2019. május 14. 06:30,  A thaiföldi Balaton 5 komment

2019. május 14. 06:30 Határátkelő

A thaiföldi Balaton

A thaiföldi Ao Nang érdekes hely, mert egyrészt kifejezetten a turistákra specializálódik, másrészt nagyszerűeket lehet kirándulni és gyönyörű a tenger. Szóval sajátos kettősség jellemzi, miként az kiderül Utazó Tódi beszámolójából is.

„Leszállás után (én félálomban) összeszedtük a csomagokat és bepattantunk az előre lefoglalt kocsiba, ami cirka negyven perc alatt elvitt minket az ao nangi Panang Krabi Resortba.

Ahol persze a szobánk a kora reggeli (ekkor volt nyolc óra) érkezésnek köszönhetően még nem volt kész. Ezért a bőröndöket leadtuk a megőrzőbe és a medence felé vettük az irányt.

A szálloda elég érdekesen nézett ki, minden külső fal szürkére volt festve, ami elég érdekes kontrasztot alkotott a medencék világos burkolatával és a növényzettel. A szoba ezzel szemben színes és gazdagon díszített volt.

Faragott férfi testrészek

Délután elfoglaltuk a szobát majd lesétáltunk a tengerpartra és long tail boattal átvitettük magunkat Ao Phra Nang Beachre.

Magát a strandot két szikla határolja mindkét végén, a parttal szemben, nem messze a vízben pedig áll egy szikla, amelyhez dagály idején kényelmesen be lehet úszni, apálykor meg a térdig érő vízben begyalogolni.

Ha valaki nem kedveli a napsütést, legalábbis akkora mennyiségben, amit ott kap az ember, a part mentén álló fák alatt lehet hűsölni, bár ha későn érkezik az ember, nehéz helyet találni.

Meg kell még említeni a part déli részén lévő hatalmas szikla alatti bemélyedést, melyet telehordtak különböző méretű faragott férfi testrészekkel. Ezek Indiából származó palad khik amuletek, amik a termékenységet szimbolizálják.

Késő délután vissza motorcsónakoztunk, majd egy finom thai vacsorával zártuk a napot, melyet egy neten előre kinézett, a központtól kicsit távolabbi zsákutcában lévő étteremben ettünk.

Véleményem szerint érdemes egy kicsit eltávolodni a parttól és a főutcától, mert iciri-picivel olcsóbb, viszont autentikusabb(nak tűnő) helyeken ehetünk.

Olyan, mint a Balaton

Az árakról annyit, hogy Ázsia sok országához hasonlóan Thaiföldön is sokkal olcsóbb az élet, mint Nyugaton. A piacokon, boltokban baráti árak várnak, a szállások is lényegesen olcsóbbak.

Másrészről olyan ez, mint a Balaton: a faluban lehet, hogy olcsó az élet, de a parton és a turista negyedben a pénztárcához vannak viszonyítva az árak.

Az egyik étteremben az étlapot tanulmányozva megállapítottam, hogy az ételek árai a londoni ár mínusz egy font szabályt követik, hogy még éppen el lehessen mondani, hogy olcsóbb, mint odahaza...

Hong Island

Másnap a hotelben elköltött reggeli után letipegtünk a tengerpartra és szintén long tail boattal átvitettük magunkat Hong Islandre, ahol először egy lagúnába viszik be az embereket csobbanni egyet, majd a sziget egyetlen homokos partjához.

A szigeten van WC és egy drága étterem, de egyébként minimális az infrastruktúrája. Az út egy óra,  így négy óra után vissza is értünk a hotelbe.

Úgy gondoltuk, hogy a tetőmedencénél töltjük a vacsoráig hátralévő időt,  de pechünkre érkezett egy hatalmas viharfelhő, melyből négy órán keresztül úgy ömlött az eső, mintha dézsából öntötték volna.

Miután hiába vártunk arra, hogy elálljon, viszont a trópusi eső meleg, fürdőruhát és strandpapucsot húztunk és úgy indultunk az esernyő alatt egy közeli étterembe. Aznap nem válogattunk,  egy közeli étterembe tértünk be,  majd a még mindig szakadó esőben tértünk vissza a hotelbe.

Éjjel elállt az eső, ezért úgy döntöttünk, hogy utolsó teljes napunkat a helyi strandon töltjük, ami utólag nem bizonyult jó választásnak. Ao Nang strandja elég hangos, mert folyamatosan jönnek-mennek a long tail boatok, a homokban és a vízben rengeteg kagylóhéj van és a víz sem valami tiszta. Mindegy, túléltük mindezeket a megpróbáltatásokat. :)”

Ha ennél is teljesebb beszámolóra vágytok, akkor irány Utazó Tódi blogja!

Címkék: Thaiföld

kék madár 2019.05.14. 06:48:43

ezt a mondatot ertem a legkevesbe

" a turista negyedben a pénztárcához vannak viszonyítva az árak"

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.05.14. 13:46:48

@kék madár: hmmm... Ez elírás, pénztárcához igazított árak akart lenni.

Frh 2019.06.12. 11:38:53

Ao Nang - ha a tenger felől nézzük - jobb oldali végénél egy csomó nyitott masszázs "szalon" van. Van vagy 30! Sajnos nem tudtuk kiprobalni, mert pont akkor betegedett le asszonykám, mikor mentünk volna. Na de majd legközelebb! :)
2-300 bath egy órás masszázs. Általában frissítőt is adnak hozzá.
Mondjuk ez 9 éve volt, ha valakinek van frissebb infója, erősítse meg!