oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. június 10. 06:30,  Magyar munkaközvetítőként Svájcban 81 komment

2021. június 10. 06:30 Határátkelő

Magyar munkaközvetítőként Svájcban

A Miből élnek a magyarok Svájcban? sorozat legfrissebb részének főszereplője Kriszta, aki munkaközvetítőként dolgozik. Akit érdekel, milyen lehetőségekre lehet számítani betanított munkásként Svájcban akár alapszintű nyelvtudással, annak Csilla interjúja kifejezetten jól jöhet. Kiderül, szinte csak már Svájcban élőket közvetítenek; a keleti ajánlás nem sokat ér; és az is, milyen órabérekre számíthatunk.

allasinterju_foto_nextgenges_com_2.jpg

Csilla: Hogyan lettél munkaközvetítő?

Kriszta: Kezdetben más területen tevékenykedtem, gyári munkát végeztem itt Svájcban. Magyarországon banki menedzser, banki tanácsadó voltam, ezt a munkát itt nem tudtam csinálni, viszont a gyári munka nem elégítette ki a szellemi szükségleteimet, ezért mindenképp keresni akartam valami mást. Aztán egy két hónapon keresztül tartó felvételi eljárás végén enyém lett a pozíció.

Csilla: Milyen követelmények alapján tudtok valakinek munkát adni?

Kriszta: Nagyon fontos, hogy hol tartózkodik, többnyire csak már Svájcban élő jelentkezőket tudunk figyelembe venni. Jellemzően az egyszerűbb munkák, például a gyári betanított munkát néhány napon belül betöltjük.

Itt a gyorsaság nagyon fontos, mert nincs idő megvárni, amíg valaki ideköltözik, de szakmunkákra természetesen tudunk közvetíteni külföldről is. Ez több tényezőtől is függ, például hogy jelenleg dolgozik-e, ha igen, mennyi a felmondási ideje, van-e német nyelvtudása, stb.

Szakembereknél még nagyon fontos, hogy van-e ajánlólevelük. Optimális esetben nyugati országokból, ugyanis a keleti blokkból származó ajánlóleveleket nem tekintik egyenrangúnak.

Csilla: Hogyan néz ki egy munkanapod?

Kriszta: A munkaidő nyolctól hatig tart, déltől fél kettőig van ebédszünet, mint általában a svájci hivatalokban. Tulajdonképpen nekem a toborzás a teljes munkaidős feladatom, a Facebookot nézem egész nap, követem a különböző csoportokat, ha valaki munkát keres, arra is reagálok azonnal, hogy küldje el hozzánk az anyagát.

Amikor beérkeznek a pályázati anyagok, mindenkit fel szoktam hívni, akinek már az anyaga alapján látszik, hogy nem fogunk tudni együtt dolgozni, annak megy egy elutasító email.

Az, hogy kit mikor tudunk elhelyezni, azon múlik, hogy milyen ajánlataink vannak, a partnercégeinknek éppen mire van szüksége. Lehet, hogy várnia kell egy kicsit, de az is lehet, hogy azonnal kap munkát, ez nagyon sok mindentől függ.

Csilla: Milyen területekre közvetítetek ki embereket?

Kriszta: Építőipar és ipar, szakembereket illetve betanított munkásokat is keresünk. Eléggé zárt ez a terület, engem sokan megkeresnek egészségügyi illetve gasztromunkák miatt is, ilyenkor próbálok segíteni, útbaigazítást adni, de mi leginkább építőipar és ipar területen tudunk elhelyezni embereket.

A legkeresettebb munkások a hegesztők, villanyszerelők, ipari fényezők, vízvezetékszerelők, festők, stb.

Csilla: Milyen órabérekre lehet számítani?

Kriszta: Ez attól függ, hogy milyen munkáról van szó, a szakmunkáknál ez általában bruttó 30 franktól indul, a teteje olyan 38 frank szokott lenni, de ez nagyon szakmafüggő.

Ha egy projektre keresünk valakit, akkor a cég bekínál egy nagyobb összeget, de ez rövidebb ideig tart. Ha hosszútávú munkalehetőségről beszélünk, akkor ezek az órabérek jellemzőek.

Ha segédmunkáról, betanított munkáról beszélünk, az bruttó 21-25 frank között mozog, plusz ha vannak műszakok, akkor erre jöhetnek pótlékok még.

Az építőipari segédmunka bruttó 28-32 frank körül mozog, ez egy magasabb kategória, viszont ezek szintén olyan munkák, amik inkább rövidtávú lehetőségek.

Tehát van, hogy egy napra, két napra, egy hétre kérnek tőlünk munkaerőt, ez azért jár magasabb órabérrel, mint a gyári munka, mert fizikailag nehezebb, kimerítőbb munka.

Csilla: Milyen dokumentumokra van szükség, ha valaki jelentkezni szeretne hozzátok?

Kriszta: Ami nagyon fontos, hogy friss német nyelvű önéletrajzot küldjenek, ne régit. Sokszor előfordul, hogy még a telefonszám se stimmel rajta.

Szakmunkák esetén egy szakmai végzettséget igazoló okiratot, jobb esetben németül, ha magyarul van, én németül odaírom mellé, hogy mi van rajta, nekem elhiszik, de ha profi anyagot akarunk leadni, akkor legyen németre fordítva.

Kell ajánlólevél, ami mindig egy sarkalatos pont, mert a cégek elvárják. Legjobban a svájci referenciának örülnek természetesen.”

A teljes beszélgetést az alábbi videón nézhetitek meg.

(Fotó: nextgenges.com)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1716587582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2021.06.10. 07:54:11

Brutto 21frank nem tünik soknak és még legyen német önéletrajz meg svájci ajánlólevél....a.....nem kéne?

Arthamyr 2021.06.10. 09:19:16

@Golf2: Ha francia vagy olasz önéletrajz kellene, az jobb lenne? Havi bruttó 3500+ CHF, plusz pótlékokról indul, segédmunkásként? Építőiparban dolgozva, de még mindig segédmunkásként a harmadával több? Láttam már több év tapasztalattal és diplomával rendelkező IT-st, aki ennél kevesebbet keresett - nem Magyarországon. Mégis mennyi tűnne soknak? :S
És ha valaki kevésnek tartja, akkor tanulni kell valami szakmát, és szakmunkásként már 6000+ is elérhető...

CsillaCH 2021.06.10. 09:40:55

@Golf2: mert Svájc német részén milyen nyelvű önéletrajz lenne reálisan elvárható szerinted? Japán?

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2021.06.10. 12:46:56

@Arthamyr:

Segédmunkát sehol nem fizetik jól, Svájcban sem! Aki nem nagyon ért semmihez, az nehezen tud magának kialkudni magasabb bért.

Németek szokták mondani hogy a svájci fizetéseket le kell felezni ha arra vagy kíváncsi az mennyit ér Németországban.
Tehát a varázslatosnak tűnő nettó 2500-3000 frankos segédmunka annyi mint 1200-1500 nettó a németeknél.

S akkor a németeknél még mindig van átlagban dupla árszínvonal hozzánk képest, tehát az a német pénz olyasmi mint itthon egy 600-750 eur nettós fizetés.

Persze világos hogy itthon vannak akik ennyit se keresnek. Nekik megérheti anyagilag is lelépni, akár mosogatónak.

De az valami elképesztő torzítása a valóságnak amikor arról kezdenek el értekezni hogy milyen kiválóan lehet élni segédmunkás bérekből is kinn. Nem, nem lehet...

Din Serpahis 2021.06.10. 14:35:09

Hogy a viharba lehet, hogy valaki bankos hatterrel nem talal munkat Svajcban?

Arthamyr 2021.06.10. 17:06:11

@Horthy Miklós cselédje: A leírtak alapján Svájcban (is) megfelelően megfizetik. Ennyiből Svájcban is simán eltartja magát az illető, és még megtakarítani is tud, ha behúzza a nadrágszíjat. A megtakarítást meg már nem kell felezni-negyedelni-nyolcadolni, ha nem ott költi el... Emiatt ez tökéletesen megfelelő kompenzáció egy szaktudást, képesítést nem nagyon, tehetséget pláne nem igénylő munkakör betöltéséért.
Nyilván nem ad lehetőséget még a középosztályba való betagozódásra sem, ezért sem célszerű ilyen munkára berendezkedni egy életre. Aki többet szeretne az élettől, abban legyen annyi ambíció és kitartás, hogy továbbképzi magát és nem ragad le ezen a szinten. Pl. a szakmunkások már lényegesen jobban keresnek - ismét csak a leírtak alapján - és ahhoz nem kell évtizedes tanulás...
Vagy ha a munkához nem fűlik a foga, akkor mondjuk pattintsa ki magát és házasodjon jól. :)

SzZoole 2021.06.10. 17:06:45

@Horthy Miklós cselédje:

“ Aki nem nagyon ért semmihez, az nehezen tud magának kialkudni magasabb bért.”

Ezért sompolyogtál haza lankadt fasszal te is Graz-ból mi, mert te még mosogatni sem voltál jó, most meg a sziklakőpalotából a mamahotelből betanított munkát végezve havi 180 ezerből ugatod le azokat akik pl. Svájcban takarítóként boldogulnak, há’ hogy van ez Bazsi, hányszor bírsz bebaszni úgy rendesen abból a 180 ezerből?

Arthamyr 2021.06.10. 17:11:11

@SzZoole: Így ránézésre a 3.5k CHF Svájcban is jobb, mint a 180k Budapesten. Vidéken mondjuk nem olyan rossz az, persze nagy ünneplésre nem ad okot, és megkockáztatom, hogy még akkor is inkább a svájci verzió az előremutatóbb...

svajcineger 2021.06.10. 17:11:56

@Din Serpahis:
Úgy, hogy a banki melókat szívesen elválallják a helyiek is.
Nem mindenki IT-s! :)

SzZoole 2021.06.10. 17:19:12

@Arthamyr: egyetértek!
Mondjuk Hinta borsodbótai “újmagyarok” által sűrűn lakott zsákfalúban lakik, ott egy vagyon a 180 ezer :-))

Golf2 2021.06.10. 17:26:15

@CsillaCH: Szerintem ennyi pénzért segédmunkára ne kelljen jól németül tudnia.Döntsék el hogy rabszolga kell kevés pénzért vagy nyelvtudással rendes pénzért.

Arthamyr 2021.06.10. 17:29:37

@SzZoole: Na igen, az már lehet nem rosszabb a svájci verziónál. Egyébként havi 50k-ból (a maradékból meg eltengődik) is jó sokszor be lehet rúgni, beruház egy lepárlóra, és csinál magának valamit. Esetleg vesz készen, ha ismer valakit, ahogy tapasztaltam elég filléres dolog, pl. a pálinka 2-3k/litertől már van.
A zsákfaluk emblematikus újmagyar lakói viszont inkább designerdrogon élnek, na az még annál is sokkal olcsóbb, ahhoz tényleg egy vagyon a 180k. :)

SzZoole 2021.06.10. 18:04:27

@Arthamyr: designerdrog? A régi csavarlazítóra gondolsz amit újra dizájnoltak és most WD 40-ként árulnak? :-)))

Arthamyr 2021.06.10. 18:15:47

@SzZoole: Azzal én is élek, mert mindenre is jó. Mondjuk azt nem tudtam, hogy erre is...

SzZoole 2021.06.10. 18:22:55

@Arthamyr: a Technokol Rapidról hallottál már? :-))

Arthamyr 2021.06.10. 18:24:57

@SzZoole: Igen, bár azt is ragasztásra használtam csak. Mondjuk láttam már embert, aki egy zacskó segítségével belemélyedt a villamoson üldögélve...

Arthamyr 2021.06.10. 18:27:25

@Golf2: Eldöntötték: rendes pénzért kell valaki a munkához elégséges nyelvtudással.
A rabszolgának amúgy sem fizetnek, az ingyen dolgozik, a hozzájárulása nélkül, itt ilyenről szó sem volt...

SzZoole 2021.06.10. 18:28:48

@Arthamyr: na, a csavarlazítót is ugyanarra használták :-)

Arthamyr 2021.06.10. 18:30:35

@SzZoole: Legalább a WD-40-nek lényegesen jobb szaga van.

Meg mostanában adnak hozzá kis piros csövet, így egyből lehet lökni a nóziba. Vagy azt nem így fogyasztják szakszerűen?

SzZoole 2021.06.10. 18:38:44

@Arthamyr: látod azt nem tudom, szerintem azt is acskóba rakják mint technokolt és úgy szíjják be :-))

Din Serpahis 2021.06.10. 21:06:03

@svajcineger: Most a CSnek dolgozom, csomo kulfoldit ismerek itt aki nem ITs. Magyart is. Szoval ezert sem ertem.

Csodabogár 2021.06.10. 21:36:45

@Arthamyr: Nem tudom, de SFr. 3500 -ból már 20 éve se nagyon lehetett megélni, mert ugye lakni is kell valahol, meg fizetni a beteg- és egyéb biztosításokat.
Ahogy én látogatásaim alatt láttam az árak ott is csak felfele kúsztak már évek óta. Szóval én inkább élnék itthon 180ezerből mint Svájcban 3500-ból. de lehet, hogy rosszul látom.

Arthamyr 2021.06.10. 21:38:48

@Din Serpahis: Ha mint "banki tanácsadó" a retail részen dolgozott, akkor azért nem annyira meglepő... Nem ugyanannyira kompatibilis az, ha valaki a citinél dolgozott nemzetközi projekteken, vagy egy vidéki otp fiókban pátyolgatta az ügyfeleket.

Arthamyr 2021.06.10. 21:52:14

@Csodabogár: Egyrészt kérdés, hogy hol (te ott is az egyik drágább nagyvárosban laktál, ha jól emlékszem?), mert biztos van, ahol az nem csak, hogy elég, hanem bőségesen elég egy fő számára.
Egy db segédmunkásról beszélünk, ne akarjon már 80-120nm-es lakást bérelni (pár napja írtad, hogy életed legklasszabb lakásában laktál, vagy az nem ott volt?), azzal a tömegszállás/szobabérlés kompatibilis...
Másrészt 20 éve nem biztos ám, hogy a 3500CHF annyira sokkal több volt, mint most. Vannak részei a világnak, ahol az inflációtól nem rettegnek annyira, sőt olyan is, ahol két kezüket összetették volna, csak legyen.
Budapesten elég necces a havi 180, még szobabérléssel, bár ha @SzZoole: értesülései helyesek, és @Horthy Miklós cselédje: valami lepukkant borsodi faluban él, ott valóban királyság a havi 180.

somlobodog 2021.06.11. 06:57:51

@Golf2: te ha Magyarországon jelentkeztél munkara, akkor azt esetleg török vagy japán önéletrajzzal tetted?

Örömhernyó 2021.06.11. 06:58:01

@Arthamyr: Nem az a probléma, hogy havi 3500 CHF lesz a proli jövedelme, hanem hogy ezeknek a munkáknak a zöme időszakos munka, nem állandó. Tehát lehet lényegében soha nem tudja, hogy mit hoz a jövő. Nyugaton szeretik a kölcsönzött munkaerőt, erre azért nem lehet stabil egzisztenciát építeni.

Örömhernyó 2021.06.11. 06:58:12

@Din Serpahis: A bankos az itt valószínűleg azt jelenti, hogy ügyfelekre tukmált hitelkártyákat vagy valami hasonló szintű munkát végzett Magyarországon.

Örömhernyó 2021.06.11. 06:59:05

@Arthamyr: 180ezer, ami Budapesten nevetséges összeg, pár megyével keletebbre jó fizetés. Persze vannak legendák, amik szerint Aldi meg Lidl 280 ezret fizet teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállalóknak, de annak a fele se igaz, ráadásul a dolgozók 90%-a 6 órában van foglalkoztatva.
Igen, ma a vidéki Magyarországon akinek nincs jó szakmája (tehát esélye sincs 300-at keresni), nincsenek gyerekei (tehát nincs is szüksége 300ezerre) és van hol laknia (pl. szülői ház, vagy saját), annak 180ezer egy elég szép összeg, abból már simán félre is tehet.
Ha a magyar minimálbér nettó 180-200 ezer lenne, akkor sokkal kevesebben mennének nyugatra, mert ennyiből már azok a képzetlenek, akik jellemzően minimálbéres munkákat végeznek Ausztriában, Németországban, simán meg tudnának élni a magyar vidéken.

Vidéki rokonom nyugdíja 180 ezer felett van. Egyszerűen el se tudja költeni. Nyilván, aki 160 ezerből csaladot kell hogy eltartson, az nem érzi, de az utóbbi években jelentősen nőtt az életszínvonal Magyarországon. A korábbihoz képest (nem Ausztriához viszonyítva).

Arthamyr 2021.06.11. 07:50:49

@Örömhernyó: Írtam valahol olyat, hogy erre stabil egzisztenciát lehet építeni?

Buchhalter 2021.06.11. 08:02:27

@Horthy Miklós cselédje: A nettó felezéseid baromság. Például Németországban nagyon sok termék hasonló árban , vagy picit olcsóbbért elérhető. A szolgáltatások változóak,de például egy pesti hajvágás átlag 3500 Ft, addig Münchenben 12 €(4200 Ft) 20% eltérés. A lakhatás magasabb,de az se a duplája, főleg hogy a magyarban szinte sosincs benne a rezsi ktg.

Buchhalter 2021.06.11. 08:06:32

@SzZoole: a dizájner drogok tavaly óta hivatalosan is elkaszáltak 40-50 javarészt roma származású emberkét. Pár idióta fehér is volt közöttük. Gondolom van az a szint a drogosoknál, hogy már minden mindegy csak legyen anyag és üssön.Különben Kínából jön. És a hírek szerint két nagyobb terjesztő bandát is lekapcsoltak. Gratulálok nekik: bűnszervezetben kábszer terjesztés,kereskedelmi mennyiségben és halált okozott az alapból 15-20 év börtön. Ha visszaeső életfogy 25 évvel.

Golf2 2021.06.11. 08:07:38

@somlobodog: A legalja munkára semmilyen jó nyelvtudást ne kérjenek örüljenek hogy csinálja valaki.

Golf2 2021.06.11. 08:12:42

"az utóbbi években jelentősen nőtt az életszínvonal Magyarországon." Ezt a baromságot!!!

dikusz. 2021.06.11. 08:33:44

@Arthamyr: Ahogy kiolvastam a posztból, ezek a munkák adott időre, ráadásul napokra, egy-két hétre szólnak. Havi átlagot, rendes fizetést így hogy lehet számolni?
Mi van akkor, ha 3 napra kap megbízást, azután 3 hétig semmi, és ez így megy(menne) hónapokig? Akkor nemigen jön össze a 3500+ pótlékok.

2021.06.11. 08:52:33

@Arthamyr: tegnap fújtam be a redőnyt mert nem csúszott rendesen, lehet hogy rosszul alkalmaztam?

2021.06.11. 08:52:33

@Csodabogár: a létminimum hivatalosan ennyi mostanában.

2021.06.11. 08:52:33

@Buchhalter: ugyanaz a szolgáltatás más helyen:férfi hajvágás Balatonmáriafürdő HUF 1500, Budapest, HUF min.3500 Berlin EUR 15 Zürich CHF min. 35

2021.06.11. 08:52:33

@Golf2: ez persze attól függ hogy hol laksz! A barátaim Budapesten lényegesen jobban élnek mint mondjuk két évtizeddel ezelőtt.

Arthamyr 2021.06.11. 09:27:14

@Team Vincent: Passz, én is ilyesmire szoktam használni, tegnapig nem ismertem a @SzZoole: által említett alkalmazását.

@dikusz.: Szerinted ez a jellemző?
Ugyan nem néztem végig a videót, de meglátásom szerint
1. azok a cégek, akik munkaerőközvetítővel dolgoznak, nem csak egy hétre keresnek segédmunkást, mert úgy nem biztos, hogy megéri a közvetítő jelentette extra költséget
2. valószínűleg úgy vannak belőve a fizetések, hogy egy egészséges egyensúly alakuljon ki: legyen aki elvállalja a munkát, de ne fizessenek neki a szükségesnél többet. Emiatt nem fog elfogyni munka.
3. ha valaki nem tróger munkát végez, azt folyamatosan hívni fogják, mert jobb a bevált emberekhez nyúlni közvetítőnek is, mint újakkal kockáztatni
Kriszta munkájának a puszta létezése (és amiről nem esett szó, de ő minden bizonnyal nem bruttó 40 frankért dolgozik óránként, tehát nem olcsó szolgáltatás) is ebbe az irányba mutat.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.06.11. 10:33:36

@Buchhalter: na akkor mar csak azt kell megfejteni, hogyan lesz a 20%-os felarbol otszoros fizetes ugye.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2021.06.11. 10:34:08

@Buchhalter:

Mi van hasonló árban? A parizer meg a hagyma az ALDIban? Meg a műszaki cikkek esetleg, ruhák?

A szolgáltatások, ingatlanárak jóval magasabbak. De a legtöbb élelmiszer ára is.
Én azt figyeltem meg hogy a junk food van hasonló áron kinn, a mindenféle szénhidráttal és zsírral tömött szemét, rágcsa, édesség, stb.
Aztán ha veszek tőkehúst, máris jóval drágább mint otthon.
Grazban pl. egy olcsó! szalonban 15 eur volt egy hajvágás ha már felhoztad. Budapesten laktam pár éve, 2 ezerért vágták, hasonló kaliberű helyen.
Grazba beültem az olcsó egyetemista krimóba és 3,5 eur az olcsó! csapolt sör. Beültem az olcsó! étterembe és 10 eur egy fogás, egy olyan fogás, ami otthon max 1200-1500 forint.
Én éltem Ausztriában azért pár évet, jóval többe került ott megélni, ami a puszta bevásárlást illeti is.
Hivatalos EU statisztikák alapján is kiolvasható a dupla szorzó árakban.

Persze ki tudja, lehet Németország marha olcsó hely, ez is lehet. Aztán a fizetés meg sok. :))
Meg gondolom te az olcsóbb vidéki német albérletet veted össze a pestivel, úgy könnyű kihozni hasonló szintre :)
Grazban pl. 500 eur alatt nem tudsz lakni egy kis lakásban és ez a legalja garzon. Graz magyar megfelelője kb. Miskolc. Nagyjából fele ennyibe kerül ugyanez, az ingatlanár meg a harmada.

Egy a lényeg! Sokkal drágább kinn élni, megélni! Ha szobát bérelsz, sehová nem jársz, nem veszel igénybe semmit és csak ülsz otthon két műszak között parizeres zsemlét majszolva, akkor talán hasonlónak tűnhet az árszínvonal, csak az ugye milyen élet?

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2021.06.11. 10:34:17

@Arthamyr:

Én egy szóval se írtam amúgy hogy úgy élek mintha kinn dolgoznék valami hasonlót. Nyilván nem, mivel a nyugati országok gazdagabbak.
Csakhogy ez nekem már nem ok arra hogy kimenjek, ha itthon is meg tudok élni.
Azt kell megérteni, hogy nem mindenki azt a logikát követi hogy oda csomagol ahol többet ér a fizetés, automatikusan.
Ha mindenki így gondolkodna, holnap be is lehetne zárni az egész országot...

nyuszigonosz 2021.06.11. 11:39:49

@dikusz.: A munkaközvetítés, az egy külön munkaág. :-)
Mármint az, hogy vannak munkaközvetítéssel foglalkozó vállalkozások.
Ezek között is óriási különbségek vannak.
Léteznek a megbízható és nem a munkát keresök lehúzásával foglalkozó munkaközvetitö irodák meg hát a többi.

A nagy vállalatok jó ideje nem foglalkoznak annyira azon munkakörök betöltésével amelyek ugyan kellenek, fontosak is, de nem a magasabb képzéssel rendelkezök kellenek az elvégzésére.
Ezek betöltését munkaközvetitö irodáknak passzolják tovább.

Példa: gyár, összeszerelésre kell x ember, munkaközvetítö meg küld x embert, akik fizetése a munkaközvetitön keresztül van, nekik azzal van szerzödésük. Természetesen így kevesebbet is keresnek, mint amennyit akkor keresnének ha eleve a gyár/cég/vállakozás - al szerzödnének.
Viszont van, amikor szakmunkásokat keres egy egy gyár/vállakozás azokból eleve többet és szintén kiadják egy munkaközvetítö irodának.

Ez azért van így, mivel egy egy gyárnak nem mindig kell annyi munkás állandóra, így nem nekik kell egyfolyaban a felvételükkel, elbocsátásukkal és mindennel ami a munka végzéséhez tartozik törödniük.

A munkaközvetítö meg abból él - fizeti a saját munkaeröt, reklámot, irodát akármit - hogy a kiközvetített melósok dolgoznak valahol és ök kapják a gyártól/cégtöl vállakozástól a pénzt, tölük meg az általuk kiközvetítettek.

Mint írtam, vannak rendes munkaközvetítök, azokat az ember onnan is tudja: létezik legalább egy tényleges irodájuk is, nem csak postacímük van, hanem az valós. Vannak fizetett reklámjaik a rádióban, neten akárhol, mindennel ami ehhez kell, szóval jegyzett vállalkozások. Utánuk lehet nézni, hogy nem csak valaki otthon egy számítógép elött ülve akar így pénzt keresni, söt elöször egy jó nagy összeget kér, hogy egyáltalán regiszztrálja a munkát keresöt.

Természetesen a munkaközvetítön keresztül munkát találók szeretnének a kiközvetített munkahelyen munkaszerzödést kapni, és igen, van aki kap.

Nem mindenki, aminek szintén oka van: nem mindenki felel meg bármilyen munkára.

A rendes munkaközvetítönek érdeke, hogy ne 2-3 napra küldjön csak melósokat valahová, szóval rendes több hónapos munkák ezek aztán velük. Van, aki évekig dolgozik munkaközvetítökön keresztül.

Nem, nem néztem meg a filmet, csak elolvastam a poszt írott szövegét, és mit mondjak: nem igazán tetszik az, hogy a munkaközvetítö hölgy munkaideje nagy része azzal telik, hogy Facebook oldalakat néz és onnan szerzi be a munkát keresöket.
Így úgy tünik, csak magyarul írókat néz/ választ ki.

Mint irtam: egy rendes munkaközvetítö iroda saját internetes oldalat tart fenn, plusz elérhetö telefonszámokat is, ahová az érdeklödök maguk jelentkeznek, avagy a Linkedln oldalon keresi a szakmunkásokat.

Buchhalter 2021.06.11. 12:11:38

@Horthy Miklós cselédje: Na ember, beülsz egy étterembe és 2-3000 Ft egy tál étel.Amiről te beszélsz a sarki kifőzde .Az még 1500 körül megvan.Ha Már Graz akkor legyen Győr.Győrben bérelsz egy lyukat 130 ezer + cirka 30 ezer a rezsi.Az kb. 500 € tehát a grazi albérleted pont ugyan annyi. Budapesten az átlag lakbár 160 ezer +rezsi .Kb 200 ezer cirka 600 € Bécs biztos drágább, de az a tény hogy a hasonló méretű Budapesten alig van 6000 lakható önkormányzatis bérlakás Bécsben 38 000 van. És ez már is árnyalja a különbségeket. Szerintem ha beszélnél középfokon egy nyelvet és lenne egy jó szakmád és kevesebbet innál talán máskép látnád a dolgokat. Különben ha annyira szar lenne a nyugat nem lenne kint továbbra is 5-600 ezer magyar. Na erről ennyit.

Golf2 2021.06.11. 12:15:25

@Team Vincent: 59 éve élek pesten ill.budán.A fontossabb dolgok,kaja,ingatlan,rezsiárak duplázódtak 5 év alatt,a fizetés meg nem. A százezer közszolga most már csak szolga most is 200 körül keres,5 éve meg 150 volt.Szart se ér.

dikusz. 2021.06.11. 13:42:23

@Arthamyr: Nem mondtam azt, hogy jellemző. Azért kérdeztem, mert ez volt a posztban:

"Az építőipari segédmunka bruttó 28-32 frank körül mozog, ez egy magasabb kategória, viszont ezek szintén olyan munkák, amik inkább rövidtávú lehetőségek.

Tehát van, hogy egy napra, két napra, egy hétre kérnek tőlünk munkaerőt, ez azért jár magasabb órabérrel, mint a gyári munka, mert fizikailag nehezebb, kimerítőbb munka."

Ebből gondoltam azt, hogy a cég, ahol Csilla dolgozik, inkább rövid távú munkákra keresnek embereket.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2021.06.11. 13:52:00

@Buchhalter:

Én nem ilyen árakat látok itt. De nem ragozom tovább. Ha azt akarod hinni hogy német árak vannak itthon, hidd azt.
Én a tárcámnak hiszek és jóval többe került az életem kinn, mint itthon, ennyi.
Ja és és nem mondtam azt hogy szar lenne kinn, én annyit mondtam hogy segédmunkásként ott sincs nagy élet.
Meg azt hogyha itthon is meg tudok élni, nem akarok már lelépni.
Ja és itthon az emberek többségének van amúgy ingatlantulajdona, kinn ez se igaz. Nekem sincs pl. lakbér költségem itthon és ez a társadalom 80 %ára igaz!

nyuszigonosz 2021.06.11. 14:06:34

@dikusz.:
Így lesz ez, Dikusz, ahogy te feltételezed, és konkrétan én az életben nem szeretnék annál a munkaközvetítönél fél órát sem dolgozni, amiröl a poszt szól.
Hozzáteszem: nem dolgozok munkaközvetitön keresztül, de: vannak ismeröseim, akik igen, egy ideig, itt, és saját maguk jelentkeztek a munkaközvetítöknél nem bogarászta ki öket valaki az fb-n, és abszolút nem ilyen tipusúnál, mint ahol a posztban lévö hölgy dolgozik.
Munkám kapcsán is találkoztam már pár munkaközvetítö által hasonlóan verbuvált népek nem igazán jó sorsával.

Arthamyr 2021.06.11. 14:09:52

@dikusz.: Nem abból számoltam a havit, hanem a legaljából (21-25). Bár szerintem itt is úgy működik, hogy megpróbálják kiközvetíteni az embert többször, mert így hatékony. Csilla az interjút csinálta, Kriszta a munkaerő-közvetítő, nem?
Ha van kedved és időd, olvasd el azt is, amit @nyuszigonosz: írt.

@Golf2: Ez is olyan, mint a svájci 21-25 CHF: megfelelő. :) Sőt, mint korábban írtam, te pl. egyenesen túlfizetett vagy, ennyire jól megy a magyar gazdaság. :)

@Horthy Miklós cselédje: "Azt kell megérteni, hogy nem mindenki azt a logikát követi hogy oda csomagol ahol többet ér a fizetés, automatikusan." - Erről igazából én nem beszéltem emlékeim szerint, és most sem vitatom.

Buchhalter 2021.06.11. 14:10:52

@Horthy Miklós cselédje: hülye gyerek! Két évvel ezelőtti Budapesti fodrász árral jöttél! Pesten élek és látom kirakva az árakat! 3-4500 Ft körül vállalnak most! Hogy mi volt 2 évvel ezelőtt az már a kutyát se érdekli! Na ezért vagy buta.

Arthamyr 2021.06.11. 14:11:06

@nyuszigonosz: Mi a gond a facebook-kal? Sokkal több embernek van, mint pl. linkedin profilja. A segédmunkások tényleg nagy számban megtalálhatóak linkedin-en?

nyuszigonosz 2021.06.11. 14:17:30

@Arthamyr: Lényegében nincs vele gond. A gond ott szokott kezdödni, mikor eleve olyan embereket talál meg ott egy egy munkaközvetítö, akik nem beszélnek más nyelvet, föleg nem az adott ország nyelvét, ahol majd dolgoznak.
Itt van irtó sok buktató, és a nem igazán rendes munkaközvetítöknek egy rakat óriási lehetöség kihasználni az embereket.

Arthamyr 2021.06.11. 14:20:39

@nyuszigonosz: Ok, én sem néztem végig a videót, de nekem nem az jött le, hogy Kriszta cége ilyeneket keres, pl. az ellenérzéseket kiváltó német nyelvű önéletrajz sem ilyen irányba mutat.

nyuszigonosz 2021.06.11. 14:37:57

@Arthamyr:
Az természetes, hogy ha én német nyelvterületen akarok munkát vállalni, akkor német nyelvü önéletrajz kell.
Ha most nyitnék egy munkaközvetítö irodát, akkor én lennék jelen mint xy munkaközvetítö pl. az FB-n, ahol több nyelven írnám le, milyen munkát tudok közvetíteni, mi kell hozzá, ( pl. egy német nyelven írt önéletrajz ) eleve, ha nem csak németül beszélö jövendöbeli munkavállalókat akarnék találni.

Itt úgy tünik a hölgy keresi az fb-n, ki az a munkát keres és ö szólitja meg öket.

Természetesen írhat valaki aztán saját maga egy német nyelvü önéletrajzot, megkérhet valakit, aki németül írni olvasni tud, hogy írjon neki egyet, de az esetek többségében az így munkaeröt keresö közvetítö ajánl német nyelvü önéletrajz írást is, valamilyen összegért, ( mert amit te írtál pont nem is felel meg) aztán lakhatást is, ( mert ha te találtál, az biztosan messze lesz a majdani munkahelytöl) szintén valamilyen összegért, meg sok minden mást is, megint valamilyen összegért.

Mert ilyen munkaközvetítök is vannak. Sok.

Nem tudom, milyen munkaközvetítö az, ahol, a poszt interjúalanya dolgozik.

Én csakis azt akartam leírni: minden van.

Arthamyr 2021.06.11. 14:42:11

@nyuszigonosz: Ok, én jóhiszemű vagyok, azt gondoltam, hogy tisztességes cégnél dolgozik. Meg ha nem lenne az, nem adta volna az arcát hozzá.
Aztán persze lehet, hogy tévedek, és abban természetesen igazad van, hogy minden van.

nyuszigonosz 2021.06.11. 14:52:42

@Arthamyr: Nincs okom nekem sem mást gondolni, mint azt, hogy tisztességes cégnél dolgozik, mint írod, arcát adta a történethez.

Dikusz kérdése volt az, ami miatt írtam a munkaközvetítökröl, és szintén ö volt az, aki egy két mondatot bemásolt ide, arról, hogy pl. csak pár napra keresnek építkezési segédmunkást.
Ezért nem dolgoznék velük, mert pl. 2 nap építkezési segédmunka, az nem kereseti lehetöség - többe kerül oda utazni, pár éjszakára szállást találni, étkezést, és német önéletrajzot íratni valakivel mint a kereset.

Arthamyr 2021.06.11. 15:24:50

@nyuszigonosz: Feltételezhetően úgy senki sem vállal munkát (távlati célokat figyelmen kívül hagyva), hogy még ő fizet érte. :) De ha mégis igen, akkor minden joga megvan hozzá. :)

dikusz. 2021.06.11. 16:25:29

@Arthamyr: Elolvastam, amit @nyuszigonosz: írt, és csodák csodájára meg is értettem, mivel érthetően írta.:)

2021.06.11. 18:42:38

@Golf2: akkor lehet, hogy a barátaim egy másik Budán laknak?

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2021.06.11. 18:42:54

@Buchhalter:

Fél éve is ott laktam még és nem tapasztaltam osztrák árakat Budapesten. Beülsz bárhová, magyar árak jönnek szembe.
2-3 ezer egy fogás, ja. Én a KÖKI környékén laktam, főleg oda jártam zabálgatni is ide oda. Marhára nem 2-3 ezer forint egy fogás, a klasszikus éttermekben se arrafelé.
Valahol biztos annyi. Sőt, biztos van 1300 forintos sör is Pesten a belvárosban. Csak abból hülyeség levezetni a magyar árakat úgy általánosságban.
Nem, egyáltalán nem túlzás lefelezni a német fizetést ha arra vagy kíváncsi annak mi a magyar megfelelője.

vándor madár 2021.06.11. 18:44:20

@Örömhernyó: "Persze vannak legendák, amik szerint Aldi meg Lidl 280 ezret fizet teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállalóknak, de annak a fele se igaz, ráadásul a dolgozók 90%-a 6 órában van foglalkoztatva."

Ez nem legenda, hanem valóság.
www.napi.hu/magyar-vallalatok/aldi-ber-fizetes-kisker.721616.html

Az Aldiban a 6 órás munkáért havi 251.775,- ft bruttó bér jár alapból bárkinek, tehát ez a minimum és ez érvényes az egész országra, nem úgy mint másnál, hogy Bp-en a dupláját keresik, az emberek, mint vidéken.
jobs.aldi-hofer.com/aldi-karrier-hu/job/3980-S%C3%A1toralja%C3%BAjhely%2C-Kazinczy-Bolti-elad%C3%B3-S%C3%A1toralja%C3%BAjhely-Bors-3980/528376001/?feedId=245101&utm_source=j2w

Megjegyzésképpen a szakmunkás minimálbér Magyarországon 8 órás munkáért 219.000,- ft bruttó, de ezt csak az kapja meg, akinek a munkakörébe vágó szakképzettsége van, míg Aldi és Lidl gyakorlatilag bármilyen szakképzettséggel felvesz embereket.
Van rokonom, aki az Aldinál dolgozik és a család saját szavai szerint is "jól keres". A Lidl-nél is van ismerős, aki pl. hónapokig beteg volt és visszavették. A Tesco viszont már régen nem nyerő, ott dolgozott több ismerős, sőt még áruházvezető is évekig, de eljöttek, mert nagyon nem fizet vagy nagyon nem megfelelők a munkakörülmények.
Biztos nem leányálom egyik helyen sem dolgozni, de főleg vidéki viszonylatban ennyit nem igazán lehet keresni, ha az embernek nincs valami nyerő szakmája.
Arra azért nagyon kíváncsi lennék, hogy a németeknél mi ez a trükközés a részmunkaidővel, ugyanis az áruházi dolgozókat tényleg nem veszik fel teljes munkaidőre.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.06.11. 20:05:31

@Buchhalter: szoval? hogyan lesz a 20% felarbol otszoros fizetes?

Golf2 2021.06.11. 20:45:21

@Team Vincent: Nyilván nem közalkalmazottak.Sokan még mindig 200 körül keresnek,ja és diplomákkal is.(kultúrális szféra)

puhacica 2021.06.11. 21:07:56

@Horthy Miklós cselédje: hinta, baszki, mostmar csak nem birom ki szo nelkul, hat mi ez a sajatlakasbanelek, nincslakhatasikoltsegem, jovaltobbekerultazeletemkinnmintitthon bohockodas? ne mas faszaval verd a csalant! ha nincs a botai sziklakopalota, csak a sajat teljesitmenyed, hamar felkopna az allad a szupi fizetesedbol. regen jobb bohoc voltal. :D

nyuszigonosz 2021.06.11. 21:15:26

@puhacica: Jól írod, Puhacica.
Hinta most is hazudozik összes vissza. Mindig is ezt csinálta.

@Horthy Miklós cselédje: Neked nincs ingatlan tulajdonod! Csak laknod van hol, ahol nem az osztrák szocisegély fizet, hanem a szüleid házában laksz.

puhacica 2021.06.11. 22:11:55

@nyuszigonosz: ne erts felre, nekem azzal semmi bajom, hogy valakinek a segge ala raknak valamit, jo neki. csak ne jojjon utana azzal, hogy milyen konnyu az elet, mert az visszas, illetve egy kicsiket gusztustalan is.

nyuszigonosz 2021.06.11. 22:20:42

@puhacica: Nem, nem értelek félre, és nekem sem azzal van bajom, ha valaki házat, akár házakat vagy istentudja akármit kap, szülöktöl vagy akárkitöl, Lotto Jackpot akármi.
De ne játssza aztán meg magát, mint ahogy azt Hinta teszi.

tanato 2021.06.12. 07:09:58

@nyuszigonosz: HInta nem beszél nyomon,vagy ha igen,az nem sok jó,szülőklakásában lakni,eljárni dolgozni 170000ért.Ebből így önálló családja nem lesz soha.Ha kérdezem hogy van e társa rendszeresen nem válaszol.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2021.06.12. 11:22:45

@puhacica:

Nem igazán értem mit akarsz kihozni ebből.. ha nem lenne semmiféle örökségem, akkor albérletbe kéne lakni, de az is olcsóbb mint kinn volt.. amúgy a vidéki Magyarországon egy Kádár kocka örökség az nagyjából minden magyarnak megvan, ez nem valamiféle oltári nagy luxus.

Ettől még igaz hogy jóval olcsóbb itthon megélni mint kinn.

Arthamyr 2021.06.12. 12:11:38

@Horthy Miklós cselédje: Azt akarja kihozni ebből, hogy ha mamahotelben laksz, és a legnagyobb költséged kiesik (plusz mellé egy csomó egyéb apró kényelmetlenségtől is megszabadulsz), akkor egész más az élet. Ha 180-ból bérelned kellene 50-ért, fizetni a rezsit, és emellett javítgatnod a lakhelyed (mert 50-ért a kiadó nem fog megszakadni, hogy neked jó legyen, ha valami nem tetszik, mehetsz isten hírével), biztosítani az alapvető dolgokat, akkor azért nem biztos, hogy olyan sokkal kellemesebben élnél, mint a cikkből szedett segédmunkás Svájcban.

"amúgy a vidéki Magyarországon egy Kádár kocka örökség az nagyjából minden magyarnak megvan, ez nem valamiféle oltári nagy luxus." - Ezt mivel tudod alátámasztani? Nekem pl. nincs, nem is lesz, az ismeretségi körömben sem annyira jellemző. Ehhez az kell, hogy egyke legyél...

Egyébként nincs ezzel gond, fentebb írtad, hogy "nem mindenki azt a logikát követi hogy oda csomagol ahol többet ér a fizetés, automatikusan." Nos, láthatóan te sem. Legalább nem bort iszol, és vizet prédikálsz. :)
Viszont van ám ennél takarékosabb és kisigényűbb megoldás is, pl. aki elvan az aluljáróban (vagy most már nem, mert kibaszták?), néha behúzódva a csövesszállóra, de általában reggeltől estig szétcsúszva valami olcsó tudatmódosítótól, mert nem azt a logikát követi, hogy az életben előre kellene lépni, azt gondolja, hogy nem éri meg/nem hajlandó/nem képes gürizni azért, hogy valami szar lyukat béreljen, és alapvetően tolerálja a jelenlegi helyzetét.
Itt is látok a lakótelepen érdekes arcokat, tolják a kis bicajt, szépen kiválogatják a kukából, ami kell nekik, kéregetéssel kiegészítve esetleg.
Ahogy írtad a másik gondolattal kapcsolatban, azt kell megérteni, hogy ez, vagy mondjuk a mamahotel 30+ évesen az emberek többségének nem elfogadható szint.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2021.06.12. 12:41:35

@Arthamyr:

Én sose írtam hogy itthon kinti életszínvonal van, nyilván jobban él Svájcban is egy segédmunkás mint én, meg mondjuk Ausztriában is mivel gazdagabb országok.
Azzal támasztanám alá hogy nagyjából minden ismerősömnek lesz idővel legalább egy ilyen öröksége...a vidéki Magyarországon ez teljesen általános dolog, a Kádár kocka örökség.

Nem igazán értem amúgy hogy a szülőkkel való élés miért olyan gáz, akár 30 évesen. Sok kivándorolt ember, vagy akár itthon nagyvárosokban élő idegen emberekkel lakik együtt... igaz engem akkor is frocliztak mikor a nővéremmel laktam együtt Ausztriában, közös albiban.

Nincs barátnőm, feleségem, miért olyan gáz nekem anyámmal élni így? Majd ha lesz nő, összeköltözhetünk esetleg. Addig nekem elfogadható így élni.

Anyagilag sokkal jobb mintha beköltöznék valami közeli városba albérletezni. Így szépen tudok félrerakni a gyenge fizetésből is.

puhacica 2021.06.12. 23:34:24

@Horthy Miklós cselédje: nagyjabol megkaptad mar a valaszt.
orulok, hogy az ingyen lakhatas nem akkora luxus. mondjuk nekem elegge annak tunik, amikor ranezek a bankszamlamra es elgondolom, hogy mennyi van meg hatra a hitelunkbol.
es nagyon el vagy tevedve, nem alap az orokolt ingatlan. nekunk nincs (szerencsere), es nem mi vagyunk az egyetlenek a barati korunkben.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2021.06.13. 15:40:18

@puhacica:

Nem lakom ingyen, mivel van rezsi és belefizetek. Amúgy ha nem lenne családom, se ingatlan, akkor is meg tudnék élni ennyi pénzből. Nem túl jól, de megoldható lenne.

Ahogy a kinti melómból se éltem fényesen és csak nagy lemondásokkal tudtam pl. spórolni belőle.

Ez itthon is pont így van.

Arthamyr 2021.06.13. 16:34:20

@Horthy Miklós cselédje: "a vidéki Magyarországon ez teljesen általános dolog, a Kádár kocka örökség." - Nem az. Legalábbis azokon a vidékeken, ahol én megfordultam, biztosan nem az.

"Nem igazán értem amúgy hogy a szülőkkel való élés miért olyan gáz, akár 30 évesen." - A fejlett világban az emberek többsége nem szeret a szüleivel vagy felnőtt gyerekeivel együtt lakni.

"Nincs barátnőm, feleségem, miért olyan gáz nekem anyámmal élni így? Majd ha lesz nő, összeköltözhetünk esetleg." - Ettől annyira nem kell tartani szerintem, sem a mamahotel, sem a minimálbérközeli léttel való elteltség nem egy csajozós aduász.

Ez egy korábbi hozzászólásod: "
ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Comparative_price_levels_of_consumer_goods_and_services

Ezek szerint az átlagos árszínvonal a magyar 2,5 X-ese.
2500 frank nettóval számolva, az olyan mintha itthon 1000 frank nettót keresnél.
Nos, alkalmazottként, takarítóként ez nem reális.

Szóval az azért látszik hogy a fizetés vásárlóereje sokkal jobb kinn. De hát sokkal gazdagabb ország, annyira nem meglepetés ez.
"

Nem tudom, minek jössz itt a felezgetéssel, még önmagadnak is ellentmondtál, alig több, mint egy héten belül.
A részemről lezárom a témát, nincs értelme folytatni.

SzZoole 2021.06.13. 16:41:24

@Arthamyr: I told you, don't feed the troll :-)

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2021.06.13. 18:10:12

@Arthamyr:

Majd meglátjuk. Azért merem remélni hogy nem csak az informatikusoknak lehet barátnőjük meg egyéb jól fizetett dolgozóknak, meg vállalkozóknak.
De azt is vallom hogy nem feltétlenül tragédia a szülőkkel lakni felnőtt dolgozóként. Miért lenne az?
Mi az ellentmondás? Nem írogattam hogy úgy lehet élni itthon mint kinn. Én azt mondom hogy kinn se lehet jól élni ha segédmunkás vagy. Mert én ezt tapasztaltam meg kinn.

Azt tartom hogy a német osztrák fizetést simán le kell osztani kettővel ha arra vagy kíváncsi az otthon mennyit ér. A svájcit meg még többel, mint az adat is mutatja.

vándor madár 2021.06.14. 18:41:59

@Horthy Miklós cselédje: "De azt is vallom hogy nem feltétlenül tragédia a szülőkkel lakni felnőtt dolgozóként. Miért lenne az?"

Szerintem sem az. Eddig ez volt a normális és meg is van az eredménye, hogy már nem az. A városokban lakáshiány lett és az emberek nem tudják megoldani a problémáikat, amiket eddig közösen megoldottak. Most babysittert kell fogadni a gyerek mellé meg segédmunkást a ház körüli munkákra, a szülőt meg betenni az öregotthonba és milyen klassz, hogy van skype és messenger! Az érzelmi elsivárosodásról meg jobb ha nem is beszélünk.

Te meg szedd össze magad a lustaságból és szerintem végezz el valami használható szakképzést, amíg nem késő, ne így teng-leng a világban.
Csak azt nem értem, miért nem tetted meg eddig, amíg gyerekjáték volt Mo-n egy okj-s szakmát megszerezni. Minden ember jó valamiben, csak meg kell találni a célt és határozottan végigmenni az úton még akkor is, ha az buktatókkal kikövezett. Az egyetemhez is megvolt a pontszámod, úgyhogy nem vagy te olyan csapnivaló, amennyire többen gondolják, csak vannak dolgok, amikben elbuktál, de ez nem jelenti azt, hogy más sem fog sikerülni, csak szedd össze magad így kb. 10 év bolyongás után. Tűzzél ki rövid távú, elérhető célokat és szép fokozatosan vedd az akadályokat. Nem kell itt strómanságról agyalni meg más idióta ábrándokat kergetni, hanem abból kell gazdálkodni ami van, pl. megművelni a kertet és mindjárt tettél néhány lépést az egészséges életmód irányába. Borsodbotán is van élet. Sőt a járvány miatt most sok minden átértékelődött! Az emberek rájöttek, hogy milyen az élet a városban az emeleten összezárva, ha nem mehetnek sehova és még klotyópapírt sem lehet kapni, úgyhogy eléggé megdrágultak a vidéki házak még olyan helyeken is, ahová eddig tényleg csak a madár járt.

BogyóHollandi 2021.06.15. 07:56:44

@Buchhalter: Az 5-600ezer magyar nagyrésze már 5-10-20 éve kint van, nem biztos, hogy most is kimennének. Már nem 10x-es a svájci, 4x-es a német fizetés mint anno - igaz, a magyar árak eszméletlenül meglódultak, pláne ha a lakáson-házon csináltatnál valamit.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása