oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. augusztus 21. 06:49,  Itt egymásra tudunk csak számítani 281 komment

2014. augusztus 21. 06:49 Határátkelő

Itt egymásra tudunk csak számítani

Félévnyi folyamatos németországi önéletrajz-küldözgetés után mai szerzőnk, Dóri úgy döntött, vált és inkább Ausztriában próbálkozik. Be is jött neki, immár másfél éve élnek Bécsben, a kezdeti nehézségek után sikeresen beilleszkedve. (A képekért köszönet neki.)

cím_113.jpg

„Már pár hónap külföldi lét után terveztem, hogy leírom, hogyan is vágtunk neki Ausztriának családostól. Kicsit hosszabb idő telt el, de elkészült a beszámoló. Remélem, találtok benne hasznos információkat ill. motivációt.

Néhány hónap után, amit diákként / egyetemistaként külföldön (Németországban) töltöttem, az lett az álmom, hogy német nyelvterületen dolgozzak.

Az élet mást hozott, nem is vágytam külföldre, házasság, gyerekek, jó munkahely. Persze a kis magyar valósággal körülvéve. Aztán 2 éve nyáron jött a közös, bár nem túl erős elhatározás, irány külföld.

Én persze azonnal beleéltem magam, mert már kezdett mindenből elegem lenni. Elég képzett vagyok és nyelvi nehézségekre sem számítottam. Fél évig küldtem naponta sok-sok önéletrajzot Németországba, minden motivációs levél cégre / pozícióra volt szabva.

Az emaileket kb. ugyanannyi „köszönjük nem, de további sok sikert kívánunk” email követte. Igen, mit is vár az ember magyar címmel, telefonszámmal, tapasztalattal ott, ahol a többi jelentkező valószínűleg anyanyelven beszéli a németet?

Akkor legyen inkább Ausztria

Úgy döntöttem, valami mást kell kitalálni. Miért is ne Ausztria, akár a magyar nyelv is kellhet pluszban (kellett is). Itt már 3-4 önéletrajz után jött egy telefonos interjú (utána pár emailben kapott álláslink, de zsákutca). Pénzügyi területen ezért én nem ajánlom a nagy fejvadász cégeket.

Aztán az egyik emailre még aznap jött egy reakció, hogy másnap hívjam. Következő héten volt egy interjú Bécsben a fejvadásszal (kis cég), majd egyből utána, hogy ne kelljen újra jönnöm, átmentünk a céghez. (A pénzügyi vezető „boldog” volt, az ebédjét hagyta félbe.)

Izgulás, időérzék elvesztése. Mai napig nem tudom, meddig tartott az első interjú a leendő főnökömmel, de egész sokáig. Barátságosan elköszönt, azzal, hogy majd keresnek.

Izzasztó felvételi

Eltelt majdnem 3 hét, év vége volt, már kezdtem azt gondolni, hogy ennyi volt. Aztán pénteken, épp ebédhez készülődve, hív a fejvadász, hogy hétfőn délelőtt interjú lesz a cégvezetővel. Kevésbé izgulás, Pesten alvás, hajnali railjet Bécsbe. Pontosan megérkeztem.

2_24.jpg

Leendő főnököm a cégvezető társaságában, akivel akkor nagyon nem voltunk egy hullámhosszon. Betűire szedte az önéletrajzom. Még rajzoltam is neki, hogy jobban megértessem magam. Siker, maradhatok a közvetlen főnökkel. Ő hívta a két kollégát, akikkel együtt kell dolgozni, két, kb. velem egykorú srác. Kérdezgettek, elköszöntünk.

Mögöttem lassan 2 órányi interjúval kicsi hidegzuhany: akkor most jön az angol nyelvű számviteli teszt. Kaptam szendvicset és számológépet. Az egyetemi éveim már elég rég mögöttem voltak, ezért nem voltam túl nyugodt, amikor iskolapéldákat kellett megoldani.

De sikerrel jártam, így már csak az volt a kérdés, mikor tudok kezdeni. Ez november közepén volt. Egy hónap múlva egy kicsi panzió, kicsi szobájában találtam magam és vártam az első munkanapot. Azóta is annál a cégnél vagyok. Szakmailag folyamatosan fejlődök. A kollégákkal nagyon jó a kapcsolatunk, a munkán kívül is keressük egymás társaságát.

Az első hét nehézségei

- Reggel, amikor dolgozni mégy, még sötét van, délután, amikor visszaérsz a szállásra már sötét van. Tájékozódni nem egyszerű.

- Bankszámlanyitás: a cég bankja egy metrómegállónyira van, az ügyintéző kedves volt, lakcím hiányában végül elfogadta a cég címét

- Egy fővárosban, helyismeret nélkül keress olyan albérletet, ahol 2 gyerekkel családostól elférsz. Persze csak privát bérbeadó jöhet szóba, mert egy magyar kisvárosból indulva majdnem 0 megtakarítással a közvetítői díj (kb 3000 EUR) nem jöhetett szóba. Nem, ez nem a kaució, ez az ingatlanközvetítő sikerdíja, tehát nem jár vissza. A cég pedig, aki felvett, semmiben sem segített.

Első hetem negyedik napján mentem lakást nézni. Kedves hölgy, jól elbeszélgettünk. Az egy hónapos próbaidőm lejárta előtt aláírtuk a szerződést. A lakás szuper, szeretjük, kertváros, kis kert, még vendégszoba is van, persze az ára is ehhez mérten... A többi részlet (szerződéskötés, stb.) nem túl izgalmas, de az első pár hétben azért napi több órában takarítottam.

1_38.jpg

Két hónapig ingáztam hétvégén

Januártól kezdtem dolgozni, munka minden nap Bécsben, aztán minden hétvégén haza a családhoz, mindez 2 hónapig. De végre jött a férjem és a gyerekek is. Költöztünk. Lakcímbejelentés: 5 perc. (3 napon belül meg kell tenned, ahogy megérkezel.)

Ezt követően 3 hónapon belül kell letelepedési engedélyt kérni, egy kevésbé egyszerű helyen, ahol bizonyítanod kell, hogy fenn tudod tartani magad Ausztriában. Persze ez a város másik végén van, és nagyon-nagyon bürokratikus.

Ebben az esetben semmi különbség sincsen az EU-s és nem EU-s állampolgárok között. Több órás sorban állás, és ezért az okmányért már fizetni is kell kb. 30 EUR-t fejenként a gyerekeknek is.

Jó tanács: ha még csak magyar nyelvű a házassági anyakönyvi kivonatotok, akkor még Magyarországon kérjetek róla másolatot (ez már többnyelvű) és lényegesen olcsóbb, mint hivatalos fordítást csináltatni. Úgy tudom, azóta például a mobiltelefon előfizetés vásárlásánál is kérik)

Jött a család

A nagyobbik gyerekünk tanköteles. Költözés utáni reggel már találkozó volt az iskola igazgatójával. Mivel a lányom akkor még egy szót sem beszélt németül pár hónapig előkészítő osztályba járt. Most már túl vagyunk az első osztályon, kitűnő eredménnyel, csak németből még nem kellett értékelést kapnia.

Kicsinek óvodai helyet kellett kérvényezni. Ez volt a nehezebb eset. Itt kb. olyan nehéz, mint Magyarországon bölcsiben helyet találni. Az ügyintézés egy kerületileg központi helyen történik. Egyáltalán nem kedvesek és semmi gyors megoldással nem biztatnak. Szerintem a szerencsén múlt, de még ugyanazon év szeptemberétől lett helyünk, méghozzá egész napos. (Mert ez sem magától értetődő.)

Amiért már megérte

Eltelt kb. másfél év. A lányom folyékonyan beszél németül, szeret iskolába járni, mindenféle náció, kultúra veszi körül. Európai magyarként 2-3 nyelvtudással a birtokában fog felnőni, úgy, hogy eszébe sem fog jutni bárkit a bőrszíne vagy a vallása / származása miatt kirekeszteni. Egy ingerekkel, programokkal teli nagyvárosban él, tapasztal.

Hundertwasser.jpg

A kicsi is beilleszkedett az óvodában, elkezdett németül beszélni, minden érdekli. Kicsi, mindenre nyitott emberke. Nagyon büszke vagyok rájuk.

Az érem másik oldala

Azért a kivándorlás nem egyszerű. Sem szervezésileg, sem lelkileg. Otthon hagyni a családot, nagymamákat, barátokat. Itt egymásra tudunk csak számítani.
Nulláról indulva felnőtt fejjel a német pedig nehéz nyelv.

Nagyon szerencsés vagyok, hogy a férjem is bevállalta ezt velem a gyerekekért, értünk. Köszönöm neki és azoknak a családtagoknak és barátoknak, akik támogattak minket.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Bécs Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr316620411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.08.21. 14:45:22

@NIKI LAURA: mi volt annyira idegen?
@bpetya75: még mindig nincs.:P:) Alapvetően ragaszkodik, igen, de sokszor nem életszerűen vagy önhasznosan, sokkal inkább az egóról szól a dolog...

Thargoid 2014.08.21. 14:47:40

@tableno: A WRS-t valóban kötelező volt kikérni akkor és ez lehet gond állampolgárságnál, bár ez is elévül 2 éven belül ha valaki nem tette...
Mióta a WRS megszűnt, már az sem lehet probléma, EU országból jövőnek.
Más a helyzet, ha nem EU - de az még minket egyelőre nem érint :)

Badeni_lakos 2014.08.21. 14:48:38

@házelőtthinta: Értem. Nagyon köszi az infókat!

Tehát akkor:

1. Bejelentkezek jövőhéten a kivett szobába / haver albérletébe a letöltött Meldezettellel -> Bestätigung der Meldungot papírt kapok.
2. Elkezdek szeptember 1. gyel kint dolgozni (remélhetőleg. lekopogom.) Eltelik 3 hónap. -> Megvan a 3 havi Lohnzettel is.
3. Decemberben vmikor bemegyek a Magistrat ba, mondjuk az Ottakringer -ibe. (melyik napon és hány órára érdemes menni? ) Viszem a
Dienstvertragot és a 3 havi Lohnzettelt, E-Card ot, stb.
=> Megkapom az Anmeldebestätigung ot és minden Rendben!

Stimmt?? Így jó lesz?

köszi mégegyszer. :)

Pernilla 2014.08.21. 14:52:56

@Badeni_lakos: Hinta nem becsi, ugyhogy ha megengeded, akkor en valaszolnek.
3. pont nem oke: itt nem mehetsz barmelyik Magistrathoz (ez csak a Meldezettel eseten valaszthato), az MA35-be kell menned (Dresdner Strasse, guglizd meg). Igazabol barmikor mesz, szamolj 4-5 oraval, bar hallottam mar olyanrol,a ki 2 ora alatt vegzett, de lehet csak urban legend :))

Thargoid 2014.08.21. 14:53:25

@LittleG.: Így van, de nem kell kérned: az ILR státuszod automatikus. Az állampolgársághoz már 6 P60 fog kellenni, vagy 1 ILR és 1 P60.

Badeni_lakos 2014.08.21. 14:53:26

@Pernilla: Ja, értem, OK. :) köszi szépen :)

@Határátkelő: Köszönöm szépen! :)

Mr Long 2014.08.21. 14:58:23

@Thargoid: ENm kotozkodes, csak kerdes.
Valahol mintha ugy olvastam volna, hogy az ILR-t mindenkepp kell kerni es utana kivarni az egy evet. Szoval ez a 6 P60-os ut is mukodik?

Badeni_lakos 2014.08.21. 15:01:05

@Pernilla: Ahha, akkor az MA 35 be kell majd mennem a Dresdner Str. n igen megnéztem Google maps en köszi! :)
- És akkor 3 havi bérigazolással mindenképpen?
mert akkor úgy kicsúszok a 3 havi kötelező Anmeldebestätigung bejelentkezési határidőből, nem? hogy is van ez?

bpetya75 2014.08.21. 15:18:55

@Kellemes Zérókomponista:

Sok minden szól az egóról. Nekem 3,5 éves kitérőt kellett tennem miatta. Nem volt haszontalan, de akkor is kitérő volt.

Thargoid 2014.08.21. 15:20:43

@Mr Long (UK):
www.gov.uk/government/publications/application-to-naturalise-as-a-british-citizen-form-an

másolva az aktuális nyomtatványról:
1.3 Please say when you were given indefinite leave to enter/remain in the UK(not necessary if you are a Common wealth citizen with right of abode in the United Kingdom).If yo u are an EEA national, a Swiss national or a family member of an EEA or Swiss national you should read pages 9-10 of the Booklet AN.

A valóságban a 15 oldalon van a lényeg a fenti linken letölthető útmutatóban:

FOR APPLICANTS FROM SWITZERLAND OR THE EUROPEAN ECONOMIC AREA
...
Evidence of exercising Treaty Rights for 5 years for the relevant EEA national. This may include:
oo
P60 tax certificates covering the relevant period of 5 years
oo
Employer’s letter confirming employment over the relevant period
...

Ha akarsz csináltathatsz ILR-t, de haszna csak akkor van, ha MO már nem EU tag mikor az állampolgárságot kéred :)
A P60-akat viszont gondosan őrizd, mert zárt rendszerben készülnek és nem tud a munkáltatód másodpéldányt csinálni. Akkor is fog kellenne az utolsó évről, ha van ILR.

A gyerek állampolgárságához (a londoni születési helyen kívül..!) 5 db P60 kellett, vagy 1 ILR is lehetett volna... ugyanez kell bárki másnak is, csak még egy P60 pluszban az 5+1 évhez.

Thargoid 2014.08.21. 15:22:51

@LittleG.: Nem kell, de csak akkor nem ha más módon pl. P60-al igazolod azt, hogy itt éltél és adót fizettél. Lásd az előző posztomat, az eredeti angol szöveggel az aktuális nyomtatványokból.

wuaaa 2014.08.21. 15:23:48

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:
Állampolgársághoz az utóbbi 10 évből legalább 7 évet kell bizonyítottan itt tartózkodnod hogy kérhesd. Ami még nem jelenti azt, hogy meg is kapod.
A varig oppholdsrett - tartós ittartózkodási jog. Ugródeszka az állampolgárság felé. Akár.

a klan 2014.08.21. 15:23:54

ez se jon mar haza soha

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.21. 15:24:26

@QUERCUS: en nagyon szivesen vennem, ha priviben meselnel rola, csak szakmai kivancsisagbol.

SzZoole 2014.08.21. 15:28:25

@Thargoid: es mikortol szamit az 5 ev?
2009 11.16-an kertem idopontot NI interjura
2009.11.26-an kaptam levelet az idopontra.
2009.12.29-en voltam NI interjun.
2010.01.16-tol van UK jogsim es bank szamla szamom.
2010.02.23-tol az elso munka szerzodesem.
2010.04-tol az a HOME OFFICE igazolas ami akkor meg kotelezo volt es £90 korul kellet fizetni erte.
Az ok,hogy a ILR es egy P60 kell vagy hat P 60,de mi van a life in the UK tesztel?Szerintem az is szukseges,vagy nem?

Thargoid 2014.08.21. 15:38:04

@Zoole[uk]: Neked 2010.04 mert még kötelező volt a WRS mikor az itt tartózkodásod kezdted.

Igen, kell a Life in the UK teszt és október óta angol nyelvvizsga IS. Angol nyelvvizsga helyett angol nyevlterületen szerzett iskolai végzettség, pl. diploma is megfelel - itt nem pl. angol nyelven, de MO-n hallgatott tárgyról van szó, hanem Angliában vagy egyéb angol anyanyelvű országban végzett tanulmányokról.

Muscari 2014.08.21. 15:41:21

@bpetya75: ertem, koszi. Gratulalok a csaladnak a fellepeshez, B-nek meg sok sikert es kitartast.

SzZoole 2014.08.21. 15:43:46

@Thargoid: koszi:)akkor ezek szerint a 2010 aprilis elotti 5 honapot nem veszik figyelembe:(
A tesztet tavaly augusztusban meg csinaltam :)

Thargoid 2014.08.21. 15:45:47

@Zoole[uk]:
Fontos még, hogy mivel neked még volt WRS, 12 hónap munkaviszony igazolható legyen a WRS kiállítása után, mivel az EU jogaidat csak ennek megléte után érvényesítheted. Ha megvan a 12 hónap a WRS kiállítása után, az így eltelt idő beleszámít az 5 évbe.

However, the nationals of these eight member states (A8 nationals) are required to have been registered under the Worker Registration Scheme (WRS) for 12 months if exercising Treaty rights in the UK as a worker.Only when an A8 national has completed the necessary 12 months employment under the WRS will they be considered to be in the UK and exercising their treaty rights. However, time spent as a registered worker on the Workers Registration Scheme will count towards the five year qualifying period for permanent residence.

Thargoid 2014.08.21. 15:47:40

@Zoole[uk]: Akkor már csak nyelvvizsga kell vagy diploma... ja, meg még kb. ezer font ;)

Mr Long 2014.08.21. 15:47:55

@Thargoid: Ok, akkor rosszul tudtam.
"a londoni születési helyen kívül" Akkor ha majd meglesz az ot P60 es asszonnal beindulnak a tolofajasok egybol ugorjunk a kocsiba es irany london?

bpetya75 2014.08.21. 15:48:02

@Kellemes Zérókomponista:

Semmi extra. Középtávú gazdálkodási tervek készítése volt a munkám. Egy idő után (6-7 év) egyre jobban irritált, hogy amit mi a törvényi előírások, természetvédelmi irányelvek, hozamszabályozási szempontok, miegymás alapján, minden érintett féllel egyeztetve megcsinálunk, azt a gazdálkodók (főleg az állami erdőgazdaság) akár ad hoc alapon felülbírálja, és némi eljárási költség fejében -kis túlzással- azt csinál, amit akar. Ez piszkosul sértette a hiúságomat. Akkoriban máshogy fogalmaztam meg a dolgot, de visszatekintve ez volt a lényeg. Jött egy lehetőség, amit megragadva jól elhagytam a szakmát. Aztán 3,5 év múlva az anyagi csőd és a válás határán szédelegve sikerült visszatérnem ugyanehhez a munkához.

A jelenség továbbra is létezik, de már nem irritál, csak zavar. Röviden ennyi ;-)

bpetya75 2014.08.21. 15:49:11

@Muscari:

Köszi! Átadom neki :-)

Thargoid 2014.08.21. 15:51:24

@Zoole[uk]: Kicsi az esélye, de ez az ország ahol mindent ki lehet magyarázni... csak kellő határozottsággal kell állítanod, hogy legálisan dolgoztál. És persze simán elfeledkezhetnek a WRS-ről is, hiszen már nem létezik...
Én itt annak a módszernek vagyok a híve, hogy ha valamit nem kérdeznek, vagy nem kérnek akkor azt nem kell megemlíteni hivatalos ügy intézésekor, mert csak magaddal tolsz ki.
Ezt amúgy őshonos angol barátaimtól tanultam, de bölcs hozzáállás :)

Thargoid 2014.08.21. 15:52:37

@Mr Long (UK): Hát szerintem nem kötelező pont London, de mivel mi itt lakunk, így praktikusabb volt, mint máshová menni :)

Muscari 2014.08.21. 15:56:54

@Thargoid: koszi szepen a korrekt tajekoztatast, Niki kollega egy kicsit ramijesztett. Akkor a P60 eleg, az teljesen jo.

Thargoid 2014.08.21. 15:57:16

@Zoole[uk]: egészen pontosan felsőfokú (BSc, Msc, PhD) angol nyelven szerzett képesítés vagy nyelvvizsga kell:

1. have passed the Life in the UK test; AND EITHER2. a. have a speaking and listening qualification in English at B1 CEFR or higher, or an equivalent level qualification; OR b. have obtained an academic qualification deemed by UK NARIC to meet the recognised standard of a Bachelor’s or Master’s degree or PhD in the United Kingdom and (i) UK NARIC has confirmed that the qualification was taught or researched in English or (ii) the qualification was taught or researched in the UK or a majority English speaking country other than Canada; OR c. are a national of a majority English speaking country.

Mr Long 2014.08.21. 15:58:39

@Thargoid: :) Csak annyira ki volt hangsulyozva london, azert csodalkoztam.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.08.21. 15:58:56

@wuaaa [nor]: Ahha, értem, köszi. Amikor megláttam ezt a 7/10-est persze be is ugrott, hogy tényleg, andaluzkutya már mondta egyszer. :)

Amúgy tetszik az elv, hogy nem feltétlenül muszáj egyhuzamban tolni az éveket. :)

Thargoid 2014.08.21. 15:59:01

@Muscari: Szerintem ott valami hiányzott és nem volt igazolható Niki esetében, vagy nem EU állampolgár volt - azokra más szabályok vonatkoznak.

négyzet 2014.08.21. 15:59:55

@Babette.: mármint én is azt mondtam szerintem... kell regisztrálni, hívhatjuk ennek is, viszont csak akkor regisztrálnak, ha van munkád, vagy más feltételeknek megfelelsz. ez meg akkor mégiscsak úgy néz ki, mint egy letelepedési engedély.

You have right of residence if, in addition to being an EEA citizen, you fulfill one of the following conditions:

- you have employment, provide services or are self-employed in Sweden
- you are registered as studying in an approved educational establishment in Sweden and have comprehensive health insurance
- you have sufficient funds for the support of yourself and your family and comprehensive health insurance valid for residence in Sweden for all family members
- you are seeking employment in Sweden with realistic prospects of achieving employment

In order to be registered in the Swedish population register, you need to show your right of residence for at least one year, if you are an EEA citizen.

An EEA citizen who is seeking employment can have right of residence in Sweden but cannot be registered in the Swedish population register on those grounds. This is due to the fact that EEA citizens seeking employment only have the right to stay in Sweden for six months.

Thargoid 2014.08.21. 16:03:53

@Muscari: Amúgy a gyerek 2 hét alatt megkapta az angol útlevelet a papírok elküldése után. Ehhez képest a magyar követségen 7 hónap alatt nem sikerült még a házasságunkat sem anyakönyveztetni MOn... elég kontrasztos.

Muscari 2014.08.21. 16:05:57

@Thargoid: mi 2011 januarban jottunk, februarban kezdtunk el dolgozni. A WRS aprilisban szunt meg, de mar tudtuk, hogy megszunik, igy mi nem regisztraltunk. Azt a ket es fel honapot akkor elvesztjuk, igaz?
Remelem, mas hatrany nem er majd.

Thargoid 2014.08.21. 16:12:15

@Muscari: Hát ez már fogos kérdés, lehet, hogy jogi szakértő kellene hozzá...
1, Úgy veszitek, hogy a WRS megszűnése utántól telik az idő; nem kell semmi papír, de az idő elveszett.
2, Nem jelentkeztetek WRS-ért ami szabálysértés volt, és bármilyen törvénnyel való összeütközés (akár egy buszon való nem fizetés is) alapja lehet a kérelem elutasításának.
A kérdés az, hogy 30 vagy 90 napon belül kellett jelentkezni WRS-re, már nem emlékszem; én 2005-ben jöttem ki, nem tegnap volt...
Ha 30 napon belül kellett jelentkezni, akkor szerintem meg se említétek a dolgot, mert csak probléma lehet belőle, ha 90 nap akkor viszont pont jelentkezni akartatok, de sajnos időközben megszűnt... :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.21. 16:16:21

@Thargoid: a múltkoriban kifejtette valaki itt, hogy ez csak nyavalygás, hogy külföldön nem lehet semmi dokumentumot elintézni, mert neki sikerült a bahamákon vagy hol összeházasodni és lepapírozni, úgyhogy szedd össze magad :-D (részvétem egyébként, remélem, nem kell semmihez különösebben a papír, "csak" alapból bosszantó.)

amikor tavaly a bangkoki követségen csak úgy kíváncsiságból elvi szinten megkérdeztem, mi történne, ha Myanmarban szülnék (ahogyan évente egyébként 4-5 tanár kolléga vagy felesége szokott, és 2-3 hét alatt le tudják papírozni), akkor egészen egyszerűen csak azt tudták mondani, hogy NE, mert nem tudnák, hogyan kellene megoldani. köszi.

Thargoid 2014.08.21. 16:19:01

@Muscari: sajnos van egy 3 lehetőség is jobban belegondolva...
Nem jelentkeztetek WRS-re (pedig kellett volna), ezért még nem telt el 12 hónap WRS státuszban, ergo jogilag még egyetlen hónapot sem töltöttetek el ami beleszámítna az állampolgárságba - lásd a korábbi idézetet, miszerint 12 hónap WRS eltelte után kezdődött (de azt beszámítva) az EU közösségi jog a magyaroknak.

Ha nem keresel meg ezzel szakértő ügyvédet, akkor az én személyes tanácsom az, hogy számold az ittlétedet a WRS megszűnése utántól a kérelmeden és akkor senkinek remélhetőleg eszébe se fog jutni, vagy ha igen, akkor azt mondod, hogy eredetileg túristáskodtál, tanultál stb., de annyira megtetszett, hogy maradtál...
De én NEM vagyok ügyvéd, csak régóta itt élek...

Aye aye 2014.08.21. 16:20:02

@wuaaa [nor]: Igen, ezt már más is tanácsolta, hogy jóelőre foglaljak az udi-n időpontot.
Te amúgy melyik városban élsz, ha megkérdezhetem? Amennyiben Oslo-ban, melyik városrészt tudnád ajánlani? (2 kisgyerekkel, nyugodt és biztonságos környéket keresünk amennyire lehet jó tömegközlekedéssel - lévén ki tudja előre, hol fogunk dolgozni. De azért ne legyen nagyon kint, nem kell, hogy a "marka" a kert végében kezdődjön :). Az a terv, hogy egyszerre megyünk ki, nem pedig a szokásos "apuka előre és mindent lerendez" verzió, de majd meglátjuk..

Thargoid 2014.08.21. 16:23:07

@Dragonlady (now on holiday in Myanmar): Nekünk ahhoz kell, mert ez a feltétele annak, hogy a gyerek magyar állampolgárságot is megszerezze... legalábbis a követségen nem hajlandóak elindítani azt, amíg az angol házasság nincs MOn is anyakönyvezve - amit őszintén szólva nem értek, mert a gyerek születhetett volna házasságon kívül is, de attól még mindkét szülő magyar állampolgár, tehát alanyi jogon járna neki, akár házasok akár nem.
Szóval így történt, hogy a gyerek lassan már iskolaelőkészítőbe fog járni, de még mindíg csak angol állampolgár...!

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.21. 16:27:11

@bpetya75: ez a gap a jogelmelet es gyakorlat kozott mindenhol altalanos, es allando.
fel kell dolgozni, nincs mas...

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.21. 16:29:09

@Thargoid: nagyon "viccesek" :-(
de ha mellesleg egy gyereknek nem lenne apja (lelépett, meghalt, nem tudja az anyja, hogy melyik pasi is lehetett), csak egy magyar állampolgár anyja, akkor már állampolgárság se járna neki, vagy mi a huzat...?
gondolom, többen mondták már, hogy házasodjatok össze mégegyszer Mo-n , vagy ezt nem lehet, csak papírosítani, ami már megvan, vagy hogyan?
vagy egyszerűen nem tudják, miről beszélnek, aki a legvalószínűbb és a legnagyobb gáz.

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.21. 16:29:29

@négyzethálós: uhh, a hosszu angol szovegek farasztjak a nyelvtufasomat, de elhiszem:D

Thargoid 2014.08.21. 16:37:51

@Dragonlady (now on holiday in Myanmar): Nem ezt még nem mondták, de lehet, hogy egyszerűbb lenne...
Amúgy Finnországban lakó barátom ugyanígy jár, és azt mondta a gyerekeinek, hogy majd intéznek maguknak magyar állampolgárságot ha akarnak, ő már nem akar többet foglalkozni ezzel...
Na most ezzel szemben van az, hogy gyakorlatilag bemondás alapján tud valaki magyar állampolgárságot szerezni, ha véletlenül éppen határon túl él és elérte a szavazóképes életkort... nem akarok politizálni, de a két eljárás eléggé "eltérő"...

Thargoid 2014.08.21. 16:40:28

@Dragonlady (now on holiday in Myanmar): a kérdésre válaszolva szvsz nem kapna állampolgárságot amíg nem szavazóképes... legalábbis eddig tapasztalatok alapján.
Nem baj, jó nekünk az angol koronás útlevél is... bár a határörők mindig kikérdezik, hogy mégis honnan van az angol gyerek velünk...

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.21. 16:45:09

@Thargoid: akkor addig milyen állampolgár lenne ez a fiktív gyerek, semmilyen? valahogyan biztosan el lehet intézni, az anya állampolgársága mindig jár a gyereknek, csak valaki olyan sötét, hogy hónapok óta szivat titeket, szerintem az van.

Thargoid 2014.08.21. 16:48:47

@Dragonlady (now on holiday in Myanmar): hiába, ez a választék a követségen... amúgy pozitívumként meg tudom említeni, hogy az épület szépen fel lett újítva belülről, nem olyan elhanyagult és zsúfolt mint korábban volt... bár babakocsival (vagy kerekesszékkel stb.) továbbra sem lehet közlekedni, mert nincs akadálymentesítve a bejárathoz vezető hosszú lépcsősor - legalábbis utoljára januárban még nem volt.

Muscari 2014.08.21. 16:52:33

@Thargoid: koszi szepen, szerintem ezt fogjuk tenni. Az elso p60-t, ami ugyis csak 2011 februar es marciusrol szol, majd szepen elfelejtjuk.

Megneztem, es a munkaba allast koveto 30 napon belul kellett regisztralni, de csak annak, aki aprilis 1-e elott kezdett el dolgozni, szoval nekunk kellett volna, ot heten mulott az egesz. Lehet, hogy megkeresek majd egy szakertot, de aztan lehet, hogy mivel ez mar ugyis megszunt, nem fognak vele foglalkozni.

tableno 2014.08.21. 16:58:09

@Thargoid: Ez egy oltári nagy baromság, amit a követség mond. Ha a szülők nincsenek összeházasodva, az apa hivatalos elismerő nyilatkozata is elég kell hogy legyen a magyar anyakönyvezéshez ergó állampolgársághoz. Sőt, az is elég, ha csak az egyik szülő magyar állampolgár, nem is kell mind a kettőnek annak lennie.

Muscari 2014.08.21. 17:02:18

@Thargoid: Azt azert nem hiszem, hogy ne lenne egyetlen honapunk sem. Mert mondjuk mi van, ha 2011 majusban regisztralni akartunk, vagy pl. most rajovunk, hogy hibaztunk, azt mar korrigalni nem lehet, mert ugye a regisztracio mar megszunt. Tehat ha a majusban megis elkuldtuk volna a kerelmet, azt mar nem is fogadtak volna be. Na mindegy, majd kesobb foglalkozunk a kerdessel.

Muscari 2014.08.21. 17:03:46

@Dragonlady (now on holiday in Myanmar): jok a kepeid, csajszi :-)

Akkor tovabbi jo utazgatast!

Thargoid 2014.08.21. 17:04:04

@tableno: lehet, hogy bepróbálkozunk mégegszer és azt mondjuk nem vagyunk házasok... egyelőre elég sokat kell foglalkozni a házvásárlással, majd utána...

bpetya75 2014.08.21. 17:04:06

@Babette.:

Inkább a szakmai része volt zavaró számomra. Hogy bontás vagy tarvágás, esetleg tarvágás jellegű bontás. Hogy a felújítás kocsányos tölgy legyen, vagy vöröstölgy, esetleg fekete dió. Ez kisebb részben jogi kérdés, nagyobb részt meg szakmai. A gazdálkodónak az a jó, ha gyorsan át tudja adni az erdősítéseit, hogy tovább vághassa az idős erdőket (vágásterületi korlátozás van), ezért aztán nem ritkán a termőhelyhez nem annyira jól illő fafajt erőltet. ha az gyorsan nő.

Mindegy, közben beleszagoltam a dologba gazdálkodói oldalról is, ez is árnyalta a látásmódomat. Szóval végül is hasznos volt a kitérő, és nem csak alázatra nevelés szempontjából.

Pernilla 2014.08.21. 17:07:31

@Badeni_lakos: a bérigazolást nem tudom. Én azt gondolnám, hogy nem kell kivárni a 3 hónapot vele, hanem csak kérsz egy igazolást a munkahelyeden, hogy ők alkalmaznak. De szerintem legjobb, ha ezt a munkahelyeden kérdezed meg.

Muscari 2014.08.21. 17:07:48

@Dragonlady (now on holiday in Myanmar): @Thargoid: ez kabare, tenyleg miert nem lehet az a szegeny gyerek siman magyar allampolgar az anyja utan? Agyrem.

Thargoid 2014.08.21. 17:11:26

@Muscari: sok minden lehet, de szerintem erősen ügyintéző függő az, hogy hogyan értelmenéi a szituációt... a törvényeket "szó szerint" véve, maximum annyi beszámítható időtök van, amennyi azóta eltelt, hogy a WRS megszűnése óta első alkalommal elhagytátok UK-t majd visszatértetek.
Vagy szimplán nem fogja érdekelni a dolog, mert elévült.
Vagy...
A baj az, hogy vannak lehetőségek, és nem a te kezetekben van a döntés, kivéve azt, ha egyszerűen nem számítjátok azt a 2 hónapot - szerintem nem éri meg a kockázatot.

Thargoid 2014.08.21. 17:16:25

@Muscari: valószínű lehet, csak a követség dolgozói nem tudnak róla... és az bőven elég, hogy ne legyen.
Viszont nagyon udvariasak, aranyosak és kedvesek (tényleg, ez nem irónia).

Badeni_lakos 2014.08.21. 17:17:50

@Pernilla: Jaja, simán. Egy havi fizuról a cetli elég szerintem is.
Köszi a tippet! :)

Tényleg még valami! A Wungarnon vannak ezek a vonatjegyek (Wien-BP) eladók 12 - 15 EUR árban, és a nap mellett mindig éjfél van, vagy 23:45 feltüntetve, de miért? Talán mert addig lehet felhasználni, addig lehet vele utazni? Vagy hogy van ez?

www.wungarn.at/utitars/vonatjegyet-kinal/

Pernilla 2014.08.21. 17:35:49

@Badeni_lakos: igen, ez gondolom azért van, mert az adott nap éjfélig érvényesek a jegyek. Ugye itt arról van szó, hogy egy oda-vissza jegy visszairányú részét adják el neked.

Quercus a favágó 2014.08.21. 17:40:26

@Babette.:

Több perről van szó, hosszú történetek, de majd valahogy megoldom.

@Thargoid:

Jól tudják a követség dolgozói. A külföldön kötött házasságból született gyermek hazai anyakönyveztetésének előfeltétele a a külföldön kötött házasság hazai anyakönyveztetése. Ezt kérni kell a gyermek hazai anyakönyveztetésével egyidejűleg. Jogszabály írja elő.

32/2014. KIM rendelet.

Azt persze megteheted, hogy ügy nyilatkozol, nem kötöttetek házasságot. Akkor elég az apai elismerő nyilatkozat a konzul előtt.

Quercus a favágó 2014.08.21. 17:43:32

@bpetya75:

Nem egyszerű dolog. Az első generációs magán erdőgazdálkodók már valamennyire belerázódtak a dolgokba. A gond az újakkal, az újgazdagokkal van. Őket csak a pénz érdekli. Na ezért is van elegem a szakirányításból.

Din Serpahis 2014.08.21. 17:58:08

@Badeni_lakos: Nem kell harom havi Lohnzettel, boven eleg a munkaszerzodesed. Szerzodes + E-card + Meldezettel. Ha ezek megvannak, mar mehetsz is.

Erdemes koran reggel odamenni. Ha mondjuk 7re odaallitasz, akkor is lesz elotted egy batar sor, de ugy fel 9-re vegzel. Vigyel mindenrol masolatot! (Ott is lehet masolni, de penzbe kerul.)

wuaaa 2014.08.21. 17:58:08

@Aye aye:
Stavanger. Oslót egyáltalán nem ismerem, ezt inkább másoktól kéne megkérdezni.

tableno 2014.08.21. 18:29:44

@QUERCUS: Éljenek a kurvára logikus magyar jogszabályok!

Badeni_lakos 2014.08.21. 19:07:31

@Din Serpahis: @Pernilla: Értem, okés. Köszi az infókat :)

SzZoole 2014.08.21. 20:06:40

@Thargoid: koszonom a valaszaid,de az en dolgom nem ilyen egyszeru,ugyanis ido kozben tortent velem egy csunya baleset(2010 augusztusban)amibol evek el teltevel tudtam csak kilabalni,ha lennenek tovabbi kerdeseim privatban feltehetnem?

Quercus a favágó 2014.08.21. 21:09:00

@Thargoid: @tableno:

Van benne logika. Apasági nyilatkozatot csak akkor lehet tenni, ha a gyerek nem házasságban született. Ha ugyan is házasságban született, akkor mindaddig vélelmezni kell, hogy a férj az apa, míg ezt jogerős bírósági ítélet meg nem dönti. Tehát vagy nyilatkozat vagy házassági anyakönyvi kivonat.
Továbbá a gyerek automatikusan az apa nevét kapja, ha házasságban, vagy tartós élettársi kapcsolatban született. Ha viszont ezen kívül, akkor csak úgy kaphatja meg az apasági nyilatkozatot tett apa nevét, ha az anya igazolja, hogy nem él házasságban, vagy tartós élettársi kapcsolatban.

Viszont, ha a szülők a házasságban saját nevüket viselik, és a házasságkötés alkalmával nem nyilatkoztak a házasfelek arról, hogy születendő gyermekeik családi neve mi legyen, akkor ezt a nyilatkozatot pótolni kell a gyermek születésének anyakönyvezéséig.

.

tableno 2014.08.21. 21:24:53

@QUERCUS: No de EU-n belül elvileg el kell hogy ismerjék a tagállamokban kötött házasságot, nem? Legalábbis nekem a Magyarországon kötött házasságomat gond nélkül elismerték itt kint, nem kellett semmit honosíttatni.

Thargoid 2014.08.21. 21:36:10

@Zoole[uk]: Természetesen, de én csak egy egyszerű IT-s vagyok, nem jogász :)

Quercus a favágó 2014.08.21. 21:49:24

@tableno:

Törvény írja elő az itthoni anyakönyveztetési kötelezettséget.

2010. évi I. törvény

"Hazai anyakönyvezés

65. § A magyar állampolgár köteles kezdeményezni a külföldön történt házasságkötésének, bejegyzett élettársi kapcsolata létesítésének, gyermeke külföldön történt születésének, valamint a magyar állampolgárságú házastársa, bejegyzett élettársa, gyermeke és szülője külföldön történt halálának hazai anyakönyvezését."

SzZoole 2014.08.21. 21:53:07

@Thargoid: IT-is???Azt hittem mosogato:)))

Thargoid 2014.08.21. 21:54:38

@Zoole[uk]: az is, hogy a fene egye meg... de a házban amit veszünk rakok mosogatógépet :)

SzZoole 2014.08.21. 22:04:30

@Thargoid: en szeretek mosogatni,mert miota mosogatok kiszedi a gyaszkertetet a kormom alol:)))

Thargoid 2014.08.21. 22:06:45

@Zoole[uk]: Szóval ezért van a sok mosogató Angliában... erre nem gondoltam :)

SzZoole 2014.08.21. 22:09:34

@Thargoid: Te ezt nem tudtad?Itt mindenki mosogat,mindenki tomeg szallason lakik 10 pakival 1 szobaban es csak Londonban,mert a UK Londonbol all:)))

Thargoid 2014.08.21. 22:16:59

@Zoole[uk]: Lássuk csak...
1, London... stimmel
2, Mosogatás... esténként stimmel
3, Hát elég nagy tömeg van itt Central Londonban, azért is vesszük kicsit távolabb a centrumtól a házat... határeset, mert paki ezen a környéken csak nagyon gazdag van legfeljebb.

Azt hiszem ezek a sztereotipiák olyanak mint a mitoszok: van mindnek valamennyi valóságalapja :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.21. 22:20:22

@bpetya75:
Petya, minden tiszteletem a tiéd és remélem nem érted félre amit írni fogok.
Amíg otthon éltem én is másképp néztem a világot és bizony sokszor lódításnak vagy hülyeségnek tartottam amit a kint élők mondanak.
Nem akarom hogy úgy gondolja bárki is hogy távolról osztom a z észt és magas lóról beszélek.
Amióta kint élek bizony belefutottam több olyan dologba amit egy otthoninak hiába magyarázok képtelenek megérteni.
Én is képtelen voltam míg otthon éltem.
Elmondom hogy mire gondolok.
Egy magyarnak felfoghatetlan az hogy kiadjon egy szobát a lakásában egy vadidegennek és közösen használja vele a konyhát, fürdőt, wc-t. Ráadásul olyan emberek is megteszik ezt akik nincsenek rászorulva csak épen van egy üres szobájuk.
Aztán.
Egy magyarnak kúrva nehéz megérteni hogy itt mekkora az a bizalom amit ALAPBÓL tanúsítanak iránta. Magyar ember közeli rokonában nem bízik meg úgy mint itt a munkaadó, a főbérlő, az üzletvezető, a hivatal vagy bárki.
Aztán.
Hiába próbáltam itt magyarázni hogy miért takarítja a WC-t az építésvezető, hogy miért szedi a szemetet a fővállalkozó nagyfőnök egyszerűen nem értették meg hogy mi a lényeg.
Magyar ember ezt otthon nem tudja megérteni.
Aztán.
A toleranciára nevelés olyan szinten van itt hogy azt otthon elképzelni sem tudják.
Az egész oktatási rendszer egyik alappillére.
Magyarországon nem tudják elképzelni sem azt a sokszínűséget ami itt van. Magyarország egy végtelenül rasszista ország.
Jogosan az, én is onnan hoztam magammal és ezen a téren nem változtam. Cigánygyűlölő az egész ország és nem érdekel a liberális duma hogy de....
Nincs de.
Cigánygyűlölők és jogosan azok.
Amit itt megtanultam az az hogy nem a bőrszín teszi cigánnyá a cigányt.
Az én fiam már másképp nő fel.
Őt toleranciára tanítják. Az én fiam egy multikulturális városban világpolgárként nő fel aki bárhová megy a világban mindenhol otthon lesz és jól érzi magát. Mert erre tudatosan tanítják.
Magyarországon nem létezik toleranciára nevelés.
Felteszek egy képet.
Itt kezdődik a toleranciára nevelés. Magyarországon ez elképzelhetetlen.

kepkezelo.com/images/g3uxo7rsdz6fpitwmtf.jpg

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.21. 22:33:09

@Zoole[uk]:
Igazad van, én is így vagyok vele. Minek fürödni az ágynemű majd leviszi...
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

tableno 2014.08.21. 22:39:17

@diggerdriver: "Amit itt megtanultam az az hogy nem a bőrszín teszi cigánnyá a cigányt." - akkor a lényeget már tudod. Innentől kezdve az isten sem mossa le rólad a liberális cimkét! ;)

SzZoole 2014.08.21. 22:45:05

@diggerdriver: az agynemut,meg szegeny Ildi nem gyozi mosni utannad:)))
Es a szagot mi veszi ki beloled:)))

Furos 2014.08.21. 22:52:25

@diggerdriver: megneztem a blogot. Jobban toltodik.

2014.08.21. 22:54:23

@diggerdriver: És ez még csak a jéghegy csúcsa lehet. Legalábbis én így gondolom.

2014.08.21. 22:57:26

@NIKI LAURA: Arra aztán várhatsz! :DDD

2014.08.21. 22:58:44

@tableno: Ne mondj ilyeneket, léccíves. :)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.21. 23:00:19

@Zoole[uk]:
Az légnyomással távozik...
:)))))))))))))))))))))))))))

pappito · http://pappito.com 2014.08.22. 00:59:38

@QUERCUS: 65. § A magyar állampolgár köteles kezdeményezni a külföldön történt házasságkötésének, bejegyzett élettársi kapcsolata létesítésének, gyermeke külföldön történt születésének, valamint a magyar állampolgárságú házastársa, bejegyzett élettársa, gyermeke és szülője külföldön történt halálának hazai anyakönyvezését."

nincs ott, hogy mikor, csak az, hogy muszáj...

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.22. 06:55:22

@pappito: és ha szegény egyszeri ember kérvényezi, és mégsem tudják megcsinálni neki, akkor ki a hibás. ráadásul mondjuk ha a gyereknek nincs más állampolgársága, nincsenek papírjai, és egy olyan helyen vannak, hogy közben vízumot / tartózkodási engedélyt kellene hosszabbítani. na mindegy, végülis engem nem érint, de a hideg kiráz attól, mi lenne, ha igen, ha hónapokig mászkálhatnék egy messzi követségre, ahol mindig valami irreálisat mondanak, miközben ketyeg a vízumomon az óra, és a gyereknek hónapok óta semmiféle papírjai nincsenek.

bpetya75 2014.08.22. 08:10:12

@diggerdriver:

Ezt szépen leírtad, szerintem nem értettem félre :-)

Nem vitatom, hogy van egy jó csomó dolog, amit tanulhatnánk arról felől tolerancia dolgában. Azt viszont akár írásba is adom neked, hogy a lányaim pontosan tudni fogják, "hogy nem a bőrszín teszi cigánnyá a cigányt." Bár hozzáteszem, hogy nem a cigányokkal van baj, hanem egy nagyon egyértelműen behatárolható csoportjukkal, meg persze a velük megegyező életvitelű nem cigányokkal is.

Magyarország egyelőre valóban nincs rákényszerítve arra, hogy rendszerszinten próbálkozzon a toleranciára neveléssel. Ez a szülők és a pedagógusok egyéni felelőssége. Mi figyelünk erre, ugyanakkor nem tartom követendő példának a végtelen bizalmat és elfogadást. Csak mértékkel és tartózkodással.

Lehet, hogy a sokféleség előnyeinek meg nem tapasztalása mondatja velem, de én veszélyesnek tartom a multikultit. Az integrálódás hiánya, ráadásul a szándék teljes hiánya tök természetesen vezet a szélsőjobb, a bevándorlóellenesség erősödéséhez. Mekkora balhé van abból, hogy azt az újságírót egy dél-londoni akcentusú fószer fejezte le? Teljes joggal. A gyűlöletre jól lehet apellálni, és ezt kurvára ügyesen kihasználják ezeknek a vallási fanatikusokból álló csoportoknak a vezetői. Ausztrália is kormányzati szinten foglalkozik a fiatalok radikalizálódásának kérdésével. Ez egy nagyon égető probléma, amire egyelőre nincsenek jónak tűnő megoldások. Pedig ez nem majd okoz bajt, hanem most.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.22. 09:18:27

@bpetya75:
Nézd én nem mondom hogy tanulni kellene Magyarországnak Angliától.
Csak elmondtam hogy itt ez van.
A multikulti ellen nem lehet tenni.
Még az Ausztráloknál sem ott legfeljebb lassabb a folyamat.
A meglevő helyzethez kell alkalmazkodni és kezelni.
Itt úgy gondolják hogy a toleranciára nevelés az első lépés.
Nem tudjuk hogy igazuk van vagy visszájára fordul az egész.
A te módszered hogy jó jó tolerancia de tartsuk szárazon a puskaport szerintem teljesen jó.

bpetya75 2014.08.22. 09:26:10

@diggerdriver:

Akkor azt hiszem, alapvetően egyetértünk ;-)

Amire nem tértem ki. Azt, hogy az építésvezető wc-t takarít, vagy a nagyfőnök szemetet szed, azt nem igazán értem. Szerintem nekik más lenne a dolguk. Azt nagyon jó dolognak tartom, ha a nagyfőnöknek, attól mert nagyfőnök, nem derogál lehajolni egy-két szemétért és eldobni a szemetesbe. Ez tényleg majdhogynem a sci-fi kategória itthon. De hogy nekiálljon a kis élére vasalt öltönyében szemetet szedni a vezetői feladatai ellátása helyett? Ebben mi a jó? Tényleg nem értem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.22. 09:47:06

@bpetya75:
Pontosan fogtad meg a lényegét.
NINCS ilyen hogy más lenne a dolguk.
Kérdezd meg Furost hogy jutott oda ahol van.
MINDENT megcsinált azt is ami NEM AZ Ö DOLGA.
Egy építkezés nem szalagmunka ahol részfeladatok vannak.
Az az igazán érthetetlen hogy ennek nincs pejoratív felhangja.
Senki sem mondaja hogy nézdmá a gyökér pucolja a wc-t hadd pucolja jól meg van fizetve.
Aki ebben nincs benn soha nem fogja megérteni.

koxi 2014.08.22. 09:51:49

@Din Serpahis: Ebben lehet valami, mert én is gondolkodom rajta egy ideje, h németből Ausztriába, leginkább Bécsbe költöznék, mert bazi messze van hazajárni. Csak a melókkal, amiket találtam egy netto havi ezressel kevesebbet keresnék. Ez pedig nekem túl sok ahhoz, h Ausztriába költözzek. Főleg, h az ingatlanárak ugyanazon a szinten vannak mint Németországban.

bpetya75 2014.08.22. 11:01:56

@diggerdriver:

Továbbra sem értem. Ha erdészként kimegyek egy brigád munkáját ellenőrizni, akkor nem az a dolgom, hogy nekiálljak fát dönteni, gallyazni, választékolni, darabolni. Meg tudnám csinálni, de nem ezért vagyok ott. Hanem azért, hogy megnézzem, a gyérítést jól végzik-e. Például.

Szerintem az építésvezető azért kapja a magasabb fizetését, mert nagyobb felelősséggel járó, szélesebb látáskört és egyéb kvalitásokat (munkaszervezés, motiválás, emberek irányítása) is igényel a melója. A wc takarításához nincs szükség ilyen kvalitásokra.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.22. 11:55:36

@bpetya75:
Nincs. Valóban nincs.
Mégis megteszik.
Azt is belátom hogy ez otthon érthetetlen.
Megpróbálom másként elmagyarázni.
Lejön a fönök a területre otthon.
Látja hogy mindenki dolgozik.
A szemetet össze kéne szedni.
Azonnal szól egy DOLGOZÓ embernek hogy szedje össze.
Itt nem sxól hanem fog egy zsákot és összeszedi.
Az építés vezetönek vagy a fövállalkozónak van erre embere.
Minden építkezésen van legalább egy mindenes akiknek ez a feladatuk többek között.
Viszont ha dolgoznak valamit vagy szabadságon vannak akkor nem fognak kijelölni egy ácsot vagy kömüvest hogy csinálja meg.
Otthon az a természetes ha kijelölnek egy embert.
Itt nem.

bpetya75 2014.08.22. 11:58:10

@diggerdriver:

Oké, ezt értem. Ez tuti, hogy úgy van itthon, ahogy írod.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.22. 12:30:27

@bpetya75:
Milyen érdekes hogy a kommunista osztály nélküli társadalomban milyen hierarchikus merev tagozódás alakult ki a mukásosztály és az értelmiség között míg itt a kapitalizmus fellegvárában mennyire lebontották ezt a falat.
Szinte teljesen eltűnt a fönök beosztott viszony és inkább egy partneri viszony alakult ki.

bpetya75 2014.08.22. 12:40:03

@diggerdriver:

Nálunk egy végtelenül torz, hazug rendszer volt. Viszont meggyőződésem, hogy szerepe volt abban, hogy nyugaton kialakulhasson az, amiről írsz.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása