2017. augusztus 20. 06:30,  Mit csináljunk a világ végén? 50 komment

2017. augusztus 20. 06:30 Határátkelő

Mit csináljunk a világ végén?

Az életben három dolog biztos: a halál, az adó... és a hajózás. Ezt nem én találtam ki, hanem Natussshka, aki viszonylag váratlanul ismét egy hajós munkában találta magát. Az ő kalandjai mellett megnézzük, hol tartanak ausztrál körútjukkal az Ausztrália A-tól Z-ig szerzői, végül (hogy teljes legyen a „világvége kör”) kirándulunk egyet Japánban is.

Az első világvége más, mint a többi világvége, hiszen voltaképpen itt van, Európában, és egy kis falu Luxemburg közelében. Hogy Natussshka miként keveredett oda, az rögtön kiderül.

„Most már a hatodik hajómat fogyasztom és a negyedik cégemet, és ki tudja még mit hoz a jövő. Ami viszont nagyon pozitív, hogy szinte az összes európai folyóra betehettem a lábamat, ahova ezek a cégek küldik az embereket: folydogáltam le Amszterdamtól Bulgáriáig, Franciaország déli részén is jártam, és most végre Amszterdam-Bázel vonalat járok.

Régóta vágytam ide, Amszterdam valamiért egy külön kis sziget a szívemben, néha sok is, mindig szeles, zajos, de valahogy úgy esek be oda, hogy hetek óta arra várok, hogy ott érjünk végre partot.

Ennek a szakasznak az is a szépsége, hogy mint mindenhol itt is rengeteg zsilip van utunk során, valamint rengeteg apró falu, városka, amiket javarészt életemben nem hallottam. Az, hogy miért említettem a zsilipet: Murphy alapján ami elromolhat, az el is romlik, így tett a mostani utunk során is egy-két zsilip. (...)

Egy hét depresszió után Amszterdamban a másfél órás szünetemet is inkább arra szántam, hogy kiszakadjak az úszó börtönből és végre megint embernek (na meg lánynak érezhessem magam).

A hajón sokaknak nehéz elvonatkoztatni attól, hogy ez még mindig „csak” a munkahelyünk és nem az életünk, így könnyű bekeveredni a munka-alvás nevű mókuskerékbe, ami persze csak szív és húz le a mélybe.

Én ezért sem vagyok hajlandó aludni délutánonként, hiszen olyan érzésem van, mintha kétszer lenne reggel egy nap, kétszer kell megküzdenem a kómasággal. (...)

Amszterdam után sehol nem tudtam kimenni még további 4-5 napig (szóval börtöni életkörülmények 4-5 napig, és a madárlelkem meghülyül), hiszen mindig késésben voltunk.

A nagy száguldozásunk kábé annyi, hogy egy laza 5 éves is leteker minket biciklivel, így tényleg araszolunk minden egyes városba. Bonnba úgy készültem, mint az esküvőmre - hja, az még nem volt - persze későn értünk oda. Lemondtam a nagyvárosokról, már bármilyen kis lyuknak örültem volna, ahol van egy vakondtúrás na meg egy bolt.

Aznap reggel kevésbé boldogan konstatáltam, hogy valami világvége utáni faluban álltunk meg és kevesek örömére nem is folytattuk utunkat, hanem a kalandvágyó vendégeket elküldtük Luxemburgba, a többieket meg hagytuk nyugdíjaskodni. Mindegy, hát nem egy Koblenz, de van egy szem boltjuk, biztos van valami kávézó is, így már rossz nem lehet…

És itt került a kezembe régi jóbarátom, a kamerám, amivel sétáltunk egyet, néztük a vizet, olyanok voltunk, mint régen…"

Hogy milyen képek készültek a „világ végén”, azt az eredeti posztban nézhetitek meg.

Ausztrália közepén

Talán emlékeztek még rá, hogy az Ausztrália A-tól Z-ig blog párosa igen nagy fába vágta a fejszéjét, hiszen egy hatalmas körutazást szerveztek maguknak a kontinensnyi országban. Ez immár a 13. heténél jár, és egy egészen különleges helyre, a Nagy Vörös Sziklához, azaz Uluruba vezetett.

„Darwintól elmenni Uluruig nem egy laza kis autókázás, konkrétan 1800 km egy olyan úton, ahol nagyjából csak 2-300 kilométerenként van valami érdekesség, amiért érdemes megállni. Mondjuk például egy benzinkút, amit teljes egészében az UFO láz jegyében rendeztek be.

Az ilyen roppant érdekes „látványosságok” mellett azért akadt egy valóban lenyűgöző helyszín is az Uluruig tartó úton, mégpedig a Devil's Marbles, azaz az Ördög Golyói. (Nem röhög!) A névben említett golyók igazából óriási kövek, amelyek úgy néznek ki, mintha egy gigantikus ördög pakolgatta volna őket egymásra a semmi közepén.

Ezután viszont az út így zajlott 2 napon keresztül: semmi, semmi, kamion, semmi, semmi, kamion, semmi, semmi, benzinkút, semmi, semmi, Alice Springs, semmi, semmi, Uluru Nemzeti Park, vééééégre!!!

Uluru (Ayers Rock) talán az egyik legikonikusabb természeti látványosága Ausztráliának. Elsőre furcsának tűnhet, hogy a nagy semmi közepén egy óriási vörös kőről beszélünk. Ettől függetlenül Uluru egyértelműen egy kiemelten fontos jelképe az országnak, nem lehet egy ausztrál körút teljes ennek a meglátogatása nélkül.

Sokáig nem igazán értettük, hogy mi olyan nagy szó egy vörös sziklában a sivatag közepén, úgyhogy kifejezetten kíváncsian vártuk Uluru első megpillantását. Úgy izgultunk, mintha egyenesen a Dalai Lámához igyekeztünk volna. És aztán megpillantottuk őt a távolban (mármint Ulurut, nem a Dalai Lámát... :)):

Első benyomás: aha, jól néz ki. Aztán szépen egyre közelebb kerültünk hozzá és úgy varázsolt el egyre jobban minket. Ugyanis ahogy kanyarog körülötte az út, más-más oldaláról kezded megismerni ezt a sziklát, és mindegyik oldala különbözik a korábbitól. Ezen felül pedig ahogy a napszak változik, úgy változik vele együtt a szikla színe is. (...)

Már eddig is éreztük, hogy ezen a helyen tényleg van valami megfoghatatlan, ősi erő, de aztán a szikla tövében az egyik víznyelő helyen kisebb csodában volt részünk: egyedül maradtunk, mi és a Szikla, egy árva turista nélkül.

És ott, akkor, valami történt, amit azóta sem igazán tudunk megfogalmazni. Csak álltunk a Szikla tövében, nézegettük a minket körbevevő természetet, a fákat, a szikla különböző árnyalatú részeit, és egy olyan mély csend telepedett ránk és a környékre, hogy úgy éreztük magunkat, mint egy szent templomban, ahol a gyomrodban érzed a hely szellemét és meg se mersz mukkanni.

Andival néha egymásra néztünk, de nem szóltunk semmit, csak egy enyhe fejbiccentéssel jeleztük egymásnak, hogy „igen, én is érzem”. Egyszerűen lenyűgöző élmény volt, hogy icipicit belekóstolhattunk Uluru tényleg varázslatos erejébe.”

A teljes poszt ennél természetesen sokkal hosszabb, és tele van rengeteg képpel, szóval vétek lenne kihagyni.

Két nap buszon Japánban

Végül induljunk egy kétnapos buszos utazásra Japánba, annál is inkább, mert ez egy igen népszerű kirándulási forma arrafelé (is) - számolt be róla a Tshabee in Japan blog szerzője.

„A japánok nagyon odavannak a buszos körutakért, Európában is elég sokat lehet ugye látni. Belföldön is elég népszerű kirándulási forma ez, főleg az 1-2-3 napos utak. Több szabadságot nem nagyon szeretnek / szoktak kivenni egyszerre ugyanis. A minap nekem is lehetőségem nyílt kipróbálni egyet: újdonsült barátnőm felvetésére beneveztünk egy kétnapos útra.

Úticél tekintetében a szélrózsa minden irányába lehet menni. Mi a Manza Onsen mellett tettük le a voksunkat. Ez egy picike üdülőfalu a Japán Alpokban. Télen síelésre is van ott lehetőség.

Meg ahogy a nevében is benne van, ez egy onsen falu, azaz van itt japán gyógyfürdő is, amit amúgy imádok! Meg fent a hegyekben kellemesen hűvös van ilyenkor, ami a tokiói nyárhoz képest igazi felüdülés. Távolságra kb. 5 óra buszút volt innen, leginkább azért, mert a hegyekben viszonylag kevés az autópálya. (...)

Persze egy ilyen út nem úgy néz ki, hogy reggel felszállsz a buszra, aztán ha odaértetek a célállomásra, meg leszállsz, és ott vagy. Útközben is megálltunk pár szép helyen nézelődni, meg vásárolgatni. Bár kétségtelen, hogy elég feszített volt a tempó...

Első megállónk Karuizawa volt, egy nagyobbacska város a hegyekben. Az óvárosában van egy Ginza Doori nevű bevásárló utca (gondolom az elnevezésnek van némi köze Tokió Ginza kerületéhez), ahol eltölthettünk kb. 1 órát. Vannak ott mindenféle pici ajándékboltok, meg éttermek / kávézók, simán el lehet ott lenni egy egész délutánt is. (...)

Utána a következő megálló a Shiraito vízesés volt. Ez egy elég híres (és gyönyörű) vízesés Karuizawa közelében. A jellegzetessége, hogy a patak vize sziklák résein folyik át, és ahogy leesik, úgy néz ki, mintha fehér fonalak lennének sorban egymás mellett. Innen is kapta a nevét: „shiraito” azaz „fehér fonal”.

Az onsenen kívül ami még igazán említésre méltó az útból, az a másnapi kirándulás a közeli Yokoteyama hegyre. Már az odavezető úton is hihetetlen kilátás nyílt a környező hegy-völgyes vidékre, a hegycsúcsról meg aztán végképp!"

A teljes posztot képekkel itt találjátok, ne hagyjátok ki!

HÍRMONDÓ

Lehetne magyar euró, ha a kormány akarná

Gazdaságilag Magyarország alkalmas lenne az euró bevezetésére, ám azt a kormány jelenleg nem akarja, vagy legalábbis úgy tesz, mintha nem akarná – vélte a GKI Gazdaságkutató Zrt. elnöke, aki szerint a közös fizetőeszköz bevezetésének lennének előnyei.

Így használják ki a magyarokat a munkáltatók

Az elmúlt két hónapban több mint ezer alkalommal ellenőrizte a hatóság a foglalkoztatásra vonatkozó szabályokat. Egy friss kimutatás szerint olyanokat ellenőriztek, hogy a dolgozók, be vannak-e jelentve, betartják-e a munkaidőt, megkapja-e időben a fizetést. Rémisztő dolgokat találtak.

Budapest a legélhetőbb város a régióban

Az Economist Intelligence Unit (EIU) friss kimutatása szerint legalábbis. Az első helyen idén is Melbourne végzett, Bécs és Vancouver került még fel a dobogóra.

Címkék: blogajánló Ausztrália Japán Németország

Golf2 2017.08.20. 08:29:29

Budapest a legélhetőbb...Francokat.Még Kolozsvár is veri.Az emberek is.

adg 2017.08.20. 08:54:15

"azaz Uluruba vezetett."

Helyesen: "azaz az Uluruhoz vezetett." Ez a szikla neve, nem egy telepules.
Esoben dobbenetesen latvanyos, csak ilyen ritkan van arra, nehez kifogni.
youtu.be/6DwYF-WouDI

Jo volt a poszt is, erdemes elolvasni. Irtak egyet a mi kornyekunkrol is: azausztralia.blog.hu/2017/08/01/a_vizesesek_mekkaja_litchfield_es_kakadu_eszaki_terulet_nagy_ausztral_korut_12_het_06_16#comment-form

Csodabogár 2017.08.20. 11:26:41

Nekem a hajó volt a legérdekesebb, annál is inkább, mert tegnap jöttünk haza egy Rajna-Mosel útról. Vendégként nyilván sokkal élvezetesebb mint dolgozva. Minden kikötőben kimehettünk persze, meg vittek is és egyetlen zsilip se romlott el útközben. Szeretem a zsilipeket. Ülni a hajón és bámulni az elvonuló tájat a legnagyobb öröm, nekem. A dolgozók közt csak egyetlen magyar volt, az éjszakai portás fiu.

P.Elliot 2017.08.20. 13:04:00

Az a szikla mesesen nez ki, milyen kicsinek erezheti magat az ember alatta.
A hajokazas az nem a vilagom, mozgasra es maszkalasra szulettem, egyedul folyokon tavakon szeretem egy darabig, egy-ket oras utat mindossze de ha valasztani kellene akkor inkabb a csonakot valasztanam ahonnan belogathatom a kezemet a vizbe.
Mindamellett jo hogy van hiszen jo nyugdijas szorakozas hogy nem szukseges menni, ulva is lehet nezelodni .
Valahogy nem szeretem hogy elfut a latvany elottem, egyebkent vonaton ugyanezt erzem, szep tajak, latvanyok aminek nem lehetek a reszese mert eltunik elolem....A kikotoi setakat meg utalom mert rovidek/ eddig kettoben vettem reszt, mindketto felhaboritoan rovid volt, mindkettonel a turabusz nagyon leroviditette a latnivalokat aztan beallt egy ahogy mi hivjuk a ferjemmel egy polo helyre, vagyis polokat es ostoba ajandektargyakat arusito helyre ahonnan nem is tudtunk meglogni auto hijan, ott bezzeg volt masfel ora erre, az idegenvezeto meg a buszsofor valoszinulag szazalekot kapott az eladott aru utan..

Din Serpahis 2017.08.20. 13:41:14

Ez az ausztrál út marha jó lehet, régebben mi is kacérkodtunk egy ilyen gondolattal, de aztán győztek az ellenérvek, azaz:
1. Krodokil
2. Kígyó
3. Mérgespók
4. Cápa

brr

adg 2017.08.20. 15:08:15

@Din Serpahis: ez pontosan igy van, csak akkor erdemes bevallalni, ha nagyon alaposan felkeszultel, nincsenek rokonaid es amugy sem er sokat az eleted, mert hat nem valoszinu, hogy valaha is hazaersz. Legfeljebb dobozban, az meg egy csomo penz, es ki fizeti, ha nincsenek rokonaid, szoval akkor a krokodil meg a capa ilyen szempontbol jobb, mint a kigyo. Nem kell doboz.
A meduzat kihagytad.
Meg az uv sugarzast.

Iszonyat, brrr

SzZoole 2017.08.20. 16:11:21

@adg: skorpiók nincsenek?
Vegulis az ilyen egyszerűknek jobb is az íróasztal mögött maradni a légkondis beton dzsungelben, ott a gyilkos nap sem süti meg őket :-)

gabors 2017.08.20. 16:20:58

@Din Serpahis: "Ez az ausztrál út marha jó lehet, régebben mi is kacérkodtunk egy ilyen gondolattal, de aztán győztek az ellenérvek,"

azt hiszem az ausik nem fognak hianyolni :-))) a pokok sem

Din Serpahis 2017.08.20. 16:45:03

@gabors: Azok ne is hiányoljanak, nekem pókiszonyom van...

Shaktee 2017.08.20. 19:55:45

Boldog, boldogabb Szent Istvánt mindenkinek.

gabors 2017.08.20. 21:01:19

Boldod Szuletesnapot Magyarorszag !!!

gabors 2017.08.20. 22:13:35

@swing gitan: Justin elmegy gay-nek siman :-))) lattam tavaly kozelrol is New Yorkban :-)

Shaktee 2017.08.20. 22:16:57

@gabors: áthajítalak a Tesókhoz ha elkezeded te is ratyizni a hőn szeretett első miniszterünket ;)

gabors 2017.08.20. 22:23:34

@swing gitan: nagyon vigyaztam magamra megis Canada a legnagyobb orszag eszak amarikaban raadasul mar mozgositottatok a tomegeket az usa hataron .. igy me is mertem kocsog buzinak nevezni :-)

elso miniszter ??? miert van masodik vagy harmadik ?

gabors 2017.08.20. 22:24:24

hogy mekkora csond van itt ma ... mindenki szegi az uj kenyeret ? vagy OV-t keresei ??

Shaktee 2017.08.20. 22:26:03

@gabors: Prime.

Egyenlőre ti mozgósitottátok a haiti tömegeket idefele...

Tesókról jut eszembe: Eagles megint koncertezik.

Shaktee 2017.08.20. 22:26:51

@gabors: vasárnap mindig pangós..

gabors 2017.08.20. 22:33:21

@swing gitan: " Egyenlőre ti mozgósitottátok a haiti tömegeket idefele..." allitolag direkt terjesztik a haiti-ak kozott hogy Canadban menekult jogot kaphatnak ... azert mennek mert bar megujitottak a vedetteseget de 6 honapra es utanna vege vagyis vissza kellene menniuk (mikor is volt 2004-ben ???) akkor 13 eve mar itt vannak

nem vagyok bevandorlo ellenes :-)))))) de pont ezert nem jok ezek az idoleges engedelyek mert vannak gyerekek mar kozepiskolasokis talan es most uzsgyi haza ???

gabors 2017.08.20. 22:35:15

@swing gitan: "@gabors: vasárnap mindig pangós" csak azert met pink dolgozik valszeg :-)))) mar hianyzik ....

gabors 2017.08.20. 22:36:19

@swing gitan: "Eagles megint koncertezik. " hogy hogy megint ?? mikor koncerteztek ezelott es mi az az eageles ??? :-)

gabors 2017.08.20. 22:39:13

@swing gitan: "Egyenlőre ti mozgósitottátok a haiti tömegeket idefele..."

egyebbkent az sem segit hogy tudjak hogy egy sima meghallgatas utan szelnek eresztik oket es most Montrealban meg ingyen szallast is kapnak ja jol tudom ott eleg nagy Haitian diaszpora is van .. ezek tobbsege siman felszivodik .. nem tudom a kanadaiak hogyan allnak ehhez ...

Shaktee 2017.08.20. 22:41:46

@gabors: Nem jól tudod, tömegszállásokon, táborokban vannak.

gabors 2017.08.20. 22:47:58

@swing gitan: "Prime.:)"

prime minszterbol lesz elos miniszter ???

meg tudott olni amikor a magyar lapokban (akkro meg volt Nepszabadsg) irtak hogy magyar lett az ENSZ fotitak helyettese ...

(Pasztor Janos Assitant Secreteray General for Climate change)

irtam is a szerkesztonek meg a cikk irojanak is hogy ne maaaa ize ekkor marhasagot nem kellene irni Pasztor (akit amugy min 15 eve ismertem) nem az SG helyettese mert az a Deputy SG de viszzairtak ketten is hogy marpedig szerintuk ez a helyes forditas ... valaszoltam hogy "No comment" kerdezzetek meg akkor Pasztor-tol

gabors 2017.08.20. 22:54:28

@swing gitan: "@gabors: Nem jól tudod, tömegszállásokon, táborokban vannak. " itt az volt a hirekben hogy megnyitottak a volt Olimpia Falut es ingyen elhetnek ott (az lehet hogy tomegszallas a mi szemunkben de egy haitibol valonak az mar akar OK-s is lehet igaz en csak a dominikia koztarsasagban voltam egy ket harom szegenynegyedben felhivatalosan (ne kerdezed miert gondolom tudod) ahol a tobbseg haitibol atszokott migrans volt .. annal barmilyen "tomegszallas" Montrealban havaj

Shaktee 2017.08.21. 00:37:04

@gabors: nem szereti Bruce prózáját :)

Shaktee 2017.08.21. 00:44:49

@gabors: Ugye nem akarjuk a buta jenkik Elnök titulusát használni, hogy nézne ki az hogy elnökminiszter?? ;)

Most úsztam a Britannia beachen -look at map- sok-sok muszlim, indiai, fekete strandol, piknikel, várja a naplamentét, fogalmuk sincs - látszólag, hogy ma Quebec Cityben a La Mot( ultra jobb, szeparatista, fajvédő szervezet) és az Antifák véresre verték egymást.

Jerry megkapta a francia becsületrendet, 1.5 billió dollárt gyűjtött a muscular distrophy kutatásokra.

He was a Mench.

Shaktee 2017.08.21. 00:47:38

@gabors:

eagles.com

Az elhunyt Glenn Frey helyére, gondolom nem állandóra, behozták a csodálatos Vince Gill-t.

gabors 2017.08.21. 00:50:00

@swing gitan: " 1.5 billió dollárt gyűjtött a muscular distrophy kutatásokra. " itt tobbet mondtak de a nagysagren egyezik ....

elnokminiszter ???? csak meg ne tudja turmp .... :-))) hogy elnok mellett meg ez is lehet (al-hir)

Shaktee 2017.08.21. 00:50:59

@gabors: ott ugye minden nagyobb, mi merünk kicsik lenni ;)

gabors 2017.08.21. 00:53:51

@swing gitan: kicsik ???? kanada nagyobb mnt az usa nem is kicsivel es ha ossszadujuk az embereket es a karibukat ... akkor meg mindig kanad nyerne :-)))) jo emberekbol kevesebb van mint Kalifornia ... de ezert is engedtek be gyutttmenteket :-)))

Shaktee 2017.08.21. 00:56:31

@gabors: Azt hiszem már csak Liza él a ratpackers közül..

youtu.be/E4nY-6mDrko

S tudott ő mást is az őrületeken kívül, nagyon jó volt a King of Comedyben is, de Niroval..ha láttad.

Shaktee 2017.08.21. 00:58:35

@gabors: let's frikken face it, we are just a belt over the Great united states :))

gabors 2017.08.21. 01:05:40

@swing gitan: na vegre ... valaki mondja a tuttit ... .. remelem Justin is tudja ...

Shaktee 2017.08.21. 01:09:31

@gabors: Broáff :) tudod ki foglalta el dc-t?

na!

gabors 2017.08.21. 01:50:23

@swing gitan: @gabors: Broáff :) tudod ki foglalta el dc-t?

igen az angolok :-) es ennek mi koze Justin hoz vagy kanadahoz ??? mar bocs az ottani inidanoknak tobb koze volt hozza mint "Trudoe" ??? valami francia migrnancs ..???

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2017.08.21. 06:45:21

OFF
Küldtem egy levelet az országfelelősök menüben található címre, vissza nem pattant,viszont válasz sem jött. Írtam egy rövidke bemutatót innen a Scilly-szigetekről, mert hátha érdekes lehet. Lehet nem voltjó a tartalom, a formátum vagy akármi. De hát gondoltam csak jön majd valami reakció.
ON

Határátkelő 2017.08.21. 06:46:12

@dorian gray: Szia! Nem jött meg, legalábbis én nem láttam. Elküldenéd még egyszer? Kösz!

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2017.08.21. 17:58:06

@Határátkelő: Ebben a pillanatban küldtem újra. Hátha majd most megérkezik.

Határátkelő 2017.08.21. 18:14:32

@dorian gray: Nem jött át? Biztos, hogy a hataratkelo@hotmail.com címre küldted?

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2017.08.21. 19:14:38

@Határátkelő: Igen. Kopipaszta módszerrel csak nem íródik el:) Megpróbáltam harmadjára a freemailról is, meg a sosem használt gmailemről:D Az első kettő t-online-ról ment..

Határátkelő 2017.08.21. 19:16:55

@dorian gray: Kopipszta módszer lehet a baj, mert ugye ott betűvel van kiírva a @, hogy ne spammeljék szét a robotok az emailt. Szóval próbáld meg a hataratkelo@hotmail.com formában. :)