oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. január 23. 06:30,  Életemben először otthonra leltem 189 komment

2018. január 23. 06:30 Határátkelő

Életemben először otthonra leltem

Magyarországról Írországon és Anglián keresztül Németországba vezetett Welshibardok élete, aki tíz év alatt fiatal nőből családanya lett. A szigetországi magányt a boldogság váltotta fel egy kis német településen. Lássuk, miért jó ott neki (a képeket köszönöm szépen)!

„Tíz ok, amiért szeretek itt élni” – miért szereted azt a várost / országot, ahol élsz? Vagy mi idegesít benne? Írd meg te is a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

dsc_0194.JPG

„Nem vagyok abban biztos, hogy képes vagyok pontokba összeszedni, miért is jó nekem most ott, ahol vagyok, de szeretném kicsit más formában megfogalmazni és megosztani veled és az olvasókkal.

Már gondolkodom rajta egy ideje, hogy megírjam-e ezt a levelet. Nem gondolom, hogy az életem annyira különleges lenne, hogy papírra kéne vetni, de ma rászántam magam.

Idén leszek 35 éves. Nő vagyok, anya vagyok, feleség vagyok. Nem így volt ez, mikor tíz éve elhagytam az országot: 25 voltam, nő voltam és egyedül. Azóta éltem Írországban, Angliában és végül Németországban kötöttem ki.

Írország és Anglia arra volt jó, hogy megtanuljak angolul, felnőjek, megtanuljak problémákat megoldani, felfedezzem Európát szabadnapjaimon. És arra is jó volt, hogy megtapasztaljam, milyen magányosnak lenni egy szigeten, amiből egy idő után elegem lett, mert mit ér a sok élmény, ha nincs kivel megosztani.

Aztán a legnagyobb ködből és semmiből lett valakim, akinek már megfoghattam a kezét, akivel lehettek közös élményeim, akivel gyereket akartunk s végül Németországban kötöttünk ki, ahol Ő már otthon volt.

Így kerültem 30 évesen egy 7000 fős kisvárosba, nyugalomba és ma már mondhatom nyugodtan, az otthonomba. Életemben először otthonra leltem.

A legkedvesebb emberek

Sokan rémisztgettek, milyen rossz lesz majd itt nekem, a németek le fognak nézni a származásom miatt, meg nem beszélek ugye németül, soha nem leszek velük egyenlő, stb…

Nos, én nem tudom, hogy a személyes varázsomnak köszönhető-e, vagy a világ változott vagy egyszerűen ebben a városban a legkedvesebb, legbarátságosabb emberek gyűltek össze élni, de én otthonra leltem közöttük.

Sokan ismernek, sokan szeretnek bennünket, segítjük egymást, összejárunk sütni, főzni, grillezni, gyerekeknek születésnapot ülni. Mikulás előtt néhány nappal már kommandósként közlekedek az utcákon, mert 500 méteres rádiuszban mindenki az én fiamnak akar Mikulás csomagot küldeni.

Vissza a munkába

Három évig voltam otthon a kisfiunkkal. Először tartottam tőle, hogy anyagilag bírni fogjuk-e egy fizetésből, de megoldottuk, itt ez megoldható volt, pedig a (ma már) férjem munkásember, átlagos fizetéssel.

dsc_0199.JPG

Aztán a fiam tavaly szeptember elsején, pénteken elkezdte az óvodát a kiskutyás hátizsákjával, huncut mosolyával az arcán, én harmadikán jelentkeztem online egy raktári állásra, hétfőn délután behívott az ügynökség elbeszélgetésre, szerdán pedig már kezdtem is. 

A munkahelyem 15 percre van gyalog az otthonunktól, az otthonunk 3 percre van gyalog az óvodától. Így reggel 8-kor a kisfiam kulaccsal a kezében besétál a csoportszobába, én pedig nagyjából 8:20-kor már munkába is állok. 

A nyelvet még tanulom, de a közvetlen (10) kollégáim rendkívül megértőek és kedvesek. Csak németekkel dolgozom együtt, a 19 évestől a 60 évesig. Mindenki beszél angolul is, így ha végképp torzul az arcom és dagadnak az erek a halántékomon, mert nem jut eszembe egy szó, akkor simán átválthatunk angolra. 

Nem váltom meg a világot 

A munkámmal nem váltom meg a világot vagy mások boldogságát, dolgokat pakolok A-ból B-be, rendszerezem a visszaküldött tárgyakat, jókat derülök a vásárlók levelein, sokszor igazán viccesre tudják venni a figurát, de az is lehet, hogy csak én értem őket félre. :) 

Nem is igazán érzem, hogy dolgozom, mert szinte átröhögöm azt a napi 4 órát a kollégáimmal, akikkel minden reggel a Morgen mellé meg is öleljük egymást. Karácsony előtt elénekeltük heccből a Last Christmas nagysikerű dalocskát. Én voltam a vokál, valamint a háttérzaj. Büszke vagyok rá. :) 

Minden nap valaki más hoz be csokit vagy frissen sült süteményt, amit sutyiban a monitor mögött megeszünk.

Könnyű magyarnak lenni 

Nekem itt könnyű magyarnak lenni. Mindenkinek van valami jó emléke Magyarországgal kapcsolatban, ebből fakadóan van, aki Jó reggelt-tel is köszön. Míg Angliában egy kalap alá vették az összes kelet- és közép-európai bevándorlót, itt ez nincs így. 

Nemrég lengyelek érkeztek a céghez egy másik szekcióba. A kollégáim szemöldöke kissé fennakadt ettől, igencsak negatívan gondolkodnak róluk.

dsc_0207.JPG

Nekem sincs sok jó tapasztalatom velük, együtt dolgoztunk Angliában, de ma már úgy gondolom, ők is ugyanolyan szerencsétlenek most, mint én voltam anno, mikor neki indultam a világnak egy szál bőrönddel, ők sem jókedvükből hagyták el az otthonukat. 

Így nekem nem okoz gondot odaintegetni, odaköszönni nekik, karácsony környékén dolgoztam is velük néhány napot, de aztán visszakerültem a részlegemre.

Én itt jobb helyzetben vagyok, mint ők, mivel nekem van lehetőségem a német nyelvet tanulni és gyakorolni a kollégáimmal, de a lengyelek együtt dolgoznak és együtt is élnek, egész nap lengyelül beszélnek.

Jól indult az év 

Január másodikán a főnököm várt a kapuban nagy mosollyal az arcán, szerződésemmel a kezében. Alá is írtam, így ma már nem vagyok ügynökséges dolgozó. 

Szerencsésnek érzem magam, mert itt helyben sikerült munkát találnom, a kollégáim által egy új családot is kaptam, lehetőségem van napi 4 órában dolgozni, így a kisfiam nincs egész nap az óvodában (ahova egyébként nagyon szeret járni), másfél fizetésből fenntartjuk magunkat kisebb-nagyobb zökkenőkkel. Szerencsés, boldog és nyugodt vagyok. A stressz felénk ritka vendég. 

Ha bármin is változtathatnék, akkor az az lenne, hogy az anyukám éljen hozzánk közelebb. Minden vágya egy unoka volt, aki meg is született, csak éppen 900 km messze él tőle és ez nem fair. 

Volt, hogy lelkifurdalásom volt e miatt, de ma már nincs. Előre kell néznem, a fiam a legfontosabb, aki itt született, itt boldog és úgy vélem, a lehetőségek országában él. Itt bármi lehet belőle. 

S mivel ez egy stabil és kiszámítható ország, Ő szerintem már csak akkor fog innen elmenni, ha hajtja a kalandvágy és akkor is csak rövidebb időre. Neki nem lesznek olyan gondjai, mint nekem voltak, hogy ledolgozott napi 12 órát és hónap végén üres a hűtője. Hihetetlen nagy megkönnyebbülés számomra, hogy a fiamnak már most jobb élete van, mint amilyen nekem volt. 

Ajándékaim 

Az én ajándékom az ő számára az, hogy úgy lehet lélekben félig magyar, hogy nem kellett ehhez Magyarországon megszületnie. 

Az én ajándékom számára az, hogy 3 évesen 3 nyelvet ért (német, magyar, angol) és kettőt beszél (német, magyar). 

Az én ajándékom számára az, hogy napi 4 órát dolgozok csak, így van időm délután vele játszani, sütni, főzni, es közel stresszmentes vagyok, így egy nyugodt anyukát kap minden nap.

dsc_0226.JPG

Szóval nekem, nekünk most jó. Árakat nem írok, mert nem tartoznak a tárgyhoz, de Isten áldja az Aldit es a Lidlt! :D 

A kerítések többsége fából van.

Túró Rudi nincs, de a DPD-nagymama kombó áthidalja a hiányt. 

Túrót az orosz boltból. 

Lábjegyzetek leendő kivándorlóknak

- Tehát Németországban (nekem) élni jó!

- A bürokrácia nagyobb, mint Angliában, de kisebb, mint Magyarországon. (egyismeretlenes egyenlet :D)

- Az élelmiszer olcsóbb, mint Magyarországon, de az albérlet drágább. (Tegyen kacsacsőrt alias relációs jelet a két szám közé) 

- Munkát találni nem egy nagy wasziszdasz. 

- Ha rámosolyogsz az emberekre, visszamosolyognak rád. 

- A sürgősségin 10 perc volt a maximum, amit eddig vártunk. 

- Gyereknek a gyógyszer ingyenes. 

- Ha beteg vagy és a társadnak otthon kell maradnia téged ápolni, a betegbiztosító azt is fizeti. 

- A bájrise kenyér yo.”

HÍRMONDÓ 

Vendéglátós munkák külföldön

Abszolút idényben vagyunk a külföldi vendéglátós munkákat tekintve, úgyhogy nem volt nehéz dolgunk, amikor a mai ajánlót állítottuk össze.

Ezekre figyelj az adózásban, ha külföldre mész dolgozni 

Sok mindenre gondolunk akkor, amikor a külföldre költözést, vagy akár csak a külföldi munkavállalást tervezgetjük, az adózás nem feltétlenül szerepel a lista elején, pedig nagyon sok múlik rajta. 

Mennyibe került Magyarországnak a határátkelés? 

Nem kevésbe, hiszen a külföldön élő magyarok utalnak haza pénzt, ugyanakkor a gazdaságot eléggé erősen sújtja a munkaerő elvándorlása – és nem csak Magyarországon. A veszteség pedig számszerűsíthető. 

Adjon a magyar kormány pénzt külföldi magyar szervezeteknek? 

A kormány éppen a minap jelentette be, hogy több mint 10 millió forintot adott az Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesületének és több más magyar szervezetnek arra, hogy új székházba költözzenek.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4713595319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2018.01.23. 06:43:51

Jókat derülök a németek levelein kevés német nyelvtudással...:( Tényleg ingyenes a gyerekgyógyszer? Itthon pofátlanul drága.

wuaaa 2018.01.23. 06:44:11

Azért nem kis poén magyarként lenézni a lengyeleket..
Sosem tudom eldönteni, hogy inkább sírjak, vagy nevessek.

lapetiteparisinne 2018.01.23. 07:16:32

Szerintem jo poszt- nekem megható volt, majdnem bőgtem is, anya vagyok, atérzem, amit a kisfiad életéről irtal. :)
Tovabbi minden jot nektek.

Taxomükke (UK) 2018.01.23. 08:01:55

@wuaaa: Szerintem nem nezi le a lengyeleket, sajat magahoz hasonlitotta oket. Az, hogy a nemetek hogy viszonyulnak hozzajuk, mas kerdes.
En itt Angliaban ha beszelek a lengyel alkalmazottakkal, altalaban elmondjak, hogy minket szeretnek, de a nemeteket es az oroszokat utaljak.

Hari Seldon 2 2018.01.23. 08:51:13

„Sokan rémisztgettek, milyen rossz lesz majd itt nekem, a németek le fognak nézni a származásom miatt, meg nem beszélek ugye németül, soha nem leszek velük egyenlő, stb…
Nos, én nem tudom, hogy a személyes varázsomnak köszönhető-e, vagy a világ változott vagy egyszerűen ebben a városban a legkedvesebb, legbarátságosabb emberek gyűltek össze élni, de én otthonra leltem közöttük. ”

Vagy csak arról van szó, hogy a magyarok túlbecsülik az a barátságtalan népek arányát. Miért is ne? A médiájukból ez ömlik a képükbe. – Meg az még valószínűbb hogy nagyjából ogyanolyan arányban vannak ilyen másikat lenézőek, mint Európa többi részén.

Ha belegondolounk, a magyarok között is ugyanilyen arányban “nézik le” a románt, a bulgárt, modvánt, ukránt, stb… (ami tőlük keletebbre van) – Szóval aki ezt mondja, az nagy valószínűséggel magából indul ki.

Olliék 2018.01.23. 09:51:02

@Golf2: Én csak kétszer vittem gyereket dokihoz,de ingyen volt a gyógyszer.

Kedves Posztoló!

Én ia hasonló méretű városban élek,szerintem is szuper. Gyerekekkel meg pláne.
Sok sikert.
Én isorosz boltba járok tejfölért meg túróért,meg cérnametéltért.

Lógás Hugó 2018.01.23. 10:23:48

A lengyel munkatárs pedig írja egy lengyel blogon:

-Velem nagyon kedvesek de ma jött egy magyar.... A németeknek felszaladt a szemöldöke....szerintem nem annyira szeretik... :))

Csodabogár 2018.01.23. 10:42:07

Ez egy jó optimista poszt volt. Csak gratulálni tudok,
Szerintem a volt keletnémet területre kerülhetett, ott tényleg szeretik a magyarokat és mindenkinek van magyar emléke a régi időkből, mikor óriási kedvezmény volt ide utazni.

Hari Seldon 2 2018.01.23. 10:53:41

@Csodabogár:
Azt írta Bajor kenyér. Tehát lehet, hoyg bajor vidéken van.

A távolság alapján meg a 900 km, az nagyjából Kalsruhe Mannheim (Budapestről)

Szóval szerintem valami ezek körül.

(mondjuk ha Csehország felé kerülnek akkor tényleg kijöhet a keleti rész, de a bajor kenyér miatt gondolom, hogy a távolságot az A3-A6-A5 viszonylatokba értette)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.23. 11:22:13

@Taxomükke (UK): a múltkor a piacon a szlovák tag bejelentette, hogy elköltözik, nem tud jönni többet, hiába imádják a süteményeit a vásárlók. Később ötperces dischimnuszt zengtek az idetelepedö kelet-európaiakról az ír tagok, mondván mennyire jót tett az országnak, mert olyan jó dolgozók. Hogy példát mutatnak. Mindegyiküknek van tapasztalata lengyelekkel, románokkal, szlovákokkal, s az általános vélemény pozitív. Akiket nem bírnak, azok a kéregető román cigányok, de még véletlenül sem keverik össze őket a munkahellyel rendelkező románokkal.

Golf2 2018.01.23. 11:31:30

@Olliék: Én marha meg veszem itthon a drága gyerekgyógyszert... Ha megint 2/3 lesz húzok én is.

P.Elliot 2018.01.23. 12:50:31

Nagyon tetszik a poszt marcsak annyiban is hogy magamra ismerek azokbol az idokbol amikor en is hataratkelt voltam.
Sosem eloreneztunk/ voltak persze terveink de nem oltuk magunkat miatta, kivartuk/ hanem azt hogy jol erezzuk magunkat akkor es abban az oraban, pillanatban.
Nem szamitott hogy alja munkan kezdtunk, sot orultunk neki hogy vegre kezdhettunk valahol, hogy fizetest kapunk, hogy elkezdhettuk az eletunket, minden kis dolognak ugy tudtunk orulni, neha meg most is eszembe jarnak azok a szep boldog egyszeru nyugodt evek.
A munkatarsak, szomszedok minket is szivesen es szeretettel fogadtak, most is gyorsan tudok kotni ismeretsegeket az amerikaiakkal de barmilyen nemzettel, azt hiszem ez szemelytol fuggo, ha az ember fel es nem lenez a masikra akkor ugyanazt kapja vissza.
Az meg hogy otthon maradt, osszebb huztak magukat, kivarta amig a gyerek felnott az ovodahoz megint csak egy plusz , ott volt a gyerek akinek lehetett orulni, aki fontosabb volt mint az hogy a penzt hajtsak es most is az hogy nem biztak bebiszitterre hanem a mama csak annyit dolgozott amennyit tudott a gyerek mellett.
Sok sok boldogsagot kivanok nekik....olyan jo volt olvasni ezeket a sok sirankozo poszt utan...

vándor madár 2018.01.23. 13:03:56

@Golf2: "Én marha meg veszem itthon a drága gyerekgyógyszert... Ha megint 2/3 lesz húzok én is."

Miért te kiskorú vagy? Egyébként nekik sem ingyenes a gyógyszer, hanem a betegbiztosító kifizeti gyógyszertáraknak a teljes összeget, míg a felnőtteknek meghatározott összegeket rá kell fizetni.

www.bundesgesundheitsministerium.de/themen/krankenversicherung/arzneimittelversorgung/zuzahlung-und-erstattung.html#c2795

Nem mindenkinek kell ráfizetni, ha pl. szociális segélyen vagy, nyert ügyed van.

www.aok.de/inhalt/zuzahlungen-befreiung-regelung-und-ausnahme/

Mrs. Clayton 2018.01.23. 13:21:54

@Golf2: ha csak ez az egy szempontod van Skocia az idealis hely, mert ott mindenkinek ingyenes a gyogyszer, gyereknek, felnottnek egyarant

Golf2 2018.01.23. 13:22:14

@vándor madár: kiskorú..hülye kérdés,a gyerek kiskorú.Itthon lazán 10000ft 1 megfázás,köhögés gyereknek.Kinn meg a 400Eurós gyógyszer 10Eur.Nem csoda hogy boldog boldog(dolog)talan oda tart.

Golf2 2018.01.23. 13:26:17

@Mrs. Clayton: Nem szempont csak bosszantó hogy itthon a gyerekeket se támogatják ha beteg,gazdag országban meg majdnem ingyen van.

Mrs. Clayton 2018.01.23. 13:36:17

@Golf2: Skociaban teljesen es mindenkinek, viszont hideg van meg sotet is, tokeletes orszag nincs, allitolag a Menyorszag majd az lesz, csak gyozd kivarni :-D

Olliék 2018.01.23. 13:36:47

@vándor madár: Én január elején dögrováson voltam, és nem fizettem az antibiotikumomért. (aok) a köptetőért,meg ilyenekért igen.
Cserébe a baszpirin 40€.

London2009 2018.01.23. 14:09:07

@Golf2: na es Mo-on mennyit fizetsz az oviert? Mert itt 1200-1500 font/ho. Inkabb fizetnek gyogyszerert 10k HUF-ot... :D

Golf2 2018.01.23. 14:18:16

@London2009: Hogy a francba olyan sok hisz az 1 átlagfizetés. Annyiért kap babysittert is nem?

vándor madár 2018.01.23. 14:47:36

@Golf2: "kiskorú..hülye kérdés,a gyerek kiskorú"

Az más, bocsánat.

vándor madár 2018.01.23. 15:00:07

@Olliék: "Én január elején dögrováson voltam, és nem fizettem az antibiotikumomért. (aok) a köptetőért,meg ilyenekért igen.
Cserébe a baszpirin 40€."

Nem lehet, hogy fel vagy mentve a fizetés alól, mivel 1 keresetre 4-en vagytok? A receptre felírt gyógyszerért egységesen önrészt kell fizetni.
A szabadon vásárolható gyógyszereket rendesen meg kell venni.
Nem elirás esetleg a 40 ojrós aszpirin? Kizártnak tartom. Gyógyszereket lehet rendelni a neten is, ott olcsóbb, mint a gyógyszertárban.

www.medizinfuchs.de/

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.01.23. 15:01:54

Közben otthon is alakulgat a tündérkert:

www.origo.hu/gazdasag/20180123-jelentos-aranyu-beremeles-lidl.html

Na, erre már lehet csettinteni.+20%, meg még egyéb juttatások, az már egy észrevehető összeg.Nyilván nem fog hazamenni a félmillió kitántorgott, de az otthoniaknak mégis csak egy kis lélegzetvétel legalább.Bravó, Lendli...

Welshibardok 2018.01.23. 15:07:24

Kedves kommentelok!

En irtam a posztot, örülök, ha tetszett! :) Felmerült, vajon hol elünk: Bajororszagban, Franken reszen.

Welshibardok 2018.01.23. 15:07:24

@Golf2: Annyira draga, hogy ezert inkabb a többseg au-pair-t vesz fel.

nyuszigonosz 2018.01.23. 15:12:51

@vándor madár: Szerintem az az Aspirin ár négy euró lesz, és nem negyven. :-)
És tényleg kell hozzáfizetni a receptekhez, csak azoknak nem, akik kérik és megkapják a felmentést: bevétel függö dolog ez.

Olliék 2018.01.23. 15:18:37

@vándor madár:
Családi biztosításunk van.
Az meg nem aspirin,hanem B- aszpirin.:) fogamzásgátló.

vándor madár 2018.01.23. 15:36:53

@Olliék: Nyilván családi biztosításotok van, mivel a férjed egyedül keres, ez nem is téma (számomra). Másik ügyben meg el vagyok maradva.

@nyuszigonosz: Csak kiderült, miről van szó.

London2009 2018.01.23. 15:37:37

@Golf2: Nem, azert atlagfizetes Londonban inkabb 2-2500 font per ho. Persze meg igy is sok, hogy a felet a bolcsi/ovi elvinne. A bentlakasos babysitter ennel olcsobb lenne, de ahhoz ugye olyan haz is kell, ahol elfer. Aki viszont keveset keres, annak nem lesz olyan haza feltehetoleg. A nem bentlakasos babysitter pedig dragabb lenne, mint az ovi. Ezert van az, hogy a szegenyek meg a gazdagok maradnak otthon a gyerekkel. Tehat az, aki nem keres annyit, mint az ovi, igy nem eri meg dolgoznia. Illetve az marad meg otthon, aki megel egy fizetesbol es ezt valasztja. E mellett annak aki mondjuk az atlagnal jobban keres, 0, azaz 0 tamogatas jar. Sem adokedvezmeny, sem csaladi potlek, semmire nem jogosult.
Sok mindent lehet Magyarorszagrol mondani, de azt az egyet nem, hogy nem tamogatja a gyereket vallalokat. Londonnal osszehasonlitva pedig egy mennyorszag a kisgyerekeseknek.

London2009 2018.01.23. 15:38:41

@Olliék: errol a kulonleges aszpirin elnevezesrol meg en sem hallottam. :D Na az itt ha jol tudom pont ingyenes.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.01.23. 15:42:33

Na még egy:

index.hu/tech/2018/01/22/az_amazon_megnyitja_a_penztar_nelkuli_boltjat/

Ilyen mikor lesz vajon Borsodban, Szabolcsban, afromagyar területeken?
Saccolok olyan háromszáz évet... :-|

Hari Seldon 2 2018.01.23. 15:46:44

@Welshibardok:
Sejtettem, hogy az A3- A6 pálya irányában valahol.

Olliék 2018.01.23. 15:54:38

:D tényleg nem ismeritek? Amióta csak szedem baszpirinnek hívom. Szájon át,térdek közé szorítva is hatékony.

Olliék 2018.01.23. 15:57:19

@vándor madár: Igen családi, de jelentem hétfőtől dolgozom. ')
Azt nem tudom utána hogy módosul a biztosítási mizéria. Majd megírom.

vándor madár 2018.01.23. 16:01:06

"Míg Angliában egy kalap alá vették az összes kelet- és közép-európai bevándorlót, itt ez nincs így.

Nemrég lengyelek érkeztek a céghez egy másik szekcióba. A kollégáim szemöldöke kissé fennakadt ettől, igencsak negatívan gondolkodnak róluk."

Hát kedves posztíró örülj neki, hogy ez MÁR nincs így vagy éppen MOST nincs így. Rám állandóan rámfogták, hogy lengyel vagyok, pedig se az akcentusom, se a kinézetem nem közelít. A kinézeten persze lehetne vitatkozni, de az akcentuson biztosan nem. Szerintem mostanra felértékelődtek a Kelet-európaiak a rengeteg migráncs miatt, de a régi ellenérzés valahogy csak nem tünt el. Most nem akarom kiszínezni, hogy majd megint milyen hozzáállás, sőt intézkedések lesznek, ha gazdaságilag majd nem megy jól. Hogy is lett a UK-ben? Sajnos nem a pakik, jamaikaiak, nigériaiak & co. miatt léptek ki. Azért örülök neki, hogy jól érzitek magatokat és minden jót kívánok!

Golf2 2018.01.23. 16:06:58

@London2009: Jé nem is tudtam hogy a mennyországban vagyok,de akkor mit keres itt a zorbán?

Welshibardok 2018.01.23. 16:10:13

@vándor madár: Köszönöm a jokivansagokat! Az is lehet, hogy csak ennel a cegnel van igy. Ami biztos, körülöttem sokan nagy magyar baratok. Van egy kollegam, nemet, 11 eve minden evben ketszer megy el Magyarorszagra, neki Magyarorszag a mindene. Van, akinek a nagymamaja volt magyar es van, aki anno a K Nemetorszagban elt es sokat jart at Magyarorszagra, talalkozott ott a rokonsaggal. De mikor elkezdtem dolgozni nagyban fenymasoltam a langos receptetemet is, sokan akartak megsütni otthon. Egy masik kollegam gyerekkent jar Magyarorszagon sokszor, most 21 eves es meggyozte a szüleit, hogy iden menjenek el ujra, mert Ö most azonnal belehal a kürtöskalacs hianyba :) Ilyenkörnyezetben kifejezetten büszke vagyok a nemzetisegemre. :)

London2009 2018.01.23. 16:12:52

@Golf2: Ezt csak arra irtam, hogy mielott kitantorognal az ingyen gyogyszerert, azert nem art mas szempontokat is figyelembe venni. Nem tudom ki az a Zorban. O a gorog? Vagy az a Zorba? :D

vándor madár 2018.01.23. 16:16:39

@Olliék: "Azt nem tudom utána hogy módosul a biztosítási mizéria."

Igen módosul, ha rendes fizetést is kapsz.

Családi biztosítás nem lehetséges: "Wenn das Familienmitglied über ein Gesamteinkommen verfügt, das monatlich 435 Euro (Stand: 2018) übersteigt. Bei geringfügig Beschäftigten liegt die Einkommensgrenze bei regelmäßig 450 Euro."

www.aok.de/inhalt/familienversicherung/

Más: megkérdezhetem, hol (weboldal, airline) találtad a 10 ojrós repülőjegyet? Előre is köszönöm.

vándor madár 2018.01.23. 16:23:44

@Welshibardok: Valószínű nem csak ennél a cégnél van így. Én is úgy tapasztaltam, hogy Bajorországban általában jobb a magyarok megítélése. Onnan régen szinte mindenki volt a Balatonnál és nosztalgiázva gondol vissza Piroschkára is Hódmezővásárhelykutasipusztáról.

kakuto 2018.01.23. 16:38:00

@Golf2:

Meg kell szolaljak mert minden eremnek ket oldala van.

Egyik oldal oke a bolcsi draga angliaban

A masik oldal amit meg London 2009 se tud hogy a pelenka es popsitorlo FELEANNYIBA kerul angliaban mint magyarorszagon. Es ezek olyanok egy kisgyerekes csaladnak mint a kenyer ha nem fontosabb. Kerdesem mert olyan draga magyarorszagon ezek az alapszuksegletek?
Most megyek aldiba majd asszem 50es pelenka most 4,5 fontba kerul mig a teszkoban M. on egy 50es sajat markas pelus kerul 3500 ftba(ugyanaz itt 5 font volt tavaly)

A gyerekek gyogyszere 16 eves korig ingyenes ha jol emlekszem.

Valamint a szules itt angliaban ingyenes. Mennyibe kerul egy szules otthon most vizsgalatokkal egyutt 300 ezer korul?
Es sarkitas volt szegenyek es gazdagok maradnak otthon a gyerekkel itt angliaban. Mi a felesegmmel egyszeru emberek vagyunk nem veszunk igenybe bolcsit se rokont en 32 orat o 40et dolgozik egy heten es van szep hazunk es kocsink is. Gazdagok nem vagyunk de nincstelennek se mondanam magam.
Minden szituacio mas.

star70 2018.01.23. 16:38:17

@Welshibardok: tényleg nagyon optimista es vidam poszt:-)

En azonban azt gondolom közel nem ilyen jo a helyzet ugy altalaban Németországban mint ahogy gondolod.Sosem ertettem,hogy azert mert valakinek telik honap vegen vajas kenyeren kívül masra is,azert mar ott jo?Most ez oke,fiatal vagy de ennyi ne legyen eleg jo?:-D

De megint azt kell gondolnom,hogy vagy nem jo helyen elek Nemetorszagban,vagy velem van a baj(nem).Ilyet en nem tapasztaltam,hogy egy munkahelyen plane ha nem nemet vagy ne fúrnának,es ne tennenek keresztbe ahol csak lehet.Es ez annyira de annyira faraszto es idegesitö,hogy mar eleve utalok majdnem mindent ami itt van.

London2009 2018.01.23. 16:49:50

@kakuto: Szerintem ha kifizetek 1200-1500 fontot a bolcsire, akkor mar olyan mindegy, hogy a pelenka 4,5 font. A dragabb pelenka arak mellett is feltelelezem, hogy meg mindig Magyarorszag nyer. Nem beszelve az adokedvezmenyekrol es a csaladi potlekrol stb. A szules pedig egy egyszeri kiadas. Mig a bolcsodet itt hosszu evekig fizetheted.
Ha mindketten dolgoztok, akkor a gyereketekre ki vigyaz? Ezt a reszet nem ertem, ha nem vesztek igenybe sem bolcsodet, sem rokoni segitseget. Ti merre eltek? Londonban?

Golf2 2018.01.23. 17:00:36

@kakuto: Pampers 5-6 akciósan 60-70/db forint Rossmannban.A Willis is megmondta az élet mindig drága

Golf2 2018.01.23. 17:07:01

@London2009: Érdekes, sofőröknek pár éve még 1000font fizetést ajánlottak magyar "munkáltatók" ezért gondoltam az 1500 átlagot nettó.

kakuto 2018.01.23. 17:10:46

Mi is gondolkodtunk hogy beiratjuk heti 1 vagy 2 napra a bolcsibe mert az meg belefer. De a bolcsire dolgozzak?
Minek?
Inkabb itthon vagyok a hazamban a fiammal es probalom megtanitani magyarul, magyar mese a youtubon es csak magyarul beszelek hozza mig felesegem munkaba van. Alszunk jatszunk, elvagyunk.
Ha o bolcsiben lenne en meg dolgoznek mint az allat annyival lennenk hatrebb hogy meg magyarul se tanulna meg.

star70 2018.01.23. 17:11:07

@P.Elliot: a posztolo a nagy semmi utan örül a valaminek.remelem azert elöbb utobb tovabb lat, a ho vegen meg tudom venni a hust is pozitivuman.
Cserebe a politikai komedia tulmegy minden hataron,,es esküszöm undoritobb mint otthon.Csak itt ugye nem kell foglalkozni vele mert csak itt elsz,nincs közöd hozza(dehogynem)

En igy latom remelem ezzel nem bantottam meg senkit.

star70 2018.01.23. 17:11:07

@Olliék: itt 18 eves korig ingyenes,es 22 eves korig is van ra tamogatas:-) csak utana kell a teljes arat fizetned

Es tényleg jo hogy a gyerekgyogyszer ingyenes.Ez jo meg a DHL:-) aztán slussz

star70 2018.01.23. 17:12:03

@P.Elliot: a posztolo a nagy semmi utan örül a valaminek.remelem azert elöbb utobb tovabb lat, a ho vegen meg tudom venni a hust is pozitivuman.
Cserebe a politikai komedia tulmegy minden hataron,,es esküszöm undoritobb mint otthon.Csak itt ugye nem kell foglalkozni vele mert csak itt elsz,nincs közöd hozza(dehogynem)

En igy latom remelem ezzel nem bantottam meg senkit.

kakuto 2018.01.23. 17:12:11

@London2009:

En vigyazok a gyerekre vagy a felesegem. De tobbet van velem igy talan megtanitom magyarul.

En nem szivesen fizetnek magyarorszagon szulesert mert az elveimmel is utkozik.
Itt korrekt ellatasban volt reszunk meg reggelit is keszitettek nekunk a noverek mikor megszuletett a fiunk.

Magyarorszagon van valami ami jobb van ami rosszabb gyerekvallalas teren ennek ellenere az Eu egyik legrosszabb szuletesi arany ott van. Ti szoktattok mondani otthon olcso a haz foleg videken 3 ev a gyes akkor mert 1,3 a reprodukcios rata?
Paradoxon

Londontol 50 perc vonatra lakunk videken. A felesegem csaladja londonban zone 3 vagy 4. De en londont nem szeretem pedig laktunk ott is mellette is dolgoztunk is ott. Nekem koszos zsufolt es draga. Szoktam mondani felesegemnek mikor megyunk le londonba a rokonokhoz es beerunk az autopalyarol.
Mondtam mar hogy utalom londont.?
A vonat metro allandoan kesik le van zarva balhe van. Ami nem a melosok hibaja. Egyszeruen tul sok ember hasznalja valaki mindig beesik a metro ala stb...
Akinek meg oda kell erni munkakezdesre mert melos arra rossz szemmel neznek ha elkesik.
Volt is errol cikk par eve a metro ujsagban cimlapon hogy a londoni melok 20 szazaleka van veszelyben az allando kesesek miatt.

Olliék 2018.01.23. 17:18:28

@star70: Én igazából megdöbbentem a patikában,amikor nem kellett fizetni. Volt rá pénzem, otthon minden hónapban dugtam el patikapénzt egy borítékban, mert ha jött a téli kórság, és mind benyeltük az igen megfeküdte a havi pénzünket. Szóval siralmas. Otthon félre kellett tenni rá, itt meg nem kéne mert ki tudnám fizetni,mégsem kell.

kakuto 2018.01.23. 17:22:52

@Golf2:

Az erdekes mikor tavaly mentunk aldiban neztuk de ott nem arultak pelust.

Teszko sajat markas volt 3500 ft a libero 4000 ft mig a pampers 4500 ft korul.
Akkor lehet ki lehet fogni olcson de azt hittem a teszko ott nem akar lehuzni?...

Olliék 2018.01.23. 17:29:28

@star70: Első nap praktikumon a kollégáim szinte hozzám se szóltak. Sebaj,letelt,hazamentem. A férjem felvilágosított, hogy ez itt a keleti blokk, itt "jobban" utálják a külföldieket. Szuper. És itt kell nekem eltöltenem 3 hónapot. 4 nap után kérdezgették melyik városból jöttem. Aztán mondogattak ex kollégákat, akik itt meg ott éltek. Ők is bukarestből jöttek. Ungarn. Ungarisch, Hungary Balaton!!! Jááá! Báláton. Azóta minden rendben. Szeretnék,segítenek, és bogrács gulyást kérnek. Nem kérdezgettem miért volt baj,hogy 4 napig román voltam.

tanato 2018.01.23. 17:40:30

Életem nagy döbbenete volt hogy Nyugaton vagy nem, kell fizetni a gyógyszerért az állampolgárnak vagy csak jelképes összeget.Itthon ugye a legvadabb egyenlősdi komm.rendszerben is kellett a lakosság döntő többségének.Ma már egy nyugdíjas jövedelmének egy nagyon jelentős hányadát a patikákban hagyja.Meg a kisgyerekesek is,tejelnek rendesen.Pelenka úgyszintén.

tanato 2018.01.23. 17:43:11

@kakuto: Olcsó ház vidéken?Ott ahol munkalehetőség fényévekre van.De a rezsi,víz,gáz,áram tűzifa az egekben ott is.Hogy lenne ott termékenységi ráta?Spórolós nyugdíjasok élnek ott a falusi olcsó házakban,sokszor a városi gyerekek fizetik a rezsijüket.

Welshibardok 2018.01.23. 17:58:05

Alljon meg a menet! En nem a vajaskenyernek örülök honap vegen, ok? berendeztük a kisfiam szobajat, utazgatunk, termalfürdözünk, szaunazunk, felre is tudunk tenni, egeszsegesen etkezünk, sportolunk, nincs stressz es a többi. Miert baj az, ha nem csak a csillioktol dobom el az agyam, ha nem mar attol is, hogy egyszerüen hagynak elni egy normalis szinvonalon?

Csodabogár 2018.01.23. 18:07:11

@Hari Seldon 2: Bajor kenyér Pesten is van, ez nem jelent semmit.

vándor madár 2018.01.23. 18:07:47

@Olliék: "itt meg nem kéne mert ki tudnám fizetni,mégsem kell"

De kell, csak te még nem ismered ki magad. Ha dolgozol és keresel, akkor majd kell. Átküldtem fent a linket, hogy kinek jár felmentés a ráfizetés alul.

www.aok.de/inhalt/zuzahlungen-befreiung-regelung-und-ausnahme/

A keleti blokkban általában jobban utálják a külföldieket, de a magyarok ez alól kivételek. A közös szocialista múlt, a Báláton, mint fentebb is írtam és a határnyitás örök emlékek maradnak, míg élnek az azt megélt emberek.

Köszönöm a linket.

vándor madár 2018.01.23. 18:19:19

@tanato: "Életem nagy döbbenete volt hogy Nyugaton vagy nem, kell fizetni a gyógyszerért az állampolgárnak vagy csak jelképes összeget"

Ez azért van így, mert mindegy, hogy adóból vagy biztosításokból finanszírozzák az egészségügyet, mindenhol sokkal magasabb az elvonás, mint Mo-n. Majd ha Mo-n is 30-40% jövedelemadó lenne vagy fejenként, de akár családonként havi 2-300 + euró betegbiztosítás, akkor tán jutna a gyógyszerekre is, de lehet, hogy az is elúszna stadionokra meg kisvasútra.

Csodabogár 2018.01.23. 18:19:29

@Welshibardok: Ez egyáltalán nem baj. Te vagy a normálisan gondolkozó, ettől vagy boldog és elégedett.

star70 2018.01.23. 18:25:27

@Olliék: ez jo:-))) igen ott talan jobban ismerik Magyarorszagot.itt nem:-D Ausztria utan vege van mindennek

engem az itt született lányommal egyidös olasz kiscsaj is melyen lenezett..na azert az kemeny,raadsul ollyan buta volt.de tudom nem kell vele foglalkozni..csak nehez

kakuto 2018.01.23. 18:25:35

@tanato:

Az en szuleim is mindjart nyugdijasok, faval tuzelnek nagyreszt mert az akad a foldjeik szeleirol stb.
Az eu egyik legszegenyebb regiojaban elnek, panaszkodnak is hogy dragasag meg szegenyseg is van...
Aztan azt mondjak hogy varni kellett a bmw szalonban mig sorra kerultek.

...

Welshibardok 2018.01.23. 18:46:52

@star70: Tudod ez olyan, hogy lakik itt egy amerikai anyuka a nemet ferjevel. A kislanyuk es a fiunk kozott egy nap elteres van. Itt mindenki kedvesen fogadta Ot, en is, neha talalkoztunk, beszelgettunk, a gyerekek nagyon kozel alltak egymashoz. Aztan Ö ugy dontott, hogy neki itt nem jo. Senki sem kedveli vagy fogadja be, O itt nincs otthon mert az emberek nem fogadjak be, lenezik. Annyira utalja Nemetorszagot, hogy a lanyanak a pelenkat es apopsitorlot is Amerikabol hozatja. 3 havonta egy honapot ott tolt a lanyaval a szuleinel. Neki itt semmi sem jo, sem a rendszer sem az emberek. Ugyanazokrol az emberekrol es ugyanarrol a rendszerrol beszelunk. En sokat tettem azert, hogy itt elfogadjanak, befogadjanak minekt, mindig kedves es nyilt, baratsagos voltam az emberekkel, ha sütök egy tortat, akkor az egesz utca azt eszi, mindenkinek jut belole. En nem bezarkozok a hazunkba, hanem összejarok a helyiekkel. Sokban rajtunk all, mennyire fogadnak el bennunket vagy neznek le.

Iván Gyeprefos 2018.01.23. 18:47:45

@Mrs. Clayton: és a rosszak az Anyósországba kerülnek?

Iván Gyeprefos 2018.01.23. 18:47:45

@Olliék: " a baszpirin 40€"
Az micsoda? Garantált gyermekáldás? Akkor nem is drága.

Iván Gyeprefos 2018.01.23. 18:47:45

@tanato: mindenütt probléma, hogy túl sok gyógyszert esznek a népek. Tele vannak az előfizető gyógyszerrel, hormonnal.
Ha még ráadásul olcsó is, az nem épp a jó irányba hat.

Mrs. Clayton 2018.01.23. 18:49:37

@London2009: ez azert igy nem igaz, az atlag childcare cost 120 font hetente, Londonban egy kicsit tobb ket ev alatti gyerekre, annak akinek 3-4 eves gyereke van es keres minimum heti 120 fontot annak jar 30 ora ingyenes childcare de aki nem csinal semmit annak is jar 15 ora ingyen
Egy rendes ceg meg altalaban 1 ev maternity leavet azert fizet a 39 het allamit kiegeszitve.

Olliék 2018.01.23. 18:52:55

@vándor madár: Banyek. Válaszoltam neked,erre nem küldte el.
Na mindegy. A vége a köszi volt. :)

tanato 2018.01.23. 19:15:39

@kakuto: BMW Szalon? MO.-on az autók átlagéletkora folyamatosan nő,EUrópa roncstemetője vagyunk.
De az igaz,a jövedelmi különbségek tényleg nagyok,van aki lopott fával tüzel,sokan meg a trópusokon telelnek.Olyanok is jönnek hozzám védőoltásért pl. Jamaika vagy Vietnam téli kirándulások előtt,akikről ránézésre azt hinném alig tudnak. megélni.Alacsony bérűek vagy nyugdíjasok.,munkaNélküliek hivatalosan.De a szürke vagy fekete jövedelmeik hatalmasak.

Mrs. Clayton 2018.01.23. 19:17:49

@Iván Gyeprefos: nem, nem ugy van. Viszont a mennyorszag nem lehet tokeletes, ha egyszer elkuld ugye, ezert muszaj a menyorszagnak lennie a tokeletesnek, az anyos meg termeszetesen holtan vagy 1000 km-rol nezve jo, minel tavolabbi, annal jobb

Bredpitt Monika 2018.01.23. 19:17:56

Ez Jo kis poszt volt.
bar az elejen kicsit olyan gyanusan happy nek tunt minden, de aztan megis inkabb valoszeruen happy lett a tortenet.....
azert remelem, hogy a nagymama is tud talalkozni az unokaval eleg surun...
oszinten kivanom, hogy maradjon meg ez a jo erzes...

tanato 2018.01.23. 19:18:22

@vándor madár: Mo-on Hatalmasak a munkát terhelő adók,csak nem oda mennek ahová kellenének.Nyugatihoz hasonló kedvezményes vagy ingyenes gyógyszerellátás sosem lesz,ez sztem,egyetlen kormány vagy politikai erő gondolatában fel sem merül,abszolút pártsemlegesen.

Bredpitt Monika 2018.01.23. 19:21:58

Draga a gyogyszer...
szerintem Magyarorszag maniakus gyogyszerfogyaszto

Probaljatok ki egyszer, hogy nem vesztek gyogyszert..
kezdodo torokfajasra tokeletes a sos vizes gargarizalas...
felnotteknek palinka,
kohogesre a mar sokat emlitett gyomber tea, komolyan csodat csinal....
NEM KELL GYOGYSZERT SZEDNI MINDEN SZARRA

Matula néne 2018.01.23. 19:23:08

@Welshibardok: Nagyon tetszett a poszt, az olvasottak alapján szuper jó kis életetek van kint! Jó volt olvasni, köszönöm!

Bredpitt Monika 2018.01.23. 19:27:16

Draga a pelenka....

Ismertem egy magyar csaladot Florida ban, ikreik szulettek es rohadtul nem volt penzuk, a kolykokon, ha jol emlekszem olyan nyolc honapos koruktol nem volt pelenka, mivel meleg allamrol van szo, nem kellett attol felni, hogy megfaznak ha bepisiltek,
tok hamar szobatisztak lettek.....
igy kell ezt csinalni,

Szukseg torvenyt bont

star70 2018.01.23. 19:27:45

@Welshibardok: minket itt az elejen kb mindenki at akart vagni,kb mindennel,(mivel nem vagyunk tök hülyek ezert hamar kiderült)ami az otthon töltött evtizedek alatt sosem törtent(lehet ez hihetetlen) es nekem akkor ott vege lett a nagy es csodalatos Németországnak.Soha annyit nem küzdöttem eletemben sem hatósággal,sem emberekkel mint itt. En is baratsagos voltam,es nyitott,bar mivel otthon nagyvárosban eltünk azert nagy bratyizos nem.Tehat nem megyek at szomszedolni,mert otthon sem tettem,de ha beszelgetni akartak velem,akkor siman csevegtem bárkivel.Tehat nem a batsagtalan hozzáállásomon mulik.Azt hiszem altalaban ilyenek,lenezöek,ne szépítsük.Van aki jobban,van aki kevesbe,intelligenciatol függ.

Joval idösebb vagyok ,igy nekünk nem cel hogy itt maradjunk eletünk vegeig,igy azt probalom elvezni ami itt jo,es sürün megyek haza,ahol feltöltödöm.En annak tudok örülni,amikor leszall a gep Pesten:-)

tanato 2018.01.23. 19:30:21

@Bredpitt Monika: A recept nélkül kapható teák,porok,gyógyitalok, egyéb szerek sokkal drágábbak a hivatalos gyógyszereknél is.

Welshibardok 2018.01.23. 19:52:32

@Bredpitt Monika: Köszönöm! Pozitiv a poszt,mert sokmindenen atmentem eletem soran es most elöször minden rendben es egyben van. Csaladom lett, egeszsegesek vagyunk, van munkank, penzunk, szeretjuk a varost ahol elünk. Decemberben karacsony elott kiegett a szomszed haz, amivel van egy közös falunk. Nekünk is rohanni kellett hajnal 2-kor, szerencsesen a mi hazunknak nem lett baja, de hatalmas lecke volt ujbol, hogy a materialis dolgok egy perc alatt elmulnak, eltunnek, a közös elmenyek, az egymas segitese, az odafigyeles egymasra többet jelent, az ember is több lesz altala.
Egyebkent köhögesre egyszer probald ki a kakkfu teat, nagypn jo, mar ha keretlenul ajanlhatok valamit :)

Bredpitt Monika 2018.01.23. 19:52:45

@tanato: "A recept nélkül kapható teák,porok,gyógyitalok, egyéb szerek sokkal drágábbak a hivatalos gyógyszereknél is. "

De én nem is azokról beszélek, hanem csak arról, amit én említettem, egy 6-7 cm es gyömbér darab kb 120 forint, és abból tudok csinálni kb másfél liter teát, nekem az a múltkor elég volt ahhoz, hogy a nagyon mélyről jövő köhögésem teljesen elmúljon,

szerintem az is fontos, hogy milyen útravalót kap az ember a szüleitől, emlékszem ahogy apukám áll a konyhaajtóban és addig nem megy el, amíg meg nem iszom a húgommal a mézes teát, amit utáltam, eleinte még öklendeztem is tőle, aztán ma már szinte csak ezt iszom, ha kicsit is érzem a megfázás tüneteit,

nálunk nem volt nagy gyógyszerfogyasztás , egyszerűen így nőttünk fel, és azt láttam, hogy így is meggyógyulunk,

sok szülő, ha már csak egy enyhe kis hőemelkedése van a gyereknek rögtön adja a lázcsillapítót......ez sem szükségszerű, de hiába magyarázod nekik, hogy nem kell teletömni a gyereket gyógyszerrel, a láz a legjobb vírusölő (na jó, egy orvossal nem akarok vitába szállni, javítsd ki ha hülyéket beszélek)

Welshibardok 2018.01.23. 19:55:15

@Matula néne: Kedves Matula! Köszönöm, örülök, ha mosolyt csalt az arcodra. Atlagos, boldog eletünk van es ez nekünk jo :) Kivanok neked is hasonlokat!

Welshibardok 2018.01.23. 19:57:51

@Bredpitt Monika: En ezt nagyon szeretem itt, hogy gyogynövenyes dolgokat adnak elso körben es mondjak, hogy inhalalj, meg mentolos balzsam a mellkasra, gyogyszert, antibiotikumot akkor irnak fel, ha tenyleg nem javulsz. Valamint a megelozesre esküsznek. Nekem ez igy nagyon szimpatikus.

kakuto 2018.01.23. 20:02:40

@tanato:

Ok csak null kilometeres kocsit vesznek. Faluhelyen van egy par csoport aki jol el foldmuvesek orvosok jegyzo ilyen olyan vallalkozok.
Ez ilyen magyar kadari orokseg /betegseg. Sose eleg jo sosincs eleg penz, kuzdeni... De miert.

Bredpitt Monika 2018.01.23. 20:03:54

@Welshibardok:

Köszi, ezt már más is ajánlotta. Mi egy időben a hagymateát is ittuk, de én úgy láttam, hogy attól nem nagyon lettünk jobban, bár lehet, hogy nem jól készítettem el, van aki héjában főzi meg....

Most találkoztam egy helyes fiatal párral, egy nagyon édes kölyök huskyval sétáltak itt a házunk mellett, egy idő után a fiú átváltott angolra, és akkor derült ki, hogy a barátnője román.
Érdekes beszélgetés kerekedett ki a kutyás témából....

Kérdeztem a lányt, hogy érzi magát nálunk azt mondta, so so, mert hogy amikor elmondja, hogy román nem túl kedvesek vele az emberek.

Ami nekem nagyon érdekes volt, hogy azt mesélte, addig, amíg nem látogatott el Kolozsvárra (valahol Moldova közelében lakott) addig nem is tudta milyen konfliktusok vannak a magyarok és románok között.

Mondtam neki: keep your head up, és ne foglalkozz senkivel, vannak Magyarországon barátságos emberek is , javasoltam, hogy menjenek el egy tüntetésre (ott vannak ugyanis a barátságos emberek - bocsánat a kedves , emberi fidesz szavazóktól , most tényleg nem gúnyból mondom, tudom, hogy ilyenek is vannak köztetek -)
na jó, már megint itt vagyunk........

tanato 2018.01.23. 20:08:36

@Bredpitt Monika: Nem beszélsz hülyeségeket,tényleg azonnal antibiotikumot követelnek a szülők minden enyhe megfázásra.

Welshibardok 2018.01.23. 20:08:52

@Bredpitt Monika: En külföldön talalkoztam szlovakokkal, romanokkal is es soha egyikunket sem erdekelt a politika szitotta feszültseg orszagaink között. Most is van egy roman hölgy a cegünknel illetve most mar nemet is, 14 eve itt el, lattam az elejen, nem tudja, hogyan szoljon hozzam, de engem tenyleg nem erdekel, ki es honnan jott, nem a nemzetisegedtol leszel jo vagy rossz ember. Joba lettunk, karacsonyra kapott tolem sok szaloncukrot, mert nalunk is volt otthon mindig, Romaniaban, s neki is legalabb annyira fontos, mint nekem.

tanato 2018.01.23. 20:10:37

@kakuto: A falusi vállalkozó réteg tényleg jól él.SOk egyszerű parasztasszonynak magát mutató néni pl. többszörös milliomos a kiterjedt földbirtokok miatt.

Welshibardok 2018.01.23. 20:10:51

* ugy ertem, naluk is volt otthon mindig szaloncukor, csak ugy, mint nalunk.

gabors 2018.01.23. 20:11:34

@nyuszigonosz: "@vándor madár: Szerintem az az Aspirin ár négy euró lesz, és nem negyven. :-) "

persze de azert jo lenne pl tudni hogy hany mg/tabletta es hany tabletta van a dobozban ... errefele a hulye usakoknal lehet venni 81mg (low dose) 125 mg 325mg (standard) 500mg sot 1000mg es meg barmi kozotte ... az sem mindegy hogy 50 100 200 300 tabletta van a dobozban ..

szoval mennyibe kerul az aszprin nem egy kimondottan okos kerdes.

Bredpitt Monika 2018.01.23. 20:12:36

@Welshibardok: mi most pont kétszer is belefutottunk a gyerekorvosnál abba, hogy antibiotikumot írt fel, és ránéztem reménykedve, hogy ugye ezt most nem kötelező kiváltani és beadni a gyereknek,

azt mondta, ha nem javul az állapota, lázas marad (nem is volt láza) nem múlik a torokfájás, akkor adjam csak neki, aztán nem is váltottuk ki, működött a sós víz, meg a többi,

a megelőzés meg néha annyira egyszerű is tudna lenni, erről az jut eszembe, hogy amikor öt éve az USA nagykövetségen jártunk, ahol útlevelet csináltattunk lányunknak, egy olyan helyiségben voltunk (influenza szezon volt pont) ahol a falon egy nagy táblán azt mutatták be, hogyan kell szabályosan tüsszenteni, akkor jót röhögtünk ezen, de én megfogadtam,

ne a kezedbe tüsszents, hanem emeld fel az alkarod és abba, hiszen ha a tenyeredbe tüsszentesz egy buszon pl, akkor egyből azzal a kezeddel fogod meg a kapaszkodókat is, nagyon hasznos tanács, kicsit hülye mozdulat, rá lehet szokni

FIGYELTETEK? OKOS HOZZÁSZÓLÓK: így kell tüsszenteni, Géza, itt vagy?

Bredpitt Monika 2018.01.23. 20:16:19

@London2009: épp a kétfarkú kutyáid vannak az Egyenes Beszédben.....lol

Bredpitt Monika 2018.01.23. 20:20:02

@tanato: nehéz eldönteni sokszor, hogy mi a jobb,

olyat is ismerek, aki szegény még kezdő anyukaként, anyósára hallgatva nem adta be a gyereknek az antibiotikumot, aztán meg kellett műteni a gyerek fülét, de ott mondjuk a gyerekorvos is nagy hunyó volt, akkor meg is kérdezték egyből a kórházban anyukától a gyerekorvos nevét, pedig ha jól tudom az orvosok egymásra nem szoktak fújni......

gabors 2018.01.23. 20:26:13

@geegee:

azt olvastad hogy hogy mukodik ? appon be kell lepni es be es kilepteto kapuk vannak es minden polc felett kamera hogy kovetni tudjak kit mennyire erdekel az aru ... tudom hogy vannak lelemenyes emberek mindenhol de az a gyanum hogy ott nehezebb lesz lopni hiszen mar a belepeskor tudjak hogy ki kicsoda ..

tanato 2018.01.23. 20:29:52

@Bredpitt Monika: Az meg már a ló túloldala,egyik sem helyes.

London2009 2018.01.23. 20:30:09

@kakuto: a videki eletet felesleges a londonihoz hasonlitani az anyagiak szempontjabol. Bar gondolom ezzel semmi ujat nem mondtam. Azt meg mindig nem ertem, hogy dolgoztok mindketten ha te vagy a gyerekkel?

star70 2018.01.23. 20:34:08

@Welshibardok: na erre mondom ,hogy minden viszonyitas kerdese.Es hogy ki honnan indul.De ezeket a dolgokat otthon is meg tudtad volna teremteni hidd el.Ezert kar külföldre költozni,szerintem.
Van olyan ismerösünk aki vályogházban elt,es az utolso otthoni evben mar a sufnit tüzeltek el,annyira nem volt penzük,de ciigi ,pia megvolt,es a feleseg is valami bena helyen dolgozott fillerekert.Olyan országrészben,ahol nem volt mas munka.Megtehettek volna,hogy elköltöznek Pestre Sopronba barhova ahol van munka,de ök kijöttek Nemetorszagba,es most nekik itt a kanaan.Penzük most sincs felreteve,de az alap megvan..en erre mondom az hogy nekem ez keves sajnos,es ha mindezek mellett a hülyekkel kell küzdenem naponta,azert az elegge elszomorit.Te mindig egy masodlagos leszel itt,ha szakmai munkat akarsz azert nagyon kemenyen kell küzdened,viszont ha csak betanitott munkát szeretnél vegezni,akkor rendben leszel es mindig szeretni fognak:-)

Sok sikert es erezd jól magad itt továbbra is:-)

London2009 2018.01.23. 20:41:59

@Mrs. Clayton: Londonban egy kicsit tobb hetente. Hahaha. Igen, valoban tobb es nem kicsivel. Nem az elso evrol beszeltem, hanem ami utana jon a pre school elott. Az a par ora amit meg tamogatnak a nullaval egyenlo, de az is ugye csak 3-4 ev kozott van. 1-3 ev kozott fizetheted a bolcsit, ha esetleg tobb pici gyereked van, akkor meg plane.
Ezt mondom evek ota, hogy nem veletlenul huznak haza a kisgyerekesek, de ugye ezt senki nem hiszi el. Ha valaki nem keres joval az atlagon felul, egyszeruen nem eri meg nekik maradni. Ez London, es nem a videk vagy Skocia.

Welshibardok 2018.01.23. 20:46:39

@star70: erzem en a rosszindulatot a soraidbol, sajnalom, hogy a sajat elkeseredettsegedet ram vetited ki. 3 evig itthon voltam a kisfiammal, nem dolgoztam es mar akkor nagyon jo kapcsolatokat epitettem itt ki, nem azert kedvesek velem az emberek, mert betanitott vagy segedmunkas vagyok. Neked nagyon savanyu a szolo...
Es nem, ezt nem tudtam volna otthon megteremteni, diplomas vagyok, tanultam egesz eletemben es nem, azt amim most van, nem tudtam volna elerni Magyarorszagon. Probaltam, nem sikerult. Es meg csak igazan boldog sem voltam a penz hajhaszasban, s nem azert, mert luxusra vagytam, csak enni honap vegen. S azota csak rosszabb lett, ismerem a boltban levo arakat, az alberlet arakat is es a fizeteseket is. Nekem itt jobb, sajnalom, ha neked nem, de nem is kotelezo Nemetorszagban elni, ha te Magyarorszagon vagy boldog akkor koltozz vissza, szabad a mozgas, mind szabadok vagyunk, ott elsz, ahol neked jobb.

nyuszigonosz 2018.01.23. 20:47:17

@star70: Nem akartam beleszólni abba, amiket írsz: neked itt mennyire rossz, meg téged mindig mindenki mindenben csak lehúzott, meg téged mindenki lenéz a német politka szerinted szörnyübb mint máshol söt negatív hatása van a te életedre....

Adná magát a kérdés: miért is élsz akkor Németországban, de nekem ez mindegy. Te életed, ott éled rosszul, ahol te akarod.

De azért butaságokat "te mindig csak másodlagos leszel" szintüeket nem kellene terjesztened. Mert nem igaz.
Ha te másodlagosnak érzed magad, lenézettnett érzed magad, az a te életed. Mások élete meg más.

Welshibardok 2018.01.23. 20:49:36

@London2009: Angliaban, ahol dolgoztam, 8 honap volt a "GYES", meg 3 honapot otthon maradhattak az anyak, de arra az idoszakra semmi sem jart sha az extra 3 honap letelte utan nem tertek vissza dolgozni legalabb 4 oraban, elvesztettek a munkajukat. A munkahelyemen a parok ezt ugy oldottak meg, hogy valtott muszakban dolgoztak, igy mindig volt valaki a gyerekukkel, vagy ha ez nem jott ossze, akkor mozgositottak a nagymamakat. Egy honapig az egyik nagymama költözött be hozzajuk, egy honapig a masik.

nyuszigonosz 2018.01.23. 20:50:59

@gabors: Igaz. Az Aspirin ára csomagolás és hatóanyag tartalma szerint változó.

Welshibardok 2018.01.23. 20:53:55

@nyuszigonosz: Ugy gondolom, s persze lehet, hogy rosszul, ha azt eryed, leneznek, az azert van, mert kisebbrendusegi erzesed van. Az emberek meg olyanok, hogy a mosolygosabb, kedvesebb emberekkel szimpatizalnak, nem azokkal, akiknek folyton lefele görbül a szaja. Meg kell tanulni boldognak lenni, neha ezt tenyleg tanulni kell. S nem fogom, meg az Ö kedveert sem masodlagos embernek tekinteni magam itt. Ez az otthonom, valoszinuleg itt fogom leelni az eletem. A kisfiam nemet allampolgar, ez az Ö otthona is, szeretnem, hogy boldog legyen illetve mar maradjon itt es ez rajtam is mulik.

Welshibardok 2018.01.23. 20:56:13

@Welshibardok: *ugy ertem: maradjon is, nem itt

London2009 2018.01.23. 20:59:17

@Golf2: 1000 font korul van a minimalber...

Hari Seldon 2 2018.01.23. 21:01:04

@kakuto:

"A masik oldal amit meg London 2009 se tud hogy a pelenka es popsitorlo FELEANNYIBA kerul angliaban mint magyarorszagon. Es ezek olyanok egy kisgyerekes csaladnak mint a kenyer ha nem fontosabb."

Csak azt hiszed, hogy csak a kisgyerekeseknek!

A mieink ugye, már 8-8 és 5 évesek. De: tisztításra, konyhai törölgetésre, vagy bármely lecsöppenő foltra a padlón asztalon (tea, tej, vajaskenyér fejjel lefelé, stb...) most is popsitörlőt használok!
Alkohol mentes, viszont zsíroldó, és mellékesen fertőtlenít.
És fajlagosan olcsóbb mint a szokásos nedves konyhai tisztítókendő. - Legalábbis felénk olcsóbb.
(he -he van itt rutin... :-)

London2009 2018.01.23. 21:02:00

@Welshibardok: aha. Ilyen felallasrol meg soha nem hallottam.

Hari Seldon 2 2018.01.23. 21:07:42

@Csodabogár:

Hát sajnos, itt nincs Bajor kenyér.
Na, mindegy, úgyis vacsora idő van, megyek török helyette egy kis baguettet. Tudom tudom, Pesten az is van..

London2009 2018.01.23. 21:19:44

@Welshibardok: tenyleg rosszindulat nelkul kerdezem, de ha 25 evesen eljottel akkor, hogy mondhatod azt, hogy te megprobaltad Magyarorszagon? Ha egyetemre jartal akkor ket evet dolgozhattal maximum. Egyebkent meg ez megint felvet egy masik kerdest, hogy milyen erzes lehet megis diplomaskent gyarban dolgozni? Peldaul erre en keptelen lennek.

Golf2 2018.01.23. 21:20:48

@Hari Seldon 2: Pesten az is van...Sőt itt Pur Pur bíbor ősbúza baguette is van.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.23. 21:41:04

@Olliék: nem hallottam még :-) Itt sajnos, nem ingyenes, de egy hora lebontva 2 euro a berakott valtozat.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.23. 21:59:16

@gabors: ugy hidd el, toletek szoktam bebi aszpirint hozatni, mert itt vényköteles, s egyhavi adag 7 euro. Ott pedig a Costcoban joval kevesebbert megkapom a 100 x 81-es adagot.... szerencsere ferj irodajabol mindig megy valaki arrafelé.

star70 2018.01.23. 22:00:25

@nyuszigonosz: @welshibardok
igen belölem ezt hozta ki Nemetorszag valoban sokkal kiegyensulyozottabb voltam otthon.
Nem vagyok rosszindulatu csak probalom kicsit arnyaltabba tenni a kepet amit az orszagrol festettel.Neked jo ennek örülök de azert valljuk be arrol nem Magyarorszag tehet hogy a diplomaddal eheztel...imadom ezeket a kifogasokat.25 evesen...illetve te megprobaltad ..mit????
Öszinten örülök hogy egy diplomaval kisegitö munkat vegzel erre irtam hogy akkor te vagy a nemet tarsadalom megmentöje,mert az igazi nemetek nem vegzik ezt a munkat max vezetök.
Mivel en többre vagyom ez nem tetszik nekik.A letezö összes helyen megakadalyozzak hogy dolgozzak..a szakmamban.Szerintük a külföldi ,par szakmat kiveve csak erre jo.De nem magyarazom ugy sem erted mert nem voltal ilyen helyzetben.Minden esetre küzdök es tanulok .
Az meg külön vicces ha valakinek esetleg elmondom a velemenywmet azzal jön hogy akkor menj haza..na ez is milyen mar ha elmondom milyen itt az elet masik oldalrol akkor az nem igaz es hazugsag es menjek haza.Nem rossz itt nekem nem csak mas es ha ezt nem latjatok be akkor sajnalom.
Legyel boldog itt csak neha szallj le a földre.

Csodabogár 2018.01.23. 22:03:47

@tanato: A teljesen ingyenes nem is jó. Szerintem! Ugyanis ami ingyen van annak soha nincs becsülete. Arról nem is beszélve, hogy ingyenes? Az állam fizeti és az államot ki pénzeli, az emberek adója. Szóval olyan, hogy ingyen az államtól nincs.

Iván Gyeprefos 2018.01.23. 22:11:25

@London2009:
"diplomaskent gyarban dolgozni? Peldaul erre en keptelen lennek."

A munkára? Vagy hogy diplomát szerezz?

szerencsére az értelmes egyetemisták nem vesztik el a fizikai munkára való képességüket. Se a tanulmányaik alatt, de még a diplomaosztó ünnepséggel se. Aki utána képtelen dolgozni az nagy valószínűséggel előtte is az volt.

London2009 2018.01.23. 22:13:27

@Iván Gyeprefos: meg mindig nem vagyok meggyozodve arrol, hogy nem te vagy Q apo, ugyhogy kerlek kimelj meg.

kakuto 2018.01.23. 22:28:33

@London2009:
O irodista en meg nem o hetfotol pentekig dolgozik en meg szerdatol szombatig ejjel.
Tudom a rokonok se birtak honapokig feldolgozni londonban hogy ezt hogy lehet megoldani.
Csak akarni kell.
Londonban nekunk nem nagyon osztottak volna lapot... Nem is baj latom mit vesznek a csaladban 500 ezer fontert... Olyat hogy fel evig munkasok vannak benne egy kovetkezo 50 tol 100 ezer fontig. Akinek a szulei vettek lakasokat vagy hazakat a 80as 90es evekben londonban azok most kiralyok.
Ha megeljuk mar a mi gyerekeink se csupasz seggel fognak felnotte valni. Majd jo lenne meg legalabb egy ingatlant venni kiadasra majd a gyereknek gyerekeknek.

tanato 2018.01.23. 22:31:49

@Csodabogár: Mindenhol az állam fizeti a gyógyszerkasszát/közpénzből persze/ csak az a kérdés hogy mennyi belőle a beteg önrésze.Ha nagyon kicsi vagy semmi,tényleg nincs becsülete.
De tényleg sokan nem hitték el a rendszerváltás után hogy tőlünk nyugatabbra sokkal kisebb a beteg önrésze.Holott azt sulykolták belénk, nálunk ingyenes kint meg fizetős a dolog.

London2009 2018.01.23. 22:35:20

@kakuto: aki most vesz, az is kiraly lesz 30-40 ev mulva! Nyugi! : )

Csodabogár 2018.01.23. 22:37:32

@star70: Komolyan mondom, a hozzászólásaidat olvasva teljesen az az érzésem, hogy irigyled a posztoló boldogságát. Meggyőződésem, hogy veled se bánnak másként mint másokkal. Talán valami önértékelési bajod van? Miért kell arra gondolni mindjárt, hogy az nem is lehet, hogy valaki ott jól érzi magát ahol te nem. Szinte szuggerálod, hogy ne legyen elégedett. Nem vagyunk egyformák. Nem lehetünk mind boldogok, de azért boldogtalannak se kell lennünk.

Csodabogár 2018.01.23. 22:41:29

@tanato: Régen az emberek azt hitték, hogy minden ingyen van. Pedig akkor se volt semmi ingyen, de az emberek egyszerüen netto fizetést kaptak, ami abban a hitben ringatta őket, hogy minden jár. Aztán jött a normális rendszer, bruttó fizetés és a levonások, ami láthatóvá tette, hogy bizony kell fizetni, nyugdíjra, betegbiztosításra no meg még adót is. Ezt sokan nehezen tudták felfogni és megemészteni.

tanato 2018.01.23. 22:48:51

@Csodabogár: Igen innen indult a dolog.Most meg már adó is van meg levonások,meg még a gyógyszerköltség is tetemes.

gabors 2018.01.23. 23:12:06

@nyuszigonosz: Na akkor ideirom mar ... most szombaton vettem 300db 81mg-os CVS markaju (vagyis a patikalanc sajat kiszerelesu) aspirint pont ugyanaz mint a bayer meg a bevonat is ugyanaz. Ez $12.50 amibol meg $2-t visszakaptam vagyis 10.50 volt a vegso ar ez kb 1 evre eleg napi eggyel szamolva :-)

amugy itt a gyogszer eleg draga annak akinek nincs biztositasa (valami jo) nekem generic max $5 brand-name vagyis aminek van helyettesitoje de csak a markast akarom max $20 .... amugy meg 2% -a az arnak, a tobbit a biztosito fizeti (illetve en meg mindenki mas aki ebben a csoportos biztositasban van)

gabors 2018.01.23. 23:18:39

@kisrumpf: szolj kuldok mint irtam $12.50 300 darab 81mg-os ha muszaly Bayern akkor $15-16 korul :-)

Azt hiszem volt 500db-os is de mi van ha meghalok nem akarom hogy ki legyen dobva ...

Amugy miert venykoteles az aszpirin ? Be is baszna ha orvoshoz kellene mennem feliratni csak a vizitdij amit en fizetek $15 (biztositonak meg kb +50-be fajna)

gabors 2018.01.23. 23:28:34

@gabors: "generic max $5 brand-name vagyis aminek van helyettesitoje de csak a markast akarom max $20 .... amugy meg 2% -a az arnak, a tobbit a biztosito fizeti" ez termeszetesen vagy egy honapra elegendo ha folyamatosan kell szedni de ha csak mondjuk egyhetes antibiotikum akkor az is annyi. Az orvostol fuggoen akar egy evre elore is kiirhatja (nem gyakor) de 6 honap mar normalis ... de a patika mindig havi adagot ad ki volt is gubanc mikor eppen ugy utaztunk el 3 hetre a honap kozepen es nem lett volna eleg mig visszajovunk... rovid egyeztetes a biztositoval azert megoldottak valahogy ...:-)

Anchuinse 2018.01.23. 23:31:49

Nem olvastam a kommenteket (még), de egyből írom: a poszt író férje nemet, ugye, jól értettem. Nem akarom elvitatni a személyes varázs erejét, de teljesen másként kezelik első pillanattól emiatt őt.
Németországban kőkemény kasztrendszer van, meg a bennszülöttek között is... Hogy ez betelepülők esetében hatvanyozottan érvényes, azt ő is megfigyelhette a lengyel kollégákkal fogadtatásával kapcsolatban. Nem csoda, h mindenki kétségbeesetten könyököl. (Ellenbogengesellschaft)
Egyáltalán nem az irigység beszél belőlem, de a tény az tény es szeretem tisztán látni az összefüggéseket.

Herr Géza 2018.01.24. 00:31:29

Atyaég, hogy én hova keveredtem... :))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.01.24. 00:32:01

@gabors: Persze, hogy olvastam.Szerintem, ami a legfontosabb, hogy normális helyeken nem is az lesz az első, hogy hogy lehet kib@$zni a rendszerrel, hanem hogy hogy lehet minél gördülékenyebben használni.Na most az afromagyarokból ezt nem nézem ki, sajnos...Bár biztos van pár normális azok között is.

Herr Géza 2018.01.24. 00:38:44

@star70: Az a baj pajtás, hogy a hiba valószínűleg a te készülékedben van. Nyilván sokminden egyénfüggő, az sem igaz, hogy itt minden “nagyboldogság”, de az sem, hogy “mindenszar-kinéznek-lenéznek” , meg az apám nemiszerve....

Herr Géza 2018.01.24. 00:41:41

@Anchuinse: “Németországban kőkemény kasztrendszer van, meg a bennszülöttek között is..” Biztos, hogy jól írtad? Németország? Germany? Mert nagyon meglepő az infód.... :)))))

Herr Géza 2018.01.24. 00:46:48

@Bredpitt Monika: Wtf? Mi közöm nekem a kommentedhez, meg a helyes tüsszögési technikához? :)

Herr Géza 2018.01.24. 00:49:18

@Welshibardok: Veled vagyok. Tűpontos leírás. :-)

Herr Géza 2018.01.24. 00:56:39

@Welshibardok: Úgy kb. ennyi a kulcs:
“En sokat tettem azert, hogy itt elfogadjanak, befogadjanak minekt, mindig kedves es nyilt, baratsagos voltam az emberekkel, ha sütök egy tortat, akkor az egesz utca azt eszi, mindenkinek jut belole. En nem bezarkozok a hazunkba, hanem összejarok a helyiekkel. Sokban rajtunk all, mennyire fogadnak el bennunket vagy neznek le.”
Ja, ez igazából @Anchuinse: és @star70: cimére szólt.

Anchuinse 2018.01.24. 06:25:30

@Herr Géza: igen, a nyugatnemet lenezi a keletit, a városi a falusit, a kozeposztalytol felfele mindenki a hartz4-t húzó Sozialschmarotzert. Ja, igen a falusi csak azt tartja magával egyenértékűnek, akivel gyerekkoraban együtt keverte a ... Tudodmit.
Ott volt nemrég az a szegény kisgyerek, akit eladott az anyja, meg annak az elettarsa több alkalommal ferfiaknak egy Freiburg melletti kistelepulesen, helyiek legnagyobb problémája meg vmelyik cikk alapján az volt, h az eset rossz fényt vet rajuk, mert az élettárs odavalósi volt, nem vmi betelepülő. És hogy mennyire nem ertik, hiszen minden Vereinben benne volt. A pasi persze büntetett eloeletu és kiskorú közelébe elvileg nem is mehet, amiről az egész helyiség tudotr, mégse szolt senki semmit, mert a "mienk".
Ez egy durva eset, de tökéletesen példázza a falusiak gondolkodasmodjat.
És tok kedves vagyok mindenkivel alapjaraton, baratsagos , elozekeny. És kezdettől érzem a nyelvi arnyalatokat, mivel közel tökéletes nyelvtudassal jöttem ki. Azert irom, h kozel, mert tökéletes sztem nincs. És nem, egyáltalán nem szar minden, sok minden jobb, mint Magyarországon, csak zavar, amikor vki nemileg privilegizalt helyzetből (német ferj) mondja a frankot és nem erti, h más meg láthatja másként is akar ugyanazt a dolgot

Anchuinse 2018.01.24. 06:25:42

@Herr Géza: igen, az ilyen általánosító kinyilatkoztatasoktol megyek a falnak. Te jó eg, mintha az élet egy disney film lenne, h belerakod a sok jot és automatikusan vissza is kapod. Mintha a világban csak joindulatu, kedves, barátságos emberek elnenek. Nem pedig, néha megtérül az igyekezetem, időnként meg nem és ez sokszor rohadtul független a hozzáállásomtól.

Welshibardok 2018.01.24. 06:44:26

@star70: tisztessegesen dolgoztam es a fizetesem nem volt eleg megelni. Alberletre, szamlakra, egeszseges etelre, ruhara, buszberletre stb. Akkor ez az en hibam?

Welshibardok 2018.01.24. 06:48:00

@star70: illetve ahogy irtam is a kollegaim mind nemetek es ertelmesek intellugensek folyton tanulnak es kepzik magukat ahogyan engem is tanitanak, hogy peldaul a szamitogepes rendszerben tobb es tobb dolgot tudjak elvegezni onalloan. A ferjem valoban nemet, de amikor mehismerkedtem itt az emberekkel nem egybol azzal kezdtem. Azt akartam, hogy engem fohadjanak el es be, s ez altal a fiamnaknis jobb lesz nagy pluszkent.

Welshibardok 2018.01.24. 06:58:35

@London2009: mar elotte is dolgoztam iskola mellett es lattam, mik a lehetosegek. Az anyukam is kemenyen dolgozott diplomaval harom helyen meg sem jutottunk elorebb. Persze az elejen engem is bosszantott, hogy egy raktarban dolgozom, de eloszor a nyelvet kell megtanulni, addig is enni kell. Es egy raktarban is van elorelepes es en folyton lepegedtem is elore peldaul Angliaban. A munka soha nem szegyen csak annak aki nem fizeti meg.

Herr Géza 2018.01.24. 08:11:54

@Anchuinse: Kasztrendszer alatt én egy kicsit mást értek ám. Az mondjuk “átjárhatatlan”. Azon, hogy “a városi lenézi a falusit” eleve jót röhögtem. Ha a falusi beköltözik a városba, akkor másnaptól lenézi a volt szomszédját? Ugyanmár...
Más: szerinted M.o.-n nincs “kasztrendszer”? Ott a budai úrificsúr nem nézi le a pesti proletárt? A budapesti a vidékit? A dunántúli a dunáninnenit? A középosztály a segélyest? Akkor miről beszélsz, amikor azt írod, hogy “Németországban kőkemény kasztrendszer van, meg a bennszülöttek között is...” ? Mintha máshol nem lenne ilyesmi a beteg agyakban...

Herr Géza 2018.01.24. 08:27:18

@Anchuinse: “igen, az ilyen általánosító kinyilatkoztatasoktol megyek a falnak.” Na akkor nézz jó mélyen magadba... :)

London2009 2018.01.24. 08:59:40

@Welshibardok: ertelek. Nyelvtudas nelkul valoban korlatozottak a lehetosegek. Viszont nem biztos, hogy erdemes osszehasonlitani azt a ket helyzetet, amikor egyedul probaltal boldogulni, illetve a mostanit, amiben ketten vagytok. Ketten, barhol is legyel, mindig konnyebb. Illetve nyilvan nem mindegy, hogy milyen diplomaval, melyik varosban, milyen teruleten probaltal dolgozni. Bar szerintem friss diplomaskent egyik orszagban sem igazan szokas tulfizetni senkit sem. De nyelvtudassal, par ev relevans munkatapsztalattal ez gyorsan megvaltozhat. Magyarorszagon is.

Anchuinse 2018.01.24. 09:33:21

@Herr Géza: mindig vannak kivetelek, ismerek jó néhány baratsagos, nyitott gondolkodású nemetet, akik nem azt nezik, ki honnan jott, de a tapasztalataim alapján a nagy többség nem ilyen. És igen, a kasztrendszer jószerével átjárhatatlan. Véleményem szerint a kulfoldinek, ha talpraesett, alkalmazkodo és jó munkabirasu, meg könnyebb feljebb emelkedni bizonyos szakmakban. De ha te nem latod, milyen óriási társadalmi különbségek vannak itt és mennyire meghatározza a jövődet az, h milyen körülmények köze szulettel, akkor szerencsés vagy :) elég csak beleolvasni a napilapokba, h megfigyeld azt, amirol irok, vagy megfigyelni hogy az egyes nyelvi retegek milyen jól köthetők a különböző társadalmi csoportokhoz.
Persze nagyon nem mindegy, h Nemetorszag melyik reszen el az ember, az helyiek mentalitasa mindenhol erősen eltér. De ezt sztem te is jól tudod.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.24. 09:33:26

@gabors: nem tudom, ez egy ilyen orszag, draga a gyogyszer, pedig sok gyogyszergyar van itt. Ki erti?!

Allitolag ha atmesz Eszak-Írorszagba, sokkal olcsobb minden, mennek is sokan. Kozben baratnom mesélte, hogy az USA-ban szinte automatikusan ajanljak a bebi aszpirint 45 felett a dokik.

Lenyeg, hogy koszonom szepen, meg tart az elozo adag, tavaly hozott ismerosom egy dobozzal, szerencsere a batyja kint el SF-ban, minden augusztusban megy hozzajuk nyaralni, o a fo aszpirinhozom :-) Ha nem megy, akkor ferj valamelyik kollegaja, surun kuldik oket uzleti utakra.

Anchuinse 2018.01.24. 09:42:12

@London2009: én egy kicsit fenn akadtam azon, hogy ha jól értelmeztem 5 év utan, német férj mellett nem tanult meg nemetul.
Nem bantaskent, de ot év után a ferjem, aki közel nulla nyelvtudassal jött ki, folyekonyan beszel, pedig nem volt ideje tanfolyamra jarni és itthon természetesen magyarul beszelunk.

London2009 2018.01.24. 10:04:24

@Anchuinse: de ebbol harom evet otthon volt a gyerekkel. Illetve otthon gondolom angolul beszelnek a ferjevel. Bar teny, hogy viszonylag sok ido telt el, ami alatt meg lehetett volna tanulni nemetul, foleg anyanyelvi kornyezetben.

Anchuinse 2018.01.24. 10:31:11

@Herr Géza: az nem általánosítás, hanem teny, h az élet nem mindig igazsagos, és nem mindig azt kapja vissza az ember, amit ad. Következésképp nem szerencsés azt hibaztatni, aki átélt kevésbé jó tapasztalatokat gyujtott adott helyen azzal a jelszóval, h neki volt rossz a hozzaallasa.
Nekünk is vannak barátaink itt, járunk grillezni, meg szuletesnapozni, meg fesztiválokra, hordtam a gyerekeket is jopar helyre, hívunk meg magunkhoz nemegyszer helyieket, de ha azt nezem, h hány ember viszonozta a "kedvessegemet", akkor inkább kevesebb, mint tobb.

Pelda: korombeli helyi anyuka, párszor beszelgettunk, mikor talalkoztunk, a gyerekek addig eljatszottak, Krabbelgruppebol ismertük egymast. Valahogy szoba került egyszer a lakasunk, h felujitottuk kicsit stb. Mivel a csaj a többi anyukához képest barátságosabbnak tűnt és a gyerekek is jól elvoltak mindig, fel is vetettem, h egyszer meglátogathatnak minket. A nő meg úgy tett, mintha nem mondtam volna semmit, elkezdett vmi másról beszelni. Mintha el sem hangzott volna, amit mondtam, pedig biztos h jól hallottá és ertette.
Pár hasonló szituba belefut az ember, aztán óvatossá valik.

Herr Géza 2018.01.24. 10:32:59

@Anchuinse: Komolyan mondom, hogy nem értelek:
“És igen, a kasztrendszer jószerével átjárhatatlan. Véleményem szerint a kulfoldinek, ha talpraesett, alkalmazkodo és jó munkabirasu, meg könnyebb feljebb emelkedni bizonyos szakmakban. “
Akkor most mi van??? (Mellesleg milyen “bizonyos szakmákban”? )
Aztán:
“De ha te nem latod, milyen óriási társadalmi különbségek vannak itt ...”
Ki mondta, hogy nincsenek? És hol nincsenek?
És:
“...az egyes nyelvi retegek milyen jól köthetők a különböző társadalmi csoportokhoz.”
Mik azok a nyelvi rétegek? De ha arra gondolsz, hogy pl. a „migránsok“ , vagy az „egyszerübb“ emberek nyelvezete, akkor ismét csak: hol nem?

Anchuinse 2018.01.24. 10:37:34

@Herr Géza: a szakadék nagy és ha nem latod, mondom, szerencsés vagy ;)

Herr Géza 2018.01.24. 11:15:01

@Anchuinse: Oké, így van. Nekem csak az a bajom, hogy te ezt úgy adod elő, hogy a “németeknél”. Nem, mindenhol nagy az a szakadék.
De mondok más példát: egy ismerős helyi magyar család nemrég költözött új lakásba. Az egyik gyereknek a napokban volt a születésnapja. A szintén a házban lakó tulaj az ajtó elé tett egy szülinapi csomagot a gyerek nevére. Reakció: aranyos..., DE honnan a francból tudták, hogy most van a szülinapja? Nyomoztak utánunk? Ilyenek a németek..., grrrrr...
Aztán persze kiderült, hogy a bérleti szerződésben megadták az összes beköltözö adatait. Ők meg überfigyelmesek voltak. Erre mit szóljak? Az a bizonyos pohár félig tele van, vagy félig üres?

Arthamyr 2018.01.24. 11:39:58

@kisrumpf: Minek neked "havi adag" aszpirinból? Viszont azt nem tudtam, hogy vényköteles, minden márkanéven az?

Mrs. Clayton 2018.01.24. 11:59:59

@London2009: de, csak egy kicsivel, az atlag childcare cost day nurseryben 150 font hetente, ami havi bontasban ugy 600, ez ket ev alatti gyerekre van, utana meg jar a 30 ora ingyenes ha a szulo dolgozik es eleget keres, ettol meg persze nem olcso, de nem akkora horror mint ahogy allitod
Akinek van rendes munkaja siman vissza tud menni, akinek meg nincs ilyenje igy ki se tudna fizetni a bolcsodet, az meg igenyel tax creditet es otthon marad.
A kolleganom 450-et fizetett tavaly Northamptonban.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.24. 12:02:51

@Arthamyr: nem néztem, hogy van-e más, nem is nagyon kutakodtam, mert mire kifutott a doki által felírt 3 havi adag, a barátnő(k) kínálták a megoldást. Azóta is szedem. Pár éve volt egy kis agybajom, amire azt hitték, hogy mini stroke, nem az volt, de az aszpirint javasolta a doki. Ártani nekem nem árt, úgy értem, a gyomromat nem szedte széjjel, s a benefitek miatt érdemes szedni 45 felett.

Anchuinse 2018.01.24. 12:56:45

@Herr Géza: az egész mondandomnak az a lenyege, h a posztiro csakis a saját és a németek kedvességének tudja be azt, h befogadták. Én meg azt, h ennek bizony köze van a társadalmi státuszához: német férfi felesege, a gyerekenek is német a második (?) anyanyelve.
Lehet, h nem ezzel indított masoknal, de ez elég gyorsan kiderul.
A külföldi egyébként mindig másodrendű marad.

Anchuinse 2018.01.24. 12:56:45

@Herr Géza: mikor hogy :) Mi valószínűleg nem jó faluba költöztünk. Van a lakáshoz viszont egy mesés kert, meg maga a falu környéke az erdokkel, mezőkkel gyönyörű, szóval van ami kárpótol, de ahogy pl nőnek a gyerekek és egyre fontosabb, mennyire vagy "bent" miattuk, kezd másféle nézni az ember. Mondjuk a határ másik oldalára :)

Herr Géza 2018.01.24. 14:05:19

@Anchuinse:
„A külföldi egyébként mindig másodrendű marad.“ Fejtsd már ki, légyszi hogy ez számodra konkrétan mit is jelent...., kíváncsi vagyok. :)
A melyik határ másik oldalára kacsintgatsz? Miböl gondolod, hogy ott jobb lesz?

Welshibardok 2018.01.24. 14:09:10

@London2009: En a szocialis szferaban szereztem diplomat. Mikor elkezdtem a foiskolat meg hianyszakma volt, mire befejeztem, telitodott a palya. Azert persze talaltam betoltelen helyeket, de annyira alacsony fizetesert, hogy abbol nem tudtam volna magam fentartani. Igy masmilyen munkakorben helyezkedtem el, ez viszont napi 10 es fel ora munkaval jart hetfotol pentekig, majd peidg mar hetvegen is dolgoztam napi 14-16 orat vegul ez sem bizonyult elegnek. Ennyi munka es nem tudl sok penz mellett nem volt lehetosegem nyelvtanfolyamra jarni, csak a letfenntartason jart az eszem. Anyagi segitsegem otthonrol nem volt es nem is vartam el soha 18 eves korom utan. Nemetul jelenleg A2-es szinten vagyok csak. A varandossagom alatt jartam iskolaba a legkozelebbi nagyvarosba, de csak 3 honapot, utana a hasam mar tul nagy volt es farasztott a reggi hatos keles. Az itthon toltott 3 ev alatt a kisfiammal nagyjabol probaltam tulelni az alvashianyt es megtanitani a fiunkat magyarul, mivel az ev nagyreszeben csak en beszelek hozza ezen a nyelven. A ferjem nemet/amerik. Az esetek tobbsegeben angolul beszelunk itthon. Ha megkerem, atvalt nemetre, de sokszor visszavalt angolra es meg csak eszre sem veszi, mivel 2 anyanyelve van. Nemetul rengeteget ertek, de a beszedem nagyon egyszeru. Egyutt tanulom a nyelvet a kisfiammal es fulelek a munkahelyemen a beszelgetesekkor.En itt tervezem leelni az eletemet, ig nem sietek sehova, van jo 40-50 evem, hogy elsajatitsam a nyelvet. Angolul azert tanultam meg könnyebben, mert volt idom magamra. Sokat olvastam, filmeket neztem angolul es angol felirattal stb. Most ez nincs, elso a csalad, az anyasag, amibe meg mindig csak beletanulni probalok, illetve a feleseg szerep is neha meg nagy kihivas, igyekszem jo es nelkulozhetetlen munkaero lenni, atlatni a ceg mukodeset, hasznalni a szamitogepes rendszeruket es e melle kis lepesenkent tanulom a nyelvet.

Welshibardok 2018.01.24. 14:13:34

@Herr Géza: Kedves Geza! Koszonom az elozo hozzaszolasaidat es kedvessegedet :) Evek ota kovetem ezt a blogot csak en eddig nem szoltam hozza, tetszik a gondolkodasod, kivanok neked minden fele jot, sokat :)

Herr Géza 2018.01.24. 14:28:22

@Welshibardok: Khm, köszi a méltatást.... :) És nyugi, nem te vagy a „helikopter“, csak így tovább, és remélem ilyen pozitív/optimista maradsz továbbra is, akárhogy is alakuljon sorsotok! Puszillak, ha szabad ilyet mondania egy vén kecskének.... :)))

Welshibardok 2018.01.24. 14:31:36

@Herr Géza: Nagyon szepen köszönjük :) Amig a csaladban mindenki egeszseges, addig en nagyon elegedett es boldog vagyok :) Köszönöm a puszit, en mar nagyon regen küldözgetem az öleleseket neked es a csaladodnak gondolatban a laptop mellöl.
U.I.: Annyi idos vagy, amennyinek erzed magad. Szamomra te eppen csak 25 vagy :)))

Herr Géza 2018.01.24. 14:44:08

@Welshibardok: Még a végén bele is pirulok... :)
A 25 majdnem stimmel, csak szorozd meg ùgy 2,24-gyel.... :))))

Anchuinse 2018.01.24. 15:19:37

@Herr Géza: ezt sokszor érzi az ember... Nem fér a fejukbe, miért beszélek magyarul a gyerekkel, pedig ha ők hirtelen kivándorolnának Kínaba, teszem azt, 99,99% h nem kezdenenek el kínaiul beszelni otthon. Persze ha angol lenne az anyanyelvem, akkor ugyanezt menonek gondolnak, mert ugye a két nyelv (magyar vs angol) presztízse mas. Vagy amikor megkérdezik, teljesen komolyan, h Magyarországon szinkronizaljak-e a filmeket. Úgy tudnak tenni, mintha a holdról jöttünk volna.
Nekem tizenévesen már felsofoku nyelvvizsgam volt, jártam rokonoknál többször idekint, egyetemen is ismerkedtem nemetekkel, Magyarországon is volt nem egy német kollegam, felettesem és titkos vágyam volt, h éljek itt huzamosabb ideig.
Én olyan nyitottsággal és örömmel jöttem ide, hogy csak na. De nem vagy bent, nem ismered a kodokat, az apró finomságokat a társas erintkezesben, ha már erted is, nem beszeled a dialektust, ezért egy kicsit mindig kevesebb vagy.
Nagyon jo, h másnak más tapasztalatai vannak és otthonra lelt itt, csak nem szabad azt az illúziót kelteni, h mindez csak hozzaallas kerdese. A vegyes párosnak óriási előnye van, mert hiszen a német partner a tolmácsoláson kívül meg az élet rengeteg területen segíthet a beilleszkedesben.

Anchuinse 2018.01.24. 15:19:37

@Herr Géza: Svájcra gondolok. A ferjem évek óra Grenzganger, mostanra eldöntöttük, h megyünk.
Van jopar baratunk, aki ezt meglepte és nem csalodtak, a ferjem is több időt töltött Svájcban az elmúlt evekben, mint itt, elég sokat latott, tapasztalt.

gabors 2018.01.24. 15:40:15

@kisrumpf: ". Kozben baratnom mesélte, hogy az USA-ban szinte automatikusan ajanljak a bebi aszpirint 45 felett a dokik."

Ez igy van en nem vagyok orvos de a haziorvosom nekem ajanlotta napi egyet szedek. Artani biztos nem art es vannak tanulmanyok ami alapjan statisztikailag hasznos.

gabors 2018.01.24. 15:43:38

@London2009: " foleg anyanyelvi kornyezetben. " ez nem jelent semmit a nyelv nem radad ra a kornyezetbol passzivan csak nagyon alap fokon fog csak megtanulni egy felnott... persze vannak emberek akiknek felnottkent is megmarad a kepessege hogy uj nyelvet tanuljon meg, csak a kornyezettol, de a tobbsegnek ez komoly munkaval es kitartassal jar.

Iván Gyeprefos 2018.01.24. 16:38:31

@kisrumpf:, "ez egy ilyen orszag, draga a gyogyszer, pedig sok gyogyszergyar van itt. Ki erti?! "

Jaj, jaj! Ez már hinta-szint. Magyarországon van autógyár. Akkor ott olcsó az autó?

Iván Gyeprefos 2018.01.24. 16:38:40

@gabors: agyrém. Minden ok nélkül gyógyszert szedni? És ezt ráadásul az orvos ajánlja??

Herr Géza 2018.01.24. 16:44:55

@Anchuinse: Hahaha, szintén zenész...., sejtettem. :D Na itt viszont majdnem jobb, ha nem árulod el, hogy „Németországból jöttél“, sokan hamarabb megemésztik a magyart. :D

London2009 2018.01.24. 17:01:49

@Mrs. Clayton: ezeket a szamokat kigugliztad vagy honnan vetted? Ha meg tudod mutatni, hogy hol van ennyiert Londonban nursery akkor azonnal atadom a kollegaimnak az infot es kuldhetik is oda a kolykeiket. Nincsen 1200 font alatt semmi. De inkabb mondom olyan 1500 font korul fizetnek. Amikor megkapjak az ingyenes orakat az segit valamit, de azert rohadt draga mulatsag. Az teljesen irrelevans, hogy mennyit fizetett a baratnod Northamptonban. A londoni arakat guglizd ki please, ha nem hiszel nekem. Tax Creditet pedig csak az kap akinek 50k alatt van a fizetese.

London2009 2018.01.24. 17:15:24

@Welshibardok: koszi szepen ezt a hosszu valaszt. A feleseg szerepet, az anyasagot, a nyelvtanulast gondolom mindenkit maskent eli meg. Van aki konnyebben, van aki pedig nehezebben.

Anchuinse 2018.01.24. 17:49:43

@Herr Géza: és ha azt mondom, h Svájcban jobb, mint Németországban, azért jöttem el? :))

Matula néne 2018.01.24. 20:38:03

@kisrumpf: Ne haragudj hogy megkérdezem (minden rosszindulat nélkül), de milyen előnye van az aszpirin szedésének??? Én még ilyet soha nem hallottam, hogy akármilyen gyógyszert jó lenne szedni ha nem vagyunk konkrétan betegek. A gyógyszer "méreg", meggyógyít x problémát, de yz mellékhatása van, amire káros, éppen elég szedni ha szükséges, de csak úgy?? Azért kérdezem, mert már én is 45 felett vagyok, de tényleg erről még csak nem is hallottam.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.01.24. 20:49:21

@Matula néne: Aspirin 81-t (kis dozisu Aspirin) szivroham megelozesre hasznaljak (verrog kepzodest akadalyozza. De tudni kell, hogy csak ugy, barkinek szedni azert nem ajanlatos, inkabb csak annak, aki 1. mar volt szivrohama, anginas panasza, stent van beultetve neki stb. (lasd az alabbi cikket, bocs, angolul van).
A ferjemnek terd mutetje utan irta fel az orvos, par napig kellett szednie, szinten verrog kepzodes megelozese szempontjabol.
www.mayoclinic.org/diseases-conditions/heart-disease/in-depth/daily-aspirin-therapy/art-20046797

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.24. 21:37:15

@Matula néne: guglizd meg kerlek. Nekem amolyan verhigitokent adtak, nagyszuleim stroke-nak köszönhetően haltak meg. Megelozeskent ajanljak.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.24. 21:48:05

@Matula néne: apropo nem lerazaskent irtam h guglizd meg csak egy tomott villamoson eleg nehez potyogni :-)

Herr Géza 2018.01.24. 23:47:06

@Anchuinse: No problem. Én nem azért dolgozok Svájcban, mert itt jobb, hanem mert kaptam egy visszautasíthatatlan ajánlatot. Egyébként mindig nagy rajongója voltam az országnak, ez nálam valami gyerekkori becsípődés. De a család maradt Németországban, szerencsére nem távolság nekünk sem. Azt hiszem a nejemet viszont sosem fogom kitenni egy újabb beilleszkedési sokknak, tortúrának, szóval a komplett átköltözés szinte kizárt. Én más fajzat vagyok, sztem ha holnap mondjuk Portugáliában ébrednék, ott is elboldogulnék, bár egy szót nem tudok portugálul. :D De a német nyelvterület hazai pálya...

Herr Géza 2018.01.25. 00:30:19

@Anchuinse: Ááá, egy fenét. Túl sokat akarsz... :D Én sosem akartam “német” lenni, ma is besértődnék, ha valaki azt mondaná rólam, hogy az vagyok. Ellenben tudom hova jöttem, egy tág határig alkalmazkodok, és (majdnem :D) mindenkivel szót tudok érteni. Jórészt BW-ben laktam, de éltem RP-ben is. Ráadásul leginkább faluban, vagy kisvárosban. Soha, sehol, egy pillanatig nem éreztem, hogy másodrendű polgár lennék. A munkahelyeimen sem.
Az milyen már azért, amikor a legutóbbi munkahelyemen a tősgyökeres német kolleganő azon sértődött be és csapott hisztit, hogy szerinte én lenézem a németeket? Pedig csak egymás között ausländereztünk vicceskedve páran és azt találtam mondani, szintén humorból, hogy “kevesek vagytok, mert én még egy nyelvet tudok perfektül, amit ti nem mondhattok el magatokról”. Echte sváb csapat, igazából (irodalmi) németül sem tudnak, nemhogy akármilyen idegen nyelven, aztán engem frocliztak az Ausländer-dumával. A birka nő meg komolyan magára vette a kontrámat. Hülye mindenhol van, semmivel nincs se több, se kevesebb a németek között, mint bármely más nemzetben.
Sose állítottam olyat, hogy a németek hú de kurva okosak, meg ott minden szép és minden jó, pedig joggal elmondhatom, hogy elég jól ismerem őket, kelet-nyugat-spektrumban egyaránt.
De attól sikítófrászt kapok, amikor idejön a néha szó szerint hatelemis magyar titán, majd pár hét-hónap után (pláne nulla, vagy minimális nyelvtudással,noch dazu lehetőleg magyar cégnek dolgozva) ab ovo kijelenti, hogy a németek hülyék, buták, nem kreatívak, stb. Bezzeg az ungarische szupertalálékonyság... :)

Matula néne 2018.01.25. 18:23:44

@kisrumpf: Köszi, utánanéztem..... és értem most már jobban amit írtál, de a cikkek amiket feldob a témára mind azt írja, hogy egészséges embernek megelőzésként több kárt mint hasznot okoz, és hogy csak orvos egyéni ajánlására szedjük, ne magunktól. Esetleg csak javasolni szeretném, hogy nézz utána, jó-e ha folyamatosan szeded, azt hogy a nagyszüleid stroke-ban haltak meg, önmagában rád nézve nem jelent semmit, csak ha valami orvosi vizsgálat konkrétan kimutat problémát. De nem beleszólásként mondom, bocsánat ha tolakodónak érzed, nem annak szántam. Viszont meg fogom én is kérdezni az orvosomat, így 45 után mit javasol nekem, vagy végeztessek e el valamilyen vizsgálatot. Ilyenkor döbbenek rá, hogy mindjárt 50 éves leszek :)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.25. 18:41:36

@Matula néne: Persze, semmi gond, nem is mondtam, hogy gyerunk, marokkal szedni, mindenki. Doki mondta. Megvolt az oka, amiért adták, ezért kezdtem szedni. A gyomrom azota is OK, de vannak dolgok velem, amiért az aszpirin marad, sajnos. A legalacsonyabb adag, ugyhogy nem aggodom. S elmultam már ötven, ugyhogy lassan belekerülök a szorásba, amikor már mindenre jobban oda kell figyelni. A fene sem gondol ilyenekre, amikor fiatal!

Matula néne 2018.01.25. 19:12:12

@kisrumpf: Értem... köszi a választ! Hát igen, benne vagyunk már a korban ::)))) de őszintén nem szeretnék újra 30 éves lenni, talán csak akkor, ha pont ott tarthatna az életem ahol most, csak fiatalabb lennék.... de mivel ez lehetetlen, így marad minden a "régiben".:)

Bredpitt Monika 2018.01.27. 09:33:28

@Herr Géza: most már te is tudod hogy kell tüsszenteni, kicsit több humorérzéket vártam....

és ha már wtf, ő is ezt mondja:

www.youtube.com/watch?v=nPvs6HWynYA

wien74 2018.01.29. 09:17:30

Pont az jön le a posztból h ott lehet boldogulni. Igen, másfél fizuból is lehet nyugisan élni. Tud örülni a szűkebb környezetében levőknek, megbecsüli az apróbb sikereket. Van jövőjük. És ez az ami számít! Gratula hozzá és további stresszmentes éveket kivánoky

lüke 2018.02.05. 21:27:12

@post:a kritikák ellenére helyes kis poszt

@Zsuzsi65:
hmm
Terdműtet után ( Low molekuláris)heparint adnak,nem aszpirint

emedicine.medscape.com/article/1268573-overview
két teljesen más dolog

www.uptodate.com/contents/aspirin-for-the-secondary-prevention-of-atherosclerotic-cardiovascular-disease

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása