oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. augusztus 07. 06:30,  Málta vagy Németország? 76 komment

2019. augusztus 07. 06:30 Határátkelő

Málta vagy Németország?

Dorina immár hét éve él külföldön, gyakorlatilag ingázva Németország és Málta között. Mindkét helynek vannak előnyei és hátrányai, ezeket próbálta meg összeszedni, feltéve a kérdést: hol lenne érdemesebb hosszú távon élni.

Neked mit jelent a magyarság? Hogyan viszonyulsz Magyarországhoz, miként gondolsz rá, amikor külföldön vagy és milyennek látod, amikor hazalátogatsz? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

malta_2_1.jpg

„Magyarországon születtem és életem 17 éves koromig. Idén már a hetedik éve, hogy külföldön élek illetve dolgozom. Egy-másfél éves periódusokban ingázom Málta és Németország között. 

Szeretek új embereket megismerni, új munkakörökben kipróbálni magam, új tapasztalatokat elsajátítani, idegen nyelven beszélni és tanulni. Egyelőre nem tudom elképzelni, hogy Magyarországra visszatelepedjek. 

Miután leérettségiztem, azonnal külföldre költöztem. Jelenleg hitelügyintézőként dolgozom egy online bankban a szigeten. Az elmúlt 7 évben megfordultam már egy pár munkahelyen mindkét országban, illetve a németeknél laktam több helyen is: kisvárosban, faluban, nagyvárosban, északon, keleten, délnyugaton. 

Ha Németországban tartózkodom, hiányzik Málta egy bizonyos része, ha pedig Máltán vagyok, vannak dolgok, amiket Németországból hiányolok. Teljesen más világ a kettő. 

Sokat gondolkodtam ezen a napokban... nemrég a holland főnökasszonyommal beszélgettünk erről a témáról elég hosszan. Úgy döntöttem, szeretném most pár pontban összehasonlítani a mediterrán szigetet Európa legnagyobb gazdasági hatalmával. Megpróbálok racionális tényeket közölni, és kevésbé személyes elfogultság alapján megírni a cikket. 

Németország 

Vegyük először Németországot górcső alá! 

Tisztaság 

Tisztaság az utcákon, köztereken. Rendezett parkok, gyönyörű az építészet, sok zöld terület, hegyek, tavak, erdők, többnyire friss levegő.

nemetorszag_2_allo.jpg

Munkalehetőség 

Rengeteg munka- és tanulási lehetőség, még akár a kisebb településeken is. Ez a kulturális programokra is hasonlóan igaz. 

Korrektség és törvények 

Szigorú törvények, szilárd rendszer, ami magával hozza az alapvető korrektséget is a munkaadó és az alkalmazott között. 

Élelmiszerárak 

Átlagosan olcsóbb élelmiszer, mint Máltán. 

Szabadság 

Az évente felhasználható szabadság és betegszabadság jóval több, mint a szigeten.

cim_232.jpg

Ügyintézés 

Gördülékeny ügyintézések. Legyen szó akár lakcímbejelentésről, bankszámlanyitásról, stb. 

Beilleszkedés 

Az állam segítőkész az integrálódásban. Ha látják rajtad, hogy nem élősködni jössz, hanem dolgozni vagy tanulni szeretnél, számíthatsz a támogatásra. 

Ingatlanhelyzet 

A költözés/lakásbérlés jóval nehezebb, mint Máltán. A lakások üresek, neked kell berendezned, a legtöbb helyen még konyha sincs. 

nemetorszag_1_1.jpg

Közlekedés 

Tömegközlekedés hiánya a kisebb városokban és falvakban. Ha ilyen helyen akarsz élni, akkor autó nélkül ne is próbálkozz. 

Málta 

Mi a helyzet a máltaiaknál? 

Környezet 

Az utcákon rengeteg a szemét. Egyébként apró, sűrűn lakott, beépített ország. Hegyek, erdők, bármiféle zöld terület nem igazán van. 

Munkalehetőségek 

Munkát nagyon egyszerűen talál az ember akár képzettség nélkül is, szinte minden sarkon. Más kérdés, hogy mennyi pénzért, és hogy hajlandóak-e tisztességesen bejelenteni. 

malta_3_allo.jpg

Csótányok 

Bizony. Méretes példányok, és még repülni is tudnak. Teljesen mindegy, hogy tiszta-e a lakásod. Ha szerencséd van, nem találkozol velük bent, de ha nem, vagy ki sem tudod őket irtani, vagy pedig elvétve látsz egyet-kettőt ha betéved. 

Én a szerencsés kategóriába tartozom, talán kétszer láttam egy-egy eltévedő egyedet a lakásban, amiket ki kellett tessékelni. Viszont sok embertől hallottam már durva csótányos történeteket. 

Lakáshelyzet 

Szigeteletlen apartmanok. Ennek bizony megvan a hátránya télen és nyáron is. A lakásbérlés egyre pofátlanabbul drága, a béremelkedéssel egyáltalán nem arányos. Legalább az összes apartman bútorozott, így a költözés sokkal egyszerűbb. 

Ügyintézés 

Nevetséges bürokrácia. Az ügyintézőknek a hivatalokban fogalma sincs arról, hogy mit csinálnak. Az elhúzódó hosszú és hiábavaló várakozásokról inkább ne is beszéljünk. 

Közlekedés 

Őrült közlekedés. Szűk utcák, kevés parkolóhely, túl sok autó. Torlódások egymás után. 

A tömegközlekedés is vicces (mondjuk ha a munkahelyedre kell időben beérni, akkor már kevésbé tűnik annak), bár viszonylag olcsó, és az, hogy nehéz eljutni A-ból B-be, az nem a tömegközlekedés hibája, hanem az alapból túlzsúfolt utaké. Motorral/biciklivel próbálkozni? Veszélyes. 

Mi visz vissza Máltára? 

Ezt olvasva elég egyértelmű, hogy melyik helyet preferálom inkább, ha hosszú távon akarok gondolkodni. De akkor mi az, ami mégis időnként visszavisz a kis szigetre? 

Még mindig utálom, hogy nem lehet inni a csapból, és bármilyen ásványvizet veszek, mind pocsolyaízű. Utálom, hogy ha a szupermarketbe megyek, mindig meg kell néznem, hogy le van-e járva az áru mielőtt megveszem. 

DE! 365 napból 300-at süt a nap. Gondolom, ezt nem kell túlragozni... ezáltal az időjárás sokkal kiszámíthatóbb, mint Németországban. A tengerpart soha sincs messze tőled, strandolni tudsz ingyen szinte akárhol nyáron. És itt bizony egészen hosszú a nyár. 

Rengeteg a szórakozási lehetőség: bárok, kaszinók, stb, minden sarkon. Nyáron sok fesztivál, és rengeteg a turista, ami néha kicsit zavaró, de számomra mindenképpen pozitív hogy, ennyiféle emberrel találkozhatom.

malta_1_1.jpg

A közbiztonság is sokkal jobb, mint a németeknél. Éjszaka egy nagyobb német városban biztos nem mászkálnék egyedül, de itt akármikor, félelem nélkül. 

Ami viszont a legfontosabb: nem tudom, hogy ez egyedi eset vagy sem, de én személy szerint sokkal könnyebben tudtam barátságokat kialakítani itt, mint Németországban, akár magyarokkal, akár külföldiekkel. 

Amiről semmiképpen nem szeretnék nyilatkozni, az az, hogy milyenek a németek és a máltaiak. Sosem szerettem állampolgárság alapján általánosítani. Az, hogy valaki hogyan viselkedik, vagy hogyan kezel Téged, elsősorban nem a nemzetisége fogja eldönteni. 

Sokkal mérvadóbb lesz az, hogy Te hogyan állsz hozzá, milyen kapcsolatban vagy vele (kollegád/főnököd/ismerősöd ismerőse, stb..), illetve hogy milyen családban nevelkedett az illető. 

Nem mondom, hogy nincs azért valamiféle viselkedési sajátossága mind a két nemzetnek, de amint fent említettem, igyekeztem ezt a posztot általános tényekre és nem személyes tapasztalatokra építeni, szóval ezt a véleményt inkább megtartom magamnak.”

Ha már Málta, akkor hallgassátok meg Karesz véleményét, akivel kétszer is beszélgettünk a szigetországról. A podcastokat meghallgathatod a Spotify-on ITT és ITT, vagy a YouTube-on is.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország Málta

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1614996438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabors 2019.08.07. 07:27:49

elso :-) bocs Golf2 ...

a kepek jok de a tobbi kicsit hig ....

ja a csotanyok bekezdes az uj .... marmint az nem hogy vannak de llyet mint figyelemre melto elony/hatrany dolog most eloszor latom ...

Csodabogár 2019.08.07. 08:41:48

Németországban kell élni és Máltán nyaralni.:-)

Herr Géza 2019.08.07. 09:16:00

Ezt a mondatot nagyra becsülöm a poszterinától:
"Sosem szerettem állampolgárság alapján általánosítani. Az, hogy valaki hogyan viselkedik, vagy hogyan kezel Téged, elsősorban nem a nemzetisége fogja eldönteni."
Végre valaki,aki nem a hülye sablonokkal jön...
Köszi!

Buchhalter 2019.08.07. 09:16:42

@Csodabogár: egyet értek.Bár idén Horvátország volt és egyáltalán nem bántam meg!

2019.08.07. 09:34:50

Amit No.ról mond az 10 év e talán igaz lehet. Az utcák szmetesek, a bürokrácia elképesztő, jogállamiság? Fogalmuk sincs róla.
A közlekedés? A nagyvarsban talán, tanacsi lakashoz könnyebb volt hozzájutni mint itt egy bérlethez. Az arakrol mar nem szólok.
Otthon most próbálkoznak némely dolgot bevezetni, hatalmas felhaborodassal, pl túlóra , ez ittnapi gyakorlat.
Mar nézegetek lakasokat Galiciában.

Auralianus 2019.08.07. 09:46:40

@irdesmond: Németország szép nagy hely... ahol én élek nyomát sem látom annak amit írsz...

... persze ízlések és pofonok, ha nem érzed jól magad, hajrá! Sok szerencsét Galíciában!

Arthamyr 2019.08.07. 09:47:05

@Herr Géza: +1

"A közbiztonság is sokkal jobb, mint a németeknél. Éjszaka egy nagyobb német városban biztos nem mászkálnék egyedül, de itt akármikor, félelem nélkül." - Ezt meglepő volt olvasni. Valamiért én nem gondoltam volna, hogy a nagyobb német városok (akármit is értsen alattuk a posztoló) nem biztoságosak.

Az évi 300 napsütéses nap meg tényleg jól hangzik, de azért ahogy olvastam itt (és Karesz posztjában is), Málta elég sok szempontból irritáló hely lehet.
Ha választani kell, hogy Németország vagy Málta, én azért az utóbbit választanám, de szerencsére van egyéb opció is rajtuk kívül.

Bredpitt Monika 2019.08.07. 10:08:33

Csak a cím után: Németország

Mostanában annyi szó esett Máltáról, itt ezen az oldalon is, most beszéltem egy ismerőssel, akinek párja még mindig Máltán van, az Isten veled Magyarország sorozatban most Málta is szóba került.

Nekem baromi kopárnak tűnik, a házak állapotára panaszkodtak, penészes, ha hidegebb van fáznak, szeles, huzatos. A megélhetés drága és a fizetés sem tűnik olyan jónak. Akkor inkább választanám az általam annyira nem kedvelt német nyelvet.

Bredpitt Monika 2019.08.07. 10:09:21

@Csodabogár: szerintem is....(már amennyire én hozzá tudok szólni, mivel egyik helyen sem éltem még)

Bredpitt Monika 2019.08.07. 10:15:14

"Csótányok

Bizony. Méretes példányok, és még repülni is tudnak. Teljesen mindegy, hogy tiszta-e a lakásod. Ha szerencséd van, nem találkozol velük bent, de ha nem, vagy ki sem tudod őket irtani, vagy pedig elvétve látsz egyet-kettőt ha betéved. "

Pont tegnap gondolkoztam azon, miért irtózunk ennyire a csótánytól.

Van egy szomszédom (másik házban lakik, szintén 10 emeletesben), van egy két lakás ott, ahová soha nem engedik be a rovarirtókat és már olyan szinten elszaporodtak a csótányok, hogy a közös képviselő azzal fenyegette meg őket, hogy a médiához fordul.
Állítólag nálunk is van a pincében, de a fenti emeleteken senki nem panaszkodik. Mikor beköltöztünk ide 2004 ben, akkor még láttam egyet kettőt a WC ben és a fürdőszobában, de akkor tettünk róla, hogy eltűnjenek. Azóta sincs ilyen problémánk.

Viszont a kis hangyák néha megjelennek.

Herr Géza 2019.08.07. 10:54:35

@Arthamyr: Közbiztonság Málta vs.Németország... Jó téma: Málta fövárosa 5-6000 lakossal bír és az egész országban élnek olyan 400 ezren. Elég irreleváns N.o.nagyvárosaihoz hasonlítgatni...
Mondjuk én, 110+ kilós, majd 190 centi magas rosszarcú férfiállatként akármelyik ú.n. no-go zónában ( :D ) lazán elsétálgatok éjszaka is, de a tök normál léptékü szöke nejem sem aggódik éjszaka sem gyalog hazajönni egy 100 ezres város elhagyatott parkjain át. Pedig annyi itt a migri,hogy csak na.... :)))
Igen,ha lenne tini lányom,öt nem engedném éjjel pl.Neuköllnben, a frankfurti Bahnhofsviertelben, vagy a hamburgi Kiezen egyedül tangózni.
Mint ahogy a Józsefvárosban meg Franzstadtban sem.

Auralianus 2019.08.07. 11:52:46

@Herr Géza:

"Mondjuk én, 110+ kilós, majd 190 centi magas rosszarcú férfiállatként akármelyik ú.n. no-go zónában ( :D ) lazán elsétálgatok éjszaka is, de a tök normál léptékü szöke nejem sem aggódik éjszaka sem gyalog hazajönni egy 100 ezres város elhagyatott parkjain át. Pedig annyi itt a migri,hogy csak na.... :)))"

vs

www.wikihow.com/Fake-a-Thick-Russian-Accent

London2009 2019.08.07. 12:26:46

Nemetorszag egyertelmuen a valasztas. Nekem Malta turistakent sem tetszett egyaltalan. Eszembe nem jutna ott elni. Ezek a dolgok, amiket a posztolo leir fiatalon meg fontosak, de kesobb ez valtozni fog. Szorakozasi lehetoseg, konnyebb baratkozni, sut a nap stb... De meg raer eldonteni. Addig is pedig elvezze a ketlaki eletet ahogy csak tudja! : )

seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2019.08.07. 12:48:56

@Bredpitt Monika: "Pont tegnap gondolkoztam azon, miért irtózunk ennyire a csótánytól." - Ha tényleg ennyi van, ki kell használni a piaci rést és elkezdeni csótányt exportálni Kínába.

youtu.be/b_ZTsDfjAp0

Ezzel a gyárral ugyan nehéz felvenni a versenyt, de az egzotikus nyugati csótányok tuti befutók a minden sz*rt felszívó kínai piacon.

arncht 2019.08.07. 12:55:17

Nemeto elni, malta nyaralni.

arncht 2019.08.07. 12:57:59

@Herr Géza: ez igy van, de azert alapvetoen senki sem gondolja, hogy mind a tobb tiz millio embert ismered. Ha vki ilyesmirol ir, a szemelyes tapasztalatait irja, szvsz semmi problema azzal, ha ezt leirja.

Arthamyr 2019.08.07. 13:02:38

@Herr Géza: 1000 főre jutó migriben lehet, hogy Málta áll rosszabbul. :)
Nyilván egy huszonéves, csinos nőre másféle veszélyek is leselkednek, de ettől függetlenül magam sem szívesen megyek be valami rossz hírű, emellett elhagyatott (vagy gyanús népséggel töltött) városrészbe. És a méretek ellenére én azt gondoltam, Németország a "biztonságosabb", meg azt, hogy mindkét ország elegendően biztonságos.

Shanarey 2019.08.07. 13:03:42

Máltán élni, nem, oda csak látogatóba mennék. Évi 300 nap napsütés? Nem állítom hogy nem jó dolog az, de én nem egy növény vagyok, hogy majd mindennap napfény kell. Speciel itt és most (Németország) angolos az időjárás. A nap afféle meseszerű, hol van hol nincs, s a mai nap, reggel óta esős. Ám ettől nem kell depinek lenni. Azt is elismerem, hogy huszonévesen, más prioritások léteznek.

Herr Géza 2019.08.07. 13:25:40

@arncht: Hát én máshogy látom és hidegrázást kapok attól,amikor valaki (pláne bö pár hónapos tapasztalattal, egy lakóhellyel, egy munkahellyel a háta mögött és legalább 10 embert "ismerve"...) le képes írni, hogy a németek, osztrákok, magyarok, dakoták, stb. ilyenek meg olyanok.
Ott van az élö példa @irdesmond: hozzászólása alatt. Pl." Az utcák szmetesek, a bürokrácia elképesztő, jogállamiság? Fogalmuk sincs róla."
Szívem szerint meg is kérdezném,hogy mire alapozza eme magvas kijelentéseit, de minek..., nagyjából sejtem a választ is. Él valami trutyisabb városnegyedben, belefutott valami hivatali elintézendö ügybe, amit -rosszabb esetben- bikkfaszintü némettudással nem sikerült 3 perc alatt elintézni, jogállamiság témában meg kiakadt, amikor kiderült, hogy akkor is kell GEZ-et (TV/rádió müsorszolgáltatási díjat) fizetnie, ha a TV-n csak a virágvázát tartja. Máris megvan az alap,hogy a németek ígymeg úgy, bla-bla...
Na, most én is elöadtam a prekoncepció élö alapesetét.:D

négyzet 2019.08.07. 13:55:01

Napfény, meleg, tenger, barátkozások, ezek egyébként elég jó érvek Málta mellett, bár engem nem vonz ez a táj annyira. Mivel fiatal vagy, élj még Máltán, a rendezettebb ám lehangolóbb Németország meg jó lesz akkor, ha már a szürke középkorúságodat éled :D

Golf2 2019.08.07. 14:04:51

Németország,natürlich.

2019.08.07. 14:05:34

@Auralianus: akkor konkrétum, az az első hogy nyilatkoznod kell a vallásodról, innen vonják az adót, a cimedet pedig kiadják az egyházközösségnek.
Az ebédidő nem resze a munkaidőnek, most otthon ezért haborognak a közalkalmazottak.
Akármenyit túlórázol, az a zeitkontora megy, otthon ezert tüntettek hetekig .
Magyarorszagon a hivatal nem kérhet olyan iratot amit maga is be tud szerezni. .itt nincs ilyen törvény, bár mire kötelezhetnek .
Nem sorolom , mert aki itt él az tudja, aki meg nem annak úgyis mindegy.

Shaktee 2019.08.07. 14:05:36

Csinos kis poszt, még csinosabb poszterina :)

2019.08.07. 14:05:54

@Herr Géza: igen, amikor ide költöztem még én is ilyen lelkes voltam mint te, de azota eltelt pár évtized és persze az orszag is sokat változott. Sok helyen laktam, több tartományt ismerek, és sajnos ezt az állaspontomat a ñemetek is osztják , de majd egy pár év mulva te is rájössz.

arncht 2019.08.07. 14:14:08

@Herr Géza: de megis mit varsz egy szemelyes beszamolotol? evekre visszanyulo tobb millios statisztikat?

Herr Géza 2019.08.07. 14:42:35

@irdesmond: ":::de majd egy pár év mulva te is rájössz."
Csak halkan mondom, hogy 1981. óta élek N.o.-ban, igaz az eleje az NDK volt, és otthon is laktam ezalatt több részletben olyan 15 évnyit. Ezzel együtt van a hátam mögött olyan nettó 22 évnyi Németország. Nem sok mindenre kell már rájönnöm.
Ha viszont te pl. azt állítod, hogy Németország szemetes, akkor már csak annyit kérdezek,hogy mihez képest?

"akkor konkrétum, az az első hogy nyilatkoznod kell a vallásodról, innen vonják az adót, a cimedet pedig kiadják az egyházközösségnek."
És mi ezzel a gond? Jogodban áll "letagadni" a vallásodat, problem solved. Mennyivel jobb, -ha úgy tetszik "jogállamibb"-, hogy máshol meg a magamfajta gyaur kutyák adójából is támogatják a különbözö egyházakat?

"Az ebédidő nem resze a munkaidőnek, most otthon ezért haborognak a közalkalmazottak."
Miért lenne az ebédszünet munkaidö? Attól,hogy a szocreálban az volt, még roppantul nem logikus...

"Akármenyit túlórázol, az a zeitkontora megy, otthon ezert tüntettek hetekig ."
Eleve nem igaz, mert sok munkahelyen fizetik bizony a túlórát, mint a katonatiszt. Munkaszerzödése válogatja. Arról nem is beszélve, hogy a Zeitkontóval is fizetik,hiszen az azon összegyülö plusz órákat lecsúsztathatod, ill. egy bizonyos határ fölött,vagy idö elteltével kifizetik.

"Magyarorszagon a hivatal nem kérhet olyan iratot amit maga is be tud szerezni. .itt nincs ilyen törvény, bár mire kötelezhetnek ."
Ezt magad sem gondolod komolyan, ugye?

Na persze majd Galíciában nem lesz bürokrácia.... :D

Herr Géza 2019.08.07. 14:51:35

@arncht: Semmi ilyesmit. Pláne statisztikai következtetéseket nem. De azt végképp nem veszi be a gyomrom, ha (és most nagyon sarkítok) valaki Ferihegyen, a tranzitváróban találkozik egy magyarul beszélö kisebbségivel, aki köpköd és káromkodik, majd hazatérve elújságolja, hogy a magyarok barnabörüek,köpködnek és káromkodnak.
Gondolom érthetö, hogy miröl beszélek.

gabors 2019.08.07. 14:59:51

@Auralianus: "
http://www.wikihow.com/Fake-a-Thick-Russian-Accent"

ez magyarkent szinte mindenkinek kipipalva !!! aki szerencses (es megvan a tehetsege) az idovel megszabadul tole de a tobbi magyar el tudja adni magat angolull orosznak alapbol nagyon kis "gyarkorlassal"

csak arra kell vigyazni hogy ott ez nem jo ahol a kerulendo migransok pont orosz/ukran/kazah teruletrol osszeallt bandak ...

gabors 2019.08.07. 15:07:57

@irdesmond: "Akármenyit túlórázol, " oraberbe dolgozni nem kicsit proli dolog igy mar ertheto amit irsz :-(((

Golf2 2019.08.07. 15:25:46

@Herr Géza: Mondjuk én, 110+ kilós, majd 190 centi magas rosszarcú férfiállatként akármelyik ú.n. no-go zónában ( :D ) lazán elsétálgatok éjszaka is...Semmit nem jelent.a Kozma 1 fejjel nagyobb volt nálad.Kés ellen semmit nem ér.

2019.08.07. 15:58:20

@gabors: ja persze, itt mindenki atomfizikus meg agysebész.
Én nővér vagyok, lehet proli mert csak egy diplomám van.
Majd rájössz hogy jó lesz egy ilyen proli is ha kicseréli a pelenkádat ha magadalá csinálsz.

Herr Géza 2019.08.07. 16:03:19

@Golf2: Ebben abszolút igazad van,"baleset" érhet mindenkit, de attól már csak egy rosszabb van: folyamatosan attól fosni, hogy jaj úristen, mi minden történhet meg velem...
Mondjuk a testalkatomat meg a "rosszarcomat" csak azért említettem meg, mert azért biztos kisebb az esélye annak, hogy valaki pont bennem lássa meg a potenciális áldozatot, akármit is tervez. Pláne,ha kanos az illetö.:DD

Shaktee 2019.08.07. 16:17:48

@gabors: órabéres konzultáns vagyok én is..

Arthamyr 2019.08.07. 16:56:30

@gabors: Miért lenne proli dolog az órabér? De ha az, akkor az ügyvédek is prolik?

Csodabogár 2019.08.07. 17:07:49

@Bredpitt Monika: Máltán még csak nem is jártam, mert nem szeretem a szigeteket. Viszont az ujságírónő kinyírása és a máig nem talált megbízó valahogy nem csábító nekem. Az évi 300 óra napot is ismerem. Az ilyen klímához tartozik, hogy nincs fűtés, mert minek és ez elég kellemetlen tud lenni, nap ide vagy oda.

Csodabogár 2019.08.07. 17:18:30

@irdesmond: Amiket itt leírsz, az a világ legtermészetesebb dolga, legalább is nekem, aki kint éltem 30 évig egy némethez hasonló rendszerben.
A vallásod az egyházadó miatt van, de mondhatod, hogy nincs.
Az ebédszünet sehol se munkaidő. Munkaidőben kétszer 15 perc kávészünet szokott lenni fizetett időként. Nem tudom mi ebben a probléma.

Shaktee 2019.08.07. 17:18:53

@Arthamyr: prolik és sátánok :P

somlobodog 2019.08.07. 17:18:53

@gabors: "oraberbe dolgozni nem kicsit proli dolog "

Te, akkor én elég jómódú proli vagyok sok esetben mikor az ügyvédi órákat kiszamlazom. :))) . Sőt van hogy 6 perces elszámolást csinálunk. Az még a prolinal is lejjebb van eszerint.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.08.07. 17:18:53

@Herr Géza: Hát pedig szerintem nem véletlenül és nem hiába mondom azt,hogy mi vagyunk a világ leghülyébb -legokosabb nemzete!

nyuszigonosz 2019.08.07. 17:44:13

@irdesmond: Aztán Galiciáróll is írsz majd? A hatákonyságról ott? :-)
Onnan. ahol kosz sincs, ahol nincs bürokrácia és ahol tudják mi a jogállamiság? :-)

Shanarey 2019.08.07. 17:48:38

Hivatali ügyintézés, nem fizetik az ebédidőt. Na erre mondják azt angliában: first world problem :-)

Arthamyr 2019.08.07. 17:49:53

@Csodabogár: "Viszont az ujságírónő kinyírása és a máig nem talált megbízó valahogy nem csábító nekem." - Szerintem jobban járnál, ha ezeket is úgy kezelnéd, mint a magyar híreket.

Fel nem foghatom, mi értelme van tájékozódni arról, hogy mi van Európa tetszőleges országában (bulvárszinten is), miközben arról az országról, amiben élsz, minden hírre a fejed félrefordítod/füleid befogod/szemed becsukod.
Pedig jó eséllyel nagyobb sumáksákok mennek, csak Máltán még van valamiféle társadalmi immunrendszer, félnek attól az érintettek, hogy mi van, ha kiderül a stikli, ezzel szemben Magyarországon már ettől sem tartanak, ott zajlik minden a szemeid előtt. Csak becsukod őket.
Nem mondom, hogy nincs igazad, hogy leszarod a magyar közéletet, igazad van, de logikusan ugyanezt kellene tenni pl. a máltaival is, mert az még kevésbé releváns.

Taxomükke (UK) 2019.08.07. 18:00:26

@Arthamyr: Persze, meg az IT-sek, konyvelok, jogtanacsosok is...

2019.08.07. 18:04:30

@Csodabogár: ezt ne nekem mond, nekem ugyan nincs bajom vele, de ha otthon akarnák ezeket bevezetni, mint ahogy mar probalták, akkor az emberek azonnal az utcára mennek es a kormany fejét ararják.
Én otthon fizettem egyhaz adót. Nekem ez nem gond.
A bürokrácia meg szivas. De hát ez van, a sok léhűtőnek is élni kell valamiből

nyuszigonosz 2019.08.07. 18:05:21

@irdesmond: Aztán hány német ismerösöd szalad majd veled együtt Galiciában? :-)

Tudod, ha tényleg több évtizede Németországban élnél, tudnád, hogy lehetsz vallás nélküli is, söt kiléphetsz az egyházból, ha nem akarsz egyházadót fizetni.

Meg az sem lepne meg, hogy az olyan munkahelyek, mint a tiéd is, nem fizetik az ebédszünetet.

A jogállamiságot kik is nem ismerik? Na mert erre kiváncsi lennék.

Meg föleg az érdekes, hogy ha te ténylegesen több évtizede Németországban élsz, miért még mindig ez a " nem ismerik" - kik? azok a németek, akikkel te több étizede élsz itt? Még mindig ök a mások?
Nem tévedsz az évtizedekben? :-)

Több tartományban is éltél, sehol nem volt ezek szerint jó. Vagy azért éltél több tartományban, mert te nem voltál sehová sem jó?

Mielött megkérdeznéd: harmadik évtizede élek itt.

És hol itt az a sok kosz amit te mindenhol látsz?

Arthamyr 2019.08.07. 18:13:46

@Taxomükke (UK): Végülis IT-sként inkább proli vagyok, mint tőkés, sajnos a munkaerőm eladásából élek, mint az emberek 99%-a, és valószínűleg Gabors is. Csak magyarul kissé pejoratív felhangja van ennek.

Arthamyr 2019.08.07. 18:15:05

@irdesmond: Otthon már ha ez Magyarország az emberek semmiért sem mennek utcára, ezért sem mennének. :)

2019.08.07. 18:17:57

@nyuszigonosz: mégis mi a baj azzal ha az ember nem csak a fatornyos falujában éli le az életét? Gondolod hogy a törzsgarda jelvényre hajtok ?

gabors 2019.08.07. 18:21:43

@kakukkmagyar: "@gabors: órabéres konzultáns vagyok én is.."

akkor neked ki fizet tulorat ?

gabors 2019.08.07. 18:25:34

@Arthamyr: "@gabors: Miért lenne proli dolog az órabér? De ha az, akkor az ügyvédek is prolik?" az ugyvedek nem oraberben dolgoznak ezt nyilvan te is tudod (persze lehet kavarni a "billable hours"-t es az "hourly wage"-t ) nem kapnak tulorat sem de nyilvan igazad van :-)

gabors 2019.08.07. 18:29:00

@somlobodog: "ügyvédi órákat kiszamlazom. " ezt nyilvan tudod hogy nem ugyanaz csak "magyarul" ugy hangzik mintha ... (ugyanaz lenne)

Shaktee 2019.08.07. 18:54:57

@Arthamyr: Pont a Bogi is kimegy az utcára ha kell, csak szolok.

S nem a kurmánynediaban olvassa a magyar disznosagokat, hanem a nemet, sved lapokbol, tv-bol tajekozodik.

Shaktee 2019.08.07. 19:20:40

@gabors:

Even the "red flag" will not do nothing. Vegas shooter? No red flag, s sok mas se jott volna fel ha checked.

Right to Bear arms. Igen, a legjobb esetben 47 masodperc volt mire ujratoltottek a puskát,,

Senki sem hajlando betiltani az AK s mas katonai fegyvereket, félnek a dologtol. Talán csak Booker emlitette..

Nem értem az istennek sem.

2019.08.07. 20:28:46

@irdesmond:
Ha itthon akarnák itt bevezetni, én támogatnám. (Amúgy a DK programjában volt is hasonló.) Ugyanis az lenne a korrekt, ha az egyházak a hívek egyházi adójából élnének, nem pedig az, ami ma Magyarországon van, hogy mindenki adójából. Meg nem hivatkozhatnának arra, hogy a népszámlálás alapján milyen sok hívük van, mert ott mindenki beírja, ha meg lett keresztelve, a német rendszerben csak az elkötelezettek, akik hajlandóak is a fizetésükből áldozni a felekezetük fenntartására.

Egyébként nem kell félni, a jelenlegi kormány ilyet nem vezet be, sőt érdekelt az egyházak priviligizált helyzetének fenntartásában.

partizánok 2019.08.07. 20:29:33

@Herr Géza: Ez akkor lenne igazan szep,ha a magyarokat is igy itelnek meg itt es nem sztereotipiak alapjan! :-)

2019.08.07. 21:08:13

@Zabalint: szerintem ha Mo.on egy hivatal listát vezetne arról hogy ki milyen vallású.hát kitörne a forradalom, szaladnának strassbugba, brüsszelbe.
Engem nem érdekel, mert én büszke vagyok a vallasomra, le nem tagadnám, de kizártnak tartom hogy ezt Mo on be lehetne vezetni.

Csodabogár 2019.08.07. 21:57:10

@Arthamyr: Egy elég jónevű német napilapot olvasok. Amit ott írnak, azt tudom, na meg a német közszolgálati tv-ből is hallok egyet s mást. Ezek a dolgok nem izgatnak egyáltalán, csak a nagy biztonságra jegyeztem meg.

nyuszigonosz 2019.08.07. 22:08:13

@irdesmond: Te egy olyan országban élsz, amely némely tartománya nagyobb mint egy átlag európai ország.

És nem válaszotál arra, hol benne a kosz.

Nekem ez a harmadik ország ahol élek, itt szeretek élni és innen már nem fogok más országba váltani.

Shaktee 2019.08.07. 22:16:18

@irdesmond: Nem sok tagadnivalo van a vallásodon, s miert is kellene tagadni?

(utanadolvastam, s a Kaminos témában láttam hogy mi "lehet" a vallásod.

Arthamyr 2019.08.07. 23:29:01

@Csodabogár: A biztonsággal ez nem hozható egyértelműen kapcsolatba szerintem...

Arthamyr 2019.08.07. 23:31:25

@kakukkmagyar: A német/svéd médiából valóban pontos információt tudhat meg Budapestről, Magyarországról...

nincs1itt 2019.08.08. 04:06:04

szóval, Németo.-ban élünk jó ideje, de 6 lóval sem lehetne elvontatni a Mediterráneum egyetlen szegeltébe sem innen!

trabant 2019.08.08. 04:06:18

"A lakások üresek, neked kell berendezned, a legtöbb helyen még konyha sincs."
Ez így félreérthetô.

Helyesen:
A lakások üresek, neked kell berendezned, a legtöbb helyen még a konyha sincs bebútorozva.
Vagy bútorozott lakást kell bérelni, mert olyan is van, meg bútorozatlan is, mint bárhol a világon.

Vrancisco 2019.08.08. 06:21:44

@trabant: Mondjuk tény, hogy jellemzőbb a bútorozatlan lakás arányaiban, mint pl. M.o.-n.
Mi is most ebben a mizériában vagyunk, bár már elfogadtuk, hogy egy matraccal és egy komóddal kezdjük el kint... :D
Más kérdés, hogy olyan lakást még nem láttam (Reutlingen és környéke, Baden-Württemberg), ahol ne lett volna fullra megcsinálva, berendezve a konyha és a fürdő :)

leonov 2019.08.08. 10:24:25

Nem mai csirke vagyok, de igy a vege fele en elvezem Maltat.

Nemetorszagban meg egy hangosabbat sem finghatsz.
Maltan meg a szomszedban verik a dobot meg tuzijatekoznak.
De kiallhatsz az erkelyre es ordithatsz nekeik hogy fejezzek be. Vagy befejezik vagy nem.
Panaszkodik itt a sok epuletgepesz hogy nincs futes meg nincs szigeteles... Ingyen valoban nincs.
Nemetorszagban a futes/hutes ingyenes? Vagy orbaniaban?
Teny hogy (nem lenezve ezeket a szakmakat) lakatoskent, festokent komuveskent stb jobban jarsz Nemetorszagban.

Nekem sokszor olyan erzesem van Maltan mint a Rejto fele tizennegykaratos auto kornyezeteben. Van itt minden. Hihetetlen technologiai fejlettseg es mellette a dolgozok az epitkezesen a hordot cipelik es a zsalublokkot guritjak. Igazi 5 csillagos szallodak es olyan lebujok ahova bemenni tobb okbol is kerdeses.

A gaming cegek felnyomtak az ingatlan arakat. Nagyon. Ez mar most kozelit a "nem normalis" allapothoz. A kormany elso lepeskent bizonyos jovedelem alatt mar alanyi jogon ad (jelentos) tamogatast a lakasberleshez.
Hosszan lehet ecsetelni a helyzetet.
Az oriasi kulonbseg azonban az hogy Malta angol-gyarmat volt.
A leheto legtobb HASZNOS dolgot megtartott a korabbi angol jogrendbol.
Egyebkent nem szemetesebb mint Roma vagy Napoly.
Probalnak tenni ellene.

AM, es ez fontos: ha iskolas koru gyermeked van, akkor bizony messzire keruld el es valoban csak nyaralni gyere Maltara.

Herr Géza 2019.08.08. 12:06:35

@Vrancisco: Hát te ki vagy? Szomszéd? PN?

Herr Géza 2019.08.08. 12:14:48

@trabant: Az a "legtöbb" csípte az én szememet is. Este ránéztem az Immoscout-ra, nagyjából a kiadó lakások 50-70 %-ban van konyhabútor....
Más kérdés persze az is.hogy a honfitársaink szisztematikusan összekeverik a klasszikus magyar albérlet kifejezést a bérelt lakás fogalmával.
A bérelt lakás ugyanis alapból üres, ki a bánat akar pl. más használt, adott esetben lepukkant bútorai között élni?

Arthamyr 2019.08.08. 14:32:37

@Herr Géza: Nem törvényszerűen használt és főleg nem lepukkant bútorok vannak egy bérlakásban. Az meg elég szívás, ha alapból üres egy lakás, és nagyon durva, hogy a harmadában-felében konyhabútor sincsen. Ki akarja azzal kezdeni a beköltözést, hogy több tízezerért berendez(tet)i a lakást, ahol ki tudja mennyi ideig fog maradni.

Herr Géza 2019.08.09. 09:06:17

@Arthamyr: Miért is lenne szívás,hogy üres a lakás? Még csak nem is az a nagy kérdés,hogy új, vagy lepukkant a bútor. Akarom én az életem egy részét pl. amolyan Lagzi Lajcsi dizájnú neorokokó-neobarokk stílusú bútorok között leélni? Vagy minden nap hányingert kapni a rózsasszínü, ám neonzöld keresztcsíkos konyhabútortól?
Másról lbeszélünk valszeg, néhány hónapra én se akarok bútort venni, de egy klasszikus bérlakás a világ civilizált felén azért más kategória. Az bizony üres, majd én berendezem a saját igényeim, ízlésem és lehetöségeim alapján.

Arthamyr 2019.08.09. 13:28:31

@Herr Géza: Bérelni azért éri meg szerintem, hogy az ember könnyen mozduljon, költözzön be. Ha ez nem szempont, akkor - főleg hosszabb távra - már inkább megéri venni. Ha van egy-két teherautónyi bútorom, elég szívás költözni, ha a beköltözésnél több 10k-t ki kell szórnom berendezésre (főleg olyasmire, mint pl. konyhabútor), pont a legnagyobb előnyét veszti el a bérlakás: a rugalmasságot, hogy nem kell invesztálni bele se időt, se pénzt, és bármikor kényelmesen át lehet menni egy másikba (amikor a szerződés lehetővé teszi).
A berendezett lakásnál már csak az a jobb, amihez takarító/karbantartó is jár. :)

A berendezés simán lehet ízléses/igényes, de leggyakrabban "ok". Pl. a bérelt lakásban, amihez takarító is járt, igényes bútorok voltak. A másik lakásban, ahol több évig laktunk, is ok bútorok voltak. Nyilván a saját lakásban jobb van, de így elég szopás lenne költözni a sok bútorral, nem is szívesen vinném át más ingatlanába. Valószínűleg itt is hagyjuk és úgy adjuk ki a lakást, még akkor is, ha kicsit sajnálok pár bútort (remélem, a bérlő majd megbecsüli).
A bérelt lakásoknál tök jó volt, hogy vittünk pár bőröndnyi/doboznyi cuccot, és kész is voltunk, meg ha valami elromlott, csak szóltunk a mindenesnek, és viszonylag hamar cserélte/javította, extra költség nélkül, és nem nekünk kellett a szakikat/csereeszközt megkeresni, kifizetni.

2019.08.09. 14:13:01

@Herr Géza: @Arthamyr:

"Akarom én az életem egy részét pl. amolyan Lagzi Lajcsi dizájnú neorokokó-neobarokk stílusú bútorok között leélni?"

Gondolom, olyan lakást választ az ember, ahol a bútorokkal is együtt bír élni, nem?

Én preferálom a bútorozott lakásokat, sőt, a konkrétan olyanokat, ahol valaki lakott előttem. Az ilyen lakások jobban átgondoltak, kényelmesebbek, jobban kézre esnek bennük a dolgok.

Biztos van egyébként egy időhatár, ami felett már úgy érezném, van értelme b.szakodni vele, hogy én járjak ikeába, meg én kalapáljak, meg én fúrjam föl, meg az összes többi lélekölő, költséges és fárasztó dolog, ami egy lakás/ház berendezésével együtt jár... de vajon hol lehet ez a határ? 3 év ottlakásért már akarnék saját konyhabútort venni? Étkezőasztalt, kanapét? 5 évért? A fene se tudja, ki kéne próbálni... :)

Arthamyr 2019.08.09. 14:57:38

@Nagy kámpics: Hasonlóan gondolom, az meg, hogy kinek hol a határ, egyéni preferencia. Én nem tudok olyat elképzelni, hogy bútorozatlan ingatlant béreljek. :) Ha már megéri a szarakodás, akkor valószínű megvenni is megéri...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása