oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. április 08. 06:47,  Nagy az igény Ausztriában a magyarokra 60 komment

2013. április 08. 06:47 Határátkelő

Nagy az igény Ausztriában a magyarokra

Talán még emlékeztek, a múltkor írtam arról a bécsi konferenciáról, melyen volt szerencsém meghívottként részt venni. A beszélgetés akkor a határ menti együttműködésről, a munkaerőpiacokról, munkaerő-vándorlás aktuális kérdéseiről szólt. Megígértem, hogy az akkori posztnak lesz még folytatása, íme tehát a második interjú, ami az EURES-T Pannónia elnökével Dr. Ingrid Puschautz-Meidl-el készült, aki egyben a burgenlandi Gyáriparosok Szövetségének is az ügyvezetője, úgyhogy több szempontból is abszolút avatott a fenti kérdésekben.

melósok.jpg

Határátkelő: Hogy látja, mekkora még az ausztriai munkaerőpiac felvevő kapacitása?

Dr. Ingrid Puschautz-Meidl: Nagy az igény, van felvevő piac, különösen műszaki és természettudományos területeken. Főleg olyan szakemberekre van szükség, ahol mind a szakmai háttértudás, mind a nyelvtudás megvan. Nem lehet odaállítani, például egy olyan technikust egy gép mellé, aki nem tudja elolvasni az adott eszköz használati utasítását németül.

Egy munkát kereső magyartól milyen tudást várnak el, és merre érdemes elindulnia?

IPM: Ahogy említettem is már a nyelvtudás nagyon fontos. A kis- és közepes vállalatoknál a német, a multinacionális vállalatoknál esetenként az angol is elég, amíg a német nem megy. Elsősorban műszaki szakembereket keresnek, második az információtechnológia területe, ebben sok jól képzett magyar szakember van véleményünk szerint.

Ami a készségeket és képességeket illeti, itt fontos a lojalitás, hogy a munka örömet okozzon, szívesen tegyen az illető eleget azoknak a kihívásoknak, amit adott munka támaszt. A magyarok sok esetben szívesen választják az ingázást, ezt is tudjuk, és ennek az osztrák munkaadók nagy része is meg tud felelni. Ausztriának, amely szakmák itt kezdenek kihalni, az igazi régi kézművesek nagyon keresettek.

Azért ezek Magyarországon is egyre inkább hiányszakmák... Úgy tűnik, hogy az embereknek az eddiginél is több segítségre, információra lenne szükségük. Hogyan látja ebben az EURES szerepét?

IPM: Igen, nagy szükség lenne rá, hogy az EURES szélesebb körben is ismertebb legyen, sőt azt is elvárják tőlünk, hogy a munkaerő közvetítésben is részt vegyünk. Ezt azonban addig nem tudjuk felvállalni, amíg csak néhány tanácsadóval dolgozunk. A jövőben azonban valószínűleg a közvetítésbe és a tanácsadásba is beszállunk majd.

Hogyan áll a társadalom Ausztriában a migrációhoz, a bevándorlókhoz?

IPM: Ausztriának nagyon nagy szüksége van a migrációra, hiszen fogy a népesség, nagyon kicsi a természetes szaporulat, és ezt csak a migrációval lehet kiegyenlíteni. Ennek ellenére az osztrák társadalom ezt nehezen fogadja el, nagyon sok felvilágosító munkára van szükség. El kell magyaráznunk, hogy nem munkát vesznek el a bevándorlók, ellenkezőleg, abban segítenek, hogy a kiegyenlítődés, az egyensúly megmaradjon, integrálódjanak az osztrák társadalomba. Innentől kezdve ez társadalompolitikai kérdés is, mert igenis szükség van a munkavállalókra.

Aztán beszélgettem egy Győr-Moson-Sopron megyei EURES-tanácsadóval is, aki elmondta, hogy miben tudnak segíteni a reménybeli munkavállalóknak.

Határátkelő: Hányan keresik meg az EURES tanácsadót Győr-Moson-Sopron megyében, mondjuk havonta?

Megyénkben átlagosan 120 érdeklődő keres fel minket személyesen, e-mailen és telefonon keresztül.

Milyen kérdésekkel fordulnak leggyakrabban önhöz?

Leggyakrabban álláslehetőségek iránt érdeklődnek az ügyfeleink, emellett nagy az érdeklődés a munkavállalás feltételeiről, bejelentkezési tudnivalókról, regisztrációs kötelezettségekről. Gyakori kérdésként merülnek fel az ingázói munkavállalók körében, hogy hol adóznak, melyik tagállamban lesznek biztosítottak, ki jeleni be őket be az osztrák társadalombiztosítási rendszerbe, mit kell tartalmazni az osztrák munkaszerződésnek.

Mennyire tájékozottak az emberek, amikor érdeklődni kezdenek?

Általánosságban elmondható, hogy az érdeklődők nem rendelkeznek megfelelő információval a külföldi munkavállalással kapcsolatban, sokan médiából, ismerősöktől próbálnak információt szerezni, jelentős azon érdeklődők száma, akik az interneten böngészve találnak rá az elérhetőségünkre.

Az EURES-tanácsadó miben tud segíteni, merre tudja elindítani az érdeklődőket?

Elsődleges feladatunk az információnyújtás és tanácsadás a külföldön elhelyezkedni szándékozó munkavállalók számára az Európai Gazdasági Térség országaiban fellelhető munkalehetőségekről, valamint a munkavállalás és megélhetés körülményeiről.

Hogyan látja azokat az élethelyzeteket, történeteket, amikor az emberek úgy döntenek, hogy külföldön akarnak dolgozni?

A fiatal külföldön elhelyezkedni szándékozó munkavállalók általában nyelvismeretüket és a szakmai ismereteiket szeretnék fejleszteni, természetesen jobb anyagi megbecsülés mellett. A közép és idősebb korosztálynál a motiváció jellemzően a magasabb fizetés, általában a megélhetés a család fenntartása a fő indok.

Hogyan alakul a tendencia, többen mennek, mint korábban? Aki elindul milyen kilátásokkal vág ma neki Ausztriának?

Az érdeklődők száma mindenképpen arra utal, hogy többen vállalják az ausztriai munkavégzést, a 2011májusi munkaerőpiaci nyitást követően 30 százalékkal megnövekedett a magyar munkavállalók száma Ausztriában.

Milyen alapvető információkat érdemes tudniuk azoknak, akik ott akarnak dolgozni?

Elsődlegesen felhívjuk a figyelmüket a nyelvismeret fontosságára, megmutatjuk, hol találnak megbízható álláslehetőségeket, felkészítjük őket, hogy milyenek az élet és munkakörülmények, hogyan pályázzanak az ausztriai állásokra.

Ha állásajánlatot kap valaki, még a szerződés megkötése előtt próbálja meg leellenőrizni leendő munkaadóját, ehhez tőlünk is kérhet segítséget, hogy valóban létezik-e a cég.

Ha bármi munkaviszonyával kapcsolatos problémája támadt, minden esetben a külföldi munkavállalói érdekképviseleti szervezetekhez (munkáskamara, szakszervezet) forduljanak, mert az itteni hatóságok ilyen ügyekben nem járhatnak el.

Soha ne fizessenek magánközvetítőknek közvetítési, regisztrációs vagy egyéb díjat, Magyarországon a magánközvetítő az álláskeresőtől semmilyen címen nem kérhet pénzt. Rendelkezzenek a külföldi munkavállaláshoz, tartózkodáshoz elegendő anyagi tartalékkal, amely az első fizetésig a szállást, étkezést, utazást egyéb felmerülő költséget fedezi.

Mik a szükséges, vagy előnyt jelentő készségek, képességek? Milyen területen tudnak állásokat ajánlani?

Piacképes szakma, megfelelő nyelvismeret, motiváltság, elkötelezettség, alkalmazkodás, önálló munkavégzés és terhelhetőség.

Az EURES-portálon közzétett álláshirdetések az EURES-tagoktól és -partnerektől, ezen belül is elsősorban az európai állami foglalkoztatási szolgálatoktól származnak. Az említett szervezetek olyan állások meghirdetésére használják az EURES-t, melyekre a munkáltatók más európai országok munkavállalóit szeretnék felvenni.

Az álláshirdetések a foglalkozások széles skáláját fedik le, és ezen belül állandó és szezonális munkalehetőségeket egyaránt kínálnak.

Mennyire kapnak visszajelzést, hogy sikeres volt-e az ügyfél? Milyenek az arányok érdeklődés és tényleges szándék tekintetében?

Jellemzően kevés visszajelzést kapunk a sikeresen elhelyezkedett álláskeresőkről, mivel közvetlenül a munkaadóval veszik fel a kapcsolatot.

Jellemzően kik azok, akik elmennek? (Diplomás, szakképzett vagy képzettség nélküliek jelentkeznek?)

Az érdeklődők többsége középfokú és felsőfokú végzettséggel rendelkezik, a külföldön munkát vállaló magyar munkavállalók körében megfigyelhető, hogy sokan nem a végzettségük szerinti munkakörben dolgoznak, hanem egyszerűbb, kisegítő jellegű munkaköröket is elvállalnak, különösen jellemző, hogy diplomások szobaasszonyi munkakörben dolgoznak.

Mennyire gyakori, hogy végzettségük alatt keresnek állást az ügyfelek?

Gyakori, hogy az érdeklődők nem rendelkeznek a szakmai végzettségüknek megfelelő nyelvismerettel és piacképes szakmával, ezért gyakran elvállalnak egyéb kisegítő munkaköröket is, illetve első munkahelyként a nyelvismeret fejlesztése miatt a kvalifikált munkaerő elvállal egyszerűbb munkaköröket is.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: konferencia Ausztria EURES T

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr865206551

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tapasztalatok az Universität Wien nyílt napjáról 2. rész 2013.04.08. 10:39:21

Ottlétem alatt sokszor hallottam, hogy magyar szavak hangzanak el az Uni Wien folyosóin. Bár ezzel számoltam, mert az utóbbi időben eléggé felkapott egyetem vált a Bécsi Egyetemből, köszönhetően egy sor előnyös tulajdonságának. A legtöbb szakra nincs f...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Red Fox 2013.04.08. 08:16:00

Magyarország jobban teljesít? Ilyen hírdetés is megjelenik itt? Van ebbe beleszólása a blog tulajdonosának?

A cikk jó, én is munkát keresek Ausztriában. Sajnos németül nem tudok, de elkezdtem tanulni, mert soha nem késő.

Link elek 2013.04.08. 08:46:10

@Red Fox:
Persze, hogy jobban teljesit, soha ennyien nem akartak kulfoldon dolgozni.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2013.04.08. 08:49:08

Nekem mindig van egy olyan érzésem, amikor azt olvasom, hogy "xyz ország hej de mennyire keresi a magyarokat", hogy mintha a magyarok álmai lennének egy külföldi szájába adva.

Beszéltem már olyan emberrel, aki Aut-ban él 15 éve. Soha nem fogadták azzal egy munkahelyen sem, hogy ő magyar és a lelkiismeretessége miatt veszik fel. Soha nem találkozott olyan osztrákkal, aki lett volna olyan munkahelyen vagy akár hallott volna olyanról, aki tudott volna ilyen helyről, ahol a magyarokat preferálják.

Ettől függetlenül nem kételkedem a cikk valódiságában csak itt is szemet szúr, hogy kb. 3x hangzik el az, hogy a nyelvtudás fontos.

Ami valóban az de amennyire fontos, annyira magától értetődő, hogy ne mondja el valaki többször.

2013.04.08. 09:24:50

@flash.gordon: Szerintem ez is valami túlidealizált kép velünk kapcsolatban, mert ezt már nem először olvasom én sem.

Din Serpahis 2013.04.08. 09:29:04

Hát megnéztem ennek az eures pannoniának a weblapját, a hasznossága kb 0, tekintve, hogy nincs rajta semmi.
Lehetne sok mindenről írni attól kezdve, hogy érdemes kinn lakást bérelni, bankszámlát nyitni stb, de semmi.

Szvsz egy igazi gittegyettel van dolgunk.

Din Serpahis 2013.04.08. 09:32:49

Egyébként amikor én pályáztam ausztriába, akkor át kellett mennem egy 5(!) körös interjún (4 skype / 1 személyes), volt hogy órákon át kérdezgettek, belemásztak mindenbe, tesztfeladatot kaptam stb...

Aztán a végén felvettek.

De az, hogy én most magyar vagyok, az rohadtul nem érdekelte őket.

lavór 2013.04.08. 09:54:12

Nahát, Ausztriában sem akar senki izzadni? Csak főnök akar lenni minden osztrák állampolgár? De sebaj, hamarosan felszabadul a román munkaerőpiac, majd elözönli a betöltetlen álláshelyeket.

goAUS 2013.04.08. 10:06:19

Én a múlt héten Pesten olyan cégnél voltam minősíttetni, akik meg vannak bízva, a jókat irányítsák ki (Ausztria, német, holland). Három hét alatt 0, azaz nulla ember felelt meg. Csak ízért írom, jó helye csak a magas szintű szakembereknek van kinn is, nyelvtudással.

Mbraun 2013.04.08. 10:07:13

Sok magyar van kint, svajci hatarhoz kozeli reszeken is. De ugyanannyi szerb, es roman - szezonmunkara ertem.Hogy megeri kimenni? Szerintem igen, 2 teli szezont nyomtam le, szerintem aki birja a fizikai melot, es talal egy jo helyet sokkal jobban kereshet mint itthon. Ja a poen benne hogy nagyon sok nemet dolgozik szezonmunkaban. Nem kell hogy ilyen szajbaragosan irjak le, barhova mesz a vilagban, kell a nyelvtudas, fuggetlenul hogy szellemi vagy fizikai munkat vegzel.

01234567 2013.04.08. 10:12:06

@Red Fox: A Rákospalotai Körvasút soron láttam a legjobb ilyen plakátot! "+3500 rendőr!- Magyarország jobban teljesít!" Őszintén, először azt hittem a DK, vagy a Bajnai baromsága, de aztán megláttam rajta a kormányhivatal logoját. Na akkor értettem meg végképp, elmebetegek irányítják az országot, menekülni kell....

01234567 2013.04.08. 10:22:49

@flash.gordon: Pedig van ilyen. Egyszerűen a magyarok jobban képzettek, itt arra a generációra gondolok amelynek volt még szakmunkásképzés, magasabb a munkakultúrájuk, mint a lengyeleknek, a román konkurenciát ne is említsük, a szerbeket, törököket meg amúgy sem csípik, de azoknál is nívósabb egy középkorú magyar.

makacs szennyeződés 2013.04.08. 10:27:53

@flash.gordon: @Philosoraptor: @Din Serpahis:

lehet, hogy érdemes lett volna elolvasni a posztot, mert a címen kívül nincs semmi olyan benne, hogy a magyarokat magyarságuk miatt előnyben részesítik Ausztriában.

2013.04.08. 10:34:36

@makacs szennyeződés: Ebben a posztban lehet, hogy nincsen, de úgy általánosságban sok ember elvan tévedve ebben a témában is, ha a magyarságuk kerül előtérbe.

Több helyen is olvastam már (igen, szerintem itt is), hogy a magyarokat előnyben részesítik...

fasor6 2013.04.08. 10:37:33

@Din Serpahis: Ha ez EU sajat munkaeropiaci portaljat nyitod meg, es a magyar nyelvre kattintasz:
ec.europa.eu/eures/home.jsp?lang=hu
Akkor a kovetkezo informaciok kozott bongeszhetsz: Munkakereses, Kulfoldre koltozes, Munkakorulmenyek, eletkorulmenyek, szocialis biztonsag es tarsadalombiztositas, munkaeropiaci informaciok. Itt kivalaszthatod, hogy melyik orszaggal akarsz ismerkerdni. Itt teljes reszletesseggel leirjak a tennivalokat, tudnivalokat, egeszen odaig, hogy van egy ilyen lista is: Tennivalok indulas elott es erkezes utan. Ugyanezen az oldalon orszagonkent, szakmankent kereshetsz kozvetlenul allast, millios nagysagrendu a teljes EU-ban jelenleg meghirdetett allasok szama. En kikoltozes elott par honapig naponta tanulmanyoztam, es segedmunkastol igazgatoig mindenfele szintu allasokat hirdetnek.
A gyenge pontja a honlapnak: Ha peldaul kivalasztod a kulfoldre koltozes menubol az iskola keresese menupontot, onnantol kezdve mar csak 3 nyelven olvashatod tovabb: angol, nemet, francia. Vagyis: tudni kell idegen nyelven, ha innen akarod megtudni a szabalyokat

makacs szennyeződés 2013.04.08. 11:11:31

@Philosoraptor: "...ezt már nem először olvasom én sem." <--> "Ebben a posztban lehet, hogy nincsen, de úgy általánosságban ..."

csak ezért szóltam.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2013.04.08. 11:13:44

@makacs szennyeződés: Lehet, hogy nem kéne okoskodnod. Egyrészt a címet azért adják egy írásnak mert összefoglalja az alatta lévő cikk lényegét egy mondatban, másrészt nem ez az első illetve nem is az utolsó írás, ami erről szól.

makacs szennyeződés 2013.04.08. 11:25:27

@flash.gordon: erről? miről?
okoskodok? :D
olvasd már el, ne égesd már magad.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2013.04.08. 11:26:28

@makacs szennyeződés: Mindig elolvasom a bejegyzést mielőtt reagálok rá.

makacs szennyeződés 2013.04.08. 11:28:53

@flash.gordon: csak most nem.

"Beszéltem már olyan emberrel, aki Aut-ban él 15 éve. Soha nem fogadták azzal egy munkahelyen sem, hogy ő magyar és a lelkiismeretessége miatt veszik fel. Soha nem találkozott olyan osztrákkal, aki lett volna olyan munkahelyen vagy akár hallott volna olyanról, aki tudott volna ilyen helyről, ahol a magyarokat preferálják."

és ezt a poszt sem állította.

Mrs.Columbo 2013.04.08. 11:32:03

@flash.gordon: szerintem ez csak azért van, mert az a cím, hogy Ausztriában szükség van a külföldi munkásokra, elég jellegtelen. Meg a mi szempontunkból végül is tényleg csak az a fontos, hogy a magyarokra szükség van-e.

TurboRudi 2013.04.08. 11:36:00

Bizony keresik a magyarokat. Én inkább a vendéglátás / idegenforgalom területéről tudnék nyilatkozni, mert abban dolgoztam évekig Ausztriában. A munkaerő kell. Nincs elég helyi, tehát külföldi. Magyarokat vesznek fel a legszívesebben, szinte alig van olyan hotel, ahol ne lenne magyar kollega. Ha valaki jól képzett és tud németül, semmi perc alatt talál kint munkát. (nekem legalább is ez nagyon gyorsan szokott menni)
Meglepő volt nekem eleinte, hogy tőlük hallani inkább, hogy: "egy ország voltunk". Ki nem állhatják a német mentalitást, őket leginkább azért veszik fel, mert német az anyanyelvük. "Jugókkal" (szerb, horvát, szlovén) pedig inkább csak dél-kelet Karintiában találkozni.
Egy rakat europai országban dolgoztam már, jelenleg Angliában élek, de szerintem hamarosan visszaköltözködök Ausztriába, mert eddig messze ott a legjobb élni és dolgozni.

szintetikus 2013.04.08. 11:38:36

Régen el akartunk szakadni Bécstől, ma sokan mennének vissza. :) Köztünk én is preferálnám, még pár év szakmában töltött idő után azt hiszem meg is próbálkozom vele.

fapisztolybolt · http://fapisztoly.hu 2013.04.08. 11:52:45

Szerintem csak angollal nem lehet boldogulni még az informatikában sem. Az álláshirdetések is németül vannak.
Sokan beszélik a két nyelvet valamilyen szinten így aki ki akar menni, az kezdje a német nyelv tanulásával.

Spacecake 2013.04.08. 12:15:11

ez egy nagy semmi volt....

Egon Krenz 2013.04.08. 12:16:12

Faszom se dolgoztatna magyarokkal. Csak fúrják egymást non-stop. Gusztustalan népség.

Din Serpahis 2013.04.08. 12:55:06

@fapisztolybolt: Pedig lehet. Olyan helyen dolgozom, ahol napközben mindenki angolul beszél, még az osztrákok is. (IT-s cég egyébként)

Amikor interjúztam nagy büszkén mondtam, hogy majdnem fluent vagyok németből is, erre közölték, hogy az tök jó, de nekik nem igazán számít.

2013.04.08. 13:01:36

@TurboRudi: "Egy rakat europai országban dolgoztam már, jelenleg Angliában élek, de szerintem hamarosan visszaköltözködök Ausztriába, mert eddig messze ott a legjobb élni és dolgozni."

Igen, ezt én is olvastam már máshol is. Kár, hogy nem beszélem a nyelvüket.

Spacecake 2013.04.08. 13:22:39

@TurboRudi: `"Jugókkal" (szerb, horvát, szlovén) pedig inkább csak dél-kelet Karintiában találkozni.`
nomeg Becsben leginkabb!!!
a tosgyokeres becsi kifejezetten idegengyulolo, a videki Ausztria viszont nagyon rendben van,csak kicsit ingerszegeny tud lenni...

átlátó 2013.04.08. 13:26:58

Ausztriában, Bécsben élni nagyon "szar"... olyan "ideges" város, hogy csak na... mondjuk majd hoz egy kis színt ebbe majd, amikor megérkeznek a bolgárok, románok életvitelszerűen, azt már most látni, hogy hol parkíroztak... a kiöntött csikkhalmazban tessék gondolkodni, például... továbbá, a magyar hajléktalanok is fölfedezték, meg a gagyizó cigányok is... hogy a látens labancok nem értik, miért gyűjtik le a metró vezetékeit lassan hetente, majd megvilágosodnak... a jelenségekkel kezdenek megismerkedni. :D

TurboRudi 2013.04.08. 13:49:41

@Spacecake: Azt hiszem, ez igaz bármely országra.
Én elkerülöm Bécset, meg a nagyon vidéket is. Imádtam viszont Villachban, meg Zell am Seeben dolgozni.

2013.04.08. 14:41:22

@TurboRudi: Ha majd nem éhbért keresek, akkor megfogom tanulni azt is. Egyelőre az angoltanár kifizetése is bőven elég.

strucc007 2013.04.08. 15:36:08

@Philosoraptor: En sem, megis itt elek. Az angollal elvagyok, meg a mindennapi eletben is. Csak egy dolgot kell megtanulni nemetul, megpedig, hogy nem beszelsz nemetul, csak angolul :)

hááááát 2013.04.08. 15:40:37

Műbútor asztalos itthon 100-200 ezer forint/ hó. Németországban kiváltotta a vállalkozóit havi 3000-4000 euró. Elgondolkoztató azért a különbség. Bár a kereslet is más.
Vannak szakmák ahol igenis keresik és jól megfízetik a külföldi munkavállalót. Hülyeség hogy a magyarokat, inkább az számít mit tudsz.

Logorrheic 2013.04.08. 16:20:00

@fapisztolybolt: 9 éve dolgozom Ausztriában egy nemzetközi vállalatnál. A munkahelyen csak angolul beszélünk. És ez nem az egyetlen cég amiről tudom, hogy német nyelvtudás nélkül is felvennének műszaki munkakörbe.

fapisztolybolt · http://fapisztoly.hu 2013.04.08. 16:26:15

Din Serpahis:
Logorrheic:

Hol lehet ilyen állásokat keresni? Én nem találtam anno sehol.

Kérges 2013.04.08. 16:30:38

Persze, hogy nagy az igény Ausztriában a magyar munkaerőre. Egy Paul Lendvai nem elég nekik...

2013.04.08. 16:38:31

@hááááát: Nekik van gazdaságuk, nekünk meg nincsen. Azért ez sem mellékes.

marsha 2013.04.08. 16:51:53

A cikk kapcsán az gondolkodtatott el, hogy mennyivel lehetnek elutasítóbbak az osztrákok, mint a hollandok.. A "hivatalos" sztereotípiák szerint sokkal, de a valóságban mi magunk is sokat tehetünk azért, hogy elfogadjanak:
- az próbáljon meg alkalmazkodni, aki kimegy, és igyekezzen elfogadó lenni másokkal;
- ha magyar, akkor ne akarjon osztrák lenni, igyekezzen megőrizni az identitását, a saját kultúrájának az értékeit.
Ez legalábbis Hollandiában bejön... Emellett az osztákok többet tudnak rólunk, mint mondjuk nyugatabbra, talán a rémhírek jobban terjednek, mint a jók, úgyhogy jobb, ha adunk lehetőséget pozitívan csalódi bennünk:)
Aki meg románozik, bolgározik, arabozik, töröközik, az vessen magára. Én mindig igyekszem elbeszélgetni törökökkel, pakisztániakkal, lengyelekkel, marokkóiakkal... Nagyon szórakoztató, és nem zavar, hogy nem leszünk rögtön legjobb barátok, és egyébként sem várom el, hogy fél szavakból is megértsenek, mint a honfitársaim (akikkel szintén nincs semmi bajom az égvilágon).

macamuca [IHUN] 2013.04.08. 17:40:51

@Mbraun:
akinek magától értetődő, hogy kell a nyelvtudás (munkától függ, hogy milyen szinten, de az alap mindenképp muszáj, hisz a meló mellett a hétköznapi életben is kell tudni majdan boldogulni), annak bosszantó, ha szájbarágósan ismétlik.
De hidd el, nagyon sokan nekivágnak nyelvtudás nélkül, mondván, majd ott megtanulja, meg XY-nak is bejött, pedig nem is beszélt pirézül. Ja, csakhogy amíg megtanulja, addig miből-hogyan él?, és XY ugyan a helyi nyelvet nem beszélte, de beszélt más, elfogadott idegen nyelvet, amivel boldogult a saját területén, ahol valamiben nagyon jó volt. És sok, nyelvet nem beszélő, de (jellemzően) elkeseredésében, csak-jobb-lehet-alapon nekivágó fordul vissza több-kevesebb idő után, hisz nyelvtudás nélkül nincs munka, nincs megélhetés, jobb megélhetés pláne nincs, egy buszjegyet nem tud venni, egy pohár sört nem tud kérni, nem tud ismeretséget szerezni, beilleszkedni. Jellemzően közülük kerülnek ki azok, akik visszatérve "én tudom, voltam ott, ott sincs munka-jobb élet!"-szöveget nyomatnak.

De a nyelvtanulásnak utóbb sem állnak neki. Hisz XY-nak anélkül is sikerült, de most egyébként sincs meló, tudja, hisz most jött vissza.... :(

macamuca [IHUN] 2013.04.08. 17:45:30

@fasor6:
"A gyenge pontja a honlapnak: .......
Vagyis: tudni kell idegen nyelven, ha innen akarod megtudni a szabalyokat."

Ez szerintem nem gyenge pont, hisz külföldön kell a nyelvtudás, e 3 nyelv valamelyikének ismerete elegendő (teszem azt, Finnországban is nyerő lehetsz az angollal, bár tény, hogy jobb, ha beszélsz finnül, de jellemzően ezekre a nyelvterületekre irányul a migráció).
Ha valaki nem beszél nyelvet, akkor kissé korai még a gyerek iskoláztatási lehetőségeiről érdeklődni....

macamuca [IHUN] 2013.04.08. 17:48:37

@Mrs.Columbo:
"Meg a mi szempontunkból végül is tényleg csak az a fontos, hogy a magyarokra szükség van-e."

Nos, magyarokra sehol nincs szükség.
Jó (!!) szakemberekre van szükség, akik beszélik adott ország nyelvét.
Hogy aztán magyar vagy piréz, olymindegy.
Aki reméli, hogy magyar mivolta előnyt fog jelenteni, az csúnyán csalódhat.
Mindenfelé.
Szerintem.

tanato 2013.04.08. 17:51:54

www.profession.hu/cikk/20130408/havi-tizezer-bevandorlora-lenne-szukseg/2524
Lehet menni,de azért a németet csak illene beszélni hozzá/vagy legalább az angolt/

2013.04.08. 18:48:20

@macamuca: Gondolom, ez csak speciális szakmákra (mérnök, orvos, IT) vonatkozik. Mármint, hogy "elég" az angol.

2013.04.08. 18:49:31

@tanato: Ugyanez van Kanadában is.

A szerelő 2013.04.08. 18:58:25

Valóban nagyon fontos a nyelvtudás. Ha külföldön szükségük van a magasan kvalifikált szaktudásomra (zsenimre), akkor tanuljanak meg magyarul :)

tanato 2013.04.08. 19:10:31

@Philosoraptor: Hát,orvosnál azért nagyon kell tudni az illető ország nyelvét is.Mérnököknél kicsit más ott el tud indulni "csak" angollal is.

macamuca [IHUN] 2013.04.08. 19:32:31

@Philosoraptor:
Ahogy tanato is írta, elsősorban műszaki területen, ott is jellemzően a diplomás poziknál elegendő az angol, mivel a műszaki területen tevékenykedő cégek vagy nemzetköziek (a multiknál általában az angol a közös nyelv, ezért), ilyenkor több lehetőség van az országok közötti cégen belüli áthelyezésekre-továbblépésekre, vagy helyi szinten működnek ugyan (="iroda"), de nemzetközi jellegű tevékenységet végeznek (ezek inkább call center-jellegű munkák, vagy szállítmányozással kapcsolatosak).

Az orvosnál már nem elég az angol: ott a helyi nyelvet kell tudni, a beteg ugyanis anyanyelvén fog nyögni-panaszkodni, nem angolul :)

A német annyiból érdekes, hogy tapasztalatom szerint a nagy német cégek bizony kérik a német nyelv ismeretét az angol mellé ....

macamuca [IHUN] 2013.04.08. 19:41:38

@macamuca: amúgy azért említettem a finneket és az angolt, mert konkrétan ismerek egy pasit, aki magyarul és angolul beszé, aztán a finneknél dolgozik, úgy, hogy idehaza is milliós volt a fizuja. Havonta...
Na, kint többet kap...
Igaz, a tudása is olyan adott területen, meg a cég is olyan, akiknek pont ez a tudás kellett, stbstb...
És finnül egy nyikkot sem tud....
(ja, műszaki területen ténykedő cég alkalmazottja, de ő maga nem műszaki jellegű tudással vetette meg a lábát a cégnél, szóval még a konkrét tudás sem feltétlenül kell, hogy műszaki irányultságú legyen. A cég műszaki, nemzetközi, így elég az angol, csináljon bármit is a cégnél)

2013.04.08. 19:50:51

@macamuca: Szóval akkor kijelenthetjük, hogy ha nincsen speciális szakmája az embernek, akkor esélytelen az északi országokban. Csak azért írom, mert már olyat is olvastam, hogy a svédeknél szóba sem állnak veled, ha nem beszéled a nyelvet.

2013.04.08. 19:52:17

@tanato: Igaz, orvos az más azért.

macamuca [IHUN] 2013.04.08. 20:08:06

@Philosoraptor: nem kell speckó szakma.
VAGY speckó tudás, angollal (jellemzően északi cég nemzetközi profillal), VAGY hétköznapi szaktudás (úgy értem, szaktudás kell, de a hétköznapi szakmákban, pld villanyász, ápoló, sofőr, etc.) helyi nyelv ismeretével.

== arrafelé az menjen, aki spéci tudású VAGY helyi nyelvet beszél :)
Kb mint itthon: valahogy itt is természetes nekünk, hogy a szerelő, a sofőr, az ápoló, stb magyarul szól hozzánk... Még a nyilvánvalóan nem magyar dokitól is elvárjuk, azt hiszem, joggal. Aztán a bakijai, akcentusa már nem számít, meg amúgy is olyan aranyosan beszél, de magyarul szólaljon meg!
Hát kb így vannak ezzel másfelé is.....

anestesilege 2013.04.09. 10:08:28

@Philosoraptor: az orvosnak csak angol anyanyelvu orszagban eleg az angol. (egy 90 eves, Alzheimer-koros, es/vagy nagyothallo beteg (ilyen pedig mindelhol van, raadasul egyre tøbb, føleg a joleti tarsadalmakbban) nem fog es nem is akar angolul kommunikalni meg egy olyan orszagban sem, ahol egyebkent szinte mindenki beszeli.

Din Serpahis 2013.04.09. 10:44:27

@fapisztolybolt: Hát én egyszer a monster.com-on találtam egy ilyen állást egy fejvadász cég hirdette. Arra jelentkeztem, és bár nem vettek fel, utána pár hónappal a fejvadász megint megtalált egy ilyen pozival. Szóval semmi extra.

Egyébként a német nyelvterület országai eléggé másképp működnek ebből a szempontból. Németországban minden olyan álláshoz amit néztem, kellett a német. Ausztriában nagyrészt kellett, de volt ahol azért nem. Svájcban meg hát gyk több az olyan álláshirdetés amihez angol kell mint amihez német. (IT)

DeadBodiesEverywhere 2013.04.09. 20:40:51

hümm, ez érdekes. Nekem Ausztria sosem játszott, mert teljesen "rasszistáknak" tartottam őket - bár ezt a bejegyzés is némiképp megerősíti, hogy átnevelik őket a bevándorlókkal szemben - DE akkor lehet érdemes lenne utána járni hogy mi a helyzet...

Kukiság · http://browhair.blog.hu/2014/12/13/jeff_639 2013.04.16. 23:23:56

Az egész cikk egy nagy böszmeség, hogy stílusos llegyek.
Az egyik barátom márciusban dobbantott Bécsből, azt hiszem Hollandiába- miután 8 hónap álláskeresés után nem talált munkát. Informatikus, programozó, angol és német szinte anyanyelvi. Mindenhol azt mondták neki hogy túlképzett drága. Neki jobban hiszek mint a sok állampénzen fizetett seggnyalónak...

f72t 2013.06.09. 21:46:48

Magyarokra pont annyira van szükség mint bárhol. Ha van ismerősöd kijuthatsz vagy van jó sok pénzed. Már ott kint olyan elvárásaik vannak hogy már lassan egy osztrák sem felel meg neki Németországról nem is beszélve.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása