oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2022. május 01. 06:30,  Magyarország és én 260 komment

2022. május 01. 06:30 Határátkelő

Magyarország és én

A parlamenti választás ismét sokakban előhozta a külföldre költözés vágyát (ez már nem az első alkalom, hogy aztán némi idő elteltével visszaálljon az alapállapot). Legalább ilyen érdekes, milyennek látják a Magyarországhoz fűződő viszonyukat a már hosszabb ideje külföldön élők. Közéjük tartozik Mojo is, aki egyúttal (nem kis meglepetésünkre) felelevenítette egy régi sorozatunkat is. (Ha csatlakoznál hozzá és szívesen megírnád, milyen a Magyarországhoz fűződő viszonyod most, akár határátkelőként, akár Magyarországon élőként, azt a hataratkelo@hotmail.com címre teheted meg. Inspirációként pedig egy link a régi sorozathoz.)

ab7ef3bb-fc64-4643-9183-73bcc24bc981.jpeg

„Régen olvasom már a Határátkelőt, emlékszem, volt egyszer egy sorozat, aminek Magyarország és én volt a címe. Akkor elég sok írás jelent meg ebben a témakörben. Most szeretném hozzátenni a magamét.

Egy ideje már gondolkodtam azon, hogy írni kellene arról, hogyan látom én, külföldön élve a helyzetet, milyen a viszonyom Magyarországhoz. Tologattam, tologattam, aztán végül a parlamenti választás adott egy lökést, igaz, még akkor sem voltam biztos benne, hogy érdemes erről írni. Mindjárt megmondom, miért.

Kétharmad

Én azok közé tartozom, akiket egyáltalán nem lepett meg a Fidesz újabb kétharmada. Biztos voltam benne, hogy nyerni fognak, és elég jó esélyt adtam a kétharmados győzelemnek is. Ugyanis ezt sugallta a realitás és maga az ország.

A Fidesz-győzelem papírforma volt, szerintem még a kétharmad is. Persze sokan beszélnek médiafölényről, állam és párt (no meg az egyház) összefonódásáról, és a többi, és a többi, hosszan lehetne sorolni – de minek?

Évek óta külföldön élve (és így valamennyire kívülről látva a magyarországi eseményeket és a folyamatokat) elég pontosan látszik, hogy a magyarok jelentős része nem igényli a nyugati értelemben vett demokráciát.

Persze miért is tenné, gyakorlatilag semmi tapasztalata nincsen benne. Ha visszatekintünk a magyar történelemre, akár csak az elmúlt 150 évre, az nyugati értelemben vett demokráciát maximum nyomokban tartalmaz. Ha nagyon jóindulatú vagyok, akkor talán 1945-48 és 1990-2010 sorolható ide. Ez 150 évből mondjuk 22-23.

Az, ami most (azaz 2010 óta) zajlik Magyarországon nem rendszerhiba, hanem maga a megszokott rendszer, amelyet különböző történelmi helyzetekben, de Ferenc József, Horthy, és Kádár (most pedig Orbán) fémjelzett. A rendszerhiba 1990-2010 volt, a maga tökéletlen, mégis valamennyire a nyugatira hasonlító demokráciájával.

Aki elég öreg hozzá (mint én) vagy ismeri a közelmúlt történelmét, az emlékezhet rá / tudhatja, hogy 1990, a rendszerváltás után 2006-ban fordult elő első alkalommal, hogy egy kormányt újraválasztottak. Azaz 16 év telt el politikai váltógazdaságban, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A legnagyobb előnye persze az volt, hogy minden kormány érezhette, meg lehet bukni. Tartott mindez 2010-ig.

Akkor a 2006-os politikai és a 2008-as gazdasági válságba belefáradt választók kétharmadot adtak a Fidesznek, ami (Orbán Viktor szavaival élve) tényleg fülkeforradalmat hozott, egyben véget vetett az azt megelőző két évtized nyugati értelemben vett demokratikus berendezkedésének.

Ami ezután jött, azt a magam részéről először erős fejcsóválással (magánnyugdíjpénztárak), aztán hitetlenkedve (közmédia bedarálása, stb.), majd döbbenten („migránsozás”, „sorosozás” és minden, ami utána jött) figyeltem.

A fordulópont

Noha ha nagyon megszorítottak, akkor én korábban konzervatív liberálisként definiáltam magam, legkésőbb 2015-re nyilvánvalóvá vált, hogy ami az országban történik, az nekem nagyon nem stimmel. Akkor már nem arról volt szó, hogy az ember ezzel és azzal nem ért egyet, vagy lábrázást kap bizonyos intézkedésektől, a hatalom ott szintet lépett gyűlöletkeltésben és sok minden másban.

Ami engem illet, a 2018-as választás volt a fordulópont. A harmadik kétharmad döbbentett rá, hogy az én készülékemben van a hiba, pontosabban, hogy az ország és én nem illünk össze. Van ez így.

Ott és akkor elengedtem azt az elképzelést, hogy Magyarország és én valamikor ugyanarra tartunk majd. Elfogadtam, hogy az ország többsége egyszerűen nem azt akarja, amit én, nem úgy gondolkodik a világról, mint én és mást tart fontosnak az életben, mint én.

Márpedig ha ez így van, akkor az embernek döntenie kell: vagy elfogadja, hogy az ország, ahol született és él olyan, amilyen, vagy keres magának egy olyan helyet, ahol a többség azt gondolja a világról, amit ő. (Próbáltam, de a „belső emigráció” nekem nem működött.)

Én az utóbbi mellett döntöttem és bő két évvel ezelőtt sikerrel is jártam, határátkelő lettem.

Magyarország és én

Milyen a viszonyom Magyarországgal? Ott születtem és éltem le életem nagy részét, ott él a családom nagy része, a barátaim többsége, ezeket a dolgokat nem lehet és nem is kell megtagadni.

Vannak helyek, melyek fontosak számomra, mert életem jelentős eseményei vagy periódusai kötődnek hozzájuk. Ezt sem lehet és kell megtagadni.

De ennyi.

Nem gondolom azt, hogy a magyaroknál csodálatosabb nép nincs. Nem gondolom azt, hogy a magyar irodalom mindennek a csúcsa, hogy a magyar nyelvnél nincs csodálatosabb, a magyar nőknél nincs szebb, a magyar bornál finomabb és még sorolhatnám.

Ugyanúgy imádom a horvát és a spanyol tengerpartot, az osztrák hegyeket, Londont, az olasz városokat, és azt is gondolom, hogy Európán belül szinte bárhol letesznek, ott otthon tudom magam érezni.

Imádom a tengeri herkentyűket, szinte semmilyen magyar kaja nem hiányzik (ha igen, akkor egy-két kivételtől eltekintve megcsináljuk magunknak), csodálatosnál csodálatosabb borokat és söröket iszom, ha úgy hozza kedvem és így tovább.

Mióta határátkelő lettem soha, egyetlen pillanatig nem volt honvágyam. Nyilván az ember örül, ha látja a családját, barátait, de ezen kívül különösebben nem vágyom Magyarországra. Teljesen jól megvagyok a Lánchíd, a Balaton, a Tisza látványa nélkül.

Ugyanígy az sem zavar, ha hazaárulóznak – a maguk szempontjából biztosan igazuk van, engem viszont a legkevésbé sem érdekel, ki mit gondol. Ha nekik így kényelmesebb, ám legyen.

Én elsősorban európaiként tekintek magamra, aki Magyarországon született. Ugyanakkor azzal, ahogyan a magyarok többsége az országra, önmagára és az életre tekint, nos, azzal nem tudok azonosulni. De ez az én bajom.

Szóval a magam részéről a lehető legőszintébben és a legkisebb cinizmus nélkül sok boldogságot kívánok a Magyarországon élőknek, ha nekik az jó, ami van, ám legyen. Nekem nem jó, nem is vagyok ott. Nem dühöngök rajta, mert már nem érdekel. Elengedtem.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Magyarország és én

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1917820679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leooo 2022.05.04. 06:39:29

@Nancsibacsi: Akkort ne élvezz rá --> többek között azért mert zsenánt. Az is, amit kötélbarátaiddal kiegészülve itt műveltek.

Andy73 2022.05.04. 06:39:53

Az illusztráció egyébként találó. A külföldre kitantorgott/menekült? hazankfia már nem nézi a Balatont Tihanyban, ő már hiányzik a képről. Csakhogy a Balatonon többségben egyébként is turisták vannak. A határátkelők így legfeljebb nem a belföldi, hanem a külföldi turisták számát gyarapítják, hacsak nem fordítanak végleg hátat a szülőföldjuknek.

Andy73 2022.05.04. 06:39:55

@Shanarey: most melyik választást akarják megnyerni szerinted az arstoppal? Már a 2026-osat? Merthogy maradt továbbra is. A szlovénoknal nem, de ott kormányváltás lesz - ők úgy látszik, nem kérnek belőle.

SzZoole 2022.05.04. 06:53:37

@Zsuzsi65: azért tűnt el mert szmájlit tettél a mondatok közzé. :-)

Egy idő után eltűnnek a szmájlik, az utánna levő szöveggel együtt. Ez a blogponthu :-))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.05.04. 07:14:29

@SzZoole: igen, utolag rajottem, es toroltem oket :)

fhdgy 2022.05.04. 08:01:09

@Zsuzsi65: Tegnap este, bár fáradt voltam, de homályosan úgy emlékszem, hogy a "nagy barátodnak" írt szövegbe emojikat is raktál.

Hogy mikor pontosan, arra sem emlékszem, alaposan kiveséztük itt, hogy az első ilyen előfordulásától kezdődően a maradék hozzászólás elveszik.

Először megjelenik rendesen, aztán kb. félóra múlva, ha frissíted a képernyőt, hoppá, már nem látszik.

fhdgy 2022.05.04. 08:04:33

@SzZoole: Bocs, előbb végig kellett volna olvasnom az összes, későbbi hozzászólást, akkor nem dupláztam volna, nem dupláztam volna.

Weißkopf 2022.05.04. 10:57:08

@fhdgy: "Ha ez, ami itt van, demokrácia..."
Nem, ez, ami itt van, legfeljebb demokratúra. (Orbán használta ezt a szót 2006-ban az akkori magyar kormányzatra, pedig hol volt még az ettől a maitól!)

Golf2 2022.05.04. 17:51:51

Ez 1 borzalmas nap.Ma ölnek meg mindenkit,gyerekeket is a ruszkik az acélgyárban!!!:(((

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.05.04. 22:36:41

@SzZoole: igen, ez mar nem uj hir nekem :) Mindenki (ertsd liberalis oldal) raszallt DeSantis-re ;) miutan Disney beallt a woke kultura taboraba, Desantis azt mondta, hogy egy csaladi szorakozas hagyomanyat evtizedek ota koveto ceg ne akarja a woke kultura agendajat lenyomni mindenki torkan. Ha pedig ennek nem tesznek eleget, akkor megvonja toluk a specialis statuszukat.
Nana', hogy ez nem tetszett nekik...
DeSantis az a kormanyzo, aki nem terdelt le a woke monsternek, szoval most a liberalis oldal szamara o az uj "Trump"...
DeSantis tobbek kozott azt a tovenyt hozta, hogy ovoda-3.osztaly kozott nem lehet a tananyag resze a gender identity, es a szuloknek joga van beleszolni, hogy mi legyen az oktatas resze...Ez tobbeknek nem tetszett...

"Disney has previously spoken out against Florida’s Parental Rights in Education bill, which bans classroom instruction on sexual orientation and gender identity in kindergarten through third grade"

www.newstalkflorida.com/featured/disney-silent-on-leaked-videos-that-tout-injecting-queerness-into-kids-shows/

www.advocate.com/arts-entertainment/2022/3/30/disney-execs-promote-not-so-secret-gay-agenda-leaked-internal-vid

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.05.04. 22:38:05

@fhdgy: igen koszi, aztan utolag nekem is eszembe jutott :)

élhetetlen 2022.05.04. 22:40:14

@P.Elliot: 1971-ben kezdtem dolgozni. „nem telt "csipszre" meg marhasagokra”. Azt nem is akartam venni, viszont volt az orosz cserekereskedelem. 4.60 volt 10 dkg párizsi, az öt dkg kaviár 25 ft. Naná, hogy kaviárt ettem, négy reggeli kijött belőle vajas kenyéren, (híg feketekávéval, mert úgy szeretem). Az még szétpattant a számban, most elérhető áron csak „mákot” lehet kapni, az igazi horror áron van. 17 forint volt a tintahal sós lében, csak egy csipet bajon kellett átforgatni, vagy a ráktörmelék konzerv (felismerhető darabok, csak hámozásnál eltörtek), teáskanál tejföl, só, bors, mehetett a pirítósra. Van orosz bolt Budapesten, néha ránézek, rák nincs, csak surimi. Egyék meg.
Igen, „igaz hogy jo orvosok voltak, a korhazak is jobban felszereltek mint ahogy olvasom itt”. Most nyomják a magánkórházakat, amit az ország legalább 90 %- nem tud megfizetni.
Nyaralás, egy hetes Jugó utat össze lehetett hozni, ha ne, hát a Balaton. Most a Balaton partját újgazdagék felvásárolták úgy, hogy vannak Balaton-parti falvak, ahol a lakók nem tudnak lemenni a vízre, így a kiadó ingatlanokat sem tudják kiadni. Pereskednek, aztán vagy nyernek, vagy nem.
„Valahol mindenki lakott”. Igen KMK. Lehet, hogy csak a lapátot támasztotta, de este a munkásszállón volt, nem zavart senkit. És nem hiszem, hogy többe került az államnak, mint ez, ami most van, hogy a jól fizetett rendőrökkel kergettetik őket egyik helyről a másikra, mert sem a városban, sem az erdőben nem lehetne.
Azt sem hiszem, hogy csak a nosztalgia beszél belőlem.

élhetetlen 2022.05.04. 23:20:32

@koschwarz: „Én az egyéni felelősségvállalásban hiszek, abban, hogy mindenki a saját szerencséjének kovácsa”. Hallottam már párszor ezt a szöveget, de olyan emberektől, a kinek a befektetése egy létra, meg egy festőhenger. Volt aki annak az embernek mondta, aki 50 éves koráig mozdonyvezető volt, aztán „leépítették”. Kezdje el kovácsolni a szerencséjét?. agy ez nem lesz pontos, nem keresem elő, az a gazda, aki ugyan nem tudta megvenni a legelőt, de már ötszáz birkája volt, aztán felmondták a bérletét, mert valakinek kellet a terület, és lehet, hogy csak a föld alapú támogatásért.

élhetetlen 2022.05.04. 23:57:42

@aliterátor: „A szemkilövős terror az volt?„. Csak pár sort írok, gondold át. Ha fejre lőnek, nem egy szem esett volna áldozatul. Térdre lőttek. Hogy kerül egy szem térdmagasságba? Nem hiszem, hogy a cipőfűzőjét akarta volna megkötni, mert akkor azt nézi, és lehajtja a fejét. Azt a dumát meg hagyhatod, hogy az autógyújtogatók, kirakatbetörők csak békés sétálók voltak. LMBTQ. az, hogy elismered és elfogadod létező emberek létét, az anarchia?

élhetetlen 2022.05.05. 00:05:13

@ulpius66: Ilyet még nem is láttam tőled, igazat írtál. „nem lesz itt a Kánaán”. De te ennek miért is örülsz?

fhdgy 2022.05.05. 00:22:07

@élhetetlen: A csőcselék marha nagy szerencséje volt, hogy csak gumilövedék volt.

Olyan dolgokért, amit akkor a csőcselék művelt, más, tényleg demokráciákban is minimum ólom magvas járt volna!

élhetetlen 2022.05.05. 00:55:39

@hummel8: Ez a „kadarjancibacsi”-zás nekem egy kicsit meredek, ő Orbánhoz képest egy szűz lány volt. Kádárnak és a sleppjének elég volt egy aligai üdülő, nem vetette meg a strómanjával, és pár haverral az összes Balaton parti szállodát, a vejével és a haverokkal az össze kikötőt, és most gyilkolják a tavat, fél Fejér megyét, Tokajt. Ja, és a fél belvárost. Nem pénzelte adópénzből a nem világító veje által megvalósított nem világítást. Ez csak pár „apróság”.

élhetetlen 2022.05.05. 01:45:17

@Andy73: „most melyik választást akarják megnyerni szerinted az arstoppal?”. Ez egyszerűnek tűnik, azért hosszabbítottak, hogy ne lehessen azt mondani, hogy CSAK a választások miatt volt. A termelőnek nem éri meg itt eladni a csirkemellet, jöhet az átalakított vicc. Mennyi a csirkemell kilója? 4000 ft. De szemben csak 1500. Akkor miért nem ott vesz? Mert ott nincs. Ja, ha nálam sem lesz, itt is 1500 lesz. A farhát zömmel a kutyásokat érinti. A barátnőm mondta, hogy adott boltban már csak román csirke volt.
Az időseknek sok zöldség, gyümölcs kellene, de ott nincs árstop.
Az meg, hogy hány is benzinkút megy tönkre, az nem tétel. És amennyit pár hónap alatt megspórolsz, az egész életedre elég lesz tankolás kiegészítésre? Hülyítés, és nagyon sokan beették.

P.Elliot 2022.05.05. 04:01:39

@élhetetlen:

Nem tudom de en sosem vagytam otthon akkoriban sokra!
Olyan csendes, vidam, megelegedett eletet eltem, szereny volt de kellemes, mindennek tudtam orulni. Mi tobb, mindennek a jo oldalat nezni.

Itt sem vagytam sokra!
Ebben a ferjemmel egyetertettunk hogy egy nyugodt, sok szabadidos eletet akarunk elni nem kidolgozni a belunket csak azert hogy megmutassuk a vilagnak, rokonoknak hogy milyen sokra vittuk.

Otthon plane nem, tudtam az akkori hatarokat. Mint mar irtam a volegenyem volt annyira rajta a disszidalason mert utazni akart es az otthoni 3 evente megkaphato 70 dollar nem felelt meg neki, minden evben szeretett volna menni valamerre amerre kedve van.

Ha otthon maradtunk volna akkor persze osszegyujtottunk volna egy lakasra a beugrot, valami lakotelepen mert sokakkal ellentetben en szerettem ott lakni.

Egy szep kis lakas , nem nagy de eleg a csaladnak, hazimunka keves az ilyenekben, mivel ilyen panelben laktam, tudtam az elonyeit.
Sok-sok szabadido munka utan, hetvegi kirandulasok, nyaralas, elvezni a fovarosi eletet mert azt is szerettem, belemerulni a konyvtarakba amit gyerekkoromtol megszoktam, jol tudtam volna elni minden hajtas nelkul es nem is lettem volna hajlando kidolgozni a belemet extraban, biszniszrol ne is beszeljunk, elni akarok.
Egyszeru normal eletet.

Itt persze mas volt mert anyagilag nagyon jol meg lehetett elni, konnyen hazat szerezni, a bankba is mindig ment be a penz. Itt is lehetett volna bizniszelni de az szinten azzal jart volna hogy penz van de szabadido nuku, hat ezt nem akartuk.

Nekem jol bejon barmifele elet ha van biztos munkam, ha az allam gondoskodik az egeszsegemrol, a nyugdijamrol, a biztonsagomrol.

En otthon is megtalaltam volna a magam normalis kis eletet es tudtam volna orulni mindennek mint ahogy a korosztalyom legtobbje megtette.

Itt is mindennek orulok, sosem voltam elegedetlen vagy kovetelozo stilusu/ az elettol/ .

Erdekes amit a kaviarrol irtal, en egyszer kostoltam csak de kikoptem, borzaszto volt. Amit szerettem az egy olajoshal volt, orosz import, osszetortuk es felkentuk a kenyerre, ha jol remlik akkor fustolt hal volt.
A fustolt orosz halat/ nem tudom a fajtajat/, azt is nagyon szerettem, itt mar azota sokat kerestem hogy megtalaljam de megcsak nem is hasonlit.

Ha en igazgathatnek egy orszagot/ nem is kellene mas, jaj, / akkor arra ugyelnek hogy az alap legyen meg mindenkinek, lakas, ennivalo, orvosi ellatas es nyugdij.
Ez mindenkinek kell hogy jarjon, munkaval persze nem a falat tamasztani, aztan ha azonfelul valaki tobbet akar, dolgozzon meg erte extraban.

En nem voltam ellensege a szocializmusnak addig amig gondoskodik rolam ha egyszeru fokon is.

Amit irtal hogy ha mas nem volt akkor volt munkasszallas, volt ahova le tudta hajtani a fejet akinek nem volt semmilye, nem az aluljaroban lakott.

Egyszeruen el sem tudom kepzelni Pestet hogy az utcan lakjon valaki mert regen ilyen nem volt!

dikusz. 2022.05.05. 06:37:15

@P.Elliot: Jól emlékszel, annak a füstölt halnak Sprotni a neve, most is lehet kapni.:)

SzZoole 2022.05.05. 07:38:35

@Zsuzsi65: igaza van annak a DeSantis-nek, több ilyen kellene, szerintem :-)

SzZoole 2022.05.05. 07:40:04

@dikusz.: a világból ki lehetne űzni azzal a szarral, meg a másik, a ruszli, na az mindent visz, vallatni lehetne vele………..:-))

fhdgy 2022.05.05. 08:27:16

@SzZoole: A ruszli csak addig rossz, amíg nem büdös, ha már büdös, akkor nagyon finom.

SzZoole 2022.05.05. 08:39:29

@fhdgy: jajjjjjjjjneismond…………

A ‘80-as években amikor középiskolás voltam a szünetekben az aula mindig tele volt ha nem mentél ki időben a szünetre. Egyszer az egyik srác egy befőztes üveg ruszlit bontott ki és jóízűen ette, csak úgy magában. A környéken nem volt senki, simán le lehetett ülni :-))

Golf2 2022.05.05. 08:57:30

@fhdgy: Schmidt Mária szerint újra kell gondolni az általános hadkötelezettséget...

koschwarz 2022.05.05. 08:59:53

@élhetetlen: Nem vitatom, hogy történnek ilyenek, csak azt ne mondjátok, hogy ez csak és kizárólag Magyarországon történhet meg.

fhdgy 2022.05.05. 09:11:50

@Golf2: Lehet, hogy nem is olyan rossz ötlet!

Képzeld el a szitut: Már látják a fiatal férfiak, hogy nem sokára be fogják vezetni.

No, akkor innét menni kéne, de nagyon és nagyon gyorsan!

Háború nélkül térdre rogyna az ország és be lehet léptetni putyinisztánba. Hát nem ez a céljuk?

dikusz. 2022.05.05. 09:25:03

@SzZoole: Pedig a Sprotninál van rosszabb is: a paradicsomos Sprotni. A füstöltet szeretem, de a paradicsomos az borzasztó!
Mintha a hálóból rögtön a paradicsomszószba borították volna, csak egy kicsit összetörték bedobozolás előtt.

Megnézném azt, ahogy reagálsz, ha ruszlival kínálnak...:)))
Én szeretem, de tekintettel vagyok másokra, általában akkor eszem, ha magam vagyok. De mielőtt nekikezdek, nagyítóval átvizsgálom, van-e rajta mustármag, mert én meg azzal vagyok úgy, mint te. Egyszer ráharaptam egyre, azt hittem elájulok. Évekig rá se tudtam nézni miatta a ruszlira.

Nem vagyok válogatós az ételekben, de a forralt tej/kakaó fölétől igen rosszul tudok lenni, soha nem enném meg.

Golf2 2022.05.05. 09:38:30

@fhdgy: Őt hívnám be elöször,tölteléknek.

fhdgy 2022.05.05. 09:58:13

@Golf2: Akkor megnyernénk a háborút. A milyen randa, az ellenség hanyatt-homlok menekülne!

fhdgy 2022.05.05. 10:22:05

@Golf2: Most olvasom, hogy a hadkötelezettségnek, szerinte, a nőkre is vonatkoznia kellene. Az ebben a témában írt első kommentemet át kell írnom. Nem csak a fiatal férfiak gondolkodnának el, hanem minden fiatal.

Tényleg? Maradna fiatal ebben az országban?

Csodabogár 2022.05.05. 11:13:38

@élhetetlen: 1971-ben én már 6 éve nem éltem itthon. Mert igaz, hogy én is kaviáros vajas kenyeret ettem napi rendszerességgel és otthon a jégszekrényben mindig volt egy egész marhabélszin, de szabadság az nem volt. Én meg földi javak közepette se tudtam akartam, ketrecben élni. A fent említett luxus kajákat azóta se ettem, legalább is nem napi szinten. Nekem a szabadság mindent megért. A cselédlányságot, a kicsi fizetést, amiből messze nem tellett mindenre amit kívántam. De ha összekuporgattam a pénzt, mehettem, nézhettem azt amit akartam. Csak azt sajnálom, hogy nem léptem előbb.

Csodabogár 2022.05.05. 11:15:46

@P.Elliot: Az egész világon utcán laknak emberek, ez nem hazai találmány.Biztos felétek is, csak te arra nem jársz. Floridában mindig találkoztunk útszéli kéregetőkkel.

aliterátor 2022.05.05. 11:42:45

@élhetetlen: Én gondoljam át? Fegyfertelen emberre rálőni, mindegy, hogy hova, aljasság. A másik dolog, amiről beszélsz nem akkor és nem ott volt. Az anarchia a törvényes rend teljes zárójelbe tétele, ez az irányzat ezen munkálkodik.
Remélem segitettem!

Golf2 2022.05.05. 11:53:53

@fhdgy: Maradna fiatal ebben az országban?...Ki se engedné őket ez a patkánybanda.

dikusz. 2022.05.05. 11:55:11

@Csodabogár: Igaza van @P.Elliot: -nak, mert a rendszerváltás előtt tényleg nem voltak olyanok, akik az utcán laktak.
Sőt , '90-ig nem láttam csikkszedőket sem.

fhdgy 2022.05.05. 12:34:20

@Golf2: Szerencsénkre, orbánék pechjére, előbb ki kellene léptetni az országot az EU-ból, hogy ezeket meg lehessen csinálni.

Én nem mondom, hogy nem akarják, szeretnék, de az egy hosszabb folyamat, viszonylag hosszú átmeneti időszakkal. Így lenne idő az elegáns távozásra.

P.Elliot 2022.05.05. 12:51:24

@SzZoole: En szerettem a ruszlit/ most csodalkozok a nevre, mar elfelejtettem hogy igy hivtak, ecetes,olajos fuszeres hal volt, itt is aruljak de csak egyszer vettem belole az elejen es soha tobbet, nem olyan ize volt mint otthon.

Finom volt, nekem!
Egy nagybatyam aki halaszott/ volt egy kis halaszhajoja, az csinalt ugy remlik kis hordokba ilyesmit es rettento finom volt.

Izles kerdese, latod en a kaviartol leszek rosszul.
Egyebkent csinalt olajoshalat is, azt csak kis adagokban, torpeharcsabol, olajban fozte lassu tuzon addig amig el nem fott a viz alola.
Ha ettel valami finomat, az az volt, a bolti egy ocska vacak ahhoz kepest

P.Elliot 2022.05.05. 12:54:29

@dikusz.: A paradicsomos halat en is utalom.

dikusz. 2022.05.05. 12:57:41

@P.Elliot: Én nem, de a paradicsomos Sprotni tényleg olyan volt, mintha ledarálták volna a frissen kifogott halat egészben...(pfejjj)

dikusz. 2022.05.05. 13:03:32

@P.Elliot: A ruszli ecetes-hagymás-fűszeres lében hetekig érlelt nyers hering. Olajat nem adnak hozzá.

P.Elliot 2022.05.05. 13:06:05

@dikusz.: erre mar nem emlekszem hogy volt-e rajta olaj, igazad van, valoszinuhogy nem.

P.Elliot 2022.05.05. 13:28:51

@Csodabogár: Nem igy van, amikor meg otthon laktam akkor nem voltak utcan lakok es en elfogadhatatlannak erzem, barmilyen orszagban, barmilyen rendszerben hogy ez igy legyen. Ez a minimum egy ember eleteben hogy este legyen hova lehajtani a fejet biztonsagosan.

A kommunista szovegek, jobban mondva a lenini elvek ilyen teren nekem nagyonis bejottek volna mert senkit se arra a nyomorra szult az anyja hogy ehezo, foldonfuto nyomorult legyen. A tobbi lenini elv, mar ahogy ertelmeztek odahaza attol a hideg engem is kilelt.
Megis, tudtam volna elni egy normalis emberi kozossegben ahol egymast segito emberek elnek, ahol nem szabadna igazi nyomornak elofordulni, keves de biztos, ez az emberi nyugalom es boldogsag alapja a szememben.

De az hogy a parttitkar mondja meg nekem hogy mit tegyek holott o nem ugy el, engem kiskanallal etet, o merokanalat hasznal maganak mert kozel a leveses fazekhoz, azt nem tudom lenyelni!

A lenini elvek csak papiron elfogadhatok, a valosag egeszen mas.

Egyebkent kinek mi a tapasztalata arrol amikor tanulnunk kellett a marxizmust egy fokon, kotelezo volt meg az apolono kepzoben is, egyszeruen keptelen voltam azt a nyelvezetet megtanulni/ amit normalis szoveggel rogton ment volna/, minden tantargybol 5-os voltam, jo tanulo, nem blicceltem el semmit meg erdekelt is de Marxizmus-Leninizmusbol ha jol emlekszem igy mondtak, csak azert engedtek at mert a tobbi kituno volt, egyszeruen az elso laptol nem jutottam tovabb. Ez nagyjabol olyan volt mint amikor egy Harvardon vegzett ugyved jo nyakatekerten , ugyvedi nyelven fejezi ki magat, ugy hogy a paciense szinte egy kukkot nem ert belole.

Nem lehetett volna ezt egy egyszeru emberi nyelven oktatni?

puhacica 2022.05.05. 14:56:01

@P.Elliot: ezt mar tobbszor mondtad, de sajnos nincs igazad. olvasd ezt el, ha van par perced, szerintem erdemes:
m.mult-kor.hu/20120222_hajlektalanok_a_szocializmusban?fbrkMR=detect

puhacica 2022.05.05. 14:57:32

@dikusz.: "Nem vagyok válogatós az ételekben, de a forralt tej/kakaó fölétől igen rosszul tudok lenni, soha nem enném meg." - ez tenyleg annyira gusztustalan, a gondolatatol is kiraz a hideg, pedig en se vagyok valogatos.

élhetetlen 2022.05.05. 15:00:07

@fhdgy: @Golf2: „általános hadkötelezettség”. Schmidt Mária szerint a nőkre is vonatkozzon. Igen, szüljenek a nők legalább három gyereket, (ezt pénzelik), legyenek sorkatonák, aztán majd 35-40 évesen lehet kezdő mérnök, orvos, tanár.

SzZoole 2022.05.05. 15:13:31

@dikusz.: @P.Elliot: egyik fajtát sem szeretem, fújjjjjjjj……..,

Gyerekkoromban nem messze ahol laktunk volt egy kanális, szép tiszta vizű és rendszeresen karbantartva. Sokszor mentünk halászni/pecázni. Volt amikor hálóval húztuk meg, vagy csak két kézzel tapogtva.

2-3 óra alatt egy zsák halat fogtunk. Pontyot, kárászt, keszeget, angolnát, törpe és folyami harcsát lehetet fogni. A csatorna parton kétoldal akácos erdő volt. Általában hatan-heten voltunk, de volt amikor többen.

Mindenki hozott otthonról valamit, ki kenyeret, hagymát, pirospaprikát, sót-borsot és evőeszközt . Kés is mindig volt nálunk (sosem szurkáltuk vagy vagdostuk egymást vele). Ja és bogrács is volt.

A halászás után készítettünk egy nagy bogrács halászlevet. Ott helyben meg pucoltuk a halat és 1-2 óra múlva már ettünk is a tábortűznél. Néha 1-2 szülő is oda tévedt.

De szép is volt a mi gyerekkorunk. Szoktuk mesélni a gyerekeinknek és irigykedve mondják, hogy de jó volt nekünk.

Szerintem az én generációm után ez ki is halt.

dikusz. 2022.05.05. 15:57:22

@SzZoole: Meséltétek csak, és nem mutattátok? Ha valamit nem mutatunk meg a gyerekeinknek, holott tehetnénk, akkor mi vagyunk a hibásak. Azért biztos ti is voltatok velük nyaralni, és vannak szép emlékeik.

Zolival 8 éves korától 14 éves koráig jártunk egy kis csapattal (a gyerekek közel azonos korú fiúk voltak, osztálytársak, barátok) nyaranta táborozni, alkalmanként két hét+3 nap (péntektől-vasárnapig).
Táboroztunk olyan helyen, ahol volt alkalmuk pecázni (Szálka), a gyerekek által fogott halat mi pucoltuk meg. Mondhatom csodás volt egy csomó törpeharcsát megtisztogatni.
Voltunk olyan helyen is (Telkibánya), ahol járták az erdőt, és az úton sétálva apró opáldarabkákat találtak.
A többi helyen is elfoglalták magukat, egy alkalommal éjszaka elmentek a táborhelytől nem messze egy vadlesre, és onnan figyelték(volna) az éjszaka arra bóklászó állatokat.
Ezek az évek megmaradtak a srácokban. Tavaly előtt összehoztam egy olyan találkozót, ahol ezek a fiúk, lányok már a gyerekeikkel jöttek. Ők hallgatták tátott szájjal azt, amikor a régi táborozós emlékeinket elevenítettük fel, mert a szüleik már nem vitték őket táborozni.

Nem kihalt, meg lehetne ezt most is csinálni -akár itthon is-. csak ezek a táborozós nyaralások már nem divatosak. Egyszerűbb egy ólinkluzív-szállodába befizetni, mint egy patak partján felverni néhány sátrat, és vállalni a "nomád" körülményeket.

élhetetlen 2022.05.05. 16:02:35

@Csodabogár: Nem éreztem ketrecben magam. Mindig dolgoztam, de körülöttem más is, természetes volt. A szabi annyi, amennyi, de évente 1-2 hét tenger jutott. Igaz, nem Cannes-ba jártam, hanem Jugóba, Bulgáriába, Görögországba, de nekem jó volt az is. A váltás után jött Tunézia, Jordáni, Marokkó, Spanyolország, Egyiptom. Ez utóbbira rászoktam. 23 éves koromban Moszkvában voltam 8 hétig, 40 éves koromban meg Párizsba, de voltam itt is, ott is. „luxus kaják„, Azt akartam írni, hogy akkor ezek nem voltak luxus kaják, lásd, párizsi – kaviár ára. Most pl. az Auchanban Alginát gyöngyök, tokhal kaviár ÍZŰ pasztőrözött halkészítmény 230g, 1 629 ft. Lazacot, garnélát még tartok a fagyóban, de a garnélát is azért, mert pár éve 4000 ft/kg tudom beszerezni, de, ha ránézek egy rendes kaviár árára, rosszul leszek.

Csodabogár 2022.05.05. 16:17:13

@puhacica: A tej fölét én se tudtam megenni/inni soha, de pl. anyám kifejezetten azt szerette és mindig leette róla extra. Szerencsére ma már nem kell forralni a tejet, így nincs is tejföl.

SzZoole 2022.05.05. 16:22:13

@dikusz.: dehogynem mutattam nekik, igaz még kicsik voltak akkor. Soha nem féltek megfogni a halat-békát, de még a vízi siklót is :-)

Ők már a modern/techkorszakba születtek bele és 13/11 évesek voltak amikor költöztünk, szóval volt alkalmuk, igaz nem sok.

Viszont a fiam tenger biológiát tanul az egyetemen és tengerparti városban is lakik ( Aberystwyth ) így ő sokat búvárkodik, amit meg én irigyelek egy kicsit :-))

Csodabogár 2022.05.05. 16:24:47

@élhetetlen: Nekem valami egészen extrém szabadság vágyam volt és van ma is. Megőrülnék a gondolattól, hogy valahol vagyok és onnan nem mehetek el bármikor. Ezért nem lelkesedem pl. a szigetekért, mert onnan max. úszva mehetnék el ha valami olyasmi történik, hogy nincs se repülő se hajó.
Sokat éltem teljesen önálló életet de soha nem mentem sehova, ahonnan nem volt biztosítva, hogy egyedül haza tudok jönni.
Természetesen én is dolgoztam mindig és természetesen csak az évi rendes szabadságomban utazhattam, na meg az ünnepnapokon, de én határoztam meg és nem az állam, hogy mikor utazhatok és mikor nem. Ez nálam óriási különbséget jelentett.

dikusz. 2022.05.05. 16:59:44

@SzZoole: Te nem búvárkodsz? Én biztos kipróbálnám, annyi előnyöm meg van másokkal szemben, hogy nehezéket nem kellene magamra aggatnom...:)))

Ezen a hétvégén viszont megyek sátorozni, kíváncsi vagyok hogy sikerül. Túrázó társaság, nagy részük olyan szinten tud, amilyenen én sosem voltam. Már nem az én korosztályom, a társaság jó része nem is ismeri egymást, de a természet szeretete összekovácsol minket. Nem számít se a kor, se az, ki hogy néz ki, fiatal-e, vagy öreg, minden korosztály képviselteti magát.
Posztnak való téma is lehetne, de ez biztos nem érdekes csak nekem.

A fiad hol kapott kedvet a tengerbiológiához? Nem hétköznapi foglalkozás az biztos. Szegedi barátaim egyike halbiológus, velemkorú, de még mindig keresett a szakmájában. Addig tudna dolgozni, amíg bírja, igen jól keres.

P.Elliot 2022.05.05. 17:07:11

@puhacica: Hat tenyleg csak par percem van ilyenkor delelott, lefoglalnak a tennivalok, en inkabb delutani, esti netezo vagyok ilyenkor tavasszal.

Persze, regen is volt hajlektalan de megprobaltak elhelyezni valahova, ahol laktam volt egy koldus, labatlan haborus rokkkant ugy gondolom, aki neha keregetett. Adtak neki, meg a kornyek rendore is de hazakuldte, ott lakott valahol kijebb.

Igen, voltak szocialis otthonok, ilyen-olyan intezetfelek ahova be tudtak tenni az ilyet, volt rokkantsagi nyugdij aki munkakeptelen volt. Ne menjunk messzire, anyosom is rokkansagin volt mert magas volt a vernyomasa, mar ilyennel is be lehetett kerulni, ahelyett hogy szedte volna csokkentot, illetve megnezte volna hogy mit eszik, igy nem kellett dolgozni es meg fizettek is.

Igen, van aki nem is akar dolgozni, mindig is volt de ekkora aranyban hogy hajlektalanok legyenek nem volt!

Videken sem.

Itteni magyar hazaspar ismeroseim 2 eve voltak otthon, meg a covid elott, meseltek hogy valami borzaszto latni azt a sok hajlektalant.
Nos, ez a kormany hibaja, az o kotelesseguk lenne megoldani az eletuket, illetve segiteni rajtuk, nem elzavarni hanem segiteni!

Valaki itt irta a noi hadkotelezettseget, / a ferfi az regen is termeszetes volt meg nem is art nekik, na meg az sem utolso hogy ha baj van tudjak hogy hogy kell megvedeni a hazat.

A noi? Istenem, van itt az Usaban is kotelezettseg nelkul is eppen eleg noi katona, sosem sikerult kitalalnom hogy miert csinaljak, alig talalni koztuk ferfias tipust, csupa noies es meg szepek is. Mi a fenet keresnek ott?

Vagy csak arrol van szo hogy a nokben is benne van a hazavedelem de a ferfiak az evszazadok soran kibeszeltek beloluk, hehehe...?

Es most rohanok mert a kiscica meg tul kicsi es tele van felfedezesbeli kivancsisaggal es naponta legalabb egyszer van hogy olyan helyen talalom odakinnt ahova tilos menni mert roka is van es ez tul kicsi, nem tudja megvedeni magat.

Egy pup a hatamra de olyan edes, olyan halas, olyan szeretnivalo de ha nem lenne akkor is. Hajlektalan volt, egy szemu, holtsovany es csak nehany honapos, muszaj volt hazahozni.
A lelkiismeretem se hagyta volna ott pusztulni. Igy viszont o a pup de mit csinaljak... Azert nagyon de nagyon szeretjuk, o is minket....

P.Elliot 2022.05.05. 17:08:39

@dikusz.: De, de posztnak valo! Ki ne hagyd, igenis erdekel minket!

SzZoole 2022.05.05. 17:16:29

@dikusz.: még nem próbáltam itt. Fiatal koromban búvárkodtam párszor :-)

Akkora lufikkal biztos nem süllyednél el :-) Sátorozni is valamikor fiatal koromban voltam párszor, annyi elég is volt belőle :-)

Itt találta ki, hogy tenger biológus szeretne. A természet szeretete :-)

dikusz. 2022.05.05. 17:35:29

@SzZoole: Hogy nem tudtam tartani a számat...:)))
Gondolhattam volna, hogy lecsapod a magas labdát!

Almandin 2022.05.05. 17:35:52

@dikusz.: Valóban, nincs benne olaj. Én havonta párszor ruszlit vacsorázom, egyenesen imádom. A szusit is. A hal szerintem nyersen a legjobb.
De jöhet olajosan, paradicsomosan, mustárosan, tejfölösen, curryvel, zöldségekkel, füstölve, stb. Imádom!
A tengeri herkentyűk (garnéla, tintahal, polip, kagyló) szintén nagy kedvencek. Édesvízi halból nagyon szeretem a harcsát.

SzZoole 2022.05.05. 17:52:57

@dikusz.: most őszintén, amikor ‘dekoratívan’ kirittyentetted magad anno, a férfiak tudtak úgy veled beszélgetni, hogy a szemedbe néztek? :-)))

P.Elliot 2022.05.05. 17:56:44

@SzZoole: Csak egy pillanatra neztem be es rohanok de erre muszaj valaszolnom.

" most őszintén, amikor ‘dekoratívan’ kirittyentetted magad anno, a férfiak tudtak úgy veled beszélgetni, hogy a szemedbe néztek? :-)))

Hogyne tudtak volna a szemembe nezni kirittyentes mellett is, amikor kritizaltam oket!
Hehehe...

SzZoole 2022.05.05. 18:05:10

@P.Elliot: jaj, de te hetveplusszosan is jól nézel ki, hátmégakkor harmincason hogynézzhettélki :-)))

dikusz. 2022.05.05. 18:12:25

@P.Elliot: Mindenesetre érdekes lesz, 30-40-50-es férfiak, sokan hozzák a családot is.
Láttam a tavalyi képeket, felnőtt emberek úgy tudnak lelkesedni egy jobb késért, baltáért, túrafelszerelésért, vagy komolyabb fotós cuccért, mint a gyerekek. Nem kevés pénzt képesek kiadni érte.

élhetetlen 2022.05.05. 19:04:20

@P.Elliot: Bocs, a tintahalat nem bajon forgattam, hanem vajon, és pár betű is kimaradt, de úgy tűnik, azért értetted.
„mindennek tudtam orulni. Mi tobb, mindennek a jo oldalat nezni.”.És amit kihagytunk, nagyon olcsó volt a könyv, a színház, az opera, a koncert. Nekem ez fontos volt. Még a munkáséveim utolsó részében is volt olyan, hogy a dán cég magyarországi igazgatójával közösen írtunk egy programot, (nappal én, ő addig tárgyalt, aztán éjszakára leváltott), de, ha mondtam, hogy holnapután színházjegyem van, és Wagnert 6-kor szokták kezdeni, hogy valamikor vége is legyen, akkor átütemezett, és bejött ötre, hogy el tudjak menni. Nem éreztem robotnak magam.
A kaviárt meg korán adtad fel. Sztori, Görögország, baráti párral, piac, méter magas hordókban az olajbogyók, és lehet kóstolni, pár szem nem tétel. A barátnőm is kóstolt, és ő is rohant a szemeteshez kiköpni. Én bevásároltam, vettem sok sajtot is, és, mikor este csemegéztem újra megkóstolta a bogyót. Másnap már úgy ette, mintha mindig is szerette volna.
„az otthoni 3 evente megkaphato 70 dollar nem felelt meg neki”. Nekem ez azért nem volt gond, mert nem voltam elég vagány, hogy egyedül nekivágjak a világnak. Vigyenek oda és hozzanak vissza. Adott helyen már kirándultam egyedül tömegközlekedéssel, de a fő tevékenységet utazási irodákra bíztam. Volt pár út, mikor kocsival mentünk, egyik ilyen, Rab szigeten volt befizetve egy hét, és annyi valutát válthattunk, hogy, kis kerülő, egy éjszaka Jajceben, egy Dubrovnikban, egy Splitben, ott egy vacsora a tengerparti étteremben, és még maradt egy heti költőpénzünk sörre, ajándékra. Ez már vicc, Cannes-ba a 16 éves meggypiros 1600-os Ladámmal mentünk ki. Bárhol leparkoltunk, azonnal ott volt 10-15 ember, mert Ladát legfeljebb a TV-ben láttak, és vagy elhitték, hogy működik, vagy nem.
„ha az allam gondoskodik az egeszsegemrol, a nyugdijamrol, a biztonsagomrol.”. Ez lehet, hogy zavaros lesz. A legjobb barátnőmet odahívtam a céghez, ahol dolgoztam. Ugyanazon az országos adatbázison matattunk, enyém volt a számlázás és az ügyfélszolgálat, övé a műszaki nyilvántartás. Hét évvel tovább dolgozott, (ennyivel fiatalabb), de annyival később is kezdte. Ezalatt a hét év alatt eltörölték a nyugdíj plafont, tőlem úgy aug-ig vonták, tőle egész évben a járulékot, de olyan nem volt, hogy utólag befizetem az évi pár hónapot. Minden évben újra döntenek, hogy melyik munkaév milyen súllyal számít be a nyugdíjba. Ez mi ez? Az eredmény, a nyugdíjam 300 eft, az övé 450 eft. És amíg dolgoztunk, én kerestem többet, ennyit a biztonságomról. Ehhez a %-s nyugdíjemelés, és a béka hátán csúszok le a segge alá.

Golf2 2022.05.05. 19:34:54

@élhetetlen: A 3-400 nyugdíj tök jó. Sok dolgozó nem keres annyit. És vannak öregek akik 130 nyugdíjból éldegélnek.

Golf2 2022.05.05. 19:47:07

@fhdgy: Forbes McKenzie, a McKenzie Intelligence jelenlegi vezetője, korábban a brit hadsereg hírszerző tisztje elmondta, hogy az orosz erők termobarikus fegyvereket használhatnak az Azovsztal acélműben. Ezek a fegyverek képesek megfullasztani és kiszakítani az emberek tüdejét.

SzZoole 2022.05.05. 19:53:43

@Golf2: napalm, nem ez az első eset, hogy használják :-(

élhetetlen 2022.05.05. 22:05:40

@Golf2: „A 3-400 nyugdíj tök jó”. Tudom, bár függ attól, hogy a 60-130-ashoz, vagy a 900 ezreshez viszonyítjuk. Nem helyeslem a %-os emelést, mert a nyugdíjat megállapították anno úgy, ahogy, de ehhez az inflációnak semmi köze nincs. Akinek magas a nyugdíja, az nem kapja drágábbak az árut, mint akié alacsony. Az átlagnyugdíj adott %-át kéne kapni minden nyugdíjasnak, (akkor is, ha most kevesebbet kapnék), az államnak nem kerülne többe, de nem nyílna tovább az olló. Ugyanez a 13. havi nyugdíj, nevezhetnék, akárminek, évi egyszeri juttatás. Az átlagot kéne adni mindenkinek. A kis nyugdíjas beoszthatná a rezsire, vagy megvehetné belőle a téli tüzelőt, a viszonyaitól függően, aki meg sokat kap havonta, az nem halna éhen, ha év végén csak az átlagot kapná.
Ugyanez a rezsicsökkentés, akinek (jó esetben) van áram és víz, az akár havi kétezret is megspórolhat, akinek ezen felül van csatorna is, gáz is, medence is, teniszpálya is, amit fűt, kaphat 30-40 eft kedvezményt is. Mindent mérnek, lehetne kvóta, adott mennyiségig szegénynek, gazdagnak olcsóbb a fogyasztás, a luxus drágább, fizesse meg, aki tudja. Ez nem a néppel való törődés. Megértem az „Orbán adott kétezer ft, kedvezményt, a Gyurcsány meg csak elvett”, ez most a fél ország, de, ha az oktatás züllesztésével a többséget húzzák le erre a szintre, akkor annyi. Bocs, ez most összejött nálam.

puhacica 2022.05.05. 22:26:59

@Csodabogár: a masik a fozos puding bore volt, na az is egy undormany.
gyerekkoromban volt egy idoszak, amikor haztol hordtuk a tejet, anyu mindig felforralta a biztonsag kedveert, ugy kellett elotte sunyiban innom belole, forralva mar nem volt olyan jo ize.

puhacica 2022.05.05. 22:33:47

@P.Elliot: ertem, csak annyira kategorikusan irtad mindig, hogy marpedig akkoriban nem voltak hajlektalanok, hogy gondoltam arnyalom a kepet.

nekem is tetszenek az ilyen szakmak, csak azt nem birnam, hogy csak parancsra lehet meg levegot venni is. valahogy a "noi" munkak, apolo, tanito, cukrasz... nem annyira erdekelnek.

nagyon szep toletek, hogy befogadtatok a kis pirrpurrt. a mienk most volt 10 eve, hogy hozzank kerult, nezegetem a gyerekkori kepeit es elolvadok, hihetetlen mennyire lehet oket szeretni :)

Gaddemon 2022.05.05. 23:03:35

Pontosan így gondolom én is, nincs mit hozzátenni.

dikusz. 2022.05.05. 23:39:23

@puhacica: A főzős puding tetejétől nem ráz a hideg.

Nálunk is anyukám szerette a tej fölét, szerencsére mindig leette előlünk a kakaóról. De nem iszom meg a meleg forralt tejet, mézzel, vagy cukorral ízesítve pláne. A kakaót -ha nagy ritkán iszom- akkor a bolti tejbe belekeverek Nesquicket, és kész.

Amit viszont nagyon szeretek, csak ritkán jutok hozzá, az a frissen fejt tej. Pár évvel ezelőtt az Őrségben túráztunk, Kerkáskápolnán volt a szállásunk. Egyik este láttuk, hogy a szembeszomszéd épp tereli be a legelőről a teheneket. Csak kicsit kellett várnunk, amíg befejezi a fejést. Másfél litert vettem, egy órán belül megittam mind:)))

P.Elliot 2022.05.05. 23:45:01

@SzZoole: Na, itt vagyok.

Ilyen horgaszati es rogton halaszle fozo kirandulason en is voltam fiatal koromban meg otthon, nagyon elveztuk. Gyerekkoromban is emlekszem ilyenre egyszer, rokonok vittel el ra, nincs is annal jobb hogy ugy mondjam kirandulas ahol horgaszol, uszol, eszel/ a fozest mindig ferfiak csinaltak, talan ehhez jobban ertettek mint a nok azert.

Hangulata volt.

Egyebkent minden kozos kirandulast elveztem es elvezem a mai napig.

Friss levego, jo beszelgetesek, nevetes, humor, feldobodik az ember.

P.Elliot 2022.05.05. 23:48:08

@dikusz.: Eletemben egyszer kostoltam frissen fejt tejet falun, nekem olyan tejpor izunek tunt, langyos volt es tehenszagu, azt hittem hogy ott rogton kihanyom...

Legkozelebb csak haboru idejen vagyok hajlando valamennyit inni belole.

P.Elliot 2022.05.05. 23:57:48

@puhacica: Milyen aranyos nevecskeje van, pirrpurr....

A mienknek is van am sok neve! Estente el szoktam neki meselni lassu, elnyujtott hangon a simogatas kozben amikor a karomban van es a nyakam ala furja a fejet a tortenetet!

Hogy ezt a cicat megtalaltuk, hazahoztuk, megszerettuk es elrontottuk...
Minden szonal uj nyak ala furas van, nem tudja mit meselunk neki de erzi hogy rola van szo.

Meg a neveit is elsorolom hogy Mert o az Odine, meg a Tyutyuka, meg a Pinky, meg a Szivecskem, meg a Kislanycica es a Pioca!

Tunderi kis vacak. A masik a fekete kandur az a kornyeken lakott egy macskakoloniaban, 3 es fel eves, emlekszem amikor kicsi volt de nem tudtam befogni mert felt minden kitol, meg dorombolni se tud rendesen de az is furja a nyakam ala a fejet es a szemeibol arad a szeretet..
Nem is erdemes macska nelkul elni!

P.Elliot 2022.05.06. 00:19:38

@élhetetlen: Hat ez valoban nem szep ez a nyugdij historia.
Itt azt hiszem a dolgozott evek utan a legtobb keresetu eveket veszik figyelembe vagy hogy, ferjem mondta egyszer de elfelejtettem meg nem is erdekelt, o intezte a nyugdij ugyeinket.
Mindig azt volt a velemenyunk a ferjemmel hogy arra kell gyurni/ bevallani minden extra keresetet/ hogy minel magasabb legyen a nyugdij mert az a biztos pont. A megtakaritas elveszhet, elkoltodhet de a nyugdij marad.

Most nem a sajat nyugdijamat kapom hanem a ferjemet mivel ozvegy lettem de a sajat pension a magam munkahelyerol megy hozza, szoval panaszra nincs okom.

Emelni nemigen szoktak, illetve nem minden evben es jo kihagyasokkal. Iden emeltek valamit.

Igazad van abban hogy a szorakozas akkoriban olcso volt, konyvek, hangverseny, opera, szinhaz, unatkozni nem lehetett.
Nekem kellemes emlekeim vannak az otthoni evekrol is.
Irtad a baratnodet meg az olajbogyot. Na, az e az elso kostolasra izlett.

A kaviar es halfelesegekkel ugy vagyok hogy a folyami halat meg tudom enni bar elszoktam tole mar, a tengeribol a legtobbet igen de az olyasmit mint a sushi, nem. Utalom a rak izet a shrimpet is, a polip es tarsait plane nem eszem meg, a kagylot sutve igen....

Nem kivanja a szervezetem, illetve felkavarja a gyomromat tehat a szervezetem tiltakozik ellenuk hogy egyem.

P.Elliot 2022.05.06. 00:28:32

@Csodabogár: Ezen meg sosem gondolkodtam el hogy olyan helyre ne menjek a/ sziget/ ahonnan nem tudnek hazamenni.

Mindenesetre elgondolkodtato, van igazsagod, foleg ebben a haboruszagu vilagban. Gyalog valahogy hazaer az ember egyszer de ha viz veszi korul akkor torheti a fejet hogy most mi lesz vele....

élhetetlen 2022.05.06. 02:01:28

@P.Elliot: „Itt azt hiszem a dolgozott evek utan a legtobb keresetu eveket veszik figyelembe”. Ezt már tíz év után nem fogom kibogozni, amit tudok, a barátnőm tavaly sem keresett többet, mint én tíz évvel ezelőtt, tehát csak a nyugdíjplafon és a súlyozás átírása játszhatott. Pár éve a nyugdíjjárulékot adóvá minősítették, azaz abból nem kötelesek fizetni. Választás előtt az adópénzből a három gyerekes családoknak visszafizették az egész évi személyi jövedelemadót, hoztak egy rendelkezést vagy törvényt, hogy a 25 év alattiaknak nem kell SZJA-t fizetni. Ugyanígy jöhet, hogy az adópénzből nem kell nyugdíjat fizetni. Ennyit a biztonságról, és majd akkor sírjak, ha bekövetkezik.
A halak, tengeri herkentyűk. Minden jöhet konyhakészen. De olyan nincs, hogy egy halat (vagy csirkét) felbontsak. Akkor jöhet a sárgarépa, zeller, karfiol, brokkoli, stb.

P.Elliot 2022.05.06. 03:17:18

@élhetetlen: Aztan majd egyszer vilagszerte egyszerre kijelentik hogy nincs tobbe nyugdij, onellatok leszunk, sot azzal fognak ervelni hogy a nyugdij nem olyan borzaszto regi talalmany, mindig nem volt es nem is lesz....

En mar mindent el tudok kepzelni.

dikusz. 2022.05.06. 06:40:27

@P.Elliot: Itthon, ha minden jövedelmedet bevallottad, akkor a nyugdíjad annyi lesz, mint a nettó fizetésed volt. Sok-sok éve így van, függetlenül a mindenkori kormányoktól.
Azt, hogy mi alapján számolják ki, nem tudtam követni, de nálam nem is kellett keresgélni, hogy mikor, milyen cégeknél dolgoztam.
1984-től állami hivatalokban, előtte kereskedelemben vállalatnál, de akkor azok is államiak voltak. Tényleg levontak mindenből, amit kézhez kaptam.

Arthamyr 2022.05.06. 09:07:59

@dikusz.: "Itthon, ha minden jövedelmedet bevallottad, akkor a nyugdíjad annyi lesz, mint a nettó fizetésed volt." - Melyik nettó fizetésed? Meddig? Ha 3 milliós fizetésed volt, akkor is? Ha 100 milliós jövedelmed, akkor is? Ha végig minimálbéren voltál, akkor is? Ha jól emlékszem, te dolgoztál a nyugdíjfolyósító igazgatóságnál is, azért annyit be kéne láss, hogy ez az kijelentés így nem is állhat meg.
Pár elég közeli anekdotikus példám is van: édesanyám és apósomék is _több_ nyugdíjat kaptak már kezdésből, mint a _legmagasabb_ fizetésük volt. Előbbi tanár, utóbbiak orvosok voltak. Mondjuk ez nem azt jelenti, hogy olyan klassz nyugdíjuk lenne, inkább azt jelzi, hogy nem voltak annyira szuperül megfizetve az orvosok és a tanárok sem.

Mikkamak 2022.05.06. 10:00:52

@Zsuzsi65: A Disney-t támadták már minden oldalról. Egyébként inkább konzervatív cégként ismert és Ronnienak minimum 100 000 dolcsit adott kampányát támogatandó. Nélkül hallottam olyasmit, hogy vissza akarná adni ennek a “woke” cégnek a pénzét…

A jelenlegi esetről csak annyit, hogy, a Disney néma csöndben maradt amíg a törvényt előterjesztették, tárgyalták, majd szavaztak róla. Aztán, amikor már se nem osztott, se nem szorzott, “emelték fel a hangukat”, hogy Ronnie ne írja alá. Semmit nem érő gesztus.

Én véletlenül személyesen is láttam két hete a nagy tüntetést Disney World bejáratánál. Voltak, vagy ötvenen, fejenként három zászlóval. Mellettük tömött sorokban kanyarodtak be a kocsik.

És meg annyit, hogy Ronnie csak a vele egyetértő szülőknek engedne beleszólást bármibe is, a többieknek kuss.

dikusz. 2022.05.06. 10:47:42

@Arthamyr: Nem emlékszel jól. Nem dolgoztam a Nyugdíjintézetnél soha. Nagyon összetévesztesz valakivel, és az a valaki szerintem Vándormadár, ő valóban sokat tud, a témáról. Feltételezel rólam valamit, és a feltételezésed alapján számon is kéred anélkül, hogy előbb rákérdeznél.

Azt írtam, amit a környezetemben tapasztaltam, nem a szomszéd mesélte.

Arthamyr 2022.05.06. 12:49:34

@dikusz.: Ok, elnézést, nem kértem rajtad semmit számon. A lényeg az volt, hogy nincsen úgy sok-sok éve, ahogyan írtad (az általam idézett mondatod), és ezt a tények ismerete nélkül, pusztán a kijelentés átgondolásával is be lehet látni.

puhacica 2022.05.06. 14:12:49

@dikusz.: a forralt, meleg tejtol tenylegesen rosszul vagyok, felkavarodik tole a gyomrom. viszont a frissen fejt tejet nagyon szeretem, meg "togymelegen", jo tehenszaguan :D

puhacica 2022.05.06. 14:16:50

@P.Elliot: ja, nem ez a neve, azt a tietekre ertettem, hogy rendes toletek, hogy befogadtatok, megmentettetek. de amugy nalunk is van vagy egy tucat neve Bonaparte Napoleon of Pawislandnek, kurvaurtol a mapeszig, sot, a pinki is kozottuk van :D
igazad van, annyira szorakoztatoak, en nem is tudom hogyan eltunk azelott macska nelkul.

P.Elliot 2022.05.06. 16:51:54

@puhacica: Tetszik hogy igy felertekeltetek a macskat. Napoleon!
Hehehe...
Nekunk a Pinky nev ugy ragadt ra hogy van egy rozsaszin bebi takaroja ami majdnem olyan pihe-puha mint o es elvarja hogy takarjam be vele.

Tele van elvarasokkal egyebkent es en mindig almelkodva, nevetve nezem hogy milyen pioca minden macska, a kutyaval azt csinalsz amit akarsz az hajlong elotted de a macsa elott te hajlongsz....
Pusztan azert mert szep es okos es puha a rettentoen tudja hogy hogy es mivel tud alaposan kihasznalni...

SzZoole 2022.05.06. 17:27:25

@dikusz.: ne haragudj @Arthamyr: -ra, nem akart ő semmi rosszat neked. Tudod, hogy ő ájtis és egy kicsit sarkosan/kockán gondolkodik. Rendes srác ő na, csak ezt akartam mondani :-)))

Más.

Most hallottam, hogy meghalt Magyarország egyik kiemelkedő személyisége, Berki Krisztián. 41 éves volt csak. Szomorú:-((

Eszembe jutott egy vicc róla; Megkérdezték tőle, hogy miért vasalja a herezacskóját?
Azért mert gyűrött volt.
Aztán megkérdezték tőle, hogy mit csinálna ha libabőrös lenne a himtagja?
A válasza; hát mit, lehúznám a libát róla :-))

Golf2 2022.05.06. 19:25:54

@SzZoole: Bedrogozva halt meg ő büntetőfékezett a bkv busz elött...annyira kár érte mint a ricsiért...

taga20 2022.05.06. 20:13:15

@SzZoole: ricsi, kábé olyan, mint putler.

SzZoole 2022.05.06. 20:20:16

@taga20: putlert sem tudom ki !

SzZoole 2022.05.06. 20:25:00

@taga20: édesanyám leánykori neve is Molnár. Amúgy meg nem is értem, hogy miért linkelsz be nekem ilyen kopasz tetovált kigyúrt alakokat, soha semmi közöm nem volt az ilyenekhez, mert kizárt dolog mert nem tudom :-))

puhacica 2022.05.06. 22:28:48

@P.Elliot: a tenyeszto ertekelte fel, o a 'b' alombol valo, igy lett bonaparte. a tesoi barbra streisand, bonnie tyler es benjamin franklin. :D

ne is mond, annyira tudjak, hogy kell fonoknek lenni! nalunk most orult boldogsag van, par napig ugy dontott, hogy olbemacska lesz, levegot se mertem venni, mig rajtam fekudt, nehogy elriasszam. borzaszto jatekos, rettento okos es vicces, de az ilyen bujos pillanatokra nagyon sokat kell varni. jo neked, hogy a tieid ilyen kis piocak :)

P.Elliot 2022.05.06. 23:54:20

@puhacica: Benjamin Franklin,.....hehehe....

Arthamyr 2022.05.07. 06:30:56

@SzZoole: Mit lehet erre mondani? Talán azt, hogy kicsit jobb hely lett a világ? Azt sem, nincsen jelentősége, maradt még "kiemelkedő személyiség" bőven, az ő korukban, világukban élünk...

blasiusii 2022.07.07. 17:00:23

Sok tompa blogger van itt, úgy látom... Nem értem, miért nem bírják egyesek felfogni, hogy igenis, lehet egy választási eredménynek olyan üzenete/hatása, ami ezreket "kényszerít" külföldre. Basszus, 1933 Németországa megvan esetleg??
Az, hogy a Fidesz úgy néz ki, tényleg 20-30 évre lesz bebetonozva, az Mo. fejlődési pályáját MAXIMÁLISAN befolyásolja. Nem tudom, néztétek-e az Euró árfolyamot mostanában... De inkább az, hogy marad ez az urambátyám, félfeudális világ, ez kvára nem mindegy egy fiatalnak. Mo. eljutott arra a pontra, ahol a politika átszabja az ember életét, és sajnos egyre inkább (ld. Dél-Amerikai országok, Közel-Kelet, stb.). Aki ezt nem látja, az nem lát bele az ország működésébe.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása