oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. június 17. 06:30,  Hazatérés - mindennek ellenére 11 komment

2020. június 17. 06:30 Határátkelő

Hazatérés - mindennek ellenére

A hazaköltözés nagy és komoly döntés, sok mindennel számot kell vetnie az embernek, mielőtt meghozza. Pláne, ha hosszú évek munkáját, megkezdett karrierjét, megszokott környezetét és bejáratott kapcsolatait kell hátrahagynia ezért, miként ez Paula esetében is történt.

Te hazaköltöznél? Inkább maradnál külföldön? Érted azokat, akik visszatérnek vagy fel nem bírod fogni, miért teszik? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre a véleményed!

no_boronddel.jpg

„Huszonegy éves koromban, amikor nyáron véget ért az egyetem, úgy döntöttem, egy Hollandia déli részén fekvő kisváros, Maastricht felé veszem az irányt.

A célom az volt, hogy folytassam újságírói képzésem és megpróbáljam kitalálni, merre vezetnek a munka világában a következő lépéseim. Soha nem gondoltam volna, hogy hat évig tart majd, mire hazatérek Barcelonába.

Maastrichtban nagyon nemzetközi és tartalmas környezetet találtam. Javult az angolom (hollandul sajnos nem tanultam meg rendesen) és egy év elteltével elkezdtem dolgozni az Európai Újságíró Központban (European Journalism Center). A szervezet célja a médiafejlesztés és a szervezetek segítése az önálló talpon maradásban.

Noha mindig bennem volt a hazatérés iránti vágy, megragadtam a lehetőséget, hogy szakmailag és emberileg is fejlődjek. Munkámnak köszönhetően beutazhattam a világot, új munkamódszereket fedezhettem fel.

Rengeteg hozzám hasonló helyzetben lévő emberrel találkoztam, akik kihasználták a külföldi élet előnyeit, ugyanakkor mindig az járt a fejükben, mikor tudnának hazatérni.

Ideális pillanat nem létezik

Már öt éve éltem külföldön és rájöttem, hogy nem várhatok arra, hogy minden feltétel adott legyen a hazatéréshez. Minél hosszabb időt tölt az ember az otthonától távol, annál véglegesebben szakadnak el a kötelek és annál több érzelmi és egyéb energiát fektetünk abba az országba, ahol élünk.

Csakhogy nem is olyan könnyű mindent hátrahagyni, amit az új életedben építettél és hazatérni. Rengeteget töprengtem ezen, sok ember véleményét kikérve.

A gondolat, hogy egyetlen rossz döntés és az elmúlt évek minden munkáját és erőfeszítését dobhatom ki az ablakon, lebénított. Az ember rengeteg akadállyal szembesül, ráadásul ezek az erősen érzelmi alapúaktól (például a félelemtől, hogy a hazatérésed kudarcként értékelik) a gyakorlatiakig terjednek (mint amilyen a lakhatás vagy a bürokratikus folyamatok).

Én olyan helyzetben voltam, amikor megkockáztathattam kényelmes és biztos maastrichti állásom elvesztését. Tisztában voltam vele, hogy szülőföldemre, Katalóniába visszatérve értékes tudást hozok magammal, jóval többet kínálhatok a reménybeli munkaadóimnak csakúgy, mint a társadalomnak, mint akkor, amikor elmentem.

Azt is tudtam, hogy a szakmai elvárásaim megváltoztak. Jó körülmények között akartam dolgozni, olyan munkát, aminek pozitív hatása van a hazámra.

Miután mindent mérlegre tettem és tisztáztam a prioritásaim, úgy döntöttem, megkezdem a hazatérésem szervezését.

Alkalmazkodás és izgalom

Próbálom megfogalmazni mindazokat az ellentmondásos, zavaros érzelmeket, amik bennem kavarognak – mint amilyen a fordított kultúrsokk -, és apránként visszailleszkedni.

Hiányoznak a maastrichti utcák csakúgy, mint hogy a közlekedés egyik legfőbb eszköze a kerékpár.

Azért tértem haza, mert szerettem volna hosszútávra tervezni a hazámban, élvezni a családom közelségét, örömömet lelni a hegyekben, a Costa Bravában és a napsütésben anélkül, hogy ehhez repülőre kellene szállnom.

Az elmúlt hónapok bezártsága ebben nem sokat segített, a bizonytalanság mindent elhomályosít. Ennek ellenére úgy érzem, jó döntést hoztam.”

(Paula története eredetileg itt jelent meg.)

Kövesd a Határátkelőt az Instagrammon is!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

�Berlin �� �: @____bettina____ #berlin #germany #németország

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés,

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: hazatérés Spanyolország Hollandia hazaköltözés

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7915814066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kék madár 2020.06.17. 07:49:57

visszajott a diktaturaba. Ja nem. Onnan jott el. Illetve... na hagyjuk

Hari Seldon 2 2020.06.17. 09:47:18

@kék madár:
Ez egy holland-kartalàn relàcios torténet. Melleseleg én mondjuk a helyében nem mentem volna le délre abba a hoségbe...

Din Serpahis 2020.06.17. 11:36:13

Most voltam három hónapot otthon, és pisozk jól éreztem magam, el is játszottam a gondolattal, hogy milyen lenne hazajönni. Aztán most visszajöttünk Svájcba és itt is jó....szerencsére abba az irányba mutatnak a dolgok, hogy egyre nagyobb teret nyer a homeoffice, szóval elképzelhető, hogy 1-2 éven belül gyarkolatilag mindegy lesz és kedvem szerint ugrálhatok a két ország között. (ez nagyon tetszene egyébként)

232323 2020.06.17. 19:51:43

@Din Serpahis: ez van itt is. 1 het magyarorszag bp/videken szulokkel.. napkozben HO, 2 3het svajc: egeszsegugy, fizetes, nyugalom, jovokep.

HighTroller 2020.06.17. 19:51:58

Hat nem tudom. Engem foglalkoztat a hazakoltozes gondolata, meg ha utobb ki is derul, hogy nem veglegesen. Egy koltozes utan egyelore ugy latom hogy nem akkora szopas ujrakezdeni (azt nem mondom, hogy konnyu), plane otthon azert nem teljesen 0-rol indul az ember.

Billy Hill 2020.06.17. 22:57:58

Paulánál sajnos nem volt elég erős a maastrichti szerződés... ;-)

dikusz. 2020.06.17. 23:11:07

@Din Serpahis: Most, a korlátozások alatt?

somlobodog 2020.06.18. 06:34:37

@Din Serpahis: gyerek nélkül tök jól meg lehet ezt csinálni. Én Budapestre pl Május- júniusban mennék. Télen 2 hónap Hawaii. A maradék 8 hónapot kihuzom itt NY-ban. Marcsak 10 év és kiprobalom milyen ez.:)

midnight coder 2020.06.18. 11:16:36

@somlobodog: Én ha fiatal lennék és milliomos, valahol Kanadában telepednék le az északi részen, ahol kb. 100 kilométerre van a legközelebbi szomszéd. És fél évente egyszer bemennék teherautóval vásárolni a városba :-)

Montroyal 2020.06.19. 04:03:13

@midnight coder: tolem a szomszedjaim par lépesre vannak .. amugy 15 emeletes a haz de
még nem nagyon talalkoztam a lakotarsaimmal .. igaz még csak egy éve lakom itt ..

somlobodog 2020.06.19. 07:28:08

@midnight coder: ott hideg van. Inkább valami kellemes meleg hely. De ne túl meleg. Legyen hely de ne túl kihalt. Nem könnyű...:)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása