oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. november 27. 06:42,  Moszkva, kolesztól a Kremlig 202 komment

2014. november 27. 06:42 Határátkelő

Moszkva, kolesztól a Kremlig

Nemrégiben olvashattátok Dávid történetét, amiben leírta, hogyan jutott el Leedstől Münchenen át Indiáig. Útközben egy évet eltöltött Moszkvában is, és mivel többen kértétek, hogy számoljon be kicsit részletesebben arról az időszakról is, megtette. Az eredményt itt olvashatjátok és főleg nézegethetitek, hiszen eszméletlen sok képet is küldött.

Moszkva cím OK.jpg

„Közkívánatra következzen egy kis képes beszámoló Moszkváról. Szeretném felhívni a figyelmet, hogy már majdnem 5 éve voltam ott, szóval egy-két információm már nem biztos, hogy up-to-date.

Ha van valaki közülünk Moszkvából, annak megköszönöm a kiegészítéseket, információ frissítéseket. Előre is elnézést, hogy nem mindegyik kép teljesen éles és vízszintes.

Tehát egy tanévet töltöttem Moszkvába, ami azt hiszem az első EU-n kívüli utam volt, és akkor úgy féltem tőle, mint Indiától idén. Persze akkor még nem volt összehasonlítási alapom, most már tudom, hogy Moszkva az Nyugat-Európa Indiához képest. Persze az orosz vidék biztos sokkal rosszabb, mint a főváros, de vidéken nem nagyon jártam.

Akkoriban egyébként Moszkvát elég Balkánnak tartottam. Ezt a szót használom minden olyan helyre, amit a szubjektív megítélésem szerint „civilizálatlannak” tartok. De az idei új tapasztalataim fényében ezt a megbélyegzésemet visszavonom.

Főleg a nevezetességekről és a szép épületekről lesznek itt képek, mert akkoriban nem dokumentáltam a szomorú hétköznapokat annyira. Azt viszont elmondhatom, hogy Moszkva többnyire hatalmas lakótelepekből áll.

Moszkva egyik legjobb kollégiuma

Ott laktunk. Legalábbis azt beszélték róla, hogy az egyik legemberibb. Elsőre persze nem nagyon tetszett nekem, de én ugye az angliai koleszhoz hasonlítottam. De megszokja az ember, mert meg kell szokni, és végül is nem volt annyira tűrhetetlen. A körülményekhez képest inkább a depressziós angol szobatárs volt rosszabb.

Be lehetett köttetni a netet a szobában, amit meg is tettem pár napon belül érkezésem után. A havi díjat ilyen utcai fizetős terminálon keresztül fizettem be, amit tök jó modernnek tartottam, csak annyi volt vele a probléma, hogy bankkártyát nem fogadott el, és visszajárót sem adott. Jaa, és persze komissziót számolt fel minden befizetésnél.

Egyébként 50 méterre volt ez a kolesz a metrómegállótól és nem is voltunk messze a belvárostól. A környéken volt minden, ami kellett, még rendes szupermarket is, ahol kapható volt Pick és Délhús felvágott is.

Akkor metrózzunk!

Mindenki hallott már a moszkvai metróról és talán látott lenyűgöző képeket róla. Mert tényleg lenyűgöző. Nagyon sok régebbi állomást a régi stílusának megfelelően újítottak fel, míg az újabb állomások, amik főleg kijjebb találhatóak a folyamatos vonalbővítéseknek köszönhetően, is stílusosak, modern értelemben. Valami olyat hallottam, hogy a metrómegállók az közemberek „palotái”, és sok, már csak a mérete miatt is tényleg olyan grandiózus.

Nagyon tetszett, hogy a várakozási idő kb. fél perc volt csúcsidőben: elhagyta az állomást az egyik vonat, és szinte már futott is be a következő. Csúcsidőn kívül kb. 2-3 perc volt, hajnali 1-kor zárt, és reggel fél 6-kor nyitott.

A jegyellenőrzés modernebb az otthonihoz képest, hiszen Moszkvában megtartották a beléptető-kapukat az állomásokon, és még „okosbérlet” is volt (nem volt túl okos szerintem, de nem papíralapú volt a diákbérletem, hanem bankkártya-formátumú).

A felszíni közlekedés általában nem volt túl jó, 20 perces várakozási idővel, ami mondjuk a decemberi -20, -25-ben nem volt annyira jó, csak a nagy távok miatt meg nem mindenhova lehetett metróval menni. Sok Ikarus buszuk van természetesen, de szigorúan elsőajtós felszállás minden vonalon (forgókarral az első ajtónál).

Annyit még elmondanék, hogy a sorban állási kultúrájukon még van mit javítani. Olyan megrohamozási stílusban történik ez az első ajtós felszállás, nem úgy szépen sorban állósan, mint Angliában.

Éjszakai tömegközlekedés nem volt akkoriban Moszkvában, nem tudom, hogy most mi a helyzet

A Vörös tér és a Kreml

Moszkva talán legismertebb helye a Kreml és a Vörös tér, ahova szintén metróval megyünk természetesen. Rögtön ott be is ugorhatunk a GUM-ba, ahol ugyan főleg a méregdrága világhíres márkák üzletei találhatóak, de van egy menza-jellegű gyorskajálda is, ami tényleg megfizethető, tehát ha nem is vásárolunk a GUM-ban, legalább elmondhatjuk, hogy ott ebédeltünk.

Természetesen a Vaszilij Blazsennij-t és Lenin elvtárs mauzóleumát sem hagyhatjuk ki, bent sajnos nem szabad fényképezni. Itt van a közelben a Duma, a Megváltó-székesegyház és a Lenin-könyvtár, többek között.

A Kreml kívülről...

...és belülről.

A Gum-áruház

Moszkva a folyóról

A hajókázás nyilvánvalóan nem annyira a tömegközlekedés része, mint a metró, de egy másik szögből mutatja meg az orosz fővárost.

Róma III

A Kremles képeken már láthattatok egy pár templomot, és egyébként a Kremlen kívüliek is nagyon hasonlóak, és jó sok van belőlük. Nekem Róma jutott eszembe róla, ahol több templom van... mint khm... tehát minden sarkon van egy templom. Moszkvában azért nem olyan sűrűn, de itt is van bőven, ami persze nem meglepő, hiszen Moszkva a harmadik Róma.

Egyszer volt szerencsém egy szertartást vagy istentiszteletet is megnézni az egyikben. Érdekes volt az ikoncsókolgatástól kezdve az öreg nénikékig, akik előszeretettel vigyázzák még a látogató hitét is (tehát az enyémet is), vagyis, hogy betartsa a szertartás bizonyos elemeit.

Magyarul odajönnek az emberhez, és beszólnak, hogy akkor most fel kell állni. Szerencsére az ikoncsókolgatásra nem akartak rávenni, mert akkor abban a percben hagytam volna ott az egészet.

„Győzött a szovjetek hős serege”

Az év talán legérdekesebb eseménye a május 9-i győzelem napi katonai parádé és az azt megelőző készülődés, a város feldíszítése. Sajnos a parádé közelébe jutni szinte lehetetlenség a lezárások és a hatalmas tömegek miatt, de sok „családi” rendezvény van városszerte ilyenkor, ahol több veteránnal vagy azok özvegyeivel, családtagjaival is össze lehet futni.

A dicső szovjet múlt maradványai

Valamelyik képaláírásban már említettem, és többnyire köztudott is, hogy a különböző ideológiák és a múlt keveredése figyelhető meg egész Oroszországban.

A vörös csillagok és a templomok egymás melletti létezése mellett még egy érdekes példa erre talán az Összoroszországi Kiállítási Központ, ami előzőleg a Népgazdasági Eredmények Kiállítása volt (wikipédiáról szedtem a fordítást), ahol minden szovjet tagköztársaságnak volt egy pavilonja. Ezen felül, volt, vagyis van még egy nagyon szép szökőkút, ami szintén a szovjet tagköztársaságokat jelképezi.

A pavilonokban manapság mindenféle üzletek vannak inkább, tehát az egész terület egyfajta szabadidő-központ jellegű dologgá kezd fejlődni. Most már nem a népi eredmények és a volt szovjet tagköztársaságok bemutatásán van a hangsúly, bár azt hiszem némelyik utódállam még megtartotta a pavilonját.

Még van jó pár dolog azért Moszkvában, de azt hiszem, hogy a leglényegesebbeket megmutattam. Azt hiszem talán a Lomonoszov maradt ki a több tucat kép közül, úgy hogy jöjjön az most így a végére. Kérdésekre szívesen válaszolok a kommentekben.

Moszkva utolsó.jpg

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Oroszország Moszkva

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr456936033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muscari 2014.11.27. 17:06:19

@zöldeketbeszélek: meg van is sajnos...

Ha mar Oroszorszag, most megyunk megnezni a Leviathan c orosz filmet. Remelem boldogulok majd a felirattal, a Montalbano felugyelon mar gyakoroltam.

montroyal ( CAN qc) 2014.11.27. 17:13:20

@Herr Géza: én szoktam mondani a clienseknek a cgunk ajaneka 2 het 2 szemelyre sud-on all inclu ...

egy 400$ os munkaert .. persze leengedunk belole mag az ajandek ...

Muscari 2014.11.27. 17:14:50

@rax: mindketto. A hotelek is dragak, de a lakasok legfokeppen. Az egyik legdragabb varos a vilagon,

montroyal ( CAN qc) 2014.11.27. 17:21:18

@Herr Géza: azert kiraly ,tenyleg megerte a spiezbol szobat csinalni ... de hova kerultek a befottek ..

2014.11.27. 17:48:58

@rax: @Muscari: Ugy tudom hogy draga de az ott dolgozok sokat is keresnek, ilyen szempontbol valoszinuleg hasonlo mas nagyvarosokhoz, mint pl. London. Nem veletlenul ozonlottek el az utobbi evekben az orosz turistak tomegesen Azsiat, Egyiptomot, Dubait; ezeken a helyeken kiralykent tudnak villogni par hetig-honapig a valoszinuleg Moszkvaban megkeresett penzukkel, otthon meg gondolom a fel fizetesuk egy ciposdoboz berlesere megy el.

2014.11.27. 17:53:50

@Dragonlady (now in Indonesia): Szegeny pasi... Ugy tudom rengeteg rabszolgatartos, embercsempeszos eset tortenik UK-Mo. viszonylatban. Tobb esetrol is olvastam az angol sajtoban mikor noket prostituciora, ferfiakat munkara kenyszeritettek, minden penzuket elszedtek plusz benefiteket es hiteleket vettek fel a nevukben - sokezer fontrol volt szo evente, fejenkent.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2014.11.27. 17:57:45

Breaking news...
@Muscari: @Herr Géza: @diggerdriver:, @charlieharper, @wuaaa @zolee és mindenki aki segített bármilyen tanáccsal, jelentem ma hazahoztuk az új "csaladtagok", egy Kia Venga "személyében". Sajnos nem tudok képet feltölteni, de nagyon szép, ezüst színű, automata váltóval és panoráma tetővel.
Köszönöm megegyszer!

nyuszigonosz 2014.11.27. 17:58:08

@Naschkatze (Mostindien / CH): Ez is off, amit most hallottam a rádióban és találtam: te is biztosan hallottad már az "Arsch der Welt" kifejezést .
Akik nem Németországban élnek: az ott van, ahol már a világon semmi sincs, csak a rókák köszöntenek talán jóestét :-)
Na ma meglett a Világ "hátsó fele" , mégpedig Regensburg mellett, Donaustauf-nál.
www.straubinger-tagblatt.de/region/straubing-bogen/artikel/2014/11/25/komm-wir-fahren-zum-arsch-der-welt-radler-verpassen-felsen-einen-neuen-namen.html

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.11.27. 18:02:15

hello mindenki!

holnap igyekszem reagálni a kommentekre, de már elindult a putri túránk, úgyhogy nem mindig jutok nethez

drukkoljatok, hogy túlélem, és köszi a türelmet!

2014.11.27. 18:18:39

Ohh Moszkva <3 Hat ez nagyon szep volt, koszonjuk, johet meg, az eldugott helyekrol is... Egyszer en meg azert az egesz kurvanagy Oroszorszagot be fogom jarni megeskuszom en :D

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.27. 18:32:20

Közgadászok! Mi a franc történik az olajjal? Valaki leírná értelmesen és érthetően hogy miért omlott össze az árfolyam? Azon kívül hogy megegyeztek a nagy kutyák a termelési ráta tartásáról? Gondolom semmi másról nem szól ez sem, csak hogy az oroszokat szivassák. Megy a hidegháború keményen.Mi történik pontosan és miért?

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.27. 18:33:05

amiről a nyugati média mélyen hallgat :

www.youtube.com/watch?v=PkKjhCBeylY

az ukrán határátkelők...

eagles 2014.11.27. 18:52:23

@zöldeketbeszélek:

Nem kell számlát adnod. Megbízási szerződést kell kötnöd. Nem kell adószám sem.
Önálló tevékenységből származó jövedelem. Ha a tárgyhavi adóköteles jövedelmed eléri a mindenkori minimálbér 30%-át, akkor leszel biztosított, akkor kell adóelőleget bevallanod, és fizetned, adóbevallást készítened(ha egyébként nem vagy erre kötelezett), és járulékot fizetned.

montroyal ( CAN qc) 2014.11.27. 18:53:15

@rezsöatya: javitottam .... kapkodok ... mert azert dolgozni is kell neha... vissza azert nem olvasom mert nem erek ra minden hulyeseeget elolvasni ..DDD

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.27. 19:17:43

@házelőtthinta:

Politikai lépés Oroszország kifárasztására. Csak a kitervelők nem ismerik az orosz lelkivilágot. Ha a nyugati ember életszínvonala romlik, tüntet saját kormánya ellen. Ha meg az orosz emberé, azt első lépésben idegen agressziónak hiszi, s tüntet a külföld ellen, közben növeli saját kormánya támogatását. S jelen esetben ez tényleg idegen agresszió.

Emellett Putyin alatt az orosz életszínvonal a TÖBBSZÖRÖSÉRE nőtt, így egy kis 20-30 %-os visszaesés nem ér el semmit.

Gyakorlatilag az egésszel az USA Putyinnak segít. Eddig volt 10-15 %-nyi liberális, nyugatpárti orosz. Most már a fele van csak ennek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.27. 19:36:47

@petrasp:
Használjátok egészséggel, örülök hogy segíthettem.
Utánanéztem a típusnak, nagyon jó választás.
A hátsó csomagtérajtóra figyelj hogy rendesen be legyen csukva mert alig látszik ha nyitva van és a lámpája lemeríti az akkumulátort.

2014.11.27. 19:47:38

@maxval birca hozzászóló: Orbán alatt is többszörösére nőtt az életszínvonal?

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.27. 19:52:25

@Muscari:

A Leviathan orosz témájú, de nem orosz. Közepes film.

A KInd-Dza-Dza című szovjet sci-fit ajánlom. Valószínűleg a világ legfurcsább sci-fije. Oroszországban és más volt szovjet államokban ez A nagybetűs szovjet kultuszfilmet. Még az orosz nyelvre is hatott.

Vannak benne dolgok melyeket meg se le érteni a kommunista társadalmak ismerete nélkül.

Én sokszor láttam, de mindig szívesen megnézem újra.

Még trailert is csináltak neki hollywoodi módra 20 évvel később: www.youtube.com/watch?v=HxSHlpAldTg

2014.11.27. 19:57:12

@Philosoraptor: Az attol fugg, kicsodanak az eletszinvonalarol is beszelunk egeszen pontosan :P

2014.11.27. 20:11:04

David, a poszt csillagos 5! Akkor kaptal volna ket *-ot, ha lett volna Leningrad foto. Es persze a kotelezo elem, hogy el Moszkvaban meg egy buriforgato.

a moszkvai metro megallok lenyugozoek. Na, ez az, ami Dubaiban kerem soha nem lesz, "class"

Pulyka befalva, minden USAban levonek Happy Thanksgiving

Jelentem ma beleolvastam a magyar politikaba. Egy klasszikus jutott eszembe (figyelj Babette miket tudok!), a Rokonok, Moriczzsigmondkortertol.

Herr Géza 2014.11.27. 20:29:37

@petrasp: Congrats. Új lett végül is?? Milyen motorral??

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.27. 20:37:52

@Philosoraptor:

Ennél magasabb életszínvonal Magyarországon csak a 2000-es évek közepén volt, az egész történelem folyamán.

wuaaa 2014.11.27. 20:43:04

@petrasp: Gratula, magam is megvenném. Ajánlottam is volna az ikertestvérével, a hyundai ix20-szal együtt, csak viszonylag új modell révén nem fért bele az általad anno megadott pénzügyi keretbe.

Sütemény1975 2014.11.27. 20:48:07

@Philosoraptor: most olvastam a regenyeket, nagyon jok!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.27. 20:49:44

Ha valaki tud segítsen...
Albán kollégámnak lejárt a vízuma.
Azt mondja bajban van mert nem talál bérelszámoló céget akik a fizetését intéznék.
Én nem értek hozzá de mi most az albánok számára a munkavállalás feltétele UK-ban?

morsels (törölt) 2014.11.27. 21:04:26

@maxval birca hozzászóló:
Nem akarsz errol egy posztot irni a blogodra?

wuaaa 2014.11.27. 21:04:30

@charlieharper: A moszkvai metró története sem semmi, ajánlom figyelmedbe ha érdekel annyira a téma. Sok érdekesség övezi, kezdve onnan, hogy az első projektet a Siemens készítette egészen addig, hogy mivel az oroszok nem tudtak maguk mozgólépcsőt gyártani, így vettek 1 darabot amit szétszereltek és a lemásolt alkatrészek alapján építették meg a többit.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.11.27. 21:30:53

@nyuszigonosz(D) ESTP:
Dräga nyuszi! Én nem hogy hallottam, de konkrétan ott is lakom... :-))))

image.slidesharecdn.com/wosichfuchsundhasegutenachtsagen-130927060602-phpapp02/95/wo-sich-fuchs-und-hase-gute-nacht-sagen-2-638.jpg?cb=1380279992

@DavidToth: Putri tura... :-))) Hät kitartäst! Nagyon jo lett a poszt! A metros képek egynémelyike olyan volt, mintha a leningrädi metroban készültek volna (emlékeim szerint).
@charlieharper: És készitsd a pénztärcädat (és az erönlétedet)!Holnap Black Friday lesz! :-))))
@morsels:
Az a vasärnapi temploba menös. Petra most csak egy kis shoppingolos-värosbanrohangälosat vett. :-)))

pasztasuta 2014.11.27. 21:31:13

@diggerdriver: :)) pár napja láttam, eleinte azt hittem, hogy hót komoly az egész, aztán amikor feltűnt dr SuperMario akkor elkezdtem gyanakodni..

2014.11.27. 21:32:16

@mojyo: Putyin Oroszországában sem a csóróknak nőtt az életszínvonala, van egy olyan érzésem. Amúgy milyen durva, hogy még az oligarchiák is félnek tőle. Múltkor volt valami videó erről pont itt.

2014.11.27. 21:33:11

@házelőtthinta: Igen, a gazdagok még gazdagabbak, a szegények meg csóróbbak. Good job, OV. :)

2014.11.27. 21:37:31

@Sütemény1975: Kétszer olvastam mindkettő alap regényt,amit DG írt. De vannak még regények ebből a világból, csak más írók írták, más történettel. A játék meg felfoghatatlanul hangulatos, és szép. Csak nagyon jó gép kell hozzá, hogy kiélvezd a grafikát.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.27. 22:20:08

@Philosoraptor:

És ez Nyugaton pontosan ugyanígy van. Ez globális tendencia.

2014.11.27. 23:08:03

@házelőtthinta: Gondolhattam volna. A végén még a világ a magyar szocializmussal kevert mutyi és urambátyám rendszert fogja átvenni. Ahahaha. :D

Bicepsz Elek 2014.11.27. 23:09:01

Inkabb a kozbiztonsag erdekelne, a kozlekedeskultura(bunko autosok), arak, mennyire van hideg-meleg, tisztasag, mennyire beszelnek angolul.

2014.11.27. 23:10:28

@charlieharper: Az a durva, hogy faszikám mikor írta a Rokonokat. Olvastam én is. Biztosan forogna szegénykém, ha tudná, hogy ma is ez megy. :(

Bicepsz Elek 2014.11.27. 23:21:41

@wuaaa [nor]: En arrol hallottam, hogy 1960-90 kozotta panelekbe Magyarorszagon is 1930-as Siemens (bagy svajci)lifteket tettek be. Fizettek a szabadalomert nem keveset(mar akkor is ment a Mutyizas).
Az oroszok mindent masoltak, amit tudtak. Rengeteg penzt sporolt igy az allam.

Muscari 2014.11.28. 00:12:34

@petrasp: gratulálok az új szerzeményhez, használjátok egészséggel :-)

Muscari 2014.11.28. 00:23:58

@maxval birca hozzászóló: hat nekem rohadtul orosznak tűntek mind a szereplők, mind a rendező, az írója meg az a sok cirill betű az elején meg a végén. Még az orosz kulturális minisztérium is támogatta, annyit még én is el tudtam olvasni.

Mitől nem orosz?

Nekem nagyon tetszett, bár nagyon szomorú film. Ráadásul egy kietlen városkában játszódik, látszik, hogy mindig hideg van, elég hátborzongató az egész. A film alatt több hektoliter vodkát megvedelnek, amire a férjem azt mondta, hogy egyáltalán nem volt túlzás, tényleg ennyit isznak.

Az a konklúzió, hogy egy egyszerű ember soha nem nyerhet a korrupt hatalommal szemben

Muscari 2014.11.28. 00:35:34

@Bicepsz Elek: a közbiztonság jó, az autósok bunkók, az utcák tiszták, télen nagyon hideg van, cserébe nyáron nagyon meleg és minden drága. Az utak nagyon szélesek, van, ahol kétszer nyolc sáv van.

Még egy érdekesség, hogy Moszkvában nem könnű letelepedni. Most nem tudom pontosan, hogy van, de a szocialista érában csak külön engedéllyel lehetett oda költözni.
Az ottani zöldség- meg egyéb piacokat az azeriek meg egyéb kaukázusi népek uralják, ott ők a bevándorlók, de annyira nem szeretik őket.

pappito · http://pappito.com 2014.11.28. 00:38:31

jópofa poszt, Mosszkva sokat szépült a szürke szoc-rettenet éra után, akkor azért nem volt valami látványos. a rendszer meg olyan amilyen. azért a várost megnézném

a képekért köszi

Muscari 2014.11.28. 00:38:32

@Bicepsz Elek: Az angolt kihagytam, a fiatalok közül többen beszélnek, de arra ne számíts, hogy útbaigazítást kérni, vásárolni stb fogsz tudni angolul. Kiírva minden csak cirill betűkkel van.

pappito · http://pappito.com 2014.11.28. 00:42:31

azért fura látni, hogy a GUM az egyik legexluzívabb áruház a világon, csupa nagy névvel, '81-ben amikor ott voltam, akkor 12 személyes zöld gumicsónakot és vajszínű melltartót lehetett kapni kb. Semmi másra nem emlékszem, pedig a GUM már akkor is kiemelt hely volt. És volt benne hely ahol 3-4 eladó árulta az üres polcokat.

viszont a tejbüfék vagy mik királyok voltak, finom fekete kenyér, piramis alakú tejes meg kefires dobozok, abakusz a pénztárban...

és a város olyan koszos volt, hogy még. Az oroszoknak a cári rendszer működik, azt szeretik, úgyhogy visszacsinálták maguknak.

Muscari 2014.11.28. 00:46:29

@pappito: a rozskenyér is nagyon jó, igen. Kosz viszont már nincs, legalábbis nem több, mint Pesten.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.28. 07:30:07

@Muscari:
Ez igaz volt Budapestre is talán a 80as évek elejéig.
csak akkor vehettél ott lakást ha ott dolgoztál minimum 5éve.

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.28. 07:38:56

@diggerdriver: az az állami lakás igénylésére vonatkozott. ha volt pénzed, venni tudtál korlátozás nélkül.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.28. 07:44:30

@Babette .:
Igen igazad van de mégiscsak egyfajta korlátozás volt.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.28. 08:26:46

@Philosoraptor:

Orbán alatt enyhén csökkent. De hogy jön ide Orbán?

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.28. 08:26:46

@Philosoraptor:

A rendszer alapja: Putyin megszüntette az oligarchákat.

2014.11.28. 09:43:03

@maxval birca hozzászóló: Látok pár párhuzamot közöttük. csak úgy jön ide.

rax 2014.11.28. 09:47:09

@Mirjam2:
Engem Oslo sokkolt turistakent, pedig londoni arakhoz vagyok szokva.

Az a baj ezekkel a draga helyekkel, hogy ugyanannyi penzbol mashol ketszer annyi idot elturistaskodok (ill. forditva, mashol fele annyibol meguszok egy utat) igy mindig valahol hatul vannak a lehetseges celpontok listajan. Pedig hogy szeretnek eljutni pl Moszkvaba is!

kardio1 2014.11.28. 12:01:03

@maxval birca hozzászóló: Jobb lett volna, ha csak az uralmukat szünteti meg, és nem ôket magukat :))

Egyébként csak az oligarchàk politikai hatalmàt szàmolta fel, a hozzà lojàlisak gazdasàgi hatalmàt nem.

kardio1 2014.11.28. 12:02:08

@maxval birca hozzászóló: Szerintem ezt rajtad kivül itt senki nem igazàn érzi dicséretnek...

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.28. 13:01:26

@kardio1:

Pont ez történt. A legtöbb ex-oligarcha ma is milliárdos.

kardio1 2014.11.28. 13:20:58

@maxval birca hozzászóló: A poén csak az volt, hogy a kommentedben azt irtad, Putyin felszàmolta az oligarchàkat. Azaz meghaltak :)

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.28. 14:44:21

@kardio1:

Így igaz, mivel már nincsenek oligarchák. Megszűnt oligarcha státuszuk.

2014.11.28. 15:37:16

@maxval birca hozzászóló: Ha úgy akarsz élni, mint az oroszok, akkor biztosan...

kardio1 2014.11.28. 15:41:56

@maxval birca hozzászóló: Az oligarcha nemcsak azt jelenti, hogy olyan gazdag ember, akinek politikai hatalma is van, hanem azt is, hogy a gazdasàgi hatalom igencsak kevesek kezében összpontosul. Es ez nem vàltozott Putyinnal, legfeljebb még nagyobb lett a koncentràcio. A vele politikailag szembenàllokat nullàzta le, a többi a tenyerébôl eszik.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.28. 17:27:20

@kardio1:

Nem. Az oligarcha olyan ember, akinek befolyása van meghatározó erővel a politikára. Ez volt Oroszországban a liberális rend alatt. A liberális rend felszámolásának kulcseleme volt az oligrachák letörése. Ma nincsenek oligarchák Oroszországban. Nyilván egy milliárdosnak komoly gazdasági hatalma van, de ezzel semmi gond, míg nem veszélyezteti a politikai rendszert. Jelenleg egy orosz milliárdos hatalma nem nagyobb, mint egy nyugatié. Egyébként a leggazdagabb orosz milliárdos vagyona sem éri el Bill Gates vagyonának a harmadát...

Putyin alkut kötött a liberális kor oligarcháival. Aki elfogadta az állam vezető szerepét és azt, hogy az oligrachák nem hathatnak a politikára, azok "amnisztiát" kaptak, azaz nem vizsgálták ki múltjukat és megmaradt teljes vagyonuk, üzletük, vállalkozásuk. Aki meg nemet mondott, azt kivizsgálták 15 évre visszamenően. S mivel minden oligracha vagyona kétes és törvénysértő módon lett, mindenki ellen sikerült találni törvényes okot az illető ellehetetlenítésére.

Az orosz oligarchák 95 %-a elfogadta az új rendet, s máig vígan él Oroszországban. Páran dupla vagy semmit játszottak, azt hitték nyerhetnek nyugati segítséggel Putyin ellen, s megkapták a magukat: a semmit. Jó példa erre Hodorkovszkij. Mára a nyugat se veszi őt komolyan. Putyin még azzal is megalázta a végén, hogy idő előtt kiengedte a börtönből...

Muscari 2014.11.28. 22:21:58

@maxval birca hozzászóló: én erről beszéltem, teljesen új film, most játsszák a mozik :

m.imdb.com/title/tt2802154/

kardio1 2014.11.28. 23:27:43

@maxval birca hozzászóló: Megnéztem a wikipediàn az oligarcha szocikket. Eszerint mindkét értelmezés (az enyém és a tiéd is) létezik. Az Orosz szisztéma most valoban nem olyan, hogy a gazdasàgi szereplôk mondanàk meg a politikusoknak, hogy mit tegyenek, hanem forditva: irànyitott gazdasàg van. Nyilvàn àllami megrendelésekhez azok a gazdasàgi csoportok jutnak, akik Putyinnal joban vannak.
Mindenesetre vannak olyan elemek a putyini àllamfelfogàsban, amik ma Magyarorszàgon visszaköszönnek. Es koràntsem mindegyikkel vagyok elégedett. Te szereted, vagy legalàbbis nagyra becsülöd Putyint. Nekem egy "kereszténység védôbàstyàja" Oroszorszàgot épitô ex-KGB-s nem igazàn hiteles.
Abban igazad lehet, hogy a gazdasàgi helyzet romlàsàt, az elszegényedést a sajàt lakossàgnak el fogja tudni ùgy adni, hogy ez a külföldiek mûve, de a nemzetközi nagyhatalmi stàtusz a gazdasàgi süllyedéssel együtt fog elveszni.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.11.29. 02:41:18

@maxval birca hozzászóló: Rómáról sem hitték, hogy valaha eleshet, úgyhogy én még várnék ezzel a nem lesz negyedik Róma kijelentésel

de végülis nekem tök mindegy hogy hányadi van meg nincs :)

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.11.29. 02:53:04

@fasor6: hát vajon honnan vették a mintát a koleszodhoz? :)

@VPBA: engem is bosszant hogy felejtem az oroszt!!

elhiszem hogy amikor kötelező volt senki nem akart menni, msot meg hirtelen milyen sokan elfogadóbbak lettek a "kelet" felé

na bocsi, megint putri túra ... este jövök megint, lassan már csak a kommentek végére érek :)

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.29. 09:04:24

@kardio1:

Mo. nem tudja követni az orosz példát, ez nyilvánvaló.

A kereszténység megbocsátja a bűnöket, mindegy ki mi volt a múltban, a lényeg ma mi.

Muscari 2014.11.29. 11:42:57

@maxval birca hozzászóló: mindenképp nézd meg, nagyon jó. Tudom, hogy ez neked nem sokat jelent, de besöpört már egy csomó díjat, jelölik a legjobb külföldi filmnek járó Oscarra is.

Tényleg van egy másik film ugyanezzel a címmel, azt meg én nem ismerem.

kardio1 2014.11.29. 12:59:01

@maxval birca hozzászóló: Az igaz, hogy a keresztény tanitàs szerint a bûnök bocsànatot nyernek. De csak ôszinte bûnbànat esetén!

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.29. 13:34:34

@Muscari:

Igen, a másik film egy amerikai horrorfilm egy orosz tengeralattjáróról.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.11.29. 16:30:03

@Dragonlady (now in Indonesia): már megjártuk Jaipurt, és ma Delhi autós városnézésen voltunk, holnap pedig Agra

Még hátra van Varanasi és Dél-India

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.29. 16:36:04

@DavidToth: Delhit én nem mertem bevállalni, de Agrában a Taj Mahal és az erőd is, meg Jaipurban az Amber fort, mindenképpen a kedvenceim :-)
Delhi és Varanasi között van megállótók? Khajuraho? :-)))) (ha nem tudod, miről beszélek, keress rá gugliban, érdemes ;-) )
azért remélem, érdekes, és jól érzitek magatokat.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.11.29. 16:42:50

@pasztasuta: +1

@diggerdriver: :D

@Suhanó táj: köszi örülök, hogy tetszett! wizzair már repül Moszkvába azt hiszem, az talán kifizethető

és vannak kifizethető szállodák is, csak elég szarok, de a szállodában kell a legkevesebb időt tölteni végül is :)

@nyuszigonosz(D) ESTP: köszi!

@Muscari: huhhh, 5 éve volt, és nem is iszom tejet, szóval bevallom nem emlékszem az árakra :)

de az orosz túró rudit imádom!!!

most néztem meg a képeidet ... ismerős helyszínek, az éttermet kivéve ... az Ohotnij rad is rendszeres úticélom volt, na nem a bevásárló központ miatt

úgy hallottam, mintha az azért lenne ott a szoborral a tetején, hogy ne legyenek tüntetések ott, de lehet hogy ez valami téves infó, vagy túl paranoiás orosz mondta

@Philosoraptor: élőben jobb :)

@Mirjam2: köszi!!!

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.11.29. 17:00:55

@rax: általánosságban igaz, nekem mint diák nagyon olcsó volt, vagy hát viszonylag, mert akolesz harmad annyi volt mint UK-ben, diákbérletet tudtam venni, stb stb

a szupermarketben szerintem kb annyiért lehetett vásárolni mint otthon, vagy valamivel olcsóbban

természetesen én nem az "új oroszok" (=új gazdagok) sznob és kifizethetetlen életét éltem ott :)

@mojyo: örülök, hogy tetszett!

@charlieharper: köszi, örülök, hogy tetszett, Leningrádon gondolkodtam, de így is nagyon sok kép lett már, féltem is hogy HÁ nem rakja ki az összeset (a címemet meg is változtatta)

@Naschkatze (Mostindien / CH): Köszi! egyelőre túléljük a putri túrát, de a legnehezebb része még most jön!

a putritúra kifijezeés amúgy pasztasutának köszönhető :) csak schmitteltem (engedélyével)

@Bicepsz Elek: a közbiztonság általában nem rossz, a skinheadekre vigyázni kell azért, meg a kaukázusi helyek sem feltétlen a legjobbak, ezeket kerültem is

UK után a vezetés elég káoszos, de India után ezt most át kell értékelnem

Angolul nem nagyon beszélnek, inkább a fiatalok, de azok közül is kevés aki nagyon jól (de ez 5 éve volt)

Jaaa, és hideg volt decemberben, januárban ... karácsony előtt volt 1-2 hét amikor átlagban -20 volt, néhány napig -25, az szörnyű volt

nyáron meg nekem túl meleg ... 30 fok felett bőven

@pappito: azért még mindig elég szocreaál, többnyire panelrengeteg! csak most már a templomok működnek és szépek

@Muscari: a munkavállalásról ... az én infóim szerint manapság úgy működik, hogy külföldi kvóta van ... tehát ha egy cég egy külföldit akar felvenni, akkor meg kell indokolnia, hogy miért külföldit, és be kell bizonyítania hogy nem volt megfelelő orosz a pozicíóra

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.11.29. 17:07:00

@Dragonlady (now in Indonesia): Az Amber Fort tényleg jó volt :), a Taj Mahal holnap kiderül, de Agráról nem hallottam túl jókat :)

hogy hogy nem merted Delhit bevállalni? fogadsz egy sofőrt, és az körbevisz, úgy viszonylag könnyű :)

Khajuraho ... persze hogy ismerős!!! :) de nem tudom, hogy belefér-e ... mert amúgy Varanasiba repülünk!

gondolkodtunk az autón de túl messze van azért

köszi, azért tűrhető ... itt tuti átértékeli az ember az egész életét .. .legalább arra jó ez az utazás!

a szmogtól majd megfulladunk, a világ segglyuka státusza az országnak meg nem túl szimpatikus nekem, de ez van :D

mikor jártál itt és mennyi időre?

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.29. 17:18:51

@DavidToth: szerintem Agra se rosszabb, mint Jaipur. legalábbis Varanasi után pl határozott javulás volt ez is :-)
ja hogy sofőr, én mindenhva vonattal mentem aztán meg taxi/ tuktuk, amolyan fapadosan, szóval nekem nem volt olyan, hogy sofőr :-) bár lehet, hogy érdemes lettvolna Delhire ilyesmit, mert vannak ott olyan dolgok, amik érdekelnek. de amúgy se lehet mindent, vannak dolgok, amiket nagyon sajnálok, hogy kimaradtak, mert olyan messze vannak mindentől, Delhi "így alakult" kategória.
ja hogy repültök Varanasiba! azt hittem, ez is az autós körút része, meg is lepődtem, kicsi tmessze van.
június-júliusban voltam 6 hetet, talán emlékszel is, nemrég beszélgettünk erről (is), elég beteg voltam végig. annyival most biztosan jobb a helyzetetek, mint nekem volt, hogy most biztosan nincs 45-46 fok.
ja és persze azóta nekem se volt még melegem, és csilivili tisztának tűnik még Burma valami szakadt része is. és tényleg kár lett volna kihagyni, egyszer mindenképpen érdemes elmenni és megnézni ezt is.
mennyi idő még az utazás, meddig maradtok?
délen merre?

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.11.29. 18:27:10

@Dragonlady (now in Indonesia): jártál Varanasiban is?

attól nagyon félek! az maga lehet a földi pokol

úristen, vonatoztál? na azt meg én nem merem, habár mindenki mondja hogy a másod, és főleg az első osztály az teljesen jó

de azt sem tudom, mi a helyzet a külföldi jegykvótával a vonatra

Gondoltunk Varanasiba autózni, de arra nem nagyon hajlandóak a sofőrök sem, meg nem biztos hogy sokkal olcsóbb lenne mint a repjegy, viszont sokkal több idő

huhh akkor nem is rég jártál itt! igen, msot nagyon jó időnk van ... nyáron én magam sem bírtam volna!!

még két hetünk van ... őszintén, én már nagyon várom a hazautat ... kell már egy kis Európa! :D

de januárra és februárra még jövök vissza nagy valószínűséggle amúgy

Délen pedig Goa és Kerala és tervbe van véve ... de ha meglátjuka repjegy árakat, akkor lehet hogy meggondoljuk magunkat!

feketeöves chemtrail-figyelő 2014.11.30. 00:56:07

Moszkva szép hely, megér egy pár napos látogatást, az biztos. Én 6 éve jártam ott, a bő egy hét kijött 170 ezer Ft-ból, ajándékokkal együtt, és még Szentpétervárra is átugrottunk 3 napra. Igaz, Moszkvában ingyen laktam. :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.30. 09:09:11

@DavidToth: kifejezettem emlékszem erre, hogy vonattémában már beszélgettünk pár hónapja :-)
a harmadosztály (ami légkondis) az is teljesen korrekt.
egészen jó weblapja van a vasútnak, foglalni ugyan nem lehet, de végig lehet zongorázni a menetrendet, látod, hogy melyik osztályon hány jegy van még, meg real-time, hogy hol van épp a vonatod. és utána akkor az infóval felfegyverkezve el lehet menni jegyet venni. persze, sokszor hetekkel előre kell. a turista is vehet az általános kvótából, a turista az külön csak turistáknak van félretéve, ha az általános már betelt, asszem egyszer kifogtam ilyet, indiai már nem jutott volna fel a vonatra, de én külföldiként igen. a jegy névre szól, és kb fele esetben megnézték az útlevelem, hogy tényleg.
Goa-n sajnos nem voltam, pedig érdekelne nagyon, de nem fért bele ez sem, Kerala nagyon jó, teljesen korrekt, kb mint Dél-Thaiföld, sokminden arra is emlékeztetett. szerintem jól fogod érezni magad :-) repjegyet én a makemytrip-en vadásztam, de belefutottam abba, hogy plusz csomagot venni nem lehet az oldalukon, csak direktbe a légitársaságnál, de ők meg nem fogadták el a külföldi kártyát. tehát nem érdemes kicsúszni a 15 kilóból. a jegyek dupla áron vannak Indiában, mint amit én itt dk-ázsiában megszoktam, nekem fogcsikorgatás volt, érdemes jóelőre. remélem, az Air Asia megjelenése máris elkezdte leverni az árakat, a promóciós áraik nagyon jók, de ki tudja, nem kerestem utána, persze ők kb 2 héttel azután jelentek meg, hogy én eljöttem. Bangalore a központja a belföldi hálózatuknak.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.11.30. 19:06:09

@Dragonlady (now in Indonesia): jajj igen, rémlik valami, csak ne haragudj, olyan sok minden történik mostanság, túl sok mindenre kell összpontosítanom

huhh, én valahogy akkor sem vagyok oda ezért a vonatért ... még európában sem szívesen vonatozok ... pedig ott aztán többnyire semmi gond a vonattal

köszi a repjegy tippeket! én amúgy a skyscanner-en nézem a repjegyeket, és közvetlen a légi társaság oldalán szoktam megvenni

hát köszi ... én már nem érzem jól magam ... nagyon rosszul viselem Indiát ... majd rakok ki képeket a blogomra

ez maga a földi pokol ... tudom hogy nem vagyok elég nyitott, de akkor is

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.12.01. 06:16:14

@DavidToth: szerintem nagyon is nyitott h odamentel dolgozni es korul akarsz nezni.karosszekbol fikazni pedig kellemesebb lenne. En nagyon sokmindent megneznek meg, de a "korites" nekem is elment a hataraaig annak,amit meg birok.de egyszer mindenkeppen ki akartam probalni ezt is. Egyebkent ha meg mesz vissza- Nepalt nagyon erdemes... Nem igazan tisztabbak a varosok,de nincs olyan tomeg.en hegyet nem maszok,pedig fantasztikus lehet,de epiteszet kultura stb miatt nekem nagyon bejott. :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.02. 07:43:23

@petrasp: Ohh, bakker, pont ilyesmin gondolkodunk.Igaz, nem most, de valszeg 2-3 éven belül.Örülnék, ha írnál majd róla "tartóstesztet" ... :D

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2014.12.03. 11:10:59

@geegee: oké, csak emlékeztess!!! Eddig nagyon szeretjük, de hát ez nem csoda. :-D

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2014.12.03. 11:12:38

@Muscari: köszönöm, biztosan élvezni fogjuk, már most nagyon szeretjük, remélem később is így lesz! Neked meg még egyszer az új munkádhoz!

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2014.12.03. 11:17:58

@wuaaa [nor]: valóban, később atbeszeltuk a lehetőségeinket és úgy döntöttünk hogy ki tudunk fizetni egy drágább, de újabb autót, természetesen hitelt vettünk fel az ár egy részére. Akkor három autó volt versenyben, Diggert kértem meg hogy mondjon véleményt, mivel mindhármat ajánlotta, nem hibáztunk a választással ;-).
Még csak alig egy hete használjuk az autót, de úgy tűnik jó döntés volt. És az automata váltó szuper!!
Köszönöm neked is a segítséget!

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2014.12.03. 11:22:17

@Herr Géza: szia, köszönöm! Nem új, mert 2012-es, de majdnem. Hát persze nekünk mindenképpen az!! Húszezer km-rel vettük meg, szóval nem vészes. A motor 1.6-os. Nagyon kényelmes az autó, hamarosan hosszabb távon is ki fogjuk próbálni, karácsonykor Rouenbe megyünk (Fr), jó kis meredek utcák vannak ott, biztosan sokat segít az automata váltó, főleg nekem aki nem egy gyakorlott vezető. :-D

Herr Géza 2014.12.03. 14:22:14

@petrasp: Pont jól vettétek. Az új autók katasztrofális 1.-2. évi értékvesztését fizesse meg, "akinek két anyja van".... :)))
Az atomata váltó meg királyság !! Hosszú ideig voltam szkeptikus, aztán egyszer "eröszakkal" rábeszéltek, azóta mindig azt vennék, ha rajtam múlna. "Sajna" céges autóknál nem mindig tudok választani, de most éppen az van nekem is....
Sok örömet az autóval!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása