kifejtik. De most gondolj bele, ez is jövedelem, méghozzá havi rendszeres pénz. Szerintem éppen annyira etikátlan számla nélkül kiadni, mint hálapénzt elfogadni, meg borravalót stb. és persze utána nem bevallani.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.27. 14:31:20

@zöldeketbeszélek:

A bérleti árak nettóban értendők. Mo-n ez a szokás.

Ha bérlő kér számlát, akkor az +20 %.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.27. 14:31:20

@Muscari:

Nme kell vállalkozónak lenni ehhez. Magánszemélyként is adhatsz számlát és adózhatsz utána. Persze Mo-n ez az esetek kevesebb, mint 10 %-ára jellemző. A legtöbb bérbeadó akkor sem hajlandó számlát adni, ha a bérlő kifizetné a többletet, inkább másnak adja ki ebben az esetben,

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.27. 14:32:16

@Muscari:
"Vagy mindenkinek vallalkozonak kell lennie, aki kiad egy lakast?"

nem. adószámának kell lennie. meg egy számlatömbjének. és kész.

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.27. 14:37:36

@Muscari: ez egy nagyon nehéz kérdés.
rengeteg feltétel van (és volt is, csak a bankok nem törődtek vele),
ezek nagy része attól függ, ki vagy te, és milyen lakást keresel, és milyen konstrukcióban.
amit fenn írtál, az mind így van.
hozzátenném, hogy az, h a törlesztőrészlet nem lehet több a jövedelem 1/3ánál, azt régen is alkalmazták a normálisabb bankok, most annyi történt, hogy innentől kötelező.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.27. 14:38:10

@Babette .: Na ezt jó tudni, volt már olyan lehetőségem, amit azért utasítottam vissza (oktatás), mert nem tudok számlát adni. Ezek szerint mégis van rá mód.

Herr Géza 2014.11.27. 14:41:34

@VPBA: Jobb, ha nem is emlegetjük a kiadás bizniszt. Mi is kiadtuk elöször otthon a házat, látszólag ideális bérlöt találva: fogorvos férj magánrendelövel, enyhén plázacicás életmüvész feleség, fizettek rendesen, pontosan, amíg bent laktak még össze is barátkoztunk. Aztán egy dec. elején közölték, hogy akkor ök vettek egy házat, és a február 1.-ével forduló szerzödést nem újítanák meg. A december már ki volt fizetve, a kéthavi kaucióból egyet beszámítottunk januárra, egynek a felét meg egy általuk kifizetett javításra. Karácsonykor ki is költöztek, de pont akkor nem tudtunk hazamenni, így az átadás-átvételre egy rokont kértünk meg. Megvolt, számlák rendezve, minden oké. Ott maradt üresen a lakás, majd jött februárra 60e forintos vízszámla. Elküldtem a vízmüveket az anyjukba (üres lakás), majd a papírokat összevetve kiderült, hogy igenis annyi víz fogyott. Kiderült, hogy dec.-ben nem fagytalanították a kerti csapokat (szájukba volt rágva...), aztán januárban jött a fagy, víztelenítö csap elfagyva, utána februárban olvadás és szivárgás ezerrel, nyom nélkül, mert a csap ugye a földben van.
Vízdíj + javítás+extra hazaút, a nálunk maradt fél kaució be sem takarta. Közöltem ezt a sráccal, mire még ö rágott be, hogy a kauciót már a kiköltözéskor vissza kellett volna adnom és ha nem kapja meg a lét, akkor ügyvéd, végrehajtó, NAV stb.
Vazze 100e piculán ment az anyázás (mindez olyan faszinál, aki egy évben négyszer nyaral, télen Bali, tavasszal Dubai, közte síelés + két hét nyáron akárhol, bár ez nem tartozik a tárgyhoz...) és a házat úgy hagyta ott, hogy a kert tönkreb@szva és még egy kombi autónyi szemetet én hordtam el utána, bár a rokonnak azt ígérte, hogy azt ö még elviszi..
Na itt dölt el végleg, hogy bár szar a piac, de eladni a francba.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.27. 14:42:00

@Muscari: Tényleg kopogd is le, olyan sztorikat hallottam (és láttam is) mindkét fél részéről, hogy el sem hinnéd. Mi gondolkodtunk rajta, hogy ha elköltöznénk, kiadnánk-e a lakásunkat és végül arra jutottunk, hogy inkább fizetnénk a semmire a fűtést meg a közös költséget, mint hogy ekkora kockázatot bevállaljunk...legfeljebb nagyon közeli ismerős, barát vagy családtag kedvéért.

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.27. 14:44:39

@zöldeketbeszélek: arra ez nem alkalmazható, csak ingatlan kiadásra.

Muscari 2014.11.27. 14:48:18

@Babette .: köszi, tényleg nem tudtam.

Muscari 2014.11.27. 14:51:31

@Babette .: És mi van az AFA-val, azt kell fizetni utána?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.27. 14:53:34

@Babette .: Affene, akkor vennem kell gyorsan egy bérházat :).

Muscari 2014.11.27. 14:55:51

@zöldeketbeszélek: nekünk muszáj volt, ennyit nem tudtunk volna innen kigazdálkodni. Van egy ismerős, ő szedi a pénzt és rajtuk tartja egy kicsit a szemét. Ha így marad a piac, akkor nyugodtan lehet hosszú távú bérlőkkel számolni, az mindenkinek jobb.

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.27. 14:56:10

@zöldeketbeszélek: hát a lopás után a legjövedelmezőbb dolog...

Muscari 2014.11.27. 14:58:37

@Babette .: nem csalódtam benned :-)

Ez azért jó hír, akkor csak a 16% SZJA van, vagy más is, pl egészségbiztosítás is?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.27. 14:58:39

@Muscari: Hát persze, hisz hiteletek is volt...
@Babette .: :). A második legjövedelmezőbbet választanám, köszönöm :).

Muscari 2014.11.27. 15:00:28

@Babette .: ráadásul ez passzív jövedelem. Mi is ábrándoztunk róla annak idején, aztán felébredtünk.

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.27. 15:01:35

@Muscari: csak szja-t kell fizetni utána, úgy tudom.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.27. 15:08:04

@Muscari: El tudom képzelni, hogy háziúrnak lenni egy bérház tulajdonosaként mennyi munkát és stresszt jelent. Lehet, hogy a második legjövedelmezőbb, de talán a második legidegőrlőbb is lehet :). Azért kipróbálnám :).

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.27. 15:08:10

@Herr Géza:

www.willhaben.at/iad/immobilien/mietwohnungen/steiermark/graz/-traum-1-wohnung-innenstadt-105370102/?adId=105370102&

egy normális lakás kb ilyen árszínvonalon mozog jelenleg. Hát nem tudom. A jelenlegi (elég szerény) életvitelemmel fenntartható lenne. De egy átlagember költségei nem olyanok mint az enyém. Átagember : bagózik, kocsival jár(150 eurós buli havonta, minimum), szórakozik/ruházkodik. Én meg egyiket se. ezért dolgozzak idegenben? Hogy számlától számláig éljek és egy viszonylag emberi lakásban? Inkább akkor fetrengek a konyhában és save money... bár lehet totálisan a rossz úton járok.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.27. 15:23:19

@házelőtthinta: felháborító! betanított munkás fizetésből meg lehet élni számlától számláig egyedül egy viszonylag elfogadható lakásban! skandallum!

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.11.27. 15:34:01

@Herr Géza: Igen, többek között ezért is nem mertük megkockáztatni, hogy kiadjuk. Így is két évig apukám nyírta a füvet a kertben, meg ment ellenőrizni, hogy minden rendben van-e, mire sikerült eladni. Nem akartunk még egy bérlőt is "ráhátékázni".
Itt egyébként fordított szemlélet uralkodik: az albán általában 6 havi kauciót kér, és ha elégedett veled mint bérlővel, csökkenti az árat. Velünk is ez történt, az előző ház tulaja kétszer is csökkentette a bérleti díjat, mert jól viselkedtünk. :) Mondjuk, azt baráton keresztül szereztük, közvetítőn keresztül nem hiszem, hogy így menne, de ez egy furcsa ország, még az sem kizárt.

2014.11.27. 15:53:05

Tenyleg jo, erdekes poszt, teljesen ugy ereztem a kepeket nezegetve mintha a varosban jarnek. (Az is igaz hogy a valo eletben nem szeretnek arra jarni, de igy virtualisan erdekes elmeny.)

montroyal ( CAN qc) 2014.11.27. 16:07:20

@rezsöatya: szinten a mauzoleum.. sorra kerul a pasi, az ortol kerdezi
- jo napot,V I leninnel szeretnek beszelni ..
- de ...Lenin elvtars meghalt
-OK

megint beall a sorba sorra kerul
- jo napot V I Leninnel szeretnek beszelni ..
- Ember ! nem hallotta Lenin elvtars meghalt .. hallottam hallottam ... de olyan jo hallani ...

montroyal ( CAN qc) 2014.11.27. 16:09:14

@montroyal ( CAN qc): a pasi valasza
-hallottam hallottam ... de olyan jo hallani ..

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.27. 16:16:34

@Herr Géza:

Én is csak azért adtam ki a lakást, mert eleve felújtás előtt állt, így mindegy volt, hogy a gonosz bérlők mit csinálnak.

Bérlőnél a fő szabály: kőkeménynek kell lenni, rettegésben kell tartani őt. Ez az idegek harca ugyanis. A nyugton hagyott bérlő képtelen feldolgozni, hogy senki sem terrorizálja őt, s ebbe beleőrül. Ha nem vagy kőkemény, megérzi, és elkezdi kivenni a téglákat a falból, azokból épít valamit (pl. egy hódgátat) a konyha közepén, majd alagutat fúr a falban, végül szétfürészeli a bútorokat, aztán elárasztja vízzel a lakást, és bevonul a diliházba kifizetetlen számlákat maga után hagyva.

Így amikor mész beszedni a bérleti díjat, előtte igyekezz valami szart enni, hogy rossz kedved legyen, plusz emlékezz vissza valamilyen kellemetlen gyerekkori élményedre. Így aztán mindezt a bérlőn fogod megbosszulni. Így a bérlő nem kanászodik el, hanem behúzza fülét-farkát, s lemond téglakiviteli, alagútépítési, s faipari terveiről. Végülis ezzel neki is segítesz, mert így nem kerül rácsos ágyba a diliházban.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.27. 16:16:34

@montroyal ( CAN qc):

Izraeli-orosz vicc:

Rabinovics sétál Moszkvában és egy plakáton olvassa "Lenin meghalt, de ügye él!".
- Akkor már inkább maradt volna életben... - gondolkodik Rabinovics.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.11.27. 16:23:09

Lehet mär OFF-olni? :-) ( Mondjuk pont passzol a mai poszthoz...)
Ezt kaptam a kollégämtol:
www.veteranstoday.com/2014/11/25/neo-washingtons-new-enemy-image-victor-orban/
ON

montroyal ( CAN qc) 2014.11.27. 16:24:17

@Herr Géza: 1,5 szoba ... 35 negyaet M ... aha ... egy lukkk.. de ezt mar elfelejtettuk ...

@maxval birca hozzászóló: jo...

rax 2014.11.27. 16:37:20

Azt mondjak Moszkvarol hogy rettento draga. Igaz ez? Csak turistaknak vagy ott elni is draga?

rezsöatya 2014.11.27. 16:40:51

@Muscari: en is nyugodt vagyok, mivel eladtam a házam... igy meg berlokkel sincs gondom... :-)

A harmadik kephez:
Annak idejen volt az a vicc, hogy mi a kulonbseg az Izvesztyija es a Pravda kozott?
- hogy a Pravdaban nincs izvesztyija az Izvesztyijaban meg nincs pravda! :D
(Fiatalabb generacio kedveert: pravda=igazsag, izvesztyija: hirek)

Muscari 2014.11.27. 17:06:19

@zöldeketbeszélek: meg van is sajnos...

Ha mar Oroszorszag, most megyunk megnezni a Leviathan c orosz filmet. Remelem boldogulok majd a felirattal, a Montalbano felugyelon mar gyakoroltam.

montroyal ( CAN qc) 2014.11.27. 17:13:20

@Herr Géza: én szoktam mondani a clienseknek a cgunk ajaneka 2 het 2 szemelyre sud-on all inclu ...

egy 400$ os munkaert .. persze leengedunk belole mag az ajandek ...

Muscari 2014.11.27. 17:14:50

@rax: mindketto. A hotelek is dragak, de a lakasok legfokeppen. Az egyik legdragabb varos a vilagon,

montroyal ( CAN qc) 2014.11.27. 17:21:18

@Herr Géza: azert kiraly ,tenyleg megerte a spiezbol szobat csinalni ... de hova kerultek a befottek ..

2014.11.27. 17:48:58

@rax: @Muscari: Ugy tudom hogy draga de az ott dolgozok sokat is keresnek, ilyen szempontbol valoszinuleg hasonlo mas nagyvarosokhoz, mint pl. London. Nem veletlenul ozonlottek el az utobbi evekben az orosz turistak tomegesen Azsiat, Egyiptomot, Dubait; ezeken a helyeken kiralykent tudnak villogni par hetig-honapig a valoszinuleg Moszkvaban megkeresett penzukkel, otthon meg gondolom a fel fizetesuk egy ciposdoboz berlesere megy el.

2014.11.27. 17:53:50

@Dragonlady (now in Indonesia): Szegeny pasi... Ugy tudom rengeteg rabszolgatartos, embercsempeszos eset tortenik UK-Mo. viszonylatban. Tobb esetrol is olvastam az angol sajtoban mikor noket prostituciora, ferfiakat munkara kenyszeritettek, minden penzuket elszedtek plusz benefiteket es hiteleket vettek fel a nevukben - sokezer fontrol volt szo evente, fejenkent.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2014.11.27. 17:57:45

Breaking news...
@Muscari: @Herr Géza: @diggerdriver:, @charlieharper, @wuaaa @zolee és mindenki aki segített bármilyen tanáccsal, jelentem ma hazahoztuk az új "csaladtagok", egy Kia Venga "személyében". Sajnos nem tudok képet feltölteni, de nagyon szép, ezüst színű, automata váltóval és panoráma tetővel.
Köszönöm megegyszer!

nyuszigonosz 2014.11.27. 17:58:08

@Naschkatze (Mostindien / CH): Ez is off, amit most hallottam a rádióban és találtam: te is biztosan hallottad már az "Arsch der Welt" kifejezést .
Akik nem Németországban élnek: az ott van, ahol már a világon semmi sincs, csak a rókák köszöntenek talán jóestét :-)
Na ma meglett a Világ "hátsó fele" , mégpedig Regensburg mellett, Donaustauf-nál.
www.straubinger-tagblatt.de/region/straubing-bogen/artikel/2014/11/25/komm-wir-fahren-zum-arsch-der-welt-radler-verpassen-felsen-einen-neuen-namen.html

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.11.27. 18:02:15

hello mindenki!

holnap igyekszem reagálni a kommentekre, de már elindult a putri túránk, úgyhogy nem mindig jutok nethez

drukkoljatok, hogy túlélem, és köszi a türelmet!

2014.11.27. 18:18:39

Ohh Moszkva <3 Hat ez nagyon szep volt, koszonjuk, johet meg, az eldugott helyekrol is... Egyszer en meg azert az egesz kurvanagy Oroszorszagot be fogom jarni megeskuszom en :D

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.27. 18:32:20

Közgadászok! Mi a franc történik az olajjal? Valaki leírná értelmesen és érthetően hogy miért omlott össze az árfolyam? Azon kívül hogy megegyeztek a nagy kutyák a termelési ráta tartásáról? Gondolom semmi másról nem szól ez sem, csak hogy az oroszokat szivassák. Megy a hidegháború keményen.Mi történik pontosan és miért?

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.27. 18:33:05

amiről a nyugati média mélyen hallgat :

www.youtube.com/watch?v=PkKjhCBeylY

az ukrán határátkelők...

eagles 2014.11.27. 18:52:23

@zöldeketbeszélek:

Nem kell számlát adnod. Megbízási szerződést kell kötnöd. Nem kell adószám sem.
Önálló tevékenységből származó jövedelem. Ha a tárgyhavi adóköteles jövedelmed eléri a mindenkori minimálbér 30%-át, akkor leszel biztosított, akkor kell adóelőleget bevallanod, és fizetned, adóbevallást készítened(ha egyébként nem vagy erre kötelezett), és járulékot fizetned.

montroyal ( CAN qc) 2014.11.27. 18:53:15

@rezsöatya: javitottam .... kapkodok ... mert azert dolgozni is kell neha... vissza azert nem olvasom mert nem erek ra minden hulyeseeget elolvasni ..DDD

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.27. 19:17:43

@házelőtthinta:

Politikai lépés Oroszország kifárasztására. Csak a kitervelők nem ismerik az orosz lelkivilágot. Ha a nyugati ember életszínvonala romlik, tüntet saját kormánya ellen. Ha meg az orosz emberé, azt első lépésben idegen agressziónak hiszi, s tüntet a külföld ellen, közben növeli saját kormánya támogatását. S jelen esetben ez tényleg idegen agresszió.

Emellett Putyin alatt az orosz életszínvonal a TÖBBSZÖRÖSÉRE nőtt, így egy kis 20-30 %-os visszaesés nem ér el semmit.

Gyakorlatilag az egésszel az USA Putyinnak segít. Eddig volt 10-15 %-nyi liberális, nyugatpárti orosz. Most már a fele van csak ennek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.27. 19:36:47

@petrasp:
Használjátok egészséggel, örülök hogy segíthettem.
Utánanéztem a típusnak, nagyon jó választás.
A hátsó csomagtérajtóra figyelj hogy rendesen be legyen csukva mert alig látszik ha nyitva van és a lámpája lemeríti az akkumulátort.

2014.11.27. 19:47:38

@maxval birca hozzászóló: Orbán alatt is többszörösére nőtt az életszínvonal?

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.27. 19:52:25

@Muscari:

A Leviathan orosz témájú, de nem orosz. Közepes film.

A KInd-Dza-Dza című szovjet sci-fit ajánlom. Valószínűleg a világ legfurcsább sci-fije. Oroszországban és más volt szovjet államokban ez A nagybetűs szovjet kultuszfilmet. Még az orosz nyelvre is hatott.

Vannak benne dolgok melyeket meg se le érteni a kommunista társadalmak ismerete nélkül.

Én sokszor láttam, de mindig szívesen megnézem újra.

Még trailert is csináltak neki hollywoodi módra 20 évvel később: www.youtube.com/watch?v=HxSHlpAldTg

2014.11.27. 19:57:12

@Philosoraptor: Az attol fugg, kicsodanak az eletszinvonalarol is beszelunk egeszen pontosan :P

2014.11.27. 20:11:04

David, a poszt csillagos 5! Akkor kaptal volna ket *-ot, ha lett volna Leningrad foto. Es persze a kotelezo elem, hogy el Moszkvaban meg egy buriforgato.

a moszkvai metro megallok lenyugozoek. Na, ez az, ami Dubaiban kerem soha nem lesz, "class"

Pulyka befalva, minden USAban levonek Happy Thanksgiving

Jelentem ma beleolvastam a magyar politikaba. Egy klasszikus jutott eszembe (figyelj Babette miket tudok!), a Rokonok, Moriczzsigmondkortertol.

Herr Géza 2014.11.27. 20:29:37

@petrasp: Congrats. Új lett végül is?? Milyen motorral??

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.27. 20:37:52

@Philosoraptor:

Ennél magasabb életszínvonal Magyarországon csak a 2000-es évek közepén volt, az egész történelem folyamán.

wuaaa 2014.11.27. 20:43:04

@petrasp: Gratula, magam is megvenném. Ajánlottam is volna az ikertestvérével, a hyundai ix20-szal együtt, csak viszonylag új modell révén nem fért bele az általad anno megadott pénzügyi keretbe.

Sütemény1975 2014.11.27. 20:48:07

@Philosoraptor: most olvastam a regenyeket, nagyon jok!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.27. 20:49:44

Ha valaki tud segítsen...
Albán kollégámnak lejárt a vízuma.
Azt mondja bajban van mert nem talál bérelszámoló céget akik a fizetését intéznék.
Én nem értek hozzá de mi most az albánok számára a munkavállalás feltétele UK-ban?

morsels (törölt) 2014.11.27. 21:04:26

@maxval birca hozzászóló:
Nem akarsz errol egy posztot irni a blogodra?

wuaaa 2014.11.27. 21:04:30

@charlieharper: A moszkvai metró története sem semmi, ajánlom figyelmedbe ha érdekel annyira a téma. Sok érdekesség övezi, kezdve onnan, hogy az első projektet a Siemens készítette egészen addig, hogy mivel az oroszok nem tudtak maguk mozgólépcsőt gyártani, így vettek 1 darabot amit szétszereltek és a lemásolt alkatrészek alapján építették meg a többit.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.11.27. 21:30:53

@nyuszigonosz(D) ESTP:
Dräga nyuszi! Én nem hogy hallottam, de konkrétan ott is lakom... :-))))

image.slidesharecdn.com/wosichfuchsundhasegutenachtsagen-130927060602-phpapp02/95/wo-sich-fuchs-und-hase-gute-nacht-sagen-2-638.jpg?cb=1380279992

@DavidToth: Putri tura... :-))) Hät kitartäst! Nagyon jo lett a poszt! A metros képek egynémelyike olyan volt, mintha a leningrädi metroban készültek volna (emlékeim szerint).
@charlieharper: És készitsd a pénztärcädat (és az erönlétedet)!Holnap Black Friday lesz! :-))))
@morsels:
Az a vasärnapi temploba menös. Petra most csak egy kis shoppingolos-värosbanrohangälosat vett. :-)))

pasztasuta 2014.11.27. 21:31:13

@diggerdriver: :)) pár napja láttam, eleinte azt hittem, hogy hót komoly az egész, aztán amikor feltűnt dr SuperMario akkor elkezdtem gyanakodni..

2014.11.27. 21:32:16

@mojyo: Putyin Oroszországában sem a csóróknak nőtt az életszínvonala, van egy olyan érzésem. Amúgy milyen durva, hogy még az oligarchiák is félnek tőle. Múltkor volt valami videó erről pont itt.

2014.11.27. 21:33:11

@házelőtthinta: Igen, a gazdagok még gazdagabbak, a szegények meg csóróbbak. Good job, OV. :)

2014.11.27. 21:37:31

@Sütemény1975: Kétszer olvastam mindkettő alap regényt,amit DG írt. De vannak még regények ebből a világból, csak más írók írták, más történettel. A játék meg felfoghatatlanul hangulatos, és szép. Csak nagyon jó gép kell hozzá, hogy kiélvezd a grafikát.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.27. 22:20:08

@Philosoraptor:

És ez Nyugaton pontosan ugyanígy van. Ez globális tendencia.

2014.11.27. 23:08:03

@házelőtthinta: Gondolhattam volna. A végén még a világ a magyar szocializmussal kevert mutyi és urambátyám rendszert fogja átvenni. Ahahaha. :D

Bicepsz Elek 2014.11.27. 23:09:01

Inkabb a kozbiztonsag erdekelne, a kozlekedeskultura(bunko autosok), arak, mennyire van hideg-meleg, tisztasag, mennyire beszelnek angolul.

2014.11.27. 23:10:28

@charlieharper: Az a durva, hogy faszikám mikor írta a Rokonokat. Olvastam én is. Biztosan forogna szegénykém, ha tudná, hogy ma is ez megy. :(

Bicepsz Elek 2014.11.27. 23:21:41

@wuaaa [nor]: En arrol hallottam, hogy 1960-90 kozotta panelekbe Magyarorszagon is 1930-as Siemens (bagy svajci)lifteket tettek be. Fizettek a szabadalomert nem keveset(mar akkor is ment a Mutyizas).
Az oroszok mindent masoltak, amit tudtak. Rengeteg penzt sporolt igy az allam.

Muscari 2014.11.28. 00:12:34

@petrasp: gratulálok az új szerzeményhez, használjátok egészséggel :-)

Muscari 2014.11.28. 00:23:58

@maxval birca hozzászóló: hat nekem rohadtul orosznak tűntek mind a szereplők, mind a rendező, az írója meg az a sok cirill betű az elején meg a végén. Még az orosz kulturális minisztérium is támogatta, annyit még én is el tudtam olvasni.

Mitől nem orosz?

Nekem nagyon tetszett, bár nagyon szomorú film. Ráadásul egy kietlen városkában játszódik, látszik, hogy mindig hideg van, elég hátborzongató az egész. A film alatt több hektoliter vodkát megvedelnek, amire a férjem azt mondta, hogy egyáltalán nem volt túlzás, tényleg ennyit isznak.

Az a konklúzió, hogy egy egyszerű ember soha nem nyerhet a korrupt hatalommal szemben

Muscari 2014.11.28. 00:35:34

@Bicepsz Elek: a közbiztonság jó, az autósok bunkók, az utcák tiszták, télen nagyon hideg van, cserébe nyáron nagyon meleg és minden drága. Az utak nagyon szélesek, van, ahol kétszer nyolc sáv van.

Még egy érdekesség, hogy Moszkvában nem könnű letelepedni. Most nem tudom pontosan, hogy van, de a szocialista érában csak külön engedéllyel lehetett oda költözni.
Az ottani zöldség- meg egyéb piacokat az azeriek meg egyéb kaukázusi népek uralják, ott ők a bevándorlók, de annyira nem szeretik őket.

pappito · http://pappito.com 2014.11.28. 00:38:31

jópofa poszt, Mosszkva sokat szépült a szürke szoc-rettenet éra után, akkor azért nem volt valami látványos. a rendszer meg olyan amilyen. azért a várost megnézném

a képekért köszi

Muscari 2014.11.28. 00:38:32

@Bicepsz Elek: Az angolt kihagytam, a fiatalok közül többen beszélnek, de arra ne számíts, hogy útbaigazítást kérni, vásárolni stb fogsz tudni angolul. Kiírva minden csak cirill betűkkel van.

pappito · http://pappito.com 2014.11.28. 00:42:31

azért fura látni, hogy a GUM az egyik legexluzívabb áruház a világon, csupa nagy névvel, '81-ben amikor ott voltam, akkor 12 személyes zöld gumicsónakot és vajszínű melltartót lehetett kapni kb. Semmi másra nem emlékszem, pedig a GUM már akkor is kiemelt hely volt. És volt benne hely ahol 3-4 eladó árulta az üres polcokat.

viszont a tejbüfék vagy mik királyok voltak, finom fekete kenyér, piramis alakú tejes meg kefires dobozok, abakusz a pénztárban...

és a város olyan koszos volt, hogy még. Az oroszoknak a cári rendszer működik, azt szeretik, úgyhogy visszacsinálták maguknak.

Muscari 2014.11.28. 00:46:29

@pappito: a rozskenyér is nagyon jó, igen. Kosz viszont már nincs, legalábbis nem több, mint Pesten.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.28. 07:30:07

@Muscari:
Ez igaz volt Budapestre is talán a 80as évek elejéig.
csak akkor vehettél ott lakást ha ott dolgoztál minimum 5éve.

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.28. 07:38:56

@diggerdriver: az az állami lakás igénylésére vonatkozott. ha volt pénzed, venni tudtál korlátozás nélkül.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.28. 07:44:30

@Babette .:
Igen igazad van de mégiscsak egyfajta korlátozás volt.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.28. 08:26:46

@Philosoraptor:

Orbán alatt enyhén csökkent. De hogy jön ide Orbán?

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.28. 08:26:46

@Philosoraptor:

A rendszer alapja: Putyin megszüntette az oligarchákat.

2014.11.28. 09:43:03

@maxval birca hozzászóló: Látok pár párhuzamot közöttük. csak úgy jön ide.

rax 2014.11.28. 09:47:09

@Mirjam2:
Engem Oslo sokkolt turistakent, pedig londoni arakhoz vagyok szokva.

Az a baj ezekkel a draga helyekkel, hogy ugyanannyi penzbol mashol ketszer annyi idot elturistaskodok (ill. forditva, mashol fele annyibol meguszok egy utat) igy mindig valahol hatul vannak a lehetseges celpontok listajan. Pedig hogy szeretnek eljutni pl Moszkvaba is!

kardio1 2014.11.28. 12:01:03

@maxval birca hozzászóló: Jobb lett volna, ha csak az uralmukat szünteti meg, és nem ôket magukat :))

Egyébként csak az oligarchàk politikai hatalmàt szàmolta fel, a hozzà lojàlisak gazdasàgi hatalmàt nem.

kardio1 2014.11.28. 12:02:08

@maxval birca hozzászóló: Szerintem ezt rajtad kivül itt senki nem igazàn érzi dicséretnek...

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.28. 13:01:26

@kardio1:

Pont ez történt. A legtöbb ex-oligarcha ma is milliárdos.

kardio1 2014.11.28. 13:20:58

@maxval birca hozzászóló: A poén csak az volt, hogy a kommentedben azt irtad, Putyin felszàmolta az oligarchàkat. Azaz meghaltak :)

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.28. 14:44:21

@kardio1:

Így igaz, mivel már nincsenek oligarchák. Megszűnt oligarcha státuszuk.

2014.11.28. 15:37:16

@maxval birca hozzászóló: Ha úgy akarsz élni, mint az oroszok, akkor biztosan...

kardio1 2014.11.28. 15:41:56

@maxval birca hozzászóló: Az oligarcha nemcsak azt jelenti, hogy olyan gazdag ember, akinek politikai hatalma is van, hanem azt is, hogy a gazdasàgi hatalom igencsak kevesek kezében összpontosul. Es ez nem vàltozott Putyinnal, legfeljebb még nagyobb lett a koncentràcio. A vele politikailag szembenàllokat nullàzta le, a többi a tenyerébôl eszik.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.28. 17:27:20

@kardio1:

Nem. Az oligarcha olyan ember, akinek befolyása van meghatározó erővel a politikára. Ez volt Oroszországban a liberális rend alatt. A liberális rend felszámolásának kulcseleme volt az oligrachák letörése. Ma nincsenek oligarchák Oroszországban. Nyilván egy milliárdosnak komoly gazdasági hatalma van, de ezzel semmi gond, míg nem veszélyezteti a politikai rendszert. Jelenleg egy orosz milliárdos hatalma nem nagyobb, mint egy nyugatié. Egyébként a leggazdagabb orosz milliárdos vagyona sem éri el Bill Gates vagyonának a harmadát...

Putyin alkut kötött a liberális kor oligarcháival. Aki elfogadta az állam vezető szerepét és azt, hogy az oligrachák nem hathatnak a politikára, azok "amnisztiát" kaptak, azaz nem vizsgálták ki múltjukat és megmaradt teljes vagyonuk, üzletük, vállalkozásuk. Aki meg nemet mondott, azt kivizsgálták 15 évre visszamenően. S mivel minden oligracha vagyona kétes és törvénysértő módon lett, mindenki ellen sikerült találni törvényes okot az illető ellehetetlenítésére.

Az orosz oligarchák 95 %-a elfogadta az új rendet, s máig vígan él Oroszországban. Páran dupla vagy semmit játszottak, azt hitték nyerhetnek nyugati segítséggel Putyin ellen, s megkapták a magukat: a semmit. Jó példa erre Hodorkovszkij. Mára a nyugat se veszi őt komolyan. Putyin még azzal is megalázta a végén, hogy idő előtt kiengedte a börtönből...

Muscari 2014.11.28. 22:21:58

@maxval birca hozzászóló: én erről beszéltem, teljesen új film, most játsszák a mozik :

m.imdb.com/title/tt2802154/

kardio1 2014.11.28. 23:27:43

@maxval birca hozzászóló: Megnéztem a wikipediàn az oligarcha szocikket. Eszerint mindkét értelmezés (az enyém és a tiéd is) létezik. Az Orosz szisztéma most valoban nem olyan, hogy a gazdasàgi szereplôk mondanàk meg a politikusoknak, hogy mit tegyenek, hanem forditva: irànyitott gazdasàg van. Nyilvàn àllami megrendelésekhez azok a gazdasàgi csoportok jutnak, akik Putyinnal joban vannak.
Mindenesetre vannak olyan elemek a putyini àllamfelfogàsban, amik ma Magyarorszàgon visszaköszönnek. Es koràntsem mindegyikkel vagyok elégedett. Te szereted, vagy legalàbbis nagyra becsülöd Putyint. Nekem egy "kereszténység védôbàstyàja" Oroszorszàgot épitô ex-KGB-s nem igazàn hiteles.
Abban igazad lehet, hogy a gazdasàgi helyzet romlàsàt, az elszegényedést a sajàt lakossàgnak el fogja tudni ùgy adni, hogy ez a külföldiek mûve, de a nemzetközi nagyhatalmi stàtusz a gazdasàgi süllyedéssel együtt fog elveszni.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.11.29. 02:41:18

@maxval birca hozzászóló: Rómáról sem hitték, hogy valaha eleshet, úgyhogy én még várnék ezzel a nem lesz negyedik Róma kijelentésel

de végülis nekem tök mindegy hogy hányadi van meg nincs :)

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.11.29. 02:53:04

@fasor6: hát vajon honnan vették a mintát a koleszodhoz? :)

@VPBA: engem is bosszant hogy felejtem az oroszt!!

elhiszem hogy amikor kötelező volt senki nem akart menni, msot meg hirtelen milyen sokan elfogadóbbak lettek a "kelet" felé

na bocsi, megint putri túra ... este jövök megint, lassan már csak a kommentek végére érek :)

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.29. 09:04:24

@kardio1:

Mo. nem tudja követni az orosz példát, ez nyilvánvaló.

A kereszténység megbocsátja a bűnöket, mindegy ki mi volt a múltban, a lényeg ma mi.

Muscari 2014.11.29. 11:42:57

@maxval birca hozzászóló: mindenképp nézd meg, nagyon jó. Tudom, hogy ez neked nem sokat jelent, de besöpört már egy csomó díjat, jelölik a legjobb külföldi filmnek járó Oscarra is.

Tényleg van egy másik film ugyanezzel a címmel, azt meg én nem ismerem.

kardio1 2014.11.29. 12:59:01

@maxval birca hozzászóló: Az igaz, hogy a keresztény tanitàs szerint a bûnök bocsànatot nyernek. De csak ôszinte bûnbànat esetén!

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.29. 13:34:34

@Muscari:

Igen, a másik film egy amerikai horrorfilm egy orosz tengeralattjáróról.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.11.29. 16:30:03

@Dragonlady (now in Indonesia): már megjártuk Jaipurt, és ma Delhi autós városnézésen voltunk, holnap pedig Agra

Még hátra van Varanasi és Dél-India

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.29. 16:36:04

@DavidToth: Delhit én nem mertem bevállalni, de Agrában a Taj Mahal és az erőd is, meg Jaipurban az Amber fort, mindenképpen a kedvenceim :-)
Delhi és Varanasi között van megállótók? Khajuraho? :-)))) (ha nem tudod, miről beszélek, keress rá gugliban, érdemes ;-) )
azért remélem, érdekes, és jól érzitek magatokat.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.11.29. 16:42:50

@pasztasuta: +1

@diggerdriver: :D

@Suhanó táj: köszi örülök, hogy tetszett! wizzair már repül Moszkvába azt hiszem, az talán kifizethető

és vannak kifizethető szállodák is, csak elég szarok, de a szállodában kell a legkevesebb időt tölteni végül is :)

@nyuszigonosz(D) ESTP: köszi!

@Muscari: huhhh, 5 éve volt, és nem is iszom tejet, szóval bevallom nem emlékszem az árakra :)

de az orosz túró rudit imádom!!!

most néztem meg a képeidet ... ismerős helyszínek, az éttermet kivéve ... az Ohotnij rad is rendszeres úticélom volt, na nem a bevásárló központ miatt

úgy hallottam, mintha az azért lenne ott a szoborral a tetején, hogy ne legyenek tüntetések ott, de lehet hogy ez valami téves infó, vagy túl paranoiás orosz mondta

@Philosoraptor: élőben jobb :)

@Mirjam2: köszi!!!

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.11.29. 17:00:55

@rax: általánosságban igaz, nekem mint diák nagyon olcsó volt, vagy hát viszonylag, mert akolesz harmad annyi volt mint UK-ben, diákbérletet tudtam venni, stb stb

a szupermarketben szerintem kb annyiért lehetett vásárolni mint otthon, vagy valamivel olcsóbban

természetesen én nem az "új oroszok" (=új gazdagok) sznob és kifizethetetlen életét éltem ott :)

@mojyo: örülök, hogy tetszett!

@charlieharper: köszi, örülök, hogy tetszett, Leningrádon gondolkodtam, de így is nagyon sok kép lett már, féltem is hogy HÁ nem rakja ki az összeset (a címemet meg is változtatta)

@Naschkatze (Mostindien / CH): Köszi! egyelőre túléljük a putri túrát, de a legnehezebb része még most jön!

a putritúra kifijezeés amúgy pasztasutának köszönhető :) csak schmitteltem (engedélyével)

@Bicepsz Elek: a közbiztonság általában nem rossz, a skinheadekre vigyázni kell azért, meg a kaukázusi helyek sem feltétlen a legjobbak, ezeket kerültem is

UK után a vezetés elég káoszos, de India után ezt most át kell értékelnem

Angolul nem nagyon beszélnek, inkább a fiatalok, de azok közül is kevés aki nagyon jól (de ez 5 éve volt)

Jaaa, és hideg volt decemberben, januárban ... karácsony előtt volt 1-2 hét amikor átlagban -20 volt, néhány napig -25, az szörnyű volt

nyáron meg nekem túl meleg ... 30 fok felett bőven

@pappito: azért még mindig elég szocreaál, többnyire panelrengeteg! csak most már a templomok működnek és szépek

@Muscari: a munkavállalásról ... az én infóim szerint manapság úgy működik, hogy külföldi kvóta van ... tehát ha egy cég egy külföldit akar felvenni, akkor meg kell indokolnia, hogy miért külföldit, és be kell bizonyítania hogy nem volt megfelelő orosz a pozicíóra

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.11.29. 17:07:00

@Dragonlady (now in Indonesia): Az Amber Fort tényleg jó volt :), a Taj Mahal holnap kiderül, de Agráról nem hallottam túl jókat :)

hogy hogy nem merted Delhit bevállalni? fogadsz egy sofőrt, és az körbevisz, úgy viszonylag könnyű :)

Khajuraho ... persze hogy ismerős!!! :) de nem tudom, hogy belefér-e ... mert amúgy Varanasiba repülünk!

gondolkodtunk az autón de túl messze van azért

köszi, azért tűrhető ... itt tuti átértékeli az ember az egész életét .. .legalább arra jó ez az utazás!

a szmogtól majd megfulladunk, a világ segglyuka státusza az országnak meg nem túl szimpatikus nekem, de ez van :D

mikor jártál itt és mennyi időre?

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.29. 17:18:51

@DavidToth: szerintem Agra se rosszabb, mint Jaipur. legalábbis Varanasi után pl határozott javulás volt ez is :-)
ja hogy sofőr, én mindenhva vonattal mentem aztán meg taxi/ tuktuk, amolyan fapadosan, szóval nekem nem volt olyan, hogy sofőr :-) bár lehet, hogy érdemes lettvolna Delhire ilyesmit, mert vannak ott olyan dolgok, amik érdekelnek. de amúgy se lehet mindent, vannak dolgok, amiket nagyon sajnálok, hogy kimaradtak, mert olyan messze vannak mindentől, Delhi "így alakult" kategória.
ja hogy repültök Varanasiba! azt hittem, ez is az autós körút része, meg is lepődtem, kicsi tmessze van.
június-júliusban voltam 6 hetet, talán emlékszel is, nemrég beszélgettünk erről (is), elég beteg voltam végig. annyival most biztosan jobb a helyzetetek, mint nekem volt, hogy most biztosan nincs 45-46 fok.
ja és persze azóta nekem se volt még melegem, és csilivili tisztának tűnik még Burma valami szakadt része is. és tényleg kár lett volna kihagyni, egyszer mindenképpen érdemes elmenni és megnézni ezt is.
mennyi idő még az utazás, meddig maradtok?
délen merre?

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.11.29. 18:27:10

@Dragonlady (now in Indonesia): jártál Varanasiban is?

attól nagyon félek! az maga lehet a földi pokol

úristen, vonatoztál? na azt meg én nem merem, habár mindenki mondja hogy a másod, és főleg az első osztály az teljesen jó

de azt sem tudom, mi a helyzet a külföldi jegykvótával a vonatra

Gondoltunk Varanasiba autózni, de arra nem nagyon hajlandóak a sofőrök sem, meg nem biztos hogy sokkal olcsóbb lenne mint a repjegy, viszont sokkal több idő

huhh akkor nem is rég jártál itt! igen, msot nagyon jó időnk van ... nyáron én magam sem bírtam volna!!

még két hetünk van ... őszintén, én már nagyon várom a hazautat ... kell már egy kis Európa! :D

de januárra és februárra még jövök vissza nagy valószínűséggle amúgy

Délen pedig Goa és Kerala és tervbe van véve ... de ha meglátjuka repjegy árakat, akkor lehet hogy meggondoljuk magunkat!

feketeöves chemtrail-figyelő 2014.11.30. 00:56:07

Moszkva szép hely, megér egy pár napos látogatást, az biztos. Én 6 éve jártam ott, a bő egy hét kijött 170 ezer Ft-ból, ajándékokkal együtt, és még Szentpétervárra is átugrottunk 3 napra. Igaz, Moszkvában ingyen laktam. :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.30. 09:09:11

@DavidToth: kifejezettem emlékszem erre, hogy vonattémában már beszélgettünk pár hónapja :-)
a harmadosztály (ami légkondis) az is teljesen korrekt.
egészen jó weblapja van a vasútnak, foglalni ugyan nem lehet, de végig lehet zongorázni a menetrendet, látod, hogy melyik osztályon hány jegy van még, meg real-time, hogy hol van épp a vonatod. és utána akkor az infóval felfegyverkezve el lehet menni jegyet venni. persze, sokszor hetekkel előre kell. a turista is vehet az általános kvótából, a turista az külön csak turistáknak van félretéve, ha az általános már betelt, asszem egyszer kifogtam ilyet, indiai már nem jutott volna fel a vonatra, de én külföldiként igen. a jegy névre szól, és kb fele esetben megnézték az útlevelem, hogy tényleg.
Goa-n sajnos nem voltam, pedig érdekelne nagyon, de nem fért bele ez sem, Kerala nagyon jó, teljesen korrekt, kb mint Dél-Thaiföld, sokminden arra is emlékeztetett. szerintem jól fogod érezni magad :-) repjegyet én a makemytrip-en vadásztam, de belefutottam abba, hogy plusz csomagot venni nem lehet az oldalukon, csak direktbe a légitársaságnál, de ők meg nem fogadták el a külföldi kártyát. tehát nem érdemes kicsúszni a 15 kilóból. a jegyek dupla áron vannak Indiában, mint amit én itt dk-ázsiában megszoktam, nekem fogcsikorgatás volt, érdemes jóelőre. remélem, az Air Asia megjelenése máris elkezdte leverni az árakat, a promóciós áraik nagyon jók, de ki tudja, nem kerestem utána, persze ők kb 2 héttel azután jelentek meg, hogy én eljöttem. Bangalore a központja a belföldi hálózatuknak.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.11.30. 19:06:09

@Dragonlady (now in Indonesia): jajj igen, rémlik valami, csak ne haragudj, olyan sok minden történik mostanság, túl sok mindenre kell összpontosítanom

huhh, én valahogy akkor sem vagyok oda ezért a vonatért ... még európában sem szívesen vonatozok ... pedig ott aztán többnyire semmi gond a vonattal

köszi a repjegy tippeket! én amúgy a skyscanner-en nézem a repjegyeket, és közvetlen a légi társaság oldalán szoktam megvenni

hát köszi ... én már nem érzem jól magam ... nagyon rosszul viselem Indiát ... majd rakok ki képeket a blogomra

ez maga a földi pokol ... tudom hogy nem vagyok elég nyitott, de akkor is

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.12.01. 06:16:14

@DavidToth: szerintem nagyon is nyitott h odamentel dolgozni es korul akarsz nezni.karosszekbol fikazni pedig kellemesebb lenne. En nagyon sokmindent megneznek meg, de a "korites" nekem is elment a hataraaig annak,amit meg birok.de egyszer mindenkeppen ki akartam probalni ezt is. Egyebkent ha meg mesz vissza- Nepalt nagyon erdemes... Nem igazan tisztabbak a varosok,de nincs olyan tomeg.en hegyet nem maszok,pedig fantasztikus lehet,de epiteszet kultura stb miatt nekem nagyon bejott. :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.02. 07:43:23

@petrasp: Ohh, bakker, pont ilyesmin gondolkodunk.Igaz, nem most, de valszeg 2-3 éven belül.Örülnék, ha írnál majd róla "tartóstesztet" ... :D

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2014.12.03. 11:10:59

@geegee: oké, csak emlékeztess!!! Eddig nagyon szeretjük, de hát ez nem csoda. :-D

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2014.12.03. 11:12:38

@Muscari: köszönöm, biztosan élvezni fogjuk, már most nagyon szeretjük, remélem később is így lesz! Neked meg még egyszer az új munkádhoz!

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2014.12.03. 11:17:58

@wuaaa [nor]: valóban, később atbeszeltuk a lehetőségeinket és úgy döntöttünk hogy ki tudunk fizetni egy drágább, de újabb autót, természetesen hitelt vettünk fel az ár egy részére. Akkor három autó volt versenyben, Diggert kértem meg hogy mondjon véleményt, mivel mindhármat ajánlotta, nem hibáztunk a választással ;-).
Még csak alig egy hete használjuk az autót, de úgy tűnik jó döntés volt. És az automata váltó szuper!!
Köszönöm neked is a segítséget!

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2014.12.03. 11:22:17

@Herr Géza: szia, köszönöm! Nem új, mert 2012-es, de majdnem. Hát persze nekünk mindenképpen az!! Húszezer km-rel vettük meg, szóval nem vészes. A motor 1.6-os. Nagyon kényelmes az autó, hamarosan hosszabb távon is ki fogjuk próbálni, karácsonykor Rouenbe megyünk (Fr), jó kis meredek utcák vannak ott, biztosan sokat segít az automata váltó, főleg nekem aki nem egy gyakorlott vezető. :-D

Herr Géza 2014.12.03. 14:22:14

@petrasp: Pont jól vettétek. Az új autók katasztrofális 1.-2. évi értékvesztését fizesse meg, "akinek két anyja van".... :)))
Az atomata váltó meg királyság !! Hosszú ideig voltam szkeptikus, aztán egyszer "eröszakkal" rábeszéltek, azóta mindig azt vennék, ha rajtam múlna. "Sajna" céges autóknál nem mindig tudok választani, de most éppen az van nekem is....
Sok örömet az autóval!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása