oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. december 21. 06:30,  Kétségbeesésből Németországba 120 komment

2018. december 21. 06:30 Határátkelő

Kétségbeesésből Németországba

Sok ember életében jön el egy olyan pillanat, amikor úgy érzi, nem lehet tovább halogatni egy sorsfordító döntést, legyen az munkahelyváltás vagy külföldre költözés. Emese életében öt évvel ezelőtt jött el ez a pillanat, akkor vágott bele a határátkelésbe. Nagyon kemény időszakokon ment át, de mostanra sikerült megvetnie a lábát. (A képeket köszönöm neki!)

cim_196.jpg

„Amikor eldöntöttem, hogy nekivágok az ismeretlennek, 43 éves voltam. Volt egy több sebből vérző házasságom, svájci frank hitelem, egy 21 éves lányom, egy 19 éves fiam, és egy munkám, amit imádtam. 

Sokáig ebbe menekültem, próbáltam sikert kovácsolni abban, amiben jó voltam. Szociális területen és Gyámhivatalban dolgoztam köz-, majd kormánytisztviselőként. Emellett kurátora voltam egy alapítványnak, ahol rászorulókat segítettünk. 

Igyekeztem nem tudomást venni a gondjaimról, és úgy élni, hogy a gondok azért vannak, hogy megoldjuk őket. Majd jött egy pont, amikor már rá kellett jönnöm, hogy ez így nem mehet tovább. Volt egy németországi kapcsolatom, akit elkezdtem finoman nyaggatni, hogy tud-e segíteni valahogy abban, hogy kilépjek az engem körülvevő posványból. 

Egy szeptemberi reggelen szálltam fel a vonatra. A lányom hátat fordított, és otthagyott az állomáson, mert nem bírta végignézni, hogy elmegyek. A fiam és a férjem velem együtt sírtak, amikor elindult a vonat. Jelzem, a volt férjem a mai napig a legjobb barátom, 25 év és két közös gyerek mellett nem tudom őt nem szeretni barátként. 

nyari_panorama_1.jpg

Semmi nem úgy volt 

Amikor kiértem, azzal szembesültem, hogy semmi nem úgy van, ahogy előzetesen beszéltünk róla. Akkor kaptam egy kisebb sokkot. Hiszen a családom várta az anyagi segítséget. Akkor már sem fűtés, sem villany nem volt a házunkban. 

Hónapokig alkalmi munkákat végeztem, ha kellett mosogattam, ha lehetőség adódott, szórólapokat hordtam a legnagyobb hidegben. Amint egy kis pénzem volt, az egészet hazaküldtem az otthoni gondok enyhítésére. 

Közben a fiam szalagavatójára nem tudtam hazamenni, mert nekem nem maradt rá pénzem, a lányom pedig megszakította velem a kommunikációt. A szüleim szerint pedig én kint éltem világom, miközben a gyerekeim otthon nélkülöztek. Kemény időszak volt, de ami elmúlt, azzal már nem foglalkozom.

tel_2.jpg

Hogyan kerülhettem ilyen helyzetbe? 

Pontosan 11 hónap után sikerült elhelyezkednem egy mosodában. Jelzem, soha nem tanultam németül, tehát igen korlátozottak voltak a lehetőségeim. Aki irodai és szellemi munkához van szokva, az talán érti, hogy min mentem keresztül. 

Egy hónapig minden nap sírtam a munkában. Kemény fizikai munkát végeztem, és közben azt kérdeztem magamtól, hogy kerülhettem ilyen helyzetbe? Viszont, az első fizetésemkor elsírtam magam. Aztán a családom is az átutalt összeg láttán. 

Aztán lassan oldódni kezdett a jég. A lányom a barátjával meglepett egy anyák napján, elkezdtem figyelni a gyár működését, szinte magamat szórakoztattam azzal, hogy minden nap valami pluszt figyeltem meg, legyen az ember vagy gép.

nyar_folyo.jpg

nyar_folyo_2.jpg

Beállítottságom miatt az emberi hozzáállást kezdtem jobban tanulmányozni. Észrevettem, hogy az emberek sokkal nyitottabbak, elfogadóbbak, mint otthon. Nincs megbámulás, kinézés, becsmérlő megnyilvánulások (akkor sem, ha nem beszélem a nyelvet és nem mindig értem, ha mondanak valamit). Végtelen türelemmel fordulnak a másik irányába az itteniek. 

Beilleszkedés 

Számomra a beilleszkedés akkor kezdődött, amikor az utcán a nevemet kiáltotta egy kolléga. Fura volt, hiszen elszoktam attól, hogy bárki utánam vagy rám köszönjön. Nyitottá váltam a más nemzetiségű kollégák iránt, egyre többször vettem részt közös programokban. 

Egy magyar kolléganőm tanácsára elkezdtem utána járni, hogy milyen juttatásokat ad a német állam az itt élő és dolgozó embereknek. Mivel a lányom egyetemista volt, kézenfekvőnek tűnt a családi pótlék igénylése. Ez havi 180 eurót jelentett neki 24 éves koráig, és visszamenőleg másfél évi összeget (attól kezdve, hogy elhelyezkedtem). 

Az adózással kapcsolatban egy magyart céget sikerült megtalálnom. Csak elismeréssel szólhatok róluk. Mindent intéztek nekem - helyettem, elektronikus úton megküldték az iratokat, így visszamenőleg 3 évre sikerült adó visszatérítést kapnom, olyan összegben, amiről otthon álmodni sem tudtam.

tel_ter.jpg

Igyekszem jól érezni magam ott, ahol vagyok, és kihozni belőle, amit lehet. Ha megkérdezik, hogy mikor megyek vissza, a válaszom: nem tudom, mit hoz az élet. Nem gondolkozom ezen. 

Érdekel a keleti filozófia, sokat olvasok buddhizmussal kapcsolatos könyveket. Próbálom az ott megismert metódusokat átkonvertálni a saját életembe. Nem foglalkozni azzal, hogy mi volt, és nem a jövőt fürkészni. 

Természetesen nagyon hiányzik a családom, a barátok, az otthoni kulturális miliő. Ha otthon vagyok, igyekszem valami lelki és agyi feltöltődést keresni, minőségi időt tölteni a számomra fontos emberekkel.

tel_templom.jpg

Mai napig a mosodában dolgozom, már sokkal könnyebb munkát végzek, és szinte mindenkit ismerek. Már megértetem magam a német anyanyelvű munkatársakkal, és tudunk együtt nevetni, poénkodni... németül...! Már rám bízzák az új kollégák betanítását és tudok önállóan, számítógéppel német nyelven dolgozni. Számomra ez a nagy kihívás. 

Merre tovább? 

Nem tudom, hogy merre visz az élet, nem tudom meddig fogok itt élni. Most 48 éves vagyok, és még mindig nem érzem az, hogy teljes lenne az életem. Elfogadom azt, amit az élet hoz, természetesen úgy, hogy teszek a változásokért én is. Nem siránkozom, teszem a dolgom.

a_szerzo.jpg

Az élet tartogat meglepetéseket. Ha az előre visz, még akkor is, ha félünk az ismeretlentől, szerintem érdemes belevágni. Szokták mondani, minden csoda 3 napig tart. Az ellenzők véleménye akár irigységből, akár saját tehetetlenségéből adódhat. El lehet rajta gondolkodni, de szerintem mindenki csak maga ismeri a saját életét, korlátait, bátorságát. 

Nem bántam meg, hogy így döntöttem, az idő szépen lassan igazolja is ezt. Vallom, csak saját magunk vagyunk önmagunk ellenségei. A mottóm pedig: Minden rendben van!!!!”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5114502994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.12.21. 06:43:00

Ez jellemző. A középkor válsága.

Az ember ilyenkor azt hiszi, valami drasztikus változás segíteni fog ismét fitallá lenni.

Van aki szeretőt szerez, más furcsa hobbit választ, megint más hirtelen szakmát vált.

A legkevésbé megerőltető megoldás meg a földrajzi helyváltozás.

Mind csúnya hiba. Azaz ONMAGÁBAN mindegyik lehet akár jó is, de megoldást nem fog hozni a válságra.

A megoldást azt hozza, amikor az ember rájön: nem lesz újra fiatal. A konkrét esetben ez megvalósulni látszik félig-meddig, hiszen "elfogadom azt, amit az élet hoz".

Dikusz 2018.12.21. 07:02:17

Sok sikert a posztolónak. Bátor döntés volt, hogy lépni mert, csak így tovább. :)))

Dammiel 2018.12.21. 07:09:17

Birkabá ne csináld már. A nehéz anyagi helyzet vetette oda. Nyilván nem fogja révbeérve érezni magát egy mosodában ilyen múlttal, távol a családtól. Ami viszont nagyon jó a posztban, és mindenki megtanulhatná, a buddhizmus, ill.keleti vallások egyik alappillére: ne rugózz a múlton, ne rettegj a jövőn. Ez persze nem egyenlő a carpe diemmel, de elég hasonló, és baromi hasznos. Emberek tömkelege cseszi el az életét ezzel, meg olyan dolgokon való permanens bosszankodàssal, amin úgyse tud változtatni.

gabors 2018.12.21. 07:27:13

"Jelzem, soha nem tanultam németül, tehát igen korlátozottak voltak a lehetőségeim."

igy azert nagy "batorsag" mint vak lokent nek allni .... ezt nem igazan tudom megerteni .. foleg amkor irja hogy nem az volt amit vart ... MIT VART nulla nyelvtudassal ????

a kovetkezo pont meg az hogy mi "JAR" az allamtol ... baszod SEMMI...

azert orulok hogy valami sikerult ...

Hari Seldon 2 2018.12.21. 07:33:25

A negyedik és ötödik kép a csatornával nagyon hasonlít Colmar-ra.

Golf2 2018.12.21. 08:17:32

Nem néz ki 48-nak,ki van virulva a hölgy.Lakáshelyzetről nem írt.

Dikusz 2018.12.21. 08:41:53

@Golf2: Bizony jól néz ki, igen csinos hölgy.

Csodabogár 2018.12.21. 09:50:59

Kétségkivül nagy bátorság, de egyben botorság is, manapság nyelvtudás nélkül elindulni. De ez nem számít. Ő úgy érzi megérte és boldog, akkor minden rendben van.
Amit nem értek, a 11 hónap, mielőtt munkát kapott. Biztos erre is van valami magyarázat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.12.21. 09:53:32

@dddddddddddddd:

Nem kell ehhez olyan messzire menni.

Amin nem tudsz változtatni, azzal ne törődj.
Amin tudsz változtatni, azon változtass.
S légy bölcs, hogy meg tudd állapítani, melyik dolog melyik kategória.

Alapvetően sztoicizmus, ami a kereszténységbe is beépült részben. Úgy értem, a sztoikus gondolkodás csak az etikában hatott a kereszténységre, másban nyilván nem.

Csodabogár 2018.12.21. 09:57:06

@gabors: Ez a "mi jár" nekem is böki mindig a csőröm. A multkoriban láttam valahol egy beírást valakitől. Érdeklődött, hogy hol mi jár? Mert akar menni valahová, természetesen oda, ahol az adófizetők pénzéből osztogat sokat az állam.

Egy kis csemege neked külön. Itt ma van hivatalosan az év utolsó munkanapja!!!! Erről álmodtam mindig. 10 nap karácsnyi szünet.:-)

sZulamith 2018.12.21. 10:06:10

Elérzékenyültem, eszembe jutott az én kint töltött időm. amikor a repülőtéren indulás előtt potyogtam a könnyeim. Végig csináltam , mert hasonlóan gondoltam, mint a poszt irója. Nem rágódni kell a műlton, hanem a jelentben élni, és akarni a jobbat.

Mondjuk a keleti filozófia idegen lenne, de ha segitette, rendben van. Viszont az nagyon jó dolog, ha a kint élő a környezetére sok figyelmet fordit, sőt egy kis séta az üzletekben, szintén jó tréning. .

Arthamyr 2018.12.21. 10:09:51

@gabors: @Csodabogár: Nem tudom, miért kell ezen fennakadni. Hogy írja le azt, hogy törvényesen jogosult kapni valami juttatást?

Azon is kár fennakadni, hogy nyelvtudás nélkül kezdte, mert végülis csak összehozta a dolgot. A leírása alapján otthon sem volt a felső 10000 része, úgy tűnik, hogy számára ez is egy előrelépés volt, tehát sikerként értékelendő, nem a saját helyzetetekből, vagy az általatok elképzelt "normálisból" kell kiindulni.

BlackBrick 2018.12.21. 13:06:14

@Arthamyr: egyetertek, es szerintem igenis batorsag, hogy mert valtoztatni a helyzeten.

Shaktee 2018.12.21. 14:22:31

Csak igy tovább, bátran....koszi a posztot.

_z_ 2018.12.21. 14:22:54

@Arthamyr: Egyetertek, aki ott adot fizet, annak ez ott jar. Miert ne jarna?
A nyevtudas nelkuli nekiindulas meg nyilvan nem kovetendo pelda, de tiszteletremelto, hogy igy is megoldotta.

Shaktee 2018.12.21. 14:24:13

@maxval balcán bircaman: Te ugye egy kis piszkos bulgár helpdesk állásba menekultel..l..ugye?

Tke 2018.12.21. 16:11:51

A blog házigazdájának egy apróság: Zárójel nélkül is megköszönheted a képeket a posztereknek. A zárójel szerintem nyelvtanilag sem indokolt. Ha pedig indokolt, akkor sem tenném ki:)

Arthamyr 2018.12.21. 16:38:21

@_z_: Követendő vagy sem, ha valakinek nincsen nyelvtudása, az vagy elindul nyelvtudás nélkül vagy nem, más lehetősége nincsen. Nem értem a rendszeres fennakadást ezen. Igen, automatikusan hátrányos helyzetben van egy nyelvet tudóval szemben, de ő a saját otthoni helyzetével kell, hogy összehasonlítsa, nem a kint élő, nyelvet beszélő másik emberével. Számomra nyilvánvaló, hogy szintet lépett poszter, és ő is így éli meg (ez a legfontosabb).

Dikusz 2018.12.21. 16:50:37

@Tke: Azért remélem, a posztot is elolvastad, ugye? :)))
Hidd el, érdemes.

Mielőtt kapnék a fejemre: a ":)))" nincs benne a Magyar helyesírás szabályai legutóbbi kiadásában, ez tulajdonképpen az irónia jele, de ahogy látom, ismered a jelentését, hiszen magad is használod.
A tegezés meg elfogadott hozzászóláskor, mielőtt ezért is...

Nem hiszem, hogy olyan óriási probléma, ha zárójelben köszöni meg a bloggazda a fotókat. Kilyukad (népiesen kilukad) az oldalam a kíváncsiságtól, hogy miért nem tennéd ki a zárójelet akkor sem, ha indokolt.:)

taga20 2018.12.21. 16:56:51

@Shaktee: szerintem iván kapott egy visszautasíthatatlan ajánlatot
putyinevtárstól, és most boldog:)

sörm 2018.12.21. 17:00:35

Sok sikert kedves poszter! Remélem minden jól alakul Neked.

Shaktee 2018.12.21. 17:11:06

@taga20: Putyin kacag, amerika is térden van

FutureFry 2018.12.21. 17:19:50

@Csodabogár: Amerikában is van cég ahol a mai nap az év utolsó hivatalos munkanapja a legtöbb alkalmazottnak (és nem a lehetséges/valószínű government shutdown-ra utalok :))

taga20 2018.12.21. 17:41:50

@Tke: a szarva közt a tőgyét elkaptad, az fiksz:)

taga20 2018.12.21. 17:41:50

@Shaktee: putyin kacaja kicsit erőltetettnek tűnik, mert az olaj kicsit kezd kiszorulni, és így szopóágra kerül putyinland.

trámp egy idióta.

Shaktee 2018.12.21. 18:38:29

@taga20: "trámp egy idióta."

A baltikumot is oda fogja adni a ruszkiknak, s ki tudja hol áll meg a cár..

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.12.21. 18:49:39

@Golf2: "Nem néz ki 48-nak,ki van virulva a hölgy."
Ez a "nem nez ki 48-nak" valoszinuleg a magyar realitast es/vagy mentalitast vagy csak egyeni velemenyt tukroz? mert hogy egy 48 eves not meg messze nem kene leirni, es ugy gondolni ra, mint egy amortizalodott, leszallo agban levo valakire..;)
Tobb not ismerek, aki a 4.x utan virul ki es lesz magabiztos, vonzo no. Kicsit hazabeszelek, es szerintem tobb kortarsam is megerosit ebben (ugye, Monika es Blackhairlady? :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.12.21. 18:52:06

@Shaktee: en ma tudtam meg, mit jelent az O1G :))) mert hogy napok ota tobbszor lattam a mediaban felbukkanni ezt a roviditest :))

Dikusz 2018.12.21. 18:57:08

@taga20: Megragadta a lényeget! :)))

tanato 2018.12.21. 19:17:21

@Shaktee: Igen most néztem Trump bejelenetése utáni reakciókat kurd,USA demokrata,uniós és orosz részről/Putyin nagyon elégedett és barátjának nevezte Trumpot DonaLD barátomnak becézve/
Szóval úgy látom én is minden ellenkező híresztelés ellenére nem Soros irányítja a világot hanem Putyin.,mestere és tanítója Brezsnyev legnagyobb túlvilági megeelégedésére.

Shaktee 2018.12.21. 19:40:53

@tanato: Nem ilyen ecceru ez doki, Kina s mas erdekek is belejatszanak..

viszont amerikaval csunyan kibacott Putyin...

Kelmefestő 2018.12.21. 20:03:51

@maxval balcán bircaman: Bocsi, de én még mindig fiatal vagyok :D :D

Kelmefestő 2018.12.21. 20:03:51

Nos. Tényleg 48 vagyok még 3 hónapig... :D Soha nem voltam a korommal elfoglalva, mert nem érdekel. Addig vagyok fiatal, ameddig úgy érzem magam. És miért is ne tennék ezért? Hiszen ez nekem jó!
Jár, vagy nem jár... A cél az volt, hogy megmutassam a különbséget a két szociális háló között. 3 év bejelentett munkaviszony után vettem a bátorságot, hogy éljek a lehetőséggel. Viszont amit a Német állam kért papírokat, azt nekem kőkeményen, időre produkálnom kellett. És miért is ne tettem volna meg? Az egyetemista lányomért? Aki dolgozott és mellette nappalin kitüntetéssel diplomázott? Megtenném újra, és újra! Sajnálom, hogy a fiamnak nem tudtam ekkora segítséget nyújtani. Az otthoni körülmények között ennyi sem lehetett volna.
A célom pedig csak annyi volt: olvassátok, bátorodjatok, kapjatok energiát, Bármennyire is ijesztő az út, azon csak magatok tudtok végigmenni és változtatni. Mosolyogjatok, minden napnak megvan a maga öröme! Üdv: Emese

Kelmefestő 2018.12.21. 20:03:51

@sörm: Köszönöm! Haladok az úton, mindig előre, sohasem hátra :)

Kelmefestő 2018.12.21. 20:03:51

@Csodabogár: akkor lett bejelentett rendes munkám. Addig alkalmi munkákat végeztem, mosogatás, szórólapozás (1000 db szórólap kihordására kaptam 30 Eurot...)

taga20 2018.12.21. 20:04:03

@Zsuzsi65: zsuzsi én a helyedben szégyellném magam, és nem röhögnék:)

aki ma tudja meg, hogy mit jelent az ORBÁNEGYGECI jelentését, az annyit ér.

kettős mérce 2018.12.21. 20:04:11

Nem tudom mennyit kereshet egy mosodában levonva a kaját lakhatást de szerintem itthon saját lakással szinte ugyanazt a pénzt meg tudná keresni...

taga20 2018.12.21. 20:04:15

@Dikusz: keményen:)

írtam mást is korábban, csak nem volt komilfló, ezek szerint.

taga20 2018.12.21. 20:23:31

@taga20: inszinuáltam. csurdigung:)

gabors 2018.12.21. 20:31:59

@Zsuzsi65: "@Shaktee: en ma tudtam meg, mit jelent az O1G :))) mert hogy napok ota tobbszor lattam a mediaban felbukkanni ezt a roviditest :))"

Orban egy Geniusz !

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.12.21. 20:57:17

@taga20: nezd el nekem, hogy innen az ocean tuloldalarol nem tapadok az internetre minden nap, lesve a Mo-i esemenyeket :)) de miutan az ismeroseim kozul tobbeknel megjelent ez a rovidites, igy utanaolvastam kicsit, es megvilagosodtam :))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.12.21. 21:00:15

@gabors: index.hu/belfold/2018/12/21/ujra_utcan_az_ellenzek_a_tuloratorveny_ellen/

haha, azert elelmes/uzleti erzekkel rendelkezo emberek mindenhol akadnak:) : "Közben a zászlóárusok próbálnak karácsony előtt egy kis plusz bevételre szert tenni, 200 forint a nagy, 2000 a kisebb zászló, magyar és EU-s a kínálat."

Arthamyr 2018.12.21. 21:15:31

@Zsuzsi65: Ezért lehet, hogy kapni fogok a pofámra, de azért leírom...

50 körül azért elég relatív már a szépség, szóval a "leírás" nem lenne indokolatlan (viszont szerintem nem is volt ilyen éle a hozzászólásnak, inkább bóknak szánta, a feleségem is mindig örül, ha 15-tel kevesebbnek nézik :)). Nagyon-nagyon kevés nő - és férfi is gondolom, de ahhoz én nem értek - van, aki ötvenhez közel képes felvenni a versenyt egy jó megjelenésű huszonévessel (vagy egy harmincassal, aki a szépségéből él), a külsejét tekintve. Sajnos... Én lennék a legboldogabb, ha nem így lenne, de az öregedés megállíthatatlan.
Sokan már harmincas évek közepén leszállóágba kerülnek, sőt, olyan is van, aki már a huszas éveiben elhagyja magát olyan szinten, hogy onnan már nincs visszaút (masszív drogozás, elhízás stb.). Az a nagyon ritka kivétel, aki a negyvenes éveinek végéig nem él meg egyetlen leszállóágat sem.

Golf2 2018.12.21. 21:17:35

@Zsuzsi65: egy 48 eves not meg messze nem kene leirni... ki a franc írta le? Dicséret volt hogy fiatalabbnak néz ki.

Shaktee 2018.12.21. 21:24:46

@Shaktee: nem pshop, pár perce keszult a foto

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.12.21. 21:26:24

@Arthamyr: na jo, minden relativ:) persze, hogy egy 50 evesnek nincs olyan feszes hasa meg sima bore, mint egy 20-asnak :) de en ugy latom, hogy - javitsatok ki, ha nem igy van - Mo-n azert az _atlag_mentalitas az, hogy egy 40-en tuli not mar le kell irni...Teny, hogy - es ez messzire vezet - a Mo-i nok egy resze (tisztelet a kiveteleknek) elhasznalodott, es eleve ugy gondolja, o mar nem is "szamit".
Csak a sajat kornyezetem peldajaval tudok elni: itt, ahol en elek, es az ismeretsegi koromben is egy 40-es evei vegen jaro no meg egyaltalan nem irja le magat, sot..:) Es itt nem feltetlenul csak a kulso megjelenesrol van szo, hanem sokkal inkabb mentalitasrol. Ugy erzem, az en kortarsaim (itt) sokkal dinamikusabbak es aktivabbak, mint az atlag ilyen koruak Mo-on..(ok, tudom, ez is tobb osszetevos problema). Lehet, csak en vagyok szerencses, hogy ilyen fiatalos mentalitasuakkal vagyok korulveve :)

Shaktee 2018.12.21. 21:28:10

@Zsuzsi65: Ahogy irod, most 40 a 25, hatvan a negyven..stb :-)

Dikusz 2018.12.21. 21:30:02

@taga20: Az az igazság, hogy valószínű kissé keresetlen modorban fogalmaztál.:)))
Ezt abból gondolom, hogy itt-ott belefutottam (nem most kerestem rá) pár kommentedbe, hááát, mit mondjak..., meglehetősen változatos módon tudom szép magyar nyelven kifejezni magam, ha csúnyát szeretnék mondani, de a szóhasználatod még nekem is meredek volt.)

Golf2 2018.12.21. 21:30:20

Jobb hogy elmentél mert...Elfoglalta a Lánchídat a többezres tüntető tömeg:) mennek a bajszos bábuért:)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.12.21. 21:32:33

@Golf2: nekem inkabb pont az jott le, hogy a megjegyzes (nem nez ki 48-nak) azt takarja, hogy az illeto egy 48 evest sokkal idosebbnek/oregebbnek kinezonek gondol, ellentetben ezzel a holggyel, aki ennyi idos korara milyen jol tartja magat :)
Na, erre irtam, hogy miert feltetelezi, hogy egy 48 evesnek "idosnek" kell kineznie? :)
Remelem, igy mar atjon, amire gondoltam :)

Golf2 2018.12.21. 21:35:12

@Kelmefestő: Lakhatásról nem írtál nehéz volt megoldani?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.12.21. 21:35:19

@Shaktee: ugy-ugy bizony :) tul ciki lenne sajat es ismerosok fotoit mellekelnem (annal azert szemermesebb vagyok), de tenyleg erdemes megnezni egy mai 40-50-es not itt nalunk...tenyleg jo 10 evet letagadhatnanak:)

Shaktee 2018.12.21. 21:36:19

@Zsuzsi65: ne szégyelld magad zsuzska! :P

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.12.21. 21:40:43

@Shaktee: oh nem, csak tul szereny vagyok :))))) te latsz engem FB-on, nem? :)

Arthamyr 2018.12.21. 21:42:07

@Zsuzsi65: Igen, erre gondoltam. Még mindig egész vállalható nő Cindy Crawford, de ez a Cindy Crawford már nem az a Cindy Crawford... :) Pedig ő azért igencsak figyel a jó megjelenésre, és a genetikai lottón se csak kettese volt.

Leírni mindenki elsősorban magát tudja. Ok, nem árt tisztában lenni a valósággal, de mások véleményének nem érdemes túl nagy jelentőséget tulajdonítani.

A mentalitás meg rendben lehet akár 100 éves korig is, csak sajnos attól még nem fogok tudni lemenni a huszonévesekkel focizni, és a strandon sem fognak visszamosolyogni a csajok, akkor sem, ha aranyprotkót rakatok be. :D

Zoltan Hazafi 2018.12.21. 21:44:16

@Shaktee: - Ott fog megállni, ahol a volt Szovjetunió is megállt. Újra ketté fog válni Németország... Magyarország is egy orosz megye lesz ismét.

taga20 2018.12.21. 21:44:19

@kettős mérce: megragadtad a tőgyét nertárs!

a saját lakás sok helyen jól jön!:)

szódabár 2018.12.21. 21:44:27

@Kelmefestő: Gratulálok a sikerekhez!
Annyit szeretnék csak megjegyezni, hogy a két szociális háló között pont annyi a különbség, amennyi a két ország között volt 45 után. 45 év kommunizmust elég nehéz ledolgozni... Ausztria 55 óta szabad, látjuk a különbseget! A kelet-németek miatt anyagilag eléggé rosszul jártak a nyugati gazdag testvérek, amikor mindenkinek kötelezően fizetnie kellett a csatlakozást. A keleti rész ennek ellenére még mindig elmaradottabb a nyugatihoz képest.
Az a fajdalmas, hogy mindezek mellett még ők beszélnek kétsebességes Európáról.

taga20 2018.12.21. 21:44:32

@gabors: jó mekfejtés:)))

de lajos, a geci országos cimborája, nem pont erre gondolt.

tanato 2018.12.21. 21:59:05

@Zsuzsi65: @Arthamyr: Ezelőtt kb 30 évvel is egy 50 éves nőnek vagy férfinak szinte "idősnek"kellett lennie ennek megfeleleően öltözködnie stb., és mondania :Ezek a mai fiatalok.Ez volt az elvárás.ma meg ugyanebben a korban szinte elvárás hogy fiatalos legyen a gondolkodásuk meg lehetőség szerint a kinézetük is.,öltözködésük,sportoláshoz való hozzáállásuk stb,.nagyot fordult a világ.Nézem a régi fényképeket családiakat.anno abban a korban amiben mi most vagyunk a nejemmel,50-60 közt a 60-hoz közelebb,öltöny nyakkendő a férfiakanak,szigorú tekintet,a nőkön kendő, szoknya,bölcs arckifejezés stb.Most meg fiatalosan öltözködünk,tegeződünk sportolunk amennyire lehet stb.Ég és föld. a két korszak.Nyilván a feszesség anőknél a keménység a férfiaknál nem 20 éves már,de próbáljuk tartani magunkat amennyire lehet,úgy gondolkodásban mint életmódban.

tanato 2018.12.21. 22:03:36

@Zoltan Hazafi: sajnos én is erre gondolok rémálmaIMBAN:Ami nem, sikerült Brezsnyevnek erőverl azt ifjabb tanítványa eléri furfanggal,dezinformációval, médiaháborúval.Jobb mint az éles háború,nem igényel vért,hullahegyeket,csak elkell érni az infoháborúvaL HOGY A NEKI TETSZŐ REZSIMEK KERÜLjenek hatalomra az ellenség országaiban.

somlobodog 2018.12.21. 22:32:54

@maxval balcán bircaman: a pénz miatt mentél el Magyarországrol. Egyértelmű.

taga20 2018.12.21. 22:33:03

@Zsuzsi65: egy csajnak mindent elnézek:)

te egy fajint csaj lehecc, aki után kullognak az olyan arcok, mint én:)

zenét bírod, tessék!:)

www.youtube.com/watch?v=Nzlj2-5GmI4&list=RDNzlj2-5GmI4&start_radio=1

averébismadár 2018.12.21. 22:33:08

Kedves Emese!
Csak gratulálni tudok!
A bátorság, az elszántság, a kétségbeesés, és a szorgalom belőlem sem hiányzott, hiányzik.
Azonban a segítség az nagyon, ha lett volna, akármilyen minimális is (természetesen olyan, amelyben megbízhat az ember) már rég nem lennék itt. Így viszont csak az elpocsékolt évek és a kétségbeesés maradt. :(
További sikereket, jó életet és boldog karácsonyt kívánok Emesének és minden hataratkelo.blog olvasónak is! :)

taga20 2018.12.21. 22:33:17

@Dikusz: haver, nem értelek, de komolyan.

má az is baj, ha valaki egyenes?:)

gabors 2018.12.21. 22:41:47

@taga20: "@gabors: jó mekfejtés:)))

de lajos, a geci országos cimborája, nem pont erre gondolt."

pedig ahhoz kellett a geniusz hogy orban egy orszagot ujitson maganak :-)

taga20 2018.12.21. 23:37:52

@averébismadár:

averébismadár
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

köszönjük erdész.

Zoltan Hazafi 2018.12.21. 23:38:07

@tanato: Nyugati a magyar, most keletre tart,
És nem állja útját sem hegy sem a part,
Nyugat is globál, Kelet is globál,
annak, kit az élet a gyepűk közt dobál,
Aki megtagadja a szabadság dalát,
Csicska lehet csak, bárhova is áll.
Döntsd már el végre, ki adjon koronát,
Ez volt a kérdés egy ezred éven át,
Mi marad belőlünk a legvégén?
Nyalunk egy nagyot a KGB-n?
Kóválygunk csak, mint a gólyafos,
Közben úgy teszünk, mint ki főokos.

Dikusz 2018.12.21. 23:45:24

@taga20: Meg kell, hogy jegyezzem, hogy én egy "női hölgy" vagyok (idézve szépemlékű TH-ból). A cifra beszéd magas fokú ismerete pedig a hosszú élettepasztalatból adódik.:)

Ha jól tévedek, ami miatt nem jelent meg a kommented, az a finoman szólva sajátságos szóhasználatod miatt lett nem beengedve. Az egyenesség nem baj, csak a hogyan nem mindegy.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.12.21. 23:59:36

@taga20: haha :) amar nem vagyok mai csirke, igy a magyar alternetiv zeneben nem vagyok annyira otthon :)
Kuldok neked egyet en is :) o most egyik uj kedvencem ...

www.youtube.com/watch?v=PQZNcZcfo8E&list=PLYKoZFd2yZDvh2bewfo2W8Hw-6D4f4FQv

Csodabogár 2018.12.22. 00:07:25

@Zsuzsi65: Aki úgy gondolja, vessen magára. Nekem nagyon csinos, sportos 60-as nőismerőseim vannak. Egyáltalán nem érzik leírtnak magukat.

Egyébként én bóknak vettem a nem néz ki 48-nak kijelentést. Lehet, hogy szerencsés alkat vagyok, nem keresem soha a negativ értelmezést.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.12.22. 00:35:18

@Csodabogár: persze, az elsodleges jelentese nekem is lejott igy, azzal tisztaban voltam, mert en is megkaptam/kapom sokszor ezt (meg hogy, "nahat, nem gondoltam volna, hogy ilyen idos lanyaid vannak"...:))

Arthamyr 2018.12.22. 00:37:58

@tanato: Életmódban, és főleg gondolkodásban nem annyira nehéz, de egészség és fizikai teljesítőképesség terén igencsak az.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.12.22. 00:38:58

@Csodabogár: haha, ezek utan most a blog profil kepem is muszaj volt frissiteni, mert mar "tul fiatal" voltam rajta (ertsd: kb. 7 evvel ezelotti - nem eppen "good hair day" foto volt felrakva:)) na emg egyebkent is nagyon elhanyagoltam a blogom az utobbi evekben, kicsit le fogom porolgatni, es frissiteni :)

Shaktee 2018.12.22. 00:49:52

@Zsuzsi65: kiccsit az adélra hajaz de jópofa:)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.12.22. 00:55:20

@Shaktee: igen, sokan mondjak ra, hogy nagyon hasonlit a hangja, stilusa.

takarék-láng 2018.12.22. 00:58:46

@Shaktee: INDEX 2005 december:
"Ha valami nem tetszik, akkor nem az a módi, hogy felborítjuk a villamost, hanem elmegyünk szavazni. Aki itt felborítja a villamost, lezárja a hidat meg felborogatja a kukát, az nem forradalmár, hanem bűnözö, huligán, söpredék."

tanato 2018.12.22. 09:32:48

@Arthamyr: Az egészség döntően az életmódon alapul,súly megtartása rendszeres testmozgás,normál,nem bőséges étkezés.A teljesítőképesség nyilván gyengül megállítani ezt nem lehet, de lassítani igen.

tanato 2018.12.22. 09:34:55

@Zoltan Hazafi: Ez saját költemény?De van benne igazság.

Hari Seldon 2 2018.12.22. 10:24:35

@kettős mérce:
Na itt a lényeg. Saját lakással.
1. Ki mondta, hogy az ottani lakását nem adhatja ki? (Azaz lényegében visszajönne az ottani bérlés fele. Vagy van más lehetőség is: Mi például eladtuk al akást, és vettünk itt. Azaz megint csak nincs bérleti költség)

2 Másik mindenki azon problémázik, hogy ha levonjuk az ottani lakhatást akkor a nyugatiak sem élnek annyival jobban. Csak azt legtöbben elfelejtik, hogy aki ott őslakos, annak ugyanúgy van már egy régi családi öröksége (akárt ingatlan is) és nem kell lakbért fizetni. Vagy mondjuk ha mégis hitelt vesz fel a kamatok alig vannak. Például azért mert nem akarja felhasználni a hosszú távú megtakarítást.

midnightcoder2 2018.12.22. 17:06:16

@Zoltan Hazafi: A XX. századi történelem egyetlen igazi nyertese Svájc volt. És az volt a trükkje, hogy nem állt sehová. Ne legyen igazam, de szerintem Nyugat-Európában szerintem a mai életszínvonal a világ többi részéhez képest hosszú távon nem lesz fenntartható. Nincs olyan igazi ok, ami miatt egy németnek többet kellene keresnie mint egy kínainak vagy egy indiainak. Pont a globalizáció miatt az a tudományos, technológiai, infrastrukturális fölény, ami évszázadokon át az európaiaknál volt ma már úgy olvad, mint a forró vaslapon a hógolyó. Ráadásul azzal, hogy Trumpék is keverik a fekáliát még érdekesebbé vált a helyzet. Viszont, ha Európában hirtelen leesik az életszínvonal, annak általában ronda vége lesz. Az utolsó ilyen Hitlert hozta a felszínre.

annalovacska 2018.12.22. 17:06:20

@taga20: ez az egyik legnagyobb király dal.

HaPZi 2018.12.22. 18:15:36

Míg a kommentek nagy része a posztoló korával, a kinézetével meg a kettő közötti vélt vagy valódi kapcsolattal van elfoglalva. Engem az egész posztból az ütött meg, hogy a gyerekeket otthon kellett hagyni és ennek mennyi következménye lehet/lesz. Semmi de semmi nem fogja ezeket az éveket visszahozni vagy kárpótolni! Nélküled nőnek fel, az utolsó közös években mielőtt úgyis önállósodnak nem lehetsz velük/nekik Sürgősen vidd ki magaddal a családodat és legyetek együtt! Őszintén kívánom, hogy meg tudd oldani.

Belzebubo 2018.12.22. 19:13:34

@HaPZi: Felnôttek voltak már azok a gyerekek, amúgy is kezdtek már leválni a családról, tehát olyan nagyon már nem „vesztett“ semmit. Sôt, îgy, hogy támogatni is tudja ôket, mindenki csak nyert, a fb. és a sky. korában már folyamatosan kapcsolatban lehetnek egymással. Nincs külömbség, hogy a gyerek megy Nyiregyrôl Gyôrbe tanulni, vagy a mama németbe dolgozni. Az enyém 20 évesen ment Pestre tanulni, aztán Londonig meg se állt. Aztán nekem is megjött az eszem és jöttem A-ba

taga20 2018.12.22. 19:13:42

@annalovacska: bakker, az ilyen vájtfülűekért érdemes élni!

zenét bírod? nesze!:)

u.i.: ha durva vagyok, akkor enézést:)

www.youtube.com/watch?v=9ZbYmgQgSjk&list=RD9ZbYmgQgSjk&start_radio=1

HaPZi 2018.12.22. 21:10:44

@Belzebubo: "Nagyon már nem „vesztett“ semmit", Hát a a bevezetésből nem ez derült ki. A lánya nem bírta feldolgozni és a sokktól megszakította a kapcsolatot a fia pedig sírt utána. Ez azért nem ugyanaz a "levállás" amikor Nyiregyrôl Gyôrbe megy valaki tanulni. Teljesen mindegy ki hol van de ha együtt lehet a család a "hétvégén átugrok" távolságban az azért össze sem hasonlítható a Skype-al. Te is Londonban vagy, közel a fiadhoz ha jól értettem. Az írónál persze azóta 5 év telt el,- ha jól számolok - ,azaz igazad van most már tényleg kirepültek. Ettől függetlenül sajnálom érte, ez lehetett a legkeményebb az egész 5 évben. Respect. Remélem az új egzisztenciájával az unokázásban majd kárpotolva lesz!

Parajpuding 2018.12.22. 21:19:35

@maxval balcán bircaman: a cikk szereplőjének történetéből, mondanivalójából a világon semmit nem fogtál fel, ami nem meglepő
annyi szellemi szinttel, ami éppen csak elég a billentyűzeten lévő betűk felismeréséhez.

vándor madár 2018.12.22. 21:48:59

Nem szeretném a posztírót bántani, van neki így is elég baja, de az én első gondolatom a poszt elolvasása után az volt, hogy apuci hol volt és mit csinált, mikor már nem volt se fűtés, se villany a házban? Nem talán neki kellett volna inkább elindulni?

Azt sem igazán értem, hogy miért kellett Németországban kb. 1 évig vergődni munka nélkül, mikor lasszóval fogják az idősgondozókat Angliában és Németországban is. Ehhez a munkához garantáltan nem kell semmiféle szakképzettség. Valamiféle nyelvtudás az nem árt, de a nagy többségnek nincs, mégis valahogy elboldogul.

Azt sajnos elég szomorúnak találom, hogy csak a külföldről biztosított anyagi jólét hozta meg a nagy kibékülést illetve megbékélést a családban, legalább is számomra ez jön le a posztból.

élhetetlen 2018.12.22. 23:22:04

@Csodabogár: „Amit nem értek, a 11 hónap, mielőtt munkát kapott.”. Alkalmi munkát kapott, a fix álláshoz kellett a 11 hónap. Nem olyan nehéz ezt összehozni. Az unokahúgom Angliában diplomázott, grafikusként. Diploma, nyelvtudás adott, de azt hiszem, több, mint 11 hónapot töltött el úgy, hogy szendvicsbári, és kávézói alkalmi munka. A grafikusok általában egy-egy projecten dolgoznak, a már működőbe nem kell ember, egy éppen indulóba meg kezdőként bejutni nem könnyű. A szülők itthon anno megvettek egy tanácsi egy szobát a két gyerek nevére, megérett az idő, eladták, és életében először "kapott" pénzt látott. Benyomta egy jó mesterképzésbe, Manchesterben. Ezután már kapott két jó állásajánlatot, egyiket helyben, a másikat Londonban. Felszámolta a helyi lakást, keresett másikat Londonban, aztán belépés előtt két nappal közölték, hogy még sincs állás. Vissza M.-be, egy csomó pénz ki az ablakon. Szóval nem mindig egyszerű. Most van stabil állása, állami cégnél, és, ha egyszer váltani akar, már lesz referenciája is, de kezdeni nem volt egyszerű.

élhetetlen 2018.12.22. 23:22:33

@Shaktee: Valamikor mintha azt írta volna Birca, hogy valami jelentősebb adóhátralék be nem fizetése miatt lépett le.

élhetetlen 2018.12.22. 23:23:06

@kettős mérce: „de szerintem itthon saját lakással szinte ugyanazt a pénzt meg tudná keresni...”. Van a véleményed, és vannak a tények. Nem tudom, hol élsz, az „itthon”-ból még az is következhet, hogy Mo-on, de akkor nézz körül. Lehet, hogy nem tudod, hogy a szociális területen dolgozóknak külön bértáblájuk van, és pl egy 28 éve dolgozó védőnő nem keres annyit, mint egy tescós pénztáros? És egy pénztáros fizetéséből sem biztos, hogy kijön a rezsi, a megugrott törlesztő. És, legalábbis eddig, a német családi pótlék lényegesen magasabb volt, mint a magyar.

élhetetlen 2018.12.23. 00:29:37

@HaPZi: Ne legyél már hülye, vagy olvasd el, amihez hozzászólsz! 21 éves lány 19 éves fiú. Ne told már túl! „A lánya nem bírta feldolgozni és a sokktól megszakította a kapcsolatot„. A lánya a 21 év önzésével csak azt látta, hogy az anyja lelépett, mert a könnyebbik utat választotta. Aztán, mikor megjött a pénz kintről, akkor esetleg eszébe jutott, hogy az anyja értük is tette, amit tett. Egyébként, ha az anya itthon marad, és a lány bejelenti, hogy összeköltözik a szerelmével, és a szülők ezt nem helyeslik, mert nem tartják megfelelőnek a partnert, a csaj lehet, hogy ugyanígy sokkot kapott volna, és megszakítja a kapcsolatot a családdal. A 19 éves srác meg nem éveken keresztül sírt az anyja után, csak a búcsúzáskor érzékenyült el. Egyébként tök mindegy, hogy a gyerek megy el, vagy az anya, az egyetlen különbség, hogy a gyerek még önző, az anya meg nem az, neki fontosabb, hogy a gyereknek jó legyen, többet elvisel. A „hétvégén átugrok”, meg még Mo-on sem mindig megy, 300 km, a szülő már nem mozgékony, öt fős családnak meg vagy belefér a hétvégén utazunk, vagy csak az évente egyszer utazunk fér bele. Az Angliába 18 évesen ösztöndíjjal kikerült ismerősöm, mivel sem a szülőknek, sem neki nem volt pénze, úgy 8 évig évente egyszer jött haza, vagy olcsó busszal, vagy telekocsival, de ez nem tette tönkre a kapcsolatot. Most már keres, héthavonta hazajön repülővel, meg tudja hívni a családot, Angliából indul az anyjával Szicíliába, Rómába kirándulni, stb..

élhetetlen 2018.12.23. 01:04:28

@vándor madár: „apuci hol volt és mit csinált”. Felejtsd már el, hogy minden családban a „férfi” a problémamegoldó. Nem igaz. Nem egy évig vergődött munka nélkül, alkalmi munka volt, csak a fix állás megtalálásához kellett az egy év. A másik. „lasszóval fogják az idősgondozókat Angliában és Németországban is”. Azt hiszem nem érted a lényeget. Kellene, de nem mindegy, milyen. Csak itthoni példa. Egy tizenöt évvel ezelőtti gázolás miatt kellene itthoni segítség. Hirdetek, vagy hirdet, beengedek egy vadidegent a lakásomba, aztán majd meglátjuk, mi lesz? (egyik barátnőmnél 6 évig takarított egy erdélyi magyar nő, aztán úgy döntött, hogy tovább áll nyugatra, a család kp-jével és az összes ékszerrel, ami nem kevés volt. A rendőrség nem foglalkozik vele, mert ők adtak kulcsot, és nem keresik az elkövetőt valahol, a világban). Miből gondolod, hogy a németek nem olyan idősgondozót keresnek, ami mögött egy cég áll, ami számon kérhető, és nem az utcáról beeső akárkire bízzák a családtagot? Egy ilyen szolgáltatást nyújtó cég meg nem alkalmaz úgy, hogy elég a csak itt vagyok, és majd biztosan jól csinálom. Visszatérve Magyarországra. Ha cég, az úgy néz ki, hogy 6 óra, fürdetés, ha kell, bevásárlás, stb. csak munkanapra 204 eft, hétvégével 284 eft/hó. Olyan, hogy eseti szolgáltatás, tehát csak havonta kétszer kell, nincs. Azt meg, hogy mennyi az átlag nyugdíj, nézd meg, ha érdekel.

vándor madár 2018.12.23. 02:29:47

@élhetetlen: "Felejtsd már el, hogy minden családban a „férfi” a problémamegoldó."

Én azt a büdös életben nem gondoltam, hogy minden családban a férfi a problémamegoldó. Kisgyermek koromban elváltak a szüleim, úgyhogy van elég személyes tapasztalatom is. Azért 1-2 szót vesztegetni kellett volna arra is, miért a posztíró vállalt magára mindent, ha mindenki ellene volt az elmenetelének.
Ha ennyira szar a helyzet otthon, akkor a német alkalmi munka olyan, mint a kutya vacsorája. Nem tudom, mennyi ideig éltél Németországban? Én elég sokáig, úgyhogy tudom, miről beszélt a posztíró. Én oda a mai fejemmel a büdős életbe nem indulnék el konkrét fix hely, lakás, nyelvtudás és pénz nélkül.

Ha a posztíró Németországban jelentkezik idősgondozónak, azonnal van fix munkája, legfeljebb egy erkölcsit kell Mo-n beszereznie.
Senki nem mondta, hogy az utcáról kopogtasson be házakhoz, mert az úgy nem megy, sőt még ottani újsághirdetésre sem, ha nem beszéli a nyelvet. Az ilyen melót ügynökségek hirdetik Mo-n. Rengetegen dolgoznak így kint évek óta, még 70 éven felüliek is, miért pont neki ne sikerült volna? Aztán ahogy halad a nyelvvel, közben jelentkezgethetett volna állásokra. Az a szituáció nem hasonlítható össze a semmiféle idősgondozással Magyarországon. De. A cég pontosan úgy alkalmazza őket, hogy felhívják a "céget", amelyik valami kint élő magyar nő, oszt már mehetnek is.

Kelmefestő 2018.12.23. 08:39:55

@Golf2: A lakhatásom volt az egyetlen fix amikor kimentem, az említett ismeretség által. Máshogy nem is tudtam volna az akkori helyzetem miatt. A "meghívás" így szólt: Gyere ide, próbáld meg. A lakhatást én megoldom, hogy te tudd az otthoni dolgaidat rendezni. Azóta az ismeretségből kapcsolat lett. A mai napig azért tudom a fizetésem felét haza küldeni, mert ő fizeti a lakbért és a rezsit. Végtelenül hálás vagyok neki, és nem csak ezért. De magánéleti dolgokba nem szeretnék nagyon belemenni, ha nem haragszol

Buchhalter 2018.12.23. 11:26:47

@vándor madár: szerintem kicsi a hírek alapján túlmisztifikálod ezt az idős gondozást,kár hogy nincs itt @Herr Géza: ő majd jól helyre rakna.Lehet éltél Németországban.Na és? Én is éltem 6 hónapot de az semmi!Max kapargattam a felszínt.Dolgozik ismerős házaspár idős gondozásban ,de elvárt a társalgási szint! A magyarországi hirdetésekben is így keresnek!Sőt járok a Goethe-Institut Budapest német B1 tanfolyamra és még azzal is nem nagyon ajánlják,hogy belekezdj ebbe a munkába.A pénz meg nem eget verő.A helyi minimálbér .Max ha már jól beszélsz és lazán kitöltesz nyomtatványokat öregek otthona ahol pár száz euróval több és van ebéd persze ez szerintem intézmény függő.

nyuszigonosz 2018.12.23. 11:53:34

@Buchhalter: Igazad van, azzal amit írsz.
Nem, nem fogják lasszóval az idösgondozókat Németországban sem, annak ellenére, hogy sok kell/ene.
Vagyishogy ha lasszó is van :-) , nem mindenkit akarnak befogni vele. :-)
De: intézményekbe nem csak a nyelv ismerete szükséges, hanem hát szakvégzettsés is, amikoris nem is mindjárt a végzettség szerint kap az ember munkát, hanem egy lépcsófokkal lejjebb: idös ápoló segédként.

Privát háztartások az úgynevezett bentlakásos ápolók dolog: nem igazán szeretnek a családtagok csak úgy valakit felvenni egy idös családtaghoz, aki mögött nincs egy agentúra, valami, szervezet, idös ápolóksra specializált akármi, akivel a szerzödést kötik, aki csereápolót is biztosít és aki leellenörizni is tudja ( ha megteszi) a jelentkezök szaktudását.

Meg hát: szörnyü dolgok is történtek már pl. pont leellenörizetlen idös ápolók miatt.

Aztán meg nem mindenki akar idös ápopló lenni. Nemtudom mi baja itt sokaknak azzal a 11 hónap állítólagos nem pénzkereséssel, hiszen a poszt írója írta: alkalmi munkákat végzett, a német nyelv nem tudása miatt. Szóval dolgozott, pénzt keresett. Hogy nem egésznapos állásban? Na és? És úgy mit is végzett volna? Rendben volt az szerntem így. Kellett az az idö, hogy összeszedje magát a német nyelvböl.

vándor madár 2018.12.23. 11:59:37

@Buchhalter: "szerintem kicsi a hírek alapján túlmisztifikálod ezt az idős gondozást"

Ha te ezt így gondolod, én azt nem tudom megváltoztatni. Nem "a hírek alapján misztifikálom túl", hanem személyesen ismerek embereket, akik évek óta abban dolgoznak és tudom kicsodák, meg milyen nyelvtudással rendelkeztek, amikor elkezdték. Leginkább semmilyennel. Sőt abban is biztos vagyok, hogy évek múltán sem tudnak hibátlanul alkotni egy összetett mondatot.

Én nem mondtam, hogy abban a munkában milliókat fizetnek ott, de akinek nincs se pénze, se nyelvtudása, se ott használható szakképzettsége, csak problémája, annak az ilyen meló hatalmas segítség és főleg biztos megélhetési pont.

"Én is éltem 6 hónapot, de az semmi!" Ebben valószínű igazad van, főleg ahhoz, hogy részletesen kiismerd magad az ottani diszkrimináció rejtelmeiben, főleg nyelvtudás nélkül.

"Sőt járok a Goethe-Institut Budapest német B1 tanfolyamra és még azzal is nem nagyon ajánlják, hogy belekezdj ebbe a munkába." Ja, ismerem ezt a hozzáállást. Ha ezt a Kelet-európai éhezők figyelembe vennék, akkor otthon éhen döglenének. Ha így nézzük, akkor a posztíró nagyon bátor volt, miközben teljesen felelőtlen önmagával szemben, de meg is fizette az árát.

nyuszigonosz 2018.12.23. 12:11:11

@vándor madár: De milyen "meg is fizette az árát" ?

Megtanult németül , új kapcsolata is lett és persze egészállásban, bejelentetten dolgozik.

Ez most egy negatív ár? Merthogy szerintem nem.

vándor madár 2018.12.23. 12:42:06

@nyuszigonosz: "Megtanult németül, új kapcsolata is lett és persze egészállásban, bejelentetten dolgozik. Ez most egy negatív ár?"

A végeredmény 5 év után nem, ha a szakmai degradálódást nem számítjuk bele, de ehhez a végéredményhez vezető úton volt elég probléma, amit gondolom szívesen mellőzött volna.

Buchhalter 2018.12.23. 13:21:10

@nyuszigonosz: na egyetértünk @vándor madár: meg próbálja megmagyarázni azt amit nem érdemes. Magyarországon én se vennék fel idősgondozónak egy albánt aki egy kukkot sem beszél magyarul.

vándor madár 2018.12.23. 13:32:08

@Buchhalter: "meg próbálja megmagyarázni azt amit nem érdemes."

Igazad van, most már NEKI nem érdemes. De hátha olvassa más is ezt blogot, akinek még érdemes lehet, különben mi értelme van itt az irogatásnak használható információk nélkül?
Azért van egy jó hírem is: Németországban sem szoktak felvenni albánokat idősgondozásra még nyelvtudással sem, de muszlimok, főleg muszlim nők nem is szoktak ilyen munkakörökben dolgozni.

Buchhalter 2018.12.23. 14:01:02

@vándor madár: enyhe sértődöttséget érzek a válaszodban.Én is voltam így amikor kaptam hideget-meleget herr gézától.Aztán beláttam és utna jártam a beszólásainak és meghajoltam előtte.Nyelvtudás nélkül (legalább alapszínt) nagyon nehéz boldoguli és jó munkát kapni.Na béke,karácsony van.Boldog Ünnepeket neked is.

Kelmefestő 2018.12.23. 15:40:13

Nagyon örülök, hogy ilyen sok gondolatot ébresztettem! Apukáról annyit: ő nem az a megoldásfókuszú ember. És nem neki, hanem nekem lett elegem a tehetetlenségemből. NEM az anyagi juttatás javított a kapcsolatunkon, hanem az egymás iránti tisztelet, és érzelmi intelligencia, amit nehezen de újra megtaláltunk.
A fiammal folyamatosan beszéltünk, a lányom pedig akkor így érzett. Én pedig csak azt tudtam mantrázni magamban, hogy majd az idő szépen lassan helyrehozza a dolgokat. Évente többször is jönnek hozzánk, és nem utolsó sorban a lányomék jövő évben ide költöznek 30 km-re tőlünk. Ez teljesen spontán alakult így. Én évente 3-4 alkalommal megyek haza és amikor csak lehet, együtt vagyok a gyerekeimmel. Anno két kamasz gyereket nem tehettem ki annak, hogy az ismeretlenbe kényszerítem őket, otthagyva a barátokat, alakuló életet, szerelmeket...Volt, ami volt, elmúlt. Soha nem nézek hátra. A jelennel foglalkozom, mert csakis abban élhetem meg a fejlődésem. A hibák azért vannak, hogy felismerjük őket és tanuljunk belőlük. Én ezt teszem :) Ölelés!!!

Dikusz 2018.12.23. 16:10:10

@Kelmefestő: Sok sikert a továbbiakban, és neked is ölelés!:)))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.12.23. 16:46:51

Sok sikert neki és mindenkinek!
Egyszer talán majd nekem is!:))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása