oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. március 06. 06:30,  Meghollandulok 140 komment

2018. március 06. 06:30 Határátkelő

Meghollandulok

„Felégettem magam mögött minden hidat és örülök, hogy a hidak felégtek.” Faludy Györgynek ezzel az idézetével küldte el történetét Péter, akinek pár hete már egyik vasárnap ajánlottam egy vlogját, most pedig kérésemre megírta történetét is. Lesz benne sok érdekes fordulat és tanulság, szóval vágjunk is bele!

hollandia_peter_vlog_180306.jpg

„Körtélyesi Péter vagyok, ez pedig a MEGHOLLANDULOK c. műsor a you…. Hoppsza! Itt még nem tartunk. 

Kezdjük az elején. 1979-ben láttam meg a napvilágot, de ezzel a lendülettel előre is szaladunk 2011-ig. Ugyanis ebben az évben, (azon kívül, hogy elkezdték a Loving Vincent című animációs film munkálatait) elhatároztam az akkori párommal, Dórival, hogy elköltözünk Magyarországról. 

Dórinak megszűnt a munkája, míg nekem a saját cégünk vezetésébe zsibbadt el az agyam. Elegem volt az Állam bácsi követeléseiből és abból a gondolkodásmódból, amivel a magyar emberek sokaságánál találkoztam. 

Volt lehetőségem a szembesüléssel, mert hat éven keresztül, naponta 20-120 embernek tartottam egészségügyi és életmódviteli előadásokat. Minden szinten a negatív hozzáállás, csőlátás és mindenféle igénynek hiánya az őket körülvevő világnak a megismerésére. 

A cég felszámolásra, a bútoraink a jófogásra, a boldogságunk az egekbe került. 

Ausztria helyett Hollandia 

Rögtön a csúcsra hágtunk a kis Suzuki Swiftünkkel! 2700 méter magasan az ausztriai Alpokba mentünk, egy hüttében kaptunk lehetőséget, de a helyszínen kiderült, hogy számomra mégsem tudtak munkát biztositani. 

Így megbeszéltük Dórival, hogy én továbbmegyek Hollandiába és Ő majd utánam jön. Így eset, hogy „a mi autónk” az Alpok csúcsai közül egészen Hollandia lapos földjeinek ölébe vitt. 

Helvoirt-ban várt a „cégesház” egyik szobájának egyik ágya… már ha lett volna ágy. :D 

Alapvetően egy szép családi ház volt kívülről és belülről is, de sajnos nem állt neki jól az „igénytelen magyar munkásember” style. Több sör folyt a házban, mint felmosóvíz, több fehér por ment az orrba, mint a mosogató szivacsra. 

14-16 ember között voltam én a lázadó, aki nem akart becsatlakozni a délutáni sörözgetésbe, aminek álltalában berúgás lett a vége. Nem akartam coffe shopokba járni, nem akartam kokainozni, nem akartam a kelleténél jobban elbarmolni az életem. 

A coffeshop kaland 

Coffeshopba egyszer ültem be, mert csupán nekem volt autóm a házba, így lettem én a Magyar Jason Statham, csak hajjal és némi túlsúllyal. 

Hiába nem csatlakoztam a ramazúriba, hiába keltem ki magamból olykor, hogy miért nem lehet takarítani a házba és alapvetően mindenkivel csak a kötelező kapcsolattartásig mentem el, bár idegesítette a lakokat, de nem kötött belém senki. 

Nem, nem a fizikai megjelenésem, se nem az életfelfogásom generálta tisztelet véget hagytak békén, csupán kellett nekik egy sofőr, aki a „kiviszel a boltba?”, „Peti, be kellene menni egy kis cuccért”, „Reptér? kiviszel?” szituációkban aranyat ért. 

A coffeshopos sztorit befejezve: meg nem nevezett két lakótársam/kollegámmal ültem be, akik „sütizni” és szívni vágytak. Ők a szokásost, én eszpresszót habbal, Coke Zerót és elnézést kértem, amiért nem fogyasztok marihuánát. 

Dumálgattunk, közben fogyasztottuk, amit fogyasztottunk. A Coffeshop tele volt emberekkel, mindenki bőszen szívta a zöldet, hát én is rágyújtottam egy Lucky Strike-ra. 

Kettőt nem tudtam beleszívni, amikor rohant felém a pincérnő és határozottan utasított, hogy azonnal nyomjam el a cigit, mert ezzel károsítom a többieket egészségi állapotát. 

Gyorsan megkerestem a hamutálat, majd a kijáratot, elvégre mások egészségére oda kell figyelni. Így hagytam magam mögött a kb. 30 négyzetméteres termet az emberekkel, akiket nem igazán lehetett kivenni a sűrű marihuánafüstben és a coffeshopos kalandozásaimat. 

Tollból csontfűrész 

Kicsit elkalandoztam. A lényeg, az elegáns szürke öltönyömet marhavérrel dekorált vágóhídi öltözékre, a tollamat csontfűrészre cseréltem és élveztem. Jó volt a robot, jó volt, hogy a munka nem igényelte az agyamat, így volt lehetőségem fejben máshol lenni. 

Szaladgálni a múlt térdig érő füves rétjein, felfedezni elkövetett hibáim miértjeit, kigondolni a holnap céljait, új világokat kreálni a képregény-terveimhez, festménykompozíciókat megálmodni a mondanivalómhoz, és a többi és a többi. Amikor belefáradtam az agyfuttatásba, verseket szavaltam, hogy ne felejtsem őket sose el és mert élveztem. 

Így telt el hat hónap, mire Dóri megérkezett. Gyorsan találtunk neki munkát és saját különálló albérletet magunknak. Ő létrehozta a Facebookon a „Kultúra és szórakozás Hollandiában” csoportot és ennek keretein belül magyar találkozókat szervezett. 

Így a szociális életünk, bár nem volt feltétlen teljes értékű, de mégsem szenvedtünk annak teljes hiányában. Teltek az évek, nőttek az ismereteink, hízott a boldogságunk, éreztük, jó helyen vagyunk. 

Szerelemből barátság 

Pár évvel később sikerült otthagyni csöppnyi albérletünket és egy nagy családi házba költözni. Éppen festékért mentünk a hálószobához, amikor az autóban kimondtuk, amit már régóta tudtunk. Minket barátoknak teremtett az ég és nem szerelmeseknek. 

Így néhány szál cigaretta és könnycsepp után hazamentünk és a közös hálóból gardróbot csináltunk, míg a maradék két szobán megosztoztunk még másfél évig. 13 évig voltunk együtt tűzön-vízen át, de most vagyunk együtt igazán. 

Nagyon erős barátok lettünk extrák nélkül. Életünk egyik legjobb döntése volt. Ő azóta boldog párkapcsolatban él, én meg „itthon várom Gandalfot, hogy elvigyen egy utazásra, ahonnét nem biztos, hogy visszatérek”. 

Dóri időközben vállalkozó lett és ötvösnek tanul egy neves iskolában, én pedig egy takarítócégnél vagyok csoportvezető. Néhány marokkói srácot kell irányítgatnom. Szerencsémre ez a munkahely sem köt le teljesen, így van időm az önmegvalósításra. 

Rajzolok, festek, zenélni tanulok, saját tervezésű lakás design elemeket készítek, közben fotózom, illetve elindítottam a YouTube-csatornámat, aminek zászlóshajója a Meghollandulok c. sorozat. 

Ez kezdetben egy heti vlognak jelentkezett, a műsor szerkezete részről részre módosul, attól függően, milyen passzban vagyok a tervezésnél, ha éppen van terv és nem csak spontán indítom el a kamerát. 

Alapvetően Hollandiát szeretném megmutatni, úgy, ahogyan én élem meg. Szabályokat betartva, értelmesen, kulturáltan, szórakoztatóan. Én boldog vagyok itt. Remek embereket ismertem meg, és rengeteg kevésbé remeket, de őket kerülöm, mint kopasz ember a fésűt. 

„A magyar nép nem összetartó” 

Szerintem ez nem a magyarságon múlik, hanem az emberségen. Kevés barátom és nem sok ismerősöm van, de csak azért, mert válogatós lettem az évek alatt. Igényemmé vált, hogy tudatosan töltsem ki az életem, Értelemmel, Érzelemmel, Kultúrával, szórakozással. 

Na kérem, háát így lettem én olyan fajta boldog ember, aki a szakadó esőben is képes az égre nézve nevetni és örülni, hogy él. … Hűha! Lehet, hogy teljesen MEGHOLLANDULTAM? 

Ui.: 

„Felégettem magam mögött minden hidat és örülök, hogy a hidak felégtek.

Egyre többet és többet tudok és kevesebbet értek.” 

Faludy György” 

Ha nem csak olvasnál, de néznél is Pétertől, akkor irány a YouTube-csatornája!

HÍRMONDÓ 

Egy orvos vallomása hálapénzről és elvándorlásról 

A hálapénzre a politikusok és a magyar lakosság egy része egyfajta adózatlan cafeteriaként tekint, pedig ez nem más, mint „puha korrupció”. 

Kétszer annyi határátkelő szavazhat, mint négy éve 

Már alig négy hét van a jelentkezési határidő végéig, eddig már több mint 17,5 ezren vetették fel magukat a külképviseleti névjegyzékbe a külföldön dolgozók közül. Ez közel kétszer annyi, mint 2014-ben.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9013716620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Palazeti 2018.03.06. 10:38:38

Mondjuk én szeretem a metaforákat, de ez azért rajtam kifogott: "itthon várom Gandalfot, hogy elvigyen egy utazásra, ahonnét nem biztos, hogy visszatérek”. Ez mit akar jelenteni?

bpetya75 2018.03.06. 10:49:52

@zalap:

Utalás J.R.R. Tolkien Gyűrűk Ura című regényére, amiben a főszereplő hobbitokat némileg átvitt értelemben egy Gandalf nevű varázsló vitt el egy szép nagy utazásra, amiről a trilógia szól.

London2009 2018.03.06. 11:15:47

A coffeeshopos eseten jot nevettem.
Milyen ritka az ilyen, hogy kerem szepen engem igy hivnak es ekkor szulettem. Annyira nem vagyok itt hozzaszokva, hogy majdnem nem mertem tovabbb olvasni! : )
Tovabbi sok sikert a posztolonak!

Palazeti 2018.03.06. 11:26:28

@bpetya75: Ezt én értem, de mit ért ez alatt, hogy ő várja a sült galambot?

bpetya75 2018.03.06. 11:29:31

@zalap:

Vagy egy vezérürüt, akit követhet. Gondolom.

London2009 2018.03.06. 11:43:30

@zalap: @bpetya75: szerintem ez egy humor bon-bon volt. Ne ertetlenkedjetek mar sracok, nevessetek!
Nem ertem kulonben en sem, de hatha jon a posztolo es megtudjuk...

Herr Géza 2018.03.06. 12:03:15

Nekem ez biza túl sok. Arról nem is beszélve, hogy még súlyos nyelvtani hibák is elnézhetőek egy kommentben akár, de egy posztban nagyon nem. Fáj....

P.Elliot 2018.03.06. 12:11:45

Ezek szerint 39 eves amibol gyorsan 40 lesz. Egy nehany szemelybol allo takaritobanda felugyelete nem egy nagy elorehaladas ennyi ido alatt, valahogy nemcsak abrandozni kellene a jovorol hanem tettlegesen tovabblepni, megprobalni valamilyen komolyabb munkat felszedni mert hatha az almok almok maradnak.
Attol meg lehetne abrandozni is bar az abrandok helyett is belekapaszkodni egy, esetleg ket abrandba es gyilkosan a valosag talajara probalni atultetni.
Ennyi evesen mar csalad utan is kellene nezni mert kifut az idobol, ami most kotetlen az kesobb talan nyomaszto lesz. Lam csak a baratno azonnal magyar csoportot szervezett, vallalkozott, tanul, boldog parkapcsolatban el, eletrevaloan fogta fel a dolgokat, vagyis ha o abrandozott is azt masodlagosnak fogta fel.
Ez nem kioktatas csak tanacs hogy fut az ido.
Egyebkent mostanaban sokan es surun emlegetik Hollandiat ugy hogy oda erdemes menni Anglia utan.
Biztos ez? Ha mindenki oda megy akkor mar az sem lesz egy vidam hely.
Amugy sok szerencsert a posztolonak, kivanom hogy sikerei legyenek.
Egyebkent en sem tudtam hogy Ganfalf kicsoda, micsoda, tolem lehetett volna varos vagy gyogyszer reklam.

London2009 2018.03.06. 12:23:59

@Herr Géza: nekem is feltunt. Oh well...

London2009 2018.03.06. 12:32:39

@P.Elliot: Ritkan nem ertek veled egyet, de most ez a helyzet. Miert kellene valakinek elorejutnia ennel jobban? Semmi baj nincs a csoportvezeto allasaval, igazabol meg azzal sem lenne gond ha takaritana. O maga irta, hogy boldog, van ideje minden egyebre amit szeret es higgyunk mar neki, hogy ez igy jo! Ettol meg amugy is ki vagyok, hogy kifut az idobol. Ilyen egyaltalan letezik? Honnan tudod, hogy csaladra vagyik? Egy szoval nem irta es nem mindenkinek a csalad a vegcel. Komolyan mondom ez az elet megrontoja, hogy “kifut az idobol”. Ezek az allando elvarasok, amiken mar reg tulhaladott a vilag. A lanyoknak ferjhez kell menni, csaladot kell alapitani, karriert kell epiteni, felre kell tenni, hazat kell venni stb. stb. Nem lehetne mar ezen tuljutni? A posztolo leirta, hogy neki jo volt ebbol kilepni es boldog, hogy fizikai munkat veges es kozben elmelkedik.
Most itt csak a posztolorol irok es nem masrol, mert nem biztos, hogy peldaul ettol en boldog lennek. De ez itt most lenyegtelen. A ficko leirta, hogy neki ez igy jo es kesz, szerintem tanacsot pedig nem kert.
Gandalf (Ian McKellen) pedig ugyanabba a gymbe jar, mint en. Par hete utaztam vele egy liftben. Majd legkozelebb mondom neki, hogy Hollandiaban dolga lenne... : )

P.Elliot 2018.03.06. 12:55:09

@London2009: Hogy miert kellene elorejutni jobban? Azert mert a munkakinalat egyre kevesebb, mi van ha kicsoppen belole. Ha mondjuk jon egy olcsobb Janos a marokkoikat kozul vagy barki kozul. Nehany hete olvastam egy beszelgeto topikon/ masutt, nem az Indexen/ egy elegge elgondolkodtato, sot szamomra ijeszto jelenseget.
Csak vonalakban irom le, nem szeretnem ha a beiro raismerne bar lehet hogy nem banna, ki tudja.
A panaszos magyar, ferje arab/ nem irom le melyik orszagbol, vagy 30 eves hazasok, boldogan elnek egymassal, a ferje mernok, jol kepzett mernok, vannak gyerekek, most jelenleg evek ota Dubaiban elnek.
A ferfi dolgozik mint a barom, reggeltol este 8-ig neha szombaton is hogy el tudja tartani a csaladjat, munkahelyen o az elso szamu igavono barom, meg a legfelsobb fokon is csak peldanak tudjak elohozni hogy mindenkinek igy kellene dolgozni, hata mogott, szembe is dicserik, fizetesemelest igertek, megbecsulest. Erre nemregen az egesz iroda kapott egy levelet hogy a fizetesuket leszallitjak 25 %-al, mindenkiet, a buzgo emberet is, 3 nap alatt irjak ala a szerzodest mert ha nem felmondanak mindenkinek, a buzgoval egyutt.
Ha ez komoly helyeken igy megy, ilyen aljasul akkor mit gondolsz nem igy fog lenni majd Europaban is? Mindenutt lassan? De igen!
Egy takaritok felugyelete nem jovo, valami stabilabb kellene, az abrandok lassan csak konyvekben fognak szerepelni mint megvalosithatatlan mesek.
A rohadt kemeny realitas fog jonni.
Lehet hogy csak en vagyok tul aggodos, valoszinu ha masnak a posztolo helyzete normalis.
Lanyom munkahelye egy kulfoldi vilagceg, rettento jo helye van/ nem irhatok bovebbet mert ilyesmirol letiltott/, decemberben nagy valtozasok lesznek, gondolja hogy eladjak a ceget vagy atszervezik, egy csomo embert kitesznek, nem lehetetlen hogy otet is bar nem hiszi de benne lehet a pakliban a dolog es a csodas munkahely elrepul.
Mivel kulfoldi ceg majd hoznak az anyaorszagbol potlast kevesebbert.
Nem szeretnek ma fiatalnak lenni.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.03.06. 13:25:08

@London2009: egyszer nagyon-nagyon régen a régi életemben vettem egy lemezt, amin ő (valamint Sting és Vanessa Redgrave) volt az egyik szereplő. Az a hang... szeretjük.

Mrs. Clayton 2018.03.06. 13:25:51

@P.Elliot: a vejem tavaly volt ilyen helyzetben. Nagyon jo munkahelye volt, rengeteg tulorat tudott bevallalni igy nagyon sokat keresett. Aztan egyszer csak elbocsatottak. Pont ekkor vettek a hazukat is. Ott sirt nalunk hogy most mi lesz. Mondtam neki hogy az a munka ugy ahogy szar volt, lehuztak, kihasznaltak. Mert ez igy is volt. Mondom talalsz jobbat ami nem csak a kezedbe fizet jol hanem ahol nem kell trukkozni, megbecsulnek. Azota persze el is helyezkedett es nem csak azt csinalja amit korabban hanem a ceg fo profiljanak megfelelo treninget is kap, igy most abban gondolkodik h egyetemre megy hogy mernokkent ezen a teruleten dolgozzon kesobb.
En a lanyomnak is azt mondtam amikor elvesztette a munkajat, hogy ez egy nagyon is jo lehetoseg arra hogy elore lepjen, hogy meg jobb munkat kapjon. Es eddig o is meg a vej is engem igazol. Panikolas, negativ hozzaallas nem visz elore soha senkit.

London2009 2018.03.06. 13:34:27

@P.Elliot: Szerintem tul aggodos vagy. Bar kulonben valamilyen szinten en is es pont emiatt ugy is alakitottam ki az eletem, hogy tobb labon alljak. Ugyhogy nem esnek ketsegbe egy pillanatig sem ha megszunne a munkahelyem. No nem orulnek neki, de megoldanam. Sot, szerintem fel evig nem is csinalnek semmit, csak szabadsagoltatnam magamat. Igazabol minel magasabb poziciorol es fizetesrol van szo, annal nehezebb gyorsan ujra munkaba allni. Nyilvan az ember altalaban a fizetesehez alakitja a kiadasait is. Tehat tobb bevetel, tobb kiadas. Ugyhogy azt feltetelezem, hogy a posztolo ha elveszitene az allasat, gyorsan tudna talalni valami hasonlo jellegut. Ilyen szempontbol meg elonyosebb is a helyzete, mert feltetelezem, hogy o konnyebben es gyorsabban talalna masik munkat, mint peldaul en. Illetve a munka nelkuli idoszaka effektive kevesebb penzkiesesbe kerulne, mint nekem. Nekem biztos lenne egy par honap, akar fel ev is vagy tobb, mire talalnek magamnak megfelelo uj munkahelyet.
Tok jo most fiatalnak lenni, ne felts minket. : )

P.Elliot 2018.03.06. 13:45:20

@London2009: @Mrs. Clayton: Orulok ha igy latjatok hogy inkabb aggodos vagyok, nem olyan fekete a dolog sehol.
Magyarorszagrol megis a munkahely hianya es alulfizetettsege miatt jottek ki az emberek.
Lassan minden orszag megtelik, illetve itt is, ott is fogynak a munkak, kompjuterizalva, gepesitve lesznek, lesz egy reteg akiknek nemigazan vagy egyaltalan nem lesz munkajuk a jovoben.
Hogy most tokjo fiatalnak lenni? Ezt nem mondanam, itt legalabbis. Regen egy fiatal 18-20 ev korul sajat lakasba koltozott mert ki tudta fizetni. Ma ez keptelenseg, csak ketten vagy tobben tudnak lakast berelni ha nincs nagyon jo munkahelyuk.
a tobbi mindennek is felment az ara.
Na mindegy, nem filozofalgatok megyek vasarolgatni mert holnap jon a ho megint, van ahol meg most sincs aram a multkori hovihar utan, / marciusban, megall az eszem, nekem mar a krokusz is nyilik meg bimboban a narcisz es jacint a kertben, szoval gyorsan megveszem ami kell egy havas napra, tej, kenyer, madareleseg meg ami meg a kosarba ragad, hehehe....
Majd meg visszanezek kesobb...

Csodabogár 2018.03.06. 13:55:32

Szerintem jó a poszt. Posztoló dolgozik és nem várja állam bácsi támogatását. Nekem tetszett.

@Herr Géza: Nem tudom mikor és hol, mennyi nyelvtani hibát vétek. A magam részéről gyorsan és felületesen olvasok. Hibákat csak ha durva akkor veszem észre. Ikes igékre ugrok, de valószinűleg sok minden másra nem. Hajlamos vagyok, vissza olvasás nélkül elküldeni mindent. Szóval elnézést kérek és kész.

Arthamyr 2018.03.06. 14:00:02

@P.Elliot: Nem értem miért lenne szükségszerű a család. Másrészt férfiként miért lenne lekésve bármiről is 40 évesen? De gondolom volt ideje gondolkodni, nem terhelte le a munka, csak tudja, hogy boldog-e vagy sem, ha igen, lehet neki így jó...

Sesamelmo (Q) 2018.03.06. 14:02:01

@P.Elliot: a dubai tortenethez... Katarban elek es innen nezve ez nem szokatlan. Megesik , hogy az orrod ala tolnak egy papirt, hogy matol kevesebb a fizetesed. Nem annyira varatlan, mint otthon. Ettol persze ugyanolyan rossz!!!
Nem ketlem, hogy sokat dolgozik, de azt is tudni kell hogy itt 48 ora a heti munkaora a torveny szerint, ami tulorakkal 60 lehet es 6 napos a munkahet a legtobb helyen. (6x10 ora) Allami szektorban mindez sokkal kevesebb, van ahol 6 ora x 5 nap.

Arthamyr 2018.03.06. 14:02:15

@P.Elliot: Tovább kellett volna olvasnom a kommenteket, utána rögtön leírta @London2009: sokkal részletesebben. :)

2018.03.06. 14:04:19

Ha esetleg erre jár a posztíró:

"nem akartam a kelleténél jobban elbarmolni az életem. "

Most már eltelt pár év azóta. Lehet tudni, mi lett a söröző-kokainozó munkásemberekkel? Élnek, halnak, lecsúsztak, felemelkedtek?

Arthamyr 2018.03.06. 14:17:12

@P.Elliot: Most jó fiatalnak lenni. Én nagyon szívesen leadnék 15-20 évet, ha lehetne. :)
"Lassan minden orszag megtelik, illetve itt is, ott is fogynak a munkak, kompjuterizalva, gepesitve lesznek, lesz egy reteg akiknek nemigazan vagy egyaltalan nem lesz munkajuk a jovoben." - Ettől sem kell félni... A munka "kompjuterizálása, gépesítése" nem olcsó dolog, ugyanis ezt valakinek meg kell tervezni. Ami ráadásul automatizálható, azt rég nem kéne embereknek csinálni. Igazából ha valaki nem akar családot, nincs igénye a luxusra, az igen könnyen fenn tudja magát tartani.
Attól, hogy 18-20 évesen saját házuk volt (Hol? Gondolom ahol te vagy), még nem volt jobb régen. Ha valaki egyedülálló, elég rugalmasan tud reagálni mindenféle dologra, és nem kell senkihez alkalmazkodnia, senkit sem eltartania, a poszter meg jelenleg így áll. A takarítást amúgy is később fogják automatizálni, mint rengeteg irodai adminisztrációs munkát, mert olcsóbban lehet rá embert találni, és nehezebb is automatizálni, ez a következő húsz évben nem fenyeget. Szerintem Nyugat-Európában ez bőven elég lesz a poszter hátralévő munkaidejére, már ha beéri a kicsivel, és nem akar családot.

Arthamyr 2018.03.06. 14:21:19

@Nagy kámpics: Én Norvégiából követtem egy ilyen csapat pályafutását (bár ők inkább a hasis-fű-pia vonalon mozogtak), nem nagyon következett be változás az állapotukban, mintha az idő megállt volna. :)

2018.03.06. 14:35:47

@Arthamyr:

Kár, hogy nem lehet meggyűrűzni az ilyen embereket, mint a madarakat, vagy valami chipet tenni beléjük legalább.

Az ösztönös tippem az volna, hogy (bár az óvatosak meg a nagymamák mindig a világ végét sejtik ilyenkor) még soha senkinek semmi baja nem lett attól, ha 5 évet végigsörözött/füvezett/akármizett az életében, sőt, lehet, hogy épp ellenkezőleg.

Ámbátor azok a vidéki alkesz arcok, akik gyerekkoromban ott üldögéltek a pálma presszóban mindig, mára tuti egytől egyik eldurrantották a kis májukat -- vagy abbahagyták az ivást.

Szóval van ebben valami érdekes, már úgy david attenborough-i értelemben, hogy hogyan/mikor válik el az ocsú a búzától.

Nincs más dolgunk, mint várni. Majd kiderül. :)

gabors 2018.03.06. 14:37:42

@zalap: semmi komolyat .. de ha lett volna otthon AR15 akkor mar tudnad :-)

gabors 2018.03.06. 14:47:52

@P.Elliot: bizony a vilag megtelt sehol nincsenek ures helyek ahol voltak oda migrans arabok beozonlottek .... trumpnak hala usa-ba csak a falon atmaszva lehet bejutni ... de eljen dubai !! most mar masodszorra !!

Arthamyr 2018.03.06. 14:49:10

@Nagy kámpics: Igen, a falusi kocsmában az "évtizedes" alkeszok is teljesen jól elvannak. Bár ott vannak, akik csak a környezet kedvéért mennek le, és nem sokat isznak. Pl. dédapám minden nap elment a kocsmába, megivott pár fröccsöt (összesen ha lehetett 3-4 deci bor benne). Viszont a kocsma kb. 1.5 km sétára volt a házától, és 92 évesen is el tudott oda menni, minden áldott nap.
Biztos sokan nem fognak egyetérteni, de szerintem ezeknek a drogoknak a hatása túl van spilázva. Az 5 év végigsörözésnek is leginkább opportunity costja van (nem tudom mi magyarul, a gyors keresés alternatív költséget ad), de simán lehet egy "normális" élet sokkal egészségkárosítóbb hatású, illetve anyagilag is visszavethet jobban, ha ilyet cserél valaki sörözésre, füvezésre, simán jobban jár vele (pl. semmivel elbaszott 5 év vs. gyerekek+válás kombó, vagy bedőlt devizahitel).

A gyűrűzés helyett érdemes kisebb, elzártabb települések lakosságát megfigyelni, ők nem mennek el annyira, mint a költöző madarak. :)

Arthamyr 2018.03.06. 14:51:04

@Nagy kámpics: Régi lakásunkból pont ráláttunk az egyik kocsmára, ott is ugyanazok az arcok voltak éveken keresztül, és a korukat tekintve nem akkor kezdték, amikor odaköltöztünk. :)

Herr Géza 2018.03.06. 15:18:22

@Csodabogár: Miért vetted magadra? Te pont üdítő kivétel vagy.... :-) Voltam egy időben én is nyelvtannáci, de feladtam. Kommentelésnél elfogadom egy bizonyos határig, hogy az ember félreüt, nem figyel erre-arra, elküldi, mielőtt még egyszer elolvasná, de azért egy nyilvánosságnak szánt posztnál legyünk már ennél igényesebbek!
Csak három példa: “miért nem lehet takarítani a házba” , “ Így eset, hogy ....” és a csúcs: “se nem az életfelfogásom generálta tisztelet véget hagytak békén”
Aki ilyet leír, annak sajna az érettségi meglétét is kétségbe vonom. De jómagam már az általános iskola 5. osztályában is önként mentem volna a sarokba.... :-) Tudom, persze, nagy a pofám, meg nagy arc is vagyok. :D

London2009 2018.03.06. 15:41:20

@Herr Géza: igazad van teljesen ebben. Nagyon egyetertek.

bpetya75 2018.03.06. 15:45:33

@London2009:

Én nem értetlenkedem, csak érdekel, mire gondolt a költő. ,-)

Közben rájöttem, hogy az is lehet, hogy a sztori vége felé mondott ilyesmit a besavanyodott Frodó Samunak, aki firtatta, hogy miért nem alapít családot, merthogy készült Szürkerévbe. Bár ezt nem hiszem, alapvetően pozitívnak tűnt nekem a poszt hangvétele.

@Herr Géza:

Kicsit engem is megleptek ezek a hibák, de nagyvonalúan átléptem rajtuk. Vegyél példát rólam :-P

London2009 2018.03.06. 15:52:24

@P.Elliot: ha egy fiatalnak ez az almai netovabbja, hogy 18-20 evesen sajat lakasba koltozzon, akkor ezt meg tudja tenni most is, ha nagyon akarja. Nem tudom, hogy ez mivel lett volna a te fiatalkorodban konnyebb. Az viszont mar mas kerdes, hogy szerintem a mai fiatalok baromira nem erre vagynak. A hazassagkotes (ha egyaltalan osszehazasodnak), a csaladalapitas (ha egyaltalan alapitanak csaladot) mar a harmincas evekben tortenik. Igy a huszas eveiket jobb esetben tanulassal, tapasztalatszerzessel, karrierepitessel stb. toltik. Ezt meg nyugodtan tehetik egy flatsharebol is. Nem tudom kulonben, hogy ezzel is mi a gond. Eszembe nem jutott meg, hogy ez alapjan merjem, hogy vajon milyen az elete a mai fiataloknak... No mindegy. Szerintem tenyleg ne aggodj ertunk. : )

London2009 2018.03.06. 15:57:02

@Arthamyr: Oh, ne irj ilyeneket! Ebbe borzalmas belegondolni, hogy egy bebukott lakashitelen, vagy egy nem befejezett egyetemen, ne adj Isten egy gyerek-valasra koltott penzen a delikvens nyugodtan ulhetett volna a kocsmaban ot evig es lehet, hogy az egeszsege es az anyagi helyzete is job maradt volna. Hahaha. Ezt mostantol jol az emlekezetembe vesem es mielott barmilyen uj dontest hozok a kockazat kezelesbe ezt az faktort is bele fogom tenni, mint opciot. :D

gabors 2018.03.06. 16:10:03

@P.Elliot:

jo ez a blog de kicsit sajnalom amikor 1-2-3 evesen olvasunk teljes orszag leirasokat ...

en 28 ev utan sem "merek" orszagos sot meg helyi velemenyt mondani ... (velemenyem van szinte minderrol azert de az nem ugyanaz)

sörm 2018.03.06. 16:14:12

Én 30as vagyok és szerintem mocskosul szxr ma fiatalnak lenni. Most már jobb mint 5-8 évvel ezelőtt, amikor mi a válság idején diplomáztunk és kerültünk ki a munkaerőpiacra. De még mindig bizonytalanság, kiszolgáltatottság, pozíciók között választani nem lehet még hiányszakmával sem. Kivéve 2-3 privilegizált szakmát ahol viszont indokolatlanul jól megy és ahol a cégek versengenek az alkalmazottak kegyeiért.

A volt gimnáziumi osztályomban sokáig nem született baba, aztán az elmúlt két évben jött a bababooom. Miért? Diploma után mindenki elszúrt 1-2 évet azzal h megpróbálkoztunk otthon elhelyezkedni (ha jól emlékszem 3an találtunk állást a szakmánkban és talán én egyedül olyat amilyenre vágytam. Meg is szívtam mert később láttam csak be h értelmetlen otthon próbálkozni). Aztán külföld, elölről kezdeni mindent. Bőven 30 felett lehetett elkezdeni csak a családalapítást. Ráadásul akinek még rá kellett tanulnia a szakmára külföldön mert kellett a legitimációhoz (tanárok, orvosok), azok bizony bőven 30 felett vagyunk pályakezdők (már a bértábla szerint). Még nem lehetett se családot alapítni, se anyagi biztonságot megalapozni, esetleg még mindig húzni kell az értelmetlen esti-levelezős kurzusokat stb. Nálunk senki nem lett ITs, a mérnök srácoknak nagyon jól megy, a többieknek inkább kínlódás mint sima ügy. Az angliai csapatnál érdekes lesz h a babások indulnak haza, vajon otthon megtalálják-e a számításaikat. Nekik könnyebb volt elkezdeni kint az életet egy már beszélt nyelven, mint nekünk akik máshova mentünk, de valahogy gyerekvállaláskor továbbállnak.

Nem hiszem hogy az a normális hogy ennyire nehezen boldogulnak az emberek. A bátyám korosztálya (+6 év) töredéke ennyi falba nem ütközött. A hugomék (-6év) már tudták h kapásból külföldre kell menni egyetemre, kinti diplomával meg már most előrébb vannak mint mi. A mi életünkből eltűnt jó pár év értelmetlen küzdelemmel, egyről a kettőre nem jutással. Valószínűleg jobban jártunk mint a spanyol, görög kortársaink, meg most már talán sínen van a többség, meglátjuk mit hoz a jövő, mikor jön a következő válság.

2018.03.06. 16:38:32

@Arthamyr: @London2009: @P.Elliot: @sörm:

"pl. semmivel elbaszott 5 év vs. gyerekek+válás kombó, vagy bedőlt devizahitel"

Igen, ezen én is szoktam gondolkodni, például hogy miért _ne_ menjen az ember külföldre szerencsét próbálni, vagy hátizsákozza körbe a bármit, vagy maradjon otthon és nézze a tévét.

Ha a standard életokosságot követte az ember, 2008 után pár évig biztos csak hátrébb került vele.

Ez szerintem egy racionális észrevétel, és csomó, de csomó nyugati fiatallal találkozni, akik egyáltalán nem akarnak dolgozni/törekedni, és nem feltétlenül lustaságból, hanem mert nincs a világon semmi értelme.

A múltkor futottam bele egy fiatal holland pár blogjába talán, amszterdamban van kéglijük, kiadják, és abból szörfölnek meg búvárkodnak meg koktéloznak mittomén, kambodzsában.

Volt egyébként rendes állásuk korábban, meg diplomájuk, de nincs értelme erőlködni vele. Szerintem sincs.

Van ez a nagy átállás, ugye, még az 1 meg 2 gyerekes családokra, és már nem is kell, hogy neked személyesen legyen egy lakosod amszterdamban/londonban/akárhol. Elég, ha a szüleidnek van, ráadásul, mivel az ember szülei normál esetben el vannak válva, mindjárt kettő is van nekik. Nyilván majd meghalnak, akkor a tied lesz, és onnantól meg is vagy egész életedre, és a közbülső időben úgysem jutnál el oda magad erre a szintre, akármennyire erőlködsz is.

Ez egy új élethelyzet, amikor a racionális döntés a nyugati világban sokak számára az, hogy semmit se csináljanak. Kíváncsi vagyok, mi lesz belőle.

London2009 2018.03.06. 17:05:36

@sörm: ez erdekes. Pont a valsag kellos kozepen jottem ki Albionba, de azt mondjuk nem mondanam, hogy nehezen boldogultam. Kulonosebben jol sem egy par evig, de azert tulzas lenne azt allitani, hogy kuszkodtem. Magyarorszagon peldaul jobban boldogultam volna valoszinuleg, viszont az beallt volna egy maximum szintre par ev utan es ott rekedtem volna eletem vegeig. A kovetkezo valsag szerintem nagyon kozel van. Bar lehet, hogy nem lesz belole semmi egetrengeto, majd meglatjuk.
Azt viszont koszonom, hogy vegre valaki megerositette, hogy a gyerekvallalaskor eltunik az angliai csapat. Ezt latom pontosan en is az esetek tobbsegeben.

Shaktee 2018.03.06. 17:18:35

@Nagy kámpics: "Ez egy új élethelyzet, amikor a racionális döntés a nyugati világban sokak számára az, hogy semmit se csináljanak. Kíváncsi vagyok, mi lesz belőle.l"

Tultolod, szimplan csak kesobb kezdenek csaladot, ahogy a statisztikak mutatjak..boven 30+

London2009 2018.03.06. 17:23:42

@Nagy kámpics: Nem tudom, bevallom en nem nagyon talalkozom ilyen nyugati fiatalokkal. Te hol talalkozol veluk?
Tele van a ceg fiatal sracokkal, akiknek a feneken van meg a tojashely es tok ugyesek, lelkesek, nem latom a nagy semmit tenni akarast. Szerintem ez total szemelyiseg meg neveltetes fuggo. Lehet, hogy naiv vagyok, de azert az eleg ritkasag, hogy ha egy gyerek elott van egy kovetendo pelda, akkor az naploponak alljon. De ki tudja, mondom, biztos naiv vagyok, nem is banom, orulok neki. : )

London2009 2018.03.06. 17:25:33

@London2009: tojashej!!! Kesz, ez a veg, mara befejeztem a kommentelest...

2018.03.06. 17:33:52

@swing gitan:

"szimplan csak kesobb kezdenek csaladot, ahogy a statisztikak mutatjak"

Én nem csak erre, vagy nem elsősorban erre gondolok.

Van ez az új trend (vagy legalábbis nekem új, és az biztos, hogy Mo-on soha nem találkoztam vele), frugal living meg early retirement meg a hasonlók (vagyis hogy az ember minimál pénzből él, és a lehető leghamarabb visszavonul), szerintem ez egy merőben új generációs dolog, és feltételezem, hogy válasz arra, hogy kicsit megváltozott a világ körülöttünk.

Fogalmam sincs, hogy valójában mennyire elterjedt dolog ez, ahol én előfordulok (úgy a neten, mint IRL), ott állati sok ilyen arccal találkozni.

Mondok példát: thaiföldön ismertem meg egy amerikai nőt, 35-40 körül volt, jógaórákat tartott fehéreknek. Napi átlag 2 órát dolgozott, nem volt családja (nem is akart), nem volt kocsija, bérelte a házát.

Szerintem _ezt_ nem tudod elmagyarázni egy magyarországi 60 évesnek. (Lehet, hogy egy amerikainak/kanadainak sem, azt nem tudom.)

Én erre a jelenségre gondoltam.

2018.03.06. 17:44:53

@London2009:

"Te hol talalkozol veluk?"

Sokat olvasgatok róluk (lakókocsisokról, digitális nomádokról satöbbikről), és ugye a youtube/facebook/stb. algoritmusai ilyenkor már hasonló tartalmat ajánlanak. Ezért lehet, hogy csak nekem tűnik úgy, hogy sokan vannak. (Bár vice versa is igaz: lehet, hogy neked/másoknak meg azért nem tűnik fel, mert nektek másik buborék épül. Fene tudja.)

Élőben meg az utóbbi években a kommersz/unalmas digitális nomád helyeken fordulok elő, az össze tudja gyűjteni, ugyebár, a szemetet.

De kifejezetten nem a naplopásra gondolok. (Bár biztos van metszet.)

Én azt tanultam még, hogy a munkának becsülete van, és a standard magyar hozzáállás az, hogy az ember nem tudja elképzelni, hogy ne dolgozzon. Sokan be is krepálnak, amikor nyugdíjba mennek.

Ugyanakkor én már dolgoztam magam is, van saját tapasztalatom, és soha senki el nem magyarázza nekem, hogy a gyárban dolgozás értelmes tevékenység, és valamilyen csoda folytán építi a jellemet. Ugyanígy menjen multiba öltönyös fiúnak, akinek hat anyja van.

És érted, _én_ nem vagyok naplopó, világéletemben melóztam, most is melózok, és várhatóan addig fogok is melózni, amíg meg nem döglök. Ettől még nem lesz értelmes tevékenység.

Sőt. Az egy racionalizálás meg egy önvédelmi mechanizmus szerintem (no meg szegényes fantázia), hogy bárki komoly képpel azt tudja mondani, hogy a munkák alsó 95%-a értelmes tevékenység. És "úristen, mihez is kezdenék munka nélkül..? El sem tudom képzelni az életem taxizás/takarítás/excel-tábla bögyörgetés nélkül." Hát sz.r neked, ha nem tudod. Ez a véleményem. :)

zoldzeller 2018.03.06. 17:45:26

@Nagy kámpics: szerintem mindig voltak olyanok akik elmentek Karib szigetekre, Thaifoldre es szorfot oktattak, vagy buvar iskolat nyitottak aztan igazabol csak tengtek-lengtek az eletben (elegge irigylem is oket). Ezek a helyek meg mindig olcsobbak mint pl. London, New York. Csak most az internet miatt es mert aranylag egyszerubb eljutni ezekre a helyekre tobbszor hallunk roluk.

2018.03.06. 17:46:58

@London2009: @Nagy kámpics:

"Hát sz.r neked, ha nem tudod"

Már nem konkrétan neked, természetesen, hanem a képzelt karakternek.
(És remélem, nem volt túl agresszív, amit írtam, elnézést.)

Arthamyr 2018.03.06. 17:59:54

@London2009: Nem ezt szerettem volna mondani, bár így is értelmezhető, hanem azt, hogy ahelyett, hogy valaki igyekszik, küzd, és kemény munkával a társadalmi/családi elvárásoknak megfelelően megpróbál sikeresen élni, ehelyett beleszarhat mások elvárásaiba, és lazulhat, kényelmesen sörözgetve/füvezgetve/szörfözgetve/hátizsákozik a világban/bélyeget gyűjt/amit csak akar. És előfordul, nem is elhanyagolható számú esetben, hogy ebből a lazulásból jobban jön ki, mint a hasonló tehetséggel megáldott embertársa a küzdelemből/kemény munkából.

Arthamyr 2018.03.06. 18:03:45

@London2009: Én nagyon közeli példát is tudok a naplopásra, itt vagyok jómagam. :) És csak a gyávaság és a viszonylag szerencsés szakma miatt nem szarok bele mindenbe.

Arthamyr 2018.03.06. 18:08:50

@Nagy kámpics: Én ezzel nagyon ki tudok békülni, és szerintem tök jó az egyénnek.
Sőt, megmondom őszintén, szerintem a társadalomnak is. Ezek az emberek kevesebbet fogyasztanak. A technológia fejlődésével már bőven nincsen arra szükség, hogy mindenki 8 órát dolgozzon (töltsön a munkahelyén munkát tettetve), ez csak a múlt, az vagyoni egyenlőtlenségek és pár egyéb dolog miatt alakult így, de ha újra lehetne osztani a lapokat, tuti kevesebb munkából jutna, jobban elosztva, a szar munkákat meg nem csinálnánk/automatizálnánk/több ember közt osztanánk szét.

Arthamyr 2018.03.06. 18:11:48

@Nagy kámpics: Szívemből beszélsz, bár lehet a 95% szigorú, én inkább 40-70%-ra tenném. :)

Arthamyr 2018.03.06. 18:17:51

A múlt héten az ügyfélnél voltam (meg Londonban üdülni az időjárásnak köszönhetően :)), minden nap több óra ment el smalltalkkal... Volt még ilyen-olyan értelmetlen meeting, a nap kevesebb, mint 30%-ban végeztem effektív munkát. Minden nap étterem/valami lightos buli este. Ha itthon vagyok, ez a sok sallng elvész, nincs context switch sem nagyon, és a tapasztalataim szerint ki is jön, hogy 2-3 óra alatt elvégzem a teendőimet, a nap többi részében meg üdülök.

Arthamyr 2018.03.06. 18:19:20

@London2009: Könnyen feladod, nekem fel se tűnt, így utólag vicces persze. Nem muszáLY mindent észrevenni. :)

2018.03.06. 18:24:52

@London2009: Hm, van egy olyan sejtésem, hogy Elliot a baby-boom gyermeke .... igy talán már érthető ... Emlékszem apám örök elégedetlenkedésére, amiért pár évente más melóhelyet, sőt olykor szakmát is változtattam, azt meg a mai napig nem tudja elfogadni, hogy "diplomásként" évekig türdame voltam, bár most a szakács melóval jobban ki van békülve, bár szerinte ez még mindig jelentős "visszalépés" ;). Nem neheztelek rá, ugyanis más kor gyermeke ... amikor anyám ugyanilyen idős volt, mint én, akkor én már 20 éves voltam, a féltestvérem meg 11. Szóval, az apám mércéje szerint már legalább 10 , de inkább 15 éve férjhez kellett volna mennem ... "tisztes, polgári ... ésatöbbi".
Szóval, én megértem Elliot gondolkodásmódját, bár magamévá tenni nem tudom ...

zoldzeller 2018.03.06. 18:28:04

@Arthamyr: oh en szivesen lennek naplopo, ha nem ereznem ugy, hogy a ferjem es a barataim furan neznek ram.
A ferjem egy ritka szerencses kivetel, a munkaja egyben a hobbija, ezt neha megtori a masik hobbijaval es biciklizik/turazik a haverjaival.

Arthamyr 2018.03.06. 18:30:04

@zoldzeller: Én már nagyon rég bebuktam azt, hogy ne nézzenek rám furán.

zoldzeller 2018.03.06. 18:36:48

@Arthamyr: a furan nezesen kivul valoszinuleg a fizetesem elvesztese is fajna... dehat valamit valamiert, ugye.
De realisan nezve nalam a naplopas, mar nem opcio, az ember gyerek nelkul meg konnyen ugral.
Oh, pedig kivalo naplopo lennek, egy csomo otletem van, hogy miket csinalnek. Mint Hugh Grant az About a boy cimu filmben. :)

London2009 2018.03.06. 18:37:02

@Nagy kámpics: Nem dehogy, azert nem vagyok teljesen mimoza. : ) Aranyaiban ez meg mindig baromi keves lehet, aki igy el. Par %-ra tippelek csupan. Sot, lehet, hogy ez is sok es kb. 0,0005% a valos aranyuk a tarsadalom tobbi reszehez kepest.
Magamon azt vettem eszre, hogy ez a mit varok el az elettol, hol kepzelem el magam ot ev mulva kerdeskor baromira valtozik az eletkorral. Ha visszatekintek, akkor meg aztan plane latom, ahogy valtoztak ezek az elkepzelesek a fejemben. Ezelott mondjuk 15 evvel en igenis arra vagytam, hogy kiskosztum, koromcipo, multi, karrierepites, uzleti utak stb. Baromira szerettem is, elveztem az egesz legkort, semmi gond nincs szerintem ezzel. Ezt szerettem volna elerni es kesz. Nem kell ugye mindenkinek ugyanazt szeretni es meg csak hat anyam sincs. : ) Aztan mostanra ez annyiban valtozott, hogy peldaul egyaltalan nem szeretnek mar tobb felelosseget es tobb munkat sem feltetlenul, ugyhogy mar evek ota inkabb horizantilasan epitgetem az utam. Az en tavoli terveimben kulonben csak annyi szerepel, hogy ne kelljen a nyugdijkorhatarig dolgozni. Jo lenne mondjuk viszonylag koran letenni a lantot es addig felepiteni egy olyan eletet amiben kenyelmesen eltengek-lengek. Tehat szeretnek annyi bevetelt, hogy az eletem feltehetoleg utolso harmadat toltsem el ugy, ahogy sokan a fiatalsagukat szeretnek. Utazgatassal, kenyelemben, anyagi gondok nelkul jo lenne elni az utolso mondjuk 25-30 evet, ugy, hogy mar nem kell dolgozni semmit. Ezt szeretnem elerni, en ezert dolgozom jelenleg. We’ll see.

London2009 2018.03.06. 18:43:21

@Arthamyr: ebben a 2-3 ora munkavegzesben a HA-re szant ido is benne van? :D
Gondoltam, hogy nem szo szerint ertetted, csak ugy megihletett a kis gondolatmeneted. : )

Arthamyr 2018.03.06. 18:43:30

@London2009: "Utazgatassal, kenyelemben, anyagi gondok nelkul jo lenne elni az utolso mondjuk 25-30 evet, ugy, hogy mar nem kell dolgozni semmit." - Ez nem bonyolult, ha megvan hozzá az egészség. Ha meg valakinek nincs igénye az utazgatásra, akkor a költségek a töredékére csökkenthetőek. :)
És az is változó, hogy ki változik. Én már 15 éve is ugyanazt szerettem volna, mint most, csak még nem tudtam, hogy érem el. :)
A fél %-nál szerintem jóval több, én egyébként Magyarországon is ismerek ilyen embereket. A kulcs az alacsonyra belőtt igényszint, annak realizálása, hogy a hajtás nem éri meg, cserében inkább megéri lemondani dolgokról. Ha valaki le tud mondani a családról, félig nyert ügye van, ha szeretne családot, sokkal nehezebb lesz, mert egyrészt többet kell költenie, másrészt kap egy másodállást.

Arthamyr 2018.03.06. 18:45:12

@London2009: Nincsen, az viszont effektív munkavégzés. Néha persze beszúrom közé. :)

Shaktee 2018.03.06. 19:03:09

@Nagy kámpics: forog a nagy kerék, s mindig voltak akik kiszálltak a mokuskerekbol. ha megtehetettek...nem latok sok ujat a hipszterek "nomádságaban".

swfla 2018.03.06. 19:03:21

@London2009: "Miert kellene valakinek elorejutnia ennel jobban?"

nem nagyon figyeltem, kicsit zagyva a poszt, de elso reakciom az lenne, hogy azert, mert korabban (lehet, hogy) egy intelligens kozeg vette korul.
Meg ha most burnout-tal meg identitaszavarral is kuzd (vagy az osszes tobbi lelki sz*rakodassal), egy ido utan utoleri a multja. A takaritas hosszutavon nem megoldas.

Tudom, hogy volt poszt, aminek az volt a vezerfonala, hogy ne szoljuk le a motyogatorongyokat, es ez igy is helyes - felteve, ha Mo-on is ezt csinalta. Maskulonben nagy az esely a szivasra.

gabors 2018.03.06. 19:08:32

@Nagy kámpics:

ez a gyerek "vallalas" kicsit eros .. mit vallal ??

nem csak bekapta a legyet ??

megy haza mert van gyes ??

HUH ???

Mrs. Clayton 2018.03.06. 19:11:40

@London2009: ez jo terv, de honnan tudod hogy meddig fogsz elni?

2018.03.06. 19:14:49

@London2009:

"Jo lenne mondjuk viszonylag koran letenni a lantot es addig felepiteni egy olyan eletet amiben kenyelmesen eltengek-lengek."

No, akkor jelentem, a mi véleményünk között csak árnyalatnyi különbség van. :)

2018.03.06. 19:17:22

@swing gitan:

"nem latok sok ujat a hipszterek "nomádságaban"."

Ok, lehet, hogy neked van igazad. :)

@gabors:

Ezt a kommentet szerintem nem nekem címezted, én nem írtam ilyenről.

2018.03.06. 19:24:04

@Nagy kámpics: Hm , szerintem, a "hipszterek" kb. ugyanaz a kategória, mint a beatlek, később a hippik, majd a punkok, aztán a rockerek, végül az emo és a hipszter szubkultúra a 60-as évektől napjainkig ....

London2009 2018.03.06. 19:26:07

@Nagy kámpics: great minds sink alike! ; ) No es mielott valaki kijavitana, direkt sink es nem think...

Herr Géza 2018.03.06. 19:26:20

@bpetya75: Parancs, értettem. Kérek engedélyt meghunyászkodni. :)))

Shaktee 2018.03.06. 19:28:37

@Pink Petsch: lapozhatsz vissza husom, hemingwayig..stb

Shaktee 2018.03.06. 19:28:47

@Nagy kámpics: "Van ez a nagy átállás, ugye, még az 1 meg 2 gyerekes családokra, és már nem is kell, hogy neked személyesen legyen egy lakosod amszterdamban/londonban/akárhol. Elég, ha a szüleidnek van, ráadásul, mivel az ember szülei normál esetben el vannak válva, mindjárt kettő is van nekik. Nyilván majd meghalnak, akkor a tied lesz, és onnantól meg is vagy egész életedre, és a közbülső időben úgysem jutnál el oda magad erre a szintre, akármennyire erőlködsz is."

Béke van nagyjabol 60 éve, elvileg a logatom a ph@szt majd oroklok a szuloktol mukodhet is. Ha beke van, ha nem kell europat ujraepiteni, gyerekeket csinalni, onnantol nem lesz logatas...

London2009 2018.03.06. 19:41:19

@Mrs. Clayton: most voltam pont orvosi vizsgalaton es eleg jok jelenleg a kilatasaim, ugyhogy remelem a legjobbakat. :D Kulonben meg addig jo, amig ezt nem tudja senki... el is hessegettem magamtol gyorsan ezt a gondolatot... Megyek is inkabb teniszezni, az hatha segit! :D

2018.03.06. 19:41:48

@swing gitan: Jóvanna ... hát nem akartam visszamenni egészen az ősömig, aki anno úgy döntött, hogy otthagyja a 'csába Afrikát :DDD

London2009 2018.03.06. 19:42:31

@Arthamyr: alacsonyra belott igenyszint a kulcs...no remek! Koszi! :D

2018.03.06. 19:46:15

@Herr Géza: Szevasz aranyapám, hát mivanveled, baszomalásan? Nem "láttalak" 1000 éve, igen, gyakorlatilag a honfoglalás óta! :)))

Shaktee 2018.03.06. 19:52:52

@Pink Petsch: a kámpicsnak minden ujdonság :P

Jakab.gipsz 2018.03.06. 19:53:03

Szóval T. Péter életmód tanácsokat osztogatott a konok magyaroknak akikből elege lett és most meghollandulva várja Gandalfot.

Dóri pedig lelépett vállalkozó lett és ötvösnek tanul.

Mindent értek. Ez ám a siker történet.

2018.03.06. 20:04:41

@swing gitan: Látom, megvagytok, azóta is egymással ... :)))

2018.03.06. 20:06:18

@Jakab.gipsz: No hát, cimlapos lett a poszt, kicsi narancstrollocska, hogy ideevett a fene, meg a kvóta? :PPP

Shaktee 2018.03.06. 20:11:36

@Pink Petsch: ?

kevered valakivel, kedvelem a loleket.

2018.03.06. 20:13:14

@swing gitan: persze, de azért piszkálod ;)))

2018.03.06. 20:23:27

@swing gitan:

"a kámpicsnak minden ujdonság"

Igen, nagyon sok minden az. Ha már a posztoló "a múlt térdig érő füves rétjein szaladgált", én zsenge ifjúkorom tavaszán gázolok. Ez az oka.

Ugyanakkor, ahogy @Pink Petsch: írja (a nekem írt kommentjének kicsit talán ellentmondva) az apja generációjáról, nekik már az is merőben szokatlan, ha az ember váltogatja a melóhelyeit.

Nem igaz, hogy ugyanez a gondolkodás ugyanennyire el volt terjedve korábban is, nem is lehetett.

Például amit írok az egykékről, hogy ők öröklik mindkét szülő maradékát, és ha már a nagyszülők is egykék voltak, akkor négy ember maradékát stb., ez új dolog. Korábban nem volt születésszabályozás, voltak helyette baby boomerek, ezt még pinki írja is. Olyan ez, mint az eredeti tőkefelhalmozás, ha másod- vagy harmadgenerációs egyke vagy a nyugati világban, ott találod magad, mint korábban az arisztokrácia. Kezdhetsz bármit magaddal, ha az a hobbid, de semmire sem vagy rákényszerülve. Garantáltan nem kell _robotolnod_ valahol, nincs rá szükség.

Most van először az a helyzet, hogy ha egy jobban szituált nyugati fiatalember szétnéz az életében, lehet, hogy arra jut, hogy nincs értelme elmennie vízvezeték-szerelőnek meg fodrásznak meg gépészmérnöknek. És ezt nem nihilista módon értem, hogy ó, úgysincs értelme semminek, hanem hogy nem racionális döntés. Elvégzi a kis költség-haszon elemzését vagy mittomén, és az jön ki az alján, hogy nem éri meg csinálni.

És mondom, próbálja meg valaki elmagyarázni otthon egy 60 évesnek, hogy lakást meg kocsit venni felesleges, a kanapé pénzkidobás, és egyetemre menni sem biztos, hogy a jövő záloga. Akármit is mondtok, ez nem volt korábban, nem is lehetett korábban.

2018.03.06. 20:31:00

Egyébként, nekem a posztoló tetszik. Meg merte lépni azt, amit én is, anno, bár különböző utakon. Kitörni a társadalmi-szociális elvárásokból. Ki nem szarja le, hogy milyen végzettséged van, amikor az a lényeg, hogy a munkád a hobbid legyen .... igen, az unalomig elcsépelt abból-élj-meg-amit-szeretsz.
Én például sosem tudtam elképzelni magam az általam egyébként nagyon kedvelt olvtárs @London2009: életmódjában. De ugye, egyformák sem vagyunk, viszont attól még jól ellehetünk ...
Amig valaki boldogságként éli meg a helyzetét, addig ő egy sikeres ember, akkor is, ha egy csapat marokkói takaritót irányit (miközben van ideje, tere és lehetősége az "igazi" elhivatottságánakj is hódolni), és akkor is, ha ő maga Bill Gates. Nekem ez a véleményem ....

Shaktee 2018.03.06. 20:43:40

@Nagy kámpics: Béke+globalitás erre a megfejtés - szvsz.

+"Korábban nem volt születésszabályozás, voltak helyette baby boomerek," S korábban voltak haboruk szabályozni,

2018.03.06. 20:58:39

@Nagy kámpics: Na egen, az ellenetmondássoság a lételemem, de mindig "igazam van" :DDD
Mondjuk, annyira nem "titokzatos" a dolog, csak én bele tudom élni magam különböző életheklyzetekbe, azért is voltam baromi jó újságiró pláne közéleti-szociális témákban, csak "rossz" nyelvterületre születtem :DDD
No de, visszatérve az általánosság szintjére ... csak azt tudom mondani, baby-boom .... És nem, nemcsak Európa keleti részén, hanem a nyugati részétől az USA-ig, megvolt ez az 50-es, 60-es évekbeli tudja-a-tököm-milyen-ábécé-jelü generáció "overproduction"ja, ami talán érthető, mivel az emberiség szerencsésebb fele akkor élte éppen túl a 2. világháborút, és a szaporodás megnyugtató és kellemes megoldás volt, pláne, hogy az államok is szorgalmazták a maguk módján és lehetősegeivel ... És az a generáció a biztonságra való mindenáron törekvés jegyében nőtt fel, mivel a szüleik éppen túlélték a 20. század 2. világégését. És igen, ők a mi szüleink ....

gabors 2018.03.06. 21:41:43

@Nagy kámpics: "semmivel elbaszott 5 év vs. gyerekek+válás kombó,"

nem errol irtal ?? akkor bocs

gabors 2018.03.06. 22:13:07

kiskosztum ? nekem soha nem hianyzott sot azt szerettem amikor mer nem volt ...

gabors 2018.03.06. 22:16:32

@swing gitan: ja ki is mondta egy jo kis haboru kellene csak mar nincsenek jo kis haboruk sem ....

pedig lenne hol egyelni kozel es tavol kelet afrika ... ki kellen megint osztani mar a kardokat

2018.03.06. 22:20:05

@gabors: Hm, pedig csini lehettél, egy dr. szöszi-féle rózsaszin szettben ... rózsaillatú kutyakaka gyüjtő-zsákkal... csakis cukipinkben! :DDDD

gabors 2018.03.06. 22:50:36

@gabors: "azt szerettem amikor mer nem volt ... "

a kiskosztum mindig lepergett csak legtobbszor nem nekem hanem kicsit feljebb levok elott ... most meg mar nem erdekel

(ja meg mindenfele idiota szabalyok is vannak es nem lehet kiskosztumosoket csak ugy kihaszanalni erre arra :-))

regi szep idok ...

Csodabogár 2018.03.06. 23:05:12

@Herr Géza: Mondom felületesen olvasok, általában, no meg reggel volt.:-) Észre se vettem, pedig tényleg durva.
Nem vettem magamra, csak tisztázni akartam, hogy megesik az ilyesmi.

Csodabogár 2018.03.06. 23:16:41

@London2009: Ez a család és gyerek, nekem is az idegeimre megy. Én tudatosan soha az életben nem akartam gyereket. Nem volt rá vágytam, szerencsére a férjemnek se, és nem is volt ez téma soha sehol. Mióta itthon vagyok mindenki azzal kezdi, akivel valahol szóba elegyedem, hogy hány gyerek van. Egyse, mire majdnem, hogy részvétüket nyilvánítják. Itthon valami gyerek mánia van. Látom rajtuk, hogy el se tudják képzelni, milyen jól és szabadon élem/éltem az életemet gyerek nélkül.

Herr Géza 2018.03.06. 23:25:56

@Pink Petsch: Na, ha nem látom, hogy ki írta, akkor is kitaláltam volna :D
Csak nem figyelsz rendesen, anyuska.... :))
Vagyok azért, de inkább read-only móduszban...

neurotikus bunkocska 2018.03.06. 23:33:01

@P.Elliot: Kik emlegetik sokat es surun Hollandiat, Anglia helyett?

Velem igy tortent, bar nem pont Angliabol (de UK), de szeretnem azt hinni, hogy kulonleges eset vagyok, legalabbis kulonleges okok miatt alakult igy, felig szemelyes. :) Nekem elegge uj ez az egesz es nem tudom, hogy meddig maradhatok (temporary contract - en is ez a sanyaru sorsu 30-as volnek amikrol szinten itt beszelgetnek), es felek tole, hogy a paromnal beutnek a Brexit okozta gazdasagi visszaeses hatasai, es akkor nem en mennek vissza (azt se tudom, visszaengednenek-e, bar permanent residency-t megcsinaltam). Hanem ebben az esetben neki kell ide jonnie, es addigra meg lesz egymilliard versenytarsa a munkaero piacon, mikozben nem tud hollandul es nincsen sok skillje. :( Szoval nem tudom, hogy onnek kik mondjak, hogy ide erdemes jonni, de nem tudna esetleg lebeszelni oket rola, mar elnezest? :)

Csodabogár 2018.03.06. 23:33:26

@Mrs. Clayton: Na itt a probléma. Felmenőim elég korán meghaltak. Jómagam úgy képzeltem, hogy kb. 60 év és kész. Viszont úgy tűnik, hogy itt lettem felejtve. Lassan már mindenki kihalt körülöttem, nincs kivel beszélni. Soha nem gondoltam, hogy ilyen is van. Már az utazgatást is meggondolom. Nem mindig vidám öregnek lenni, de nem panaszkodom, csak ténymegállapítok.

hüjegyerek - vki lenyúlta a nickem 2018.03.06. 23:33:31

Szerintem, aki nem szereti Mo-t, a magyar embereket, az inkább költözzön is el. Szerintem Mo semmivel sem rosszabb hely, mint bármelyik másik a világon. Én az angliai tapasztalataimat osztottam meg múltkor, kapásból letrolloztak. Mert nem illett az itthon minden szar, kint pedig csak rám vártak ömlengésbe. Azt látni kell, hogy a külföldre költözők egy nagy része gyűlöli, hogy magyarnak született. Szerintem a magyar kormánynak támogatni kéne az ilyenek elköltözését az országból. Na akkor tényleg egy jobb helyé vállhatna.

Shaktee 2018.03.06. 23:33:41

@gabors: heltay jenõ: jaguár
:) 20 percig tököltem rajta

London2009 2018.03.06. 23:37:17

@Csodabogár: ez kulonben egy erdekes ellentmondas, mivel ennek a hozzaallasnak az ellenere ugye fogy a magyar. Akkor, hogy is van ez? De kulonben tenyleg igy van, hogy csodanak szamit altalaban a gyerek. Nekem ezzel szemben sokkal szimpatikusabb az, amikor a gyereket egy termeszetes dolognak tartjak. Ha van, van, ha nincs, nincs, de soha nem ez a kozponti kerdes.

London2009 2018.03.06. 23:45:54

@Csodabogár: itt vagyunk neked mi! Itt annyit beszelhetsz, amennyit szeretnel. : ) Kulonben az en nagymamam is mindig ezt mondta, hogy ot ugy latszik itt felejtettek. Mindenkit tulelt maga korul. Mindig mondtuk neki, hogy o egy teknos valojaban, ugyhogy meg van boven ideje...: )

gabors 2018.03.07. 00:16:01

@swing gitan: en meg mar azt hittem Ady Endre a jew !!! aki mondta ...

gabors 2018.03.07. 00:16:55

@swing gitan: hmmmm azt hitem valami magyar irta mint orban vagy lazar

2018.03.07. 00:23:30

@Herr Géza: Birok egyedi lenni, mi??? ;)))
Azért egyszer tényleg össze kellene már futnunk ... itt a nagy nihilben :DDD

2018.03.07. 00:28:14

@hüjegyerek - vki lenyúlta a nickem: Én nem szeretem a mai Magyarországot, mert kurvára nincs mit szeretni egy féldiktatórikus, a korrupciót törvénybe foglaló, sógor-koma-vej-stróman-kollégiumi szobatárs alapon mükődő rendszeren, ami a mai Magyarországot jellemzi.
De ha van pofád, meg pláne merszed a magyarságom kétségbe vonni, akkor bármikor megbicskázlak, amolyan székely módra ...

P.Elliot 2018.03.07. 00:44:45

@gabors: Csak most ertem ide, vagyis mar keson, nem baj, holnap is vissza fognak terni erre a posztra az emberek, szokas ez mostanaban.
Sokat irtatok. A mai ragyogo napsuteses, igazi tavaszi meleg nap utan holnap allitolag szelviharral kombinalt hovhart varnak, elhiheto ez? Es vasarnap megint ho?
Ti tobbet fogtok belole kapni, ti sem mentek holnap dolgozni?
A kormanyzonk state of emergencyt jelentett be holnapra, nehezen hiszem el hogy olyan veszelyes lenne bar ki tudna.

2018.03.07. 00:45:42

@Csodabogár: Hm, én kb. fele idős vagyok, mint te, de már vagy 6-7 éve leépitettem a szociális hálómat, amihez nagyban hozzájárult az ex-foglalkozásom .... de visszatérve, a civil életbe, ahogy látom, olyan sokat nem vesztettem ... egyetlen kolléganőt engedtem magamhoz kissé közelebb, mert szerencsétlen a férje meg a gyereke és a bolgár haverjai mellett is, kurvára elveszettnek tünt, olyannyira, hogy néha megölel, amikor átadja a posztot ... onnan tudom, hogy éppen rohadtul maga alatt van ...

Shaktee 2018.03.07. 00:58:24

@swing gitan: storno :)

Heltai azt irta hogy egy jo kis remenytelen szerelem kéne :)

Ki tudja a tutit?

Shaktee 2018.03.07. 00:58:49

@gabors: na sürgősen tedd le a poharat lecsóka :)

2018.03.07. 01:00:20

"Volt lehetőségem a szembesüléssel, mert hat éven keresztül, naponta 20-120 embernek tartottam egészségügyi és életmódviteli előadásokat." - ez több, mint rejtélyes. Úgy hangzik, mint egy MLM biznisz. Az azért nem egy nagy karrier, nem lehetett nehéz feladni.

Egészségügyi és életmódviteli tanácsokat adott embereknek, de ő maga az egyik legveszélyesebb és legaddiktívabb drogot, cigit, Lucky Strike-ot tol. Picit falsnak érzem.

"Kettőt nem tudtam beleszívni, amikor rohant felém a pincérnő és határozottan utasított, hogy azonnal nyomjam el a cigit, mert ezzel károsítom a többieket egészségi állapotát." - és milyen igaza volt a pincérnőnek! A dohány ezerszer veszélyesebb, mint a kannabisz. Csak hát a mi életmódszakértőnk nincs tisztában ezzel.
Na meg a coffeeshop etikettel se. Így abban a szituban egyértelműen a posztoló volt a bunkócska. Ott ugyanis tilos a két legdurvább legális drog, az alkohol és a dohány.
Sajnos én ismertem, ismerek dohányosokat. A füvet szívó az elpöfög egy adagot hetente kétszer, a dohányos meg naponta hússzor oson ki a munkahelyéről az addikcióját etetni, a mardosó kínt enyhíteni.

Kis információ a különböző drogok függőséget okozó és egészségkárosító hatásairól:

en.m.wikipedia.org/wiki/Drug_harmfulness#/media/File%3ADevelopment_of_a_rational_scale_to_assess_the_harm_of_drugs_of_potential_misuse_(physical_harm_and_dependence%2C_NA_free_means).svg
Mint látható, a minimálisan ártalmas és függőséget alig okozó kannabisz más ligában versenyez, mint sokkal addiktívabb és károsabb alkohol és dohány.
Egy gondolatkísérlet: Ha az emberiség nem ismerné a dohányt, cigarettát és valaki ma akarná azt új termékként bevezetni a piacra, akkor mindenki fel lenne háborodva, hogy egy ilyen addiktív és káros szert akar embereknek eladni. A kormány azonnal betiltaná a cuccot.
Nem véletlen, hogy Amerika több államában legalizálták a füvet.
Amúgy az ártalom még tovább csökkenthető, ha nem cigiben szívja az ember, hanem dabbeli, vagy szájon át sütiben, vagy gumimaciban fogyasztja.

Petike Dórit szépen kivitte magához, aztán amikor minden egyenesbe jöttek, akkor Dóri átnyergelt egy másik pasira. De persze maradjunk legjobb barátok... Friend zone level 9999! Ha a lakótársaira haragudott Peti, akkor talán Dóri is megérdemelt volna egy kokit vagy sallert.

A posztoló végzettségéről nincs információm, de szerintem nem valami kurrens szakmával rendelkezhet, ezért aztán a takarító csoportvezető beosztas is reálisnak tűnik neki. Nem szégyen az, az is egy munka, megél belőle. Nem lehet mindenki mérnök, orvos vagy pilóta. A munka nem szégyen.

Torrenta.I.S.M 2018.03.07. 01:00:31

@hüjegyerek - vki lenyúlta a nickem: Nomen est omen, pubi? Nehogy mar a Te 'hudetapasztalataid' altal legyen megallapitva, hogy a kikoltozok szegyenlik, hogy magyarnak szulettek. Vitazhatnank errol, de veled felesleges.

gabors 2018.03.07. 01:16:04

@P.Elliot: igen itt is szep delutan volt DE most mar eleg hideg van es ha igaz holnap ho meg vihar meg minden jon ... valszeg dogozni sem megyek ... de ez meg nem biztos

2018.03.07. 01:17:57

@karandash: És akkor az alkoholról még egy szót sem ejtettünk ..m,ert, ha azt is sikerülne betiltatni violágdszonten, akkor jönnne el, az idegbajos-mársemmi9-bajom-nincs-unatkozom-ezért-másokat -basztatok.senkiháziák Kánaánja!
Képzeld már el azt a sok "egészséges" hullát! :DDDD Micsoda nyerseég, hpogy 92 évesen tök egészségesen földelnek vagy hamvasztanak el, vagy dohányios tüdővel! Ja, baszott nagy különbség!, valóban :PPP
Édesapa, hadd mondjak valamit, amikor a fü füstje átjárja a te lakrészedet is, mert a szomszédod, rendszeresen, naponta többször füvezik, az sokkal gyomorforgatóbb, mint egy pakk ciki .... akár Lucky Strike is, mert az 5 perc alatt kiszellőzik kereszthuzatban, de nekem a füszagtól konkrétan hányingerem van ... nem átvitt értelemben, konkrétan hányingerem van, és ha van mit, hányok is ... ha nincs mit, akkor meg az epe jön fel ... kivánok neked is hasonló "jókat'", ha szerinted ez igy oké .... inkább cigizzen ,,,,

gabors 2018.03.07. 01:18:19

@swing gitan: egy jo kis haboru kellene mar ... tul sokan vannak mar mindenfele

FutureFry 2018.03.07. 01:40:23

@Arthamyr: @London2009:
A 2-3 óra/nap az túl sok. Az “etalon” az heti 15 perc:
youtu.be/zBfTrjPSShs

2018.03.07. 02:17:25

@gabors: Ja, egy jó kis háború .. feltéve, ha az téged nem érint, mi? :PPP Mellesleg, pont ezt müveli az országod, "jó kis háborúkat", úgyhogy ne panaszkodj ... amilyen hülye a választott elnökötök összejön egy neki egy az észak-koreai ovissal is, és vele együtt mindazokkal, akik a mai napig lehetővé teszik az operett-állama létét. Hm, állitólag Putin tud nagyon morcos is lenni, mert még élémken él benne a KGB és a hidegháború .... Trump miben is jó? Ja, twittelésben .... óóóóó, bocs, még abban sem, mert ott is rendszeresen hülyét csinál magából ....

2018.03.07. 07:08:02

@Pink Petsch: nekem a dohányfüsttől fordul fel a gyomrom. Egy barátnőm volt, aki cigizett és mégis finom volt a csókja (máig nem értem, biztos a szerelem vette el akkor az eszem), de az összes többi dohányzó nőt visszataszótónak tartom.
Aki azt hiszi, hogy a dohányfüst az kimegy a szobából egy szellőztetéssel, az téved. Én adtam ki a lakásomat, egyszer egy dohányzó pár vette ki. Persze én nem tudtam, hogy szívnak, amikor hónapokkal később kiderült, akkor meg már külföldön voltam. Nem foglalkoztam vele. Aztán amikor kiköltöztek, akkor szembesültem azzal, hogy a falak sárgák, az összes textil, padlószőnyeg, bútorhuzat, függöny, füsttel és nikotinnal van átitatva.

Biztos a marihuána füst is zavaró valakinek. De a kannabiszt lehet vape-elni, dab-elni, sütiben, gumimaciban fogyasztani, ezek pedig nem füstölnek.
Amúgy aki bongban szívja a kannabiszt, az is SOKKAL kevesebbet füstöl, mint egy dohányos. Ugyanis a kannabisz nem olcsó, egyszerre minimális mennyiséget teszel a bongba, csak akkor gyújtod, amikor szívod, pont abban különbözik a cigitől, hogy nem folyamatosan égeted, mert nem akarod, hogy a levegőbe menjen az értékes THC-t tartalmazó füst. Aki meg papírba sodorva szívja a kannabiszt, az pazarolja, nagy része ugyanis úgy ég el, hogy a levegőbe száll. De még a
joint-ban se úgy szívja az ember, ahogy a cigit. Cigarettával ugyanis az emberek gesztikulálnak, tartják a kezükben, miközben beszélgetnek. Fűvel ilyet nem csinálsz, mert SOKKAL drágább grammja, mint a dohánynak. Egy dohányos napi 20 szálat simán elszív. Egy füves meg ha szív is, akkor is ennek töredékét és azt is sokkal figyelmesebben, hisz nem olyan olcsó, mint a cigi.

bpetya75 2018.03.07. 07:53:12

@Herr Géza:

Hogy tudsz meghunyászkodva nagyvonalú lenni? Bár ha valakinek sikerülhet ilyesmi, az te vagy ;-)

@karandash:

" A füvet szívó az elpöfög egy adagot hetente kétszer," Aha, anyám meg salakmotoros. Biztos van ilyen is, de ami füves gyerekeket én ismertem, azok minden nap tolták, és képtelenek voltak lemondani róla.

2018.03.07. 08:33:23

@bpetya75: miért mondana le valamiről, ami hatalmas életminőségjavulást hozott neki? Fizikai függőség nincs kannabisz esetén, a lelki függőség meg annyit tesz, hogy az illető le tudná tenni bármikor elvonási tünetek nélkül, de nem teszi, mert szereti az adott dolgot. Kb. mint a csokoládé vagy a tea fogyasztása. Azt se adja fel sok ember, mert azok az alkaloidok, ízek örömet okoznak neki. De nem függők.
Én is ismertem olyan egyetemistát, aki hetente többször szívott és link alak volt, de ő a fű nélkül is link lett volna. Mellesleg hetente többször bulizott is, amikor talajrészegre itta magát. Ez egy ilyan személyiségtípus. Nem a kannabisz teszi. Csak a fűfóbiások őket szokták úgy beállítani, hogy ők a tipikus fűfogyasztók. Ha legális lenne a fű mindenhol, akkor a nem link, úgymond rendes emberek is szívnák és változna a szer megítélése.
Californiában, Coloradoban, Hollandiában csak pozitív hatásai vannak a legalizálásnak. Egyszerűen érthetetlen, hogy ha a halálosan mérgező alkohol és a rákot okozó cigaretta legális, akkor a fű miért nem. Ma besétálhatsz a boltba és vehetsz 2 liter vodkát, amit ha megiszol, akkor biztos hogy meghalsz.
Ha beáztatsz egy fél doboz cigit egy pohár vízbe és megiszod, akkor biztosan belehalsz.
Kannabisszal ugyanezt megcsinalod, semmi bajod nem lesz, túladagolni magadat szinte lehetetlen.
A nikotinfüggőség erőssége a kokain- és heroinfüggőséggel van majdnem egy szinten.

De ez már nagyon off.
Annyi elég hozzá, hogy aki járt már Hollandiában, az elmondhatja, hogy az ország nem hever romokban, mert legalizálták a könnyűdrogok egy részét. Sőt!
Csak mivel Európában kevés ilyen liberális hely van, ezért sok a turista, akik csak azér5 mennek, hogy kipróbálják. Ha mindenütt legális lenne a fű, akkor nem tolonganának a svédek, franciák, németek, lengyelek és magyarok a holland coffeeshopokban.

Mrs. Clayton 2018.03.07. 10:13:00

@Csodabogár: ez szuper hogy te ezt megelted, ha volt arra terved nyugdijas eveidre mennyi penzt kell osszegyujtened, megis hogyan elted meg hogy mar 20-30 evvel tulelted magadat? Gondolom nem 50 evesen mentel nyugdiba, nem?

Szelid sunmalac 2018.03.07. 10:35:30

@hüjegyerek - vki lenyúlta a nickem: En nem azt szegyenlem, hogy magyar vagyok ,van annak szulettem, hoanem hogy igen sok lett az olyan magyar, mint te. Ezt viszont kurvara szegyellem. Helyetted is.

Bolshevik 2018.03.07. 10:46:11

@Torrenta.I.S.M: "a kikoltozok szegyenlik, hogy magyarnak szulettek."

Biztos nem mind, de elég sok a nyafogó, hazafele köpködő ember köztük.

Bolshevik 2018.03.07. 10:46:12

@hüjegyerek - vki lenyúlta a nickem: Egyébként valóban feltűnő, hogy mintha azóta menne jobban az ország, hogy az ilyen vinnyogók kihúztak a fenébe.

De nem gond, akkor ez egy win-win szituáció :D

Bolshevik 2018.03.07. 10:46:12

@karandash: "Ha az emberiség nem ismerné a dohányt, cigarettát és valaki ma akarná azt új termékként bevezetni a piacra, akkor mindenki fel lenne háborodva, hogy egy ilyen addiktív és káros szert akar embereknek eladni"

Ez így van, de ha már egyszer gyökeret vert, akkor nem lehet drasztikus tiltásokkal kivezetni, csak ilyen "óvatosan", ahogy most is megy minden országban.

Szelid sunmalac 2018.03.07. 10:51:55

@Bolshevik: Biztos oka van. Talan meg az is mutatja, hogy elkoltoztek...nem?

"De nem gond, akkor ez egy win-win szituáció " Na latod...ezert szoktam jokat rohogni, mikor sipakolnak, hogy nincs munkaero.

bpetya75 2018.03.07. 12:29:49

@karandash:

Hogy az alkohol és a cigaretta sokkal veszélyesebb, mint a fű, azt elfogadom, sajnos tényleg így van. Hogy nem okoz függőséget, azt viszont vitatom. A lelki függőség mitől lenne kevésbé megnyomorító mint a fizikai? Az persze lehet, hogy 100 rendszeres fűfogyasztóból kevesebb lesz függő, mint 100 rendszeres alkoholfogyasztóból, de azt azért ne állítsd, hogy nem tesz függővé, mert tehet.

deckard_r 2018.03.07. 13:21:20

@karandash: kokainnál sem a fizikai függőség dominál...

2018.03.07. 14:42:54

@bpetya75: nem akarok már offolni, de értsd meg, hogy a kannabisz "függőség" az kb. olyan, mintha valaki az okostelefonjától függ és rosszul érzni magá, ha nem tapogathatja, nem olvashatja a legújabb facebook posztokat. Ez lelki függőség, a szervezete kémiailag nem szokik rá a telefonra, a telefon nem épül be maradandóan az ingerületátvivő anyagai közé. Ha használja a kannabiszt vagy az okostelefont, akkor az javítja az életminőségét, ha meg nem kapja meg rendszeresen, akkor hiányérzete lehet, de fizikai elvonási tünetei nem. El lehet embereket tiltani az okostelefon tapogatástól, facebookozástól, de minek... Pont így semmi értelme nincs az embereket eltiltani a kannabisztól. Jobb vele az élet, ahogy okostelefonnal is jobba az élet. Lelki függőséget okozhatnak, ahogy az autóvezetés, a párkapcsolatok és a sport is.

2018.03.07. 14:43:02

@Bolshevik: szerintem meg semmit nem kellene tiltani. Ahogy a cigit és alkoholt lehet kapni, úgy a kannabiszt is lehessen. Sőt, minden drogot. De legalábbis dekriminalizálni kell mindet. Az LSD, MDMA, kannabisz, hasis, varázsgomba, salvia divinorum mind legális kellene, hogy legyen. A keménydrogokat meg lehetne dekriminalizálni, tehát nem lennének legálisak, csak nem lehetne büntetni a fogyasztókat.

2018.03.07. 17:13:03

@bpetya75: @P.Elliot:

Visszautalva még a múltkorira, hogy miért van túl sok negativitás a hírekben, ezt pont tegnap hallgattam mosogatás közben. Nem tudom, ti hallgattok-e ilyesmit, 4-5 percet beszélnek róla 59:10-től.

youtu.be/VUDAdOdF6Zg?t=3550

Péter Körtélyesi 2018.03.07. 20:20:25

Tiszteletem!
Most volt időm belépni. Látom és hallom, hogy vannak félreértések. :) Átolvasom és reagálok.

Péter Körtélyesi 2018.03.07. 21:21:26

@Nagy kámpics: Nem tartom velük a kapcsolatot. Egyikkel találkoztam pár éve az utcán, Ö sokkal rosszabb állapotban volt mint amikor megismertem. A többiekről csak pletykákat hallottam, de arra nem alapozok, hiszen, lehet azóta Bárók és Hercegek lettek. :D

Péter Körtélyesi 2018.03.07. 21:34:35

@Jakab.gipsz:
:D :D :D

"Szóval T. Péter életmód tanácsokat osztogatott a konok magyaroknak akikből elege lett és most meghollandulva várja Gandalfot.
Dóri pedig lelépett vállalkozó lett és ötvösnek tanul.
Mindent értek. Ez ám a siker történet."

:D :D :D Köszi, ezen jót nevettem. :D

2018.03.07. 21:52:01

@Péter Körtélyesi:

Köszi a választ.

És ha bármi furát olvasol itt, ne vedd magadra. :)

Péter Körtélyesi 2018.03.07. 22:35:05

@karandash:
Nem, nem MLM biznisz volt. Sikeres cég volt. Jó bevételekkel. A A lényeg az lett volna, hogy sok ember által, nagyon jónak tartott munkát adtam fel valami egészen másért.

Az tény, úgy tartottam előadásokat az egészséggel (is) kapcsolatban, hogy szabad időmben kávéztam, cigarettáztam. Az is tény, hogy soha nem mondtam senkinek, hogy ne cigarettázzon, vagy kávézzon.

Coffeeshop etikettel tényleg nem voltam tisztába. Ahogy írtam, rögtön el is oltottam a cigarettát.
Az, hogy a fű menyire egészséges, ebbe szerintem kár bele menni. Pláne, hogy elemezgettétek a többiekkel. Nyilván nem egy a véleményünk.

"Petike Dórit szépen kivitte magához, aztán amikor minden egyenesbe jöttek, akkor Dóri átnyergelt egy másik pasira. De persze maradjunk legjobb barátok... Friend zone level 9999! Ha a lakótársaira haragudott Peti, akkor talán Dóri is megérdemelt volna egy kokit vagy sallert."

A kommented ennél a pontnál vált bántóvá. Csak sajnálni tudlak amiért a leírt soraim alapján ezt tudtad kikövetkeztetni. Igazából nem érintenek meg a negatív kommentek. Nem ismertek, csak meg és elítéltek. Viszont a volt páromat bántan és ilyen típusú embernek beállítani... ez egyszerűen rosszul esik és bánt.
Szeretnék gratulálni önmagadhoz.

Péter Körtélyesi 2018.03.07. 23:02:31

A Gandalf-os idézet egy poén volt a párkapcsolati állapotomra. Nem várom a sült galambot, sem egy "vezérürüt". :D
Jelenleg egyedül álló vagyok és keresem az igazit.
Magyarul, csajozom és élvezem. :D Dóri után voltam már szerelmes, de ...

A munkám nem szégyellem, de nem is tervezem sokáig betölteni azt a pozíciót, viszont már véglegesített szerződésem van náluk, ez pedig kell a ház vásárláshoz amit még 2018-ban szeretnék elintézni. Addig nem váltok.
Ez mellett én üzlet szerűen fotózok, filmezek, operatőrként is dolgozok, festményeket készítek, grafikai munkákat végzek, stb. Nyilván egyikben sem vagyok a legjobb, de nem is akarok a legjobb lenni. Mindegyikkel szeretek foglalkozni. Csak azért elengedni a többit, hogy 1-2-ben legyek jobb, ... hááát nem.
Ezek, az mellett, hogy kielégítik az alkotás vágyamat, megélhetést is biztosítanak. A gond az, hogy bár megélni meg tudnék belőlük, viszont a Bankoknál lakás hitelhez, nem elegendőek.

Szerintem, hogy képesek voltunk kiszállni egy nem tökéletes kapcsolatból (Én 36 éves voltam Dóri 33 volt) és "újra " kezdeni, mindezt úgy, hogy nem volt veszekedés, csapkodás, hanem értelmesen meg tudtuk beszélni illetve mai napig jó barátságban vagyunk, ez egy jó döntés volt. Mindenképpen jobb, mint együtt maradni, csak, hogy ne legyünk egyedül.
Család után nem KELL nézni.
Olyan kapcsolatra nincs szükségem, ami csupán az egyedüllét ellen véd. Én egy boldog párkapcsolatot szeretnék, ahol nem csak segítjük egymást és támogatjuk, hanem inspiráljuk is.
Egy ilyen párkapcsolatnak van értelme.
Egy ilyen párkapcsolatban van értelme egy vagy több gyereknek is.

Az álmaim vannak és rendben vannak, köszönik szépen. :)

Köszönöm, hogy ennyien elolvastátok a "cikkemet".
Legjobbat kívánom mindenkinek!

Ui.:
Akinek nem tűnök rossz arcnak, nézzen rá a csatornámra. :D :D
www.youtube.com/watch?v=uyA0lwnjgww&t=9s

2018.03.08. 00:33:50

@Péter Körtélyesi: nem bántani akartalak, csak feldedeztem a sztoridban azt a mintát, amit már ezerszer láttam baráti, ismerősi körben. Maradjunk annyiban, hogy a nők mindig is jobban taktikáztak a párkapcsolatokban, mint a férfiak. A nők egy négydimenziós párkapcsolati sakkot játszanak a fejükben, miközben a férfiak mamlasz kiskamaszként rajonganak értük.
Nem akarom sorolni, hogy hány ilyen esetet láttam az ismeretségi körömben. Láttam olyat, hogy Erasmusos félév során a gyűrűs menyasszony is elcsábult a nyugati élet lehetősége láttán. Ehhez csak pasit kellett váltani.
Én is voltam már balek, de okos ember nem követi el kétszer ugyanazt a hibát.
Ha egy nővel szakítottam, akkor én nem azért tettem, mert nem tartottam már elég jó nőnek, hanem mert emberileg csalódtam benne. És ott, akkor végleg lezárult minden, nincs barátság, nincs múltba révedés. Amikor már más gyömöszöli a volt barátnőt, akkor számomra ott mindennek vége. A bizalom teljesen elszáll. Szexkapcsolat még lehet (volt is ilyen), de bizalom nem.

bpetya75 2018.03.08. 08:47:30

@Nagy kámpics:

Ahhoz, hogy legyen értelme ilyeneket hallgassak, kicsit (sokat) kéne fejlesztenem a zangolomon. Azért köszi ;-)

bpetya75 2018.03.08. 08:57:50

@Péter Körtélyesi:

"Olyan kapcsolatra nincs szükségem, ami csupán az egyedüllét ellen véd. Én egy boldog párkapcsolatot szeretnék, ahol nem csak segítjük egymást és támogatjuk, hanem inspiráljuk is."

Tök jó gondolat! Remélem meg is találod a megfelelő embert hozzá. Csak nehogy túlságosan hozzászokj az egyedülléthez. Egy idő után már nem olyan egyszerű alkalmazkodni máshoz. 45-50 környékén gyereket vállalni meg megint csak nem egy túl jó ötlet ,-)

Péter Körtélyesi 2018.03.13. 15:45:44

Meghollandulok: Vlog sorozat Hollandiáról.
Ebben az epizódban két Magyar lány mesél róla, milyen volt Hollandiában gyermeket szülni. www.youtube.com/watch?v=tp8CYrhGolg

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása