oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. október 18. 06:30,  Tücsök és bogár avagy gyűjtőszenvedély amerikai módra 365 komment

2021. október 18. 06:30 Határátkelő

Tücsök és bogár avagy gyűjtőszenvedély amerikai módra

A régi tárgyak gyűjtése nagy össznemzeti sport az Egyesült Államokban. Egészen fantasztikus dolgokat is lehet találni néha, de a lényeg nem is ez benne, hanem a körülötte kialakuló közösségi élet. A közösségi kertek egészen egyedi hangulatú világa után P Elliott most ezt a gyűjtőszenvedélyt eleveníti fel nagyszerű fotókat is mellékelve.

bolhapiac_3.jpg

„Az USA-ban az emberek nagy gyűjtők, tücsköt-bogarat, BÁRMIT gyűjtenek, ami megragadja a fantáziájukat. A leglehetetlenebb dolgokat is. Erre is valók a bolhapiacok, antikboltok, garázsvásárok és lakásfelszámolások.

Egy élet felszámolása

Amikor egy háztulajdonos meghal és az örökösök távol laknak, a legésszerűbb döntés kiárusítani mindent, természetesen nagyon olcsón, hogy el is vigyék, különben az örökös fizetheti a szemétszállítót vagy ha jótékonysági boltba viteti, akkor annak a számlája is őt terheli.

Az örökösök ilyenkor néha összeszedik, ami érdekli őket, de olyan is előfordul, hogy csak egy megbízottja van, aki megfelelő részesedésért vállalja a lebonyolítást.

Hozzá kell tenni, hogy van, aki nem sokat vacakol. Voltam egyszer egy közeli házban, ahol a bejáratnál egy nő azt mondta, fogjak meg egy elég nagy papírdobozt, tömjem meg, amivel akarom, 25 dollár és vihetem.

konyv_1813.jpgKönyv 1913-ból

Hát megtömtem, méghozzá gyönyörű, drága karácsonyi dekorációkkal, melyeknek a talpára még a valahai ár is rá volt ragasztva – egyetlen darab sem volt, ami 30 dollárnál kevesebb került volna. Hozzá kell tennem, hogy utána sosem találkoztam ilyen lelkiismeretlen, a feladatát lazán végző személlyel.

Vannak, akik azzal foglalkoznak, hogy járják az országot és antik dolgok után kutatnak.

Van erről külön tévéműsor is, ahol két pasas járja az országot különlegességek, régiségek után kutatva. Vesznek, rendbehoznak és eladnak, legyen szó akár már egy szinte földbe süllyedt régesrégi autóról, amit alig lehet kiszedni a ránőtt bozót alól. Ezeket (vagy bármilyen régiséget, ami megtetszik nekik) szinte bármilyen állapotban megveszik, kijavíttatják, továbbadják vagy megtartják.

kepek.jpg

A „király”, aki visszaálmodta magát a múltba

Ebben a műsorban volt egyszer egy öreg milliomos, közel szerintem a százhoz. Tolókocsiban ült, aminek a fejtámlája fölött viccből egy királyi korona jelezte, hogy annak érzi magát.

Ő például régi benzinkutat keresett az 50-es évekből, amit még fel lehet újítani működőképesre. Találtak is neki, rendbehozatták és az öreg a birtokára szállíttatta, ott felállították neki az útra, rendesen adagolta a benzint.

A birtok hatalmas volt, zárt, kialakított útjain az öreg „király” úgy vezethette az antik autóit, tankolhatott, hogy rendőr vagy baleset nem háborgatta – visszaálmodhatta magát az 50-es évekbe, mert szemmel láthatóan az volt a kedvenc korszaka.

Vezetgetés után betért a saját, szintén 50-es évekbeli cukrászdaféléjébe, ami hajszálra úgy volt megépítve és működtetve, mintha hét évtizeddel ezelőtt lennénk. Bement kólázni, fagylaltozni – visszaálmodta magát a múltba.

Gyűjtővé válni

A régiségboltok, bolhapiacok is nagyon sok embert vonzanak. Lehet találni komoly értékeket is, szerencse, de legfőképpen tudás kérdése, hogy az ember felismerje az értéket – a legtöbb embert persze ez nem is érdekli, csak a gyűjtött tárgy után veti magát. Nem pénzt akar látni belőle, csak szórakozni akar vele.

Engem a régi dolgok gyűjtése egészen addig egyáltalán nem érdekelt, amíg kedvenc kirándulóhelyünkön, Pennsylvaniában meg nem néztünk egy szabadtéri, évente megrendezett kiállítást a polgárháború (1861-1865) idejéből.

Az amerikaiak büszkék a történelmükre, nemzetükre, szívesen mennek ilyen helyekre. A tagok és az önkéntes segítők, nők is, korhű ruhákba öltöznek és sétálnak végig a rendezvény helyszínén. Ha lett volna ruhám és tudtam volna előre, még én is szívesen beöltöztem volna, miért is ne!

Még egy borzasztóan magas helyi ember is volt, aki egészen jól alakította Lincoln elnököt, lehetett vele fényképezkedni is.

Nagy, korabeli kinézetű vászonsátrak alatt volt elrendezve egy katonai tábor valamikori élete, felszerelése. Voltak korabeli ruhákba öltözött katonák, tábortüzek, orvosi sátor, fegyverek, ágyúk, gyakorlatozások, puffogtatások, még néhány ló sem hiányzott, hogy a kép teljes legyen.

Ahogy nézelődtünk a sátrakban, megpillantottam az eladó korabeli holmik között egy korabeli fényképet (amit el is adtak és meg is vettem), egy öreg házaspárt ábrázolt, hófehér szakállas öregember a feleségével. A kép hátlapjára rá volt írva (ennyi idő alatt sem mosódott el), hogy nagypapa és nagymama, Mr. és Mrs. Benjamin Culin. Nem tudom, miért, de abban a pillanatban olvadtam el és lettem gyűjtő! Elkezdtem gyűjteni a régi, kizárólag 1900 előtti fényképeket.

mr_es_mrs_culin.jpgA képen Mr. és Mrs. Culin

Bolhapiacokra nem jártam, valahogy úgy voltam vele hallomás után, hogy megunt régi vackokat árulnak, nekem ilyesmi nem kell, azt viszont sejtettem már a garázsvásárok után, amiknél néha megálltunk azért az út szélén nézelődni, hogy régi fényképeket ilyen helyen valószínűleg árulnak, és ebben nem is csalódtam. Nemcsak fényképeket árultak, hanem mindent!

Az évek folyamán rengeteg képet szedtem össze, egyik érdekesebb volt, mint a másik, viszont kevésre volt ráírva dátum (név inkább), és rendszerezni szerettem volna.

holgy.jpg

Kitaláltam, hogy a New York-i Metropolitan Múzeumban ruhakiállítás van egy ideje, régi ruhák, régi korokból, magamhoz vettem egy jó csomó fotót és elmentem azonosítani, ami sikerült is.

Sok krinolinos képem is van, a gombos cipőkről is lett némi fogalmam, hogy mikor viselhették. Közel ezer fotóm van (köztük fémlapra fotózott képek is), kicsik, nagyok, keménypapír burkolatban, akad olyan, amelyik rendes keretben, nők, férfiak, családok, gyerekek, egyenruhákban feszítő komor arcú alakok. Mosolygós a régi korokból szinte nincs is, akkoriban nem illett mosolyogni a képeken.

emberek_2.jpgMosolyogni tilos

Az összes fotó között van egy számomra igen kedves, egy kislányt ábrázol, talán öt éves lehet, legalább két számmal nagyobb ruhában, amit azt is jelenthette, hogy a családnak nem volt pénze új ruhát venni, használta a testvérke ruháját.

kislany_1.jpgA kedvenc kislány

Életek papírokon

Aztán ahogy lenni szokott, nem álltam meg a fotóknál, régi iratok után kutattam, van olyan birtoklevelem, aminél úgy van megírva a dátum, hogy az Úr 1887-es évében, meg ilyesmi. És micsoda gyönyörű írással!

Mindig elfelejtem, hogy a cím alapján meg kellene keresni, megvan-e még az épület vagy a telek, és ha igen, akkor felvenni az ott lakókkal a kapcsolatot és nekik ajándékozni, tegyék ki a falra és ha eladják a házat, akkor adják tovább a bekeretezett valahai birtoklevelet vele együtt, igazi régiség, nincs különösebb értéke csak annak, aki ott lakik. Előfordult, hogy valaki kérte pénzért, de nem adom.

biblia.jpgBiblia 1831-ből

Vettem már nem működő aranybánya részvényeit (meg kell jegyeznem, hogy minden vásárolt dolog néhány dollár volt csupán), egy csomó különféle iratot, iskolai bizonyítványt, vagy 150 éves végrendeletet, egy füzetet, amibe naplót írt egy fiatal lány, még a fotóját is beragasztotta.

A vőlegényét várta vissza a II. világháborúból és teleírta a füzetet – na, ez sem eladó, de ha valamikor megtalálom a családot, ezt is nekik adom, mint a régi idők családi emlékét.

Van egy emlékkönyvem az 1880-as évekből, már nagyon kopott vörös bársony borítóval. Egy 10 éves kislány kapta a nagybácsijától, engesztelésül, mert az megbántotta valamivel és így kért bocsánatot tőle.

Az emlékkönyv aztán bővült beírásokkal, a kislányból nagylány lett, beírtak rokonok, barátok, végül egy új beírás azt jelentette, hogy a saját kisfia írt be neki, a mamájának, később még egy kislány, majd megint egy fiú.

Egyébként sosem értettem, hogy amikor valaki meghal, miért kell szemétre dobni a holmiját, főleg fotókat, iratokat. Lehet, hogy a leszármazottat nem érdekli, de annak a leszármazottját lehet, hogy nagyon is! Vagy idegenek olvadoznak rajta és megbecsülik.

Egyszer egy garázsvásáron vettem egy egész kiterjedt családot, vagy 25 képet, rokonostól, mindenestől. A fotók hátuljára rá volt írva, hogy ki kicsoda. Az 1890-es évek ruhájában voltak – vajon kihalt a család? Aligha, mert ennyi rokon közül nem igaz, hogy nem maradt senki, hogy tovább vigye őket!

csalad_4.jpg

Gyűjtök még amerikai iskoláskönyveket 1900-ig bezárólag, a legrégebbi valami 1860 körüli. Más régi könyveket is, ebből a legrégebbi 1760-as.

A harmadik nagy szenvedélyem a régi korok hímzései, ott is egy durvább vászondarab körbehorgolva elképesztő icipici kis csipkékkel fogott meg, ez viszont a szobámat díszíti. A többi dobozokban van, nagyon szepen rendbehozva.

csipke.jpgA csipkegyűjtemény egy darabja

Harc a magány ellen az étterem parkolójában

Több bolhapiac van egyórányi autóútra tőlem, de én nem is ezeket szeretem. A legkedvesebb helyem a pennsylvaniai határátkelő után volt egy régies étterem jókora parkolójában, ide gyűltek a városban lakó öregek árulni a házuk, pincéik tartalmát.

Igazából nem is a bevételre volt szükségük, hanem magányos életükben társaságra vágytak, hogy hétvégente összejöhessenek a többi öreggel, dél körül együtt ebédeljenek az étteremben – addig sincsenek egyedül.

Minden igazán értékes dolgom jobbára itt vettem tőlük. Volt egy öreg néni, aki úgy adta át a hímzéseit, hogy az egyikre rámutatott, hogy azt még a nagymamája hímezte Görögországban, ahonnan fiatal lányként elszármazott.

Sokáig szorongatta a kezében a hímzést, meg is simogatta, amikor átadta. Mondtam neki, hogy gyűjtő vagyok, jó helye lesz, ígérem...

A bolhapiacokon, főleg a lakásfelszámolásokon, ha valaki kicsit (vagy nagyon) ért hozzá, találhat nagyon komoly értékű dolgokat is.

Ma, amikor elterjedt a kompjuter használata, a piaci árus azért megnézi, hogy az áruja nem ér-e valamit, de azelőtt lehetett találni sok értékes dolgot. van egy ládám tele ezüsttárgyakkal, bennük van a védjegy, ellenőriztem, mindenféle tárgyak, akkoriban 1-2 dollárnál többet nem kértek értük.

Vannak érdekes tárgyaim, pl. egy régi cowboy tehénbőr kalap (még a néhai tulajdonos neve is bele van írva), nem is varrva van, hanem bőrcsíkokkal összefűzve. Halloweenkor már többször is használtuk, illetve kölcsönadtuk.

cowboy_kalap.jpgAz a bizonyos kalap

Ha most mindezt eladnám az Ebay-en, egész szép pénzt szedhetnék össze, de eszem ágában sincs.

Ez a gyűjtögetés, kutatás össznépi amerikai szórakozás – nem tudom, a többi országban hogyan van. Létezik egyáltalán?”

 

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8916716926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.10.22. 16:54:33

@FutureFry: na ja, ez is egy jo nezopont, valoban.

Arthamyr 2021.10.22. 16:55:32

@London2009: Én nem gondolom hibának, és nem is hibáztatom őket ezért. Szerintem normális, hogy ha valaki a szülőséget választja, akkor baráti/haveri körnél nagyobb prioritása lesz a gyerekének. Inkább azt gondolnám hibának, ha nem így lenne...

2021.10.22. 16:57:58

@London2009:

"Nyugodtan lehetsz negativ, mar megszoktuk, nem is varunk mast."

Haha, szuper. :-)

London2009 2021.10.22. 17:53:48

@Arthamyr: na ne viccelj mar! Egy parnak mindenkeppen kell, hogy legyen gyerek nelkul is programja. Na en meg azt gondolom hibanak ahol erre meg csak igeny sincs. Nem csak szulok vagyunk, hanem egy ferfi es no. No mindegy ezt akkor maskent latjuk.
Mi nem mentunk soha massal vagy masokkal nyaralni. Ugyhogy ez nem fog hianyozni. Nekem boven eleg a sajat csaladomhoz alkalmazkodni, masokhoz is mar tul sok lenne!

Arthamyr 2021.10.22. 17:55:04

@London2009: "Egy parnak mindenkeppen kell, hogy legyen gyerek nelkul is programja." - Hol állítottam az ellenkezőjét?

London2009 2021.10.22. 18:13:38

@Arthamyr: akkor elbeszeltunk egymas mellett! Na bye everyone, indul a hetvege! : )

P.Elliot 2021.10.22. 18:29:36

@London2009:

Gyerekesekkel osszejonni nem mindig jon jol ki.

Igen, ugy ahogy irtad, a masik hoz 3 gyereket es felforditjak a hazat es kevesen ertik meg hogy nem otthon vannak. Nem duljuk fel a lakast, nem nyitogatunk idegen hutoszekrenyt es nem szolgaljuk belole ki magunkat, keres es engedely nelkul.
Nem kergetjuk meg a kutyat, feleg nem a macskat es ha megkarmolt akkor egy szavunk se lehet.

Engem is idegesitett neha egypar kolok pedig oriasi turelmem van hozzajuk amig nem pimaszok.

Altalaban a gyerekesekkel kirandulni mentunk vagy a parkba, tengerre, szoval kifele az ajton.
Ott aztan mindenki a maga gyereket fegyelmezte ha kellett es kesz.

Sajnos volt olyan, ez egy magyar hazaspar volt, a 4 eves kisfiuk az asztalnal belemarkolt a talba es radobta az anyjara az etelt, egyaltalan dobalozott vele.
Az anyja nyavogva, sirankozva kerlelte hogy N. ne csinald, nem szabad.
A gyerek folytatta, leszedtem a szekrol a kolykot, kivittem a nappaliba es megmondtam neki hogy most itt maradsz es nem akarok tobb cirkuszt meglatni.
Az ebedlobol odalattunk a kolyokre aki tanacstalanul maszkalt, torte a fejet hogy mibe fogjon es folyton kuncogott, voltak tervei.
Az anyja meg volt sertve nagyon hogy ez csak egy kisgyerek, nem tudja mit csinal, mondtam neki hogy eppen ideje erre raebreszteni hogy ilyet nem csinalunk.

A hazaspar, igazabol a mama nagyon meg volt bantva, soha tobbet nem hivtam meg, uzentek hogy menjunk el hozzajuk de nem volt semmi kedvem.

P.Elliot 2021.10.22. 18:58:37

@London2009:

Nekunk is volt programunk gyerek nelkul de akkor ment a baratnomhoz ahol a gyerektarsasag miatt nagyon szeretett lenni, altalaban a kis baratnokhoz adtuk le ahol biztonsagba tudtuk.

Mas alkalommal a masik szulok programoztak es mi voltunk a bebiszitterek.
A gyerek mindket esetben jol jart a kis baratnokkel.

Azert mert valaki szulo lett azert meg bezarkozni nem kell.
A mienk 10 evi hazassag utan szuletett tehat volt elotte egy csomo ev amit egymassal toltottunk, nem rovidultunk meg semmiben, amikor gyereket vartunk akkor megbeszeltuk hogy a kovetkezo nagyjabol 20 ev rola fog jobbjara szolni,
majd utana visszaterunk egymashoz es a lazasaghoz.

Iszonyu jo 20 ev volt,/ igazabol nincs annyi, egy 14-15 eves mar nem gyerek/, imadtunk szulonek lenni.
Ujraeltunk egy masfajta gyerekkort mint amilyen a mienk volt, mesefilmekre jartunk vele, meseskonyveket olvastunk, jokat mulattunk rajta, allatkertbe jartunk, mindenfele gyerekprogramokra, Halloweeneztunk, kosztumot varrtam, karacsonyi partikra mentunk, Telapoval talalkozni, jott a nyuszika, epitettunk neki hobol ingloot, minden ami belefert.
Folyton kirandultunk is.
A filmeket nagyon elveztuk, a mi gyerekkorunkban sosem lattunk Disney filmeket.
Ket eves koraban a DisneyWorld-on unnepeltuk az evfordulot es ez volt egyben az elso utazasa.

Mindenhova elvittuk es hogy elveztuk mi is!
Sokszor, igen sokszor neztunk egymasra az apjaval, osszemosolyogva es ra is hogy mit szolsz hozza?
Jo kislany volt egyebkent.

Nagyon sokszor ultunk a gyerekszoba szonyegen, kaveztuk es beszelgettunk, neztuk hogy jatszik, besegitettunk, milyen szepseges evek voltak azok.
Nekunk.

Ez viszont nem azt jelenti hogy mindenkinek ezt at kell elni ha nincs hozza kedve mert mindenki maga tudja hogy hogy akar elni.

Mi igy akartunk, mas meg maskeppen,
En a maskeppent is megertem, van gyerek akit rogton orokbe kellett volna adni olyannak aki ertekeli.
Nem hiszem hogy mindenkinek kotelezo lenne szulni, mindenki erzi magaban hogy melyik oldalhoz yartozik.

Nem is lenne jo ha mindenki nyakra fore szulne van eppen eleg ember a vilagon akinek meg ennivaloja sincs rendes.

puhacica 2021.10.22. 19:10:37

@FutureFry: na de hello, egy kutya tobbnyire nem el 18 evig, ilyen alapon jobb, mint egy gyerek. :D
viccet felreteve, igen, a macska is korlatoz, csak neki elnezem, mert szeretem. a masik felem nem korlatoz, vegtelenul szerencsesnek mondom magam, hogy pont ot hozta az elet, volt elotte korlatozo partnerem, az szornyu volt.

@London2009: ezert kerdeztem, hogy teged tenyleg gyozkodtek-e, mert nekem ugyanaz a tapasztalatom, mint FF-nak.

az, hogy szeretem a kotetlen eletem, es a mondandomban elhangzott a szabadsag szo, meg nem az altalad sorolt hulyesegek (yolo es tarsai) vezerelnek. mikor nyilvanvalova valt, hogy nekem nem lesz gyerekem, akkor ezek meg nem is leteztek. :)
es ha ez onzes, en szivesen vallalom, hogy az vagyok.

@kisrumpf: tokeletesen egyetertek. a megfejtes az oszton, van vagy nincs, pont ennyi.

Congeria 2021.10.22. 20:27:16

a neveletlen szülő komment

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.10.22. 20:40:53

@London2009: 100% egyetertek veled! egy jol mukodo csaladban siman meg lehet oldani azokat a dolgokat, ami a "szabadsagot" jelenti.

puhacica 2021.10.22. 21:09:08

@Zsuzsi65: nekem ez olyan fura, szerintem ti nem ertettetek meg, amirol beszelek. az nem szabadsag, hogy ha en az agyban akarok maradni, akkor majd megkerem a ferjem, hogy intezze a gyereket. meg hogy majd rendelek kajat. hogyan? mondjuk a hozzataplalas idoszakaban mit rendelek a gyereknek? pizzat? ez nem szabadsag, ezek megoldasok, pontosan ahogy megfogalmaztad. szabadsag az, hogy kiolvasok egy konyvet egyulto helyemben, hogy elmegyek egy 10 merfoldes setara, hogy a ferjem leul az online barataival jatszani, akar orakra, _barmikor_, de peldaul az is, hogy oda koltoztunk, ahova akartunk, mert nem kellett azt neznunk, hol van jo iskola. en ertem, hogy ti ezeket szivesen feladtatok, mert vagytatok gyerekre es jobbnak erzitek vele/veluk az eleteteket, meg azt is megertem, hogy szamotokra ezek nem jelentenek aldozatot. de azt hiszem, hogy belathato, hogy a gyerektelenek ervei is validak. ami nektek semmiseg, az nekunk a tokeletesen kerek eletunk.

London2009 2021.10.22. 21:37:20

@puhacica: ez igy van. Mindenkinek mas a fontos. Nyugodtan kiolvashatsz egy konyvet egyulto helyedben csak mondjuk 7 utan, miutan mar alszik. Szerencsere a ferjem nem jatszik a szamitogepen szoval ilyenre nincs igenye, de most eppen a barataival sorozik amig en mindjart meghallgatom a legujabb Fridi podcastot. Koltozhetsz igy is oda ahova akarsz, igazabol minden csak penz kerdese. Setalni is mehetsz, csak vinni kell a hordozot. Igen persze, ezek megoldasok de en inkabb megoldasokat keresek, mint kifogasokat.
Ha azt mondod, hogy egy evig most utazgattok a vilagban mert ahhoz van kedvetek, akkor azt lehet, hogy egy kicsit irigyelnem es megertenem. Bar ezen is tul vagyok ugye, meg szerintem ez is megoldhato akar gyerekkel is. Vagy ha mondjuk epp phd-znal vagy nem is tudom valami extra dologrol lenne szo elfogadom, valoban nem megoldhato minden gyerekkel. De egy konyv vagy egy szamitogepes jatek? Ervnek oke de jah, valoban masok vagyunk mert ezek nekem teljesen elhanyagolhato dolgok.

London2009 2021.10.22. 21:41:39

@P.Elliot: igen, mi most pont ebben vagyunk. Megyunk a farmra tokot utogetni meg nyuszit simogatni. Kacsat etetunk, kavicsot dobalunk a folyoba, kretaval rajzolunk az utra, pocsolyaban ugralunk es ugy elvezzuk mi is, hogy tenyleg ujra tudjuk elni a gyerekkort. Nem mintha ezt korabban gondoltam volna, hogy ez milyen jo, de most elvezem a sok racsodalkozast es mindennek orulok mert a gyerek orul. Kopognak az ajton, eg a tuz, esik az eso, buborekot fujunk, pogacsat szaggatunk es ez mind egeszen kaprazatos. : )

Csodabogár 2021.10.22. 21:45:17

@kisrumpf: Nos ez a legfontosabb, egy olyan férfit találni, aki szintén nem akar. Sajnos ismertem olyanokat, akik csak azért szültek, mert a pasi minden áron gyereket akart. A nő meg feladta a normális életét és otthon maradt néhány évre pelenkázni. Utána soha nem volt már olyan lehetősége, mint amit ott hagyott.
Én vállalom, hogy önző vagyok, bár a legújabb divat szerint én vagyok a jó, mert egy új gyerek megint csak használná a levegőt, amivel már amúgy is baj van.:-)

bízwax 2021.10.22. 21:49:13

Nu

Teherbe estek már az illetékesek? Kámpics, Boszi…?? :))

Miért nem lelek egy ilyen Tiffanyt?

fb.watch/8OEarzcPnm/

London2009 2021.10.22. 21:50:19

@London2009: ja ez a hozzataplalas para meg egy marhasag. Ezt a BLW-t azaz baby lead weaninget csinaltam. Azt sem tudtam mondjuk, hogy ezt igy hivjak csak nekem arra nincs idom, hogy a gyereknek kulon fozzek. Ugyhogy soha nem foztem neki kulon, azt eszik amit mi. Aztan kesobb megtudtam, hogy ez egy trend. A mai napig imad enni es mindent csak ugy kanalaz. Ele van rakva minden, aztan amihez kedve van ahhoz nyul es habzsol. Az egyik kedvence a fott brokkoli. :DD

London2009 2021.10.22. 21:52:09

@puhacica: ezt neked szantam fentebb, nyilvan nagyon hasznos informacio. : )

Csodabogár 2021.10.22. 21:54:57

@puhacica: Én értem mire gondolsz és teljesen egyetértek veled.

puhacica 2021.10.22. 21:58:47

@London2009: hat, en azt hiszem, hogy itt megkoszonom a velemenyed es egyuttal kiszallok. nem annyira van szuksegem ra, hogy amit az eletemrol, a gyerektelensegem okarol megosztok, az onzosegnek es kifogasnak legyen titulalva. es meg egyszer, en tenyleg orulok, ha valaki az anyasagban teljesedik ki es talalja meg a meg teljesebb boldogsagot, csak ugy szeretnem, ha egyszer, csak egyetlen egyszer ugyanigy elfogadna valaki a gyerektelenek erveit, itelkezes, megbelyegzes nelkul.

London2009 2021.10.22. 22:14:12

@puhacica: ne viccelj, en elfogadom 100%-ig. Nem akartalak megbantani egyaltalan. Az mas kerdes ha nem gondolom, hogy ezek az ervek olyan jok. De hat ezert vagyunk itt, hogy meghallgassuk mas velemenyet is. Olyan szempontbol persze sajnalom, hogy pont te nem szaporodtal, aki nagy valoszinuseggel jo gyermeket nevelt volna. No de ez meg akkor az en onzosegem. Van egy baratnom, akit nagyon szeretek es o is ugy dontott, hogy nem lesz gyerekuk. Nem volt konnyu gyerekkora es az anyjaval sincs jo kapcsolata es egyszeruen nem tudta elkepzelni. Ezt is nagyon sajnalom mert nagyon ertekes ember es pont belole kellene tobb ezen a bolygon de ez az o dontese.
Annyira ismersz mar talan, hogy tudhatod, hogy nem az anyasagban teljesedtem ki, de kulonosebb megrazkodtatast sem okozott. : )

Arthamyr 2021.10.22. 22:45:06

@London2009: "Koltozhetsz igy is oda ahova akarsz, igazabol minden csak penz kerdese." - Hát... Ja, ha annyi pénzed van, hogy a gyereknek felesleges iskolába járni (lehet ennyi? csak mert szerintem akkor sem árt az, ha az ember milliárdos), akkor lehet olyan helyre költözni, ahol nincs normális iskola.

Annyi a lényeg, hogy a gyerek messze nem 0 költség (nem csak pénzben értve!), és nem igazán lehet etikusan kiszállni, ha már megvan. Lehet, hogy neked ez a költség kezelhető és/vagy elhanyagolható, és összességében megéri a gyerekprojekt, másnak viszont nem.
Hiába írod le, hogy ja, ti ezt meg azt nem csináltok, így nem baj, hogy korlátozottan van rá lehetőség (az eddig is teljesen egyértelmű volt, hogy neked semmi bajod nincs a gyerekkel és boldog vagy vele), a többit meg számotokra kényelmesen menedzselitek, ha más szereti csinálni azt a dolgot, nem akarja, hogy korlátozva legyen benne, és többit sem tudná számára elfogadhatóan menedzselni. Pl. nem akar olyan korlátozást az életébe, hogy 7 után lehessen könyvet elolvasni, amikor a gyerek már alszik. Vagy nem akar a napjából 1 órát sem arra szánni, hogy olyan dologgal töltse, amire semmi szükség sincs gyerek hiányában.

London2009 2021.10.22. 23:02:27

@Arthamyr: Mindenhol van British School vagy American, amit altalaban a ceg fizet. Vagy ha annyira a vilag vegere szeretnel koltozni itt Angliaban marmint, akkor van private school. Nem ertem, hogy miert szeretne valaki ilyen helyre koltozni, de ha megis es nincs jo iskola, akkor meg lehet fizetni. Ugyhogy ez valoban penz kerdese. Magyarorszagon persze ez nem igazan kerdes, mert van jo iskola altalaban mindenhol es raadasul ingyenes.
Ez igy van. Nekem nem gond ezt menedzselni. Feltetelezem, hogy ez nalatok sem lett volna maskepp. Hidd el en ezt elfogadom ha valaki nem akar korlatozast az eletebe mert inkabb olvas vagy a szamitogepen jatszik. Megerteni nem fogom soha, de 100%-osan elfogadom. Kulonosen amiatt mert pl. latom az unokatesom, aki soha nem akart gyereket mint egy igazi geek de ugy erezte, hogy ezt nem veheti el a parjatol aki meg nagyon szeretett volna. Igy szuletett egy kislanyuk akit persze imad de allandoan panaszkodik es neki minden kin. Ezt es mast is latva termeszetesen tudom, hogy o es meg gondolom sokan masok bizonyosan boldogabbak lettek volna gyerek nelkul.

P.Elliot 2021.10.22. 23:20:44

@bízwax:

Nem tudom hol elsz de szorgalmasan nezz utana ahol hazat oszlatnak fel vagy arulnak ilyen lampat.

Volt mar az Antik Roadshowban olyan Tiffany lampa de nemcsak lampa ahol a jelzes olyan helyen volt ahol csak a szakerto tudta de az rogton hogy hova lett elrejtve, beletitkolva.
Normal ember nem talalt rajta jelzest es ertektelen vacak utanzatnak tartotta.

Emlekszem egyszer egy ilyen musorra ahol az oregember egy kis fonott kosarkat hozott hogy er-e valamit, indian dolog.
Teljesen ugy nezett ki mintha a piacon kinai tomegaru lett volna, nem volt azon semmi antik, semmi kulonleges.

Valodi volt, 1500 dollart ert es a kis oreg megkonnyezte hogy o nem is gondolta volna.

Ez az amit nem hiszek el.

Ha nem gondolta akkor minek fizetett dijat/ fogalmam sincs hogy mit kernek ott ezert/ es vitte el azt a vackot.

Lehet hogy valaki aki jobban ertett hozza felbiztatta...

Arthamyr 2021.10.22. 23:22:31

@London2009: "Magyarorszagon persze ez nem igazan kerdes, mert van jo iskola altalaban mindenhol es raadasul ingyenes." - Ezt sokan vitatják, gyakori téma a médiában, hogy milyen rosszul teljesítenek a diákok más országokhoz képest, itt is szokták írogatni, posztokban is, hozzászólásokban is. Ráadásul gyakori gondolat az is, hogy a gyerekek jövője miatt határátkeltek, vagy választottak egy adott helyet. Ez egy gyerekes családnak (főleg egy többgyerekes családnak) nagyon fontos szempont.

"Megerteni nem fogom soha, de 100%-osan elfogadom." - Érdekes, én sokkal kevésbé tudom elfogadni azt, amit nem értek meg. :)

Viszont ez a téma is kb. olyan szerintem, mint az, hogy valaki vagy szereti a tökfőzeléket (helyettesíts be random kaját), vagy nem. Ha valaki nem szereti a tökfőzeléket, és még arra is veszi a fáradtságot, hogy leírja, hogy miért nem szereti, akkor nem gondolom produktívnak, hogy elkezdik írogatni neki, hogy hát az nem is baj, meg a tökfőzelék milyen egészséges, finom és tápláló. Azt még kevésbé, ha valaki azt leírja, hogy milyen finnyás, válogatós és biztos elkényeztették gyerekkorában, hiszen még a tökfőzeléket sem szereti.

London2009 2021.10.22. 23:39:14

@Arthamyr: kerdes, hogy kinek mi a jo. Egyedul a noverem gyerekeit latom Magyarorszagon, akik szuper budai iskolaba jarnak. Jomagam videki iskolabol kivaloan boldogultam a vilagban, de ugye ez mar lassan 30 eve volt. Nem tudom, hogy azota mi van. A sajat gyerekemnek nyilvan a lehetosegiemhez kepest a legjobbat szeretnem es mindig ezt is probalom elerni. Amit itt elve Angliaban tudok, hogy ez csakis kizarolag penz kerdese. Ez lehet, hogy szomoru de ettol fuggetlenul ezek a tenyek. Vagy meg tudod fizetni a kornyeket es az iskolat, vagy nem. Ezen lehet keseregni de ez nem fog valtozni.
Nem tudok parhuzamot vonni a gyerekvallalas es a tokfozelek kozott. Ez egy erdekes tema es mindig tartogat ujat. Emiatt erdemes beszelni rola. Senkinek nem kell ezt tul komolyan venni. Engem mindig erdekel a masik oldal legyen ez gyerekvallalas vagy tokfozelek. Meggyozni igazan nem kell senkit, a ferjem is utalja a barmilyen fozeleket de beszelni lehet rola. : ) Sot, sok szep gondolatot is lehet megosztani. Meg kevesbe szepet. Nekem nem okozna gondot felsorolni par alkalmat amikor azt ereztem, hogy na ezt nem birom es a fene vinne el az egeszet. Vagy omlengeni hosszan, hogy mit kaptam es mennyire szeretem a gyerekem es o a mindenem. Nem olyan fekete vagy feher semmi sem. Itt az eterben meg aztan epp pont teljesen lenyegtelen igy ismeretlenul, hogy mit irkalunk. Ketlem, hogy az en velemenyen igazan mely nyomokat hagyna a tokfozelekrol. Amugy imadom, jo sok kaporral, fasirttal, hidegen.

Arthamyr 2021.10.22. 23:59:57

@London2009: Nem az én véleményem, én is úgy vagyok vele, mint te, de ha valaki nem így látja, elfogadom. Az meg, hogy "csak pénz kérdése", szintén nem elhanyagolható tény, nekünk pl. nincs pénzünk még arra sem, hogy Nyugat-Európában éljünk, nemhogy arra, hogy még a gyereket is drága iskolába járassuk (vagy mondjuk havi 1000-1500-ért oviba, ami van, ahol alap), és azért igen sok, még nálunk is rosszabb anyagi helyzetben lévő család van.

A párhuzam a tökfőzelékkel, hogy egy szubjektív, egyéni preferencia mindkettő, és szerintem nem túl civilizált dolog negatív, sértő véleményt megfogalmazni a másik személyiségéről a preferenciái alapján, úgy mint:
nem akar gyereket (preferencia)=>önző (sértő, negatív vélemény)
nem szereti a tökfőzeléket (preferencia)=>finnyás (sértő, negatív vélemény)

Congeria 2021.10.23. 00:10:00

@Arthamyr:

Az nagyon trendi, hogy szidják az egészségügyet, az oktatást, az egész világon. Na jó, nem az egészen, de itt is.
Ismerve az itteni iskolákat, bizony a magyar viszi a pálmát.
Ha egy újság ír valamit, attól még az nem lesz igaz.

Nem ismerem még a kommentelőket annyira, hogy tudjam a te felfogásodat, van-e gyereked, de azért egy embernek életet adni, felnevelni, oktatni, egész életedben segíteni, az egy kicsit több tervezés, elhatározás mint eldönteni, mi legyen a vacsora. Esetleg tökfőzelék?

London2009 2021.10.23. 00:22:27

@Arthamyr: persze, hogy nem elhanyagolhato teny. Pont ezert is irtam, hogy ahol epp annyi penz van, hogy ketten kijojjenek es kenyelmesen eleldegeljenek ott nyilvan jobban ertheto, hogy a gyerek egy nagy aldozat lenne. Amugy az ovik meg a nannyk joval tobbe kerulnek mint 1000-1500 font. Az inkabb olcso bolcsode. Mutass ilyet. Miert irod, hogy nem tudsz Nyugat-Europaban elni, hat onnan koltoztel vissza Mo-ra?
Serto velemeny? Na ne mar. Kisse leegyszerusitetted az analogiat. Nem akar gyereket = szabadsagot akar = e mellett napi minimum 8 orat dolgozik = nem szabad = mirol beszelunk = give me a break
A munka szazszor tobb lemondassal jar mint a gyerek. Dobjanak ram kovet, de en inkabb a munkat igyekszem leepiteni es eleg jol haladok vele, mint barmilyen mas megkotest az eletemben. Igazabol most befejezhetnem, de a fene vinne el azt a jo kelet-europai neveltetesemet es mindig a rosszra keszulok igy meg huzom az igat par evig biztos ami biztos alapon.

élhetetlen 2021.10.23. 03:42:13

@Arthamyr: Bocs, belekotyogok. „Ha valaki nem szereti a tökfőzeléket, …, akkor nem gondolom produktívnak, hogy elkezdik írogatni neki…”. Nem biztos, hogy igazad van, lehet, hogy csak egyszer kóstolt egy rosszat, és ezzel befejezte. Hülye példa, az unokatesóm lánya 18 éves kora óta Angliában él. Mikor még gyerek volt, és finomfőzeléket kért, az anyja elküldte hozzám, majd én főzök. Mai napig az van, hogy, ha jönnek haza és hozzám is, pár nappal előbb már megkérdezi, hogy főzök-e. Most aug. 20-án feljött az egész család, tüzijáték (200 m a Petőfi híd), és a vacsora finomfőzelék. Az unokatesóm mások férje nem kér, ő nem szereti. A felesége, de a borsófőzeléket szereted. Kontrázok, a sárgarépát is, akkor miért gondolod, hogy együtt nem jók. Na jó, kérek. És megette, még meg is szeretheti. És vannak dolgok, amik adott embernek eszébe sem jutnak, egy kívülállónak igen, akkor mondani kell. Vagy bejön, vagy nem, de nem árt. Mondani lehet, csak erőltetni nem szabad semmit. Ez az élet nagyon sok területén így van.
Gyerekügy, sok minden befolyásolhatja a döntést. Csak egy elképzelés, ha valaki úgy nőtt fel, hogy akár többször a fejéhez vágták, hogy rád áldoztuk az életünket, az nem akar. Aki lazább családban nőtt fel, az lazábban is kezeli a dolgokat. Fiatal pár, ugyanúgy buliztak hétvégeken, mint előtte, az egyik szobában egy csomó gyerek aludt, a felnőttek meg jól érezték, magukat, felváltva egy-egy felnőtt figyelt rájuk. Elmentek síelni az alig több mint kétévessel, állt az anyja lécén, ölelte a lábát, aztán száguldoztak. Ezt el lehet mesélni, és vagy hat, vagy nem.

élhetetlen 2021.10.23. 05:28:15

@Nagy Kámpics: Én is csak mondanék valamit. „meg a satöbbit nagyrészt nők végzik. ha egy nő (vagy egy férfi) oda tudott kerülni a nászéjszakáig ezzel a tudáshiánnyal, amit írsz, amögött több női nevelőnek a mulasztása van.”. Azt azért ne feledd el, hogy jobb körökben akár az apák elvitték a fiukat egy kuplerájba, hogy képbe kerüljenek, akit meg nem, annak azért az apja elmondta, hogy mit csinálj, hogy neked jó legyen, de azt, hogy mit csináljon, hogy a nőnek is jó legyen, azt nem biztos, hogy elmondta, mert nem is tudta. A lányok nem kaptak ilyen kiképzést. Egy csomó nő szült úgy gyerekeket, hogy soha nem volt orgazmusa. Mit mondhatott a lányának házasság előtt? Legfeljebb azt, hogy ez az élet rendje.
„ha tényleg el volnának nyomva, nem kéne mindig ezt hallgatnunk. ez benne az önellentmondás”. Ott kell hallgatnod ezt, ahol csak kicsit vannak elnyomva, pl. ua. munkakörben a férfi többet keres, mint a nő. A dzsihád törvénye alatt élő nőket nem hallod mindig, akkor az azt jelenti, hogy nincsenek elnyomva? Vagy félreértettem ezt a logikai okfejtést? Én sem akarok még csak vitát kezdeni sem, csak leírtam, hogy hogyan látom.
És már csak vicc, a múlt belekeveredtem egy ilyen női-férfi képességek vitába, az ugrópont az volt, hogy valaki azt írta, hogy női mérnököket meg nem is minősíti. Írtam pár példát az ismeretségi körömből, nekem ugrott öt férfi, hogy az csak anekdota szintű érvelés, a statisztikák bezzeg. EU szinten 18 százalék a különbség a férfiak javára, (41 % nő műszaki területen), de ebben nagyon rontjuk a statisztikát, nálunk csak 30 % a nő. Aztán jött minden, írtam, hogy a férfiak zöme egy processzoros. Ezt még elfogadták, de magyarázták, hogy mert a vadászatnál egy dologra kellett koncentrálni, ugyan miért kellett volna figyelni arra, hogy jön egy másik állat, amelyik őket akarja levadászni, vagy egy könnyebb zsákmány kerül a képbe? Nem, arra koncentráltak, hogy azt, és ezzel magyarázták, hogy azért van több férfi mérnök, mert a férfiak anno vadásztak. Összegezve, arra, hogy egy sebész ugyanúgy műt, ha férfi, ha nő, "több pasas magyarázza, a férfi energiát, és a nők kognitív képességeit a vadászattal és a bogyószedéssel összefüggésben, (mindez kb. annyira bizonyítva, mint tíz éve a tojás káros hatása, ma meg a legszuperebb élelmiszer)", írtam. A bloggazda válasza: „És az is lehet, hogy a Föld lapos, és talán a Balaton-tagadóknak is igazuk van... A lényeg, hogy a marxista-feminista ideológia állva maradjon. Ami abba nem fér bele, azt el kell törölni, abszolút függetlenül az igazságtartalmától. Fundamentalista katolikusoktól és megszállottan vörös lelkületűektől tapasztaltam eddig hasonlót, senki mástól. Vallás-vallás.”. Erre már nem válaszoltam.

élhetetlen 2021.10.23. 06:07:43

@Nagy Kámpics: Érdekes gondolataid vannak. „de a gyilkosságok áldozatai főleg férfiak. A uk-ban 70%, az usában 78%. Magyarország egyenlőbb hely, ott csak 60%, de azt nem szoktuk hallani, hogy ha komolyan vennénk az egyenlőséget”. Csak kérdezem, az UK-ban a 70 % férfit nők ölik meg? Férfi nem öl férfit?
Más. „Az oecd országokban az egészségügyi költések 56%-a megy a nőkre, azt mégsem szoktuk hallani, hogy el kellene kezdeni kevesebbet költeni rájuk”. És, ha kevesebbet költenek rájuk, akkor majd te mész el ultrahangra a terhes feleséged helyett? Vagy méhnyakrák szűrésre? A te szervezetedben attól, hogy apa leszel, nem változik semmi, míg egy nőében igen. Ez nem nemi egyenlőség kérdése. Ezt én is csak „mint érdekességet és ha úgy tetszik, ismeretterjesztést írtam be”. Nincs harag, ugye?

Arthamyr 2021.10.23. 06:41:02

@London2009: "Csak mint kifogast, hogy akkor nem leszek szabad nehezen tudom ertelmezni foleg egy atlagos elet mellett es onzo dologank tartom." - Ezekről írtam. Leírták többen, többféleképpen, te is = give me a break...

"Amugy az ovik meg a nannyk joval tobbe kerulnek mint 1000-1500 font. Az inkabb olcso bolcsode. Mutass ilyet." - Tököm tudja, mi az, Írországban ez volt, és iskolás koráig ilyenbe jár a gyerek. Az meg nagyon jó, ha jóval többe kerülnek, mert még inkább alátámasztja, amit írtam. Hogy ez attól, hogy "csakis pénz kérdése" sokunk számára vagy megugorhatatlan akadály, vagy "csak" hatalmas áldozat.

"A munka szazszor tobb lemondassal jar mint a gyerek." - Ez így van, de egyrészt a gyerektől sok esetben még több munkára lesz szükség (hello 1500 fontnál jóval többe kerülő nanny meg ovi), másrészt munka nélkül a legtöbb ember magát sem tudja eltartani. Valamennyi (elég sok) pénzre az embernek élete során, és ennek a legegyszerűbb, a legtöbb ember számára elérhető megszerzési módja a munka.

élhetetlen 2021.10.23. 06:44:34

@P.Elliot: A gyerekeknek is van egyénisége, de azért nevelni is kell őket. Munkahely. Az ov-m gyerekei berohantak a szobámba, és mindegy, hogy programot írtam, két oldalról elkezdték csépelni a billentyűzetet, aztán majd javítsak, ha tudok. A szemben ülő kolléganő (nem voltunk barátnők) gyereke, ha bejött, és az anyja elfoglalt volt, akkor megkérdezte, hogy játszhat-e a gépemen, lezártam, amit csináltam, aztán nekiálltam valami papírmunkának, amit úgy is meg kellett csinálni. Aztán az olasz tengerparton (céges támogatás), egy helyen nyaralunk, anya és gyermeke jön ki a tengerből, a gyerek még maradna, az anya unta meg, én megyek be. Az anya kérdezi, hogy a fiú visszajöhet-e velem. Persze. Matraccal voltam, hasalok, kézzel hajtom előre, a srác lábtempóval hátra, és felmászik, leugrik, tehát elbohóckodtunk. Aztán beúszott úgy szembe velem, és azt mondta, hogy te, (a nevem), úgy szeretlek téged, mert mindig olyan rendes voltál velem. 7 éves körüli gyerek. Éppen csak nem olvadtam le a matracról.

élhetetlen 2021.10.23. 07:26:47

@London2009: „Vagy ha mondjuk epp phd-znal vagy nem is tudom valami extra dologrol lenne szo elfogadom, valoban nem megoldhato minden gyerekkel.”. Még az is megoldható, a barátnőm lányánál másfél éves a kislány, két héten belül jön a második baba, és PhD-zik. Tény, hogy van egy segítő nagymama, (a fiánál három unoka, 5, 3 éves és egy egy hónapos, a lányát írtam), rohangászik, mint pók a falon, bevásárol mindenkinek, főz is nekik, ott alszanak gyakran a nagyobb unokák, és, ha ott marad a kulacs, viszi utánuk, de élvezi. (a gyerekei jól helyezkedtek, a lány az utca túlsó oldalán vett lakást, a fia egy metró megállóra közvetlenül a megállónál). Vissza a PhD-hez, ha nem ilyen lenne a nagymama, vagy sokkal messzebb lakna, akkor lemenne a férj a 100 méterre levő piacra, és akár főzhetne is. Azt hiszem, két egészséges fiatalnál ez csak hozzáállás kérdése.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.10.23. 08:29:25

@puhacica: +1, akarcsak P.Elliott-e.

Kinek a pap, kinek a papne :-)

élhetetlen 2021.10.23. 08:35:26

@London2009: Ez aranyos. „egyik kedvence a fott brokkoli”. Írtam a barátnőm másfél éves kislányáról. Videó, nyomja be a brokkolit, (lehet, hogy nem főtt, hanem párolt, mert az apa vietnami), aztán megkínálja az anyját is, de, ami a kezében van, azt még bekapja, és az anyjának ad valami pici szilánkot, nagyon picit. Betojás.
Korábban el akarták hozni a kislányt bemutatni, de még nem érett be az oltásom, mondtam ne, mert azért ide jön áruszállító, takarító, pedikűrös, stb. Aztán szabad az út, de, mint írtam, elég zűrös az időbeosztásuk, azaz azt sem tudják reggel, hogy mi lesz délután. Akkor szóltak, hogy jönnek, mikor indultak. Varázspálca kéne, hogy húsz per alatt kaját varázsoljak. Találtam a mélyhűtőn egy doboz tepsiben sült zöldséget, fehér répa, sárgarépa, zeller, cékla fél centis hasábokban. Falta a kiscsaj, azóta már a nagyi is sütött, addig eszébe sem jutott senkinek.
És van egy rövid felvétel egy papagájról, aki nem szereti a brokkolit. Ha megtalálom, küldöm.

fhdgy 2021.10.23. 09:01:40

@élhetetlen: "Mondani lehet, csak erőltetni nem szabad semmit", de szabad, csak ne egy ember, hanem az ÉLET erőltesse!

Mondok egy konkrét példát: Nálunk Somogyországban ( és tudtommal Zalában ) divat a paradicsomos húsos káposztaleves. Ez egytál ételnek is jó, mert minden subsztanciális létező benne van. Ne egy üres löttyöt képzelj el! Nekünk gyerekkorunkban mindent meg kellett enni, nem lehetett válogatni, de ezt a levest nem szerettem.

Egyszer gimis koromban iszonyú éhesen estem haza. Nem volt más, csak ez a leves. Kénytelen-kelletlen, de azt ettem. Azóta szeretem. A tanulság? Mindegy, hogy miért, de egyszer úgy egyél valamiből, hogy utána azt mondhasd, hogy ez életmentő volt!

élhetetlen 2021.10.23. 09:11:43

@London2009: Megtaláltam, lehet, hogy láttad már, mindegy. Aki nem szereti a brokkolit:
Micsoda balhés madár! Brokkolit dobál és káromkodik Eric, a kakadu - Videó - Blikk
www.blikk.hu/hoppa/allati/brokkolit-dobalt-a-karomkodo-kakadu/8ppgcbk

fhdgy 2021.10.23. 09:16:39

@élhetetlen: Az egyik nemet sem szabad a másik fölé emelni. Tömören ez a véleményem!

Mindkettőnek megvannak a maga feladatai, amik sok esetben eltérők.

Az egyenjogúság, az egyenrangúság viszont nem jelent egyformaságot.

Még ifjúkoromban is voltak olyan munkák, amik nem nőknek valók voltak. Nem az előítéletek miatt, hanem objektív okok miatt.

Pl. az a nő, aki kovácsként tudott volna dolgozni az akkori technikával, nem is lehetett nő! -:) Ma olyan technika áll rendelkezésre, az élet minden területén, ami ezeket a határokat erőteljesen elmossa.

Képzeld! Van olyan masina, amivel még én is tudok mosni! -:)

puhacica 2021.10.23. 10:16:31

@London2009: nem bantottal meg, mar nagyon jol kezelem ezt a temat, volt idom gyakorolni. :)

"Olyan szempontbol persze sajnalom, hogy pont te nem szaporodtal, aki nagy valoszinuseggel jo gyermeket nevelt volna." - koszi, de valoszinuleg tulszerettem es tulfeltettem volna, ez is egy indok, amiert nem akartam. azt viszont tudom, hogy a ferjem nagyon jo apuka lett volna.

@élhetetlen: a finomfozelek az egyetlen fozelek, amit nem birok megenni. az osszes tobbiert odaig vagyok, a borsoert es a repaert is kulon-kulon, kelkaposzta, lencse, sargaborso... mindegy, mind johet, de a finomfozelek... jaj.

2021.10.23. 11:32:44

@élhetetlen:

"Mit mondhatott a lányának házasság előtt? Legfeljebb azt, hogy ez az élet rendje."

Oké, rendben. Én csak azt nem vágom, hogy ha már valakit hibáztatunk emiatt, hogy lehet pont a férfiakat hibáztatni miatta.

"pl. ua. munkakörben a férfi többet keres, mint a nő."

Én azt gondolom, hogy a gender pay gap leginkább egy mítosz. Azt gondolom, hogy a nők annyira folyton azt hallják a gyerekkoruk óta, hogy "a nők áldozatok, a nők áldozatok", hogy az ilyesmit már különösebb bizonyíték meg utánajárás nélkül elhiszik utána, mert illeszkedik a megszokott narratívába.

"És már csak vicc, a múlt belekeveredtem egy ilyen női-férfi képességek vitába"

Nézd, én is látok ilyen vitákat online, és rendszerint szekunder szégyent érzek a férfi oldalról érkező érvek miatt.
Valóban kevesebb női mérnök meg matematikus van, de azért vannak elegen, és nyilván vannak köztük jobbak is, rosszabbak is. Milyen körökben kell ahhoz mozogni (férfiként, mármint), hogy ne találkozzunk soha okos nőkkel? Mennyire kell barlangban élni hozzá? Én ettől mindig teljesen paff vagyok.

Van az elizabet című kft-szám, biztos ismered, ami szerint "az a baj, hogy ha a nők szépek és okosak is egyben, nem állnak szóba velem". Na és hogy az az érzésem mindig az ilyen férfiaknál, akik hasonlókat írnak, hogy velük az okos nők nem állnak szóba. (Én akkora sztár vagyok, hogy velem szóba állnak, úh én nem szoktam lesajnálóan nyilatkozni soha a nők képességeiről.)

2021.10.23. 11:35:32

@élhetetlen:

"Csak kérdezem, az UK-ban a 70 % férfit nők ölik meg? Férfi nem öl férfit?"

A gyilkosságok többségét férfiak követik el. A halott szempontjából ugyanakkor mindegy, milyen nemű ölte meg. Ha fel kívánunk lépni az áldozatokért, nagyobb arányban kellene fellépnünk a férfiakért. Ez nem szokott megtörténni.

"És, ha kevesebbet költenek rájuk, akkor majd te mész el ultrahangra a terhes feleséged helyett? Vagy méhnyakrák szűrésre?"

Amikor feminista kérdésekről beszél az ember, mindig az a nehéz, hogy a feminizmus természetesen rettentő szerteágazó dolog, és időben is változik. Te valószínűleg mást gondolsz egyes ilyen kérdésekről, mint egy 30 éves feminista. Szóval az nehéz, hogy meg kell először állapodni, hogy pontosan miről is beszélünk.

A kortárs feminista narratíva, amennyire én látom, az, hogy a nők és a férfiak tkp. egyformák, és a nemi különbségeket a társadalom okozza, a társadalom alkotja meg (a magyar nyelv tudtommal még küzd ezekkel a fogalmakkal, de az angol kifejezéssek erre mondják, hogy a "gender" az egy "social construct".) Biztos hallottad, hogy nem szabad kisbabáknak rózsaszín/kék színű kisruhát adni a nemük szerint, és nem szabad a kisfiúknak tűzoltóautót venni, a lányoknak meg babát, mert ezzel állítjuk mi bennük elő a férfit meg a nőt meg a patriarchátust. Meg hallottad a viccet, hogy "na, milyen nemű lett a kisbabátok?", a válasz "még nem tudjuk, majd ő eldönti".

Pusztán mivel tudom, hogy idősebb vagy, feltételezem, hogy te ezzel a fentivel kapcsolatban kevéssé értesz egyet, de a kortárs feminista doktrína ez.

Mármost a kortárs feminista nem csak egyenlő lehetőségeket szeretne, de egyenlő eredményeket is. Magyarítva ez sincs még rendesen, angolban ez az equality vs equity.
Tehát nem elégszik meg azzal, hogy a lány gyermekeknek is egyenlő esélyük legyen mérnöknek tanulni vagy politikusnak állni, hanem igényli, hogy igenis legyen 50% mérnök és 50% politikus. Azt gondolja, hogy ahol ez nem valósult meg, ott a társadalmi elnyomás a magyarázat. Ha összeadjuk a társadalomban mindenkinek a fizetését, és annak nem pontosan a felét keresik a nők, a társadalmi elnyomás a magyarázat. Ha kisebb 50%-nál a nők aránya az iparmágnások között, a társadalmi elnyomás a magyarázat. Ha serena williams nem keres annyit, mint roger federer, a társadalmi elnyomás a magyarázat.

(Zárójeles megjegyzés, de ebben mindjárt van egy álságosság, őszintétlenség, hogy t.i. a kortárs feminizmus nem keresi a valódi választ a jelenségekre. Úgy érzi, hogy megtalálta minden válaszok szent grálját, a "társadalmi elnyomást". Nem keres más válaszokat, sőt, nem is lehet más válasz mint ez. Ha az ember akár csak felveti, hogy lehetnek más okok is, amiért kevesebb női mérnök van, vagy amiért a női sportolók kevesebbet keresnek, nagyon könnyen megkapja a nőgyülölő címkét.)

Tehát nézetük szerint nem a kezdeti lehetőségek egyenlősége meg az egyéni választás szabadsága a fontos, hanem hogy a kimenet egyenlő legyen. Ez, ugyebár, a női kvóta ötlete, ami annyira mainstream nézet mára, hogy ezzel, gondolom, még te is egyetértesz valamennyire.

És én csak annak az álságosságára hívtam fel a figyelmet, hogy a női kvóta meg az egyenlőség mindig kizárólag azokban a témákban merül fel, ahol a nők vannak hátrányban. Csakis az olyan szakmák merülnek fel, amelyeknek nagy a presztízse, és pénzzel/hatalommal járnak.

A mérnökök nagyobbik része férfi? Hát az csakis társadalmi elynomás lehet, meg kell valósítanunk, hogy 50% nő legyen.
Oké, rendben.
De éppenséggel a hajléktalanok nagyobbik része is férfi. Az ember már nyúlna is minden válaszok válaszához, a társadalmi elnyomáshoz, mert, ugyebár, az ember tisztességesen próbálja végigvinni a feminista logikát: a férfiak és a nők tkp. egyformák, és a nemi különbségeket a társadalom alakítja ki, és ahol nem 50%-os eredmény van a végén, ott a társadalmi elnyomás a magyarázat. A baj csak az, hogy ebben az esik ki a végén, hogy az elnyomott fél a férfiak, és hogy törekednünk kellene rá, hogy arányaiban több női hajléktalan legyen. Ez a logikai konklúzió, igaz?

2021.10.23. 11:36:07

@élhetetlen:

Folyt:
Ezenkívül az öngyilkosok nagyobbik része férfi, a munkahelyi balesetet szenvedők nagyobbik része férfi, a börtönben levők nagyobbik része férfi satöbbi-satöbbi, most már tényleg több területet felsoroltam, ahol a férfiak hátrányban vannak, és tudnék még többet is, és ne feledjük, ezek a nemi különbségek a doktrína szerint mind-mind a társadalmi alkotás (a "social construct") eredményei, és ha nemi arány el van billenve, akkor az a társadalmi elnyomás eredménye. A dologban csak az a váratlan, hogy ezekben az esetekben a logika azt dobja ki, hogy a férfiak vannak elnyomva a társadalomban.

Visszatérve az eredeti a kérdésre: ha az egészségügyi költés 56%-a nőknek jut, akkor egy következetes feminista az mondaná, hogy ez valami olyasmi, ami ellen fel kellene lépnünk. Meg kell valósítanunk az 50%-ot. Na és EZEKRŐL sosem esik szó. Csak arról, hogy a top 100 leggazdagabb ember mind férfi, ergo patriarchátus.

Csak erre az ellentmondásra akartam felhívni a figyelmet, mert azt gondolom erről, hogy ez álságos, és azt is gondolom, hogy a kortárs feminista az alapvetően egy tisztességtelen létforma.

Bocs, hogy ilyen hosszan írtam, remélem, érthető.

fhdgy 2021.10.23. 12:13:09

@Nagy Kámpics: Lenne egy javaslatom, hogy ki az igazi feminista és ki nem:

"a feminista logikát: a férfiak és a nők tkp. egyformák", induljunk innét ( bár nem hiszem, hogy egyformák vagyunk, inkább legyünk egyenjogúak! )

Szüntessük meg a sportban a férfi ill. női versenyeket. Legyen minden koedukált! Boxban is, futásban is, teniszben is, stb.

Meglátjuk, hogy ki fog örülni és ki fog hőbörögni! -:)

Golf2 2021.10.23. 13:44:51

@P.Elliot: Te hogy élted meg 56ot? Most aktuális.

bízwax 2021.10.23. 15:57:42

@Golf2: pici gyerek volt golfi, 4 éves. Én kettő.

P.Elliot 2021.10.23. 17:05:00

@Golf2:

7 eves voltam 56-ban.
Semmire nem emlekszem azon kivul hogy apam es anyam szorosan a radiohoz bujva hallgattak a musort es engem elkuldtek onnan.
Gondolom a Szabad Europa radio lehetett ha csak ugy mertek hallgatni. Pont akkor videken voltunk.

Fogalmam sem volt hogy mi folyik, nem avattak bele, apam utalta a kommunistakat, vagyis a rendszert de nagyon szerette es sokra tartotta az orosz embereket, sokat meselt roluk/ volt hadifogsagban/.

Azota en is sok orosszal talalkoztam, itt Amerikaban is es en is ugy ereztem hogy tenyleg csupasziv emberek a muveszeteikrol most ne is beszeljunk.

Varjal csak, valami meg az eszembe jutott, a szomszed neni, bacsi, valami fenykepet mutogattak apamnak, csak arra emlekszem hogy egy tiszti egyenruhas ferfi volt rajta nehany tarsaval es a bacsi azt mondta karorvendoen hogy ki fogom torni a nyakat es lampavasra huzzak.

Hogy melyik oldalon allt az a foton levo ember azt nem tudom de a masok fele ilyen rosszindulatu halalos fenyegetestol megborzongtam mint gyerek es meg is undorodtam egy eletre ettol az embertipustol....

Golf2 2021.10.23. 18:46:20

@P.Elliot: A szüleid nem akartak elmenni?

P.Elliot 2021.10.23. 18:57:58

@Golf2:
Apam akkor mar nagyon beteg volt a szivevel, ilyesmirol szo sem lehetett volna.
Ha egeszseges, hat nem tudom, szerintem nem erezte volna jol magat tavol az orszagtol, szive melyen nagy hazafi volt nagyon magyar aki nem kivant volna beleolvadni mas orszagba bar sok rokona volt aki disszidalt akkoriban.

A kulfoldi, feleg az amerikai magyar szervezeteket, csoportosulasok utalta volna, nagyon sok furcsa, fura ember jott am ki akkoriban!

En orultem hogy eljottem, a testverem meg banta hogy nem jottek el....

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.10.23. 19:20:02

@London2009: melyik ceg fizeti a gyerek iskolaztatasat? Bankok? Ezt hihetetlennek talalom. Esetleg hozzajarulas valamilyen benefit formajaban?

dikusz. 2021.10.23. 19:36:23

@Golf2: a szüleid mit meséltek '56-ról? Komolyan érdekel.
Nekem is csak olyan emlékeim vannak, amit a szüleim meséltek, bár a forradalom idején már éltem.

élhetetlen 2021.10.23. 20:38:15

@fhdgy: „Még ifjúkoromban is voltak olyan munkák, amik nem nőknek valók voltak”. Ez igaz, pl. 40 fokban aszfaltozás, nem vagyok képben, de lehet, hogy már az úthenger is légkondis, akár nő is vezetheti. És anno ismertem 150 cm-es nőt, aki a KÖFÉM-nél darukezelő volt, az egyik barátnőm meg a 160 centijével 25 évig a MÁV-nál volt építésvezető.
„ Pl. az a nő, aki kovácsként tudott volna dolgozni az akkori technikával, nem is lehetett nő! -:)”. Már beszéltünk a Ságvári technikumról, 16 évesen már Ajax kalapáccsal kovácsoltam, és volt lánghegesztés, ívhegesztés, esztergályozás. Ez utóbbi emléke még itt van a szobám falán. Az megtiszteltetés ért, mint ügyes kislányt, hogy két hónapig csőlezáró kúpokat esztergálhattam, (adott tanár haverja csővázas kerítéséhez, hogy ne folyjon bele az eső). Ettől kicsit kivételezett lettem, bementem egy rajzzal, hogy ezt szeretném megcsinálni fémből. Ha utána körberajzolhatja magának, megcsinálhatom. Kaptam vaslapot, hidegvágóval kivágtam, lereszeltem a széleit, aztán kalapáccsal domborítottam. Itt már beszállt a tanárom, mondta, mártsuk olajba, és égessük rá. Szép bronzszínű lett. Lakásom még nem volt, anyu meg a náluk tárolt cuccaimból sokat kidobott. Ez megúszta, csak a padlásra száműzte, és mikor lett lakásom, az öcsém megkereste, rozsdátlanította, és feketére festette.
„Képzeld! Van olyan masina, amivel még én is tudok mosni! -:)”. Ez aranyos! Szeretem a humorodat. Megragadt bennem, mikor a kecskék rongálásáról írtál, hogy összetartó banda, egyik sem köpött, a fő gyanúsított meg tagadott.

fhdgy 2021.10.23. 21:13:37

@élhetetlen: "nem vagyok képben, de lehet, hogy már az úthenger is légkondis", igen, sokat változott a világ. Jó irányba is!

Az elmúlt bő egy évben vettem pár szerszámot. Hagyományos kézi szerszámokról most ne beszéljünk. Pl. vettem flexet, fúrógépet, láncfűrészt. hegesztő készüléket, motoros talajfúrót. Miért? mert a kecskék egy rongáló, de összetartó csapat. Mindig van mit javítani, megerősíteni.

Eddig még nem volt olyan, hogy valamiben ne jártak volna túl az eszemen. Pl. szeptemberben megerősítettem a karámokat, bombabiztosra.

Nem, ez nem elég. Neki fogok állni és megerősítem kecskebiztosra, mert a bombabiztost egyszerűen szétverték. -:)

Amikor a karámok készültek, elgondolkodtam, hogy a 60-as évek technológiájával hogy készült volna. Kalapács, fogó, kézi fűrész, kézi fúró, stb.

Most, amikor erősítettem a karámokat, összesen 84 folyóméter zártszelvényt szereltem fel. Flex-szel darabolni gyerekjáték. Egy jó fúrógéppel lyukakat fúrni a vasba sem nehéz. Száraz akácfát átfúrni, na, azért az nem teljesen egyszerű.

Ha hagyományos kézi szerszámokkal kellett volna csinálnom, a nyelvem még mindig lógna.

Ezzel csak azt akartam írni, hogy a technikai fejlődés miatt egyre kevesebb fizikai erő kell egy adott dolog elvégzéséhez. Így már nem erő, hanem inkább akarat, hozzáállás kérdése a dolog, akárki megcsinálhatja.

A következő lépés, hogy az erős fából készült ajtókat erős, vasból készültekre cserélem, plusz etetőket is vasból csinálok. Kézi szerszámokkal neki se állnék, mert nem bírnám már erővel.

élhetetlen 2021.10.23. 21:15:03

@puhacica: Akkor még egy sztori. (lehet, hogy flúgos a családom). Több mint 15 éve volt. Karácsonykor jött az öcsém, a felesége, és a két gyerek két napra. Főztem. Harcsapaprikás, túrós csusza, 6 liter töltött káposzta, hideg sült, stb. Pakoltak ki, és a sógornőm megkérdezte, hogy nem főznék-e egy kis finomfőzeléket. De, b+ (ez utóbbit csak gondoltam), főztem. Két napig azt ették, nekem meg a nyakamon maradt az összes karácsonyi kaja. Az unokahúgomról már írtam, harminc múlt, két éve férjhez ment, de ha hazajönnek, még mindig finomfőzeléket kell főznöm nekik (mert a férje is rákapott).

élhetetlen 2021.10.24. 01:09:54

@Nagy Kámpics: „Én csak azt nem vágom, hogy ha már valakit hibáztatunk emiatt, hogy lehet pont a férfiakat hibáztatni miatta.”. Próbáltam elmondani. Még egy gondolat. El tudod képzelni, hogy a nők találták ki a csiklócsonkítást, hogy nekik ne legyen jó a szex? De ezt hagyjuk.
„Én azt gondolom, hogy a gender pay gap leginkább egy mítosz”. Úgy tudom, ezek számadatok, azaz tények, amit csak figyelnek.
„rendszerint szekunder szégyent érzek a férfi oldalról érkező érvek miatt.”. Becsülendő a hozzáállásod.
„Na és hogy az az érzésem mindig az ilyen férfiaknál, akik hasonlókat írnak, hogy velük az okos nők nem állnak szóba”. Pontos megállapítás.
„Ha fel kívánunk lépni az áldozatokért, nagyobb arányban kellene fellépnünk a férfiakért”. Ez már necces gondolat, hogyan lehet a férfi agresszivitást kivédeni, hogyan lehet a férfiakat attól megvédeni, hogy ne öljenek? Itt már bejöhet megint az ősi ösztön szöveg, hogy mert anno is a férfiak harcoltak. De annak örülök, hogy nem azt írtad, hogy a feministák azért küzdenek, hogy a nők is öljenek annyit, mint a férfiak, mert egyenlőséget követelnek. (Ez hülye vicc volt).
„Te valószínűleg mást gondolsz egyes ilyen kérdésekről, mint egy 30 éves feminista”.
Ez hosszabb lesz. Nem biztos. Én már harminc éve is találkoztam azzal, hogy akit általánosban Mariként ismertem, egy buliban odajött, tudván, hogy nem vagyok képben, mert nem élek ott, és megkért, hogy ne szólítsam Marinak, mert ő már József. Amit még hallottam, meg is nősült. Tehát a "még nem tudjuk, majd ő eldönti", nem annyira vicces, a Semjén által létrehozott törvény, vagy lehet, hogy az alaptörvénybe is bekerült dolog, hogy a születéskor rögzített állapot nem változtatható meg, (mindez az önazonosság védelmében), felháborított.
Más. Falun nőttem fel, de jó suliban. Igaz, volt egy félév, amikor politechnika címszóval főzni, varrni (varrógépet használni) tanultunk, ami a fiúknak lyukasóra volt, pedig nem ártott volna nekik, de utána állólámpát készítettünk a fatalp kifűrészelésétől addig, hogy bekapcsolom, és működik. Ez jól jött akkor is, mikor egy híradásipari technikumba jelentkeztem, és a szóbeli felvételin elém raktak egy tálca alkatrészt, hogy mit ismerek. Ha csak babát láttam volna addig, akkor bukta.
A családom is jó volt, volt babám is, de rugós focim, rugós kosárlabdám is, az öcsém meg (igaz, kiszabni segített neki anyu) négy éves korában centis öltésekkel, de melegítőt varrt a macijának. Nem ártott meg, kamion sofőr lett, felnevelt két gyereket.
„"gender" az egy "social construct"”, így van, de tudomásul kéne már venni, hogy egy mérnök, az mérnök, egy orvos az orvos, nemétől függetlenül. Csak ennyi. És, ha az orvos nő, és szül, ez nem változtat azon, hogy orvos.
Koromtól függetlenül, és amit a gyerekkoromról is írtam, egyetértek azzal, hogy minden gyerek azzal játsszon, amivel akar. Babázhasson a fiú, ha azt szeretné, (lehessen belőle ápoló nővér egy kórházban, csak még a nevet sem találtuk ki hozzá, ahogy van a nővér, lehetne fivér mint ápoló, gondoskodó). Ok, túlmentem a témán.

élhetetlen 2021.10.24. 01:13:11

@Nagy Kámpics: Ketté vágtak, folytatás.
„Ha serena williams nem keres annyit, mint roger federer, a társadalmi elnyomás a magyarázat.”. Ehhez nincs hozzáfűzni valóm, nem tudom, hogyan árazzák a sportolókat. Amit el kellene érni, hogy, ha ugyanolyan képességekkel jelentkezik egy férfi és egy nő egy pozícióra, akkor ne automatikusan a férfit vegyék fel, mert a nő majd otthon marad, ha beteg a gyerek. A férfi is otthon maradhat. Eddig kéne agyilag, társadalmilag eljutni, mert a kvóta semmire sem jó.
„Ha az ember akár csak felveti, hogy lehetnek más okok is, amiért kevesebb női mérnök van, … nagyon könnyen megkapja a nőgyülölő címkét.)”. A más okok közül kettő. Belenevelték a nőkbe, hogy csak szülésre kell használni őket, lásd a kormány családpolitikája, vagy hogy a nők butábbak, mint a férfiak. És egy diagram. Még mindig nagyon kevés nő választja nálunk a műszaki pályát - digitrendi.hu . Ott ahol több a nő mérnök, mint a férfi, ott okosabbak a nők, vagy van valami befolyása a folyamatra az adott ország felfogásának, ahol a hagyomány a fontos, és a feleség gyereket szüljön, a lánya meg unokát. És fel sem merül a férfi vezetőkben, hogy egy diplomás, működő nő is szülhet, náluk ez két külön kategória.
„az elnyomott fél a férfiak, és hogy törekednünk kellene rá, hogy arányaiban több női hajléktalan legyen. Ez a logikai konklúzió, igaz?”. Nem igaz. Visszajutottunk addig, hogy a nemek közötti egyenlőség nem az, hogy a nők is gyilkoljanak annyit, mint a férfiak.
És már kicsit kisiklottál. „a börtönben levők nagyobbik része férfi„, miért is került oda, miért is van hátrányban? Ha nő bűnöz, ugyanúgy börtönbe kerül. Ja, hogy több a férfi bűnöző, ennek köze nincs az egyelő munkáért egyenlő fizetés elvárásnak.
Visszatérve az eredeti a kérdésre: ha az egészségügyi költés 56%-a nőknek jut, akkor egy következetes feminista az mondaná, hogy ez valami olyasmi, ami ellen fel kellene lépnünk. Nem. A te szervezetedben attól, hogy apa leszel, nem változik semmi, míg egy nőében igen. Ennek sincs köze az egyelő munkáért egyenlő fizetés elvárásnak, stb.
Igen, érthető, de nem minden elfogadható belőle.

élhetetlen 2021.10.24. 02:32:30

@fhdgy: Megint poén. „Neki fogok állni és megerősítem kecskebiztosra, mert a bombabiztost egyszerűen szétverték. -:)”. Nem gondoltál még arra, hogy a kecskéket lecseréld juhokra? Mintha békésebbek lennének.
Nem ismerem egyik állatot sem, birkát már láttam közelről, kecskét még nem, ugyanis voltak birkáink. Nem otthon, volt egy nő, aki miután a férje meghalt átvette az üzemet, voltak saját birkáik, és bérben is tartottak, ridegtartás, kint volt velük egész télen, néha méter magasan befedte a hó, amíg aludt, időnként hazament kajáért, vagy a fia töltötte fel a készletét, soha nem mertem megkérdezni, hogy hogyan bírja.
Ez nekünk nem került pénzbe, a gyapjút kaptuk, a szaporulat fele meg az övé volt.
Néha elkértünk egy bárányt a miénkből, és egy húsvét előtt történt az eset. Nem voltam otthon, anyu mesélte. Bárány megjött, kicsapták a baromfiudvarba, ott volt a kutya háza is. Anyu odaadta a kutyavacsorát, de utána nem foglalkozott vele. Egy hét után anyu elkezdett aggódni, mert fogyott a kutya. Már ott tartott, hogy hívni kell az állatorvost, mikor lebukott a bari, a fehér pofikája körben pörköltszaftos volt. A kis növényevő a saját kajáján kívül megette a kutya vacsoráját is, akkor is ha az a pörkölt maradék volt, a mafla kutya meg hagyta, mert az udvarhoz tartozó állatokat nem bántjuk.
Ez volt a kitérő. A szerszámokról. 15 éve még hőlégfúvóval és rezgőcsíszolóval fáig leszedtem a régi festéket, nem akarom ezt elképzelni kézi smirglizéssel.

FutureFry 2021.10.24. 04:39:40

@élhetetlen: “ … ha ugyanolyan képességekkel jelentkezik egy férfi és egy nő egy pozícióra, akkor ne automatikusan a férfit vegyék fel, mert a nő majd otthon marad, ha beteg a gyerek. …”
Mondjuk szülni nem a férfi fog, szóval (egyenlő képességű jelentkezők esetében, szülni tervező nőnél) szerintem valamennyire érthető egy cég részéről az ilyesmi “nemi diszkrimináció” (aminek az ellensúlyozása szerintem nem a cég, hanem inkább a társadalom feladata).
Erről egyébként (bocs) már megint a “Mad About You” egyik jelenete jut eszembe:
www.dailymotion.com/video/x7m7cdt?start=1145
Nem fogom az egészet “transcribe”-olni (nomeg az írott szövegben nehezen jön át az értelmezéshez szorosan függő színészi játék), de itt egy pár releváns rész a dialógusból:

- This is a highfalutin, on-call, 24-hour day, holiday and weekends, 3 in the morning, working with the mayor kind of a job. Doesn’t sound exactly conducive to babyness.
- Oh, Oh, I see, so you get a big highfalutin job, it’s great news, happy day! I get a big highfalutin job it’s “Oh no, it might interfere with our baby plans”?
- Uh, yeah…
- Yeah?
- I’m, um, you know, um, I’m checking, but yeah.
- I can’t believe you’re gonna stand there and tell me I have to make the bigger sacrifice.
- I’m … well… wouldn’t you?
- Why, because I’m the mommy?
- Yes.

- I know it’s not fair.
- It’s so not fair!
- You know I wish, I wish it were even. I really do.

- You think if Michael Jordan got pregnant they’d kick him off the Bulls?
- No, but you know… You have to admit that in his third trimester his defense might suffer.

fhdgy 2021.10.24. 10:16:45

@élhetetlen: Az exem eü. szakközépben tanított. Voltak fiú diákok is, őket tökösnővérnek hívták.

fhdgy 2021.10.24. 10:22:47

@élhetetlen: Nekem is volt olyan kecském, amelyik megette a száraz macskatápot.

A birkák túl unalmasak, bezzeg a kecskék ...

Golf2 2021.10.24. 11:49:35

@dikusz.: Faterom szolnokon volt épp repülős katona egyszercsak megjelentek a ruszkik repülés leáll,mars haza.Páran azért még kirepültek végleg családostul.Anyu meg itthon bujkált pincében a bombák,stb elöl.Még nem ismerték egymást.

P.Elliot 2021.10.24. 14:48:19

@fhdgy: Mi ujsag otthon a noverkepzessel, marmint fiuk milyen szazalekban jelentkeznek?

Tokosnover, jo szo, hehehe...hiaba a magyar humor igazan talalo.

Itt az Usaban nagyon sok ferfi novert talalsz, rettento jol fizetik oket, nem szakadnak meg a munkaban mert a korhazakban vannak egyszeru kepzessel kisegito apolonok akik a piszkos munkat csinaljak meg furdetnek, ez-az, a kepzett nover gyogyszerez/, infuziot allit be, vervetel amihez a segedapolono meg csak nem is nyulhat/, komolyabb munkakat csinal amihez alapos szakkepzest kapott.
A fizetes is olyan..
A ferfiakat is ez vonza, na meg valtozatos, erdekes munkakor...

fhdgy 2021.10.24. 14:52:26

@P.Elliot: A szakképzés nem tudom, hogy hogyan áll. 2005-ben elváltam!

Azóta betegként többször "volt szerencsém" belülről látni kórházakban a dolgokat, vannak férfi ápolók.

P.Elliot 2021.10.24. 14:58:32

@fhdgy: A kecskek mindent felfalnak, en is ugy hallottam. Van egy kozeli park aminek van allatkertje, ott vannak tobben, a keritesen keresztul nyujtogatjak be a latogatok a repat, kekszet, barmit amit hoztak otthonrol, akkora hasuk van hogy meg!

Erdekes hogy a kecske nem sok hust ad ugye? A gerincen van valami, a combjain aztan kesz is, a tobbi lenyegtelen.

En borzadok a husatol, az izetol, ezzel kapcsolatban van egy emlekem.

Fiatal lany voltam amikor pont akkor voltam latogatoban egy rokonomnal Budaorson amikor a hazineni/ aki kulon lakasban lakott a teruleten, leolte a kecskejet mert felfujodott valamitol loheret evett vagy mit hogy megelozze hogy meghaljon es igy meg lehetett enni. Hat nyar volt, a kecsket megnyuzva betettek valami kobol keszult feszerbe 1 napra amig a neni szetapritja es csinal vele valamit. Masnap ott voltam amikor kinyitottak az ajtot es a kecsken hemzsegtek a kukacok, kishijan elhanytam magamat, a neni tanacstalanul toporgott, azt szerette volna tudni hogy ha lemossa megeheti-e meg.

Elmenekultem, nem tudom mi volt aztan de borzongok a kecskehustol mert mindig ez jut eszembe ha az uzletbe latok de az izet/ mar kostoltam elotte/ sem igazan szerettem.

A birka az mas.
Az finom.

2021.10.24. 15:36:54

@élhetetlen:

"Igen, érthető, de nem minden elfogadható belőle."

Ok. :-)
Csak két dologra reagálok.

"El tudod képzelni, hogy a nők találták ki a csiklócsonkítást, hogy nekik ne legyen jó a szex?"

Nem igazán.
Ugyanakkor ezt nem emelném ide, mert nem amellett érvelek, hogy másik korokban, másik társadalmakban nem történt vagy történik soha semmi rossz nőkkel, hanem hogy a mi társadalmainkban (a "nyugati" társadalmakban) nincsenek elnyomva. Tehát még csak nem is amellett, hogy itt nem történik velük semmi rossz, hanem csak hogy ebből nem következik, hogy el vannak nyomva. (És a férfiakkal is történnek rossz dolgok, és abból sem következik, hogy ők el vannak nyomva.)

"Visszajutottunk addig, hogy a nemek közötti egyenlőség nem az, hogy a nők is gyilkoljanak annyit, mint a férfiak."

De igen!
Erre nem tudok pár sorban válaszolni, hosszan írni meg nem akarok, mert biztos van jobb dolgod is, de ha az ember következetesen, szikáran végigviszi azt a feminista logikát, amiről fentebb beszéltem, akkor pontosan ez esik ki belőle: egy egyenlő társadalomban ugyanannyi nő gyilkolna, és ugyanannyi kerülne börtönbe, mint férfi.

És hogy ez nem történik meg, jelzi - a feminista logika szerint -, hogy a férfiak el vannak nyomva a társadalomban.

Azért bizarr ez a végkövetkeztetés, mert a feminista teória hibás.
Lehet, hogy mégis csak hosszabban kéne írni róla, mert végülis ez volna a mondandóm lényege, de olyan szép kis vasárnap van, mindegy. :-)

Vibi 2021.10.24. 16:29:03

@Nagy Kámpics: szerintem pedig a feministaknak pont hogy igazuk van. A hajlektalan ferfiak, meg az orvoshoz nem jaro ferfiak meg a ferfiak felulreprezentaltsaga a mernokok kozott a tarsadalmi elnyomas miatt van. Egy fiut eleve ugy nevelnek hogy nem szabad sirnia, a fajdalmat kimutatnia, termeszetesen csak mernok vagy focista lehet stb. Ha nem igy neveljuk a fiukat meg a lanyokat akkor egyszer majd el fogjuk erni hogy a fiuknak sem lesz ciki orvoshoz menni ha bjuk van, meg segitseget kerni ha a szakadek szelen az eletuk es igy tovabb. Csak erre valaszul jonnek a macso ferfiak, hogy ok nem akarnak buzik lenni, meg milyen nyapicok mar ezek a mai fiuk, mert bezzeg regen amikor meg el kellett menni katonanak.
Szerintem pont azert van az emberiseg nagy szarban mert macso, tesztoszteronttol futott szociopata ferfiak vezetik a vilag nagy reszet.

2021.10.24. 16:57:02

@Vibi:

"Egy fiut eleve ugy nevelnek hogy nem szabad sirnia, a fajdalmat kimutatnia, termeszetesen csak mernok vagy focista lehet stb. [..]
egyszer majd el fogjuk erni hogy a fiuknak sem lesz ciki orvoshoz menni ha bjuk van, meg segitseget kerni ha a szakadek szelen az eletuk es igy tovabb."

Oké. Ha jól értem tehát, abban egyetértesz velem, hogy a társadalmi elnyomás ebben az esetben a férfiakat sújtja, igaz?

Vibi 2021.10.24. 18:00:02

@Nagy Kámpics: igen, adtam is ra peldat. Ugyanakkor a korabbi hivatkozasodat hogy ez ellen is a noknek kellene kuzdeni nem osztom. Mindket nemnek ki kell ebbol vegye a reszet es egyutt kell kuzdeni a rossz beidegzodesek megszuntetese ellen

négyzet 2021.10.24. 18:25:46

@FutureFry: "egyenlő képességű jelentkezők esetében, szülni tervező nőnél) szerintem valamennyire érthető egy cég részéről"

Ezért jó olyan országban élni, ahol kipróbálták, hogy milyen az, ha az apa is otthon van a gyerekkel. Hirtelen máris semmi értelme az ilyen diszkriminációnak. Ez csak ennyin múlik. A munkahelyemen sorra mennek el az apukák "gyed"-re.

A munkáltató számára a fluktuáció azért ennél fontosabb, s a nők általában lojálisabbak, míg a férfiak hamarabb pattannak.

négyzet 2021.10.24. 18:31:59

@London2009: "Setalni is mehetsz, csak vinni kell a hordozot." öhmm, majd megváltozik ez :) csak néhány év, s a gyerek jár, kinő az akarata, és hárman háromfélét akartok, és igen, mégis fontos lesz az iskola is, és határátkelőként még az is megeshet, hogy beesett egy pandémia, senki nem akar/tud gyerekre vigyázni, és esti programot már több éve nem is tervezel.
Szerintem a magánéletet a gyerekes lét a kisgyerekkorban rúgja fel leginkább.

Vibi 2021.10.24. 18:44:18

@Nagy Kámpics: felteszem hogy ugy ertik hogy a noket ert elnyomas ellen kuzdenek. Szerintem nem baj az ha vannak olyan csoportok akik kizarolag egyes elnyomasok ellen kuzdenek. Szerintem a balnakert kuzdoknek sem rovod fel hogy de a fecskekert miert nem. Ezzel persze nem mondom, hogy minden hangosan kuzdonek mindig igaza van, de pont azt nem tartom helyesnek hogy olyat is szamonkerunk rajtuk ami nem csak az o felelosseguk

FutureFry 2021.10.24. 18:44:39

@négyzet: “… Ezért jó olyan országban élni, ahol kipróbálták, hogy milyen az, ha az apa is otthon van a gyerekkel. …”

Amerikában is elég sok cég (vagy állami munkahely) van, ahol létezik paternity leave is (igaz, erre - sajnos - jelenleg nincs egységes törvényi szabályozás). Ennek ellenére én úgy gondolom, hogy az anyának több teherrel jár (no pun intended) egy terhesség-szülés-szoptatás, ami - nagyon helyesen - gyakran a munka rovására megy (általában jobban mint az apánál).

Vibi 2021.10.24. 19:53:17

@Nagy Kámpics: ertem. En a magam reszerol a mindenfele nagyforgalmu epuletben fellelheto noi wc-k kiboviteseert harcolok. Gy ertve hogy ha hosszu a sor a noi wc elott szemrebbenes nelkul bemegyek a ferfibe.

fhdgy 2021.10.24. 21:48:30

@P.Elliot: Ha elrontod, minden rossz. ha jól csinálod, minden jó!

London2009 2021.10.24. 22:33:53

@négyzet: haaaat mar nalunk sem olyan egyszeru amiota 15kg a kisasszony. Akarata is van mar. Jobban tudja neha mint en, hogy mi lenne a jo. De a lenyege a mondanivalonak inkabb az volt, hogy minden megoldhato. Nem ezeken mulik.
Nalunk nem rugta fel a maganeletet. De erre torekedtunk is. A pandemia alatt meg amugy sem eltunk nagy szocialis eletet.

London2009 2021.10.24. 22:38:01

@kisrumpf: arra valaszoltam, hogy ha olyan helyre kell koltozni ahol nincs jo iskola. Errol rogton az ugrott be, hogy akkor kikuldetes es akkor mindegy mert ugyis fizeti a ceg a maganiskolat meg a feleseg kieso fizeteset.
Persze lehet, hogy arra gondolt, hogy a Hebridakra koltozne csak ugy szorakozasbol es ott nincs jo iskola, nem tudom.

London2009 2021.10.24. 22:45:38

@élhetetlen: lehet Phd-zni csak mondjuk a fenenek lenne kedve hozza. De gondolom megoldhato csak sok idot venne el. Pont a szabadidot amit a gyerekeddel tolthetsz. Igen egy nagymama sem art, foleg aki fiatal es agilis. De ha ez since ezert van ket szulo, hogy egymast kisegitseg meg a talalekonysag sok mindent megold.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.10.24. 22:50:49

@London2009: aha, az nem volt meg h kikuldetesrol van szo.

élhetetlen 2021.10.24. 23:34:00

@fhdgy: „őket tökösnővérnek hívták.”. Ez jó egy szakközépben, de egy kórházban azért ciki lenne! Ha tehetném, (de ki hallgat rám), a fivért terjeszteném el, a nővér is, a fivér is testvért jelent, ők a segítő testvérek.

élhetetlen 2021.10.25. 01:08:33

@FutureFry: „Mondjuk szülni nem a férfi fog”. Ez igaz, de, nem biztos, hogy minden nő szülni fog, az sem, hogy hosszú időre esik ki a munkából. Csak példákat tudok mondani, statisztikát nem, hogy mennyi a kieső idő, volt kolléganőm, aki két gyerek között visszajött dolgozni majd egy évet, hogy ne essen ki a dolgokból. Volt, aki 38 éves koráig dolgozott (igaz a párterápiát is megjárták, mert a társa szeretett volna már gyereket). Egyetemista koruk óta éltek együtt, volt közös lakás, majd közös ház, és 38 éves korában mondta a nő, hogy most, összeházasodtak, 3 év alatt jött két gyerek, a nő már újra dolgozik. Ebből csak azt akartam kihozni, hogy a cég szempontjából ugyanakkora kockázat felvenni egy pasit, aki öt év múlva talán lelép, mint egy nőt, aki talán kiesik egy időre. Mindkét esetben, ha pótolni kell a munkaerőt, a cég „megtanulása” ugyan úgy idő, aztán vagy lesz belőle kisnyúl, vagy nem, míg szülés után már egy ismert szakember jön vissza. Más. Hallottál már olyanról, hogy állásinterjún megkérdeznek egy pasit, hogy van-e gyereke, akit egyedül nevel?
„szerintem valamennyire érthető egy cég részéről az ilyesmi “nemi diszkrimináció”. Szerintem nem, csak az előítéletek dolgoznak, nem a józan ész.

élhetetlen 2021.10.25. 01:46:15

@London2009: „Akarata is van mar.”. Általános tapasztalatom, hogy az nem megjósolható, hogy a papa vagy a mama lesz az első szó, de az biztos, hogy a következő a „nem”. (vicc). Kevés idő kell az önjáróságig, a barátnőm három éves unokája már leamortizált egy rollert, a múlt héten kellett újat venni. Ezt nyilván csak játéknak tervezték, nem közlekedési eszköznek, de, ha jó az idő, ezzel jártak oviba. Ez oda-vissza 3 km. A kiscsaj bírta, a roller nem. Most annyi változott, hogy anyu már nem csak megy a két rollerező mellett (a másik öt éves), hanem tolja a babakocsit a legújabb kicsivel.

FutureFry 2021.10.25. 02:27:18

@élhetetlen: “… nem biztos, hogy minden nő szülni fog, …”
Ezért írtam, hogy “ … szülni tervező nőnél …”

“ … Hallottál már olyanról, hogy állásinterjún megkérdeznek egy pasit, hogy van-e gyereke, akit egyedül nevel? …”
Nem, de errefelé állásinterjún _senkinek_ nem szoktak rákérdezni a családi állapotára/gyerekekre (annak tervezését is beleértve) mert azzal jogilag igencsak problémás "vizekre eveznének”.

élhetetlen 2021.10.25. 02:27:52

@London2009: „lehet Phd-zni csak mondjuk a fenenek lenne kedve hozza”. Ehhez még, a körülmények. Hazajött Londonból ezért a házasságért. Van két diplomája, (az egyik pszichológus, ELTE, pszichológiából PhD-zik), de hirtelen nem talált állást, viszont talált egy ösztöndíjat, amit megnyerte. Csak havi százezer, de több, mint a semmi, A covid miatt távmunka, nincs utazási idő, és amíg kötelező foglalkozás van, addig ott az apa, szintén távmunkában. És kaptak a távoktatás miatt plusz egy évet a zárásig. Otthon van a gyerekével, az nem baj, ha az apa is babázik kicsit, ő meg könnyebben szerez egy fokozatot, mintha ezt már munka mellett gyerekkel próbálná. Csak kihasználja az időt.

élhetetlen 2021.10.25. 02:53:40

@FutureFry: „Ezért írtam, hogy “ … szülni tervező nőnél …””. Jaj, ez komoly, minden szülni tervező nő szülni fog? Hát nem, de erről ennyit.
„Nem, de errefelé állásinterjún _senkinek_ nem szoktak rákérdezni a családi állapotára/gyerekekre”. És „szerintem valamennyire érthető egy cég részéről az ilyesmi “ nemi diszkrimináció”. OK. Nem kérdeznek rá egy nőnél, hogy tervez-e gyereket, a férfinél, hogy nevel-e egyedül gyereket, de szerinted valamennyire érthető egy cég részéről az ilyesmi “nemi diszkrimináció”. Mire alapozzák a szerinted érthető diszkriminációt? Honnét tudják, hogy melyik nő tervez szülést, mert ugye nem kérdeznek rá. Ott van minden interjún egy gondolatolvasó, aki szól a HR-snek, hogy ne vegyétek fel, mert láttam a gondolataiban, hogy szülni akar? Már csak hülyéskedek, de a szövegedet normálisan értelmezni nem lehet. Mi marad? Hogy csak az előítéletek dolgoznak, nem a józan ész?

élhetetlen 2021.10.25. 03:13:44

@fhdgy: A bármit evők. Anno anyu kórházba került egy hétre. Kivettem szabit, mert három anyadisznó, egy kan, 40 süldő, tyúkok, kacsák, és vacsorát főzni. A sógornőm tudta, hogy hétalvó vagyok, segített (szemben laktak), reggel kirakta a pár hetes kiskacsákat a fűre, és odakészített egy tál kacsatápot, amivel elleszek egy napig. A macskáknak be volt tárazva zsíros kenyér, tej meg a konyhában. Nem, rábuktak a kacsatápra, nyelték, mint a nokedlit, és vizet ittak rá. Mentem be anyuhoz, mondtam, hogy mire hazajössz, az összes macskád hápogni fog.

FutureFry 2021.10.25. 03:43:12

@élhetetlen: “… Mire alapozzák a szerinted érthető diszkriminációt? …”
Arra, hogy szerintem egy (fiatal) nő valószínűbb, hogy szülni fog mint egy férfi.
Egyébként igazad van, hogy felvételkor előítélet is munkálkodhat a dologban, én arra szerettem volna rávilágítani, hogy a biológiai valóság miatt egy nőnek szerintem több áldozattal jár a gyerekvállalás (legalább is a kezdeti része) mint egy férfinek és ez a munkára is kihat(hat).

élhetetlen 2021.10.25. 05:06:51

@FutureFry: Ne járjunk körbe, mint a farkát kergető kutya „Arra, hogy szerintem egy (fiatal) nő valószínűbb, hogy szülni fog mint egy férfi.”. Ezt megbeszéltük. Elmondtam a véleményemet, hogy miért éri meg felvenni és megtartani egy nőt, akkor is, ha kiesik egy időre.
„én arra szerettem volna rávilágítani, hogy a biológiai valóság miatt egy nőnek szerintem több áldozattal jár a gyerekvállalás (legalább is a kezdeti része) mint egy férfinek és ez a munkára is kihat(hat).”. Én meg leírtam, hogy ez miért nem számít a cég szempontjából. Te még azon lovagolsz, hogy azért nem éri meg felvenni egy megfelelően képzett fiatal nőt, mert lehet, hogy 5-10 év múlva szülni fog. És ezt komolyan gondolod?
És azt persze nem tételezzük fel, hogy adott kolléga hol eltöri a lábát síeléskor, na az lehet egy szülés és szoptatás ideje, vagy csak úgy kificamítja, hogy egy hónap múlva két mankóval szökdécsel be a járógipsszel, de ez persze nem hat ki a munkájára.
Nem értjük egymást, de nem számít.

FutureFry 2021.10.25. 05:36:51

@élhetetlen:
Én azt hittem egy pont ugyan olyan megfelelően képzett, ugyan annyi tudással rendelkező (fiatal) férfiről és nőről van szó. Akik ugyan annyit síelnek, törnek lábat, ficamítanak bokát és egyenlő eséllyel lépnek le öt év múlva a cégtől. Azaz pont ugyan olyanok, csak az egyik férfi, a másik pedig nő.

Arthamyr 2021.10.25. 12:36:00

@élhetetlen: "szövegedet normálisan értelmezni nem lehet" - FutureFrynál nem sokan (senki?) írnak értelmesebben az itt rendszeresen hozzászólók közül...

puhacica 2021.10.25. 12:50:58

@élhetetlen: "De, b+ (ez utóbbit csak gondoltam), főztem." - :D ez jo! :D lehet, hogy a te fozeleked kellene kiprobalnom. tenyleg nem vagyok valogatos, egy kezemen meg tudom szamolni, mit nem szeretek, sajnos a finomfozi koztuk van

élhetetlen 2021.10.25. 14:31:39

@Arthamyr: Véleménye mindenkinek van. Nem vitatkozom, csak nem értek egyet azzal, hogy egy cégnek nagyobb a kockázata, ha nőt vesz fel, mert az lehet, talán, esetleg szülni fog.
Ő írta: „szóval (egyenlő képességű jelentkezők esetében, szülni tervező nőnél) szerintem valamennyire érthető egy cég részéről az ilyesmi “nemi diszkrimináció””. Aztán: „errefelé állásinterjún _senkinek_ nem szoktak rákérdezni a családi állapotára/gyerekekre (annak tervezését is beleértve)„. Akkor honnét tudják, hogy tervez e szülést a nő? Szóval szerinted ezt a logikát tekintve „FutureFrynál nem sokan (senki?) írnak értelmesebben az itt rendszeresen hozzászólók közül...”.

élhetetlen 2021.10.25. 14:54:59

@FutureFry: „és egyenlő eséllyel lépnek le öt év múlva a cégtől.„. A mondat első fele igaz, ez már nem, esetleg akkor, ha nem akar szülni, de akkor teljesen jogtalan a “nemi diszkrimináció”. De, ha öt év munkaviszony után úgy dönt, hogy a köv. évben megpróbálkozik a gyerek projekttel, akkor nem fog lelépni a cégtől, mert, ha az új helyén jelenti be fél év múlva, hogy terhes, akkor tuti nem lesz hová visszamennie szülés után. A nők a stabilabb munkavállalók.
De feladom, Arthamyr is megírta, hogy nálad „nem sokan (senki?) írnak értelmesebben az itt rendszeresen hozzászólók közül...”. Tudod, van az a szöveg, hogyha a kocsmában már ketten azt mondják, hogy részeg vagy, menj haza, akkor menj haza, akkor is, ha nem vagy részeg. Hazamentem, azaz befejeztem.

FutureFry 2021.10.25. 17:05:06

@élhetetlen: Az, hogy errefelé lehetséges jogi problémák miatt nem kérdeznek rá a családi/gyerek/stb. állapotra az egy konkrét kérdésedre volt válasz (“Hallottál már olyanról, hogy állásinterjún megkérdeznek … “). Ami nem jelenti azt, hogy nem derül ki a dolog, pl. az alany is felhozhatja meg persze (általában) látható különbség egy férfi és egy nő között. Mindezzel nem az előítéleteket próbálom védeni, csak azt mondom, hogy az egyébként _teljesen egyenlő_ jelentkezőknél a “szülési faktor” a nőkre lehet igaz, a férfiakra nem. És a “teljesen egyenlő”-be szerintem meg beletartozik az is, hogy a felvételiztető szerint a jelentkezők egyenlő eséllyel lépnek le (vagy nem) öt év múlva.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása