oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2022. április 27. 06:30,  Képzeld el 61 komment

2022. április 27. 06:30 Határátkelő

Képzeld el

Nagyon nehéz mit írni a most következő poszt elé, így maradjunk a tényeknél. Zsolt (aki korábban már írt ide Dzsibutiról) a háború kitörése előtt három évet élt Ukrajnában. Nyolc családot menekített ki a háborús Ukrajnából, ami itt következik, azokat tőlük, első kézből hallotta, vagy maga látta.

ukrajna_foto.jpg

„Képzeld el, hogy megvetted a legújabb cipődet és épp szusit eszel, trécselsz a barátokkal a plázában, lemondod a masszázst, mert nem fér bele az idődbe a meló miatt.

Képzeld el, hogy felveszed a gyerekeket a suliból és a szokott rutinban intézed az estédet.

Képzeld el, hogy jó lakásban laksz, középrétegbe tartozol, ami mondjuk más, mint a német középréteg, panaszkodhatsz az életedre, de nem fogsz, mert hálás vagy azért, amid van, és amit elértél... kocsi, normális állás, gyerek, évente két nyaralás.

Képzeld el, hogy pár hete még az volt a legnagyobb problémád, hogy nincs időpont a kozmetikusnál.

Képzeld el, hogy a kocsi, lakás, bankszámla, laptop, iPhone a múlté, és szól a légiriadó, és az egész életed egy kézitáskában van, és a gyerekeket próbálod nyugtatni, próbálsz magabiztos lenni, miközben az 5 milliós városból mindenki menekül.

Képzeld el, hogy nincs több pénz az automatákban, kártyákat már nem fogadnak el, benzin már csak elvétve van a városban.

Képzeld el, hogy megint légiriadó, és ott állsz az úton több ezer emberrel és a benzinlámpa már villog a kocsiban, miközben nem tudsz mozdulni semerre. A gyerekek sírnak, mert nem értik, és ha tudnál is mozdulni, nem biztos, hogy elérsz a következő benzinkútra, ahol még adnak benzint.

Képzeld el, hogy már egy hete másokkal, szomszédokkal, vagy épp vadidegenekkel alszol minden este, vagy metróban alszol, a panellakásod hideg pincéjében vagy kerékpártárolójában.

Képzeld el, hogy óránként bugyolálod be a gyerekeket, és rohansz az óvóhelyre, mert megint légiriadó van, és ha kinézel, égő épületeket látsz. Azt hiszed, hogy ha maradsz, biztonságban vagy, csak magadat nyugtatod és a gyerekeidet, hogy minden rendben lesz, és csak napok kérdése, és vége ennek, de közben tudod, hogy ennél csak rosszabb lesz.

Képzeld el, hogy lassan nincs kaja, de ha van is, fizetni már nem tudsz érte, egyre veszélyesebb elhagyni a várost, mert most már mindenkire lőnek. Nem tudod, meddig van áram és fűtés, feltöltöd a kádat vízzel, hogy legalább ivóvized legyen.

Képzeld el, hogy már nincs villany, fűtés, víz akadozik, gyerekek nem értik, mi történik és már akkor is sírnak álmukban, ha éppen nincs légiriadó.

Képzeld el, hogy összeszeded a bátorságod és elindulsz egy táskával, nem tudod, meddig jutsz, ki tud segíteni, csak azt tudod, hogy a gyerekeid nem maradhatnak ebben a helyzetben tovább. Mi lesz veled, nem tudod, meddig jutsz, nem tudod.

Képzeld el az apát, aki a határnál, vagy egy parkolónál mond búcsút a feleségének és a gyerekeinek, megöleli őket, mert ő nem mehet tovább, megcsókolja őket, lehet, hogy utoljára, mert neki menni kell a háborúba. Lehet, hogy utoljára látta a lányait abban a koszos parkolóban.

Képzeld el az anyát, akinek van egy 19 éves fia és egy 10 éves lánya, és meg kell hoznia a döntést, hogy hátrahagyja a fiát, mert viszik úgyis katonának, ő nem tud segíteni rajta, de ő meg a lányával nekivág az ismeretlennek, csak azt remélve, hogy talán a lányának jobb sorsa lesz. Képzeld bele magad az anya helyébe! Milyen dolog hátrahagyni egy gyereket, csak hogy talán megmentsd a másikat? Képzeld el a bűntudatot, hogyan tudsz ezzel élni tovább?

Képzeld el a lányt, aki menekülhetne, de aki nem hagyja ott a beteg anyját, próbál minden reggel kaját szerezni a családnak, de minden nap retteg, hogy ki kell mennie és minden este imádkozik, hogy legyen reggel.

Képzeld el a feleséget, aki retteg és rájön, hogy nem tud élni így tovább, habár a férj elhatározta, hogy nem megy senki sehova. Aztán ő mégis elindul, biztonságba jut, és minden nap megkapja az otthon maradt férjétől, hogyan tehette ezt meg vele. Minden nap a halálon gondolkozik, mert úgy gondolja, nem érdemli meg az életet és a biztonságot.

Képzeld el, hogy a családod Donyeck környéki. A tesód valahol egy Kijev melletti kisvárosban harcol. Képzeld el, hogy a donyecki családod besorozzák. Igen ám, de nem az ukrán haderőbe, hanem a független donyecki – bárki mondhat bármit – orosz hadtestbe.

Képzeld el, hogy az unokatesód az oroszok oldalán harcol és az ellen a város ellen indul, ahol a testvéred van.

Képzeld el, hogy minden, amit összeraktál az életben, minden, amiért megdolgoztál, család, anyagiak, szakmai siker, relatíve boldogság megy a kukába. Nem tudod, hogy ha vége is lesz a háborúnak, megvan-e az otthonod. Ha nincs lerombolva, kifosztották-e. Megvan-e még az autód a ház előtt parkolva, vagy csak füst és hamu. Megvan-e még a gyerekszoba, a gyerekágy, lesz-e párna a fejed alatt, ha végre hazakerülsz.

És végül képzeld el, hogy amit leírtam fent nem romantikus hatásvadászat, hanem a való világ, a saját szememmel látva, nem mások által elmesélve.

Tudod, miért nem tudod elképzelni? Mert nem tudod, nem akarod elhinni, hogy EZ veled is megtörténhet. Sokkal jobb a kis lelkednek megmagyarázni, hogy ez a nép megérdemli a sorsát és MI mások vagyunk.

Sokkal jobb megmagyarázni, hogy az ő hibájuk, mert nem tisztelték a magyart, most meg nézd meg őket. És ismét meggyőzöd magad, hogy veled, velünk ez nem történhet meg.

Hát baromira tévedsz.

Hogy miért írtam le ezeket? Szűkítem az ismerőseim körét a Facebookon. Az összes idióta, aki erről a háborúról nem úgy nyilatkozik, ami szerintem a valóság, elbagatellizálja, megmagyarázza, hogy ezt BÁRKI is meg tudja érdemelni, megszűnik az ismerősömnek lenni.

Nem azért, mert csak az én valóságom az igazság. Hanem azért, mert olyan emberekkel szeretném körbevenni magam még a virtuális térben is, akik – habár politikai elgondolásuk más -, de emberek maradnak, empátiával, toleranciával és humanizmussal.

Még egy dolog.

Egyre jobban hiszek a karmában. Hiszem azt, hogy ha jót cselekszel, visszajön hozzád. Hiszek a családomban és a barátaimban.

Fejes Gábor, Fejes Sándor, Tóth Erik, Török Péter, Dévai Bálint, Darabos Rita, Szilágyi Nóra, Bartek Lipinski, Kasia Ciesla, Hornok Szilvi, Benedikt Holker - ti IGAZ EMBEREK vagytok.

Csak telefonálnom kellett, csak meg kellett kérnem őket és beültek kocsiba, segítettek, lakást ajánlottak fel, és állták a szavukat. Embereket mentettek meg, családoknak adtak új esélyt egy új életre.

Nem vagyok mélyen vallásos ember, de hiszem, hogy Isten látja ezt és gondolni fog rátok, amikor szükség van.”

(Fotó: pixabay.com)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Ukrajna

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8617817277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2022.04.27. 07:55:10

Nehéz elképzelni,ahhoz ott kéne lenni. És az egész 1 vadállat miatt van.

SzZoole 2022.04.27. 08:16:38

Nem igen van ehhez mit hozzáfűzni…….

Csodabogár 2022.04.27. 08:17:33

Csak a fiataloknak nehéz elképzelni, akik hála az égnek, viszonylagos jólétbe és teljes szabadságba születtek.
Akiktől nem vett el semmit az állam, főleg nem a fiatalságukat.

Gondolom azt is nehéz elképzelni, hogy vagyunk néhányan, akik már mindezt megélték. A pincében élést az állandó bombázásokat, az éhséget, de legfőképpen az oroszok bejövetelét.

Erre a deja vu-re nem vágytunk. Borzalom minden amit látok és hallok.

HakapesziM 2022.04.27. 10:28:51

Képzeld el, ezt az USA is megtette egy rakat országgal. Csak az comme il faut, mert USA.

puhacica 2022.04.27. 10:58:23

"Tudod, miért nem tudod elképzelni? Mert nem tudod, nem akarod elhinni, hogy EZ veled is megtörténhet. Sokkal jobb a kis lelkednek megmagyarázni, hogy ez a nép megérdemli a sorsát és MI mások vagyunk."

ezzel nem ertek egyet. soha nem gondoltam, hogy az ukranok megerdemelnek a sorsukat, megsem tudom elkepzelni, milyen lehet haboru sujtotta orszagban elni. par nappal az orosz invazio kezdete utan ultunk lent a kikotoben, sutott a nap, a siralyok bohockodtak, elveztuk a csendet es kozben a tortentekrol beszelgettunk. hogyan is tudnank elkepzelni azt, ami ott van? egyszeruen nincs semmifele ilyen jellegu, de meg csak hasonlo tapasztalatunk se. nem tudsz felkeszulni, mert nagyjabol fel sem tudod fogni, hogy mi zajlik ott, milyen erzes ennyire felni, milyen erzes ekkora meretu embertelenseggel szembesulni. valamiert a zsidotorvenyek jutottak eszembe, hiaba lattak, hogy a helyzet csak romlik, egyszeruen epeszu enber nem hihette, hogy meddig fog fajulni a helyzet. haborura felkeszulni az tud, aki tulelt mar egyet.

Relatív Articsóka 2022.04.27. 13:38:28

Jobb, békésebb életet nektek…és igen, a karma vissza fog ütni, a bagatellizálóknak, az agresszornak, remélhetőleg hamarosan.

Gondolunk rátok.

P.Elliot 2022.04.27. 13:56:43

En nagyonis el tudom kepzelni.

Haboru utan szulettem de a szuleim meseltek eleget, bar az igazi borzalmakat/ volt az ilyen borzalmas vajon mint ami most folyik Ukrajnaban hogy ko kovon nem marad? Ennyire azert nem volt lepusztulva az orszag a videk meg plane nem/ azert nem meseltek vagy csak voltak olyan szerencsesek hogy nem eltek at, jobban mondva apam hadifogoly volt, anyam a csaladjanal .
Persze a mai fegyverek is pusztitobbak.

Igen, szivszorito meg latni is hogy mi van most. Egyebkent mivel nagy konyvmoly vagyok, olvastam eleget haborus konyveket, nagyonis el tudom kepzelni hogy mi volt ott.

Amig Putint valahogy le nem leptetik addig nem fog valtozni semmi.
Egyebkent nem is ertem, mi az hogy nem lehet levaltani?

Nem valt be, takarodjon....

SzZoole 2022.04.27. 15:45:00

@P.Elliot: “ Amig Putint valahogy le nem leptetik addig nem fog valtozni semmi.
Egyebkent nem is ertem, mi az hogy nem lehet levaltani?”

Ezt hogy gondoltad? Hogy váltanák le, demokratikus szavazással, amikor 112 százalékkal nyert? Diktatúra van, Putyin egy diktátor.

Több helyen olvastam, hogy súlyos betegsége van, nem sok van neki hátra, de ez csak találgatások.

Kezd olyan lenni mint Sztálin volt anno, paranoid, már Putyin is tisztogat maga körül. Több hozzá közelálló oligarcha család “ öngyilkos” lett, segítő kezet kaptak.

puhacica 2022.04.27. 17:07:31

@P.Elliot: nem hiszem, hogy el tudod. azt el tudod kepzelni, hogy felsz, hogy fazol, ehes vagy, hogy rettegsz a szeretteid miatt... el tudod kepzelni, hogy haborus ovezetben elni nagyon rossz lehet, de pont, ahogyan irod, olvasmanyelmenyek es elbeszelesek alapjan. nagyjabol mint amikor egy filmet nezel, beleeled magad a szereplok helyzetebe, akik az eletukert kuzdenek mondjuk a sivatagban, oceanon, sarkvideken, haboruban... de csak a sajat kepzeloerod hatarain belul. es ez maradjon is igy.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.04.27. 17:36:01

A haboru uj fronton folytatodik...
www.newsmax.com/finance/streettalk/gazprom-russian-oil-and-gas-supplies-to-europe-poland-bulgaria/2022/04/27/id/1067405/

Oroszorszag leallitotta Bulgariaba es Lengyelorszagba valo gaz szallitast, mert akartak rubellel fizetni.

taga20 2022.04.27. 21:54:08

@Zsuzsi65:" Oroszorszag leallitotta Bulgariaba es Lengyelorszagba valo gaz szallitast, mert akartak rubellel fizetni. "

volt egy szerződés, amit mind a két fél aláírt, és abban kurvára nem volt szó rubelről!

az a helyzet, hogy a putlerék minden megállapodást leszarnak.

www.politico.eu/cdn-cgi/image/width=1024,quality=80,onerror=redirect,format=auto/wp-content/uploads/2022/04/08/261817_1536_rgb.jpg

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.04.28. 00:44:51

@taga20: Lattad a szerzodest? :) nagyon bennfentes lehetsz :)

P.Elliot 2022.04.28. 02:42:49

@SzZoole:
Errol a 112 %-roll mar hallottam.
Az igazi diktator ismertetojele.

Hogy nem lehet levaltani? Mas diktatorokat is elzavartak mar , elobb-utobb a kozeleben allo "baratainak" is elege lesz abbol hogy felelemben eljenek, majd ok fognak intezkedni.
Az egesz vilagot nem lehet legyozni, lam csak meg Ukrajnat se sikerult.

P.Elliot 2022.04.28. 02:51:15

@puhacica: Azert tudom mi az hogy felelem, marmint amikor kiszarad a torkod pillanatok alatt es a szivedig rohano remuletet erzel, amikor elgyengul a labad es majdnem a foldre zuhansz.
Sajnos tudom!

14 eves koromban egy farkaskutya megkergetett, / akkor joszagot azota se lattam/, csak a szoknyambol harapott ki egy darabot, mielott a gazdaja elkapta, fel tudom idezni azt a soha elotte vagy utana nem erzett iszonyu remuletet..
Ha elkap teljesen biztos hogy halalra mar.

A gazdaja ahogy emlekszem hozzam hasonlo remultetet erezhetett, reszketett a keze ahogy a kutya nyakorvet fogta, beszelni se tudott csak kohogott....

A bombazas bennem hasonlot valtana ki ebben biztos vagyok.

élhetetlen 2022.04.28. 03:01:28

Ehhez csak annyit, hogy több, a politikával, háborúval kapcsolatos blog alatt tömegével voltak olyan bejegyzések, hogy Oroszországot belekényszerítetté a támadásba, mert fenyegetve érezte magát. Ukrajna nem érezhette fenyegetve magát?
És a mélysötét valaki: Orbán kiment Putyinhoz, lebeszélte a háborúról, de aztán kiment Macron, felbőszítette, ezért támadott Putyin. Hány ember él ebben az országban, akinek a koponyájában nincs használható ész, csak massza?
A másik csoport szerint az oroszok a nyelvtörvény miatt támadtak. A nyelvtörvény miatt nem menekült több százezer ukrán, de még kárpátaljai magyar sem. Én nem is érten, hogy nyolcvan, száz év után, mióta ott élnek, miért gond, hogy ukránul tanulnak, de én ehhez biztosan hülye vagyok. A családban meg tanulhatnak magyarul. Az oroszok terjeszkedési irányából meg kiderül, a fenyegetettség, és az oroszok elnyomása csak ürügy volt.
Én azért drukkolok, hogy valahogy szorítsák ki őket, és kapjanak még két NATO tag szomszédot. (Svédország is elég közel van, és Finnország), mint zablát szájukba.
Mindezt úgy írom, hogy anno 8 hetet töltöttem Moszkvában, az „utca embere” kedves, segítőkész, tisztességes volt, még csak nem is blicceltek, a tömött trolin ment kézről kézre a kopejka, aztán vissza a jegy, Moszkva meg gyönyörű. 56-t nem tudom megítélni, három éves voltam falun, de volt olyan idős barátom, aki nem a „hősök” oldalán harcolt, mint Dózsa László, aki behazudta magát egy óriás plakátra, amivel körberagasztották a várost. Amíg itt voltak sem volt semmi bajom velük, nem mászkáltak géppuskával az utcán, nem voltam megfélemlítve, az volt a max. érintkezés, hogy cigit cseréltünk a kerítésen keresztül, mert a laktanya mellett volt a sulink, utána ennyi sem.
De úgy látszik, 10-20 év elég ahhoz, hogy „megfelelő politikusok” erkölcsileg tönkretegyenek egy népet, és nem csak az oroszokra gondolok. Nálunk sem köptek le senkit az utcán anno, csak azért, mert fekete a bőre. Most van ilyen.

élhetetlen 2022.04.28. 03:15:07

@HakapesziM: „Képzeld el, ezt az USA is megtette egy rakat országgal”, Aha, értem már. Nem történt semmi, csak a rossz példa ragadós. És, ha ez a megalomán őrült lebombázza Európát, nem számít, az USA is bombázott már. Sőt, jöhet az atombomba is, mert az USA is dobott már le olyat. Így érted?

Congeria 2022.04.28. 03:26:05

A háború iszonyat, a legértelmetlenebb halál mindenkire. Aki kezdi, aki belemegy, aki támogatja, aki bátorítja, aki segíti a harcoló feleket, ahelyett, hogy békítené őket, gazember. Leginkább, aki nyerészkedik belőle, anyagilag vagy politikailag.

Congeria 2022.04.28. 03:37:32

@P.Elliot:
Ahogy Bident sem lehet leváltani, pedig sokkal kevesebb támogatással lett megválasztva, mint Putin. A politika dirty business.

@élhetetlen:
Ne legyen a rossz példa ragadós, de ne az US legyen a nagy szájú béke védő, aki végigbombázta a világot az elmúlt évtizedekben.

élhetetlen 2022.04.28. 05:05:23

@Congeria: Így is nézheted. De három ország megállapodása, szerződése volt, hogy Ukrajna átadja a nukleáris készletét, viszont „Még abban az évben az Egyesült Államok, Oroszország és az Egyesült Királyság aláírta Ukrajnával a biztonsági garanciákról szóló budapesti memorandumot, amely garantálja Ukrajna határainak, függetlenségének és szuverenitásának tiszteletben tartását, és ígéretet tett arra, hogy tartózkodik a gazdasági és katonai erővel való fenyegetéstől vagy alkalmazásától.”. 25 évvel Ukrajna atomfegyver-leszerelése után az orosz agresszió tovább növekszik - Fegyverzetellenőrzés (jlpt-portugal.com) , a teljes cikk. Az Ukránok ott maradtak egy memorandummal és csupasz seggel. Az USA-nak semmi köze ahhoz, hogy amiért ő is garanciát vállalt, azt felrúgták az oroszok? Érdekes meglátás. Elmenne a szöveged, ha az USA most csak úgy beavatkozna, de nem ez a helyzet, már a megállapodásnál is ott volt, mondom, mint garanciát vállaló fél.

élhetetlen 2022.04.28. 05:28:58

@Congeria: És szórakoztatásként még egy cikk. Index - Külföld - Putyin: Villámgyors csapást mérünk azokra, akik beavatkoznak . Még mindig úgy beszél, mintha nem ők bombáznák Ukrajnát, nem akarnák az összes tengeri kikötőt elfoglalni, hanem a többi ország fenyegeti Oroszországot. „Ha bárki kívülről akar beavatkozni az Ukrajnában zajló eseményekbe és fenyegetni akarja Oroszországot, a válaszunk villámgyors lesz”. Nem Oroszországot támadták meg, hogy ennyire kelljen védekeznie. Szerinted ez logikailag helytálló, azok után, hogy ők tarolnak egy szomszédos országban? Putyin nem elmebeteg? Ha nem, akkor nem egy ártalmas vadállat?

Congeria 2022.04.28. 05:54:34

@élhetetlen:
Meddig menjünk vissza a történelemben az igazunk erősködésére? 10? 50? 200? 500?......? évet? Közben milliók-milliárdok szenvednek kínokat, korai halált, nyomorúságot. Tabula rasa! Az emberiség megérdemelné, mielőtt eltűnik a világmindenségből.

SzZoole 2022.04.28. 07:42:52

@P.Elliot: egy csöppet naivnak teccik lenni :-)

Ha tudták volna már megtették volna, lehet rajta vannak az ügyön, hiszen sok embernek nem érdeke, hogy ez az őrült hatalmon van, szerintem.

Csodabogár 2022.04.28. 12:32:44

@puhacica: Én se hiszem. Amit az ember nem élt át, azt nem tudja elképzelni. Ez van, irodalom meg filmek ide-oda.
Rengeteg könyvet olvastam a holokausztról, de elképzelni Buchenwaldot vagy mást nem tudom. A pincében élést azt tudom mert 10 évesen átéltem.

Csodabogár 2022.04.28. 12:39:26

@Congeria: Én harcolok belül magammal sokszor. Mert tulajdonképen az amerikaiakra is haragszom, mert 40-45 közt ők is bombáztak bőven. Én nem tudom aktuálisan ki bombázott Pesten, mikor ültünk a pincében. Sokszor az egész világra haragszom, ami persze nem jó dolog.
Meg persze a szemszög is sokat számit. 9 éves voltam, mikor a németek megszállták az országot. Az én és családom életére ez semmi befolyást nem gyakorolt. Ezt már az oroszokról nem tudom elmondani. Az egész ifjúságomat tönkre tették, elrabolták tőlem.:-(

Csodabogár 2022.04.28. 13:22:18

@élhetetlen: „Még abban az évben az Egyesült Államok, Oroszország és az Egyesült Királyság aláírta Ukrajnával a biztonsági garanciákról szóló budapesti memorandumot, amely garantálja Ukrajna határainak, függetlenségének és szuverenitásának tiszteletben tartását, és ígéretet tett arra, hogy tartózkodik a gazdasági és katonai erővel való fenyegetéstől vagy alkalmazásától.”

Erről én ilyen pontosan nem tudtam. De akkor mire vártak ezek az országok, különösen Amerika, ami bőven fel van fegyverkezve. Mikor az első orosz átlépte a határt, szólni kellett volna, hogy azonnal tűnjenek el, különben jövünk. Nem pedig várni és nézni, míg a barom állatok kiírtját a népet.

Congeria 2022.04.28. 14:26:37

@Csodabogár:
Nekünk másként tanították a történelmet diák korunkban sok mindenről. Világéletemben nagy haraggal éreztem minden szovjet és orosz dolog iránt, (kivéve a kaviárt). Most olvastam a cikkek között, hogy Magyarországot ukrán hadosztályok szállták meg, raboltak, öltek és erőszakoltak végig 45-ben.
Mi, akik többet éltünk már, többet éltünk át, több fájdalmunk van. Erdélyre, Kárpátaljára, Vajdaságra, Felvidékre gondolva megértem az oroszokat, hogy a Don vidéket, ami részük volt évszázadokig, vissza akarják szerezni. Persze nem így!
A háborúra semmi mentség sincs, még területvesztés sem. Diplomáciai úton kellett volna alkudozni, engedményt tenni mindkét félről.

nyuszigonosz 2022.04.28. 14:27:52

@Csodabogár:

de.wikipedia.org/wiki/Budapester_Memorandum

Megkérnélek, németül olvasd, átkapcsolva magyarra a nagyrésze a szövegnek, fontos dolgoknak, nincs is ott.

Továbbá: az "akko mire vártak ezek az országok" kérdésdre:
Nem olyan egyszerü egy háborúba NATO tagként egyszerüen "belelépni" és föleg; jogilag nem a NATO jogosult ezt a szerzödésszegést az orosz részröl amelyik már másodszor történt, elbírálni és/vagy megtorolni.

nyuszigonosz 2022.04.28. 14:34:25

@Congeria: Érdekes, hogy az, hogy Magyarországot 56-ban ukrán hadosztályok szállták - volna - meg, csak most valahogy kezd "kiderülni" - mondanám erre én: hazudozódik össze.

Tény: Magyarország 1955-töl a varsói szerzöés tagja volt. És ez alapján szállta meg a szovjet hadsereg az országot.

Nem az ukrán, hanem a szovjet hadsereg.

Az, hogy ma sokaknak Magyarországon érdekük összehazudozni sok minden igaztalant, az szomorú dolog, de sajnos van.

Ez történt 1968-ban Csehszlovákiában is, sajnos az az ország is, mint mindegyik a "hös szovejt hadsereg" által 1945-ben felszabadított ország csatlóssá vált a háború után. bábkormányokkal.
Csehszlovákia szintén a varsói szerzödés tagja volt, megszállta egy rakat varsói szerzödésben lévö ország hadserege és emiatt szintúgy mint 1956-ban Magyarországon: senki nem avatkozhatott bele, mert a saját hadi szerzödéseik alapján történ a megszállás.

A nem varsói szerzödéssel kötött országok Európában de tengerentúlon is: segítették mindazokat, akiknek sikerült elhagyniuk ezeket az országokat.
Mást, anélkül, hogy egy 3. világháború kezdödjön, nem tehettek.

Shanarey 2022.04.28. 15:01:48

Sírva röhögős tény, hogy az átlag magyar fidesz szavazó, ebben a témában is oly sötét, hogy a fekete lyuk is több fényt ad ki, mint ezen személyek. Ukrajna egy szuverén ország, amelynek szuverenitását, az oroszok is garantálták, 1994-ben, a Nyuszigonosz által említett Budapest memorandumban. Majd 20 évvel később elfoglalták a Krím félszigetet, és a helyi lakosság 100+ %-al megszavazta az elszakadást Ukrajnától. Magyarul nincs fenn de angolul, ha valakit érdekel. en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum_on_Security_Assurances

Vagyis ez az egész Ukrajna dolog 2014-től indult. A Luhanszki és a Donyeck térség, az oroszok által megtámogatott elszakadásával, és a Krím félsziget elfoglalásával. Az oroszok pénzelték és adták a fegyvereket, és felbőszítették a helyi agyhalott selejteket, akik hatalmat akartak és sok pénzt. hatalmuk lett, és ez meg is látszik az egész környéken, le van pusztítva, úgy vissza a 1900-as évek elejére.

Az meg külön érdekes, hogy a magyar kormány megbízásából hány oroszbarát seggfej gárda ténykedik a Facebbokon és egyéb közösségi oldalakon.

Shanarey 2022.04.28. 15:06:21

@Congeria:

Biden, hányszor lehet elnök egymás után? Putyin addig lesz elnök, amíg meg nem hal, mert arrafelé nem nagyon szokás a leváltás. Arra felé, nagyon kevés elnök élte meg az utódja beiktatását.

Shanarey 2022.04.28. 15:18:47

Amúgy, ha valakinek, nem lenne világos, mi is az orosz törpe Napóleon célja. Nos szárazföldi kapcsolatot akar a Krím félszigettel, s emiatt útban van neki Ukrajna déli része, ama bizonyos Donyeck és Luhanszk környéke. Ezért indul el most délre, mert ha már az országot nem tudta elfoglalni, a déli rész még meg lehet neki. Ja és még valami, ha itt és most nem sikerül megállítani, akkor a következő elfoglalandó ország Moldova lesz.

Shanarey 2022.04.28. 15:25:36

@Congeria:

Ukrán hadosztályok, ez jól hangzik, de az oroszbarát seggfejek kitalációja. A valaha volt szovjet hadsereg, főleg az etnikumokat sorozta be, és küldte efféle hadműveletekre. Így lehettek ott Ukránok is. A jelenleg is Ukrajnában harcoló orosz sereg nagyrésze, továbbra is etnikum és nem éppen Moszkva és környékéről származnak, ezért sincs sok kedvük harcolni.

P.Elliot 2022.04.28. 16:30:52

@Csodabogár:

"
Erről én ilyen pontosan nem tudtam. De akkor mire vártak ezek az országok, különösen Amerika, ami bőven fel van fegyverkezve. Mikor az első orosz átlépte a határt, szólni kellett volna, hogy azonnal tűnjenek el, különben jövünk. Nem pedig várni és nézni, míg a barom állatok kiírtját a népet. "
----------------------------------------------------------------
Hogy miert vartak ezek az orszagok illetve miert varnak?

Azert mert teljes joggal tartanak attol hogy Kina belep es meg ki tudja ki all az oroszok hata mogott szep csendben, varja az alkalmat es akkora vilaghaboru lesz hogy belepusztul a fele vilag.

Kina olyan szep csendben van de mint olvastam o tudott arrol hogy az oroszok meg akarjak tamadni Ukrajnat hiszen maskeppen miert kerte volna hogy varjanak vele amig az olimpiat befejezik.

Volt ott Putinnal mas terv es megbeszeles is ebben biztos vagyok es pont az az ami miatt nem lehet Amerikanak belelepni a dologba es megmutatni az oroszoknak hogy hova tegyek magukat...

Nagyon csunya dolgok lehetnek itt a jovoben sajnos.
Egyelore jobb a targyalas, idohuzas amig Kinat nem terelik el diplomaciaval, szep szoval, igerettel, penzzel, fenyegetozessel az oroszok oldalarol....

Mindenki maskeppen latja a helyzetet, en igy, mas maskeppen, hogy mi az igazsag azt csak a fejesek tudjak es nem fogjak megmondani.

Ez a Covid dolog sem volt veletlen, meggyengiteni kell az egesz vilag lakossagat, itt orszagon belul szethuzast krealni undorito hazafias hazug szoveggel, effele primitiv Trumpokat tologatni a sakktablan...
Ki volt ez gondolva mar evekkel ezelott...

P.Elliot 2022.04.28. 16:35:09

@SzZoole: Nem, nem vagyok naiv, tudom hogy jol van orizve de elobb-utobb a sok "ongyilkos jelolt" fel fog lazadni....

chrisred 2022.04.28. 17:24:30

@Congeria: Bident le lehet váltani, a demokrata többséget a Kongresszusban választásokon meg lehet szüntetni, sőt, az amerikai elnök nyolc éven túl nem is lehet hatalomban. De az orosz választásokon csak az indulhat, akit Putyin indulni enged.

Visceroid 2022.04.28. 17:24:35

"Képzeld el, hogy nincs több pénz az automatákban, kártyákat már nem fogadnak el, benzin már csak elvétve van a városban."

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Congeria 2022.04.28. 20:35:36

@nyuszigonosz:

Már megint szövegértési problémád van! Tudod mi a különbség 45 és 56 között? Olvasd el a hozzászólásomat megint, talán felfogod!

nyuszigonosz 2022.04.28. 20:51:08

@Congeria:

Ne kend rám a saját problémáidat, te nem vagy annyira fontos, hogy kétszer olvassam az írásaidat.

élhetetlen 2022.04.28. 21:10:44

@Csodabogár: „Amit az ember nem élt át, azt nem tudja elképzelni.”. OFF, de nagyon,( remélem azért nem dobnak ki). Még a balesetem előtt Benkó klubban beszélgettünk az egyik haverral, aki csak bottal tudott járni, azzal is lassan. Mi újság? Mondom, a barátnőm meghívott a Neumann bálra a Gellértbe, és meg meghívtam egy napra Velencébe a karneválra. Ő nem a bált választaná. Én nagyon pontosan el tudtam képzelni, milyen érzés lehet, hogy egy ilyen útra sem tud elmenni, nem vállalják az irodák, mert akadályozza a csoportot. (Aztán tíz év múlva megtudtam, hogy pont olyan érzés, amilyennek elképzeltem). Mondtam eljöhet velünk. Igen, nem, igen, nem, végül eljött. Én nem kockáztattam sokat, többször voltam ott, nem kellett a csoporttal menni, gondoltam, ha végig vaporettózunk a Canal Granden már megérte, ha meg napközben kidől, akkor leteszem egy fűtött templomba, de végig bírta, és nagyon élvezte.
Ugyanígy a vakok, az ember megkérdezi, hogy segíthet-e, általában kösz, nem kell a válasz. De nem kell vaknak lenni ahhoz, hogy az ember elképzelje, hogy mit éreznek, mikor leesik egy kicsit több hó, és felkupacolják, és azt a sarkot sem tudják kitapogatni, ahol be kéne fordulniuk. Ilyenkor elfogadják a segítséget. Bocs ezért a kitérőért.

puhacica 2022.04.28. 21:13:05

@P.Elliot: igy van, ahogy irod, hasonlot valtana ki, de hogy pontosan milyet, az remeljuk sose derul ki.

@Csodabogár: igy gondolom en is.

puhacica 2022.04.28. 21:17:03

@élhetetlen: maskepp latom. nyilvanvaloan mindenki el tudja kepzelni, hogy vaknak, heroinistanak, multimilliardosnak... lenni milyen lehet, de pontosan erezni, az adott helyzetben elni, na az nagyon mas.

élhetetlen 2022.04.28. 21:50:31

@puhacica: „Én nagyon pontosan el tudtam képzelni, milyen érzés lehet, hogy egy ilyen útra sem tud elmenni, nem vállalják az irodák, mert akadályozza a csoportot. (Aztán tíz év múlva megtudtam, hogy pont olyan érzés, amilyennek elképzeltem)”, írtam. Már 19 éve úgy élek, mint ő, és ugyanolyan vacak (nem akarok csúnyább kifejezést írni), mint amilyennek anno elképzeltem. De te láthatod másként.

SzZoole 2022.04.29. 08:13:39

@P.Elliot: nem, persze, hogy nem vagy naiv, a egyel fentebbi kommented olvasva hogy is gondolhattam rólad, hogy naiv vagy, ó én balga, mélységes elnézésedért esedezem!

ferry999 2022.04.29. 08:38:24

@Congeria: Ne kapd úgy fel a vizet, te sem vagy különb!
Ő a "megszállás" kifejezés miatt tévesztette el a korszakot, te viszont a Magyarországon harcoló "II. Ukrán Front" nevű hadseregcsoportot képzeled nemzetiségi alapon szervezettnek.

puhacica 2022.04.29. 10:20:55

@élhetetlen: akkor nagyon szerencses vagyok, mert csak azt tudom elkepzelni, hogy borzaszto lehet elvesziteni peldaul a szemem vilagat, de hogy mennyire, azt remelem sose tudom meg.

Congeria 2022.04.29. 10:57:56

@ferry999:
Ha valaki nem látja a "45"-t, és "56"-t vizionál? Ehhez nincs mit tenni. Ennyi.

Randy Marsch 2022.04.29. 11:33:20

szar ez az egész háború, de a poszttoló minek akarja magát empatikus emberekkel körülvenni, amikor saját maga sem bírja elviselni a másik véleményét?

P.Elliot 2022.04.29. 13:24:09

@SzZoole: Megnevettettel ebben a szomoru temaban is.

Tudod, jobb lenne naivnak lenni mert akkor nem toprengenek azon hogy mi lesz. Jo annak aki el tudja fogadni azt amivel a vezetok etetik oket es nem gondoljak at a hazugsagaikat es nem ebrednek ra hogy pusztan kihasznaljak oket.

Sajnos tenni mi a koznep nem sokat tud.
Kozel elek egy hatalmas varoshoz ahova lehet hogy elsonek dobnak valamit,nem is az oroszok mert azok majd Europaval fognak elsosorban foglalkozni ilyen teren, majd a "partner" veszi kezelesbe a tavolabbi celokat.

Van nemi "tulelo" keszletem meg a covid idokbol amit meg a hetvegen fel fogok tolteni alaposan. Ha nem lesz ra szukseg akkor az csak jo, nem sajnalom a kiadott penzt, majd beviszem az itteni foodbank-be. Ha meg kell akkor meg leszek kicsit nyugodva hogy enni egy darabig meg tudunk ha nem pusztulunk el elobb, illetve valaki majd megtalalja ilyen esetben neki er sokat.

Sok konzerves babot is veszek amit csak fel kell nyitni, etel konzerveket nemigazan mert a csalad nem szereti az izet bar nem az osztalyon feluli etteremben vagyunk, mit valogatnak, oruljunk ha van ez is. A kormanyra ilyen esetben naivitas gondolni hogy majd segit, etet, lesz annak mas dolga is. Menekulni nemigazan van hova .
Nem is igen fogok futni de a gyerekeket feltetlenul odebb fogom kuldeni, zavarni a kozponttol.

Remeljuk hogy erre nincs szukseg de az Ukrajnaiak se almodtak a kitores elott akarcsak egy nappal is hogy bekovetkezhet ami van.

Nem art ha te is korulnezel a kamraban, soha de soha nem lehet tudni hogy mi lesz.

Meg egy kis realis tervet kesziteni hogy hova lehet menekulni...

P.Elliot 2022.04.29. 13:32:24

Ja, es meg nem is gondoltam bele hogy komoly elelmiszerhiany is lehetseges egy atom cirkusznal....nincs szallitas, uresek az uzletek, a kormanyra sehol se szamitsanak, lesz azoknak mas dolguk is.
Szoval keszletelni kell egy kicsit.

Congeria 2022.04.29. 13:47:36

@P.Elliot:
A truck felvonuláskor már volt áru fennakadás, a szállítással lehet a jövőben zűr. Ha viszont valamelyik inkompetens megnyomja a piros gombot, azt úgysem éljük túl, ne aggódj a kaja miatt.

P.Elliot 2022.04.29. 14:33:34

@Congeria: Azt egyikunk se tudja hogy it elunk tul rgy tamadasnal.
En mindenesetre felkeszulok mint mindig minden dologban az eletemben, a varatlan lehetosegekre is.
Meg sosem bantam meg, nem szeretnem ha pont most fognek melle.

SzZoole 2022.04.29. 15:33:19

@P.Elliot: “ Sok konzerves babot is veszek amit csak fel kell nyitni”

Azért óvatosan a babbal mert az éléskamrából könnyen gázkamra lehet :-)

P.Elliot 2022.04.29. 21:43:45

@SzZoole:
Nem is te lennel ha nem ezt valaszoltad volna, hehehe...

kék madár 2022.04.30. 06:35:19

@Zsuzsi65: omg, nem lehet a lecet ennel mar alacsonyabbra tenni. Ezek teljesen nyilvanos szerzodesek, meg az oroszok se tagadjak hogy sosem volt szo rubel alapu fizetesrol

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.04.30. 18:00:33

@kék madár: hat en mar csak ilyen szkeptikus noszemely vagyok :)

project640 2022.05.04. 10:57:40

a blog-íróval mélyen egyetértek .... számomra a háború egy vörös vonal .... , ha valaki nekem megpróbálja megmagyarázni (az oroszokat csakprovokálták, önvédelem, stb.). főleg bagatelizálni ... az számomra kiírta magát az ismerősi körből.... azzal végeztem!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása