oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. június 15. 06:30,  Németország vagy Svájc a jobb választás? 81 komment

2019. június 15. 06:30 Határátkelő

Németország vagy Svájc a jobb választás?

A kérdés sokakban felmerülhet és bár szerintem sok okból Németország vonzóbb lehet, azért Svájcnak is vannak komoly előnyei. Ma néhány véleménnyel azoknak próbálok támpontokat adni, akik a lehetőségeiket fontolgatják. Ezek persze nem kőbe vésett igazságok, hanem egyes emberek tapasztalatai, véleményei, de reményem szerint a poszt végére kirajzolódik egy kép – és talán némi megoldás is…

nemetorszag_svajc.jpg

„Nem tudom és nem is akarom megítélni, melyik ország a jobb választás. Annyit viszont elmondhatok a németországi életről (Svájcban csak pár alkalommal jártam, ami azért ahhoz nem elég, hogy átfogó véleményt fogalmazzak meg), hogy az élet itt nagyon magas minőségű. 

Németország immár évek óta folyamatosan a TOP5 országban van ezen a téren a különböző felmérésekben. A német egyike a legerősebb, legstabilabb és folyamatosan gyarapodó gazdaságoknak a világon. 

A politika rendkívül liberális (a szónak nem a pártpolitikai értelmében), erősek a szabadságjogok, rendkívül ritka, hogy a hétköznapokban bármilyen korlátozás érné a személyes szabadságunkat. 

Az emberek magánéletét maximálisan tiszteletben tartják, sokkal jobban, mint sok más országban (ami nem azt jelenti, hogy itt ne fordulna elő a magánélet olyan sérelme, mint mondjuk az Egyesült Államokban. 

Németország stabil, szabad, alkotmányos demokrácia, a legnagyobb világcégek közül többnek itt van a központja (Volkswagen, BMW, Daimler, Siemens, stb.) A munkanélküliek száma nagyon alacsony és összességében a munkaerőpiac jó lehetőségeket biztosít a legtöbb embernek. 

A tömegközlekedés is jó, de akárcsak a világ többi részén, a nagyvárosok (München, Berlin vagy általánosságban a Ruhr-vidék) környékén komoly nehézséget okozhat, ha nem a munkahelyed közelében laksz. 

Nem ritka, hogy akár 1-2 órát is utazni kell a munkahelyre a dugók miatt, de ez sem olyan nagyon extra mondjuk Los Angeleshez vagy Tokióhoz viszonyítva, melyek ennél sokkal problémásabbak. 

Én szeretem Németországot, nagyra értékelem az itteni életszínvonalat. Ugyanakkor Svájc is nagyon jó hely, ott is magas az életszínvonal, az átlagfizetés még magasabb is, mint Németországban, persze a megélhetés is többe kerül. (Chris, Németország) 

Svájc drága, de a fizetés is jobb 

„Svájc. 

Éltem mindkét országban, az átlagosnál magasabb fizetéssel. Mindkettő nagyszerű. 

Németországban könnyebb (vagy annak tűnik) elérni egy alap-életszínvonalat, a lakhatás, az élelmiszer, a szórakozás viszonylag olcsó, kivéve az olyan helyeket, mint München vagy Frankfurt. (Mondjuk ha minőségibb élelmiszereket venne az ember, akkor a kisebb, de drágább boltokba kell menni.) Az emberek általában rendkívül kedvesek, a városi élet szuper. 

Svájcban nehéz jó áron lakást bérelni, az élelmiszer, szórakozás is drága. Más kérdés, hogy ha az ember az alapdolgokat kitapasztalja, akkor már jobb helyzetben van, hiszen a fizetés akár a németországi duplája is lehet, amit hó végén nem rossz érzés látni a bankszámlán – szóval az ember biztonságban érzi magát. 

Svájc lélegzetelállítóan szép, teljesen ki lehet élvezni a gyönyörű természetet. Elég sok a külföldi, így nem érzed kívülállónak magad, ha nem vagy helyi. Jóval liberálisabb, az egyén nagyobb hangsúlyt kap.” (Dan, Svájcban él) 

Mindenki a pénzedre megy? 

„Úgy vélem, mindkettő nagyszerű ország, de ha összehasonlítom az én svájci tapasztalataim a Németországban élő barátaim tapasztalataival, akkor az alábbi dolgok jellemzőek Svájcra: 

- jelentősen magasabb fizetés

- kevesebb adó

- drágább egészségügy és gyermeknevelés (előbbi az alapbiztosítás miatt megfizethetőbb, de több mindent kell pluszban téríteni, és ha fogorvosra van szükséged… nos, akkor még mindig elmehetsz Konstanzba)

- nagyszerű szabadtéri és sportolási lehetőség

- jobb tömegközlekedés

- viszont drágább 

A fentiekből úgy tűnik, mintha Svájcban mindenki a pénzedre pályázna, de ha már itt élsz, ez kevésbé tűnik fel. Az ember megszokja, hogy bizonyos dolgok drágábbak és élvezi, milyen olcsó nyaraláskor szinte minden hely… :)” (Katsiaryna, Svájcban él) 

Svájc biztonságosabb és tisztább 

„Mindkét országban éltem, úgy érzem, az életszínvonal nagyon hasonló. Ugyanakkor nálam Svájc egyértelműen előrébb jár, elég, ha csak a várható élettartamot (Svájc 82,8, Németország 80) vagy a fejenkénti bruttó bevételt nézem, utóbbi Svájcban bő másfélszerese, közel kétszerese a németnek. (81 ezer dollár volt Svájcban, míg 43 700 dollár a németeknél.) 

Ami az életminőséget illeti, Zürich például sorozatosan jobb helyezéseket ér el, mint a német városok, bár München elég közel van hozzá. 

Személyes véleményem szerint Svájc sokkal biztonságosabb és tisztább. Az ország szociális jóléti rendszere sokkal erősebb hálót biztosít a szegények számára, mint a német. Persze jóval kevesebb ember is él Svájcban… 

A svájciak talán valamivel kevésbé nyitottak és társaságkedvelők, mint a németek. Röviden annyit mondanék, hogy az életminőség Svájcban egy kevéssel jobb, mint Németországban, de mindkét ország a világ élvonalában van ezen a téren.” (anonim) 

Kiruccanások és egészségbiztosítás 

„Természetesen nagyon sok függ az ember munkájától és a bevételeiről, attól, mit vár az élettől, no és persze attól is, Németország vagy Svájc mely részén szeretne élni. A magam részéről én sosem éltem Németországban, így kicsit nehéz összehasonlítani a kettőt, de támaszkodhatok a Svájcban élő németek tapasztalataira. 

Svájcban meglehetősen ritkán engedi meg magának az ember, hogy étteremben egyen, de havonta egyszer még egy kétkezi munkás is elviheti a családját. Én egyedülálló PhD-hallgató vagyok (ami annyit tesz, hogy minimálbérből élek), de ha akarnék, hetente többször is ehetnék házon kívül. De én inkább a nyaralásra spórolok. :) 

A német egészségbiztosításról nem sokat tudok, Svájcban van egy kötelező alap, amihez kiegészítő biztosításokat lehet fizetni. Rengeteg variációs lehetőség van. Nekem elég kevés egészségügyi problémám van, így elvagyok az alapbiztosítással, amit szükség esetén kiegészítek kisebb kiadásokkal.” (Philipp, Svájcban él) 

A Megoldás (?) 

„Ugyan nem ez volt a kérdés, de elárulom a legjobb kombinációt: Svájcban dolgozni és Németországban lakni. 

Mindenkinek a véleménye általánosítás valahol. Egyes esetekben igaz lehet, másokban téves. Minden élet más és más, és ha az ember élete például a német autók körül forog, akkor nyilván Németország a legjobb hely neki. 

Ha valaki a hatékonyság megszállottja, akkor jöjjön Svájcba. Vonaton. 

Csak egyetlen igazság van: dolgozz Svájcban és élj Németországban. Élvezd ki mindkét világ legjobb oldalát. (Ha csak a pénz érdekel, akkor Svájc jobb hely.)” (Yannick, Svájcban tanult) 

„A legjobb életminőséget akkor érheted el, ha Svájcban dolgozol, de Németországban laksz. Miért? A fizetések általában duplái Svájcban a németországinak, ugyanakkor a megélhetés fele annyiba kerül a németeknél. 

Bizonyíték: a svájciak áradata a határ menti Konstanzban. Gyakorlatilag mindent ott vesznek az almától a húson át a ruhákig. És még orvoshoz is oda mennek. 

Svájc nem túl nagy és fejlett a közlekedés. Basel gyakorlatilag Németország és Franciaország szájában van, Zürich vonattal csak egy ugrás Konstanztól. Már most is sok német és francia dolgozik Svájcban, miközben a hazájában él.” (Hans) 

Ezek voltak tehát a vélemények, a végén javasolt megoldás nekem tetszik, kíváncsi vagyok, ti mit gondoltok. 

A véleményeket innen gyűjtöttem össze.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6214894940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Din Serpahis 2019.06.15. 08:58:18

Németország csak akkor jobb hely, ha valaki a szociális rendszeren történő élősködésből tervez megélni, illetve ha muszlim (főleg ha radikális iszlámista), nekik idilli lesz. Minden más esetben Svájc.

Borzasztó Károly 2019.06.15. 10:13:19

hát tényleg Svájcban aztán minden drágább, főleg a rohadt magas áfa miatt
de.wikipedia.org/wiki/Mehrwertsteuer_(Schweiz)
:D

Csodabogár 2019.06.15. 10:34:58

Nem vitás, hogy a németországi élet és svájci munkahely az ideális, de ez azért nem annyira egyszerü. Nincsenek a határ mentén százezrével munkahelyek pl.

Din Serpahis 2019.06.15. 11:30:19

@Csodabogár: Ezt egyszer valamelyik blogon kiszámolták, hogy nem éri meg. Az ingatlan ugyan olcsóbb, de valami olyasmi van, hogy ilyenkor a németeknél kell szjat fizetni, és a kulcs svájci fizu esetén valahol a sztratoszféra magasságában tartózkodik,

Csodabogár 2019.06.15. 17:27:47

Egy német barátnőm barátnője él így valahol a német határnál, oda ment férjhez és Svájcban dolgozik. Német barátnőm áradozik a pozitiv különbségekről. Persze lehet, hogy az ingatlan a férj révén már adott volt, annyira részleteket nem tudok.

gabors 2019.06.15. 18:10:07

"és ha fogorvosra van szükséged… nos, akkor még mindig elmehetsz Konstanzba)"

azert a kelet-balkan nem maradhatott ki ...:-(((((

Csodabogár 2019.06.15. 19:24:59

@gabors: Akinek fogorvosra van szüksége az haza jön, bőven megéri Svájcból. A hazai fogorvosok tele vannak külföldi paciensekkel.

swfla 2019.06.16. 07:34:05

Fogorvoshoz magyarba' jarunk... szerintem

Hatarmellett elest mar valaki megirta, nem eri meg.

Az emberi oldalat viszont a cikk nem nagyon elemezte... attol fuggoen, hogy az orszagok melyik reszen laksz, ki lehet epiteni nagyon pozitiv emberi kapcsolatokat, es belemerulhet az ember egy rohadtul rideg kornyezetbe is.

Pl. hogy Svajcnal maradjunk, Genf/Nyon kornyeken jellemzoen sok a spanyol/delamerikai, ott a haverkodas is egesz mas sikon mozog, mint mondjuk Appenzell Innerrhoden baratsagos lankain.

Ja es a gyerekekhez valo viszonya is egesz specialis a svajciaknak, biztos akad majd egy-ket sztori a kesobb jovoktol...

acycloren 2019.06.16. 07:34:10

@gabors: Svájciak csinálják ezt a németországi orvosi, fogorvosi kezeléses átruccanásokat. Svájc Kelet-Balkán?

Zionnépe 2019.06.16. 07:34:25

@Din Serpahis: @Csodabogár: Nekünk is van ismerősi körben német család, ahol a férj Svájcban dolgozik. És 650km-re a német otthonától heti 4-5 napokat van távol.
Azt mondta, az ingázók akik naponta átjárnak se lehetnek tőbben, mint akik a folyamatos munka miatti kint létet választják.
Ő látja, hogy tömve vannak a repűlők és az autópályák is oda-vissza.
Aki teheti ledolgozza a heti munkaidőt 4 nap alatt és húz vissza a családhoz.

acycloren 2019.06.16. 07:34:37

@gabors: Mi ebben a Kelet-Balkán. A svájciak is átjárnak Németországba kezeltetni a fogaikat, meg más szerveiket, mert annyival olcsóbb. A svájci szerinted egy kelet-balkáni nép?

Ázsiában élek. Az ide látogató vagy itt dolgozó amerikaiak első dolga, hogy fogorvoshoz mennek, mert annyira olcsó az amerikai árakhoz képest. Szó szerint lábremegős orgazmust kap itt minden amerikai, amikor megtudja, hogy a havi 50 USD-s állami egészségügyi biztosítással itt szinte minden ingyenes.
És a helyi orvosok, fogorvosok jó része amerikai egyetemen tanulta a szakmát, de a helyi egyetemi képzés színvonala nagyon magas.

Amerikaiak tömegei mennek Mexikóba fogorvoshoz. Egy nyaralással összekötik a fogászati kezeléseket. Nem csak szegényebbek, hanem dúsgazdag emberek is, mint a pókeres playboy Dan Bilzerian. Ő simán leugrott Mexikóba gyökérkezelést csináltatni, pedig valószínűleg egy nap költ annyit kokainra, mint amennyi egy amerikai kezelés ára lett volna.
A világ leggazdagabb országaiban is népszerű az olcsóbb, de minőségi megoldás. Sőt, ők tudnak csak igazán válogatni.

Arról nem is szólva, hogy jó eséllyel a nyugati kórházakban is kelet-balkáni orvos fog kezelni. Mert oda vándorolnak.

Amerika meg tele van indiai import orvosokkal. Az mekkora kelet-balkáni mentalitás, hogy az olcsó munkaerőt importálják?

@Csodabogár: A keletbalkánozó kommentelőnek gondolom új információ, hogy a piacon verseny van és ez alól az egészségügyi szolgáltatások piaca sem kivétel. Ja, a verseny az nem az, ami Amerikában van, hogy minden horror áron van. A verseny globális lett, el lehet vonszolni a földi porhüvelyedet egy országgal arrébb, ott töredék áron rendbeteszik.

Eleve a svájci mindent Németországban, Olaszországban, Franciaországban vesz, amit csak tud. Ez a spórolás nem csak az egészségügyi szolgáltatásokra vonatkozik.

Platonica 2019.06.16. 09:58:40

@swfla: "Ja es a gyerekekhez valo viszonya is egesz specialis a svajciaknak, biztos akad majd egy-ket sztori a kesobb jovoktol..."

Mire gondolsz?

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.06.16. 10:15:07

@Din Serpahis:

Ha kizárólag a pénz a mérce akkor Svájc az etalon, ez egyértelmű.

Túl sok felhasználó 2019.06.16. 11:19:31

@Horthy Miklós cselédje: A svájciak nagyon szeretnek morgolódni, a jóban is nagyon szívesen meglátják a szart. (Korábban azt hittem, hogy ez magyar tulajdonság, de a svájciak ebben bőven lekörözik a magyarokat.)

Egyik kedvenc témájuk, hogy a fizetésük mennyire kevés a külföldiekéhez, főleg a németekéhez képest, reálértékben nézve. Ezt főleg arra alapozzák, hogy

1. Svájcban az adót nem havonta vonják az átlagsvájci fizetéséből, hanem egyben kell befizetniük. (Ez ugye hülyeség, az összeg így sem változik.)

2. A betegbiztosítás nagyon drága. (Nem automatikusan vonják, hanem van több biztosító, többfajta modell, egyénileg kell fizetni. Tényleg drágább, de nem annyival.)

3. Minden drágább. (Ez is majdnem igaz, ha számszerűen nézzük, de a fizetésekhez képest nem.)

Emellett azért is nyávognak, hogy a sok migráns - köztük a németek- a magas bérek miatt élnek Svájcban, ezzel lenyomva a fizetéseket. Amikor a két nyavalygás közötti ellentmondásra felhívja az ember a figyelmet, akkor vagy meg se hallják, vagy leugatják az embert.

nyuszmam 2019.06.16. 15:45:47

@Borzasztó Károly: ......most hülyeskedsz,az 8% neked sok??

nyuszmam 2019.06.16. 15:45:55

@Din Serpahis: .....ez bizony igy igaz!!:-((

nyuszmam 2019.06.16. 15:46:23

@Csodabogár: ......nyilvan feketen keresi, amugy ott adozol, ahol laksz, ill. az ev nagyobb reszet töltöd. Ez a vilagon mindenhol igy müködik. Ha meg valaki emlekszik ra, akkor anno a Boros Beckert eppen ezert büntettek meg nagyon.

nyuszmam 2019.06.16. 15:46:30

@acycloren: ...a nemet fogorvos is regen rajött mar, hogy a svajci azt hiszi, hogy nala olcsobb, aztan sokszor dragabb, mint pl. Zh-ben. Tudok zh-i fogrovost, aki joval olcsobb, mint a Konstanzi es hozza jarnak mar a nemetek is! :-)) A nemeteknél kasszafogorvosok vannak, ezaltal a minöseg sem a legjobb, szemben egy svajcieval! Akinek meg a nemeteknel jo biztositasa van, az csak viszi savjcbol a szamlat es kifizetik neki.

Anita Nagys 2019.06.16. 15:46:34

@Din Serpahis: sem szocialis eloskodo, sem muszlim nem vagyok - es remekul elek Frankfurtban..

nyuszmam 2019.06.16. 15:46:45

@Csodabogár: .....olcso husnak.....:-((( par ev es jönnek vissza, mert csak leveszik öket! Sokat cikkeznek arrol, hogy a magyar fogorvosok a "sulyos testi sertes" fogalmat kimeritö kezeleseket vegeznek. Ismerek otthon lekiismeretes fogorvost, aki meg is mondta, hogy nem vallal külföldieket, mert keptelenseg lekiismeretes munkat vegezni egy het alatt! Aki egy kicsit is ert a fogrovoslashoz, az tudja, hogy ez igy igaz! A nagyobb munkakat rendre elcseszik, a kicsikert, mint pl. foghuzas, tömes, nem erdemes haza menni. Az utiköltseg többe kerül es a kezelest otthon is ki kell fizetni! Ha egy huzas 200 Chf, egy tömes 100-300 ig van es jo es garancia is van ra, akkor szerinted megeri??

nyuszmam 2019.06.16. 15:46:47

@Platonica: ....biztosan a sok pedofilra...:-)))

nyuszmam 2019.06.16. 15:46:56

@Túl sok felhasználó:
"Svájcban az adót nem havonta vonják az átlagsvájci fizetéséből, hanem egyben kell befizetniük. (Ez ugye hülyeség, az összeg így sem változik.)"

...ehhez csak annyit tennek hozza, - amugy mindennel egyetertek- hogy csak ha mar "C" tartozkodasid van, ill. allampolgar vagy, amugy quellensteuer-t, vagyis forrasadot fizetsz, amit valoban havonta vonnak le. Ez azert van, hogy ha valaki elhagyja az orszagot, tehat mar nem dolgozik Svajcban, ne kelljen utana menni az ado miatt!

nyuszmam 2019.06.16. 15:47:05

@Din Serpahis: ....ez sajnos igy igaz es sajnos a svajci is egyre több lehütöt enged az orszagba. Köszönhetö a szociknak, meg a sok libcsi, zöld szarkeverönek, akik szinten utalnak dolgozni, csak mindenfele hülye tünteteseket szerveznek, nehogy mozdulni lehessen a varosban. Persze nekik mindegy, mert nem dolgoznak, rohadtul raernek:-(

nyuszmam 2019.06.16. 15:47:13

@Horthy Miklós cselédje: ......nos igen, a penzböl elünk es ha befejeztem a szamolgatasat, akkor neha elmegyek kirandulni, jokat enni, meg a kulturalis elet sem olyan rossz, az egeszsegügyi ellatas, a közlekedes, az oktatas, meg ugy altalaban véve az egesz orszag ugy rendben van:-))) .........es mellesleg jol keresünk, hogy mindezen emberhez melto dolgokat elvezni tudjuk:-)))

Taxomükke (UK) 2019.06.16. 17:19:19

@acycloren: Amerikaban egy jonehany dologban nincs verseny. Kissimmeeben Florida) pl. egy aramszolgaltatobol valaszthatsz, egy vizszolgaltato van, telefonos/teves ceg van tobb, de azok tulajdonosai kozott nagy az atfedes... a bankok ugy szivatnak, ahogy nem szegyellnek - es nem szegyellosek... hagyjuk mar, meghogy szabadverseny.

Túl sok felhasználó 2019.06.16. 17:25:21

@nyuszmam: Igen, igazad van. Nem akartam ebbe ennyire belemenni, mert ugye a svájciak nyávognak, ők meg állampolgárok a saját hazájukban. (Kivéve a többedik generációs migránsokat, de ők meg már "C Bewilligunggal" rendelkeznek, meg különben is három másodperc alatt megkaphatnák az állampolgárságot, ha kérvényeznék.)

Túl sok felhasználó 2019.06.16. 17:25:27

@nyuszmam: Jaj, ne is mondd. Pénteken szerencsére nem dolgoztam, úgyhogy menekültem is a városból. Teljesen egyetértek a Frauenstreik céljaival (én is nő vagyok), de az ilyen tüntetéseket annyira túltolják, hogy többet ártanak vele az ügynek, mintha békén hagynák a dolgokat.

somlobodog 2019.06.16. 17:25:30

@gabors: ha vasárnap akkor alkohol? Ez egy dél német város b+. Egyeteme is van.

svajcineger 2019.06.16. 17:29:31

@nyuszmam:
Latom, rajtad sikeresen dolgozik a svajci agymoso gepezet. :-)

Antal Jozsa 2019.06.16. 19:24:13

@nyuszmam: 120k CHF éves bevétel után be kell vallani mindent a forrásadó megfizetése után C engedély nélkül is, nem feltétlenül jár jobban az ember. A hatóság automatikusan küldi a papirokat.
Minden xart be kell vallani, bankszámla egyenleg, ingatlanok kocsi stb stb , a levonások nem feltétlenül kompenzálnak.

Egy újságcikk korábban foglalkozott azzal hogy mennyivel kedvezőbb a forrásadó mint a rendes adózás pláne ha egy drága helyen laksz.

nyuszmam 2019.06.16. 23:43:27

@Túl sok felhasználó: ...amiért sztarjkoltak, azzal én is egyetértek, csak szerintem nem igy kéne. Amugy meg, akoz az emberek, akik olyan törvenyeket hoznak, hogy a nök uazért a munkàért kevesebb fizetést kapjanak, talàn uazok a nök nevelték es nevelik, akik most tüntettek. Szoval hogyan is van ez, kiknek a hibàja?? :-(

nyuszmam 2019.06.16. 23:43:27

Summa-summarum, amikor hetvegen elsétàlgat az ember Zh belvarosaban, akkor Magyarorszag eves GDP-je brummog el elötte fel oràn belül. Szoktam volt mondani az uramnak, hogy Svajcban az egy före esö Porsche-k szama kettö:-)) ...de lehet akar Maserati is. Szoval, én még nem lattam senkit éhenhalni es ha koldust làtsz az utcan, az tuti nem svajci. Mert itt tilos a koldulas, mert senki nincs olyan helyzetben, hogy ezt kelljen tennie, az àllam gondoskodik rola. De persze ehhez allampolgàrnak kell lenni. Es erre nem irigykedni kell, hanem keményen dolgozni, egy olyan orszagba, ahol ugyan mindig idegen leszel, de megbecsült tagja lehetsz és ez csak rajtad mulik! Sok szerencsét mindenkinek ebben a gyönyörü orszagban!

nyuszmam 2019.06.16. 23:43:28

@svajcineger: ...ja-ja, olyan agymosogepük van, hogy az csak na....te mar csak tudod:-))

nyuszmam 2019.06.16. 23:43:28

@Antal Jozsa: ...igazabol nem erröl beszeltünk, hanem, hogy kinek, mikor kell adot fizetni. Aki nem vallalkozo, hanem alkalmazott es "B"-je van, annak havonta vonjak. A vallalkozo meg lehet valaki "B"-vel,"C"-vel is es fizetheti az adojat havonta, ha ugy erzi, hogy igy neki könnyebb, mint egyösszegben kifizetni. Az adohivatal mindig kiküld egy saccolt adot, amit ha akarsz egy összegben befizetsz, ha nem, akkor reszletben, vagy összeteped a csekket es a bevallasod utan fizeted a màr pontosan kiszamolt adodat. Az elöre fizetesnek is megvan az elönye, mert ha többet fizet be, akkor azt kamattal kapja vissza. Az adohivatal az egyetlen, aki kamatot fizet:-) Ha itt van ingatlanod, azt nana, hogy be kell vallani. Az otthonit is, csak azutan nem kell adot fizetned.

nyuszmam 2019.06.16. 23:43:28

@Túl sok felhasználó: "Kivéve a többedik generációs migránsokat, de ők meg már "C Bewilligunggal" rendelkeznek, meg különben is három másodperc alatt megkaphatnák az állampolgárságot, ha kérvényeznék."
...sajnos az a 3 masodperc ugy kb. 3 ev:-(( 2 gyerekemmel csinaltam vegig, iszonyat macera. A fiam csak azert kapta meg fel evvel elöbb, hogy meg el tudjak vinni katonanak. :-(

svajcineger 2019.06.17. 00:33:26

@nyuszmam:
Az otthoni utan is kell. Amennyiben bizonyithatoan a svajci jovedelmedbol vetted, illetoleg a vasarlaskor mar az orszagban eltel.
Nur info.

Antal Jozsa 2019.06.17. 00:53:52

@nyuszmam: Nem az atlag svajci tehet arrol hogy itt tart az orszag hanem a tortenelem meg a szerencseje annak aki id szuletett (svajci csaladba).

nyuszmam 2019.06.17. 00:53:57

@svajcineger: ...es ez igy igaz:-) ...es ha valakinek örvendetesen mar annyi összejött az itteni munkabol, hogy ingantlant tudott venni otthon, akkor megiscsak jobban megy, mint otthon! :-) ...vagy nem jol latom??

svajcineger 2019.06.17. 01:04:23

@Antal Jozsa:
A tortenelem tehet rola. De elegansan fogalmaztal. :-)

svajcineger 2019.06.17. 01:07:35

@nyuszmam:
Nem feltetlenul.
Egyebkent a ket orszag kozotti gazdasagi kulonbseget senki sem vonta / vonhatja ketsegbe.

nyuszmam 2019.06.17. 07:50:24

@svajcineger: ...ez alatt mit ertesz? "Nem feltetlenul."

nyuszmam 2019.06.17. 07:51:11

@Antal Jozsa: ...mindenki ezzel a hülye történelmi dumaval jön, miert, a magyarok mindent olyan jol csinaltak, meg csinalnak?? Szerintem meg pont az atlag svajcinak köszönhetö, hogy most itt tart az orszaguk. Ezert is ilyen nyakasak es önfejüek, mert ragszkodnak ahhoz, amit elertek es nem szeretik, ha beleszolnak a dolgaikba. Nem veletlenül utaljak a nemeteket es ezt az egesz EU-s vircsaftot. Miert is kene, hogy Brüsszel beleszoljon egy masik allam ügyeibe? Ja igen, a bankok! A legtöbb penzmosoda Luxemburgban van. Miert is van az, hogy a 4 EU-s elnökböl 3 Luxemburgi volt es a jelenlegi is az?? Aztan ott vannak a Nemet, Osztrak, Holland, Azsiai bankok, ezekben egyenkent több penzmosoda van, mint Svajcban!! Egyebkent meg nem ertem, ha ez zavarja valaki önerzetet, akkor nem kell itt elni es abbol a luxusbol, amit ök felepitettek, profitalni! Az biztos, hogy en egy rohadt szot nem szolnek es dolgoznék mas orszagban, ha erre a magyarok is kepesek lettek volna. Nem véletlenül vagyunk itt es nem csak itt és nem kevesen:-(

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.06.17. 07:51:28

@nyuszmam:

De baszki, miért akarna otthon élni utána ha Svájc a csodálatos? Miért nem Svájcban gyűlik össze ingatlanra való neki?

Vagy attól lesz jó hely Svájc hogy hamarabb összegyűlik a miskolci lakásra a pénz mint otthon?

nyuszigonosz 2019.06.17. 08:13:15

@nyuszmam: " ...Ezert is ilyen nyakasak es önfejüek, mert ragszkodnak ahhoz, amit elertek es nem szeretik, ha beleszolnak a dolgaikba. Nem veletlenül utaljak a nemeteket es ezt az egesz EU-s vircsaftot. " .... mondod.

Ezek szerint nem tudod, hogy pl. te is pont azért élhetsz Svájcban, mert Svájcnak egy rakat bilaterális szerzödése van az EU -val, / pl, arról is, hogy a 2004-es EU bövítés után az új tagállamok állampolgárai is szabadon költözhetnek, telepedhetnek le, vállalhatnak munkát Svájcban /

Na meg az összes többi szerzödés:
Szabad mozgásról szóló megállapodás (személyek szabad mozgása)
Megállapodás a megfelelőségértékelések kölcsönös elismeréséről (a kereskedelem technikai akadályainak megszüntetése)
Megállapodás a közbeszerzés egyes aspektusairól
Megállapodás a mezőgazdasági termékek kereskedelméről
Megállapodás a szárazföldi szállításról
Megállapodás a légi közlekedésről
A tudományos és műszaki együttműködés keretmegállapodása (kutatási megállapodás)

nyuszmam 2019.06.17. 10:30:43

@nyuszigonosz: ...hogy a viharba ne tudnam?? Viszont nem panaszkodok, mint egyesek. Megertem es elfogadom az altaluk felallitott ertekrendet, mert azt latom, hogy valamit csak jol csinalnak.
Masokkal ellentetben en- mi elünk a lehetöseggel, hogy itt elhetünk, dolgozhatunk, nem ugy mint masok, akik idejönnek, feketen dolgoznak, adot sem itt, sem otthon nem fizetnek es semmi mast nem csinalnak, csak panaszkodnak es elvarjak, hogy az itt valamilyen szolgaltatàst nyujto honfitarsuk magyar aron adja a szolgaltatàsàt. Ök azok, akik visszaelnek az altalad emlitett bilateralis szerzödes elönnyeivel, panaszkodnak, hogy svajcban mennyi a feketepenz es ezert gazdagok a savjciak, holott pont ök generaljak a törvenyek kijatszasàval, stb......es most màs egyebet nem irnek, mert csak felhuzom magam!

nyuszmam 2019.06.17. 10:37:31

@Horthy Miklós cselédje: ....ertem, szoval szerinted otthon nem eheznek az emberek es nem el több millio ember a letminimum alatt?? Akkor szuper minden, nem kell eljönni, Magyarorszag jobban teljesit, mint Svajc, anno a hitelek sem ezert döltek be, mert emberek szazezrei irtàk alà a "halalos itéletüket":-((

"De baszki, miért akarna otthon élni utána ha Svájc a csodálatos? Miért nem Svájcban gyűlik össze ingatlanra való neki?"

Tisztazzunk valamit, Magyarorszag nem szar hely, egy gyönyörü orszag, egy 93 ezer nm-es földdarab, ami nem tehet rola, hogy a területen evszazadok alatt sem sikerült egy viragzo eletet megteremteni az ott elö embereknek. Az emberek élettere ez a bolygo, az, hogy hol érezzük magunkat jol es bizonyos dolgokban megbecsülve, azt mindenki maga dönti el. Amennyiben, nem erzem magamat jol, az adott földdarabon es jelen esetben ezt a darabot Magyarorszagnak hivjak, akkor arrébb megyek.Föelg, ha mar az az atkozott politika ezt megengedi.
Nos, amennyiben otthon marad, meg egy autot sem tud kifizetni, max banki kölcsönnel, tehat az auto mindaddig, mig az uccso fillerig ki nem fizette, a banké! Mire kifizeti, mar egy roncs:-( Egy lakast venni meg diplomas embereknek is csak kölcsönnel megy, meg mindenfele bevàllalàsokkal. Amennyiben pl. svajcban dolgozik, van ra eselye, hogy egy otthoni ingatlant vegyen. Hogy kinek es miert, az mar az ö dolga. De, amig ide eljutott, addig hasznalta egy masik orszag elönyeit, aminek a törvenyeit illik betartani. Az meg, hogy valaki nyugdijasan visszaköltözik a születesi helyere, csak jott tesz a hazàjànak, hiszen a nyugdijat ott fogja majd elkölteni, ezzel mi a baj?? Igy is rengeteg penzt tolnak haza a kint dolgozok. Egy svajci ingatlan, meg egy atlag svajcinak is csak alom es pont a sok bevandorlo miatt ertekelödtek fel az ingatlanok. Egy lakas amugy sem olcso berleti dija 10 ev alatt a ketszerese lett. A fizetesek viszont nem, ami azt eredmenyezte az elmult 10-15 evben, hogy az eletszinvonal zuhanorepülesben van:-(( Ezt mar a svajci is kezdi kapizsgalni, ezert az utobbi 5 evben nagyon megnehezitettek a bejövetelt.
Tudod, mas az altalad kiollozott megallpodasok es a valosag közti allapot. A svajci itthon van, azt csinal amit akar es ha nem tetszik, akkor lehet arrebb sétalni. Te itt mindig egy idegen maradsz, meg akkor is, ha mar allampolgar vagy. Ezt el kell fogadni es kihozni a legjobbat a dolgokbol.

Túl sok felhasználó 2019.06.17. 10:54:11

@nyuszmam: Én egy kicsit máshogy látom ezt. Nem az átlag svájci volt a fő tényező abban, hogy a svájciaknak most jobban megy, hanem a szerencse. Ez olyan, mint ha két ember közül az egyiknek szerencséje van az életben: a szülei tudják támogatni az egyetem alatt, diploma után rögtön talál állást, utána is rendben megy a családban minden, a főnöke hamarosan felmond és őt nevezik ki... A másiknak alkoholisták a szülei, egyetem alatt (ha eljut oda) dolgoznia kell, ezért nem tud annyit tanulni, a jó állásokat másokkal töltik fel, mert az ő öltönye nem olyan elegáns, hiába nyújtja ő a legjobbat a cégen belül, egyszerűen nincs üresedés és a cég se olyan nagy hirű, hogy lenne esélye sokkal jobbra váltani... A második ember se csinál rosszabbul semmit, mégis az első él jobban.

Ez persze nem azt jelenti, hogy az első ne legyen büszke a teljesítményére, de legyen tisztában azzal, hogy a sikerét nagyban köszönheti a szerencsének. A sikeres emberek - nem csak a svájciak - szinte mindig elfelejtik, hogy szerencse nélkül nem jött volna össze minden. Csak mivel a svájciaknak össznemzetileg bejött az élet az utóbbi 100 évben, ezért meg vannak győződve arról, hogy ők a legjobbak.

Az EU-hoz való viszonyuk meg nagyon primitív, mármint köznépileg. Biztos vagyok benne, hogy a politikusaik jobban átlátják a helyzetet, de az átlagsvájci úgy gondolkodik, hogy az EU-nak lófaszt a fenékébe. Nagyon elfelejtik, hogy egy nemzetnek meg kell valahogy állapodnia a környező országokkal, különben teljesen elszigetelődik gazdaságilag és társadalmilag is. Hatalmas a munkaerőhiány a Billiglohnsektorokban, ezt valahogy fel kell tölteni. Ha nincs migráns, akkor nincs takarítónő. Viszont ha beengedik a takarítónőt dolgozni, akkor be kell engedni a többieket is, különben nem működik a dolog. Az összes megállapodás az EU-val ilyen: ha valamiben nem egyeznek meg, akkor másvalamiben az EU mond nemet. Persze nem kell/szabad mindenre rábólintaniuk, de a következményekkel illene tisztában lenniük. Csak mivel az átlagsvájcinak nincs érettségije, alig látják át a dolgokat. Én beszéltem olyan nagyon intelligens állatkerti dolgozóval (tényleg nagyon okos, én csodálom őt, az az ember, aki először nagyon idegesit, mert azt hiszi, mindent tud, aztán később rájössz, hogy tényleg mindent tud), aki elmesélte, hogy az iskolában soha nem volt történelem órájuk. A második világháborúról annyit hallott az iskolában, hogy Hitler zsidókat égetett, de aztán legyőzték. Ilyen háttértudással tényleg csak hőbörögni lehet.

svajcineger 2019.06.17. 11:17:39

@Túl sok felhasználó:
Na, ezt akar en is irhattam volna! :-)
Arrol nem is beszelve, hogy sokszor a "szerencsejukre" eleg erosen rasegitettek. Mindenkitol - politikai, vallasi kotodestol fuggetlenul - elvettek, ami (szerintuk) nekik jart. Megalapozva ezzel a svajci gazdasagi csodat. Pesze a tankonyveik ezekrol a tortenetekrol sem szolnak...

Túl sok felhasználó 2019.06.17. 11:23:12

@nyuszmam: az állampolgárságról: igazából tényleg a többedik generációsokra gondoltam, nem a secondokra. Lehet amúgy, hogy azoknak is több, mint 3 másodperc, sose kérdeztem rá :). Amúgy van előnye, mit mondanak a gyerekeid? Jól értem, hogy ők már Svájcban születtek?

svajcineger 2019.06.17. 11:58:28

@Túl sok felhasználó:
Epp a multkor olvastam, hogy kb. egymillio olyan kulfoldi el Svajcban, akinek jogaban allna kerelmezni a svajci allampolgarsagot, azonban lustasagbol, sporolasbol megsem teszik. Aztan jon a meglepetes, mikor hat honapnal tovabbi kulfoldi tartozkodas utan elbukjak a "C" Bewilligungot.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.06.17. 12:23:20

@nyuszmam:

Tény hogy magasabb Nyugaton az életszínvonal, de az hülyeség hogy Magyarországon éhezés van, meg nyomor.

Én szegénynek költöztem haza, köszönöm nagyon jól megvagyok.
Pedig nem vagyok informatikus, de még autószerelő sem.

Antal Jozsa 2019.06.17. 12:23:20

@svajcineger: az megvan hogy a C bewilligunghoz mar A2 nyelvvizsga kell jan 1-tol?Az nem eleg hogy nemetul beszelsz az ugyintezovel.
Lehetne erre ugy reagalni h Svajc jogosan varja el a nyelvtudast. Csak itt egy papirrol van szo meg a penzrol.A kettos merce itt is megvan mert egy portugalnak spanyolnak francianak olasznak stb nem kell igazolni semmit.akkor is megkapjak a C engedelyt ha egy szot nem beszelnek nemetul es ezt nem 10 hanem 5 ev utan...

cavecanem 2019.06.17. 12:23:21

@nyuszmam: Nem is tudom, hol kezdjem, ez részedrôl tudatlansàg vagy ?

“pénzmosoda” mondod Luxemburgról, nos lehet, hogy egy ideig pont ùgy kezelték a pénzügyeket mint Svàjcban, ennek viszont régen vége Luxembourg részérôl,
Csak egy kicsit tàjékozódni kellene a papagàjkommandós szólamok ismételgetése helyett. S Svàjccal ellentétben, 2004-tôl folyamatosan szigorítanak.
Napjainkra (s ez 2015-tôl értendô) a banki ügyletek kezelése semmiben nem tér el bàrmely màsik EU orszàgtól.

legilux.public.lu/eli/etat/leg/loi/2004/11/12/n1/jo
eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?qid=1515681865907&uri=CELEX:32015R0847

azt írod: “4 EU-s elnökböl 3 Luxemburgi volt es a jelenlegi is az”
ha a Bizottsàg elnökét titulàlod az Eu elnökének(ami egyébként nem igaz) akkor a jelenlegi valóban a 3. Luxemburgi illetôségû, csakhogy 13-ból.
Nem hiszem, hogy bàrmi furcsa lenne abban, hogy egy szövetség alapító àllama az elmùlt 60 év alatt 3 alkalommal adott egy vezetôt (aki jelen esetben a Bizottsàg elnöke).

svajcineger 2019.06.17. 12:28:54

@Antal Jozsa:
Marmint, hogy a tiz ev utan nem jar "automatikusan" a "C"? Errol nem hallottam. Akkor, mi a kulonbseg az ot ev utan kerelmezheto, de nem "automatikusan" jaro engedelyhez kepest. Ot ev utan is meg lehet kerelmezni /kapni nyelvvizsga eseten. Igy tettem enis.
A regi EU tagallamok polgarai ez alol valoban fel vannak mentve.

Arthamyr 2019.06.17. 12:51:37

@Horthy Miklós cselédje: "Vagy attól lesz jó hely Svájc hogy hamarabb összegyűlik a miskolci lakásra a pénz mint otthon?" - Igen, pl. ezért is jó hely Svájc, többek közt.
Ha választhatsz, hogy 5 évig dolgozol a lakásodért, meg 5 év alatt felhalmozol egy tisztességes tartalékot (akár nyugdíjnyit), de arra a 10 évre elköltözöl, vagy maradsz helyben, 25 év alatt meglesz a lakásod, és 40 év (gyakorlatilag egy egész élet munkája) alatt talán eljutsz ugyanoda, akkor te inkább a 40 évet választod?

Antal Jozsa 2019.06.17. 12:53:27

@svajcineger: nem jar automatikusan. Most mar kell az A2 nyelvvizsga . az nem eleg ha nemetul intezed az ugyeidet. En is itt buktam el.ket hetet kaptam (lejart volna a regi B ) h hozzak egy A2 papirt ami nonszensz. A bosszanto az hogy az ugyintezo megkerdezte h akarom e a niederlassungsbewilligungot mondtam igen.persze ez tobb penz.bekertek minden papirt eloszor hogy ellenorizzek vannak e tartozasaim stb aztan masodik ellenorzesre kiderult h nincs nyelvvizsgam.ket het alatt nem intezek el semmilyen nyelvvizsgat.ugyhogy marad B engely harmadjara is..de lehet ugyis megyunk haza majd kiderul

Antal Jozsa 2019.06.17. 13:22:04

@svajcineger: amugy kerelmeztem a C-t en is 5 ev utan.Akkor az nem tetszett a hivatalnak hogy nem eltem eleg ideje a telepulesen.. Igazabol ami megy ez az EU biznisz Svajccal addig B vel is lehet maradni amig akarsz. Szocialis segelyt nem tervezek felvenni, otthon amugy is jobb szegenynek lenni mint itt.

Túl sok felhasználó 2019.06.17. 13:22:09

@Antal Jozsa: Ez durva, ez a papírmánia. Nekem egyszer volt 3 hónap szünet két munkahelyem közt, gondoltam bejelentkezek munkanélkülire, ha már eddig fizetnem kellett a járulékot. Kérdezte az ügyintéző, hogy van-e valami papíron arról, hogy beszélek németül. Ja, anyámnál tartom Magyarországon a felsőfokú Rigó utcait, a fene se gondolta, hogy valamikor még szükségem lesz rá. Mire ide ér postán, valamint nem is biztos, hogy elfogadják, szóval megegyeztünk abban, hogy nincs papírom.

Akkor el kell, hogy küldjön német tesztre, mert ez a szabály. De ennyi erővel arról sincs papírom, hogy tudok olvasni, olyan tesztre miért nem küldenek? Na mindegy, a teszt B2-ig mért, a szóbelin azon röhögtünk a vizsgáztatóval, hogy csupa németül tudót kellett aznap vizsgáztatnia, előttem például egy lengyel volt, aki 15 éve németet tanít. Aztán az ügyintéző a munkanélküli hivatalban először azzal viccelődött, hogy jobban beszélek németül, mint ő, csak aztán mondtam neki, hogy akkor inkább szégyellnie kellene magát. Aztán megjegyezte, hogy így legalább van egy papírom, ami bizonyítja a német tudásomat. Ezt a papirt sose fogom elővenni, mert csak az van ráírva, hogy B2, én még ennél sokkal jobban tudok németül.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.06.17. 13:22:16

@Arthamyr:

De nem érted hogy ők nem akarnak többé Magyarországon élni? Akkor miért kéne nézegetni hogy mit tudnának ott venni a svájci pénzből?

Ha olyan csodálatos Svájcban, miért nem ott vesz ingatlant? Ja, nem tud?

Antal Jozsa 2019.06.17. 13:22:26

@Arthamyr: nem kerdes.anyagi biztonsag szempontjabol Svajc nyero. De aki veletlenul otthon is jol el azt megertem hogy nem erti :-)
Csak ha az ember veletlenul nagyon lecsuszik akkot szerintem nagyon egyedul erezheti magat a tarsadalomban mivel a tobbseg azert jol el.

Antal Jozsa 2019.06.17. 13:42:54

@Túl sok felhasználó: igen ez kell a munkanelkuli hivatalnal.nekem is volt egy honap gap ket mhely kozott es bejelentkeztem a segelyre.engem is elkuldtek tesztre. Ez azert kell mert kotelezo elmenni nemet nyelvtanfolyra a segely idoszaka alatt.ha elersz egy szintet nemtom b1 vagy b2 akkor nem kukdenek sehova. De en nem emlekszem hogy kaptam volna papirt de arra igen h utana nem kuldtek nyelvtanfolyamra. Most akkor fel kene turnom a lakast hatha megis kaptam? :-)

svajcineger 2019.06.17. 14:19:51

@Antal Jozsa:
Ez a 10 év után is kell nyelvvizsga teljesen új dolog nekem. Simán el tudom képzelni, hogy Kanton-függő.

svajcineger 2019.06.17. 14:23:38

@Antal Jozsa:
5 év után akkor kaphatod meg, ha házasságot kötsz egy helyivél, vagy igazolni tudod, hogy nagyon beintegrálódtál a helyi társadolomba. Ezt egyrészt a nyelvvitsgával, másrészt az "egyhelyben" lakással látják bizonyítottnak.

Antal Jozsa 2019.06.17. 14:27:43

@Horthy Miklós cselédje: egy korabbi munkatarsam mondta hogy a penzt megkeresni jobb itt de elinni jobb masutt..

Túl sok felhasználó 2019.06.17. 14:27:48

@Antal Jozsa: Ha nem volt nagyon régen, akkor elkérheted a RAV-tól is, nekik meg kell, hogy legyen. De ha nem olyan fontos a "C" engedély, akkor szerintem hagyd a fenébe, sehol máshol nincs szükséged erre a papírra. (Tényleg csak egy A4 papir, az enyémen szépen látszik a hajtás nyoma, mert kis borítékban küldték.)

Arthamyr 2019.06.17. 14:54:36

@Horthy Miklós cselédje: Lehet, hogy ők épp nem, de más meg igen, ez a kézenfekvő stratégia, mi is ezt csináljuk. A legjobb pedig az, ha veszel ingatlant pl. Zürichben, és kiadod, ez már önmagában elég lehet arra, hogy Miskolcon eltengődj. :)

@Antal Jozsa: A legtöbb olyan ember, aki jól él otthon, Svájcban is ugyanúgy jól él, de emellett sokkal kevesebb idő alatt elérheti a kívánt szintet, mert egységnyi idő alatt sokkal több pénzt tud félrerakni.
Persze én abból indulok ki, hogy "normális" emberekről beszélünk, akik munkából vagy saját, piaci vállalkozásból élnek, és saját maguknak kell megteremteniük mindent, amit szeretnének, nyilván azok, akik a kapcsolataikból élnek vagy jó startot kaptak otthonról vagy a jóléti rendszeren élősködnek, nem feltétlenül járnak jobban ezzel a stratégiával.

Túl sok felhasználó 2019.06.17. 14:54:39

@Túl sok felhasználó: De amúgy értem, hogy az a cél, hogy inkább egyszer megtanítják a külföldit helyi nyelven, mert úgy nagyobb esély van munkára, mint hogy evekig fizessenek neki segélyt. Csak higgyék már el - ha nem is nekem, de a lengyel nemzetiségű némettanárnak -, hogy beszélünk németül, mert ez így pénzocsékolás. Aztán mikor kérdeztem, hogy akkor esetleg francia nyelvtanfolyamra nem akarnak-e engem küldeni, mert azzal aztán tényleg nyerő lennék a munkaerőpiacon, akkor nagyon hamar lepattintott a néni. Pedig az is helyi nyelv...

Pöffetegecske 2019.06.17. 15:09:06

@Csodabogár: Viszonyítás kérdése. Három gyerek fogszabályozóval... Nem mindegy, hpgy elsétálnak háromszáz métert, vagy repülgetnek, az amúgy otthon sem olcsó szolgáltatásért. Tavaly nyáron dobtam egy hátast, leszedettem a fogkövet, plusz panorámartg. harminc ropi.

Pöffetegecske 2019.06.17. 15:43:48

@nyuszmam: mi emiatt a libsi felfogás, sokszínűség, és valódi demokrata húzásokért vagyunk itt.

Pöffetegecske 2019.06.17. 15:50:35

@Antal Jozsa: na ez a tömény hülyeség, gondolom arról is a történelem tehet, hogy szegény Magyarország meg elbasz mindent.

Pöffetegecske 2019.06.17. 16:01:25

@Antal Jozsa: Ennek járj utána, nem így van. Pont a nem EU állampolgároknál szigorítottak nagyot.

Pöffetegecske 2019.06.17. 16:16:28

@Horthy Miklós cselédje: semmi közöd hozzá, hogy bárki a saját keresményéből mit vesz, de megpróbálok segíteni. Van, aki vesz Miskolcon egy lakást, az befektetés, eladja, lesz pénze. Vagy bukik rajta vagy nyer, ő dolga. Lehet nyugdíjasként oda megy, lehet az anyját költözteti oda, lehet unokaöccsnek adja ballagási ajándéknak, vagy a szeretőjének pár vidám alkalomért. Más vesz rajra csónakot az Adriára, Opera bérletet, csinál egy szakajtó gyereket, vagy örökbefogad egy állatot az állatkertben, vagy vesz egy szaros stadiont valahol a magyar ugaron. A lényeg az, hogy az ég egyadta világon semmi közöd vagy közöm hozzá, mindenki ott keresi a pénzét, ahol akarja, és ott is költi el, ahol és ahogy neki jó.

Just_a_shadow 2019.06.17. 16:29:21

Itt mindenki ennyire németes? :) Pedig a tökéletes megoldás kézenfekvő: dolgozz Svájcban és élj Franciaországban.

A férjem is pont így csinálta - meg rajta kívül még több tízezer francia ingázó - és köszönik szépen, nagyon jól megvannak, a svájci fizuból Franciaországban úgy élnek, mint Marci hevesen, albérlet olcsóbb, eü és a mutuelle olcsóbb, és az adóba se döglenek bele.

Platonica 2019.06.17. 17:32:32

@Just_a_shadow: Volt evfolyamtarsam ugyanigy, Fro-ban el, genfi egyetemen tanit/kutat.

nyuszmam 2019.06.17. 21:35:09

@Túl sok felhasználó: .....nevicceljünk mar, szoval szerinted 19-re lapot huztak es azert megy itt minden olyan jol?? Es basszus, nem is tudtam, hogy az elmult 500 evben nem takaritottak a svajciak es azt,hogy ilyen tiszta es rendezett az orszag az a sok portugalnak, meg spanyolnak köszönhetö. Most mar csak azt nem ertem, hogy pl. Barcelona miert olyan koszos, amilyen?? Ja de!! Mert eljött svajcba az összes takicsaj:-)))

Din Serpahis 2019.06.18. 07:20:11

@Antal Jozsa: Dehogynem. Amikor én voltam munkanélküli, megcsináltam a tesztet, kiderült, tudok C1 szinten németül, erre rögtön elküldtek pár olyan tanfolyamara meg coachingra, amihez C1 német kell.
És ezek baszki, marha hasznosak voltak. A CV író tanfolyam pl alapvetően nem ért semmit, de egy asztalnál ültem a Zürich Insurance volt IT igazgatójával meg a Solothurni iparkamara egykori IT felelősével. A coachingon meg egy olyan fejvadász tartott nekem fejtágítást, aki tudta, hogy a cégnél, ahol a következő interjúm volt, jellemzően miket kérdeznek az interjún. Nagyon durva basszus.

Antal Jozsa 2019.06.18. 08:09:48

@Din Serpahis: hat sajnos nalam ilyen nem volt.De CV irasi tanacsadas igen. Eleg hamar talaltam munkat uh. nem vagyok morci rajuk. Biztos RAV-tol is függ ez az egesz. De kajajegyet kaptam egy napra amikor a helyi hivatal elkuldtott munkanelkuli tajekoztatasra be Zurichbe.

Túl sok felhasználó 2019.06.18. 11:50:32

@nyuszmam:
Nem, 19-re lapot húzni rizikózás. Ők 10-re húztak egy ászt. Magyarország meg húzott tízre egy hatost.

Amúgy meg szállodaiparban dolgozom, ott szükség van szobalányokra. Még soha, soha nem olvastam erre a pozícióra jelentkezést svájciaktól. Tudom, hogy ebbe a pénz is belejátszik, de egyszerűen nem tudunk többet fizetni nekik. Egy szobalány nálunk 3800-at keres, én igazgatohelyettesként nem kapom a dupláját. Plusz náluk lehetőség van részmunkaidőre, amiért a svájciak annyira zsennyegnek. (A recepciósoknál pl. nem támogatjuk a részmunkaidőt.)

Az, hogy Tell Vilmos idejében hogy takarítottak, teljesen mindegy. De ma nem működne a svájci gazdaság külföldi olcsó munkaerő nélkül. Mert ha csak svájci szobalányok/pincerek/szakácsok... lennének, akkor rögtön a duplájába kerülne a turizmus és a gasztronómia. Erre persze lehet azt mondani, hogy kit izgat, legfeljebb kevesebb étterem és szálloda lesz, azok viszont rendesen keresnek. Csak akkor meg ott lennénk, hogy a svájci se tudja megengedni magának - főleg nem családostul - a nyaralást. Vége lenne a jólétnek sokkal hamarabb. (Így is vége lesz szerintem, csak így mondjuk adok 30 évet, mire Svájc és Nemetország egyensúlyba kerül, meg további harmincat, mire Svájc és Magyarország is kiegyenlítődik. A globalizáció megállíthatatlan.)

Túl sok felhasználó 2019.06.18. 11:50:32

@Din Serpahis: Ez biztos kantonfüggő, az én "bizonyitvanyomon" az van rajta, hogy elért pontszám a 42-ből 42, úgyhogy a szint B2. Esélyem se volt C1 papírt kapni.

Utána nem küldtek semmilyen tanfolyamra.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása