oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2023. június 25. 22:21,  Hogyan kalandozzunk külföldön? 252 komment

2023. június 25. 22:21 Határátkelő

Hogyan kalandozzunk külföldön?

Itt a nyár, aki teheti, nyaralni megy, nagyon sokan külföldre. Vajon hogyan érdemes utazni, milyen formái és stációi vannak? Ezen morfondírozott el Steven, aki fotókat is csatolt a morfondírhoz. (Szolgálati közlemény: az utóbbi hetekben mindenféle dolgok akadályozták a posztok megjelenését, de ez mostantól változik. A cél, hogy azért heti egy írás kikerüljön – persze ehhez az is kell, hogy ti is küldjetek. Szóval akiben benne ragadt, az írja ki magából!)

kuba_trinidad.pngKuba, a Trinidad nevű település

„Sok módja van az utazásnak. Ide tartozik a manapság nagyon népszerű szervezett utak, amikor is egy összeg fejében minden utazással kapcsolatos gond a túraszervezőre hárul a program tervezésétől a szállás foglalásáig, sok esetben még az étkezéseket (és korlátlan italokat) is beleértve.

Aztán vannak a hivatalos utak, a kiküldetések, és családi vakációk, mind utazással kapcsolatosak… na meg hogy a legfontosabbat el ne felejtsem: a diákok utazásai, mármint a kalandosabbaké, amikor is nagyon kevés pénzzel, de gyakran nagyon hosszú időre, a fiatal a nagyvilágot a nyakába veszi, és ide-oda kalandoz.

duna_passau.pngA Duna S kanyarja Passautól keletre

Én az utóbbi gyakorlata alapján lettem „megfertőzve”, következésképpen ma is az egyéni utazásokat kedvelem, és nem a csoportosakat. Útjainkat én magam tervezem. Általában 2-5 hétig tartanak, nem hosszabbak, pedig lehetnének, mert mindketten nyugdíjasak vagyunk. 

Az utazásokkal járó örömöket legutóbbi könyvében Thomas Swick amerikai író nagyon jól összefoglalta. A könyv címe „The Joys of Travel” (Az Utazás Örömei). Swick az utazással járó örömöket 7 kategóriába sorolja:

  • Utazás előtti láz
  • Úton
  • A szakítás a rutinnal
  • Az újdonság
  • A felfedezés
  • Az érzelmi kapcsolat
  • A hazatérés öröme

budapest_egyetemi_templom.pngBudapest, Egyetemi templom

Az utazás előtti „láz”

Angolul anticipation. A legtalálóbb kifejezés a német, amit magyarra fordítva, a reisefieber, az utazás előtti „láz”. Ez az a periódus, ami az út céljának és annak kezdetének elhatározása után következik.

A mi esetünkben legtöbbször fél évről beszélünk. Ebben az időszakban igyekszem a lehető legtöbbet megtudni a célországról. Ez lehetséges az interneten, de még régimódian is, könyvekből, és másoktól érdeklődve. Itt Kanadában nem egyszer találhatsz baráti körödben olyat, aki a célországból származik, vagy akinek házastársa onnan való.

Az interneten az országok turistaportáljai, a nemzetközi nagy turistakalauzok (Michelin, Fodor, Frommers, Lonely Planet) portáljai, valamint a nagy lapokban megjelent útleírások (New York Times, Guardian) nagyon hasznosak. Sok ilyet ki is nyomtatok, úgyhogy manapság turistakalauzok helyett legtöbbször csak nyomtatott lapokat hordozok az úton magammal.

Ebben a szakaszban kell eldönteni mennyi időre, és az adott időben hány helyre és hova fogunk ellátogatni. Ekkor zajlik le a repülőjegyek megvétele. Már nagy a gyakorlatom, mindig az interneten intézem el. Utazási ügynökséget már régóta nem használok.

Ajánlatos a szálloda vagy lakás bérléseket is előre elintézni, ezeket, nem úgy, mint a repülő jegyeket még meg lehet változtatni, vagy le lehet mondani.

Mire a repülőgépre felszállunk utunk részletei, mármint hogy mit ejtünk majd útba, hol fogunk megszállni, mit nézünk meg, és de még az is, hogy hol érdemes és mit enni, nagyjából el van tárolva a fejemben, és le is van írva a noteszomban. Mindig többet írok le, mint amit fizikailag képesek leszünk megnézni, így mindig van választék a helyszínen. 

cape_cod.pngAz Atlanticeán partja, Cape Cod, Massachusetts

Úton

Ide tartoznak az utazással járó élmények. Túl vagy a repülőtéri hercehurcán, a pályaudvari zűrzavaron, avagy kocsid megpakolásán. Hátradőlhetsz ülésedben, nézheted a felhőket, avagy az elsuhanó tájat. Ha idegenek között ülsz, akadhat alkalom beszélgetésre. Ideje hogy megnyugodj, élvezd utazásod kezdetét, mint valami nyitányt vagy előjátékot.

Persze vannak vakációk ahol állandóan úton vagy, nem csak az elején és a végén. Ide sorolom ifjúkorom lengyel és később európai autóstoppos útjait. Ide tartoznak a nagy Amerika keresztüli autós utak, amikről híres emberek is írtak könyveket és készítettek filmet. (Jack Kerouac, Az Uton, John Steinbeck, Utazások Charlyval, valamint Wim Wenders sok filmje).

Külön megemlítem Paul Theroux amerikai író könyveit és a manapság a CNN-n látható sorozatot, Anthony Bourdain – Nem séfnek való vidék (Parts Unknown). Az előző szerző könyvei között ajánlom A Vén Patagóniai Express-t, ez magyarul is megjelent, míg a CNN sorozat házigazdája, Anthony Bourdain, egy valamikori séf, aki Magyarországon is fogatott. (Sajnos Anthony Bourdain pár évvel ezelőtt öngyilkos lett.)

Az én romantikus világomba tartoznak a nagy gyalogtúrák is, irigylem Juliánusz barátot, aki a 13. században gyalog indult el, keletre az ősmagyarokat felkeresendő…. micsoda kaland lehetett! Gondolom nem kis veszéllyel járt akkoriban egy olyan út.

 Jómagam 2006-ban Spanyolországban bejártam a (francia) Caminót, 650 km-t. Öt hetet vett igénybe. Az egyik legemlékezetesebb, és mellesleg legkevesebb pénzt igénylő utam volt.

bangkok_arun_watt.pngBangkok, Arun Watt 

A szakítás a rutinnal

Nem kell különösen magyarázni, hogy a rutin szükséges biztonságunkhoz, de egy olyan élet, ami csak rutinokból áll, nem élvezetes. Munkánkat remélhetően szeretjük, de hétvégeken és vakációkon mást csinálni jót tesz szervezetünknek.

Az utazásokon, főleg azokon, amiket nem csoportosan teszünk, rutinunkkal szintén szakítunk. Nemcsak szakítunk, de lehetőségünk adódhat a serendipity-re is. Ezt az angol szót nehéz magyarra fordítani, leginkább egy „kellemes meglepetés”-t jelent. Ide tartoznak az esetleges beszélgetések/ismeretségek idegenekkel, az idegen városban való eltévedéssel kapcsolatos kalandok, a be nem tervezett események, egyszóval mind az, amiről nem tudtunk, de belekeveredtünk utunk során.

Például pár éve Kubában autózván meglepett minket mennyi sok az autóstoppos, és hogy ezek (legalább is a fiatalabbak) közül aránylag milyen sokan beszélnek angolul, a jó kubai közoktatás eredményeként.

Japánban (egy nagyon fejtett ipari ország) ugyanakkor aránylag kevesen beszélnek angolul, de azok, akik igen, nagyon szeretnek külföldiek társaságában lenni, az angoljukat gyakorolandó.

Nagyobb városokban számos japán turista hivatal éppen ezért „párosít” ottaniakkal, akik ingyen bemutatják neked városukat, csak azért, hogy az angol (vagy francia, spanyol) tanult nyelvet gyakorolják. Ez nemcsak egy lehetőség az ottani látnivalók megismerésére, de egy helybelivel való beszélgetésre is.

Az újdonság

Az utazás fő célja, számomra legalábbis, az új élmény átélése. Nem kell ehhez nagy távolságra menni, csupán a város falu, a természet adta különbség elég arra, hogy élvezzük az új helyzetet. Hiába készültünk fel, olvastunk arról a helyről ahova érkeztünk, a megérkezés pillanata, az új helyzetbe csöppenés, nagy élmény.

Emlékszem egyszer mikor egyszer Párizsba érkeztünk, és a repülőtérről azon az őszi vasárnap reggel a városba szállító mini buszba ültünk, ahol történetesen mi voltunk az utolsóak. Ez alkalmat adott arra, hogy a város életét áttekintsük. Láttuk a kutyáikat sétáló elegáns embereket a 16. kerületben, egypár paraszt piacot roskadó árukkal.

A repülőtérről Tokió belvárosába a helyérdeki vonatra vettünk jegyet. Emlékszem a nép és épületek sűrűsödésére, az állomásokon növekedő tömegre. Még városi emberek számára is, mint mi, szinte földöntúlinak tűnt.

Mikor Lisszabonban jártunk, a taxis a dombokat mászta, ugyan olvastam róluk, a látványra nem voltam elkészülve.

Mindez azt jelenti, hogy egy ideig unatkozni nem fogsz. Ha meg eleget láttál, ideje egy állomással tovább menni. Kerüld el a rutint, szabadságon vagy, azt teheted, amit akarsz. Kísérletezz a helybeli ételekkel, kérj tanácsot vagy mutasd a pincérnek, ami jól néz ki, és kérjél azt amit a közeledben fogyasztanak. A legtöbb esetben a helybeliek szívesen segítenek, kivétel néha azon helyek, ahol túl sok turista forgolódik.

A felfedezés

A felfedezés helyett használhatnám a tanulság kifejezést is. Legtöbb ember, ha nem utazik, vagy csupán „csomagolt” utakra megy a téli nyárt keresendő, keveset fog megtudni a célországról, és az ott élőek szokásairól.

Gyakran a csupán nyaralók abban az illúzióban maradnak, hogy az ő nemzeti ételeik a legízletesebbek, és az ő leányaik/fiaik a legcsinosabbak a világon, az ő országuk a legszebb, kultúrájuk a leggazdagabb… és folytathatnám. Nem mintha az ilyen gondolkodás különösebben káros lenne, de kívülről nézve bizony nevetséges.

Nem került nekem sok időbe, hogy első utamon, a 60-as években Lengyelországban ráébredjek: nyers uborkát enni nem fog beteggé tenni. Olaszországban tapasztaltam, hogy a zöld paradicsom nyersen is jó salátának, avagy Kelet Németországban bolyongván láttam, hogy a német leányok is csinosak, és Angliában rájöttem, hogy az indiai/kínai konyha igenis ízletes, és hogy nem, (hidd el nekem) nem a magyar paprika a legerősebb.

Lehet tanulni az északi népek pontosságából, a mediterrán emberek jókedvéből, életrevalóságából, az amerikaiak örök optimizmusából és buzgóságából. Tudom, általánosítok, de akkor is.

Egyetemi éveim alatt tett nyári európai autóstoppozásaim után az az érzés töltött el mintha egy párhuzamos egyetemi szakot végeztem volna el. Annyit tapasztaltam és újat láttam. Japánban jártunk után a tisztaság új fogalmat öltött. Az emberek lezsersége Rio de Janeiróban terápiás volt. Izgatott polgárt ott nem láttunk.

san_miguel_de_allende_mexiko.pngA mexikói San Miguel de Allande

Az érzelmi kapcsolat

Talán egyénenként változik, de számomra az utazás alatt van egy érzés, ami eluralkodik, ez a különállás. Otthoni életünket ideiglenesen elhagytuk, mint kívülállók máshol barangolunk. Látjuk távolban élő emberek mindennapi életét, anélkül, hogy az ő problémáikat/örömeiket magunkénak érezzük, vagy akárcsak tudatosak legyünk ezekről. Mi csak ideiglenesen vagyunk ott, rövidesen máshova megyünk.

Alkalomadtán nagy szegénységet, egyenlőtlenséget látunk. Tenni semmit sem tudunk, mint valami állatkertben megnézzük, aztán tovább állunk. Sokak emiatt az utazást egy szomorú élménynek mondják. Az ilyen érzés a legdominánsabb a szóló utakon, minél több társsal utazol, annál inkább az utazás egy társas esemény lesz és nem egy kívülálló túrája, idegen földön.

Sokszor az utazó nézi, amikor a helybeliek ünnepelnek, mulatnak. Egyszer feleségemmel Bergenben Norvégiában voltunk a nemzeti ünnepen. Május 17-re esik. Volt majális, evés-ivás, este tűzijáték, hányás, a fiatalok a parkokban egymást markolták, mi, mint épphogy érkezettek, csak sétáltunk, nézelődtünk, de részt nem vettünk. Hogyan is vehettünk volna ebben részt, mindez a norvégok számára lett rendezve?

Máskor meg egy nyaraló spanyol diákcsoporttal találkoztunk Granadában. Kurjongatva táncoltak valami népi táncot és ködös szemmel énekeltek valami dalt, talán a magyar „akácos út” spanyol megfelelőjét. Csak néztük, tetszett, de annyira spanyol volt, hogy másokat akaratlanul is, kizárt.

Nagy ritkán előfordulhat, hogy mint utazó, kitűnsz a tömegből, öltözködésed vagy bőröd színe eredményeként. Ha ez olyan helyen van ahol a turisták ritkák, bámulat tárgya lehetsz. Egyesek hozzád is jönnek, veled elbeszélgetni akarván. Ilyen élményben részesedtünk négy évvel ezelőtt Kubában, amikor egy bérelt kocsival az ország egy részét bejártuk.

Talán még ma is, a turisták túlnyomó többsége a tengerparti „szervezett” nyaralóhelyeken nyüzsög, és Kuba csodálatos vidéki városkáiba el nem merészkednek. Ha igen, nagy buszban. Akárhol pakoltuk, egyszerű kínai gyártmányú kocsinkat, nagy bámulásnak voltunk kitéve. Különleges eljárást kaptunk a kávéházakban, mintha a Marsról jöttünk volna. Aki valamit is beszélt angolul próbálkozott társalogni, vezetőnek ajánlkozni, avagy kérdezték nincs e nálunk szappan?

alexander_valley_kalifornia.pngAlexander Valley, Kalifornia

A hazatérés öröme

A mai utazónak, ellentétben a múlttal, amikor is ez körülményes volt, számtalan alkalma van az interneten és a közösségi oldalakon keresztül kapcsolatban maradni az otthoniakkal és barátaival. Sokan túlzásba is mennek, és naponta fényképek sorozatát teszik fel Facebook oldalukra.

Ennek ellenére, és dacára a pénznek, amit arra költöttünk, hogy otthonunktól távol legyünk, a hazatérés öröme tagadhatatlan. Összehasonlíthatnám ezt a gyerkőcök/fiatalok szeptemberi iskola kezdéséhez, mert ugyan sokan tagadják, a legtöbben nem bánnak visszatérni az iskola rutinjához, és örülnek barátaik újbóli közellétének.

Remélhetőleg egy ideig lesz olyan, aki nem bánja utazási élményeinket meghallgatni, mindenki szereti ezeket elmesélni. Vannak kevesen olyanok, akik ezeket jól le is tudják írni, még kevesebben az olyan szerencsések, akik ebből meg is tudnak élni.

Gyermekkoromban, a 60-as években, emlékszem Fehér Klára útleírásaira, neki valami szerencse vagy kapcsolat útján az utazás meg lett engedve. Leírásait nagyon élveztem. Azóta sok utazás írót olvastam, a legnagyobb még Nobel díjat is kapott, neve V.S. Naipaul.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: utazás

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9918153558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2023.06.26. 07:36:45

Jó képek,jó poszt.

Golf2 2023.06.26. 07:45:37

Fehér Klára...(elvakult kommunista) A megvádolt Szent-Iványi Domokos visszaemlékezése szerint „Fehér Klára egy éjszakán keresztül faggatta, s biztatásként a fejét időnként a falba verte.”
Wikipedia

2023.06.26. 08:08:15

Igen ezek általános igazságok:

Egy jo felkészülés aranyat ér, ha bele ásod magad az ország történelmébe kultúrájába.

A társas utazás az megosztott élmény, ízlése válogatja.

Ha van elég idő rá, lehet asszimilálódni, és megpróbálni úgy viselkedni mint a helyiek, ( habár akkor is idegen maradsz.)

Jó elmenni de meg jobb hazatérni, és pozitív hozadék, másképp látod a korulmenyeidet mint az utazás előtt

“ Gyermekkoromban, a 60-as években, emlékszem Fehér Klára útleírásaira, neki valami szerencse vagy kapcsolat útján az utazás meg lett engedve.”

Szívesen olvastam könyveit amit a férjével közösen írtak

littke 2023.06.26. 14:16:11

@Golf2: FK biztos, hogy megbízható komcsi volt, mert akkoriban így utazni lehetelen volt más módon, de a Fehér név még Klárával is gyakori lehet, esetleg nem ugyanarról a FK-ról van szó?

Golf2 2023.06.26. 16:37:14

@littke: budapesti közigazgatási egyetemre járt, közben elvakult fiatal kommunistaként[7] a Szabad Nép belső munkatársa 1946 és 1949 között. Ez időszakban, a szovjet típusú egypártrendszer kiépülésének éveiben megszállott agitátor... Szerintem ő az.
Wikipedia

dikusz. 2023.06.26. 16:49:26

@Golf2: Azért az is hozzátartozik az igazsághoz -bármennyire is elítélendő az, amit tett-, hogy ha lassan is, de rájöttek mindketten arra, hibáztak. '56 után már nem léptek vissza a pártba, és nem vállaltak szerkesztőségeknél munkát.

dikusz. 2023.06.26. 16:56:37

@littke: Jól írja @Golf2: róla van szó. Leánykori neve Weisz Klára, a férje Nemes László volt.

A wikipédia nem mindent írt le az életéből.

littke 2023.06.26. 17:01:56

@Golf2: Ja utána néztem. Igazad van. Gondolom mint sok hasonló származású, ők a komcsikban eleinte hittek.

dikusz. 2023.06.26. 17:27:33

@Mr.Tellinghovon: Kedvelem Fehér Klára könyveit, rendkívül jó tollú író volt.
Egyik kedvencem a "Hová álljanak a belgák", a másik a "Vakáció Magyarországon" című könyve.
Két pöttyös-könyvem (lányregények) is van tőle, azokat is szerettem olvasni.

A rádióban is gyakran adták elő úti-beszámolóit, novelláit. Emlékszem rá, jellegzetes, mély torokhangon beszélt, nem lehetett összetéveszteni a hangját máséval.

A wikipédiát pedig nem lehet túl komolyan venni, az ő esetében is sok mindent kihagytak.

2023.06.26. 18:40:11

@dikusz.: “ Kedvelem Fehér Klára könyveit, rendkívül jó tollú író volt. ”

Igen nagyon izletesen és izlesesen beszélt. Emlékszem egyik könyvében írta, valahol a Kubában kóborolt egy városban amikor egyszer egy kereszteződésnél, olyan érzése lett, hogy o már volt ott.
Követte a belső érzést és tudatosan befordult egy utcába aminek a végén egy villa kellet hogy álljon. A villa ott is volt, bejárta borzongassal telítetten, mert minden megszokottan ismerős volt.

El tudom képzelni, hogy mekkora fejtörést okozhatott neki mint ateistának egy ilyen élmény, amely annyira maradandó volt, hogy évekkel később meg a könyvében is megírta.

Később ilyen élményem nekem is volt, akar tortenesekkel kapcsolatban is. Déjà - vu

Golf2 2023.06.27. 07:57:46

@dikusz.: wikipédiát pedig nem lehet túl komolyan venni...Biztos hazudtak.

dikusz. 2023.06.27. 10:03:36

@Golf2: Nem mondtam, hogy hazudtak, de nem írtak le mindent.

2023.06.27. 10:20:39

@dikusz.:

Milyen volt a muzeumok éjszakája?

Golf2 2023.06.27. 11:31:06

@dikusz.: Nekem annyi elég volt hogy nő létére a fejét "kihallgatáson" a falba verte valakinek...
Késöbb megjavult,szegény kiváltságosként járhatta a világot,amikor a többi magyarnak ez csak álom lehetett.

dikusz. 2023.06.27. 12:19:48

@Mr.Tellinghovon: Azokra a látogatásokra, ahova szerettem volna eljutni, már nem volt hely, órák alatt beteltek.
Folyamatosan kerültek feltöltésre a programok, és mire észrevettem az engem érdeklőket, már beteltek.

2023.06.27. 14:50:13

@dikusz.:

Olvastam, hogy rengetegen voltak. Talán nekem is összejön a művészetek völgye, szeretném a Csik - Presser produkciót megnézni.

dikusz. 2023.06.27. 16:10:35

@Mr.Tellinghovon: Oda úgy lenne érdemes menned, hogy a közelben szállást foglalsz egy-két napra, még időben.
Sokszor utaztam arra, nem csak a koncertek miatt érdemes arrafelé ellátogatni, szép környék, sok látnivalóval.

Nekem is vannak terveim, ha már nem tudtam eljutni a programokra. Ad-hoc színházi előadások, és egyéb budapesti/őszi rendezvényekre szeretnék ellátogatni egyedül, vagy a volt osztálytársnőimmel.

2023.06.27. 18:02:11

@dikusz.: “ Oda úgy lenne érdemes menned, hogy a közelben szállást foglalsz egy-két napra, még időben.”

Keszthelyen van egy házunk, lehet, hogy ezt használjuk bázisnak.

dikusz. 2023.06.27. 19:30:57

@Mr.Tellinghovon: Ezt nem tudtam, így már más.

Keszthely is kedvencem, sok kedves emlék fűz oda.

2023.06.27. 19:37:24

@dikusz.: “ Keszthely is kedvencem, sok kedves emlék fűz oda.”

Igen egész élhető hangulatos kisváros. Csak kórházba ne kerulj

fhdgy 2023.06.27. 20:33:16

@Mr.Tellinghovon: mondjál helyet, ahol jó kórházba kerülni!

2023.06.27. 21:43:51

A feszbukon a svájci kisokos csoportban tettem a következő kommentet,” az oroszok már nincsenek ott”. Ma kaptam egy figyelmeztetést, hogy ez a bejegyzesem a gyűlöletbeszéd kategóriába esik a meta szerint.

Ez lenne a híres szólásszabadság?

Természetesen, ezek után nem láttam semmi okot arra, hogy továbbra is jelen legyek a portálukon. Rögtön töröltem onnan mindent.

2023.06.27. 21:45:21

@fhdgy: “ mondjál helyet, ahol jó kórházba kerülni!”

Igazad van sehol nem jó. Édesapám hunyt el ott, ezért nekem egy negatív pont.

fhdgy 2023.06.27. 21:50:40

@Mr.Tellinghovon: Lennél szíves pontosítani, hogy hol nincsenek már ott az oroszok, talán a spájzban?!

Ez nem biztos, hogy a szólás szabadság kérdéskörébe esik, lehet egyszerűen f.szság is.

2023.06.27. 22:10:25

@fhdgy: “ Ez nem biztos, hogy a szólás szabadság kérdéskörébe esik, lehet egyszerűen f.szság is.”

Lehet, de ennyire hülyék nem lehetnek, egy semleges mondat ami nem is a háborúról szólt hanem a Kínával való kereskedelmi kapcsolatokról.

Mindegy, húsz éve volt először feszbukom, majd három nap után, deaktivieren-re tettem, majd szünet, egy hónapja újra aktivaltam, úgy látom feleslegesen.

Addig is meg voltam nélküle, most is megleszek.
Mocskos banda

dikusz. 2023.06.27. 23:21:14

@Mr.Tellinghovon: Azért a "Budapest régi képeken", vagy a "Magyarország régi képeken" csoport miatt érdemes a fészbukon lenni!

2023.06.28. 10:03:58

@dikusz.: “ Azért a "Budapest régi képeken", vagy a "Magyarország régi képeken" csoport miatt érdemes a fészbukon lenni!”

Sajnos, mindig van járulékos veszteség. De az elvi kérdés mennyire engedjük meg az ilyenfajta diktatúrát.

Csodabogár 2023.06.28. 10:46:39

Fantasztikusok vagytok. Ahelyett, hogy mindenkiből előtörnének a régi uti élményei, utazásának módjai stb. Rögtön elviszitek a témát palidilibe. Kit érdekel ma már,. hogy mit csinált Fehér Klára fiatal korában. Sajnos van itt valaki aki boldog ha találhat a kákán egy kis csomót. A magam részéről, már rég nem veszem figyelembe miket röfög itt be, főleg, hogy többnyire semmi köze nincs a témákhoz a beszólásainak.:-(

dikusz. 2023.06.28. 11:28:50

@Csodabogár: Igazad van.

Eddig senki nem írt a posztról egy sort sem.

2023.06.28. 13:09:01

@dikusz.:

A harmadik komment, az enyém a posztról szól.

dikusz. 2023.06.28. 15:29:24

@Mr.Tellinghovon: És tényleg! Nyilvánosan megkövetlek.

Ráadásul még gyanúsítgatni sem tudlak azzal, hogy utólag csempészted be a hozzászólásodat, mert a blog.hu-nál ez nem lehetséges.:)))
Igaz a facebooknál sem, de ott legalább kozmetikázni tudják a kommentet.

2023.06.28. 21:40:17

@dikusz.: “ Igaz a facebooknál sem, de ott legalább kozmetikázni tudják a kommentet.”

Igen köz röhej a feszbuk. Egy komment felsorolta az üzleti partnerokat egy kínai üzletben és belevette az oroszokat is. Erre írtam, hogy nincsenek oroszok ott. Ez gyűlöletbeszéd.

Ma kaptam egy levelet tőlük, hogy bocsi tévedés történt, de már késő.

Azért nincs hozzászólás, mert a poszt alap igazságokat mond. Ehhez pedig, nincs mit hozzátenni, mert így kell utazni.

2023.06.28. 21:43:36

@Csodabogár: “ Sajnos van itt valaki aki boldog ha találhat a kákán egy kis csomót. A magam részéről, már rég nem veszem figyelembe miket röfög itt be, főleg, hogy többnyire semmi köze nincs a témákhoz a beszólásainak.:-(”

Lehet, hogy otthon nem jut szóhoz, és inkább itt próbálja a kibontakozást. Nekem is, meg követve önmagam inkább hanyagolnom kellett volna. Hiába a nők mindig bölcsebbek mint mi a teremtés állítólagos koronái

fhdgy 2023.06.28. 23:10:39

@Mr.Tellinghovon: Mondtam már, hogy utálom az okoskodó telefonokat? Az előbb elkezdtem írni egy hozzászólást, aztán elszállt a semmibe, mert okoskodott. Egy laptop, egy desktop nem olyan nagypofájú, de teszi a dolgát.

Tehát, a hozzászólás még egyszer, de már normális gépről:

Én nem vagyok kalandor! Ha utazhatnék, ha nem lennének kecskéim, akkor Rovinjba mennék, egy kempingbe. Ha mehetnék, a recepción meg kérdezném, hogy az XXX számú parcella szabad-e, ha igen, azt kérem, ha nem, akkor az YYY szabad-e, és így tovább.

1997-ben három hónapig voltam ott, megszelídítettem egy rigót, úgy. hogy a kezemből evett. Nem tudom, hogy meddig élnek a rigók, lehet, hogy még mindig él? Ha élne még, emlékezne rám? Az utolsó pár centi tartott a legtovább. De győztem, a kezemből vette el a kenyérgalacsint.

Nem hiszem, hogy hogy élne már vagy nem emlékszik már. 2017-ben voltam ott utoljára. Semmi jele nem volt, pedig én kerestem.

Vannak emlékek, csak már nem sok értelme?

Csodabogár 2023.06.28. 23:26:03

Az első perctől készülök írni, csak sajnos mostanában nagyon el vagyok foglalva.
Azt azért elárulom, hogy a legjobb utak azok voltak, amit csak egy elképzelés alapján de semmi pontos tervezéssel csináltam/csináltunk. Akkor még nem volt internet, a legelső "szabad" utam, nagyon kevés pénzből Stockholmból vonattal, Párizs, Firenze, Roma, Nápoly, Positano útvonalon oda és vissza, 3 hét alatt. Mindez 1 évvel a disszidálásom után, vizum beszerzésekkel, meg minden. Bégtelenül szabadnak és boldognak éreztem magam. Volt egy könyvünk Europa 5 dollárból naponta. Persze annyiból nem ment, de nem sokkal több volt a büdzsé naponta.

2023.06.29. 07:21:21

@fhdgy: “rovinj”

Nagyon szép városka, sokszor voltam ott, a dalmát primosten mellett egyik kedvencem volt. Reggelente korán kelve,sétálva, gyönyörködni a város ebredeseben, a hal piacon a visszatérő halaszokkal történő beszélgetések, egy csodalatos alapot adtak. Az utazás lényege, meglátni a szépet, megragadni a pillanatot, hiszen életünk is pillanatokbol amire meg évtizedek múlva is szívesen emlékszünk.

fhdgy 2023.06.29. 07:48:58

@Mr.Tellinghovon: mi az ember élete?

Az az idő, amíg a kis csuklójáról a pánt át kerül biléta formában a lába nagy ujjára!

Csodabogár 2023.06.29. 11:10:56

@fhdgy: Hagyjál már! Süt a nap, ilyenkor szép az élet. A születés és a hálál közti rövidebb vagy hosszabb időben meg rengeteg jó és érdekes,izgalmas dolog történik az emberrel. Meg persze rossz is, de azon egy idő után át kell lépni!

2023.06.29. 13:40:27

@Csodabogár: “ amit csak egy elképzelés alapján de semmi pontos tervezéssel csináltam/csináltunk”

Nagyon hosszú ideig, megtervezett utakon voltam mert ebből éltem. Ilyenkor mindig voltak olyan pillanatok, amikor egyes helyeken szívesen maradtam volna. Amikor privát utazom, nekem is van egy nagyjából tervem, de hagyom magam sodorni a árral. Éveken keresztül egy lakó busszal jártuk a világot, ez teljesen megadja a “korlátlan” szabadság érzetét. Pozitív hozadék, hogy megtanulod milyen kevésre van egy úton szugseg, és hogy ne cipelj magaddal felesleges dolgokat. Az utazás egy élmény amihez pedig aktívan kell hozzájárulni, nyitott szemmel és lélekkel kell a dolgokhoz hozzáállni.
Talán azért is szerelmesedtem bele az utazasba, ami a megelhetesemet is biztosította, mert a kádári beszorultsag után hatartalan kivancsi voltam a világra. Amikor először állsz egy objektum előtt,amit akar a természet vagy emberi kéz alkotott, amiről csak olvastál, az egy óriási csoda. Megszorozva az érzés 10x, mert ez nem egy egyszerű élmény.
Positano érdekes cél lehetett, és oda jutni is abban az időben biztosa több mint kalandos volt.
Emlékszem, egyszer Capri szigeten vettem kenyeret, sonkát és paradicsomot kb 5 dollárért, a hegy oldalon ülve, előttem az azurkek tengerrel, víz a közeli forrásból, az egyik legcsodálatosabb élményem volt. Ilyen lehetett a paradicsom honnan Éva és Ádám kiuzetett.

Golf2 2023.06.30. 10:18:10

@Csodabogár: A maga szerinti röfögés a wikipédiából szóról szóra idézés és egyben a kommentben említettre reagálás!!!
A magáé ezek után meg kötekedés.

2023.06.30. 10:54:21

@Csodabogár: “ A magáé ezek után meg kötekedés.”

Egyre szánalmasabbak az ilyen bejegyzések. Na mindegy pergessunk tovabb :-)))

dikusz. 2023.06.30. 11:21:56

@Mr.Tellinghovon: Ugye ezt nem Csodabogárnak címezted? :)))

2023.06.30. 14:34:35

@dikusz.: “ Ugye ezt nem Csodabogárnak címezted? :)))”

Egyértelmű, hogy annak címeztem akitől az idézett bejegyzés amire reagáltam, származik.

Dehogy bántanám meg őt!

Mi lehet Zoltán öcsémmel, hogy mely hallgatásban van? Azt nem hiszem, hogy elvitte az ördög, mert neki sem kell a konkurencia:-)))

dikusz. 2023.06.30. 19:14:20

@Mr.Tellinghovon: "Egyértelmű, hogy annak címeztem akitől az idézett bejegyzés amire reagáltam, származik.

Dehogy bántanám meg őt!" - kit? (kacsintós szmájli):)))

Csodabogár 2023.06.30. 19:32:00

@Mr.Tellinghovon: Pontosan értettem. Én az ilyesmin simán átsiklok.:-)

Egyébként Positanoba tiszta véletlenül kerültünk. Megérkeztünk Nápolyba és valami csodát vártunk. Valami népünnepély volt, nem találtunk rendes szállást, a végén, mint kiderült, egy kupiban landoltunk. Így aztán vissza mentünk az állomásra. Ott volt valami turista iroda. Megkérdeztük, hogy hova lehetne elmenni kevés pénzzel 4 napra. Annyi volt még a kimért időnkből. Ők ajánlották Positanot egy valódi olasz panziót. Rajtunk kívűl még egy házaspár volt ott. Teljes ellátással. Az olasz mama maga főzött és együtt ettünk a családdal. Nagyon élveztük. Nápolyból busszal mentünk oda, vissza felé pedig Rómáig mentünk busszal és aztán tovább vonattal.

2023.06.30. 21:02:37

@Csodabogár: „ Az olasz mama maga főzött”

Ko esett le a szívemből, hogy jól értetted.:-)))

Az Amalfi part a világ egyik csodája, imádom és utalom. Imádom amikor egy Vespa van alattam, utalom amikor 12 méter busz van mögöttem és csak centizve haladhatok a kanyargós, teleparkolt szűk úton. 35 km mindig 3-4 órába került.

Tavaly nyáron is lenn voltunk, szeretem az olasz konyhát, főleg a kis családi éttermeket ahol meg a mamma vagy a nonna főz.

2023.06.30. 21:03:40

@dikusz.:

(kacsintós szmájli):)))

2023.06.30. 21:05:54

@Csodabogár: “ Megérkeztünk Nápolyba és valami csodát vártunk.”

Igen mindenki csodát vár a Nápolyt látni és meghalni film után:-)))

De a pizza margerita itt a legjobb, hiszen itt találták fel.

Golf2 2023.07.01. 09:25:05

@Mr.Tellinghovon: Szerintem meg az szánalmas aki svájcba disszidál,aztán meg visszajár magyar közpénzből csipegetni...

Golf2 2023.07.01. 12:37:02

Nemzetközi lapszemle: Szégyentelen, piszkos és brutális volt, amit Orbán csinált az EU-csúcson.hvg.hu

Golf2 2023.07.02. 13:56:14

Outrage in Italy after a tourist was filmed carving a love note (“Ivan+Haley 23”) onto the 2,000-year-old Colosseum in Rome.
Az "Iván" brit volt...

littke 2023.07.02. 14:41:29

@Golf2: ? Nem talaltam semmit.

dikusz. 2023.07.02. 15:35:55

@littke: Erre(?) gondolhatott Golf2:, de nem a hvg.hu-n találtam meg a hírt, hanem az infostart.hu-n. Bár enyhén szólva nem kedvelem Orbánt, de -nyilván az én hibám- nem tudom mi köze van ahhoz, hogy egy hülye turista összefirkálta a Colosseum falát. Az index az erről a csudálatos eseményről szóló hírben meg sem említi a minielnököt...

Outrage in Italy after a tourist was filmed carving a love note (“Ivan+Haley 23”) onto the 2,000-year-old Colosseum in Rome.
Az "Iván" brit volt...

littke 2023.07.02. 16:13:39

@dikusz.: Milyen egyszerű lenne ha diszkusz blogtársunk egy linket adna arra a cikkre amire hivatkozik: "Szégyentelen, piszkos és brutális volt, amit Orbán csinált az EU-csúcson.hvg.hu".

Mert én, egyszerű halandó nem találok semmit....

dikusz. 2023.07.02. 16:28:37

@littke: Elnézédt, remélem ez megfelel:

infostart.hu/kulfold/2023/06/30/megtalalta-a-rendorseg-a-turistat-akire-annyira-felboszultek-az-olaszok.

Ezt próbáltam fentebb is linkelni, úgy látszik nem sikerült.

dikusz. 2023.07.02. 16:38:22

@littke: Megint nem ment át, biztos elrontottam valamit.

Miután elküldtem a kommentet, megpróbáltam leellenőrizni a linket, azt írta ki "ez az oldal nem található".

Viszont ha beírtam a cikk címét ("megtalálta a rendőrség azt a .....), akkor megjelenik a cikk. Biztos lehet egyszerűbben is, tőlem csak ennyi telik.

littke 2023.07.02. 18:24:17

@dikusz, @Golf2: Ja köszönöm a fáradozást, de a cikk amire Golf hivatkozik más kell hogy legyen, mert ő Orbánt csapulja, nem a turistát.

dikusz. 2023.07.02. 20:48:28

@littke: Tényleg más, csak a legutóbbi hozzászólását néztem, nem azt kellett volna.

Azt a cikket nem tudom linkelni. A címe pont az, amit Golf írt, ez alapján kerestem rá. Viszont az oldal fizetős, a cikk első pár mondata olvasható "ingyen", de ebben nincs benne, miért is "szégyentelen, piszkos és brutális" Orbán viselkedése. Lehet ő fizetős olvasó, és tovább tudja olvasni.

fhdgy 2023.07.02. 21:26:52

@dikusz.: Nem feltétlenül fontos tovább olvasni, elég ha tudod, hogy orbán szálasi és rákosi után a legkártékonyabb magyar politikus. Kádár hozzájuk képest ...

dikusz. 2023.07.02. 21:42:52

@fhdgy: Ahhoz, hogy tudjam mit tesz, valóban nem kell továbbolvasni, elég látni az itthoni helyzetet.

Az adott írást azért lett volna jó teljes egészében látni, hogy megtudjam mi az a szégyenletes dolog, amit művelt, de ezért fizetni kell a hvg-nél, első esetben csak 360(!) Ft-ot.

2023.07.03. 07:37:34

@fhdgy: “ Kádár hozzájuk képest ...”

“Bár a Kádár-korszak döntő részében a hatalomgyakorlás a puha diktatúra jegyében zajlott, nem lehet megfeledkezni a magyar történelemben példátlan méretű kivégzéssorozatról, a zömében 1957 és 1961 között zajlott kádári megtorlásról. A Kádár-korszak kezdetén több mint kétszáz embert juttattak bitófára, jeltelen sírokba temették az áldozatok egy részét, több ezer embert bebörtönöztek. Maga Kádár 280 halálos ítéletről beszélt Mihail Gorbacsovnak 1985-ben.

Összehasonlításképpen: az 1848-49-es szabadságharc után Haynau körülbelül 150 embert végeztetett ki, és 1-2 ezer ember kerülhetett börtönbe.

A kádári megtorlás során 10-20 ezer embert kilakoltattak. Sokan az állásukat vesztették el a forradalom után: pedagógusokat, vasutasokat, katonatiszteket bocsátottak el tömegesen. Az országból becslések szerint 180-200 ezer ember menekült el a megtorlás miatt.

A fegyveres harcokban 1956-ban húszezer ember sebesült meg, Horváth Miklós történész szerint a forradalom és szabadságharc önmagában 2346 halálos áldozatot követelt, 1847-et Budapesten, 596-ot vidéken. Ezután tízezres nagyságrendben helyeztek embereket közbiztonsági őrizet alá (magyarán: internálták őket, mintegy 13 ezer emberről lehet szó). Kahler Frigyes jogász-történész idéz ugyanakkor egy állítólagos kijelentést arról, hogy 1956 után 1,1 millió embert akart internáltatni Kádár János.”

www.origo.hu/tudomany/20120525-kadar-janos-1956-sortuzek-brusznyaiper-nagy-imre-peldatlan-megtorlasbol-szuletett.html

fhdgy 2023.07.03. 10:49:52

@Mr.Tellinghovon: jó, kérek ilyen részletes statisztikát szálasiról és rákosiról is.

Arról is, hogy az elmúlt 13 évben mennyivel több ember ment el, és mennyi ember nem fog hazajönni az itthoni állapotok miatt.

Még arról is, hogy hány ezer emberrel több halt meg a covidban az eü. Rendszer alulfinanszírozása és Pl. A használhatatlan de tonnaszám vásárolt lélegeztetőgépek miatt.

Félek, hogy ez lényegesen több halál, mint 56-tal összefüggésben.

2023.07.03. 11:45:07

@fhdgy: “ Arról is, hogy az elmúlt 13 évben mennyivel több ember ment el, és mennyi ember nem fog hazajönni az itthoni állapotok miatt.”

Ugye azért ez és a kivégzettek között nem akarsz párhuzamot vonni! Mert az nem lenne etikus.

“ Még arról is, hogy hány ezer emberrel több halt meg a covidban az eü. Rendszer alulfinanszírozása és Pl. A használhatatlan de tonnaszám vásárolt lélegeztetőgépek miatt.”

Ha a rendszer alulfinanszirozott volt, hogyan jutott pénz a lélegeztető gépekre?
Ha nem vettek volna lélegeztetőgépet akkor az lenne a probléma. Ez a tipikus van rajta sapka, nincs rajta sapka érvelés. Utólag könnyű okosnak lenni akar miről is van szó.

Nálunk is kiadtak, utólagosan ítélve milliárdokat feleslegesen, de ez egy merőben új szituáció volt, el kell ezt fogadni!
Tudom Magyarország a 10 millió szakértő országa.

2023.07.03. 11:52:42

@fhdgy: “ Arról is, hogy az elmúlt 13 évben mennyivel több ember ment el, és mennyi ember nem fog hazajönni az itthoni állapotok miatt.”

Ezt nem lehet megjósolni. A Covid alatt is megtörtént a vissza áramlás. Egyébként aki el akar menni, nem is tartanám vissza menjen isten hírével. Aztán a hon áhított nyugaton szembejön a valóság, ha eddig senki volt itthon, ott sem lesz más.
A frissen bevándorolt elé ki van terítve a vörös szőnyeg, 4.5 lakás berendezve, szolgálati autó és üdvözlő beszédek. Csak akkor miért olvasok mindenhol sirankozast, hogy nincsenek ott sem megbecsulve.

fhdgy 2023.07.03. 15:07:45

@Mr.Tellinghovon: hol van már a tízmillió?

Lassan kilenc, nyolc, hét, hát ... Mínusz egy, mínusz kettő...

2023.07.04. 11:47:50

@fhdgy: “ Lassan kilenc, nyolc, hét, hát ... Mínusz egy, mínusz kettő...”

Mint a hataratkelo, az is egyre kevesebb lesz, a végén csak a sajtó referens marad egyedül mint az Agatha Christie klasszikus regényében, a Tíz kicsi négerben.

2023.07.04. 12:10:46

@fhdgy:

Az elmúlt húsz évben összességében – a magyar és külföldi állampolgárokat is figyelembe véve – a Magyarországra bevándorlók száma minden évben meghaladta az országból távozókét.

www.szabadeuropa.hu/a/szamokban-elfogy-e-magyar-az-elmult-evtized-demografiai-folyamatai-ii-resz-migracio/31727469.html

2023.07.04. 12:18:45

@fhdgy:

Ez a cikk a Net Média Zrt. tulajdona. Minden jog fenntartva.

Tavaly 26 500 magyar állampolgár vándorolt külföldre, ennél magasabb számot utoljára 2017-ben láttunk – derül ki a KSH előzetes adataiból. Ezzel megfordult a 2021-es pozitív trend, amikor többen tértek haza, mint amennyien elmentek Magyarországról. A jó hír, hogy a vándorlási különbözet így sem romlott jelentősen, mivel a korábbi éveknél lényegesen több külföldön született magyar állampolgár költözött az országba.
Ez a cikk a Net Média Zrt. tulajdona. Minden jog fenntartva.

“Ezzel megtört egy fontos pozitív tendencia, hiszen az utóbbi években fokozatosan javult a hazatérők és a friss kivándorlók egyenlege, 2021-ben hosszú idő után fordult elő, hogy többen tértek haza, mint amennyien a kivándorlás mellett döntöttek. Tavaly viszont a 21 900 hazatérőre esett 26 500 kivándorló, vagyis visszafordult a folyamat.”

A különbözet 4600 fő, azt hiszem azért ez nem olyan tragikus

www.portfolio.hu/gazdasag/20230409/ot-eve-nem-lepett-le-ennyi-magyar-megint-elindul-a-tomeges-kivandorlas-607468

Ez a cikk a Net Média Zrt. tulajdona. Minden jog fenntartva.

Golf2 2023.07.04. 14:53:57

Döntött az Ország(patkány)gyűlés, elfogadták a státusztörvényt...index
Agymosottak szerint ok.

Golf2 2023.07.04. 15:07:48

@fhdgy: Trükközve, a szakbizottságot megkerülve készült az Orbán-kormány a CT- és MR-vizsgálatok államosítására...
Tehát pénzért se gyógyulhatsz novembertől csak ha az államnak(ner)
gazsulálsz...gyilkosok.

2023.07.04. 15:25:22

Pörgetés a barátom

2023.07.04. 22:15:00

@dikusz.:

Vettem ma a libriben egy jó könyvet, beleolvastam, biztosan élvezetes lesz.

fhdgy 2023.07.05. 06:40:16

@Mr.Tellinghovon: "egy jó könyvet" elég tág fogalom!

fhdgy 2023.07.05. 06:43:43

@Golf2: nem olvastam el alaposan, de mintha csak a tb finanszírozására vonatkozna.

2023.07.05. 07:24:33

@dikusz.: “ : Mi a címe, és ki írta?”

Érdekes, betettem a linket, de itt nem jelent meg. Na megegyszer!

ibb.co/YhVgzhM

2023.07.05. 17:27:57

@Bora Dalfi: „ Stefano Bottoni”

Nem ismerem, író?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.07.05. 18:15:46

Del-Kalifornia egyik legmagasabb csucsan tegnap meg ho volt...ezt a kepet a helyi turazos FB csoportbol hoztam :)
Tegnap unnepeltuk az USA szuletesnapjat
ibb.co/wdK4Wrz

2023.07.05. 22:20:48

@Zsuzsi65: “ Tegnap unnepeltuk az USA szuletesnapjat”

És ki fújta el a gyertyát? Sleepy joe?

2023.07.06. 08:53:18

@Zsuzsi65:

“Hunter Biden ügye a június 20-ával kezdődő héten került a bíróság elé, és született meg végül a vádalku. De a mainstream sajtó ismét nem, vagy csak alig foglalkozott az üggyel. Mert el voltak foglalva valami mással. Valami sokkal érdekesebbel. Vagy legalábbis, amiről a sajtó irányítói úgy gondolták, jobban érdekli az embereket, mint a regnáló demokrata párti elnök és családjának korrupt ügyei. Hogy mi volt ez a még érdekesebb dolog? Hát persze, hogy az, hogy sikerül-e megtalálni és megmenteni a Titanic roncsához lemerült, de eltűnt búvárhajót és legénységét. Napokig szerepelt az ügy a címlapokon, napi 10–12 cikk szólt a hangokról, amit hallottak a víz alól, meg a cég korábbi problémáiról, amikről mi is beszéltünk… szóval mindenről, amit csak ki lehetett hozni a sztoriból. A Hunter Biden elleni eljárás, a fene egye meg, nem fért már fel a címlapokra. Meg a tv-műsorokba.

Mikor is hozták nyilvánosságra, hogy nemcsak a roncsokat találták meg, de a haditengerészet titkos vízalatti mikrofonjai, amelyekkel az ellenséges tengeralattjárókat figyelik, rögzítették az összeroppanás hangját? Június 23-án, csütörtökön. De amint azt a Wall Street Journal is megírta, a haditengerészet utólag közölte, hogy már június 19-én, vasárnap észlelték a berobbanást, és rögzítették a hangját. És a hangfelvételt átadták a keresést koordináló partiőrségnek is. Tehát egész végig lehetett tudni, hogy a keresés reménytelen, a tengeralattjáró odaveszett, a legénység halott. Igaz, hogy nem kellett volna hajókat és repülőgépeket odavezényelni, és milliókat költeni a fölösleges keresésre. De akkor nem lett volna sztori a sajtóban. Nem ezzel foglalkozott volna a közvélemény. Hanem Hunter Bidennel.”

Ez egyértelmű, hatalommal történő visszaélés

2023.07.06. 08:56:07

@Zsuzsi65:

“ Állítólag Joe Biden tiltotta meg, hogy a hangfelvételt nyilvánosságra hozzák. Illetve pontosítsunk: Joe Bidennek valószínűleg fogalma sincs nemhogy a roncsokhoz lemerülni készülő Titan búvár-tengeralattjáróról, hanem arról sem, hogy mi az a Titanic. Tehát: a Fehér Ház valódi irányítói nem engedték, hogy a haditengerészet nyilatkozzon addig, amíg Hunter Biden vádalkuja meg nem köttetett.

Így működik ma az Egyesült Államok. Tudom, én vagyok a naiv, amikor azt gondolom, hogy régen nem így működött”

kék madár 2023.07.06. 18:32:14

Trump meg atrajzolta a hurrikan terkepet, es megzsarolta Zelenszkijt, hogy kaszalja el Bident, titkositott iratokat mutogatott civileknek, stb. Ha Biden a 10-szereset elkovette annak amit allitanak rola, akkor sincs sehol Trumptol.

De az egyszeruseg kedveert: most idezzek be Bident, mondjon le, tartsak meg a pert, ha bunosnek talaljak, csukja le. En leszek az elso aki egyenlo banasmodert tuntetek.

Utana VISZONT ugyanigy jarjanak el Trumppal es ulje le azt a 600 evet ami jar neki hazaarulasert, kameraba, fomusorba eloadott buneiert, az idojarasi adatok szandekos hamisitasert, tobb 10 millio siman elkerulheto covid halalert. Es akkor az elnoksege elotti buneit nem is piszkaltuk.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.07.06. 22:13:49

@kék madár: boritekolni lehetett, hogy a temara ugrani fogsz :))) de igy marad eletben (meg egy darabig talan) a blog :))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.07.06. 22:15:14

Ahogy mondjak, penz beszel...a konzervativok rajottek, hogy ez hatekony (mar amennyire :) modszer...
A woke cegek bojkottja az uj trend az USA-ban...:)
www.newsmax.com/finance/streettalk/ben-andjerrys-unilever-boycott/2023/07/06/id/1126184/

FutureFry 2023.07.07. 00:58:32

@Zsuzsi65: Colorádóban elég hó volt, hogy az ünnepi hosszú hétvégén egy síterep kicsit még működni tudjon (persze igen csak "limited" üzemmódban) [1]. Egyébként ismertem egy fazont aki - még a 90-es években - többször teljesíteni tudta, hogy az év minden hónapjában síeljen valahol (a lower 48-ben).

[1] www.npr.org/2023/07/04/1185847652/what-heat-dome-theyre-still-skiing-in-colorado

FutureFry 2023.07.07. 00:59:55

@kék madár: Szegény Trunmp-ot ne bántsad, Ő semmi rosszat nem tett [1] Biden-nel és családjával ellentétben :)
[1] www.politico.com/interactives/2023/trump-criminal-investigations-cases-tracker-list/

FutureFry 2023.07.07. 01:04:44

@Zsuzsi65: Ez a Seinfeld ezen jelenetét juttatja eszembe:
youtu.be/QgcKoYwsg-Q?t=116
Remélem te is mindig rákeresel/rákérdezel minden boltban, ahol vásárolsz hogy a tulajok milyen politikai mozgalmakat támogatnak, és annak megfelelően bojkottálsz. És akkor te is elmondhatod: "I'm certainly glad I brought it up..." :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.07.07. 02:52:33

@FutureFry: ez az egymasra mutogatas tenyleg vicces :)))
Az abortusz tema meg ahogy tudjuk, tenyleg regota vita targya :)) (Utalva a Seinfeld videodra LOL)
Bizony, manapsag tenyleg megnezi az ember, milyen businesseket tamogat a penzevel :))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.07.07. 02:55:46

@FutureFry: a mult heten Lake Tahoe-nal voltunk vakacion, es a Keleti Sierrakban is meg volt ho (az extra mennyisegu honak es hosszu telnek koszonhetoen). Gyonyoru vadviragok voltak mindenhol, ahol turaztunk. Imadtuk, a Sierrak es Lake Tahoe egyebkent is a kedvenceink koze tartozik.

SzZoole 2023.07.07. 15:44:41

A fene enném meg, egy hete 430 Ft volt 1 font…..

Ma, 455 Ft 1 font, már megint buktam, a faszba……

2023.07.07. 16:27:50

@SzZoole:

Gyanítom tönkre fogsz menni., de tudunk mi is számolni:-)))

Ez olyan mit a kivándorlás 26000 fő a bevándorlás 21500 fő.
Óriási eltérés. Németországot évente 400 ezer állampolgár hagyja el, de majd pótolják bevándorlókkal

2023.07.07. 16:30:22

@SzZoole:

Jaj de örülök Aranyoskám hogy újra itt vagy

Nyu eszki mala nyitcsu.

fhdgy 2023.07.07. 16:45:13

@SzZoole: ha jót akarsz nekem, akkor jelezd előre, hogy mikor jössz és veszek fontot.

Utána jelezd azt is, hogy mikor mész el és egy hét múlva eladom fontjaimat.

SzZoole 2023.07.07. 17:05:34

@Mr.Tellinghovon: viccelsz Vincebá, £1000-nál 25 ezer forint a különbség, 25 ezerből egy jót lehet enni meg inni :-))

Ne felejtsd az arányokat, Mo. kb. 8.5 millió lakos, míg No. kb. 88 millió lakos, ha jó tudom.

SzZoole 2023.07.07. 17:07:31

@fhdgy: úgy lesz :-)

Legközelebb októberben megyek, addigra remélem 500 forint felett lesz egy font, hogy vissza nyerjem amit most buktam :-)))

SzZoole 2023.07.07. 17:09:33

@Mr.Tellinghovon: “ Nyu eszki mala nyitcsu.”

Nem beszélni csigány nyelven :-))

2023.07.07. 23:13:55

@SzZoole: “ Ne felejtsd az arányokat”

Nem bizony:
8.5 millió lakosú mo elveszít 4600 lakost
85 millió lakosú de elveszít 400 000 lakost

2023.07.08. 08:12:05

@SzZoole: “ £1000-nál 25 ezer forint a különbség”

Ennyi pénz nincs is £1000, kedves sztrovacsek baratom!

SzZoole 2023.07.08. 08:18:15

@Mr.Tellinghovon: nemtucc aluni Vincebá :-)

Hát persze, hogy nincs, csak álmodok ennyi pénzről :-)))

fhdgy 2023.07.08. 20:21:45

Úgy látszik, hogy zavar van az erőtérben.

Ez jelen esetben azt kell, hogy jelentse, nincs megjeleníthető új poszt, mert senki nem küldött be.

Az egy hét ugyanis elegánsan eltelt.

fhdgy 2023.07.08. 20:29:25

@Mr.Tellinghovon: Hétmillióra csökkenhet Magyarország lakossága 2050-re a fideszes Németh Zsolt szerint

Ezt a telex.hu-n olvastam, sajnos mobilon linket nem tudtam másolni.

Szóval csok ide csok oda, fogy a nemzet!

2023.07.08. 21:11:45

@fhdgy: “ nincs megjeleníthető új poszt”

Itt az feje, hogy írj egyet a kecske tartásról, addig sem politizálunk:-)))

2023.07.08. 21:12:19

@fhdgy:

Itt az ideje, hogy…… akart lenni

2023.07.09. 10:54:15

@Zsuzsi65:

A következő lépés két kis tartály operatív beépítése amely mindig újra tölthető és az mobil telefonról vezérelhető. Később lehet pálinkát is tölteni bele. Ez lehet a jövő:-)))

dikusz. 2023.07.09. 13:46:37

@Mr.Tellinghovon: Tegnap derült ki, hogy lehetőségem van elmenni a martonvásári Brunszvik- kastélyba a minden évben megrendezett "Beethovennel a szabadban"-koncertsorozat 3.előadására.

Holnap pedig az Átrium színházba megyünk (Margit krt., volt Május 1-mozi) egy színdarabot megnézni.:)

Golf2 2023.07.09. 17:03:43

@fhdgy: Hétmillióra csökkenhet Magyarország lakossága 2050-re a fideszes Németh Zsolt szerint...
Remélem a fideszesek fogynak el addigra nyomtalanul,max a börtönnaplóban legyen nyomuk!

2023.07.09. 18:36:27

@dikusz.:

Megnéztem mit a koncert témája. A két szelíd opus maga a nyugalom és kiegyensúlyozottság írják, joggal! A csodalatos kompozíciók hallatán, a szívem elkezdett bizseregni, és a lelkem szállni, egy csodalatos békesség szállt meg, mindig amikor lehetőségem volt hallani.

Irigyellek

dikusz. 2023.07.09. 19:25:46

@Mr.Tellinghovon: Egy barátnőmmel, volt iskolatársammal fogok menni, előbb, mint ahogy az előadás kezdődik ezért, hogy a kastély parkját is bejárhassuk. A kettő együtt biztos szép emlék kesz.

2023.07.09. 20:17:07

@dikusz.:

Minden bizonnyal.

Ma belső Somogy országot jártam, vittem virágot az egyik kedvenc költőm sírjára. ( Berzsenyi Dániel)

SzZoole 2023.07.09. 20:39:15

@Golf2: az a baj most Magyarországon, hogy a tanult, valamirevaló, gondolkodó emberek lelépnek, míg a semmire se való, mihaszna hülye emberek szaporodnak, na ez a baj :-)

dikusz. 2023.07.09. 21:18:47

@Mr.Tellinghovon: Jártunk arra a túracsapatunkkal.

fhdgy 2023.07.09. 21:33:10

@SzZoole: Egy qrva nagy bajom van a kijelentéseddel, hogy nem tudok vele vitatkozni!

fhdgy 2023.07.09. 21:35:52

@Mr.Tellinghovon: Fel vagyok háborodva!

Nem toldtat erre a képedet!

SzZoole 2023.07.10. 08:45:37

@fhdgy: “ Egy qrva nagy bajom van a kijelentéseddel, hogy nem tudok vele vitatkozni!”

Azért nem tudsz, mert igazi katonabácsi vagy/voltál, vagyis, fegyvertelenekkel nem vívsz szellemi csatát :-)))

2023.07.10. 08:56:42

@Zsuzsi65:

A man just won “Miss Netherlands” 2023.

Considering the fact that we live in a post-Truth world, I wasn’t even expecting anything else. It’s all so predictable and unoriginal at this point. pic.twitter.com/j6NKo2cCvu

— Eva Vlaardingerbroek (@EvaVlaar) July 9, 2023

2023.07.10. 09:00:55

@fhdgy:”Nem toldtat erre a képedet!”

Féltettem a képemet:-)))). Meg olyan randa vagyok, mint az ordog

fhdgy 2023.07.10. 09:18:32

@Mr.Tellinghovon: volt egy tanárom, aki azt szokta mondani, hogyha egy férfi egy fokkal szebb, mint az ördög, akkor már gyönyörű.

fhdgy 2023.07.10. 09:19:54

@SzZoole: és mi van, ha maximálisan egyetértek, akkor én is fegyvertelen vagyok?

SzZoole 2023.07.10. 12:25:05

@fhdgy: olvass a sorok közt :-))

fhdgy 2023.07.10. 13:03:06

@SzZoole: olvasni sem tudok, nemhogy a sorok között.

fhdgy 2023.07.10. 14:03:09

@SzZoole: ha nagyon szükséges, akkor azért a sörök között tudok olvasni.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.07.10. 17:10:59

@Mr.Tellinghovon: a szepsegversenyek manapsag egyebkent is mar a plasztikai sebeszek versenyei, szoval itt is a sebesznek lehet gratulalni ;)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.07.10. 21:46:19

Tudom, ez inkabb azok problemaja, akik elszoktak a szinkronos filmektol, es eredetiben nezik oket (mint en is), de falra tudok maszni ezektol a magyar szinkronoktol :))))

telex.hu/szorakozas/2023/07/10/mission-impossible-leszamolas-elso-resz-tom-cruise-filmkritika

fhdgy 2023.07.10. 21:48:59

Amikor a hóhért akasztják ...

Van gmail-es és hotmail-es email címem is. Nem szeretek böngészőből levelezni, inkább a windows beépített levelezőjét használom, illetve használnám, mert a gmail-es címről tudok leveleket fogadni, de küldeni nem. Böngészőből küldeni is tudok, de ahogy írtam, azt nem szeretem.

Írtam nekik, hogy mi a problémám, de sz.rtak a fejemre, nem válaszoltak.

Nektek van ilyen tapasztalatotok? És főleg van valami megoldás?

FutureFry 2023.07.11. 13:51:54

@Mr.Tellinghovon: Musk jó politikai elemző és logikus érveket használó vitapartner.

Elon Musk Challenges Mark Zuckerberg to dick measuring contest:
“I propose a literal dick measuring contest”

twitter.com/elonmusk/status/1678222776908275712

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.07.11. 16:03:45

@FutureFry: Musk-nak van humora, ami viszont sok liberalisrol nem mondhato el :)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.07.11. 16:06:09

@Mr.Tellinghovon: es ezt a humort a masik oldal nem birja elviselni :))

FutureFry 2023.07.11. 17:31:34

@Zsuzsi65: Ez igaz, jót lehetet nevetni Musk "Zuck is a cuck" [1] tweetjén, a geek táncparódiájain ([2], [3]) vagy amikor a "kitchen sink"-et cipelve szimbolizálta a Twitter átvételét [4]. Tényleg jó a humora mint Mark Zuckerbergnek, akinek a pókemberes Musk-verekedős cagefight-os tweetjén [5] vagy a magánszférával való facebook viccelődésén [6] lehet jót kacagni.
[1] twitter.com/elonmusk/status/1678098028849143809
[2] youtu.be/U0sJJU3FaOQ
[3] youtu.be/GpGLgOAGfbI
[4] youtu.be/PG7K4apWZ2A
[5] twitter.com/finkd/status/1676747594460962817
[6] youtu.be/p-6WnQLHgow

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.07.11. 21:24:14

Mik a hirek Franciaorszagbol? Aki ott el, mit tapasztaltok?

ibb.co/yyDkRch

2023.07.12. 09:14:16

@FutureFry:

Kinek a pap, kinek a papné

Golf2 2023.07.13. 12:08:48

@SzZoole: Akik leléptek azok nem szaporodnak,impotensek?
Attól még hogy más országban ücsörögnek ugyanazok maradnak,a vér nem változik.

fhdgy 2023.07.14. 15:58:10

Körötte csend amerre ment,
És néma tartomány.

Ti urak, ti urak, hitvány ebek!
Ne éljen Eduárd?

Golf2 2023.07.14. 18:48:45

Bevándorlók nélkül nem megy, de velük sem...Németország is megtelt.444.hu

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.07.14. 19:58:44

@SzZoole: OMG :DDDDDD
you made my day :)))) vajon meg mit talalnak ki? :)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.07.14. 20:04:00

@SzZoole: mindig azon gondolkodom, hogy a trans men (nobol ferfi) eseten miert nincs ekkora nagy felhajtas? :DD
valoszinuleg azert, mert az o esetukben inkabb megszabadulnak dolgoktol? valoszinuleg az "also vegtag" hozzaadasa tulsagosan koltseges operacio, es nem sokan csinaltatjak meg, szoval arrol nem is erdemes beszelni :)))

SzZoole 2023.07.14. 20:58:59

@Zsuzsi65: you're welcome, I'm always happy to oblige.

2023.07.14. 21:12:27

@dikusz.:

Voltam salfőldon, újra egy gyönyörű előadáson, az újjáépített központban. Utána az ettermukben egy fantasztikusát vacsoráztunk, eperlé és citromfagylaltal először ettem.

Ma Budán voltunk, megnéztük az épülő,szépülő várat. (Kordonbontásrá nem volt idom )

2023.07.14. 21:14:59

@dikusz.:

Sorry eperleves

dikusz. 2023.07.14. 23:38:27

@Mr.Tellinghovon: Ez is jó program volt. A salföldi előadásra Budapestről csak kocsival lehet menni szállással, így ez a program számunkra kilőve. A Budai-várba meg akkor mennék, ha nem lesz hőség.

Az eperlevesről mindig a Junior(közétkeztetés) elég nagy balhét okozó főzeménye jut eszembe.

Készülünk Martonvásárra, két órával az előadás kezdete előtt érkezik be a vonat, addig sétálunk először az előparkban majd' jó félórát, majd amikor egy órával az előadás előtt beengednek a kastélyparkba, ott fogunk nézelődni.

Este 7-kor kezdődik az előadás, 9-ig tart. Egy vonatot kihagyunk (nem érjük el), de nem kell olyan sokat várni a következőr.

Golf2 2023.07.15. 13:23:47

Hazaváró Irodákat nyit a kormány, hogy megkönnyítsék a külföldön élő magyarok hazaköltözési törekvéseit – írja Kövér
Lehet visszaszivárogni,akinek tetszik a rendszer...

Golf2 2023.07.15. 13:29:40

Gyilkos migránstombolás Párizsban: a nemzeti ünnepen a metró alá lökött egy nőt egy afrikai bevándorló, az asszony borzalmas kínok között meghalt.origo.hu

2023.07.15. 17:22:01

@dikusz.:

Milyen volt a koncert?

dikusz. 2023.07.15. 23:15:32

@Mr.Tellinghovon: Nagyszerű! Ha teheted, egyszer látogass el egy koncertre ide, bár lehet, hogy voltál már. A környezet, a séta a parkban csak hozzáad a programhoz.

Teltház volt, igaz max. 1000 ember fér el a nézőtéren. Nem bír el többet a terület.

Bora Dalfi 2023.07.16. 11:41:42

@Mr.Tellinghovon: “ Ez a könyv Magyarország utolsó négy évtizedét mutatja be Orbán Viktor életrajzán keresztül, aki mindenki másnál mélyebb nyomott hagyott a jelenkori magyar történelemre. A miniszterelnök fiatal kora óta kívánta a hatalmat, és 2010-től a kimagasló politikai képességét és vezetői rátermettségét arra fordította, hogy saját képére formálja az országot. 1989 óta Magyarország egyedi pályát futott be Közép-Európában: egy tökéletlenül működő, de teljes értékű demokráciát cserélt le egy folyamatosan radikalizálódó, tekintélyelvű rendszerre. Ez a mű nemcsak összehasonlító történelmi elemzés, hanem számvetés és látlelet Orbán Viktor rendszeréről és mindannyiunk felelősségéről. ”

Bora Dalfi 2023.07.16. 11:41:47

Jólvan Fucsovics Marci! :)

Golf2 2023.07.16. 12:50:41

@Bora Dalfi: látlelet Orbán...kár hogy nem orvosi.

fhdgy 2023.07.16. 13:12:29

@Golf2: kórboncnokira nem gondoltál?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.07.16. 18:22:06

Creepy Joe... ok, ha a sajat unokaddal akarsz jatszadozni, de egy idegennel?? Szegeny gyerek, traumatikus elmeny marad neki...es nezd meg az anyja kenyszeredett arcat...
www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/joe-biden-campaign-trail-child-b2375601.html

SzZoole 2023.07.16. 22:11:04

@Zsuzsi65: szenilispedofilvénköcsög……

Csodabogár 2023.07.16. 23:02:32

@dikusz.: Milyen koncert volt? MÁV nem zavart bele? Jó régen voltam ott utoljára, fiatalkoromban sokat, de akkor még olyan vacak padokon kellett ülni, hogy elég szenvedés volt.
Én Veszprémben voltam, egy barátnőm vitt és hozott kocsival. Útközben mondogattam neki, hogy milyen gyönyörű Martonvásár, okvetlen menjen el egyszer.

FutureFry 2023.07.17. 05:30:58

@Zsuzsi65: Ennél már csak Ted Cruz volt anno - szép magyar szóval - “creepy-bb”, akitől saját lánya sem akart puszit [1], de az sem volt semmi amikor Trump az amerikai zászló “intim-szférájába” férkőzött be egy kicsit [2].

[1] youtu.be/gplpSfaouP8
[2] youtu.be/1PW3fuQl1C0

dikusz. 2023.07.17. 05:41:55

@Csodabogár: Azt is mondhattad volna a barátnődnek, ha megy, vigyen téged is, érdemes megnézni, milyen szép most a város.:)))

Másfél órás koncert volt, nem lehetett hallani vonatzajt, csak néha madárcsicsergést, és egyszer macskanyávogást. Műanyag székeken ültünk, kb 1000-en lehettünk, nem engednek be több nézőt. A park gyönyörűen van gondozva, bár arra nemigen volt idő, hogy sétáljunk. Az előadás előtt egy órával lehetett bemenni, és utána jöttünk is ki. A színpadhoz vezető híd igencsak igénybe volt véve, ahogy a sok ember egyszerre jött át rajta.

Ez volt műsoron:
Egmont-nyitány, op. 84
A dicsőséges pillanat – kantáta, op. 136
V. (c-moll, „Sors”) szimfónia, op. 67

Szemere Zita, Szalai Ágnes szoprán
Horváth István tenor
Cser Krisztián basszus

Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar

Vezényel: Cser Ádám

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.07.17. 06:10:25

@FutureFry: haha, igy legyen otosom a lotton :))) tudtam, hogy rad szamithatok, amikor valami ellenpeldaval allsz elo minden egyes esetben, amikor a liberalis oldalt eri a kritika :D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.07.17. 06:16:01

@FutureFry: hat megertem, egy tinedzser lany sem szereti, ha az apja barmilyen erzelmet fejez ki, plane nem nagy nyilvanossag elott :)) van/volt tinedzser gyereked? Akkor te is tisztaban vagy vele ;)
Ami meg Trump zaszlot olelgetos videojat illeti, vicces, eddig nem lattam ezt. De ez meg mindig jobb, mint amikor egy oregember szagolgat meg "nibbling" egy idegen gyereket...;) a pedofilianak vannak fokozatai, ahogy tudjuk...

FutureFry 2023.07.17. 06:57:01

@Zsuzsi65: “… valami ellenpeldaval allsz elo …”
Sok az anyag, könnyű belőle dolgozni :). Ez Bidenre is igaz, őt még a “liberális” média is - már amikor éppen nincs writer’s strike - szereti használni [1]. Nem tudom a Fox/NewsMax/etc. late-night vicces műsoraiban (már ha van ilyen) szoktak-e Trump-ról hasonló bakis videókat beidézni (mondjuk ahol nem tudja, hogyan kell kiejteni a Yosemite park nevét [2])?

[1] youtu.be/waliiwG5eYc?t=198
[2] youtu.be/M4B0GHQWRAo

FutureFry 2023.07.17. 07:01:53

@Zsuzsi65: “… egy tinedzser lany sem szereti, … “
A felvételen Cruz lánya 7 éves (azaz nem teenager (legalább is az én matematikai és nyelvtani tudásom szerint)), de persze durcis minden gyerek lehet. Az eset szempontjából beszédesebb, ahogy Cruz erőlteti a dolgot és utána creepy módon a kamerába néz:
youtu.be/DZflKu9tjiY?t=80

2023.07.17. 07:03:25

@Bora Dalfi: “ Ez a könyv Magyarország utolsó négy évtizedét mutatja be Orbán Viktor életrajzán keresztül,

Érdektelen számomra.

2023.07.17. 07:05:35

@SzZoole: “ szenilispedofilvénköcsög……”

Egyezik a véleményünk, ami nem lenne probléma, ha nem a világ egyik vezető hatalmának vezetőjéről beszélnénk

2023.07.17. 07:10:47

@SzZoole:

“ami nem lenne probléma”

az ami szó törlendő! Sorry korán van, meg félálomban

fhdgy 2023.07.17. 07:40:04

@Mr.Tellinghovon: szerinted, egy átlag amerikai elnöknek mekkora a szerepe a dolgok irányításában?

Jó, voltak kiemelkedők, nekik lehetett nagy szerepük, de ez mostanság szerintem nem jellemző.

Az id. Bush utániakat, csak szeretni vagy gyűlölni lehetett, kinek kinek vérmérséklete szerint.

Csodabogár 2023.07.17. 11:33:28

@dikusz.: Jó műsor. Az idén Veszprém volt, majd jövőre,ha még élek, Martonvásár lesz.

SzZoole 2023.07.17. 11:36:39

@fhdgy: “ szerinted, egy átlag amerikai elnöknek mekkora a szerepe a dolgok irányításában?”

Nem túl sok, szerintem :-)

“ Jó, voltak kiemelkedők, nekik lehetett nagy szerepük, de ez mostanság szerintem nem jellemző.”

Pl. Lincoln nem összetévesztendő a mai bohócokkal, szerintem :-)

fhdgy 2023.07.17. 12:29:04

@SzZoole: valahogy így!

Nem értem, hogy ilyenek hogyan kerülhetnek egyáltalán közel a tűzhöz.

2023.07.17. 12:40:05

@fhdgy: “ szerinted, egy átlag amerikai elnöknek mekkora a szerepe a dolgok irányításában?”

szerinted egy átlag orosz elnöknek mekkora szerepe van?

2023.07.17. 12:41:21

@SzZoole: “ Lincoln nem összetévesztendő a mai bohócokkal, szerintem :-)”

Churchill is csak egy volt

2023.07.17. 12:47:19

@fhdgy: “ Nem értem, hogy ilyenek hogyan kerülhetnek egyáltalán közel a tűzhöz.”

Nagyon egyszerű. A karizmatikus vezetők nem jók, csak azok akik szolgaian végrehajtják a nemlétező háttérhatalom minden utasítását. Nem csak mára gondolok, hanem ezt de gaulle elnök is megtapasztalta az első washingtoni látogatásán. Azóta sem valtozott semmi. Egy trump, gondoljon róla akárki akármit, alaposan fel forgatta az oda csapok üzletember szemléletével az állóvizet, az egyetlen aki felismerte a deep state tevékenységet.

2023.07.17. 12:55:37

@Bora Dalfi:

Ha tudsz egy jó út leírást ajánlani, szívesen veszem, egyébre nem vagyok kivancsi.

Az utolsó 40 évet, a saját szemszögből értékelem, hiszen átéltem, ehhez nincs szugsegem olyanra, aki elmagyarázza nekem a dolgok mikéntjét.

fhdgy 2023.07.17. 13:16:52

@Mr.Tellinghovon: szovjet-orosz elnök nem sok volt. Most ne is konkrétan az elnököt nézzük, mert Pl. Podgornij elnök volt, de Brezsnyev volt a főnök.

Vegyük csak főnököt!

A többségük élet és halál ura volt.

fhdgy 2023.07.17. 13:29:15

@Mr.Tellinghovon: igen, csak trumpli elefánt volt a porcelánboltban.

Reagan színész volt, emiatt jól játszotta a szerepét. Már a puszta megjelenése is ...

Szerintem később már maga is írt szerepeket magának.

fhdgy 2023.07.18. 21:41:10

Mi van?! Ebben a forróságban lefagyott a poszt?

SzZoole 2023.07.19. 16:36:47

@fhdgy: forróság, hol? :-)))

Dél körül 20-21 fok volt, meglazitottam a nyakkendőm egy csöppet, aztán 14:00 körül már 23-24 fok volt akkor megint lazítottam a nyakkendőn egy kicsit és az ingem felső gombját kigomboltam.

Most fél négykor még mindig 23 fok körül van de már egy kisgatyában fetrengek a tv előtt :-)

fhdgy 2023.07.19. 18:24:03

@dikusz.: Mindegy, csak legyen élet!

fhdgy 2023.07.19. 18:26:16

@SzZoole: tegnap 34 fok volt, előtte volt 36 is.

Most esik, kissé megáztam, majdnem fázom.

dikusz. 2023.07.19. 18:32:13

@fhdgy: Ez a hír nem hiányzott: "Meghalt Balázsovits Lajos" :((((

SzZoole 2023.07.19. 18:43:35

@fhdgy: tapasztaltam amikor otthon voltam, tajtékoztam mint egy paripa :-)

2023.07.20. 06:58:44

@SzZoole: “ tajtékoztam mint egy paripa :-)”

De költői lettél ,:-)))

Talán, Izzadtál mint egy sörős ló :-))))
Én ilyenkor becsobbanok a hűsítő habokba!
Most jó volt a Balaton, relativ tiszta volt, megfelelő víz magasságú, selymes tapintású.
Minden este máshol vacsoráztunk, egyszer ettem egy igazán jot, általában mindenhol a megszokott nívó. Néha bosszantó hanyagsággal párosítva.

2023.07.20. 13:08:24

@SzZoole: “ meglazitottam a nyakkendőm ”

Majdnem az egész életem nyakkendőben telt el. Szerény véleményem szerint: ing, nyakkendő, szövet nadrág, esetleg mellény és zakó öltöztet a legjobban. Egész más hangon beszéltek mindenhol velem, ellentétben avval amikor lezser módon, jeans póló shirt volt az öltözet. Hiába mondjak, hogy nem így van, de az igényes ruházkodás teszi az embert.

SzZoole 2023.07.20. 15:20:39

@Mr.Tellinghovon: a teljesség igényével egyet kell, hogy értsék veled :-)

Azt még hozzá tenném, hogy ha egy jó Jeffrey West vagy Olliver Sweeney heand made, all leather cipőt viselsz, az még dob egyet rajtad :-))

2023.07.20. 21:14:49

@SzZoole: “ all leather”

Tudod én olasz párti vagyok, csak bugatti cipőt hordok. Most is vettem otthon egy párat, a peek& cloppenburgnal. A hozzávaló alsó és felső ruházattal együtt.

SzZoole 2023.07.20. 22:01:43

@Mr.Tellinghovon: az olaszt, azt én is szeretem, most is épp egy Gianni Versace cipőt viselek :-)

ibb.co/Tgp1Vb6

fhdgy 2023.07.20. 22:34:29

@Mr.Tellinghovon: @SzZoole: Szeretném hangsúlyozni, hogy eleddig semmiféle tudományos kutatás nem támasztja alá, hogy a ruhat eszi az embert.

Kéretik mellőzni az álhír terjesztést! :-)

SzZoole 2023.07.21. 15:37:58

@fhdgy: személetet tart a katonabácsi az erotikus erdejében, a húszhódas tőgyesben.

Egyszer csak találkozik egy nagy odvas ordas farkassal. Kérdezi a katonabácsi; Hát te ki vagy?

Én vagyok a nagy odvas ordas farkas és meg foglak enni. Erre a katonabácsi fogta a farkast, legyilkolta, majd a bundáját lenyúzta és haza vitte.

Sétál tovább a katonabácsi és találkozik egy hatalmas vérmedvével. Kérdezi a katonabácsi; Hat te kivagy? Én vagyok a vérmedve és most meg foglal enni!

Erre a katonabácsi legyilkolta a vérnedvét és annak is lenyúzta a bundáját.

Megy tovább a katonabácsi az erotikus erdejében, egyszer csak találkozik a ruhattal. Kérdezi a katonabácsi; Hát te meg miféle szerzet vagy? Én vagyok a ruhat és most meg foglak enni.

Erre a katonabácsi elkapja a ruhatott és megette!

Mi ebben a sztoriban a tanulság? Nem a ruhat eszi az embert :-)

Csak vicc volt.

2023.07.21. 16:11:16

@SzZoole: „ Gianni Versace“

Jól néz ki, csak a zokni ehhhhhhhhhhhh:-)))))

2023.07.21. 16:15:36

@fhdgy:

Első benyomás csak egyszer van, a kutatások szerint néhány másodperc alatt kialakul a véleményünk egy másik emberről. Ez a néhány másodperc pedig bizonyos esetekben igen sokat számít.

A kecskék kivételek, ok a takarmányért szeretnek :-)))

fhdgy 2023.07.21. 16:16:56

@SzZoole: az enyém is csak vicc volt

SzZoole 2023.07.21. 16:22:36

@fhdgy: tudom, csak reflektáltam a viccedre egy másik viccel :-)

fhdgy 2023.07.21. 17:35:44

@SzZoole: jó, akkor minden tudunk.

Egyébként esik az eső és 28 fok van 26 mm esőt jósolnak, ami nem kevés.

fhdgy 2023.07.21. 17:48:31

@fhdgy: már nem esik, már szakad!

SzZoole 2023.07.21. 18:15:22

@fhdgy: “ Egyébként esik az eső és 28 fok van 26 mm esőt jósolnak, ami nem kevés.”

Akkor az már forró zuhany, nem? :-))

Itt csak 20 fok van, változó időjárás, mármint hol süt a nap, hol felhős és egy kicsit, szeles, de nem esik.

Amúgy meg ködös/esős Albion mi?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.07.21. 18:48:56

na, egy kis klima tema ;)
A legnevetsegesebb, hogy a tiltakozok, azzal, hogy lassitjak a forgalmat, tobb kornyezeti szennyezodest okoznak, mintha hagynak oket menni :))) (idling sokkal tobb karosanyag kibocsatast eredmenyez, ahogy tudjuk - ok nem ;)

notthebee.com/article/mom-pleads-with-climate-protesters-to-get-out-of-the-road-so-she-can-get-her-baby-to-the-hospital?fbclid=IwAR2myBNjr3HX8yxeuw5IgbKlinl7m-LtwxQZgUsjxZTXHaUZCPaIN6XG4FA

fhdgy 2023.07.21. 18:53:21

@SzZoole: a beígért 26 mm-ből 20 már megvan. Már nem szakad, csak esik és reális, hogy meglesz a jóslat

SzZoole 2023.07.21. 19:25:40

@Zsuzsi65: nekem semmi ujjat nem mondasz ezzel, mivel minden nap szembesülök ezekkel az idiótákkal a napi hírekben, sőt, futottam már beléjük, ahogy az útra ragasztottak magukat, totál idióták……..

2023.07.23. 21:03:16

@SzZoole: „ totál idióták“

Én a ulepuket is odaragasztanam, és nem engednek oda táplálékot és folyadékot oda vinni. Kivancsi lennék, meddig tartana a kitartás.

Itt is volt egy fickó közülük, a szóvivő, aki a tiltakozás után egy héttel elrepült Párizsba majd onnan Mexikóba a barátnőjével nyaralni.
Így lehet óvni a földet :-))))

littke 2023.07.24. 17:29:46

Azt hiszem itt ennek a Blognak a haldoklását látjuk. Persze lehet hogy a szerzők hiánya a probléma, de van egy érzésem hogy a blog mögött állóak elfogytak vagy már nemigen törődnek.

A szerző hiány talán nem meglepő. Én több írásomat is beküldtem, vagy 10 év alatt talán 40-et is.
De az utóbbi időben beküldött írásomra nem jött válasz, dacára hoy a legrégibb irás már 2-3 hete fent volt, nem cserélték sem az enyimmel se nem mással. Pl. ezen utóbbit 2x is meg kellett kérdeznem, hogy felteszitek-e vagy sem? Mert ha felteszik nem jelentem meg először az én bloggomban, ha nem, akkor igen.
fressstart.blog.hu/?utm_medium=lista&utm_campaign=bloghu_cimlap&utm_source=keres%C3%A9si%20tal%C3%A1latok

dikusz. 2023.07.24. 17:45:48

@littke: Az előző poszt utolsó előtti kommentjében ezt írta H.Á.:

"...Az elmúlt egy hónapban akadtak akadályozó tényezők, a jövőben az a cél, hogy azért legalább hetente egy poszt legyen - szóval ne tartsátok magatokba, ami kikívánkozik! :)"

Ha valamit kérdezni szerettem volna a kész-, készülő írásaimmal kapcsolatban küldtem e-mailt, arra kaptam választ. Rákérdeznék a helyedben.

Amióta a bloggazda azt írta, hogy csak akkor jelenik meg új poszt, ha mi küldünk be, azóta halódik igazán a blog. És szerintem az a feltételezésed is helytálló, hogy nemigen törődnek a bloggal a gazdái, belefáradtak.

2023.07.24. 18:12:09

@dikusz.: „ És szerintem az a feltételezésed is helytálló, hogy nemigen törődnek a bloggal a gazdái, belefáradtak.“

Ez minden bizonnyal így van, csak az a kérdés ki lesz az utolsó aki a villanyt lekapcsolja

dikusz. 2023.07.24. 19:01:20

@Mr.Tellinghovon: Van pár blog az Indexen, amit szerettem olvasgatni. Egyik sem szűnt meg, nem zárták le a hozzászólás lehetőségét. Van olyan, amelyikben az utolsó poszt majd' 6 éve jelent meg, de van egy-két ember, aki időnként beír valamit.

Egyébként nem tudom, hogy egy blogot hogy lehet végleg lezárni, ha egyáltalán lehetséges.

Ha itt is az történik, hogy kiszállnak a bloggazdák, akkor megszűnik a moderáció is, és lesznek olyanok, akik széttrollkodják a blogot.

littke 2023.07.24. 19:59:55

@dikusz.: Ez a blog kicsit más volt mint a legtöbbje, mármint hogy a legtöbbjének egy tulajdonosa van és nem támaszkodik másokra.
Éppen ezért ez egy érdekes és változatos blog volt és volt a módszerük: a bevezető, stb.
Úgyszintén majdnem mindig megjelent az Indexen ami megsokszorozta a látogatást. Egyéni bloggok ezt képtelenek elérni.

De hogy ki/kik álltak mögötte az nekem rejtély és persze ott lehet változás avagy belefáradtság...

dikusz. 2023.07.24. 23:38:15

@littke: Volt hivatalos blogtalálkozó kétszer is úgy 5 évvel ezelőtt. A másodikon ígéretet kaptunk arra, hogy lesz folytatás is.

Nem lett, és aki addig vitte a blogot (személyesen találkoztunk is vele Tanato-val), más feladatot kapott, nem maradt ideje, szerintem bele is fáradt.

Lehet nem jól gondolom, szerintem az Index csapatából viszi valaki tovább.

Csodabogár 2023.07.25. 23:29:15

@littke: Egyéni blognak nem is az a célja, hogy kimenjen a nagy nyilvánosság elé. Az olyan mint egy napló, magának írja az ember. Aztán akik rátalálnak olvassák, vagy nem. Komment nemigen van, de már előfordult, hogy valaki megkeresett e-mailben valamivel kapcsolatban, amit a blogon írtam.
Nem tudom mennyire valós a statisztika, de egész elképesztő részein a világnak is volt már olvasóm. Azt se tudom, hogy találnak meg, mert soha sehol nem reklámoztam magam.

littke 2023.07.26. 01:39:04

@Csodabogár: Hát nem tudom, magam részéről nem bánom ha többen olvassák, persze egyet értek, erre kevés az esély.

Vannak/voltak helyek, pl. a már jó pár éve megszűnt NOLblog, ami amolyan virtuális kávéház volt, és az írásokra volt sok komment és vita.

Ezen blog kommentjei is ilyen irányba kanyarodnak, elkerülhetetlenül, és ilyenkor az eredeti írás témája már nem is számít.

tanato 2023.07.26. 09:15:28

@dikusz.: Igen én is ott voltam mindkettő találkozón.Elég szép számmal voltak ott jelen.

dikusz. 2023.07.26. 09:40:57

@tanato: Nagyon jól sikerült mindkettő, és sajnálom, hogy nem lett hagyomány belőle.

Lóváry Lóránt vállalkozó 2023.07.26. 17:08:42

Potyára gyűlik az éhes hiéna had, ehh…..

SzZoole 2023.07.26. 19:35:14

Már megint 450 forint 1 font, na most a font erősödött vagy megint Viktor mondott egy okosat?

SzZoole 2023.07.26. 20:04:16

@fhdgy: nem is tudom, SorosGyuribácsiBrusszelköcsögGyurcsány? :-)

2023.07.26. 21:55:09

@SzZoole: “ SorosGyuribácsiBrusszelköcsögGyurcsány? :-)”

Talán ezek közül egy sem, hanem csak a normális árfolyam mozgások :-)))

SzZoole 2023.07.26. 22:08:24

@Mr.Tellinghovon: tegnap 435 körül volt, ma 450. Egy nap alatt nem ingadozik ennyit. Általában akkor változik, ha valamelyik okostojás mond valami okosat, de nagyot :-)

Csodabogár 2023.07.26. 23:18:35

@dikusz.: Ez valami titkos szervezés volt? Mert én nem tudtam róla, pedig azért mindig itt vagyok, ha másként nem olvasóként.
Egy nagyon régi találkozón voltam, ami pocsékul volt szervezve és még az szervezte, aki később teljesen elkülönült ettől a blogtól, illetve a társaságtól.

dikusz. 2023.07.27. 00:11:23

@Csodabogár: Nem titkos szervezés volt, itt a blogon lett meghirdetve jóval a találkozó előtt, ha jól emlékszem regisztrálni kellett rá.

Igen, emlékszem rá. Azon a régi találkozón találkoztunk először.:) Nem a szervezés volt rossz, hanem a söröző/kávézó nem volt korrekt. A lefoglalt helyet odaadta másnak, és tiszta szerencse volt, hogy a szemben lévő sörözőben volt szabad helység.

2023.07.27. 07:05:39

@SzZoole: “ Általában akkor változik, ha valamelyik okostojás mond valami okosat, de nagyot :-)”

A magyar nemzeti bank megemelte a kamatlabat, ami a közgazdaság keynesi elvei alapján erősítené a forint árfolyamát, ez mégsem történt meg. A FED is megemelte a kamatokat meg sincs hatással a tőzsdére. Itt mélyebb folyamatok zajlanak, mint Orbán egy mondása.

SzZoole 2023.07.27. 08:17:33

@Mr.Tellinghovon: “ Itt mélyebb folyamatok zajlanak, mint Orbán egy mondása.”

Lehet igazad van, lehet, hogy Viktor nyelve túl mélyen beszaladt Vlagyimir segglyukába, szerintem :-))

2023.07.27. 09:22:20

@SzZoole: “ Viktor nyelve túl mélyen beszaladt Vlagyimir segglyukába”

Ma dönt európai központi bank, minden bizonnyal 25 pontot emelnek, ehhez semmi köze az általad említett szituációhoz.

SzZoole 2023.07.27. 09:25:23

@Mr.Tellinghovon: na most a cituáció az, hogy én csak hüjéskedek, te meg komolykocc, további jó kommentelest, ennyike :-))

2023.07.27. 09:34:04

@SzZoole: “ na most a cituáció az, hogy én csak hüjéskedek”

Elfelejtetted alá írni, hogy vicc volt :-))))))

Akkor tudtam volna:-))))

SzZoole 2023.07.27. 09:35:15

@Mr.Tellinghovon: csak vicc volt!

Így jaó? :-)

fhdgy 2023.07.27. 09:48:33

@SzZoole: Amit most láthatsz viszont nem vicc. Most már értem, hogy miért áll rajta az öltöny mindig úgy, mint tehénen a gatya.

ibb.co/vw2v1Lj

SzZoole 2023.07.27. 09:50:25

@fhdgy: húbazmeg, gusztustalanul dagadt féreg, egy igazi pohos újmagyar…….

SzZoole 2023.07.27. 16:52:59

@Mr.Tellinghovon: pedig tőlem szebb és tökéletlenebb ember nem létezik és néha olyan nagyképű tudok lenni, hogy még magammal sem állok szóba :-))

Golf2 2023.07.27. 17:04:39

@SzZoole: egy igazi pohos újmagyar...helyett tücsökvajda.

fhdgy 2023.07.27. 17:49:54

@Mr.Tellinghovon: nincs EU-s pénz, nem lehet annyit lopni, így zabálás a pótcselekvés???

SzZoole 2023.07.27. 18:10:33

@fhdgy: Viktor nevet váltott :-)

ibb.co/R20bfN4

És azért olyan köpcös, mert visszatért a gyökerekhez :-))

ibb.co/YDKb1Fp

fhdgy 2023.07.27. 21:15:25

@Mr.Tellinghovon: van egy csodálatos képességem, amit tökélyre fejlesztettem magamban. Hírdetésvakká váltam!

Ha a neten böngészve megjelenik egy hirdetés, anélkül, hogy tudatosulna, már be is zárom.

Ha felugrik egy hirdetés, csak a jobb felső sarkot nézem és látom.

Ott az X, már nyomom is.

Egyszerű nem? Ami nem érdekel, azt kihagyom!

fhdgy 2023.07.27. 21:20:20

@fhdgy: most is, hogy elküldtem a hozzászòlásom, megjelent valami mancs, benne egy mobil telefonnal. Hogy milyennek, nem tudom, mit akart, nem tudom.

Puff, abban a pillanatban a hirdetésnek annyi!

Mi a f.sznak vesztegetik rám az idejüket? Nem is értem!

fhdgy 2023.07.27. 21:32:03

@fhdgy: vannak dolgok, amiket nem értek! ( Sok is )

Egyik nap fogaskerekeket kerestem. Tányér és kúpkerekeket. Azóta elárasztanak az ilyen hirdetések. B.sszátok még, hagyjátok abba, már rég megvettem. Ezek a marhák futnak a semmi után! Szóljon már nekik valaki!

fhdgy 2023.07.27. 21:36:47

@fhdgy: elmondom azt is, hogy kettő fogaskereket kerestem. Az egyik 60+ ezer, a másik 220+ ezer lett volna.

Kettő ilyet, kettő olyat vettem összesen 20 ezerért.

SzZoole 2023.07.28. 16:39:35

@fhdgy: jól elbeszélgetsz magatokkal? :-))

fhdgy 2023.07.28. 16:41:04

@SzZoole: Ha az ember nagyon egyedül van, akkor kell a társaság, hogy ne érezze magát magányosnak! -:)

Ha ló nincs, akkor a szamár is jó!

SzZoole 2023.07.28. 16:44:43

@fhdgy: “ Ha ló nincs, akkor a szamár is jó!”

Vagy a kecskék :-))

fhdgy 2023.07.28. 16:58:47

@SzZoole: Ahogy mondod!

De a kecskéknek is szükségük van egy szamárra!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása